[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.593 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet te vinden in voorgaande 10 topics? Kan het me niet voorstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Marc3l schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:49:
Heb een probleempje met het aansluiten van mijn laptop.
Wil dit draadloos gaan doen en heb daarvoor een asus wireless lan card bus adaptor voor (wl-100g)

Hij maakt wel verbinding maar bij het verkrijgen van een netwerkadres gaat het mis.
Die krijgt ie niet en krijg dan de melding "geen of beperkte toegang"

Wat ik heb geprobeerd om hier werkend te krijgen:
  • Heb de instellingen op web gezet
  • Handmatig ip adres toegevoegd
Bij de admin van de expiria box staat Wireless network op on
Verder firewall en virus scanner uitgezet.

Heb ik wat over het hoofd gezien of heeft iemand een tip wat ik nog zou kunnen proberen?
handmatig ip adres heeft weinig nut, zet hem op automatisch ip adres verkrijgen.
Kijk dan wat hij doet, maakt hij wel verbinding, maar blijft hij hangen op netwerkadres verkrijgen, dan zal de oorzaak waarschijnlijk een foutje in de beveiligingssleutel zijn (of evt een firewall). Ik weet niet of deze kaart ook last heeft van de amerikaanse instellingen, anders zou je evt nog het kanaal in de EB kunnen wijzigen naar een kanaal onder de 11.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Plopeye schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:16:
[...]

Deze methode kennen ze bij KPN ook...

Als reactie op bovenstaand zullen ze je gewoon afsluiten en dan ga jij wel contact met KPN zoeken...

oftewel je schiet er geen moer mee op...
Is toch echt niet mijn ervaring. Ik krijg netjes een brief waarin ze dreigen met afsluiting en een andfer telefoonnummer, dat bel je dan en dan nemen ze de klacht toch echt serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

DerKleinePunkt

Es gibt keine kleinen Punkte!

Wij bellen veel naar onze familie in Duitsland. Los van de telefoonkosten, is het voor ons abonnement technisch al gunstiger om over te stappen naar InternetPlusBellen of het vergelijkbare abonnement van Essent kabelcom (nu ISDN en een non-KPN ADSL provider).

Maar, wij zouden graag het volgende willen:
http://www.t-com.de/Katal...ame=EKI-PK-DefaultCatalog

Voor de niet Duitsers: het betreft een flatfree abonnement waarmee men onbeperkt kan bellen naar alle buurlanden van Duitsland. Uiteraard kan de familie ons elke keer bellen of wij laten hun telefoon één keer overgaan zodat zij ons terug kunnen bellen, maar het moge duidelijk zijn dat dit geen ideale oplossing is.

Tot op heden hebben wij geen vergelijkbaar abonnement kunnen vinden. Weet iemand van jullie of een soort gelijk abonnement in Nederland wordt aangeboden?

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DerKleinePunkt schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:40:
Wij bellen veel naar onze familie in Duitsland. Los van de telefoonkosten, is het voor ons abonnement technisch al gunstiger om over te stappen naar InternetPlusBellen of het vergelijkbare abonnement van Essent kabelcom (nu ISDN en een non-KPN ADSL provider).

Voor de niet Duitsers: het betreft een flatfree abonnement waarmee men onbeperkt kan bellen naar alle buurlanden van Duitsland. Uiteraard kan de familie ons elke keer bellen of wij laten hun telefoon één keer overgaan zodat zij ons terug kunnen bellen, maar het moge duidelijk zijn dat dit geen ideale oplossing is.

Tot op heden hebben wij geen vergelijkbaar abonnement kunnen vinden. Weet iemand van jullie of een soort gelijk abonnement in Nederland wordt aangeboden?
Al eens naar voipbuster gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:21:
Maar ik wil het wel nog eens proberen met de Fritz!Box, als het eindelijk lukt om mijn ISDN DECT-centrale te gebruiken hoef ik eigenlijk geen SIP-telefoon. Het comfort van een SIP-telefoon zit ook in ISDN-telefoons, en de ISDN-apparatuur heb ik al ;)

EDIT: Zo, Sipura vervangen door Fritz!Box. Nog even met analoge telefoons zodat ik straks niet weer alles hoef om te gooien als het niet werkt. :P Ingaand en uitgaand werkt tot nu toe.
Heb je dit nog steeds draaien? Is het stabiel?

Ik heb inmiddels een (Chinese) ATA al een tijdje aan mijn Siemens EB hangen, zowel voor ingaande als uitgaande gesprekken. Pikant punt daarbij was dat het registreren op KPN's SIP proxy (voor mij 213.75.12.214) niet lukte, maar registreren bij de eigenlijke SIP server wel: 145.7.92.202

Waar vind je dat IP-nummer? In de menukeuze Aanmelden beeldtelefoon -> Philips beeldtelefoon. Wellicht is het ook een uitweg voor mensen die andere SIP-phones zoals de Nokia's niet aan de praat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:17:
[...]

www.voipcheap.com
kun je 300 minuten per week vrij bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is hier iemmand die kan bevestigen dat 1.41 in aantocht is ?

edit:
een tikkeltje off-topic maar goed:
was een discussie aan het voeren over die nieuwe regel dat een voip- account overal ter wereld gebruikt mag worden mits je een huis oid. bezat in de regio van het netnummer en zegt de ander opeens: waarom rolt kpn dan niet geoon een normale siemens-firmware uit en geven ze de wachtwoorden vrij? zijn ze in 1 klap van (bijna) alle problemen af en hebben ze nog een kans dat er meer mensen blijven.

na even nadenken kon ik geen tegenargumenten meer bedenken :P

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er ook ipb bellers die ook na 14 minuten een dode lijn krijgen
en dan weer opnieuw moeten bellen
in de experiabox firmware 1.40 9c-iptv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@luuk

als je even iets terug had gekeken had je gezien dat dit het 13:30 probleem was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste paar uren lijkt het wel last van korte "pauzes" in de verbinding. Dan wordt er een aantal seconden geen gegevens verstuurd (waardoor websites vertraagd laden), en dan wordt de site opeens heel snel geladen. Ook met gamen wordt ik er steeds afgegooid omdat er dan opeens zo'n "pauze" optreedt. Ook m'n tweede computer heeft hier last van dus het kan niet aan de draadloze adapter liggen.

Heeft iemand anders ook dit soort problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:04:
[...]
Heb je dit nog steeds draaien? Is het stabiel?

Ik heb inmiddels een (Chinese) ATA al een tijdje aan mijn Siemens EB hangen, zowel voor ingaande als uitgaande gesprekken. Pikant punt daarbij was dat het registreren op KPN's SIP proxy (voor mij 213.75.12.214) niet lukte, maar registreren bij de eigenlijke SIP server wel: 145.7.92.202

Waar vind je dat IP-nummer? In de menukeuze Aanmelden beeldtelefoon -> Philips beeldtelefoon. Wellicht is het ook een uitweg voor mensen die andere SIP-phones zoals de Nokia's niet aan de praat krijgen.
Nee, op een gegeven moment liep het voor geen meter meer. De EB ging vreemde dingen met de port forwarding waardoor ik niet meer bereikbaar was en de uitgaande gesprekken het niet meer deden (403 Forbidden, omdat ik niet geregistreerd was). Ik weet nog steeds niet waarom dat is gebeurd. Met de Sipura liep het toen ook opeens niet meer, terwijl die het vóór de Fritz!Box wel gewoon deed. :'(

Hoe zit het met jouw ATA? Laat je die gewoon registreren op je geografische nummer? Heb je dan niet het probleem dat de EBS telkens de registratie 'terugpakt'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:25:
Hoe zit het met jouw ATA? Laat je die gewoon registreren op je geografische nummer? Heb je dan niet het probleem dat de EBS telkens de registratie 'terugpakt'?
De EBS probeert dat wel, maar dat lukt niet omdat ik de ATA zowel in DMZ heb gezet als poort 5060 (mijn KPN IPB-poort) ernaar geforward heb. Het VoIP lampje staat voortdurend te knipperen en bij de Status staat 2 accounts registered, 1 account processing. Dat processen duurt nu al daaaaagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:31:
[...]
De EBS probeert dat wel, maar dat lukt niet omdat ik de ATA zowel in DMZ heb gezet als poort 5060 (mijn KPN IPB-poort) ernaar geforward heb. Het VoIP lampje staat voortdurend te knipperen en bij de Status staat 2 accounts registered, 1 account processing. Dat processen duurt nu al daaaaagen.
Tsjonge, daar heb ik helemáál niet aan gedacht. Ik had hem wel in DMZ staan, misschien was dat de reden dat hij het opeens niet meer deed? Want ik liet de EB registreren, maar de Fritz!Box bellen. Dus dan pakte de Fritz!Box meteen de hele verbinding, kon de EB niet meer registreren en werkte het niet meer. Tijd voor een nieuw experimentje })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er toch aan de hand met de emailservers van KPNPlanet. :( Deze zijn nu al dagen zo instabiel als de neten. Dit heb ik nog nooit meegemaakt met andere providers.

Iemand enig idee ...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoep
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07-2022

Stoep

Koning

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:41:

edit:
was een discussie aan het voeren over die nieuwe regel dat een voip- account overal ter wereld gebruikt mag worden mits je een huis oid. bezat in de regio van het netnummer en zegt de ander opeens: waarom rolt kpn dan niet geoon een normale siemens-firmware uit en geven ze de wachtwoorden vrij? zijn ze in 1 klap van (bijna) alle problemen af en hebben ze nog een kans dat er meer mensen blijven.

Update 1.41 komt eraan ja, nog een paar weken.. als het goed is moet dit ook het dtmf en 13:30 minuten probleem oplossen..

SIP gegevens worden niet vrijgegeven omdat KPN niet wilt dat mensen hun telefonie delen. Wanneer ik de SIP gegevens van jou zou hebben en toegang tot een KPN netwerk, dan zou ik op jou kosten kunnen bellen. Ik vind het wel logisch dat het beveiligd worden angezien het om vrij gevoelige informatie gaat. Dit geldt echter aleen voor netnummers. Van persoonlijke 084 nummers is het wachtwoord overal hetzelfde.... maar die werken vast weer anders.

En de mailservers zijn idd erg traag |:(

Sowieso sneu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:01
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:41:

edit:

En de OPTA komt denk ik ook even om hoek kijken als KPN de sip gegevens vrij geeft...
Maar dan snap ik eigenlijk je beredening nog niet waarom KPN dan bijna van alle problemen af is? Omdat de tweakers hier dan overgaan op een andere VOIP gateway?

[ Voor 9% gewijzigd door Onoffon op 23-01-2007 21:55 ]

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:42:
zijn er ook ipb bellers die ook na 14 minuten een dode lijn krijgen
en dan weer opnieuw moeten bellen
in de experiabox firmware 1.40 9c-iptv
Is een bekent probleem bij KPN. Het probleem word momenteel onderzocht door een speciaal team. Althans dat hoorde ik vandaag nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatross
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:57

hatross

Waar rook is, loopt stroom.

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:44:
Wat is er toch aan de hand met de emailservers van KPNPlanet. :( Deze zijn nu al dagen zo instabiel als de neten. Dit heb ik nog nooit meegemaakt met andere providers.

Iemand enig idee ...??
Geen idee, helaas wel dezelfde experience :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:15:
[...]

Is een bekent probleem bij KPN. Het probleem word momenteel onderzocht door een speciaal team. Althans dat hoorde ik vandaag nog
Eigenlijk wel raar dat het 'momenteel' onderzocht wordt, dit probleem speelt volgensmij al vanaf het begin van IPB zo ongeveer. Wij hadden er in ieder geval rond maart 2006 (toen wij net IPB kregen) al last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

DerKleinePunkt

Es gibt keine kleinen Punkte!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:17:
[...]

Neen, schaam, schaam...ik kom normaal ook nooit in deze trochten van GoT :+
Ik zal het eens gaan bekijken en dit topic niet verder vervuilen...

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:15:
[...]

schijnt opgelost te zijn in de nieuwe software voor de siemens box die binnen enkele weken komt.
daarnaast kan je de helpdesk verzoeken je account over te zetten op een andere sipserver.

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn experiabox is gister overleden. Alle lampjes gaan gewoon normaal branden maar ik kan hem niet pingen, de firmware niet flashen, hij geeft geen dhcp, helemaal niets gewoon. Tijdens het booten van het ding is er een duidelijke 'klik' te horen waarna het wel lijkt of hij freezed. Ook voordat hij overleden was had ik al last van deze 'kliks', vooral tijdens het gebruik van bittorent. Meestal rebootte de EB dan gewoon en had ik een paar minuten later gewoon internet.

Nu had ik de EB van een vriendin geleend, en daarmee had ik weer internet, maar ook met deze heb ik last van random crashen (om 5 uur vannacht :|) en crashes tijdens het gebruik van bittorent. Zijn er nog andere mensen die hier last van hebben, en is dit normaal?
Ook tijdens het inloggen in het admin-scherm, en vooral tijdens het openzetten van poorten heb ik erg veel last van reboots (met beide EB's). érg irritant!

Omdat ik dus zat ben van de hele experiabox heb ik nu een 'gewone' Speedtoch 716v5 geregeld, en nu heb ik eindelijk weer normaal internet zonder crashes, maar het voip gedeelte heb ik nog niet werkend gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/8576/voice8yc.png
Iemand enig idee wat hier de instellingen moeten zijn?

Ohja, en de kpn helpdesk is tijdens dit hele gebeuren gewoon totaal onbereikbaar geweest! :|
(Gister meer dan 15 euro mobiel gebelt en alleen in de wacht gestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 02:06:
Je zou het kunnen proberen met

Proxy Address: 213.75.12.212
Proxy Port: 5060
Registrar Address: 145.7.92.202
Registrar Port: 5060

Maar het zou echt toeval zijn als dat werkt. Bovendien moet je vast nog ergens je accountnaam = je telefoonnummer en je wachtwoord invullen. En dat laatste weet je vermoedelijk niet. Of je moet een 084-nummer hebben en daarmee willen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:44:

Iemand enig idee ...??
Lijkt alleen 's-avonds op te treden, zal wel samenhangen met de drukte. Maar al 2 avonden na 20.00 hr. geen Email kunnen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Shadow
Het lijkt haast wel een voedingsprobleem als ik het zo lees. De aansluiting is in orde typ je (je 716 loopt wel stabiel) dus ligt het in de aangesloten hardware. Dat 1 EB niet goed werkt bij je geloof ik, dat een 2e exact dezelfde symptomen heeft is erg verdacht. Heb je ook de voedingsadapter van je vriendin gewisseld? En wat de bedrading betreft, je hebt niet onbedoeld een aardelus op de telefoniekant? Als in , zit er ergens in je bedrading nog een telefoonlijn buiten de EB om aangesloten op het isra? Hier zijn we op de helpdesk ook achter dat zo'n situatie veel problemen kan veroorzaken. En voor 15 euro bellen op je mobiel? Heb je dan 0800 0505 gebeld? Dat is een gratis nummer. De 0900 ingangen zijn een cent per minuut tijdelijk, dan nog zou je wel erg lang in de rij gestaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 02:06:
Mijn experiabox is gister overleden. Alle lampjes gaan gewoon normaal branden maar ik kan hem niet pingen, de firmware niet flashen, hij geeft geen dhcp, helemaal niets gewoon. Tijdens het booten van het ding is er een duidelijke 'klik' te horen waarna het wel lijkt of hij freezed. Ook voordat hij overleden was had ik al last van deze 'kliks', vooral tijdens het gebruik van bittorent. Meestal rebootte de EB dan gewoon en had ik een paar minuten later gewoon internet.

Nu had ik de EB van een vriendin geleend, en daarmee had ik weer internet, maar ook met deze heb ik last van random crashen (om 5 uur vannacht :|) en crashes tijdens het gebruik van bittorent. Zijn er nog andere mensen die hier last van hebben, en is dit normaal?
Ook tijdens het inloggen in het admin-scherm, en vooral tijdens het openzetten van poorten heb ik erg veel last van reboots (met beide EB's). érg irritant!

Omdat ik dus zat ben van de hele experiabox heb ik nu een 'gewone' Speedtoch 716v5 geregeld, en nu heb ik eindelijk weer normaal internet zonder crashes, maar het voip gedeelte heb ik nog niet werkend gekregen:
[afbeelding]

Ohja, en de kpn helpdesk is tijdens dit hele gebeuren gewoon totaal onbereikbaar geweest! :|
(Gister meer dan 15 euro mobiel gebelt en alleen in de wacht gestaan)
Helaas is het mij nog steeds niet gelukt om dit aan de praat te krijgen op een SpeedTouch 716, je moet wel even een 084 nummer regelen zodat je precies weet welke SIP server je nodig hebt en welke poort. Graag hoor ik ook of het jou gaat lukken en hoe het je is gelukt, want ik heb destijds nog wel mijn wachtwoord uit de EB kunnen vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:30
djidee schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:49:
[...]

handmatig ip adres heeft weinig nut, zet hem op automatisch ip adres verkrijgen.
Kijk dan wat hij doet, maakt hij wel verbinding, maar blijft hij hangen op netwerkadres verkrijgen, dan zal de oorzaak waarschijnlijk een foutje in de beveiligingssleutel zijn (of evt een firewall). Ik weet niet of deze kaart ook last heeft van de amerikaanse instellingen, anders zou je evt nog het kanaal in de EB kunnen wijzigen naar een kanaal onder de 11.
Dit zijn allemaal opties die ik heb gedaan nadat het niet "normaal" werkte.
beveiligingssleutel moet goed zijn, meerdere keren gedaan en bij mijn ouders werkte het ook niet.
Die hebben ook ipb en de laptop van me vader en broertje kunnen zo het internet op (ingebouwde netwerk kaart). Firewall staat al uit.

Laatste puntje ga ik is naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:08:
Helaas is het mij nog steeds niet gelukt om dit aan de praat te krijgen op een SpeedTouch 716, je moet wel even een 084 nummer regelen zodat je precies weet welke SIP server je nodig hebt en welke poort. Graag hoor ik ook of het jou gaat lukken en hoe het je is gelukt, want ik heb destijds nog wel mijn wachtwoord uit de EB kunnen vissen.
Heb je het geprobeerd met Registrar Address 145.7.92.202 of wat voor IP-nummer er bij jou dan ook staat bij het aanmelden van de Philips beeldtelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:25:
[...]
Heb je het geprobeerd met Registrar Address 145.7.92.202 of wat voor IP-nummer er bij jou dan ook staat bij het aanmelden van de Philips beeldtelefoon?
Dat adres lijkt er inderdaad op; ook had ik het portnumber overgenomen van de gegevens van Mijn KPN (poort 5064). Ik had deze gegevens trouwens ook bij Proxy opgegeven, dus wellicht zit daar mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:27:
Dat adres lijkt er inderdaad op; ook had ik het portnumber overgenomen van de gegevens van Mijn KPN (poort 5064). Ik had deze gegevens trouwens ook bij Proxy opgegeven, dus wellicht zit daar mijn fout.
Dat 145-nummer moet inderdaad niet bij de Proxy ingevuld worden. In mijn Chinese ATA kon ik de proxy gewoon oningevuld laten, dus probeer dat ook eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

ik zie in de inhoud van dit topic al dat KPN 2 verschillende modems uitlevert: de Speedtouch en de Siemens. Na wat klachten over het wegvallen van de telefoongesprekken leek het KPN waarschijnlijk dat mijn Siemens EB niet helemaal goed was. Ze hebben het modem geruild (via een monteur) en die heeft nu een Speedtouch EB geplaatst. Ik zie kwalitatief geen verschillen. Alleen de Speedtouch heeft geen wachtwoord op het configuratiemenu en heeft een slave USB poort. Ben ik ondanks alles er toch op vooruit gegaan? (Ik heb gewoon een analoge lijn, dus dat rechtvaardigt de speedtouch variant).

Ik heb de oude Siemens EB ook nog in bezit. Kan ik deze eventueel ook nog gebruiken (of voor andere doeleinden, als extra router o.i.d?)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Nu online
@Marc3l

Zelf ook zitten stunten met dat probleem.... Had eerst op pc van vaders een draadlooze kaart van SMC en die werkte prima. Later voor mezelf een kaart gehaald van Asus, geinstalleerd en daarna naar netwerken laten scannen. Ging allemaal prima, todat ik wou aanmelden op de EB. Dat lukte dus met die Asus kaart niet, net zoals jij gaf dat ding me IP niet af. Ik had voor de zekerheid eerst ff de SSID broadcast van me router aangezet zodat ik niet handmatig teveel moest instellen. Maar dat werkte ook niet. Terug naar de winkel, nieuwe kaart van Linksys gehaald (een duurdere) en daar ook mee geprobeerd met als resultaat hetzelfde, zie wel t netwerk maar na invoeren van de WPA/PSK code geeft ie alsnog geen IP af. Ik wist dus dat het niet aan de kaarten lag dus uiteindelijke de volgende oplossing gedaan: (ff voor de duidelijkheid, ik heb dit via de standaard Windows software gedaan)
Als die broadcast dus aanstaat zal je m na het scannen van de netwerken in de buurt dus zien staan. Ga vervolgens naar advanced settings --> wireless networks en kijk welk netwerken daar al ge'add zijn. Gooi alle bestaande netwerken daar voor de zekerheid uit en ga weer naar terug naar het scherm van Netwerk scannen. Dubbelklik op het netwerk van belang (je EB SSID dus) en vervolgen voer je je code in. Je zal dan zien dat ie wel connect maar geen ip weer krijgt. Vervolgens ga je weer naar advanced settings --> wireless networks, je zal t SSID van je router zien staan. Via properties kom je dan in instel schermscherm. Wat nu het geval was is dat de kaart bij aanmelden standaard gebruik maakt van WPA/PSK codering maar hij gebruikt voor de encryptie AES (ofzo :S) Als je die op TKIP (dacht ik :S) zet en vervolgens gewoon op ok drukt om af te sluiten zal die goed moeten staan nu. Vervolgens bij network verbindingingen ff op repair klikken zodat ie de verbinding reset en toen kreeg ik dus wel netjes me IP binnen.

Het gekke van het hele verhaal is, dat je manueel ook een netwerk SSID en dergelijke kan invoeren met de goede instellingen (WPA/PSK TKIP etc etc ) maar die manier lukte bij mij dus niet... Sorrie voor eventuele fouten die ik uitl;eg of onduidelijkheden. Ik ben geen expert in dit gebied.... Pm me maar als t niet lukt..
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:40
Mijn EB (Siemens) heeft ip 192.168.2.1. Mijn server heeft ip 192.168.2.64. Deze laatste gebruik ik o.a. voor DNS. In plaats van gebruik te maken van de root-servers gebruik ik OpenDNS (forwarders).

Op mijn PC's en laptops geef ik 192.168.2.64 op als preffered DNS server en 192.168.2.1 als alternate DNS server (als backup, mocht OpenDNS ooit eens wegvallen).

Wanneer ik op een systeem geen DNS opgeef, dan wordt uiteraard 192.168.2.1 gebruikt. De EB maakt standaard gebruik van de DNS servers van KPN.

Zojuist kon ik op een systeem niet internetten. Een korte check wees uit dat ik geen DNS servers had opgegeven. Alleen 192.168.2.1 werd gebruikt (DHCP EB). Opzich zou dit moeten werken... Ter controle heb ik de DNS servers van OpenDNS op de EB ingevoerd.

Op het bewuste systeem kon ik direct weer internetten... Uiteraard ter controle de DNS servers van KPN opnieuw ingevoerd. Ik kon weer niet internetten op de bewuste machine...

Dit betekend wellicht dat de DNS servers van KPN op het moment van schrijven niet (goed) functioneren. Kan iemand op dit forum mijn vermoeden bevestigen (werkt of werkte het voor anderen ook niet).

Ik ben wat bevooroordeeld... Ik heb maak niet voor niets gebruik van een alternatief voor de DNS servers van KPN. Reden genoeg om even te checken of anderen d'r ook last van hebben.

De servers van KPN die ik geprobeerd heb zijn: 195.121.1.34 en 195.121.1.66 (zelfs in omgekeerde volgorde getest, alternate als preffered en preffered als alternate).

Als alternatief gebruik ik OpenDNS: 208.67.222.222 en 208.67.220.220 (wat dus prima werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:56:

Ik heb de oude Siemens EB ook nog in bezit. Kan ik deze eventueel ook nog gebruiken (of voor andere doeleinden, als extra router o.i.d?)
als je de originele siemens firmware erop kan pompen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:56:Ik heb de oude Siemens EB ook nog in bezit. Kan ik deze eventueel ook nog gebruiken (of voor andere doeleinden, als extra router o.i.d?)
De Experiaboxen (Siemens en Alcatel) heb je alleen maar in bruikleen en zijn dan ook eigendom van de ISP (en uiteindelijk KPN). Dus ik denk dat je em terug moet sturen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cojones81 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:09:
@Marc3l

Zelf ook zitten stunten met dat probleem.... Had eerst op pc van vaders een draadlooze kaart van SMC en die werkte prima. Later voor mezelf een kaart gehaald van Asus, geinstalleerd en daarna naar netwerken laten scannen. Ging allemaal prima, todat ik wou aanmelden op de EB. Dat lukte dus met die Asus kaart niet, net zoals jij gaf dat ding me IP niet af. Ik had voor de zekerheid eerst ff de SSID broadcast van me router aangezet zodat ik niet handmatig teveel moest instellen. Maar dat werkte ook niet. Terug naar de winkel, nieuwe kaart van Linksys gehaald (een duurdere) en daar ook mee geprobeerd met als resultaat hetzelfde, zie wel t netwerk maar na invoeren van de WPA/PSK code geeft ie alsnog geen IP af. Ik wist dus dat het niet aan de kaarten lag dus uiteindelijke de volgende oplossing gedaan: (ff voor de duidelijkheid, ik heb dit via de standaard Windows software gedaan)
Als die broadcast dus aanstaat zal je m na het scannen van de netwerken in de buurt dus zien staan. Ga vervolgens naar advanced settings --> wireless networks en kijk welk netwerken daar al ge'add zijn. Gooi alle bestaande netwerken daar voor de zekerheid uit en ga weer naar terug naar het scherm van Netwerk scannen. Dubbelklik op het netwerk van belang (je EB SSID dus) en vervolgen voer je je code in. Je zal dan zien dat ie wel connect maar geen ip weer krijgt. Vervolgens ga je weer naar advanced settings --> wireless networks, je zal t SSID van je router zien staan. Via properties kom je dan in instel schermscherm. Wat nu het geval was is dat de kaart bij aanmelden standaard gebruik maakt van WPA/PSK codering maar hij gebruikt voor de encryptie AES (ofzo :S) Als je die op TKIP (dacht ik :S) zet en vervolgens gewoon op ok drukt om af te sluiten zal die goed moeten staan nu. Vervolgens bij network verbindingingen ff op repair klikken zodat ie de verbinding reset en toen kreeg ik dus wel netjes me IP binnen.

Het gekke van het hele verhaal is, dat je manueel ook een netwerk SSID en dergelijke kan invoeren met de goede instellingen (WPA/PSK TKIP etc etc ) maar die manier lukte bij mij dus niet... Sorrie voor eventuele fouten die ik uitl;eg of onduidelijkheden. Ik ben geen expert in dit gebied.... Pm me maar als t niet lukt..
Succes
Zet de kanaalkeuze van de EB op ' handmatig' en dan vast op een kanaal, bijv. 7. Als dat niet werkt dan de beveiliging terugzetten naar WEP. Dit kun je met de Thomson EB lokaal doen ( speedtouch.lan ) en de Siemens via de cockpit ( MijnKPN etc.). Uiteraard moet je wel eerst met een kabel verbinding maken. Werkt 9 van de 10 keer, ook met ' oude' spullen die destijds met bijv. de Thomson 570 meegeleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Vanavond voor het eerst echt hinder ondervonden van telefoon problemen.

Kon iemand met een vaste lijn niet bellen, bleek ingesprek en ik kreeg geen ingesprektoon.
Later geprobeerd toen die niet in gesprek was. Eerst ff gechecked met mobieltje ;)
Weer geen toon. Die persoon naar mij laten bellen. Ging goed, tot op zekere hoogte.
Na een aantal minuten (varieerend) wordt de verbinding verbroken.
Opnieuwd gebeld, zelfde verhaal.
Tot 3x toe.

Eigenlijk een hele tijd probleemloos gewerkt, maar begin nu toch ook steeds meer problemen te krijgen. Mail die het regelmatig niet doet. DNS die regelmatig plat ligt de laatste weken.

Maar hopen dat het nu weer beter gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
svijf schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:01:
Vanavond voor het eerst echt hinder ondervonden van telefoon problemen.

Kon iemand met een vaste lijn niet bellen, bleek ingesprek en ik kreeg geen ingesprektoon.
Later geprobeerd toen die niet in gesprek was. Eerst ff gechecked met mobieltje ;)
Weer geen toon. Die persoon naar mij laten bellen. Ging goed, tot op zekere hoogte.
Na een aantal minuten (varieerend) wordt de verbinding verbroken.
Opnieuwd gebeld, zelfde verhaal.
Tot 3x toe.

Eigenlijk een hele tijd probleemloos gewerkt, maar begin nu toch ook steeds meer problemen te krijgen. Mail die het regelmatig niet doet. DNS die regelmatig plat ligt de laatste weken.

Maar hopen dat het nu weer beter gaat ;)
waarschijnlijk heeft diegene die belde nummerweergave niet aanstaan. is een bekend probleem en de oorzaak voor het verbreken van de verbinding. dit geldt ook voor het niet horen van een ingesprekstoon. deze problemen zijn getakkeld met de nieuwe software voor de siemensbox welke binnen enkele weken wordt uitgeleverd.

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:47
Iemand enig idee hoe je wisselgeprek kan uitschakelen op een Thomson router van IPB?

He nu sinds een week of twee wisselgesprek maar dat wil ik helemaal niet. Maar hoe krijg je het van je lijn af?

Bedankt!

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
nmolenbeek schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:57:
Iemand enig idee hoe je wisselgeprek kan uitschakelen op een Thomson router van IPB?

He nu sinds een week of twee wisselgesprek maar dat wil ik helemaal niet. Maar hoe krijg je het van je lijn af?

Bedankt!

Nico
Heeft niks met je EB te maken. Je kunt dit gewoon aanpassen in je online gegevens. Beheer telefoniegegevens dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Laatst online: 15:30
cojones81 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:09:
@Marc3l

Zelf ook zitten stunten met dat probleem....
Thanks _/-\o_ , ga dit weekend weer ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Nu online
Nog ff ter verduidelijking, ik heb een siemens experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nmolenbeek schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:57:

Bedankt!

Nico
Wisselgesprek op de Thomson kan je uitschakelen door #43 te toetsen en wachten op de toon. Weer inschakelen is *43.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

ik heb zo'n beetje alle delen van de IPB topics doorgespit hier, maar ik kan helaas geen antwoord vinden op mijn vraag.

Afgelopen week had ik t genoegen dat ik bij kpn/planet er niet doorheen kwam met het bellen naar de helpdesk en vanmorgen kwam ik er na een half uur eindelijk door.

Mijn probleem is dat mijn downstream niet goed is.

Deze gegevens haal ik uit m'n EB van Siemens via t lokale ip-adrs:
Downstream rate: 512 kbps
Upstream rate: 416 kbps

Die 512 kbps moet eigenlijk 6000kbps zijn, aangezien ik t comfort pakket heb van planet, dit betekend downen met 53kb/ps :s . Bij de helpdesk hebben ze er een notitie van gemaakt en wordt ik binnen 10 dagen teruggebeld :s. Het duur me eigenlijk iets te lang en ben dus hier op zoek gegaan en misschien weet iemand hoe ik m'n downstream weer in orde krijg.

Dit is me al gevraagd en/of heb ik al gedaan:
* Reset van de EB
* Opnieuw de installatie cd gebruikt
* Ik gebruik geen torrents en/of nieuwsgroepen
* En m'n pc is helemaal schoon van spy-ware/virussen etc...

Hulde voor degene die hier een antwoord op heeft :D

Alvast bedankt!

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Laatst online: 31-08 23:46
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:57:
Hey allemaal,

ik heb zo'n beetje alle delen van de IPB topics doorgespit hier, maar ik kan helaas geen antwoord vinden op mijn vraag.

Afgelopen week had ik t genoegen dat ik bij kpn/planet er niet doorheen kwam met het bellen naar de helpdesk en vanmorgen kwam ik er na een half uur eindelijk door.

Die 512 kbps moet eigenlijk 6000kbps zijn, aangezien ik t comfort pakket heb van planet, dit betekend downen met 53kb/ps :s . Bij de helpdesk hebben ze er een notitie van gemaakt en wordt ik binnen 10 dagen teruggebeld :s. Het duur me eigenlijk iets te lang en ben dus hier op zoek gegaan en misschien weet iemand hoe ik m'n downstream weer in orde krijg.

* Reset van de EB

Alvast bedankt!

Groeten!
De EB zo dicht mogelijk na het ISRA geplaatst? Geen 6 meter slechte kabel tussen ISRA punt en EB bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de ISRA is aangesloten met een standaard kabeltje wat is meegeleverd, die is 30 cm lang ofzo gok ik....?? Dus dat is t denk ik ook niet.....

iig bedankt voor je reactie!! :D

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dit zijn de snelheden waarop het modem is ingesteld (Theoretisch max). Een hogere snelheid als de snelheid die in het modem is ingestelde snelheden zul je nooit halen....

[ Voor 14% gewijzigd door Edmund op 25-01-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

* Reset van de EB

Zou toch een ander kabeltje proberen, direct vanuit je ISRA (zonder splitter) op je ADSL. Wat zijn de margins die je te zien krijgt? Niet alleen je downstream is te laag, ook je upstream (moet 768 kbps zijn)
Hoe dan ook is tien dagen wel heel lang en ik zou wel restitutie vragen, want je betaald voor 6000/768. Instellingen op je PC hebben hier trouwens niets mee van doen en ik snap dan ook niet waarom de HD met die vragen aan komt zetten; alsof instelling op je PC de intrainsnelheid van je modem kan beinvloeden. Als de HD wederom met dat soort vragen komt denk ik dat je het beste direct duidelijk moet maken dat dit je intrainsnelheid is en dus geen ene malle moer met je PC te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*edit*

Heb het bovenstaande geprobeerd zonder splitter, maar dit mag helaas ook niet baten. Blijft op dezelfde snelheid zitten helaas :s

:'(

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DerKleinePunkt schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:40:

2 linksys sipura boxen aanschaffen a 100 eurie per stuk dan registreren bij pbxes.com en je kan gratis onderling met elkaar bellen TOP kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Hier de laatste tijd problemen met zowel bellen als internet, eigenlijk al sinds we overgestapt zijn op IPB.

Nu driemaal met KPN aan de telefoon gehangen (gelukkig 0800 storingsnummer), tot twee maal toe een knipperend VOIP lampje (waarvan 1 keer ook geen internet) en nu vanavond gesprekken die maar 1 kant opgingen (wij hoorden niets, de 'andere kant' kon ons wel verstaan) en internet wat later deze avond het begaf (hoewel: IRC werkte nog, en ik kon ook met de modem verbinden. Blijkbaar kon ik geen nieuwe verbindingen opzetten; het was niet de DNS (ip adressen werkten ook niet)).

Aangezien mij bij de tweede keer bellen toegezegd was dat ik verbonden zou worden met de 2e lijn als er weer problemen waren, besloot ik maar niet de modem te herstarten maar eens te kijken of KPN wist waar het lag (uiteraard was alle bekabeling al bij het 1e en 2e gesprek gecheckt en had KPN de nodige tests gedraait). Helaas kon de helpdeskmedewerker me niet met 2e lijn doorverbinden (kwam er niet door). Hij vroeg mij 5 minuten even niets te doen, daarna proberen te bellen en als het dan nog niet werkt de modem handmatig te herstarten.

Het bellen werkte niet na 5 minuten, dus ik maar het ding geherstart. Dat hielp wel (zoals ik wel verwachtte, ik heb op die manier hetzelfde euvel heel aan het begin opgelost). Mijn router werd daarna nogmaals geherstart, ik denk door interventie van die eerdere helpdeskmedewerker (voor zover ik het zag in het logbestand).

Technische dienst belt me nog terug, dus dan hoop ik dat die kunnen vertellen wat er is. Ik sta voor raadsels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Hey allemaal,

* Reset van de EB

Alvast bedankt!

Groeten!
Het is ook geen kpn profiel, dat je per ongeluk het verkeerde gekregen hebt, dus lijkt mij dat het stukje koper tussen jou en de dslam misschien een tikje heeft gehad/ligt te verzuipen, of dat bijvoorbeeld je contactjes in je is/ra roestig zijn... Defecte box mag je natuurlijk ook nooit uitsluiten (heb je nog een oud modem liggen, want dan ben je er zo achter :) ) Wat voor is/ra heb je?? In alle gevallen lijkt het me iets voor een servicemonteur (zorg dat er een bon naar de 2e lijn gezet word dus) edit: Die is er al heengezet dus :)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:35:
[...]

2 linksys sipura boxen aanschaffen a 100 eurie per stuk dan registreren bij pbxes.com en je kan gratis onderling met elkaar bellen TOP kwaliteit
De vraag is of de communicatie dan goed gaat via de Thomson Experia Box.
Via de siemens box werkt een losse SIP telefoon probleemloos, met de Thomson Box heb ik steeds na precies 36 seconden een disconnect.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteravond mijn IPB nogmaals proberen werkend te krijgen op een ST716 met firmware 6.1.7.2. Internet werkt prima, maar het bellen lukt niet, zowel niet met 084 nummer als met mijn regionale nummer. Die SpeedTouch verlamt het gewoon om succesvol te registreren. Heb vanalles geprobeerd, met SIP proxy, zonder SIP proxy, allerlei soorten poorten (5064/5060/5077) en het SIP URI en registrar address/port op allerlei manieren in elke denkbare combinatie, alles zonder resultaat. Ik geef dit daarom ook maar op - misschien heeft iemand anders de puf er nog voor om het werkend te krijgen, dan lees ik dat graag hier.
Oh ja, de SpeedTouch verlangt dat je alle velden invult dus heb ook met SIP proxy 0.0.0.0 en poort 0 geprobeerd, ook dat had geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Email is momenteel uitermate onbetrouwbaar; webmail hapert, POP3 mail hapert. Ik hoop dat er geen berichten richting mij verloren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar dat je die problemen hebt, heb (even afkloppen) tot nu toe maar 2 keer een DNS storing ondervonden. 't Kan dus wel stabieler draaien als dat het bij jou doet klaarblijkelijk.
Ben nu 10 maanden over op IPB, 2x een telefoonstoring meegemaakt, 2x een dsnstoring en eens in de week de EB herstarten omdat de bak volloopt vanwege mijn torrentverkeer. Geen ramp, deed mijn vorige E-Tech wireless ADSL router ook toen ik Planet Standard Adsl had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:44:
Raar dat je die problemen hebt, heb (even afkloppen) tot nu toe maar 2 keer een DNS storing ondervonden. 't Kan dus wel stabieler draaien als dat het bij jou doet klaarblijkelijk.
Ben nu 10 maanden over op IPB, 2x een telefoonstoring meegemaakt, 2x een dsnstoring en eens in de week de EB herstarten omdat de bak volloopt vanwege mijn torrentverkeer. Geen ramp, deed mijn vorige E-Tech wireless ADSL router ook toen ik Planet Standard Adsl had....
't Heeft niets met DNS te maken aangezien ik hier niet op het IPB (Direct ADSL) netwerk zit. Krijg een 503 error van de webmail server. Die POP3 fouten hebben ook weinig met DNS van doen, aangezien de server wel bereikbaar is maar een of andere fout teruggeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:55:
[...]

't Heeft niets met DNS te maken aangezien ik hier niet op het IPB (Direct ADSL) netwerk zit. Krijg een 503 error van de webmail server. Die POP3 fouten hebben ook weinig met DNS van doen, aangezien de server wel bereikbaar is maar een of andere fout teruggeeft.
Dit klinkt erg interessant.
Je hebt IPB, maar gebruikt geen experiabox. En je zit ook niet op het netwerk van DDSL (IPB).
Mag ik dan vragen wat je precies hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat hvdberg bedoelt dat hij momenteel niet op het DDSL netwerk zit omdat hij vanaf een andere plek post... Dat hij geen EB gebruikt is zijn eigen keus (neem de voorgaande delen ook maar eens door ;) ) en dat hij tevens probeert al een tijd de sipgegevens van zijn IPB account in een andere SIP opstelling aan de gang te krijgen (fritzbox, ata, wat hij allemaal al niet geprobeerd heeft) is ook iedere keer terug te vinden.
Lees regelmatig met een glimlach zijn pogingen, dit niet krenkend bedoelt overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:58
golfdiesel schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:03:
[...]

Via de siemens box werkt een losse SIP telefoon probleemloos, met de Thomson Box heb ik steeds na precies 36 seconden een disconnect.
Die ervaring heb ik ook na 36 seconden verbreekt de verbinding met de Thomson box.
Omdat ik het voip gedeelte van de Experia box niet werkend krijg heb ik mijn ATA de SPA 3000 er tussen gehangen en bellen lukt 36 seconden gebeld worden op het Voipbuster nummer werkt niet en ook heeft hij vreemde SIP poorten zoal 54979 . 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik heb nou al een aantal maanden naar redelijke tevredenheid IPB van planet. Alleen heb ik last van het haperende geluid als ik de volle bandbreedte voor internet gebruik. Dit wordt binnenkort opgelost door een betere en kortere telefoonkabel naar de experiabox (Siemens). Nu zitten er steeds stukken aan elkaar gemaakt of ligt er ergens een 20 meter telefoonhaspel tussen enzo dus met een goede rechtstreekse kabel zal mijn telefoonkwaliteit wel sterk verbeteren.
Maar mijn vraag is welke telefoonkabel ik dan het beste kan kopen. Ik heb hier en daar gelezen dat ronde kabel kwalitatief beter is. Is dit echt zo en waar kan ik zo iets goedkoop kopen (metertje of 10, webshop ofzo?). Bij de plaatselijke Gamma/Praxis en zo hebben ze alleen platte.

Tweede vraag is omtrent de printers. Ik zie in de OP dat all-in-one printers ook succesvol getest zijn. Maar kun je dan wel nog gebruik maken van de scanfunctionaliteit? Het lijkt mij namelijk niet logisch mits er geen interne harde schijf in de printer zit die je dan via het netwerk kan uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murcielago schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:29:
[...]

Dit klinkt erg interessant.
Je hebt IPB, maar gebruikt geen experiabox. En je zit ook niet op het netwerk van DDSL (IPB).
Mag ik dan vragen wat je precies hebt?
Je begrijpt me verkeerd. Ik heb reeds lang geleden mijn VoIP gegevens uit de EB weten te frutselen toen deze nog open stond via telnet. Met die gegevens en met het 084 nummer probeer ik een ST716 werkend te krijgen op het IPB netwerk; dus in plaats van mijn Siemens ExperiaBox.
De problemen die ik hierboven gaf hebben echter niets te maken met het VoIP gedeelte van IPB, dit gaat over het feit dat de POP3 server/webmail server van IPB slecht bereikbaar is waarbij het niet uitmaakt of je je nu op het DDSL netwerk (IPB) bevindt of niet. Om mijn mail te checken gebruik ik POP3, om mail te versturen de webmail, dit doe ik omdat ik hier op een bedrijfsnetwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:03:
Heb gisteravond mijn IPB nogmaals proberen werkend te krijgen op een ST716 met firmware 6.1.7.2. Internet werkt prima, maar het bellen lukt niet, zowel niet met 084 nummer als met mijn regionale nummer. Die SpeedTouch verlamt het gewoon om succesvol te registreren.
En een ATA of een SIP telefoon achter de KPN ST780 lukt dus ook al niet. Speedtouch en KPN is kennelijk geen geslaagde combinatie.
aart44 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:41:
Die ervaring heb ik ook na 36 seconden verbreekt de verbinding met de Thomson box.
Omdat ik het voip gedeelte van de Experia box niet werkend krijg heb ik mijn ATA de SPA 3000 er tussen gehangen en bellen lukt 36 seconden gebeld worden op het Voipbuster nummer werkt niet en ook heeft hij vreemde SIP poorten zoal 54979 . 8)7
Lukt de registratie wel?

En is Voipbuster inkomend niet IAX2? Heb je de SPA 3000 in DMZ gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:37:
(...) dat hij tevens probeert al een tijd de sipgegevens van zijn IPB account in een andere SIP opstelling aan de gang te krijgen (fritzbox, ata, wat hij allemaal al niet geprobeerd heeft) is ook iedere keer terug te vinden.
Ik heb nu dus wel een Chinese ATA aan mijn Experia hangen. Die ATA registreert zowel mijn 020-nummer als mijn 084-nummer. Uitgaand bel ik gewoon 020. Inkomend met mijn 020 had ik echter problemen. Belde ik met mijn analoge zakelijke lijn, dan kreeg ik soms direct 'in gesprek' (of wellicht de congestion toon). Belde ik dan met mijn mobiel dan volgde er een heel rare mededeling: "U kunt dit nummer niet bellen. Als u wilt opwaarderen, bel dan 1244 etc etc". Dat gebeurt ook als ik meer dan een tientje beltegoed heb. Heeft iemand een flauw idee wat er in die gevallen met mijn 020 aan de hand is, dat mijn KPN Prepaid mobiel met een dergelijke mededeling komt???

Ik heb het opgelost door mijn 020 met *21 door te schakelen naar mijn 084. Dan werkt inkomend ook prima. Maar die maffe opwaardeermededeling stelt me nog steeds voor raadselenn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Unneoetech schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:54:
Maar mijn vraag is welke telefoonkabel ik dan het beste kan kopen. Ik heb hier en daar gelezen dat ronde kabel kwalitatief beter is. Is dit echt zo en waar kan ik zo iets goedkoop kopen (metertje of 10, webshop ofzo?). Bij de plaatselijke Gamma/Praxis en zo hebben ze alleen platte.

Tweede vraag is omtrent de printers. Ik zie in de OP dat all-in-one printers ook succesvol getest zijn. Maar kun je dan wel nog gebruik maken van de scanfunctionaliteit? Het lijkt mij namelijk niet logisch mits er geen interne harde schijf in de printer zit die je dan via het netwerk kan uitlezen.
1. Je kunt ook gewoon UTP-kabel gebruiken. Als je maar aders van hetzelfde paar gebruikt. Als je de kabel trekt is het wel verstandig om uit de buurt van stroomkabels te blijven. Anders eens kijken voor STP. Ow en een linkje

2. Je kunt met de Siemens wel printen maar niet scannen. En ook hier een linkje (onder 1.5).
Bij de Thomson kun je geen printer aansluiten. Linkje (1.3)

[ Voor 21% gewijzigd door Edmund op 26-01-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:58
Jan-E schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:02:
[...]
En een ATA of een SIP telefoon achter de KPN ST780 lukt dus ook al niet. Speedtouch en KPN is kennelijk geen geslaagde combinatie.
[...]
Lukt de registratie wel?

En is Voipbuster inkomend niet IAX2? Heb je de SPA 3000 in DMZ gezet?
Registratie werkt met een SPA 3000 en het heeft met mijn 3Com modem/router ook perfekt gewerkt ik kon de hele wereld over bellen met prima geluid en gebeld worden op het Voipbuster nummer met een Planet ADSL abo.
En ik weet niet wat het inkomend is of dat IAX2 is?? Maar gebeld worden lukt nu niet meer en het bellen maar 36 seconden, En ik heb de SPA niet in DMZ staan ik zou niet weten hoe dat moet met dit Thomson modem/router..
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik eigenlijk nog maar weinig over lees hier maar wat ik zelf toch een enorm gebrek vind is nog steeds het ontbreken van de volledige UPnP mogelijkheid van het Siemens/KPN apparaat...

Zijn er bijvoorbeeld lezers die hier met succes remote desktop of hulp op afstand nog kunnen gebruiken (bijvoorbeeld om je ouders te helpen..) zonder specifiek poorten open te zetten??

Vanavond liep in ieder geval 1 EB tot 2x toe vast (niet meer kunnen bellen) nadat zij mij wilden uitnodigen voor hulp,

Hebben de thomsom's meer succes wat dit betreft?

Het zijn toch wel essentiele zaken zoals msn en hulp op afstand die niet standaard functioneren met de EB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:47:
Zijn er bijvoorbeeld lezers die hier met succes remote desktop of hulp op afstand nog kunnen gebruiken (bijvoorbeeld om je ouders te helpen..) zonder specifiek poorten open te zetten??
Ik doe dat altijd via VNC, maar daar moet je inderdaad poorten voor open zetten.

Overigens heeft mijn XP wel door dat de EB UPnP aan heeft staan. Ik meen me uit vorige topics te herinneren dat XP UPnP op de EBS niet detecteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Laatst online: 10-09 14:56
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:47:
Waar ik eigenlijk nog maar weinig over lees hier maar wat ik zelf toch een enorm gebrek vind is nog steeds het ontbreken van de volledige UPnP mogelijkheid van het Siemens/KPN apparaat...

Vanavond liep in ieder geval 1 EB tot 2x toe vast (niet meer kunnen bellen) nadat zij mij wilden uitnodigen voor hulp,

Hebben de thomsom's meer succes wat dit betreft?

Het zijn toch wel essentiele zaken zoals msn en hulp op afstand die niet standaard functioneren met de EB
Hulp op afstand is mij niet gelukt zonder poorten open te zetten. En zelfs toen werkte het niet naar behoren!!
Een collega tipte mij over Crossloop: www.crossloop.com
Even op beide pc's installeren, code aan de helper doorgeven, die moet het invoeren en klaar!!
Mijn collega en ik zitten allebei achter een experiabox, wij kunnen met crossloop elkaars pc zonder enig probleem overnemen. Hoeven geen poorten open te zetten. Ideaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golfdiesel schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:03:
[...]

Ik heb hier geen problemen, Je bent bij pbxes.com ook niet verplicht om op poort 5060 te registreren het kan ook op poort 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:04:
*edit*

Heb het bovenstaande geprobeerd zonder splitter, maar dit mag helaas ook niet baten. Blijft op dezelfde snelheid zitten helaas :s

:'(
waarschijnlijk is je telefoonlijn dan niet OK! Je hebt wel even je ISRA punt open gemaakt en
ook indien een kabel kan volgen gekeken of die nog ergens heen loopt?
Misschien als je in een flat woont loopt je kabel nog buiten je voordeur ergens naar beneden?
Naar de straatdeur waar alles binnenkomt bijvoorbeeld?

Wij bij de concurrent weten hier ALLES van dat klanten nogwel eens een slechte bekabeling hebben op de laatste 50 meter! Ook kan je KPN vrangen of de monteur zijn modem wil testen in de centrale en laten kijken of die daar wel goed intrained.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:05:
[...]
Ik meen me uit vorige topics te herinneren dat XP UPnP op de EBS niet detecteerde.
Dat was een tool inderdaad om te testen of WINXP alle UPnP services wel opstart die daarvoor nodig zijn. Veiligheidshalve laat Microsoft een aantal services niet meer standaard opstarten - Maar ook als je al die services handmatig opstart communiceert de EB niet in 'volledige PNnP modus'

Afijn, aangezien een thomsom (510) dat altijd wel goed deed ben ik benieuwd of de nieuwe speedtouch dat ook aan boord heeft zonder dat die functie eruit is gehaald - los van het feit of je UPnP wel wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook prettig en vrij eenvoudig werkt is www.logmein.com (de FREE-uitvoering is uiteraard gratis)
katban schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 08:13:
[...]

Hulp op afstand is mij niet gelukt zonder poorten open te zetten. En zelfs toen werkte het niet naar behoren!!
Een collega tipte mij over Crossloop: www.crossloop.com
Even op beide pc's installeren, code aan de helper doorgeven, die moet het invoeren en klaar!!
Mijn collega en ik zitten allebei achter een experiabox, wij kunnen met crossloop elkaars pc zonder enig probleem overnemen. Hoeven geen poorten open te zetten. Ideaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:47
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:28:
[...]
Dat was een tool inderdaad om te testen of WINXP alle UPnP services wel opstart die daarvoor nodig zijn. Veiligheidshalve laat Microsoft een aantal services niet meer standaard opstarten - Maar ook als je al die services handmatig opstart communiceert de EB niet in 'volledige PNnP modus'

Afijn, aangezien een thomsom (510) dat altijd wel goed deed ben ik benieuwd of de nieuwe speedtouch dat ook aan boord heeft zonder dat die functie eruit is gehaald - los van het feit of je UPnP wel wilt..
Het ging om dit tooltje: http://fp.mgillespie.plus.com/upnphelp.htm

Deze tool test zowel of de UPnP services draaien, maar ook of de router UPnP aan kan. Dit laatste is niet het geval. Overigens is de Siemens EB met 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43) wel een stapje verder gekomen op het UPnP pad dan voorheen. Met eerdere versies werkte er helemaal niets. Met 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43) wordt de EB wel als device gevonden.

Het openen van poorten (en daar gaat het toch om met UPnP) werkt echter ook met 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43) in het geheel niet. Ik heb sinds oktober vorig jaar hierover een vraag uitstaan bij KPN, maar behalve de belofte per e-mail dat ik binnen 4 weken antwoord zou krijgen is daar niets mee gebeurd. Ik had namelijk ook nog andere problemen (het bekende "te veel connecties en dan werkt je telefoon niet meer" probleem) en je schijnt maar 1 probleem tegelijkertijd uit te kunnen hebben staan.

Het "te veel connectie" probleem heeft KPN zoals bekend ook nog niet op kunnen lossen dus op een oplossing voor het UPnP probleem reken ik voorlopig al helemaal niet. Ik vind het wel bijzonder vreemd dat UPnP niet werkt omdat het ten eerste een vrij veel gebruikte techniek is die eigenlijk door elke moderne router wordt ondersteund en waarvan ook veel gebruikte programma's als MSN messenger gebruik maken en ten tweede KPN wel belooft dat het zal werken.

Maar ja, ik vind wel meer dingen raar aan het IPB produkt van KPN. Persoonlijk ben ik een beetje klaar met het bellen naar de helpdesk voor zaken die toch niet worden opgelost. Ik kan niet weg bij KPN omdat er in mijn woonplaats geen kabel alternatief bestaat en omdat ik niet zonder (wekenlange) onderbreking terug kan naar ADSL + analoog. Daarom stuur ik KPN alleen nog regelmatig een update om ze te melden dat ik heb geconstateerd dat mijn problemen niet zijn opgelost (zoals het "te veel verbindingen probleem" en niet werkend UPnP) en vraag vervolgens mijn geld terug. Zo heb ik een lekker goedkoop abonnement met wat hindernissen.

Liever zou ik gewoon betalen voor het produkt dat KPN beloofd, maar als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:48:
[...]
waarschijnlijk is je telefoonlijn dan niet OK! Je hebt wel even je ISRA punt open gemaakt en
Misschien als je in een flat woont loopt je kabel nog buiten je voordeur ergens naar beneden?

Wij bij de concurrent weten hier ALLES van dat klanten nogwel eens een slechte bekabeling hebben op de laatste 50 meter! Ook kan je KPN vrangen of de monteur zijn modem wil testen in de centrale en laten kijken of die daar wel goed intrained.
IS/RA openmaken alleen doen op moment dat je 1. verstand van zaken hebt 2. niets hoeft te forceren wat iets sloopt, of iets zichtbaar beschadigd. IS/RA is van KPN, en als je hem sloopt, of als het zo lijkt, dan ben je de sjaak

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwagenaar schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 00:17:
[...]

schijnt opgelost te zijn in de nieuwe software voor de siemens box die binnen enkele weken komt.
daarnaast kan je de helpdesk verzoeken je account over te zetten op een andere sipserver.
Mooi niet dus, duurt zeker nog tot Maart..... En je over laten op SIP server duurt volgens mij ook best lang.

En voor de mensen met dit probleem:
Het is inderdaad een bekend probleem bij KPN. Echter schijnt het een lastig probleem te zijn om op te lossen. Verwacht word dat het probleem in firmware 1.41.x word opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje;

Heb al 1,5 week mn Experia box aangesloten (thomson) en vanaf minuut 1 werkt mn ADSL verbinding. Daar niets over te klagen.

Alleen het bellen....

Ik heb dus vanaf minuut 1 mn telefoon aangesloten op de EB zoals het hoort. Ik kon toen alleen bellen door ** te draaien en dan nummer, al die tijd kon ik niet bellen naar 1369......

Sinds vanmorgen kon ik 1369 wel bereiken en kreeg ik tekst en uitleg over het feit dat KPN binnen 1 uur alles werkende zou maken.

Nu kan ik wel naar buiten bellen zonder ** te gebruiken, maar als ik ** draai hoor ik nog steeds een kiestoon!??!?!??! (niet geporteerd???)

En op www.KPN.com kan ik nergens terecht in de cockpit??

Weet iemand of je na het bellen van 1369 nog eens 10 dagen moet wachten voordat het daadwerkelijk wordt geactiveerd??? (Daarom geen cockpit online?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt nu dus bellen via de EP en ook nog via de normale analoge lijn als ik het goed begrijp.

Dan lijkt me alles in orde, de uitportering gebeurd niet direct volgensmij.

Alles lijkt me dus prima in jouw geval.

[ Voor 16% gewijzigd door Fraggar op 27-01-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb sinds enkele dagen internet bij iemand aangesloten. Nu heb ik 3 dagen terug ipb geactiveerd. Alleen kan ik wel bellen met de telefoon maar niet gebeld worden. Ik heb de splitter er nog gewoon tussen zitten (als ik deze even weg haal is het probleem ook niet ogelost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb je alles wel goed aangesloten? Van de splitter lopen 2 kabels naar de EB voor de portering, na de tijd kan je 1 kabel en de splitter weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:02:
Alleen het bellen....

Ik heb dus vanaf minuut 1 mn telefoon aangesloten op de EB zoals het hoort. Ik kon toen alleen bellen door ** te draaien en dan nummer, al die tijd kon ik niet bellen naar 1369......

Sinds vanmorgen kon ik 1369 wel bereiken en kreeg ik tekst en uitleg over het feit dat KPN binnen 1 uur alles werkende zou maken.

Nu kan ik wel naar buiten bellen zonder ** te gebruiken, maar als ik ** draai hoor ik nog steeds een kiestoon!??!?!??! (niet geporteerd???)
Vanaf het moment dat je succesvol 1369 hebt gebeld, moet je ongeveer tien dagen wachten tot je geporteerd bent. (Dit is te controleren door de ** check).
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:02:
En op www.KPN.com kan ik nergens terecht in de cockpit??

Weet iemand of je na het bellen van 1369 nog eens 10 dagen moet wachten voordat het daadwerkelijk wordt geactiveerd??? (Daarom geen cockpit online?)
Bij MijnKPN heb je het kopje Internetplusbellen staan boven "Vaste telefonie".

Is dit niet het geval, probeer een nieuwe account te maken. (zoeken naar 'activeren internetplusbellen')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Laatst online: 11-12-2023
Hurricane schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:57:
Heb je alles wel goed aangesloten? Van de splitter lopen 2 kabels naar de EB voor de portering, na de tijd kan je 1 kabel en de splitter weghalen.
Ja ik ben alles nagegaan en nu werkt het. Een monteur heeft hier in eerste instantie alles aangesloten. Hij heeft het dus verkeerd aangesloten.

Toch vreemd dat een expert van KPN alles verkeerd aansluit..
KPN jullie zijn egt diep gezonken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:12
Ik heb inmiddels begrepen dat UPnP ondersteuning op de Siemens Experia Box niet mogelijk is. Kan ik via KPN mijn huidge Experia Box omruilen voor een Thomson model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

jorngrisel schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:08:
[...]

Ja ik ben alles nagegaan en nu werkt het. Een monteur heeft hier in eerste instantie alles aangesloten. Hij heeft het dus verkeerd aangesloten.

egt :?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Tja, KPN huurt die monteurs ook gewoon in en gaat uit van dat die monteurs te goeder trouw zijn. Dat lijkt me een redelijke houding. Als monteurs er een potje van maken, dan is het van belang om dit te melden, zodat in de toekomst daar rekening mee gehouden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36
[...]

Klopt kpn monteurs zijn geen mensen dus die mogen geen fouten maken. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:01:
[...]

Vanaf het moment dat je succesvol 1369 hebt gebeld, moet je ongeveer tien dagen wachten tot je geporteerd bent. (Dit is te controleren door de ** check).

Ok, duurt dus nog wel even!

THanks

[...]

Bij MijnKPN heb je het kopje Internetplusbellen staan boven "Vaste telefonie".

Is dit niet het geval, probeer een nieuwe account te maken. (zoeken naar 'activeren internetplusbellen')
Staat er niet, en heb al een 7de account aangemaakt, maar hij zegt steeds dat mn activatiecode niet juist is:S Heb inmiddels al gemailt naar KPN of hun even al mn aangemaakte accounts willen deleten zodat ik van voor af aan kan beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft dat aanmelden voor die cockpit, ik begrijp er geen reet meer van.

Heb zojuist via KPN.com een nieuwe account aangemaakt, dit werkt allemaal, vervolgens ga ik me aanmelden voor die cockpit, alleen dan krijg ik het te horen dat mn nummer en code niet overeen komen:S Ik heb er 4 mensen naar laten kijken maar het moet echt kloppen.

Vervolgens via www.planet.nl en dan via mijn gegevens en dan beheer cockpit, en daar krijg ik dan weer te horen dat er een error is;

Beheer telefoniegegevens

Beheer telefoniegegevens is niet beschikbaar
Op dit moment is uw Beheer Telefoniegegevens-omgeving niet beschikbaar.

Heeft u nog geen gebruik gemaakt van de Beheer Telefoniegegevens omgeving?
Dan is uw persoonlijke Beheer telefoniegegevens omgeving nog niet helemaal voltooid.
Wij doen er alles aan, dit zo spoedig mogelijk voor u te realiseren.
Wilt u het later nog eens proberen?

Heeft u al wel gebruik gemaakt van uw persoonlijke Beheer Telefoniegegevens-omgeving ,
dan betreft het een storing. Wij doen er alles aan dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Excuses voor dit ongemak.

Hoezo beheer telefoniegegevens???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:17:
Staat er niet, en heb al een 7de account aangemaakt, maar hij zegt steeds dat mn activatiecode niet juist is:S Heb inmiddels al gemailt naar KPN of hun even al mn aangemaakte accounts willen deleten zodat ik van voor af aan kan beginnen!
Dat gaan ze niet doen, zoals je hierboven ook had kunnen lezen. Het is ook niet relevant omdat er toch maar 1 account verbonden kan worden met je telefoniegegevens. Dat is altijd het laatste geactiveerde account.

De activatiecode heb je in een brief gekregen waar ook de WPA-sleutel instond.

Nog even voor de duidelijkheid: de activatiecode is wat anders dan het telefoontje wat je pleegt als je gebruik wilt maken van voip telefonie (1369).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemmand mij helpen met die asterisk

heb m nog steeds niet werkend

asteriskwin32 werkt niet, deze pakt kpnpoort 5063 niet maar 5060 wat ik ook instel
asterisknow krijg ik ook niet voor elkaar, de .conf files kan ik niet kopieeren
heb nu suse linux geïnstalleerd maar tijdens het installeren van asterisk krijg ik error's tijdens ./configure
dat ik geen C compiler heb.
als ik gcc installeer krijg ik errors dat ik geen CC compiler heb geinstalleerd terwijl het er zelf 1 is
probeerde nu trixbox te installeren, maar die geeft ook geen andere poort. :|

is er misschien een programmatje waarmee ik al het uitgande op 5060 kan doorlussen naar 5063 en andersom ook?
een nat doet alleen 5063->5060 maar ik wil 5063<->5060

iemmand suggesties?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:30:
Wat betreft dat aanmelden voor die cockpit, ik begrijp er geen reet meer van.

Heb zojuist via KPN.com een nieuwe account aangemaakt, dit werkt allemaal, vervolgens ga ik me aanmelden voor die cockpit, alleen dan krijg ik het te horen dat mn nummer en code niet overeen komen:S Ik heb er 4 mensen naar laten kijken maar het moet echt kloppen.

Vervolgens via www.planet.nl en dan via mijn gegevens en dan beheer cockpit, en daar krijg ik dan weer te horen dat er een error is;

Beheer telefoniegegevens

Beheer telefoniegegevens is niet beschikbaar
Op dit moment is uw Beheer Telefoniegegevens-omgeving niet beschikbaar.

Heeft u nog geen gebruik gemaakt van de Beheer Telefoniegegevens omgeving?
Dan is uw persoonlijke Beheer telefoniegegevens omgeving nog niet helemaal voltooid.
Wij doen er alles aan, dit zo spoedig mogelijk voor u te realiseren.

Heeft u al wel gebruik gemaakt van uw persoonlijke Beheer Telefoniegegevens-omgeving ,
dan betreft het een storing. Wij doen er alles aan dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Excuses voor dit ongemak.

Hoezo beheer telefoniegegevens???
Hoi

Je moet activeren met aangekruist dat je geen account heb.
Je kan dan opnieuw een account aanmaken bij planet.
Het lijkt dat je dan bij KPN op de pagina zit maar je zit bij Planet
die er excact het zelfde uit ziet.

Succes

Cor

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
En ja hoor, ben er afgelopen nacht wederom eens achtergekomen dat mijn telefoon het al weer enkele dagen niet doet. Na een reset weer wel, maar dus echt lastig. Heb dus die Thomson box (durf de experia nog niet terug te zetten).
Had ook net de rekening van KPN gekregen. Gelijk maar conract opgenomen met de fin. adminsitratie om te melden dat ik zouo storneren. Doen zij dat voor me.
Netjes.

Ben best bereid om mijn belkosten te betalen, maar ik betaal dus echt geen abo-kosten meer.
Enkel telefoon doet het vaak niet, maar alle uren die ik aan de telefoon nmoet wachten mogen worden weggeschreven tegen het abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze telefoon doet het ook niet, vanaf gisteren. Alle accounts staan gewoon op 'registered', en ik kan wel naar buiten bellen. Inkomend: congestietoon. Volgensmij ligt het dit keer niet aan mijn eigen gepiel, aangezien ik alleen andere VoIP-aanbieders in mijn ATA heb geprogrammeerd. Maar ja, nu durf ik dus niet met zekerheid te stellen of het een KPN-storing is of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even de HD bellen zou ik zeggen, er is een routerstoring geweest in omgeving Amsterdam maar het kan ook zijn dat je sipaccounts , ondaks dat ze registered staan, niet goed staan richting de tsm. Kan 1e lijn wat aan doen tegenwoordig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:48:

quote: SallieR schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:04: *edit*

Het is niet verstandig om onbezonnen aan het IS/RA te werken. Je mag niet aan de IS-zijde komen (infrastructuur van KPN). De RA-zijde is voor de klant (randapparatuur-zijde).

Er zijn veel verschillende IS/RA punten. Hierbij is de IS-zijde door KPN afgesloten. Een uitzondering hierop zijn de laskokers (grijze sigaartjes). Nadeel hieraan is dat je kennis moet hebben van het oplassen van de bekabeling et cetera.

Wat je kunt doen is vanaf de RA-zijde alles naar beste weten in orde maken. KPN levert een handleiding en o.a. bekabeling uit die je hiervoor kunt gebruiken. Wanneer jezelf er van overtuigd bent dat alles goed zit, kun je testen of het geheel goed werkt. Mocht 't nog niet goed werken, dan is KPN aan de beurt. Ik raad ik je aan om op dat moment KPN in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu een trixbox draaien en ik kan de echotest doen,
met sip show registry komt er op de kpn een auth. sent
als ik bel krijg ik de in gesprek toon direct

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
[general]
static=yes
writeprotect=yes

[globals]
XLITE=SIP/1000

[ipb]
exten => 084****186,1,Dial(${XLITE},15)
exten => 084****186,2,Congestion()
exten => 084****186,102,Busy()
exten => 9,1,Wait(2)
exten => 9,2,Answer()
exten => 9,3,Playback(demo-echotest)
exten => 9,4,Echo()
exten => _0.,1,Dial(SIP/${EXTEN}@ipb-out)
exten => _0.,2,Congestion()
exten => _0.,102,Busy()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Ik zie in het openingsbericht dat de laatste firmware-versie van de Siemens Experia Box 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43) is.

In mijn EB zie ik versie 1.40.9d-iptv (Nov 10 2006 19:33:52). Ik ben overgestapt van ISDN naar IPB.

Ik ben nieuwsgierig welke versie andere gebruikers van IPB met EBS hebben. Zou er al een nieuwe versie zijn?

Van de HD heb ik vernomen dat KPN werkt aan een firmware waarbij twee of drie poorten dedicated worden gemaakt voor telefonie. Op die manier wil KPN blijkbaar een goede werking van telefonie waarborgen. Helaas kon de HD-medewerker geen indicatie geven van een mogelijke datum waarop deze firmware af zou zijn.

Intussen zit ik niet af te wachten wat KPN gaat doen. Ik heb reeds een nieuwe leverancier gevonden. Wanneer ik zeker weet dat ik op de gewenste manier over kan stappen (behoud van nummers en zonder langdurige onderbreking overstappen) dan ben ik weg (weer een klant minder voor KPN).

Ik vermoed dat 't KPN niet zo veel kan schelen dat er zo nu en dan een klant vertrekt. Toch denk ik dat KPN op moet schieten met oplossingen, want wie accepteert er nu slepende problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ boukej
Het maakt KPN wel degelijk uit, ze hebben voor zichzelf ook de doelstelling bepaald om de service naar de klant te verbeteren. Er is inderdaad een nieuwe firmware in ontwikkeling om de telefonieproblemen te verminderen (als iedereen continu de box dicht blijft trekken met UDP verkeer etc houdt het op). Verder kun je een hoop vinden maar bij een hoop mensen werkt het wel naar behoren. Het is niet alleen kommer en kwel gelukkig.
Overstappen met behoud van nummer moet theoretisch lukken, praktijk is afwachten.
En stap je straks over naar weer een VOIP gerelateerde dienst? Kun je met wat pech weer tegen problemen oplopen, het is niet alleen KPN waar het misgaat ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:28: Het maakt KPN wel degelijk uit, ze hebben voor zichzelf ook de doelstelling bepaald om de service naar de klant te verbeteren. Er is inderdaad een nieuwe firmware in ontwikkeling om de telefonieproblemen te verminderen (als iedereen continu de box dicht blijft trekken met UDP verkeer etc houdt het op). Verder kun je een hoop vinden maar bij een hoop mensen werkt het wel naar behoren. Het is niet alleen kommer en kwel gelukkig.
Wat ik bedoel is dat KPN het niet prettig vindt dat er veel klanten vertrekken. Wanneer enkele klanten vertrekken, zal KPN hier niet wakker van liggen.

Ik begrijp van je dat er een firmware in ontwikkeling is die de telefonieproblemen verminderd. Wat ik van KPN wil is dat ik kan internetten en bellen zonder dat ik mij druk hoef te maken over het dichtslibben van mijn internetverbinding waardoor telefonie weg- of uitvalt.

Ik heb aan mijn zijde er alles aan gedaan om een juiste werking te bevorderen. De programma's waarmee ik bestanden uitwissel, zijn beperkt in het opzetten/maken van verbindingen. Overige opties die meer verbindingen/verkeer genereren heb ik uitgeschakeld. Ik zou het niet meer dan billijk (rechtvaardig en redelijk) vinden dat mijn installatie vervolgens goed functioneert.

Dat mijn installatie vervolgens niet goed functioneert, ervaar ik als een gebrek aan het product. Ik heb meerdere langere perioden (meer dan een week) getest of er verbetering optreedt wanneer ik geen programma's gebruik waarmee ik bestanden uitwissel. Helaas heb ik moeten constateren dat zelfs dan telefonie geregeld niet goed functioneert (wegvallen gesprekken binnen 15 minuten of niet kunnen bellen).

Ik ben mij bewust dat KPN de conclusie trekt dat IPB bij veel klanten goed werkt. Hierbij vraag ik mij overigens af hoe dit gemeten wordt. Ik kan mij voorstellen dat KPN klanten heeft die weinig bellen. Klanten die bijna nooit bellen of gebeld worden zullen minder (snel) klagen. Dit komt doordat ze - mocht er (zo nu en dan) een probleem zijn met hun telefonie - dit simpelweg niet (snel) opmerken. Daarnaast zal de tolerantiegrens van dit soort klanten nog niet bereikt zijn.
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:28: Overstappen met behoud van nummer moet theoretisch lukken, praktijk is afwachten. En stap je straks over naar weer een VOIP gerelateerde dienst? Kun je met wat pech weer tegen problemen oplopen, het is niet alleen KPN waar het misgaat ;) ...
Ach... wanneer ik mijn bek aan een bak soep brand dan laat ik de volgende portie toch ook niet staan terwijl ik honger heb? Ik zal wat beter op moeten passen door minder gulzig te zijn en te kijken hoe heet ik de soep kan eten.

Dit principe geldt ook bij het overstappen naar een andere leverancier van DSL en VOiP. Mijn vetrouwen in KPN was groot. Dit (blinde) vertrouwen was de reden om de overstap naar InternetPlusBellen te maken. Ik heb uitgezocht welke aanbieders beter aansluiten op mijn wensen. Hierbij heb ik navraag gedaan bij enkele klanten van die aanbieders. Hier zitten ook ex-klanten van KPN bij die net zoals mij op het verkeerde paard gewed hadden en nu naar tevredenheid internetten en bellen bij een andere aanbieder.

Wat mij betreft mag KPN opschieten met een werkbare oplossing, want deze klant staat op het punt om te vertrekken.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.