Hoewel ik eigenlijk al verwachtte dat je juist hierop het argument onderuit zou halen is dit toch echt wel een zielig stukje hoop wat je hier uit. Je spreekt hier de feiten tegen wanneer er wél onderbouwd wordt met bronnen.
Het enige wat ik probeer is een stukje begrijpelijke tekst neer te zetten, en toevallig is het stukje beter te begrijpen dan de politiek wetenschappelijke tekst:
The role of the IPCC is to assess on a comprehensive, objective, open and transparent basis the scientific, technical and socio-economic information relevant to understanding the scientific basis of risk of human-induced climate change, its potential impacts and options for adaptation and mitigation. The IPCC does not carry out research nor does it monitor climate related data or other relevant parameters. It bases its assessment mainly on peer reviewed and published scientific/technical literature. Its role, organisation, participation and general procedures are laid down in the "
Principles Governing IPCC Work"
Ik ga er in een sociaal standpunt vanuit (wat ik trouwens wel gecontroleerd heb) dat dit kleine stukje van wikipedia wel klopt aangezien er velen zijn die dit kunnen aanpassen, vaak in de positieve zin.
Je probeert argumenten onderuit te halen zonder wetenschappelijke onderbouwing of welke feiten dan ook. Het slaat nergens op en het statement wat je wil maken heeft niets te maken met de vragen die hier gesteld worden. De discussie wordt gevoerd op basis van (wat ik ook al eerder zei) de publicaties. Lees bijvoorbeeld alleen al een aantal Science's door. Het is een van de bekendste (al dan niet het meest bekendste) natuurwetenschappelijk blad waar de recentste trends van de onderzoeken duidelijk te zien is.
En kom dat aub niet aan met onzin als:
En ook geen politicus?

Dat is geen wetenschap bedrijven, maar giswerk.
Laat je niet zo bangmaken, want harde feiten zijn er simpelweg (nog) niet.
Sterker nog, hier bestaan genoeg andere theorieën over.

Bronnen? Welke dan? In hoeverre worden die gesteund door andere onderzoeksgroepen?
Modellen kunnen nogal eenzijdig gevoerd - en geïnterpreteerd - worden, wat de bureaucraten dan ook hebben gedaan. Deze hebben de cijfers, zonder medeweten/goedkeuring van de IPCC wetenschappers, aangezet tot het cijfer dat de mens voor 90-95% verantwoordelijk zou zijn.
Bron?
Nou, niet dus. Er zijn immers legio onderzoeken die op heel andere oorzaken wijzen, w.o. een aantal in de reeds genoemde uitzending van Channel 4.
Ik had hem nog niet bekeken, nu wel. Maar geloof je dat allemaal
Martin Durkin is al vaker bekritiseerd dat hij een documentaire maakte waar hij mensen misbruikt en de feiten omdraait:
Silicone implants, it insisted, appeared to reduce the incidence of breast cancer.
[...]
Mr Durkin has often been acused of taking liberties with the facts. In 1997 he made a series for Channel 4 called Against Nature, which compared environmentalists like me to Nazis, conspiring against the world's poor. No one would suggest that green claims should not be subjected to critical examination, but the people he interviewed were lied to about the contents of the programmes and given no chance to respond to the accusations the series made.
Geloof je het nog? Dan heb je ook nog een geïnterviewde, Piers Corbyn. Hij is een 'weatherman' die zich ook uitlaat over milieuverschijnselen en klimaatveranderingen. Hij gebruikt verschijnselen van de zon om het weer te voorspellen, zelfs velen maanden vooruit
Zie ook zijn website:
http://www.weatheraction.com/. Hier kan je dan voor £10 de weervoorspellingen van maart kopen, maar over de techniek van zijn methode:
This page is currently under construction. Be sure to Bookmark
www.weatheraction.com and return frequently for grounbreaking news and comment.
Hij is veel vaker bekritiseerd, vooral omdat hij dus ongegronde feiten claimt die later ook nog eens fout blijken te zijn (
bron)
Tot slot over de 15 seconden dat John Chrisy wordt gequote "dat er velen wetenschappers zijn die zeggen dat mensen de allerergste catastrofale boosdoeners zijn van de klimaatveranderingen, en daar ben ik het niet mee eens". Echter loopt zijn verhaal nog door (!!!). In zijn
IPCC rapport staat onder andere het volgende:
Studies to detect climate change and attribute its causes using patterns of observed temperature change in space and time show clear evidence of human influences on the climate system (due to changes in greenhouse gases, aerosols, and stratospheric ozone).
Wat hij dus bedoelt is dat niet alleen de mensen de voornaamste reden zijn, echter is er zeker wel een (grote) invloed. En dat laatste heeft Mr. Durkin mooi weggeknipt
Ik ben na een korte tijd gestopt met kijken naar The Great Global Warming Swindle (die titel alleen al

) omdat het (om alle bovenstaande redenen) niet te vertrouwen is dat er iets van klopt.
Ook de z.g. groene energie heeft vaak zo zijn nadelen. Heb je daar al eens bij stilgestaan?
Volgens ECN (Energy Research Centre of the Netherlands) is tijdens een presentatie (21 april 2006) bij de KNAW VCE een plot gemaakt van de waarschijnlijke energievraag, en de bijbehorende noodzaak om te groeien in groene energie:

De cons van green energy zijn vaak (in mijn optiek) niet relevante zaken als "Windmolen parken verstoren het uitzicht" en "stuwdammen hebben de mogelijkheid om door te breken". Als je echt inhoudelijke nadelen kan opsommen hoor ik het graag.
Probeer hier nu eens inhoudelijk en onderbouwend te reageren met bronnen die ook weer door anderen gecontroleerd én bevestigd zijn. Hier onzin zitten te verkondigen brengt mensen alleen maar in verwarring...