probeer www.proxy.org maar eens, dan surf je via een omweg dus lijkt het voor de EB alsof het van buitenaf komt.Edmund schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:14:
[...]
Om de een of andere vage reden staat mijn SSID broadcast en USB aan. Ik weet zeker dat ik ze zelf niet aangezet heb. Maar iig ik kan het nu niet van buitenaf testen, maar als nu vanuit thuis naar mijn 'externe' thuis ip-adres ga dan krijg ik gewoon de login pagina te zien. En dus niet meer die redirect. Echter kan ik niet inloggen, dit kan alleen als ik naar 192.168.2.1 ga. Helaas heb ik nu eventjes niet de mogelijkheid het van buitenaf te testen. Maar het lijkt door de USB te komen.
Iemand ervaring met het doorlussen van DC++ door de Thomson box heen.
Op één of andere manier krijg ik het niet voor elkaar en bij de Siemens box heb ik het wel voor elkaar gekregen.
Ik heb geprobeerd om hem in de Thomson al aan t emelden, maar daar loopt het al fout.
Op één of andere manier krijg ik het niet voor elkaar en bij de Siemens box heb ik het wel voor elkaar gekregen.
Ik heb geprobeerd om hem in de Thomson al aan t emelden, maar daar loopt het al fout.
Of je laat het door de handige buurjongen installeren, die het gewoon als een adsl lijntje ziet, de handleiding terzijde ligt, en de telefoon lekker op de splitter laat zitten. (en dan 4/5 maand later ons boos bellen omdat wij een brief gestuurd hebben, met de melding dat ze het nog steeds niet geactiveerd hebben en dus nog dubbel betalen (zowel ipb als oude net)). Of wij het dan wel even kosteloos willen komen aanleggen en al het teveel betaalde aan abbonementen en telefoonkosten willen terugstoten. Dan ben ik erg makkelijk. Pak de handleiding, vooral deel B, en lees! Of zoals wij hier op GoT zouden zeggen: RTFMVerwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:35:
[...]
Veel mensen zijn te beroerd om de (hele) handleiding te volgen en worden dan boos dat het product niet naar behoren werkt. Daarom is er de mogelijkheid van de installatiemonteur. Als je die niet wilt bestellen (wegens kosten oid.) dan zou ik in ieder geval de handleidingen op de voet volgen, en niet zomaar wat doen, wat vaak gebeurt.
"Mekker, blaat"
Ik ben bezig een mailservertje te configureren op mijn IPB-internet aansluiting, maar nu valt het volgende op in DNS:
Ik heb ip-adres 86.90.176.xx, en KPN heeft daarvan wel een PTR record ( -> ip565ab01e.direct-adsl.nl; de mapping van IP-adres naar hostnaam.domeinnaam) maar geen A-record (van hostname.domeinnaam naar IP-adres). Weet iemand of dat bij iedereen zo is, of zijn ze dat "vergeten"?
Ik heb ip-adres 86.90.176.xx, en KPN heeft daarvan wel een PTR record ( -> ip565ab01e.direct-adsl.nl; de mapping van IP-adres naar hostnaam.domeinnaam) maar geen A-record (van hostname.domeinnaam naar IP-adres). Weet iemand of dat bij iedereen zo is, of zijn ze dat "vergeten"?
Verwijderd
ga jij maar lekker @home nemen. Kijke hoe slecht kpn dan nog is hahahaVerwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:13:
Even een update, ik heb gemist dat dit topic een doorstart had.
IPB........telefoon werkt goed ( denk ik ) bel bijna nooit. bereikbaarheid is priority. Internet is priority1.
Maar daar is het probleem. Sommige websites zijn niet te bereiken en uiteraard zijn dat de sites die voor mij enigszins belangrijk ( vanaf installatie 21 dec. )
Speedtouche 780WL. 3 jan monteur geweest om instellingen/aansluitingen te controleren, tevens windows gecheckt. Alles aan mijn kant in orde. Vervolgens zijn er diverse telefoontjes gepleegd, diverse emails verstuurd en diverse klachten verstuurd via de officiele formulieren. Schadeclaim ingediend. ( waarom betalen voor een product dat niet goed werkt.? )
Resultaat ( vanaf installatie ) Noppes. HD is hopeloos. Krijgen ze bij KPN eigenlijk wel een training in helpdeskservice en klanten benadering.? reacttie van KPN op emails is plusminus 1 antwoord op 8 emails. Reactie op klachten is plusminus 1 op 8. Wij weten wat KPN vertelt over hun reactie.?
Binnen twee werkdagen en uw klacht wordt met zorg behandeld etc.etc. blah,blah.
in ieder gecval is het probleem nog steeds daar, inderdaad KPN is er mee bezig en inderdaad heeft het prioriteit nr.1. Maar dit betekent niet zoveel als je weet hoe KPN met de problemen omgaat.
Ik weet dat de meeste mensen problemen hebben met het telefoon gedeelte van IPB, maar voor degenen die hetzelfde probleem en/of gelijkwaardig probleem met internet hebben, ik wens jullie veel succes en eindeloos veel geduld.
By the way, met freewebproxy.net kan ik de sites wel bereiken, maar dit werkt maar gedeeltelijk. Zodra ik wil posten gaat het fout.
Ik denk nu om @home internet en telefonie te nemen, is de eerste twee maanden gratis en daarna goedkoper voor een hogere down en uploadsnelheid.Voor mij is dit een van de weinige mogelijkheden in deze regio. ( musselkanaal-GR ) Ik verwacht namelijk niet dat KPN dit probleem snel oplost, dus moet ik maar even een tijdelijke noodsprong maken. Indien een van jullie een goed advies kunnen geven om mijn probleem ( totale probleem ) te verhelpen en/of aan te pakken, GRAAG.
alvast bedankt. Rinus.
Dat doe ik wel tegen de tijd dat hier (Indische Buurt, Amsterdam) glasvezel ligtVerwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:02:
Heb je nog wat met die andere voip provider gedaan of geloof je het wel
Overigens werd ik vandaag op mijn zakelijke, analoge BelBudget lijn gebeld door iemand van KPN die me Zakelijk InternetPlusBellen wilde aansmeren. Ik heb haar gelijk onderbroken: dat gaat niet lukken, want op het andere aderpaar zit al InternetPlusBellen. Grote verwarring. O, u heeft al een internetverbinding. Van welke provider? Tja, KPN natuurlijk. Etcetera.
Ze probeerde me voor te rekenen, dat Zakelijk IPB voordeliger was omdat ik dan gratis alle landlijnen kon bellen. Ik: zoveel bel ik niet. En bovendien is het niet goedkoper. Wat betaalt u nu dan? Wat voor abo heeft u? Antwoord: Lite. Dus u betaalt 42,95 en heeft een half jaar gratis bellen. Nee, dat gold toen (juni 2005) nog niet. Oh, maar met Zakelijk IPB kunt u gratis bellen. Ja, dat zou ik voor een tientje extra prive ook kunnen. Ja, dan moet u bijbetalen en bent u duurder uit. Nee, want het Zakelijke IPB-aanbod is ex-BTW en prive is het inc. BTW. O ja, dan komt u ongeveer op hetzelfde uit.
Ik: bovendien wil ik kunnen girotellen en dat kan met IPB niet. O, u wilt via internet kunnen girotellen? Nee, via een modem en dat lukt dus niet. En toen zweeg de spreekster stil.
Verwijderd
Een alarmcentrale aansluiten op een eb is zoiezo geen slim plan. Mocht ooit door een storing de adsl eruit liggen en er word ingebroken dan zal de alarm centrale niet kunnen bellen. Beste oplossing daarvoor is een analoge lijn naast het ipb er bij nemen voor de alarmcentrale.pinockio schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:10:
Ik heb het bij twee mensen aangesloten, en ze hebben beide problemen. De één (met een ISDN-lijn en twee nummers) vanaf het begin; toen lag dat aan een oude firmware (stom dat ze die niet meteen erin zetten). Deze heeft nog steeds last van onbereikbaarheid (wel zelf kunnen bellen). Ik heb alle tips die toegestuurd werden geprobeerd, maar niets heeft geholpen.
Zelf denk ik nu dat het eraan kan liggen dat ze een Chicago telefooncentrale er achter hebben. Echter, nergens wordt gemeld dat zo'n apparaat eventueel niet werkt.
De ander heeft hetzelfde probleem (analoge lijn). Nadat ik volgens voorschrift de splitter verwijderd heb werkt bellen naar buiten wel weer, maar gebeld worden niet. Hier zou het kunnen liggen aan het feit dat er twee telefoons plus een alarmcentrale zijn aangesloten. Nu beweren ze (HetNet helpdesk)dat de splitter weer aangesloten moet worden.
In beide gevallen gaat het om de Siemens IPB, en deze wordt niet op verzoek vervangen of met een nieuwe firmware uitgerust. Daar gaan ze simpelweg niet op in.
Gereset zijn de IPB's ook al beide. Daarbij werd de firmware niet geupdate en is nog steeds de versie van juni 2006.
Vooral de afgelopen maanden was de bereikbaarheid en deskundigheid van de helpdesks (HetNet en Planet) bedroevend.
Wat mensen willen is dat ze de apparatuur die ze hebben gebruiken kunnen, niet dat ze hun telefooncentrale en toebehoren kunnen trashen.
Ik heb nu enkele vragen:
1. Kan het zijn dat de aangesloten telefooncentrale / twee telefoons plus alarmcentrale leidt tot niet-bereikbaar zijn?
2. Heeft het nut de splitter weer te plaatsen?
Volgens mij kan er niets verkeerd zijn aan de situatie in de meterkast (aansluiting telefoon"source"draad aan Experiabox) als er wel gebeld kan worden. In zo'n geval kan het m.i. alleen leggen aan de techniek zelf, iets bij KPN, de firmware van de Experiabox of eventueel de aangesloten toestellen. Klopt die aanname?
Verder weet ik neit echt goed wat je bedoelt met een telefoon centrale. De telefoon centrale zal na activering van 1369 ergewoon tussen uit moeten en zou alle telefonie via de eb moeten lopen.
Als je nog wat meer info voor me hebt stuur dan effe een prive bericht.
Verwijderd
ga jij maar lekker @home nemen. Kijke hoe slecht kpn dan nog is hahaha
Ik vind dat een erg slimme opmerking Chriskeomg, heb je nog meer van die snuggere opmerkingen of kun je het omschrijven met enige argumenten.?
Ik vind dat een erg slimme opmerking Chriskeomg, heb je nog meer van die snuggere opmerkingen of kun je het omschrijven met enige argumenten.?
Verwijderd
nou ik heb altijd zelf @home gehad en het laatste jaar heb ik kpn ipb. Met ipb heb ik zelf heel weinig problemen gehad terwijl ik met @ home bijna elke 2 weken wel naar de helpdesk moet bellen. Bij @home ligt heel vaak de verbinding eruit. Dit is echter wel altijd snachts maarja ik ben alleen snachts op internet. Daarnaast is de verbinding vaak traag. En als je dan klachten hebt over de kpn helpdesk dan moet je maar eens die van @home bellen !!! Zeg ik niet dat de helpdesk van kpn super is maar die komen teminste wel met antwoorden.
Aan mij ligt het niet. heb nu ipb en geen problemen daarmee.
genoeg argumenten zo?
Aan mij ligt het niet. heb nu ipb en geen problemen daarmee.
genoeg argumenten zo?
Een telefooncentrale NA de EB wil prima(na activering natuurlijk). Neem alleen geen "praxis"centrale. Een tiptel of ander kwaliteitmerk werkt prima.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:01:
[...]
Een alarmcentrale aansluiten op een eb is zoiezo geen slim plan. Mocht ooit door een storing de adsl eruit liggen en er word ingebroken dan zal de alarm centrale niet kunnen bellen. Beste oplossing daarvoor is een analoge lijn naast het ipb er bij nemen voor de alarmcentrale.
Verder weet ik neit echt goed wat je bedoelt met een telefoon centrale. De telefoon centrale zal na activering van 1369 ergewoon tussen uit moeten en zou alle telefonie via de eb moeten lopen.
Als je nog wat meer info voor me hebt stuur dan effe een prive bericht.
Op de tiptel kun je kwalitatief minder goede telefoons aansluiten; de tiptel geeft een constant juist signaal af.
Alarmcentrale op een apparte lijn is een must.
Faxen modemmen via de EB is nog niet op orde (firmware), ligt niet aan jouw apparatuur maar aan de firmware (1.4) van de EB .
De EB heeft op poort 1 een beter signaal dan op poort 2.
KPN heeft bij mij de fax en het modem in juni (met de firmware uit juni) op poort 1 gezet.
Telefonie en modem werkten prima tot de firmware update van november.(1.4)
Eerst werkte het modem niet meer, later kreeg ik ook telefoonproblemen.
Na het laten omzetten van mijn telefoonlijn van poort 2 naar poort 1 is de telefonie weer ok.
Modemmen via poort 2 gaat pas weer werken als de firmware in de EB is aangepast.
IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq
Dan zie krijg ik gewoon de welcome_login.stm te zien. Kan echter niet inloggen.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:31:
[...]
probeer www.proxy.org maar eens, dan surf je via een omweg dus lijkt het voor de EB alsof het van buitenaf komt.
Edit: Eventjes mijn nichtje gevraagd, en zij krijgt ook die login te zien. Ik kan nu dus van buitenaf mijn EB zien. Dit hoort niet lijkt mij zo. En als ik nu lokaal inlog ziet mijn nichtje een melding dat er al iemand met mijn lokale ip is ingelogd.
[ Voor 28% gewijzigd door Edmund op 18-01-2007 21:17 ]
Welk poortnummer gebruik jij ?Edmund schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:07:
[...]
Dan zie krijg ik gewoon de welcome_login.stm te zien. Kan echter niet inloggen.
Edit: Eventjes mijn nichtje gevraagd, en zij krijgt ook die login te zien. Ik kan nu dus van buitenaf mijn EB zien. Dit hoort niet lijkt mij zo. En als ik nu lokaal inlog ziet mijn nichtje een melding dat er al iemand met mijn lokale ip is ingelogd.
In Firmware 1.36 was het poort 8080, deze werkt nu niet meer
[ Voor 5% gewijzigd door wyrdt op 18-01-2007 21:20 ]
IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq
Niets gewoon ip intypen in explorer.wyrdt schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:19:
[...]
Welk poortnummer gebruik jij ?
In Firmware 1.36 was het poort 8080, deze werkt nu niet meer
Alle instellingen die anders zijn als standaard:
SSID: aan
USB + Bestandsserver: Inmiddels uit gezet.
Firewall: Gemiddeld
NAT: Remote Desktop geforward (willekeurige poort)
Heb overigen vanmiddag telnet van buitenaf geprobeerd en gekeken wat dat deed. Daarna probeerde ik het ip gewoon in de browser en de rest staat hier boven
[ Voor 44% gewijzigd door Edmund op 18-01-2007 21:44 ]
Heb je poort 80 soms nog naar 192.168.2.1 staan?Edmund schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:07:
Dan zie krijg ik gewoon de welcome_login.stm te zien. Kan echter niet inloggen.
Heb de dit geprobeerd, maar ik krijg een timeout
De helpdesk toch maar gebeld; Die man aan de helpdesk had nog niet van dit probleem gehoord. Tja als ik zelf niet beter wist zou ik het ook niet geloven. Hij wist me wel te vertellen dat er een nieuwe firmware, de 1.41.2, aan komt en hierin zouden veel problemen opgelost moeten zijn. Hij heeft natuurlijk wel een ticket voor mij aangemaakt.wyrdt schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:24:
[...]
Heb de dit geprobeerd, maar ik krijg een timeout
Wat ik ondertussen te weten ben gekomen:
Als ik USB aanzet en via de browser naar mijn ip ga krijg ik; http://mijn.ip.adr.ess/relink_web.stm. Deze verwijst dan naar http://mijn.ip.adr.ess/gigaset_http/. Zet ik USB uit dan krijg ik de standaard login pagina te zien. Als ik dan ga inloggen krijg ik, uiteindelijk na lang wachten, een 500 (Internal Server Error) ook de backdoor-passwords werken hier niet. Verder kom ik als ik een NAT aanmaak van poort 80 naar 192.168.2.1:80 niet meer op deze de voorgaande pagina's.
En voor de volledigheid:
Instellingen staan (inmiddels) standaard. Op de firewall na die staat op gemiddeld.
En deze link: Jan-E in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."
[ Voor 127% gewijzigd door Edmund op 19-01-2007 11:10 . Reden: Nieuwe post maakte het naar mijn mening onduidelijker dus alles hier toegevoegd. incl Samenvatting. ]
Verwijderd
Okay Chriskeomg,
Dat zijn inderdaad genoeg argumenten om jouw uitspraak te rechtvaardigen, ik heb dus wel grote problemen met de HELE handelswijze van KPN en geen ervaringen met @home. Alleen ben ik enigszins gebonden aan de regio hier, is nog een beetje achtergebleven wat betreft de mogelijkheden qua isp`s. Dus zal ik waarschijnlijk moeten leren om geduldig te zijn en meer te slikken dan me lief is.
Dat zijn inderdaad genoeg argumenten om jouw uitspraak te rechtvaardigen, ik heb dus wel grote problemen met de HELE handelswijze van KPN en geen ervaringen met @home. Alleen ben ik enigszins gebonden aan de regio hier, is nog een beetje achtergebleven wat betreft de mogelijkheden qua isp`s. Dus zal ik waarschijnlijk moeten leren om geduldig te zijn en meer te slikken dan me lief is.
Ik denk dat bij elke provider wel wat is...Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:47:
Okay Chriskeomg,
Dat kan ook niet anders alleen gaat het er om hoe er met de klacht omgegaan word..
Zoals ik lees is @home daar niet zo netjes in maar het antwoord dat je bij KPN altijd wel een antwoord krijgt klopt ook niet helemaal..
Hoe geduldig moet je zijn?
Partij altijd de gelegenheid geven om het probleem op te lossen..
Mocht na 14 dagen het probleem nog niet opgelost zijn en je ondervind er veel hinder door dan mag je geduld op zijn.
Je neemt immers een product af die dan niet werkt je stelt een redelijke termijn dat het opgelost word en is het na die termijn nog niet opgelost ben je vrij om te beslissen wat je wilt..
Echter is het wel belangrijk hoe een helpdesk is..!
Je hebt ervaren personen die goed nadenken wat ze doen en goed de klacht goed navragen bij de klant. Maar er zitten ook rotte appels tussen die je van alles wijs maken maar zelf niet weten waar ze het over hebben, en simpel afschepen mochten de vragen te moeilijk of te technisch worden..
Helaas merk je dit vaak bij KPN en dan zeg ik nogmaals er zitten ook hele goeie bij die er alles aan doen om het probleem te achterhalen en door middel van een juiste ticket naar de juiste afdeling door te zetten! zonder vage beloftes of wat dan ook te doen.
Zelf ruim een half jaar ellende gehad met IPB.
Uiteindelijk via een vaste contactpersoon en woordvoerster van KPN was de boel geforceerd bij verschillende afdelingen waarna alles netjes was opgelost en moet zeggen de laatste maanden geen klachten meer dus merkbaar vooruit gang.
Alleen jammer dat het via een omweg moest dus als we spreken over geduld..
@Edmund
Ik heb hetzelfde.
Firmware is 1.38
Instelling in m'n EB zijn standaard, firewall staat normaal op high. Als ik dan via een proxy naar m'n ip adres ga krijg ik niets.
Zet ik de firewall op medium dan krijg ik ook de login pagina.
Aanmeldingen via de proxy zijn ook te zien in de EB log.
Hier geprobeerd met 2 verschillende proxy's terwijl ik zelf al ingelogd was.
01/19/2007 00:49:38 Duplicate user login from 64.72.123.89
01/19/2007 00:49:36 Duplicate user login from 72.8.109.226
Ik heb hetzelfde.
Firmware is 1.38
Instelling in m'n EB zijn standaard, firewall staat normaal op high. Als ik dan via een proxy naar m'n ip adres ga krijg ik niets.
Zet ik de firewall op medium dan krijg ik ook de login pagina.
Aanmeldingen via de proxy zijn ook te zien in de EB log.
Hier geprobeerd met 2 verschillende proxy's terwijl ik zelf al ingelogd was.
01/19/2007 00:49:38 Duplicate user login from 64.72.123.89
01/19/2007 00:49:36 Duplicate user login from 72.8.109.226
Dat is vrijwel bij iedere ISP zo. Je kunt dus geen reverse "gewone" lookup doen.Spearhead schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:24:
Ik ben bezig een mailservertje te configureren op mijn IPB-internet aansluiting, maar nu valt het volgende op in DNS:
[ Voor 1% gewijzigd door Arnout op 19-01-2007 09:06 . Reden: spearhead heeft gelijk ]
Het is juist andersom, je kunt geen "gewone" lookup doen (naam -> ip-adres), maar wel reverse (ip-adres -> naam); dat is juist het aparte. Maar toch verbaast het me dat een grote speler als KPN dit soort zaakjes zo slecht op orde heeft. Hiervoor heb ik Demon en later bij Xs4all gezeten, en die hadden dat prima voor elkaar.Arnout schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:47:
[...]
Dat is vrijwel bij iedere ISP zo. Je kunt dus geen reverse lookup doen.
Inderdaad zodra de firewall op Gemiddeld of Laag staat krijg je de login te zien. Zet ik hem op Hoog dan krijg ik problemen met mijn telefonie, maar krijg ik de login niet te zien.cowbell schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 01:06:
@Edmund
Ik heb hetzelfde. Firmware is 1.38 Instelling in m'n EB zijn standaard, firewall staat normaal op high. Als ik dan via een proxy naar m'n ip adres ga krijg ik niets. Zet ik de firewall op medium dan krijg ik ook de login pagina.
Verwijderd
Dan verbaast het me, djidee heeft mijn box ook geprobeerd te bereiken (ik ben 1 van zijn 3 adressen), mijn firewall staat op gemiddeld en als ik het goed las kwam hij niet bij mij binnen ...
SLA5520 als exposed host, PC achter de firewall van de box
met een dichtgetimmerde software firewall op de pc erbij .
SLA5520 als exposed host, PC achter de firewall van de box
Bij 'exposed host' staan toch alle poorten open richtin de dichtgetimmerde pc? Dus ook poort 80 en krijg je de EB dus ook niet te zien.Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:19:
Dan verbaast het me, djidee heeft mijn box ook geprobeerd te bereiken (ik ben 1 van zijn 3 adressen), mijn firewall staat op gemiddeld en als ik het goed las kwam hij niet bij mij binnen ... SLA5520 als exposed host, PC achter de firewall van de boxmet een dichtgetimmerde software firewall op de pc erbij .
Even snel een vraagje, hoe werkt het nu met slimbellen en bellen naar het buitenland?
Betaal je dan gewoon die 0,25 cent p/m buiten je belminuten om of werkt het nog anders?
(0,25 cent is voor Indonesie)
Nou okay nog een, mijn schoonmoeder heeft via een telefonische verkoop ja gezegd, maar hoe kom je daar het snelste vanaf (als ze dat mocht willen) ?
Betaal je dan gewoon die 0,25 cent p/m buiten je belminuten om of werkt het nog anders?
Nou okay nog een, mijn schoonmoeder heeft via een telefonische verkoop ja gezegd, maar hoe kom je daar het snelste vanaf (als ze dat mocht willen) ?
Vanaf de site:hjs schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:54:
Even snel een vraagje, hoe werkt het nu met slimbellen en bellen naar het buitenland?
Dit word echt buiten je belbundel om gerekend, deze geld nl alleen voor vaste nummers binnen NL.Starttarief
Slim heeft een vast starttarief van € 0,05 voor bellen naar vaste, mobiele en internationale nummers.
Tarieven buitenland
Bellen naar het buitenland kan al vanaf € 0,04 per minuut. Kijk voor een overzicht van alle tarieven op de wereldkaart.
En als je wilt opzeggen moest je volgens mij het nummer 0900-9222 hebben en dan optie 2. Is bereikbaar voor lokaal tarief, weet echter niet hoe druk het daar is...
[ Voor 4% gewijzigd door Foamy op 19-01-2007 12:55 ]
blub
Verwijderd
Een probleempje dat ik hier nog niet gezien heb:
Sinds mei 2006 IPB'er en onlangs kwam ik tot de ontdekking dat alle IPB keuzes verdwenen zijn uit MijnKPN. Ik kan dus niets meer kiezen of instellen qua nummers, voicemail delay, etc.
Heb dit zojuist maar eens bij de HD gemeld (kwam er zowaar binnen 8 minuten door via 0800 0505).
Nog meer tweakers met dit probleem?
Sinds mei 2006 IPB'er en onlangs kwam ik tot de ontdekking dat alle IPB keuzes verdwenen zijn uit MijnKPN. Ik kan dus niets meer kiezen of instellen qua nummers, voicemail delay, etc.
Heb dit zojuist maar eens bij de HD gemeld (kwam er zowaar binnen 8 minuten door via 0800 0505).
Nog meer tweakers met dit probleem?
Thnx, de tarieven had ik wel gevonden maar of het nu van je belminuten ging of hoe anders had ik nog niet begrepen.Foamy schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:54:
Dit word echt buiten je belbundel om gerekend, deze geld nl alleen voor vaste nummers binnen NL.
En als je wilt opzeggen moest je volgens mij het nummer 0900-9222 hebben en dan optie 2. Is bereikbaar voor lokaal tarief, weet echter niet hoe druk het daar is...
Verwijderd
Heb weer eens contact opgenomen met KPN HD. Zowaar!! Binnen 10 minuten contact. Tevens een HD medewerker die tenminste iets begreep van het probleem. Dus niet een...uhuhuherrrrrrrrrrr.....ik verbind u door met een collega...tuuttuuuttuuuttuuuttuuut...............tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut.
Hij kon mij mededelen dat het 80% zeker met mijn ip te maken had.........77 range. Deze range schijnt nog niet aangemeld te zijn bij diverse DNS servers en wordt dus niet herkend. Kon nog wel even duren, maar ze zijn er mee bezig.
Hij kon mij mededelen dat het 80% zeker met mijn ip te maken had.........77 range. Deze range schijnt nog niet aangemeld te zijn bij diverse DNS servers en wordt dus niet herkend. Kon nog wel even duren, maar ze zijn er mee bezig.
Verwijderd
Och - kweet niet.supermm958 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:53:
De Consumentenbond gaat zich nu ook bemoeien.
http://www.consumentenbon...lusbellen/?ticket=nietlid
Heeft toch ietwat de neiging om er een slaatje uit te slaan.
Je moet 5 euro betalen om er gebruik van te maken. En je krijgt het bedrag terug van KPN als de klacht terecht is... Pfffft. De consumenten bond vangt. En KPN is er niet bij gebaad om terug te betalen.
En je moet ook lid zijn. Aanmelden kan ter plekke.....
Verwijderd
Ik heb spijt dat ik ben overgestapt eerst planet werkte perfect nu kpn internetplusbellen niet , het lijkt wel op het oude com21 netwerk van telekabel ( nu upc ) als er veel mensen op zitten is het vet traag in het weekend vaak niet vooruit te branden . Afstand mijn huis adsl centrale cq 8 km

Verwijderd
Hier in een citaat dat ik vanmorgen vond op internet, ben helaas de bron kwijt:
AMSTERDAM - De servicedesk waar tienduizenden woedende en gefrustreerde
klanten van KPN Internet Plus Bellen heen bellen, is één grote chaos.
Personeel dat op zijn computer spelletjes speelt, privé-mail van klanten
leest, klagers bewust extra lang telefonisch 'in de wacht' zet om zo meer
geld met de betaalnummers binnen te halen en klanten van het kastje naar de
muur stuurt. Dat zegt een klokkenluider tegenover De Telegraaf. KPN ontkent.
"Wantoestanden bij KPN, maar die de zegen hebben van de leiding", verzekert
een insider bij KPN, die met de lijst met aantijgingen bij deze krant
aanklopt. Het telecomconcern ontkent echter in alle toonaarden. "Er zijn in
het verleden dingen fout gegaan, maar dat gebeurt niet meer", verzekert een
KPN-woordvoerder.
Maar de insider heeft een heel ander verhaal. "Als klant kwaad worden helpt
niet. Wordt hij of zij te lastig dan krijgt het personeel van de servicedesk
zelfs opdracht om het gesprek zo snel mogelijk af te kappen. Desnoods door
gewoon de hoorn op de haak te gooien. Maar zo ga je niet met je klanten om."
Als KPN-deskundige wil hij beslist niet met zijn naam in de krant, want dat
leidt onherroepelijk tot ontslag, verzekert hij.
Diep triest noemt hij de manier waarop KPN de klanten behandelt als zij met
een klacht aan de lijn komen over het door het concern zo aangeprezen
Internet Plus Bellen, internetten en bellen via het vertrouwde koperdraadje
dat ooit alleen voor telefonie werd gebruikt.
"Voor velen is leidt een aanvraag voor Internet Plus bellen tot een bron van
ellende. De aanhoudende stroom van klagende klanten van KPN is daar een
duidelijk bewijs van."
KPN telt nu meer dan 1 miljoen aansluitingen voor Internet Plus Bellen. Heb
je geluk en werkt de verbinding van begin af aan perfect, dan mag je in je
handen knijpen zegt de KPN-deskundige. Hapert er echter iets in de lange weg
tussen aanvraag van IPB en de werking ervan, dan is men veelal gedoemd tot
een ware lijdensweg, waarschuwt hij. KPN zelf geeft toe dat van de vele
aanvragen bij 'slechts' 5 procent iets verkeerd gaat. Per week levert dat
'een
paar honderd' klachten op. "Maar we gaan de goede kant op. Door inzet van
extra personeel lopen we in op het aantal klachten."
Het kan al meteen bij de aanvraag misgaan, waarschuwt de KPN-insider. Met
name voor degene die voor het internetten een adsl-aansluiting van KPN
hebben. Want binnen twee dagen na het versturen van de aanvraag voor
Internet Plus Bellen 'sloopt' KPN die aansluiting, waardoor internetten
verder onmogelijk is, zegt de deskundige. Dus geen mail meer en niet meer
internetbankieren of surfen. Het wachten is dan op de IPB-aansluiting. Was
bij de aanvraag gezegd dat met een week of drie de zaak wel rond zou zijn,
in de praktijk blijkt het dat het bij de 5 procent waar iets misgaat het
vele maanden kan duren voordat men via zijn nieuwe aansluiting het internet
op kan en via dezelfde dienst kan bellen.
"Stel, dat een klant zes weken na het indienen van zijn aanvraag gaat bellen
om te vragen hoe het met zijn aansluiting zit. Dan komt hij eerst bij een
service-afdeling van KPN in Enschede uit, wiens taak het is om uit te zoeken
waar de zaak is vastgelopen. Meestal komt men daar niet eens zover", zegt de
KPN-insider, "maar wordt de klant meteen doorgeschakeld naar een
service-afdeling in Amersfoort, waar gekeken moet worden hoe de zaak kan
worden opgelost. De klant heeft dan wel al heel lang in de wacht gestaan.
Niet alleen omdat het zo druk was, maar ook omdat de servicemedewerkers met
wat anders bezig waren dan hun eigenlijke werk, zoals spelletjes spelen op
hun computer of het lezen van privé-mail van klanten."
KPN-woordvoerder.
duidelijk bewijs van."
'een
Verwijderd
Ik zeg maar zo, waar rook is daar is vuur. Zo'n klokkenluider die het zat is bij zijn werkgever omdat mensen zo behandeld worden heeft het meestal wel bij het rechte eind. Dit verhaal is dus niet zomaar te negeren, ben benieuwd wat kpn hiermee gaat doen nu het uitgebreid in de Telegraaf staat.Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:56:
Bron: telegraaf.nl
Ik ben gelukkig zeer tevreden tot nu toe over mijn IPB verbinding. Enige waar ik nog mee zit is dat ik na 4 maanden nog steeds geen enkele rekening heb ontvangen, er is zelfs vorige maand 34,95 terug gestort op mijn rekening. Het geld heb ik wel uit voorzorg opzij gelegt maar ik ga echt geen slapende honden wakker maken. Moeten ze maar zorgen dat ze de boel op orde hebben bij KPN, ook administratief.
Verwijderd
ja dat er problemen zijn bij kpn is geen geheim. Maar je moet het zien als een mooi leuk nieuw product wat nu meer dan een miljoen aansluitingen telt. Nog geen 5% van die aansluiting heeft problemen. De mensen die waar het allemaal wel goed werkt en er heel tevreden mee zijn die zie je bijna nooit op dit soort forums "Positieve" opmerking maken over kpn.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:47:
Okay Chriskeomg,
Heb gehoort dat er bijna een nieuwe firmware in zit te komen wat dan weer een hele hoop problemen gaat oplossen. Het is ook echt heel vervelend als je een probleem hebt en je word er maar niet mee geholpen maar zodra hun een melding daarvan maken word er echt wel iets aangedaan maar mensen moeten niet altijd denken dat hun de enige zijn met problemen.
We leven in 2007 bijna iedereen heeft een mobiel dus bereikbaar zijn zal geen groot probleem zijn.
Verwijderd
Recapitulatie uit een eerder deel;
We hadden een box (siemens) met 1.38. Alles werkte goed, girotel per modem, printer..enz. Kregen van KPN het 1.40 kadootje. Wegvallende verbinding van de telefoon bij het bellen.( Toen dacht de HD dat de modem overleden was) Box werd omgeruild voor een andere siemens met 1.38. Telefonisch werd er afgesproken en ook vermeld dat wij niet weer zo'n kadootje wilden hebben. Alles werkte ....tot woensdagnacht rond 01.30. Toen werd in onze goed werkende box de 1.40 gepropt....afspraak ? wat afspraak...gewoon stront eigenwijs zijn.
Nu, geen last van een wegvallende telefoon verbinding met 1.40...pluspunt. Maar nu werkt girotel per modem niet meer...minpunt.
Totale score 0
edit: dikke min punt, verbinding wordt nu verbroken na een aantal minuten bellen.
P.s: Ja, ik weet dat er staat vermeld dat tele-bankieren per modem niet ondersteund wordt.
We hadden een box (siemens) met 1.38. Alles werkte goed, girotel per modem, printer..enz. Kregen van KPN het 1.40 kadootje. Wegvallende verbinding van de telefoon bij het bellen.( Toen dacht de HD dat de modem overleden was) Box werd omgeruild voor een andere siemens met 1.38. Telefonisch werd er afgesproken en ook vermeld dat wij niet weer zo'n kadootje wilden hebben. Alles werkte ....tot woensdagnacht rond 01.30. Toen werd in onze goed werkende box de 1.40 gepropt....afspraak ? wat afspraak...gewoon stront eigenwijs zijn.
Nu, geen last van een wegvallende telefoon verbinding met 1.40...pluspunt. Maar nu werkt girotel per modem niet meer...minpunt.
Totale score 0
edit: dikke min punt, verbinding wordt nu verbroken na een aantal minuten bellen.
P.s: Ja, ik weet dat er staat vermeld dat tele-bankieren per modem niet ondersteund wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 19:55 ]
Verwijderd
Nou wil ik niet lullig doen ofzo maar dit is dus gewoon echt onzin. Een bedrijf als kpn zal toch zeker wel beveiligingen op de pc hebben staan. Zat laatst nog met een medewerker aan de telefoon die wist mij te vertellen dat ze niet eens toegang tot internet hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:50:
Hier in een citaat dat ik vanmorgen vond op internet, ben helaas de bron kwijt:
KPN-woordvoerder.
duidelijk bewijs van."
'een
*Edit*
Btw mocht je eerdere adsl verbinding eerder gesloopt worden dan dat je ipb hebt krijg je van kpn tijdelijk andere inlog gegevens zodat je nog steeds gewoon kunt surfen.
D'r wordt gewoon helemaal niks ondersteund door die prutsers.P.s: Ja, ik weet dat er staat vermeld dat tele-bankieren per modem niet ondersteund wordt.
Waarom zouden ze nou in hemelsnaam een DMZ blokkeren? D'r is toch geen enkele technische reden te verzinnen waarom je geen DMZ zou kunnen gebruiken?
Ze blokkeren ook het gebruik van een losse IP telefoon zodat je niet via Voipbuster kan bellen. Via de Siemens doos kan het wel, via de Thomson kan het niet.
Echt ik snap KPN/Planet niet hoor...
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Op http://www.slimbellen.nl/wereldkaart.aspx?name=wereld staat een kaartje met de tarieven naar de verschillende landen.hjs schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:54:
Even bellen naar 0900-9222 of het tijdelijke nummer 0800-0505 en het voorleggen aan de annuleringsafdeling.Nou okay nog een, mijn schoonmoeder heeft via een telefonische verkoop ja gezegd, maar hoe kom je daar het snelste vanaf (als ze dat mocht willen) ?
Wat heb ik nu? Siemens EPB, analoge lijn, HetNet IPB.
Nadat IPB een paar maanden goed gewerkt heeft zijn er storingen gekomen:
- Gebeld worden werkt niet
- Bellen naar vaste nummers werkte een tijdje niet
- Bellen naar vaste nummers werkte later weer wel;
- Toen werkte bellen naar mobiele nummers een tijd niet,
- Na rebooten EPB weer wel;
- Voor de zekerheid nog eens 1369 gebeld (in ieder geval het juiste nr. uit het boekje)
Wat is dit voor onzin?
Internet werkt goed.
Ook enkele uren na opnieuw activeren voor de zekerheid is het nummer niet bereikbaar.
Portering is gebeurd (geen kiestoon na **). Dit was overigens al eerder zo.
Andere dingen die geprobeerd zijn: EPB meerdere malen herstarten; kabel opnieuw aansluiten met meegeleverde doos en modulaire kabel; één gewone analoge telefoon aansluiten; draadloos basisstation meer dan 3 meter van EPB af zetten (en verder nog teveel stappen om op te noemen).
Er draait geen Skype oid op de aangesloten PC.
Alle normale lampjes (DSL, VOIP etc.) branden.
Er flikkeren geen lampjes (tel1 of tel2) wanneer het nummer gebeld wordt; wel wanneer men naar buiten belt. Telefoon aangesloten op tel1 (lomp genoeg correspondeert lampje rechtsvoor, tel2, met aansluiting tel1 op de achterkant, als je dus vanuit dezelfde kant bekeken de meest rechtse aansluiting neemt).
Een oproep duurt heel lang en eindigt dan in een "niet bereikbaar" toon.
De dame in kwestie die mij dit heeft aan laten leggen vraagt zich nu af of ze KPN dit niet had moeten laten doen. Overigens, ze heeft zelf of op advies van haar kinderen voor IPB gekozen, ik zou dat nooit hebben geadviseerd o.a. vanwege de "bejaarden-alarmcentrale" die ook aangesloten is --- maar niet tijdens het testen.
Mijn antwoord was:
- Je zou zelf ook in dat geval heel lang moeten bellen voor een oplossing
- Door KPN-monteurs wordt (ook) geblunderd (ik ken daar voorbeelden van)
- Ze proberen zelf langskomen zo lang mogelijk uit te stellen
- Als blijkt dat je zelf iets veranderd / vern**kt hebt betaal je hoge voorrijkosten
- Je hebt zelf iets veranderd, namelijk geïnstrueerd door de helpdesk de draden weer aangesloten zoals vóór de portering, maar dat ook nog eens op een onjuiste manier, nl. met het telefoon-draadje vanaf de splitter in de DSL-ingang van de IPB. Dat kon natuurlijk noooit werken.
Dus... zijn er ervaringen met door KPN aangesloten verbindingen? Zijn die daadwerkelijk zoveel storingsvrijer? Ik denk dat dat een fabeltje is. Het is en blijft een onbetrouwbaar product, en ik denk niet dat daar snel verandering in komt.
Wat mij betreft: niet voor kiezen, die zooi. Het is geen alternatief voor de vaste lijn. En daarmee lacht KPN weer in zijn vuistje, want door zelf een niet-reëel en goedkoper alternatief te bieden willen ze de hoge prijzen voor de vaste lijnen rechtvaardigen. (Intussen heb ik er dus behoorlijk de pest in, dat snapt iedereen.)
Nadat IPB een paar maanden goed gewerkt heeft zijn er storingen gekomen:
- Gebeld worden werkt niet
- Bellen naar vaste nummers werkte een tijdje niet
- Bellen naar vaste nummers werkte later weer wel;
- Toen werkte bellen naar mobiele nummers een tijd niet,
- Na rebooten EPB weer wel;
- Voor de zekerheid nog eens 1369 gebeld (in ieder geval het juiste nr. uit het boekje)
Wat is dit voor onzin?
Internet werkt goed.
Ook enkele uren na opnieuw activeren voor de zekerheid is het nummer niet bereikbaar.
Portering is gebeurd (geen kiestoon na **). Dit was overigens al eerder zo.
Andere dingen die geprobeerd zijn: EPB meerdere malen herstarten; kabel opnieuw aansluiten met meegeleverde doos en modulaire kabel; één gewone analoge telefoon aansluiten; draadloos basisstation meer dan 3 meter van EPB af zetten (en verder nog teveel stappen om op te noemen).
Er draait geen Skype oid op de aangesloten PC.
Alle normale lampjes (DSL, VOIP etc.) branden.
Er flikkeren geen lampjes (tel1 of tel2) wanneer het nummer gebeld wordt; wel wanneer men naar buiten belt. Telefoon aangesloten op tel1 (lomp genoeg correspondeert lampje rechtsvoor, tel2, met aansluiting tel1 op de achterkant, als je dus vanuit dezelfde kant bekeken de meest rechtse aansluiting neemt).
Een oproep duurt heel lang en eindigt dan in een "niet bereikbaar" toon.
De dame in kwestie die mij dit heeft aan laten leggen vraagt zich nu af of ze KPN dit niet had moeten laten doen. Overigens, ze heeft zelf of op advies van haar kinderen voor IPB gekozen, ik zou dat nooit hebben geadviseerd o.a. vanwege de "bejaarden-alarmcentrale" die ook aangesloten is --- maar niet tijdens het testen.
Mijn antwoord was:
- Je zou zelf ook in dat geval heel lang moeten bellen voor een oplossing
- Door KPN-monteurs wordt (ook) geblunderd (ik ken daar voorbeelden van)
- Ze proberen zelf langskomen zo lang mogelijk uit te stellen
- Als blijkt dat je zelf iets veranderd / vern**kt hebt betaal je hoge voorrijkosten
- Je hebt zelf iets veranderd, namelijk geïnstrueerd door de helpdesk de draden weer aangesloten zoals vóór de portering, maar dat ook nog eens op een onjuiste manier, nl. met het telefoon-draadje vanaf de splitter in de DSL-ingang van de IPB. Dat kon natuurlijk noooit werken.
Dus... zijn er ervaringen met door KPN aangesloten verbindingen? Zijn die daadwerkelijk zoveel storingsvrijer? Ik denk dat dat een fabeltje is. Het is en blijft een onbetrouwbaar product, en ik denk niet dat daar snel verandering in komt.
Wat mij betreft: niet voor kiezen, die zooi. Het is geen alternatief voor de vaste lijn. En daarmee lacht KPN weer in zijn vuistje, want door zelf een niet-reëel en goedkoper alternatief te bieden willen ze de hoge prijzen voor de vaste lijnen rechtvaardigen. (Intussen heb ik er dus behoorlijk de pest in, dat snapt iedereen.)
[ Voor 3% gewijzigd door pinockio op 20-01-2007 00:14 ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Ok jongens, dit móet ik even posten.
Omstreeks 6 januari heb ik via Mijn Gegevens bij Planet Internet mijn huidige abonnement (Internetplusbellen Advanced - 12 Mb/s-1 Mb/s) omgezet in een Planet InternetPlusBellen Advanced en Mine. Ja, je leest het goed: Advanced!
Dit nadat ik op GoT in de Mine thread eerst had gelezen dat iemand dit had opgemerkt en vroeg of dit zou werken.
Nou gebruik ik redelijk veel Usenet (NewsLeecher via Eweka). Tegelijk draai ik ook DU Meter om een oogje op mijn verbinding te kunnen houden.
Sinds begin januari is te zien op DU Meter dat mijn 'bruto' internetsnelheid niet meer constant bijna voluit gaat (gemiddeld 1,25 mB/sec) maar dat om de paar seconden de snelheid enorm onderuit gaat en dat dit soms een seconde of 2, 3 helemaal op 0 staat.
Dit was ook duidelijk Via NewsLeecher te merken/zien.
Nou, je kunt je wel voorstellen dat ik zwaar zat te balen. Waaraan kon dat liggen? Eweka, Planet, etc?
Ik kreeg een brief thuis dat mijn abonnement idd. zoals aangevraagd was omgezet en dat ze met de 'werkzaamheden' binnen enkele weken klaar zouden zijn...
En wat schetst nu vannacht mijn verbazing?
Ik was wat aan het surfen en mijn NewsLeecher stond vol aan. Ik kreeg om 01:12 uur een mailtje van Planet dat mijn aansluiting gereed is.
Nou, fijn natuurlijk! Uitgeprint en opgeborgen. Na een tijdje doorsurfen zie ik dat mijn DU Meter al een hele tijd lang een maximale download van 1,27 mB/sec aangeeft, dus zónder drops!
Vervolgens kijk ik in NwewsLeecher: ook daar gewoon weer een maximale strakke download.
Maar nus het meest bizarre:
In de webconfiguratie van mijn SEB zag ik bij Status - Internet het volgende staan:
Internet
Connection status: Connected (3:07:40:51)
Connection mode: Always on
IP address: xx.xx.xxx.x
MAC address: 00:01:E3:C4:9A:81
Default gateway: 195.190.249.18
Preferred DNS server: 208.67.222.222
Alternate DNS server: 208.67.220.220
Downstream rate: 15373 kbps
Upstream rate: 1028 kbps
PPPoE pass-through: Enabled
UPnP: Disabled
ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 15373 kbps (downstream) / 1028 kbps (upstream)
Noise margin: 8 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Line attenuation: 14 dB (downstream) / 13 dB (upstream)
Output power: 20 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)
Status: Enabled
NAT table: 1374 entries
Dynamic DNS
Status: Disabled
Ja, je ziet het goed: 15373 kbps down!!!
Dat is dus de internetsnelheid waarin mijn modem is ingetraint, toch?
Mijn downloadsnelheid (getest via NewsLeecher) is nog steeds 1,27 mB/sec max.
Wat zeggen jullie hiervan?
Omstreeks 6 januari heb ik via Mijn Gegevens bij Planet Internet mijn huidige abonnement (Internetplusbellen Advanced - 12 Mb/s-1 Mb/s) omgezet in een Planet InternetPlusBellen Advanced en Mine. Ja, je leest het goed: Advanced!
Dit nadat ik op GoT in de Mine thread eerst had gelezen dat iemand dit had opgemerkt en vroeg of dit zou werken.
Nou gebruik ik redelijk veel Usenet (NewsLeecher via Eweka). Tegelijk draai ik ook DU Meter om een oogje op mijn verbinding te kunnen houden.
Sinds begin januari is te zien op DU Meter dat mijn 'bruto' internetsnelheid niet meer constant bijna voluit gaat (gemiddeld 1,25 mB/sec) maar dat om de paar seconden de snelheid enorm onderuit gaat en dat dit soms een seconde of 2, 3 helemaal op 0 staat.
Dit was ook duidelijk Via NewsLeecher te merken/zien.
Nou, je kunt je wel voorstellen dat ik zwaar zat te balen. Waaraan kon dat liggen? Eweka, Planet, etc?
Ik kreeg een brief thuis dat mijn abonnement idd. zoals aangevraagd was omgezet en dat ze met de 'werkzaamheden' binnen enkele weken klaar zouden zijn...
En wat schetst nu vannacht mijn verbazing?
Ik was wat aan het surfen en mijn NewsLeecher stond vol aan. Ik kreeg om 01:12 uur een mailtje van Planet dat mijn aansluiting gereed is.
Nou, fijn natuurlijk! Uitgeprint en opgeborgen. Na een tijdje doorsurfen zie ik dat mijn DU Meter al een hele tijd lang een maximale download van 1,27 mB/sec aangeeft, dus zónder drops!
Vervolgens kijk ik in NwewsLeecher: ook daar gewoon weer een maximale strakke download.
Maar nus het meest bizarre:
In de webconfiguratie van mijn SEB zag ik bij Status - Internet het volgende staan:
Internet
Connection status: Connected (3:07:40:51)
Connection mode: Always on
IP address: xx.xx.xxx.x
MAC address: 00:01:E3:C4:9A:81
Default gateway: 195.190.249.18
Preferred DNS server: 208.67.222.222
Alternate DNS server: 208.67.220.220
Downstream rate: 15373 kbps
Upstream rate: 1028 kbps
PPPoE pass-through: Enabled
UPnP: Disabled
ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 15373 kbps (downstream) / 1028 kbps (upstream)
Noise margin: 8 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Line attenuation: 14 dB (downstream) / 13 dB (upstream)
Output power: 20 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)
Status: Enabled
NAT table: 1374 entries
Dynamic DNS
Status: Disabled
Ja, je ziet het goed: 15373 kbps down!!!
Dat is dus de internetsnelheid waarin mijn modem is ingetraint, toch?
Mijn downloadsnelheid (getest via NewsLeecher) is nog steeds 1,27 mB/sec max.
Wat zeggen jullie hiervan?
Verwijderd
Dat komt omdat je Mine hebt. Dan krijg je een ADSL2+ verbinding waarbij een gedeelte in het modem gereserveerd is voor Mine, dus uiteindelijk zou je nog steeds een 12Mb/s verbinding moeten hebben op je computers.
Verwijderd
Wie heeft er al ervering met terug stappen van internet en niet bellen naar gewoon isdn en adsl direct?
ISDN wordt al met twee weken geregeld, alleen men zegt nu pas dat de adsl daarna nog 3weken gaat duren. Meer mensen die ervaring?
en oja, volgens medwerken Dhr. G zijn alle posters hier leugenaars. Alles wat hier staat is niet waar. Het is maar hoe je over je klanten denkt.
ISDN wordt al met twee weken geregeld, alleen men zegt nu pas dat de adsl daarna nog 3weken gaat duren. Meer mensen die ervaring?
en oja, volgens medwerken Dhr. G zijn alle posters hier leugenaars. Alles wat hier staat is niet waar. Het is maar hoe je over je klanten denkt.
Verwijderd
Dan is dhr G rijp voor opname, zoek mijn posts op, kijk mijn profiel.. i rest my case. Zegt meer over hem als over zijn collega's en de posters hier 
@ hierboven
Het gaat inderdaad zolang duren om alles weer op rit te krijgen. In de centrale gaat eerst je gehele aansluiting gesloopt worden. Dan wordt er een ISDN aansluiting (zal je vast je reden voor hebben) opnieuw aangelegd. Na oplevering gaat er opnieuw een ADSL order gedaan worden, monteur krijgt opdracht om een ADSL over ISDN te leggen in de centrale en alle systemen (ISP's, radius, administratie etc) worden weer ingelicht dat er bij jou een ADSL aansluiting ligt. Als iedereen teruggekoppeld heeft wordt logistiek eventueel aangestuurd voor modem en brief met inloggegevens en voila, van begin tot het eind ben je als alles meeloopt 5 tot 6 weken verder.... Maar dan ben je wel van je IPB af
@ hierboven
Het gaat inderdaad zolang duren om alles weer op rit te krijgen. In de centrale gaat eerst je gehele aansluiting gesloopt worden. Dan wordt er een ISDN aansluiting (zal je vast je reden voor hebben) opnieuw aangelegd. Na oplevering gaat er opnieuw een ADSL order gedaan worden, monteur krijgt opdracht om een ADSL over ISDN te leggen in de centrale en alle systemen (ISP's, radius, administratie etc) worden weer ingelicht dat er bij jou een ADSL aansluiting ligt. Als iedereen teruggekoppeld heeft wordt logistiek eventueel aangestuurd voor modem en brief met inloggegevens en voila, van begin tot het eind ben je als alles meeloopt 5 tot 6 weken verder.... Maar dan ben je wel van je IPB af
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 10:41 ]
Ik heb ipb kpn lite al een maand , 2 weken geleden ook Mine besteld,
was vandaag toevallig aan het kijken in mijn Thomson instellingen en....
Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 23:17:44
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 518 / 12.004
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
dus das toch aardig snel... nu nog de doos met de tuner aan de deur ondvangen
was vandaag toevallig aan het kijken in mijn Thomson instellingen en....
Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 23:17:44
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 518 / 12.004
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
dus das toch aardig snel... nu nog de doos met de tuner aan de deur ondvangen
Neem contact op met KPN en stel het volgende voor:Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:36: Het gaat inderdaad zolang duren om alles weer op rit te krijgen. In de centrale gaat eerst je gehele aansluiting gesloopt worden. Dan wordt er een ISDN aansluiting (zal je vast je reden voor hebben) opnieuw aangelegd. Na oplevering gaat er opnieuw een ADSL order gedaan worden, monteur krijgt opdracht om een ADSL over ISDN te leggen in de centrale en alle systemen (ISP's, radius, administratie etc) worden weer ingelicht dat er bij jou een ADSL aansluiting ligt. Als iedereen teruggekoppeld heeft wordt logistiek eventueel aangestuurd voor modem en brief met inloggegevens en voila, van begin tot het eind ben je als alles meeloopt 5 tot 6 weken verder.... Maar dan ben je wel van je IPB af
1. ISDN aansluiten op reservepaar
2. ADSL aansluiten (over ISDN-lijn op reservepaar)
3. Telefoonnummers van IPB doorschakelen naar nieuw ISDN nummer(s)
4. Telefoonnummers die je wilt behouden laten toevoegen aan ISDN en IPB opzeggen
Spreek af om extra kosten te verrekenen.
In het verleden heb ik gebruik gemaakt van een dergelijke constructie bij de overstap van analoge telefonie + adsl naar isdn + adsl. Ik heb toen verzocht om de extra kosten te verrekenen. KPN heeft toen aan mijn verzoek voldaan. KPN kan zeer soepel zaken regelen wanneer je met een goed doordacht voorstel komt en dit technisch gezien uitvoerbaar is.
Dus... wanneer ik een probleem heb met IPB en dat in dit topic post, dan ben ik binnen de stelling van de heer G. een leugenaar. Het moet niet veel gekker worden. Mocht de heer G dit bericht lezen, dan mag hij met mij contact opnemen om te praten over mjin probleem met het product IPB. Ik wil hem vervolgens graag uitnodigen om mijn telefoonverbinding thuis te testen. Er wacht hem een feestelijk ontvangst met koffie, thee en gebak naar keuze.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:05: en oja, volgens medwerken Dhr. G zijn alle posters hier leugenaars. Alles wat hier staat is niet waar. Het is maar hoe je over je klanten denkt.
Mag ik vragen wie dhr G. is?boukej schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:46:
[...]
Dus... wanneer ik een probleem heb met IPB en dat in dit topic post, dan ben ik binnen de stelling van de heer G. een leugenaar. Het moet niet veel gekker worden. Mocht de heer G dit bericht lezen, dan mag hij met mij contact opnemen om te praten over mjin probleem met het product IPB. Ik wil hem vervolgens graag uitnodigen om mijn telefoonverbinding thuis te testen. Er wacht hem een feestelijk ontvangst met koffie, thee en gebak naar keuze.
PSN: djmurcielago
Ik had/heb Planet InternetPlusBellen Advanced. Dat is dus al op een ADSL2+ lijn. Niets nieuws dus.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 08:09:
Dat komt omdat je Mine hebt. Dan krijg je een ADSL2+ verbinding waarbij een gedeelte in het modem gereserveerd is voor Mine, dus uiteindelijk zou je nog steeds een 12Mb/s verbinding moeten hebben op je computers.
Het bijzondere is juist dat officieel bovenstaande mogelijkheid van internet, telefoon en televisie met mijn snelheid (nog) niet mogelijk was.
De enige 2 paketten IPB met Mine die (nu nog) te krijgen zijn bij Planet zijn InternetPlusBellen Economy en Mine (1,5 Mbit down) + InternetPlusBellen Standard en Mine (3 Mbit down).
De reden daarvan is, heb ik begrepen, dat ze een ruime marge nemen en zéker weten dat ze deze snelheden kunnen garanderen.
En nu heb ik dus het Advanced pakket (12 Mbit down)....!
Verwijderd
Ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij heb ik nu isdn1 + ADSL en wordt er voor klein bedrijf er op de isdn ook een nummer gezet voor het geval (of eigenlijk altijd) er geen bellen via de EB mogelijk is.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:36:
@ hierboven
Verwijderd
Een kennis van mij in NH (woon zelf achter de kranten) kon direct over zonder problemen. Bepje Mw B hier mee geconfronteerd. Haar woorden, ieder klant is uniek wat voor de ene kan hoeft niet voor de andere mogelijk te zijn. DUS.boukej schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:33:
[...]
Neem contact op met KPN en stel het volgende voor:
1. ISDN aansluiten op reservepaar
2. ADSL aansluiten (over ISDN-lijn op reservepaar)
3. Telefoonnummers van IPB doorschakelen naar nieuw ISDN nummer(s)
4. Telefoonnummers die je wilt behouden laten toevoegen aan ISDN en IPB opzeggen
Spreek af om extra kosten te verrekenen.
In het verleden heb ik gebruik gemaakt van een dergelijke constructie bij de overstap van analoge telefonie + adsl naar isdn + adsl. Ik heb toen verzocht om de extra kosten te verrekenen. KPN heeft toen aan mijn verzoek voldaan. KPN kan zeer soepel zaken regelen wanneer je met een goed doordacht voorstel komt en dit technisch gezien uitvoerbaar is.
Ten eerste neem ik aan dat je met internet en niet bellen cynisch bedoeld dat je InternetPlusBellen niet goed functioneert. Mocht het zo zijn dat je geen IPB hebt, dan is je vraag hier niet op zijn plaats (dit onderdeel gaat over InternetPlusBellen).Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:05: Wie heeft er al ervering met terug stappen van internet en niet bellen naar gewoon isdn en adsl direct?
Ik heb je posts even doorgelezen. Ik haal hieruit dat je IPB met ISDN-1 als backup hebt. Je vraagt je af of je gemakkelijk terug kunt naar ISDN i.c.m. ADSL (je wilt van IPB af). Een vriend van jou heeft zijn installatie terug laten zetten. Je vraagt je af of dit ook met jou installatie gaat lukken. Je hebt hierover contact gehad met KPN. Het antwoord van KPN bracht je aan het twijfelen over de slagingskans.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:26:[...] Een kennis van mij in NH (woon zelf achter de kranten) kon direct over zonder problemen. Bepje Mw B hier mee geconfronteerd. Haar woorden, ieder klant is uniek wat voor de ene kan hoeft niet voor de andere mogelijk te zijn. DUS.
Klopt dat?
Zo ja, neem dan contact op met KPN en laat het hun regelen. Stel hierbij een aantal voorwaarden zoals dat je niet zonder telefoon komt te zitten en dat je door kunt gaan met internetten (et cetera).
Zo nee en je wilt hier bruikbare antwoorden op je vragen die van toepassing zijn op jou situatie, dan raad ik je aan om je vragen duidelijk en volledig te stellen, waarin je aangeeft wat je situatie is en waar je heen wilt.
De antwoorden van de forummers zijn volgens mij correct op basis van de input die jij geeft en zijn gebaseerd op persoonlijke ervaringen met KPN.
[ Voor 219% gewijzigd door boukej op 20-01-2007 22:18 ]
Verwijderd
Er is geen twijfel of het wel of niet lukt want de KPN heeft aangegeven dat het niet kan. Ik heb geen backup van ISDN, maar zo is volgens mij gewonn de techinische sistuatie waar ze volgens mij gebruik van zouden kunnen maken als ze zouden willen. Klopt dit? Ik meen dit eerder gelezen te hebben, maar kan dat niet meer vinden.boukej schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:45:
[...]
Ten eerste neem ik aan dat je met internet en niet bellen cynisch bedoeld dat je InternetPlusBellen niet goed functioneert. Mocht het zo zijn dat je geen IPB hebt, dan is je vraag hier niet op zijn plaats (dit onderdeel gaat over InternetPlusBellen).
[...]
Ik heb je posts even doorgelezen. Ik haal hieruit dat je IPB met ISDN-1 als backup hebt. Je vraagt je af of je gemakkelijk terug kunt naar ISDN i.c.m. ADSL (je wilt van IPB af). Een vriend van jou heeft zijn installatie terug laten zetten. Je vraagt je af of dit ook met jou installatie gaat lukken. Je hebt hierover contact gehad met KPN. Het antwoord van KPN bracht je aan het twijfelen over de slagingskans.
Klopt dat?
Zo ja, neem dan contact op met KPN en laat het hun regelen. Stel hierbij een aantal voorwaarden zoals dat je niet zonder telefoon komt te zitten en dat je door kunt gaan met internetten (et cetera).
Zo nee en je wilt hier bruikbare antwoorden op je vragen die van toepassing zijn op jou situatie, dan raad ik je aan om je vragen duidelijk en volledig te stellen, waarin je aangeeft wat je situatie is en waar je heen wilt.
De antwoorden van de forummers zijn volgens mij correct op basis van de input die jij geeft en zijn gebaseerd op persoonlijke ervaringen met KPN.
Mijn vraag was volgens mij duidelijk. Zijn er mensen op het forum die ook al zijn terug gegaan van InternetPlusBellen naar de oude situatie en oke dan voornamelijk ISDN en wat is hun ervaring. Ik kreeg gisteren een brief van de KPN die ik moest terug sturen. Hierbij zat een voorbedrukte retour enveloppe aan: Afd. importretering/ipb te Leeuwarden. Dit geeft mij de indruk dat er meer mensen zijn die terug gaan als je voorgedrukt enveloppe hebt en een aparte afdeling.
De opmerking van Meneer G was over het gehele forum in niet mijn postings alleen.
Verwijderd
De situatie zoals je schetste resulteert in het antwoord dat ik gaf. Als KPN het ook al aangeeft dat je niet zonder signaalverlies terug kan onderschrijft het alleen maar.
Het feit dat er voorgedrukte enveloppen gebruikt worden zegt niets over de hoeveelheid klanten. Ik heb voor een reparatiebedrijf gewerkt en weet dat ze daar voorgedrukte enveloppen per 1000 stuks bestellen met logo en de afdeling waarvanaf de post komt (administratie, verkoop spareparts en logistics). Dit oogt professioneel en de kosten zijn niet erg veel hoger als blanco's met losse labels / stempels van adressen voorzien.
In Leeuwarden zit de afdeling die de nummerporteringen bewaakt, "vroeger" toen ik IB aansloot moest ik ook een porteringsverklaring naar Leeuwarden sturen om mijn nummer over te laten zetten.
Volgens mij (maar correct me if i'm wrong) is die procedure nu bij de orderaanvraag ingebouwd.
Het feit dat er voorgedrukte enveloppen gebruikt worden zegt niets over de hoeveelheid klanten. Ik heb voor een reparatiebedrijf gewerkt en weet dat ze daar voorgedrukte enveloppen per 1000 stuks bestellen met logo en de afdeling waarvanaf de post komt (administratie, verkoop spareparts en logistics). Dit oogt professioneel en de kosten zijn niet erg veel hoger als blanco's met losse labels / stempels van adressen voorzien.
In Leeuwarden zit de afdeling die de nummerporteringen bewaakt, "vroeger" toen ik IB aansloot moest ik ook een porteringsverklaring naar Leeuwarden sturen om mijn nummer over te laten zetten.
Volgens mij (maar correct me if i'm wrong) is die procedure nu bij de orderaanvraag ingebouwd.
Het kan dat de systemen van KPN nog niet aangepast zijn om dergelijke changes te verwerken.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 09:42: [...] Er is geen twijfel of het wel of niet lukt want de KPN heeft aangegeven dat het niet kan. Ik heb geen backup van ISDN, maar zo is volgens mij gewonn de techinische sistuatie waar ze volgens mij gebruik van zouden kunnen maken als ze zouden willen. Klopt dit? Ik meen dit eerder gelezen te hebben, maar kan dat niet meer vinden.
Zo kon ik bijvoorbeeld een aantal maanden IPB voor particulieren niet om laten zetten naar IPB voor zakelijke klanten. De verwachting was dat dit nog twee maand zou duren.
Ik neem aan dat KPN nog geen standaard oplossing heeft voor je vraag en daarom aangeeft dat het niet kan. Dat je vervolgens een brief ontvangt die je terug moet sturen zaait bij mij verwarring bij de stelling dat het niet kan. Ik krijg de indruk dat terugzetten naar de oude situatie meer tijd dus geld kost dan KPN wil uitgeven. Blijkbaar werkt lang volhouden?
Dat is zo, je vraag daarbij tevens naar ervaring over de tijdsduur die KPN neemt om 't op te lossen. Daar krijg je antwoord op van Tasselhof. Vervolgens reageer ik hierop met een mogelijk voorstel. Daarna ontstaat er in mijn ogen wat onduidelijkheid.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 09:42: Mijn vraag was volgens mij duidelijk. Zijn er mensen op het forum die ook al zijn terug gegaan van InternetPlusBellen naar de oude situatie en oke dan voornamelijk ISDN en wat is hun ervaring.
Ik ben zeer benieuwd naar de inhoud van die brief. Daarnaast ben ik benieuwd hoe KPN jou verzoek in behandeling neemt en hoe KPN het oplost. Blijkt uit die brief dat terug naar ISDN + ADSL wel mogelijk is of kom je hiermee in een voor-traject waarbij gekeken wordt hoe KPN het gaat oplossen?Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 09:42: Ik kreeg gisteren een brief van de KPN die ik moest terug sturen. Hierbij zat een voorbedrukte retour enveloppe aan: Afd. importretering/ipb te Leeuwarden. Dit geeft mij de indruk dat er meer mensen zijn die terug gaan als je voorgedrukt enveloppe hebt en een aparte afdeling.
Ik gok dat KPN kiest voor een oplossing die (nog) niet standaard voorkomt binnen hun systemen.
[ Voor 8% gewijzigd door boukej op 21-01-2007 10:45 ]
Besef dan wel dan de Helpdesk hier je helemaal niet mee kan helpen, hoog uit doorverbinden...
Just a simple thought....
Verwijderd
Ik wil ook terug van IPB naar een normale analoge of isdn1 lijn en ADSL. Ik ben in juni van het afgelopen jaar overgegaan naar IPB, echter mijn Voipbuster (geconfigureerd in een ATA) is niet goed werkend te krijgen samen met de experiabox. Bij inkomende gesprekken is de beller niet te horen. Aangezien bij de helpdesk geen idee hadden waar ik het over had, laat staan dat ze een oplossing konden aandragen, heb ik mijn ''oude" ISDN (Thomson 510I) modem weer aangesloten. Dit werkte goed, tot afgelopen woensdag. Geen internet meer, op mijn scherm verscheen een mededeling dat ik i.v.m. administratieve redenen geen internet had. Dus maar even Planet gebeld. Hoe dit verliep stond afgelopen donderdag in de krant te lezen, een grote chaos. Niemand weet iets en niemand weet waarom. Het enige waar ze goed in zijn is je in de wacht te laten staan, zelfs van goed doorverbinden hebben ze geen kaas als ook weten wie je probleem moet behandelen. Uiteindelijk 3 uur aan de telefoon gehangen en ongeveer 10 minuten met div. niet automatische telefoonbeantwoorders gesproken. Naar zeggen schijnen de inloggevens die ik voor mijn Thomson modem had niet meer te werken waardoor ik nu alsnog verplicht moet omschakelen naar de experiabox met alle ellende van dien.
Tevens is mij verteld dat ik pas na 1 jaar mijn aansluiting kan omzetten naar een normale analoge/isdn lijn met ADSL en dit ZONDER kosten.
Het verhaal wat hierboven staat dat je enkele weken zonder ADSL zit is alleen maar pesten van klanten technisch is dit geen enkel probleem om dit allemaal tegelijkertijd te laten verlopen. Uiteindelijk is het overgaan naar IPB ook zonder onderbreking gegaan en waren er diverse signalen tegelijkertijd aanwezig. Zelfs het overgaan van de ene provider naar de andere hoeft niet zonder onderbreking. Ik ben ruim een jaar geleden (helaas) verplicht moeten overstappen van Tiscali naar Planet dit is ook zonder onderbreking gegaan aangezien de overstap gebeurde op het moment dat ik zelf de inloggegevens van Planet in mijn modem ingaf. Helaas zit ik op een telefooncentrale waar alleen KPN ADSL levert, anders was ik allang bij KPN weggeweest.
Overigens KPN is nog steeds met alles erg duur en proberen nog steeds zoveel mogelijk misbruik te maken van onwetende klanten en de monopoliepositie die ze op de diverse telefooncentrales hebben.
De Italiaanse telecom biedt voor € 10,-- per maand onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in europa en noord amerika aan vanaf een normale vaste lijn. KPN doet voor hetzelfde geld alleen Nederland. KPN was bagger en is het nog steeds. In telecom land is het niet de vraag wie goed is maar wie de minst slechte is.
Tevens is mij verteld dat ik pas na 1 jaar mijn aansluiting kan omzetten naar een normale analoge/isdn lijn met ADSL en dit ZONDER kosten.
Het verhaal wat hierboven staat dat je enkele weken zonder ADSL zit is alleen maar pesten van klanten technisch is dit geen enkel probleem om dit allemaal tegelijkertijd te laten verlopen. Uiteindelijk is het overgaan naar IPB ook zonder onderbreking gegaan en waren er diverse signalen tegelijkertijd aanwezig. Zelfs het overgaan van de ene provider naar de andere hoeft niet zonder onderbreking. Ik ben ruim een jaar geleden (helaas) verplicht moeten overstappen van Tiscali naar Planet dit is ook zonder onderbreking gegaan aangezien de overstap gebeurde op het moment dat ik zelf de inloggegevens van Planet in mijn modem ingaf. Helaas zit ik op een telefooncentrale waar alleen KPN ADSL levert, anders was ik allang bij KPN weggeweest.
Overigens KPN is nog steeds met alles erg duur en proberen nog steeds zoveel mogelijk misbruik te maken van onwetende klanten en de monopoliepositie die ze op de diverse telefooncentrales hebben.
De Italiaanse telecom biedt voor € 10,-- per maand onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in europa en noord amerika aan vanaf een normale vaste lijn. KPN doet voor hetzelfde geld alleen Nederland. KPN was bagger en is het nog steeds. In telecom land is het niet de vraag wie goed is maar wie de minst slechte is.
Ik heb nu alweer dagenlang dat de verbinding met de POP server regelmatig geweigerd wordt. KPN helpdesk zegt niets van een storing te weten. Andere mensen daar ook last van?
Verwijderd
Terugaan naar telefoon en ADSL hoeft helemaal niet duurder te zijn dan IPB. Namelijk als je een belbudget abo neemt, kosten ongeveer € 10,-- per maand, met ADSL en een ATA met daarop bijv. Voipbuster geconfigureerd ben je goedkoper uit dan met IPB. De kosten van het belbudget abo zijn nagegoeg gelijk als die van kaal koper, echter dit zit direct in de abo prijs van IPB inbegrepen. En bellen met VB is goedkoper dan met IPB, helemaal als je veel naar het buitenland belt. Houdt je over een veel betrouwbaardere analoge of isdn1 lijn voor tevens inkomende gesprekken en als nood (indien Voip niet werkt) voor uitgaande gesprekken die je goedkoop kunt maken door gebruik te maken van bijv. Telediscount (0900).
Volgens mij dikke storing daarnet, van 14:05 tot nu ongeveer.
edit: Bellen werkte wel en ik zag ook nog gewoon incoming connections op mijn server binnenkomen. Dus het was niet helemaal dood.
edit: Bellen werkte wel en ik zag ook nog gewoon incoming connections op mijn server binnenkomen. Dus het was niet helemaal dood.
[ Voor 52% gewijzigd door Arnout op 21-01-2007 15:16 ]
Volgensmij was er net een landelijke storing ADSL voor IPB'ers en Surfen en Bellers.
HetNet zegt dit:
Onderwerp: Landelijke inlogstoring ADSL
Tijdstip Melding: 21-01-2007 14:44
Korte uitleg: Als gevolg van een storing kunt u op dit moment niet bij ons inloggen via het ADSL-netwerk. Dit kan als verder gevolg hebben dat uw Surfen en Bellen en/of MINE diensten problemen ondervinden. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.
Gelukkig is het relatief snel opgelost. Eerst kon ik alleen op de HetNet site, maar volgensmij doet nu alles het weer. Toch niet zo netjes, als iedereen op zondagmiddag zit te internetten. Maar goed....
HetNet zegt dit:
Onderwerp: Landelijke inlogstoring ADSL
Tijdstip Melding: 21-01-2007 14:44
Korte uitleg: Als gevolg van een storing kunt u op dit moment niet bij ons inloggen via het ADSL-netwerk. Dit kan als verder gevolg hebben dat uw Surfen en Bellen en/of MINE diensten problemen ondervinden. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.
Gelukkig is het relatief snel opgelost. Eerst kon ik alleen op de HetNet site, maar volgensmij doet nu alles het weer. Toch niet zo netjes, als iedereen op zondagmiddag zit te internetten. Maar goed....
Jup, volgens mij lagen vooral de DNS-servers er uit aangezien mijn Winamp-stream wel doorliep. Die winamp-stream is namelijk op basis van IP-adres verbonden.
Maar de stroing staat imho op de verkeerde manier genoteerd, want ingelogd op het ADSL-netwerk was ik al.
Note: ik heb geen IPB oid, maar Planet Internet Comfort.
Maar de stroing staat imho op de verkeerde manier genoteerd, want ingelogd op het ADSL-netwerk was ik al.
Note: ik heb geen IPB oid, maar Planet Internet Comfort.
[ Voor 37% gewijzigd door Joen op 21-01-2007 15:16 ]
Verwijderd
Heeft er iemand goed advies of ervaring met het terugporteren van IPB naar analoog met nummerbehoud en dan ADSL van Tiscali (of een andere aanbieder) zodanig dat ook ADSL zonder enige vertraging kan worden aangeboden. Immers het porteren van ADSL en analoog naar IPB gaat vlekkeloos (los van de technische problemen).
Kan dit ook geregeld worden binnen de IPB contractsperiode, uiteraard met een onderbouwing van klachten ?
Ik ben het nl. spuugzat die IPB problemen, gesprekken die na 14min. afbreken, af en toe helemaal geen telefonie, torrent programma's die de telefonie in de weg zitten, facturen die niet kloppen etc. etc. (dat lucht op .... hahaha)
Kan dit ook geregeld worden binnen de IPB contractsperiode, uiteraard met een onderbouwing van klachten ?
Ik ben het nl. spuugzat die IPB problemen, gesprekken die na 14min. afbreken, af en toe helemaal geen telefonie, torrent programma's die de telefonie in de weg zitten, facturen die niet kloppen etc. etc. (dat lucht op .... hahaha)
Verwijderd
/sarcasme
We plannen ook onze storingen zo dat we de meeste klanten te grazen kunnen nemen..
Verder zitten we met ons allen in het weekend heerlijk te gamen op de helpdesk, daar hebben we doordeweek geen tijd voor
En oh ja, we zien het als een uitdaging om klanten zo slecht mogelijk geholpen te krijgen....
/sarcasme
Jongens (en incidenteel de meiden hier), nooit van incidentele storingen gehoord en medewerkers welke uit rancune de baas proberen een oor aan te naaien? (ik weet hoe het kan helaas...)
En IPB nemen terwijl je al via voipbuster belt en dan klagen dat je over een voipdienst bij provider a niet de dienst van de concurrent met ondersteuning van de helpdesk van provider a kunt bellen vind ik persoonlijk wel erg lame....
Zo, dat was weer mijn wekelijkse rant ..
.
We plannen ook onze storingen zo dat we de meeste klanten te grazen kunnen nemen..
Verder zitten we met ons allen in het weekend heerlijk te gamen op de helpdesk, daar hebben we doordeweek geen tijd voor
En oh ja, we zien het als een uitdaging om klanten zo slecht mogelijk geholpen te krijgen....
/sarcasme
Jongens (en incidenteel de meiden hier), nooit van incidentele storingen gehoord en medewerkers welke uit rancune de baas proberen een oor aan te naaien? (ik weet hoe het kan helaas...)
En IPB nemen terwijl je al via voipbuster belt en dan klagen dat je over een voipdienst bij provider a niet de dienst van de concurrent met ondersteuning van de helpdesk van provider a kunt bellen vind ik persoonlijk wel erg lame....
Zo, dat was weer mijn wekelijkse rant ..
Verwijderd
Ik heb de laatste twee of drie weken overduidelijk nieuwe problemen gekregen met IPB:
Zo om de dag of halve dag, soms om de twee dagen kan ik niet meer bellen en of gebeld worden. We horen van links en rechts uit onze omgeving dat er geen ring toon overgaat!
Uit en aanzetten van de EB verhelpt het voor even...(nieuwste firmware)
Dit is helemaal nieuw voor ons en we hebben dit nog niet eerder aan de hand gehad, ik lees er in de vele lange posts hier niets over, iemand anders??
Dit doet ons toch wel huiveren nu...
edit: ohwja: KPN knikkert je er na lange keuzemenu's uit na 4 mintuen om de storingslijn via 0800 0505 te druk is...
Zo om de dag of halve dag, soms om de twee dagen kan ik niet meer bellen en of gebeld worden. We horen van links en rechts uit onze omgeving dat er geen ring toon overgaat!
Dit is helemaal nieuw voor ons en we hebben dit nog niet eerder aan de hand gehad, ik lees er in de vele lange posts hier niets over, iemand anders??
edit: ohwja: KPN knikkert je er na lange keuzemenu's uit na 4 mintuen om de storingslijn via 0800 0505 te druk is...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 17:00 ]
Verwijderd
Ik heb sinds twee maanden last van dezelfde kwaal. Mogelijk heeft het te maken met het te hoge aantal connecties in Bitlord dat ik wel eens gebruik.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:58:
Ik heb de laatste twee of drie weken overduidelijk nieuwe problemen gekregen met IPB:
Omdat je het over mij hebt wil ik toch even reageren. De reden waarom ik voipbuster en IPB wil gebruiken is omdat ik voipbuster voor het buitenland wil gebruiken. Ik heb familie in Duitsland en dat scheelt behoorlijk in de kosten.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:56:
KPN lijkt het gewoon geblokkeerd te hebben in de Thomson doos, met de Siemens doos werkt het perfect.
Ik heb IPB genomen omdat ik dan nog maar één factuur krijg en de kosten qua abonnement lager zijn dan bij ISDN + ADSL (2x 35 Euro bij de oude situatie en 42,95 bij de nieuwe).
[ Voor 16% gewijzigd door golfdiesel op 21-01-2007 19:23 ]
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Verwijderd
Wie heeft er nog meer problemen om de firewall instellingen van de Thomson te wijzigen.
Ik kan namelijk nu geen VPN connectie maken (de instelling staat op standaard) dus weigert hij inkomende data.
Ik kan namelijk nu geen VPN connectie maken (de instelling staat op standaard) dus weigert hij inkomende data.
Heb een probleempje met het aansluiten van mijn laptop.
Wil dit draadloos gaan doen en heb daarvoor een asus wireless lan card bus adaptor voor (wl-100g)
Hij maakt wel verbinding maar bij het verkrijgen van een netwerkadres gaat het mis.
Die krijgt ie niet en krijg dan de melding "geen of beperkte toegang"
Wat ik heb geprobeerd om hier werkend te krijgen:
Verder firewall en virus scanner uitgezet.
Heb ik wat over het hoofd gezien of heeft iemand een tip wat ik nog zou kunnen proberen?
Wil dit draadloos gaan doen en heb daarvoor een asus wireless lan card bus adaptor voor (wl-100g)
Hij maakt wel verbinding maar bij het verkrijgen van een netwerkadres gaat het mis.
Die krijgt ie niet en krijg dan de melding "geen of beperkte toegang"
Wat ik heb geprobeerd om hier werkend te krijgen:
- Heb de instellingen op web gezet
- Handmatig ip adres toegevoegd
Verder firewall en virus scanner uitgezet.
Heb ik wat over het hoofd gezien of heeft iemand een tip wat ik nog zou kunnen proberen?
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:56:
/sarcasme
Is geen planning voor nodig. Lukt jullie zo wel
Verder zitten we met ons allen in het weekend heerlijk te gamen op de helpdesk, daar hebben we doordeweek geen tijd voor.
/sarcasme
Er wordt toch de hele week een spelletje met de klanten gespeeld.
/sarcasme
Uitdaging ? Bedrijfsfilosofie zul je bedoelen
Zo dat was mijn wekelijkse bijdrage
/sarcasme
Is geen planning voor nodig. Lukt jullie zo wel
Verder zitten we met ons allen in het weekend heerlijk te gamen op de helpdesk, daar hebben we doordeweek geen tijd voor.
/sarcasme
Er wordt toch de hele week een spelletje met de klanten gespeeld.
/sarcasme
Uitdaging ? Bedrijfsfilosofie zul je bedoelen
Zo dat was mijn wekelijkse bijdrage
Sorry kan je niet vinden in het verhaal. Het werkt hier al meer dan een jaar probleemloos, En telefoneren is altijd al goedkoper geweest in het buitenland. Als voordeel hebben wij hier dat dataoverdracht geen drol kost. dus tja het is het een of het ander.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:11:
Ik wil ook terug van IPB naar een normale analoge of isdn1 lijn en ADSL. Ik ben in juni van het afgelopen jaar overgegaan naar IPB, echter mijn Voipbuster (geconfigureerd in een ATA) is niet goed werkend te krijgen samen met de experiabox. Bij inkomende gesprekken is de beller niet te horen. Aangezien bij de helpdesk geen idee hadden waar ik het over had, laat staan dat ze een oplossing konden aandragen, heb ik mijn ''oude" ISDN (Thomson 510I) modem weer aangesloten. Dit werkte goed, tot afgelopen woensdag. Geen internet meer, op mijn scherm verscheen een mededeling dat ik i.v.m. administratieve redenen geen internet had. Dus maar even Planet gebeld. Hoe dit verliep stond afgelopen donderdag in de krant te lezen, een grote chaos. Niemand weet iets en niemand weet waarom. Het enige waar ze goed in zijn is je in de wacht te laten staan, zelfs van goed doorverbinden hebben ze geen kaas als ook weten wie je probleem moet behandelen. Uiteindelijk 3 uur aan de telefoon gehangen en ongeveer 10 minuten met div. niet automatische telefoonbeantwoorders gesproken. Naar zeggen schijnen de inloggevens die ik voor mijn Thomson modem had niet meer te werken waardoor ik nu alsnog verplicht moet omschakelen naar de experiabox met alle ellende van dien.
Verwijderd
@ golfdiesel
Het was niet persoonlijk bedoeld maar kon de redenatie niet helemaal volgen. Ook ik ben maar mens namelijk en wil nog wel eens even de logica missen in sommige acties
@ kapitein
LOL , je zou het haast wel denken maar (gelukkig?) zit ik op de andere kant van de lijn en weet wel beter... Maar kan me voorstellen dat die indruk soms terecht lijkt.
Afgezien van het bekende 13:30 probleem heb ik weinig storing vanuit de KPN ondervonden, de meeste problemen werden door mezelf veroorzaakt en opgelost (denk dus aan bittorrent verkeer dat de telefonie wegdrukt en storingen in wifi gedeelte). Dat de EB's brak overkomen heeft voornamelijk te maken met het krampachtig afschermen van instellingen aangaande firewall en sipsettings....
Het was niet persoonlijk bedoeld maar kon de redenatie niet helemaal volgen. Ook ik ben maar mens namelijk en wil nog wel eens even de logica missen in sommige acties
@ kapitein
LOL , je zou het haast wel denken maar (gelukkig?) zit ik op de andere kant van de lijn en weet wel beter... Maar kan me voorstellen dat die indruk soms terecht lijkt.
Afgezien van het bekende 13:30 probleem heb ik weinig storing vanuit de KPN ondervonden, de meeste problemen werden door mezelf veroorzaakt en opgelost (denk dus aan bittorrent verkeer dat de telefonie wegdrukt en storingen in wifi gedeelte). Dat de EB's brak overkomen heeft voornamelijk te maken met het krampachtig afschermen van instellingen aangaande firewall en sipsettings....
Verwijderd
Ik wacht in smart
op een reactie van je collega's. Van een goed werkende configuratie naar deze situatie is niet leuk

Jawel, het komt vaker voor. Ik heb het hier ook al genoemd. Degene met een ISDN-lijn en IPB (Planet) heeft het al maanden, en de andere gedupeerde is helemaal niet bereibaar. Beiden kunnen wel naar buiten bellen.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:58:
(...)
(...)
Verwijderd
Er wordt alleen maar ge-outlook-expressed op in combinatie met wat internet bankieren, geen peer to peer verbindingen of andere download programma's waar de EB problemen mee kan krijgen.., nee, vervelend...Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:02:
[...]
Ik heb sinds twee maanden last van dezelfde kwaal. Mogelijk heeft het te maken met het te hoge aantal connecties in Bitlord dat ik wel eens gebruik.
Wat ook vervelend is dat de helpdesk dan alleen maar kan starten door (weer) alle kabels, verbindingen, aansluitingen en alles verder telefonisch door te nemen om e.e.a. op voorhand uit te sluiten - tijdrovend, onhandig.
edit: @ hieronder, begrijpelijk! Ook omdat het door een monteur is aangesloten - al geeft dat geen garantie natuurlijk.
Het niet kunnen bellen, gebeld worden of over horen gaan probleem werd gisteren trouwens versterkt doordat onze draadloze siemens chicago 550 station en 700c handsets plotseling een foutmelding gaven van niet kunnen bellen. stroom erop en eraf verhielp zojuist DAT probleem. (staat los van het Surfen en beperkt kunnen bellen probleem dat we ervaren de laatste tijd)
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 11:01 ]
Verwijderd
Geef dan een volgende keer mocht je ze nodig zijn aan dat de bekabeling op orde is (als dat zo is) en laat daar notitie van maken, scheelt dan weer tijd in de toekomst.
We hebben standaard uitvraagprocedures welke door een hoop mensen gevolgd worden (ikzelf wat minder, luister meestal eerst de lijst met klachten af en schift daar de randinformatie van het echte probleem. Heeft als voordeel dat de klant het idee heeft dat hij zijn ei kwijt kan, heeft voor mijn het voordeel dat ik in mijn hoofd al een aantal oorzaken "zie" afvallen).
We hebben standaard uitvraagprocedures welke door een hoop mensen gevolgd worden (ikzelf wat minder, luister meestal eerst de lijst met klachten af en schift daar de randinformatie van het echte probleem. Heeft als voordeel dat de klant het idee heeft dat hij zijn ei kwijt kan, heeft voor mijn het voordeel dat ik in mijn hoofd al een aantal oorzaken "zie" afvallen).
Sinds vrijdag heb ik ook het pakket binnen met een zwarte Thompson 780 WL maar ik krijg het voip gedeelte niet werkend, gisteren alles aangesloten internet werkt maar als ik vervolgens voip wil aanmelden via 1369 lukt dat niet.
Voorheen had ik een eigen modem en een ata een SPA 300 er aan met Voipbuster en dat werkte prima, de provider is Planet en die heb ik vanmorgen gebeld en het modem meld zich niet aan dus ik moest de modem resetten met een paperclip en een paar uur wachten voor ik me weer telefonisch aan ga melden, maar nu zit ik eens in de modem te lijken bij gebeurtenislogboeken en de modem meld zich regelmatig aan maar ik zie dan dit,
Jan 22 15:49:25 VOIP: Send ACK
Jan 22 15:49:25 VOIP: Recv 487 Request Terminated
Jan 22 15:49:25 VOIP: Recv 200 OK
Jan 22 15:49:25 VOIP: Send CANCEL
Jan 22 15:49:05 VOIP: Recv 100 Trying
Jan 22 15:49:05 VOIP: Send INVITE
Ook de tijd in het modem staat een uur te vroeg, zou dat de reden zijn dat hij zich niet aan kan melden??
En ik heb al zitten kijken maar de tijd kan ik volgens mij zelf niet aanpassen.
Voorheen had ik een eigen modem en een ata een SPA 300 er aan met Voipbuster en dat werkte prima, de provider is Planet en die heb ik vanmorgen gebeld en het modem meld zich niet aan dus ik moest de modem resetten met een paperclip en een paar uur wachten voor ik me weer telefonisch aan ga melden, maar nu zit ik eens in de modem te lijken bij gebeurtenislogboeken en de modem meld zich regelmatig aan maar ik zie dan dit,
Jan 22 15:49:25 VOIP: Send ACK
Jan 22 15:49:25 VOIP: Recv 487 Request Terminated
Jan 22 15:49:25 VOIP: Recv 200 OK
Jan 22 15:49:25 VOIP: Send CANCEL
Jan 22 15:49:05 VOIP: Recv 100 Trying
Jan 22 15:49:05 VOIP: Send INVITE
Ook de tijd in het modem staat een uur te vroeg, zou dat de reden zijn dat hij zich niet aan kan melden??
