Het 7900GTO Discussietopic Deel 3

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Cpt.Iglo schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:31:
Heb een MSI 7900GTO voor €80,- op de kop kunnen tikken, dus binnenkort doe ik ook mee met de 7900GTO challenge uit de startpost 8)
Wie weet zal ik mijn mail dan nog eens checken ;)

Topic blijft toch nog lang in leven, dat had ik niet verwacht! :)

edit:
Overigens had ik met mijn 7900GTO@SLI in combinatie met mijn huidige Core2duo een 3dmark06 behaald van begin 11000 punten. Dus er zit zkr nog potentie in deze kaartjes 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Gurneyhck op 17-10-2007 11:54 ]

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Hij doet het niet :(
De PC gaat wel gewoon aan als ik hem aanzet, maar het beeld blijft uit (lampje blijft oranje) en hij start niet door. Ik hoor ook geen piepjes o.i.d.

Mijn X1950GT doet wel gewoon wat hij moet doen...

Zou het kunnen dat mijn Xpress 200 chipset (ATi/AMD) een conflict veroorzaakt met deze Nvidia kaart?

Bij degene van wie ik hem kocht werkte de kaart wel gewoon, dus hij kan ook niet kapot zijn.

Verwijderd

Cpt.Iglo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:56:
Hij doet het niet :(
De PC gaat wel gewoon aan als ik hem aanzet, maar het beeld blijft uit (lampje blijft oranje) en hij start niet door. Ik hoor ook geen piepjes o.i.d.

Mijn X1950GT doet wel gewoon wat hij moet doen...

Zou het kunnen dat mijn Xpress 200 chipset (ATi/AMD) een conflict veroorzaakt met deze Nvidia kaart?

Bij degene van wie ik hem kocht werkte de kaart wel gewoon, dus hij kan ook niet kapot zijn.
gaat de fan toevallig op 100% ? (hoorbaar)

• Cpt.Iglo
Ja. Hij is zeer goed hoorbaar.

Verwijderd

hm dat deed mijn gto ook, heb hem inmiddels rma gestuurd.
Je zou de kaart even moeten testen in een andere pc..
misschien bios reset omdat ie het in de pc van de verkoper wel deed :?

• Cpt.Iglo
Bios reset heb ik al geprobeerd, evenals een biosupdate en meerdere instellingen voor de videokaart veranderen in het bios.

Ik zal hem ook maar op RMA sturen dan.
Bedankt voor je reacties in ieder geval :)

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 16:15
Probeer em zowiezo even in een andere pc, weet je zeker dat het okay is.
Neem aan dat je wel korting krijgt van de verkoper :+

• Cpt.Iglo
Ok, ik ga nog even kijken of ik de kaart in een andere pc kan testen.

Gelukkig is de verkoper wel zo aardig om mij het complete bedrag + €6,20 verzendkosten terug te storten nu de kaart kapot is :)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:45
Je hebt de kaart dus niet zien werken? Misschien vandaar dat de kostprijs maar € 80 was! ;) Ik zou proberen te RMA'en. Met een beetje geluk krijg je nog meer terug.

Ik heb wat nieuwe onderdelen in bestelling staan maar mijn 7900 GTO blijft nog een tijdje in mijn PC zitten! Ik game niet zo extreem veel en het ding doet nog altijd wat het moet doen (zie ook de prestaties van de 7900GTX met Unreal Tournament 3).

Verwijderd

hmm m'n gto blijkt niet defect...(daar gaat 20€)
ach ja goeie gelegenheid om eindelijk die s939 troep weg te doen en over te gaan op c2d/q ;)

• Cpt.Iglo
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:10:
hmm m'n gto blijkt niet defect...(daar gaat 20€)
ach ja goeie gelegenheid om eindelijk die s939 troep weg te doen en over te gaan op c2d/q ;)
? Waar ligt het dan aan?
Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem met mijn 7900GTO, dus dan is er best een grote kans dat deze helemaal niet kapot is.

Verwijderd

ik gok aan mijn moederbord.. misschien dat m'n pci-e poort kapot is.
-edit-
het blijkt dat het m''n voeding is die ik kort geleden heb vervangen, wel raar want hij deed het wel gewoon een tijdje met deze voeding.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 18:30 ]

• Cpt.Iglo
Mja, dat dacht ik dus zelf ook al. Ik heb het vermoeden dat mijn ATi chipset wat problemen geeft met sommige Nvidia kaarten.

Helaas ken ik eigenlijk niemand met een PCI-E slot in zijn pc dus ik moet nog even bekijken hoe ik dat ga doen. Mocht hij het toch wel doen dan doe ik hem misschien wel weer weg en koop ik een X1950XT of X1900XTX o.i.d. Zitten qua presaties op dezelfde hoogte als een 7900GTO/GTX en zullen het sowiezo wel doen op m'n moederbord. :) X1950GT gaat tenminste prima.

Verwijderd

ik ben erachter dat het m'n voeding is,
wat voor voeding heb jij?

• Cpt.Iglo
Een Chieftec Smart 450W icm de pc uit mijn specs.
http://www.chieftec.com/smart-power.html

Je zou toch zeggen dat deze het zat aan moet kunnen, aangezien hij ook een (behoorlijk overgeclockte) X1950GT van genoeg stroom kan voorzien. Vergeleken met een X1950GT is een 7900GTO ook niet bepaald een 'stroomvreter'.

[ Voor 4% gewijzigd door Cpt.Iglo op 20-10-2007 18:58 ]

Verwijderd

hmm maar een gto heeft minstens 20 amp (op doos 21) nodig en met 2 kaarten wordt het mischien een beetje krap.
(verder weet ik hier haast niks vanaf, kijk mischien even bij "welke voeding heb ik nodig topic")

• Cpt.Iglo
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:58:
hmm maar een gto heeft minstens 20 amp (op doos 21) nodig en met 2 kaarten wordt het mischien een beetje krap.
(verder weet ik hier haast niks vanaf, kijk mischien even bij "welke voeding heb ik nodig topic")
Ik heb de vraag daar even voorgelegd.
Bedankt voor je reacties! :)

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:24
Ik heb respons van mn RMA :D ...Azerty is ook tot de conclusie gekomen dat de kaart kapot is en hebben m naar de leverancier gestuurd omdat deze niet meer te koop is.
Werd geen woord over kosten gerept ofzo wat betekent dit? dat ik een vervangende krijg of

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 21:48

Deathchant

Don't intend. Do!

vragen! hop erachteraan bellen! ze mogen je geen minder product geven!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 19:06
Heeft iemand zijn GeForce 7900 GTO al eens RMA gestuurd en retour gekregen?

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen Krijg je dan je eigen GeForce 7900 GTO terug, een andere gereapareerde retour of een compleet andere videokaart?

Ik moet mijn GeForce 7900 GTO helaas RMA sturen. :(

• FDMK
nee week 3 zit er inmiddels op....maar nog geen bericht. Maar ik hoef geen nieuwe , ik wil voor dat geld een mobo+geheugen

• Cpt.Iglo
Mijn 7900GTO is toch niet kapot :D
Heb hem even bij iemand getest en daar deed de kaart het prima. Zal dus toch een conflict zijn geweest met mijn Xpress 200 chipset. Dit lijkt mij tenminste het meest voor de hand liggende.

Heb nu inmiddels een 8800GTS en die werkt prima met mijn chipset :S

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hoe hoog zijn de temps van jullie 7900GTO (core/mem)?

Bij mij is dit idle met de verwarming aan in de studeerkamer:

Afbeeldingslocatie: http://excalibur.lagra.org/Upload/PICT0011_mini.JPG

(kijk naar GPU temp helemaal onderaan)

Bij Crysis stijgt dit naar zeker 61/48 (core/mem)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Retaliator
  • Laatst online: 06-07 00:18
Deathchant schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:00:
Hoe hoog zijn de temps van jullie 7900GTO (core/mem)?

Bij mij is dit idle met de verwarming aan in de studeerkamer:

[afbeelding]

(kijk naar GPU temp helemaal onderaan)

Bij Crysis stijgt dit naar zeker 61/48 (core/mem)
Hoe heb je dat gefixt dat je alles op je G15 kunt bekijken? (temperaturen enz) Kan dat met de standaard Logitech software of heb je een ander programma gebruikt?

Ik wil mijn GTO's graag voorzien van de naam GTX (in de beschrijving van de kaart). Als ik een GTX bios der op flash dan is dit toch het geval?

Ik heb de kaarten vanaf dag 1 al op GTX snelheden lopen en na 1,5 jaar trouwe dienst willen beide heren graag gerenamed worden naar GTX. ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Retaliator schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:40:
[...]

Hoe heb je dat gefixt dat je alles op je G15 kunt bekijken? (temperaturen enz) Kan dat met de standaard Logitech software of heb je een ander programma gebruikt?
Kijk eens rond in het G15 topic in OH...

Mijne doet trouwens zo'n 44 graden idle, op GTX+ speeds. Bij gamen loopt dit op tot zo'n 70 graden. Niks aan het handje dus. Hoger klokken wil niet want dan krijg ik vastlopers bij het gamen. Misschien dat er nog het eea omhoog wil met een GTX bios, maar ik heb er niet zulke positieve dingen over gehoord, dus voor slechts een beetje winst laat ik het maar zitten :)

• Retaliator
Ik heb al meer dan een jaar niet gekeken wat de meeste mensen met hun kaartjes hebben gedaan maar ik vind dezelfde resultaten.

De meeste mensen hebben hun GTO's overgeclocked naar GTX snelheden, biosjes zat te vinden (al maak ik deze liever zelf), de meeste mensen zijn het er over eens dat de GTO een gerefurbishte GTX is en daarom deze bios wel zou moeten kunnen trekken.

Ik vind alleen heel weinig mensen die dit daadwerkelijk hebben gedaan (succesvol hé).

Ik wil graag mijn huidige GTO bios aanpassen (deze werkt namelijk super). Het enige wat ik wil aanpassen is de benaming van de kaart. Je kan in de meeste rom edit tools de identificatie van de kaart wel aanpassen... alleen weet ik niet zeker wat dit doet met de werking van mijn kaarten.

De bedoeling is dat Windows ze ziet als GTX-kaarten en ook deze drivers koppelt aan de kaartjes. Wie heeft hier ervaring mee?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nou ik gebruik de EVEREST ultimate edition om dat allemaal weer te geven. je kunt dan met x en y coordinaten aangeven waar iets komt te staan.
Lettertype en grootte zijn ook van belang. Ik heb arial narrow en lettergrootte 7.

Bijvoorbeeld, je ziet daar bijvoorbeeld staan GPU Temp: 40C / 35C. (dit zijn core en mem temps).
het staat weliswaar op 1 regel, maar je moet dus 2 items maken: GPU Diode en GPU Memory. Deze labels kun je veranderen. Maak van GPU Diode "GPU TEMP" met seperator : .
Vervolgens maak je van het label GPU memory een / als naam. En dan is het gewoon een kwestie van naast mekaar zetten.

• D-Three
Jumpman schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:39:
Heeft iemand zijn GeForce 7900 GTO al eens RMA gestuurd en retour gekregen?

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen Krijg je dan je eigen GeForce 7900 GTO terug, een andere gereapareerde retour of een compleet andere videokaart?

Ik moet mijn GeForce 7900 GTO helaas RMA sturen. :(
Ik heb mijn eigen 7900GTO gerepareerd terug gekregen.
Retaliator schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:27:
Ik heb al meer dan een jaar niet gekeken wat de meeste mensen met hun kaartjes hebben gedaan maar ik vind dezelfde resultaten.

De meeste mensen hebben hun GTO's overgeclocked naar GTX snelheden, biosjes zat te vinden (al maak ik deze liever zelf), de meeste mensen zijn het er over eens dat de GTO een gerefurbishte GTX is en daarom deze bios wel zou moeten kunnen trekken.

Ik vind alleen heel weinig mensen die dit daadwerkelijk hebben gedaan (succesvol hé).

Ik wil graag mijn huidige GTO bios aanpassen (deze werkt namelijk super). Het enige wat ik wil aanpassen is de benaming van de kaart. Je kan in de meeste rom edit tools de identificatie van de kaart wel aanpassen... alleen weet ik niet zeker wat dit doet met de werking van mijn kaarten.

De bedoeling is dat Windows ze ziet als GTX-kaarten en ook deze drivers koppelt aan de kaartjes. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb er een aangepaste GTX-bios in geflashed en de kaart wordt herkend als GTX. Zie ook mijn eerdere post: Laagvliegerke in "Het 7900GTO Discussietopic Deel 3"

• Retaliator
Laagvliegerke schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:25:
[...]

Ik heb mijn eigen 7900GTO gerepareerd terug gekregen.

[...]

Ik heb er een aangepaste GTX-bios in geflashed en de kaart wordt herkend als GTX. Zie ook mijn eerdere post: Laagvliegerke in "Het 7900GTO Discussietopic Deel 3"
nice :P

ik heb ze gewoon op 650/800 draaien. ik zal eens kijken of ik zo'n GTX bios erin geflashed krijg. ik ga er vanuit dat ik niks hoef te veranderen aan de bios en dat ik deze zonder problemen in de kaart kan flashen. of is dat te "makkelijk" gedacht?

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 16:15
Ik dacht dat de geheugen timings van een GTO totaal anders waren en dat het daarom niet altijd even lekker werkte?

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 02:45
Retaliator schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:48:
[...]

ik heb ze gewoon op 650/800 draaien. ik zal eens kijken of ik zo'n GTX bios erin geflashed krijg. ik ga er vanuit dat ik niks hoef te veranderen aan de bios en dat ik deze zonder problemen in de kaart kan flashen. of is dat te "makkelijk" gedacht?
650/800 maar?

Mijne doet 720/890 artifactloos.

Zit daar zoveel verschil in?
Ik zou trouwens alleen een bios laden voor wellicht nog hogere clocks, anders gewoon erbij clocken, wel zo veilig. Wellciht heeft de GTX bios meer volt naar de core/mem ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door wimpie007 op 12-11-2007 14:35 ]

• D-Three
Retaliator schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:48:
[...]

Het geheugen van jouw GTO moet GTX speeds kunnen draaien! Anders kan je wel problemen krijgen :) Het is beter om gewoon jouw GTO over te clocken aangezien een normale GTX-bios geen echte meerwaarde is. Tenzij je de timings verlaagd. Zie mijn verhaal hieronder ;)
Vandread schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:15:
Ik dacht dat de geheugen timings van een GTO totaal anders waren en dat het daarom niet altijd even lekker werkte?
Er is inderdaad een verschil in timings. De GTO heeft strakkere en dus betere timings maar het geheugen draait wel op een lagere kloksnelheid dan de GTX. Vandaar ook de strakkere timings. Wanneer je er een GTX-bios in flasht, draait het geheugen op een hogere snelheid maar zijn de timings minder strak. De specificaties van de chips van de GTO en de GTX zijn wel dezelfde dus in theorie moet het gaan. Er is wel het verhaal dat de geheugenchips van de GTO niet van zo'n goede kwaliteit zijn en dat deze niet allemaal overweg kunnen met de GTX-speeds. Dit wil ik best geloven aangezien de overclockresulaten soms ver uit elkaar liggen en sommige GTO's niet op GTX speeds kunnen draaien.

Wat ik heb gedaan, is een GTX bios genomen en daarvan de timings verlaagd zodat deze dezelfde zijn als van een GTO. En wat blijkt? Dat de GTX bios iets beter presteert op dezelfde timings en snelheid als de GTO bios. Ik dacht toch dat ik het goed had uitgelegd in m'n post :P

Ik heb nu dus een GTX-bios in mijn kaartje met GTO-timings en op de snelheid 660/700. Hoger heb ik nog niet echt geprobeerd omdat mijn SG01 geen perfecte airflow had en ik wat bang was voor de temperaturen. Er staat echter een nieuw minikastje in bestelling met een betere airflow dus binnenkort kan ik eens proberen hoe hard die echt gaat ;)
wimpie007 schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:34:
[...]

650/800 maar?

Mijne doet 720/890 artifactloos.

Zit daar zoveel verschil in?
Ik zou trouwens alleen een bios laden voor wellicht nog hogere clocks, anders gewoon erbij clocken, wel zo veilig. Wellciht heeft de GTX bios meer volt naar de core/mem ofzo?
Het voltage wordt niet geregeld door de bios. Het verhaal gaat dat de GTO's eigenlijk de eerste GTX'en waren maar dat een deel van de geheugenchips van de videokaarten problemen hadden met de snelheid en dus niet aan de specificaties voldeden. Men is dan overgeschakeld op andere chips en die deden het wel goed. Alleen lag er nog een hoop geproduceerde GTX'en met de "slechte" chips. Een groot deel deed het wel perfect maar aangezien het teveel tijd/geld zou kosten om uit te vogelen welke chips het wel goed deden op GTX-speeds, heeft men in die kaartjes een andere bios geflasht met een lagere geheugensnelheid. Die kaartjes zijn dan de GTO's geworden en zo kon men er toch nog geld voor krijgen ;) De lagere timings zijn ook te verklaren, als je kijkt naar de datasheet van de geheugenchips, zijn dat de normale timings voor die snelheid.

[ Voor 51% gewijzigd door D-Three op 12-11-2007 18:48 ]

Verwijderd

Kan je deze kaart in SLI met bijv. een 8800GT gebruiken :9~ ?? Ik heb een P5W moederbord..

• FDMK
spyros schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:53:
Ik heb respons van mn RMA :D ...Azerty is ook tot de conclusie gekomen dat de kaart kapot is en hebben m naar de leverancier gestuurd omdat deze niet meer te koop is.
Werd geen woord over kosten gerept ofzo wat betekent dit? dat ik een vervangende krijg of
tot opheden zou ik elke keer gemaild worden over de status wanneer ik belde maar nog geen 1 mailtje gezien :O wat een #@%#!@ zaak is dat toch zeg. "ja we hebben nog niets gehoord van onze leverancier }:O "

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:15
spyros schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:11:
[...]

tot opheden zou ik elke keer gemaild worden over de status wanneer ik belde maar nog geen 1 mailtje gezien :O wat een #@%#!@ zaak is dat toch zeg. "ja we hebben nog niets gehoord van onze leverancier }:O "
Zeer herkenbaar, de mijne was ook kapot en teruggestuurd naar de leverancier, ik dacht eerst: mooi dat schiet lekker op maar het duurde dus 3-4 weken, toen ging ik overmatig vaak bellen naar due zaak en stuurde ze me uiteindelijk een 7950GT op (ik denk nog steeds om van het gezeur af te zijn). Grappige is dat die kaart ondanks dat ie natuurlijk langzamer is wel gruwelijk clockte en passief was en kon m voor een redelijke prijs verkopen om uiteindelijk een 8800GTS te halen. Mijn advies: bel ze plat! Twee keer per dag minimaal, geen mailtjes dat is indirect en minder aandacht behoeftig ;)
Zorg er voor dat ze je er kennen. Beste is beroemd EN berucht in dit geval haha.

[ Voor 4% gewijzigd door bokkow op 03-12-2007 00:51 ]

M3P - M3LR - 6320Wp

• D-Three
Bij mij heeft het ook zo'n 2 maanden geduurd. RMA-aanvraag eind oktober en kaart terug eind januari. Ik denk niet dat Azerty er iets kan aan doen, ik heb nog klachten gehoord dat de service van MSI traag is. Het feit dat de kerstperiode er nog tussen zat, zal natuurlijk ook niet veel geholpen hebben.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:38

Pinjataaa

Hit me!

Laagvliegerke schreef op maandag 03 december 2007 @ 01:27:
Bij mij heeft het ook zo'n 2 maanden geduurd. RMA-aanvraag eind oktober en kaart terug eind januari. Ik denk niet dat Azerty er iets kan aan doen, ik heb nog klachten gehoord dat de service van MSI traag is. Het feit dat de kerstperiode er nog tussen zat, zal natuurlijk ook niet veel geholpen hebben.
Azerty is afhankelijk voor de service van MSI en ik kan je vertellen, die is niet snel :X
Fabrikanten zijn sowieso niet echt snel.
En daar komt bij, dat jij em inleverd bij de winkel, deze leverd hem in bij de reseller, deze bij de distributeur, deze bij de fabrikant. Vervolgens moet het weer terug.. van fabrikant distributeur etc.

Dat neemt wel veel tijd in beslag

En @ Bokkow, een 7950GT is veel minder waard dan een 7900GTO :S Ze moeten altijd een gelijkwaardig product of een betere leveren. Mijn 7950GT haald lagere scores dan mijn oude 7900GT Dit laatste klopt niet, ik krijg had een programma op de achtergrond draaien dat mijn score tegenhield :X

[ Voor 36% gewijzigd door Pinjataaa op 09-12-2007 21:14 ]

Verwijderd

Wat zijn de verschillen tussen een 7950GT en een 7900GTO in de benchmarks? Op tomshardware staat die GTO namelijk niet in de lijst bij VGA Charts, dus kan ze daar niet vergelijken. En ik bedoel van een "gewone" GTO, dus geen overclockte:p

• FDMK
nou ik heb witte rook :)..
Ik krijg 120 euro voor mn kaart en ben daar mee akkoord gegaan omdat ik het gezeik zat was en het wel een redelijk bedrag vond.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:38

Pinjataaa

Hit me!

120 euro is een mooi bedrag hoor ;)

Verwijderd

Zijn er nou grote verschillen tussen de 7950GT en een 7900GTO? Welke scoort hoger?

• Retaliator
Laagvliegerke schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:33:
[...]

Het geheugen van jouw GTO moet GTX speeds kunnen draaien! Anders kan je wel problemen krijgen :) Het is beter om gewoon jouw GTO over te clocken aangezien een normale GTX-bios geen echte meerwaarde is. Tenzij je de timings verlaagd. Zie mijn verhaal hieronder ;)
Mijn GTO's lopen al 1,5 jaar op GTX speeds. Maar ik laat de jongens wel gewoon GTO heten.

Zou je me kunnen vertellen welke GTX bios je hebt gebruikt om jou GTO te flashen? (dan ga ik die ff proberen in één van mijn kaartjes)

• D-Three
Via NiBiTor had ik de naam van de kaart in de GTX-bios gewijzigd naar 7900 GTO maar de drivers blijven de kaart herkennen als een GTX. Maar een GTX-bios met GTO timings levert dus iets betere prestaties. Al zal dat bijna niet merkbaar zijn ;) Ik zal straks eens kijken welke bios het precies is, ik ben nu met m'n laptopje van het werk bezig. Mijn desktop is momenteel "KO" :P Al denk ik niet dat het zoveel uitmaakt, ik heb gewoon de BIOS genomen van een MSI 7900 GTX vanop mvktech.net.

• Retaliator
Laagvliegerke schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:38:
Via NiBiTor had ik de naam van de kaart in de GTX-bios gewijzigd naar 7900 GTO maar de drivers blijven de kaart herkennen als een GTX. Maar een GTX-bios met GTO timings levert dus iets betere prestaties. Al zal dat bijna niet merkbaar zijn ;) Ik zal straks eens kijken welke bios het precies is, ik ben nu met m'n laptopje van het werk bezig. Mijn desktop is momenteel "KO" :P Al denk ik niet dat het zoveel uitmaakt, ik heb gewoon de BIOS genomen van een MSI 7900 GTX vanop mvktech.net.
Als je meer weet hoor ik het graag.

Maar je hebt dus je GTO voorzien van een GTX bios en deze toen downgeclocked?

• D-Three
Sorry voor mijn late reactie. Ik heb net even gekeken en eerlijk gezegd weet ik niet meer welke bios ik precies gebruikt heb :D Ik kan je wel zeggen dat het een 7900GTX bios is met versienummer 05.71.22.12.15. Ik denk dat ik deze gekozen heb omdat het de hoogste versienummer is.
Retaliator schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:33:
[...]

Als je meer weet hoor ik het graag.

Maar je hebt dus je GTO voorzien van een GTX bios en deze toen downgeclocked?
Ik heb een GTX bios genomen en inderdaad gedownclocked maar ik heb tevens de geheugentimings verlaagd naar GTO-speeds.

• M617573
  • Laatst online: 08-07 18:32
Nevermind, heb de startpost gelezen!
:o

[ Voor 83% gewijzigd door M617573 op 30-12-2007 15:14 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste