Ik heb ook de Mirai 522w100 besteld. Ik hoop maar dat er geen dode pixels in zitten.

Heb toch voor deze gekozen vanwege de prijs.
Voor 60 euro meer heb je wel een Samsung of Ilyama, maar eigenlijk zijn het toch allmeaal dezelfde TN panelen. Ik heb ook nog een Dell overwogen, maar deze heeft ook gewoon een TN paneel, en is fors duurder.
Verder lijkt mij het design van de Mirai best ok. Het is geen topmerk, maar qua design lijkt het op de foto's wel "te doen", lekker dunne randen. Die speakers boeien me niks, gelukkig zitten ze niet in het zicht.
/edit
Ik heb hem inmiddels voor mijn neus staan. Mijn eerste ervaringen, tjah, budget schermpje hé.
De bouwkwaliteit is redelijk. Het scherm zelf is stevig, maar de voet is wat wankel.
Ik heb een dode pixel. Ik werk zelf in een automatiseringsbedrijf en eigenlijk alle schermen die ik aflever zijn dode pixel vrij, helaas is de mijne net weer het haasje.
De kleuren zijn best te doen, het is echt niet zwak ofzo.
Je merkt wel dat het een TN scherm is. Als je er van voor zit, zijn de hoeken een beetje gelig in plaats van wit. Als je veel met beeldbewerking bezig bent dan moet je dit scherm niet nemen, sowieso geen enkel TN scherm. Voor gewoon redelijk beeld voor een aanvaardbare prijs, is dit wel een mooi scherm natuurlijk. Bij gamen heb je daar ook geen last van, en van een beetje internetten en MSNen ook niet.
Dit scherm zit sowieso toch in alle merken schermen, dus bij Samsung, Ilyama heb je waarschijnlijk dezelfde tekortkomingen.
Verder vind ik het design van het scherm best ok. Gewoon lekker strak zonder fratsen.
Film kijken is wel weer heel leuk met zo'n breedbeeld scherm.
Zit er bijna aan te denken een soort inkoop actie op te zetten ofzo. Bij zoveel stuks kan ik korting krijgen, weet niet of het wat is. Voor het geld is het een leuk scherm.
[
Voor 54% gewijzigd door
eX0duS op 23-01-2007 12:09
]