De auto adjust is er volgens mij alleen als je via D-Sub aansluit.
Anoniem: 125106
Hoeveel kost de 205BW in de MM in Nederland?
Hier kost ie nog steeds 320, zou graag willen dat hij zakt tot 280 zoals de webshops
Hier kost ie nog steeds 320, zou graag willen dat hij zakt tot 280 zoals de webshops
Ik ben net bij de MM geweest, en daar was de prijs ook nog onveranderd... Net als de Acer AL2216W. Heb em een tijd geleden daar gekocht, en kost nog steeds 380 euro. Terwijl de prijzen al een stuk gezakt zijn bij de webshops.
Anoniem: 137827
Dat klopt, je hebt je monitor met de DVI-kabel aangesloten. Dus je hebt niets meer te auto-adjusten. Ga maar kijken, je zult zien dat je ook de brightness en contrast niet kunt aanpassen met de knopjes op de monitor. Ik kan met mn 226 alleen 'dynamic contrast' aanzetten (doen trouwens, erg mooi) en verder moet ik via de PC kleur etc instellen. Vind ik overigens wel prettig, niet dat gekloot met onhandige menuutjes. Als je zo graag wil auto-adjusten, moet je de D-Sub kabel gebruiken.bear87 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:08:
Geen enkele dode pixel, en prachtig beeld echt! De auto adjust ia alleen steeds "unavaileble" hier..
Brightness kun je wel instellen als je dynamic contrast niet gebruikt hoor 
Anywayz, hier wat pics van mijn setup:
http://home.wanadoo.nl/famkloppenburg/monitor1.jpg
http://home.wanadoo.nl/famkloppenburg/monitor2.jpg
http://home.wanadoo.nl/famkloppenburg/monitor3.jpg
http://home.wanadoo.nl/famkloppenburg/monitor4.jpg
http://home.wanadoo.nl/famkloppenburg/monitor5.jpg
Geen dode/kapotte pixels kunnen ontdekken nog. Het valt me op dat een compleet zwart beeld erg egaal is. Alleen aan het uiterstje bovenste en onderste randje heb ik een redelijk fel streepje (backlightbleeding?).
Kabels enzo moet ik nog even netjes aansluiten
Anywayz, hier wat pics van mijn setup:
http://home.wanadoo.nl/famkloppenburg/monitor1.jpg
http://home.wanadoo.nl/famkloppenburg/monitor2.jpg
http://home.wanadoo.nl/famkloppenburg/monitor3.jpg
http://home.wanadoo.nl/famkloppenburg/monitor4.jpg
http://home.wanadoo.nl/famkloppenburg/monitor5.jpg
Geen dode/kapotte pixels kunnen ontdekken nog. Het valt me op dat een compleet zwart beeld erg egaal is. Alleen aan het uiterstje bovenste en onderste randje heb ik een redelijk fel streepje (backlightbleeding?).
Kabels enzo moet ik nog even netjes aansluiten
[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 02-02-2007 16:48 ]
Ik wil niet anders dan DVI!Anoniem: 137827 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:31:
[...]
Dat klopt, je hebt je monitor met de DVI-kabel aangesloten. Dus je hebt niets meer te auto-adjusten. Ga maar kijken, je zult zien dat je ook de brightness en contrast niet kunt aanpassen met de knopjes op de monitor. Ik kan met mn 226 alleen 'dynamic contrast' aanzetten (doen trouwens, erg mooi) en verder moet ik via de PC kleur etc instellen. Vind ik overigens wel prettig, niet dat gekloot met onhandige menuutjes. Als je zo graag wil auto-adjusten, moet je de D-Sub kabel gebruiken.
Ik ga even dat dynamic contrast proberen waar jij het over hebt!
Neem me niet kwalijk, waar staat dynam contrast..? menuutje ken ik nog niet
[ Voor 5% gewijzigd door bear87 op 02-02-2007 16:58 ]
Neeeeeeeee!!!!!Coyote76 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:47:
@Weakling
Als je er bezwaar tegen hebt dat het jouw post is dan verwijder ik de foto wel...
Op welke instelling heb je je scherm staan woekele? Ten opzichte van mijn beeld ziet ie er bij jou al een stuk contrastrijker (is dat nederlands?) en beter uit.woekele schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:40:
Anywayz, hier wat pics van mijn setup...
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Hm, volgens mij was dat nog op custom, brightness en contrast op 75, verder niks speciaal. Of misschien had ik 'm wel op game/movie gezet, ben het eigenlijk vergeten 
Draai nu met dynamc contrast, is best relaxed. Alleen jammer dat je de algehele brightness niet lager kunt zetten bij het gebruik van dynamic.
Clear type aanzetten in de effects bij de appearance tab van je displaysettings vind ik ook mooier dan gewoon trouwens.
In de nvidia settings kan je trouwens instellen dat de monitor altijd dezelfde aspectratio houdt. Als je dan fullscreen een 1024x768 game draait, krijg je balken aan de zijkant ipv dat het opgerekt wordt. Dat heb ik liever.
Draai nu met dynamc contrast, is best relaxed. Alleen jammer dat je de algehele brightness niet lager kunt zetten bij het gebruik van dynamic.
