[Apple TV] Discussietopic deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.983 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Alles in je tekst is mogelijk. Over het hacken van de ATV.
Ik ben een 18jarige student die nog nooit! op een apple heeft gewerkt, en ook er nog nooit een heeft gehad. Met de handleidingen op internet is het me prima gelukt.
Het enige probleem wat ik heb is dat mijn file server in een domain zit, en ik geen mount voor mijn ATV aan kan maken voro share's in een domain. Hier heb ik dus een nas voor moeten kopen, maar alles is in een paar dagen gelukt. De fora's en how to's van awkwardtv hebben me heel veel geholpen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Is het iemand al gelukt om HD filmpjes met VC-1 codec af te spelen op z'n ATV? Sinds Perian 1.0 uit is begrijpt m'n ATV inmiddels wat .mkv bestanden zijn, maar ik krijg helaas alleen maar geluid en nog geen beeld. Wel vreemd, want Quicktime op m'n mac wil het wel gewoon afspelen.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moartn schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:16:
Is het iemand al gelukt om HD filmpjes met VC-1 codec af te spelen op z'n ATV? Sinds Perian 1.0 uit is begrijpt m'n ATV inmiddels wat .mkv bestanden zijn, maar ik krijg helaas alleen maar geluid en nog geen beeld. Wel vreemd, want Quicktime op m'n mac wil het wel gewoon afspelen.
720p MKV afspelen lukt mij wel maar het gaat ontzettend schokkerig... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:03
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:56:
[...]

720p MKV afspelen lukt mij wel maar het gaat ontzettend schokkerig... :(
Hier gaat het vooral in slowmotion: de video dan, de audio gaat wel zoals het hoort...
En dat is met Perian 1.0 en nitoTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat biedt betere value for money? Een Apple TV voor 299 euro of een Mac Mini Core Solo voor 369 euro? Welke dingen kan de een wel en de ander niet (in al dan niet gehackte versie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:17:
Wat biedt betere value for money? Een Apple TV voor 299 euro of een Mac Mini Core Solo voor 369 euro? Welke dingen kan de een wel en de ander niet (in al dan niet gehackte versie)?
Het ene heeft standaard een complete versie van OS X, de andere moet je hacken om het zover te krijgen. De Mac Mini heeft bluetooth, daar kan zo een keyboard en mouse aan gehangen worden, je kunt er een DVDtje in stoppen, enz. enz. De Mac Mini is basicly een complete computer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 13:23
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:28:
[...]

Het ene heeft standaard een complete versie van OS X, de andere moet je hacken om het zover te krijgen. De Mac Mini heeft bluetooth, daar kan zo een keyboard en mouse aan gehangen worden, je kunt er een DVDtje in stoppen, enz. enz. De Mac Mini is basicly een complete computer :)
En MOCHT je niet vies zijn van wat (hardwarematig) hackwerk, dan kun je de Mini relatief simpel voorzien van een Core Duo of zelfs C2D cpu. Dus er is zelfs een upgrade pad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziekloon schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:53:
[...]

En MOCHT je niet vies zijn van wat (hardwarematig) hackwerk, dan kun je de Mini relatief simpel voorzien van een Core Duo of zelfs C2D cpu. Dus er is zelfs een upgrade pad. :P
Dan is de mini dus toch met een Core Solo 1.5 een veel beter aanbod dan een Apple TV? Als je het zo bekijkt is de Apple TV een beetje overpriced voor wat het kan en wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het enige voordeel van de appletv is de betere grafische kaart, met h264 accelleration. Maar 720p h264 doet het blijkbaar nog niet zo goed (met Perian-1.0) ?

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
Het enige probleem is dat de Mini niet zo makkelijk verkrijgbaar is voor die prijs.

edit: andere verschillen zijn:
- aTV heeft component en hdmi aansluitingen (maar ongeveer elke nieuwe tv heeft ook dvi, dus dat is niet echt een voordeel)
- aTV heeft wireless-N, de Mini zit geloof ik nog op B/G

[ Voor 76% gewijzigd door pxa270 op 04-07-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Makkelijke interface? Mooier design (tja..) snellere boot time?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

battler schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:08:
Makkelijke interface? Mooier design (tja..) snellere boot time?
Maar ik denk dat als je 1 op 1 kijkt de Core Solo veel meer VFM heeft. Ik vind de Mac Mini mooier dan de Apple TV, die vind ik iets te groot qua ' oppervlakte '.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe is de AppleTV interface ook op een Mac Mini te krijgen. Niet legaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Klopt, je zou een Mac mini kunnen kopen en dan de interface van een ATV erop gooien.
Maar welke functionaliteit zoek je dan bij een ATV die een mac mini heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Vanaf oktober is de interface van de appleTV ook legaal op je mac mini te krijgen; namelijk in de vorm van Leopard (Mac OS X 10.5). De nieuwe Frontrow ziet er namelijk hetzelfde uit als "Backrow" van de appleTV (zo heet de applicatie die de interface draait).

