Vandaag dan toch maar een nieuwe monitor aangeschaft.
Het is de HP F2105 geworden. Wow, wat een beeld. Kleuren en contrast zijn perfect.
Het is de HP F2105 geworden. Wow, wat een beeld. Kleuren en contrast zijn perfect.
Ow? Da's een uit productie genomen model als ik de HP site moet geloven ...patrickt35 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:05:
Vandaag dan toch maar een nieuwe monitor aangeschaft.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Weet nu ook idd dat er 2 versies zijn, en ik had de monitor de vorige keer ook via DVI aangesloten en was dat nu ook weer van plan.In de pricewatch krijg je alleen maar versies MET DVI, maar dit zijn ook allemaal de AL2216WsD. Ik vind het wel een gek verhaal, er zat dus eerst wel DVI op? Ik neem aan dat je hem op DVI wilt aansluiten. Op internet zijn wel versies te vinden zonder DVI, dit is de WS. De WSD heeft DVI (vandaar de D).
't Is dat je het zegt, dat wist ik ook niet, terwijl die winkel hemelsbreed nog geen 200 meter van m'n huis af ligt. Snap niet dat ze zo'n flutlocatie hebben gekozen.Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:05:
Haaaaaaa, stom zeg! Ik kom er NU pas achter dat er een MyCom zit in Hilversum waar ik werk!
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben vorige week vrijdag naar MyCom in Apeldoorn geweest voor de Samsung 226BW aangezien hun sales afdeling mij had gemaild dat ze de 25e de 226BW binnen zouden krijgen. Dit was dus niet het geval. De jongen die ik erover sprak vertelde me dat vanwege dat Vista Certified gebeuren de 226BW nog niet op de markt mocht verschijnen voor de release van Vista zelf. Dat vond ik een vreemde redenatie, Vista is immers inmiddels al verkrijgbaar. Maar goed, hij vertelde me ook dat bij MyCom de 226BW op zijn vroegst aanstaande vrijdag (2 februari) verkrijgbaar zou zijn, maar dat de kans heel groot is dat het nog een week later wordt. Waarom kon hij niet zeggen.Weakling schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:03:
[...]
Oh? Da's een tientje goedkoper dan MM! Misschien ook maar eens ff langs de MyCom scheuren, want de MM hiero heeft 'm ook nog steeds niet.
Wat ik niet snap is dat elke winkel hier incl. MyCom blijft zeggen dat ie 700:1 is, terwijl bij Samsung zelf 1000:1 staat. Ik hoop toch niet dat ze voor de Europese markt een net ff ander panel in de 226BW hebben gezet ...
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door REDFISH op 01-02-2007 00:12 ]
hoi
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 10:34 ]
ik heb net even mijn order bekeken bij progress. Zij verawchten dat de 8ste (volgnede week donderdag) de eerste levering van deze schermen binnen zal zijn.Morgoth schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:04:
Net MyCom utrecht gebeld, die wist me te vertellen dat de 226bw nog steeds in bestelling stonden bij samsung en voorlopig niet binnen komt (wanneer wist de man ook niet).
[ Voor 49% gewijzigd door REDFISH op 01-02-2007 12:37 ]
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Morgoth op 01-02-2007 13:45 ]
[ Voor 64% gewijzigd door Morgoth op 01-02-2007 13:47 ]
[ Voor 32% gewijzigd door woekele op 01-02-2007 13:54 ]
Verwijderd
Zelfde soort ervaringen als met de 225BW, misschien iets beter (voor degenen die het verschil in ms menen te kunnen merken). TN-panelen zijn ontzettend goed voor gamen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.Scavy schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:27:
Zijn hier ook mensen die de 226BW willen gebruiken voor het gamen?
En wat zijn de verwachtingen op dit gebied?
Ik heb trouwens wel een aantal bladzijdens terug gelezen maar kon hierover niet zo heel veel vinden
[ Voor 9% gewijzigd door REDFISH op 01-02-2007 17:22 ]
Schop! Iemand een antwoord hierop?Matthijs schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:31:
Ik heb thuis op dit moment een Samsung 912n (voorloper van 913n, iets mindere specs), en de fujitsu siemens l22w staan. Qua specs is de 912 minder dan de l22w (285 cd vs 300 cd) contrast etc zijn gewoon gelijk. Jammere alleen in dit verhaal is dat de 912 veel en veel helderder en feller is. Als ik een 225 of een 226 koop, kan ik dit dan ook verwachten? Vind de lichtopbrengst van de l22w echt onder de maat.
Naar mijn mening zijn die schermen allemaal standaard veel te overbelicht. Lichtopbrengst is eerder teveel dan te weinig. Brightness gooi ik altijd omlaag. Hoor je trouwens wel van meer mensen.
[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 01-02-2007 17:45 ]
Alleen is ook maar saai héREDFISH schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:21:
Ik ga hem trouwens ook gebruiken om te gamen, zij het met mate.
Monitorformaat en -type : 27-inch LCD-breedbeeldflatpanel
Resolutie : 1.920 x 1.200 pixels
Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 6 ms / 450 cd/m² / 1.000:1
Afmetingen (BxDxH) : Met standaard: 634 x 243 x 442 mm
Gewicht : 12.5kg
Kenmerken : VESA® 100mm ophangsysteem, niet-schitterend met harde coating 3H
Aantal (vrije) poorten / connectortype : Analoog (15-pins D-Sub) / Digitaal (DVI-D) met HDCP, sleuf voor beveiligingspoort.Composiet, Component, 9-in-2 Geheugenkaartlezer, 4 x USB 2.0-poorten, sleuf voor beveiligingspoort
Pixelgrootte : 0,303 mm (pixel pitch)
Kleur : Artic Silver
Garantie : 3 jaar
Concrete Loop Watercooling
...RoD schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:31:
[...]
Zelfde soort ervaringen als met de 225BW, misschien iets beter (voor degenen die het verschil in ms menen te kunnen merken). TN-panelen zijn ontzettend goed voor gamen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Whatever.
Verwijderd
[ Voor 43% gewijzigd door REDFISH op 01-02-2007 21:21 ]
Ik heb vorige week een 3,5 jaar oude NEC 17 inch verkocht voor 90 euro.rick_roox schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:00:
heej mooie eerste indruk.
zekerzz dit pept me toch op om hem zeker te halen.
Vraagje voor hoeveel zal ik een iiyama e431S van 1 jaar oud 17 inch kunnen verkopen? bon en alles erbij.
Bedank voor de review.
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 01-02-2007 21:56 ]
Verwijderd
Ik heb 3 jaar geleden (aankoopdatum 28 januari 2004) een Iiyama Prolite 430 (17") gekocht, zeg maar de voorvader van jouw monitor en die heb ik afgelopen week voor 100 euro kunnen doorverkopen. Dus als je monitor er qua uiterlijk nog goed uitziet, wat ik wel verwacht, want je gaat je hond er niet mee uitlaten neem ik aan, kun je daar nog wel 120 voor krijgen schat ik zo. Nieuwprijzen van 17" liggen niet zo hoog meer, dus heel veel meer zul je er niet voor krijgen.rick_roox schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:00:
heej mooie eerste indruk.
zekerzz dit pept me toch op om hem zeker te halen.
Vraagje voor hoeveel zal ik een iiyama e431S van 1 jaar oud 17 inch kunnen verkopen? bon en alles erbij.
Bedank voor de review.
Oh jawel hoor! Ik heb hem vandaag bij de MM in Breda gehaald, eindelijk hadden ze 'm!Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:46:
Hey,
Zoals reeds eerder gemeld, ik heb vanmiddag een exemplaar van de Samsung 226BW op mogen halen bij PC-Score in Renkum. Wel grappig dat ze 'm daar al wel hadden, en bij de Media Markt bijvoorbeeld nog niet...
Ja klopt, hier hetzelfde verhaal. Maar ik heb een Spyder in aantocht waarmee ik 'm hopelijk zo goed als perfect kan instellen. Het is nu nog te licht, maar niet zo gruwelijk licht als ik eerst vreesde.Scherm staat nu voor m'n neus, en ik heb absoluut geen spijt van m'n aankoop. Er moest wel één en ander aan de instellingen gedaan worden, standaard staat het naar mijn smaak veel te licht.
Hiero aangesloten op een 7600GT, vergelijkbaar dus.Heb het scherm aangesloten met de DVI kabel op een nVidia 7600 GS kaart.
Een echte pixel test durf ik niet aan, maar zo tijdens het werken zie ik in ieder geval geen kapotte pixeltjes, dus da's heel mooi!Wat ik al zei, de eerste indrukken zijn zeer positief. Heb al wat testjes gedaan. Geen pixel problemen gevonden.
Zelfde ervaring. Nu op de standaard instelling zie ik redelijk goed backlight bleeding op een zwart scherm, maar niet vervelend voor mij.Ook met een zwart scherm getest en met de instelling die ik prettig vind heb ik niks van backlight bleeding kunnen constateren. Zal waarschijn alleen optreden als het scherm dichter bij de standaard instelling staat ingesteld.
