Het 7900GTO Discussietopic Deel 3

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Afbeeldingslocatie: http://www.nvidia.com/docs/cp/4820/enthusiast_header.jpg
Hierbij het nieuwe Geforce 7900GTO topic, dit omdat de vorige vol is.
Het vorige topic vind je overigens hier

Na het succesvolle tweede 7900GTO-topic vind je hier alweer de derde. Hou het weer lekker ontopic net als in de vorige. Ik zag wel dat de laatste paar pagina's al een beetje vervuilt begonnen te raken. Dus dit lijk me een goed moment om weer met een schone lei te beginnen.

Als je nieuw bent in dit topic lees dan eerst even de topicregels aub. Dit zorgt ervoor dat niemand zich irriteert en het houdt ook het topic schoon.

Veel plezier!

Topicregels

In dit topic gelden een aantal regels om het lekker knus en gezellig te houden met zijn allen, namelijk:

• Dit is een discussietopic. Het is de bedoeling dat hier gediscussieerd wordt over enkel de 7900 GTO videokaarten. Dat mag best uitgebreid, van problemen/vragen tot voltmods en overclocken.

Not done is:
• Vermelden waar kaarten beschikbaar zijn.
• Vermelden wanneer jij je kaart hebt of wanneer je hem hebt besteld
• Simpele vragen stellen die je terug kan vinden in de startpost (hoe je moet overclocken bijvoorbeeld!)
• Je score in 3DMark tegenvalt en je afvraagt wat je hieraan kan doen.(zie de 3DMark-FAQ)
• Vragen hoe deze kaart tegen kaart X presteert, hiervoor heb je google en reviews!

Uitermate not done is:
Flames, ernstige beledigingen, trollen, bedreigingen, en al dat soort ongerief horen in dit topic niet thuis. Weet je niet zeker hoe je je dient te gedragen in een topic als deze, raadpleeg dan de GoT-FAQ, een aanrader voor de beginnende GoTter

Als iedereen zich aan deze regels houdt dan wordt dit een harstikke gezellig topic.
Want zoals je waarschijnlijk weet is dit kaartje :9~

Oude topic(s)
MSI 7900GTO
Het 7900GTO Discussietopic

Dé 7900GTO kaart

[URL=http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3498/2223.jpg[/IMG][/URL]

De Geforce 7900GTO is gebasseerd op de G71 core. Daarom heb ik het volgende stukje even geleend uit het algemene nVidia topic:
Over de G71 die op 9 maart op CeBit werd geïntroduceerd valt (zeker ten opzichte van zijn voorganger G70), weinig nieuws te melden. De enige grote verandering zit hem in het productie-procédé, het oude (lang gebruikte) 110nm-proces is vervangen door het nieuwe 90nm-proces waar ook Low-K beschikbaar op is. De voordelen hiervan zijn legio:

- er kunnen veel meer cores uit één wafer gehaald worden omdat de G71 kleiner is dan de G70, hij zal dus goedkoper te produceren zijn.
- de kloksnelheden kunnen, omdat de chip kleiner is dan zijn voorganger, flink opgeschroefd worden.
- omdat de chip kleiner is geworden hoeft er ook minder voltage doorgepompt te worden om die hogere kloksnelheden te halen.
- en omdat de chip kleiner is geworden produceert hij dus ook minder warmte.
Inmiddels zijn er zo een vijftal kaarten beschikbaar, te weten:
- 7900GS
- 7900GT
- 7950GT
- 7900GTX
- 7950GX2
Daarnaast is dus nu de 7900GTO verkrijgbaar. Het schijnt dat dit een tijdelijke oplage is, alhoewel dit nog steeds niet zeker is. Wat wel zeker is, is dat de 7900GTO in Nederland alleen beschikbaar is van MSI. EVGA heeft ook kaarten, maar deze zijn alleen voor de Amerikaanse markt beschikbaar gesteld.

Wat is het verschil tussen de allerhande kaarten?
Om deze vraag te beantwoorden vergelijk ik de GTO met de 7900GT, 7950GT en de 7900GTX.
Tussen al deze kaarten zijn er namelijk dezelfde verschillen. Ze hebben allemaal een andere core-frequentie en geheugen-frequentie:

NaamCore-frequentieGeheugen-frequentieVerschil met GTO (core/mem)
7900GT450 Mhz1.32 Ghz200/0 Mhz
7950GT550 Mhz1.4Ghz100/-80
7900GTX650 Mhz1.6 Ghz0/-280
7900GTO650 Mhz1.32 Ghz

Zoals je ziet heeft de GTO dezelfde core-frequentie als de GTX. Maar niet dezelfde geheugenfrequentie, deze loopt op 1.32Ghz.
Het mooiste van deze kaart zijn niet zozeer de "standaard" snelheden. Het grote voordeel is namelijk dat deze kaart hetzelfde PCB deelt als de GTX én dezelfde koeler. Dit gecombineerd levert een zeer mooi overclockpotentieel. Voor resultaten kun je ook het vorige topic openslaan.
Dit alles wordt overigens verkocht voor een hele mooie prijs van rond de 240€.
Kortom een prachtige kaart voor een superprijs 8)
Zie voor prijzen: MSI-GeForce-7900-GTO-512MB

Reviews

Review hardware.info

Review Overclockers New Zealand

Mijn eigen review:
http://tweakers.net/productsurvey/survey/3498

Review van Goku33:
http://tweakers.net/productsurvey/survey/3352

Veel gestelde vragen

• Welk programma kan ik het beste gebruiken om te overclocken?
    - Elk programma heeft zijn voor- en nadelen, voor een overzicht zie de overclocksectie.
  • Hoe ver kan ik mijn kaart overclocken?
    - Dat is voor elke kaart verschillend, dus daar is onmogelijk antwoord op te geven.
    Een goede indicatie kun je krijgen door op "detect optimal frequenties" te klikken als je
    coolbits hebt geïnstalleerd. (voor coolbits zie overclocksectie)
  • Kan ik de GTO ook in SLI gebruiken?
    - Jazeker! Dit is gelukkig ook het geval bij deze kaart. Als je 2 kaarten hebt heb je alleen nog een
    moederbord nodig dat SLI ondersteunt en een SLI-brug.
  • Welke drivers kan ik het beste gebruiken?
    - Dit is een moeilijke vraag om te beantwoorden. Elke driver presteert weer anders op een verschillend systeem. Dus het is voornamelijk testen. Waar veel over drivers wordt gesproken is op het guru3d forum, dus neus daar eens rond naar de ervaring die mensen hebben met bepaalde drivers. Ook voor driver downloads kun je terecht op guru3d

Overclocken

Overclocken is het sneller laten lopen van je videokaart dan waar hij eigenlijk voor bedoelt is. In het geval van de GTO kun je redelijk safe een beetje overclocken. Dit omdat hij over het pcb en de koeler van de GTX variant beschikt.

Let op! Noch GOT, noch ik of andere gebruikers zijn verantwoordelijk mocht je kaart stuk gaan.

Om simpel je kaart wat te overclocken kun je het beste één van de onderstaande programma's gebruiken:

ATiTool 0.0.25 beta 10
ForceWare Coolbits 2.0
nV HardPage SE 3.4
PowerStrip 3.63
RivaTuner 2.0 RC 16.1

Krijg je hier niet genoeg Mhz'en mee uit je kaart, dan is er altijd nog de voltmod >:)
Zie hiervoor de voltmod-sectie (volgend kopje).

Ook kun je proberen om er een ander bios in te flashen. Er zijn biossen met strakkere timings voor het geheugen. Ook kun je natuurlijk biossen gebruiken van de GTX, maar pas wel op of je geheugen de GTX snelheid aankan. Tot dusver heeft een handjevol GOT'ers zijn bios geflashed met niet echt overtuigende resultaten. Scores werden niet echt hoger en de clocks gingen ook niet hoger. Mijn advies: Alleen uitproberen als je echt hopeloos bent :P
edit: Inmiddels zijn er verschillende GOT'ers die het 0.09 bios in hun kaart hebben geflashed (de meeste hebben het 0.15 bios), hiermee konden ze hun geheugen een stuk hoger clocken.
Voor verschillende biossen kun je terecht op mvktech.net

Voltmods

Voor de diehards die aan het gewone overclocken niet genoeg hebben zijn er natuurlijk de voltmods.
Je kan 2 type voltmod doen. Je kan je geheugen van wat extra voltage voorzien, bijvoorbeeld net zoveel zodat hij evenveel volt krijgt als de GTX-broer. Of je kan nog wat extra voltage over de core laten lopen.
Voordat ik verder ga wil ik iedereen er op wijzen dat een voltmod een hardwarematige aanpak is. Dus niet met een programmaatje iets instellen ofzo. Dit gaat over verbindingen leggen op de videokaart zelf m.b.v. solderen etc. Dit betekent dus dat je garantie definitief vervalt (zover dat nog niet gebeurt was ). Ook is de kans dat je je videokaart sloopt aanwezig. Dus als je niet precies weet wat je gaat doen en je hebt hier totaal geen ervaring mee, denk dan nog eens goed na voordat je dit gaat doen.
Niemand hier is verantwoordelijk voor een kaart die jezelf hebt gesloopt

Om jullie van voltmod guides te voorzien wil ik hier onder een lijstje posten. Het heeft namelijk geen zin om hele guides te gaan zetten in de startpost. Heb je nog goede guides, laat het even weten!

Voltmod voor de Core
http://sg.vr-zone.com/?i=3330&s=3
Bovenstaande mod weet ik niet 100% zeker of dit ook voor de GTO werkt. Als iemand dit 100% zeker weet, laat het even weten aub.

Voltmod voor het Geheugen
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=120029

GOT 3dMark05/06 Challenge GTO

Om jullie een beetje uit te dagen is het de bedoeling dat hier een top tien komt met de hoogste 3dmark scores. Zowel 3dmark 2005 als 2006 worden getest.
Plaats UsernameSnelheden (core/mem)Koeling: water/lucht Voltmod: ja/nee SLI: ja/neeProcessortype + snelheid3dMark05 score 3dMark06 score
1 Gurneyhck 703/1680 stock (lucht) nee ja Athlon 64 X2 @ 2600Mhz 13524 (forceware 91.92) 8795 (forceware 97.02)
2 Drammer 720/1860 stock (lucht) Vmem pencilmod nee Core2 duo @ 3611Mhz 13431 (forceware 93.81) 7366 (forceware 93.81)
3 - - - - - - - -
4 - - - - - - - -
5 - - - - - - - -
6 - - - - - - - -
7 - - - - - - - -
8 - - - - - - - -
9 - - - - - - - -
10 - - - - - - - -

Wil je ook een vermelding krijgen. Mail me dan op gurneyhck@gmail.com met het bewijs. Vergeet ook niet alle gevraagde gegevens erbij te zetten. Succes!!

Ik wil even Cybersteef, Pollewob en Jejking bedanken voor hun medewerking aan deze startpost, danku!

[ Voor 18% gewijzigd door Gurneyhck op 07-03-2007 21:19 . Reden: update ]

• Gurneyhck
Ik zal meteen meer even de eerste post plaatsen. Voordat je je afvraagt waarom dit deel 3 is, voor het vorige topic was ook nog een topic, alleen heette dat anders. Vandaar dat ik deze deel 3 heb gedoopt.

Inmiddels heb ik nu zo'n 3 maanden mijn GTO'tjes in SLI draaien en ik ben er meer dan tevreden over. Ze draaien altijd overclocked op 700/1680 zonder problemen. Ik merk ook dat de processor de grote bottleneck is in deze config. Na de zomervakantie er een quad-core ingooien en dan kan ik weer even vooruit ;)

Hoe zit het met andere "langdurige" GTO-gebruikers, nog altijd tevreden?

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:45
Nette openingspost. Misschien kan je bij overclocken ook vermelden dat er met de .09 bios blijkbaar een hogere overclock mogelijk is? Misschien ook nog een linkje bij plaatsen naar mvktech.net
Gurneyhck schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:07:
Ik wou dat ik al de kans had gehad om de kaart langdurig uit te testen. De kaart is nog steeds bij MSI.

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 10:24
Ben ook al een paar weken trotse eigenaar van deze kaart.
Echter verbaas ik me dat jullie op zulke snelheden draaien. ik draai de core op 700 en memory 710.
Dat moet ik dan rekenen als 1420 ofniet?.
Ik snap dat voor iedereen kaart verschillend is tot hoever je kunt gaan, maar maken jullie je niet zorgen als je dat constant op 1680 hebt draaien?.....of moet ik me niet zorgen maken en ook rustig op die snelheden gaan draaien (mocht ie het trekken), want dat is altijd de vraag.

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 23:23
Heeft iemand een idee wat zo'n 7900GTO kaartje over pak-em-beet een maand nog waard is? Hij is RMA en zodra hij terug is (over een maand ofzo) wil ik hem waarschijnlijk verkopen.

• Gurneyhck
Laagvliegerke schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:48:
Nette openingspost. Misschien kan je bij overclocken ook vermelden dat er met de .09 bios blijkbaar een hogere overclock mogelijk is? Misschien ook nog een linkje bij plaatsen naar mvktech.net
Aangepast :)
eldeegee schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:58:
Ben ook al een paar weken trotse eigenaar van deze kaart.
Echter verbaas ik me dat jullie op zulke snelheden draaien. ik draai de core op 700 en memory 710.
Dat moet ik dan rekenen als 1420 ofniet?.
Ik snap dat voor iedereen kaart verschillend is tot hoever je kunt gaan, maar maken jullie je niet zorgen als je dat constant op 1680 hebt draaien?.....of moet ik me niet zorgen maken en ook rustig op die snelheden gaan draaien (mocht ie het trekken), want dat is altijd de vraag.
Heb je sowieso al eens geprobeerd of je geheugen hoger wil klokken? Lijkt me verstandig om eerst eens uit te zoeken wat de echte maximale snelheid is.
Daarnaast moet je ook eigenlijk wel afvragen of het overclocken je een echt snelheidsvoordeel geeft. Bij mij is dat nagenoeg niet het geval omdat mijn cpu een grote bottleneck is.
Overigens moet je idd. die 710 van je memory vermenigvuldigen met 2.
Jorn1986 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:00:
Heeft iemand een idee wat zo'n 7900GTO kaartje over pak-em-beet een maand nog waard is? Hij is RMA en zodra hij terug is (over een maand ofzo) wil ik hem waarschijnlijk verkopen.
Als het goed is zit je dan nog net voor de launch van de R600 en de uitbreiding op de G8x-familie. Denk dat je toch niet zo heel veel moet afschrijven. Kijk eens rond in V&A zou ik zeggen. Ik denk dat je zelf op 180€ moet inzetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Gurneyhck op 16-01-2007 20:29 ]

Verwijderd

Ik ben nog altijd zeer tevreden, beschik over 2 goede overclock kaartjes met standaart .09 bios.
ze doen allebij 1700 op Mem en 700+ op core

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Heb mijn kaartjes teruggefloten van bios ..09 naar de originele ...15. Kon inderdaad hoger klokken met de ..09 maar kreeg lagere waarden in 3Dmark en F.E.A.R. Hoe hoger ik klokte hoe slechter het werd.
Vermoed wel dat de timings in bios ..15 strakker zijn dan in ..09 en dat kan misschien de slechtere OC verklaren bij de meeste onder ons. Heb doorgaans geen geluk met dit soort zaken. :X

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• Vandread
  • Laatst online: 06-07 16:15
Woord die PWM erg heet? Waar hier dus een zwart blokje op zit:
http://www.overclockers.c...900gt0103&file=front1.jpg
Als ik kijk naar zo'n EK waterblok is het contact van het koelblokje van EK zelf met het waterblok zelf niehiel, gewoon een brok alu: *plaatje*

Dat standaard zwarte blokje kan de boel wel koel houden met een pietsie airflow in de kast?

• D-Three
Dat alu blokje is toch verbonden met het waterblok? En dat alu blokje maakt contact met het power circuit? Ik denk wel dat dat genoeg zal koelen hoor!

edit:
Maar het zwarte blokje zal ook wel voldoen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door D-Three op 17-01-2007 20:46 ]

• Vandread
Alu blokje maakt ongeveer 1 tot hooguit 2cm2 contact met de rand van het waterkoelblok.
Dus tja, het "luchtoppervlak" van dat zwarte blokje is vele malen groter dan wat dat waterblok weg zou kunnen krijgen via dat randje :)

Verwijderd

Welke drivers gebruiken jullie? Met mijn GTO en de standaard drivers (ook met de 93.xx serie) heb ik wel eens last van rare "artifacts" bij een overgang tussen zwart en kleur. Echt artifacts kun je het niet noemen, maar het zijn in ieder geval vervormingen. Meer mensen hier last van?

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-07 20:24

Garrett

Watercooler

gewoon zwarte sinkje laten zitten, volstaat prima, 80mm fan of zo ergens in die regio en dan is het al voldoende :)

I love watercooling

• Gurneyhck
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:50:
Welke drivers gebruiken jullie? Met mijn GTO en de standaard drivers (ook met de 93.xx serie) heb ik wel eens last van rare "artifacts" bij een overgang tussen zwart en kleur. Echt artifacts kun je het niet noemen, maar het zijn in ieder geval vervormingen. Meer mensen hier last van?
Al eens geprobeerd om je image quality op "high quality" te zetten? Dat wil vaak helpen.

Verwijderd

Gurneyhck schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:14:
[...]

Al eens geprobeerd om je image quality op "high quality" te zetten? Dat wil vaak helpen.
Bedankt voor de tip, dit lijkt vooralsnog te helpen :)

edit:

Dit lost het probleem helaas niet op :( Iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 16:06 ]

Verwijderd

Ik denk eerder dat er wat met de kaart is dan dat het een verkeerde instelling is...
zulk soort *quality* instelling moeten vlekkeloos draaien op een videokaart.

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 23:23
<nvt>

[ Voor 96% gewijzigd door Jorn1986 op 18-01-2007 19:42 ]

• D-Three
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:57:
Dit lost het probleem helaas niet op :( Iemand een idee?
Heb je een TFT? Komt het niet gewoon daardoor?

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
heb je de resolutie wel op 1280x1024 staan? dan zijn ze weg die artie's.

Audi S3

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 19:12
Is er iemand die TV out gebruikt en met clone mode ook tearing heeft als hij films kijkt? Bij mij werkt dit alleen als ik een single display kies, zodra ik clone doe krijg ik helaas tearing op allebei de schermen, hoop dat er een fix voor is maar vrees van niet |:(

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Verwijderd

Leuk een 7900 gto topic!
Had m nog niet gevonden todat ik wat zocht over fan snelheden, en dan hoe die in te stellen.
Wil namelijk een fan controller kopen voor m'n case vandaar. Zalman of Hardcano 13.
Aangezien ik denk dat mijn Gto fan de meeste herrie maakt wil ik hieraan iets doen.

Maar volgens mij kan je hem ook met rivatuner instellen heb ik begrepen.
Ga zo eens kijken (nu nachtdienst) of ie echt de meeste herrie maakt en of die fan instelling werkt.

ik zal mijn bevindingen eens een keer posten, en hoever ik kan gaan met deze kaart.
Zit nu op 6500 met 06@stock

edt: het is niet mijn gto fan! die is echt stil...zal wel een case fan zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 06:50 ]

• D-Three
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 05:00:
edt: het is niet mijn gto fan! die is echt stil...zal wel een case fan zijn.
Dacht ik al :P
Hou de fans één voor één eventjes tegen met de vinger (niet te lang). Niet jouw vinger er gewoon in stoppen maar in het center de fan vertragen. Dan zal je de lawaaimaker snel gevonden hebben. Het kan eventueel ook de voeding zijn. Daar stop je best niks in ;)

[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 21-01-2007 08:39 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 21:48

Deathchant

Don't intend. Do!

Hallo, ik heb me een MSI 7900GTO gekocht.

Donderdag besteld telefonisch bij INFORMATIQUE en nu al in huis. Echt goeie service! Maar ja, de aftersales is meestal belangrijk he, dus kan ikniet beoordelen...

249 euro heb ik betaald.

Maar nu is mijn vraag welk bios het stabielste is? Ik heb zelf een 6800GT GS van Gainward, en destijds waren er ontzettend veel versies van biossen die niet goed waren.
Wat is het beste bios voor de MSI7900GTO?
Ik had namelijk ergens gehoord (ik meen op guru3d) dat de 01-versie niet zo goed was (5.71.22.12.01)
Ik heb 5.71.22.39.13

[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 27-01-2007 18:11 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 08:14
.01 bestaat niet zover ik weet

voor overclocken moet je de .09 bios hebben..

deze kan je downloaden bij de nvidia downloads op http://www.mvktech.net/

informatiq is trouwens een goede zaak. zal je geen problemen mee krijgen :)

goofy

[ Voor 19% gewijzigd door ikbengoofy op 27-01-2007 19:29 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Leuk linkje.
Je kan de fanspeed van je GTO softwarematig regelen, je kan ook de temperatuur in de gaten houden, maar normaliter kan je niet de fanspeed niet laten regelen aan de hand van de temperatuur.
In het linkje legt iemand uit hoe je door middel van Rivatuner dat wel kan doen.
Ik heb het nu bijvoorbeeld zo ingesteld staan:
(als je niks aanpast staat de fan standaard ALTIJD op 49%)
25% speed onder de 40c core temperatuur
49% boven de 40c
60% boven de 45c
70% boven de 53c
80% boven 55c
90% boven de 57c
100% boven de 59c.
Wanneer ik niks grafische doe is de GTO tussen de 30 en 40 graden, en draait de fan dus op zijn allerstilst (25% is de laagst mogelijke stand).
Daarboven zal hij naar mate hij warmer word harder gaan koelen, wat gunstig is voor de stabiliteit en dergelijke (de kaart is uiteraard overgeclocked), en zal dan pas meer geluid/herrie gaan maken. Maar wanneer de kaart echt warm wordt is dat toch in games, dus is wat meer geluid echt niet iets wat ik merk. En zodra ik de game afsluit, zakt de temperatuur heel hard en is hij meteen weer stil :).
Ideaal.

Wat de temperaturen betreft, toen ik mijn kast dichtbij een hete kachel had staan tijdens het Neverwinter Nights 2 spelen ging hij op 80% draaien, zat hij dus tussen de 55 en 57 graden in, terwijl ik bij het testen op 66 graden uitkwam (kast niet naast een kachel), fan op de standaard 49%, en de kaart overgeclocked. Goeie verbetering dus :).

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik hoor mijn 7900GTO eigenlijk totaal niet, behalve als ik mijn oor tegen de kaart aan houdt. En het is ook niet zo dat mijn pc nou herrie maakt oid. Dus ik zie opzich het nut er niet zo van in. Tenzij je je pc echt dood en doodstil wilt hebben.

• Gurneyhck
RoD schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:17:
Ik hoor mijn 7900GTO eigenlijk totaal niet, behalve als ik mijn oor tegen de kaart aan houdt. En het is ook niet zo dat mijn pc nou herrie maakt oid. Dus ik zie opzich het nut er niet zo van in. Tenzij je je pc echt dood en doodstil wilt hebben.
Het kan ook nut hebben als je wilt dat ie al eerder begint met koelen. Misschien kun je ervoor zorgen dat je tijdens het overclocken zo je GTO koeler houdt dan met de standaard fan-instellingen.

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Het punt is inderdaad niet dat hij herrie maakt. Het punt is dat hij gewoon veel harder kan koelen dan hij nu doet, maar op vanaf circa 65% is hij toch duidelijk een stuk luider, dus wil je dat alleen wanneer hij warmer is geworden. Ook al fikt de kaart bijna door, je fan zal geen procent harder gaan draaien. Met deze aanpassingen wel. Dus het is vooral voor overklokkers natuurlijk, dit is immers nog steeds Gatherings of Tweakers.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja nou ja informatique is normaal erg duur, maar dat wat ik nu meegemaakt heb is alleen maar positief!.

Kijk, bij Gainward's GoldenSample modellen heb je een overklok tooltje erbij en fan regelaar...
Is het trouwens nuttig om die programma's van MSI te installeren die je erbij krijgt?
De standaard koeler koelt ontzettend goed al en is identiek aan de GTX dus...

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:18

Fjeze

AllesPerfect!

ik heb bij informatique ook het kaartje maar besteld afgelopen maandag en dinsdag al in huis! goede en snelle service! ik heb een kaartje met .13 bios aan de sticker op de achterzijde te zien.
heeft iemand ervaring hiermee?
ik kan mijn kaart nog niet gebruiken omdat de rest van mijn systeem nog in bestelling staat/besteld moet worden.
in ieder geval iedereen hier bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen!
ik heb ze dan wel niet zelf geteld maar na het lezen van deze 3 topics was mijn keuze snel gemaakt!

Fly or Die

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:18

Fjeze

AllesPerfect!

even een kick hoor, waarom is dit topic van zo'n lekkere kaart ineens zo stil gevallen?
we willen overclock resultaten zien. en ervaringen met de verschillende bios versies.
ik zelf kan helaas nog niet meedoen, moet nog wachten op mijn E600 i.c.m. Gigabyte DS4 en G.E.I.L. PC6400 CL4 geheugen!

Fly or Die

• RoD
  • Niet online

RoD

N-E-R-D schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:18:
even een kick hoor, waarom is dit topic van zo'n lekkere kaart ineens zo stil gevallen?
De kaart is niet meer erg goed verkrijgbaar, daar zal het wel aan liggen.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Nou voorruit dan maar :P ik zal nog even een laatste keer mijn scores posten. Mijn kaart gaat morgen weg en wordt vervangen door een 7950GX2 ;) ook die ga ik weer pushen natuurlijk :P

Resultaten 7900GTO @ 730/840 + E6300 @ 2.94ghz

3Dmark01: 40902
3Dmark03: 26576
3Dmark05: 12391
3Dmark06: 6934
sm2: 2888
sm3: 2780
cpu: 2476

Met voltmod open alleen nog maar 3dmark06 gedraait @ 775/830.
Dit was goed voor 7036 3dmarks. Dat viel me nogal tegen...

• Gurneyhck
Killed-1 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:29:
Nou voorruit dan maar :P ik zal nog even een laatste keer mijn scores posten. Mijn kaart gaat morgen weg en wordt vervangen door een 7950GX2 ;) ook die ga ik weer pushen natuurlijk :P

Resultaten 7900GTO @ 730/840 + E6300 @ 2.94ghz

3Dmark01: 40902
3Dmark03: 26576
3Dmark05: 12391
3Dmark06: 6934
sm2: 2888
sm3: 2780
cpu: 2476

Met voltmod open alleen nog maar 3dmark06 gedraait @ 775/830.
Dit was goed voor 7036 3dmarks. Dat viel me nogal tegen...
Komt waarschijnlijk door je cpu die de bottleneck is. Als ik in mijn SLI-rig 3dmark06 draai dan haal ik eind 8000 punten (iets van 8900 bijvoorbeeld). Zet ik vervolgens AA op 8x en AF op 16x dan verlies ik nog geen 1000 punten, ik krijg dan een score van begin 8000.
Natuurlijk is jou cpu wel sneller, maar ik denk toch dat het daaraan ligt.

Verwijderd

Gurneyhck schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:47:
[...]

Komt waarschijnlijk door je cpu die de bottleneck is. Als ik in mijn SLI-rig 3dmark06 draai dan haal ik eind 8000 punten (iets van 8900 bijvoorbeeld). Zet ik vervolgens AA op 8x en AF op 16x dan verlies ik nog geen 1000 punten, ik krijg dan een score van begin 8000.
Natuurlijk is jou cpu wel sneller, maar ik denk toch dat het daaraan ligt.
Fout gedacht....

Bijna 7000 punten is gewoon een hele dikke score voor een enkele kaart.

• TFDev
maar niet dik genoeg :+ daarom komt er ook een 7950GX2, en ga ik daar es mee spelen ;) Net nog even een run geprobeerd met voltmod open, maar ik haal de 7100 gewoon NIET :/

• Gurneyhck
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:13:
[...]

Fout gedacht....

Bijna 7000 punten is gewoon een hele dikke score voor een enkele kaart.
Dat klopt ja en ik zeg ook niet dat dat niet zo is. Ik geef alleen een mogelijke verklaring voor de geringe puntentoename bij het overclocken van killed-1 zijn videokaart.

• TFDev
maar ik heb met de verhoging van 650 / 660 naar 730 / 840 wel 1000 punten winst gemaakt (van 6000 naar net geen 7000) maar met 50 mhz extra op de core haal ik echt net 100 punten extra ofzo :S misschien idd toch een systeem bottleneck :P nouja, dan maar voor een E4300 gaan straks icm me 7950GX2 ^^

Verwijderd

heb mijn 7900gto al een tijdje

compleet standaard gehouden
cpu 6400 @ 3 ghz

3dmark06 = 6108
3dmark05 = 10641
3dmark03 = 23210

3dmark06 details
sm2.0 = 2507
hdr/sm3.0 = 2348
cpu = 2539

fear frame test
settings = grapivhs MAX, computer High

result
minimum fps = 40
avarege fps= 82
maximum = 196

0% below 25 fps
2% between 25 and 4 fps
98% above 40 fps

ben nog steeds aan het wachte tot een game die ik niet op max settings kan spellen :D
mischien suprem commander

• TFDev
Probeer NFS carbon maar, of R6 Vegas... die spellen lukt het wel :|

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 10:24
ook die spellen draaien makkelijk voluit @ E6400 @ 2.8 ghz en 7900 GTO hoor..

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 14:25
Zijn er ook mensen die een andere koeling op de kaart hebben gezet. Ik overweeg om een zalman VF900CU erop te zetten. Ik vind de temperatuur van 48 graden stressed beetje te hoog.

• RoD
  • Niet online

RoD

Lumics schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:48:
Zijn er ook mensen die een andere koeling op de kaart hebben gezet. Ik overweeg om een zalman VF900CU erop te zetten. Ik vind de temperatuur van 48 graden stressed beetje te hoog.
Vind je dat hoog? 8)7 Dat kan ie makkelijk hebben hoor. Ik zou me pas zorgen gaan maken bij 80+ Zonde van het geld, de koeler is al super.

• Lumics
RoD schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:51:
[...]

Vind je dat hoog? 8)7 Dat kan ie makkelijk hebben hoor. Ik zou me pas zorgen gaan maken bij 80+ Zonde van het geld, de koeler is al super.
Bedoel eigenlijk dat ik het ook leuk vind om er een andere koeler op te gooien. Die 3 tientjes is ook geen ramp. Ik wil dus graag weten of er mensen zijn die succesvol dit ding erop hebben gezet?

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:08
Lumics schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:56:
[...]

Bedoel eigenlijk dat ik het ook leuk vind om er een andere koeler op te gooien. Die 3 tientjes is ook geen ramp. Ik wil dus graag weten of er mensen zijn die succesvol dit ding erop hebben gezet?
... gast, dat is ABSOLUUT niet nodig. Die zalman zal waarschijnlijk slechter koelen dan deze die er op zit!!

Koop liever een HD-bracket, of wat papst fannetjes oid. ... of een goede cpu koeler.

• Lumics
maurits82 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:48:
[...]

... gast, dat is ABSOLUUT niet nodig. Die zalman zal waarschijnlijk slechter koelen dan deze die er op zit!!

Koop liever een HD-bracket, of wat papst fannetjes oid. ... of een goede cpu koeler.
Heb ik al, heb ik al, en die ook. Maar nog geen zalman GPU koeling.

• D-Three
Lol, 48 stressed is niet hoog voor een GPU! :) Men moet CPU's en GPU's niet vergelijken.

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 09:52
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:01:
heb mijn 7900gto al een tijdje

compleet standaard gehouden
cpu 6400 @ 3 ghz

fear frame test
settings = graphics MAX, computer High

0% below 25 fps
2% between 25 and 40 fps
98% above 40 fps
Huh, mijn fps is een stuk lager. ik speel alles echt op max, FSAA 4x, AA op 16 enz. Alleen softshadows heb ik uitstaan. Mijn fps komt ook onder de 25. Hoe kan dit nou?
Mijn 3dmark05 score is +- 9500.

Specs:
Core2Duo 6400 @ standaard
7900 GTO @ standaard
Asrock 775-Dual_VSTA
2x 512 MB DDR II PC5400
WD 74 GB raptor
Tagan 380W

[ Voor 42% gewijzigd door Cloudy op 07-02-2007 12:56 ]

Wazaa?

• FDMK
  • Laatst online: 17:24
Gurneyhck schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:07:
Ik zal meteen meer even de eerste post plaatsen. Voordat je je afvraagt waarom dit deel 3 is, voor het vorige topic was ook nog een topic, alleen heette dat anders. Vandaar dat ik deze deel 3 heb gedoopt.

Inmiddels heb ik nu zo'n 3 maanden mijn GTO'tjes in SLI draaien en ik ben er meer dan tevreden over. Ze draaien altijd overclocked op 700/1680 zonder problemen. Ik merk ook dat de processor de grote bottleneck is in deze config. Na de zomervakantie er een quad-core ingooien en dan kan ik weer even vooruit ;)

ben al een paar maanden gelukkige gebruiker van deze kaart 710/1600 :)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cloudy schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:56:
[...]

Huh, mijn fps is een stuk lager. ik speel alles echt op max, FSAA 4x, AA op 16 enz. Alleen softshadows heb ik uitstaan. Mijn fps komt ook onder de 25. Hoe kan dit nou?
Mijn 3dmark05 score is +- 9500.

Specs:
Core2Duo 6400 @ standaard
7900 GTO @ standaard
Asrock 775-Dual_VSTA
2x 512 MB DDR II PC5400
WD 74 GB raptor
Tagan 380W
Dat is vrij normaal lijkt me. Op een Athlon 64 FX-57 met een 7800 GTX en 1600x1200@32,8xAF,4xFSAA kom je al gauw op een min van 16 fps uit. Zie http://www.firingsquad.co...cpu_performance/page3.asp

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-07 14:31

FikkieHo

Wokmaster

Mijn kaart werkt prima, maar als ik films wil kijken en een poosje niet met mijn muis beweeg of typ, dan schakelt hij mijn digital out uit. Mijn monitor en pc werken dan prima, alleen ontvangt mijn monitor geen signaal meer... Dat is nogal vervelend, en nee, ik heb al gekeken naar screensaver, virussen, en energie beheer.. Daar is nix mis mee.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:56

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Ik heb sinds een week ook een 7900GTO in huis, maar ik haal niet erg overtuigende scores op 3DMark06. Ik zie hier (en in het vorige deel) veel scores van mensen, maar velen komen hoger dan mij.

Mijn setup:
- E6600 @ 3200MHz (356x9)
- 2GB dual channel PC6400
- Verse Windows XP 32-bit install
- 92.91 nVidia drivers
- Nieuwste Intel drivers voor ASUS P5B deluxe (965P chipset)

3DMark06 score met stock 7900GTO: 6100 -O-

Kan een van jullie zien waardoor ik een vrij lage score heb? Om eerlijk te zijn had ik een stock score van rond de 6500-6600 verwacht met deze CPU, of is dat niet realistisch? Zijn andere nVidia drivers een oplossing? Moet ik een andere BIOS in de kaart flashen?

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:43

McLambo

MTB Junky

Hmm, Nu dat nvidia de 8800GTS 320MB heeft gelanceerd, vraag ik me af of het de moeite is om deze aan te schaffen en de GTO van de hand te doen. Helaas zijn er nog niet echt bench-mark resultaten met de 7900gtx/gto in vergelijking...

• D-Three
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2926

Tja, het is een beetje wikken en wegen. De afgeslankte 8800GTS presteert minder goed op extreem hoge resoluties. Maar dat hoeft geen nadeel te zijn aangezien velen tegenwoordig gamen op een TFT en dus "vast zitten" aan een bepaalde resolutie. Er is wel degelijk een verschil tussen een 7900GTX en een 8800GTS 320MB en als je voor een klein bedrag kan upgraden kan het zinvol zijn. Anders niet echt. De 8xxx-reeks zal natuurlijk wel beter presteren in de volgende generatie games. Maar binnen een half jaar zal het videokaartlandschap er natuurlijk weer anders uit zien. Het gaat allemaal te snel :D

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ja, dat is waar. Misschien is het verstandiger om het antwoord van ATI af te wachten en de revised 8800*** serie. Maar ja, tegen die tijd is m'n 7900GTO niet zo veel meer waard ... :'(

• Gurneyhck
McLambo schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:25:
Ja, dat is waar. Misschien is het verstandiger om het antwoord van ATI af te wachten en de revised 8800*** serie. Maar ja, tegen die tijd is m'n 7900GTO niet zo veel meer waard ... :'(
Ja maar je GTO is nu al niet veel meer waard door de 8800GTS 320MB versie. Door deze launch zijn onze GTO'tjes helaas weer wat meer afgeschreven. Ik zie ook niet echt het nut naar de upgrade naar deze kaart toe. En ik heb ook een vermoeden dat 320MB niet heel lekker gaat zijn wil je directx 10 games voluit draaien.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Op dit moment zijn ze nog aardig gewild voor SLI setups. Op Marktplaats worden er ook aardig wat van eigenaar verwisseld..

Verwijderd

Jorn1986 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:00:
tussen de 150 en 200 euro...

• Gurneyhck
Ja dus misschien een idee voor jou om naar SLI over te stappen.

@ Nostra, ik denk niet dat je over een maand er nog 200€ voor kan krijgen. Vergeet niet dat de mainstream 8x00 serie eraan komt. En ook de ATI kaarten komen er zeer spoedig aan. 150€ zou wel kunnen, maar niet veel meer vrees ik.

edit: zie net dat het een vraag van bijna een maand geleden is. In dat geval is dat dus nu en dan heb je wel gelijk nostra :+

[ Voor 18% gewijzigd door Gurneyhck op 13-02-2007 15:40 ]

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Gurneyhck schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:39:
Ja dus misschien een idee voor jou om naar SLI over te stappen.

@ Nostra, ik denk niet dat je over een maand er nog 200€ voor kan krijgen. Vergeet niet dat de mainstream 8x00 serie eraan komt. En ook de ATI kaarten komen er zeer spoedig aan. 150€ zou wel kunnen, maar niet veel meer vrees ik.

edit: zie net dat het een vraag van bijna een maand geleden is. In dat geval is dat dus nu en dan heb je wel gelijk nostra :+
Helaas, P5b :) Zowie zo zou ik liever 1 dikke kaart hebben. Nou ja, ik zing het wel uit voorlopig met de 7900GTO. Ik zal die .09 bios nog eens downloaden voor als ik in de toekomst moet gaan overklokken om de games te kunnen draaien.

Ik baal er gewoon van dat ik nu een (naar mij idee) vrij dik systeem kon aanschaffen, en dat de nieuwste games niet eens vloeiend lopen op 1280x1024(Oblivion, R6Vegas) ;(

• Gurneyhck
McLambo schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:27:
[...]

Helaas, P5b :) Zowie zo zou ik liever 1 dikke kaart hebben. Nou ja, ik zing het wel uit voorlopig met de 7900GTO. Ik zal die .09 bios nog eens downloaden voor als ik in de toekomst moet gaan overklokken om de games te kunnen draaien.

Ik baal er gewoon van dat ik nu een (naar mij idee) vrij dik systeem kon aanschaffen, en dat de nieuwste games niet eens vloeiend lopen op 1280x1024(Oblivion, R6Vegas) ;(
Van R6Vegas weet ik niet veel (not my game). Maar oblivion is ook niet echt geweldig geprogrammeerd zeg maar. De meeste mensen zeggen altijd dat oblivion een echte next-gen game is, maar daar ben ik het niet mee eens. De spelletjesmakers (programmeurs dus) zouden beter eens wat efficienter programmeren, dat zou pas next-gen zijn!

Betreft R6Vegas, dit is natuurlijk wel een hele nieuwe game en misschien dat de makers van de nieuwste videokaarten zijn uit gegaan, hoewel ook die niet zo supergeweldig presteren d8 ik. Misschien dat een update van de game en/of driverupdate nog willen helpen in de toekomst.

Om nog even op oblvion ook terug te komen. Als je oblivion vergelijkt met Dark Messiah bijvoorbeeld (goed voorbeeld van een goed stukje programmeren, vooral dankzij de source-engine natuurlijk) en je vergelijkt dan de kwaliteit van de graphics met de fps. Doe mij dan maar Dark Messiah, net iets minder mooi maar loopt retesoepel! Ik heb 2.5 keer meer fps dan bij oblivion.

Just my 2 cents

en ja ik weet dat R6Vegas ook op de source-engine is gebaseerd

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
[b][message=27495051,noline]Gurneyhck schreef op dinsdag 13 februari 2007 @

en ja ik weet dat R6Vegas ook op de source-engine is gebaseerd
R6 Vegas is de eerste game die gebruik maakt van de Unreal 3 engine :*)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:46

Format-C

Tracing Rays

Nou, als dat een voorbode is van hoe Unreal3/ 2007 zal draaien maak dan je borst maar nat; R6:Vegas draait voor geen meter, zelfs niet met een 8800GTX en C2D op 3GHz.

Brakke game... Ik hoop dat het aan Ubisoft ligt en niet aan die engine.

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ik heb dus ook een 7900GTO gekocht bij Informatique zoals reeds eerder gezegd.
Ik kan nog niks testen dus alles zit nog in verpakking.
Ik stap over van:

Asus P4C800Deluxe -> A8N32SLI Deluxe
P4 2.6GHZ HT -> AMD X2 4800+ Toledo
Gainward GeForce 6800GT GS -> MSI 7900GTO
Tagan 480W -> Enermax Liberty 500W
Zalman CNPS 7000AlCu -> Zalman 9500LED
Mijn 2 gig Kingston KHX3200AK2 (DDR400 @ 2-3-2-6) neem ik mee over.

Ik lees dat veel mensen redelijk lage 3dmark scores hebben, rond de 6000 terwijl 6500 toch vrij normaal moet zijn.
Ik ga dus een clean install doen van Windows en ik weet niet zo goed welke drivers nu de beste zijn voor deze kaart. Ik verwacht niet dat mijn CPU de bottleneck gaat zijn...deze CPU was namelijk vorig jaar de allerduurste en is nu toch nog een van de snelste.
Heeft er iemand ervaring met dit mobo icm de 7900GTO en wat kan ik verwachten?

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 14-02-2007 07:53 ]

Verwijderd

ik heb driver 93.81 van TweakRus..
die getweakte drivers zouden het heel erg goed moeten doen, alleen is mijn videokaart op het momment overkill :'(

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ik gebruik al een tijdje de NGO drivers, alleen na een paar reboot's is het nvidia control panel (in de advanced driver options) in ene foetsie bij de laatste http://www.ngohq.com/home.php?page=nvidia

Nvidia laat de pre-8800 luitjes een beetje in de steek met drivers van maanden oud (officiele)

• CHiLL1972
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 11:56
Vraagje: als ik met RivaTuner mijn 7900GTO SLI opstelling wil overklokken, kan ik wel beide kaarten afzonderlijk selecteren, maar slechts van eentje de kloksnelheden aanpassen. Wordt de tweede kaart dan op dezelfde kloksnelheden gezet? Ik kan namelijk niet vinden hoe ik dit zou moeten controleren.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

hmm, en toch laat het me niet los he? Voor slechts 50 euro meer dan waar ik de 7900GTO voor gekocht hebt, zo'n grofweg 33% meer performance (speel nooit hoger dan 1280).

/ontopic: Waar ik al een tijd naar op zoek ben is een goeie driver removal tool voor nvidia. Sinds kort zit ik weer op nvidia. Hiervoor had ik een ATI, en hun Catalyst uninstaller tooltje, maakte de pc grondig schoon van driver files.

Als ik nu een paar nieuwe beta-drivers probeer en later weer terug ga naar oudere stabiele drivers, zit windows altijd te zeuren dat er al nieuwere files zijn. Deze worden dus niet goed opgeschoond helaas.

• Se7enth_son
  • Laatst online: 23-06 13:56

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Probeer 'Driver Cleaner Pro' of 'Detonator RIP' eens.
Beide zijn te vinden op Guru3D.com , inclusief een soort van tutorial. Het komt er op neer dat je eerst de drivers uninstalled, dan reboot in safemode (found new hardware pop-up annuleren), tool starten en weer rebooten in normal mode. Nu kun je de nieuwe drivers installeren.

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

• Gurneyhck
Deathchant schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 07:50:
Nou, ik heb dus ook een 7900GTO gekocht bij Informatique zoals reeds eerder gezegd.
Ik kan nog niks testen dus alles zit nog in verpakking.
Ik stap over van:

Asus P4C800Deluxe -> A8N32SLI Deluxe
P4 2.6GHZ HT -> AMD X2 4800+ Toledo
Gainward GeForce 6800GT GS -> MSI 7900GTO
Tagan 480W -> Enermax Liberty 500W
Zalman CNPS 7000AlCu -> Zalman 9500LED
Mijn 2 gig Kingston KHX3200AK2 (DDR400 @ 2-3-2-6) neem ik mee over.

Ik lees dat veel mensen redelijk lage 3dmark scores hebben, rond de 6000 terwijl 6500 toch vrij normaal moet zijn.
Ik ga dus een clean install doen van Windows en ik weet niet zo goed welke drivers nu de beste zijn voor deze kaart. Ik verwacht niet dat mijn CPU de bottleneck gaat zijn...deze CPU was namelijk vorig jaar de allerduurste en is nu toch nog een van de snelste.
Heeft er iemand ervaring met dit mobo icm de 7900GTO en wat kan ik verwachten?
Wat je kan verwachten kun je zelf wel vinden in dit topic (of in de vorige delen). Genoeg vergelijkingsmateriaal lijkt me.
Wat betreft drivers, ik gebruik zefl de 93.71 en ben er opzich tevreden mee. Zoals hiervoor al gezegd werd, nVidia heeft het een beetje druk met de 8800 serie en laat ons een beetje zitten eigenlijk. Laatste officiële drivers zijn al weer een paar maanden oud.

• D-Three
McLambo schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:39:
hmm, en toch laat het me niet los he? Voor slechts 50 euro meer dan waar ik de 7900GTO voor gekocht hebt, zo'n grofweg 33% meer performance (speel nooit hoger dan 1280).
Natuurlijk is het interessanter om 50 euro extra uit te geven en een 8800GTS 320MB te kopen in plaats van een 7900GTO (onder andere door de dx10 ondersteuning en de betere performance). Maar een upgrade zal waarschijnlijk veel meer kosten dan 50 euro en dan is het iets minder interessant. Zoals ik al zei; het is een beetje wikken en wegen. Tenzijn je jouw 7900GTO kan verkopen voor een zeer mooi prijsje :)
Of de 320MB geheugen van de 8800GTS een nadeel zal zijn ten opzichte van de 7900GTO zal de toekomst moeten uitwijzen. Maar ik denk dat de performance van de 8800 GPU veel goed maakt. In de review van anandtech presteert de 7900GTO in F.E.A.R. beter dan de 8800GTS 320MB. Maar dan wel op zo'n settings dat het met geen van beide kaarten speelbaar is dus wat maakt het uit?? :D

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ik denk toch dat ik wacht tot over een jaartje of 1,5/ 2. Ik heb nu een hele dikke 7900 kaart voor relatief gezien weinig geld. Zo ben ik altijd nog aan de videokaarten gekomen. Mijn vorige was ook een Radeon 9800PRO geflashed naar een 9800XT.

Tegen die tijd is de DX10 markt redelijk compleet en gestabiliseerd, en zal er ook meer aanbod zijn.

• Gurneyhck
McLambo schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:11:
Ik denk toch dat ik wacht tot over een jaartje of 1,5/ 2. Ik heb nu een hele dikke 7900 kaart voor relatief gezien weinig geld. Zo ben ik altijd nog aan de videokaarten gekomen. Mijn vorige was ook een Radeon 9800PRO geflashed naar een 9800XT.

Tegen die tijd is de DX10 markt redelijk compleet en gestabiliseerd, en zal er ook meer aanbod zijn.
Je kan je kaart eens op V&A en/of marktplaats gooien en kijken wat ervoor geboden wordt. Dan kun je nog altijd beslissen.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ja, daar zat ik ook al aan te denken, maar ik vrees dat +/- 180 euro echt de max is, en dan moet ik weer minstens 100 euro bij gaan leggen, plus het verlies van 60 euro in 3 maanden... :(.

Dus ik ga gewoon lekker verder met de 7900GTO. Het is ook zo dat ik m'n 9800PRO zo lang mogelijk gebruikt heb (3 jaar). Heel veel games waren totaal niet speelbaar op dat ding, vooral de gene die de laatste 1,5 uitkwamen. Deze heb ik toen in de 'ijskast' gezet, en kan ik nu in volle pracht gaan spelen.

Maarja, zo heel af en toe komt er een game uit, die wil je gelijk gaan halen.
Heeft iemand al geprobeerd om AS5 tussen de koeler aan te brengen?

• ikbengoofy
  • Laatst online: 09-06 08:14
McLambo schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:27:
[...]

Dan is er toch iets niet goed want ik heb oblivion op 1680x1050 wide werken met alles op full en loopt perfect.

En dan dat voorlopig :P. ala de 8800 is sneller maar wat je nu in je pc heb zitten ik echt wel een dikke kaart hoor :D. ik ben er heel erg blij mee in ieder geval :)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ik heb met Oblivion ook al die schuifjes in de video-settings naar rechts geschoven, en een mod erbij draaien dat landschappen in de verte textures van 4096x4096 zijn ipv 1024x1024. Dat zal er ook wel mee te maken hebben.

• Jumpman
  • Laatst online: 08-07 19:06
Nu upgraden is niet slim...

De meeste hebben in oktober, november, december een GeForce 7900 GTO gekocht. Hij draait bijna alle games op maximaal. De komende periode tot november 2007 komt er niet zoveel bijzonders uit wat deze kaart niet zou kunnen (C&C Tiberian Wars, FIFA 2008 etc.). Crisis en Gears Of War gaan waarschijnlijk niet op maximaal lukken die deze tussentijd uitkomen. Maar voor de rest zal alles goed op maximaal draaien. Dan kan je beter in november of nog later upgraden. In het laatste kwartaal komen er altijd een stortvloed aan games uit, dus kan je nu wel fijn een GeForce 8800GTS 320 MB kopen voor +/- € 280,- die twee spellen meer voor zijn kiezen krijgt (Crisis en Gears Of War) die hij op maximaal kan draaien t.o.v. de GeForce 7900 GTO. Kan je beter helemaal eind 2007 of begin 2008 upgraden, dan is DirectX 10 tenminste ook echt mainstream geworden.

Persoonlijk zou ik sowieso wachten tot de tweede generatie kaarten er zijn (Nvidia 89XX en ATI's vervolg op de R600 er zijn). En dat kan snel zijn nadat de 8X00 serie en de R600 goed beschikbaar zijn. Je zag het met de 7800 en 7900 serie en met de X1800 en de X1900 serie. De eerste versies zijn vaak 'stroom vreters', de tweede versies zijn vaak prestatie killers van de eerste generatie met een veel vriendelijker stroom verbruik. Aan het begin gaat het Nvidia en Ati er alleen maar om, hun product zo snel mogelijk op de markt te hebben (goed voor de media aandacht) en om de ontwikkelkosten eruit te halen. De tweede serie is dus vaak veel meer uitgekristaliseerd.

Voor nu is de GeForce 7900 GTO nog een top kaart, en zeker als je prestaties haalt van een GeForce 7900 GTX (of GTX overclocked).

Ati en Nvidia zitten sowieso in een 'eeuwige' titanen strijd. Het is als een haat en liefde verhouding. Ze vechten wie als eerste de nieuwste core's op de markt heeft met goede prestaties, daarna wisselt het balletje tussentijds telkens, dan brengt Nvidia weer wat nieuws, dan Ati. Als één van beide weg zou vallen valt de markt voor een groot deel stil. En zal de cashflow stagneren. Want keiharde ontwikkeling is dan niet meer nodig, het product verkoopt wel redelijk door. Maar juist door razendsnelle ontwikkeling, is je cashflow veel hoger (zoals nu), mensen worden gedwongen te upgraden, omdat ze anders dit en dit spel niet kunnen draaien. Zonder elkaar zouden ze dus lang niet zoveel geld verdienen, als nu het geval is. Het is voor hun beide natuurlijk ook van belang dat er geen derde partij roet in het eten komt gooien.

[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 14-02-2007 19:43 ]

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Se7enth_son schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:11:
Probeer 'Driver Cleaner Pro' of 'Detonator RIP' eens.
Beide zijn te vinden op Guru3D.com , inclusief een soort van tutorial. Het komt er op neer dat je eerst de drivers uninstalled, dan reboot in safemode (found new hardware pop-up annuleren), tool starten en weer rebooten in normal mode. Nu kun je de nieuwe drivers installeren.
Helaas, geen van beide werken. Vroeger (toen er nog detonators waren) gebruikte ik altijd Nasty File Remover, maar die geeft ook een foutmelding... :(

Is dit de goeie? http://www.drivercleaner.net/

[ Voor 3% gewijzigd door McLambo op 14-02-2007 19:59 ]

• Scharrelkip
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik snap er niets van.
Ik krijg mijn 3Dmark06 scrore niet hoger dan 5300 punten.
Ik heb alle drivers al geprobeert. Mijn PC is een
AMD 4000+ @ 2550 Mhz
2 gig pc 3200 geheugen
ASUS A8V moederbord
MSI GTO @700/1550 Mhz
93.71 drivers

En een score van 5300 punten. :(

Wat doe ik fout ??

Verwijderd

Scharrelkip schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:36:
Ik snap er niets van.
Ik krijg mijn 3Dmark06 scrore niet hoger dan 5300 punten.
Ik heb alle drivers al geprobeert. Mijn PC is een
AMD 4000+ @ 2550 Mhz
2 gig pc 3200 geheugen
ASUS A8V moederbord
MSI GTO @700/1550 Mhz
93.71 drivers

En een score van 5300 punten. :(

Wat doe ik fout ??
Niks. Is door je CPU.

• RoD
  • Niet online

RoD

Jumpman schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:27:
Nu upgraden is niet slim...

De meeste hebben in oktober, november, december een GeForce 7900 GTO gekocht. Hij draait bijna alle games op maximaal. De komende periode tot november 2007 komt er niet zoveel bijzonders uit wat deze kaart niet zou kunnen (C&C Tiberian Wars, FIFA 2008 etc.). Crisis en Gears Of War gaan waarschijnlijk niet op maximaal lukken die deze tussentijd uitkomen. Maar voor de rest zal alles goed op maximaal draaien. Dan kan je beter in november of nog later upgraden. In het laatste kwartaal komen er altijd een stortvloed aan games uit, dus kan je nu wel fijn een GeForce 8800GTS 320 MB kopen voor +/- € 280,- die twee spellen meer voor zijn kiezen krijgt (Crisis en Gears Of War) die hij op maximaal kan draaien t.o.v. de GeForce 7900 GTO. Kan je beter helemaal eind 2007 of begin 2008 upgraden, dan is DirectX 10 tenminste ook echt mainstream geworden.
Je weet dat November pas over een dik half jaar is? 8)7 Zo kun je altijd wel blijven wachten.

• Jumpman
  • Laatst online: 08-07 19:06
RoD schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:48:
[...]

Je weet dat November pas over een dik half jaar is? 8)7 Zo kun je altijd wel blijven wachten.
Je gaat nu toch niet in iets investeren, waar je in november (dan regent het games) pas echt profijt van hebt. Kan je dan beter 'the best bang for bucks' kopen. Het voordeel is dat alle nieuwe games rond die tijd uit komen, de DirectX 10 kaarten zijn iets betaalbaarder en beter voor hetzelfde geld. Natuurlijk kan je altijd op het 'laatste model ' wachten. ;) Maar strategisch nieuwe hardware kopen, is slim. Het kost je minder geld over de tijdlijn, maar je kan langer mee draaien op goede kwaliteit.

Verwijderd

Heey allemaal,

Even een vraagje :P
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe Video Kaart aan te schaffen, en gezien de Prijs/Kwaliteit verhouding kwam ik uit op de MSI Geforce 7900 GTO :)

Dit om games zoals Supreme Commander soepel te laten lopen, ik heb nu een ATI Radeon x1300 Pro, en het liep helaas een beetje laggy...:S
In ieder geval, ik denk dat dit probleem wel wordt verholpen met aanschaf van deze VidKaart?

Overigens las ik in de Manual dat een Min. Voeding van 400 Watt vereist is voor deze kaart, maar ikzelf heb een voeding van 375 Watt.
Nou vroeg ik me dus af, is dus ook wel voldoende voor deze kaart? Of moet ik toch een zwaardere voeding aanschaffen?

Ik las trouwens ook al dat volgens een aantal gebruikers van deze kaart 350 Watt ook al voldoende moet zijn om deze kaart goed te laten werken, aangezien het stroomverbruik zo rond de 90-95 Watt zit.

Even System Specs:
Dell Dimension 9200
Win XP Pro SP2
E6600 Dual Core 2.4 Ghz
2 GB RAM
(Nu nog) ATI Radeon x1300 Pro 256 Mb Video

(Alles gewoon nog 'standaard' gelaten, dus geen overgeclockte CPU of iets dergelijks :P)
Maare, zou 375 Watt Voeding i.c.m dit systeem wel goed werken met de MSI Geforce 7900 GTO?

In ieder geval alvast bedankt

:) :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:56:
Heey allemaal,

Even een vraagje :P
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe Video Kaart aan te schaffen, en gezien de Prijs/Kwaliteit verhouding kwam ik uit op de MSI Geforce 7900 GTO :)

Dit om games zoals Supreme Commander soepel te laten lopen, ik heb nu een ATI Radeon x1300 Pro, en het liep helaas een beetje laggy...:S
In ieder geval, ik denk dat dit probleem wel wordt verholpen met aanschaf van deze VidKaart?

Overigens las ik in de Manual dat een Min. Voeding van 400 Watt vereist is voor deze kaart, maar ikzelf heb een voeding van 375 Watt.
Nou vroeg ik me dus af, is dus ook wel voldoende voor deze kaart? Of moet ik toch een zwaardere voeding aanschaffen?

Ik las trouwens ook al dat volgens een aantal gebruikers van deze kaart 350 Watt ook al voldoende moet zijn om deze kaart goed te laten werken, aangezien het stroomverbruik zo rond de 90-95 Watt zit.

Even System Specs:
Dell Dimension 9200
Win XP Pro SP2
E6600 Dual Core 2.4 Ghz
2 GB RAM
(Nu nog) ATI Radeon x1300 Pro 256 Mb Video

(Alles gewoon nog 'standaard' gelaten, dus geen overgeclockte CPU of iets dergelijks :P)
Maare, zou 375 Watt Voeding i.c.m dit systeem wel goed werken met de MSI Geforce 7900 GTO?

In ieder geval alvast bedankt

: ) :)
7900GTO is niet mis nee.
Enkel zou ik zeker en vast voor een 8800GTS 320 kiezen , kost 274.

Edit : Die voeding zal volgens mijn net een 7900GTO of 8800GTS trekken

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:57:
[...]

7900GTO is niet mis nee.

Heey, bedankt voor je snelle Reply
Hmm, als de 8800 zo weinig geld verschilt, dan ga ik ook maar voor die ;)

Zag helemaal dat die ook zo 'goedkoop' was
Nu maar hopen dat het ook goed zit met de voeding

Edit/
Is er trouwens veel verschil tussen de verschillende fabrikanten van de 8800 GTS?

De Club3D 8800 GTS is bijv 272,- terwijl de Gainward 8800 GTS gewoon 359,- kost :?
Is er dan echt zoveel verschil, op de prijs na :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 19:05 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Jumpman schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:01:
[...]

Je gaat nu toch niet in iets investeren, waar je in november (dan regent het games) pas echt profijt van hebt. Kan je dan beter 'the best bang for bucks' kopen. Het voordeel is dat alle nieuwe games rond die tijd uit komen, de DirectX 10 kaarten zijn iets betaalbaarder en beter voor hetzelfde geld. Natuurlijk kan je altijd op het 'laatste model ' wachten. ;) Maar strategisch nieuwe hardware kopen, is slim. Het kost je minder geld over de tijdlijn, maar je kan langer mee draaien op goede kwaliteit.
Als ik nu een videokaart heb die de laatste games niet meer lekker trekt wil ik nu upgraden en niet een half jaar wachten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:00:
[...]

Heey, bedankt voor je snelle Reply
Hmm, als de 8800 zo weinig geld verschilt, dan ga ik ook maar voor die ;)

Zag helemaal dat die ook zo 'goedkoop' was
Nu maar hopen dat het ook goed zit met de voeding

Edit/
Is er trouwens veel verschil tussen de verschillende fabrikanten van de 8800 GTS?

De Club3D 8800 GTS is bijv 272,- terwijl de Gainward 8800 GTS gewoon 359,- kost :?
Is er dan echt zoveel verschil, op de prijs na :P
Je moet goed kijken.
Je hebt een 8800GTS 640MB : ~350 euro
En een 8800GTS 320MB : ~270 euro

Beide kaarten presteren evengoed op resoluties tot 1600*1200
Hoger dan die resoluties is de 8800GTX 640MB beter. Met verschillen ~40-50% sneller
Dus heb je 350 euro , koop een 8800GTS 640
Heb je 300 euro koop een 8800GTS 320 beiden zijn geen miskoop.
Verder , als de voeding het niet zou aankunnen dit is een goede : Antec NeoHE 550Watt : ~90 euro.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:42:
[...]

Je moet goed kijken.
Je hebt een 8800GTS 640MB : ~350 euro
En een 8800GTS 320MB : ~270 euro

Beide kaarten presteren evengoed op resoluties tot 1600*1200
Hoger dan die resoluties is de 8800GTX 640MB beter. Met verschillen ~40-50% sneller
Dus heb je 350 euro , koop een 8800GTS 640
Heb je 300 euro koop een 8800GTS 320 beiden zijn geen miskoop.
Verder , als de voeding het niet zou aankunnen dit is een goede : Antec NeoHE 550Watt : ~90 euro.
Ok, bedankt :)
Ik denk dat ik dan maar voor de 8800 320 MB ga, aangezien ik toch op een resolutie van 1360*768 speel.
Maare, ik wou binnenkort in ieder geval ook nog C&C 3 Tiberium Wars spelen, zou mijn huidige Videokaart dat wel goed kunnen spelen dan?

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Hey,
ik heb een Geforce 7900GT, en die wordt idle 50*C. Als ik een game speel wordt die iets van 60*C. Kan ik met deze temperaturen nog overclocken of is dat af te raden? En hoeveel zou ik dan ongeveer kunnen overclocken?
Alvast bedankt

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:57:
[...]

7900GTO is niet mis nee.

Hoe is de 7900GTO in verhouding met de 8800GTS op hoge resoluties? (1920x1200)
Ik heb gelezen dat bij hogere resoluties het geheugen belangrijker wordt, en dat is dan 512MB op de 7900GTO tegenover 320MB op de 8800GTS.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• D-Three
Canaria schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:18:
[...]

Ik heb gelezen dat bij hogere resoluties het geheugen belangrijker wordt, en dat is dan 512MB op de 7900GTO tegenover 320MB op de 8800GTS.
Tja, de GTO heeft 512 MB geheugen maar dat is "maar" geklokt op GT-speeds. Vergelijkingen van de 8800GTS 320MB met de 7900GTO zijn niet zo snel te vinden op het net. Maar aangezien je de GTO bijna zo goed als altijd kan overclocken naar GTX-speeds, zou je de 8800GTO 320MB kunnen vergelijken met de 7900GTX. En die vergelijkingen kan je wel vinden. Op die resolutie is de 7900GTX soms sneller dan de 8800GTS 320MB en soms weer niet. Het hangt er een beetje van af welke games. Meestal is de 8800GTS 320MB sneller want de rekenkracht van de core maakt veel goed. Maar van zodra AA ingeschakeld wordt, blijkt de 7900GTX het in veel gevallen bijna even goed of beter te doen. Zeker wanneer er gebruik gemaakt wordt van zeer grote textures (zoals de Ultra Mode in Quake 4 en Doom III) zakt de performance van de 8800GTS 320MB in elkaar. Anderzijds zijn er veel games die geen gebruik maken van zo'n textures. En in bepaalde games heeft de hoeveelheid geheugen zo goed als geen invloed en telt enkel de kracht van de core. Het hangt echt een beetje af van game tot game.
Wat de toekomst brengt, is moeilijk te zeggen. Ik heb gelezen dat veel toekomstige games grotere textures zullen gebruiken en dit kan in het nadeel spelen van de 8800GTS 320MB. Aan de andere kant zullen toekomstige games allerlei nieuwigheden ondersteunen die beter presteren op de de 8800 core.
Je kan zeggen dat de 8800GTS 320MB het met de huidige games gemiddeld gezien beter doet dan de 7900GTX maar dat een upgrade van een 7900GTO/GTX naar een 8800GTS 320MB niet echt zinvol is. (Tenzij je je 7900GTO kan verkopen voor 250 euro ofzo ;))

• RoD
  • Niet online

RoD

Canaria schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:18:
[...]

Anandtech heeft hier een leuk artikeltje over. Ook met vergelijkende benchmarks :) Helaas dan wel geen 7900GTO, maar de GTX staat er wel bij. Aangezien de 7900GTO erg vaak op GTX speeds kan lopen is dat wel een goede graadmeter.
link

De 8800GTS is dus duidelijk beter.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hoi,

draait goed hiero.
Ik heb het programma EVEREST geinstalleerd en zie in mijn logitec G5 tobo ook de temps van alles. Ik zie dus bijvoorbeeld dat de 7900GTO GPU maar 29 graden is. Kijk ik in de nVidia driverinstellingen zelf, dan zie ik 34 graden.
Dit is een verschil van 5.

Als ik 3dmark run of een game run, loopt deze op tot 44 graden in full load, wat dan in de nVidia-instellingen 49 graden is.
Ik klaag absoluut niet over deze temps, want die zijn zeer goed. Maar ik wil gewoon het verschil verklaard hebben.
Is het trouwens normaal dat in 3DMark2005 de eerste game gemiddeld maar rond de 35-40 fps zit (in het beginstukje als al die gasten in dat ruim zitten is het rond de 55fps)?

[ Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 20-02-2007 21:30 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ik zal dan zelf maar de oplossing geven :)

Hij geeft in Everest bij de GPU temp de echte core temp aan.
In de nVidia drivers geeft ie de GPU diode temperatuur aan.

• Vandread
Laagvliegerke schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:14:
[...]
Maar aangezien je de GTO bijna zo goed als altijd kan overclocken naar GTX-speeds, zou je de 8800GTS 320MB kunnen vergelijken met de 7900GTX.
En een 8800GTS 320/640 kan je ook overclocken naar GTX speeds ;) (okay hij heeft dan niet de hoeveelheid shaders, maar leaped wel vooruit op die 7900's)
Op hogere res met veel eye candy woopt de 640 well ass.
(ik zal maar niet zeggen dat ik van 7900gto -> x1950xtx ben gegaan... en nu naar een 8800gts 320mb ga (niet de 640mb, heeft geen nut voor een 19" tft :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Vandread op 22-02-2007 19:46 ]

Verwijderd

Even vraagje :):
Voordat ik de 320 MB 8800 wil aanschaffen, houd ik het nog wel even bij m'n huidige ATI 256 MB Radeon x1300 Pro, maar ik wil wel binnenkort C&C 3: Tiberium Wars gaan spelen:)

Iemand misschien enig idee of deze Vid Kaart daarvoor wel geschikt is in combinatie met:
Dell Dimension 9200
E6600 @2.4 Ghz
2 GB RAM
Win XP Pro SP2

:):)

• D-Three
* Zucht * Ik heb eindelijk mijn kaart terug uit RMA! Ik had die echter opgestuurd in de originele verpakking met alle toebehoren... En dan krijg ik die terug in een antistatische zak met wat bubbeltjesplastiek :/ De kaart heeft hetzelfde serienummer dus ik gok dat MSI die gewoon hersteld heeft. Daar heb ik geen probleem mee want goed hersteld is ook niet slecht. Maar de afstandsbusjes die naast de DVI connectoren zitten, waren niet eens vast geschroefd. Niet echt een toonbeeld van klantgerichtheid. Service my ass...
Deathchant schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:23:
Nou, ik zal dan zelf maar de oplossing geven :)

Hij geeft in Everest bij de GPU temp de echte core temp aan.
In de nVidia drivers geeft ie de GPU diode temperatuur aan.
Nou, dat wisten wij niet ;)

[ Voor 21% gewijzigd door D-Three op 22-02-2007 23:31 ]

• Gurneyhck
Laagvliegerke schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:27:
* Zucht * Ik heb eindelijk mijn kaart terug uit RMA! Ik had die echter opgestuurd in de originele verpakking met alle toebehoren... En dan krijg ik die terug in een antistatische zak met wat bubbeltjesplastiek :/ De kaart heeft hetzelfde serienummer dus ik gok dat MSI die gewoon hersteld heeft. Daar heb ik geen probleem mee want goed hersteld is ook niet slecht. Maar de afstandsbusjes die naast de DVI connectoren zitten, waren niet eens vast geschroefd. Niet echt een toonbeeld van klantgerichtheid. Service my ass...

[...]

Nou, dat wisten wij niet ;)
Behoorlijk lomp ja! Vast door de maandagochtend stagiare gedaan ofzo 8)7
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:03:
Even vraagje :):
Voordat ik de 320 MB 8800 wil aanschaffen, houd ik het nog wel even bij m'n huidige ATI 256 MB Radeon x1300 Pro, maar ik wil wel binnenkort C&C 3: Tiberium Wars gaan spelen:)

Iemand misschien enig idee of deze Vid Kaart daarvoor wel geschikt is in combinatie met:
Dell Dimension 9200
E6600 @2.4 Ghz
2 GB RAM
Win XP Pro SP2

:):)
!!!Lees de topictitel aub!!! :(

• D-Three
Gurneyhck schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:42:
[...]

Behoorlijk lomp ja! Vast door de maandagochtend stagiare gedaan ofzo 8)7
De kaart kwam rechtstreeks van MSI dus ik denk dat ze hem daar zo ingepakt hebben. Ik heb een mailtje naar de shop gestuurd en de doos bleek daar nog te liggen. Ze willen die gewoon opsturen dus dat is mooi! De kaart zit nu terug in mijn PC en deze doet het gelukkig goed. We zullen dan eens zien wat we er mee kunnen. ;)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb een vraagje waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.
In everest zie ik dat mijn GPU en MEM op de 7900GTO zijn overgeklokt, terwijl ik bij coolbits heb in gesteld NO OVERCLOCKING.

De waardes die ik in everest zie, veranderen wel eens. van 4% overklok tot 6% overklok en dan weer normaal.
Ik wist niet dat mijn kaart auto-overklok deed?

Pagina: 1 2 3 Laatste