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
Heb gisteravond deze besteld:

Afbeeldingslocatie: https://www1.nl2.conrad.com/xl/3000_3999/3500/3510/3511/351132_LB_00_FB.EPS.jpg

De aders lopen volgens de sheet in ieder geval naar de juiste SCART-pinnen. Ben benieuwd of dit gaat lukken. Eerst de DVD recorder maar eens testen met deze kabel. Als dat werkt icm mijn TV ga ik een Apple TV halen bij ProWarehouse. Leuke prijs!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Volgens mij gaat dat niet werken, aangezien component video een YPbPr codering is, terwijl die SCART kabel voor een RGB codering is. Tenzij je TV dit ondersteunt, maar officieel kan het niet.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er *zijn* enkele CRT tv's met Scart die het wel ondersteunen, met name de latere Loewe modellen. Maar die zijn erg schaars.. mijn Loewe uit '99 (die toch flink aan de prijs was) doet het i.i.g. niet, afgaande op de keuzes in de menu's.

[ Voor 30% gewijzigd door brama op 04-07-2007 21:09 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu in staat om op de Mac Mini 1.5 Core Solo dank zij Perian 720p x264 mkv bestanden af te spelen tot wel 9Mbps! Echt geweldig. VLC kwam niet verder dan 3Mbps. Hiermee is de Mac Mini 1.5 imo een veel beter geschikt apparaat om als mediaplayer te gebruiken dan de Apple TV.

Hoeveel Mbps kan de Apple TV draaien met een 720p x264 mkv bestand zonder te skippen met geluid/beeld?

Enige nadeel vind ik wel dat ie eerst alles moet laden en dat kan tot wel 10(!) minuten duren bij een bestand van 8GB. Waarom kan Quicktime/Perian dat niet meteen? Want dan gaat ie schokken/skippen als je te vroeg op Play drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Dat schijnt te maken te hebben met de manier waarop Perian de index opbouwt bij (in ieder geval) die x264 bestanden. Bij VLC heb ik daar geen last van, bij de combi Perian/Quicktime wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Hoe maak je het file system ook al weer RW? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JC schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:14:
Dat schijnt te maken te hebben met de manier waarop Perian de index opbouwt bij (in ieder geval) die x264 bestanden. Bij VLC heb ik daar geen last van, bij de combi Perian/Quicktime wel.
Gaan ze dit in de toekomst aanpassen of is het Quicktime die roet in het eten gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Geen idee eigenlijk. Er wordt wel eens wat over gezegd op het (Google) discussie forum van Perian, maar volgens mij heeft het op dit moment een lage prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

lowfi schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:30:
Hoe maak je het file system ook al weer RW? :$
code:
1
sudo mount -uw /

:)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met de Perian AC codecs voor .mkv containers? Ik heb bij diverse .mkv's geen geluid (DTS/AC) bij Quicktime/Perian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Ik gebruik naast Perian de A52 codec voor o.a. AC3 audio. Heb je die al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04-2021
Heeft er iemand ervaring met een AppleTV in combinatie met een NAS? Weet iemand een werkende combinatie hiervan? Er zijn verschillende types NAS (Synology DS-106/x07, D-Link DNS-323, Thecus 2100) te vinden met een ingebouwde iTunes server. Deze worden door iTunes op je PC herkend maar werkt het ook met AppleTV? Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Is je ATV gehacked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

DaBa schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:34:
Heeft er iemand ervaring met een AppleTV in combinatie met een NAS? Weet iemand een werkende combinatie hiervan? Er zijn verschillende types NAS (Synology DS-106/x07, D-Link DNS-323, Thecus 2100) te vinden met een ingebouwde iTunes server. Deze worden door iTunes op je PC herkend maar werkt het ook met AppleTV? Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een NAS?
De ingebouwde iTunes server van mijn Infrant ReadyNAS wordt niet herkend door een standaard AppleTV. Ik geef je weinig kans dat andere NASsen wel werken. Met een gehackte AppleTV gaat een wereld van mogelijkheden open. Ik stream video direct van mijn NAS, en het lijkt erop dat sinds vandaag muziek ook mogelijk is (zelf nog niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04-2021
Oke ik zal AppleTV dus van een hack moeten voorzien om het te laten werken. Welke Hacks heb ik precies nodig om van een NAS te kunnen streamen? Die ATVfiles hack lijkt me meer om files die op de AppleTV staan te kunnen bekijken en afspelen. Hoe stream ik van die NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
ATV Files, zorgt er voor dat je bestanden kan benaderen zonder Itunes.
Het enige wat je nog hoeft te doen is je NAS mounten. En klaar.
Ik heb het icm een Mybookworld 500GB werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
Napsju schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:41:
Heb gisteravond deze besteld:

