Komt het niet door jouw moederbord ofzo? De Asus AI Booster? Ik meen daar toch eens iets van gehoord te hebben dat een mobo automatisch ook de videocard ging overclocken.
Ben sinds kort een trotse eigenaar van een 7900gto, en de vorige eigenaar heeft er een arctic accelero op gezet. Ik heb ook de originele koeler meegekregen en vroeg me 2 dingen af:
Welke koelt beter?
Welke maakt minder geluid?
Tevens om te testen wilde ik dus switchen, maar ik kwam erachter dat die plakkertjes voor het geheugen helemaal vastzitten aan de accelero. En losmaken lukt niet, want dan gaan ze kapot. Weet iemand een shop die van dat materiaal verkoopt?
Welke koelt beter?
Welke maakt minder geluid?
Tevens om te testen wilde ik dus switchen, maar ik kwam erachter dat die plakkertjes voor het geheugen helemaal vastzitten aan de accelero. En losmaken lukt niet, want dan gaan ze kapot. Weet iemand een shop die van dat materiaal verkoopt?
de originele koeler koelt sowieso erg goed. Het is de gewone 7900GTX koeler he, met een koperen basis op de core, waarbij de hitte met 4 heatpipes weggeleid worden.
Mijn 7900GTO wordt maar 34 graden, en 48graden in full load. Erg strak dus.
Maar zolang die accelero goed koelt en je temps niet tot de 70 graden oplopen, zou ik het lekker laten zitten, mede doorDAT er een risico bestaat dat je het kapot maakt.
In het programma Everest kun je echt ALLES zien, voltages, temps, fanspeeds etc. Echt ideaal.
Blijkt dat die originele 7900GTO fan altijd op full speed draait. Hoor je bijna niet. Laat ik het zo zeggen: de koeler DIE ik hoor, is mijn zalman 9500 CPU koeler...
Mijn 7900GTO wordt maar 34 graden, en 48graden in full load. Erg strak dus.
Maar zolang die accelero goed koelt en je temps niet tot de 70 graden oplopen, zou ik het lekker laten zitten, mede doorDAT er een risico bestaat dat je het kapot maakt.
In het programma Everest kun je echt ALLES zien, voltages, temps, fanspeeds etc. Echt ideaal.
Blijkt dat die originele 7900GTO fan altijd op full speed draait. Hoor je bijna niet. Laat ik het zo zeggen: de koeler DIE ik hoor, is mijn zalman 9500 CPU koeler...
[ Voor 24% gewijzigd door Deathchant op 01-03-2007 08:23 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
thx for the info deathchant.
Ben vergeten neer te zetten dat de accelero een ratelend geluid maakt o_O. Dus tot mijjn grote spijt hoor je dat geluid boven alles uit...koop je een nieuwe pc voor een beetje stilte (nexus fans, Antec Neo HE voeding, samsung hdd's opgehangen in een Antec Solo) krijg je een storende factor.
Ben dus heel hard op zoek naar een tip wie misschien weet waar je van die dunne warmte geleidende strips/plakkertjes kan halen voor het geheugen.
Ben vergeten neer te zetten dat de accelero een ratelend geluid maakt o_O. Dus tot mijjn grote spijt hoor je dat geluid boven alles uit...koop je een nieuwe pc voor een beetje stilte (nexus fans, Antec Neo HE voeding, samsung hdd's opgehangen in een Antec Solo) krijg je een storende factor.
Ben dus heel hard op zoek naar een tip wie misschien weet waar je van die dunne warmte geleidende strips/plakkertjes kan halen voor het geheugen.
nou ik vind het dus kl0te dat ik in everst zie dat mijn videokaart standaard overgeklokt wordt. Als ik everest moet geloven draait ie op 8% overklok = 702MHZ.
Als ik al lees dat velen moeite hebben met de 700+ grens bereiken....
Ik kan op mijn mobo alleen maar de opties AUTO, MANUAL, AI NOS kiezen. Ik wil gewoon niet dat ie mijn videokaart overklokt...
misschien is er een tooltje dat de waardes van de GPU clock kan lezen, anders dan Everest?
Ik kan op mijn mobo alleen maar de opties AUTO, MANUAL, AI NOS kiezen. Ik wil gewoon niet dat ie mijn videokaart overklokt...
misschien is er een tooltje dat de waardes van de GPU clock kan lezen, anders dan Everest?
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Kijk eens met Atitool of rivatuner. Ook kun je coolbits installeren, dan kun je gewoon in het nvidia menu je clocks aanpassen en dus checken of ze al aangepast zijn. Succes!Deathchant schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:24:
nou ik vind het dus kl0te dat ik in everst zie dat mijn videokaart standaard overgeklokt wordt. Als ik everest moet geloven draait ie op 8% overklok = 702MHZ.
dat heb ik gedaan.
blijkbaar heeft ie een 2d en 3d mode, waar hij ook nog wel eens tussen wilt switchen in windows zelf...
ik heb in coolbits NO OVERCLOCKING gezegd, maar het moederbord doet het gewoon stiekem toch.
Kep ook manual overklocking gezet en gezegd APPLY THESE SETTINGS AT STARTUP, waarbij ik 650/1320 zeg.
Maar dit mag niet baten.
Volgens mij ligt het toch aan die moederbord functie in de bios...
blijkbaar heeft ie een 2d en 3d mode, waar hij ook nog wel eens tussen wilt switchen in windows zelf...
ik heb in coolbits NO OVERCLOCKING gezegd, maar het moederbord doet het gewoon stiekem toch.
Kep ook manual overklocking gezet en gezegd APPLY THESE SETTINGS AT STARTUP, waarbij ik 650/1320 zeg.
Maar dit mag niet baten.
Volgens mij ligt het toch aan die moederbord functie in de bios...
Ik heb de mobo en CPU van een vriend overgenomen en hij zegt met zijn XXX 7900GTX een 3dmark score van 6207 te halen. Hij had wel corsair 2048 3500LLPRO memory op 2-3-2-6 timings draaien.
Ik heb nu 4x512MB Kingston op 2-3-2-6
Ik heb met mijn 7900GTO dus nu ook eens even 3dmark gerund en ik kom uit op
6684...
Kan toch niet.
6684...
Kan toch niet.
Heb jij je CPU of kaart overgeclocked, dan is het heel makkelijk te verklaren. 3dMark06 is namelijk heel erg CPU afhankelijk, klok jij je CPU over stijgt je score vrijwel direct.Deathchant schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:50:
Ik heb de mobo en CPU van een vriend overgenomen en hij zegt met zijn XXX 7900GTX een 3dmark score van 6207 te halen. Hij had wel corsair 2048 3500LLPRO memory op 2-3-2-6 timings draaien.
6684...
Kan toch niet.
[afbeelding]
Nein, CPU 4800+ gewoon op standaard speeds...
Ow die vriend van mij runde zijn 3dmark op 8xfsaa en 8xaf en 1280x1024.
Hierbij krijg ik een way lage score....
Ow die vriend van mij runde zijn 3dmark op 8xfsaa en 8xaf en 1280x1024.
Hierbij krijg ik een way lage score....
Die CPU score is juist niet erg hoog. Ik haal een veel hogere score met mijn E6600, maar mijn overall score is ongeveer gelijk...
Score klopt wel. Maat van haalt met dezelfde cpu en een x1950xtx een score van 6843..
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Heb je bij de stockkoeler eigenlijk wel iets tussen het plaatje en de geheugenmodules nodig (zit er ruimte tussen de plate en memory?)
Ik vraag me af of iemand hier eindelijk al eens zijn GTO heeft gevoltmod of moet ik de eerste zijn die het gaat doen? Van het voltmod7900GTO-topic op Extreme Systems ga ik de rode methode proberen toe te passen, de omschrijving is echter vrij vaag.
Er moet dan een variabele weerstand tussen de twee rode punten geplaatst worden en per 100 Ohm vanaf de (vermoedelijk) 1KOhm variabele weerstand eraf gaat er 0,1 Volt op het geheugen erbij (standaard 1,82 Volt voor GTO en 2,15 Volt voor GTX). Wat ik niet snap is dat je dus een weerstand parallel zet aan de ingebouwde weerstand van 1 KOhm ik ga er vanuit dat deze variabele weerstand een top van 1 KOhm moet hebben, heb ik dan gelijk?
Er moet dan een variabele weerstand tussen de twee rode punten geplaatst worden en per 100 Ohm vanaf de (vermoedelijk) 1KOhm variabele weerstand eraf gaat er 0,1 Volt op het geheugen erbij (standaard 1,82 Volt voor GTO en 2,15 Volt voor GTX). Wat ik niet snap is dat je dus een weerstand parallel zet aan de ingebouwde weerstand van 1 KOhm ik ga er vanuit dat deze variabele weerstand een top van 1 KOhm moet hebben, heb ik dan gelijk?
M3P - M3LR - 6320Wp
Jung begint dit topic dood te worden of begint het dood te worden? REAGEERT BITTE!!
M3P - M3LR - 6320Wp
Als je in één van de vorige topics kijkt dan vind je dacht ik twee mensen die een Vmod hebben gedaan. Ik zelf weet er niet veel van 
edit: Ik heb net iemand aan de contest toegevoegd in de startpost. Het betreft Drammer en hij heeft ook een Vmod gedaan op zijn mem.
edit: Ik heb net iemand aan de contest toegevoegd in de startpost. Het betreft Drammer en hij heeft ook een Vmod gedaan op zijn mem.
[ Voor 33% gewijzigd door Gurneyhck op 07-03-2007 21:23 ]
Hoeveel ohm heb jij jouw variable weerstand gezet? Klopt het als het in de orde groote van 7KOhm ligt?
M3P - M3LR - 6320Wp
Ik heb voor Vmem de rode mod gebruikt met een 100K potmeter:

Voor Vcore heb ik 250 Ohm gebruikt maar dat is wat weinig als ik de Vmod aan heb staan is ie standaard al 0.08V hoger dan stock. Dus ik zou daar 500Ohm of 1K pakken.
Voor Vcore heb ik 250 Ohm gebruikt maar dat is wat weinig als ik de Vmod aan heb staan is ie standaard al 0.08V hoger dan stock. Dus ik zou daar 500Ohm of 1K pakken.
=]
hey weet iemand misschien waar je van die warmtegeleidende plakplaatjes voor je vga-geheugen kan kopen ?
Ik wil de stockkoeler er weer op doen maar de vorige eigenaar heeft toen die plakplaatjes verwijderd
. En die dingen zitten zo goed vast dat ik ze met geen mogelijkheid heel los kan peuteren.
[img=http://img337.imageshack.us/img337/7560/vgamemplakplaatjesrq2.th.jpg]
Ik wil de stockkoeler er weer op doen maar de vorige eigenaar heeft toen die plakplaatjes verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door MannyMo op 08-03-2007 19:18 ]
maar waar heb je hem op ingesteld staan dan?Dafut schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:30:
Ik heb voor Vmem de rode mod gebruikt met een 100K potmeter...
M3P - M3LR - 6320Wp
Ik begin altijd op 100K en dan langzaam naar beneden draaien tot ik de gewenste spanning heb bereikt. hoeveel Ohm dat dat is meet ik niet, gewoon spanning uitlezen met een voltmeter.
=]
Heb je die echt nodig? Maakt de koeler geen contact zonder die pads? Indien je twijfelt, kan je dit testen door een heel klein beetje koelpasta uit te smeren op de memory chips, de koeler te monteren, terug te demonteren en aan de hand van de afdruk van de koelpasta te kijken of alle chips mooi contact gemaakt hebben met het koelblok.MannyMo schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:57:
hey weet iemand misschien waar je van die warmtegeleidende plakplaatjes voor je vga-geheugen kan kopen ?
Ik wil de stockkoeler er weer op doen maar de vorige eigenaar heeft toen die plakplaatjes verwijderd. En die dingen zitten zo goed vast dat ik ze met geen mogelijkheid heel los kan peuteren.
Dafut dat is idd een slimme manier. Ik had er nog niet eens aan gedacht om al werkende het voltage op te hogen maar dat gaat veel nauwkeuriger dan iedere keer te meten of er 100 Ohm af is en niet perongeluk te veel. Het heeft wel wat meer voorbereiding nodig (draadje vanaf vmem meetpunt leggen want om er nou constant een multimeter op te drukken..), respect voor je nette opstelling!
M3P - M3LR - 6320Wp
Slim ideetje, ik denk alleen dat er wel een beetje ruimte tussen zit gezien de stock ook al met plakplaatjes was (lijkt me dat dat niet voor niks gebeurd). Ik ga een poging wagen binnenkort.Laagvliegerke schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:54:
[...]
Heb je die echt nodig? Maakt de koeler geen contact zonder die pads? Indien je twijfelt, kan je dit testen door een heel klein beetje koelpasta uit te smeren op de memory chips, de koeler te monteren, terug te demonteren en aan de hand van de afdruk van de koelpasta te kijken of alle chips mooi contact gemaakt hebben met het koelblok.
inderdaad dafut, dit heb je heel netjes gedaan zeg!
Gelukkig ben ik niet zo goed met solderen en laat ik het iemand anders doen we zijn nu al twee dagen bezig alleen hebben we nu een klein probleem; we hebben het 1KOhm weerstandje verwijdert perongeluk en vervangen het nu voor een variabele 1KOhm weerstand is dat een idee? Helaas is het heel lastig om de vrerbinding met het PCB te maken want je ziet bijna niet waar de aanlsuiting zit heeft iemand hier tips voor? (een zit al vast de andere is het tinnen plaatje weg)
M3P - M3LR - 6320Wp
Even een resumé...
Misschien heb ik er overheen gelezen (kan gebeuren natuurlijk
) Heb zelf ook een 7900GTO, en raak een beetje de weg kwijt in dit forum (ikke weet, ligt aan mij
)
Maar wie heeft:
1. zijn 7900GTO geflashed naar een bios van 7900GTX? Zo ja, is dit een vooruitgang?
2. zijn 7900GTO voorzien van een nieuwe bios (via mvktech.net)? En wie heeft met welke revisie van het bios de beste ervaringen mee (staan meerdere)?
Edit: wil nog niet aan voltmods beginnen... kom misschien later nog wel
Misschien heb ik er overheen gelezen (kan gebeuren natuurlijk
Maar wie heeft:
1. zijn 7900GTO geflashed naar een bios van 7900GTX? Zo ja, is dit een vooruitgang?
2. zijn 7900GTO voorzien van een nieuwe bios (via mvktech.net)? En wie heeft met welke revisie van het bios de beste ervaringen mee (staan meerdere)?
[ Voor 8% gewijzigd door Crashed op 09-03-2007 16:19 ]
AMD Ryzen 9 7900 X # Gigabyte B650 Gaming X # MSI Ventus OC RTX2060 # Corsair 32GB 5600 EXPO
Een quote uit de startpost:Crashed schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:18:
Even een resumé...
Misschien heb ik er overheen gelezen (kan gebeuren natuurlijk) Heb zelf ook een 7900GTO, en raak een beetje de weg kwijt in dit forum (ikke weet, ligt aan mij
)
Maar wie heeft:
tip: voordat je een topic doorspit, lees ff de startpostOok kun je proberen om er een ander bios in te flashen. Er zijn biossen met strakkere timings voor het geheugen. Ook kun je natuurlijk biossen gebruiken van de GTX, maar pas wel op of je geheugen de GTX snelheid aankan. Tot dusver heeft een handjevol GOT'ers zijn bios geflashed met niet echt overtuigende resultaten. Scores werden niet echt hoger en de clocks gingen ook niet hoger. Mijn advies: Alleen uitproberen als je echt hopeloos bent
edit: Inmiddels zijn er verschillende GOT'ers die het 0.09 bios in hun kaart hebben geflashed (de meeste hebben het 0.15 bios), hiermee konden ze hun geheugen een stuk hoger clocken.
Voor verschillende biossen kun je terecht op mvktech.net
Verwijderd
@ Dafut
Ik zag dat jij redelijk/veel verstand hebt van 7900gto kaartjes. Kun jij es kijken naar dit topic.
Misschien dat jij me kunt helpen.
Ik zag dat jij redelijk/veel verstand hebt van 7900gto kaartjes. Kun jij es kijken naar dit topic.
Misschien dat jij me kunt helpen.
Jaa! Heb vandaag een persoonlijk record met mijn GTO (710/820) geboekt -->... 7200 punten 3dmark06
(E6600 @ 3.5 | P5B | 2X 1Gb PC5300 GEIL)
Iemand meer gehaald zonder voltmod? (en zoja.. hoe? Tips om hoge scores te halen met 3dmark?)
Het valt me trouwens nog mee dat die butvoeding van mij (turbolink 420W) het allemaal trekt.. Hij was maar 20E.. Iedereen maar eikelen dat je een supergoede voeding moet hebben klopt dus niet helemaal.. (maar misschien is dit meteen een antwoord op mijn bovenstaande vraag.. haha)
Iemand meer gehaald zonder voltmod? (en zoja.. hoe? Tips om hoge scores te halen met 3dmark?)
Het valt me trouwens nog mee dat die butvoeding van mij (turbolink 420W) het allemaal trekt.. Hij was maar 20E.. Iedereen maar eikelen dat je een supergoede voeding moet hebben klopt dus niet helemaal.. (maar misschien is dit meteen een antwoord op mijn bovenstaande vraag.. haha)
Nette score!.
Over die voeding. Mensen bedoelen dat je een A merk voeding moet hebben. Als jij een Qtec of een sweex 420w voeding had gehad wat het wel een ander verhaal geweest.
Je kan gewoon beter een sterke voeding hebben die voldoende tot goed veel ampere kan leveren over de 12v lijn en dan zit je wel goed.
Over die voeding. Mensen bedoelen dat je een A merk voeding moet hebben. Als jij een Qtec of een sweex 420w voeding had gehad wat het wel een ander verhaal geweest.
Je kan gewoon beter een sterke voeding hebben die voldoende tot goed veel ampere kan leveren over de 12v lijn en dan zit je wel goed.
Sorry Gurneyhck....Gurneyhck schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:11:
[...]
Een quote uit de startpost:
[...]
tip: voordat je een topic doorspit, lees ff de startpost
Ging me meer om de reacties van personen die de bios hadden verandert... kon ik ze daarna verder pm-en..
AMD Ryzen 9 7900 X # Gigabyte B650 Gaming X # MSI Ventus OC RTX2060 # Corsair 32GB 5600 EXPO
Hoe heb jij het gedaan? .09/GTX BIOS? Standaard 3DMark instellingen?Ik ben het! schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:35:
Jaa! Heb vandaag een persoonlijk record met mijn GTO (710/820) geboekt -->... 7200 punten 3dmark06
7200 is volgens mij niet slecht! Zeker zonder mods! Maar waarschijnlijk hangt die score ook voor een zeer groot stuk af van jouw CPU? Ik behaal momenteel niet meer dan 6090 wat eigenlijk ook niet slecht is in combinatie met een E6400 @ stock speeds. Maar anderzijds ook weer niet erg goed voor die snelheden (720/820)
Ik zal nog eens moeten uitzoeken waar het probleem zit.
[ Voor 20% gewijzigd door D-Three op 13-03-2007 22:25 ]
Indd geen slechte score, 7200 punten.....
Even en andere vraag: Welke driver wordt gebruikt standaard in vista? Ik kom er maar niet achter
Wie kan me helpen?
Even en andere vraag: Welke driver wordt gebruikt standaard in vista? Ik kom er maar niet achter
Wie kan me helpen?
laat maar...
[ Voor 95% gewijzigd door Jorn1986 op 15-03-2007 19:35 . Reden: verkocht ]
Ik heb wat zitten spelen met NiBiTor en een GTO en GTX bios en scoor nu met een aangepaste GTX bios bijna 200 punten meer in 3DMark06 dan met een GTO bios. En dat op dezelfde clockspeeds (720/820)! Alleen heb ik niet echt een idee hoe dit komt
Oftwel je weet niet wat je verandert hebt?Laagvliegerke schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:44:
Ik heb wat zitten spelen met NiBiTor en een GTO en GTX bios en scoor nu met een aangepaste GTX bios bijna 200 punten meer in 3DMark06 dan met een GTO bios. En dat op dezelfde clockspeeds (720/820)! Alleen heb ik niet echt een idee hoe dit komt
Jawel, ik weet wel wat ik gewijzigd heb. Maar ik weet niet waarom dat zorgt voor 200 punten meer dan met een GTO bios op gelijke speeds. Dat is nogal eigenaardig. Ik ga de verschillende bios'en nog eens opnieuw editeren en opnieuw proberen.
Kan een ding iemand me even uitleggen?
Je kunt voltmods gebruiken om het voltage te verhogen (hardwarematig) maar je kunt dus ookmet nibitor het bios wijzigen en daar softwarematig het voltage verhogen.Waarom wordt er dan nog steeds gevoltmod?
Je kunt voltmods gebruiken om het voltage te verhogen (hardwarematig) maar je kunt dus ookmet nibitor het bios wijzigen en daar softwarematig het voltage verhogen.Waarom wordt er dan nog steeds gevoltmod?
M3P - M3LR - 6320Wp
Neen, je kan met nibitor het voltage niet verhogen. Toch niet zoals met voltmodden
[ Voor 25% gewijzigd door D-Three op 16-03-2007 18:17 ]
Enige optie is dat je de timings van het geheugen strakker heb gezet dan normaal en die daar stabiel op loopt.Laagvliegerke schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:16:
Jawel, ik weet wel wat ik gewijzigd heb. Maar ik weet niet waarom dat zorgt voor 200 punten meer dan met een GTO bios op gelijke speeds. Dat is nogal eigenaardig. Ik ga de verschillende bios'en nog eens opnieuw editeren en opnieuw proberen.
Wel lef trouwens om een bios in je kaart te flashen waarvan je niet helemaal 100% zeker weet wat het doet
Tja, die opties in Nibitor moeten er voor iets inzitten hé
Ik noem het een berekend risico want ik probeer toch het één en ander uit te zoeken vooraleer zomaar te flashen hoor 
Ik heb inderdaad de timings gewijzigd. Ik had al gewijzigde (strakkere) timings geprobeerd met de originele GTO bios. Het resultaat was iets meer punten op stock speeds maar de kaart kon minder ver overclocken waardoor ik er uiteindelijk op achteruit ging. Nu heb ik van een GTX bios de timings aangepast, kan de kaart nog even ver overclocken en behaal ik toch een hogere score. Het lijkt me te mooi om waar te zijn... Indien iemand anders even de bios wil uitproberen, wil ik hem wel ergens uploaden. Zelf heb ik niet meer kunnen testen. Dat zal voor volgende week zijn.
Ik heb inderdaad de timings gewijzigd. Ik had al gewijzigde (strakkere) timings geprobeerd met de originele GTO bios. Het resultaat was iets meer punten op stock speeds maar de kaart kon minder ver overclocken waardoor ik er uiteindelijk op achteruit ging. Nu heb ik van een GTX bios de timings aangepast, kan de kaart nog even ver overclocken en behaal ik toch een hogere score. Het lijkt me te mooi om waar te zijn... Indien iemand anders even de bios wil uitproberen, wil ik hem wel ergens uploaden. Zelf heb ik niet meer kunnen testen. Dat zal voor volgende week zijn.
Standaard bios, standaard 3dmark06 (Basic edition)Jumpman schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:51:
[...]
Hoe heb jij het gedaan? .09/GTX BIOS? Standaard 3DMark instellingen?
Voor een deel komt het door de CPU, maar minder dan je denkt denk ik.. Toen ik voor het eerst 3dmark06 draaide met gebruik van de meegeleverde drivers (op de CD) en alles op stock haalde ik 5500 punten. Daarna heb ik een nieuwere driver geinstalleerd (91.47), daarmee haalde ik 6000... Vervolgens de videokaart overgeclocked., daarmee haalde ik +/- 6800 en nu het laatste stukje met de processer op hogere snelheden.. --> 7200Laagvliegerke schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:03:
7200 is volgens mij niet slecht! Zeker zonder mods! Maar waarschijnlijk hangt die score ook voor een zeer groot stuk af van jouw CPU? Ik behaal momenteel niet meer dan 6090 wat eigenlijk ook niet slecht is in combinatie met een E6400 @ stock speeds. Maar anderzijds ook weer niet erg goed voor die snelheden (720/820)Ik zal nog eens moeten uitzoeken waar het probleem zit.
Verwijderd
@ik ben het
heb je een screenshot? heb je het afgerond?
ik heb het idee dat joun score beter kan..
jou e6600@3500mhz moet evensnel zijn als een e4300@3700mhz,aangezien mijn e4300@3300mhz loopt ben jij 400mhz sneller,mischien dat mijn ram iets goed maakt?
hier mijn 3d06je score 7163
e4300@3300mhz
2db ocz pc6400 platinum rev 2.0 @460mhz 5.5.5.15
ds3 rev 1.0
7900gto@715/890 geen mods.!!
jou e6600@3500mhz moet evensnel zijn als een e4300@3700mhz,aangezien mijn e4300@3300mhz loopt ben jij 400mhz sneller,mischien dat mijn ram iets goed maakt?
e4300@3300mhz
ds3 rev 1.0
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 01:02 ]
Deze GTO is gewoon een goed exemplaar. Bij mij ging hij na 860 mem juist langzamer, waarom bij jou niet 
Ik had hem draaien onder een E6400 @ 3.15Ghz wat iets sneller dan jou processor op 3.3Ghz zou moeten zijn. Mijn (PC-5300) ram staat alleen op 793MHZ i.p.v. die 920MHZ van jou. Dat verklaard inderdaad het verschil.
Ik had hem draaien onder een E6400 @ 3.15Ghz wat iets sneller dan jou processor op 3.3Ghz zou moeten zijn. Mijn (PC-5300) ram staat alleen op 793MHZ i.p.v. die 920MHZ van jou. Dat verklaard inderdaad het verschil.
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:57:
@ik ben het
e4300@3300mhz
ds3 rev 1.0
[afbeelding]
even iets anders... ik heb een GTO maar nu heb ik dit sinds vandaag . Heb m al terug geklokt van 710/800 naar 676/760

is die aan het doodgaan
?
Nu is het weer weg maar het treed zo nu en dan is op...
Zou wel heel erg @#$!@# zijn want vind het zonde om nog geld in dit systeem te steken
is die aan het doodgaan
Nu is het weer weg maar het treed zo nu en dan is op...
[ Voor 19% gewijzigd door FDMK op 26-03-2007 20:01 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
spyros schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:58:
even iets anders... ik heb een GTO maar nu heb ik dit sinds vandaag . Heb m al terug geklokt van 710/800 naar 676/760
[afbeelding]
is die aan het doodgaan?
Nu is het weer weg maar het treed zo nu en dan is op...Zou wel heel erg @#$!@# zijn want vind het zonde om nog geld in dit systeem te steken
Ziet er wel eng uit. Clock de zooi eens terug naar default i.p.v. zo'n kleine stap naar beneden. Zou kunnen dat het geheugen dit niet zo leuk vind. En miss eens andere drivers proberen?spyros schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:58:
[afbeelding]
is die aan het doodgaan?
Nu is het weer weg maar het treed zo nu en dan is op...Zou wel heel erg @#$!@# zijn want vind het zonde om nog geld in dit systeem te steken
Een klein vraagje.
Is er een verschil tussen de 7950GT en de 7900GTO (behalve de koeler en de clocksnelheden).
Hoeveel bit is het geheugen?
Is er een verschil tussen de 7950GT en de 7900GTO (behalve de koeler en de clocksnelheden).
Als je de startpost had gelezen, had je het volgende kunnen lezen:Pinjataaa schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:04:
Een klein vraagje.
Dus het antwoord op je vraag is 'nee'. Mijn advies is overigens, koop een GTO ipv een 7950GT als je er nog ergens één kunt vinden.Inmiddels zijn er zo een vijftal kaarten beschikbaar, te weten:
- 7900GS
- 7900GT
- 7950GT
- 7900GTX
- 7950GX2
Daarnaast is dus nu de 7900GTO verkrijgbaar. Het schijnt dat dit een tijdelijke oplage is, alhoewel dit nog steeds niet zeker is. Wat wel zeker is, is dat de 7900GTO in Nederland alleen beschikbaar is van MSI. EVGA heeft ook kaarten, maar deze zijn alleen voor de Amerikaanse markt beschikbaar gesteld.
Wat is het verschil tussen de allerhande kaarten?
Om deze vraag te beantwoorden vergelijk ik de GTO met de 7900GT, 7950GT en de 7900GTX.
Tussen al deze kaarten zijn er namelijk dezelfde verschillen. Ze hebben allemaal een andere core-frequentie en geheugen-frequentie:
Naam Core-frequentie Geheugen-frequentie Verschil met GTO (core/mem)
7900GT 450 Mhz 1.32 Ghz 200/0 Mhz
7950GT 550 Mhz 1.4Ghz 100/-80
7900GTX 650 Mhz 1.6 Ghz 0/-280
7900GTO 650 Mhz 1.32 Ghz
Zoals je ziet heeft de GTO dezelfde core-frequentie als de GTX. Maar niet dezelfde geheugenfrequentie, deze loopt op 1.32Ghz.
Het mooiste van deze kaart zijn niet zozeer de "standaard" snelheden. Het grote voordeel is namelijk dat deze kaart hetzelfde PCB deelt als de GTX én dezelfde koeler. Dit gecombineerd levert een zeer mooi overclockpotentieel. Voor resultaten kun je ook het vorige topic openslaan.
Dit alles wordt overigens verkocht voor een hele mooie prijs van rond de 240€.
Kortom een prachtige kaart voor een superprijs
Overigens hebben de 7950GT's ook meestal maar 256MB geheugen i.p.v. 512MB voor de GTO.
[ Voor 5% gewijzigd door Gurneyhck op 26-03-2007 22:11 ]
Ja, dat heb ik zelf ook doorgelezen, maar dat is geen antwoord op mijn vraag.
Ik bedoelde de core type, hoeveel bit het geheugen is. (256 of 512)
De 7900GT was namelijk 256bit, de 7950GT is 512bit, maar wat is de 7900GTO?
Ik kan het namelijk niet vinden op google.
Nevermind.. ik stel een stomme vraag
Heb et al gevonden
Excuses
Ik bedoelde de core type, hoeveel bit het geheugen is. (256 of 512)
De 7900GT was namelijk 256bit, de 7950GT is 512bit, maar wat is de 7900GTO?
Ik kan het namelijk niet vinden op google.
Nevermind.. ik stel een stomme vraag
Excuses
[ Voor 23% gewijzigd door Pinjataaa op 26-03-2007 22:15 ]
Dit is een hele basic en waarschijnlijk domme vraag... maar ik begrijp niet dat bijv. een 8800GTS sneller is dan een 7900GTO:
"7900GTO 650 Mhz 1.32 Ghz "
De 7900GTO loopt dus op 650MHz en de 8800GTS op 500MHz, als je alleen de clocksnelheden had gezien zou je denken dat de 8800GTS trager was.. wat maakt bijv. een 8800GTS toch sneller dan bijv. een 7900GTX/GTO? Sorry voor de domme vraag
De 7900GTO loopt dus op 650MHz en de 8800GTS op 500MHz, als je alleen de clocksnelheden had gezien zou je denken dat de 8800GTS trager was.. wat maakt bijv. een 8800GTS toch sneller dan bijv. een 7900GTX/GTO? Sorry voor de domme vraag
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Beetje googlen wordt wel van je verwacht he!
8800GTS heeft 96 Unified Shaders
Dit i.t.t. de 7900GTX en GTO die onderscheid hebben tussen 8 vertex en 24 pixel shaders
Daarnaast heeft de GTS ook nog eens 640MB mem en de 7900GTX/GTO 512.Ook de bus is 320 ipv 256 bits.
Architectuur is belangrijk, Mhz minder als vroeger. Kijk maar eens naar de e6600 die op 2.4 loopt, die is toch ook veel sneller dan een 4400+ of een P4 2.4 van vroeger.....
8800GTS heeft 96 Unified Shaders
Dit i.t.t. de 7900GTX en GTO die onderscheid hebben tussen 8 vertex en 24 pixel shaders
Daarnaast heeft de GTS ook nog eens 640MB mem en de 7900GTX/GTO 512.Ook de bus is 320 ipv 256 bits.
Architectuur is belangrijk, Mhz minder als vroeger. Kijk maar eens naar de e6600 die op 2.4 loopt, die is toch ook veel sneller dan een 4400+ of een P4 2.4 van vroeger.....
Jedi_Pimp schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:25:
Dit is een hele basic en waarschijnlijk domme vraag... maar ik begrijp niet dat bijv. een 8800GTS sneller is dan een 7900GTO:
[ Voor 9% gewijzigd door wimpie007 op 27-03-2007 00:00 ]
Hey mensen, ik ben op zoek naar die thermal tape blokjes die je krijgt bij een vga koeler. Na lang zoeken heb ik iets gevonden wat er op lijkt link
vraag is alleen of die dikte van 0,3mm dik genoeg om de afstand te overbruggen tussen de heatsink van de originele vgakoeler en de memory. Ik weet het namelijk niet want ik ben de 2e eigenaar van de 7900gto. Er zit nu bij mij een accelero X1 op en die wil ik vervangen door de originele koeler.
vraag is alleen of die dikte van 0,3mm dik genoeg om de afstand te overbruggen tussen de heatsink van de originele vgakoeler en de memory. Ik weet het namelijk niet want ik ben de 2e eigenaar van de 7900gto. Er zit nu bij mij een accelero X1 op en die wil ik vervangen door de originele koeler.
Vandaag iets raars opgemerkt.
Ik zat vandaag even Trackmania nations te doen en opeens stotterde het helemaal, dit is niet normaal.
Toen even 3dmark 05 gedraaid en ik haalde daar maar een score van 5119. Dit klopt natuurlijk niet.
Ik heb mijn GTO niet overgeclocked, en ik draai onder de nvidia 93.71 drivers(dus up-to-date). Weet iemand wat er aan de hand is?
Mijn setup:
e6600 @ 3150mhz (had ik hiervoor ook en altijd zonder problemen)
p5b-deluxe
7900gto
2gb ram
EDIT: Heb even bij instellingen gekeken en zag dit toen:

Zoals je kunt zien staat pci-e op 1x Lijkt me niet dat dit zo hoort? Hoe kan ik dit veranderen naar 16x?
Ik zat vandaag even Trackmania nations te doen en opeens stotterde het helemaal, dit is niet normaal.
Toen even 3dmark 05 gedraaid en ik haalde daar maar een score van 5119. Dit klopt natuurlijk niet.
Ik heb mijn GTO niet overgeclocked, en ik draai onder de nvidia 93.71 drivers(dus up-to-date). Weet iemand wat er aan de hand is?
Mijn setup:
e6600 @ 3150mhz (had ik hiervoor ook en altijd zonder problemen)
p5b-deluxe
7900gto
2gb ram
EDIT: Heb even bij instellingen gekeken en zag dit toen:

Zoals je kunt zien staat pci-e op 1x Lijkt me niet dat dit zo hoort? Hoe kan ik dit veranderen naar 16x?
[ Voor 24% gewijzigd door Perzikvrucht op 24-04-2007 18:34 ]
Volgens mij is dat PCI Express x1 gebeuren niet goed nee!! Bij mij staat namelijk wel x16.

Dit kan je in de bios aanpassen, in ieder geval ik kan dat wel met mijn moederbord.

Dit kan je in de bios aanpassen, in ieder geval ik kan dat wel met mijn moederbord.
[ Voor 21% gewijzigd door Pinjataaa op 24-04-2007 21:58 ]
Even een vergelijkings vraag:
Sinds de vervanging van mijn GX2 naar 1x 7900GTO heb ik geen performance loss die ik merk, alleen het feit dat ik na 30-60 min in Company of Heroes een "error" krijg waardoor de game afsluit en ik zo een leuk mailtje mag sturen naar relic met wat ik aan het doen was
het bestand d3d9.dll veroorzaakt het wat een directx9 bestand is als ik mij niet vergis, sinds de swap crash ik wel met meer dingen... ligt dit nu aan de kaart of drivers of what ?
Ik zit eraan te denken om gewoon alle drivers te deinstalleren en alles er weer op ?
Windows is reinstall heb ik iig geen zin in, tevens heb ik wel alle nieuwste drivers geinstalleerd...
en oude .... niets mocht baten
Iemand anders zelfde problemen met Company of Heroes ? Al me andere games draaien prima uren en uren lang
Sinds de vervanging van mijn GX2 naar 1x 7900GTO heb ik geen performance loss die ik merk, alleen het feit dat ik na 30-60 min in Company of Heroes een "error" krijg waardoor de game afsluit en ik zo een leuk mailtje mag sturen naar relic met wat ik aan het doen was
het bestand d3d9.dll veroorzaakt het wat een directx9 bestand is als ik mij niet vergis, sinds de swap crash ik wel met meer dingen... ligt dit nu aan de kaart of drivers of what ?
Ik zit eraan te denken om gewoon alle drivers te deinstalleren en alles er weer op ?
Windows is reinstall heb ik iig geen zin in, tevens heb ik wel alle nieuwste drivers geinstalleerd...
Iemand anders zelfde problemen met Company of Heroes ? Al me andere games draaien prima uren en uren lang
Alienware R11 i9-10900kf - 32GB - 3060 12GB - watercooling by Alienware
Ik heb nooit problemen met COH gehad, altijd gewoon goed draaien. Mss toch maar even je drivers doen dan.GunGrave schreef op zondag 29 april 2007 @ 03:00:
Even een vergelijkings vraag:
Ik heb trouwens een leuke 3dmarkscore gehaald, 7214.
Core = 700 / Mem = 850
E6600 @ 3.6

Vond het toch wel netjes voor zo'n slecht clockend exemplaar. Het is zonder voltmods of wat dan ook gedaan.
Core wil niet veel hoger dan dit, max is +-710 benchable, 24/7 draait ie op 685
Mem is gewoon benchable, 24/7 draait ie op 800.
Testen jullie trouwens normaal gesproken op 1024x768 of op 1280x1024?
Helaas heb ik een 940BW monitor die max 1440x900 doet, dus kan ik 1280x1024 niet benchen.
www.ping-win.nl
COH is het enige spel dat ik speel en ik heb nooit problemen gehad met m'n 7900GTO. Heb zowel op 1280x1024 op m'n oude monitor en 1680x1050 op m'n 226bw gespeeld
Ik weet dat het niet mag maar ik wil het toch even proberen omdat hier de meeste mogelijk geinteresseerde zitten: Ik krijg morgen een splinternieuwe 7900GTO teruggestuurd van RMA (mn ouwe was helemaal naar zijn grootje) en ik wil deze eig meteen weer kwijt, iemand interesse in een SLI opstelling?
M3P - M3LR - 6320Wp
Tja, je moet wel om te kunnen vergelijken op de standaard res van 3dmark draaien he. 1280*1024 dus.Rye schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:58:
[...]
Ik heb nooit problemen met COH gehad, altijd gewoon goed draaien. Mss toch maar even je drivers doen dan.
Ik heb trouwens een leuke 3dmarkscore gehaald, 7214.
Core = 700 / Mem = 850
E6600 @ 3.6
[afbeelding]
Vond het toch wel netjes voor zo'n slecht clockend exemplaar. Het is zonder voltmods of wat dan ook gedaan.
Core wil niet veel hoger dan dit, max is +-710 benchable, 24/7 draait ie op 685
Mem is gewoon benchable, 24/7 draait ie op 800.
Testen jullie trouwens normaal gesproken op 1024x768 of op 1280x1024?
Helaas heb ik een 940BW monitor die max 1440x900 doet, dus kan ik 1280x1024 niet benchen.
Dan haal ik 7240, Als ik em op 1024*768 draai haal ik 900 punten meer ofzo. Dus jouw score is niet echt super ofzo. Dus om goed te vergelijken moet de res omhoog.
Mhh, draaide net op 1440x900 en haal een schamele score van 6500 met me CPU@ 3600Mhz, core=700 mem=850
Balen zeg, zo'n lage score.
www.ping-win.nl
probeer de core is iets hoger te brengen, dit scheelt echt veel in de score. Ik heb met m'n C2D 6600 op 3Ghz net niet de 7000 gehaalt.Rye schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 01:14:
Mhh, draaide net op 1440x900 en haal een schamele score van 6500 met me CPU@ 3600Mhz, core=700 mem=850
Ik vraag me trouwens af of op de MSI P965 Neo-F een SLI opstelling mogelijk is, en of dit veel scheelt in prestatie. Voglens mij is dit nml niet mogelijk, anders had ik misschien die extra GTO wel kunnen overnemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Dekar op 02-07-2008 13:57 ]
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Heeft iemand nog een goede Vista 32bit driver?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Verwijderd
de 158.18 werken bij mij redelijk ,maar heb nog steeds het beeldschermstuurprogramaa is hersteld blabla ,snap niet dat ze dat nog steeds niet eruit hebben
Dat lukt dus niet. Als ik de core hoger doe dan moet ik een extra fan op de bovenkant richten, wil hij nog een bench kunnen draaien.Dekar1 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 02:37:
[...]
probeer de core is iets hoger te brengen, dit scheelt echt veel in de score. Ik heb met m'n C2D 6600 op 3Ghz net niet de 7000 gehaalt.
Ik vraag me trouwens af of op de MSI P965 Neo-F een SLI opstelling mogelijk is, en of dit veel scheelt in prestatie. Voglens mij is dit nml niet mogelijk, anders had ik misschien die extra GTO wel kunnen overnemen. mail me maar op elroyman -at- hotmail -punt- com.
www.ping-win.nl
Zo vorige week mijn systeempje eens een upgrade gegeven. Mijn oude X2 3800+ vervangen voor een C2D E4300.
Verder natuurlijk een ander mobo en 2GB ddr1 geheugen vervangen voor 2GB ddr2 geheugen (zie specs in sign.)
Mijn X2 had ik lopen op 2.6GHz en mijn hoogste 3dmark06 score hiermee was: 8967 marks
In 3dmark05 was het hoogste: 13524 marks
Nu met de E4300 overclocked van 1.8GHz naar 3.3GHz
haal ik dit:
3dmark06: 11274 marks
3dmark05: 17944 marks
Dat is dus een mega improvement
Nu zit mijn systeem dicht tegen een 8800GTX met een E6600 aan
Ik ben dus erg blij. Tip voor iemand die over één GTO beschikt, haal er gewoon nog ééntje bij! SLI rockt met deze kaartjes en een goede C2D
Verder natuurlijk een ander mobo en 2GB ddr1 geheugen vervangen voor 2GB ddr2 geheugen (zie specs in sign.)
Mijn X2 had ik lopen op 2.6GHz en mijn hoogste 3dmark06 score hiermee was: 8967 marks
In 3dmark05 was het hoogste: 13524 marks
Nu met de E4300 overclocked van 1.8GHz naar 3.3GHz
3dmark06: 11274 marks
3dmark05: 17944 marks
Dat is dus een mega improvement
Nu zit mijn systeem dicht tegen een 8800GTX met een E6600 aan
Ik ben dus erg blij. Tip voor iemand die over één GTO beschikt, haal er gewoon nog ééntje bij! SLI rockt met deze kaartjes en een goede C2D
ik heb dus ook een 7900GTO icm A8N32 SLI deluxe mobo. Ik heb dus de logitech G15 tobo met EVEREST draaien op de achtergrond in het LCD schermpje om de speeds van de 7900GTO bij te houden.
ik kom tot de conclusie dat hij 3 clockspeeds hanteert:
1: 275MHZ - 2D blijkbaar, komt voor na het opstarten in Windows. Blijft constant 275MHZ in windows.
2: 679MHZ - semi 3D, als ik in het options menu zit tijdens het gamen.
3: 702MHZ - 3D gaming. dit blijft 702MHZ op het moment dat ik speel.
Standaard is het 650MHZ wat de GPU heeft. Hoe kan ik in godsnaam die overklok uitzetten? Volgens mij doet het moederbord dat, maar ik heb dus ALLE functies op het moederbord geprobeerd, maar hij blijft em constant op deze waardes klokken.
Uiteraard monitor ik ook de temps en die komen NIET boven de 55 graden uit (LOAD) met deze clocks. Idle zit het rond de 34-38graden.
Ook de 12V rail monitor ik op mijn LCDtje en zie een constant voltage van 11.98V
1: 275MHZ - 2D blijkbaar, komt voor na het opstarten in Windows. Blijft constant 275MHZ in windows.
Standaard is het 650MHZ wat de GPU heeft. Hoe kan ik in godsnaam die overklok uitzetten? Volgens mij doet het moederbord dat, maar ik heb dus ALLE functies op het moederbord geprobeerd, maar hij blijft em constant op deze waardes klokken.
Uiteraard monitor ik ook de temps en die komen NIET boven de 55 graden uit (LOAD) met deze clocks. Idle zit het rond de 34-38graden.
Ook de 12V rail monitor ik op mijn LCDtje en zie een constant voltage van 11.98V
[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 21-05-2007 16:16 ]
Ligt ook niet aan je mainboard denk ik, check de bios van je kaart eens en bv rivatuner, misschien loopt ie gewoon op 700mhz, niets mis mee toch ?
Hoef je je echt geen zorgen om te maken, trekt ie peanuts.
Er is niets mis met je systeem hoorDeathchant schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:14:
ik heb dus ook een 7900GTO icm A8N32 SLI deluxe mobo. Ik heb dus de logitech G15 tobo met EVEREST draaien op de achtergrond in het LCD schermpje om de speeds van de 7900GTO bij te houden.
De reden waarom hij 702 MHz laat zien in 3d High speed mode en 679 in 3d Low speed mode, is omdat hij de zogenoemde "delta-clock uitleest". Dit is een onderdeeltje van de core van je GPU die 50 MHz sneller loopt dan de rest van je core. Dit is bij elke 7900 serie kaart zo, dus niets om je zorgen over te maken
Ik zit nu even met dezelfde vraagChristiano007 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:40:
Heeft iemand nog een goede Vista 32bit driver?
Hmmm,
Ik kom niet meer hoger meer met Rivatuner en ATi Tool:
Videokaart: Nvidia MSI GeForce 7900 GTO 512 MB
BIOS: 5.71.22.39.15
Core: 693 MHz (volgens: RivaTuner v2.0 Final Release)
Memory: 784 MHz (1568 MHz) (volgens RivaTuner v2.0 Final Release)
3DMark2006 Basic Edition 1.1.0 score: 6364
Geen harwarematige modificaties, voltmods.
Ik heb ook geen alternatieve cooling of een gerichte cooler aan de bovenzijde van de kaart.
Specs:
1x Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
1x Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)
1x Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)
1x Artic Freezer 7 Pro (Socket 775)
1x Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, CL4, PC6400, 800 MHz
1x MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E
1x Seagate Barracuda 7200.10 320GB HDD SATA II 16 MB
1x LG GDR-8164B DVD-ROM 16x 52x (Zwart)
1x NEC AD-7173 18x (Dual-layer, Labelflash, Zwart)
Heeft het zin deze BIOS versie te laden: 5.71.22.39.09? Of een GTX BIOS te proberen (met strakkere geheugen timings)? Iemand nog een idee?
Ik zie allemaal hoge waarden (Core = 700 MHz, Memory = 850 MHz) zonder voltmods, maar niet met welke BIOS deze zijn gerealiseerd.
Ik kom niet meer hoger meer met Rivatuner en ATi Tool:
Videokaart: Nvidia MSI GeForce 7900 GTO 512 MB
BIOS: 5.71.22.39.15
Core: 693 MHz (volgens: RivaTuner v2.0 Final Release)
Memory: 784 MHz (1568 MHz) (volgens RivaTuner v2.0 Final Release)
3DMark2006 Basic Edition 1.1.0 score: 6364
Geen harwarematige modificaties, voltmods.
Ik heb ook geen alternatieve cooling of een gerichte cooler aan de bovenzijde van de kaart.
Specs:
1x Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
1x Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)
1x Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)
1x Artic Freezer 7 Pro (Socket 775)
1x Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, CL4, PC6400, 800 MHz
1x MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E
1x Seagate Barracuda 7200.10 320GB HDD SATA II 16 MB
1x LG GDR-8164B DVD-ROM 16x 52x (Zwart)
1x NEC AD-7173 18x (Dual-layer, Labelflash, Zwart)
Heeft het zin deze BIOS versie te laden: 5.71.22.39.09? Of een GTX BIOS te proberen (met strakkere geheugen timings)? Iemand nog een idee?
Ik zie allemaal hoge waarden (Core = 700 MHz, Memory = 850 MHz) zonder voltmods, maar niet met welke BIOS deze zijn gerealiseerd.
[ Voor 18% gewijzigd door Jumpman op 19-06-2007 23:42 ]
Mijn kaartje haalde destijds stock ook niet meer dan 685/775 en een vriend van mij kwam niet hoger dan 725/725en jij zit daar gemiddeld nog netjes boven.
Tot dusver geloof ik dat kaarten met GTX bios alleen slechter zijn gaan presteren, dus of het aan te raden is..
Tot dusver geloof ik dat kaarten met GTX bios alleen slechter zijn gaan presteren, dus of het aan te raden is..
M3P - M3LR - 6320Wp
Zoals hier al enkele malen aangehaald is, kan er met de .09 bios iets hoger overgeclocked worden. Deze kan je vinden op mvktech.net.
De GTX-bios proberen is niet echt zinvol. De frequenties zijn wel hoger maar de timings zijn ook hoger waardoor de prestaties niet zoveel beter worden.
De GTX-bios proberen is niet echt zinvol. De frequenties zijn wel hoger maar de timings zijn ook hoger waardoor de prestaties niet zoveel beter worden.
Bedankt, de BIOS'en had ik al. Wordt dus de .09 erop flashen en testen.Laagvliegerke schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:10:
Zoals hier al enkele malen aangehaald is, kan er met de .09 bios iets hoger overgeclocked worden. Deze kan je vinden op mvktech.net.
Blijkbaar is er toch een verschil tussen een GTX en GTO bios. Ik had eerder al eens aangegeven een verschil opgemerkt te hebben maar nu heb ik eens getest met verschillende bios'en op een gelijke snelheid. Ik heb gekozen voor een milde overclock van 660/700. Gewoon een waarde die ik gekozen heb en waarmee ik wou vergelijken. Ik heb telkens 3 x 3DMark06 gedraaid om de score uit te middelen. Let niet op mijn lage 3DMark06 scores want verder is er niks overgeklokt. Het gaat hem dus enkel en alleen over de videokaart.
Het verschil tussen de eerste en de laatste score is 220 punten. Oftewel een stijging van 3,95 %. Niks wereldschokkends maar het is toch een verbetering. Zoals ik al zei, sommigen vinden een afwijking van 3 tot 5% normaal. Het is normaal dat er een afwijking is maar ik heb geen idee of die waardes kloppen. Maar het valt wel op dat de score van elke 3DMark06-run met de GTX -bios hoger is dan met de standaard bios. Dus ga ik er van uit dat de prestaties inderdaad iets gestegen zijn.
De overclockprestaties van de deze bios heb ik nog niet getest. GTX-speeds lijk ik met de laatste BIOS niet meer te halen. Misschien komt dat door die aangepaste timing. Met de rest heb ik nog niet geprobeerd.
| BIOS | score 1 | score 2 | score 3 | gemiddelde score | commentaar |
| GTO bios .15 | 5562 | 5579 | 5573 | 5571,3 | Dit was de BIOS die origineel in mijn kaart zat. |
| GTO bios .09 | 5565 | 5578 | 5564 | 5569 | Met deze BIOS kan blijkbaar hoger overgeclocked worden dan met de .15. Ik wou eens kijken of deze BIOS ook een verschil gaf in 3DMark06. En zoals ik verwacht had, is er geen verschil |
| GTX bios op 660/700 | 5763 | 5762 | 5752 | 5759 | Ondanks dat het geheugen met de GTX bios hogere timings heeft, behaal ik toch een hogere score. Zo'n 3,39% beter. Dit had ik totaal niet verwacht. Sommigen beweren dat een afwijking van 3% tot 5% bij 3DMark normaal is. Geen idee of dat klopt maar het valt toch op dat alle drie de scores hoger zijn. |
| GTX bios op 660/700 maar met GTO timings | 5787 | 5759 | 5777 | 5774,3 | Aangezien de GTO timings iets strakker zijn, had ik een betere score verwacht. Dit blijkt dus te kloppen al is het geen extreem groot verschil. |
| GTX bios op 660/700 maar met GTO timings, behalve tRRD die op 8 is blijven staan (bij GTO is deze 10) | 5781 | 5790 | 5803 | 5791,3 | Terug een iets betere score. |
Het verschil tussen de eerste en de laatste score is 220 punten. Oftewel een stijging van 3,95 %. Niks wereldschokkends maar het is toch een verbetering. Zoals ik al zei, sommigen vinden een afwijking van 3 tot 5% normaal. Het is normaal dat er een afwijking is maar ik heb geen idee of die waardes kloppen. Maar het valt wel op dat de score van elke 3DMark06-run met de GTX -bios hoger is dan met de standaard bios. Dus ga ik er van uit dat de prestaties inderdaad iets gestegen zijn.
De overclockprestaties van de deze bios heb ik nog niet getest. GTX-speeds lijk ik met de laatste BIOS niet meer te halen. Misschien komt dat door die aangepaste timing. Met de rest heb ik nog niet geprobeerd.
[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 16-07-2007 02:27 ]
Dit probleem heeft mijn GeForce 7900 GTO al vanaf het begin (november 2006, niet overclocked) heel af en toe. Alleen is het dan wat erger als op foto, meer groene (niet evenredige) lijnen. Vanavond/vannacht heb ik het twee keer achter elkaar gehad.spyros schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:58:
[afbeelding]
is die aan het doodgaan?
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Moet ik hem RMA sturen, heeft iemand hem met dit probleem RMA gestuurd. Of is er iemand waar de videokaart het helemaal begeven heeft door dit probleem?
[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 13-09-2007 01:44 ]
Ik zou hem opsturen, want dit is wel heel erg vervelenedJumpman schreef op donderdag 13 september 2007 @ 01:42:
[...]
Dit probleem heeft mijn GeForce 7900 GTO al vanaf het begin (november 2006, niet overclocked) heel af en toe. Alleen is het dan wat erger als op foto, meer groene (niet evenredige) lijnen. Vanavond/vannacht heb ik het twee keer achter elkaar gehad.
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Moet ik hem RMA sturen, heeft iemand hem met dit probleem RMA gestuurd. Of is er iemand waar de videokaart het helemaal begeven heeft door dit probleem?
Ik heb het nog af en toe maar alleen nadat ik hem heb opgestart..dus helemaal koud. Als ik m RMA zou sturen kost me dat geld omdat de garantie maar 3 maanden was.
Je hebt sowieso 1 jaar garantie met je kassabon, ik heb gezocht op Internet en bij MSI schijn je zelfs 3 jaar garantie op je videokaart te hebben.spyros schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:50:
Ik heb het nog af en toe maar alleen nadat ik hem heb opgestart..dus helemaal koud. Als ik m RMA zou sturen kost me dat geld omdat de garantie maar 3 maanden was.
[ Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 13-09-2007 20:44 ]
das fijn te weten maar dan ben ik mn kaart een paar weken kwijt. Mn pc staat toch vaak aan dus heb er niet meer zo'n last van.
paar weken.. Maak er maar 1 maand vanspyros schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:41:
das fijn te weten maar dan ben ik mn kaart een paar weken kwijt. Mn pc staat toch vaak aan dus heb er niet meer zo'n last van.
Jumpman schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:43:
[...]
Je hebt sowieso 1 jaar 2 jaar garantie met je kassabon
Use the power my young padawan
[ Voor 10% gewijzigd door Vandread op 14-09-2007 09:11 ]
1 Jaar recht op garantie, 2 jaar recht op ondersteuning.Vandread schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:11:
[...]
Ken je rechten!
Use the power my young padawan
Wat is het nu?
Ik heb een factuur van het bedrijf waar ik mijn MSI GeForce 7900 GTO gekocht hebt, die één jaar garantie geeft. Volgende berichten op Internet is er drie jaar garantie op videokaarten van MSI. Volgens de NL wetgeving (kort door de bocht) 1 jaar, 2e jaar op onderdelen en niet op arbeid, en 3 jaar op ondersteuning.
Mijn vraag is wat gebeurt er als ik hem nu opstuur krijg ik weer een GeForce 7900 GTO? Wat ik wel hoop, het is een goede kaart voor de prijs die ik destijds heb betaald.
Ik heb een factuur van het bedrijf waar ik mijn MSI GeForce 7900 GTO gekocht hebt, die één jaar garantie geeft. Volgende berichten op Internet is er drie jaar garantie op videokaarten van MSI. Volgens de NL wetgeving (kort door de bocht) 1 jaar, 2e jaar op onderdelen en niet op arbeid, en 3 jaar op ondersteuning.
Mijn vraag is wat gebeurt er als ik hem nu opstuur krijg ik weer een GeForce 7900 GTO? Wat ik wel hoop, het is een goede kaart voor de prijs die ik destijds heb betaald.
[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 14-09-2007 11:34 ]
Jij moet gewoon bij een winkel werken ofzo, anders kom je niet met zo'n kull antwoord.tjtristan schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:39:
[...]
1 Jaar recht op garantie, 2 jaar recht op ondersteuning.
Ik heb zelfs MEER dan 2 jaar recht op een deugdelijk product! Aangezien de afschrijftermijn van HW 3 jaar bedraagt mag ik verwachten dat het ook minimaal zo lang mee gaat.
Ondersteuning is wat mij betreft een schemerwoord.
nou na 1 jaar en een week is mn GTO overleden
. in xp al freezes en arties.
Hoe zit dat nu dan? heb ik nog recht op reparatie en/of vervanging?
Hoe zit dat nu dan? heb ik nog recht op reparatie en/of vervanging?
Volgens de wet heb je 2 jaar garantie op hardware. Als je er dus niet mee geknoeid hebt, heb je gewoon recht op een RMA.
ok mooi
....heb er nu al andere kaart inzitten maar als ik m terug stuur hoe moet ik dan stellen dat ik recht heb op 2 jaar ipv 3 maanden?
Wat zullen ze nu met die kaart gaan doen? repareren , nieuwe of geld terug
Wat zullen ze nu met die kaart gaan doen? repareren , nieuwe of geld terug
Verwijderd
hmm een week geleden is denk ik m'n gto kapot gegaan, maar dit weet ik niet zeker,
De kaart deed het opeens niet meer tijdens een reboot (bij het opstart gedeelte)
Daarna ging de fan op 100% en ik kreeg geen beeld bij het opstarten(scherm bleef op standby).
valt dit nog te redden of rma ermee? (kan hem helaas niet testen in een ander systeem)
wat ik verder heb gedaan, de andere uitgang geprobeert en bios reset(van mobo)
-edit-
btw spyros, heb je er een 8800gts ervoor terug gekregen?
(zie ik aan je sig)
De kaart deed het opeens niet meer tijdens een reboot (bij het opstart gedeelte)
Daarna ging de fan op 100% en ik kreeg geen beeld bij het opstarten(scherm bleef op standby).
valt dit nog te redden of rma ermee? (kan hem helaas niet testen in een ander systeem)
wat ik verder heb gedaan, de andere uitgang geprobeert en bios reset(van mobo)
-edit-
btw spyros, heb je er een 8800gts ervoor terug gekregen?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 17:51 ]
heb ik niet gekregen...ik had geen reserve liggen dus gelijk maar nieuwe aangeschaft en vandaag het RMA traject in werking gezet na me geinformeerd te hebben over de garantie e.d./
1 Jaar is wettelijk verplicht (wet 1993 )en bij hardware mag je er vanuitgaan dat ze 3 jaar meegaan dus na 1 jaar en nog wat zou je maar voor 1/3 van de kosten op moeten draaien.
1 Jaar is wettelijk verplicht (wet 1993 )en bij hardware mag je er vanuitgaan dat ze 3 jaar meegaan dus na 1 jaar en nog wat zou je maar voor 1/3 van de kosten op moeten draaien.
Verwijderd
oh niet de tijd gezien..
Ik zit nog ruim in de garantie tijd, hij is dit jaar nog gekocht dus dat zit bij mij wel goed.
Alleen twijfel ik om hem rma te stuuren, mischien ligt het aan mijn systeem..(alhoevel ik verder geen problemen met m'n pc heb)
Ik zit nog ruim in de garantie tijd, hij is dit jaar nog gekocht dus dat zit bij mij wel goed.
Alleen twijfel ik om hem rma te stuuren, mischien ligt het aan mijn systeem..(alhoevel ik verder geen problemen met m'n pc heb)
Mijn GTO doet z'n werk gelukkig nog best, loopt netjes op 720 en 890 MEM met stock koeler.
Goeie sample kennelijk, zie niet veel mensen veel hoger komen zonder mods.
Goeie sample kennelijk, zie niet veel mensen veel hoger komen zonder mods.
Mijn GTOtje werkt ook nog steeds prima. Ik draai em wel gewoon stock, maar ie draait de spellen die ik speel nog allemaal zonder problemen (HL2 episode2, demo nieuwe fear, bioshock)
Verwijderd
vandaag heb ik em teruggebracht, maar ze zeiden dat het wel eens 6weken kon duren voordat ik hem weer terug kreeg, of ik kreeg een vervangende kaart..
Heb een MSI 7900GTO voor €80,- op de kop kunnen tikken, dus binnenkort doe ik ook mee met de 7900GTO challenge uit de startpost
Dat is niet duur! Lekker kaartje wel. Goed nieuws ook voor de mensen die SLI willen gaan draaien.Cpt.Iglo schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:31:
Heb een MSI 7900GTO voor €80,- op de kop kunnen tikken, dus binnenkort doe ik ook mee met de 7900GTO challenge uit de startpost
Succes met je challenge ambities. Ik heb er op stockvoltage 7300 3dmark06 punten uit kunnen halen.
Iemand (veel) meer?