[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.513 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:48
Hier blijft het ook een een zooitje..

Contact gezocht met de HD en aangegeven dat de gegevens weer moeten worden aangepast aangezien alles nu nog op speedtouch instellingen staan..
1e lijn gaf aan dat ze dit zelf konden doen echter bleek dat dus niet te lukken..
Nu dus geheel zonder VOIP en zo blijft het dan even doorgaan..

Uitiendelijk maar de knoop doorgehakt en mocht VOIP vandaag niet meer in de lucht komen dan houd het op en zal het contract ontbonden worden (dit ook in overleg met KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inmiddels staat er op de service pagina een melding over de mail storing met link naar de (tijdlijke) oplossing.
Maar als alternatief voor pop geven ze 213.75.3.2 en die werkt niet |:(
De eerder in deze thread genoemde 194.151.105.246 werkt echter perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:19
erikver schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:29:
Dat heb ik al geprobeerd maar dat bracht helaaas geen oplossing.
Zal ik je eens een faxje sturen vanaf mijn IPB-nummer? Dat zou wel aan moeten komen op je Tel2. Als je je nummer geheim wil houden mail dan even naar het mailadres in mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 18:22
Het gaat lekker met de KPN...
Ik lees hier dat iemand zijn Thomson heeft in kunnen ruilen tegen een Siemens, maar dat is mij jammergenoeg niet gelukt.
Mensen van de KPN, het enige wat ik wil is een DMZ instellen... Daarna zal ik niet klagen. Ook niet over het feit dat er een echo op de lijn zit die gerelateerd is aan de experiabox (andere telefoon hetzelfde, telefoon op een andere experiabox (siemens) bij mijn ouders aangesloten en het werkt perfect.)

Wordt een beetje moe van de KPN, de helpdesk ondersteund helemaal niets, alleen wat je via de cockpit kunt doen, en daar kan je niks nuttigs instellen.

Port forwards werken ook niet goed als je ze handmatig instelt, alleen via UPnP gaat het goed, maar niet alle applicaties ondersteunen dat.

Het zijn gewoon prutsers eerste klas daar bij de KPN. Ik snap ook wel dat de helpdesk medewerkers wel willen, maar gewoon niet kunnen/mogen.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
[quote]Tsunami schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:32:

En hoe zit het met FaxMail? Volgens onderstaande quote kan je ook faxen verzenden via FaxMail, maar in de TS gaat het alleen over ontvangen. Verzenden lijkt me ook niet echt ideaal via je computer, maar ik lees ook nergens of het uberhaupt kan of niet.

Met FaxMail van Xoip kun je wel Faxen verzenden.
Je scant het document en dat moet je dat opslaan in PDF formaat en kan je het via internet verzenden
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-06 16:03
EricEric752 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:19:
[...]

Je zou toch van schaamte onder de grond kruipen als je als grootste telco van Nederland dit soort bugs openbaar moet maken. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een bedrijf als KPN dit soort fouten maakt. Ja, ik weet dat KPN er al tijden een potje van maakt waardoor ze niet kunnen garanderen dat je telefoon werkt als je torrents gebruikt. Maar dit is nog wel een paar graden erger.

Ook elke argeloze IPB beller die slechts af en toe een mailtje stuurt en wat surft kan er al niet meer op rekenen dat zijn telefoon goed werkt. En wat doet KPN? Over 6(!!!!!!!) weken komt er een oplossing (gezien het track record van KPN heb ik mijn twijfels, maar goed). En verder moeten we het doen met "Onze excuses voor het ongemak".

Waar blijven het stopzetten van de IPB wervingscampagne?
Waar blijven de paginagrote advertenties en televisiespotjes op prime time waarin KPN zijn nederige excuses aanbiedt?
Waar blijft het terugstorten van alle betalingen van alle IPB gebruikers totdat dit probleem verholpen is?
Waar blijft Ad Scheepbouwer die op TV met as op zijn hoofd huilend beloofd dat dit nooooooit had mogen gebeuren en dat hij er alles aan zal doen om daarvoor te zorgen.
Waar blijven de lijfstraffen voor degenen die deze rommel de wereld in hebben gestuurd?
Waar blijven de gratis slagroomtaarten en bossen bloemen voor alle ongelukkige IPB gebruikers?
:D _/-\o_

Maar, dat probleem is er toch al veel langer. Wij hebben er iig al sinds voor de zomer last van :/ Nevermind, wij hebben een ander probleem, bij ons kan de verbinding op elk willekeurig moment wegvallen, zowel inkomend als uitgaand. Daarnaast zij de helpdesk daarop, het wordt ergens tussen nu en de zomer gefixed :X

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 01-02-2007 18:30 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
golfdiesel schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:16:
Het gaat lekker met de KPN...
Ik lees hier dat iemand zijn Thomson heeft in kunnen ruilen tegen een Siemens, maar dat is mij jammergenoeg niet gelukt.
Mensen van de KPN, het enige wat ik wil is een DMZ instellen... Daarna zal ik niet klagen. Ook niet over het feit dat er een echo op de lijn zit die gerelateerd is aan de experiabox (andere telefoon hetzelfde, telefoon op een andere experiabox (siemens) bij mijn ouders aangesloten en het werkt perfect.)

Wordt een beetje moe van de KPN, de helpdesk ondersteund helemaal niets, alleen wat je via de cockpit kunt doen, en daar kan je niks nuttigs instellen.

Port forwards werken ook niet goed als je ze handmatig instelt, alleen via UPnP gaat het goed, maar niet alle applicaties ondersteunen dat.

Het zijn gewoon prutsers eerste klas daar bij de KPN. Ik snap ook wel dat de helpdesk medewerkers wel willen, maar gewoon niet kunnen/mogen.
Als ik binnen deze week bekijk of door alle acties die nu uitgevoerd zijn of het probleem daarbij opgelost is dan kan het volgende melden:

Vrijdag Siemens modem firmware 1.40c bijna niet kunnen bellen en veel haperingen.

Maandag contact opgenomen met KPN en uiteindelijk zou een monteur komen..
Dinsdag monteur komt langs en plaats een Thomson Speedtouch.. Echter gebeld worden is daarna niet meer mogelijk pas diep in de nacht een redelijke oplossing maar vaak spontate reboots van de modem zorgen ervoor dat deze in opdracht van KPN weer vervangen moet worden.

Woensdag een dag met soms wel soms geen VOIP

Donderdag nieuwe modem is binnen en blijkt weer een Siemens te zijn..
Helaas lukt het de 1e lijn niet om de gegevens goed te zetten van de speedtouch server naar de siemens server.. Verzoek tot doorschakelen naar de 2e lijn willen ze niet doen en uiteindelijk dus helemaal geen VOIP meer..ook het lampje brand niet meer en einde verhaal.

Het is dus zeker niet zo dat ik zomaar weer een andere modem krijg omdat de speedtouch niets zou zijn.. Achteraf bleek dat de monteur een modem ergens anders had vervangen en die stukke dus hier had geplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:58
djidee schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:43:
Bij mijn ouders heeft het instellen de ipadressen van de pop en mail servers geholpen tot nu toe, vanavond nog geen problemen gehad (was vaak vanaf 17u raak)...

IP Adressen opgezocht via een dns lookup ( http://www.robtex.com/ )

pop.kpnplanet.nl 194.151.105.246

mail.kpnplanet.nl 194.151.105.247
de mail werkt bij mij ook weer met deze nummers.

edit: werkt toch niet, de verstuurde mail komt niet over.

[ Voor 7% gewijzigd door humme op 01-02-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-01-2023

cgb

Deze week van de KPN nieuwe firmware ontvangen. 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:58:55) voor de Siemens Experia ISDN.
Hiervoor enkele maanden zonder probleem van de Experia gebruik gemaakt en nu haperingen (woorden die wegvallen) tijdens het telefoneren. Alleen te horen aan onze kant.
Gereset (ook de 15 seconden reset met de paperclip). Probleem blijft.
QOS staat aan met 50% voor VOIP (heb ik niets aan veranderd).
Probleem is er ook als er geen internet verkeer is (WIFI staat sowieso uit en de 4 LAN lampjes zijn dan ook uit). Ik gebruik geen torrents.
Ik heb geen bruikbare tips gevonden in dit Topic. Behalve misschien dan dat je aan KPN moet vragen om verhuisd te worden naar een andere SIP-server, maar KPN of Planet zijn niet te bereiken.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-06 12:03
humme schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:13:
[...]

Idem hier. Gisteren werkte het prima, nu ook niet meer. Soms wel soms niet. Meer niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
cgb schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:03:
Hiervoor enkele maanden zonder probleem van de Experia gebruik gemaakt en nu haperingen (woorden die wegvallen) tijdens het telefoneren. Alleen te horen aan onze kant.
QOS heeft geen effect op inkomend geluid, want dat is inbound (parallel aan wat je downloadt). En QOS heeft alleen betrekking op outbound bandwidth. Dat was zo in de 1.37.2-iptv-a firmware en zal sindsdien vast niet gewijzigd zijn. Daar heb je niets aan, maar wellicht dat meelezende KPN-techneuten hier nu eens serieus naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Deze week van de KPN nieuwe firmware ontvangen. 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:58:55) voor de Siemens Experia ISDN.
Probleem is er ook als er geen internet verkeer is (WIFI staat sowieso uit en de 4 LAN lampjes zijn dan ook uit). Ik gebruik geen torrents.
Ik heb geen bruikbare tips gevonden in dit Topic. Behalve misschien dan dat je aan KPN moet vragen om verhuisd te worden naar een andere SIP-server, maar KPN of Planet zijn niet te bereiken.

Iemand tips?
Inmiddels een bekend probleem bij KPN alleen zijn ze niet zo happig in het verhuizen naar een andere server.. (reden dat iedereen dat anders wilt)

Dit probleem had / heb ik ook en ik denk toch dat je moet wachten tot de volgende firmware versie die medio maart / april uitkomt.

Volgens de klantenreactie komen deze meldingen de afgelopen dagen zeer vaak voor en word er ook gesproken van "dat de kinderziektes van het begin van IPB weer terug zijn"

Ik merk wel dat KPN nu sneller zelf tegen de klant zegt het is anders beter IPB te stoppen en als reden dat KPN niet de verwachte product kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Mabili schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:56:
Volgens de klantenreactie komen deze meldingen de afgelopen dagen zeer vaak voor en word er ook gesproken van "dat de kinderziektes van het begin van IPB weer terug zijn"
In den beginne waren er nauwelijks klachten over de geluidskwaliteit. Wel dat je soms maar enkelzijdig geluid had, maar dat bleek 'op te lossen' door geen UDP-verkeer te creeren. Als KPN meent dat dit bekende klachten zijn, moeten ze nog maar eens achter hun groene oren krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
  • Laatst online: 25-06 11:36
Ik heb ipb ongeveer een jaar en had weinig problemen,tot de 1.40.9 kwam.
Onstabiel vind ik het,soms niet te bereiken,wegvallen (13 MIN).En dan reset de EB zich weer zodat internet fff uitvalt en je weer ff moet wachten voor je weer kan bellen.
Ik heb een zaak en durf eigenlijk niet eens te bellen naar kpn,bang dat ze dingen gaan doen waardoor ik helemaal geen telefoon meer heb en het me echt klanten gaat kosten.
Heb in dec. best wel vaak gebeld en er werden tickets aangemaakt,maarja nooit wat gehoord.
Achteraf vind ik dit wel best ook.ik kan niet zonder telefoon.

Ik HOOP echt dat de nieuwe firmware er snel aankomt en alles oplost.
Anders zit er niks anders op om het op te zeggen maarja dan zit ik echt ff een poos zonder telefoon.

Een langzamerhand best wel balende gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
sludge schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:29:
Ik heb een zaak en durf eigenlijk niet eens te bellen naar kpn,bang dat ze dingen gaan doen waardoor ik helemaal geen telefoon meer heb en het me echt klanten gaat kosten.

Ik HOOP echt dat de nieuwe firmware er snel aankomt en alles oplost.
Anders zit er niks anders op om het op te zeggen maarja dan zit ik echt ff een poos zonder telefoon.
Zonder telefoon zit je nooit. Je kunt altijd je telefoon doorschakelen naar je mobiel of iets dergelijks. Kost een paar centen, maar dat is beter dan zakelijk onbereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
Heb ik al wel eens gedaan,(doorschakelen)ik wacht nog steeds op het beloofde geld.......20 euro....
Maar als ik opzeg ben ik wel bang dat ik een poos zonder zit....
Alleen weet ik nu niet wanneer ik nu wel of niet bereikbaar ben....alleeen dat gevoel al he >:)

[ Voor 22% gewijzigd door sludge op 01-02-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
@Jan E,

Het punt is inderdaad nu zo dat de problemen met haperingen etc zijn ook al is de pc bijvoorbeeld uit..

Toch vind ik dat KPN met die melding die ze hebben geplaatst dat dan alle problemen in maart opgelost zullen zijn zich nu zo in een hoek zetten dat ze zich moeten bewijzen.

Toch vreemd je zou denken dat ze de firmware eerst testen voordat het uitgerold word.
En als blijkt dat er na de laatste firmware meer klachten binnen stromen en het gaat om de zelfde klachten dan begrijp ik het al helemaal niet waarom de uitrol van firmware 1.40 verder gaat..

Natuurlijk zullen er ook mensen op een goede server zitten en geen klachten hebben, Maar de mensen die net op een server zitten die problemen geeft met firmware 1.40 dan snap ik dat niet.

Het zelfde met onnodig veel werk opzadelen.
Van siemens modem naar Thomson kost de technische dienst al veel werk..
Maar als de modem wederom omgeruild moet worden en men stuurt dan ipv van een soortgelijke modem weer een Siemens dan kan je weer als klant gaan bellen naar IPB omdat de gegevens omgezet moeten worden.. Dit kan dus niet door de 1e lijn gedaan worden en zal er wederom een ticket aangemaakt moeten worden met de hoop ooit een keer opgepakt te worden..

