Toon posts:

Kortsluiting 7900 GTO

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heeft mijn videokaart kortsluiting gemaakt bij het omzetten naar tv-out.
Betreft een MSI 7900 GTO.

Heb volgende stappen al zelf ondernomen:
* Alles aangesloten: systeem lijkt wel dood (systeemsfans geven een hele kleine beweging en stoppen).
* Graka uit pci-e slot: systeemfans beginnen te draaien.
* Graka in pci-e slot en pci-e voedingsconnector is los gekoppeld: systeemfans draaien en fan van graka draait op op max. snelheid.
* Graka ook getest in ander systeem, hetzelfde probleem doet zich daar voor.

Heb al diverse fora's afgezocht maar niemand met vergelijkbaar probleem.

Iemand suggesties, afgezien van RMA aanvragen?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 13:21 ]

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
En wat doet ie dan als je hem helemaal hebt aangesloten? Beetje weinig/vage info gegeven.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:04
Registratievoorwaarden / korte FAQ

ff doorlezen en dan opnieuw proberen zou ik zeggen.

Edit: Inmiddels al gedaan dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Nijn op 12-03-2007 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aangepast :) _/-\o_

• Gurneyhck
Als je de pci-e stroomconnector loskoppelt, dan draaien de fans right? Start dan ook windows op? Want de GTO moet normaal gezien ook gewoon je besturingssysteem booten zonder de extra stroomconnector. Misschien kun je ook een andere stroomconnector gebruiken, of via 2xmolex naar pci-e stroomconnector.
En waarom denk je dat het komt door het gebuik maken van je tv-out? Er staat nog steeds niet echt duidelijk wat nu de oorzaak is.

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem hield er mee op nadat ik the output had omgezet naar tv-out. Heb ook 2xmolex geprobeerd op mijn enermax (EAX-495) en nog op andere voeding zonder resultaat.

Ik kan mij zo herinneren dat ik ook geen beeld kreeg zonder pci-e voedingsconnector. Dit kan ik overigens nog wel even proberen, alleen zit ik dan nog steeds met feit dat zodra de voedingsconnector wordt aangesloten het systeem doodvalt en een fan die op maximum draait.

• Gurneyhck
Hmm vreemd. Maar als je dat ff uitprobeert of ie het zonder pci-e connector wel doet. Dan weet je iig dat je kaart nog iets doet.
Lijkt me toch een RMA'tje dit geval...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook direct mijn probleem. RMA lukt niet omdat ik geen bon meer heb. Heb deze zelf niet nieuw gekocht dus ben mooi aan de aap gelogeerd.

• Gurneyhck
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:41:
Dat is ook direct mijn probleem. RMA lukt niet omdat ik geen bon meer heb. Heb deze zelf niet nieuw gekocht dus ben mooi aan de aap gelogeerd.
Je moet gewoon ff met MSI contact opnemen. Negen van de tien keer lukt het wel zonder bon hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm bij mij niet dus... heb het reeds geprobeerd.

• Gurneyhck
Das behoorlijk klote dan. Wat zeiden ze dan? En kun je geen contact opnemen met de vorige eigenaar?

Verwijderd

Topicstarter
Bericht van MSI:
Wanneer er een aanvraag wordt ingediend buiten de normel RMA procedure om, dient er een aankoopbon van het product te worden bijgevoegd. Normaal gaan we alleen op deze verzoeken in als het verkooppunt failliet is, dus we bieden al meer dan gebruikelijk. Zonder aankoopbon kunnen wij de RMA niet afhandelen, dus daar bent u ook niet mee geholpen. MSI biedt het verkooppunt of de leverancier daarvan 3 jaar garantie, niet te verwarren met fabrieksgarantie. De leverancier zou zonder moeite te aankoopbon terug moeten kunnen vinden. Zeker als je de kaart destijds via bank of pin hebt betaald.
Ga inderdaad proberen om contact te leggen met vorige eigenaar, tot op heden zonder succes.

• Gurneyhck
Ik kan niet meer doen, dan je heel veel succes te wensen vrees ik. Dus heel veel succes en laat maar weten of het nog wat wordt.
Pagina: 1