[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 16

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.746 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:50:
[...]

Backlight bleeding is alleen een probleem als je in het donker naar een film kijkt of game-t. In dat geval zal een deel van de verlichting ook aan de buitenkant van het scherm te zien zijn. Bij fotosoepen heb je er geen last van. Je ziet het dus alleen maar als je beeld vrij zwart is. Niet als je in windows zit en je hebt een relatief goed verlicht beeld en je zit in een goed verlichte kamer.
Ooh, ik dacht vlekken in het beeld zelf ofzo... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Zelfs al sta je in je recht en zou je een winkel zo gek krijgen om het scherm terug te sturen dan nog ben je wederom rond de 10 euro kwijt om het terug te sturen. De winkel zal daarna het nieuwe exemplaar vermoedelijk niet op hun eigen kosten terugsturen, dus in dat geval blijft van je 'gewonnen' 40 euro door online te bestellen ipv te halen bij MM nog maar 20 euro over. En dat is ervan uitgaande dat je inderdaad mag terugsturen. Om nog maar niet te spreken van de zeik die je eventueel kunt krijgen met zo'n webwinkel. We blijven nederlanders, willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar met de marges die webwinkels op hun producten hebben is dat vrij onrealistisch. En als je kijkt naar de gemiddelde webwinkel, dan ben je in sommige gevallen 50 euro kwijt voor een pixelgarantie of 20 euro voor 7 dagen terugstuur garantie, zou er nog iets kapot gaan, dan ben je neem ik aan alsnog minimaal extra 1 keer verzendkosten kwijt. Dan is het niet eens meer zoveel goedkoper. Dus wat mij betreft kun je als je een pixelperfect scherm wilt het beste bij de MM eentje halen. Als je de goedkoopste wilt, bestel dan online, maar als er dan 1 pixeltje kapot is dan moet je ook niet zeuren vind ik. Want 1 pixel ter waarde van 50 euro prijsverschil is wel heel veel.

In het krantje van de mediamarkt staat trouwens dat de 226 700:1 contrast heeft, ik kan die bewering van 1000:1 nergens vinden.

Eigenlijk snap ik het niet: als consument word je steeds meer bezeikt waar je bij staat. Zo geven de producenten nu al GtG op en Dynamisch contrast, alleen maar om met de beste specs te kunnen pronken. Hoe het werkelijk zit kun je er al bijna niet meer uit afleiden. Eigenlijk zou dit soort marketing verboden moeten zijn, maja helaas werkt het wel, want de gemiddelde consument kijkt alleen naar wat cijfertjes. Denk maar aan het voorbeeld dat een videokaart met 256 MB geheugen in de ogen van de consument sneller lijkt dan eentje met 128MB. Of: die monitor is 2ms en die is 5ms, dan pak ik die van 2ms maar.

[ Voor 16% gewijzigd door REDFISH op 31-01-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Schriftelijk laten weten is wel via e-mail/website. Meestal zijn dit de alg. voorwaarden waarmee je bij je bestelling akkoord dient te gaan. Tjek ook eens:

http://www.kieskeurig.nl/...658CAC1256CF70043249A.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

rick_roox schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:58:
MM is gewoon het beste :P
Veel personeel. Makkelijke service.
Nou ... ik heb een keer enorme stampij moeten maken om mijn geld terug te krijgen bij de MM en werd beticht zelf schuldig te zijn aan het euvel, dus makkelijke service is niet mijn ervaring ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

REDFISH schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:40:
In het krantje van de mediamarkt staat trouwens dat de 226 700:1 contrast heeft, ik kan die bewering van 1000:1 nergens vinden.
Op de site van samsung zelf staat wel 1000:1 ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_roox
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:41
Ik heb een site gevonden:
http://product.pcpop.com/000037087/Picture.html
http://product.pcpop.com/000037087/Picture/000304494.html
Op deze foto lijkt bijna geen bleeding voor te komen.
Maar het kan schijn zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

rick_roox schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:04:
Ik heb een site gevonden:
http://product.pcpop.com/000037087/Picture.html
http://product.pcpop.com/000037087/Picture/000304494.html
Op deze foto lijkt bijna geen bleeding voor te komen.
Maar het kan schijn zijn :P
Goeie vondst! Wat betreft backlight bleeding kunnen deze plaatjes een verkeerd beeld geven, want als ie die met een sluitertijd van 1/1000 sec heeft gemaakt zul je bij geen enkele monitor backlight bleeding zien ... bij een sluitertijd 1/4 sec of meer daarentegen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FlasH_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 14:29
Vandaag hebben ze de Samsungs 206BW en 226BW nog niet bij MM Enschede en Hengelo.

Misschien als ik vanavond een 931C tegenkom dat ik die maar koop. Allemaal leuk en aardig die breedbeeld schermen maar misschien toch niet aan mij besteedt :)

Een 1600x1200 lijkt me trouwens ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1280 x 1024 bedoel je...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FlasH_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 14:29
Nee, een 20 of 21" 1600x1200

Ik bedoelde niet die 931c op 1600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat de 226 ook een S-video ingang had en dat ik dus mooi mijn ps2 erop aan zou kunnen sluiten. Op die foto's zie ik echer alleen dv en normale ingang

??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:55:
ik dacht dat de 226 ook een S-video ingang had en dat ik dus mooi mijn ps2 erop aan zou kunnen sluiten. Op die foto's zie ik echer alleen dv en normale ingang

??
Vziw heeft ie dit niet. Op de site van Samsung staat alleen DVI en D-sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

_FlasH_ schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:07:
Vandaag hebben ze de Samsungs 206BW en 226BW nog niet bij MM Enschede en Hengelo.
Kan je me up-to-date houden over? Hoef ik tenminste niet zelf heen te fietsen om te kijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk zal elke winkel zich proberen in te dekken tegen retourzendingen van monitoren - met de reden dat ze zouden moeten gebruikt zijn - maar uiteindelijk trekken ze bij het kortste eind als ze je retourzendig niet volledig willen vergoeden. Er zijn hier al zoveel topics over geweest, gebruik anders de search! Er is zelfs al een geval bekend dat de rechtszaal heeft bereikt, ten gunste van de tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik hou het topic bij en heb al ff doorgezocht maar kom er niet zo snel uit eerlijk gezegd :

Probeem is dat ik voor de jaarwisseling al een nieuwe Acer 2216ws 22"heb gekocht, deze ging echter na 1 dag al kapot en na een dikke maand kreeg ik vandaag eindelijk een nieuwe terug.

Maar laat deze monitor nou totaal geen DVI aasluiting hebben, of ik moet helemaal gek geworden zijn en dat ik hem niet zie maar mijn snelle vraag is dus eigenlijk of iemand weet of er van deze Acer 2216ws meerdere versies zijn, dus met en zonder DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Weakling schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:20:
[...]

Goeie vondst! Wat betreft backlight bleeding kunnen deze plaatjes een verkeerd beeld geven, want als ie die met een sluitertijd van 1/1000 sec heeft gemaakt zul je bij geen enkele monitor backlight bleeding zien ... bij een sluitertijd 1/4 sec of meer daarentegen ...
Wowie... ik weet niet of het aan mijn gare CRT ligt, maar die geheel groene/blauwe & witte afbeelding zien er heel belabberd uit. Check die hoeken eens, hoe donker vergeleken met de rest. De lichtverdeling ziet er serieus slecht uit op de foto's, wat een afknapper!

Ik hoop echt dat het aan de foto's ligt want anders moet ik weer opzoek naar een andere monitor. |:(

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Sipio schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:26:
Ik hou het topic bij en heb al ff doorgezocht maar kom er niet zo snel uit eerlijk gezegd :

Probeem is dat ik voor de jaarwisseling al een nieuwe Acer 2216ws 22"heb gekocht, deze ging echter na 1 dag al kapot en na een dikke maand kreeg ik vandaag eindelijk een nieuwe terug.

Maar laat deze monitor nou totaal geen DVI aasluiting hebben, of ik moet helemaal gek geworden zijn en dat ik hem niet zie maar mijn snelle vraag is dus eigenlijk of iemand weet of er van deze Acer 2216ws meerdere versies zijn, dus met en zonder DVI?
In de pricewatch krijg je alleen maar versies MET DVI, maar dit zijn ook allemaal de AL2216WsD. Ik vind het wel een gek verhaal, er zat dus eerst wel DVI op? Ik neem aan dat je hem op DVI wilt aansluiten. Op internet zijn wel versies te vinden zonder DVI, dit is de WS. De WSD heeft DVI (vandaar de D).

'k Moet zeggen dat die gradients op de 226 er niet zo geweldig uit zien. De achtergrond is vrij ongelijkmatig verlicht. Je ziet duidelijk wat donkerdere en lichtere gedeeltes. Maja als hij me niet bevalt gaat hij gewoon weer terug. Morgen nog maar es een poging wagen of hij er is, ik ben dan toch in de buurt.

[ Voor 13% gewijzigd door REDFISH op 31-01-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_roox
Jah ik hoop het ook :p

Ik ga morgen eens ff kijken bij de mediamarkt en bij mycom.
Ik laat wel horen wat ik er van vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaaaaaa, stom zeg! Ik kom er NU pas achter dat er een MyCom zit in Hilversum waar ik werk! Hij zit alleen niet in het centrum waardoor ik het nooit door heb gehad! Maar daar zou ik dus de 226BW kunnen kopen (wel voor 389,-...): MyCom doet toch, net als MM, totaal niet moeilijk over het terugbrengen van een monitor? Als dat klopt ga ik vanaf morgen om het half uur bellen. ;) Of ik bestel 'm gewoon alvast, zal ook wel kunnen.

En dan nog even wachten tot m'n gisteren bestelde computer van 4Launch binnenkomt (hoe lang duurt dat gemiddeld, als alles 'groen' is?) en dan kan ik eindelijk genieten! :)

Edit:
Hahaha, ik keek net ff op de site van MyCom naar de specificaties en volgens hen weegt de 226BW 49 kg... 8)7 Kommaatje vergeten! :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
rick_roox schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:33:
Jah ik hoop het ook :p

Ik ga morgen eens ff kijken bij de mediamarkt en bij mycom.
Ik laat wel horen wat ik er van vond.
ik haal hem morgen als het goed is op bij de media markt. Daar meld ik gelijk even dat hij bij norrod 379 kost aangezien zij volgens mij een laagste prijs garantie hebben als je hem ergens goedkoper vindt binnen een afstand van 15km :)

heb ik in ieder geval 14 dagen om het ding te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:05:
Haaaaaaa, stom zeg! Ik kom er NU pas achter dat er een MyCom zit in Hilversum waar ik werk! Hij zit alleen niet in het centrum waardoor ik het nooit door heb gehad! Maar daar zou ik dus de 226BW kunnen kopen (wel voor 389,-...):
Oh? Da's een tientje goedkoper dan MM! Misschien ook maar eens ff langs de MyCom scheuren, want de MM hiero heeft 'm ook nog steeds niet.

Wat ik niet snap is dat elke winkel hier incl. MyCom blijft zeggen dat ie 700:1 is, terwijl bij Samsung zelf 1000:1 staat. Ik hoop toch niet dat ze voor de Europese markt een net ff ander panel in de 226BW hebben gezet ...

[ Voor 19% gewijzigd door Plekuz op 31-01-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:40
Vandaag dan toch maar een nieuwe monitor aangeschaft.
Het is de HP F2105 geworden. Wow, wat een beeld. Kleuren en contrast zijn perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

patrickt35 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:05:
Vandaag dan toch maar een nieuwe monitor aangeschaft.
Het is de HP F2105 geworden. Wow, wat een beeld. Kleuren en contrast zijn perfect.
Ow? Da's een uit productie genomen model als ik de HP site moet geloven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Het lijkt erop dat het wedstrijdje wordt wie de 226 als eerste gaat reviewen. In ieder geval genoeg product surveys erbij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In de pricewatch krijg je alleen maar versies MET DVI, maar dit zijn ook allemaal de AL2216WsD. Ik vind het wel een gek verhaal, er zat dus eerst wel DVI op? Ik neem aan dat je hem op DVI wilt aansluiten. Op internet zijn wel versies te vinden zonder DVI, dit is de WS. De WSD heeft DVI (vandaar de D).
Weet nu ook idd dat er 2 versies zijn, en ik had de monitor de vorige keer ook via DVI aangesloten en was dat nu ook weer van plan.
Kwam er dus alleen achter dat ze me een verkeerde versie terug gestuurd hebben, zit je dan een maand op te wachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:05:
Haaaaaaa, stom zeg! Ik kom er NU pas achter dat er een MyCom zit in Hilversum waar ik werk!
't Is dat je het zegt, dat wist ik ook niet, terwijl die winkel hemelsbreed nog geen 200 meter van m'n huis af ligt. Snap niet dat ze zo'n flutlocatie hebben gekozen.

Bovendien ligt de prijs bij Mycom zoveel hoger dan elders dat het voordeel van niet hoeven te betalen voor pixelgarantie er volledig door wegvalt. Een Samsung 214T kost er 739 euro, zo'n 150 euro meer dan bij de gemiddelde concurrent.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar de 226BW is er even duur als bij een onlineshop met pixelgarantie. En nu kan ik 'm (hoop ik) gewoon ff tussendoor halen: geen verzendkosten (scheelt ook weer), geen extra wachttijd, makkelijk terugbrengen (in plaats van terug sturen) etc. etc. Voordelen te over. ;) Alleen hoop ik dat je bij ELK MyCom filiaal dingen makkelijk kan terugbrengen en dat het niet verschilt per filiaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:03:
[...]

Oh? Da's een tientje goedkoper dan MM! Misschien ook maar eens ff langs de MyCom scheuren, want de MM hiero heeft 'm ook nog steeds niet.

Wat ik niet snap is dat elke winkel hier incl. MyCom blijft zeggen dat ie 700:1 is, terwijl bij Samsung zelf 1000:1 staat. Ik hoop toch niet dat ze voor de Europese markt een net ff ander panel in de 226BW hebben gezet ...
Ik ben vorige week vrijdag naar MyCom in Apeldoorn geweest voor de Samsung 226BW aangezien hun sales afdeling mij had gemaild dat ze de 25e de 226BW binnen zouden krijgen. Dit was dus niet het geval. De jongen die ik erover sprak vertelde me dat vanwege dat Vista Certified gebeuren de 226BW nog niet op de markt mocht verschijnen voor de release van Vista zelf. Dat vond ik een vreemde redenatie, Vista is immers inmiddels al verkrijgbaar. Maar goed, hij vertelde me ook dat bij MyCom de 226BW op zijn vroegst aanstaande vrijdag (2 februari) verkrijgbaar zou zijn, maar dat de kans heel groot is dat het nog een week later wordt. Waarom kon hij niet zeggen.

Maar goed, toen kwam de Mediamarkt folder, en daar staat hij ook in. Dus ik heb de Mediamarkt in Enschede gebeld, maar zij hebben hem nog niet en konden niet zeggen wanneer hij binnenkwam. Blijft dus nog even afwachten. Ik word gebeld zodra hij binnen is, voor zover dat niet vergeten wordt natuurlijk. Ook Mycom heeft me beloofd te bellen zodra hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nu effectief een verschil in beeldkwaliteit tussen de nieuwe (226 en 206) en oude (225 en 205) schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Beetje lastig beantwoorden als je hem nog niet kunt kopen he. Het verschil zit hem in die 5ms vs 2ms en de contrastratio als deze inderdaad 1000:1 is en niet 700:1. Verder zou ik geen idee hebben of er verschil is, oftewel of de onderliggende techniek aanzienlijk is veranderd.

Vanwege vista certificering mocht hij nog niet uit zijn. Net zoals je ook altijd eerst een OS koopt en dan pas je hardware 8)7. Maar goed de redenering klinkt toch ergens logisch dus ik neem aan dat ze hem nu hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door REDFISH op 01-02-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik heb een winkel gezien die de MAG BP2219W verkoopt. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord van MAG, staat dat model niet op de site, en kan ik er geen afbeeldingen van vinden, maar blijkbaar bestaat 'ie wel. Lees er ook nergens meningen over. Weet iemand wat van dit scherm?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik ben ook opzoek naar een goede 22" scherm om te gamen en mijn keuze is gevallon op de 226BW van Samsung.

Ik las gisteren in een foldertje dat hij vanaf 5 februari leverbaar is en bij Vi Computer kost hij 399,-
Hoogstwaarschijnlijk dus volgende week een exemplaar aanschaffen en hopen dat hij aan mijn volwachtingen voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_roox
lol vi-computer is een fijne winkel. In venlo krijg je gewoon 2 weken pixelgarantie van de zaak zelf erbij.
Als het scherm kapot/pixel kapot kan ik hem gewoon inruilen voor een nieuwe. Maar wat vi-computer in zijn folder zet klopt grotendeels ook niet. al 2 folders lang zeggen ze dat ze de iiyama e2200 hebben. Ben er in die tijd wel 3 keer naar toe geweest maar ze hadden hem nog niet. Ik snap af en toe niet dat ze het dan toch blijve vermelden. Het zal allemaal wel te maken hebben tot je dan toch ff in de winkel blijf rondhangen en je misschien iets anders koopt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die Samsung TFT's zit dacht ik 3 jaar fabrieksgarantie. Is dat pick-up & return?
Dus als ik in Nederland een 205bw koop (ik woon in België) en hij gaat stuk, komt Samsung hem dan hier bij mij ophalen, of moet ik zelf terug naar de shop in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpwins
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 09:56

cpwins

ut Grunn...

In de nationale folder van de Mediamarkt staat de Samsung 226BW trouwens voor 399 euro vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net een belletje van mijn distri dat de LG L226WT pas midden of eind februari leverbaar zal zijn!
;(
Volgende week worden waarschijnlijk wel de prijzen bekend.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Tijdje geleden was de enige 22" WS bij de MM de Acer2216. Nu zag ik ook een hele stapel Samsung 225's, Fujitsu Siemens en Benq's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_roox
Misschien wel leuk om te weten.
Ik heb een opgezocht bij hoeveel pixelfouten je nu eigenlijk de fabriek kan opbellen voor een nieuwe.

Dit is het overzicht van samsung:

Pixelfout Foutsoort -1 Foutsoort -2 Foutsoort -3
classificering pixel die voortdurend blijft branden blijvend zwarte pixel defect subpixel die of voortdurend oplicht (rood, groen, blauw) of blijvend zwart is
Klasse I 0 0 0
Klasse II 2 2 5
Klasse III 5 15 50
Klasse IV 50 150 500

Een pixel die voortdurend blijft branden (foutsoort 1) irriteert de gebruiker meer dan een pixel die voortdurend zwart is (foutsoort 2). Het valt het minst op als er subpixel defect is waarbij deze rood, groen, blauw of zelfs zwart oplicht.(foutsoort 3).

Op grond van deze verschillen is de betreffende geaccepteerde foutaantal van de drie foutsoorten in bijvoorbeeld klasse II afwijkend. Waar de foutsoorten 1 en 2 slechts tweemaal voor mogen komen, is het bij een defecte subpixel (foutsoort 3) geoorloofd om vijf defecten te vertonen.

Samsung biedt met haar modellen een LCD-panel aan die volledig voldoet aan de ISO 13406-2 Klasse II norm.

Dit is de site: http://www.samsung.com/nl/etc/images/samsung_pixelpolicy.doc

i=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_roox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Net MyCom utrecht gebeld, die wist me te vertellen dat de 226bw nog steeds in bestelling stonden bij samsung en voorlopig niet binnen komt (wanneer wist de man ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 13:13
Morgoth schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:04:
Net MyCom utrecht gebeld, die wist me te vertellen dat de 226bw nog steeds in bestelling stonden bij samsung en voorlopig niet binnen komt (wanneer wist de man ook niet).
ik heb net even mijn order bekeken bij progress. Zij verawchten dat de 8ste (volgnede week donderdag) de eerste levering van deze schermen binnen zal zijn.

Hopelijk geld dat ook voor de rest van de winkels, of het liefst eerder zodat er wat meer reviews te vinden zijn.

MM hengelo had ze gister avond nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josverweij
  • Laatst online: 25-07-2024
Vanmorgen even bij MM Groningen langs geweest. 206BW hebben ze binnen. 226BWs had de verkoper echter allemaal al gereserveerd voor klanten, omdat hij er zelf al zo enthousiast over was. "Maar zo'n 22" inch is ook wel érg groot" wist hij te vertellen 8)7

De monitor zelf heeft een mooi glimmend randje waar al direct een aantal vingers opzaten... maarja, als de monitor staat zit je er toch niet veel meer aan ;)

Beetje jammer is de prijs van de 206BW, voor 2 tientjes meer heb je namelijk een 226BW van een internetwinkel. Maar bij MM ontkennen ze nog steeds stug het bestaan van internetwinkels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

In MM Heerlen hadden ze beide nog altijd NIET. Helaas. Begin er beetje moe van te worden altijd voor niks langs gaan. Ik wacht wel tot hij in de webwinkels ook binnen is.

Dus je kunt gebruik maken van de garantie als je 5 subpixels kapot hebt of 2 pixels continu wit of zwart zijn. Oftewel 3 subpixels van dezelfde pixel kapot en dat 2 keer.

[ Voor 49% gewijzigd door REDFISH op 01-02-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het een goed idee af te spreken dat iemand het metéén post zodra de 226BW WEL ergens ECHT op voorraad is! Want ik ben bang dat we anders de komende dagen 100 posts krijgen met waar hij nog NIET is, en dat is eerlijk gezegd geen erg nuttige info... ;) Dus wat mij betreft pas weer een post over de beschikbaarheid van de 226BW als hij daadwerkelijk beschikbaar is. En verwachtingen van verkopers tellen dus niet mee... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

http://www.centralpoint.nl/ lijkt hem echt op voorraad te hebben. Gisteravond nog 20, zonet nog 9. Heb er net 1 besteld, nu nog 8. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
En nu nog 7...

MM Utrecht had hem niet. Had al besloten als dat zo zou zijn dat ik voor de 225 zou gaan, was het wachten zat. Maar ook die hadden ze niet meer op voorraad, demo model was ook al verkocht. Uit wanhoop maar 2 kratjes bier gekocht.

Ik hoop dat centralpoint ze inderdaad heeft zoals ze beweren...

@ J van E
Toch is het wel makkelijk als iemand voor je heeft gekeken bij een winkel en meldt of ie daar is, scheelt jou weer moeite als jij net op het punt stond naar b.v. een MM te vertrekken :)

[ Voor 31% gewijzigd door Morgoth op 01-02-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ook betaald met ideal/creditcard? Ze behandelen op volgorde van betaling binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Ja, ideal. Ik bestel tegenwoordig eigenlijk niet meer bij een winkel als ze geen ideal hebben.

Bevestiging van order ook gekregen. Ze zeggen nu dat je weer een mailtje krijgt als ie verzonden is (zou eind van de middag/begin van de avond moeten zijn). Ben benieuwd.

Ik voel me nu echt een neuroot, maar de status van m'n order is gewijzigd naar 'Order naar Magazijn (18)'

[ Voor 64% gewijzigd door Morgoth op 01-02-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 13:13
Progress:

prijs € 353.05 (inclusief BTW)
voorraad: 15 (extern)
Indicatie levertijd: 3 Dagen

Nog een paar dagen wachten dus en ze hebben hem binnen voor mij :)

Montjesmaat druppelen ze binnen :) iemand hem al ergens opgehaald? review graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Kom anders naar #226bw op irc.tweakers.net , kunnen we elkaar daar op de hoogte houden zonder het topic vol te spammen :p

Mijne zegt trouwens Order in magazijn (19)

[ Voor 32% gewijzigd door woekele op 01-02-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik dan nu ook maar een keer reageren na het topic een paar dagen gevolgd te hebben.
Vanmorgen nog bij de MM in Ede geweest waar ze de 206BW en 226BW nog niet hadden, maar werd net gebeld door de PC shop bij mij in Renkum, en die heeft de 226BW binnen, en heeft er één voor me klaar staan (de rest was allemaal al verkocht). Vanavond dus ophalen!

Ik zal als ik 'm heb wel even een review maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Zijn hier ook mensen die de 226BW willen gebruiken voor het gamen?
En wat zijn de verwachtingen op dit gebied?
Ik heb trouwens wel een aantal bladzijdens terug gelezen maar kon hierover niet zo heel veel vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Scavy schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:27:
Zijn hier ook mensen die de 226BW willen gebruiken voor het gamen?
En wat zijn de verwachtingen op dit gebied?
Ik heb trouwens wel een aantal bladzijdens terug gelezen maar kon hierover niet zo heel veel vinden :)
Zelfde soort ervaringen als met de 225BW, misschien iets beter (voor degenen die het verschil in ms menen te kunnen merken). TN-panelen zijn ontzettend goed voor gamen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik wil 'm ook gebruiken voor gamen. Heb nu nog een oude 17" CRT, dus waarschijnlijk zal het voor de zeer snelle shootergames (quake3) wel iets minder zijn (door de altijd aanwezige pixel-responsetime), maarja, dit scherm biedt verder teveel voordelen (groot oppervlak, breedbeeld, neemt minder ruimte in, minder verbruik, helderderder, scherper) om het daarom te laten zitten. Wel heb ik bewust gekozen voor een TN-scherm met zo laag mogelijk specificaties (ook al weet ik dat de specs eigenlijk niet reëel zijn, ik heb toch het gevoel dat 2ms wel beter zal zijn dan 5ms, ookal zou dat best eens onzin kunnen zijn).

Vorig jaar heb ik een 12ms TFT gekocht en weer teruggebracht omdat ik het echt te langzaam vond voor gamen, hopelijk is het nu beter. Terugbrengen naar een webwinkel is niet zo makkelijk als de MM. Ook als er dode pixels inzitten, heb ik pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Jezus, er is echt een hele gekte bezig over die 226 haha. Iedereen wil dat ding hebben lijkt het wel. Trouwens bij centralpoint staat nu: dit product is niet op voorraad, en zover ik kan zien in alle shops van pricewatch, is hij ook nog niet te krijgen. Ik ga vanavond na het sporten nog eens langs bij MM(noem me maar gek).

Ik ga hem trouwens ook gebruiken om te gamen, zij het met mate.

[ Voor 9% gewijzigd door REDFISH op 01-02-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Matthijs schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:31:
Ik heb thuis op dit moment een Samsung 912n (voorloper van 913n, iets mindere specs), en de fujitsu siemens l22w staan. Qua specs is de 912 minder dan de l22w (285 cd vs 300 cd) contrast etc zijn gewoon gelijk. Jammere alleen in dit verhaal is dat de 912 veel en veel helderder en feller is. Als ik een 225 of een 226 koop, kan ik dit dan ook verwachten? Vind de lichtopbrengst van de l22w echt onder de maat.
Schop! Iemand een antwoord hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Matthijs schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:43:
[...]

Schop! Iemand een antwoord hierop?
Naar mijn mening zijn die schermen allemaal standaard veel te overbelicht. Lichtopbrengst is eerder teveel dan te weinig. Brightness gooi ik altijd omlaag. Hoor je trouwens wel van meer mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 01-02-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
REDFISH schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:21:
Ik ga hem trouwens ook gebruiken om te gamen, zij het met mate.
Alleen is ook maar saai hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Van de site van DELL :

UltraSharp 2707WFP
Monitorformaat en -type : 27-inch LCD-breedbeeldflatpanel
Resolutie : 1.920 x 1.200 pixels
Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 6 ms / 450 cd/m² / 1.000:1
Afmetingen (BxDxH) : Met standaard: 634 x 243 x 442 mm
Gewicht : 12.5kg
Kenmerken : VESA® 100mm ophangsysteem, niet-schitterend met harde coating 3H
Aantal (vrije) poorten / connectortype : Analoog (15-pins D-Sub) / Digitaal (DVI-D) met HDCP, sleuf voor beveiligingspoort.Composiet, Component, 9-in-2 Geheugenkaartlezer, 4 x USB 2.0-poorten, sleuf voor beveiligingspoort
Pixelgrootte : 0,303 mm (pixel pitch)
Kleur : Artic Silver
Garantie : 3 jaar

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spargo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-11-2020
De BenQ FP222Wa vanaf 259 in Duitsland, zie http://geizhals.at/deutschland/a236479.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_roox
Heb een mail van mycom in eindhoven.

Beste Rick ,

Ze zijn nog niet in de winkel gearriveerd maar ik verwacht ze of morgen en
anders begin volgende week.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

René van den Acker

Ik ben benieuwd :P

En jah ik ga hem ook voor te gamen gebruiken. Tenminste als het ding me bevalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Gaat over de 226bw neem ik aan Rick?

Zou goed nieuws zijn en ik geloof het ook wel, Mediamarkt Groningen en Central Point hehben hem al binnen, sommigen hier hebben hem ook al bij een lokale pc winkel gehaald.

De eerste lading lijkt ons land bereikt te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_roox
jah daar ging het over :P
Het werd tijd. Ik kon al niet meer wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Bij de mediamarkt in Zwolle hadden ze zowel de 206 en de 226. De 226 staat nu voor mijn neus, :P ben nog even aan het klooien met de instellingen. Het is heel wat anders als die brakke 17" crt die ik al weet ik hoe lang had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Alieunited,

Ik denk dat ik voor iedereen hier spreek als ik je vraag om een snelle review (A) Hier zit ik echt zo op te wachten!! Jij bent een van de allereeste met dit scherm. Als hij morgen niet in Haarlem te krijgen is, ga ik echt gewoon naar Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2021

ILT

RoD schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:31:
[...]

Zelfde soort ervaringen als met de 225BW, misschien iets beter (voor degenen die het verschil in ms menen te kunnen merken). TN-panelen zijn ontzettend goed voor gamen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb vanavond mn Xerox 17" TFT verkocht....

* Harmen heeft een Samsung 215TW besteld. :9~
(In de kleur zilver)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Zoals reeds eerder gemeld, ik heb vanmiddag een exemplaar van de Samsung 226BW op mogen halen bij PC-Score in Renkum. Wel grappig dat ze 'm daar al wel hadden, en bij de Media Markt bijvoorbeeld nog niet... ;)

Scherm staat nu voor m'n neus, en ik heb absoluut geen spijt van m'n aankoop. Er moest wel één en ander aan de instellingen gedaan worden, standaard staat het naar mijn smaak veel te licht. Maar dat was volgens mij ook al over andere Samsung schermen gemeld. Ik had nog geen ervaring met Samsung.

In de doos zaten naast het scherm een stroomkabel (wel wat kort, ongeveer een meter lang, was maar net lang genoeg voor mijn opstelling), een D-Sub VGA kabel, een DVI kabel en een CDtje met de driver software. Heb het scherm aangesloten met de DVI kabel op een nVidia 7600 GS kaart.

Wat ik al zei, de eerste indrukken zijn zeer positief. Heb al wat testjes gedaan. Geen pixel problemen gevonden. Ook met een zwart scherm getest en met de instelling die ik prettig vind heb ik niks van backlight bleeding kunnen constateren. Zal waarschijn alleen optreden als het scherm dichter bij de standaard instelling staat ingesteld. De kleuren zijn heel goed, zeker ook geschikt voor fotobewerking. En da's maar gelukkig ook, want daar ga ik 'm dus het meeste voor gebruiken.

Tenslotte nog even over het uiterlijk van 't scherm. In één woord een plaatje. Mooie strakke zwarte rand. Constructie doet ook goed aan.

Op het zelf behoorlijk moeten aanpassen van de instellingen na, wat makkelijk gaat via het OSD, kan ik dus alleen maar heel positief zijn over dit scherm.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 15:17
Tsja dan krijg je er toch wel een beetje spijt van dat je een 2 maand geleden een 225bw hebt gekocht voor 400 euro... :P Maarja dat heb je altijd he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_roox
heej mooie eerste indruk.
zekerzz dit pept me toch op om hem zeker te halen.
Vraagje voor hoeveel zal ik een iiyama e431S van 1 jaar oud 17 inch kunnen verkopen? bon en alles erbij.

Bedank voor de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Ik heb geen goed vergelijkingsmateriaal tussen tft's, eerst een brakke 17" crt gehad.
Op dit moment heb ik vooral "the wow is now" effect, prachtig scherm.

Ik gebruik hem nu nog op een middeleeuws geforce MX 440, maar daarmee doe ik het scherm tekort denk ik.
En zoals ThatGuy ook al zei, je moet wel het eea instellen om de kleuren een beetje toonbaar te maken, en dat lukt zeker!
Ik ga hem vooral gebruiken foto's, games en films. En daar is hij zeker geschikt voor!

Heb nog zitten twijfelen tussen de 215tw en deze, maar ik kon het niet laten om te laten staan en ik denk niet dat ik er spijt van ga krijgen.

Heb even een screenshot gemaakt van passmarkmonitortest, staan wat gegevens.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/alexmulder/images/Clip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Post es wat pics. Ik denk inderdaad dat je door die d-sub je scherm ietsje tekort doet maar ach, als het zo ook bevalt.

Morgenvroeg lig ik bij de MM voor de deur en kunnen ze maar beter dat scherm hebben anders kunnen ze de beveiliging bellen.

Zijn er nog mensen die de nieuwe acer AL2216W hebben gekocht? Dus niet de WSD of de WS maar de W met HDCP :P

[ Voor 43% gewijzigd door REDFISH op 01-02-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
rick_roox schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:00:
Vraagje voor hoeveel zal ik een iiyama e431S van 1 jaar oud 17 inch kunnen verkopen? bon en alles erbij.

Bedank voor de review.
Ik heb vorige week een 3,5 jaar oude NEC 17 inch verkocht voor 90 euro.
Ga even uit van gemiddeld 170 euro voor een A merk tft 17 inch exc verzendkosten. IIg meer dan 100 euro, 90 lukte mij dus al voor 3,5 jaar oud en geen garantie meer.

Blijft ook een beetje wat de gek ervoor geeft denk ik, want 90 euro voor mijn 3,5 jaar oude scherm zonder garantie zal in verhouding veel geld zijn voor t bedrag waar jij em voor kwijt kan, verwacht geen wonderen ivm de lage nieuwprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaaaaaaaaaaa! Ik heb eergisteravond een compleet nieuw systeem besteld bij 4Launch, op een monitor na. Ik dacht dat ik tegen de tijd dat die computer klaar was wel een monitor zou hebben. Maar nu kreeg ik vanavond bericht dat de computer NU al verzonden is!!! Dat is snel! Voordat ik een monitor heb! Ik wil de 226BW nuuuuu! ;)
Modbreak:Dit soort dingen dragen nogal weinig bij aan de draad. Probeer daar voortaan even op te letten.

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 01-02-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick_roox schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:00:

Bedank voor de review.
Ik heb 3 jaar geleden (aankoopdatum 28 januari 2004) een Iiyama Prolite 430 (17") gekocht, zeg maar de voorvader van jouw monitor en die heb ik afgelopen week voor 100 euro kunnen doorverkopen. Dus als je monitor er qua uiterlijk nog goed uitziet, wat ik wel verwacht, want je gaat je hond er niet mee uitlaten neem ik aan, kun je daar nog wel 120 voor krijgen schat ik zo. Nieuwprijzen van 17" liggen niet zo hoog meer, dus heel veel meer zul je er niet voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:46:
Hey,

Zoals reeds eerder gemeld, ik heb vanmiddag een exemplaar van de Samsung 226BW op mogen halen bij PC-Score in Renkum. Wel grappig dat ze 'm daar al wel hadden, en bij de Media Markt bijvoorbeeld nog niet... ;)
Oh jawel hoor! Ik heb hem vandaag bij de MM in Breda gehaald, eindelijk hadden ze 'm! *O* Het palet waarop ze lagen was al flink geslonken, want er lagen nog maar 5 stuks op.
Scherm staat nu voor m'n neus, en ik heb absoluut geen spijt van m'n aankoop. Er moest wel één en ander aan de instellingen gedaan worden, standaard staat het naar mijn smaak veel te licht.
Ja klopt, hier hetzelfde verhaal. Maar ik heb een Spyder in aantocht waarmee ik 'm hopelijk zo goed als perfect kan instellen. Het is nu nog te licht, maar niet zo gruwelijk licht als ik eerst vreesde.
Heb het scherm aangesloten met de DVI kabel op een nVidia 7600 GS kaart.
Hiero aangesloten op een 7600GT, vergelijkbaar dus.
Wat ik al zei, de eerste indrukken zijn zeer positief. Heb al wat testjes gedaan. Geen pixel problemen gevonden.
Een echte pixel test durf ik niet aan, maar zo tijdens het werken zie ik in ieder geval geen kapotte pixeltjes, dus da's heel mooi!
Ook met een zwart scherm getest en met de instelling die ik prettig vind heb ik niks van backlight bleeding kunnen constateren. Zal waarschijn alleen optreden als het scherm dichter bij de standaard instelling staat ingesteld.
Zelfde ervaring. Nu op de standaard instelling zie ik redelijk goed backlight bleeding op een zwart scherm, maar niet vervelend voor mij.
De kleuren zijn heel goed, zeker ook geschikt voor fotobewerking. En da's maar gelukkig ook, want daar ga ik 'm dus het meeste voor gebruiken.
Daar ga ik 'm ook een beetje voor gebruiken en ik merk wel dat ie het nog niet echt goed weergeeft, maar goed, zoals ik al eerder aangaf: ik moet 'm nog echt kalibreren.
Tenslotte nog even over het uiterlijk van 't scherm. In één woord een plaatje. Mooie strakke zwarte rand. Constructie doet ook goed aan.
Het voetje zelf voelt naar mijn mening een klein beetje wiebelig aan, maar zolang je niet op je bureau gaat lopen rammen is ie stevig zat.
Op het zelf behoorlijk moeten aanpassen van de instellingen na, wat makkelijk gaat via het OSD, kan ik dus alleen maar heel positief zijn over dit scherm.
Ik vind de knoppen onder op het scherm niet erg logisch zitten, handiger was het geweest als de menu en return knop naast elkaar hadden gezeten. Nu druk ik steeds de verkeerde knoppen in bij het instellen en dat frustreerd een beetje, maar is ook wennen. Gelukkig kan het nu in ieder geval via het scherm, dat was bij andere Samsung schermen niet mogelijk geloof ik.

Verder ben ik vooralsnog zeer tevreden met het scherm. WoW spelen in widescreen is zoooo cool! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_roox
Bedank mensen voor het commentaar voor hoeveel ik nog voor die iiyama zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick_roox schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:21:
Misschien wel leuk om te weten.
Ik heb een opgezocht bij hoeveel pixelfouten je nu eigenlijk de fabriek kan opbellen voor een nieuwe.

Dit is het overzicht van samsung:

Pixelfout Foutsoort -1 Foutsoort -2 Foutsoort -3
classificering pixel die voortdurend blijft branden blijvend zwarte pixel defect subpixel die of voortdurend oplicht (rood, groen, blauw) of blijvend zwart is
Klasse I 0 0 0
Klasse II 2 2 5
Klasse III 5 15 50
Klasse IV 50 150 500

Een pixel die voortdurend blijft branden (foutsoort 1) irriteert de gebruiker meer dan een pixel die voortdurend zwart is (foutsoort 2). Het valt het minst op als er subpixel defect is waarbij deze rood, groen, blauw of zelfs zwart oplicht.(foutsoort 3).

Op grond van deze verschillen is de betreffende geaccepteerde foutaantal van de drie foutsoorten in bijvoorbeeld klasse II afwijkend. Waar de foutsoorten 1 en 2 slechts tweemaal voor mogen komen, is het bij een defecte subpixel (foutsoort 3) geoorloofd om vijf defecten te vertonen.

Samsung biedt met haar modellen een LCD-panel aan die volledig voldoet aan de ISO 13406-2 Klasse II norm.

Dit is de site: http://www.samsung.com/nl/etc/images/samsung_pixelpolicy.doc

i=
Ik vraag me toch af waar zo'n klasse IV scherm voor is dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:51:
[...]

Ik vraag me toch af waar zo'n klasse IV scherm voor is dan? :+
Deze iso norm 2 hanteren zo ver ik weet ALLE fabrikanten.
Philips, Iiyama, belinea etc.

Echter moet er nog een aantekening bij zitten want het hoe meer pixel je hebt hoe meer er kapot mogen zijn.
Deze is norm klasse II kent een tolerantie per 1 miljoen pixelclusters. Als je dus 1680x1050 draait heb je veel meer pixels en mogen er verhoudingsgewijs meer kapot zijn!!

ISO14606-2 Klasse II tolerantie per 1 miljoen Pixelclusters: Fout Type I Pixelcluster defect, altijd oplichtend: - 2 stuks (per 1M Pixelclusters) Fout Type II Pixelcluster defect, altijd uit - 2 stuks (per 1M Pixelclusters) Fout Type III Pixel defect altijd oplichtend of altijd uit - 5 stuks (per 1 M Pixelclusters)

Bijv. resolutie 1600 x 1200 = 1.920.000 Pixels
Dus op deze resolutie mogen er bijna 10 defecte subpixels zijn voor men het gaat vervangen (of recht heeft op vervanging /reparatie)
Echter moet er ook nog bij worden gezegd dat de fabrikanten het scherm indelen in 9 clusters.
Zet (denkbeeldig) 2 horizontale en 2 verticale strepen verdeeld over je scherm en je krijgt 9 vakjes.
Als je 2 defecte (sub)pixels hebt in het middelste vakje telt dat weer zwaarder omdat je gezichtsveld vaak in het midden gericht is. Fabrikanten houden daar wel rekening mee en zullen veel eerder een scherm omruilen als dus in het midden defecte pixels zitten.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:30:
Heb vanavond mn Xerox 17" TFT verkocht....

* Harmen heeft een Samsung 215TW besteld. :9~
(In de kleur zilver)
Goeie keuze...heb em zelf ook..ook in het zilver natuurlijk..is de zwarte versie wel leverbaar in NL dan? Niet dat ik die liever had gehad, zilver past beter bij m'n kast en kamer :)

Veel plezier er alvast mee..mijne is pixelperfect..heerlijk scherm, echt waar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:48
Weakling schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:09:
[...]

Oh jawel hoor! Ik heb hem vandaag bij de MM in Breda gehaald, eindelijk hadden ze 'm! *O* Het palet waarop ze lagen was al flink geslonken, want er lagen nog maar 5 stuks op.

[...]

Ja klopt, hier hetzelfde verhaal. Maar ik heb een Spyder in aantocht waarmee ik 'm hopelijk zo goed als perfect kan instellen. Het is nu nog te licht, maar niet zo gruwelijk licht als ik eerst vreesde.

[...]

Hiero aangesloten op een 7600GT, vergelijkbaar dus.

[...]

Een echte pixel test durf ik niet aan, maar zo tijdens het werken zie ik in ieder geval geen kapotte pixeltjes, dus da's heel mooi!

[...]

Zelfde ervaring. Nu op de standaard instelling zie ik redelijk goed backlight bleeding op een zwart scherm, maar niet vervelend voor mij.

[...]

Daar ga ik 'm ook een beetje voor gebruiken en ik merk wel dat ie het nog niet echt goed weergeeft, maar goed, zoals ik al eerder aangaf: ik moet 'm nog echt kalibreren.

[...]

Het voetje zelf voelt naar mijn mening een klein beetje wiebelig aan, maar zolang je niet op je bureau gaat lopen rammen is ie stevig zat.

[...]

Ik vind de knoppen onder op het scherm niet erg logisch zitten, handiger was het geweest als de menu en return knop naast elkaar hadden gezeten. Nu druk ik steeds de verkeerde knoppen in bij het instellen en dat frustreerd een beetje, maar is ook wennen. Gelukkig kan het nu in ieder geval via het scherm, dat was bij andere Samsung schermen niet mogelijk geloof ik.

Verder ben ik vooralsnog zeer tevreden met het scherm. WoW spelen in widescreen is zoooo cool! 8)
Wij willen pics zien :P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vorige week een 225 gekocht, maar vond dat deze toch wel veel last had van backlight bleeding. Toch maar eens kijken of ik hem misschien maar in moest ruilen voor een 226. Ik heb zojuist de 226 bij MM even bekeken. Toch maar besloten om mooi mijn 225 te houden, want ik moet zeggen dat een 226 er vergeleken met de 255 er echt niet uit ziet.......tenzij je een frans bauer interieur hebt.....Je moet er echt van houden, dat glimmende zwarte randje...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:26:
Ik had vorige week een 225 gekocht, maar vond dat deze toch wel veel last had van backlight bleeding. Toch maar eens kijken of ik hem misschien maar in moest ruilen voor een 226. Ik heb zojuist de 226 bij MM even bekeken. Toch maar besloten om mooi mijn 225 te houden, want ik moet zeggen dat een 226 er vergeleken met de 255 er echt niet uit ziet.......tenzij je een frans bauer interieur hebt.....Je moet er echt van houden, dat glimmende zwarte randje...........
Ja je hebt gelijk hoor, dat hele dunne zeer licht glimmend maar verder zeer zwarte randje is absoluut een doorslaggevende reden om het scherm te houden dat minder snel is en een lagere contrast ratio heeft ... om maar iets te noemen 8)7 Zeg dan meteen dat je baalt dat je vorige week de 225 hebt gekocht en je nu te groot voelt om toe te geven dat je eigenlijk een weekje had moeten wachten :+

[ Voor 8% gewijzigd door Plekuz op 02-02-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ben zelf ook geinteresseerd in zo'n nieuw Samsung scherm, maar dan waarschijnlijk de 931BW. Ja, inderdaad, dat is 19", maar omdat hier zo lekker gediscussieerd wordt over deze schermen post ik toch even stiekum hier.
Ik neem aan dat de 931BW (19"), 206BW (20") en de 226BW (22") allemaal hetzelfde type scherm gebruiken. Denken, of weten jullie, dat dit hetzelfde scherm is dat gebruikt is in de Samsung 931C (19" 5:4) ? De specificaties lijken namelijk nogal op elkaar.
Over de 931C verschillen de meningen nogal. Sommige mensen vinden de kleuren geweldig, terwijl ik ook veel berichten heb gelezen dat de kleuren veel te intens zouden zijn (met als gevolg dat huidtinten oranje worden.). Zie bijvoorbeeld deze survey: http://tweakers.net/productsurvey/survey/3943
Een zoektochtje met google geeft nog meer mensen die klagen over onnatuurlijke kleuren.

Weet iemand of we dit ook van de nieuwe Samsung serie kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
dubbele post :X

[ Voor 141% gewijzigd door Scavy op 02-02-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Bij MM Heerlen hadden ze hem wel binnen maar ze hadden 15 schermen besteld en slechts 6 gekregen waarvan 2 al verkocht en 4 gereserveerd, ondanks dat ze vrij stonden in het computersysteem. Dus die kerel kijken, en 10 minuten later, helaas, toen nog maar es kijken en weer 10 minuten later weer helaas. Dus de vraag is nu: welke internetshop heeft deze monitor wel?

Volgende week woensdag kwamen ze wel weer binnen, maja dan is de vraag weer hoeveel het er dan zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door REDFISH op 02-02-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Weakling schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:42:
[...]

Ja je hebt gelijk hoor, dat hele dunne zeer licht glimmend maar verder zeer zwarte randje is absoluut een doorslaggevende reden om het scherm te houden dat minder snel is en een lagere contrast ratio heeft ... om maar iets te noemen 8)7 Zeg dan meteen dat je baalt dat je vorige week de 225 hebt gekocht en je nu te groot voelt om toe te geven dat je eigenlijk een weekje had moeten wachten :+
Ik heb vorige week twee week geleden ook een 225BW gekocht (320 euro), maar ben absoluut niet ontevreden ermee. Ik vind het uiterlijk van de 226 minder mooi, wat natuurlijk niet wegneemt dat ik qua specs niet liever de 226 had gehad. Maar goed, je kunt wel blijven wachten.......*insert Monsterboard-reclame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Tja wat je daar nou mee wil zeggen.... het 2e scherm is in ieders geval al de 225BW en het eerste scherm ook maar 250€ duurder.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Samsung 226BW review

Gisteren bij de MM in Middelburg gekeken. Na wat dubben maar de knoop doorgehakt en de Samsung 226BW aangeschaft. Het was de eerste dag dat hij te koop was, maar ik had alweer de laatste in de voorraad!
Het is mijn eerste TFT monitor en ik heb afscheid genomen van mijn brakke onscherpe oude 17" CRT. Voor mij de reden om dus toch snel een besluit te nemen over de aanschaf, er was niet meer naar te kijken en ik was het echt beu.

Uitpakken
De voet moest nog gemonteerd worden, niet echt een probleem maar 2 paar handen extra is niet verkeerd. De stelschroef voor de voet zit aan de onderkant.
Zowel de DVI als een D-sub kabel zijn inclusief. Voor mijn 6600GT de DVI gebruikt. Achterop de monitor zit een kap die je kan verwijderen om de kabels aan te sluiten, daarna kan je die weer netjes terug zetten.
Het ontbreken van een toeter aan zo'n monitor scheelt wel heel veel ruimte.. ik heb geen moeite om de monitor op een halve meter afstand te zetten op mijn niet al te grote bureau.
De kast vind ik schitterend, smaken verschillen maar de glanzende zwarte omlijsting met dito voet vind ik fraai. Sommigen maakten zich wat zorgen over de zilveren rand onderaan de omlijsting. Ik heb hier geen last van. De rand is verdiept in de monitor en heeft een matte kleur. Het is uitgesloten dat het beeld hierop wordt weerkaatst.
De hele constructie is stevig en solide, de kwaliteit van de afwerking en bouw is prima in orde.
In hoogte is de monitor niet verstelbaar.
De knopjes voor de instellingen zitten onder het scherm en dat is niet helemaal handig om te bedienen, maar wel mooi weggewerkt.

XP-Ready
Op een CD-rom staat de handleiding en is snel en makkelijk door te nemen, de driver voor de monitor staat er ook op. Met een setup programma op de CD-ROM wordt automatisch de driver geinstalleerd, gelijk daarna is de resolutie van de monitor (1680x1050) ook beschikbaar in de eigenschappen van de desktop. Ik heb niet hoeven te experimenteren met handmatige NVIDIA-instellingen, etc.

Beeldkwaliteit
Ik was heel slecht gewend, maar dit is wel heel erg goed! Ongekend scherp en mooie kleuren ook.
Net zoals veel anderen heb ik de brightness enorm omlaag gezet (van 100 naar 55); het is anders niet urenlang uit te houden. Een witte achtergrond met tekst is dan toch nog wel Fel/flets. Naast de handmatige brightness instellingen zijn er ook voorgeprog. instellingen: de "Text"-instelling is dan prima om het fletse licht te laten verdwijnen en het maakt het prettig te lezen.

Een stuk film kijken is een verademing, wat een genot! Omdat ik dan een stuk verder weg van de monitor zit vind ik de normale felheid erg mooi. Voor hier is de "Movie" of "Dynamic Contrast" brightness-setting geschikt. De extra felheid geeft ook mooiere kleuren.
De "Dynamic Contrast" is voor normaal gebruik te fel en dat is best jammer.. want juist alleen in de ze modus wordt de Back light gedimd bij een donkere achtergrond of scene, in "Movie"-mode is dat niet zo en daar is zwart minder zwart. De "Dyn. Con." is qua felheid niet handmatig bij te sturen en dat is mijn eerste kleine puntje van kritiek dus.
Er zijn nog andere brightness modi: Sport, internet en Game. Ook de internet modus is goed, de modi zijn dus goed in balans afgesteld om nuttig te zijn.

Verder valt het op dat het beeld verandert als je meer of minder afstand neemt of wat meer onderuit gezakt zit of rechtop. Als je hoger tegen het scherm aankijkt is het beeld een stuk feller, en van onderen donkerder en contrastrijker.
Ook kan je doordat de monitor zo groot is wat kleurverschillen zien bij een effen achtergrond, dit heeft te maken met de inkijkhoek die dan toch begint mee te spelen.
Het is dus nog even wennen, maar hinderlijk is het ook weer niet.

Back light Bleeding
Gevoelig punt heb ik begrepen bij zijn voorganger 225BW. Iemand zei hij dat hij toch best wel last had bij de 226BW ook.
Mijn ervaring is dat ik hier geen last van heb. Het is niet zo dat het er niet is, maar in heel beperkte mate. Bij mijn monitor is er wat bleeding aan de rechterkant en rechtsonder. Bij de rechterkant is het wat meer, maar dat zit in het weergave-gedeelte van bijv. een film. Rechtsonder is het minder. Ik heb er geen last van en ik denk dat niemand erover zal vallen. Met de "Dyn. Contrast" instelling is het overigens helemaal weg en is zwart echt zwart. In andere modi kan dat niet helemaal gezegd worden maar het is wel behoorlijk egaal en dus weinig Bleeding. Bij een CRT is het trouwens ook wel eens zo dat zwart toch niet helemaal zwart werd weergegeven.
Kortom geen problemen bij mij op dit vlak!

Ghosting
Ongeveer hetzelfde verhaal als bij de back light bleeding. Het is er wel onder bepaalde omstandigheden, maar ik heb er geen last van.
Bij een fel verlichte achtergrond zie ik het veel makkelijker. Als je met je MSN-scherm snel van links naar rechts beweegt zie je het goed. In games is niet alles wit en fel, en is het eigenlijk niet goed te zien. Wie het verschijnsel niet kent zal je de persoon duidelijk moeten maken hoe hij/zij moet kijken.

Gamen
Hier was ik wat huiverig voor: van 1152x864 naar 1680x1050 vraagt toch een heleboel meer van de videokaart (6600GT)... maar toch valt dit mee. Bij veel games had ik eerst 85Hz ingesteld en dat is nu nog maar 60Hz, dat geeft de videokaart toch wel lucht!
Bij een spel als Toca Race driver 3 werkt het fantastisch en is de resolutie ondersteund. In BF2 is het wat anders, met een tweak in de command-line kan je widescreen en een resolutie forceren, maar dit is toch wat veel voor mijn videokaart. 1280 gaat wel prima.

Films
Zoals al eerder gezegd.. geweldig! Echt mooi en een aanrader voor iedereen die zo'n soort scherm overweegt en wel eens films kijkt.. je wordt niet teleurgesteld!
Een gewone DVD is prima naar te kijken. Heel dichtbij zie je wel dat de resolutie van de DVD eigenlijk te laag is, maar kijken doe je toch van een afstandje en dan is het erg mooi.
Het kan nog mooier als je de WMV-HD promo filmpjes bekijkt. Hierdoor kan je echt zien wat de monitor in huis heeft en dat is indrukwekkend.

Nadelen en minpuntjes
De blauwe led van de Power-knop is fel en groot, dit kan toch wel een nadeel zijn. Het is ook een kwestie van wennen, maar het had wel minder gemogen.

De instelknopjes zitten onder de monitor en is ergonomisch gezien onhandig.

Ik moet nog wennen dat het veranderen van de zitpositie ook de weergave doet veranderen. De grootte van de monitor speelt hier ook een rol in omdat je niet overal t.o.v. recht ervoor zit.
Een zitafstand van 60 cm is toch wel aan te raden, dan is dat effect wel vrijwel weg.

Conclusie
Al met al ben ik dus heel veel vooruit gegaan en is deze monitor een prima produkt te noemen. De prijs bij de MM was helaas niet mis (€399) maar ik wou niet meer wachten en ik heb de gok gewaagd en naar mijn mening goed gegokt.
De monitor is een echte aanrader als je op zoek bent naar een breedbeeld 22" monitor.

ps ik ben hier niet zo handig in het neerzetten van foto's, als iemand me ff helpt dan komen die later vandaag nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

LoneGunman schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:43:
Ik heb vorige week twee week geleden ook een 225BW gekocht (320 euro), maar ben absoluut niet ontevreden ermee.
Er is ook geen enkele reden om niet tevreden te zijn met een 225BW hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx erg mooie review

via imageshack.us kan je ze makkelijk posten

gegeven url van imageshack kopieren en plakken vervolgens ze je de geplakte url tussen [img][/img] en het zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Coyote76 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:47:
...
Ook kan je doordat de monitor zo groot is wat kleurverschillen zien bij een effen achtergrond, dit heeft te maken met de inkijkhoek die dan toch begint mee te spelen. Het is dus nog even wennen, maar hinderlijk is het ook weer niet.
Dat is inderdaad iets waar ik zelf ook niet direct rekening mee had gehouden. Als je midden op het scherm kijkt is dat toch in een beduidend andere hoek dan wanneer je naar de linkerbovenhoek kijkt. Maar zoals je zelf al zegt: hinderlijk is het niet.
Back light Bleeding
Gevoelig punt heb ik begrepen bij zijn voorganger 225BW. Iemand zei hij dat hij toch best wel last had bij de 226BW ook. Mijn ervaring is dat ik hier geen last van heb. Het is niet zo dat het er niet is, maar in heel beperkte mate.
Ik heb het op donkere schermen vrij duidelijk in de bovenrand en een beetje in de onderrand, maar ik heb het scherm ook nog in min of meer default stand staan. Mijn brightness staat op 85 en contrast op 65, maar dat gaat nog wel veranderen. Overigens: ook ik vind het niet hinderlijk.
Nadelen en minpuntjes
De blauwe led van de Power-knop is fel en groot, dit kan toch wel een nadeel zijn. Het is ook een kwestie van wennen, maar het had wel minder gemogen.
Kweenie hoe die knop bij jou zit, maar bij mij lijkt ie ook meer naar de bovenkant van de uitsparing te zitten, waardoor er behoorlijk wat blauw licht onder de knop uitkomt. Dat is best een beetje hinderlijk als je een donkere scene op je scherm hebt.
De monitor is een echte aanrader als je op zoek bent naar een breedbeeld 22" monitor.
Deze conclusie kan ik vooralsnog alleen maar onderschrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand van de nieuwe 226BW eigenaars schijnt nog last te hebben gehad van foute pixels... Klopt dat? Is dat toeval of is het nog te kort dag om dat te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review Samsung SyncMaster 226BW
In deze review is de monitor aangesloten op de DVI poort op een PC met de volgende specs:
MSI K8N Neo2 Platinum, AMD 4600+ X2 2,4Ghz processor, 1GB DDR, ATi Radeon 9800Pro 256mb, Creative Audigy LS. De PC draait op Windows XP Professional. Foto's gemaakt met mobiele telefoon, dus van de kwaliteit wordt je niet bijster vrolijk.

Getting Started
In de doos wordt geleverd:
  • Scherm 8)7
  • Losse voet
  • DVI-kabel
  • D-Sub-kabel
  • Voedingskabel
  • Garantiebewijs en boekjes
  • CD met drivers en handleiding
  • Doekje voor schoonmaken van glimmende rand ( _/-\o_ Samsung)
Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/1084/foto541rt6.jpg
Voor je je nieuwe scherm kan bewonderen moet je eerst even de boel in elkaar zetten. Dit gaat vrij makkelijk. Voor aansluiting van de kabels moet je aan de achterkant even een klep losmaken, maar dat gaat erg makkelijk en zit ook erg makkelijk weer vast. Goed systeem. Aansluiten op de PC en je kunt beginnen.

Eerste indruk uiterlijk
Mijn persoonlijke voorkeur voor de 226BW is gebaseerd op zijn uiterlijk. Eerst ben ik weken op zoek geweest naar de zwarte 225BW, maar die bleek in Europa niet verkrijgbaar. Toen ik lucht kreeg van de 226BW ben ik daar voor gegaan en heb ik stad en land afgemaild om te kijken wie hem als eerste had. Ik durfde het niet aan om hem bij een internetshop te bestellen in verband met dode pixels en het gedoe. Het werd uiteindelijk Mediamarkt Enschede, bij navragen bleek wat anderen hier al zeiden: "Heb je een dode pixel? Kom terug, je krijgt direct een nieuwe mee, als ik ze op voorraad heb natuurlijk." Hoe duidelijk wil je het hebben?

Afbeeldingslocatie: http://img376.imageshack.us/img376/6410/foto542jl8.jpg
Maar goed, het uiterlijk: ik ben erg onder de indruk. Mooie zwarte lijst, waar je alleen met je vingertjes af moet blijven aangezien je dat nogal ziet op die glossy rand. Enige puntje van kritiek: Rechtsboven "2ms, 3000:1", ik had gehoopt dat het een sticker zou zijn, maar nee dus: dat zit er vast in. Het valt trouwens alleen op als de monitor uit staat, door het licht tegen het zwart zie je die tekst haast niet.

Backlight bleeding
Tot voor kort had ik van deze term nog nooit gehoord. Blijkt dat veel TFT monitoren daar last van hebben. Even een testje met een zwart scherm van een DVD (16:9) blijkt dat bij standaard instellingen enorme backlight bleeding op te treden. (Zie foto). Na wat finetunen blijkt dit grotendeels weg te werken. Alleen aan de bovenzijde blijf je wat zien, maar ik heb ook maar een minuutje of 2 getuned. Misschien met wat meer prutswerk dat het nog minder kan worden.

Standaard instellingen
Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/3892/foto544tu2.jpg
Na wat finetunen
Afbeeldingslocatie: http://img467.imageshack.us/img467/1559/foto547al7.jpg
Kijkhoeken
De 226BW heeft een TN-panel, kortom: goedkoper maar kleinere kijkhoeken dan een ander panel. Testje met de monitor: van de zijkanten een prima inkijkhoek. Alleen bij hele rare kijkhoeken zie je het scherm niet goed meer, maar kun je uberhaupt niets zien omdat je er te schuin voor staat (zie foto). Van de bovenkant is de kijkhoek wat minder. Als er mensen achter je staan mee te kijken kan het aan de onderkant van het scherm wat donkerder zijn. Compleet vernaggelde kleuren heb je overigens niet, het is gewoon wat minder duidelijk zichtbaar allemaal.

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/4528/foto545gb3.jpg
Gamen
De snelheid van het scherm is ideaal voor gamen (Battlefield 2 in dit geval). Met mijn oude Iiyama had ik nog wel een beetje ghosting af en toe, met deze monitor is dat verdwenen. Geen last van ghosting.

Breedbeeld
Dat het breedbeeld voor een filmpje kijken ideaal is hoef ik niemand uit te leggen denk ik. Waar je met een "oude" 4:3 monitor dikke zwarte balken boven en onder hebt, doe je het nu met 2 balkjes van zo'n centimeter. Ideaal.
Ook voor tekstverwerken en photoshoppen is breedbeeld geweldig. Ik ben zelf maar een amateuristische photoshopper en doe het alleen af en toe voor de lol om wat te prutsen, maar zoals je kunt zien op onderstaande foto is het ideaal om je tooltjes rechts (of links 8)7 ) kwijt te kunnen en toch op 100% een foto in je oude resolutie (1280x1024) te bewerken.

Afbeeldingslocatie: http://img477.imageshack.us/img477/936/foto550gy9.jpg
Ook voor Word is breedbeeld een uitkomst.Twee pagina's op 92% naast elkaar weergeven is ideaal voor het veranderen van je opmaak (Past die alinea net wel, of net niet?; Als ik dit plaatje verklein, dan... etc)

Conclusie
Ik heb de monitor op het moment van schrijven 2,5 uur in bezit, dus echt uitgebreid testen op werkzaamheid en kwaliteit kan ik nog niet. Ik kan alleen oordelen over de korte termijn en op deze korte termijn is het logisch dat je enthousiast bent. Ik denk dat als ik dat niet zou zijn hij alweer bij de Mediamarkt zou liggen, maar goed. Al met al ben ik erg onder de indruk van het uiterlijk. In het echt is hij toch weer mooier dan op de foto's. Nadeeltje is de tekst bovenin, maar dat valt in het niet bij de rest.
Blacklight bleeding en andere TFT-mankementjes zijn redelijk goed weg te werken met wat aanpassingen van de helderheid, contrast en dergelijke.
Ik heb hem gekocht voor 399,-, waar sommige webshops hem voor 350 de deur uit doen. En dat in de eerste week na de release. Misschien dat hij nog wel in prijs zal dalen, maar ik vind voor 400 euro dat je een prachtige monitor met prachtige kleuren hebt.
De monitor is Vista-certified. Ik heb Vista er nog niet opgehad, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de donkere Vista balk naadloos past bij de zwarte omlijsting van de monitor. Het zilveren randje 'breekt' de boel dan weer, dus dat dit er nog beter uitziet dan XP (in classic look natuurlijk) lijkt mij voor de hand liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:51:
Niemand van de nieuwe 226BW eigenaars schijnt nog last te hebben gehad van foute pixels... Klopt dat? Is dat toeval of is het nog te kort dag om dat te zeggen?
Dat kan ik voor mijn monitor tot nu toe bevestigen. Heel even getest met rood, groen, blauw, wit en zwart scherm, maar ik heb nog geen dode (sub)pixels kunnen ontdekken. Nu zijn het er met deze resolutie ook nogal wat, dus het kan zijn dat ik deze speld in een hooiberg niet zie, maar Als ik hem later tegenkom dan heb ik er tot dan toe geen last van gehad, dus wat is dan nog het probleem denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Bedankt dikki dik!

@ J van E: Ik heb geen last van slechte pixels.. ik zie er geen 1 :)

De blauwe led is een halve boog om het onderste deel van de powerknop heen. De halve boog projecteert het licht eigenlijk. Omdat het rond is verplaatst het licht zich over de boog als je zelf van positie verandert. Het lampje is dus eigenlijk altijd zichtbaar.

Nu wat foto's!:

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/1084/p2010004us6.jpg
Stilstaand beeld van een slechte kwaliteit film. Het gaat om de indruk van de back light bleeding.
Rechtsonder is wat bleeding en ook rechts door de film heen.
De foto is vrij nauwkeurig hoe de situatie was.
Overdag is dit vrijwel niet te zien

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/4972/p2010006mx8.jpg
Foto van hogekwaliteits WMV HD promo. De Led is ook op een afstandje goed te zien.
Dynamic contrast is aan; (feller en meer contrast) ook bij de vervolgfoto's
van filmplaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/8048/p2020002yo2.jpg
Nog 1 van de promo maar dichterbij.

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/6337/p2020004tt5.jpg
Van rechts onder een hoek genomen. De inkijkhoek bij plaatjes is niet slecht.

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/2108/p2020005ij0.jpg
Foto dichtbij van boven.

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/9016/p2020006eh1.jpg
Van onderen kan dan niet ontbreken

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/2879/p2020007jb2.jpg
Desktop overdag genomen met handmatige brightness (65 van 100)

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/5365/p2020008wn6.jpg
Helderheid van foto klopt niet. De brightness staat nu op modus "Internet" en is flink teruggeschroefd.
Toch is deze foto veel te grauw, omdat de witgrijze tekstvlakken nog altijd vrij fel zijn (korte sluitertijd).
Wel duidelijk is dat de kleur verandert bij dichtbij zitten: de rechterkant van het scherm begint qua kleur af te wijken. De inkijkhoek bij grijzen en witte vlakken is dus minder en heeft te maken met het grote oppervlak van de monitor en de kijkafstand.

De meeste foto's geven wel een goede indruk, alleen die van de text-weergave dus niet! :)

Links met hogere kwaliteit van dezelfde foto's
http://img163.imageshack.us/my.php?image=p2010004of2.jpg
http://img109.imageshack.us/my.php?image=p2010006kp7.jpg
http://img163.imageshack.us/my.php?image=p2020002oc6.jpg
http://img384.imageshack.us/my.php?image=p2020004qj2.jpg
http://img109.imageshack.us/my.php?image=p2020005bw3.jpg
http://img109.imageshack.us/my.php?image=p2020006ii3.jpg
http://img75.imageshack.us/my.php?image=p2020007ho2.jpg
http://img163.imageshack.us/my.php?image=p2020008ft4.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Coyote76 op 02-02-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:51:
Ook hier nog geen dooie pixel gevonden. Ik dacht heel ff dat ik er eentje had, maar dat bleek een stofje op (niet in) mijn scherm te zijn 8)7

Woei, mijn post op een foto op een 226BW! :')

[ Voor 5% gewijzigd door Plekuz op 02-02-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devionic
  • Laatst online: 17-11-2022
Mooie review van de 226BW

Is er iemand die weet wanneer de LG L226WA of L226WT te koop zijn. Of iemand die er al 1 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
@Weakling

Als je er bezwaar tegen hebt dat het jouw post is dan verwijder ik de foto wel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Hier een 206bw aanwezig van de Mediamarkt. Binnen 14 dagen gratis omruilen als je dode pixels hebt..prima!

Geen enkele dode pixel, en prachtig beeld echt! De auto adjust ia alleen steeds "unavaileble" hier..

Echt schitterend scherm voor een goede prijs!
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.