Nu snap ik wel dat KPN een task force in huis heeft maar begin dan eerst gewoon met 1 systeem te werken waar je ook in geloofd!
Het maakt het voor de HD denk ik erg lastig maar ook voor de klant die gewoon onnodig verstoken word van telefonie wat dus niet nodig hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
sludge schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:38:
Alleen weet ik nu niet wanneer ik nu wel of niet bereikbaar ben....alleeen dat gevoel al he >:)
Dan moet je hem vertraagd doorschakelen, bijvoorbeeld na 2 keer overgaan. Vroeguhh was het nog zo dat iemand niet doorgeschakeld werd als de EB bijvoorbeeld door een stroomstoring onbereikbaar was, maar dat probleem hebben ze nu eens wel opgelost. Scheelt een hoop in je gemoedsrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 22:28
Onderwerp: Ongewild verbreken telefoonverbinding bij InternetPlusBellen
Tijdstip Melding: 31-01-2007 10:21
Korte uitleg: Er is een probleem geconstateerd bij de Siemens Experia Box. Na ongeveer 13 minuten wordt bij een telefoongesprek de (telefoon)verbinding verbroken. Dit gebeurt alleen als u gebeld wordt door een beller van wie het nummer niet te zien is. Rond half maart wordt het probleem automatisch verholpen door een update op afstand van uw Experiabox. U hoeft hiervoor geen actie te ondernemen. Onze excuses voor het ongemak.

Tjonge tjonge ze kunnen daar echt niets daarzo.
2 maanden voordat de probleem is verholpen.

Wat een amateurs bij kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 16:22
Er is een slecht werkend en onvoldoende getest systeem de markt op gebracht. Er is blijkbaar geen pilot-test geweest waarbij 500 of 1000 testers het hele internetplusbellen uitvoerig getest hebben. Dan waren de problemen aan het licht gekomen en had het product iets later, maar beter de markt op gegaan.

Ik vind ook dat een leverancier als Siemens hier flink de plank misslaat. ALS je een modem op de markt brengt die ook VoIP aansluitingen en software heeft, dan zorg je er als eerste voor dat het VoIP verkeer niet "weggedrukt" kan worden door normaal internet gebruik. Hier zijn al jaren (opensource) oplossingen voor en ze hadden kunnen beginnen met het pakken van het netfilter traffic shaping gedeelte uit de Linux kernel.

Ik vind net zoals hierboven al wordt aangegeven dat KPN met het bericht dat het in maart een stuk beter moet gaan, zich in aan de verplichting heeft onderworpen dat het ook daadwerkelijk beter moet gaan in maart.

Ben benieuwd hoe dat zal moeten want dan zal het hele platform vervangen moeten worden, dus ook de 250.000 reeds geïnstalleerde EB's, en niet alleen de VoIP servers. Ik denk niet dat een nog zo goede firmware de EB (Siemens althans) kan verbeteren tot een serieuze VoIP modem.

En owja, ze zullen nog van Exchange moeten overstappen op een fatsoenlijke MTA (zoals Postfix), maar ja das maar een kleine ingreep.

[ Voor 5% gewijzigd door Arnout op 01-02-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Arnout schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:06:
Er is een slecht werkend en onvoldoende getest systeem de markt op gebracht. Er is blijkbaar geen pilot-test geweest waarbij 500 of 1000 testers het hele internetplusbellen uitvoerig getest hebben.
Die is er wel geweest. Ik zat bij de eerste 2000 klanten, waarbij formeel niet gezegd werd dat het een experimentele dienst was. Maar dat kon je op je klompen aanvoelen aangezien ze de aanmelding toen beperkt hielden. En voor die eerste 2000 waren er ook nog 'alpha-testers': voor mei 2005. Hoeveel dat er waren weet ik niet. Een deel van de huidige problemen (waar ik overigens geen last van heb) komt door de schaalgrootte. En een ander deel door het te snel uitrollen van firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Naast al mijn gemopper nu maar eens een compliment naar een medewerker van de 2e lijn :)

Afgelopen avond nog gesproken met iemand van de 2e lijn en die heeft alles netjes weer in de lucht gekregen ( hij heeft zelfs daar zijn trein voor moeten missen)

Voip doet nu ook en alles werkt weer naar behoren.
Tot nu toe geen haperingen meer en zeer waarschijnlijk ligt het niet aan de firmware maar aan een brakke SIP server die als ik het goed gehoord had inmiddels vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Bericht van de 'concurrentie'

Iedereen met een VoIP-account van XS4ALL kan vanaf vandaag op één van de ruim 800 KPN HotSpot-locaties direct bellen via internet. Inloggen op de HotSpots van KPN is niet nodig, het is meteen mogelijk om te bellen of gebeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
Jan-E schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:03:
[...]
Dan moet je hem vertraagd doorschakelen, bijvoorbeeld na 2 keer overgaan. Vroeguhh was het nog zo dat iemand niet doorgeschakeld werd als de EB bijvoorbeeld door een stroomstoring onbereikbaar was, maar dat probleem hebben ze nu eens wel opgelost. Scheelt een hoop in je gemoedsrust.
Okee das inderdaad een optie bedankt..
Maar soms horen de mensen de telefoon niet overgaan als ze bellen,werkt het dan ook????
En moet ik dan elke keer de telefoon binnen 2 keer oppakken????
pff das rennen.... ;)
BVD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
sludge schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:47:
[ *61 doorschakelen na twee keer overgaan ...]
Okee das inderdaad een optie bedankt..
Maar soms horen de mensen de telefoon niet overgaan als ze bellen,werkt het dan ook????
Ja, dan blijkt het ook nog te werken, is mijn ervaring. En de tijd is zo kort dat mensen die stilte wel uitzitten, hoop ik.
En moet ik dan elke keer de telefoon binnen 2 keer oppakken????
pff das rennen.... ;)
Ja, het leven van een kleine zelfstandige is geen pretje. Zorg gewoon dat je klanten alles per mail doen. Werkt bij mij ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Wie kan een verklaring geven over het volgende?

Gisteravond was firmware 1.40 in de modem gezet en iemand aan de lijn van KPN gehad die zei dat firmware 1.40 gewoon goed is en dat het helemaal daar niet aan ligt.. maar wel netjes alles gelukkig weer in de lucht gekregen.

Maar tot mijn verbazing was vanochtend wederom de VOIP hier verdwenen.
Modem even uit gezet en daarna weer aan en wat blijkt als ik kijk in modem..
van Firmware 1.40c ben ik terug gegaan naar 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26) 8)7
Was het niet zo dat je niet kon downgraden naar een lagere firmware versie?
Dat verhaal klopt dan blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:27
Hier gelukkig geen VOIP problemen, maar we hebben dan nog de oude firmware versie, 1.38.6-iptv.
Dus blijkbaar geluk gehad dat we nog geen nieuwe firmware versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 16:06
Mabili schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:26:
Wie kan een verklaring geven over het volgende?

Gisteravond was firmware 1.40 in de modem gezet en iemand aan de lijn van KPN gehad die zei dat firmware 1.40 gewoon goed is en dat het helemaal daar niet aan ligt.. maar wel netjes alles gelukkig weer in de lucht gekregen.

Maar tot mijn verbazing was vanochtend wederom de VOIP hier verdwenen.
Modem even uit gezet en daarna weer aan en wat blijkt als ik kijk in modem..
van Firmware 1.40c ben ik terug gegaan naar 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26) 8)7
Was het niet zo dat je niet kon downgraden naar een lagere firmware versie?
Dat verhaal klopt dan blijkbaar niet.
Hmm dan ga ik als ik thuis ben ook eens checken wat de huidige firmware is. Gisteravond had ik een prutverbinding en vanmorgen lag hij er helemaal uit. Problemen met DNS en IP adres verkrijgen.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

humme schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:13:
[...]

Heb het zelf gister ook bij aantal mensen ingevoerd en daar werkte het blijkbaar wel ?