Daar ga ik 'm ook een beetje voor gebruiken en ik merk wel dat ie het nog niet echt goed weergeeft, maar goed, zoals ik al eerder aangaf: ik moet 'm nog echt kalibreren.De kleuren zijn heel goed, zeker ook geschikt voor fotobewerking. En da's maar gelukkig ook, want daar ga ik 'm dus het meeste voor gebruiken.
Het voetje zelf voelt naar mijn mening een klein beetje wiebelig aan, maar zolang je niet op je bureau gaat lopen rammen is ie stevig zat.Tenslotte nog even over het uiterlijk van 't scherm. In één woord een plaatje. Mooie strakke zwarte rand. Constructie doet ook goed aan.
Ik vind de knoppen onder op het scherm niet erg logisch zitten, handiger was het geweest als de menu en return knop naast elkaar hadden gezeten. Nu druk ik steeds de verkeerde knoppen in bij het instellen en dat frustreerd een beetje, maar is ook wennen. Gelukkig kan het nu in ieder geval via het scherm, dat was bij andere Samsung schermen niet mogelijk geloof ik.Op het zelf behoorlijk moeten aanpassen van de instellingen na, wat makkelijk gaat via het OSD, kan ik dus alleen maar heel positief zijn over dit scherm.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Verwijderd
Ik vraag me toch af waar zo'n klasse IV scherm voor is dan?rick_roox schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:21:
Misschien wel leuk om te weten.
Ik heb een opgezocht bij hoeveel pixelfouten je nu eigenlijk de fabriek kan opbellen voor een nieuwe.
Dit is het overzicht van samsung:
Pixelfout Foutsoort -1 Foutsoort -2 Foutsoort -3
classificering pixel die voortdurend blijft branden blijvend zwarte pixel defect subpixel die of voortdurend oplicht (rood, groen, blauw) of blijvend zwart is
Klasse I 0 0 0
Klasse II 2 2 5
Klasse III 5 15 50
Klasse IV 50 150 500
Een pixel die voortdurend blijft branden (foutsoort 1) irriteert de gebruiker meer dan een pixel die voortdurend zwart is (foutsoort 2). Het valt het minst op als er subpixel defect is waarbij deze rood, groen, blauw of zelfs zwart oplicht.(foutsoort 3).
Op grond van deze verschillen is de betreffende geaccepteerde foutaantal van de drie foutsoorten in bijvoorbeeld klasse II afwijkend. Waar de foutsoorten 1 en 2 slechts tweemaal voor mogen komen, is het bij een defecte subpixel (foutsoort 3) geoorloofd om vijf defecten te vertonen.
Samsung biedt met haar modellen een LCD-panel aan die volledig voldoet aan de ISO 13406-2 Klasse II norm.
Dit is de site: http://www.samsung.com/nl/etc/images/samsung_pixelpolicy.doc
i=
Verwijderd
Deze iso norm 2 hanteren zo ver ik weet ALLE fabrikanten.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:51:
[...]
Ik vraag me toch af waar zo'n klasse IV scherm voor is dan?
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 23:05 ]
Verwijderd
Goeie keuze...heb em zelf ook..ook in het zilver natuurlijk..is de zwarte versie wel leverbaar in NL dan? Niet dat ik die liever had gehad, zilver past beter bij m'n kast en kamerHarmen schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:30:
Heb vanavond mn Xerox 17" TFT verkocht....
* Harmen heeft een Samsung 215TW besteld.
(In de kleur zilver)
Wij willen pics zienWeakling schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:09:
[...]
Oh jawel hoor! Ik heb hem vandaag bij de MM in Breda gehaald, eindelijk hadden ze 'm!Het palet waarop ze lagen was al flink geslonken, want er lagen nog maar 5 stuks op.
[...]
Ja klopt, hier hetzelfde verhaal. Maar ik heb een Spyder in aantocht waarmee ik 'm hopelijk zo goed als perfect kan instellen. Het is nu nog te licht, maar niet zo gruwelijk licht als ik eerst vreesde.
[...]
Hiero aangesloten op een 7600GT, vergelijkbaar dus.
[...]
Een echte pixel test durf ik niet aan, maar zo tijdens het werken zie ik in ieder geval geen kapotte pixeltjes, dus da's heel mooi!
[...]
Zelfde ervaring. Nu op de standaard instelling zie ik redelijk goed backlight bleeding op een zwart scherm, maar niet vervelend voor mij.
[...]
Daar ga ik 'm ook een beetje voor gebruiken en ik merk wel dat ie het nog niet echt goed weergeeft, maar goed, zoals ik al eerder aangaf: ik moet 'm nog echt kalibreren.
[...]
Het voetje zelf voelt naar mijn mening een klein beetje wiebelig aan, maar zolang je niet op je bureau gaat lopen rammen is ie stevig zat.
[...]
Ik vind de knoppen onder op het scherm niet erg logisch zitten, handiger was het geweest als de menu en return knop naast elkaar hadden gezeten. Nu druk ik steeds de verkeerde knoppen in bij het instellen en dat frustreerd een beetje, maar is ook wennen. Gelukkig kan het nu in ieder geval via het scherm, dat was bij andere Samsung schermen niet mogelijk geloof ik.
Verder ben ik vooralsnog zeer tevreden met het scherm. WoW spelen in widescreen is zoooo cool!
Verwijderd
Ja je hebt gelijk hoor, dat hele dunne zeer licht glimmend maar verder zeer zwarte randje is absoluut een doorslaggevende reden om het scherm te houden dat minder snel is en een lagere contrast ratio heeft ... om maar iets te noemenVerwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:26:
Ik had vorige week een 225 gekocht, maar vond dat deze toch wel veel last had van backlight bleeding. Toch maar eens kijken of ik hem misschien maar in moest ruilen voor een 226. Ik heb zojuist de 226 bij MM even bekeken. Toch maar besloten om mooi mijn 225 te houden, want ik moet zeggen dat een 226 er vergeleken met de 255 er echt niet uit ziet.......tenzij je een frans bauer interieur hebt.....Je moet er echt van houden, dat glimmende zwarte randje...........
[ Voor 8% gewijzigd door Plekuz op 02-02-2007 09:44 ]
[ Voor 141% gewijzigd door Scavy op 02-02-2007 12:52 ]
[ Voor 12% gewijzigd door REDFISH op 02-02-2007 12:42 ]
Ik heb vorige week twee week geleden ook een 225BW gekocht (320 euro), maar ben absoluut niet ontevreden ermee. Ik vind het uiterlijk van de 226 minder mooi, wat natuurlijk niet wegneemt dat ik qua specs niet liever de 226 had gehad. Maar goed, je kunt wel blijven wachten.......*insert Monsterboard-reclameWeakling schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:42:
[...]
Ja je hebt gelijk hoor, dat hele dunne zeer licht glimmend maar verder zeer zwarte randje is absoluut een doorslaggevende reden om het scherm te houden dat minder snel is en een lagere contrast ratio heeft ... om maar iets te noemenZeg dan meteen dat je baalt dat je vorige week de 225 hebt gekocht en je nu te groot voelt om toe te geven dat je eigenlijk een weekje had moeten wachten
Tja wat je daar nou mee wil zeggen.... het 2e scherm is in ieders geval al de 225BW en het eerste scherm ook maar 250€ duurder....
Er is ook geen enkele reden om niet tevreden te zijn met een 225BW hoor!LoneGunman schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:43:
Ik heb vorige week twee week geleden ook een 225BW gekocht (320 euro), maar ben absoluut niet ontevreden ermee.
Verwijderd
thx erg mooie review
Dat is inderdaad iets waar ik zelf ook niet direct rekening mee had gehouden. Als je midden op het scherm kijkt is dat toch in een beduidend andere hoek dan wanneer je naar de linkerbovenhoek kijkt. Maar zoals je zelf al zegt: hinderlijk is het niet.Coyote76 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:47:
...
Ook kan je doordat de monitor zo groot is wat kleurverschillen zien bij een effen achtergrond, dit heeft te maken met de inkijkhoek die dan toch begint mee te spelen. Het is dus nog even wennen, maar hinderlijk is het ook weer niet.
Ik heb het op donkere schermen vrij duidelijk in de bovenrand en een beetje in de onderrand, maar ik heb het scherm ook nog in min of meer default stand staan. Mijn brightness staat op 85 en contrast op 65, maar dat gaat nog wel veranderen. Overigens: ook ik vind het niet hinderlijk.Back light Bleeding
Gevoelig punt heb ik begrepen bij zijn voorganger 225BW. Iemand zei hij dat hij toch best wel last had bij de 226BW ook. Mijn ervaring is dat ik hier geen last van heb. Het is niet zo dat het er niet is, maar in heel beperkte mate.
Kweenie hoe die knop bij jou zit, maar bij mij lijkt ie ook meer naar de bovenkant van de uitsparing te zitten, waardoor er behoorlijk wat blauw licht onder de knop uitkomt. Dat is best een beetje hinderlijk als je een donkere scene op je scherm hebt.Nadelen en minpuntjes
De blauwe led van de Power-knop is fel en groot, dit kan toch wel een nadeel zijn. Het is ook een kwestie van wennen, maar het had wel minder gemogen.
Deze conclusie kan ik vooralsnog alleen maar onderschrijven!De monitor is een echte aanrader als je op zoek bent naar een breedbeeld 22" monitor.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dat kan ik voor mijn monitor tot nu toe bevestigen. Heel even getest met rood, groen, blauw, wit en zwart scherm, maar ik heb nog geen dode (sub)pixels kunnen ontdekken. Nu zijn het er met deze resolutie ook nogal wat, dus het kan zijn dat ik deze speld in een hooiberg niet zie, maar Als ik hem later tegenkom dan heb ik er tot dan toe geen last van gehad, dus wat is dan nog het probleem denk ik dan.Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:51:
Niemand van de nieuwe 226BW eigenaars schijnt nog last te hebben gehad van foute pixels... Klopt dat? Is dat toeval of is het nog te kort dag om dat te zeggen?
[ Voor 44% gewijzigd door Coyote76 op 02-02-2007 15:41 ]
Ook hier nog geen dooie pixel gevonden. Ik dacht heel ff dat ik er eentje had, maar dat bleek een stofje op (niet in) mijn scherm te zijnVerwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:51:
Niemand van de nieuwe 226BW eigenaars schijnt nog last te hebben gehad van foute pixels... Klopt dat? Is dat toeval of is het nog te kort dag om dat te zeggen?
[ Voor 5% gewijzigd door Plekuz op 02-02-2007 15:38 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dat klopt, je hebt je monitor met de DVI-kabel aangesloten. Dus je hebt niets meer te auto-adjusten. Ga maar kijken, je zult zien dat je ook de brightness en contrast niet kunt aanpassen met de knopjes op de monitor. Ik kan met mn 226 alleen 'dynamic contrast' aanzetten (doen trouwens, erg mooi) en verder moet ik via de PC kleur etc instellen. Vind ik overigens wel prettig, niet dat gekloot met onhandige menuutjes. Als je zo graag wil auto-adjusten, moet je de D-Sub kabel gebruiken.bear87 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:08:
Geen enkele dode pixel, en prachtig beeld echt! De auto adjust ia alleen steeds "unavaileble" hier..
[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 02-02-2007 16:48 ]
Ik wil niet anders dan DVI!Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:31:
[...]
Dat klopt, je hebt je monitor met de DVI-kabel aangesloten. Dus je hebt niets meer te auto-adjusten. Ga maar kijken, je zult zien dat je ook de brightness en contrast niet kunt aanpassen met de knopjes op de monitor. Ik kan met mn 226 alleen 'dynamic contrast' aanzetten (doen trouwens, erg mooi) en verder moet ik via de PC kleur etc instellen. Vind ik overigens wel prettig, niet dat gekloot met onhandige menuutjes. Als je zo graag wil auto-adjusten, moet je de D-Sub kabel gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door bear87 op 02-02-2007 16:58 ]
Neeeeeeeee!!!!!Coyote76 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:47:
@Weakling
Als je er bezwaar tegen hebt dat het jouw post is dan verwijder ik de foto wel...
Op welke instelling heb je je scherm staan woekele? Ten opzichte van mijn beeld ziet ie er bij jou al een stuk contrastrijker (is dat nederlands?) en beter uit.woekele schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:40:
Anywayz, hier wat pics van mijn setup...
[ Voor 71% gewijzigd door woekele op 02-02-2007 17:27 ]
Ja ik had die commands al geprobeerd. Zijn hetzelfde als in q3 (dat ziet er trouwens wel grappig uit in 1680x1050woekele schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:25:
/r_customwidth xxx
/r_customheight xxx
/r_mode -1
/vid_restart
Maar windows moet eerst de reso hebben 'goedgekeurd' voor je 'm goed kan gebruiken. Dit kun je doen door op de desktop die reso minimaal 1x te hebben ingesteld en te hebben geaccept. In de forceware drivers kun je custom reso's toevoegen. Bij mij doet dat het echter nietNog even uitzoeken waarom.
[ Voor 6% gewijzigd door Morgoth op 02-02-2007 18:07 ]
[ Voor 7% gewijzigd door REDFISH op 02-02-2007 19:04 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq