Ik heb zelf nu sinds +- een week een LG 204WT-SF en het is het mooiste scherm wat ik tot nu toe ooit in m'n leven gezien heb (wellicht op de ACD 23" na). Bij mij is hij pixel-perfect, ik zie totaal geen ghosting (kan zijn doordat ik een 25ms paneel gewend ben t.o.v. de 5ms nu) en 1680x1050 werkt, zoveel met gamen als met office/dreamweaver voor mij echt geweldig.ForrestX schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:24:
Ik ben aan het twijfelen tussen de Iiyama E1900-S2, de LG L194WT en de LG L204WT-SF
...
De eerst genoemde is een normale 4:3 monitor..de andere twee widescreens...waarvan slechts de laatste 20"...
Ik zoek nog steeds een monitor voor een schappelijk bedrag (€ 200 - € 300) waarbij de drie genoemde monitoren in aanmerking komen.....Doel is wat gamen (BF2, race sims(Collin McRae, DTM 3,.. etc) en foto bewerking...en Office uiteraard...
Ondertstaande vragen gelden voor alle monitoeren maar aangezien dit het 20"topic is kan ik me voorstellen dat men zich tot die monitor beperkt...
* hoe zijn bijvoorbeeld de kleuren van genoemde schermen in de praktijk?
* merk je in de praktijk het verschil tussen 2ms en 5ms?
* zijn er alternativen die mijn gebruikswensen ook dekken?
* wat is het voordeel/nadeel van een Wide screen voor mijn wensen? (heb hier geen kaas van gegeten...heb ook nog een ouderwetse TV, dus ken Ws niet uit de praktijk..)
Thnx..again
Overigens is de reden van de aanwezigheid van de 20" in dit rijtje dat ik toch wel naar breedbeeld nijg. Ik kom nu van een 19" CRT en heb het idee dat ik bij de overstap naar een 19" breedbeeld monitor redelijk veel scherm moet inleveren, wat bij een 20" breedbeeld weer wat minder is naturlijk...
* Naar mijn idee zijn de kleuren zeker weten intenser, ook vooral omdat de LG204WT-SF een 8bit paneel heeft en 16.7 miljoen kleuren kan toveren (correct me if i'm wrong)
* Ik denk zelf dat het verschil tussen 2ms en 5ms niet erg te merken zal zijn, ook aangezien het feit het oog toch meer het verschil kan waarnemen tussen 72hz en hoger (again, correct me if i'm wrong)
* -
* Het bureaublad en totale werkruimte is GEWELDIG groot, dus ik denk dat daar je voornaamste winst in zit