[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.512 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBrink
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-06 14:03
jandirks schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:38:
Oh, ook nog sinds afgelopen zondag 12:37 uur 'UDP Flood to Host' en 'SMURF' meldingen van mijn experiabox. Vanuit diverse IP's, na bij eigen IP, maar ook naar IP's binnen mijn netwerk.

Meer mensen hier last van? Ik heb er nu zo'n 487 in iets meer dan 2 dagen ontvangen, dus als iemand wil ruilen... :*) 8)7
Dit probleem had ik ook, en voornamelijk bij webpagina's met veel plaatjes. tweakers.net was 1 van de sites waar ik problemen mee had. Type een IP wat jouw aanvalt maar is in in IE of Firefox, of pingen kan ook, als je dan de naam van een site krijgt (in mijn geval www.tweakers.net) dan weet je dat het probleem in de EPB zit. Doe eerst deze check, het zou kunnen dat je een ander probleem hebt.

Als je een Siemens EPB hebt , dan moet je bij de firewall onder aanvals detectie de instellingen wijzigen van hoog naar gemiddeld. Heb je een Thomson dan weet ik de oplossing niet.

Helpdesk weet hiervan, ik heb ze zelf de oplossing maar gegeven. Google was sneller met een uitleg geven over wat een UDP flood to host is dan de helpdesk, daarna wat stoeien met de IPB en voila.

* KaleBrink had geloof ik een SYN flood to host :o

I didn't loss my mind. I sold it on E-Bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 21:45
Ze komen niet van Tweakers of andere websites. Ook blijven ze binnenstromen als ik niet aan het browsen ben. Ik laat voorlopig de aanvalsdetectie maar even op hoog staan.

Als ik een reverse ip search doe op de ip's waar ze vandaan komen, dan zie ik steeds dat ze 'can not be resolved' zijn of een willekeurig address van een adsl gebruiker van t-mobile of andere ISP zijn.

Edit: Het rare is dat ik vandaag tussen 3.28 en 11:08 geen aanvallen gedetecteerd zijn. Gister was dat ook al het geval (iets andere tijden wel).

[ Voor 17% gewijzigd door jandirks op 07-02-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Klik...Klik... 1 keer in de zoveel uren en er is geen vast patroon, (gisteravond rond 23.30 uur en vandaag om 11.00 en 11.18) is er 1 klik waargenomen uit de Siemens box met de laatste firmware. Telefoon/Internet werken. In het logboek van de box staat niets bijzonders. Alle lampjes blijven ook branden 8)7 En het komt echt uit de Box... :+ Iemand een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Kaboutertjes? :+ 8)7 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiechert
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-03 14:15
MTWZZ schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:15:
[...]

Ik draai hier geen game-servers maar wel mail/www/ftp/ssh/vpn zonder problemen. Heb je wel het juiste protocol in de portmapping ingesteld (TCP of UDP)?
Alles staat precies zoals het moet. Ik heb 1x de standaard instellingen genomen van de SpeedTouch voor Call of Duty en éénmaal manueel aangemaakt voor een tweede server. Het heeft allemaal geen enkel effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173405

Wie heeft mine en IPB?

ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit omdat binnen enkele dagen mijn account word opgeleverd, ik zou jullie dan ook op de hoogte houden van het proces rondom snelheid verlagen en aanvragen Mine TV. Mijn vraag is duidelijk:
Wie heeft er al ervaring mee en blijft alles stabiel.

ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155331

Anoniem: 173405 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:56:
[...]

Dit omdat binnen enkele dagen mijn account word opgeleverd, ik zou jullie dan ook op de hoogte houden van het proces rondom snelheid verlagen en aanvragen Mine TV. Mijn vraag is duidelijk:

ed
Ikke en het blijft prima stabiel....loopt als een trein.
Zelfs met IPB Extra... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Anoniem: 173405 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:56:
[...]

ed
Heb Mine + ipb Lite, Mine werkt perfect, en mijn Thomson reboot nooit behalve als je aan het einde van een mooie film bent :( (zoals gisteren).
Maar pas op als je te veel vraagt van de Thomson zoals bellen, Bittorrent, en tv kijken, wil het nog wel eens vastlopen.(rebooten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175756

Sinds twee dagen firmware versie 1.40 in de ExperiaBox zitten.
De horror verhalen die ik hier lees heb ik (nog?) niet meegemaakt.

Bij ons werkt het allemaal prima naast elkaar:
- bellen
- 'normaal' internet verkeer
- P2P op basis van Shareaza

Uit voorzorg heb ik na de update een factory-reset uitgevoerd.
En alle parameters opnieuw ingevoerd. Sindsdien geen uitval.

Misschien is er nog hoop.... :D
Of de stilte voor de storm..... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

jandirks schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:38:
Oh, ook nog sinds afgelopen zondag 12:37 uur 'UDP Flood to Host' en 'SMURF' meldingen van mijn experiabox. Vanuit diverse IP's, na bij eigen IP, maar ook naar IP's binnen mijn netwerk.

Meer mensen hier last van? Ik heb er nu zo'n 487 in iets meer dan 2 dagen ontvangen, dus als iemand wil ruilen... :*) 8)7
Ik heb thuis normale ADSL van KPN, de 3Com modem die ik thuis heb onderschept ook de smurf-meldingen. Niets om zorgen over te maken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155331 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:11:
[...]

Ikke en het blijft prima stabiel....loopt als een trein.
Zelfs met IPB Extra... :X
IPB extra?? Nou breekt mijn klomp, ik moest downgraden naar lite, ik had basic...
Hoe heb jij dat voor mekaar gekregen...

ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Er zijn wel meerdere inconsistente zaken te vinden:
Bijv: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1604399
Hier is te lezen dat het startpakket tijdelijk 49,95 kost en op andere lokaties staat nog steeds 149,95 met 49,95 retour, wat dus op 100,00 euro komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 18:22
MTWZZ schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:15:
[...]

Ik draai hier geen game-servers maar wel mail/www/ftp/ssh/vpn zonder problemen. Heb je wel het juiste protocol in de portmapping ingesteld (TCP of UDP)?
Ik heb hetzelfde probleem, of ik nu TCP of UDP selecteer, of gewoon "any" selecteer, de poorten blijven stealth.
Ik heb de 780i, de ISDN versie van de Thomson Experia Box.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Bij mijn ouders staat een Siemens doos en die heeft nog steeds:
Firmware version: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 18:21:13)

Had die niet al lang geupdate moeten zijn?
Ze hebben opeens veel problemen met het telefoneren dat de verbinding er na een paar seconden uit ligt. Een andere telefoon helpt ook niet. power cycle van de Experia Box helpt ook niet.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Vraagje aan de KPN ipb ers op dit forum.
Als de "beruchte"firmware update in maart komt, wat is er verbeterd en wat is verder veranderd.

Voor mij enkele belangrijke vragen en ik heb de Siemens ISDN variant
1. bij de introductie was er de mogelijk van remote control van de IPB, komt dat terug.
2. blijft port forwarding naar webserver/ftpserver/mailserver,enz zelf instelbaar.
3. DMZ zelf configureren
4. verwachting vwb betrouwbaarheid telefonie, nu 50% fout, in en uitgaand
5. verbreking van de verbinding tijdens gesprek
6. "usb"server ondersteuning meerdere printers
7. "usb"ondersteuning ntfs fat32, enz
8. fax en modem in en uit bellen ( werkt sinds 1.40 niet meer)
9. werkend 8xx nummer voor fax in mail (niet werkend te krijgen)

Wat gaan KPn aan het volgende doen
10. e-mail filter zo instellen dat je geen spam meer krijgt ( ik gebruik het adres alleen voor de factuur
van KPN, mijn box zit altijd vol met spam)
11. e-mail zelf kunnen forwarden naar een ander mailadres
12 e-mail server normaal beschikbaar
13. bij ISDN dichter bij de geboden snelheid komen, nu bij extra abo 7mb/750kb
14. in het algemeen de snelheid verhogen om in de pas te komen met de markt

[ Voor 18% gewijzigd door wyrdt op 07-02-2007 21:11 ]

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-06 21:34
Ik gok dat bijna niemand dat al weet. Zal gelden voor zowel 1e als 2e lijns HD medewerkers.
Changelog zal pas na de tijd bekend worden gemaakt. Een van de weinige dingen die wel waarschijnlijk opgelost zullen zijn het 13.30 en het DTMF probleem.

Persoonlijk verwacht ik dat ze aan punten 1,2,3,6,7 helemaal niks zullen gaan doen

En voor je overige punten 10- 14 zal ook weinig aan gaan veranderen.
Niet dat ik bij kpn werk. Heb er wel gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
SilentTears schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:58:
[...]

Deze problemen moeten zijn opgelost met firmware versie 1.41. En deze heeft kpn nog niet uitgerold.
Versie 1.41 in mijn Experiabox (Siemens) zitten, VOIP menu is toegevoed, webserver kun je nu ook draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

supermm958 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:07:
[...]

Versie 1.41 in mijn Experiabox (Siemens) zitten, VOIP menu is toegevoed, webserver kun je nu ook draaien
Kun je ook iets over enkele van mijn andere vragen zeggen?

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 19-06 10:19
Versie 1.41 in mijn Experiabox (Siemens) zitten, VOIP menu is toegevoegd, webserver kun je nu ook draaien
Betekent dit dat jij nu ook bij je VoIP wachtwoord kunt? Of zit er wat anders in dat VoIP-menu? Wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
wyrdt schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:58:
10. e-mail filter zo instellen dat je geen spam meer krijgt ( ik gebruik het adres alleen voor de factuur van KPN, mijn box zit altijd vol met spam)
Dit kun je allemaal oplossen door via het breedbandportal een ander IPB-mailadres op te geven. Al mijn IPB-mail (factuur en faxmail) gaat al jaaaren niet meer naar mijn kpnplanet mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik ben sinds vandaag geporteerd en na wat probleempjes lijkt het nu eindelijk te werken.
Even afkloppen. :P

Ik zit nog wel met twee vraagjes:
1. In de topicstart staat heel mooi dat de Siemens EB maar 256 connecties aankan. Hoe zit dit met de Thompson EB (ST780)?
2. En waarom ik ineens 4 nummers heb, is me ook een raadsel. Zelfs met ISDN (voor de portering) had ik dit niet. :?

[ Voor 53% gewijzigd door _the_crow_ op 07-02-2007 23:38 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Jan-E schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:18:
[...]
Dit kun je allemaal oplossen door via het breedbandportal een ander IPB-mailadres op te geven. Al mijn IPB-mail (factuur en faxmail) gaat al jaaaren niet meer naar mijn kpnplanet mailbox.
Ik heb geprobeerd daar toegang te krijgen maar dat lukt niet.
( zal wel iets te maken hebben met de mijnKPNnaam waarvan de tigste pas werkte)
Is trouwens ook niet de formele manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
wyrdt schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:29:
Ik heb geprobeerd daar toegang te krijgen maar dat lukt niet.
(zal wel iets te maken hebben met de mijnKPNnaam waarvan de tigste pas werkte)
De heldesk moet je kunnen vertellen hoe je wel geregistreerd staat op het breedbandportal.
Is trouwens ook niet de formele manier.
Het is een werkende manier. De formele manier is je KPNplanet mailbox gebruiken. Een .forward op je KPNplanet account verwacht ik niet. Bovendien krijg je dan ook al je spam mee en daar wil je juist vanaf.

Hebben IPB-ers bij Planet en Hetnet trouwens wel een forward optie op hun mailaccount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:12:
[...]
Betekent dit dat jij nu ook bij je VoIP wachtwoord kunt? Of zit er wat anders in dat VoIP-menu? Wat dan?
Je proxy accounts kun je invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:09

robertwebbe

Robert Webbe

[...]
Ik neem aan een analoge SX551 versie?
En weet je misschien ook nog wanneer deze erin is gezet?
En is dat denk je aan de hand van een klacht of zomaar spontaan?

Zijn er inmiddels nog meer gelukkigen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Dan moet je die dus wel hebben. Weet jij inmiddels wat het wachtwoord is van je geografische nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

Ikke. En ik wil er graag vanaf !!
Aanvraag heeft slechts 3 maanden geduurd. Mijn order status staat nog steeds op : Uw pakket word binnen enekle dagen geleverd (sinds 11 dec reeds).
Mine werkt. IPB helemaal niet.

Mine is opzich een leuk begin. Maar er moet nog veel aan worden gedaan om het een volwaardige dienst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-06 21:34
Jan-E schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:41:
[...]
De heldesk moet je kunnen vertellen hoe je wel geregistreerd staat op het breedbandportal.
[...]
De helpdesk kan je daarvoor een wachtwoord geven.
Inlognaam is dezelfde als die van je hoofdmailbox (accountnaam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
wsiev schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:40:
[breedbandportal ...]
De helpdesk kan je daarvoor een wachtwoord geven.
Inlognaam is dezelfde als die van je hoofdmailbox (accountnaam)
De inlognaam is vaak voorletter.achternaam en dat wijkt toch echt af van mijn @kpnplanet naam en van mijn MijnKPN naam. Zodra je de inlognaam hebt kan het breedbandportal zelf een wachtwoord mailen aan je bestaande contactadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:33:
[...]
Dan moet je die dus wel hebben. Weet jij inmiddels wat het wachtwoord is van je geografische nummer?
Nee, die weet ik niet want ik heb ook 084 nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
wyrdt schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:58:
Vraagje aan de KPN ipb ers op dit forum.
Als de "beruchte"firmware update in maart komt, wat is er verbeterd en wat is verder veranderd.

Voor mij enkele belangrijke vragen en ik heb de Siemens ISDN variant
1. bij de introductie was er de mogelijk van remote control van de IPB, komt dat terug.
2. blijft port forwarding naar webserver/ftpserver/mailserver,enz zelf instelbaar.
3. DMZ zelf configureren
4. verwachting vwb betrouwbaarheid telefonie, nu 50% fout, in en uitgaand
5. verbreking van de verbinding tijdens gesprek
6. "usb"server ondersteuning meerdere printers
7. "usb"ondersteuning ntfs fat32, enz
8. fax en modem in en uit bellen ( werkt sinds 1.40 niet meer)

10. e-mail filter zo instellen dat je geen spam meer krijgt ( ik gebruik het adres alleen voor de factuur
van KPN, mijn box zit altijd vol met spam)
12 e-mail server normaal beschikbaar
13. bij ISDN dichter bij de geboden snelheid komen, nu bij extra abo 7mb/750kb
14. in het algemeen de snelheid verhogen om in de pas te komen met de markt
Gisteravond zag ik dat er een nieuwe Firmware in mijn Siemens box was geladen.
Mijn experiabox had een uptime van 15 uur (dus ergens gisteren gebeurt)
Even snel rond gekeken wat er nieuw of veranderd is.

Zag dus een VOIP menu staan.
Onder USB kun je nu eindelijk zaken m.b.t. FTP en HTTP (webserver) regelen zoals dat 1,5 jaar geleden al aangekondigd was.

Port forwarding kan nog steeds zag ik.

Verder nog niet goed gekeken wat er nog meer kan en of er andere verbeteringen in zitten.

Ik had geen echte problemen, alleen dat ik een verkeerde adapter heb (al 1,5 jaar) en wat nu al een week of 5 op een nieuwe........ :( zijn niet de snelste bij KPN)

en af en toe last van wegvallende gesprekkken na een kleine 15 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm958 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:53:
Nee, die weet ik niet want ik heb ook 084 nummer
Wat kun je dan met dat VoIP-menu? Kun je daarmee je 084-nummer aan Tel2 koppelen? Of kun je zelfs een niet-KPN SIP-account invullen en dat aan je Tel2 hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:04:
[...]
Wat kun je dan met dat VoIP-menu? Kun je daarmee je 084-nummer aan Tel2 koppelen? Of kun je zelfs een niet-KPN SIP-account invullen en dat aan je Tel2 hangen?
Wat ik in de gouwe heb gezien is dat je nummers kunt koppelen aan 101 en 102
Je kunt volgens mij ook eigen sip account toevoegen, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zal vanavond nogmaals kijken en dan mijn bevindingen nog even posten.

Excusses voor de beperkte info nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

supermm958 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:18:
[...]

Wat ik in de gouwe heb gezien is dat je nummers kunt koppelen aan 101 en 102
Je kunt volgens mij ook eigen sip account toevoegen, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zal vanavond nogmaals kijken en dan mijn bevindingen nog even posten.

Excusses voor de beperkte info nog.
Misschien zou je een paar screen shots kunnen posten van de dingen die ingevuld kunnen worden.
Kan iedereen voor zichzelf bepalen welke elementen daarin voor hun situatie van belang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 21:21
Ik weet niet waar de webmail op draait bij internetplusbellen maar ik heb precies hetzelfde probleem als \[Vista+IE7.0] kan geen mail typen in outlook webmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

Ik kreeg vandaag dit mailje terug van KPN over de vraag wanneer ze met een Vista driver komen.
Subject: Re: InternetPlusBellen > Gigaset USB Adapter 108 > Vista Driver

Geachte FFWD,

Naar aanleiding van uw bericht over het gebruik van Windows Vista =
kunnen wij u als volgt informeren:

KPN kan nog geen uitspraak doen over de werking van Windows Vista in =
combinatie met InternetPlusBellen. KPN doet hier op dit moment nog =
onderzoek naar. Ondersteuning van Windows Vista in combinatie met =
InternetPlusBellen wordt derhalve nog niet geboden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge=EFnformeerd.

Met vriendelijke groet,

<naam>
KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 31180 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:36:
Ik kreeg vandaag dit mailje terug van KPN over de vraag wanneer ze met een Vista driver komen.
Leo Koolsbergen in planet.internetplusbellen (Sun, 4 Feb 2007 14:58:24 +0100):

Er is een nieuwe versie van de driver uit.
http://gigaset.siemens.co...rN_prodId%3A88570,00.html.
Die werkt bij mij prima onder Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank, maar die driver is van februari 2006 en niet specifiek voor Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:58

GeeBee

Oddball

Vandaag mijn pakket binnengekregen. Dat is wel snel na 3 weken...
Helaas wel een Siemens :(

Dus de bewering dat er alleen nog maar Thomsons worden meegeleverd is HELAAS! niet waar...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 31180 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:37:
Dank, maar die driver is van februari 2006 en niet specifiek voor Vista.
Als ik lieg, lieg ik in commissie ;)

Werkt-ie wel of niet onder Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:36
FF een kleinigheidje tussen door.
Ik had een harde reset gegeven op de siemens,maar hij laade de voip niet meer.
Lampje voip bleef uit,gebeld met kpn eerste lijns man gehad ,kon het niet verhelpen.
Ticket aangemaakt..balen geen telefoon.
Na 2 uur weer naar kpn gebeld,weer eerste lijn man, en die gaf de volgende tip.
Inloggen in mijn kpn naar beheer experiabox, en naar aansluitingen ,en daar stond geen nummer meer bij tel 1 ,goede nummer ingevuld en voila het voip lampje brande weer en alles werkt weer perfect....

Kijk er werken ook slimme mensen bij de eerste lijns...lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18

Winkiller

De Mopperpot

GeeBee schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:52:
Vandaag mijn pakket binnengekregen. Dat is wel snel na 3 weken...
Helaas wel een Siemens :(

Dus de bewering dat er alleen nog maar Thomsons worden meegeleverd is HELAAS! niet waar...
Grappig, ik kreeg gisteren wel de Thomson Speedtouch, misschien komt het omdat wij overstappen van ISDN naar IPB, de meningen zijn inderdaad erg verdeeld over welke box iemand krijgt, ze hadden mij vertelt dat de Thomson nog niet geschikt was voor ISDN, dus dat klopt ook niet :P

Ennuh (internet) gelijk volledig werkend onder Windows Vista, ik hoefde zelf niets in te stellen, ging geheel vanzelf, lang leve de Speedtouch ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Winkiller op 08-02-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
‘KPN moet klanten gratis laten internetbellen’

donderdag 8 februari 2007 15:04

KPN moet klanten die problemen hebben met internetbellen deze dienst een tijd gratis laten gebruiken. Wekelijks klagen vierduizend abonnees over ernstige tekortkomingen van bellen via internet.

Dat stelde de Consumentenbond donderdag. De nieuwe dienst van de telecomaanbieder kampt al een tijd met technische mankementen. KPN liet eerder weten dat tot voor kort 5 procent van de klanten te maken had met grote problemen.

Te groot succes
Bovendien was de toestroom van nieuwe abonnees zo groot, dat de klantenservice het werk niet meer aankon. ‘We werden slachtoffer van ons eigen succes’, zei topman Ad Scheepbouwer dinsdag nog bij de presentatie van de jaarcijfers.

KPN is gestopt met adverteren voor internetbellen. Daardoor is het aantal aanmeldingen gedaald. Ook heeft de firma meer telefonistes en monteurs ingehuurd om de problemen het hoofd te bieden. Internetbellen moet binnen enkele maanden voor de meeste klanten goed werken.

Hoogtepunt voorbij
Op het hoogtepunt meldden zich wekelijks zo’n 20.000 nieuwe klanten aan voor internetbellen. Sinds de telecomaanbieder is gestopt met het maken van reclame, zijn dat er nog 10.000 tot 15.000. Circa 517.000 Nederlanders maken nu gebruik van internetbellen van KPN.

