[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 16

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.738 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
ForrestX schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:24:
Ik ben aan het twijfelen tussen de Iiyama E1900-S2, de LG L194WT en de LG L204WT-SF
...

De eerst genoemde is een normale 4:3 monitor..de andere twee widescreens...waarvan slechts de laatste 20"...

Ik zoek nog steeds een monitor voor een schappelijk bedrag (€ 200 - € 300) waarbij de drie genoemde monitoren in aanmerking komen.....Doel is wat gamen (BF2, race sims(Collin McRae, DTM 3,.. etc) en foto bewerking...en Office uiteraard...

Ondertstaande vragen gelden voor alle monitoeren maar aangezien dit het 20"topic is kan ik me voorstellen dat men zich tot die monitor beperkt...

* hoe zijn bijvoorbeeld de kleuren van genoemde schermen in de praktijk?
* merk je in de praktijk het verschil tussen 2ms en 5ms?
* zijn er alternativen die mijn gebruikswensen ook dekken?
* wat is het voordeel/nadeel van een Wide screen voor mijn wensen? (heb hier geen kaas van gegeten...heb ook nog een ouderwetse TV, dus ken Ws niet uit de praktijk..)

Thnx..again

Overigens is de reden van de aanwezigheid van de 20" in dit rijtje dat ik toch wel naar breedbeeld nijg. Ik kom nu van een 19" CRT en heb het idee dat ik bij de overstap naar een 19" breedbeeld monitor redelijk veel scherm moet inleveren, wat bij een 20" breedbeeld weer wat minder is naturlijk...
Ik heb zelf nu sinds +- een week een LG 204WT-SF en het is het mooiste scherm wat ik tot nu toe ooit in m'n leven gezien heb (wellicht op de ACD 23" na). Bij mij is hij pixel-perfect, ik zie totaal geen ghosting (kan zijn doordat ik een 25ms paneel gewend ben t.o.v. de 5ms nu) en 1680x1050 werkt, zoveel met gamen als met office/dreamweaver voor mij echt geweldig.

* Naar mijn idee zijn de kleuren zeker weten intenser, ook vooral omdat de LG204WT-SF een 8bit paneel heeft en 16.7 miljoen kleuren kan toveren (correct me if i'm wrong)
* Ik denk zelf dat het verschil tussen 2ms en 5ms niet erg te merken zal zijn, ook aangezien het feit het oog toch meer het verschil kan waarnemen tussen 72hz en hoger (again, correct me if i'm wrong)
* -
* Het bureaublad en totale werkruimte is GEWELDIG groot, dus ik denk dat daar je voornaamste winst in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
vanaf morgen is de L226WA-SN te bestellen. voor 416 euro bij een niet nader te noemen webshop in duitsland.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/lg_l226wt.jpeg

is dit scherm het waard? en is deze evt beter dan de 226WB?

of weten jullie een ander goede 22" voor dat geld dat nog beter is?

[ Voor 28% gewijzigd door Imperium op 25-01-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:01:
[...]

Ik zou eens proberen om de resolutie op 1680 x 1050 in te stellen. Scheelt vast een hoop ;)
Ik zou erg graag willen, maar die komt niet voor in mn rijtje instelbare resoluties :(
Ik heb een Nvidia GeForce FX5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imperium schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:15:
vanaf morgen is de L226WA-SN te bestellen. voor 416 euro bij een niet nader te noemen webshop in duitsland.

[afbeelding]

Ik zou nog even een weekje wachten. De ADVIESPRIJS is nm 399,-
Daar zit je nu dus nog boven. Ik verwacht dat webshops hier in nederland toch echt wel onder de 399 gaan zitten
ik zelf denk zo rond de 375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Zware Unit schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:44:
Zijn er eigenlijk al 23/24" monitoren aangekondigd met LED Back Light? Begreep dat Apple waarschijnlijk de nieuwe MacBooks Pro met deze technologie gaat uitrusten. Heb met de Sony Vaio TX3 gespeeld. Deze maakt al gebruik van deze technologie. Wat een fantastisch scherm. En toch mooi helder en levendig.

Ik vind de resolutie van de 20/22" schermen te laag. Ik wil minimaal 1920x1200. Gamen doe ik nauwelijks meer en het gaat voornamelijk om het draaien van Aperture en de Adobe Suite.
Heb je al naar de BenQ FP241W (niet de Z-versie dus) gekeken? Misschien valt BenQ niet onder de vaste fabrikanten waaruit de pro meestal een keus maakt maar dit scherm is heel erg kleurecht (d(E) ruim kleiner dan 1 na calibratie) en scoort in alle reviews een zeer goed resultaat. Aangezien ik al maanden deze monitor wil kopen en hij 1 februari eindelijk op de markt komt ga ik hem dan gelijk bestellen en ik ga er ook een review van schrijven dus misschien dat je daar wat aan hebt. :) Hij gaat zo'n 950 euro kosten.

Afbeeldingslocatie: http://japanese.engadget.com/images/2006/07/FP241W-leftimage.jpg

De Nec MultiSync LCD2690WUXi is misschien ook interessant:
http://www.behardware.com/articles/648-1/nec-multisync-lcd2690wuxi-the-first-26-inch.html

[ Voor 12% gewijzigd door SVDT op 25-01-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:48:
Ik heb gister via marktplaats een Acer 22'' TFT Widescreen AL2216W op de kop getikt voor 225 euro inc. verzendkosten. Eigenlijk een beetje impulsieve actie aangezien ik het scherm dus niet gezien heb. En aangezien ik ooit een keer flink ben bedrogen op die manier (kreeg helemaal geen pakketje opgestuurd) is dit wel weer ff spannend. Nu heb ik de verkoper wel aan de lijn gehad en die klonk redelijk betrouwbaar en het wordt onder rembours opgestuurd (ik krijg dus op z'n minst een doos met zand erin :| ) Ik hoop dat ik er goed aan heb gedaan, maar mocht het allemaal goed gaan, heb ik voor het geld van een 20" (zelfde type ook van acer) toch mooi een 22" inch monitor die vooral dienst gaat doen als vervanging van mijn TV.
Dus binnenkort mijn bevindingen.
Ik hoop dat je er meer geluk mee hebt dan mij m8, ik kocht een splinternieuwe en die hield er na 1 dag al mee op.
Eerst ineens geen stroom meer en later alleen nog maar wit beeld, hij is voor
de jaarwisseling al opgestuurd en ik heb hem nu nog niet terug 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:30:
[...]

Ik zou erg graag willen, maar die komt niet voor in mn rijtje instelbare resoluties :(
Ik heb een Nvidia GeForce FX5200
In de nvidia settings kan je custom resolutions toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
SVDT schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:45:
[...]
Heb je al naar de BenQ FP241W (niet de Z-versie dus) gekeken? Misschien valt BenQ niet onder de vaste fabrikanten waaruit de pro meestal een keus maakt maar dit scherm is heel erg kleurecht (d(E) ruim kleiner dan 1 na calibratie) en scoort in alle reviews een zeer goed resultaat. Aangezien ik al maanden deze monitor wil kopen en hij 1 februari eindelijk op de markt komt ga ik hem dan gelijk bestellen en ik ga er ook een review van schrijven dus misschien dat je daar wat aan hebt. :) Hij gaat zo'n 950 euro kosten.
Hmm ik dacht dat de gewone versie hier niet verkocht zou worden. Hoe kom je aan die informatie ? Als hij 950 euro gaat kosten vind ik het wel wat aan de hoge kant vergeleken met andere 24" of de prijs van de BenQ in amerika (750-800 dollar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
Pred87 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:12:
Hmm ik dacht dat de gewone versie hier niet verkocht zou worden. Hoe kom je aan die informatie ? Als hij 950 euro gaat kosten vind ik het wel wat aan de hoge kant vergeleken met andere 24" of de prijs van de BenQ in amerika (750-800 dollar).
Gewoon BenQ opgebeld :) 1 februari wordt de FP241W zwarte versie in de Benelux geleverd. Hij staat nu trouwens ook al als plaatje op de Benelux-site, de echte specs zullen wel volgen bij de daadwerkelijke introductie. Het lijkt er alleen niet op dat veel shops hem gaan verkopen, tot nu toe heb ik alleen Pixmania.nl gevonden, daar verkopen ze hem voor 849,51 euro ex-BTW.

http://www.pixmania-pro.n...scherm-met-draaibare.html

Ik zou de FP241W trouwens niet willen vergelijken met een Acer AL2324w of Dell 2407wfp, maar meer met een Eizo S2410 of Samsung 244T. Qua specs en kwaliteit komt het scherm daar veel beter bij in de buurt dan bij de schermen van Dell of Acer. En in dat licht bezien is het gewoon een prima prijs.

Wel ben ik met je eens dat hij duur is vergeleken met andere landen, in Zwitserland kost het scherm 719 euro, maar in de EU is alle elektronica altijd veel duurder dan in het buitenland. Je zit hier met invoerheffingen en een belachelijk hoge BTW. Dat heb je niet in Zwitserland of de VS. Ik denk overigens wel dat het scherm nog in prijs zal dalen, dat gebeurt wel vaker met nieuwe hardware. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SVDT op 25-01-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
De BenQ FP241W op Kieskeurig.

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/3425-1.jpg
Review op Trusted Review

[ Voor 49% gewijzigd door Zware Unit op 25-01-2007 22:38 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2021

ILT

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:19:
(...) Het liefst zou ik 1920x1200 draaien ofzo. Ik ben op mn werk ook natuurlijk achterlijk verwend met mn 23inch Apple scherm. Dat krijg je op een PC gewoon niet voor elkaar voor een redelijke prijs waarschijnlijk.
Wat is tegenwoordig nog het verschil tussen een Apple en een PC qua hardware? (nakkes, nada, nientes en meer van dat spul) Dat 23inch scherm kun je gewoon op een PC aansluiten. Gaat heus niet via een speciale klokhuis-plug ofzo. ;)

PS: Een niet-Apple scherm die van gelijkwaardige kwaliteit als je Applescherm is ook nog eens vrijwel zeker goedkoper. Bijvoorbeeld die van Dell...

edit: added a postscript >:)

[ Voor 13% gewijzigd door ILT op 25-01-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
ILT schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:11:
[...]
PS: Een niet-Apple scherm die van gelijkwaardige kwaliteit als je Applescherm is ook nog eens vrijwel zeker goedkoper. Bijvoorbeeld die van Dell...
Ik zou de 23 inch Apple niet met Dell 24 inch vergelijken, in de Apple zit een S-IPS paneel, in de Dell een S-PVA. Dat is toch net wat minder qua kleurweergave. Neemt niet weg dat de Apple met een behoorlijk verouderd paneel werkt en dat momenteel merken als NEC dit scherm overklassen met hun nieuwe S-IPS schermen die van een nieuwere generatie zijn. Apple is nu nog de enige die het oude 23 inch S-IPS van LG-Philips op de markt brengt, eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom Apple niet met een opvolger voor hun 23 inch scherm komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Ik wacht al een tijdje op een update van de Apple Cinema schermen. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een Apple scherm, maar momenteel lopen ze redelijk achter. Zeker wanneer je naar de prijs kijkt.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een ander vraagje: Voor een 24" heb je een dual dvi videokaart nodig. Nu vraag ik mij af of dit ook geldt voor de 22" varianten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imperium schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:15:

[afbeelding]

Er zijn toch een aantal varianten van de 22" LG LCD scherm? Wie weet mij de verschillen te vertellen?

- L226WTQ-SF
- L226WT-SF
- L226WT
- L226WA-SN

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:28:
Even een ander vraagje: Voor een 24" heb je een dual dvi videokaart nodig. Nu vraag ik mij af of dit ook geldt voor de 22" varianten?
In principe niet, 1920x1200 @ 60 Hz valt binnen de DVI-single specificatie. Als je 75 Hz wil draaien dan heb je dual DVI nodig, maar dat is eigenlijk bijna nooit nodig, maar soms wil het de scherpte van het beeld wel eens verbeteren. 1680x1050, is trouwens geen enkel probleem, ook niet bij een hoge refreshrate.

Overigens zou ik toch wel voor de wat duurdere videokaart gaan als je op resoluties als 1920x1200 wil gaan draaien. Goedkopere kaarten kunnen misschien de hoge resolutie ook aan maar ik het altijd het idee dat de wat duurdere kaarten gewoon degelijker gebouwd zijn. Op mijn CRT is een X850XT PE in ieder geval een stuk scherper dan op een 9250 kaartje. Nu is die niet via DVI verbonden maar het geeft wel aan dat een duurdere kaart gewoon wat betere hardware bevat.

[ Voor 29% gewijzigd door SVDT op 26-01-2007 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:21:
[...]

In de nvidia settings kan je custom resolutions toevoegen :)
Wow, wat een zege ben jij! Alles ziet er nu tip top uit!!! :D Wat een olijkheid op de vroege morgen! Ik heb een prachtig 22"scherm :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devionic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
heeft iemand al reviews kunnen vinden van de LG L226WA-SN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Nou, net weer iemand van Benq aan de lijn gehad en de FP241WZ is wederom uitgesteld... De datum dat hij bij de leveranciers zou moeten liggen is nu eind februari geworden.... Ik wil dus al 2 maanden dit scherm kopen en het blijft maar onleverbaar, ik wordt er echt radeloos van af en toe.... Begin nu toch echt te kijken voor een 2 x 22" opstelling of direct 26", maar die zijn natuurlijk ook weer niet leverbaar...

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 07:50
@ Morgoth

De bestelling die ik heb gedaan via ebay bij Supradictus loopt tot nu toe goed. Ik heb eerst op dit topic (over de Dell 2x07WFP) naar ervaringen gezocht met deze verkoper. Kun je eventueel ook even doorspitten. Voor mij was het genoeg de gok te nemen. Overigens heeft deze verkoper een KvK-nr e.d. Maar goed, de keus is aan jou.

Ik moet zeggen dat ik de pivot nooit als groot voordeel heb gezien maar bij veel sites (fora/marktplaats/google) is het echt heel handig. En natuurlijk als je "staande" foto's bewerkt.

(Inputlagtest komt eraan, sorry voor de delay :+ )

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
SVDT schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:32:
[...]
Gewoon BenQ opgebeld :) 1 februari wordt de FP241W zwarte versie in de Benelux geleverd. Hij staat nu trouwens ook al als plaatje op de Benelux-site, de echte specs zullen wel volgen bij de daadwerkelijke introductie. Het lijkt er alleen niet op dat veel shops hem gaan verkopen, tot nu toe heb ik alleen Pixmania.nl gevonden, daar verkopen ze hem voor 849,51 euro ex-BTW.
Toch raar dat hij duurder is dan de WZ versie. Maargoed misschien dat hij snel in prijs daalt. Het blijft wel de beste (allround) 24" van het moment. Ben ook benieuwd of hij de 1:1 fix zal hebben. Ik neem aan van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:50

M-ThijZ

Riding on Rails

SVDT schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:45:
[...]

[afbeelding]

De Nec MultiSync LCD2690WUXi is misschien ook interessant:
http://www.behardware.com/articles/648-1/nec-multisync-lcd2690wuxi-the-first-26-inch.html
Waarschijnlijk ga ik ook dit scherm of de 27" Samsung aanschaffen, zijn beide ongeveer even duur. Wat is trouwens het verschil tussen de 'Z'-versie van de BenQ en de niet-'Z' versie?

Hoop dat er binnenkort wat meer reviews te lezen zijn over de beide schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:47

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmz, ik sta op het punt een ander scherm aan te schaffen. (ivm overleden 2de 17" CRT)

Eerst zou ik gaan voor een Samsung 215TW
21", S-PVA paneel. Dit zou zorgen voor een betere kleurweergave.

Nu zie ik net een Samsung 226BW. Iemand ervaringen met dit type of de 225BW?
Prijsverschil = +/- € 200

Of een 204B, normale monitor 20.1" (1600 x 1200)

Scherm gaat voornamelijk gebruikt worden voor internetten, af een toe een spelletje en Photoshop.
Waar zouden jullie voor kiezen?