Heb nog een vraag hier (stel 'm ff hier, KPN helpdesk is te druk wordt niet eens in de wacht gezet maar gewoon opgehangen??), kennis van heeft al een tijdje IPB altijd goed gewerkt, hebben geloof ik nu ruim 1,5jaar IPB echter de WLAN functie begint steeds vaker uit te vallen, is dit een teken van een stervende Experia box ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Valt het WLAN ledje van de experia box uit of valt de verbinding daadwerkelijk weg?
Al eens geprobeerd om een ander wlan kanaal te kiezen?

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

golfdiesel schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:14:
Valt het WLAN ledje van de experia box uit of valt de verbinding daadwerkelijk weg?
Al eens geprobeerd om een ander wlan kanaal te kiezen?
WLAN ledje valt uit.
Andere kanalen ook geprobeerd, gekeken of er conflicterende wifi apparaten in de buurt zijn, allemaal geen probleem.
Heb intussen de helpdesk aan de lijn gehad, maar die zien niks fouts op het apparaat.
Probleem is ook, dat het niet altijd voorkomt. Maar goed morgen nog 's ff puzzelen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 15:37
Nou de telegraaf kan weer een artikel schrijven dat de mail niet wert bij KPN.

Dit krijg ik bij benadren van de webmail:

Can't contact the web server. Try again later.

en in Outlook kan die niet eens praten met de mailserver.

[ Voor 0% gewijzigd door tspawn op 02-02-2007 19:43 . Reden: hmmm rechtstreeks via IP adres geen probleem... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:47
Aaargh, #(#*#* KPN. Altijd hetzelfde gezeik, dag in dag uit.
Ik werk in een automatiseringsbedrijf, en vandaag moest ik een nieuwe PC afleveren + aansluiten op KPN internetplusbellen, ze hadden het pakket binnen.
Ik alles netjes aansluiten, werkt VOIP niet. VOIP lampje werkt wel, maar zodra ik de foon op de modem aansluit, wel een kiestoon, maar hij belt niet.
Wil ik KPN bellen, eerst heel dat klote menu door, en daarna zeggen ze dus elke keer vrolijk dat het te druk is en dat de verbinding verbroken word. Kan ik dus weer tegen die mensen zeggen dat het helaas niet helemaal werkt zoals het moet, terwijl ik er niet eens wat aan kan doen.
Zo kun je toch niet werken? :? Elke keer als ik hun bel is het vanwege de drukte niet mogelijk ze te bereiken...
Oja wij zitten zelf nu al sinds ehm een half jaar ofzo zonder internet. Hebben maar een UTP kabeltje gespannen via de buren. Eerst fibernet, die stopte er mee, we hadden geen lijn meer. Toen plusbellen aangevraagd, krijgen we verkeerde pakket (moesten zakelijk hebben, maar het verkeerde pakket kregen we echt pas na 3-4 maanden), toch aangesloten. Na een maand geen verbinding meer. Nu alles opnieuw aangevraagd kunnen we nog 6 weken op wachten ofzo.

KPN... #*(*#*# Zo kun je geen goed werk afleveren natuurlijk (ok het is wel goed, maar ik ben er zelf niet tevreden over).

[ Voor 12% gewijzigd door eX0duS op 02-02-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Lekker dat die mensen jou ermee opzadelen en niet een KPN monteur. Die had gelijk kunnen bellen om het opgelost te krijgen en nu mogen de mensen, omdat ze geen geld lijken te willen spenderen, langer wachten als dat ze het in 1 keer goed hadden laten aansluiten ;) .

Is overigens niet als lullige opmerking bedoeld maar het geeft wel aan dat ondanks je goede wil het niet werkend hebt kunnen achterlaten. Waar dan de fout ligt is maar gissen maar het kan van alles zijn, variërend van een systeem dat er langer over doet om zijn gegevens te laden tot een niet goed opgeleverde aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgb
  • Laatst online: 07-01-2023

cgb

Deze week van de KPN nieuwe firmware ontvangen. 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:58:55) voor de Siemens Experia ISDN. Hiervoor enkele maanden zonder probleem van de Experia gebruik gemaakt en nu haperingen (woorden die wegvallen) tijdens het telefoneren. Alleen te horen aan onze kant.
Probleem is er ook als er geen internet verkeer is (WIFI staat sowieso uit en de 4 LAN lampjes zijn dan ook uit). Ik gebruik geen torrents. Ik heb geen bruikbare tips gevonden in dit Topic. Behalve misschien dan dat je aan KPN moet vragen om verhuisd te worden naar een andere SIP-server, maar KPN of Planet zijn niet te bereiken.
Opgelost zonder contact met KPN. Vanavond 2 telefoontjes gepleegd zonder haperingen. Waarschijnlijk zat ik ook op een brakke SIP server, zoals Mabili om 00:22 schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_eissens
  • Laatst online: 20-10-2023
Over dat haperende geluid icm 1.40.9c ;die firmware versie is al maanden oud en dit probleem (Dat het zich massaal voordoet zonder pc aan) is pas sinds 1 a 2 weken. Er moet dus meer aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ lord (klik mn naam to know who i am ;) )
Heb zelf ook het vermoeden dat er meer aan de hand is, na onze bevinding gisteren dat het zich redelijk breed uitsmeert over alle servers.

Heb het vermoeden dat ergens achter de schermen iets tegen een limiet aanloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207330

zijn er meer IPB die hun mail niet kunnen binnenhalen? de servers schijnen er uit te liggen. ik kreeg verder het advies om op de plek waar pop.kpnplanet.nl staat 213.75.3.24 in te vullen. maar dit werkte ook niet . nu rest dan nog de webmail mogelijkheid. maar mijn persooonlijke pagina op KPN.com is ook niet altijd toegangkelijk. ik ben wel benieuwd wie hier meer last van hebben en of dit landelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

194.151.105.246 voor pop.kpnplanet.nl invullen en 194.151.105.247 voor mail.kpnplanet.nl invullen, staat een pagina terug ook gemeld!... Werkt prima hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16869

Helaas maar waar ook in Zeeland (zierikzee) pcies te zijn.
zijn er verschillende modem's nu onderhand ook van 1.40c voorzien.
Afgelopen nacht reeds geupdate.

Nou maar hopen op weinig problemen..

Arg..

[oftopic]
waarom is mijn gebruikersnaam voorzien van 647?? niet door mezelf iedergeval.
[oftopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207360

"Cam loopt om de 5 minuten vast tijdens videogesprek MSN Messenger"

Hoi,
Ik weet niet of dit onderwerp al aan de orde is geweest maar ben het zelf nog niet tegengekomen.
Ik heb sinds kort IPB van Planet icm een Thomsom Experia Box. Voorheen had ik de Siemens en toen had ik niet het probleem wat ik nu heb.
Tijdens een videogesprek van MSN Messenger via mijn Quickcam van Logitech loopt mijn camera precies na 5 minuten vast. Nadat ik het gesprek opnieuw opstart kan ik 5 minuten verder enz.
Heeft iemand hetzelfde probleem en eventueel een oplossing hiervoor.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Herken het niet, kan hier uren via MSN messenger de webcam (trust spacecam320) beppen via de Siemens EB naar een andere Siemens EB . Zal dit weekend eens kijken bij mijn zwager, die heeft een ST780 EB hangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Anoniem: 144160 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:18:
Lekker dat die mensen jou ermee opzadelen en niet een KPN monteur. Die had gelijk kunnen bellen om het opgelost te krijgen en nu mogen de mensen, omdat ze geen geld lijken te willen spenderen, langer wachten als dat ze het in 1 keer goed hadden laten aansluiten ;) .

Is overigens niet als lullige opmerking bedoeld maar het geeft wel aan dat ondanks je goede wil het niet werkend hebt kunnen achterlaten. Waar dan de fout ligt is maar gissen maar het kan van alles zijn, variërend van een systeem dat er langer over doet om zijn gegevens te laden tot een niet goed opgeleverde aansluiting...
Ehm dat is als extra service vanuit mij dan, hun kopen een nieuwe pc ik sluit hun internet dan aan (en bestanden overzetten etc etc). Daarom is het jammer dat het niet werkt. Een KPN monteur kost toch ook iets van 90 euro ofzo. In 98% van de gevallen werkt het, deze keer helaas niet helemaal zoals ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Internet heb je werkend achtergelaten? Dan heb je in ieder geval die verplichting volbracht ;) . Telefonie zal dan door de mensen zelf, eventueel met de HD nagekeken kunnen worden.
Top dat je trouwens die service bied, heb zelf een tijd voor een hele grote dozenschuiver gewerkt waar dat echt not done was _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Anoniem: 144160 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 21:00:
194.151.105.246 voor pop.kpnplanet.nl invullen en 194.151.105.247 voor mail.kpnplanet.nl invullen, staat een pagina terug ook gemeld!... Werkt prima hier!
Waarom is dit niet vermelden op de Service Pagina. Wat er eerst stond op de Service pagina klopte niet, maar wel met de juiste afbeeldingen, en nu staat er alleen dit:

Storing email verzenden en/of ontvangen KPN InternetPlusBellen klanten
Tijdstip Melding: 02-02-2007 11:14
Korte uitleg: Als gevolg van een storing kan het voorkomen dat u een onderbreking of vertraging ervaart in het verzenden en/of ontvangen van e-mail. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen
.

Zitten ze op werk verlegen bij HD :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, heeft te maken met interne procedures. De FAQ informatie is ondergetekende mee bezig om op niet al te lange termijn wijzigingen in door te voeren, er staan een hoop veranderingen / verbeteringen te wachten ;) . Kan en mag ik verder niet over uitweiden maar * najib amhali mode aan* Allesj komt goejt * najib mode uit* ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Bij mij werkt de mail weer (Arnhem)

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:55
Het hierboven gemelde probleem met de webcam heb ik hier ook. Vroeger had ik een Siemens versie echter daar had ik geen last van dit probleem. Na overlijdne van dat modem heb ik een Speedtouch gekregen. De Siemens werden nietmeer verstuurd teveel problemen mee werd me vermeld paar maanden terug... Bijzondere is tante van me heeft onlangs IPB aangevraagd en kreeg de Siemens versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:09
Ik verbaasde me vanmorgen. Gewoon via grabit van nova aan het downen met 3 draadjes volledig lijn dicht aan het trekken en geen problemen toen ik gebeld werd! Geen plopjes, haperingen of iets anders. voorheen had ik dat wel. Gewoon de 1.40C firmware. Complimenten KPN! (mag toch ook wel eens gezegd worden ;-))

[ Voor 4% gewijzigd door austin_77 op 03-02-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Anoniem: 144160 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 09:48:
Internet heb je werkend achtergelaten? Dan heb je in ieder geval die verplichting volbracht ;) . Telefonie zal dan door de mensen zelf, eventueel met de HD nagekeken kunnen worden.
Top dat je trouwens die service bied, heb zelf een tijd voor een hele grote dozenschuiver gewerkt waar dat echt not done was _/-\o_
Nee natuurlijk niet. Wij leveren dus computers en dan als extra service inderdaad die mensen aansluiten op internet en uitleg geven over het een en ander. Veelal "boeren" en oudere mensen dus.
Daarom kan, en wil ik het niet maken om het er bij te laten zitten.
Die mensen snappen dus echt helemaal niks van die computers, laat staat ze naar KPN te laten bellen, ze hebben toch nergens verstand van. Die mensen zijn echt bijna blij als een klein kind met hun computer. En nee we smeren absoluut geen overkill ubersystemen aan. :p Maar je ziet gewoon dat veel toch wel wat extra over hebben voor bijvoorbeeld gewoon een mooi scherm, of draadloos toetsenbord en muis. :)

En ja er is nog vraag naar computers met die extra service. ;) Voor iedereen hier is het een peuleschil allemaal, maar er zijn ook echt nog zeer veel mensen die graag een computer willen maar er helemaal niks van weten, en graag wat extra geld over te hebben om het over te laten aan een bedrijf als waar ik werk (zo duur zijn we nou ook weer niet, zeker niet gezien de service die we bieden).

Daarom vind ik het zo jammer dat ik KPN niet gewoon kan bereiken als het nodig is. Het is toch van de zotte dat er word gezegd dat het momenteel erg druk is (en dat echt elke keer als je belt, 7x op een dag), en vervolgens de verbinding dus verbroken word.

*blaat*

[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 03-02-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 23:54

djidee

Mr. Slungel

Bewondering hoor, voor die mensen. Ik vind het heerlijk als ik na 35 minuten instructies geven het eindelijk voor elkaar heb,en de email account van die net met de pc beginnende oudere echtparen heb ingesteld. Heel veel geduld, alles stapje voor stapje, maar als het dan voor elkaar is, dan zijn ze ook zo dankbaar... Beter dan eigenwijze niet de handleiding lezende tweakers die 1369 niet kunnen bellen omdat ze hun telefoon nog op de splitter hebben hangen :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:34
eX0duS schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:40:
[...]

Daarom vind ik het zo jammer dat ik KPN niet gewoon kan bereiken als het nodig is. Het is toch van de zotte dat er word gezegd dat het momenteel erg druk is (en dat echt elke keer als je belt, 7x op een dag), en vervolgens de verbinding dus verbroken word.

*blaat*
Tja kpn gaat jullie niet voortrekken met een ander telefoon nummer.
Nee daarom hebben ze andere bedrijven in dienst die dat nummer wel hebben.
En dus de instalaties doen voor kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Komt er ook nog een keer een firmware update voor de thomson experia box?
Dat ding verzint het om een paar keer per week 's-avonds spontaan te rebooten. Ben je iemand aan het bellen ...tuut...tuut...tuut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 17:07
Ik heb bij mijn buurman InternetPlusBellen geinstalleerd.
Werkt nu bijna helemaal perfect. eerst konden ze niet gebeld worden maar zelf wel bellen maar dit probleem heeft zich zelf opgelost. Vandaag werkte bijna alles helemaal goed. Alleen de fax werkt nog niet. Ik ben niet echt bekend met faxen. Moet ik de fax van het telefoonverkeer scheiden? dus bijvoorbeeld de telefoon op tel1 aansluiten en de fax op tel2? die mogen niet opdezelfde poort?

alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200759

Even ter info:
Mijn oom heeft op de 23e ipb gekregen i.c.m. de Siemens versie van de EB.
Ik had hier gelezen dat KPN alleen de Thomson aan prive-klanten zou verstreeken, maar dit is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit klopt nog steeds. Schijnbaar is er een batch met Siemens dozen welke nu uitgeleverd worden, maar om het voor de HD duidelijk te maken worden ze door elkaar heen geleverd :( . De ene klant krijgt netjes de ST780, de andere een Siemens SX551. De ISDN'ers krijgen nog steeds de Siemens, ik ben maar een paar tegengekomen waar de ST is gedropt. Volgens mijn werken ze bij de logistiek afdeling met een bingomachine. Alles onder de 45 krijgt de ST, maar dan alleen als het oneven is. Is het even krijgt de klant niets. Alles boven de 45 krijgt een Siemens, tenzij het oneven is want dan krijg je ook niets. Logica is momenteel even zoek lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in al die nieuwe Interet + Bellen opties van de verschillende providers. Maar ik zit met een vraag waarop ik het antwoord nergens kan vinden. Misschien dat iemand hier dit weet.

Ik bel regelmatig naar het buitenland en doe dit nu via goedkope 0900-nummers waardoor ik voor een paar cent per minuut bel. Ik kom er niet achter of het gebruik hiervan bij dit soort producten geblokkeerd is of niet. Kan me voorstellen dat ze daar niet blij mee zijn, want zelf vragen de meeste providers de hoofdprijs (0,50 - 1 euro p/m) Is het geblokkeerd bij KPN, of zijn er extra kosten aan het bellen van 0900-service nummers verbonden? Is dit bij iedere provider hetzelfde of loont het om rond te vragen bij anderen?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De gesprekstarieven standaard bij IPB van kpn zijn op kpn.com te vinden. Als je via callingcards uitbelt zijn er op dit moment issues dat de Siemens EB niet alle DTMF tonen goed door schijnt te geven, wordt met een FW update opgelost. Als je belt via 0900 nummers werkt dit op de oude manier en werkt het gewoon voor zover ik het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
Anoniem: 144160 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 08:07:
Dit klopt nog steeds. Schijnbaar is er een batch met Siemens dozen welke nu uitgeleverd worden, maar om het voor de HD duidelijk te maken worden ze door elkaar heen geleverd :( . De ene klant krijgt netjes de ST780, de andere een Siemens SX551. De ISDN'ers krijgen nog steeds de Siemens, ik ben maar een paar tegengekomen waar de ST is gedropt. Volgens mijn werken ze bij de logistiek afdeling met een bingomachine. Alles onder de 45 krijgt de ST, maar dan alleen als het oneven is. Is het even krijgt de klant niets. Alles boven de 45 krijgt een Siemens, tenzij het oneven is want dan krijg je ook niets. Logica is momenteel even zoek lijkt het.
Haha ik lach me rot....Kwaad worden op kpn...het lukt me ook bijna niet meer.....
Zo`n groot bedrijf en ze maken er zo`n zooitje van ,petje af ,ik vind het knap ,moet je toch echt je best voor doen denk ik om er zo`n bende van te maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee hoor ;) daar is heel diep over nagedacht! *roflmao* . Volgens mij is er stiekem een afdeling welke kijkt hoe ze de werkdruk bij de HD zo hoog mogelijk krijgen :P , je wilt niet weten hoe vaak procedures omgebatterijd worden in het kader van "hoe krijgen we het voor de klant duidelijker" .. Alleen wat er dan duidelijker moet worden wordt er niet bij verteld ;) ... Ik maak me er al niet meer druk om, ik doe mijn werk naar beste kunnen en aangezien ik nog steeds maar 2 handen, 1 hoofd en geen toverstaf en puntmuts heb, zal ik me maar niet meer druk maken over wat ze in de top allemaal uitbroeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MasterMido schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:44:
Werkt nu bijna helemaal perfect. eerst konden ze niet gebeld worden maar zelf wel bellen maar dit probleem heeft zich zelf opgelost. Vandaag werkte bijna alles helemaal goed. Alleen de fax werkt nog niet. Ik ben niet echt bekend met faxen. Moet ik de fax van het telefoonverkeer scheiden? dus bijvoorbeeld de telefoon op tel1 aansluiten en de fax op tel2? die mogen niet opdezelfde poort?

1 nummer in gebruik ? Zo ja, faxen en bellen via 1 Poort. Wat gaat er fout met de Fax ?
Geporteerd ? Splitter verwijderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDH
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-06 22:15

CDH

sinds de laatste firmware update 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43) (siemens) hoor ik een ratel tijdens het telefoon gesprek. Het vreemde is dat dit optreedt als er WiFi data verkeer is, en zelfs met alleen LAN verkeer (bv NAS <-> iBook)! Als ik als test een andere AP gebruik is het weg!
Het lijkt er ook op dat de ratel evenredig is met het aantal "connection".... dus surfen naar een website maakt meer "ratel" dan bv een file downloaden.

zijn er meer mensen die dit hebben?

Clemens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155331

CDH schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:33:
sinds de laatste firmware update 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43) (siemens) hoor ik een ratel tijdens het telefoon gesprek. Het vreemde is dat dit optreedt als er WiFi data verkeer is, en zelfs met alleen LAN verkeer (bv NAS <-> iBook)! Als ik als test een andere AP gebruik is het weg!
Het lijkt er ook op dat de ratel evenredig is met het aantal "connection".... dus surfen naar een website maakt meer "ratel" dan bv een file downloaden.

zijn er meer mensen die dit hebben?

Clemens
Yep heb ik ook...
Bij remote desktop..oa en als ik aan het browsen ben....ratelderatel...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 155331 op 04-02-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Hmm, ik probeer net het Mijn KPN gedeelte te activeren met de installatie code krijg ik een servicepagina met een melding dat er storing is. Alleen op de site met ServiceMededelingen staat verder niets :?

Net ook al een wazig probleem dat ik opeens niet meer kon bellen. Gekkigheid allemaal.

[ Voor 18% gewijzigd door MTWZZ op 04-02-2007 15:27 ]

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 17:07
Anoniem: 137469 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:06:
quote:
MasterMido schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:44:

/quote
1 nummer in gebruik ? Zo ja, faxen en bellen via 1 Poort. Wat gaat er fout met de Fax ?
Geporteerd ? Splitter verwijderd ?
Ja 1 nummer in gebruik.
De Splitter moet er tussen uit? en wat betekend geporteerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Anoniem: 155331 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:34:
[...]

Yep heb ik ook...
Bij remote desktop..oa en als ik aan het browsen ben....ratelderatel...
DectToestel, en basisstation dicht bij de EB staan? Iets anders komt zo eventjes niet in mij op..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDH
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-06 22:15

CDH

djidee schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:47:
[...]

DectToestel, en basisstation dicht bij de EB staan? Iets anders komt zo eventjes niet in mij op..
Wel een DECT, maar als ik intern bel heb ik geen storing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Anoniem: 144160 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 21:00:
Dat werkte inderdaad even goed, maar vanavond (zondag) gaat het ook op deze manier fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MasterMido schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:54:
[...]

Ja 1 nummer in gebruik.
De Splitter moet er tussen uit? en wat betekend geporteerd :P
Lees eens pagina 1 van dit topic.....Porteren ;) O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Anoniem: 144160 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 08:07:
Ik heb ISDN en een Thomson, drie collega's van mij hebben ook ISDN en een Thomson.
De "help"desk verteld dat de Siemens helemaal niet meer geleverd kan worden...

Ik had graag een Siemens gehad, ondanks de bugs die daar in zitten kan je tenminste wel gewoon een DMZ instellen en een stand-alone SIP telefoon werkt wel met de Siemens en niet met de Thomson.

[ Voor 4% gewijzigd door golfdiesel op 04-02-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Laatst online: 23:18
Naar mijn weten wordt de Siemens helemaal niet meer geleverd, ook niet meer met ISDN.
Ze leveren alleen nog maar de ST780.
Je kan dit ook niet aangeven bij de aanvraag.

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Siemens worden nog geregeld uitgeleverd, kom vrij vaak nog een nieuwe aansluiting met een SX551/SX552 tegen, gok 5% ofzo..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wordt de voeding nog omgewisseld van een Siemens als blijkt dat er een Leadtek Leader MU18-2120150-C5 /12V -1500 ma aan hangt. Dit was toch de voeding die te weinig spanning geef ? Ben er vanavond nog 1 tegen gekomen bij een fam.lid met vage klachten.(heeft IPB al een lange tijd, dus geen nieuwe aansluiting)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 137469 op 05-02-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja.
(Ja, de voeding wordt omgewisseld als je aangeeft dat er een foutieve adapter geleverd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201593

martijn12345 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 10:53:
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in al die nieuwe Interet + Bellen opties van de verschillende providers. Maar ik zit met een vraag waarop ik het antwoord nergens kan vinden. Misschien dat iemand hier dit weet.

Ik bel regelmatig naar het buitenland en doe dit nu via goedkope 0900-nummers waardoor ik voor een paar cent per minuut bel. Ik kom er niet achter of het gebruik hiervan bij dit soort producten geblokkeerd is of niet. Kan me voorstellen dat ze daar niet blij mee zijn, want zelf vragen de meeste providers de hoofdprijs (0,50 - 1 euro p/m) Is het geblokkeerd bij KPN, of zijn er extra kosten aan het bellen van 0900-service nummers verbonden? Is dit bij iedere provider hetzelfde of loont het om rond te vragen bij anderen?
dit is geblokeerd voor zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175467

Anoniem: 201593 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:03:
[...]

dit is geblokeerd voor zo ver ik weet.
Het goedkoop bellen via 0900 werkt via KPN IPB zonder meer.
Word niet geblokkeerd.

Succes

Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175467

martijn12345 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 10:53:

Het goedkoop bellen via 0900 werkt via KPN IPB zonder meer.
Word niet geblokkeerd.

Succes

Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 21:27
Hier kunnen we op dit moment niet meer bellen, de telefoon gaat over en soms krijg je iemand aan de telefoon maar word de verbinding weer verbroken.
En op andere moment krijg je een ingesprekstoon bij alle nummers.

Gebelt worden lukt nog wel.... De klantenservice bellen lukt natuurlijk niet. Daar is het weer te druk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-06 08:26
Wat zijn de beste instellingen voor utorrent als je met torrents download i.s.m. met de Siemens EB. Ik ben dan namelijk slecht (of niet) telefonisch bereikbaar. Uitgaand lijkt wel goed te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:44
ekko schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:02:
Wat zijn de beste instellingen voor utorrent als je met torrents download i.s.m. met de Siemens EB. Ik ben dan namelijk slecht (of niet) telefonisch bereikbaar. Uitgaand lijkt wel goed te gaan...
Zet DHT uit. Af en toe even aanzetten als de torrents niet meer willen. Verder moet je "Resolve IP's" (right mouse op het peers tabblad) uitzetten. Die vlaggetjes zijn leuk, maar het kost wel connecties.

Mijn aantal torrent connecties limiteer ik tot 50.

UPnP port mapping kan verder ook uit. Dat Siemens ding ondersteunt helemaal geen UPnP (hoewel er wel een UPnP vinkje en info op de KPN website is dat UPnP support suggereert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06 13:27

erikver

Ik zeg...

Mijn problemen zijn opgelost! Ik vermoed door het porteren, maar ben er wel blij mee. Kan weer gewoon faxen versturen en ontvangen :)

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Wat ze bij KPN aan het doen zijn weet ik niet maar eerst zat firmware 1.36 in de modem..
Dat werd vervangen voor Firmware 1.40c. De volgende dag geen VOIP meer en na een modem herstart zat Firmware 1.38 erin..

Weekend geen problemen gehad en vandaag aan het bellen en opeens na 13 minuten geen telefoon meer.. Even later word ik weer gebeld en jawel na 13 minuten weer eruit..

Voor de zekerheid nog maar eens webbased in de modem gekeken en jawel wat bleek!!!
Firmware 1.40c weer in de modem!

Ik zal maar niet gaan tellen hoevaak deze week de firmware is aangepast maar inmiddels wel mijn buik vol hiervan. wachten op de volgende firmware medio maart / april ga ik dus niet doen omdat KPN nooit kan garanderen of dan de problemen echt opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

Volgens kpn wordt het 13minuten probleem met de firmware update half maart opgelost. Dat je 1.38 even terug kreeg is omdat je experiabox waarschijnlijk niet als een 1.40box geregistreerd stond. En de technische dienst er wel 1.40 instopte.. ja dan heb je bij een reset weer de vorige versie te pakken. de reden waarom hij niet lager dan 1.38 ging is om dat die niet meer uitgerolt wordt.

Heb je de helpdesk gebelt of een melding ooit gemaakt naar de technische dienst over je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Fridge-RaideR schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:33:
Volgens kpn wordt het 13minuten probleem met de firmware update half maart opgelost. Dat je 1.38 even terug kreeg is omdat je experiabox waarschijnlijk niet als een 1.40box geregistreerd stond. En de technische dienst er wel 1.40 instopte.. ja dan heb je bij een reset weer de vorige versie te pakken. de reden waarom hij niet lager dan 1.38 ging is om dat die niet meer uitgerolt wordt.

Heb je de helpdesk gebelt of een melding ooit gemaakt naar de technische dienst over je probleem?
Als je de topic goed doorneemt dan kan je zien dat ik na alle problemen 2 vaste contact personen heb binnen KPN.

Het probleem speelt al sinds aanvang van mei 2006 en duurt voort tot heden.
De eerste 6 maanden waren al door alleen al VOIP problemen geheel vergoed alleen worden de problemen steeds erger.

Vorige week was dus de modem vervangen en stond eerst firmware 1.36 of 1.37 erin.
Echter was op dat moment helemaal geen VOIP meer aanwezig.
Later samen met de 2e lijn uiteindelijk alles in de lucht met firmware 1.40
Dag later wederom geen VOIP en bleek dat opeens firmware 1.38 er weer in zat.
Tot gisteren zonder enige reset van de modem te hebben gedaan of wat dan ook spontaan het verbreken van een telefonisch gesprek.. Later gebeurde dat nog eens en opeens spontaan ging de modem rebooten.
Extra controle in de modem bleek dat opeens firmware 1.40 er weer in zat.

Of ik in die afgelopen periode contact met KPN heb gehad..?
Meer dan genoeg zelfs met in die tussentijd ook aangwezig te zijn geweest bij Tros radar etc..
Vandaar uit een vast contact persoon gekregen en later ook nog eens een vaste contact persoon van de klanten reacties..
Deze heeft inmiddels aangegeven mocht het probleem niet opgelost zijn dat het dan beter is het contract stop te zetten.

Inmiddels heb ik KPN dus meer dan genoeg de voordeel van de twijfel gegeven en geloof me hang niet teveel op die nieuwe firmware die in medio maart gaat uitkomen! Want op de site word wel vermeld dat het probeem dan opgelost zou zijn maar tot heden heeft geen enkele firmware echt de oplossing gegeven. Waarbij VOIP soepel zou lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Laatst online: 20-02 21:45
Ik gebruik sinds juni 2006 IPB en de enige problemen die ik ervaar zijn:

- DTMF tonen worden niet goed doorgegeven
- op regelmatige basis, meestal 's nachts, spook telefoontjes uit het buitenland.

Volgens een helpdesk medewerker zouden de DTMF problemen met de nieuwe firmware opgelost zijn, dit is dus NIET het geval. Omdat ik nogal regelmatig mbv belkaarten naar het buitenland bel is dit hoogst irritant.

Weet iemand wanneer KPN firmware 1.40.xxx is beginnen uit leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
Oh, ook nog sinds afgelopen zondag 12:37 uur 'UDP Flood to Host' en 'SMURF' meldingen van mijn experiabox. Vanuit diverse IP's, na bij eigen IP, maar ook naar IP's binnen mijn netwerk.

Meer mensen hier last van? Ik heb er nu zo'n 487 in iets meer dan 2 dagen ontvangen, dus als iemand wil ruilen... :*) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-06 08:26
Klopt het dat je bij IPB geen mevrouw meer hoort zeggen: 'Dit nummer is besat', en dat je vervolgens ook niet meer de 5 in kan drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
Ja, dat klopt! Als het nummer dat je belt in gesprek is hoor je niets, geen bezettoon, geen melding van een mevrouw... niets... Ik weet trouwens niet of dit met firmware 1.40 is opgelost.

De '5' indrukken heb ik niet geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

toets bij bezet (5) werkt inderdaad niet

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Ik heb last van een echo op de lijn als ik naar huis (huis is voorzien van ipb).
Ik heb de thomson experia box en een Siemens C450 telefoon.

Mijn ouders hebben exact dezelfde telefoon en hebben een Siemens Experia Box en daar zit de echo niet op de lijn.

Kent iemand dit, of heb ik een brakke experia box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

golfdiesel schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:17:
Ik heb last van een echo op de lijn als ik naar huis (huis is voorzien van ipb).
Ik heb de thomson experia box en een Siemens C450 telefoon.

Mijn ouders hebben exact dezelfde telefoon en hebben een Siemens Experia Box en daar zit de echo niet op de lijn.

Kent iemand dit, of heb ik een brakke experia box?
In de topicstart staat iets over de echo-problemen. De link in de TS verwijst naar deze post. Probeer dat eerst even. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 31-05 13:53
check voor stoorzenders in de buurt van de telefoon zelf, denk aan tv's / magnetrons / halogeenlampjes etc, EB écht op het hoofdaansluitpunt en niet in de woonkamer als het ook in de meterkast kan? Langer dan 14 dagen geactiveerd? Splitter verwijderen, kabel uit lijn rechtstreeks in de ADSL / dsl doen. Anders even bellen met de helpdesk, sommige siemens stroomadapters geven storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Matthijs schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:25:
......sommige siemens stroomadapters geven storingen.
En wel de: Leader MU18-2120150-C5 (12V -1500mA)

[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 06-02-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 31-05 13:53
grijze patch kabel?
lengte van de kabel tussen IS/RA en de KPN Experia Box(max 2m)
afstand tussen de EB en het draadloos toestel(min 3 meter)
aansluitfactor? (max aansl. factor = 5 per poort)

Op de foute voedingsadapter staat:
SX551 / SX552 MU18-2120150-C5 (12V 1500 mA)

Op de goede voedingsadapter staat:
SX551 / SX552 DV-121A2UP (12V 1200 mA)

anders gevalletje voor de technische dienst

Je kunt ook nog even met een vaste telefoon checken of het misschien niet de telefoon zelf is.

[ Voor 10% gewijzigd door Matthijs op 06-02-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Laatst online: 23:18
jandirks schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:32:
Ik gebruik sinds juni 2006 IPB en de enige problemen die ik ervaar zijn:

- DTMF tonen worden niet goed doorgegeven
- op regelmatige basis, meestal 's nachts, spook telefoontjes uit het buitenland.

Volgens een helpdesk medewerker zouden de DTMF problemen met de nieuwe firmware opgelost zijn, dit is dus NIET het geval. Omdat ik nogal regelmatig mbv belkaarten naar het buitenland bel is dit hoogst irritant.

Weet iemand wanneer KPN firmware 1.40.xxx is beginnen uit leveren?
Deze problemen moeten zijn opgelost met firmware versie 1.41. En deze heeft kpn nog niet uitgerold.

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

euh, even over de adapters, hij heeft een speedtouch/thompson modem :9

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiechert
  • Laatst online: 22-03 14:15
Het is niet te geloven. Na twee maanden zonder telefoon...... werkt het opeens. Niets gehoord van KPN (ze zouden mij bellen) en opeens... boem... aangesloten :? .
Het zou echter KPN niet zijn als er niet nog een paar problemen zouden zijn. Het grootste is het volgende. Zoals ik in eerdere posts heb aangegeven draai ik (game-)servers achter de SpeedTouch 780. Zijn er nu ook andere mensen die het niet voor elkaar krijgen om de servers zichtbaar op het net te krijgen? Als je de door mij geopende gamepoorten test op het net (bijv. CoD 28960) blijkt dat je volledig 'stealth' bent. Qua firewall kun je niets aanpassen op de ST EB deze staat echter wel op standaard (wat zou moeten werken). Dus als er lotgenoten zijn, hoor ik dit graag.... en met name een oplossing voor dit probleem zou erug fijn zijn.
Het mooie van de Siemens EB was/is dat je daar wel een aantal zaken kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
SilentTears schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:58:
[...]
Deze problemen moeten zijn opgelost met firmware versie 1.41. En deze heeft kpn nog niet uitgerold.
En ik begrijp dat dit halverwege Maart gaat gebeuren.... lekker dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

twiechert schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 00:24:
Het is niet te geloven. Na twee maanden zonder telefoon...... werkt het opeens. Niets gehoord van KPN (ze zouden mij bellen) en opeens... boem... aangesloten :? .
Het zou echter KPN niet zijn als er niet nog een paar problemen zouden zijn. Het grootste is het volgende. Zoals ik in eerdere posts heb aangegeven draai ik (game-)servers achter de SpeedTouch 780. Zijn er nu ook andere mensen die het niet voor elkaar krijgen om de servers zichtbaar op het net te krijgen? Als je de door mij geopende gamepoorten test op het net (bijv. CoD 28960) blijkt dat je volledig 'stealth' bent. Qua firewall kun je niets aanpassen op de ST EB deze staat echter wel op standaard (wat zou moeten werken). Dus als er lotgenoten zijn, hoor ik dit graag.... en met name een oplossing voor dit probleem zou erug fijn zijn.
Het mooie van de Siemens EB was/is dat je daar wel een aantal zaken kunt instellen.
Ik draai hier geen game-servers maar wel mail/www/ftp/ssh/vpn zonder problemen. Heb je wel het juiste protocol in de portmapping ingesteld (TCP of UDP)?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

twiechert schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 00:24:
Ik heb nu ook IPB met ST780, maar dat werkt allemaal perfect hoor :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.