Clear type aanzetten in de effects bij de appearance tab van je displaysettings vind ik ook mooier dan gewoon trouwens.
In de nvidia settings kan je trouwens instellen dat de monitor altijd dezelfde aspectratio houdt. Als je dan fullscreen een 1024x768 game draait, krijg je balken aan de zijkant ipv dat het opgerekt wordt. Dat heb ik liever.
Ik heb de 226 net ook gehaald bij de MM. Mijn 7 jaar oude iiyama vision master pro 452 had het toevallig deze week begeven. Hij bevalt tot nu toe erg goed, lekker scherp en hij is echt super groot! Ook nog geen dode pixels kunnen ontdekken en zelf geen last van de backlight bleeding.
Het is me alleen nog niet gelukt om in games andere breedbeed resoluties te draaien. 1680x1050 is net te veel voor mijn pc dus ik zou graag 1280x800 draaien. In Quake 4 is deze resolutie helemaal niet te selecteren, voorheen met mijn 19" crt kon dit zelfs. In Half-Life2 kan ik de resolutie wel kiezen maar dan wordt het beeld verkleind, je ziet zeg maar 1280x800 in 1680x1050 met zwarte randen er omheen. Is het iemand anders wel gelukt om lagere breedbeeld resoluties te draaien?
Ik gebruik trouwens forceware 93.81 i.s.m. een XFX 7800gt.
Het is me alleen nog niet gelukt om in games andere breedbeed resoluties te draaien. 1680x1050 is net te veel voor mijn pc dus ik zou graag 1280x800 draaien. In Quake 4 is deze resolutie helemaal niet te selecteren, voorheen met mijn 19" crt kon dit zelfs. In Half-Life2 kan ik de resolutie wel kiezen maar dan wordt het beeld verkleind, je ziet zeg maar 1280x800 in 1680x1050 met zwarte randen er omheen. Is het iemand anders wel gelukt om lagere breedbeeld resoluties te draaien?
Ik gebruik trouwens forceware 93.81 i.s.m. een XFX 7800gt.
/r_customwidth xxx
/r_customheight xxx
/r_mode -1
/vid_restart
Maar windows moet eerst de reso hebben 'goedgekeurd' voor je 'm goed kan gebruiken. Dit kun je doen door op de desktop die reso minimaal 1x te hebben ingesteld en te hebben geaccept. In de forceware drivers kun je custom reso's toevoegen. Bij mij doet dat het echter niet
Nog even uitzoeken waarom.
/r_customheight xxx
/r_mode -1
/vid_restart
Maar windows moet eerst de reso hebben 'goedgekeurd' voor je 'm goed kan gebruiken. Dit kun je doen door op de desktop die reso minimaal 1x te hebben ingesteld en te hebben geaccept. In de forceware drivers kun je custom reso's toevoegen. Bij mij doet dat het echter niet
[ Voor 71% gewijzigd door woekele op 02-02-2007 17:27 ]
Ja ik had die commands al geprobeerd. Zijn hetzelfde als in q3 (dat ziet er trouwens wel grappig uit in 1680x1050woekele schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:25:
/r_customwidth xxx
/r_customheight xxx
/r_mode -1
/vid_restart
Maar windows moet eerst de reso hebben 'goedgekeurd' voor je 'm goed kan gebruiken. Dit kun je doen door op de desktop die reso minimaal 1x te hebben ingesteld en te hebben geaccept. In de forceware drivers kun je custom reso's toevoegen. Bij mij doet dat het echter nietNog even uitzoeken waarom.
Ik had de resolutie ook al ingesteld in forceware. Maar dan wordt het ook niet goed weergegeven. Als ik bijvoorbeeld de desktop op 1280x800 instel heb ik hetzelfde probleem als met HL2. De desktop wordt weergegeven op 1280x800 van 1680x1050pixels en in de rest van de ruimte wordt het beeld herhaald

Ik heb de 226bw ook up & running. Gister bestelt bij centralpoint en vanmorgen binnen gekregen. Ik heb verder weinig toe te voegen aan de reviews hierboven, ik vind hem fantastisch! Geen last van backlight bleeding, zo te zien geen dode pixels en het is heerlijk beeld. HD content is echt prachtig en nu eindelijk ook zinvol om te hebben! Ook qua design is hij heel mooi. Een van de betere kopen van de laatste jaren
.
Was eerst even verbaasd dat hij niet naar voren en achter kon kantelen, maar dat kon natuurlijk wel. Alleen moet je even goed de voet vast houden en dan naar voren of achter buigen (en niet bang zijn dat die breekt, zoals ik
).
Voor wie geïnteresseerd is in slechte mobiel foto's: http://dirkjan.no-ip.info/monitor/
Was eerst even verbaasd dat hij niet naar voren en achter kon kantelen, maar dat kon natuurlijk wel. Alleen moet je even goed de voet vast houden en dan naar voren of achter buigen (en niet bang zijn dat die breekt, zoals ik
Voor wie geïnteresseerd is in slechte mobiel foto's: http://dirkjan.no-ip.info/monitor/
[ Voor 6% gewijzigd door Morgoth op 02-02-2007 18:07 ]
Misschien wel een hele domme vraag maar ik stel hem toch ff.
Ik heb begrepen dat je ook een cd met drivers er bij krijgt.
Waar in vredesnaam heb je die drivers voor nodig.
Ik heb al meerdere schermen gezien zoals dell 20 inch bij vriend maar nergens hebben ze eerst een cd moeten instaleren voor het scherm.
Verder heb ik gekeken bij mediamarkt naar het scherm. Wow wat een scherm. De kijkhoek was ruimvoldoende alleen als je van onder keek veranderde kleur erg (maarjah er zit ook niemand van onderuit op het scherm te kijken
) Mooie heldere kleuren enz.
Ik denk dat ik hem maandag ff op ga halen.
Bedank al vast en iedereen een pretig wiekend
Ik heb begrepen dat je ook een cd met drivers er bij krijgt.
Waar in vredesnaam heb je die drivers voor nodig.
Ik heb al meerdere schermen gezien zoals dell 20 inch bij vriend maar nergens hebben ze eerst een cd moeten instaleren voor het scherm.
Verder heb ik gekeken bij mediamarkt naar het scherm. Wow wat een scherm. De kijkhoek was ruimvoldoende alleen als je van onder keek veranderde kleur erg (maarjah er zit ook niemand van onderuit op het scherm te kijken
Ik denk dat ik hem maandag ff op ga halen.
Bedank al vast en iedereen een pretig wiekend
Het is een breedbeeld monitor met afwijkende resoluties. Standaard kan je in windows niet de 16:10 resolutie selecteren, dat kan wel na het installeren van die drivers van de CD.
Nee, 16:10 pakt vista vanzelf. Mits je videokaart deze resoluties ondersteunt (ofwel de drivers van nvidia / ati).
Valt me op dat die blauwe knop nog best fel is. Is wel een nadeel van de 226bw als je wilt tv kijken denk ik.
Valt me op dat die blauwe knop nog best fel is. Is wel een nadeel van de 226bw als je wilt tv kijken denk ik.
Nu 's avonds met het licht uit als ik een film kijk heb ik helemaal geen last van die blauwe knop...
Ach ja over dat blauwe ledje plak ik wel een stuk zwarte tape. Dan gaat hij maar in stand by als de pc uit is. Die 2 watt kun je verwaarlozen. Wel zeer geil om te zien dat schermpje. En balen dat ik hem niet heb. Weet iemand of centralpoint hem nog heeft, of is de voorraad indicatie echt representatief?
Nog even een dingetje over backlight bleeding. Dit zie je toch alleen als er ook daadwerkelijk iets is in de omgeving van de monitor waar het licht op valt. Dus als je hem aan de muur hangt en een cm of 50 met een arm van die muur af, heb je toch helemaal geen probleem met die bleeding lijkt me.
En in vista zal het geen probleem zijn met de resolutie, want hij is vista certified (oooooh).
Nog even een dingetje over backlight bleeding. Dit zie je toch alleen als er ook daadwerkelijk iets is in de omgeving van de monitor waar het licht op valt. Dus als je hem aan de muur hangt en een cm of 50 met een arm van die muur af, heb je toch helemaal geen probleem met die bleeding lijkt me.
En in vista zal het geen probleem zijn met de resolutie, want hij is vista certified (oooooh).
[ Voor 7% gewijzigd door REDFISH op 02-02-2007 19:04 ]
Ik vind het zo vervelend dat het scherm niet in hoogte verstelbaar is. Het is namelijk helemaal niet goed voor je nek om naar beneden te kijken op een scherm. Alhoewel ik dit nu ook doe met deze crt scherm.
< dit stukje webruimte is te huur >
* Als de hoogte niet goed is, maak je er toch iets voor.. een verhoging van hout mooi kleurtje eromheen of iets plakken... is best te doen hoor.
* Back light Bleeding is meestal dat de randen licht lekken, dus witte lichte randjes waar het beeld donker had moeten zijn. Als het hele beeld egaal niet zwart is dan praat je meer over brightness en contrast probleem.
Bleeding komt dus aan de randjes voor, vaak aan boven en onderkant. Bij veel mensen viel het bij bijv. de 225BW op dat in de zwarte banden (boven en onder) bij een film aan de rand licht doorliet en dat teveel afleidde en niet mooi is.
* Eigenlijk zou er een firmware-update moeten zijn dat de LED knop na een tijdje uitgaat... idee Samsung?
* Back light Bleeding is meestal dat de randen licht lekken, dus witte lichte randjes waar het beeld donker had moeten zijn. Als het hele beeld egaal niet zwart is dan praat je meer over brightness en contrast probleem.
Bleeding komt dus aan de randjes voor, vaak aan boven en onderkant. Bij veel mensen viel het bij bijv. de 225BW op dat in de zwarte banden (boven en onder) bij een film aan de rand licht doorliet en dat teveel afleidde en niet mooi is.
* Eigenlijk zou er een firmware-update moeten zijn dat de LED knop na een tijdje uitgaat... idee Samsung?
Dit topic is gesloten.