[ Voor 5% gewijzigd door Harmen op 26-01-2007 23:32 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 07:50
Voor af en toe photoshop zou ik niet investeren in een PVA of (S)IPS oid. TN is absoluut niet lelijk ofzo. Alleen als je echt graag echte kleuren wil en grote inkijkhoeken is het interessant.
Aan je activiteitenlijstje te zien is dat toch niet zo belangrijk.

Bovendien schijnt de 215TW voor spellen niet geschikt te zijn vanwege vrij heftige inputlag. Maar daarover staat al veel geschreven in dit topic en de vorige edities ervan en ik heb er zelf geen ervaring mee.

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ervaringen met de 226BW en de 225BW staan trouwens ook volop in dit topic en vorige delen. Breedbeeld of niet is een keuze die aan jezelf is (check het discussietopic hier in VB).

Als je "echt" wilt photoshoppen zou ik je geen TN aanraden. Doe je het wat voor de lol kun je wel TN nemen. Maar je behoudt het nadeel van de lagere inkijkhoeken wat bij grotere schermen vervelend kan zijn. Persoonlijk kan ik er mee leven (Acer AL2216WSD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:00:
Hmmz, ik sta op het punt een ander scherm aan te schaffen. (ivm overleden 2de 17" CRT)

Of een 204B, normale monitor 20.1" (1600 x 1200)

Scherm gaat voornamelijk gebruikt worden voor internetten, af een toe een spelletje en Photoshop.
Ik zit met hetzelfde keuzeprobleem.
Enkel ga ik het scherm voornamelijk gebruiken voor 2D CAD en office programma's.
Ik raak er ook niet uit. :|

215TW
pro's
21"
grote inkijkhoek
pracht van een scherm

neg:
prijs
inputlag(maar voor mij geen probleem want ik speel geen games)

226BW of LG L226WTQ-SF
pro's:
-design
-groter scherm dus, lettertype is leesbaarder dan op een 20"breedbeeld
-prijs

neg:
-vooral inkijkhoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:51:
[...]

Ik zit met hetzelfde keuzeprobleem.
Enkel ga ik het scherm voornamelijk gebruiken voor 2D CAD en office programma's.
Ik raak er ook niet uit. :|

215TW
pro's
21"
grote inkijkhoek
pracht van een scherm

neg:
prijs
inputlag(maar voor mij geen probleem want ik speel geen games)

226BW of LG L226WTQ-SF
pro's:
-design
-groter scherm dus, lettertype is leesbaarder dan op een 20"breedbeeld
-prijs

neg:
-vooral inkijkhoek
kun je het betalen: neem de 215. dee inputlag schijnt mee te vallen in de slovaakse modellen. en het paneel is beter dan een TN paneeltje

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, ik ben eigenlijk ook wel op zoek naar een 24" scherm. Ik werk nu met een 19" 4:3 CRT van Philips die z'n dienst bewezen heeft, maar ik merk toch dat ik voor sommige dingen gewoon plaats tekort kom. Een resolutie van 1920x1200 is toch een minimum.

Ik was aan het twijfelen tussen een aantal mogelijkheden, de Acer AL2423Ws, maar aangezien die toch al een hele tijd uit is kijk ik toch liever naar een andere monitor. Zo kwam ik bij de LG L245wp (staat wel 22in, maar ben vrij zeker dat het een 24" is), de NEC MultiSync Lcd2690 (iets groter beelddiagonaal) en de BENQ FP241Wz.

Door omstandigheden heeft die winkel mijn voorkeur (aankoop zonder btw), maar goedkopere alternatieven zijn ook altijd welkom. Die LG lijkt mij het meest interessant (S-IPS), maar ik lees hier en op andere sites dat 'ie geen DVI ingang zou hebben, wat ik zeer jammer zou vinden. Maarja, daar valt wel een mouw aan te passen. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Viewsonic en Samsung komen ook met nieuwe 24". Viewsonic komt in februari met de 24-inch VX2435wm voor 699 dollar die HDMI en DVI heeft. De samsung gaat 799 dollar kosten maar daar heb ik nog geen release datum van gezien. Ook geen informatie over de inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, de Samsung SyncMasters zijn wel een mooie serie, zeer interessante prijs ook. Geen bron ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:10:
Hmm, de Samsung SyncMasters zijn wel een mooie serie, zeer interessante prijs ook. Geen bron ofzo?
Internet misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

M-ThijZ schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:43:
[...]
Waarschijnlijk ga ik ook dit scherm of de 27" Samsung aanschaffen, zijn beide ongeveer even duur. Wat is trouwens het verschil tussen de 'Z'-versie van de BenQ en de niet-'Z' versie?

Hoop dat er binnenkort wat meer reviews te lezen zijn over de beide schermen.
'Z' versie heeft BFI (Black Frame Insertion), een techniek die afterflow zou moeten corrigeren. Op een scherm uitgerust met deze techniek zou dus minder (of geen) ghosting op het scherm te zien moeten zijn.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Misschien een vraag die al vaker gesteld is, maar ik kom er niet echt uit.

Ik zoek een 20"/22" breedbeeld tft. Ik doe voornamelijk office werk, en af en toe wat games (verhouding 90/10 ongeveer)

Wat is nu een goede monitor voor een budget van rond de 400 euro. Ik heb liever een goede 20" voor 450, dan een matige 22" voor 350...

Mogelijk interessante schermen:
dell 2007wfp (moet daar toch nog wat bestellen, dus wat verzendkosten betreft zou het goed uitkomen.
samsung 215tw (duur, maar wel het geld waard?)
samsung 226bw (goedkoop!)

Ik zoek dus gewoon een goed scherm. Mooie rustige kleuren, goed contrast, goede kijkhoek.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILT

ILT

@ De Student

Enige reden dat ik niet voor de 215TW ben gegaan maar voor de Nec20WGX2Pro is dat ik nogal eens een spelletje speel. Is dit geen eis voor jou dan kun je denk ik niet de mist in gaan met de 215TW.
Thefirstikke schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:00:
Misschien een vraag die al vaker gesteld is, maar ik kom er niet echt uit.

Ik zoek een 20"/22" breedbeeld tft. Ik doe voornamelijk office werk, en af en toe wat games (verhouding 90/10 ongeveer)

Wat is nu een goede monitor voor een budget van rond de 400 euro. Ik heb liever een goede 20" voor 450, dan een matige 22" voor 350...

Mogelijk interessante schermen:
dell 2007wfp (moet daar toch nog wat bestellen, dus wat verzendkosten betreft zou het goed uitkomen.
samsung 215tw (duur, maar wel het geld waard?)
samsung 226bw (goedkoop!)

Ik zoek dus gewoon een goed scherm. Mooie rustige kleuren, goed contrast, goede kijkhoek.

Suggesties?
Over de 226 is in d epraktijk nog niets bekend. De 225 schijnt 5 ms te zijn maar heeft nogal wa lag bij games. Evenzo de 215TW, waarvan de kleurweergave dan weer superieur is tov de 225, maar of je dat voor officewerk nodig hebt is natuurlijk de vraag. Blijft over de Dell 2007wfp , zo ver ik weet is daar weinig mis mee, heeft vele tevreden klanten.

Fundering:
hier
hiero
review 215
review 226
review 2007wfp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anvil
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 03:09
Harmen schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:00:
Ik heb nu inmiddels ruim een week de 225BW. Bevalt me uitstekend! Ik moest even spelen met de settings om backlight bleed weg te werken (default is de brightness en gamma VEEL te helder, deed me gewoon zeer aan de ogen!)

Ik gebruik de monitor voor development, internet en films kijken. So far geen enkel probleem, had hiervoor een Iiyama AX3835 15" scherm dus ben qua grootte ruim *2 gegaan. De Iiyama heb ik zolang gehouden omdat text er echt HAARSCHERP op te lezen was, maar dit is bij de Samsung ook dik in orde. Moet alleen nog wennen aan de extra breedte bij werk, positioneren vensters voor optimaal resultaat ;) Maar vooral met CAD is het echt machtig, die extra breedte benut ik nu voor parts libs, zodat mijn tekenveld gewoon lekker ruim kan blijven.

Ik heb ook maanden lopen dubben tussen de 215TW en 225BW... de doorslag was voor mij dat MediaMarkt de 225 in de aanbieding had, hoefde ik dus geen pixel-perfect garantie meer bij te kopen en kom em zo ophalen... die extra ingangen doe ik later wel via een box op de VGA poort (gebruik nu alleen de DVI maar) Die ene extra inch beeldbreedte zal weinig doen, resolutie blijft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Bij de mediamarkt is de 226bw van samsung volgens mij vanaf morgen al te krijgen. Ik neem aan dat het leverbaar vanaf 30 januari geldt voor de laptop op de voorkant ivm release van vista die op verschillende laptops te vinden is (het leverbaar vanaf zie je ook op meerdere laptops staan).

Hij kost 399, ik denk dat ik eens ga kijken en als ik er eentje pixel perfect mag uitzoeken dat ik hem wel neem, hoewel ik het toch wel een beetje stom vind dat je eerst de 22" voor 300 euro mee mag nemen en je nu voor nieuwe modellen al 400 euro betaalt. Denk dat ik toch maar uit de pricewatch bestel en hem voor 352 in huis heb. Scheelt toch wel, maja hebben ze hem daar ook al op voorraad?

Zal wel morgen kijken en impulsaankoop hebben hebben hebben worden :P

[ Voor 17% gewijzigd door REDFISH op 28-01-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Bij mediamarkt weet je wel zeker dat je hem gewoon terug mag brengen als er pixelfouten inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja de vraag is alleen is het die 48 euro ook waard, want een normale pixelgarantie kost rond de 17-20 euro bij euromaxi bijv. En als je niet eens gaat zoeken naar dode pixels valt het je misschien nooit op en veel schermen zijn pixelperfect tegenwoordig. Zit ik als groene hollander toch weer te zeuren over een paar tientjes. Verwacht morgen maar gewoon een userreview :P Ja morgen is koopzondag bij de mediamarkt heerlen iig.

[ Voor 34% gewijzigd door REDFISH op 28-01-2007 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag de Samsung 225 BW gekocht. Ik had eerst een 17'' crt en dit nieuwe scherm is echt een verademing. Super strak allemaal, maar nu heb ik alleen last van één raar dingetje.
Nadat ik uit hibernate ben opgestart blijven er een aantal pixels bovenaan zwart of wit.
Deze pixels bevinden zich op de bovenste lijn en het zijn niet altijd dezelfde pixels.

Ik heb een programmaatje gerund (LCDtest.exe) om dooie pixels te vinden.
Geen dooie pixel is er te zien.

Nadat ik het achtergrond plaatje opnieuw laad of de resolutie verander zijn de pixels weer normaal.

Wanneer ik normaal (zonder hibernate) opstart is het probleem er niet.

Wie kent het bovenstaande en weet de oorzaak (iets met hibernate misschien)?
Ik heb windows xp professional.

Groeten,
Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

REDFISH schreef op zondag 28 januari 2007 @ 00:53:
Ja de vraag is alleen is het die 48 euro ook waard, want een normale pixelgarantie kost rond de 17-20 euro bij euromaxi bijv. En als je niet eens gaat zoeken naar dode pixels valt het je misschien nooit op en veel schermen zijn pixelperfect tegenwoordig. Zit ik als groene hollander toch weer te zeuren over een paar tientjes. Verwacht morgen maar gewoon een userreview :P
Bij sommige winkels vragen ze voor pixelgarantie 150 euro voor dit formaat schermen. En mediamarkt zit altijd in de buurt ipv met een vage webwinkel heen en weer te moeten sturen. Maargoed, 50 euro is toch weer 50 euro inderdaad.

Is het morgen koopzondag trouwens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-06 11:08
He ff iets om in de gaten te houden, nu heb ik fam in zwitserland, dus helemaal voordeel, maar misschien ga je wel met de auto op wintersport. t vergt wat planning met een winkel, maar je zou zomaar 100e euro's kunnen schelen. En ja hoe zit t dan met garantie maar toch...
Neem bijvoorbeeld de BenQ FP241W, deze kost 978 euri's in nederland. Datzelfde apparaat kost in zwitserland 1260 CHF. Dat is omgerekend (met onze sterke euro joepie) 778 euro. En neem nou dat pas uitgebrachte 22" scherm van asus, de MW221U. 520 CHF, oftewel 321 euri. Ik weet wel waar ik m'n schermpje ga halen, tijdens t volgende familie bezoekje :D

[ Voor 11% gewijzigd door Webbah op 28-01-2007 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webbah schreef op zondag 28 januari 2007 @ 03:54:
He ff iets om in de gaten te houden, nu heb ik fam in zwitserland, dus helemaal voordeel, maar misschien ga je wel met de auto op wintersport. t vergt wat planning met een winkel, maar je zou zomaar 100e euro's kunnen schelen. En ja hoe zit t dan met garantie maar toch...
Neem bijvoorbeeld de BenQ FP241W, deze kost 978 euri's in nederland. Datzelfde apparaat kost in zwitserland 1260 CHF. Dat is omgerekend (met onze sterke euro joepie) 778 euro. En neem nou dat pas uitgebrachte 22" scherm van asus, de MW221U. 520 CHF, oftewel 321 euri. Ik weet wel waar ik m'n schermpje ga halen, tijdens t volgende familie bezoekje :D
Ach er zit 3 jaar garantie op. Bij de meeste fabrikanten kun je rechtstreeks garantie claimen door naar hun support nummer te bellen (belinea, iiyama etc)
Het enige wat je hoeft te doen is het serienummer door te geven. Zij kunnen aan het serienummer zien wanneer dit scherm geproduceerd is, hierbij tellen de meeste fabrikanten nog 2 a 3 maanden bij op. Dit omdat het scherm uiteraard eerst in een magazijn ligt bij de distri, winkel etc.. Deze verloren tijd krijg je wel terug.

Het enige probleem is wanneer precies rond het derde jaar je monitor defect gaat. Fabrikant zegt dat hij niet meer in garantie zit terwijl jouw aankoop datum nog wel binnen de drie jaar zit. Op dat moment moet je een zogenaamd Proof of purchase sturen. Je factuur.

In het geval van Iiyama bijvoorbeeld zullen ze dan zien dat je je scherm niet in nederland hebt gekocht en zullen ze je verwijzen naar Iiyama zwitserland. En tja dat is dus ff minder.

Ik werk zelf bijna 7 jaar op een technische dienst en heb dagelijks te maken met het opsturen van defecte produkten zoals LCD schermen.
Ik weet dus waar ik het over heb!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de nieuwe 22" LG al ergens te koop zien staan? Ik ben nu aan het twijfelen tussen de LG en de Samsung 226BW. Geen idee welke van de twee beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ben net terug van de MediaMarkt en helaas zonder monitor. Na een beetje rondgekeken te hebben zag ik hem niet staan en dus maar even aan een verkoper gevraagd:

Ik: "Hebben jullie de nieuwe Samsung van het krantje al?"
Verkoper: "De printer?" 8)7

Heheh, toen maar gezegd dat het om een 22" scherm ging. Moest hij even in het krantje gaan kijken.

Verkoper:"Het lijkt erop dat Samsung laat is met leveren. Hij staat wel al in het systeem maar is nog niet binnen".

Helaas dus, maar een paar daagjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:51:
Ben net terug van de MediaMarkt en helaas zonder monitor. Na een beetje rondgekeken te hebben zag ik hem niet staan en dus maar even aan een verkoper gevraagd:

Ik: "Hebben jullie de nieuwe Samsung van het krantje al?"
Verkoper: "De printer?" 8)7

Heheh, toen maar gezegd dat het om een 22" scherm ging. Moest hij even in het krantje gaan kijken.

Verkoper:"Het lijkt erop dat Samsung laat is met leveren. Hij staat wel al in het systeem maar is nog niet binnen".

Helaas dus, maar een paar daagjes wachten.
Welke MM was dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:42:
Heeft iemand de nieuwe 22" LG al ergens te koop zien staan? Ik ben nu aan het twijfelen tussen de LG en de Samsung 226BW. Geen idee welke van de twee beter is.
Ik heb de afgelopen week met diezelfde vraag rondgelopen. Maar ik ga voor de LG 22"
Hij ziet er mooier uit, is iets beter instelbaar (ook hoogte)
Heeft pixelmapping en is eigenlijk op alle punten net iets beter dan de 226BW.

Ik heb mn leverancier gebeld en gevraagd wanneer ze hem kunnen leveren. ik zou maandag (morgen) worden terug gebeld over wanneer en wat ie moet gaan kosten.

:)

Maar ik ga 100% voor die LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week een Samsung SyncMaster 215TW in huis. Ik was toch wel een beetje huiverig voor alle commotie rondom alle "inputlag" verhalen die de ronde doen..ik game graag af en toe en ik hou, net als iedereen hier, van snelle spulletjes.

Na een weekje kan ik zeggen dat ik NIETS merk van inputlag ! Ik ben heel blij met deze monitor, wat ik vooral fantastisch vind zijn alle aansluitmogelijkheden: Ik heb mijn Xbox 360 aangesloten dmv component, nou werkelijk fantastisch beeld. Ik heb ook mijn gewone Xbox kunnen aansluiten via S-video, echt heel mooi allemaal ! Ook die PIP functie is leuk, dus lekker op je desktop bezig zijn en tegelijk checken hoe ver je download is gevorderd op Live Marketplace..
Ik speel de snelste games,COD3, GOW noem ze allemaal maar op, no problems whatsoever. Ook tijdens het gewone desktopwerk geen last van inputlag. Een dvdtje kijken op dit scherm is ook een genot.

Het enige minpuntje vind ik dat de de voet wat gammel aanvoelt, net alsof het scherm iets te zwaar is voor de voet. Niet dat hij zal omkukelen, maar het voelt gewoon niet zo stevig als bijvoorbeeld bij mijn 940BF, die ook een stuk lichter is natuurlijk.

Zoek je een 21 inch multipurpose monitor, met veel aansluitmogelijkheden, prachtige kleuren en heb je hier €450 voor over, dan hoort de 215TW bovenin je lijstje te staan wat mij betreft !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:41:
Ik heb sinds een week een Samsung SyncMaster 215TW in huis. Ik was toch wel een beetje huiverig voor alle commotie rondom alle "inputlag" verhalen die de ronde doen..ik game graag af en toe en ik hou, net als iedereen hier, van snelle spulletjes.

Na een weekje kan ik zeggen dat ik NIETS merk van inputlag ! Ik ben heel blij met deze monitor, wat ik vooral fantastisch vind zijn alle aansluitmogelijkheden: Ik heb mijn Xbox 360 aangesloten dmv component, nou werkelijk fantastisch beeld. Ik heb ook mijn gewone Xbox kunnen aansluiten via S-video, echt heel mooi allemaal ! Ook die PIP functie is leuk, dus lekker op je desktop bezig zijn en tegelijk checken hoe ver je download is gevorderd op Live Marketplace..
Ik speel de snelste games,COD3, GOW noem ze allemaal maar op, no problems whatsoever. Ook tijdens het gewone desktopwerk geen last van inputlag. Een dvdtje kijken op dit scherm is ook een genot.

Het enige minpuntje vind ik dat de de voet wat gammel aanvoelt, net alsof het scherm iets te zwaar is voor de voet. Niet dat hij zal omkukelen, maar het voelt gewoon niet zo stevig als bijvoorbeeld bij mijn 940BF, die ook een stuk lichter is natuurlijk.

Zoek je een 21 inch multipurpose monitor, met veel aansluitmogelijkheden, prachtige kleuren en heb je hier €450 voor over, dan hoort de 215TW bovenin je lijstje te staan wat mij betreft !
krijg nu wel een beetje spijt dat ik toch voor de 225 ben gegaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Als ik de specs kijk is het het verschil tussen de 225bw en de 226bw met name de contrast ratio (1000:1 ipv 700:1)?

Iemand overigens enig idee hoeveel de 225bw bij de Media Markt kost? Als ik dat ding dan beslis te kopen heb ik hem meteen en zit de garantie in de buurt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILT

ILT

SVDT schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:26:
[...]
Ik zou de 23 inch Apple niet met Dell 24 inch vergelijken, in de Apple zit een S-IPS paneel, in de Dell een S-PVA. Dat is toch net wat minder qua kleurweergave. Neemt niet weg dat de Apple met een behoorlijk verouderd paneel werkt en dat momenteel merken als NEC dit scherm overklassen met hun nieuwe S-IPS schermen die van een nieuwere generatie zijn. Apple is nu nog de enige die het oude 23 inch S-IPS van LG-Philips op de markt brengt, eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom Apple niet met een opvolger voor hun 23 inch scherm komt.
Hmmm raar, en dat terwijl de 20 inch en 30 inch van Dell gewoon wel ips panelen zijn zie bv hier. Soms wil dat ook nog weleens wisselen (heb ik hier voorbij zien komen in de discussie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
samsung 225bw kost 379 bij de mediamarkt in groningen...

[ Voor 20% gewijzigd door Matthijs op 28-01-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsjeblieft... Waarschijnlijk één van de eerste reviews van de LG 226WT

Het is wel een Chinese review, maar deze is te vertalen met bijv. Babelfish.

Vertaald met Babelfish:
LG 226WT Review Vertaald naar Engels

Originele link (mocht de vorige link niet werken, kun je deze link in Babelfish invoeren)
Chinese Review LG 226WT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:41:
Ik heb sinds een week een Samsung SyncMaster 215TW in huis. ... Na een weekje kan ik zeggen dat ik NIETS merk van inputlag !
Hmm, slowaaks panel? Ik ben ook huiverig geworden van de inputlag na alle verhalen, maar dit geeft me weer een klein beetje goede hoop.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op de 225BW black is 700:1
de in nederland verkrijgbare is 600:1

Er is dus een behoorlijk verschil met de 226BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:26:
Let op de 225BW black is 700:1
de in nederland verkrijgbare is 600:1

Er is dus een behoorlijk verschil met de 226BW
Vergeet niet dat de 226BW een dynamisch contrast heeft. Verschil is dus niet zo gek groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:36

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:29:
[...]

Ik heb de afgelopen week met diezelfde vraag rondgelopen. Maar ik ga voor de LG 22"
Hij ziet er mooier uit, is iets beter instelbaar (ook hoogte)
Heeft pixelmapping en is eigenlijk op alle punten net iets beter dan de 226BW.

Ik heb mn leverancier gebeld en gevraagd wanneer ze hem kunnen leveren. ik zou maandag (morgen) worden terug gebeld over wanneer en wat ie moet gaan kosten.

:)

Maar ik ga 100% voor die LG.
Werk je bij LG O-) ? ik ben die LG nog nergens tegen gekomen. Maar als het 1:1 ondersteunt zal het zeker een zeer grootte pluspunt zijn vs de 226bw.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:28:
[...]

Vergeet niet dat de 226BW een dynamisch contrast heeft. Verschil is dus niet zo gek groot.
Het verschil 600:1 : 1000:1 is behoorlijk
(die 1000:1 is geen dynamsich maar gewoon contrast)
info van samsung website

Is het verstandig om een preorder te plaatsen op 226BW
of eerst reacties afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:32:
[...]

Werk je bij LG O-) ? ik ben die LG nog nergens tegen gekomen. Maar als het 1:1 ondersteunt zal het zeker een zeer grootte pluspunt zijn vs de 226bw.
Nee ik werk niet bij LG, gewoon een normaal IT bedrijf. We verkopen allerlei merken. :)
Ik heb wekenlang mn zinnen gezet op die 226BW maar toen ik van die LG hoorde en de specs erbij pakte is de LG gewoon een beetje beter.
Over kwaliteit kun je nog niet oordelen, maar de specs zijn gewoon in het voordeel van de LG.

Een aantal voordelen van de LG ten opzichte van de 226 is een iets betere inkijk hoek (170g ipv 160)
een lager stroomverbruik 45w om 55w voor de samsung
In hoogte verstaalbaar wat niet kan bij de Samsung.
Voor de rest zijn alles specs exact hetzelfde (responsetijd, resolutie, etc) Dus waarom zou ik dan nog voor de samsung kiezen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:21:
[...]

Nee ik werk niet bij LG, gewoon een normaal IT bedrijf. We verkopen allerlei merken. :)
Ik heb wekenlang mn zinnen gezet op die 226BW maar toen ik van die LG hoorde en de specs erbij pakte is de LG gewoon een beetje beter.
Over kwaliteit kun je nog niet oordelen, maar de specs zijn gewoon in het voordeel van de LG.

Een aantal voordelen van de LG ten opzichte van de 226 is een iets betere inkijk hoek (170g ipv 160)
een lager stroomverbruik 45w om 55w voor de samsung
In hoogte verstaalbaar wat niet kan bij de Samsung.
Voor de rest zijn alles specs exact hetzelfde (responsetijd, resolutie, etc) Dus waarom zou ik dan nog voor de samsung kiezen?
Waar word de LG dan verkocht aangezien ik het nergens ben tegen gekomen. Maar zelf vanwege de door jouw gemaakte argumenten ook interesse in de LG heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Waarom zou je voor de samsung kiezen, lijkt me dat prijs ook een factor speelt. Ik heb nog geen enkele LG gezien die voor de prijs van een samsung over de toonbank gaat, dus als je 150 euro goedkoper uit bent is dat voor sommige mensen toch een reden om voor de samsung te gaan. Enige wat in de buurt komt op dit moment is een 23" van LG voor meer dan 600 euro, een 22" staat nog niet in de pricewatch.

Kzag bij de mediamarkt ook een Acer AL2216W(zie hem (nog)niet in pricewatch of in de lijst hier en op internet ook weinig te vinden, op eigen Acer site staat niks over HDCP, hooguit een referentie naar Vista. Op deze site staat inderdaad dat er HDCP in zit, dus zal wel kloppen, misschien zijn ze bij mediamarkt nog niet zo achterlijk) voor €333,- met DVI en HDCP. HDCP en DVI waren voor mij de redenen om voor een samsung te kiezen. Weer een lastige keus, de acer is wel 5ms en voor 19 euro meer heb ik de samsung via de post in huis met 2ms en mijn mening mooier design. Lastig kiezen. Het blijft toch tientjes werk he :)

De vraag is ook bij die 22" schermen, hoe zit het met 1080p HD beelden. Je kunt ze niet volledig weergeven dus krijgt altijd scaling. Voor 720p zijn ze wel geschikt, maja tegen de tijd dat 1080p gangbaar is zullen we al wel 24" schermen voor 300 euro kunnen kopen.

Mijn verhaal was over Heerlen(kon je ook in vorige post zien). Prijs bij Heerlen MM was ook 379 voor de 225bw, maar ik zag hem vandaag niet meer staan toen ik langs was gegaan, dus misschien vervangt de 226 hun hele 225 voorraad.

Is niet echt een reactie he RoD...

[ Voor 50% gewijzigd door REDFISH op 28-01-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

REDFISH schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:10:
Kzag bij de mediamarkt ook een Acer AL2216W(zie hem niet in pricewatch of in de lijst hier en op internet ook weinig te vinden) voor €333,- met DVI en HDCP(de redenen voor mij om voor samsung te gaan).
Huh? :?
Goed, laat ik het dan even wat duidelijker zeggen: Dat wat je zei klopt niet echt. De Acer AL2216W met DVI is de Acer AL2216WSD. En deze heeft geen HDCP.
Ik had het idee dat je het Acer-scherm een Samsung-scherm noemde aangezien je het over HDCP had en jou reden om voor Samsung te gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door RoD op 28-01-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Waarom zou je voor de samsung kiezen, lijkt me dat prijs ook een factor speelt. Ik heb nog geen enkele LG gezien die voor de prijs van een samsung over de toonbank gaat, dus als je 150 euro goedkoper uit bent is dat voor sommige mensen toch een reden om voor de samsung te gaan. Enige wat in de buurt komt op dit moment is een 23" van LG voor meer dan 600 euro, een 22" staat nog niet in de pricewatch.
De LG L226WT-xx (5ms, 3000:1) kost (/gaat kosten) rond de € 385,-, en de LG L226WTQ-xx & L226WA-xx (2ms, 3000:1) beginnen vanaf ongeveer € 415,- tot € 450,-

bv: L226WA-SN, L226WA-WN, L226WT-SF.
Volgens LG Duitsland zouden de eerste L226's vanaf vorige week donderdag (de 25e) leverbaar zijn; hier ongeveer 2-3 weken later.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:04
Ben zelf ook nog op zoek naar een nieuw scherm, ik ben altijd tevreden geweest over de iiyama E431S, maar ik kan niet echt vertrouwen op de kleurweergave van het scherm bij het bewerken van foto's. Erg frustrerend en het kost veel tijd om het later weer aan te passen. Tijd voor een nieuw scherm dus, minimaal 20" en geschikt voor fotobewerking. Ik heb veel positieve verhalen gehoord over de 215TW, de snelheid van het scherm is niet zo belangrijk (Als die niet slechter is dan het scherm dat ik nu heb, geen probleem). Iemand nog (zoek?)tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kzag bij de mediamarkt ook een Acer AL2216W(zie hem (nog)niet in pricewatch of in de lijst hier en op internet ook weinig te vinden, op eigen Acer site staat niks over HDCP, hooguit een referentie naar Vista. Op deze site staat inderdaad dat er HDCP in zit, dus zal wel kloppen, misschien zijn ze bij mediamarkt nog niet zo achterlijk) voor €333,- met DVI en HDCP. HDCP en DVI waren voor mij de redenen om voor een samsung te kiezen. Weer een lastige keus, de acer is wel 5ms en voor 19 euro meer heb ik de samsung via de post in huis met 2ms en mijn mening mooier design. Lastig kiezen. Het blijft toch tientjes werk he :)

De vraag is ook bij die 22" schermen, hoe zit het met 1080p HD beelden. Je kunt ze niet volledig weergeven dus krijgt altijd scaling. Voor 720p zijn ze wel geschikt, maja tegen de tijd dat 1080p gangbaar is zullen we al wel 24" schermen voor 300 euro kunnen kopen.

Mijn verhaal was over Heerlen(kon je ook in vorige post zien). Prijs bij Heerlen MM was ook 379 voor de 225bw, maar ik zag hem vandaag niet meer staan toen ik langs was gegaan, dus misschien vervangt de 226 hun hele 225 voorraad.

Klopt helemaal wat betreft die prijs. Ik hoor waarschijnlijk morgen of dinsdag wat die LG gaat kosten. Maar op de site van LG nederland geven ze een advies prijs van 379 en 399 (afhankelijk van model)
Dus webshops zullen daar zeker onder gaan zitten. Boven is LG ook niet achterlijk en weet natuurlijk dat ze moeten concurreren met de andere.
Dus ze zullen zich zelf de markt uitprijzen als ze hun 22 inch voor 100 euro duurder gaan verkopen.
Dat zie ik dus niet gebeuren.

Ik verwacht een prijs tussen de 350 en 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rabor schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:38:
[...]
De LG L226WT-xx (5ms, 3000:1) kost (/gaat kosten) rond de € 385,-, en de LG L226WTQ-xx & L226WA-xx beginnen vanaf ongeveer € 415,- tot € 450,-

Volgens LG Duitsland zouden de eerste L226's vanaf vorige week donderdag (de 25e) leverbaar zijn; hier ongeveer 2-3 weken later.
DIe L226WT heeft een response tijd van 2ms niet 5ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rabor schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:38:
[...]
De LG L226WT-xx (5ms, 3000:1) kost (/gaat kosten) rond de € 385,-, en de LG L226WTQ-xx & L226WA-xx beginnen vanaf ongeveer € 415,- tot € 450,-

Ik vind de LG Flatron L226WA-WN echt een plaatje! :9~
Trouwens het heeft ook nog een HDMI aansluiting. Ik ben er al over uit welke ik nu wil :D
http://www2.hardwareversa...?aid=8799&agid=603&ref=27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:09:
[...]

Het verschil 600:1 : 1000:1 is behoorlijk
(die 1000:1 is geen dynamsich maar gewoon contrast)
info van samsung website
Verschil is er wel ja. Ik probeerde ook niet te zeggen dat er _geen_ verschil is ;) Je moet echter niet naar het dynamische contrast gaan kijken, aangezien dat nogal misleidend is. Verder heeft de 225BW een 700:1 contrast ratio, volgens Samsung.
Is het verstandig om een preorder te plaatsen op 226BW
of eerst reacties afwachten?
Reacties afwachten is natuurlijk altijd verstandiger om geen miskoop te doen. Maar de keus is aan jou, als jij em snel in huis wilt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:01:

DIe L226WT heeft een response tijd van 2ms niet 5ms.
De L226WT 5ms, de L226WTQ & L226WA 2ms (was vergeten om het er even achter te zetten d:)b )

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rabor schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:14:
[...]
De L226WT 5ms, de L226WTQ & L226WA 2ms (was vergeten om het er even achter te zetten d:)b )
Hmm, ok, het is nog wel erg onduidelijk al die verschillende modellen. Op de amerikaanse site van LG staat een L226WT-BF (B van black?) Daar staat in iedergeval weer 2ms bij.

Daarnaast lijkt het me sterk dat ze verschillende panels gaan gebruiken voor het type L226XXXXXX
Volgens mij zit er alleen verschil in kleur en externe connectoren. (zoals AV)

Hoe kom jij aan die 5ms?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:06:
[...]

Hmm, slowaaks panel? Ik ben ook huiverig geworden van de inputlag na alle verhalen, maar dit geeft me weer een klein beetje goede hoop.
Ja slowaaks model,...woon je in de buurt van 2225, anders kom je een keertje kijken,...dan kun je jezelf van het feit overtuigen dat dit een topmonitor is met zoveel functionaliteit... _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken de samsung 214t in mijn bezit en ook geen last van inputlag geweldig scherm zeer mooi beeld,schitterende kleuren,en ik speel alleen maar games zoals cod2 en batf2 dus snelle shooters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:18:

Hmm, ok, het is nog wel erg onduidelijk al die verschillende modellen. Op de amerikaanse site van LG staat een L226WT-BF (B van black?) Daar staat in iedergeval weer 2ms bij.

Daarnaast lijkt het me sterk dat ze verschillende panels gaan gebruiken voor het type L226XXXXXX
Volgens mij zit er alleen verschil in kleur en externe connectoren. (zoals AV)

Hoe kom jij aan die 5ms?
Volgens mij heb ik al meer dan 10 verschillende types van de L226 geteld.. :Y)

LG Zweden: L226WT-SF - 5ms

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:47

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmz, ik heb het gevoel dat jullie je alleen maar blind staren op de GTG waardes. :/
Las laatst een test in de C'T, alle op gegeven waardes werden nooit gehaald.

Dus ik zou de kleurechtheid belangrijker vinden! ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:04
robbert schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:02:
Iemand al ervaringen of reviews gelezen van de Eizo S2411W. Zo te zien heeft die als grotere verandering tov de S2410W een contrast van 3000:1 met de "Contrast Enhancer" en een midtone response van 6ms ipv 8ms.
Zullen ze dat contrast ook echt waar kunnen maken, of is het maar een beetje marketing? Zal dat er ook direct voor zorgen dat het zwart er zwarter uitziet?
Iemand nog iets gelezen over de Eizo S2411W, met Google kan ik er momenteel nog niks nuttigs over vinden..
Iemand enig idee hoe het zit met die 3000:1 contrast? Kunnen ze dat echt waarmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb even een aantal paginatjes teruggelezen en heb toch heel veel gezien over de samsung 225 en 226.

Ik heb zaterdag een nieuwe 225 gehaald bij Mediamarkt. Ik had al iets gelezen over backlight bleeding, maar vond de overige specs de moeite waarde om de monitor toch te proberen. Ik heb zojuist de eerste dvd gedraaid op het scherm en moet zeggen dat ik toch wel heel erg baal van het backlight bleeding. Ik vind het eigenlijk te erg. Ik zie dat er methoden zijn om er iets aan te doen, maar eigenlijk wil ik een monitor die gewoon zonder te veel heise goed functioneert.

Ik ben van plan om mijn monitor morgen terug te naar de mediamarkt en om te ruilen voor een andere. Iemand suggesties voor een bepaald type? Heeft iemand een bepaalde monitor met goede specs en zonder backlight bleeding?

gr. Jan Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

^^ ja heb wel een suggestie, een lcd scherm kopen.
kost je het dubbele maar ben je wel van je backlight probleem af he?

ik kijk er zowel normale tv, dvds als series e.d. op. nergens echt last van.
ja zwart is niet zwart, what else is new met lcd schermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:21:
Beste mensen,

Ik heb even een aantal paginatjes teruggelezen en heb toch heel veel gezien over de samsung 225 en 226.

Ik heb zaterdag een nieuwe 225 gehaald bij Mediamarkt. Ik had al iets gelezen over backlight bleeding, maar vond de overige specs de moeite waarde om de monitor toch te proberen. Ik heb zojuist de eerste dvd gedraaid op het scherm en moet zeggen dat ik toch wel heel erg baal van het backlight bleeding. Ik vind het eigenlijk te erg. Ik zie dat er methoden zijn om er iets aan te doen, maar eigenlijk wil ik een monitor die gewoon zonder te veel heise goed functioneert.

Ik ben van plan om mijn monitor morgen terug te naar de mediamarkt en om te ruilen voor een andere. Iemand suggesties voor een bepaald type? Heeft iemand een bepaalde monitor met goede specs en zonder backlight bleeding?

gr. Jan Anne
Zonder of minder? Erg veel TFT-schermen hebben backlightbleeding. Bij mijn Acer AL2216W merk ik er gelukkig bij normaal gebruik bijna niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

minder backlight bleeding zou ik het ook al voor doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:21:
Beste mensen,

gr. Jan Anne
Denk dat de andere monitoren het zelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:03
Ik heb geloof ik al 3 dagen zitten lezen op diverse fora's om tot de juiste keus te komen om een nieuw scherm aan te schaffen. Je ziet werkelijk door de bomen het bos niet meer.
Wie kan mij hier concreet zeggen, welk scherm goed is met goede kleuren?
De responstijd vind ik niet zo belangrijk, aangezien ik veel met photoshop en Nikon Capture werk.
Budget zal ongeveer rond de 400 euries liggen.

Wat ik al wel begrijp, is dat ik beter een widescreen kan nemen. Makkelijk om je palletten naast de te bewerken foto kan zetten.
Waar moet ik verder op letten bij het aanschaffen van een scherm?

Of is het raadzaam om een Apple Cinema Display(tweedehands) aan te schaffen?

[ Voor 11% gewijzigd door patrickt35 op 29-01-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:56

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

robbert schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:15:
[...]

Iemand nog iets gelezen over de Eizo S2411W, met Google kan ik er momenteel nog niks nuttigs over vinden..
Iemand enig idee hoe het zit met die 3000:1 contrast? Kunnen ze dat echt waarmaken?
mm die heb ik momenteel ook op het oog, lijkt me een mooi compromis tussen geschiktheid voor grafische applicaties (PS) en multimedia. En ik denk dat ze dat, zoals de meeste fabrikanten, niet kunnen waarmaken. Maar goed, de voorganger werd als erg goed beoordeeld dus dit zal ook vast geen miskoop zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
patrickt35 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:25:
Ik heb geloof ik al 3 dagen zitten lezen op diverse fora's om tot de juiste keus te komen om een nieuw scherm aan te schaffen. Je ziet werkelijk door de bomen het bos niet meer.
Wie kan mij hier concreet zeggen, welk scherm goed is met goede kleuren?
De responstijd vind ik niet zo belangrijk, aangezien ik veel met photoshop en Nikon Capture werk.
Budget zal ongeveer rond de 400 euries liggen.

