[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 16

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.737 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat te kijken naar de 225bw, maar nu ik zag ik bij azerty de 226bw voor preorder vna 350 euro staan.
en hij is in ieder geval weer stuk beter, maar is het verstandig zo'n pre-order te plaatsen of kan ik beter wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:45:
Ik zat te kijken naar de 225bw, maar nu ik zag ik bij azerty de 226bw voor preorder vna 350 euro staan.
en hij is in ieder geval weer stuk beter, maar is het verstandig zo'n pre-order te plaatsen of kan ik beter wachten?
Of je beter kan wachten op de 226BW of niet is de meest gestelde vraag in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
aex351 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 05:36:
Nee dat is dus niet zo. Film zijn vaak nog breeder en dus lager in de hoogte. Hele punt is dat mensen denken dat ze met een breedbeeld beter af zijn maar dit is dus niet zo. Geldt alleen bij hedendaagse films op DVD enz wat weer te maken heeft met de manier hoe de film is opgenomen.
De vraag is dus, ga je banden krijgen bij aansluiten dvd-speler en gamen op ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Hallo,

Ik zit al een tijdje te twijfelen tussen een paar monitoren.
Mijn budget ligt rond de 200/220 euro, en ik wil een goeie monitor om te gamen en films mee te kijken.
Nu lijkt het me wel strak om een lekker groot beeldscherm te hebben, voor optimale game-ervaring.
Nu heb ik de volgende monitoren gezien:

Mirai TFT Monitor DML-519N100 19", DVI € 187.00 (incl. BTW)
Mirai TFT Monitor DML-619N200 19", DVI, Speakers € 199,50 (incl. BTW)
Mirai TFT Monitor DML-520N 20", DVI, Speakers (zilver/zwart) € 223.50 (incl. BTW)

Ik heb gekozen voor Mirai, omdat het volgens velen een goed (koop) merk is, waardoor ik met mijn budget toch een goeie monitor kan halen, met een hoger aantal inches.

Nu hebben de beiden 19 inchers een reso van 1280x1024, met een aspect van 5:4
De duurdere heeft 5ms, en een betere contrast verhouding..

De 20 inch versie heeft weer 8ms, maar verder dezelfde specs als de duurdere 19 inch..
maar heeft een resolutie van 1400x1040, en een leuke aspect van 4:3..

Mijn vraag, is de 20 inch monitor de moeite waard, vooral omdat hij de scherper is dan de 19 incher..
en kan mijn videokaart: Asus x1950pr0 dat wel goed trekken in games, en dus in verschillende fps een goeie fps halen zonder ghosting, of moet ik dan toch de duurdere 19 inch halen..?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
REDFISH schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:31:
En wat is nou het verschil tussen deze: http://prf.icecat.biz/ind...hopname=encyclue;&regid=;

en deze: http://prf.icecat.biz/ind...hopname=encyclue;&regid=;

in de specs zie ik geen verschil in info. Alleen de wcss en wcsq. Bij de mediamarkt weet je natuurlijk ook niet welke je koopt de wcss of de q.
Google eens op de typenummers zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Laatst online: 12:13
ik heb wat opgezocht over welk scherm ik ga nemen en ik kom tot de conclusie of de philips 200wp7es of de philips 200p7es
ik gebruik mijn pc meest om te gamen en wat te internet muziek films zowat een alrounder maar meest gamen
wat zouden jullie mij aanraden

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:59

Epsilon

yorkick schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:50:
Mijn vraag, is de 20 inch monitor de moeite waard, vooral omdat hij de scherper is dan de 19 incher..
en kan mijn videokaart: Asus x1950pr0 dat wel goed trekken in games, en dus in verschillende fps een goeie fps halen zonder ghosting, of moet ik dan toch de duurdere 19 inch halen..?
Ghosting heb je altijd bij een TFT monitor, zelfs bij een 2ms scherm, alleen is het dan minder zichtbaar. Ongeacht wat andere mensen hier zeggen (geen "zichtbare" ghosting). Ghosting zie je, zet hem maar naar een CRT monitor, dan is het duidelijk.

Persoonlijk zou ik echter wle voor een 19" monitor gaan, puur omdat die reso van dat 20" scherm door praktisch geen een spel ondersteunt wordt. 1280x1024 echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Nock372 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:38:
ik heb wat opgezocht over welk scherm ik ga nemen en ik kom tot de conclusie of de philips 200wp7es of de philips 200p7es
ik gebruik mijn pc meest om te gamen en wat te internet muziek films zowat een alrounder maar meest gamen
wat zouden jullie mij aanraden
De 200P7ES. Geen breedbeeld dus. Ik vind breedbeeld helemaal niet mooi, tenzij het 23" of groter is (met bijbehorde resolutie van minimaal 1920x1200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

F e r o x schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:25:
[...]

De vraag is dus, ga je banden krijgen bij aansluiten dvd-speler en gamen op ps3?
Ik gaf het antwoord toch al? Je krijgt banden boven en onder je content. Tenzij de aspect ratio van je films of wat dan ook 16:10 is krijg je hoe dan ook banden, of lelijk stretchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-08 20:54
@ REDFish, De ene heeft ingebouwde speakers en is dus duurder, volgens mij heeft de WCSS de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
RoD schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:30:
[...]

Ik gaf het antwoord toch al? Je krijgt banden boven en onder je content. Tenzij de aspect ratio van je films of wat dan ook 16:10 is krijg je hoe dan ook banden, of lelijk stretchen.
Dus zoals ik zei, heb je een 16:9 scherm nodig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand ervaring met de Xerox XM7-22w? imho heeel mooi scherm.

Ik zou willen weten hoe je aan de versie geraakt met DVI & HDCP. Iemand?
Blijkbaar is dit een optie op het scherm want standaard komt hij met 2x D-SUB.

Meer info omtrent die opties vind je via Progress in de pdf vr de spec's voor de geinteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ik ben aan het wachten op de nieuwe LG L245WP
http://de.lge.com/prodmod...play=L245WP&model=NOTHING

823€ bij 4launch

Met HDMI aansluiting !!

http://pclab.pl/art23330-1.html

- confirmed that only HDMI port (no DVI)
- you get only d-sub cable (no HDMI cable or converter from DVI to HDMI)
- no composite or s-video input, only component
- some strange red bleeding with black screen when viewing from some angles (there is a picture)
- aspect ratio control (ARC) with Full screen or 1:1 (works only form HDMI or component) - slight dissapointment there is no 4:3 or 16:9 option, but at least there is 1:1
- yellow cast at extreme angles view
- anit-flare coating - something similar to glass

Summary
Pros:
- excellent color reproduction and saturation
- coating is improving picture quality
- low response time
- good viewing angles
- HDMI, usb hub, pivot

Cons:
- yellow cast at high viewing angles
- coating is slightly reflecting environemnt
- high price (999 euro)

Nog een review:
http://www.sweclockers.co...es_show.php?id=613&page=1

[ Voor 65% gewijzigd door abusimbal op 21-01-2007 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Ik snap het nut van HDMI op die LG niet zo goed als er geen DVI op zit. Je pc sluit je dan wss aan met een converter. Had het net zo goed alleen DVI kunnen zijn. Voor mij word het pas interessant wanneer beide erop zitten. DVI voor de pc en HDMI voor een ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Novah schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 01:08:
Ikzelf zou nooit een scherm bestellen alleen aan de hand van zijn specificaties. Er gaat niets boven het kijken naar het scherm zelf, inkijkhoek zelf even bekijken, kleuren instellingen checken en natuurlijk het checken op snelheid. Ik verbaas me trouwens dat ik mijn perfecte scherm niet kan vinden... tenminste, ik heb hem nog niet gevonden. Misschien ben ik te kieskeurig maar de rand van de 226BW vind ik bijv lelijk, andere schermen hebben een te langzaam paneel, noem maar op. Ik wacht nog op de dag dat ik verliefd word op een schermpie :)
Ook al!

Ben ik gelukkig niet de enigste met dit ''probleem''. :P

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

MelvinB schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:58:
Ook al!

Ben ik gelukkig niet de enigste met dit ''probleem''. :P
*sluit zich aan in de rij

De ene teveel input lag (Samsung 215TW), dan weer te vaag gedoe met panels (Dell 2007WFP), dan weer een zieke standaard (Samsung 970P), dan weer nergens te bezichtigen voor particulieren (ViewSonic VP930) etc. etc. etc. :X

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Bedenk even dat de 226bw NIET in hoogte verstelbaar is wat ik heb gelezen.
Vind ik wel een nadeel (en ja ik heb al een tijdje de 225bw, dus misschien ben ik wel bevooroordeeld ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

F e r o x schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:23:
[...]

Dus zoals ik zei, heb je een 16:9 scherm nodig !
Dan moet je een TV nemen, die zijn wel 16:9. Monitoren met 16:9 heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Laatst online: 18-07 22:26
Gister m'n Iiyama E2200WS-B1 binnengekregen! Wat een mooi scherm zeg, erg indrukwekkend.
Gelukkig heb ik geen last van dode (sub)pixels want k had geen pixelgarantie genomen.

Ik heb nog sterk getwijfeld tussen dit scherm en de Samsung 225BW. Ik had hiervoor een Samsung 930BF. Ik was hier erg tevreden over en wou dus eigenlijk graag weer een Samsung. Echter, de specs van de Iiyama waren net iets scherper (betere helderheid / contrast ratio) en de nadelen van de Iiyama (niet in hoogte verstelbaar/geen ondersteuning voor HDCP) vond ik niet zo erg. Bovendien was de Iiyama goedkoper. Ik verwachtte eigenlijk een scherm met het uiterlijk van een Aldi-monitor die ietsjepietsje groter was dan m'n 19", maar het verschil is echt immens en de Iiyama ziet er zeer strak uit.

Klik hier voor een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
RoD schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:12:
[...]

Dan moet je een TV nemen, die zijn wel 16:9. Monitoren met 16:9 heb ik nog niet gezien.
Het was een antwoord op aex351, die zei dat 16:9 niet nodig was. Maar en tv is dan ook niet echt handig om als computer-monitor te gebruiken. 24" is perfect voor ps3 en pc, maar een 24" tv, met een goede reolutie heb ik nog niet tegegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 07:50
OK, ook ik heb het probleem op geen enkel scherm helemaal verliefd te worden maar na bijna 3 maanden |:( twijfelen en dit forum doorspitten/ volgen ga ik toch de knoop doorhakken.
Maar voor ik dat doe; nog even voorleggen aan de gebruikers van dit forum.

Gebruik: foto/videobewerking en films kijken. Kijkhoeken en kleurechtheid zijn dus belangrijker dan snelheid. Inputlag is echter wel heel vervelend bij films. (niet lipsync e.d. je hoort "auw" en dan pas slaat Bruce Willis Hans Gruber in het gezicht ;) )

Keuze: Dell 2007WFP. S-IPS paneel (zeker; want gecheckt bij de verkoper met verstand, Supradictus) voor 405 euro incl verzendkosten en 1 week pixelgarantie.

pro's; goed paneel, goede kleuren, goede kijkhoeken, zwart, goede ergonomie (pivot en hoogteverstelbaar)
con's; "slechts" 20" ipv 22", niet heel goedkoop, ?

Als ik dit volgens iemand niet moet doen dan laat het me horen!!

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorkick schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:50:
Hallo,

Ik zit al een tijdje te twijfelen tussen een paar monitoren.
Mijn budget ligt rond de 200/220 euro, en ik wil een goeie monitor om te gamen en films mee te kijken.
Nu lijkt het me wel strak om een lekker groot beeldscherm te hebben, voor optimale game-ervaring.
Nu heb ik de volgende monitoren gezien:

Mirai TFT Monitor DML-519N100 19", DVI € 187.00 (incl. BTW)
Mirai TFT Monitor DML-619N200 19", DVI, Speakers € 199,50 (incl. BTW)
Mirai TFT Monitor DML-520N 20", DVI, Speakers (zilver/zwart) € 223.50 (incl. BTW)

Ik heb gekozen voor Mirai, omdat het volgens velen een goed (koop) merk is, waardoor ik met mijn budget toch een goeie monitor kan halen, met een hoger aantal inches.

Nu hebben de beiden 19 inchers een reso van 1280x1024, met een aspect van 5:4
De duurdere heeft 5ms, en een betere contrast verhouding..

De 20 inch versie heeft weer 8ms, maar verder dezelfde specs als de duurdere 19 inch..
maar heeft een resolutie van 1400x1040, en een leuke aspect van 4:3..

Wij hebben bij ons op stage al een tijdje de 19" schermen van Mirai staan en deze geven zeer goed beeld. Vorige week echter voor de eerste keer de 20" binnen gekregen en die valt echt tegen. Nu een weekje op gewerkt en het beeld is alles behalve scherp te noemen. Ik zou hem zeker niet thuis willen hebben staan. Van ghosting zul je niks merken op zowel de 19" als de 20" inch.

Misschien was dit scherm dat ik in de winkel had staan een uitzondering maar als alle 20" schermen van Mirai zo zijn dan zou ik zeker voor de 19" gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steph Kai
  • Laatst online: 19-08 13:00
Steph Kai schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:19[/message]:
* Steph Kai heeft de knoop doorgehakt en heeft zojuist een 225BW besteld...
ik kan haast niet wachten :D
Heb hem afgelopen donderdag binnen gekregen, een schande voor de mensheid dat ik er 3 weken op heb moeten wachten, dit terwijl EncyShop me had verteld dat ik hem 1 dag na ontvangst van de centen zou krijgen. Maar ja... dat bleek dus even mooi tegen te vallen.

Enige pluspunt in deze actie was, omdat het zo lang duurde, de prijs van de 225BW weer naar beneden was gegaan, en ik dus het teveel betaalde bedrag terug kreeg... laten we het een doekje voor het bloeden noemen.

Echter, nu een paar dagen plezier te hebben gehad van mijn schermpje, ben ik nog niet echt tevreden over de manier waarom mijn XBOX360 weer wordt gegeven. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het beeld niet gestreched wordt, en ook niet een beetje, en kan iemand mij vertellen hoe ik balken kan krijgen met games die niet in breedbeeld kunnen worden gespeeld? Ik heb een 9800PRO videokaart... maar ik krijg het appeltje nog maar niet gewassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
ik heb sinds donderdag ook mijn SM225BW, en ik moet zeggen, ik irriteer me mateloos aan de blacklight bleeding.
ik had hiervoor een ACER AL1714 van een jaar of 4 oud. die was al regelmatig open geweest en had ook niet echt een egale beeldverlichting, maar ik vind hem beter dan den 225.
ik denk ook dat ik mijn 225 weer terug doe, en eens even verder kijk naar een mooie 22" breedbeeld, zonder al teveel blacklight bleeding.

misschien de nieuwe LG?
die heeft toch per-pixel mapping?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kid1988 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:05:
misschien de nieuwe LG?
die heeft toch per-pixel mapping?
Wat doet zo'n per pixel mapping? Heeft de Samsung 226BW dat ook?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anvil
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 03:09
kid1988 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:05:
ik heb sinds donderdag ook mijn SM225BW, en ik moet zeggen, ik irriteer me mateloos aan de blacklight bleeding.
Speel eerst eens met de gamma en brightness, die staan IMHO beide veel te hoog. Toen ik gamma naar Mode 2 deed en brightness naar 70 was het zo goed als verdwenen.

Ben steeds gelukkiger met mn 225BW! CAD is echt super en ook films kijken is perfect. Gekke is dat hoewel ik ook een Slovakia model heb ik niks merk van input lag (zelfs niet met muziek DVD's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

anvil schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:20:
Gekke is dat hoewel ik ook een Slovakia model heb ik niks merk van input lag (zelfs niet met muziek DVD's)
Was dat niet bij de 215TW ipv 225BW?

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:11:
[...]

Wat doet zo'n per pixel mapping? Heeft de Samsung 226BW dat ook?
per pixel mapping is:
22" scherm heeft een native resolutie van 1680x1050
als jij dus bijvoorbeeld 1280x1024 gaat draaien, word dat uitgerekt

met per pixel mapping, worden de pixels 1:1 gemapped (dus je krijgt zwarte balken aan de zijkanten en boven/onderkanten als je een resolutie lager dan de native resolutie draait.

dit kan tegenwoordig met drivers, maar met de ATI drivers schijnt het nogal moeilijk te gaan, en met andere inputs dan een PC gaat dat ook moeilijk.

volgens mij heeft de samsung 226 het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

LenNerd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:40:
Keuze: Dell 2007WFP. S-IPS paneel (zeker; want gecheckt bij de verkoper met verstand, Supradictus) voor 405 euro incl verzendkosten en 1 week pixelgarantie.
Ik hoop van harte voor je dat er idd een S-IPS in zit, want wat ik heb begrepen van die Dell monitor is dat ze er ook voor hetzelfde geld een S-PVA in gooien, zonder dat je dat direct aan de buitenkant ziet. Met 100% zeker S-IPS kun je je er geen buil aan vallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 22:19
Iemand al ervaringen of reviews gelezen van de Eizo S2411W. Zo te zien heeft die als grotere verandering tov de S2410W een contrast van 3000:1 met de "Contrast Enhancer" en een midtone response van 6ms ipv 8ms.
Zullen ze dat contrast ook echt waar kunnen maken, of is het maar een beetje marketing? Zal dat er ook direct voor zorgen dat het zwart er zwarter uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn zoektocht naar een goed TFT scherm voor games, kwam ik terecht bij de 931C en 931BW van Samsung, omdat deze volgens vele het beste zijn voor games. Maar dit zijn beide 19" schermen en ik wil het liefst toch wel een 20" breedbeeld. Na even verder zoeken kwam ik de ASUS MW201U tegen.

Dit scherm voldoet kwa 'cijfers' aan de eisen die ik stel, maar kan helaas nergens iets over dit scherm vinden. Zou graag willen weten of er mensen zijn die ervaringen hebben met dit scherm en of dit scherm dus even goed voor games is als de Samsung 931BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een review in het vorige deel van 20" tft en groter geweest, en er is hier op tweakers 1 productservey te vinden van de 22" versie. Wat ik uit de review heb opgemaakt is dat het een redelijk goed scherm is vooral omdat het zo'n snelle reactie tijd heeft (2ms gtg) MAAR de kleurvergave was erg brak; het had last van een "blauwige gloed"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILT
  • Laatst online: 18-09-2021

ILT

kid1988 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:30:
[...]

per pixel mapping is:

met per pixel mapping, worden de pixels 1:1 gemapped (dus je krijgt zwarte balken aan de zijkanten en boven/onderkanten als je een resolutie lager dan de native resolutie draait.

dit kan tegenwoordig met drivers, maar met de ATI drivers schijnt het nogal moeilijk te gaan, en met andere inputs dan een PC gaat dat ook moeilijk.

Drivers? Wat gek, een willekeurige NEC 20WGX2 heeft dat gewoon ingebakken zitten. Kun je gewoon in het OSD instellen: 1:1 pixelmapping, aspectratio behouden of stretch. Is toch wel een van de belangrijkste features wat mij betreft als je de overstap van CRT naar TFT maakt. (Wil natuurlijk wel gewoon Baldur's Gate (2) ea. wat oudere spellen blijven spelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
Sta ik op het punt zo'n 2007WFP DELL-etje te bestellen hoor ik van Supradictus dat er heel binnenkort ook een 22" S-IPS Dell aan gaat komen. Dat zou het eerste 22" non-TN apparaat zijn. :9~
En de twijfel slaat weer toe...

Iemand al iets gehoord van deze nieuwe Dell?

en @ weakling; in mijn email naar Supradictus heb ik expliciet gevraagd of er een S-IPS in zit. Het antwoord was bevestigend dus ik neem aan dat het dan ook zo is. Mocht het toch niet zo zijn, en ik niet blij wordt van S-PVA, kan ik hem altijd nog terugsturen.

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

LenNerd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:30:
Sta ik op het punt zo'n 2007WFP DELL-etje te bestellen hoor ik van Supradictus dat er heel binnenkort ook een 22" S-IPS Dell aan gaat komen. Dat zou het eerste 22" non-TN apparaat zijn. :9~
En de twijfel slaat weer toe...

Iemand al iets gehoord van deze nieuwe Dell?
Lees het topic eens door. Er is hier al eens wat gepost over een 22" Dell. Of dat een non-TN scherm is weet ik niet.

Edit: Eens naar de specs gekeken op de Dell-site en het is gewoon weer een standaard TN paneel.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 21-01-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
kid1988 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:30:
[...]

per pixel mapping is:

Zeker ook mooi hoerig met achtergronden bij een 22inch wide?

Tenminste ik zie ze over het algemeen maar gaan tot 1600x1200.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
idd RoD
uiteraard had ik die post ook gelezen (en er ook op geantwoord geloof ik)

Hij bleek het inderdaad te hebben over de E228WFP 22" TN-er van Dell. Ik hoopte dat het een ander scherm zou zijn, eentje die nog niet bekend was. Helaas.
Dan toch maar de 2007WFP.

Als ik hem heb zal ik iets laten horen over hoe hij bevalt.

en wat is dat met een mooi hoerige achtergrond Strider? speciaal pornoscherm? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Strider schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:32:
[...]

Zeker ook mooi hoerig met achtergronden bij een 22inch wide?

Tenminste ik zie ze over het algemeen maar gaan tot 1600x1200.
dan kijk je vast op de verkeerde websites:
http://interfacelift.com/wallpaper/index.php?sort=date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat is nou het beste soort LCD's voor games?
Ik ben gewoon op zoek naar een monitor met een goede responstijd en mooi beeld voor het geld... :$

Ik dacht zelf aan de Asus MW201U. Maar volgens mij is dat een TN-monitor en die zijn niet zo goed...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

l1m1t schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:53:
Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat is nou het beste soort LCD's voor games?
Ik ben gewoon op zoek naar een monitor met een goede responstijd en mooi beeld voor het geld... :$

Ik dacht zelf aan de Asus MW201U. Maar volgens mij is dat een TN-monitor en die zijn niet zo goed...? :?
Grof gezegd is een scherm met een TN-paneel het best voor games, deze zijn namelijk het snelst. Met games wil je geen ghosting dus is een snel scherm aan te raden. Het slechte van TN-panelen zijn de beeldkwaliteit en de inkijkhoeken. Nu is beeldkwaliteit subjectief, sommige mensen zijn sneller tevreden dan anderen (ik vind TN prima kwaliteit leveren). Inkijkhoeken kunnen wel irritant zijn bij de wat grotere schermen (22" bijvoorbeeld). Als je dan een beetje scheef voor het scherm zit kunnen de kleuren al gauw vervagen (wederom kan ik er wel mee leven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

TN monitoren hebben de snelste reactietijd en kleinere kijkhoek, maja gamen doe je toch in je eentje op 1 monitor. PVA en MVA monitoren zijn (nog wel) altijd trager, hebben een grotere inkijkhoek maar dus een langzamere reactietijd. Eigenlijk kun je op elke monitor met een reactietijd van <6 ms supergoed gamen. Dit zijn dan ook altijd monitoren met TN.

Om de snelle reactietijden te halen beperken ze vaak het aantal kleuren dat een scherm weergeeft. Het menselijk oog ziet dit niet zo makkelijk (net zoiets als mp3 :P).

Kun je trouwens niet gewoon wat donkere tape plakken aan de zijkanten om de bleeding van backlight tegen te gaan?

[ Voor 29% gewijzigd door REDFISH op 21-01-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILT
  • Laatst online: 18-09-2021

ILT

REDFISH schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:58:
TN monitoren hebben de snelste reactietijd en kleinere kijkhoek, maja gamen doe je toch in je eentje op 1 monitor. PVA en MVA monitoren zijn (nog wel) altijd trager, hebben een grotere inkijkhoek maar dus een langzamere reactietijd. Eigenlijk kun je op elke monitor met een reactietijd van <6 ms supergoed gamen. Dit zijn dan ook altijd monitoren met TN.

Om de snelle reactietijden te halen beperken ze vaak het aantal kleuren dat een scherm weergeeft. Het menselijk oog ziet dit niet zo makkelijk (net zoiets als mp3 :P).
Dit zijn echt tegeltjeswijsheden die niet meer actueel zijn. Voorbeeld hier. En zo worstelen we 'ons' voort in de vastgebakende wijsheden die je met een beetje onderzoek zo falsificeert. De spoeling is zo dun, dat het niet gek is dat velen geen keuze kunnen maken qua monitors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Nou kan ik best wat frans spreken, maar het belangrijkste lijkt me dat er een IPS scherm is met een reactietijd van 6ms itt tot die van 2ms bij TN en dat de prijs 2 keer zo hoog is?

Hij vroeg gewoon voor games, en dan is de laagste reactietijd gewoon het belangrijkste imo. Games = TN, ontwerp = anders :P

[ Voor 5% gewijzigd door REDFISH op 21-01-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ILT schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:02:
[...]

Dit zijn echt tegeltjeswijsheden die niet meer actueel zijn. Voorbeeld hier. En zo worstelen we 'ons' voort in de vastgebakende wijsheden die je met een beetje onderzoek zo falsificeert. De spoeling is zo dun, dat het niet gek is dat velen geen keuze kunnen maken qua monitors...
Over het algemeen kun je nog wel zeggen dat TN-schermen de laagste responsetijd bieden. Alhoewel inderdaad andere panelen ook opkomen met lage responsetijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

RoD schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:13:
Over het algemeen kun je nog wel zeggen dat TN-schermen de laagste responsetijd bieden. Alhoewel inderdaad andere panelen ook opkomen met lage responsetijden.
Qua verversingssnelheden wel inderdaad. De grey to grey snelheden van een grote hoeveelheid S-PVA schermen ligt al vrij dicht bij een groot deel van de TN schermen. Input lag daarentegen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l1m1t schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:53:

Ik zat ook te denken aan die Asus, maar in het vorige topic staat een link naar een review die zegt dat de reactietijd wel goed is, maar dat de kleurechtheid beneden maat is. Dat is toch wel erg belangrijk als je bijvoorbeeld photoshopper bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:21:
Ik zat ook te denken aan die Asus, maar in het vorige topic staat een link naar een review die zegt dat de reactietijd wel goed is, maar dat de kleurechtheid beneden maat is. Dat is toch wel erg belangrijk als je bijvoorbeeld photoshopper bent.
Versimpeld gezegd:

Ben je photoshopper en erg gehecht aan goede kleuren: een scherm met een IPS paneel
Ben je gamer en erg gehecht aan een scherm dat snel reageerd: een scherm met een TN paneel
Ben je gamer en photoshopper: dan kom je meestal uit een scherm met een PVA of MVA paneel

Maar uiteindelijk telt je eigen gevoel bij een scherm nog het meeste, kan best dat je uiteindelijk toch tevreden kunt zijn met een heel goed TN scherm als photoshopper als je maar een beetje voor jezelf aan het prutsen bent daarmee.

Enne: de kleuren van een beetje TN scherm zijn echt niet dramatisch hoor. Loop maar eens bij een MediaMarkt binnen of zo, daar staan vrijwel alleen TN schermen en om nou dat zeggen dat het huilen met de pet op is ... nee.

[ Voor 11% gewijzigd door Plekuz op 22-01-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was een 6 ms S-IPS niet even snel of sneller dan een 2 ms TN scherm?

De beste allrounder is nog steeds de Nec 20".

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Weakling schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:14:
[...]

Versimpeld gezegd:

Ben je photoshopper en erg gehecht aan goede kleuren: een scherm met een IPS paneel
Ben je gamer en erg gehecht aan een scherm dat snel reageerd: een scherm met een TN paneel
Ben je gamer en photoshopper: dan kom je meestal uit een scherm met een PVA of MVA paneel

Maar uiteindelijk telt je eigen gevoel bij een scherm nog het meeste, kan best dat je uiteindelijk toch tevreden kunt zijn met een heel goed TN scherm als photoshopper als je maar een beetje voor jezelf aan het prutsen bent daarmee.

Enne: de kleuren van een beetje TN scherm zijn echt niet dramatisch hoor. Loop maar eens bij een MediaMarkt binnen of zo, daar staan vrijwel alleen TN schermen en om nou dat zeggen dat het huilen met de pet op is ... nee.
Nouja, als je het bij de MM al niet eens slecht vindt... Bij de MM hebben ze vaak alle schermen met één analoog signaal aangesloten, en veel schermen hebben niet de native resolutie. Tenminste, in Groningen is dat wel zo. Als je het scherm dus thuis gewoon "goed" aansluit is de kwaliteit nog veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

RoD schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:20:
Nouja, als je het bij de MM al niet eens slecht vindt... Bij de MM hebben ze vaak alle schermen met één analoog signaal aangesloten, en veel schermen hebben niet de native resolutie. Tenminste, in Groningen is dat wel zo. Als je het scherm dus thuis gewoon "goed" aansluit is de kwaliteit nog veel beter :)
Qua kleuren vind ik het dan al niet slecht nee. Het kan idd stukken beter en ook in "mijn" MM in Breda zijn ze zo handig om overal RTL4 er op te knallen (tis toch potdomme geen TV!).

Ik wilde alleen maar de poster die ik quote duidelijk maken dat je reviews met een flinke korrel zout moet nemen. Als ik vroeger in een review las dat bijv. de kleuren slecht waren, kreeg ik meteen visioenen voor me van uitgewassen vlekkerige onscherpe beelden. Maar dat is ver naast de werkelijkheid.

Meestal wordt in zo'n review dan bedoelt dat de kleuren van een TN scherm "slecht" zijn in vergelijking met een op kleurechtheid toegespitst IPS scherm of iets dergelijks. Maar voor de gemiddelde gebruiker zijn de kleuren op een TN scherm dan nog steeds meer dan toereikend. Als je niet veelvuldig met fotobewerking bezig bent, dan zien je het verschil waarschijnlijk niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb ook de Mirai 522w100 besteld. Ik hoop maar dat er geen dode pixels in zitten. :o
Heb toch voor deze gekozen vanwege de prijs.
Voor 60 euro meer heb je wel een Samsung of Ilyama, maar eigenlijk zijn het toch allmeaal dezelfde TN panelen. Ik heb ook nog een Dell overwogen, maar deze heeft ook gewoon een TN paneel, en is fors duurder.
Verder lijkt mij het design van de Mirai best ok. Het is geen topmerk, maar qua design lijkt het op de foto's wel "te doen", lekker dunne randen. Die speakers boeien me niks, gelukkig zitten ze niet in het zicht.

/edit

Ik heb hem inmiddels voor mijn neus staan. Mijn eerste ervaringen, tjah, budget schermpje hé.
De bouwkwaliteit is redelijk. Het scherm zelf is stevig, maar de voet is wat wankel.

Ik heb een dode pixel. Ik werk zelf in een automatiseringsbedrijf en eigenlijk alle schermen die ik aflever zijn dode pixel vrij, helaas is de mijne net weer het haasje.

De kleuren zijn best te doen, het is echt niet zwak ofzo.

Je merkt wel dat het een TN scherm is. Als je er van voor zit, zijn de hoeken een beetje gelig in plaats van wit. Als je veel met beeldbewerking bezig bent dan moet je dit scherm niet nemen, sowieso geen enkel TN scherm. Voor gewoon redelijk beeld voor een aanvaardbare prijs, is dit wel een mooi scherm natuurlijk. Bij gamen heb je daar ook geen last van, en van een beetje internetten en MSNen ook niet.

Dit scherm zit sowieso toch in alle merken schermen, dus bij Samsung, Ilyama heb je waarschijnlijk dezelfde tekortkomingen.

Verder vind ik het design van het scherm best ok. Gewoon lekker strak zonder fratsen.

Film kijken is wel weer heel leuk met zo'n breedbeeld scherm. :)

Zit er bijna aan te denken een soort inkoop actie op te zetten ofzo. Bij zoveel stuks kan ik korting krijgen, weet niet of het wat is. Voor het geld is het een leuk scherm.

[ Voor 54% gewijzigd door eX0duS op 23-01-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Super topic, just what I need ! :)

Ik ben op zoek naar vervanging voor mijn steeds donker wordende 19" Iiyama CRT (max.1600*1200 72hz, opt. 1280*1024 85hz),.

Mijn wensen: (in volgorde van belangrijkheid)

- Snelheid
- Resoluties hoger dan 1280 (Ik wil er niet op achteruit gaan !)
- Kleuren moeten natuurlijk ook wel goed zijn (geen prof. wensen oid)
- Min. 19"
- Geen breedbeeld (?)

Budget : <400 euro

Na veel lees + zoekwerk op internet kom ik dan eigenlijk tot de conclusie dat er maar 1 monitor is die aan deze wensen voldoet: De Samsung 204B. Nu zijn er echter alleen redelijk matige reviews beschikbaar, dus ik weet eigenlijk niet hoe goed hij is. Aangezien vergelijkbare monitoren bijna 2x zo duur zijn, heb ik zo mijn twijfels. Heb hem ook nog niet in het echt gezien (alleen de 203B, maar dat is een oud model right?).

Mijn vragen:

- De native resolutie is 1600*1200. Nu is het zo dat deze resolutie op mijn CRT te hoog is en dat de letters te klein worden. Nu is deze monitor 20'', dus ik neem aan dat het nu goed te lezen is?

- Mijn PC is eigenlijk iets te oud om in 1600*1200 te spelen, dus speel ik normaal in 1280. Is het kwaliteitsverlies van 'stretchen' echter nu verwaarloosbaar, of is het echt niet om aan te zien?
Ik wil graag 1600*1200 kunnen draaien ivm de toekomst (R600.... _/-\o_ )

- Toch nog even een vraag over breedbeeld. Is de Samsung 225/6 BW kwalitatief (veel) beter als de 204B?
Als er toch wel een significant verschil in zit, dan kan ik breedbeeld overwegen (zal ermee moeten leren leven dan :) ) aangezien ze bijna net zo duur zijn.

Alvast bedankt

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InfinityG35 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:23:

Na veel lees + zoekwerk op internet kom ik dan eigenlijk tot de conclusie dat er maar 1 monitor is die aan deze wensen voldoet: De Samsung 204B. Nu zijn er echter alleen redelijk matige reviews beschikbaar, dus ik weet eigenlijk niet hoe goed hij is. Aangezien vergelijkbare monitoren bijna 2x zo duur zijn, heb ik zo mijn twijfels. Heb hem ook nog niet in het echt gezien (alleen de 203B, maar dat is een oud model right?).
Kijk ook eens naar de L2000C-SF van LG, die heeft een snel S-IPS paneel i.p.v. een TN paneel.
Heeft dus een grotere kijkhoek en betere kleurweergave, GTG tijd is 8ms.
In de pricewatch is hij momenteel iets van €365,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

InfinityG35 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:23:

- De native resolutie is 1600*1200. Nu is het zo dat deze resolutie op mijn CRT te hoog is en dat de letters te klein worden. Nu is deze monitor 20'', dus ik neem aan dat het nu goed te lezen is?
Ik vind van niet. Prima te lezen.
- Mijn PC is eigenlijk iets te oud om in 1600*1200 te spelen, dus speel ik normaal in 1280. Is het kwaliteitsverlies van 'stretchen' echter nu verwaarloosbaar, of is het echt niet om aan te zien?
Ik wil graag 1600*1200 kunnen draaien ivm de toekomst (R600.... _/-\o_ )
Je kunt gewoon "downgraden" naar een andere resolutie met dezelfde aspect ratio. Pak bijvoorbeeld 1280x960, of zelfs 800x600 als het moet (al is dat wel _erg_ klein :X) Imo ziet het er bij dezelfde aspect ratio als de native resolutie nog perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
Ik heb voor iemand de Philips 200WP7ES met pc gekocht.

Toen ik het scherm uitpakte was ik al sterk verbaasd van de stevige bouwkwaliteit van alle onderdelen, zowel de voet als het scherm. Door het gebruik van metaal voelt alles ook stevig aan.

De 2e "waaw" reactie kwam toen ik het scherm inschakelde op de rnieuwe pc van deze persoon. Het scherm is echt mooi en de beeldkwaliteit echt super.

Ik had geen dode (sub)pixels en de installatie was zeer makkelijk. Ook de voet is zeer ergonomisch. Je kan kantelen, naar boven of beneden schuiven (met slechts 1 vinger) en het scherm naar links of rechts draaien zonder de voet te moeten verzetten.

De ingebouwde 4-poorts USB 2.0 hub is mooi meegenomen en je hebt de mogelijkheid de pc via DVI of D-Sub aan te sluiten, of je hangt er gewoon 2pc's aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
:) :) :) Sinds vandaag ben ik de trotste eigenaar van een pixel-perfect Dell 2007WFP :) :) :)

Eindelijk een keuze gemaakt en nu hij er staat ben ik er erg blij mee. De kijkhoeken zijn heel fijn!! Geen gedoe met heel precies verstellen en dat als ik op de bank ga liggen ipv zitten ik niet eerst mijn beeldscherm moet aanpassen omdat ik anders een soort negatief zie.

En de ergonomie is boven verwachting. Swivel, tilt, pivot en hoogteverstelbaar; eigenlijk is er geen houding waar die niet in kan ;) En het verstelt allemaal een stuk soepeler dan andere mij bekende monitoren. (Acer bijv.)

Pixelmapping 1:1 is overigens erg handig voor anti-stretch fanaten. En het "Picture in picture" stelt me goed instaat de kleuren van een bewerkte film te vergelijken met het origineel. (dvCam en PC aansluiten en dan naast elkaar op het scherm laten zien)

Ghosting is me nog niet opgevallen (heb net ff GTA SA gespeeld) maar ik ben 1, niet zo kritisch daarin en 2, heb het nog niet "getest".

De inputlag heeft naar mijn weten nog niemand gemeten dus dat zal ik vandaag of morgen doen voor de eventueel geinteresseerde. Alleen nog even zoeken waar ik zo'n mooie stopwatch vandaan haal.

Overigens; bij aanschaf baalde ik eigenlijk dat ik geen 22" monitor kon kopen (ik wil geen TN en deze is 20") maar nu hij er staat is dat over. Resolutie is toch hetzelfde en ik moet deze monitor al niet te dicht bij me neerzetten anders vind ik het te groot. (wat heerlijk om te kunnen zeggen na jaren 2x 17"CRT)

Kortom: ikke blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
LenNerd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:30:
Ghosting is me nog niet opgevallen (heb net ff GTA SA gespeeld) maar ik ben 1, niet zo kritisch daarin en 2, heb het nog niet "getest".

De inputlag heeft naar mijn weten nog niemand gemeten dus dat zal ik vandaag of morgen doen voor de eventueel geinteresseerde. Alleen nog even zoeken waar ik zo'n mooie stopwatch vandaan
Hier is een site waar jeeen stopwatch vind waarmee je de inputlag kan kijken. http://tft.vanity.dk/inputlag.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

LenNerd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:30:
De inputlag heeft naar mijn weten nog niemand gemeten dus dat zal ik vandaag of morgen doen voor de eventueel geinteresseerde. Alleen nog even zoeken waar ik zo'n mooie stopwatch vandaan haal.
Ik ben zeker geinteresseerd! Dus als je het kunt testen heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:36:
[...]

En de L206WT-BF en L226WT-BF dan. Die zien er ook vrij zwart uit. 8)7
LG Windows Vista Certified LCD Monitors

Hier nog een Duits forum met enkele links en afbeeldingen
klik

En op de Noorse website staat de L226 ook nog eens in het zilver/zwart.
LG Nordic

De minpuntjes (verstelbare hoogte, glossy rand) die de Samsung 206BW en Samsung 226BW hebben, worden door de LG schermen goed gemaakt.
Dit neemt niet weg, dat er voor de 206BW en 226BW misschien ook nog wel andere kleuren combinaties komen. Kijk maar eens de 931 reeks van Samsung, waarvan er ook een BW, BF en C versie is, maar het in hoogte verstellen kan een minpunt blijven.

Nu nog wachten op reviews en kijken of de LG ook in kleuren, prestaties e.d. goed/beter is.
Ok fijn, ik dacht dat ik eruit was en voor de Samsung 226BW zou gaan maar nu heb je me weer aan het twijfelen gebracht!!!

Er zijn veel uitvoeringen van dit model oa met en zonder AV input/output. Alleen geen idee wanneer deze te koop is en wat de prijs zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
Helaas heb ik vandaag even geen beschikking over een digitale camera dus mijn eigen inputlagtest van de Dell 2007WFP moet wachten tot morgen.

Ik heb ondertussen wel iets gevonden op BeHardware
Hier wordt ook de Dell 2407WFP genoemd (als PVA overigens.. blijft gek met Dell).

Maar goed morgen dus als het goed is mijn eigen test.
Nu wel lekker verder genieten van m'n scherm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Heeft iemand al iets vernomen van de Samsung 275T (27'', 1920x1200, 5ms, 3000:1)?

Ik ben op 10 februari jarig en dan wil ik mezelf trakteren op een megascherm 8) Ik heb momenteel een brakke 23'' CRT televisie van Philips met kraakgeluid en soms rood beeld. Voor computeren werk ik op een Acer AL2016Ws scherm.

Nou dacht ik: Ik kan een LCD-TV kopen van 32inch ofzo, en die gebruiken voor gamen én als vervanger voor mijn TV (Acer AL2016Ws blijf ik zowieso gebruiken als 2e scherm). Maargoed, achteraf lijkt me dat toch niet zo slim, want de beeldkwaliteit voor gamen is eigenlijk net iets te mager. Je krijgt nooit echt strak beeld op 1366x768 @ 32 inch.

Dus nou gaat mijn voorkeur uit naar de Samsung 275T. De nieuwste generatie TFT panelen met een flink contrast en een mooi groot beeldoppervlak. Ik heb zowel in NL als op newegg.com nog geen verkoopadres kunnen vinden. Het ene nieuwsbericht zegt dat het scherm in januari op de markt komt, een ander zegt februari.

Heeft iemand het scherm al ergens zien opduiken? Ik ben vooral benieuwd naar de prijs. :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar wat voor vga heb je ligge want 1920x1200 is niet echt een magere resolutie maat.. Als je de spellen van nu echt een beetje mooi met eye candy an alles wilt spelen dan heb je aan een X1900Pro niet genoeg dan neig je toch meer naar X1900XTX of nog beter mescien een G80 of R600 :| bedenk goed wat je hier nu gaat kopen en kijk naar de hardware die je al hebt, en of je nog eens 500 euro extra wilt gaan uitgeven voor een 8800GTX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:46:
ja maar wat voor vga heb je ligge want 1920x1200 is niet echt een magere resolutie maat.. Als je de spellen van nu echt een beetje mooi met eye candy an alles wilt spelen dan heb je aan een X1900Pro niet genoeg dan neig je toch meer naar X1900XTX ...
Zo te zien aan de specs onder zijn post voldoet ie wel aan het minimum ... X1900XTX Crossfire ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 21:55
Hierboven werd het ook al even over de belasting voor je videokaart door hoge resoluties gepraat, daar heb ik toch ook nog wel een vraag over.

Ik sta zelf op het punt om een nieuw scherm te kopen (zit nu nog op 1 17" crt) en zat zelf te denken aan een 20" breedbeeld. Ik game echter ook redelijk veel en vroeg me af hoeveel zwaarder de belasting dan is voor je videokaart bij 1680*1050 ipv bijvoorbeeld 1280*1024 (19" 4:3 scherm). Of kan je bij spellen wel makkelijker je resolutie naar beneden bijstellen, zonder dat dat heel veel lelijker wordt?

Ik speel momenteel toch vooral de nieuwere spellen en die ondersteunen breedbeeld wel, verder ga ik er ook films op kijken en dan is breedbeeld natuurlijk ook lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Spelen met een lagere resolutie dan de native resolutie kan imo wel. Zorg er gewoon voor dat de aspect ratio gelijk blijft en het blijft er goed uitzien. Alleen de pixels zijn wat groter, maar ach... als je er bij een groot scherm een endje vanaf zit maakt het ook niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Het ene LCD scherm rekt een lagere resolutie uit naar het maximum van het scherm en andere LCD schermen houden precies de resolutie aan, waardoor je zwarten balken rondom het beeld te zien krijgt.

Wat betreft de rekenkracht voor je videokaart: 1680 x 1050 is een dikke derde meer pixels dan 1280 x 1024, dus als je videokaart nu op zijn maximum zit en op 1280 x 1024 in een spel 60fps haalt, dan zal dat op 1680 x 1050 nog "maar" zo'n 40fps zijn (een derde minder dus). Ik geen toe dat dit wel een erg eenvoudige weergave is, maar als richtlijn kun je dat wel gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Samsung 226BW en de Samsung 206BW staan inmiddels ook vermeld in de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:57
RoD schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:18:
De Samsung 226BW en de Samsung 206BW staan inmiddels ook vermeld in de Pricewatch.
En ik heb er net een besteld (226), als vervanging voor mijn tanende 22" CRT van NEC van toch al een fiks aantal jaartjes oud. Ik ga hem vooral voor surfen/opdrachten voor de uni/gamen gebruiken (jammer dat Warcraft 3 nog steeds geen widescreen ondersteunt :( ) en ik zal mijn ervaringen wel melden zodra ik hem binnen heb. Ik heb persoonlijk eigenlijk alleen ervaring met CRT's, maar ik kan het wel vergelijken met het bakbeest dat naast me staat, de 24" (2405) van Dell van mijn vriendin.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
deadkennedy, ga naar google.com en leef! (widescreen)
http://www.widescreengami...forum/viewtopic.php?t=452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:57
Ja daarvan was ik op de hoogte, vooral van het "Oh, and one final point, the game is stretched. Sad but true." gedeelte.. :) Je krijgt dus überbrede mannetjes en een rechthoekige minimap e.d. als je een widescreen resolutie kiest.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Welke 20" breedbeeld schermen kun je ook verticaal draaien? Ik ben namelijk op zoek naar een 20" breedbeeld scherm. Ik wil hem graag breedbeeld omdat ik hem ook wil gaan gebruiken om films te kijken (ik heb geen ruimte voor een TV op mijn kamer), maar verticaal draaien lijkt me ook erg makkelijk voor het lezen van websites en pdf'jes. Nu zit ik al een tijdje rond te surfen, maar ik het is me allemaal niet echt duidelijk welke monitoren dit wel hebben en welke niet. Ik heb het idee dat als er niks bij staat wat daar op lijkt, dat die monitor het dan niet heeft, maar hoe wordt deze feature over het algemeen genoemd? Mijn oog is al wel een beetje gevallen op of de Samsung SyncMaster 205BW of de LG L204WT 20", maar geen idee of je die dingen verticaal kan draaien. Het staat nergens, dus dan zal het wel niet? Iemand nog suggesties voor een mooie TFT voor ongeveer dezelfde prijs als die ik opnoem (rond de 270) welke je verticaal kan draaien? En, ja ik ben veeleisend, die contrastverhouding van die LG sprak me erg aan omdat ik ook erg veel werk met XP Media Center en het zwart dan mooi zwart is (als ik het goed begrijp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
Ik weet niet wat je budget is maar de Philips 200WP7/ES kan je zowat alle kanten opdraaien. Philips heeft nog schermen in de 200 reeks, maar ik weet niet of deze dezelfde voet hebben.

Resolutie van 1680x1050 en het scherm is echt prachtig.
Contrast 1000:1
Lichtopbrengst 300cd/m²
DVI & D-sub aansluiting
4 poorts USB 2.0 hub
...

[ Voor 39% gewijzigd door Gizmoke op 24-01-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

de Samsung monitoren zijn ook draaibaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee de 205bw is niet draaibaar... en volgens mij de nieuwe 206bw's ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Hm, heb wel wat gevonden op de site van zercom: http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=21477. Volgens hen is die wel kantelbaar, ik zal hen eens mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgoth schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 01:34:
Hm, heb wel wat gevonden op de site van zercom: http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=21477. Volgens hen is die wel kantelbaar, ik zal hen eens mailen.
20 inch samsung 205bw is niet 90 graden draaibaar..

22 inch versie 225bw is wel draaibaar en kost tegenwoordig maar rond 350 euro.

Wat je ook kan doen; een mirai van 22 inch scoren (290 euro) en dan voor 50 euro een losse monitorvoet kopen waarmee je alle kanten op kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mijn pa en ik zijn nu al 2 dagen bezig met het beslissen over en passende monitor die mijn pa wilt aanschaffen bij zijn nieuwe Dell configuratie..

nu zitten we te twijfelen tussen de Dell™ 20" UltraSharp™ Wide Aspect Digital/Analogue Flat Panel (2007FPW) - European [meerprijs € 440,29 20" 800:1 16ms S-IPS panel

of

of de L226WA-SN (€385,-) 22" 3000:1 2ms TN panel

kan iemand ons helpen beslissen?

Intel® Viiv™ Core™2 Duo E6600 Processor (2,4 GHz, 1.066 MHz, 4 MB)
Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Geen monitor
4.096 MB [4 x 1.024] 677 MHz Dual Channel DDR2-geheugen
500 GB [2 x 250 GB] Serial ATA RAID 0 Stripe harde schijf (7.200 rpm) met DataBurst™-cache
16x DVD+/-RW-station
256 MB nVidia® GeForce® 7900GS grafische kaart
Accessoires
Geintegreerde Dolby 7.1 audio
Geen luidsprekers
Logitech Cordless Desktop MX3000 Laser - VS Int. (QWERTY)
Muis inbegrepen in optie 'Draadloos toetsenbord en muis'
Interne 13-in-1 geheugenkaartlezer
Geen modem

€ 1455,- voor bovenstaande configuratie... (is dat duur voor zo'n systeem?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devionic
  • Laatst online: 17-11-2022
dit jaar komen er ook nieuwe benq monitoren waaronder een 22" widescreen

de FP222WH.

is er iemand die weet wanneer die ongeveer in europe beschikbaar gaan zij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Ik ben aan het twijfelen tussen de Iiyama E1900-S2, de LG L194WT en de LG L204WT-SF
...

De eerst genoemde is een normale 4:3 monitor..de andere twee widescreens...waarvan slechts de laatste 20"...

Ik zoek nog steeds een monitor voor een schappelijk bedrag (€ 200 - € 300) waarbij de drie genoemde monitoren in aanmerking komen.....Doel is wat gamen (BF2, race sims(Collin McRae, DTM 3,.. etc) en foto bewerking...en Office uiteraard...

Ondertstaande vragen gelden voor alle monitoeren maar aangezien dit het 20"topic is kan ik me voorstellen dat men zich tot die monitor beperkt...

* hoe zijn bijvoorbeeld de kleuren van genoemde schermen in de praktijk?
* merk je in de praktijk het verschil tussen 2ms en 5ms?
* zijn er alternativen die mijn gebruikswensen ook dekken?
* wat is het voordeel/nadeel van een Wide screen voor mijn wensen? (heb hier geen kaas van gegeten...heb ook nog een ouderwetse TV, dus ken Ws niet uit de praktijk..)

Thnx..again

Overigens is de reden van de aanwezigheid van de 20" in dit rijtje dat ik toch wel naar breedbeeld nijg. Ik kom nu van een 19" CRT en heb het idee dat ik bij de overstap naar een 19" breedbeeld monitor redelijk veel scherm moet inleveren, wat bij een 20" breedbeeld weer wat minder is naturlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
  • Laatst online: 14-09 09:03
ForrestX schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:24:
Ik ben aan het twijfelen tussen de Iiyama E1900-S2, de LG L194WT en de LG L204WT-SF
...

De eerst genoemde is een normale 4:3 monitor..de andere twee widescreens...waarvan slechts de laatste 20"...

* zijn er alternativen die mijn gebruikswensen ook dekken?
* wat is het voordeel/nadeel van een Wide screen voor mijn wensen? (heb hier geen kaas van gegeten...heb ook nog een ouderwetse TV, dus ken Ws niet uit de praktijk..)
Wellicht zou je als 20" 4:3 een Samsung 203b aan het lijstje kunnen toevoegen? 1400*1050 resolutie en 8ms (genoeg om op te gamen) en €252.

Voordeel van een widescreen is er mijns inziens niet, behalve voor films (maar daar is TV-out toch voor?). Wellicht omdat ik van een 1600x1200 resolutie op mijn CRT over gestapt was naar een 19" widescreen met slechts 1440x900 resolutie. Persoonlijk mis ik bij een widescreen de verticale ruimte bij het internetten en tekstverwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

rsmits schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:23:
[...]

Wellicht zou je als 20" 4:3 een Samsung 203b aan het lijstje kunnen toevoegen? 1400*1050 resolutie en 8ms (genoeg om op te gamen) en €252.

Voordeel van een widescreen is er mijns inziens niet, behalve voor films (maar daar is TV-out toch voor?). Wellicht omdat ik van een 1600x1200 resolutie op mijn CRT over gestapt was naar een 19" widescreen met slechts 1440x900 resolutie. Persoonlijk mis ik bij een widescreen de verticale ruimte bij het internetten en tekstverwerken.
Hmm..contrast van 600:1 en 8 ms...als ik voor 4:3 ga ik voor de Iiyama van 19" denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 03:59:
20 inch samsung 205bw is niet 90 graden draaibaar..

22 inch versie 225bw is wel draaibaar en kost tegenwoordig maar rond 350 euro.

Wat je ook kan doen; een mirai van 22 inch scoren (290 euro) en dan voor 50 euro een losse monitorvoet kopen waarmee je alle kanten op kan draaien.
Ik heb iets gevonden op de samsung site, de functie die ik bedoel noemen ze een 'pivot' functie. Deze pivot functie heeft b.v. de SyncMaster 204B (http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications), maar dat staat niet bij die monitor die jij noemt? (http://www.samsung.com/nl...w.asp?page=Specifications)

Of is die 204b dan weer geen breedbeeld?

[edit]
Nee, zo te zien niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Morgoth op 25-01-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Ik wil graag toch nog even terugkomen op het volgende (bump :) ):
Is de Samsung 225/6 BW kwalitatief (veel) beter als de 204B?
Ik lees namelijk veel lovende verhalen over de 225BW, en wat mindere over de 204B. Dit vind ik vreemd aangezien de 204B betere specificaties heeft.

- De 225BW heeft een grotere dotpitch: (0.280 mm vs. 0.255 mm )

- De 225BW heeft een lager contrast (700:1 vs. 800: 1)

- De 225BW heeft een lagere contrastratio ( 280 cd/m2 vs. 300 cd/m2 )

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister via marktplaats een Acer 22'' TFT Widescreen AL2216W op de kop getikt voor 225 euro inc. verzendkosten. Eigenlijk een beetje impulsieve actie aangezien ik het scherm dus niet gezien heb. En aangezien ik ooit een keer flink ben bedrogen op die manier (kreeg helemaal geen pakketje opgestuurd) is dit wel weer ff spannend. Nu heb ik de verkoper wel aan de lijn gehad en die klonk redelijk betrouwbaar en het wordt onder rembours opgestuurd (ik krijg dus op z'n minst een doos met zand erin :| ) Ik hoop dat ik er goed aan heb gedaan, maar mocht het allemaal goed gaan, heb ik voor het geld van een 20" (zelfde type ook van acer) toch mooi een 22" inch monitor die vooral dienst gaat doen als vervanging van mijn TV.
Dus binnenkort mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maar hopen dat je er geen gekregen hebt met allerlei dode pixels dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Waarom vinden alle mensen het toch zo belangrijk als er een (sub)pixel is. Als je er niet naar zoekt zul je ze niet eens opmerken. Mij boeit het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:50:
Maar hopen dat je er geen gekregen hebt met allerlei dode pixels dan...
hij zei van niet. Ja ik geloof nog in de eerlijkheid van mensen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

InfinityG35 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:20:
Ik wil graag toch nog even terugkomen op het volgende (bump :) ):

Ik lees namelijk veel lovende verhalen over de 225BW, en wat mindere over de 204B. Dit vind ik vreemd aangezien de 204B betere specificaties heeft.

- De 225BW heeft een grotere dotpitch: (0.280 mm vs. 0.255 mm )
Ja, maar de 204B is 20" en de 225BW 22", dus dan is het logisch dat de pitch groter is lijkt me (want beiden eenzelfde resolutie). Dus geen nadeel wat mij betreft.
- De 225BW heeft een lager contrast (700:1 vs. 800: 1)
Merk je niet veel van, maar is idd iets minder.
- De 225BW heeft een lagere contrastratio ( 280 cd/m2 vs. 300 cd/m2 )
300 cd/m2 is haast of je een bouwlamp op je bureau hebt staan. Nou ja, ik overdrijf, maar ik wil alleen maar zeggen: meer cd/m wil niet zeggen dat dat beter is. Kortom: de nadelen zijn niet echt nadelen te noemen, wat dat betreft hoe je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

REDFISH schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:54:
Waarom vinden alle mensen het toch zo belangrijk als er een (sub)pixel is. Als je er niet naar zoekt zul je ze niet eens opmerken. Mij boeit het niet echt.
In games niet nee ... photoshop je fanatiek daarentegen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-06 11:08
Zo nu hebben we dus de Samsung 226BW tegenover de Asus MW221U. Beiden TN (tenminste van de asus weten we t zeker, de samsung heeft een inkijkhoek van 160, dus dat neem ik dan maar even aan.) Beiden een aardige prijs, de samsung zit tussen de 340 / 360, en de asus heeft prijzen van 380 / 450
Beiden claimen 2ms grey to grey. Aangezien m'n hele setup zwart is, gaat m'n voorkeur momenteel uit naar de samsung. Maar aan de andere kant ziet de asus er ook bijzonder uit. En ja t oog wil ook wat. Iemand die nog wat voor's en tegen's weet? Toch een moeilijke keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kleur echtheid van de mw221u is ronduit slecht.. een betere concurent voor de samsung 226bw is de LG l226WT ook voledig zwart en hij heeft 1:1 pixel mapping!! persoonlijk zou ik voor de LG gaan.. prijs is ronde 400 euro dus ook niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
@ imperium:

Ik heb sinds een paar dagen de Dell 2007WFP op m'n bureau staan en ik ben er erg blij mee. _/-\o_ Het S-IPS scherm is erg mooi qua kleur en kijkhoeken. Het zou trager moeten zijn in games, dat zal ook zeker meetbaar aanwezig zijn maar ik zie het niet, of heb er in ieder geval geen last van. Maar dat laatste is heel persoonlijk natuurlijk. De ergonomie van het scherm is fantastisch zie mijn post van 2 dagen terug.

Ik heb hem overigens gekocht voor 402.50 euro incl verzendkosten bij supradictus (google: "supradictus" en je vind zijn pagina op ebay)

Over de Samsung weet ik weinig (is ook nog niet uit) maar de Dell raad ik je in ieder geval aan, zeker als je hem voor dezelfde prijs nog krijgen kan.

Trouwens @ Morgoth: De Dell is een 20"er met pivot. (en swivel (links-rechts) en tilt (boven-beneden)) Misschien ook interessant voor jou.

[ Voor 8% gewijzigd door LenNerd op 25-01-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
LenNerd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:39:
Trouwens @ Morgoth: De Dell is een 20"er met pivot. (en swivel (links-rechts) en tilt (boven-beneden)) Misschien ook interessant voor jou.
Dankje, ik zal er eens naar kijken. Ben er al wel achter na een ochtendje zoeken dat de 20" of groter redelijk betaalbare breedbeeld monitoren die kunnen pivoteren erg schaars zijn. Is dat bestellen via ebay beetje veilig, heb je dan gewoon rechtstreeks garantie bij dell?

[ Voor 16% gewijzigd door Morgoth op 25-01-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen:

SAMSUNG SyncMaster 205BW (20 inch, 1680x1050)
SAMSUNG SyncMaster 225BW (22 inch, 1680x1050)

Beide hebben ongeveer dezelfde specs. Wat ik raar vind is dat de resolutie hetzelfde is bij beide. Klopt dit wel?

Ik wil hem gebruiken voor games (WOW,BF2) maar ook veel voor programmeren en modelleren. Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha Heren,

Ik heb de Belinea 22w Artistline net in huis gehaald omdattie in de aanbieding was bij de Office Centre. Echter, ik vind text zo irritant te lezen! Ik draai nu op een resolutie van 1600 bij 1024, wat ik eigenlijk te laag vind. Op mn 17inch draaide ik 1280x1024, dus zo'n verbetering is dit ook weer niet, behalve dat alles opeens een stuk groter is. Het liefst zou ik 1920x1200 draaien ofzo. Ik ben op mn werk ook natuurlijk achterlijk verwend met mn 23inch Apple scherm. Dat krijg je op een PC gewoon niet voor elkaar voor een redelijke prijs waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:04:
Ik zit te twijfelen tussen:

SAMSUNG SyncMaster 205BW (20 inch, 1680x1050)
SAMSUNG SyncMaster 225BW (22 inch, 1680x1050)

Beide hebben ongeveer dezelfde specs. Wat ik raar vind is dat de resolutie hetzelfde is bij beide. Klopt dit wel?

Ik wil hem gebruiken voor games (WOW,BF2) maar ook veel voor programmeren en modelleren. Nog tips?
Ja dat klopt wat betreft de resolutie. Ik zou voor de 225BW kiezen. De 205BW vind ik net ff te klein en zeker als jij aan modelleren doet, dan is het grotere oppervlak van de 225BW veel prettiger werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Laatst online: 16:44
Juist omdat de 225BW zo groot is heb ik gekozenvoor de 205BW.
Ik heb de 225BW gezien bij een vriend van me, en vond hem echt reusachtig.
Op het moment zit ik nog met een Packard Bell CRT, 17", effectief maar 16" ofzo volgens mij.
Dusik ga er zeker weten op vooruit qua beeldoppervlak.

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Woei, Hardware.info heeft een testje van de SyncMaster 305t (30 inch) en de SyncMaster XL20. De laatste is een 20 inch met LED verlichting!!

http://www.hardware.info/...inch_en_LED_monitor_test/

edit: de XL20 zal (in Duitsland) vanaf midden februari voor €1599 te koop zijn
http://monitor.samsung.de...EA-41B4-BA5B-8DC3D65B8DB8

[ Voor 26% gewijzigd door schaduw op 25-01-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:19:
Ha Heren,

Ik heb de Belinea 22w Artistline net in huis gehaald omdattie in de aanbieding was bij de Office Centre. Echter, ik vind text zo irritant te lezen! Ik draai nu op een resolutie van 1600 bij 1024, wat ik eigenlijk te laag vind. Op mn 17inch draaide ik 1280x1024, dus zo'n verbetering is dit ook weer niet, behalve dat alles opeens een stuk groter is. Het liefst zou ik 1920x1200 draaien ofzo. Ik ben op mn werk ook natuurlijk achterlijk verwend met mn 23inch Apple scherm. Dat krijg je op een PC gewoon niet voor elkaar voor een redelijke prijs waarschijnlijk.
Ik zou eens proberen om de resolutie op 1680 x 1050 in te stellen. Scheelt vast een hoop ;)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Zijn er eigenlijk al 23/24" monitoren aangekondigd met LED Back Light? Begreep dat Apple waarschijnlijk de nieuwe MacBooks Pro met deze technologie gaat uitrusten. Heb met de Sony Vaio TX3 gespeeld. Deze maakt al gebruik van deze technologie. Wat een fantastisch scherm. En toch mooi helder en levendig.

Ik vind de resolutie van de 20/22" schermen te laag. Ik wil minimaal 1920x1200. Gamen doe ik nauwelijks meer en het gaat voornamelijk om het draaien van Aperture en de Adobe Suite.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.