[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.595 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:47
boukej schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:15:
[...]

Wat ik bedoel is dat KPN het niet prettig vindt dat er veel klanten vertrekken. Wanneer enkele klanten vertrekken, zal KPN hier niet wakker van liggen.

Ik begrijp van je dat er een firmware in ontwikkeling is die de telefonieproblemen verminderd. Wat ik van KPN wil is dat ik kan internetten en bellen zonder dat ik mij druk hoef te maken over het dichtslibben van mijn internetverbinding waardoor telefonie weg- of uitvalt.

Ik heb aan mijn zijde er alles aan gedaan om een juiste werking te bevorderen. De programma's waarmee ik bestanden uitwissel, zijn beperkt in het opzetten/maken van verbindingen. Overige opties die meer verbindingen/verkeer genereren heb ik uitgeschakeld. Ik zou het niet meer dan billijk (rechtvaardig en redelijk) vinden dat mijn installatie vervolgens goed functioneert.

Dat mijn installatie vervolgens niet goed functioneert, ervaar ik als een gebrek aan het product. Ik heb meerdere langere perioden (meer dan een week) getest of er verbetering optreedt wanneer ik geen programma's gebruik waarmee ik bestanden uitwissel. Helaas heb ik moeten constateren dat zelfs dan telefonie geregeld niet goed functioneert (wegvallen gesprekken binnen 15 minuten of niet kunnen bellen).

Ik ben mij bewust dat KPN de conclusie trekt dat IPB bij veel klanten goed werkt. Hierbij vraag ik mij overigens af hoe dit gemeten wordt. Ik kan mij voorstellen dat KPN klanten heeft die weinig bellen. Klanten die bijna nooit bellen of gebeld worden zullen minder (snel) klagen. Dit komt doordat ze - mocht er (zo nu en dan) een probleem zijn met hun telefonie - dit simpelweg niet (snel) opmerken. Daarnaast zal de tolerantiegrens van dit soort klanten nog niet bereikt zijn.

[...]

Ach... wanneer ik mijn bek aan een bak soep brand dan laat ik de volgende portie toch ook niet staan terwijl ik honger heb? Ik zal wat beter op moeten passen door minder gulzig te zijn en te kijken hoe heet ik de soep kan eten.

Dit principe geldt ook bij het overstappen naar een andere leverancier van DSL en VOiP. Mijn vetrouwen in KPN was groot. Dit (blinde) vertrouwen was de reden om de overstap naar InternetPlusBellen te maken. Ik heb uitgezocht welke aanbieders beter aansluiten op mijn wensen. Hierbij heb ik navraag gedaan bij enkele klanten van die aanbieders. Hier zitten ook ex-klanten van KPN bij die net zoals mij op het verkeerde paard gewed hadden en nu naar tevredenheid internetten en bellen bij een andere aanbieder.

Wat mij betreft mag KPN opschieten met een werkbare oplossing, want deze klant staat op het punt om te vertrekken.
Mijn situatie is precies gelijk aan de jouwe. Ook ik heb aan mijn kant maatregelen genomen om te voorkomen dat ik te veel verbindingen maak en dat ik daardoor problemen met telefonie hebt. Overigens werken die maatregelen bij mij redelijk goed. Ik ben alleen denk ik iets kritischer dan jij: ik vind persoonlijk dat het product niet goed functioneert OMDAT ik die maatregelen al moet nemen. En met alle respect voor Tasslehoff , met de opmerking "als iedereen continu de box dicht blijft trekken met UDP verkeer etc houdt het op" ben ik het dus absoluut niet eens. Zoals ik eerder heb opgemerkt biedt KPN het product Internet + bellen aan zonder voorbehoud. Als het technisch niet mogelijk is om internet + voip dezelfde prestaties te leveren als internet + analoog dan is dat het probleem van KPN en niet van de klant. Zolang KPN het niet voor elkaar krijgt om de problemen op te lossen blijf ik dan ook mijn geld terug eisen. Zeker omdat er nog meer problemen met IPB zijn zoals niet werkende UPnP, regelmatig vastlopende EB (ik was voorheen een rocksolid Draytek router gewend) en support die ondanks de grote inzet van veel helpdeskmedewerkers volkomen te kort schiet, als je kijkt naar responsetijden en geboden oplossingen (tot nu toe heb ik nog geen enkele oplossing mogen ontvangen, alleen work arounds die inhielden dat ik mijn gebruik van mijn verbinding moest beperken).

Ook bij mij was de overweging om voor IPB te kiezen de reputatie (in ieder geval in mijn ogen) van KPN. Omdat ik een tijd in het buitenland had gewoond had ik in mijn huis in NL geen ADSL aansluiting meer. Daardoor leek het me handig om dan maar gelijk voor IPB te kiezen. Had ik geweten dat KPN had besloten alle kwaliteitsstandaarden had laten varen en een product vol met kinderziektes op de markt te gooien, dan was ik er nooit aan begonnen. Helaas is dat wijsheid achteraf.

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen boukej als je besluit om een andere provider te zoeken. Vooral in de periode dat je zonder internet komt te zitten. Zelf heb ik geen kabelalternatief dus de verbinding met de centrale zal ik altijd te maken hebben met KPN. Geldt dat ook voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:40
EricEric752 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:07: [...] Ik ben alleen denk ik iets kritischer dan jij: ik vind persoonlijk dat het product niet goed functioneert OMDAT ik die maatregelen al moet nemen. En met alle respect voor Tasslehoff , met de opmerking "als iedereen continu de box dicht blijft trekken met UDP verkeer etc houdt het op" ben ik het dus absoluut niet eens.
Ik ben het met je eens dat een klant niet een reeks maatregelen moet treffen om te kunnen internetten en bellen. Ik heb in beginsel gekozen voor de volgende opstelling: "wanneer ik deze noodmaatregelen tref, dan verwacht ik te kunnen internetten en bellen zonder problemen; in de tussentijd verwacht ik dat KPN maatregelen treft waardoor de problemen op korte termijn opgelost zijn, zodat ik kan kiezen om mijn noodmaatregelen te beeindigen (omdat ik dan volledig van het product IPB gebruik kan maken)".
EricEric752 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:07: Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen boukej als je besluit om een andere provider te zoeken. Vooral in de periode dat je zonder internet komt te zitten. Zelf heb ik geen kabelalternatief dus de verbinding met de centrale zal ik altijd te maken hebben met KPN. Geldt dat ook voor jou?
In het verleden ben ik overgestapt van ADSL annex A (analoog) naar ADSL annex B (ISDN). Hierbij heb ik tijdens de overstap gebruik gemaakt van het reservepaar. Hierop heb ik ISDN + ADSL aan laten leggen. Achteraf heb ik het telefoonnummer van de analoge lijn laten overzetten naar ISDN (als vierde bijnummer, zodat ik vijf nummers had in plaats van vier). Hierdoor heb ik geen onderbreking gehad. Met KPN had ik de afspraak gemaakt om direct gebruik te maken van de nieuwe situatie wanneer deze actief zou zijn (dus ook bellen over ISDN). Hierdoor heb ik kosten kunnen besparen door een verrekening af te kunnen spreken van de abonnementen.

Kortom: ik had geen onderbreking en bijna geen extra kosten (het kost altijd wel wat maar ik heb de kosten - in goede harmonie met KPN - voor mij tot een minimum kunnen besparen.

Een dergelijke methode wil ik met de nieuwe aanbieder afspreken. Daarnaast ga ik bij KPN kijken wat er nog te halen valt (immers: het product heeft nooit goed gewerkt, dus dat gaat KPN geld kosten en mij dus geld schelen).

Uiteraard gaat deze overstap mij weer geld kosten. Uiteraard ga ik dit - zoals hierboven beschreven - tot een minimum brengen.

Dit plan leg ik uiteraard voor aan KPN, zodat KPN de mogelijkheid krijgt om het probleem alsnog op te lossen. Mocht KPN dan nog niet met een oplossing komen, dan vind ik genoeg loyaliteit bedreven te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Vraag 1:
Heeft iemand zijn EB (thomson of siemens) al eens vervangen door een ander modem/router? Bijvoorbeeld een ZyXEL Prestige 2602?Dit zou ik graag willen omdat ik daarmee goed vpn tunnels kan bouwen. Moet je dan nog wat dingen instellen?

Vraag 2:
Wat is het standaard password en username bij een speedtouch 780 onder toolbox --> sip server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Helaas... Helaas... lange tijd met de Siemens Experia box gebruik kunnen maken van firmware versie 1.38 maar dat hier blijkbaar ook over..

Na maanden probleem op probleem te hebben gehad.. tussen mei en oktoberr 2006 en veel geduld leek daarna de zon te gaan schijnen.
Tijd geen probleem meer gehad tot afgelopen week.
Veel happeringen in het telefoneren en moeilijk verstaanbaar.
Dit werd alleen maar erger en erger.
Vooral het gestorter als je iemand aan de lijn had.
Vandaag nog maar eens gekeken in de modem wat het zou kunnen zijn en wat zag ik?
firmware 1.40 die blijkbaar ergens afgelopen week erin gezet is.

Wat wel vreemd is het volgende:

Telephony
VoIP accounts: 3 accounts (registered: 3 accounts)

Dat voorheen 1 en nu opeens 3 klopt dat wel?
Heb maar 1 telefoon aangesloten en voor de rest gebruik ik geen andere opties..

Wie kan me daar wat meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 17:36
@ jeroen033

Zorg dat de juiste SIP server en het juiste poort nummer in je trunk settings staan
en voeg deze regels toe aan je /etc/asterisk/sip.conf

defaultexpirey=1800
maxexpirey=3600
min-expires=300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KiTsEr schreef op zondag 28 januari 2007 @ 20:16:
Vraag 1:
Heeft iemand zijn EB (thomson of siemens) al eens vervangen door een ander modem/router? Bijvoorbeeld een ZyXEL Prestige 2602?Dit zou ik graag willen omdat ik daarmee goed vpn tunnels kan bouwen. Moet je dan nog wat dingen instellen?
Het is geen enkel probleem om een ander modem te gebruiken, mits je alleen internet wilt. Het gebruikte ADSL netwerk is namelijk Direct ADSL van KPN. Telefonie wordt echter een ander verhaal, dat gaat je (momenteel) niet lukken omdat KPN de sip gegevens geheim houdt.
Vraag 2:
Wat is het standaard password en username bij een speedtouch 780 onder toolbox --> sip server?
Daar kom je dus niet achter. Je kunt natuurlijk wel ervoor kiezen om een 084 nummer aan te vragen bij KPN (er zit standaard 1 zo'n nummer gratis in je abbo). Je dient zelf het wachtwoord op te geven en je hebt dan de SIP server username/password. Je kunt dan je gewone telefoon standaard door laten verbinden naar je 084 nummer middels *21 zodat je bereikbaar blijft. Je belt dan uit met je 084 nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mabili
Die 3 accounts zijn voor o.a. de beeldtelefoon en een intern account om van 101 (tel1) naar 102 (tel2) te kunnen bellen. Dat je nu telefonieproblemen hebt is vervelend maar in de afgelopen 2 delen zijn er al een tig mogelijke oplossingen aangedragen. Heb hier zelf ook 1.40.9 in de SEB hangen, gebruik torrentprogrammatuur en enpassant ook nog een ander p2p progsel, door met de instellingen te experimenteren kun je al een hoop verlies terug pakken. Gebruik aan deze kant een KPN IPB Lite abo, geknepen op 75 verbindingen in uTorrent, up maximaal 35 kb/sec, down 200 kb/sec. Emule ernaast via KAD netwerk, up zwaar geknepen op 5 kb/sec en down geknepen op 50 kb/sec. Telefonie loopt dan nog verstaanbaar, Emule helemaal uit is de verbinding foutloos.
Hoop dat je wat met deze info kunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Opeens, sinds een paar dagen, knippert bij mij het lampje van de tel2 poort. Ik heb geen 2e nummer, er is ook niks aangesloten op de tel2 poort. wat zou dat kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ marbo
Spooktelefoontje, box even herstarten en dan is het klaar. Kan verschillende oorzaken hebben, meestal storing van buitenaf zoals DECT basisstation te dichtbij of GSM welke ernaast ligt. Ook aanwezigheid splitter na portering kan het veroorzaken. Telefoonnummer opnieuw koppelen in mijnKPN wil in hardnekkige gevallen ook nog wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 08:27:
@ mabili
Die 3 accounts zijn voor o.a. de beeldtelefoon en een intern account om van 101 (tel1) naar 102 (tel2) te kunnen bellen. Dat je nu telefonieproblemen hebt is vervelend maar in de afgelopen 2 delen zijn er al een tig mogelijke oplossingen aangedragen. Heb hier zelf ook 1.40.9 in de SEB hangen, gebruik torrentprogrammatuur en enpassant ook nog een ander p2p progsel, door met de instellingen te experimenteren kun je al een hoop verlies terug pakken. Gebruik aan deze kant een KPN IPB Lite abo, geknepen op 75 verbindingen in uTorrent, up maximaal 35 kb/sec, down 200 kb/sec. Emule ernaast via KAD netwerk, up zwaar geknepen op 5 kb/sec en down geknepen op 50 kb/sec. Telefonie loopt dan nog verstaanbaar, Emule helemaal uit is de verbinding foutloos.
Hoop dat je wat met deze info kunt ;)
Bedankt voor je reply,

De oplossingen die voorbij gekomen zijn bieden helaas geen oplossing..
Zelf maak ik geen gebruik van torrents etc.. dus ook geen belastbare internet verbinding.
Heb zelf een 6mbit abbo en het vreemde is gewoon dat het pas de laatste 3 dagen ontstaan is.
In huis en omgeving is niets veranderd alleen dat ik merk dat de firmware van de modem naar 1.40 is gegaan..

Gisteren wel contact gehad met de helpdesk van KPN en in de geavanceerde lijnmeting was niets afwijkend te zien.

Zelf wel voor dat ik naar de helpdesk ging bellen eerst een andere telefoon + bedrading uitgeprobeerd om zo eventueel een stukke telefoon of bedrading uit te sluiten.

Helaas gaf dat nog geen oplossing en komt woensdag een monteur die dan verder moet gaan kijken waar het probleem ligt..
Moet er wel bij vermelden dat dit probleem alleen in de telefonie zit en niet met internet.. dat loopt als een zonnetje.

Volgens een supervisor van KPN (2e lijn) kan telefonie klachten nooit aan een firmware liggen..
Alleen zit ik hier nu wel opeens met een brakke telefonie lijn..

Het is dus even afwachten hoe dit verder gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel benieuwd wat de bevindingen van de monteur zijn. Wil je ons op de hoogte houden?
Mabili schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:19:
[...]

Volgens een supervisor van KPN (2e lijn) kan telefonie klachten nooit aan een firmware liggen..
De opmerking van de supervisor van KPN noemde we vroeger een schot voor open doel. Op zulke opmerkingen is het te makkelijk om een cynische/grappige/afbrekende/etc reactie te formuleren dat de grappemaker die dat waagde zelf tot op de grond werd afgebrand.

Maar het is wel, serieuze mode, zorgelijk dat er nog steeds zulke reactie richting klanten gegeven worden.

<zucht mode>
Op dit moment probeer ik mijn probleem(pje) via email support opgelost te krijgen. Vlot niet echt, wel wordt me aangeraden de helpdesk te bellen. Echter als ik dat, lamgeslagen, maar weer eens doe wordt de verbinding na 3 voice response menu's, die me uitleggen dat ik zelf eerst op www.kpn.com zou kunnen kijken (zucht.. als ik dat doe raden ze me de helpdesk aan ... zucht) en een korte wacht door KPN verbroken met de boodschap dat het te druk is.
</zucht mode>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dukejohn schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:42:
@ jeroen033

Zorg dat de juiste SIP server en het juiste poort nummer in je trunk settings staan
en voeg deze regels toe aan je /etc/asterisk/sip.conf

defaultexpirey=1800
maxexpirey=3600
min-expires=300
ik heb het nu even heel druk dus t moet ff snel

als ik met de asterisk bel naar mijn kpn nummer, dan werkt het allemaal niet meer totdat ik het modem reset en min. 1keer met mijn huistelefoon gebeld heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bij iemand die heeft al een tijd niet meer kunnen bellen via ipb, in de OP staat een link naar de volgende pagina: http://192.168.2.1/voip_function.txt

Moet hier nog iets nuttigs opstaan? Hier staat er namelijk overal alles op 0 of blanco.

Kunnen jullie mij hier meer info over geven?

Het voip lampje brand ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

@hvf
Zolang je Voip lampje niet brand maakt het niet uit wat er op die pagina staat. Je moet er voor zorgen dat het Voip lampje weer gaat branden :) Misschien de box eens een reset geven en als dat niet helpt, een harde reset (10sec reset inhouden) Als dan het lampje na een tijd nog niet gaat branden dan toch maar eens contact opzoeken met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurricane schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:34:
@hvf
Zolang je Voip lampje niet brand maakt het niet uit wat er op die pagina staat. Je moet er voor zorgen dat het Voip lampje weer gaat branden :) Misschien de box eens een reset geven en als dat niet helpt, een harde reset (10sec reset inhouden) Als dan het lampje na een tijd nog niet gaat branden dan toch maar eens contact opzoeken met de helpdesk.
Bedankt voor je reply, morgen word er weer naar de helpdesk gebeld met de mededeling dat het voip lampje niet brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vraagje, ligt de mail helemaal op ze reet vanavond. Met OE en Thunderbird komt er niets door. (2 verschillende pc's) Aanmelden voor inkomende server lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-08 13:06
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:25:
Kort vraagje, ligt de mail helemaal op ze reet vanavond. Met OE en Thunderbird komt er niets door. (2 verschillende pc's) Aanmelden voor inkomende server lukt niet.
Idem hierzo, dacht om 22:30 nog even me mail op te halen via outlook maar tot op heden vandaag nog niet gelukt. Inlogen via webmail lukt wel.

edit: verzenden geeft hier inderdaad ook geen problemen. update 23:56 de mails stromen weer binnen

[ Voor 10% gewijzigd door W.Wonderland op 29-01-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webmail werkt inderdaad. Een bericht ontvangen met pop.kpnplanet gaat niet, verzenden via mail.kpnplanet wel. :(

Correctie , ze worden wakker bij KPN...krijg nu ineens mail met een download van 5 kb...!@#$%^&%$#@%^* prutsers

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb interesse in het idee om met 1 toestel zowel mobiel als via wlan te bellen maar lees bij debitel dat dat weer niet werkt met de experiabox ivm SIP. Weet iemand hier meer van? Met debitelOne is het gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland en ook naar het buitenland is het bellen goedkoper als bij IPB.
Graag wilde ik weten van iemand die meer van de experia afweet hoe dit te omzeilen is.

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:46:
Correctie , ze worden wakker bij KPN...krijg nu ineens mail met een download van 5 kb...!@#$%^&%$#@%^* prutsers
Ehhmm, meerdere mensen met storing op de mail, berichten komen in de rij te staan, storing verholpen, eerst de rij weer leeg dus drukker voor de servers dus traag.
Hoe had je het anders willen hebben van die prutsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat die "prutsers" er eens voor gingen zorgen dat niet elke avond mail problemen zijn. Dit noem ik niet een zo nu en dan een storing meer. 1 avond okee...begint nu een regelmaat te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:04:
[...]

Bedankt voor je reply, morgen word er weer naar de helpdesk gebeld met de mededeling dat het voip lampje niet brand.
Heb je al in MijnKPN gecontroleerd of het nummer nog steeds toegewezen is aan port 1?
Gister had ik na een harde reset ook geen voip lampje meer. Bleek dat m'n nummer niet meer was toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Mabili schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:19:
[...]

Bedankt voor je reply,

De oplossingen die voorbij gekomen zijn bieden helaas geen oplossing..
Zelf maak ik geen gebruik van torrents etc.. dus ook geen belastbare internet verbinding.
Heb zelf een 6mbit abbo en het vreemde is gewoon dat het pas de laatste 3 dagen ontstaan is.
In huis en omgeving is niets veranderd alleen dat ik merk dat de firmware van de modem naar 1.40 is gegaan..

Gisteren wel contact gehad met de helpdesk van KPN en in de geavanceerde lijnmeting was niets afwijkend te zien.

Zelf wel voor dat ik naar de helpdesk ging bellen eerst een andere telefoon + bedrading uitgeprobeerd om zo eventueel een stukke telefoon of bedrading uit te sluiten.

Helaas gaf dat nog geen oplossing en komt woensdag een monteur die dan verder moet gaan kijken waar het probleem ligt..
Moet er wel bij vermelden dat dit probleem alleen in de telefonie zit en niet met internet.. dat loopt als een zonnetje.

Het is dus even afwachten hoe dit verder gaat..
Ik had tot gisteren firmware 1.38.
Gisterochtend had ik geen internet. Siemens EB gereset. Toen weer internet en bleek ik 1.40 te hebben.
M'n telefoon gaf een hakkelende verbinding en 4 van de 5 pogingen om mezelf met mobiel te bellen kwamen niet aan.
Helpdesk gebeld, 2e lijn, hakkelende verbinding verbrak na 45 min. Gelukkig belde de HD medewerker me op m'n mobiel terug!
Eerst wist hij niet waar het aan kon liggen. Na wat testen zei hij dat het waarschijnlijk lag aan de server waar m'n telefonie gedeelte op stond.
De bewuste server zou al meer klachten hebben opgeleverd.
Hij heeft me op een andere server gezet en de telefonie problemen zijn inderdaad verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Nou hier zit het dus niet mee..

De monteur was eerder gekomen aangezien hij toch in de buurt was.
Monteur had in overleg met de 2e lijn eerst een andere siemens geplaatst maar die kwam denk ik helemaal niet meer op..
Daarna hadden ze besloten de speedtouch te plaatsen en die kwam wel netjes op.
Alleen nu komt het....

uit een telefonie test bleek dat de haperingen nog steeds aanwezig waren.
Monteur kreeg ondertussen een kort telefoontje dat hij naar cursus moest en moest dus weer weg. en gaf aan dat we nog maar even geduld moeten hebben en misschien dat over een tijd de klachten vanzelf wel verdwijnen.. (klacht was dan ook inmiddels bij de 2e lijn afgemeld)

Alleen nu tja de klachten zijn wel weg maar ook geen telefonie meer!!
Als iemand ons wilt bellen krijgt de persoon een geluid te horen die je altijd hoort als een nummer is afgesloten.

Kort samen gevat.
Nu is het helemaal een puinhoop en alleen nog maar internet en voip lampje brand wel maar daar is ook alles mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
@Mabili, je probleem klinkt exact hetzelfde als het mijne (zie hierboven).
Kan je nog wel uitbellen?
Als ik jou was zou ik de HD bellen en aan de 2e lijn vertellen dat alles tot nu toe niets oplost en vragen of ze je op een andere telefoon server willen zetten.
Bij mij was het haperen en onbereikbaar zijn direct opgelost.

Volgens mij wordt er veel te snel een monteur met nieuwe modem op pad gestuurd. Verspilling van tijd en geld.
Aantal maanden gelden toen ik belde over het 1 seconde probleem aan het begin van gesprekken wilde de HD ook al een monteur met nieuwe modem sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
cowbell schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:39:
@Mabili, je probleem klinkt exact hetzelfde als het mijne (zie hierboven).
Kan je nog wel uitbellen?
Als ik jou was zou ik de HD bellen en aan de 2e lijn vertellen dat alles tot nu toe niets oplost en vragen of ze je op een andere telefoon server willen zetten.
Bij mij was het haperen en onbereikbaar zijn direct opgelost.

Volgens mij wordt er veel te snel een monteur met nieuwe modem op pad gestuurd. Verspilling van tijd en geld.
Aantal maanden gelden toen ik belde over het 1 seconde probleem aan het begin van gesprekken wilde de HD ook al een monteur met nieuwe modem sturen...
Voordat de monteur de boel ging vervangen had ik je verhaal tegen hem verteld met de optie dit ook eerst met onze klacht te doen.
Volgens de monteur was dat niet mogelijk anders gaat iedereen verzoeken op een betere server te zitten.. achteraf gezien had die monteur dat misschien wel beter eerst kunnen doen 8)7
Maar goed die optie is nu denk ik niet meer aan de orde aangezien ik nu een speedtouch heb gekregen en inderdaad ik kan soms wel uitbellen maar niet altijd en anderen kunnen niet meer naar ons bellen omdat ze dan gelijk een toon horen die je hoort bij een afgesloten nummer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt alsof je telefoniegegevens niet goed gekoppeld staan, "gewoon" weer de HD bellen, zij kunnen in ieder geval proberen je telefoniegegevens opnieuw te laden. Mocht dit niet helpen, melding 2e lijn en erg duidelijk laten vermelden wat er gedaan is , wat er nu aangesloten staat en dat je toch , al is het maar uit voorzorg, op een andere server wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:07:
Klinkt alsof je telefoniegegevens niet goed gekoppeld staan, "gewoon" weer de HD bellen, zij kunnen in ieder geval proberen je telefoniegegevens opnieuw te laden. Mocht dit niet helpen, melding 2e lijn en erg duidelijk laten vermelden wat er gedaan is , wat er nu aangesloten staat en dat je toch , al is het maar uit voorzorg, op een andere server wilt.
Zojuist gesproken met de KPN en helaas werkt bovenstaande ook niet.
3x een sip sync gedaan en zonder resultaat
Afgesproken even een uurtje te wachten en weer te bellen..

offtopic
Maar mis mijn Siemens wel zeg!
In de speedtouch mis ik de port forwarding etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

POPserver ligt er weer uit, webmail is te bereiken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Het word steeds gekker hier..

Nu 0.22 en al 2 keer moeten bellen naar de 2e lijn..
Probleem was deels opgelost bleek dat de modem en de sip gegevens niet overeen kwamen..
Alleen is dat nu zo aangepast dat zodra de telefoonkabel in tel1 word gedaan de telefoon alleen maar over blijft gaan.. 8)7 iemand bellen kan je 3 seconden en dan valt het gesprek weg..
Wat gebeurd er dan? jawel de telefoon gaat spontaan over en dat non stop..

Ook met een ander toestel het zelfde..
Wat er nu mis is weet ik niet maar dus nu helemaal geen telefonie meer..

Word vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Wanneer de telefoon steeds over blijft gaan wil het simpel uit/aan zetten van de Experiabox nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Joen schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:04:
Wanneer de telefoon steeds over blijft gaan wil het simpel uit/aan zetten van de Experiabox nog wel eens helpen.
Dat werkt dus niet..
Ook het resetten van de modem door middel van een paperclip wil niet helpen..
Bij de eerste beste telefoontje blijft hij overgaan..
Ze zijn er nu mee bezig bij KPN en is het even afwachten..

Morgen weer een dag.

Edit:

Zojuist zelf nog een een harde reset gedaan (3x is scheepsrecht!)
Alleen nu een harde reset van 30 sec zodat echt alles opnieuw geladen word.
Test gedaan met de telefoon en nu geen vreemde spontaan overgaande telefoon.. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Mabili op 31-01-2007 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cowbell, ik ben een vaste gebruiker van KPN (eerste ADSL Go, al bijna een jaar InternetPlusBellen Go) en ben inmiddels op het punt van opzeggen!

Sinds augustus vorig jaar heb ik dezelfde problemen als jij en Mabili! Al uren aan de lijn gehangen met HD 1ste lijns. Er wordt gewoon niets gedaan aan het probleem. De 2de lijn belt niet terug en ik krijg alleen emails met standaard opmerkingen als: resetten van het modem en kabel controle.

De problemen ontstonden bij mij ook uit het niets, ik bedoel aan onze kant niets verandert. Maar de firmware ging van 1.38 naar 1.40.9. Dat heb ik al vaak aangegeven. Ook bij mij zijn nu 3 account zichtbaar ipv 1 (heb maar 1 lijn abbo). Torrents gebruik ik wel, maar een week lang als test géén p2p programma's gaf geen verbetering. Tijdens IE7 surfen is de stottering óók hoorbaar.

Er is nog nooit een monteur geweest! Er wordt helemaal niet meer gereageerd sinds nieuwjaar! Ik heb mijn klacht bij de consumentenbond aangeboden (ze doen een groepsactie tegen KPN Internetbellen!) Misschien dat er nu beweging in komt.

Ik geef ze nog een maand, dan ga ik ons geluk bij een andere dienstverlener zoeken die wel serieus met de klanten omgaat (waarschijnlijk is die er op VOIP gebied nog niet, gezien de grote hoeveelheid klachten op dit gebied.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
Even een citaat uit news:xs4all.voip van iemand met een analoge KPN-lijn en daarnaast VoIP van Solcon. Zijn er hoer mensen met een EB (van Speedtouch) en een C450IP die ook zo'n kwaliteitsverschil merken?

Jan

Ik heb VOIP van solcon (sorry) met een speedtouch 716v5. Ik heb nu een Siemens C450IP in gebruik omdat de nummerweergaven vanaf de KPN lijn niet werkt met de 716v5 en je niet kunt zien of je gebeld word over de voip of kpn aansluiting :-(

Wat direct opvalt is dat de geluidskwaliteit veeeeeeeeel beter is met de siemens voip telefoon. Dit ligt toch echt aan de router vrees ik.

Tevens werkt nu de nummerweergave weer over voip en de kpn lijn. Ook handig is dat je tegelijk met voip en vast kunt bellen en dat je kunt zien of een oproep die je binnenkrijgt via voip of kpn ontvangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:17:
@Cowbell, ik ben een vaste gebruiker van KPN (eerste ADSL Go, al bijna een jaar InternetPlusBellen Go) en ben inmiddels op het punt van opzeggen!

Sinds augustus vorig jaar heb ik dezelfde problemen als jij en Mabili! Al uren aan de lijn gehangen met HD 1ste lijns. Er wordt gewoon niets gedaan aan het probleem. De 2de lijn belt niet terug en ik krijg alleen emails met standaard opmerkingen als: resetten van het modem en kabel controle.

De problemen ontstonden bij mij ook uit het niets, ik bedoel aan onze kant niets verandert. Maar de firmware ging van 1.38 naar 1.40.9. Dat heb ik al vaak aangegeven. Ook bij mij zijn nu 3 account zichtbaar ipv 1 (heb maar 1 lijn abbo). Torrents gebruik ik wel, maar een week lang als test géén p2p programma's gaf geen verbetering. Tijdens IE7 surfen is de stottering óók hoorbaar.

Er is nog nooit een monteur geweest! Er wordt helemaal niet meer gereageerd sinds nieuwjaar! Ik heb mijn klacht bij de consumentenbond aangeboden (ze doen een groepsactie tegen KPN Internetbellen!) Misschien dat er nu beweging in komt.

Ik geef ze nog een maand, dan ga ik ons geluk bij een andere dienstverlener zoeken die wel serieus met de klanten omgaat (waarschijnlijk is die er op VOIP gebied nog niet, gezien de grote hoeveelheid klachten op dit gebied.)
Na vele gesprekken met KPN is de situatie nu zo:

Deze dagen komt er een nieuwe modem zodra deze binnen is moet ik even contact opnemen met de vaste contact persoon binnen KPN aangezien het mac adres van de modem aan de persoongegvens gekoppeld moet worden.

Mocht dit het probleem oplossen dan ga ik nog even door tot einde contract, dat zal zijn medio mei 2007

Mocht het probleem niet op te lossen zijn dan zal vrijdag IPB stop gezet worden vanuit KPN aangezien zoals ze zelf aangeven dan niet in staat zijn de storing op te lossen.

Het is dus even afwachten..
Wat ik wel weet is dat er gewoon veel problemen met de servers zijn en misschien dat bandbreedte binnen VOIP ook een grote rol kan spelen..

KPN heeft wel toegegeven dat de laatste tijd meldingen over de begin klachten van IPB weer terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiechert
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-03 14:15
Neem nou maar van mij aan dat de ST780 EB op dit moment geen aanrader is. Niets werkt goed op dat ding. Je kunt helemaal niets meer instellen (zoals bij de Siemens EB). Als je de poorten open zet voor je game server, blijven deze gewoon closed en stealth. Je servers (web, game etc.) zijn onbereikbaar. Ik stel webruimte ter beschikking met mijn servers maar ik heb hierdoor ook grote problemen op dit moment. Niemand kan bij zijn/haar bestanden en dit alleen maar door de SpeedTouch 780.....geen modem/router maar een onkraakbare kluis.
Ik hoop dat aan dit probleem ook eens iets wordt gedaan. De HD weet nog helemaal niets van dit apparaat. Hoe kunnen zij dan in godsnaam deze apparatuur implementeren.
En nog even dit... ik ben geporteerd op 1 december 2006 en heb nu, 2 maanden later nog steeds geen telefoon. KPN, de HD zou mij terugbellen - op m'n mobiel }:O - (twee weken geleden) omdat ze op het moment dat ik ze sprak (na 20 min in de wacht te hebben gestaan) mij alleen maar konden vertellen dat er problemen waren en zij geen toegang hadden tot mijn EB ( 8)7 ). Ik wacht nog steeds op dat belletje. Dit moet echt niet gekker worden.

[ Voor 13% gewijzigd door twiechert op 01-02-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans-d
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03-2023
Hier in Almere ligt de POP server er al weer een uurtje uit. Ik heb nu al 2 weken een of meerdere keren per dag hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twiechert schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:11:
Neem nou maar van mij aan dat de ST780 EB op dit moment geen aanrader is. Niets werkt goed op dat ding. Je kunt helemaal niets meer instellen (zoals bij de Siemens EB). Als je de poorten open zet voor je game server, blijven deze gewoon closed en stealth. Je servers (web, game etc.) zijn onbereikbaar. Ik stel webruimte ter beschikking met mijn servers maar ik heb hierdoor ook grote problemen op dit moment. Niemand kan bij zijn/haar bestanden en dit alleen maar door de SpeedTouch 780.....geen modem/router maar een onkraakbare kluis.
Ik hoop dat aan dit probleem ook eens iets wordt gedaan. De HD weet nog helemaal niet van dit apparaat. Hoe kunnen zij dan in godsnaam deze apparatuur implementeren.
En nog even dit... ik ben geporteerd op 1 december 2006 en heb nu, 2 maanden later nog steeds geen telefoon. KPN, de HD zou mij terugbellen - op m'n mobiel }:O - (twee weken geleden) omdat ze op het moment dat ik ze sprak (na 20 min in de wacht te hebben gestaan) mij alleen maar konden vertellen dat er problemen waren en zij geen toegang hadden tot mijn EB ( 8)7 ). Ik wacht nog steeds op dat belletje. Dit moet echt niet gekker worden.
Zelfde probleem hier. Aangesloten door de monteur (Siemens doos) al honderd keer 1369 gebeld, maar nog steeds kan ik niet bellen via VOIP. helpdesk gebeld, na 2 weken kreeg ik een telefoontje terug. WAN MAC adres stond niet goed in het systeem, had de monteru verkeerd doorgegeven. "Ik ga het invoeren, morgen kunt u bellen". Dit is alweer 2 weken terug. Ik heb ze een mailtje en een brief gestuurd dat ik KPN In gebreke stel en dat ze een week tijd hebben om te reageren. NOg 1 dag te gaan en dan zien we weer verder wat de volgende stappen zijn. Intussen storneer ik elk bedrag dat ze automatisch van mijn rekening afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook weer pop3 problemen, is wel erg vaak de laatste tijd.

De reactie van de server was een fout. Account: 'xxxxxx-kpnplanet', Server: 'pop.kpnplanet.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR Cannot connect to POP server 213.75.3.24 (213.75.3.24:110), connect error 10060', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90,
Foutnummer: 0x800CCC90

Weet iemand of hier iets aan gedaan wordt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kcid.legne

Al dagen om de zoveel uur de volgende melding:

Bij taak KPN - Bezig met ontvangen is een fout (0x800CCC0F) opgetreden: De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP). De reactie van de server was: -ERR AVG POP3 Proxy Server: Cannot connect to the mail server!

De pop server is dan dus niet bereikbaar, F9 in MS Outlook helpt soms wel, vaak niet. Nu is mijn email niet van levensbelang, maar het blijft irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik stel webruimte ter beschikking met mijn servers maar ik heb hierdoor ook grote problemen op dit moment. Niemand kan bij zijn/haar bestanden en dit alleen maar door de SpeedTouch 780.....geen modem/router maar een onkraakbare kluis.
En nog even dit... ik ben geporteerd op 1 december 2006 en heb nu, 2 maanden later nog steeds geen telefoon.
Heb je dan je oude modem er niet tussen hangen? Als je toch geen VoIP hebt ...
KPN, de HD zou mij terugbellen - op m'n mobiel }:O
Staat je geografische nummer met *21 doorgeschakeld naar je mobiel? Dat zou ik in deze situatie doen.

En ik zou ook een 084-nummer aanvragen en kijken of ik dat aan de praat krijg met X-Lite. Lukt dat, dan kun je je geografische nummer doorschakelen naar je 084 en inkomende telefoontjes opvangen met een ATA, een SIP-hardphone of een softphone.

Noodmaatregelen, geef ik toe. En je kosten voor *21 zou ik gewoon in rekening brengen bij KPN. Wellicht zijn ze zelfs bereid een ATA te vergoeden als je kunt aantonen dat je die echt nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webmail is ook knudde hier, en bij diverse fam.leden. >:) Hij gaat lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Ik hoop dat aan dit probleem ook eens iets wordt gedaan. De HD weet nog helemaal niet van dit apparaat. Hoe kunnen zij dan in godsnaam deze apparatuur implementeren.
Ik weet het omdat ik hier nu sinds gisteren al een speedtouch heb maar die helaas dus niet 100% is.

Mis de Siemens dan ook heel erg.. normaal gesproken kan je met de speedtouch leuke dingen doen maar KPN wilt zelf vinger in de pap houden en heeft de software dus zo aangepast dat je dus helemaal niets meer kunt doen..

Erg jammer aangezien ze nooit aan de NAT functie hadden hoeven te komen..
Zelfde met de firewall instellen.. is dat nog wel mogelijk met de Thomson?
Zelf kan ik daar niets meer over terug vinden.. heeft iemand nog goede tips om via een directe link bij verschillende instellingen te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:09
Ik weet dat het al genoemd is, maar het is wel erg slecht gesteld met de emailserver van kpn. Hij ligt er vandaag al vanaf 16.30 uit tot nu. De 29e lag hij er uit van 19.30 tot iig 23.30. De rest van de fetchmail berichten had ik verwijderd, maar het komt er op neer dat hij er elke avond nog uit lag... M'n server checkt maar één keer per half uur, altenerend op twee verschillende email adressen (dus elk adres komt maar een keer per uur aan bod). Dat lijkt mij toch echt niet te vaak O-) . Het is dat ik een eigen mailserver draai die wel reliable is (aangezien de verbinding wel superstabiel is _/-\o_ ).
Maar als ik alleen afhankelijk was van de email van kpn zou ik volgens mij gek worden. 's avonds nooit je email kunnen checken 8)7

Ik zal de cron berichten es laten staan. es kijken hoe erg het nu werkelijk is... >:)

[ Voor 11% gewijzigd door trinite_t op 31-01-2007 19:46 ]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Service van KPN is naar mij toe slecht te noemen. Sinds oktober B&I. De Siemens adapter 108 werkte niet. Dit kwam door de grote afstand adapter en Experiabox. (op zolder aan andere kant van een moderne rijtjeswoning, mi.mag geen probleem opleveren. Met een simpele Targa dongle had ik wel contact.). Op advies van KPN maar 1 etage naar beneden. Na veel bellen eindelijk het advies: adapter stuk. stuur terug. Ik kreeg een nieuwe. Deze kan ik softwarematig wél installeren, alleen bijft het grijze staafdiagram rechtsonder met een grijs kruis. Dit wil niet werken. Al een paar keer KPN gebeld. Online geprobeerd wat te doen: nu word ik teruggebeld. Dat is mij al 2 maanden toegezegd en toegezegd en toegezegd, en... Ach. ik heb zo weinig vertrouwen erin.
Gelukkig hebben zij mij wel 2x extra de installatiekosten in rekening gebracht. Dat moet ook nog gecorrigeerd worden...
Droevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trinite_t schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:44:
Ik weet dat het al genoemd is, maar het is wel erg slecht gesteld met de emailserver van kpn. Hij ligt er vandaag al vanaf 16.30 uit tot nu. De 29e lag hij er uit van 19.30 tot iig 23.30. De rest van de fetchmail berichten had ik verwijderd, maar het komt er op neer dat hij er elke avond nog uit lag... M'n server checkt maar één keer per half uur, altenerend op twee verschillende email adressen (dus elk adres komt maar een keer per uur aan bod). Dat lijkt mij toch echt niet te vaak O-) . Het is dat ik een eigen mailserver draai die wel reliable is (aangezien de verbinding wel superstabiel is _/-\o_ ).
Maar als ik alleen afhankelijk was van de email van kpn zou ik volgens mij gek worden. 's avonds nooit je email kunnen checken 8)7

Ik zal de cron berichten es laten staan. es kijken hoe erg het nu werkelijk is... >:)
Op de storings pagina blijft het angstvallig stil. Daar wordt niets gemeld over het mail hikje, stel je voor zeg. Nu kunnen de mensen bellen naar het gratis nummer, als je er door komt. Nu maken ze geen slapende "honden wakker" Wat je niet ziet, weet je ook niet als buitenstaander >:) :( Blijft het lekker onder de "deksel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Mail: heb er op zich geen last van... ik poll dan ook elke minuut met fetchmail en dat werkt (nog) redelijk.

de log van vanavond:
Jan 31 19:28:05 piethein fetchmail[1998]: awakened at Wed Jan 31 19:28:05 2007
Jan 31 19:28:05 piethein fetchmail[1998]: POP3 connection to pop.kpnplanet.nl failed: Connection refused
Jan 31 19:28:05 piethein fetchmail[1998]: Query status=2 (SOCKET)
Jan 31 19:28:05 piethein fetchmail[1998]: POP3 connection to pop.kpnplanet.nl failed: Connection refused
Jan 31 19:28:05 piethein fetchmail[1998]: Query status=2 (SOCKET)
Jan 31 19:28:05 piethein fetchmail[1998]: sleeping at Wed Jan 31 19:28:05 2007
Jan 31 19:29:05 piethein fetchmail[1998]: awakened at Wed Jan 31 19:29:05 2007
Jan 31 19:29:08 piethein fetchmail[1998]: POP3 connection to pop.kpnplanet.nl failed: Connection refused
Jan 31 19:29:08 piethein fetchmail[1998]: Query status=2 (SOCKET)
Jan 31 19:29:37 piethein fetchmail[1998]: Authorization failure on xxx@kpnplanet.nl@pop.kpnplanet.nl (previously authorized)
Jan 31 19:30:48 piethein fetchmail[1998]: Query status=3 (AUTHFAIL)
Jan 31 19:30:48 piethein fetchmail[1998]: sleeping at Wed Jan 31 19:30:48 2007
Jan 31 19:31:48 piethein fetchmail[1998]: awakened at Wed Jan 31 19:31:48 2007
Jan 31 19:31:49 piethein fetchmail[1998]: POP3 connection to pop.kpnplanet.nl failed: Connection refused
Jan 31 19:31:49 piethein fetchmail[1998]: Query status=2 (SOCKET)
Jan 31 19:32:14 piethein fetchmail[1998]: sleeping at Wed Jan 31 19:32:14 2007
Jan 31 19:33:14 piethein fetchmail[1998]: awakened at Wed Jan 31 19:33:14 2007
Jan 31 19:36:06 piethein fetchmail[1998]: sleeping at Wed Jan 31 19:36:06 2007
Jan 31 19:37:06 piethein fetchmail[1998]: awakened at Wed Jan 31 19:37:06 2007
Jan 31 19:38:51 piethein fetchmail[1998]: sleeping at Wed Jan 31 19:38:51 2007
Jan 31 19:39:51 piethein fetchmail[1998]: awakened at Wed Jan 31 19:39:51 2007
Jan 31 19:49:09 piethein fetchmail[1998]: timeout after 300 seconds waiting for server pop.kpnplanet.nl.
Jan 31 19:49:09 piethein fetchmail[1998]: socket error while fetching from pop.kpnplanet.nl
Jan 31 19:49:09 piethein fetchmail[1998]: Query status=2 (SOCKET)
Jan 31 19:49:09 piethein fetchmail[1998]: sleeping at Wed Jan 31 19:49:09 2007
Verschillende problemen dus: time-out, connection refused en auth. failure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Op de service pagina:
31-01-2007 10:21 uur. Ongewild verbreken telefoonverbinding bij InternetPlusBellen
Er is een probleem geconstateerd bij de Siemens Experia Box. Na ongeveer 13 minuten wordt bij een telefoongesprek de (telefoon)verbinding verbroken. Dit gebeurt alleen als u gebeld wordt door een beller van wie het nummer niet te zien is. Rond half maart wordt het probleem automatisch verholpen door een update op afstand van uw Experiabox. U hoeft hiervoor geen actie te ondernemen. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is vandaag bij Planet op de site gekomen:

31-01-2007 10:21 uur. Ongewild verbreken telefoonverbinding bij InternetPlusBellen
Er is een probleem geconstateerd bij de Siemens Experia Box. Na ongeveer 13 minuten wordt bij een telefoongesprek de (telefoon)verbinding verbroken. Dit gebeurt alleen als u gebeld wordt door een beller van wie het nummer niet te zien is. Rond half maart wordt het probleem automatisch verholpen door een update op afstand van uw Experiabox. U hoeft hiervoor geen actie te ondernemen. Onze excuses voor het ongemak.

Iemand met meer details?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Bij mijn ouders heeft het instellen de ipadressen van de pop en mail servers geholpen tot nu toe, vanavond nog geen problemen gehad (was vaak vanaf 17u raak)...

IP Adressen opgezocht via een dns lookup ( http://www.robtex.com/ )

pop.kpnplanet.nl 194.151.105.246

mail.kpnplanet.nl 194.151.105.247

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
cowbell schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:40:
Op de service pagina:
Tja dat worden dan korte gesprekken voor de mensen..
Of massaal hun nummer weer zichtbaar maken voor derden zodat de storing dan niet op kan treden..

Het is wat zeg.. hoe hadden ze ooit die firmware in de lucht kunnen gooien..
Ik mag aannemen dat de meeste mensen bovenstaande klacht hebben met firmware 1.40 en die nog 1.38 hebben buiten schot blijven..

Inmiddels wel een stap verder gekomen met de Thomson en de poorten open zetten..
Via poort scan nu bij test poorten de melding closed en dat is was anders als stealth..
Nu nog even kijken of er ook een verbinding tot stand gemaakt kan worden..

Waarom KPN nou deze handelingen zoals firewall instellingen in een verborgen veld houd weet ik niet maar je kunt zoveel meer met de speedtouch..
Ouderlijke instellingen zou voor veel mensen een must zijn aangezien er ook veel kinderen achter een pc zitten en je zo bepaalde websites zou kunnen filteren..

Edit:

Eindelijk er achter gekomen hoe je poorten moet open stellen in de Thomson speedtouch.
Zojuist met succes een FTP server open gezet en getest van buiten af.
Het is wat omslachtig maar de optie NAT bestaat dus nog wel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mabili op 31-01-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:43:
Bij mijn ouders heeft het instellen de ipadressen van de pop en mail servers geholpen tot nu toe, vanavond nog geen problemen gehad (was vaak vanaf 17u raak)...

Prima oplossing. Werkt bij mij. Kan nu weer mail benaderen. Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:12

slaay

Natuurbeleven.com

Mabili schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:54:
[...]

Tja dat worden dan korte gesprekken voor de mensen..
Of massaal hun nummer weer zichtbaar maken voor derden zodat de storing dan niet op kan treden..

Het is wat zeg.. hoe hadden ze ooit die firmware in de lucht kunnen gooien..
Ik mag aannemen dat de meeste mensen bovenstaande klacht hebben met firmware 1.40 en die nog 1.38 hebben buiten schot blijven..

Inmiddels wel een stap verder gekomen met de Thomson en de poorten open zetten..
Via poort scan nu bij test poorten de melding closed en dat is was anders als stealth..
Nu nog even kijken of er ook een verbinding tot stand gemaakt kan worden..

Waarom KPN nou deze handelingen zoals firewall instellingen in een verborgen veld houd weet ik niet maar je kunt zoveel meer met de speedtouch..
Ouderlijke instellingen zou voor veel mensen een must zijn aangezien er ook veel kinderen achter een pc zitten en je zo bepaalde websites zou kunnen filteren..
Klopt niet helemaal... ik gebruik Voipbuster en na precies 13:30 minuten wordt de verbinding verbroken..Maar bij voipbuster wordt wel degelijk mijn nummer meegestuurd, dus dat klopt niet helemaal wat KPN schrijft.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ ;) 8) Dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Ik heb al vanaf het begin (juli 2006) problemen met de popserver van Kpnplannet. Smtp gaat wel goed.

Ik heb een g-mail account genomen en heb KPN in Augustus 2006 verzocht de rekeningen van het Kpnplannet account naar het gmailaccount te sturen. Tot op heden is ze dat niet gelukt

Ook al heb ik nooit een mailtje via mijn Kpnplannet account verstuurd of achtergelaten, per dag krijg ik toch gemmiddeld 5 spammetjes en 3 berichten dat mijn (niet door mij) verzonden mailberichten niet zijn aangekomen.
Mijn PC is virus en trojans"kpn"paard vrij.

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
wyrdt schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:13:
Ik heb een g-mail account genomen en heb KPN in Augustus 2006 verzocht de rekeningen van het Kpnplannet account naar het gmailaccount te sturen. Tot op heden is ze dat niet gelukt
Dat mailadres heb ik indertijd zelf gewijzigd via het Breedbandportal. Probeer eens je daarvoor een wachtwoord te laten sturen met username voorletter.achternaam. En anders zou de helpdesk je moeten kunnen zeggen hoe je daar geregistreerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
slaay schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:10:
[...]

Klopt niet helemaal... ik gebruik Voipbuster en na precies 13:30 minuten wordt de verbinding verbroken..Maar bij voipbuster wordt wel degelijk mijn nummer meegestuurd, dus dat klopt niet helemaal wat KPN schrijft.
het verbreken van de verbinding ontstaat als jij gebeld wordt door iemand waar nummerweergave bij uitstaat. als jij zelf die persoon belt zullen er geen problemen zijn. althans dat zijn in ieder geval mijn ervaringen met dit probleem.

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraagje, waarom werkt dit dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al een halve dag aan stoeien met robtex.com maar ik kon de juiste ip niet vinden ik weet hoe jij het er wel uit heb gekregen maar super bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:02:
Nog even een vraagje, waarom werkt dit dan wel.
Misschien DNS problemen? Ik heb anders geen idee, bij de Helpdesk is het inmiddels ook bekend.
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:11:
[...]

ik ben al een halve dag aan stoeien met robtex.com maar ik kon de juiste ip niet vinden ik weet hoe jij het er wel uit heb gekregen maar super bedankt !
pop.kpnplanet.nl invullen (zelfde voor mail.kpnplanet.nl ), dat soort prefixes pakt hij prima op

[ Voor 30% gewijzigd door djidee op 31-01-2007 22:15 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Jan-E schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:54:
[...]
Dat mailadres heb ik indertijd zelf gewijzigd via het Breedbandportal. Probeer eens je daarvoor een wachtwoord te laten sturen met username voorletter.achternaam. En anders zou de helpdesk je moeten kunnen zeggen hoe je daar geregistreerd staat.
Kpn stuurt mij een wacht woord.
Ha Ha Ha, maar ik kan mijn e-mail niet ophalen 8)7

Ok, slim zijn en het met webmail proberen.
Ha Ha, ze hadden mij door, ook dat lukt niet

[ Voor 8% gewijzigd door wyrdt op 31-01-2007 22:25 ]

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wyrdt schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:18:
[...]

kpn medewerker zegt WACHT

tuut tuut tuut

lolbroek aan :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
wyrdt schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:18:
[...]
Ach, je weet kennelijk wel dat je zo'n 8 berichten per dag krijgt. Da's dan zeker telepathie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Jan-E schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:23:
[...]
Ach, je weet kennelijk wel dat je zo'n 8 berichten per dag krijgt. Da's dan zeker telepathie ;)
Ja, dat weet ik.
Als het mij lukt om de mail binnen te krijgen, zeg 1 x per week, dan optellen en delen door 7.
Voor Jan-E, lukt het 1 maal per 6 dagen dan optellen en delen door 6.
Zo ook voor 5,4,3,2,1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:18:
[...]
Op de storings pagina blijft het angstvallig stil. Daar wordt niets gemeld over het mail hikje, stel je voor zeg.
40 minuten later:

31-01-2007 20:59 uur. Storing Webmail
Momenteel is door een storing Webmail beperkt bereikbaar. Verzoek de klant vriendelijk het op een later tijdstip nogmaals te proberen.Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mijn vader moet voor zijn werk af en toe faxen kunnen verzenden/ontvangen. Nou dacht ik in 1 van de topicstarts te lezen dat dit gewoon zou werken door de kabel in poort 2 te steken en dan je geografische nummer te gebruiken. Dit lijkt echter niet te werken. Moet ik nu per se een tweede geografisch nummer aanvragen en die aan poort 2 koppelen?

En hoe zit het met FaxMail? Volgens onderstaande quote kan je ook faxen verzenden via FaxMail, maar in de TS gaat het alleen over ontvangen. Verzenden lijkt me ook niet echt ideaal via je computer, maar ik lees ook nergens of het uberhaupt kan of niet.
boukej schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:28:
Ik heb destijds bijvoorbeeld contact gehad met 2e lijns support. De medewerker heeft voor mij nummer a op tel-1 en nummer b op tel-2 gezet. Nummer c heeft de medewerker voor mij doorgeschakeld naar FaxInMail (ik verzend eigenlijk alleen met de fax, ik krijg bijna nooit faxen; daarom werkt FaxInMail voor mij super).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:13:
[...]

Misschien DNS problemen? Ik heb anders geen idee, bij de Helpdesk is het inmiddels ook bekend.

[...]

pop.kpnplanet.nl invullen (zelfde voor mail.kpnplanet.nl ), dat soort prefixes pakt hij prima op
Om in de toekomst dit soort probleemen >:) te voorkomen, kun je dit in je mailprogramma gebruiken, als standaardgevens. Of zit ik er nu naast (valkuil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:29:
[...]
40 minuten later:

31-01-2007 20:59 uur. Storing Webmail
Momenteel is door een storing Webmail beperkt bereikbaar. Verzoek de klant vriendelijk het op een later tijdstip nogmaals te proberen.Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.
KPN

Storing Webmail
Tijdstip Melding: 31-01-2007 20:59
Korte uitleg: Momenteel is door een storing Webmail beperkt bereikbaar. Verzoek de klant vriendelijk het op een later tijdstip nogmaals te proberen.Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Die van Planet en KPN ga ik inlijsten en op een mooi plekje hangen :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:27

erikver

Ik zeg...

Heb sinds zondag Surfen & Bellen ISDN van Hetnet, alleen een tweetal probleempjes.

Probleem 1; We hebben 2 nummers, beide nummers zijn gekoppeld aan een poort op de EBS. Volgens Hetnet zou als ik het nummer bel van poort 1 alleen de telefoon over moeten gaan die aan die poort is aangesloten en niet de fax die bij ons op poort 2 zit. Toch gaat de fax op poort 2 over, niet dat het zo heel erg is maar eigenlijk hoort dat dus niet. Heb de EBS al gereboot en uit/aan gezet maar dat helpt niet. Firmware van de EBS is btw 1.40.9c.

Probleem 2; Ik kan wel een fax versturen maar niet ontvangen. Heb de fax al op beide poorten (via mijn gegevens nummers omgewisseld op de poorten) en op beide nummers geprobeerd maar het helpt niet.

Onze aansluiting is nog niet geporteerd, gecontroleerd met ** vanuit poort 1, zou dat de oorzaak van de problemen kunnen zijn? Ik dacht dat probleem 1 er wel iets mee te maken zou kunnen hebben.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:21:
[...]

kpn medewerker zegt WACHT

tuut tuut tuut

lolbroek aan :P :P :P
Dat had ik gisteren avond ook tuut tuut tuut.
Eerst een half uur gewacht tot ik iemand aan de lijn kreeg.
Melding gemaakt dat het mail verkeer al ruim drie weken traag of
slecht werkt.
Zou worden door verbonden met iemand die hierop een antwoord zou
kunnen geven.
Maar helaas verbinding verbroken en een nieuwe
poging bellen was niet mogelijk vanwege de grote drukte.

Waardeloos!!!!!!!!!!!!

Groet,

Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56

Fantastisch, heel erg bedankt voor deze info. Ik zat al vanaf vanmiddag te wachten op een email, en nu heb ik hem meteen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Tsunami schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:32:
Mijn vader moet voor zijn werk af en toe faxen kunnen verzenden/ontvangen. Nou dacht ik in 1 van de topicstarts te lezen dat dit gewoon zou werken door de kabel in poort 2 te steken en dan je geografische nummer te gebruiken. Dit lijkt echter niet te werken. Moet ik nu per se een tweede geografisch nummer aanvragen en die aan poort 2 koppelen?

En hoe zit het met FaxMail? Volgens onderstaande quote kan je ook faxen verzenden via FaxMail, maar in de TS gaat het alleen over ontvangen. Verzenden lijkt me ook niet echt ideaal via je computer, maar ik lees ook nergens of het uberhaupt kan of niet.

[...]
Mijn fax doet het niet meer sinds Firware update 1.40.
Faxmail heeft het noh nooit gedaan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
  • Laatst online: 08-08 17:12
erikver schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:01:
Heb sinds zondag Surfen & Bellen ISDN van Hetnet, alleen een tweetal probleempjes.

Probleem 1; We hebben 2 nummers, beide nummers zijn gekoppeld aan een poort op de EBS. Volgens Hetnet zou als ik het nummer bel van poort 1 alleen de telefoon over moeten gaan die aan die poort is aangesloten en niet de fax die bij ons op poort 2 zit. Toch gaat de fax op poort 2 over, niet dat het zo heel erg is maar eigenlijk hoort dat dus niet. Heb de EBS al gereboot en uit/aan gezet maar dat helpt niet. Firmware van de EBS is btw 1.40.9c.

Probleem 2; Ik kan wel een fax versturen maar niet ontvangen. Heb de fax al op beide poorten (via mijn gegevens nummers omgewisseld op de poorten) en op beide nummers geprobeerd maar het helpt niet.

Onze aansluiting is nog niet geporteerd, gecontroleerd met ** vanuit poort 1, zou dat de oorzaak van de problemen kunnen zijn? Ik dacht dat probleem 1 er wel iets mee te maken zou kunnen hebben.
Het kan kloppen dat je alle telefoontjes die van je ISDN centrale via de analoge lijn afkomtig zijn gewoon op beide poorten ontvangt. Dit moet na de portering voorbij zijn.
Voor de portering wordt je nog gewoon op de ouderwetse manier gebeld, maar bel je uit via Voip.
Wanneer heb je de Actievatiecall met 1368 gemaakt?
Je kunt eventueel de fax tot de portering nog aan je ISDN centrale hangen. Je verstuurd dan alleen de faxen nog niet voor het voip tarief.

I'm the operator with my pocket calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Vanuit de "hoogste "technische kringen begrepen:

In Maart vervangen Siemens Sipservers door Ericsson Sipservers.
Firmware update voor beide EB boxen.
Resultaat= Maart/April inregelen en aanklooien en dan een stabiele internetplusbellen verbinding.

E-mail is een capaciteitsprobleem, opgelost als de "te "vele aanmeldingen van internetplusbellen stabiliseren, gelijk aan het snelheidsprobleem (overboeking)

Faxen en modemen hebben een hogere spanning nodig dan in 1.4 aangeleverd wordt, in firmware 1.38 lukte dat op poort 1, daarna niet meer.
Wat hier mee gaat gebeuren weet ik niet.
HD'rs iets gehoord?

Tip voor ISDN IPB ers, probeer op analoog over te gaan, de snelheid is dan beter.
KPN zegt dat het niet kan, HET KAN.
Je zit alleen weer een tijdje zonder internet.( je kunt niet alles hebben)

[ Voor 16% gewijzigd door wyrdt op 31-01-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
  • Laatst online: 08-08 17:12
wyrdt schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:33:
Vanuit de "hoogste "technische kringen begrepen:

Resultaat= Maart/April inregelen en aanklooien en dan een stabiele internetplusbellen verbinding.

E-mail is een capaciteitsprobleem, opgelost als de "te "vele aanmeldingen van internetplusbellen stabiliseren, gelijk aan het snelheidsprobleem (overboeking)

Tip voor ISDN IPB ers, probeer op analoog over te gaan, de snelheid is dan beter.
KPN zegt dat het niet kan, HET KAN.
Je zit alleen weer een tijdje zonder internet.( je kunt niet alles hebben)
Worden de SIP servers vervangen? Ik zou denken dat die wel van cisco zouden zijn.
Ik hoop eerder dat ze de TSM gaan vervangen, die ligt zovaak plat en dat zorgt voor de meeste configuratieproblemen.

ASDL over een ISDN lijn zou voor de hooste snelheden een stapje langzamer kunnen zijn, maar meestal gaat het wel goed.

I'm the operator with my pocket calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver

erikver

Ik zeg...

Dynacomp schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:29:
[...]

Het kan kloppen dat je alle telefoontjes die van je ISDN centrale via de analoge lijn afkomtig zijn gewoon op beide poorten ontvangt. Dit moet na de portering voorbij zijn.
Voor de portering wordt je nog gewoon op de ouderwetse manier gebeld, maar bel je uit via Voip.
Wanneer heb je de Actievatiecall met 1368 gemaakt?
Je kunt eventueel de fax tot de portering nog aan je ISDN centrale hangen. Je verstuurd dan alleen de faxen nog niet voor het voip tarief.
Afgelopen zondag heb ik de de activatie call gemaakt. Ik zal de fax eens op de centrale hangen, misschien dat het werkt.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Dynacomp schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:43:
[...]

Worden de SIP servers vervangen? Ik zou denken dat die wel van cisco zouden zijn.
Ik hoop eerder dat ze de TSM gaan vervangen, die ligt zovaak plat en dat zorgt voor de meeste configuratieproblemen.
TSM is leuk voor KPN hobbyisten, ze zouden de zaak "vrijer "oeten maken hadden ze het ook niet zoe druk.

En de snelheid ia een ISDN IPB is geloof ik optimaal bij 1000 meter.
Korter of langer geeft een langzamere verbinding.

Bij analoog geld , hoe dichter bij de centrale hoe sneller.
ISDN was bij de introductie leuk, nu voor klant en leverancier een blok aan het been, behalve als je op exact de juiste afstand van de centrale woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

erikver schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:55:
[...]

Afgelopen zondag heb ik de de activatie call gemaakt. Ik zal de fax eens op de centrale hangen, misschien dat het werkt.
Je inkomend verkeer komt meestal de eerste 8 dagen na installatie nog via isdn, verklaart ook waarom zowel poort 1 als 2 overgaan, die zitten beide aangesloten op de analoge ingang van de experiabox.

Koppelen van het 2e nummer op poort2 gaat ook pas werken als de portering voltooid is, even geduld dus nog.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver

erikver

Ik zeg...

djidee schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 00:00:
[...]

Je inkomend verkeer komt meestal de eerste 8 dagen na installatie nog via isdn, verklaart ook waarom zowel poort 1 als 2 overgaan, die zitten beide aangesloten op de analoge ingang van de experiabox.

Koppelen van het 2e nummer op poort2 gaat ook pas werken als de portering voltooid is, even geduld dus nog.
Toch als ik bel met een telefoon op poort 2, dan zie ik toch echt het nummer wat ik daaraan gekoppeld heb. :?

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
wyrdt schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:33:
Faxen en modemen hebben een hogere spanning nodig dan in 1.4 aangeleverd wordt, in firmware 1.38 lukte dat op poort 1, daarna niet meer.
Beetje maf verhaal. Zojuist een testje gedaan. Faxen via poort 1 lukt inderdaad niet meer, terwijl het vroeger wel lukte. Het gaat ergens in de communicatie fout. Maar via mijn ATA, die aan een ethernetpoort van diezelfde Siemens EB hangt, lukt het gewoon wel. De EB kan het qua doorvoer dus makkelijk hebben: het faxje kwam gewoon binnen op mijn Faxmailnummer. Willen ze nu echt zeggen dat de EB onvoldoende rekencapaciteit heeft om de (T.38) codec toe te passen?

Morgen maar eens proberen of girotellen via die ATA ook mogelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
erikver schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 00:08:
Toch als ik bel met een telefoon op poort 2, dan zie ik toch echt het nummer wat ik daaraan gekoppeld heb. :?
Wat gebeurt er als je met een telefoon op poort 1 naar het nummer van poort 2 belt? Het zou namelijk kunnen zijn dat bellers met een IPB-nummer (die via VoIP binnenkomen) al wel je Tel2 kunnen bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver

erikver

Ik zeg...

Jan-E schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 00:47:
[...]
Wat gebeurt er als je met een telefoon op poort 1 naar het nummer van poort 2 belt? Het zou namelijk kunnen zijn dat bellers met een IPB-nummer (die via VoIP binnenkomen) al wel je Tel2 kunnen bereiken...
Dat lukt gewoon, ook doorverbinden (102 vanaf poort 1) werkt. Als ik met mijn mobiel naar het nummer op poort 2 bel dan hoor ik op de mobiel het nummer overgaan maar op de telefoon aan poort 2 gebeurt niks dus dat zou wel eens kunnen kloppen.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel goed... :) :)

Nog even voor de duidelijkheid deze ip adressen komen dus in de plaats van
pop.kpnplanet.nl en mail.kpnplanet.nl.
Dat was mij niet direct duidelijk. Weer wat wijzer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

Probleem 1: Je heb waarschijnlijk een siemens..is een bugje in de firmeware. vraag de helpdesk de 2de lijn te vragen line instellingen recht te zetten. 2de lijn draait een script en het werkt in orde

Probleem 2: dit is vaag, in de siemens geeft poort 2 inderdaad een ander belsignaal dan poort 1 waardoor sommige faxen raar doen op poort 2. Maar dat het op poort 1 niet werkt is raar. wat voor fax is het?
Je sip account is uitgaand in de eb wel in orde gekoppeld, maar inkomend maakt dat niet uit, het komt op bijde poorten binnen

probleem 1 heeft trouwens niets met portering te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 02:51:
[Inkomend telefoontje gaat op beide Tel's rinkelen ...]
Probleem 1: Je heb waarschijnlijk een siemens..is een bugje in de firmeware. vraag de helpdesk de 2de lijn te vragen line instellingen recht te zetten. 2de lijn draait een script en het werkt in orde

Probleem 1 heeft wel degelijk met portering te maken. Een inkomend telefoontje (via de Lijn-ingang) behoort zowel op Tel1 als op Tel2 over te gaan. De EB kan immers niet ruiken dat dit inkomende telefoontje iets te maken heeft met het nummer op Tel1 dan wel Tel2. Als ik mijn analoge lijn op de Lijn-ingang aansluit en dat nummer bel, gaan ook beide Tel-poorten rinkelen. Net even getest, mocht je het niet geloven. Daar gaat een scriptje van de tweede lijn echt niet tegen helpen.

Edit: En probleem 2 heeft ook met de portering te maken. Daar is helemaal niets vaags aan. KPN zet maar 1 analoog/ISDN nummer op je ADSL lijn. Dus telefoontjes voor het Tel1-nummer komen wel aan, maar telefoontjes voor het Tel2-nummer niet. Als erikver via zijn ISDN-centrale uitgaand nog kan bellen met het oude Tel2 MSN-nummer, zou het de test waard zijn om dat nummer door te schakelen naar het Tel1-nummer: *210*tel1nummer# (en, ja, die 210 is geen typo).
djidee schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 03:07:
Je zult dan zien dat er een lampje naast de usb (staat verder niets bij) gaat branden.
Dat lampje heet het Lijn-lampje, alleen heeft KPN die naam weggepoetst.

[ Voor 28% gewijzigd door Jan-E op 01-02-2007 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 02:51:
[...]

[

Je sip account is uitgaand in de eb wel in orde gekoppeld, maar inkomend maakt dat niet uit, het komt op bijde poorten binnen

1.
Inkomend werkt de sipaccount op poort2 alleen nog maar als er gebeld word vanaf het ipb platform, alles vanaf gsm/vaste net/andere providers komt nog via isdn binnen (en blijft dus in de *vul hier je isdn apperaat in* hangen) totdat de lijn geporteerd word
2.
De Siemens EB heeft vanaf de lijn een lifeline lopen (analoog signaal) naar zowel poort1 als poort2.
Te testen door de op poort2 niets te koppelen, en vervolgens er een telefoon op aan te sluiten en proberen te bellen. Je zult dan zien dat er een lampje naast de usb (staat verder niets bij) gaat branden. Een teken dat je via de oude (analoge of isdn) lijn probeert te bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door djidee op 01-02-2007 03:10 . Reden: Jan-E typt sneller dan ik ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
wyrdt schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:33: Vanuit de "hoogste "technische kringen begrepen:

Resultaat= Maart/April inregelen en aanklooien en dan een stabiele internetplusbellen verbinding
Ik heb ook begrepen dat bij de volgende firmwareupgrade het probleem van verbrekende verbindingen opgelost zal zijn.
wyrdt schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:33: Faxen en modemen hebben een hogere spanning nodig dan in 1.4 aangeleverd wordt, in firmware 1.38 lukte dat op poort 1, daarna niet meer. Wat hier mee gaat gebeuren weet ik niet. HD'rs iets gehoord?
Ik maak gebruik van firmware 1.40.9d-iptv (Nov 10 2006 19:33:52). Hierbij kan ik in combinatie met een Brother FAX-T94 faxen verzenden over tel-1.
wyrdt schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:33: Tip voor ISDN IPB ers, probeer op analoog over te gaan, de snelheid is dan beter.

KPN zegt dat het niet kan, HET KAN. Je zit alleen weer een tijdje zonder internet.( je kunt niet alles hebben)
Ik heb eerder gebruik gemaakt van het reserve paar (wit/oranje) bij de overstap van ADSL/POTS naar ADSL/ISDN. Hierbij is de oude installatie opgeheven toen de nieuwe installatie volledig in bedrijf was. Hierbij was er sprake van een korte overgangssituatie waarbij ik gewoon kon blijven internetten en bellen.

Ik stel mij zo voor dat dit - technisch gezien - ook mogelijk is wanneer ik gebruik zou willen maken van IPB/POTS. Gelukkig heb ik hier geen belang bij, omdat de snelheid goed is.

Ook kan ik mij voorstellen dat KPN hier niet echt happig op is. Administratief zal dit nogal wat werk zijn. Daarnaast is er niet voor ieder adres het reserve paar opgelast waardoor er mogelijk grondwerk ontstaat (dat was bij mijn overstap van ADSL/POTS naar ADSL/ISDN ook zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:31
Ik heb een schoonmoeder met InternetPlusBellen die alleen nog door een andere InternetPlusbeller bereikbaar is. Vanaf de ´normale´ vaste aansluiting en mobiel krijg je ´informatietoon´ als je haar nummer kiest. Experiabox (Siemens) gereset (lang + kort) spanning van de kast etc. maar dat was geen succes ook is de splitter al weer een tijdje geleden verwijderd.

Meerdere keren helpdesk gebeld maar die kunnen niets doen, storing is bekend maar nog niet op te lossen. Zie is nu al 14 dagen niet bereikbaar en volgens de helpdesk moet ze gewoon nog 'even' wachten.

Ik zie in het forum deze klacht niet zo snel voorbij komen, zijn er wel meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
RonaldM schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:41: Ik heb een schoonmoeder met InternetPlusBellen die alleen nog door een andere InternetPlusbeller bereikbaar is. Vanaf de ´normale´ vaste aansluiting en mobiel krijg je ´informatietoon´ als je haar nummer kiest. Experiabox (Siemens) gereset (lang + kort) spanning van de kast etc. maar dat was geen succes ook is de splitter al weer een tijdje geleden verwijderd.

Meerdere keren helpdesk gebeld maar die kunnen niets doen, storing is bekend maar nog niet op te lossen. Zie is nu al 14 dagen niet bereikbaar en volgens de helpdesk moet ze gewoon nog 'even' wachten.

Ik zie in het forum deze klacht niet zo snel voorbij komen, zijn er wel meer mensen met dit probleem?
Heeft de helpdesk ook uitsluitsel gegeven of haar nummer reeds geporteerd is? Anders kan beter de splitter en bekabeling terug geplaatst worden, zodat inkomende gesprekken hierdoor opgevangen kunnen worden (zie handleiding).

Namelijk: nadat je IPB hebt aangesloten (en DSL+VOiP op is), dan kun je direct via de Experiabox uitbellen maar het merendeel aan inkomende gesprekken komen dan nog (tijdelijk) binnen via de "oude" manier. Om dit op te lossen kun je een kabeltje tussen de splitter en de EB gebruiken om deze gesprekken toch te ontvangen. Uiteraard dien je vervolgens telefonisch InternetPlusBellen te activeren door het telefoonnummer in de handleiding te bellen. Hiermee geef je aan dat het nummer geporteerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Vandaag weer een andere modem binnen gekregen en jawel nu weer de Siemens..
Als ik dan lees dat pas in maart het probleem opgelost zal zijn (vraag me af of dat echt zo zou zijn)

Het word alleen wel weer een leuk klusje..
Van de siemens naar de speedtouch van de speedtouch weer naar de siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:31
boukej schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:23:
[...]

Heeft de helpdesk ook uitsluitsel gegeven of haar nummer reeds geporteerd is? Anders kan beter de splitter en bekabeling terug geplaatst worden, zodat inkomende gesprekken hierdoor opgevangen kunnen worden (zie handleiding).

Namelijk: nadat je IPB hebt aangesloten (en DSL+VOiP op is), dan kun je direct via de Experiabox uitbellen maar het merendeel aan inkomende gesprekken komen dan nog (tijdelijk) binnen via de "oude" manier. Om dit op te lossen kun je een kabeltje tussen de splitter en de EB gebruiken om deze gesprekken toch te ontvangen. Uiteraard dien je vervolgens telefonisch InternetPlusBellen te activeren door het telefoonnummer in de handleiding te bellen. Hiermee geef je aan dat het nummer geporteerd kan worden.
Ze is al een tijdje geporteerd, dat is ook gecontroleerd door de helpdesk. Dat maakt het juist zo irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver

erikver

Ik zeg...

Fax is een oud beestje, heb zo geen gegevens bij de hand. Ik wacht wel totdat het geporteerd is, de probleempjes zijn nou ook weer niet zo erg. Misschien dat het helpt.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik eerder ook al zei, HetNet Surfen en Bellen gaat in combinatie met 1 telefoonnummer (en biedt als het goed is ook ondersteuning voor 1 nummer). Ook is hier nooit reclame voor gemaakt (dus het bellen met 2 nummers tegelijk). In het verleden heeft het kunnen werken, maar dat is sinds kort niet meer zo en zal worden uitgefaseerd. De mogelijkheid om een nummer toe te wijzen aan poort2 is echter nog niet in alle cockpits verwijderd, maar dat zal gebeuren.

Als je nu een nummer toewijst aan poort2 kan dat aan de zijde van de cockpit, kan dat goed gaan. Maar de connectie op het voipplatform zal nooit goed gemaakt kunnen worden, en dit kan allerlei onbedoelde effecten hebben (zie hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver

erikver

Ik zeg...

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:31:
[...]

Zoals ik eerder ook al zei, HetNet Surfen en Bellen gaat in combinatie met 1 telefoonnummer (en biedt als het goed is ook ondersteuning voor 1 nummer). Ook is hier nooit reclame voor gemaakt (dus het bellen met 2 nummers tegelijk). In het verleden heeft het kunnen werken, maar dat is sinds kort niet meer zo en zal worden uitgefaseerd. De mogelijkheid om een nummer toe te wijzen aan poort2 is echter nog niet in alle cockpits verwijderd, maar dat zal gebeuren.

Als je nu een nummer toewijst aan poort2 kan dat aan de zijde van de cockpit, kan dat goed gaan. Maar de connectie op het voipplatform zal nooit goed gemaakt kunnen worden, en dit kan allerlei onbedoelde effecten hebben (zie hierboven).
Op de website van Hetnet staat nog steeds dat het hoort te werken met 2 nummers (http://producten.hetnet.nl/faq_surfenenbellen.htm).

Maar stel je hebt gelijk, dan stap ik af van Surfen & Bellen want dan heb ik niks meer aan die fax.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Mail lijkt er nu helemaal uit te liggen, sinds 14.00u geen connectie meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Arnout schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:57:
Mail lijkt er nu helemaal uit te liggen, sinds 14.00u geen connectie meer mogelijk.
En ook de webmail heeft problemen. Traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ erikver

Sluit de Fax op port 1 aan en de telefoon op port 2. Ga in de cockpit de nummers goed zetten zodat de juiste nummers op de juiste poorten komen te staan. Fax nummer dus op port1 en telefoon nummer op port2. Probeer dat eens dan zal het waarschijnlijk opgelost zijn.

@knaphinn waar haal jij die informatie vandaan dat dat met hetnet niet mogelijk zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:47
cowbell schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:40:
Op de service pagina:
Je zou toch van schaamte onder de grond kruipen als je als grootste telco van Nederland dit soort bugs openbaar moet maken. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een bedrijf als KPN dit soort fouten maakt. Ja, ik weet dat KPN er al tijden een potje van maakt waardoor ze niet kunnen garanderen dat je telefoon werkt als je torrents gebruikt. Maar dit is nog wel een paar graden erger.

Ook elke argeloze IPB beller die slechts af en toe een mailtje stuurt en wat surft kan er al niet meer op rekenen dat zijn telefoon goed werkt. En wat doet KPN? Over 6(!!!!!!!) weken komt er een oplossing (gezien het track record van KPN heb ik mijn twijfels, maar goed). En verder moeten we het doen met "Onze excuses voor het ongemak".

Waar blijven het stopzetten van de IPB wervingscampagne?
Waar blijven de paginagrote advertenties en televisiespotjes op prime time waarin KPN zijn nederige excuses aanbiedt?
Waar blijft het terugstorten van alle betalingen van alle IPB gebruikers totdat dit probleem verholpen is?
Waar blijft Ad Scheepbouwer die op TV met as op zijn hoofd huilend beloofd dat dit nooooooit had mogen gebeuren en dat hij er alles aan zal doen om daarvoor te zorgen.
Waar blijven de lijfstraffen voor degenen die deze rommel de wereld in hebben gestuurd?
Waar blijven de gratis slagroomtaarten en bossen bloemen voor alle ongelukkige IPB gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver

erikver

Ik zeg...

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:07:
@ erikver

Sluit de Fax op port 1 aan en de telefoon op port 2. Ga in de cockpit de nummers goed zetten zodat de juiste nummers op de juiste poorten komen te staan. Fax nummer dus op port1 en telefoon nummer op port2. Probeer dat eens dan zal het waarschijnlijk opgelost zijn.

@knaphinn waar haal jij die informatie vandaan dat dat met hetnet niet mogelijk zou zijn?
Dat heb ik al geprobeerd maar dat bracht helaaas geen oplossing.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:40:
Dit is vandaag bij Planet op de site gekomen:

Iemand met meer details?
Zelf heb ik reeds meer dan 9 maanden last van dit probleem, wat m.i. overigens niet alleen voorkomt bij gebeld worden zonder nummerherkenning. In mijn geval ook bij bellen vanaf mobiel met nummer herkenning en bij uitgaande telefoongesprekken. 13.30 probleem kan ook voorkomen tot 14.30 of iets daartussenin. Waarom? Resync modem :|
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.