[afbeelding]

De aders lopen volgens de sheet in ieder geval naar de juiste SCART-pinnen. Ben benieuwd of dit gaat lukken. Eerst de DVD recorder maar eens testen met deze kabel. Als dat werkt icm mijn TV ga ik een Apple TV halen bij ProWarehouse. Leuke prijs!
Heb het ding net binnen. Werkt dus niet. Helaas!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JC schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:11:
Ik gebruik naast Perian de A52 codec voor o.a. AC3 audio. Heb je die al geprobeerd?
Ben erachter dat Perian wel AC3 pakt maar geen DTS. Soms denk ik wel eens dat Windows beter is dan OS X. Het is dus nog steeds niet mogelijk om in juli 2007 met een bugvrij programma .mkv films met DTS af te spelen op de mediamachine van Apple met OS X. Een willekeurige PC met Unix of Windows kan dat wel met AVCcore :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Dat programma is er wel in de vorm van o.a. VLC en MPlayer. 't is alleen wat lastiger om dat op een Apple TV gedaan te krijgen. Daar komt bij dat de processor in de AppleTV h264/x264 video in 720p niet echt trekt. Dat weerhoud mij er ook van om m'n Xbox (niet de 360) in te ruilen voor een Apple TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JC schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:51:
Dat programma is er wel in de vorm van o.a. VLC en MPlayer. 't is alleen wat lastiger om dat op een Apple TV gedaan te krijgen. Daar komt bij dat de processor in de AppleTV h264/x264 video in 720p niet echt trekt. Dat weerhoud mij er ook van om m'n Xbox (niet de 360) in te ruilen voor een Apple TV ;)
Maar VLC is niet stabiel en heeft heel veel moeite met het scrollen bij .wmv bestanden. Wmv bestanden doen het wel weer perfect op QT/Perian. Het is en blijft een combinatie van behelpen. Op Windows doet Mplayer classic met een codepack alles perfect. Zou Apple ook moeten kunnen. Zo moeilijk is dat niet hoor. Gewoon een kwestie van de juiste 1-tjes en 0-letjes achter elkaar zetten :)
Ik doe alles overigens met een Mac Mini Core Solo 1.5, zeg maar een Super Apple TV :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Dat heeft toch niks met Apple te maken, of met Mac OS X? Dan moet je maar eens met de programmeur(s) van Media Player Classic gaan babbelen. Apple is voor veel ontwikkelaars nog steeds een klein, onbelangrijk platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 07:49:
Dat heeft toch niks met Apple te maken, of met Mac OS X? Dan moet je maar eens met de programmeur(s) van Media Player Classic gaan babbelen. Apple is voor veel ontwikkelaars nog steeds een klein, onbelangrijk platform.
Ja, maar dat vertelt Apple niet in hun commercials. Nee, Apple beweert dat zij *juist* goed zijn voor creative people with music/video! Maar je kunt niet eens behoorlijk HD videomateriaal af spelen in een stabiel programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Moh, de creatieveling die zijn filmpjes opslaat als .mkv moet ik nog tegenkomen. Veelal zijn het illegaaltjes die hun filmpjes opslaan in .mkv formaat. Het formaat van Apple is .mov en dat werkt uitstekend. ;) Steekt weinig creatiefs hoor in het kijken van een film.

Wil verder niet schijnheilig overkomen, bij mij spelen mkv's perfect af, heb niets te klagen over VLC O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

En altijd de OSBoot op ReadWrite mode houden...

Even na een sudo su en een mount -uw / even touch .readwrite

Apple TV is leuk een leuke hobby machine :p
Draai er nu dit allemaal op:
- Apache met PHP, MySQL, ProFTPD, QMail met VPopmail en DSpam als spam-controleur.
Wel pain-in-the-ass. Veel gebruik makend van me MacBook Pro als Surrogaat-donor :p

De volgende hack wordt om er Samba (SMB) erop te laten draaien. Dan kan die tevens als File-server fungeren voor de Windows gebruikers.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:00:
Moh, de creatieveling die zijn filmpjes opslaat als .mkv moet ik nog tegenkomen. Veelal zijn het illegaaltjes die hun filmpjes opslaan in .mkv formaat. Het formaat van Apple is .mov en dat werkt uitstekend. ;) Steekt weinig creatiefs hoor in het kijken van een film.

Wil verder niet schijnheilig overkomen, bij mij spelen mkv's perfect af, heb niets te klagen over VLC O-)
Als je een standaard High Definition video camera van 800 euro in de winkel koopt van Panasonic of Sony kun je de filmpjes niet afspelen op je Mac. Dat is niks illegaals, dat is gewoon achterlopen op de feiten van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Moet apple dan alle software maken? Sony vegas bijvoorbeeld is er toch gewoon niet voor mac. Kan je sony net zo goed de schuld geven is het niet :S

Ondersteunt FCP(e) het trouwens niet? Zo niet dat zal je waarschijnlijk je tot iLife 07/08 moeten wachten....

En dan nu weer appletv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Final Cut Pro de nieuwste kan HD aan. Al een hele tijd. Bijna een jaar al.
Apple -> (Semi) Professionele markt segment.

Waarom zou er alleen maar op de Apple TV Component en HDMI uitgangen opzitten? :s

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

besmart schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:08:
Final Cut Pro de nieuwste kan HD aan. Al een hele tijd. Bijna een jaar al.
Apple -> (Semi) Professionele markt segment.

Waarom zou er alleen maar op de Apple TV Component en HDMI uitgangen opzitten? :s
En sinds 3 weken het AVCH format dat door Panasonic en Sony ondersteund wordt. Maar dan heb je nog geen videoplayer die iedereen op zijn/haar Mac heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnaeff
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-07 15:03
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om 720p HDTV films aftespelen. Het liefst in het container formaat mkv. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06
jnaeff schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:06:
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om 720p HDTV films aftespelen. Het liefst in het container formaat mkv. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Anders lees je het topic even door. Denk niet dat je ver moet bladeren.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een idee om de hoeveel tijd Apple een update uit brengt? Ik ben nl bang dat er zeer snel een soort van ATV2 komt die er voorzorgt dat Apple zijn huidige toestel niet meer update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:00:
Heeft er iemand een idee om de hoeveel tijd Apple een update uit brengt? Ik ben nl bang dat er zeer snel een soort van ATV2 komt die er voorzorgt dat Apple zijn huidige toestel niet meer update..
Waarom denk je dat? Er is al een update geweest: 40>160GB HDD. Ik denk dat de kracht van de ATV (en gelijksoortige mediacenters) is om het OS te blijven uitbreiden met nieuwe mogelijkheden....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spyro_the_Dragon schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:03:
[...]

Waarom denk je dat? Er is al een update geweest: 40>160GB HDD. Ik denk dat de kracht van de ATV (en gelijksoortige mediacenters) is om het OS te blijven uitbreiden met nieuwe mogelijkheden....
Dat bedoel ik ook eigenlijk met een update... een software update.. om de hoeveel tijd lanceren ze die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jnaeff schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:06:
niet mogelijk als het een x264 betreft. Tenzij de bitrate zo laag is dat het geen HDTV meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43
Ik nu een aantal mkv files (lost s03). Heb Perian 1.0 erop staan, maar alle mkv files spelen echt niet lekker op mijn iMac. Wilde deze namelijk omzetten naar mp4 voor mun Apple TV. Ook alle quicktime plugins un keer verwijderd, Perian er opnieuw op. Maar mkvtjes spelen maar enkele seconden en vervolgens bevriest het beeld. Op mijn windows machine geen probleem..
Gebruik voor het coderen VisualHub en forceer Quicktime Encoding...maar na een compleet uitgevoerde job is de mkv geheel omgezet alleen met hetzlefde beeld als dat je een losse mkv afspeelt. Iemand un idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Modbreak:Let op: Ook hier is de vernieuwde policy Apple Talk (update 10 juni 2007) van kracht.
• Stel geen troubleshootingvragen in een ervaringentopic, zoekvragen in een opsomtopic of anderzijds vragen die off-topic zijn. Open daarvoor een nieuw topic.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

MrOrange: gaat het alleen om het afspelen van mkv-bestanden? Welke formaat/codec wordt er gebruikt; mkv is namelijk een container.

Ik heb zelf een iMac Core2Duo en mkv met x264 720p materiaal gaat i.c.m. Quicktime en Perian wel, maar het duurt even voordat de film geladen is en begint met afspelen. VLC (laatste versie) doet het bij mij nog steeds het beste voor dit formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrOrange schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:18:
Ik nu een aantal mkv files (lost s03). Heb Perian 1.0 erop staan, maar alle mkv files spelen echt niet lekker op mijn iMac. Wilde deze namelijk omzetten naar mp4 voor mun Apple TV. Ook alle quicktime plugins un keer verwijderd, Perian er opnieuw op. Maar mkvtjes spelen maar enkele seconden en vervolgens bevriest het beeld. Op mijn windows machine geen probleem..
Gebruik voor het coderen VisualHub en forceer Quicktime Encoding...maar na een compleet uitgevoerde job is de mkv geheel omgezet alleen met hetzlefde beeld als dat je een losse mkv afspeelt. Iemand un idee?
VisualHub is een windowsprogramma, niet? Misschien omslachtig maar als je ze kan branden kan je ze misschien importeren via Handbrake?

Voor de rest moet je idd ongeveer 1 minuut per gigabyte wachten voor je kan beginnen kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
Nee VisualHub is een OSX tool. Handbrake kan toch alleen dvd importeren en omzetten? Als ik een mkv op dvd zet dan heb je geen HD meer, toch? Mkv is 1280x720.. dvd is maar 576.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de laatste versie van Quicktime is het ook mogelijk dat je je foto's laat streamen vanaf een pc. Nu vraag ik me af wat dan nog het nut is van een 160GB harddisk?
Ik heb begrepen dat het streamen van bijvoorbeeld een film haperig kan zijn als je wireless streamt. Maar nu vraag ik me hetvolgende af:

Als ik stream via de LAN is er dan een soort lag? En klopt het dat je dan in princiepe geen grote harddisk nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je computer kun je uitzetten zodra je iets wilt afspelen wat op de HDD van de Apple TV staat, dat is het nut van de interne HDD van de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
JC schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:40:
MrOrange: gaat het alleen om het afspelen van mkv-bestanden? Welke formaat/codec wordt er gebruikt; mkv is namelijk een container.

Ik heb zelf een iMac Core2Duo en mkv met x264 720p materiaal gaat i.c.m. Quicktime en Perian wel, maar het duurt even voordat de film geladen is en begint met afspelen. VLC (laatste versie) doet het bij mij nog steeds het beste voor dit formaat :)
Het is inderdaad alleen bij het afspelen ervan. De codec is x264 voor mkv. Film laden duurt inderdaad ff. Nadat ie geladen speelt ie een paar seconden en dan hangt het beeld, geluid en sub lopen door. Net ff VLC getest, maar daar gaat ut ook niet goed. Ligt dan denk ik aan de files ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:23:
Je computer kun je uitzetten zodra je iets wilt afspelen wat op de HDD van de Apple TV staat, dat is het nut van de interne HDD van de Apple TV.
oké valabel punt.
Maar werkt dat streamen via de LAN eigenlijk wel goed? Zonder haperingen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:16:
[...]

oké valabel punt.
Maar werkt dat streamen via de LAN eigenlijk wel goed? Zonder haperingen enzo?
Als je bedraad LAN gebruikt is dat eigenlijk altijd snel genoeg.
Gebruik je wireless LAN dan hangt dat af van de snelheid van je draadloos netwerk.
54Mbps 802.11G is ruim voldoende voor muziek, foto's en films, zolang het niet te zwaar belast wordt en je bereik goed genoeg is.

Voorbeeld:
Een film van 2 uur met een bestandsgrootte 3GB (=~3072 MB) heeft een bitrate van ~3.41Mbit per seconde (=~0.42MB per seconde). Dat moet makkelijk kunnen op een redelijk draadloos netwerk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVDs naar mijn Macbook streamen (802.11g) is hier iig geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:32:
DVDs naar mijn Macbook streamen (802.11g) is hier iig geen probleem.
Mmm, dan maakt het dus eigenlijk niet erg uit of je de 40 of 160GB variant koopt. Oké... je hebt de harddisk nodig om foto's te tonen als screensaver maar dat is dan volgens mij ook het enige. Niet?

Eén ding zou ik nog graag willen weten... je kunt door je DVD's en MP3's browsen via ATV. Daarbij zie je bij MP3's ook de covers. Werkt dit principe ook als je streamt? Kun je browsen enzo? Want dan brows je eigenlijk via de computer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:45:
[...]

Mmm, dan maakt het dus eigenlijk niet erg uit of je de 40 of 160GB variant koopt. Oké... je hebt de harddisk nodig om foto's te tonen als screensaver maar dat is dan volgens mij ook het enige. Niet?
Het kan makkelijk zijn om je computer niet aan te hoeven hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:45:
[...]

Eén ding zou ik nog graag willen weten... je kunt door je DVD's en MP3's browsen via ATV. Daarbij zie je bij MP3's ook de covers. Werkt dit principe ook als je streamt? Kun je browsen enzo? Want dan brows je eigenlijk via de computer niet?
Ja dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schitterend. Ik ga er een halen binnekort. Zoveel films bekijken we niet en als we dit doen dan zal er vast wel een tool op de markt zijn die avi files kan omzetten naar een gesupporteerd formaat met behoud van de ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnaeff
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-07 15:03
Weet iemand een Torrent site waar ik apple filmclips kan downloaden die ik direct kan afspelen op mijn Appletv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jnaeff schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:24:
Weet iemand een Torrent site waar ik apple filmclips kan downloaden die ik direct kan afspelen op mijn Appletv.
iTunes Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jnaeff schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:24:
Je kunt toch alle trailers via je Apple TV bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook een 160GB AppleTv gekoopt :) Als jullie een reviewtje willen dan hoor ik het wel.

Daarnaast heb ik nog een vraag rond het converteren van avi bestanden naar MP4 zodat iTunes en Apple TV ermee overweg kunnen.

Ik heb eens gezocht naar de verschillende tools die hier ook besproken worden, daarnaast heb ik eens gezocht naar Apple TV converter op google. Je vindt echt duizenden tools. Maar ik ben er nog geen tegengekomen die ook subs/ondertitels kan integreren.

Ik zie namelijk veelal series en het zou geweldig zijn als ik die naar Apple TV zou kunnen streamen met ondertitels.

Welke programma's gebruiken jullie hiervoor en welke werken goed voor jullie?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 15:15 . Reden: toevoeging vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat zijn nou echt eigenlijk goede alternatieven voor een Apple TV? Of is dit tot nu toe de enige met een 802.11n-verbinding?

Archos is ermee bezig (of is er al), eentje met HDMI, extra USB-poorten en een 250gb-schijfje erin. Maar is dat het enige alternatief? :?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMO is alles een alternatief voor Apple TV. Sterker nog... de meeste podukten kunnen meer dan Apple TV. Ik heb toch voor ATV gekozen omdat het er zo ontzettend gelikt uitziet. Vandaag bijvoorbeeld even lopen spelen met een kastje van IOMEGA. Het werkt perfect, maar het straalt de klasse niet uit van de ATV; hardware matig niet, maar ook niet qua look and feel op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:25:
Wat zijn nou echt eigenlijk goede alternatieven voor een Apple TV?
een Mac Mini Core Solo van 349-369 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:09:
[...]

een Mac Mini Core Solo van 349-369 euro!
Heeft een Mac mini eigenlijk DVI en/of HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:33:
[...]

Heeft een Mac mini eigenlijk DVI en/of HDMI?
Dat kon je niet even zelf opzoeken op apple's zeer informatieve site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:25:
Wat zijn nou echt eigenlijk goede alternatieven voor een Apple TV? Of is dit tot nu toe de enige met een 802.11n-verbinding?

Archos is ermee bezig (of is er al), eentje met HDMI, extra USB-poorten en een 250gb-schijfje erin. Maar is dat het enige alternatief? :?
Wat wil je er mee doen? Puur films kijken, muziek en podcasts, of wil je meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het uploaden of syncen van foto's gebeurt in Windows met Adobe Photoshop Elements of Photoshop Album staat er in de hanleiding van ATV.

Nu bestaat Photoshop Album niet meer en heet het tegenwoordig: starter edition. Geen problemen allemaal... nu heb ik al mijn foto's geordend en verwerkt met Adobe Photoshop Lightroom. Kan iemand de bevestiging geven of dit werkt met ATV of helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 22:43
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:45:
...
Daarnaast heb ik nog een vraag rond het converteren van avi bestanden naar MP4 zodat iTunes en Apple TV ermee overweg kunnen.
...
Welke programma's gebruiken jullie hiervoor en welke werken goed voor jullie?
Nero Recode

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik nog niet aan gedacht. Werkt die ook met subtitles? Zo ja, zijn die subs dan geïntegreerd of kun je die nog aan en uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan alle xxD3000 bezitters (en alle andere recente Bravia-ers)

Ik sta voor een raadsel. Ik ben vandaag begonnen met het installeren van mijn nieuwe 32D3000 Bravia. Alles goed en wel.. tot op het punt dat ik Apple TV wil aansluiten.
De Apple TV (nieuw uit de doos) aangesloten op de HDMI poort van de tv. AppleTV aan en binnen het instellingen menu laten zoeken naar HDMI apparatuur. Niets wordt gevonden. Hoe sluit ik die HDMI aan en in welke volgorde?

Heeft er iemand tips? Of doe ik iets structureel fout?

BTW ik heb de kabel ook al eens andersom aangesloten, zonder resultaat.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:14:
[...]

Wat wil je er mee doen? Puur films kijken, muziek en podcasts, of wil je meer?
Alleen dat, niets meer. :) Ja een netwerkschijf wellicht benaderen die in het netwerk hangt, zodat er niet telkens een pc verplicht aan moet staan. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:58:
Aan alle xxD3000 bezitters (en alle andere recente Bravia-ers)

Ik sta voor een raadsel. Ik ben vandaag begonnen met het installeren van mijn nieuwe 32D3000 Bravia. Alles goed en wel.. tot op het punt dat ik Apple TV wil aansluiten.
De Apple TV (nieuw uit de doos) aangesloten op de HDMI poort van de tv. AppleTV aan en binnen het instellingen menu laten zoeken naar HDMI apparatuur. Niets wordt gevonden. Hoe sluit ik die HDMI aan en in welke volgorde?

Heeft er iemand tips? Of doe ik iets structureel fout?

BTW ik heb de kabel ook al eens andersom aangesloten, zonder resultaat.
Toen ik mijn dvd-speler via hdmi aansloot op mijn Bravia V2000 heb ik alleen maar het juiste AV-kanaal hoeven kiezen om beeld te krijgen. Heb je dit al geprobeerd? Ik begrijp namelijk niet je opmerking dat je de tv naar hdmi-apparatuur hebt laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deephouse schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 08:20:
[...]

Toen ik mijn dvd-speler via hdmi aansloot op mijn Bravia V2000 heb ik alleen maar het juiste AV-kanaal hoeven kiezen om beeld te krijgen. Heb je dit al geprobeerd? Ik begrijp namelijk niet je opmerking dat je de tv naar hdmi-apparatuur hebt laten zoeken.
Als ik op die knop druk om AV kanalen te kiezen dan staat er geen HDMI bij totdat ik HDMI heb aangezet in het instellingen menu. In datzee menu kan ik zoeken naar devices aangesloten via HDMI en dan wordt er niets gevonden. Ondertussen heb ik de Apple TV al aangesloten op de 3 verschillende HDMI poorten zonderrresultaat.
Ik vermoed dan ook dat of de HDMI kabel defect is of de HDMI connectie op de Apple TV is defect.

Helaas is dit een dure zaak om te troubleshooten. Ik ga vanmiddag de HDMI kabel omruilen en meteen maar een component kabel en digitale kabel kopen.

Hebben jullie nog voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:52:
[...]

Hebben jullie nog voorstellen?
Aha dan werkt jouw Bravia D3000 heel anders dan mijn V2000 (uit 2006). Ik heb maar 1 hdmi-aansluiting en kan verder niets in de tv instellen wat betreft hdmi. Misschien voor de hand liggend maar je had de Apple tv wel aan staan terwijl je de tv liet scannen naar hdmi-apparatuur? Ik heb altijd gedacht dat hdmi plug-and-play is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 22:43
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:43:
[...]

Werkt die ook met subtitles? Zo ja, zijn die subs dan geïntegreerd of kun je die nog aan en uit zetten?
Voor zover ik weet worden de subtitles geïntegreerd. Maar er zijn legio instellingen mogelijk, dus misschien heb ik dat gewoon nog niet ontdekt.

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deephouse schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:03:
[...]
Aha dan werkt jouw Bravia D3000 heel anders dan mijn V2000 (uit 2006). Ik heb maar 1 hdmi-aansluiting en kan verder niets in de tv instellen wat betreft hdmi. Misschien voor de hand liggend maar je had de Apple tv wel aan staan terwijl je de tv liet scannen naar hdmi-apparatuur? Ik heb altijd gedacht dat hdmi plug-and-play is.
Jazeker die stond aan. Ik heb hem ook eens uit gezet. Ik heb nu een component kabel gekocht om te zien of dat werkt.
Ik heb wel van een collega een tip gegekregen... soms stuurt een device een standaard signaal uit. Geen HD signaal en sommieg tv's ondersteunen dat niet. Je moet dat dan daarna in de config aanpassen. Lijkt me raar.. maar aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat die HDMI kabel kapot is of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok het probleem is opgelost. Het lag aan de HDMI kabel die kapot was. Gisteren meteen genoten van Apple TV. Schitterend. Ik gebruik het voornamelijk voor het luisteren naar mijn muziekcollectie en het bekijken van foto's. Wat een ongeloofelijk design.. niet alleen de hardware maar ook softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe synchroniseren of streamen jullie je foto's eigenlijk? Via een link naar een folder of via een extern programma?

Ik heb nl nu een beetje het probleem met die link to folder dat ik niet alle subfolders wil laten syncen. En daarvoor is geen optie. Ben bang dus dat ik moet overschakelen naar een extern programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:28:
Hoe synchroniseren of streamen jullie je foto's eigenlijk? Via een link naar een folder of via een extern programma?

Ik heb nl nu een beetje het probleem met die link to folder dat ik niet alle subfolders wil laten syncen. En daarvoor is geen optie. Ben bang dus dat ik moet overschakelen naar een extern programma.
iPhoto :)

Het werkt ook met een programma van Adobe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het al eens eerder gevraagd maar ben nu verschillende programma's aan het evalueren die AVI films kunnen omzetten naar een formaat van ATV kan spelen. Ik heb er nog geen gevonden die ook subtitles kan toevoegen.
Welke tool gebruiken jullie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:28:
Ik heb wat scriptjes zitten editen zodat de Apple TV een directory op m'n NAS aanspreekt voor content en via NFS alles kan bereiken. Werkt perfect :Y)

Overigens speelt ie ook DivX en XVID. Dus geen transcodeer-ellende.

[ Voor 8% gewijzigd door Exirion op 30-07-2007 14:49 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

niet echt apple-tv, maar ik moet het toch ff kwijt...

ik wilde dus een simpele tv tuner voor mn macbook. Via internet kwam ik toen uit bij YouMac in Eindhoven die de Miglia TVMini Express verkochten voor 49,-. Dus ik denk, wacht eens hier op de lijnbaan in rotterdam zit ook een macstore (iFactors), die zullen em ook wel hebben. Ik was al bereid om wat meer geld neer te tellen just in case, dat maakte de verzendkosten dan wel weer goed. Kom ik daar, vraag aan de medewerker achter de toonbank of ze ook de Miglia TVMini Express hadden en ja hoor, ze hadden em voor me! Nou ik blij dus, totdat ie het doosje langs de scanner haalde: 129,- euro voor exact hetzelfde product!!! :( :/

dit slaat toch helemaal nergens op?!?! Ik dacht na mn vorige negatiev ervaring met iFactors (mini-dvi > vga kabeltje wat daar 29,- euro kost en 10 meter verderop bij de mediamarkt 19,-) dat het wel allemaal mee zou vallen maar wat een gigantische afzetters daar zeg!! Daarom roep ik iedereen op om deze 23$@#$winkel te boycotten!!! :(

sow, ff my 2 cents, nu moet ik dus toch dat ding online gaan bestellen en moet ik nog 2 dagen wachten voordat ik tv kan kijken :(

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
@ hierboven. http://tweakers.net/shopreview/
Voor de rest heeft je post weinig toegevoegde waarde in dit topic dus beetje zonde van je energie.
Daar in tegen kan je al die energie die nog hebt gebruiken om een mooie shopreview te maken,
waardoor je mensen informeert over deze winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

ja sorry moest er ff uit, kan daar echt niet bij dat ze je daar zo proberen te tillen :X

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand hier die zijn pictures gedownsized heeft voor weergave via ATV? Mijn foto's zijn rond de 2MB groot en ik wil die graag op de HD van ATV zetten. Nu loopt dat lekker snel op.

Heeft er iemand al eens gekeken naar de kwaliteit als je de resolutie omlaag brengt? Ik ga dat vanavond in ieder geval eens proberen.. kijken tot hoe ver ik kan verkleinen zonder kwalitietsverlies op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Gebeurt dat niet automatisch.... :?

Ik sync met mijn aperture library en die is zon 15Gb groot. Terwijl er volgens iTunes toch maar voor zon 400mb aan fotos op de apple TV staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:08:
Gebeurt dat niet automatisch.... :?

Ik sync met mijn aperture library en die is zon 15Gb groot. Terwijl er volgens iTunes toch maar voor zon 400mb aan fotos op de apple TV staat.
Echt? Oei dat ga ik eens bekijken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: Als ik mijn iTunes library mijn files niet laat organiseren, en ik heb al mijn video's op een externe harde schijf staan, maar wel in de iTunes library, kan de AppleTV die dan syncen? Want ik weet dat het wel kan als ik iTunes ze laat kopiëren en organiseren maar dat past niet op mijn gewone harde schijf... En ik ben een beetje bang dat als ik een AppleTV koop dat het dan blijkt dat het niet werkt omdat de bestanden in mijn iTunes library op een external HDD staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ik heb bestanden in mijn itunes uit een network share, werkt perfect. Natuurlijk is het makkelijker als je hem hackt ben je gelijk van Itunes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

battler schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:14:
Ik heb bestanden in mijn itunes uit een network share, werkt perfect. Natuurlijk is het makkelijker als je hem hackt ben je gelijk van Itunes af.
Ja maar als ik het fout doe ben ik gelijk van mn Apple TV af :P Maar goed... dat zou dus moeten werken :) Fijn... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... Ok ik heb er 1 gekocht, en hij werkt over het algemeen heel goed. Het is alleen een paar keer gebeurd dat hij opeens zegt "lost connection to library" en dan moet ik itunes opnieuw starten voordat het weer werkt... dat is wel een beetje vervelend. Maar tot nu toe heb ik alleen gemerkt dat het gebeurd als ik een video op pause zet en dan een tijdje weg ga... als ik dan weer terug kom is hij disconnected... Ik denk dat het gebeurd omdat hij dan gaat syncen ofzo? ... Nja ik hoop dat het nooit gebeurd als ik echt aan het kijken ben dat zou wel erg vervelend zijn... maar goed we zullen zien :)

Verder: weet iemand ook hoe je hem helemaal uit zet? Ik vind het nogal vreemd want ik had online veel gelezen over dat mensen klagen dat hij er heel lang over doet om te starten, maar bij mij wil hij niet eens uit... alleen in stand by... En dan is hij echt in een halve seconde weer aan... Maar goed zou hem ook wel eens uit willen zetten zodat hij wat af kan koelen, en dat ik dat mooie intro filmpje weer eens kan zien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In standby en dan de stroom eraf gooien?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.