Door Tom Kikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:37:
[...]
Als ik lieg, lieg ik in commissie ;)

Werkt-ie wel of niet onder Vista?
Hij werkt (sinds de Atheros driver niet meer in Vista zit). Verbinding met mijn linksys routers is alleen niet 100% stabiel, Vista's Diagnose en Herstel werkt slecht. Zou iets met de kwaliteit van de driver te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

Jan-E schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:34:
‘KPN moet klanten gratis laten internetbellen’

donderdag 8 februari 2007 15:04

KPN moet klanten die problemen hebben met internetbellen deze dienst een tijd gratis laten gebruiken. Wekelijks klagen vierduizend abonnees over ernstige tekortkomingen van bellen via internet.
Och, leuk dat de consumentenbond dat vind, maar denk dat je er meer aan hebt als dit soort uitspraken bij de overheid of bij KPN zelf vandaan komen :D

En nog even serieus; als je een klacht indient bij KPN (nadat er eindelijk een ticket hebt aan laten maken na weken klagen) word er over het algemeen niet moeilijk gedaan over het crediteren van abo kosten. Heb er iig nooit problemen mee gehad om geld terug te krijgen

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155331

Anoniem: 173405 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:29:
[...]

IPB extra?? Nou breekt mijn klomp, ik moest downgraden naar lite, ik had basic...
Hoe heb jij dat voor mekaar gekregen...

ed
Eh geen idee maar het werkt.... Moet wel zeggen dat ik daarvoor heel wat heen en weer gebeld en gemaild heb met de jongens van KPN Multiplay.(2e lijns) om het goed werkend te krijgen.
Mijn expb staat op 16004 down en 1028 up. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206974

@Foamy:

Ik heb al maanden problemen met de belkwaliteit van IPB en KPN deed niets! Aangemeld bij Consumentenbond groepsactie en binnen een week hing er iemand van KPN aan de lijn!

resultaat van het gesprek: meneer u moet gewoon niet downloaden!!! En dat u klachten heeft met bellen tijdens internet gebruik is ook wel logisch als je MAAR een 1,5 Mbits verbinding hebt (!!). Dus: het is uw eigen schuld dat het niet werkt.... Hoe slecht kun je zijn in je contact naar klanten!!

Dit is dus wel de druppel geweest. Ik had al 2 maanden gestorneerd en heb nu besloten om maar een andere provider te gaan zoeken. Ben er nog niet uit welke het wordt, kabel of ADSL provider.

Tip voor iedereen met klachten: gewoon je geld terughalen via de postbank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Hm ik ga toch eens die Siemens aan m'n adsl lijn knopen en dan zien of ik de nieuwe firmware binnenkrijg.
* MTWZZ heeft zowel een Siemens als een Thompson staan B)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:34
MTWZZ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:38:
Hm ik ga toch eens die Siemens aan m'n adsl lijn knopen en dan zien of ik de nieuwe firmware binnenkrijg.
Ik ook, maar dat lukt enkel als je aan de andere kant je MAC-adres laat omzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 17:00
MTWZZ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:38:
Het is toch zo als je hem een harde reset geeft dat hij dan automatisch de nieuwste firmware binnen haalt? Tussen de 15 en 30 seconden ingedrukt houden, of praat ik nu uit me nek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166561

Ik heb een tijdje dit topic niet meer gevolg, voornamalijk omdat ik geen problemen had, maar hoe zit het met de firmware van de SX552? Ik heb nog steeds 1.38.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Ik krijg Media Center op m'n pc niet geconnect met de Xbox360 als een MediaCenter Extender

De Xbox360 zit direct met een Ethernet kabel op de EB, de PC met Media Center zit ook rechtstreeks op de EB (Vista Ultimate)

Mediacenter opstarten en de installatie van een Extender starten gaat allemaal goed, deze vind wel de Xbox 360, na het invoeren van de 8-cijferige code in MediaCenter geeft na verloop van tijd MediaCenter aan dat de Xbox niet gevonden kan worden.

Als ik er een HUB tussen zet en alle Ethernet kabels (Xbox, MediaCenter) via deze hub laat lopen en alleen een Internet Verbinding naar de EB gaat het wel goed.
Echter wil ik die hub er niet tussen hebben, want het zal toch gewoon via de EB moeten kunnen.

Iemand suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195728

eindelijk webserver 8) 8) _/-\o_ _/-\o_

vind het belachelijk dat kpn de eerste zoveel klanten al testgroep gebruikt zonder dat te melden.
je moet ze gewoon de vraag stellen, er zullen dan vast wel wat tweakers ja zeggen en niet telkens kassa erbijroepen... die 5 procent met problemen zal ook wel de testgroep zijn.

valt mij op dat je 101 en 102 niet ziet. en geen codecs kan kiezen.

dat kon (heb meer met de sx551 te maken gehad maar heb dr geen meer) vroeger altijd wel in het voip menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:34
stormfly schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:51:
[...]

Het is toch zo als je hem een harde reset geeft dat hij dan automatisch de nieuwste firmware binnen haalt? Tussen de 15 en 30 seconden ingedrukt houden, of praat ik nu uit me nek?
Ik weet nog dat toen ik omswitchte van kast dat ik de HD moest bellen, dat zij daar mijn MAC inlazen en dat ik daarna pas weer online kon en mijn telefoon kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Hmm. Dit komt er (zo te zien) gewoon op neer dat het toewijzen van een (geografisch) nummer aan een poort wordt overgeheveld van Mijn KPN naar de webinterface van de EBS zelf. Geen extra functionaliteit (behalve dan wellicht de mogelijkheid om meer geografische nummers aan een poort toe te kennen). Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 166561 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:57:
Ik heb een tijdje dit topic niet meer gevolg, voornamalijk omdat ik geen problemen had, maar hoe zit het met de firmware van de SX552? Ik heb nog steeds 1.38.
Houden zo.
1.39 is niet uitgebracht.
1.40 zorgt voor problemen.
1.41 komt er binnenkort aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
maartend schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:51:
Ik ook, maar dat lukt enkel als je aan de andere kant je MAC-adres laat omzetten
De EBS heeft de mogelijkheid het MAC-adres te spoofen. Ik draai al een tijdje met een ander MAC-adres. Ben gewoon benieuwd of KPN mijn firmware dan nog wel update... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

Anoniem: 166561 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:57:
Ik heb zelf sinds gisternacht 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43) op mijn EB staan.
Daarvoor had ik ook altijd nog 1.38 tot mijn verbazing (dat het nu pas al dan niet automatisch of handmatig is geupgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200759

Weet iemand of het mogelijk is om vanaf een ander IP adres op de file server van de EBS in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208168

Nu zie ik dat dit onderwerp van kpn over IPB een redelijk groot onderwerp is vooral de aantal reactie die ik zie

maar of ik het overzichtelijk vind nee iedereen heeft zijn eigen probleem
nu dacht ik van laat ik anders een forum aanmaken wat alleen gaat over IPB
NEE ik wil geen relcame maken maar meer een idee

nu werk ik zelf ook bij kpn en kan ik misschien mensen ook wat advies geven over bepaalde problemen. en krijg ik ook meer inzicht over de problemen die er zijn en dit kan ik altijd weer melden.

NIET dat wat de persoon allemaal uitlegt over kpn verkeerd ( het eerste bericht ) is maar er zitten wel punten tussen waar ik het niet hellemaal mee eens ben

als iemand dit een goed idee vind kan je altijd kijken ( het is wel vlug in elkaar gezet dus er zitten nog wel wat foutje in bvb spelling)

xxxx

vind iedereen dit niks meld het dan dan gooi ik het dicht of weg

[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 14-02-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 16:22
Anoniem: 148114 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:54:
[...]

Ik heb zelf sinds gisternacht 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43) op mijn EB staan.
Daarvoor had ik ook altijd nog 1.38 tot mijn verbazing (dat het nu pas al dan niet automatisch of handmatig is geupgrade)
Had altijd 1.38, nu sinds 3 dagen ook 1.40.9c gekregen. Lijkt alsof dit automatisch gegaan is. Geen problemen -so far so good.

Ik heb het al eerder gezegd maar raad iedereen met langslepende problemen aan om ALLE kosten je maakt rondom het probleem in te dienen bij KPN en er achteraan te gaan om het hele bedrag ook terug te krijgen. N.a.v. mijn problemen vorig jaar en het bezoek aan Kassa heb ik alle kosten teruggekregen (ook mijn uurtarief voor het bellen met de helpdesk, in totaal 14 uur).

Het zorgt er niet alleen voor dat je weer tevreden word :*) maar het zal ook zorgen dat KPN gaat zien dat er toch wel veel geld teruggegeven moet worden vanwege eigen lamlendigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 23:54

djidee

Mr. Slungel

Anoniem: 208168 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 03:06:
Nu zie ik dat dit onderwerp van kpn over IPB een redelijk groot onderwerp is vooral de aantal reactie die ik zie

nu werk ik zelf ook bij kpn en kan ik misschien mensen ook wat advies geven over bepaalde problemen. en krijg ik ook meer inzicht over de problemen die er zijn en dit kan ik altijd weer melden.

NIET dat wat de persoon allemaal uitlegt over kpn verkeerd ( het eerste bericht ) is maar er zitten wel punten tussen waar ik het niet hellemaal mee eens ben

als iemand dit een goed idee vind kan je altijd kijken ( het is wel vlug in elkaar gezet dus er zitten nog wel wat foutje in bvb spelling)

xxxx

Een dergelijk forum is er ook al, veel gemekker, maar ook bruikbare technische tips...

Zie www.ipbforum.nl

[ Voor 1% gewijzigd door Xandrios op 14-02-2007 19:19 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@banaantjes
Lovenswaardig streven maar ik zie nu al een aantal problemen.

- Op je website gebruik je het KPN logo. Tenzij je daar expliciet toestemming voor hebt kan KPN eisen dat je dat verwijderd, je hebt het forum in eigen beheer opgezet, niet in opdracht KPN.
- Verder meld je dat je kunt/wilt kijken op je werk wat je specifiek kunt doen voor probleemgevallen. Het antwoord is niets, tenzij je inbreuk gaat maken op de NDA en inbreuk op privacy van mensen, jij kunt niet verifieren of de poster op het forum ook de contractant is en dan mag je niets doen.
- Je kan en mag geen interne informatie posten. De opzet op jou forum komt me helaas iets te bekend voor (en dat heeft niet alleen te maken met de gebruikte software). Ik weet niet waar jij je kennis vandaan wilt halen als je informatie op je forum zet, maar zodra KPN vermoed dat dit is gedaan met interne info is het bye bye bananas... en dat zou zonde zijn gezien je inzet voor de klant welke ik wel eens tegenkom in de diverse KPN systemen.
- Je idee is goed maar er is al een soortgelijk forum te weten IPBforum.nl . Jou forum heeft weinig toegevoegde waarde ben ik bang.
-Veel voorkomende problemen in dit forum en ipbforum worden ook door een aantal van je collega's in de gaten gehouden, je bent (gelukkig :P ) niet de enige HD medewerker hier in dit forum. Zie mijn profiel en zie mijn myreact ;) ..

In ieder geval succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 208168 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 03:06
Waar ben je het dan niet mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

Anoniem: 208168 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 03:06:

xxxx

Je pleegt contract breuk op diverse dingen. Je mag geen storingen melden die niet op de kpn website staan (interne bedrijfs info mag je niet doorgeven). Je mag geen dingen opzoeken op je werk voor een klant. Je mag geen advies geven op basis van je kennis bij kpn tenzij het eigen ervaring is etc. Als ik een bitch zou zijn, zou ik je naam die in het profiel staat: xxxx gaan melden bij kpn. >:) Maar natuurlijk snap je wel dat jou site offline moet of drastisch aanpassen zoals Tasslehof zegt ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 14-02-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Anoniem: 148114 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:54:
[...]

Is dat niet het verschil tussen ISDN en Analoog?
Mijn ouders hebben een Siemens in combinatie met een ISDN lijn en dat ding staat ook nog steeds op 1.38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127154

golfdiesel schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:28:
[...]

Is dat niet het verschil tussen ISDN en Analoog?
Mijn ouders hebben een Siemens in combinatie met een ISDN lijn en dat ding staat ook nog steeds op 1.38
Ik heb een Siemens op analoog en heb ook nog steeds 1.38, dus dat is het verschil niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

KPN schijnt de experiaboxen te updaten in delen, telkens gooien ze weer een lading op 1.40. Dit moet voor half maart klaar zijn. Want dan komt 1.41 erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:46:
@banaantjes
Lovenswaardig streven maar ik zie nu al een aantal problemen.

- Op je website gebruik je het KPN logo. Tenzij je daar expliciet toestemming voor hebt kan KPN eisen dat je dat verwijderd, je hebt het forum in eigen beheer opgezet, niet in opdracht KPN.
- Verder meld je dat je kunt/wilt kijken op je werk wat je specifiek kunt doen voor probleemgevallen. Het antwoord is niets, tenzij je inbreuk gaat maken op de NDA en inbreuk op privacy van mensen, jij kunt niet verifieren of de poster op het forum ook de contractant is en dan mag je niets doen.
- Je kan en mag geen interne informatie posten. De opzet op jou forum komt me helaas iets te bekend voor (en dat heeft niet alleen te maken met de gebruikte software). Ik weet niet waar jij je kennis vandaan wilt halen als je informatie op je forum zet, maar zodra KPN vermoed dat dit is gedaan met interne info is het bye bye bananas... en dat zou zonde zijn gezien je inzet voor de klant welke ik wel eens tegenkom in de diverse KPN systemen.
- Je idee is goed maar er is al een soortgelijk forum te weten IPBforum.nl . Jou forum heeft weinig toegevoegde waarde ben ik bang.
-Veel voorkomende problemen in dit forum en ipbforum worden ook door een aantal van je collega's in de gaten gehouden, je bent (gelukkig :P ) niet de enige HD medewerker hier in dit forum. Zie mijn profiel en zie mijn myreact ;) ..

In ieder geval succes.
[b]Tasslehoff schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:46Verder meld je dat je kunt/wilt kijken op je werk wat je specifiek kunt doen voor probleemgevallen
ten eerst wat ik hier mee bedoel is dat als jij wat wil aansluiten bijvoorbeeld een specfieke fax en dit lukt niet hellemaal dan kan ik bijvoorbeeld op me werk kijken of hier ook oplossing voor zijn.

ten twee ik nooit en dan ook maar nooit persoonlijke informatie na kijken op me werk
ik vind het leuk werk wat ik doe dus ik ga hier niet mee spellen.
ik weet zelf ook wel wat ik kan doen en wat niet
Fridge-RaideR schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:54:
[...]

Je pleegt contract breuk op diverse dingen. Je mag geen storingen melden die niet op de kpn website staan (interne bedrijfs info mag je niet doorgeven). Je mag geen dingen opzoeken op je werk voor een klant. Je mag geen advies geven op basis van je kennis bij kpn tenzij het eigen ervaring is etc. Als ik een bitch zou zijn, zou ik je naam die in het profiel staat: ******** gaan melden bij kpn. >:) Maar natuurlijk snap je wel dat jou site offline moet of drastisch aanpassen zoals Tasslehof zegt ;)
[...]Je mag geen storingen melden die niet op de kpn website staan
en je moet er niet dingen bij gaan bedenk vriend wat dat doe jij nu wel
[...]Je mag geen advies geven op basis van je kennis bij kpn tenzij het eigen ervaring is.
[...]KPN schijnt de experiaboxen te updaten in delen, telkens gooien ze weer een lading op 1.40. Dit moet voor half maart klaar zijn. Want dan komt 1.41 erin
en AUB vergeet dit allemaal maar
het is oftopic en het is al weg

jullie je zin het was ook maar een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBrink
Wie heeft er nog meer problemen met mail nu KPN zo "vriendelijk" is geweest om poort 25 dicht te gooien? Ik kan dus geen mail meer sturen vanaf mijn werk/hosting provider e-mail tenzij ik de SMTP van kpnplanet gebruik,en dat wil ik niet. Het heeft gewerkt en nu dus niet meer. Help desk bellen heeft geen nut, krijg je een knuppel aan de lijn die begint over word om mail op te stellen 8)7

Maar goed ik ga het nog een keer proberen, dit na aanleiding van mail van mijn hosting provider die zegt dat ik kontakt op moet nemen met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

KaleBrink schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:33:
Wie heeft er nog meer problemen met mail nu KPN zo "vriendelijk" is geweest om poort 25 dicht te gooien? Ik kan dus geen mail meer sturen vanaf mijn werk/hosting provider e-mail tenzij ik de SMTP van kpnplanet gebruik,en dat wil ik niet. Het heeft gewerkt en nu dus niet meer. Help desk bellen heeft geen nut, krijg je een knuppel aan de lijn die begint over word om mail op te stellen 8)7

Maar goed ik ga het nog een keer proberen, dit na aanleiding van mail van mijn hosting provider die zegt dat ik kontakt op moet nemen met KPN.
Tsja, je zult toch echt de servers van KPN moeten gebruiken, zit niets anders op...

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

ten eerst wat ik hier mee bedoel is dat als jij wat wil aansluiten bijvoorbeeld een specfieke fax en dit lukt niet hellemaal dan kan ik bijvoorbeeld op me werk kijken of hier ook oplossing voor zijn.
Kijk, tasslehof en ik werken ook bij kpn. Maar dit soort dingen mogen we niet vertellen. Ik kwam misschien wat lullig over, maar het contract wat je tekende in het begin bij kpn, verplicht jou om alle kennis die je hebt opgedaan tijdens je werk op de helpdesk zelf niet te gebruiken tenzij die kennis ook via kpn en handleidingen te vinden zijn.

En als iemand een specifiek probleem heeft en je gaat daarvoor iets uitzoeken op je werk zonder dat je diegene aan de lijn hebt of het via de officiele manier gemeld hebt, mag dit ook niet. Heel vervelend en flauw allemaal, maar kpn heeft er vast een goede reden voor gehad ;)

Op www.ipbforum.nl is eenzelfde iets te vinden, maar gebruikers lossen daar de problemen van andere gebruikers op. Dàt mag dan wel weer. Maar het is lastig om prive en zakelijk gescheiden te houden, en daar hadden hier al meer mensen moeite mee :)

[ Voor 12% gewijzigd door Fridge-RaideR op 09-02-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:47
Iedereen bedoeld het goed en het is alleen maar goed dat ook mederwerkers van de 1e lijn etc meelezen en ik snap de prive support beperkingen wel die jullie allen hebben.
Soms ligt de oplossing in je mond maar kan je deze helaas niet zeggen aangezien er geheimhoudingplicht bestaat.

Echter helpen jullie stuk voor stuk op een positieve en manier en dat gebasseerd op eigen ervaringen. :)

Ik had ook vernomen dat de 1e lijn meer bevoegdheden gaan krijgen en zo meer zelfstandig kunnen gaan werken zodat de 2e lijn meer tijd krijgt voor de wat moeilijke problemen.

Alleen heb ik wel dan zo mijn vraagtekens of de 1e lijn dan nog verder uitgebreid word aangezien je dan langer met de klant bezig bent en de lijnen dus langer bezet blijven..
Aan de andere kant alleen maar positief als de 1e lijn meer mag gaan doen.
Niets is lastiger dan dat je graag de klant wilt helpen maar dat niet kan omdat je die bevoegdheden niet hebt.

Ontopic:

Sinds vandaag een vreemd IPB probleem erbij..
Normaal was het zo als je gebeld werd door een verborgen telefoonnummer dat na ongeveer 13 minuten de verbinding verbroken werd.

Nu is het echter ook zo als je dus zelf wilt gaan bellen dat de verbinding ook spontaan verbroken word.. modem word niet gereset en ik kan geen vreemde meldingen zien in de log file van de experiabox.
Hebben nog meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Wie heeft er nog meer problemen met mail nu KPN zo "vriendelijk" is geweest om poort 25 dicht te gooien? Ik kan dus geen mail meer sturen vanaf mijn werk/hosting provider e-mail tenzij ik de SMTP van kpnplanet gebruik,en dat wil ik niet. Het heeft gewerkt en nu dus niet meer.
Ik heb geen problemen omdat ik (sinds gisteren) overgeschakeld ben op de Secure SMTP server van XS4ALL en die gebruikt een andere poort.

Is zo iets voor jou ook een oplossing? Of heb je invloed op de instellingen van je voorkeursmailserver? Laat die dan ook mail accepteren op een andere poort, 2525 of zo. Nog een optie: probeer poort 587. Soms werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBrink
Jan-E schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:39:
[...]
Ik heb geen problemen omdat ik (sinds gisteren) overgeschakeld ben op de Secure SMTP server van XS4ALL en die gebruikt een andere poort.

Is zo iets voor jou ook een oplossing? Of heb je invloed op de instellingen van je voorkeursmailserver? Laat die dan ook mail accepteren op een andere poort, 2525 of zo. Nog een optie: probeer poort 587. Soms werkt dat.
XS4ALL heeft ook poort 25 niet dicht dus, als ik bij hun zat had ik dit probleem ook niet gehad.
Een andere SMTP ga ik gebruiken als alle andere opties niet werken. En tot nu toe kan ik mail versturen door de SMTP van kpnplanet te gebruiken.
Maar ik wil gewoon zoals ik gewend ben de SMTP gebruiken van mijn hosting provider of die van mijn werk. Het heeft gewerkt, maar omdat KPN zo nodig poort 25 dicht wil doen gaat het niet. En ik vindt dit ook geen service van KPN. Ik verstuur geen SPAM, dus laat mij gewoon poort 25 gebruiken zolas ik dat gewent ben.

Tot nu toe geen hulp van de helpdesk, ik heb ze nu al 3 keer gebeld vandaag. (F^%$$# 2 uur verpest hier aan) En dan heb ik ze eindelijk aan de lijn wordt de verbinding verbroken :( En terug bellen doen die gasten ook niet, alsof ik zelf ophang.

Goed nog een keer 45 min in de wacht, als dan weer de verbinding wordt verbroken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

KaleBrink schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:35:
[...]

XS4ALL heeft ook poort 25 niet dicht dus, als ik bij hun zat had ik dit probleem ook niet gehad.
Een andere SMTP ga ik gebruiken als alle andere opties niet werken. En tot nu toe kan ik mail versturen door de SMTP van kpnplanet te gebruiken.
Maar ik wil gewoon zoals ik gewend ben de SMTP gebruiken van mijn hosting provider of die van mijn werk. Het heeft gewerkt, maar omdat KPN zo nodig poort 25 dicht wil doen gaat het niet. En ik vindt dit ook geen service van KPN. Ik verstuur geen SPAM, dus laat mij gewoon poort 25 gebruiken zolas ik dat gewent ben.

Tot nu toe geen hulp van de helpdesk, ik heb ze nu al 3 keer gebeld vandaag. (F^%$$# 2 uur verpest hier aan) En dan heb ik ze eindelijk aan de lijn wordt de verbinding verbroken :( En terug bellen doen die gasten ook niet, alsof ik zelf ophang.

Goed nog een keer 45 min in de wacht, als dan weer de verbinding wordt verbroken.....
Zoals ik eerder ook al aangaf; het enige waar ze je mee kunnen helpen is het instellen van de smtp server van KPN zelf. Die poort is dichtgezet, en daarmee is het verhaal afgelopen. Als je je mail wilt kunnen versturen zul je dus toch echt gewoon de server van de KPN moeten gaan gebruiken...

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Fridge-RaideR schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:05:
[...]

Kijk, tasslehof en ik werken ook bij kpn. Maar dit soort dingen mogen we niet vertellen. Ik kwam misschien wat lullig over, maar het contract wat je tekende in het begin bij kpn, verplicht jou om alle kennis die je hebt opgedaan tijdens je werk op de helpdesk zelf niet te gebruiken tenzij die kennis ook via kpn en handleidingen te vinden zijn.

En als iemand een specifiek probleem heeft en je gaat daarvoor iets uitzoeken op je werk zonder dat je diegene aan de lijn hebt of het via de officiele manier gemeld hebt, mag dit ook niet. Heel vervelend en flauw allemaal, maar kpn heeft er vast een goede reden voor gehad ;)

Op www.ipbforum.nl is eenzelfde iets te vinden, maar gebruikers lossen daar de problemen van andere gebruikers op. Dàt mag dan wel weer. Maar het is lastig om prive en zakelijk gescheiden te houden, en daar hadden hier al meer mensen moeite mee :)
Het blijf natuurlijk wel een beetje krom, jullie mogen oplossingen niet geven omdat KPN het niet publiek bekend wil maken. Maar als er een probleem is en dat kan opgelost worden dan moeten ze dat toch doen?
Ik snap jullie standpunt wel, als HD medewerkers heb je gewoon te doen wat je opgedragen wordt en ik kan begrijpen dat het soms wel frustrerend kan werken.

Laten we met z'n allen hopen dat de KPN een keer iets minder spastisch gaat doen met hun zogenaamde beveiligingsbeleid. Ik kan me namelijk niet voorstellen wat voor problemen het veroorzaakt als ik in mijn eigen experia box een DMZ instel bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
KaleBrink schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:35:
Mijn IPB-abo loopt ook bij KPN en dus zal mijn poort 25 ook wel dicht zitten (ik heb het niet getest overigens). Maar al mijn mail loopt via XS4ALL waar ik ook een zakelijk abo heb. En dan kun je hun Secure SMTP server gewoon blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_I
  • Laatst online: 16-09-2024

T_I

Zojuist heb ik een poging gedaan om de 'niet aanstaande' voicemail op de ipb lijn van m'n buren uit te zetten en het lijkt er op dat daar geen mogelijkheid toe is.

- #61# en alle varianten werken blijkbaar niet
- de handleiding meld na inloggen op 'mijn kpn' dat er op een knop internetplusbellen geklikt moet worden (knop nergens te vinden)

De buren hebben een antwoordapparaat met eigen melding (zojuist beluisterd), maar na het niet opnemen krijg je de tekst 'dit si een antwoord apparaat' oid te horen.

Men is van een vaste lijn naar ipb over gegaan met nummer overname, dus de ** optie zou niet van toepassing moeten zijn. Het "mijn kpn" account is het account welke gekoppeld is met hun email adres bij planet. Wat gaat hier fout? (of nog beter, hoe krijg je die voicemail uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
T_I schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:45:
Men is van een vaste lijn naar ipb over gegaan met nummer overname, dus de ** optie zou niet van toepassing moeten zijn. Het "mijn kpn" account is het account welke gekoppeld is met hun email adres bij planet. Wat gaat hier fout? (of nog beter, hoe krijg je die voicemail uit)
Als ze nog niet geporteerd zijn komen inkomende telefoontjes nog steeds via de vaste lijn binnen. Dus dan moet je wel **#61# doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

T_I schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:45:
Als je buren nog niet geporteerd zijn is de ** optie wel degelijk hetgeen waar je naar opzoek bent om de voicemail uit te krijgen ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199214

gebruik die servers nou maar, er mankeert niets aan als je die gebruikt..... of heb je iets te verbergen zoals spam ?
ik gebruik ze al tijden en het maakt mij niet uit of kpn mijn mail filtert, ik heb niets te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182947

Ik werk al jaren via een eigen smtp server maar door dat f#$%CK KPN werkt dit weer niet.
@Tasselhof weet jij wat de gedachte hier achter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 182947 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:44:
Ik werk al jaren via een eigen smtp server maar door dat f#$%CK KPN werkt dit weer niet.
Zie
Planet Uitgaande poort 25 zit dicht en
nieuws: Adsl-providers sluiten 'spampoort' 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_I

T_I

Foamy schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:06:
[...]

Als je buren nog niet geporteerd zijn is de ** optie wel degelijk hetgeen waar je naar opzoek bent om de voicemail uit te krijgen ;)
Wel apart dan dat die zut ineens aan gezet wordt voor ze, aangezien ze al jaren een antwoordapparaat gebruiken. (maar ik zal het eens proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_I

T_I

Anoniem: 182947 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:44:
Als je een eigen smtp server hebt dan kan je ook wel ff wat knutselen om de link via poort 26, 2525 of welke dan ook te routeren.

Bij orange staat die poort ook dicht en als ik in de logfile van m'n eigen smtp server kijk dan komt >50% van de spam vanaf adsl servers. (server staat bij een hosting bedrijf) Aangezien haast niemand z'n eigen machine genoeg onder controle lijkt te hebben om de spam te stoppen is dit blijkbaar de enige mogelijkheid om het gespam wat in te perken.

De mensen die weten wat ze doen er wel omheen komen en de meeste spammers daar de moeite niet voor willen nemen is het wel een goede oplossing. Aangezien spammers ook te vinden zijn door verkeerde hostnames, helo names als unknown en friend, andere smtp fouten,... verwacht ik niet dat men de moeite voor het omzeilen van een poort25 blokkade neemt. (ook aangezien een omzeiling ze per direct vindbaar maakt }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBrink
Anoniem: 199214 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:58:
[...]

gebruik die servers nou maar, er mankeert niets aan als je die gebruikt..... of heb je iets te verbergen zoals spam ?
ik gebruik ze al tijden en het maakt mij niet uit of kpn mijn mail filtert, ik heb niets te verbergen.
Het zal mij worst wezen of KPN mijn mail filtert of niet. Doet KPN het niet dan doet de SMTP server het wel van mijn werk of mijn eigen hosting provider. Waar het mij om gaat is dat ik belemmerd word in het gebruik van mijn internet verbinding. Die SMTP servers waren altijd goed te gebruiken en omdat KPN spam wil tegen houden gaat dat niet meer. En nee ik stuur geen spam, als het wel iets is wat ik haat is het wel spam. Als de helpdesk het niet voor elkaar krijgt om die 2 SMTP servers voor mij werkende te krijgen dan denk ik dat het tijd wordt om een andere internet provider te zoeken. Iemand nog sugesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18

Winkiller

De Mopperpot

ik vraag mij af wat al dat gedoe over poort 25 met IPB te maken heeft........volgens mij helemaal niets......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

KaleBrink schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:36:
[...]

Het zal mij worst wezen of KPN mijn mail filtert of niet. Doet KPN het niet dan doet de SMTP server het wel van mijn werk of mijn eigen hosting provider. Waar het mij om gaat is dat ik belemmerd word in het gebruik van mijn internet verbinding. Die SMTP servers waren altijd goed te gebruiken en omdat KPN spam wil tegen houden gaat dat niet meer. En nee ik stuur geen spam, als het wel iets is wat ik haat is het wel spam. Als de helpdesk het niet voor elkaar krijgt om die 2 SMTP servers voor mij werkende te krijgen dan denk ik dat het tijd wordt om een andere internet provider te zoeken. Iemand nog sugesties?
rofl, ze zien je al aankomen bij KPN: "Ja,ik wil graag opzeggen want ik wens geen gebruik te maken van de faciliteiten die jullie mij bieden." Zullen ze waarschijnlijk niet moelijk over doen, hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk wel gewoon je abo-geld mag blijven lappen :D

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@internetXS
Ik sluit me volledig bij Jan-E en T_I aan. (sorry voor de late reply, ben net terug uit de lijn :) )
Er is door KPN besloten om alle groene providers (KPN, Planet en HetNet) poort 25 dicht te gooien. Hier is ook in de media communicatie over geweest. Vraag me niet naar de redenatie, ik snap heus wel dat er genoeg klanten zijn die via poort 25 overlast veroorzaken, maar om daar alle klanten in weg te vegen en structureel poort25 dicht te schroeven vind ik ook raar.
KaleBrink kan bellen wat hij wil maar noch KPN, noch de andere van de providers uit het rijtje zal hiervan afwijken dus de helpdesk bellen en drammen als een klein kind (no offence btw) heeft nul nut.

Aangaande de reactie richting banaantje, het is niet als een persoonlijk verwijt bedoeld natuurlijk maar de intentie oversteeg even het nut. Ook een bijspijkercursus Nederlands kan overigens geen kwaad *LOL* maar ik neem aan dat het even in de emotie wat beroerd getiept is ;) . Fridge-raider en ik hadden het beste voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:20:
Aangaande de reactie richting banaantje, het is niet als een persoonlijk verwijt bedoeld natuurlijk maar de intentie oversteeg even het nut. Ook een bijspijkercursus Nederlands kan overigens geen kwaad *LOL* maar ik neem aan dat het even in de emotie wat beroerd getiept is ;) . Fridge-raider en ik hadden het beste voor.
ik ga hier verder niet op in heb je wat melden, mail me dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199214

KaleBrink schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:36:
[...]

Als je gewoon de smarthost en de mailrelay server invult ben je klaar.....
ik zie de moeite van moelijk doen niet want de kpn geeft je namelijk een optie om je servers te blijven draaien.
lees ff de pdf en stel je server in en voila je mailt weer alle kanten op :*)

http://www.kpnadsl.nl/sup...directadsl(mailrelay).pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 23:54

djidee

Mr. Slungel

Gewoon direct adsl mailrelay gebruiken wil erg goed. Men gaat voor de 2% klanten die een eigen smtp willen gebruiken echt geen uitzondering maken om zo een hoop spam te kunnen afvangen...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206974

Ik heb de knoop doorgehakt. Ik ben naar @home overgegaan. KPN zal mij niet meer gek maken!
Ze willen nog wel even geld zien dat ik het gestorneerd, maar dat kunnen ze wel vergeten. Nu wordt er gedreigd met aflsuiten van de verbinding... Ze doen maar!

Succes met de ellende, ik schrijf me hier uit p het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:04

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als je KPN niet betaald kan het zijn dat ze je nummer niet vrijgeven bij KPN en dan kan je je nummer niet meenemen naar @Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 18:09
Ook @Home heeft poort 25 dicht zitten. Hierdoor kun je niet rechtstreeks je eigen mail ontvangen. Dit moet via een omweg. Het versturen van een e-mail moet via je eigen mail-account bij @home. Alle ip-adressen van @Home lijken op een soort zwarte lijst te staan. als je via je eigen IP een mail stuurt kijg je deze meestal terug soms met de melding dat je via de @Home server moet versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:29

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 206974 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:05:
Ik heb de knoop doorgehakt. Ik ben naar @home overgegaan. KPN zal mij niet meer gek maken!
Ze willen nog wel even geld zien dat ik het gestorneerd, maar dat kunnen ze wel vergeten. Nu wordt er gedreigd met aflsuiten van de verbinding... Ze doen maar!

Meld je alvast even aan op het klachten forum van @Home als Arjens vs @Home, gezien de klachten bij @Home zal dit wel je volgende stap worden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206974 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:05:

Mmmm - misschien toch effe pas op de plaats maken.
Mijn schoonbroer heeft twee maanden zonder telefoon gezeten...
Heeft verschillende aangetekende brieven gestuurd en letterlijk uren aan de telefoon gehangen.
Geen reactie op brieven en niemand heeft hem kunnen helpen.

Heeft zelfs een keer een techneut aan de telefoon gehad die zei:
"Je had beter eerst alleen internet kunnen bestellen. En later bellen erbij. Dan was het goed gegaan."

Laten we zeggen: ook bij @Home is er ruimte voor verbetering....

En vwb. IPB en KPN:
Sinds 4,5 dag zit er firmware 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43) in de EB alhier.
En sindsdien is ie niet onderuit geweest. En toch altijd kunnen bellen.
Of er momenten zijn geweest dat we niet gebeld konden worden weet ik niet - zo vaak heb ik dat niet gecontroleerd.

Laten we zeggen: ook bij KPN is er nog hoop...
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.