Wat ik al wel begrijp, is dat ik beter een widescreen kan nemen. Makkelijk om je palletten naast de te bewerken foto kan zetten.
Waar moet ik verder op letten bij het aanschaffen van een scherm?

Of is het raadzaam om een Apple Cinema Display(tweedehands) aan te schaffen?
dat zou inderdaad erg raadzaam zijn, mits er natuurlijk geen mankementen aan zitten
naar mijn idee zijn de apple schermpjes hele mooie schermpjes. ik weet verder niet over welke specs het hier gaat, maar ik zag laatst de 30" versie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
kid1988 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:14:
[...]

dat zou inderdaad erg raadzaam zijn, mits er natuurlijk geen mankementen aan zitten
naar mijn idee zijn de apple schermpjes hele mooie schermpjes. ik weet verder niet over welke specs het hier gaat, maar ik zag laatst de 30" versie :9~
Uhmm, laat ik dan met de 20 inch beginnen.
Wel lees ik hier en daar dat veel resoluties niet door windows worden ondersteund. Zo zou je niet in je Bios kunnen komen, en veilige modus is ook taboe.
Wel een puntje om ff verder uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Harmen schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:19:
...
Dus ik zou de kleurechtheid belangrijker vinden! ;)
Mee eens, maar voorlopig is er nog helemaal niets bekend over de nieuwe LG L226-serie, zodat we ons heerlijk blind staren op de specs & de (zeer mooie _/-\o_ ) vorm.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
@patrickt35

Als snelheid niet heel belangrijk is zou ik geen TN-paneel nemen. De kijkhoeken zijn niet echt geweldig en de kleurechtheid ook niet.

Ik heb wel een heel mooi scherm gezien bij de Media Markt. Is hier al veel besproken ook: de Samsung 215tw. Scherm kost ongeveer 450 euro. Van welke hoek dan ook altijd mooie weergave, daarbij valt de 225BW in het niet.

Wel zou de 215TW last hebben van inputlag, maar volgens mij komt binnenkort ook een nieuw scherm uit van dit type, en is misschien dat probleem wel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:16:
[...]

Wel lees ik hier en daar dat veel resoluties niet door windows worden ondersteund. Zo zou je niet in je Bios kunnen komen, en veilige modus is ook taboe.
Kijk ook eens naar de Dell 2007WFP komt net wat beter uit de tests dan de Apple tegenhanger...
(zit zelf hard te twijfelen over dit scherm.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo... ik heb een nieuwe 20" inch monitor op mijn bureau staan, het is de LG L2000C-SF geworden.
En ik moet zeggen wat een scherm _/-\o_ ik heb al reeds een Xerox 19" XA7-19i-8ms met MVA overdrive paneel (dus NIET die gene met TN paneel) dus ik kan hier wel een redelijk vergelijk mee maken.
Ten eerste de resolutie van 1600x1200 pixels is geweldig om mee te werken, een hele vooruitgang t.o.v. 1280x1024, maar dat spreekt eigenlijk voor zich.
Waar dit scherm in uitblinkt is met name de zeer grote kijkhoek, maar dat viel ook wel te verwachten bij een S-IPS scherm, kijkhoek is net iets beter dan de Xerox.
De kleuren mogen er ook zekers wezen, wel heb ik de instelling van de kleur rood iets minder intens moeten maken, voor de rest zien foto er zeer realisties uit.
De contrast ratio is ook zeer redelijk te noemen, mooi diep zwart, beter dan mijn Xerox)
Echter bij een zwart scherm zie je ietsjes backlight bleeding onderin het scherm, het lijkt zelfs zo te zijn dat het blauwe power LED-je iets naar achteren doorschijnt naar het paneel, niet heel erg hinderlijk.
Van ghosting heb ik geen last gehad, ik zie in ieder geval geen verschil met de Xerox.
In sommige reviews wordt gesproken over een banding probleem bij deze monitor, ik zelf heb daar helemaal niets van waar kunnen nemen.
Naast de pivot stand welke erg lekker is voor het lezen van PDF documenten heeft mijn monitor nul komma nul defecte pixels :*) ik ben dus erg blij met deze monitor en durf hem dan ook van harte aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coyote76 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:13:
@patrickt35

Als snelheid niet heel belangrijk is zou ik geen TN-paneel nemen. De kijkhoeken zijn niet echt geweldig en de kleurechtheid ook niet.

Ik heb wel een heel mooi scherm gezien bij de Media Markt. Is hier al veel besproken ook: de Samsung 215tw. Scherm kost ongeveer 450 euro. Van welke hoek dan ook altijd mooie weergave, daarbij valt de 225BW in het niet.

Wel zou de 215TW last hebben van inputlag, maar volgens mij komt binnenkort ook een nieuw scherm uit van dit type, en is misschien dat probleem wel verholpen.
zolang jij ongeveer recht voor je scherm zit, wat meestal het geval is. Heb je er echt geen last van. Bovendien zijn die andere schermen veel duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
En als het om de kleurechtheid gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
patrickt35 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:16:
[...]

Wel lees ik hier en daar dat veel resoluties niet door windowsoude/brakke drivers worden ondersteund. Zo zou je niet in je Bios kunnen komen, en veilige modus is ook taboe.
ik heb het even voor je aangepast. + bij sommige modded drivers, kun je resoluties van 320x240 tot ?(2560 x 1600). het kan echter zijn dat je met je radeon 7000 inderdaad geen 1920x1200 kunt draaien..

je monitor veranderd overgens niets aan waar jij wel en niet in kunt komen.
het kan inderdaad zijn dat je bios/veilige modus gestretched is. maar ik betwijfel of dit ook echt stored is (wat ik overgens neit denk, of je moet een fobie hebben aan uitgerekte system fonts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coyote76 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:32:
En als het om de kleurechtheid gaat?
tenzij je hele hoge eisen stelt maar de meeste mensen doen dat niet en zullen het waarschijnlijk niet eens merken, want persoonlijk vind ik tn-panels geen slechte kleur kwaliteit hebben. Nogmaals je moet het er voor over hebben, als je vaak ontwerpt photoshop ed dan is het zijn geld vast wel waard. Maar voor een film, gamen en windows. Zie ik de meerwaarde er echt niet van in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:57

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Volgens mij hebben een aantal mensen last van een defect toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet trouwens iemand wat de advies prijs was van de samsung 226 bw. Aangezien die nu al voor 330 wordt aangeboden. Want stel dat die 399 was, dan ben ik erg benieuwd wat er met de prijs van de lg226 gebeurd

offtopic:
ik denk dat ze zich vervelen

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:04
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:31:
Zo... ik heb een nieuwe 20" inch monitor op mijn bureau staan, het is de LG L2000C-SF geworden...

...In sommige reviews wordt gesproken over een banding probleem bij deze monitor, ik zelf heb daar helemaal niets van waar kunnen nemen....
Dat is positief, waar heb je 'm gekocht? Ik twijfelde aan de LG L2000C-SF i.v.m met de vermelde banding problemen op diverse websites. De Philips 200P7ES is ook een optie voor mij, alleen weinig ervaringen over te vinden.

Hang loose and let the funk ride...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
patrickt35 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:42:
Volgens mij hebben een aantal mensen last van een defect toetsenbord.
of een defect stel hersenen.

misschien heeft dit met mijn scherm te maken, maar weet het niet zeker.
als in in Windows Media Player een film fullscreen afspeel, dan worden de zwarte balken aan de boven en onderzijden grijs. komt dit door mijn monitor (S 225BW) of is dit een feature van WMP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coyote76 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:13:
@patrickt35

Weet iemand wanneer de opvolger van de 215TW komt en welk type dit dan is ? >:) >:)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.