En ik heb al zitten kijken maar de tijd kan ik volgens mij zelf niet aanpassen.
Is dit iets waar men in de toekomst anders over gaat denken? Ik kan mij ergens voorstellen dat ze in het kader van de gigantische belangstelling geen user-errors willen in verband met de settings, maar het slaat allemaal best een beetje door.Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 08:30:
Dat de EB's brak overkomen heeft voornamelijk te maken met het krampachtig afschermen van instellingen aangaande firewall en sipsettings....
In weze zou het niet zo hoeven want als ze een basis config hebben die je d.m.v. van de harde reset weer terug krijgt van de KPN servers dan kan er niet veel mis gaan. Als je dan zelf de instellingen verkloot hebt kan je op die manier terug naar de werkende defaults.
Van mij mogen ze de VOIP settings best afschermen, maar als we zelf de firewall en de DMZ kunnen beheren dan ben ik helemaal tevreden. De kwaliteit van de ADSL en telefonie verbinding is bij mij gewoon goed, afgezien van een vreemde echo die ik hoor als ik naar huis bel die ik eerder nooit gehoord heb.
Vanavond kijken of VPN verbindingen wel werken, anders heb ik wel echt een probleem.
Ik ben niet met je eens dat bittorrentverkeer dat telefonie wegdrukt een probleem is dat door jou zelf is veroorzaakt en door jou (of welke klant dan ook) opgelost moet worden. Het feit dat bittorrentverkeer problemen overlevert met telefonie is een tekortkoming van KPN.Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 08:30:
<knip>
Afgezien van het bekende 13:30 probleem heb ik weinig storing vanuit de KPN ondervonden, de meeste problemen werden door mezelf veroorzaakt en opgelost (denk dus aan bittorrent verkeer dat de telefonie wegdrukt en storingen in wifi gedeelte).
Bij gewoon ADSL + analoge telefonie bestaat dit probleem namelijk niet. KPN promoot IPB als een product dat goedkoper is vanwege een andere technologie. De naam zegt het al: Internet + bellen.
Als het niet de bedoeling is dat je volledig gebruik maakt van de internet verbinding hadden ze een naam moeten kiezen als "Internet OF bellen" of "beperkt internet en bellen".
In de praktijk beperk ik ook mijn internetgebruik om problemen met telefonie te voorkomen, maar ik vind dat KPN nog steeds te kort schiet. Gelukkig vind KPN dat ook en krijg ik geld terug. Zolang de problemen niet werkelijk door KPN worden opgelost (en niet doordat ik mijn gedrag aan moet passen) blijf ik dan ook geld terug eisen.
Verwijderd
Ja, zoals nu dus (Ma-avond 19.30 hr.)Marbo schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:33:
Ik heb nu alweer dagenlang dat de verbinding met de POP server regelmatig geweigerd wordt. KPN helpdesk zegt niets van een storing te weten. Andere mensen daar ook last van?
De reactie van de server was een fout. Account: 'xxxx@kpnplanet.nl', Server: 'pop.kpnplanet.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR Cannot connect to POP server 194.151.105.246 (194.151.105.246:110), connect error 10060', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC90
Ik heb sinds kort ook IPB, nu werkt alles redelijk goed, ik heb een Speedtouch 780 en probeer mn ident te configureren (ivm flashfxp) en nog wat andere poorten open te gooien, alleen wil het me niet lukken, ik heb met delen van spelen en toepassingen gespeeld, maar het lukt me helemaal niet, zou iemand me een eindje op weg willen helpen, of is er een manier dat ik DMZ aan kan zetten.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Verwijderd
Hoewel ik eerder van plan was om IPB op te zeggen en over te stappen op @Home, had ik voor mezelf uitgezocht wat ik nu precies wilde en had daarvoor een aardig voorstel richting KPN opgesteld:
KPN is mij nog circa honderd eurie verschuldigd (wat ze al in oktober/november 2006 hebben toegegeven).
KPN is tot op heden in gebreke gebleven dit bedrag terug te storten.
Ik wil een alles in een pakket, dus of @Home met internet/telefonie/tv of KPN met IPB en Mine. Op zich denk ik namelijk dat KPN ooit er best in zal slagen het produkt naar volle tevredenheid te krijgen en wellicht stel ik wel te hoge eisen momenteel, telefonie is in ieder geval stabiel werkend en torrents gebruik ik toch niet (momenteel dan).
KPN biedt momenteel het startpakket Mine aan voor 100 euro (150 euro waarbij je 50 euro retour krijgt via voucher). Daar boven op komen nog wel 30 euro aansluitkosten, dus eigenlijk 130 euro.
Gezien de vele problemen die ik gehad heb met IPB had ik als voorstel om mij kostenloos het Mine pakket toe te zenden en de aansluitkosten niet in rekening te brengen, voordeel voor KPN is een klant die zich nogmaals voor een jaar vastlegt voor minimaal 62 euro per maand (IPB lite i.c.m. Mine) plus dat hun tegoed aan mij verrekend is. Voordeel voor mij is dat ik IPB + Mine heb wat ik op zich best een aardig produktcombinatie vind.
Dit voorstel leek me best aardig; dus ik bellen met KPN. Allereerst kreeg ik iemand aan de lijn die me doodleuk melde dat ik maar geduldig af moest wachten (al vond ze het zelf ook wel wat lang duren). toen ik vroeg op welke termijn ik gebeld zou worden kon ze me geen antwoord geven, het kon binnen een paar dagen maar het kon ook nog weken duren.
Plots kreeg ik ook nog een mail van KPN binnen dat de afhandeling van mijn klacht te lang op zich had laten wachten en dat ik nu zeker binnen 4!!! weken terug zou worden gebeld.
Mijn voorstel kon de beste mevrouw niet inwilligen aangezien ze daartoe niet bevoegd was, ik moest dat maar bespreken als ik teruggebeld zou worden.
Dus dacht ik: sim-pel, bel ik toch de verkoopafdeling, die mogen dat soort dingen (lijkt me) wel. Daar kreeg ik een meneer aan de lijn die niet eens wist dat Mine alleen i.c.m. IPB Lite kon (althans dat zegt de website KPN). Ik zei hem dat ik wel terug wilde naar IPB Lite (heb nu basic) omdat anders de kosten wel erg hoog per maand zouden worden. Dat zou me dan in een keer 30 euro gaan kosten ivm downgrade. Heb toen maar aangegeven eerst nog maar eens te willen nadenken en het beloofde telefoongesprek te zullen afwachten.
Kennelijk ben ik een heel moeilijk geval maar ik dacht toch echt een goed voorstel te hebben waar beide partijen tevreden mee konden zijn; vrees nu toch echt dat als ik niet binnen 7 dagen terug wordt gebeld dat ik een incassobureau ga inschakelen en mijn voorstel geen derde keer zal doen. 't Is wel jammer, want IPB + Mine kan best een aardig produkt zijn.
KPN is mij nog circa honderd eurie verschuldigd (wat ze al in oktober/november 2006 hebben toegegeven).
KPN is tot op heden in gebreke gebleven dit bedrag terug te storten.
Ik wil een alles in een pakket, dus of @Home met internet/telefonie/tv of KPN met IPB en Mine. Op zich denk ik namelijk dat KPN ooit er best in zal slagen het produkt naar volle tevredenheid te krijgen en wellicht stel ik wel te hoge eisen momenteel, telefonie is in ieder geval stabiel werkend en torrents gebruik ik toch niet (momenteel dan).
KPN biedt momenteel het startpakket Mine aan voor 100 euro (150 euro waarbij je 50 euro retour krijgt via voucher). Daar boven op komen nog wel 30 euro aansluitkosten, dus eigenlijk 130 euro.
Gezien de vele problemen die ik gehad heb met IPB had ik als voorstel om mij kostenloos het Mine pakket toe te zenden en de aansluitkosten niet in rekening te brengen, voordeel voor KPN is een klant die zich nogmaals voor een jaar vastlegt voor minimaal 62 euro per maand (IPB lite i.c.m. Mine) plus dat hun tegoed aan mij verrekend is. Voordeel voor mij is dat ik IPB + Mine heb wat ik op zich best een aardig produktcombinatie vind.
Dit voorstel leek me best aardig; dus ik bellen met KPN. Allereerst kreeg ik iemand aan de lijn die me doodleuk melde dat ik maar geduldig af moest wachten (al vond ze het zelf ook wel wat lang duren). toen ik vroeg op welke termijn ik gebeld zou worden kon ze me geen antwoord geven, het kon binnen een paar dagen maar het kon ook nog weken duren.
Plots kreeg ik ook nog een mail van KPN binnen dat de afhandeling van mijn klacht te lang op zich had laten wachten en dat ik nu zeker binnen 4!!! weken terug zou worden gebeld.
Mijn voorstel kon de beste mevrouw niet inwilligen aangezien ze daartoe niet bevoegd was, ik moest dat maar bespreken als ik teruggebeld zou worden.
Dus dacht ik: sim-pel, bel ik toch de verkoopafdeling, die mogen dat soort dingen (lijkt me) wel. Daar kreeg ik een meneer aan de lijn die niet eens wist dat Mine alleen i.c.m. IPB Lite kon (althans dat zegt de website KPN). Ik zei hem dat ik wel terug wilde naar IPB Lite (heb nu basic) omdat anders de kosten wel erg hoog per maand zouden worden. Dat zou me dan in een keer 30 euro gaan kosten ivm downgrade. Heb toen maar aangegeven eerst nog maar eens te willen nadenken en het beloofde telefoongesprek te zullen afwachten.
Kennelijk ben ik een heel moeilijk geval maar ik dacht toch echt een goed voorstel te hebben waar beide partijen tevreden mee konden zijn; vrees nu toch echt dat als ik niet binnen 7 dagen terug wordt gebeld dat ik een incassobureau ga inschakelen en mijn voorstel geen derde keer zal doen. 't Is wel jammer, want IPB + Mine kan best een aardig produkt zijn.
DMZ kan je vergeten, onze "vrienden" van de KPN vinden dat wij zelf niet mogen beslissen of we een DMZ in willen stellen... (klant is dom en wij zijn slim instelling)wes- schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:41:
Ik heb sinds kort ook IPB, nu werkt alles redelijk goed, ik heb een Speedtouch 780 en probeer mn ident te configureren (ivm flashfxp) en nog wat andere poorten open te gooien, alleen wil het me niet lukken, ik heb met delen van spelen en toepassingen gespeeld, maar het lukt me helemaal niet, zou iemand me een eindje op weg willen helpen, of is er een manier dat ik DMZ aan kan zetten.
Alvast bedankt
Verwijderd
Heb ook al een aantal dagen last van precies hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:30:
[...]
Ja, zoals nu dus (Ma-avond 19.30 hr.)
De reactie van de server was een fout. Account: 'xxxx@kpnplanet.nl', Server: 'pop.kpnplanet.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR Cannot connect to POP server 194.151.105.246 (194.151.105.246:110), connect error 10060', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC90
Ik heb de indruk dat bij mij de problemen zijn begonnen na de firmware update.
Rond 17 januari j.l. is bij mij de firmware update 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43) er in gekomen.
Zou dat er iets mee te maken hebben???
Voordien nooit problemen gehad met ophalen van e-mail bij KPNPLANET. Heb IPB sinds juli 2005.
Mensen hier die weer eens geen sites spontaan kunnen benaderen? Ik kan bv www.eweka.nl niet benaderen en pingen maar wel weer me newsreader54.eweka.nl. Dit geld tevens ook voor meerdere sites.
wss een routerreboot van kpn, probleem is spontaan weg na +- 15 minuten.
[ Voor 16% gewijzigd door Meneer iCy op 23-01-2007 00:25 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Kan dit?
Na portering (tenminste, ** gaf geen kiestoon meer) is de splitter volgens de instructies verwijderd. Daarna zijn er problemen ontstaan met de bereikbaarheid.
Nu is er een KPN-monteur gekomen en heeft volgens zeggen (ik moet de situatie ter plekke nog bekijken) de splitter teruggeplaatst en - naar ik aanneem - de kabeltjes opnieuw aangesloten zoals dat in eerste instantie moet (vanuit splitter een kabeltje naar de DSL-ingang én naar de telefoon-ingang).
Kan dit? Men zegt dat de telefoon weer werkt (internet deed het altijd al).
Na portering (tenminste, ** gaf geen kiestoon meer) is de splitter volgens de instructies verwijderd. Daarna zijn er problemen ontstaan met de bereikbaarheid.
Nu is er een KPN-monteur gekomen en heeft volgens zeggen (ik moet de situatie ter plekke nog bekijken) de splitter teruggeplaatst en - naar ik aanneem - de kabeltjes opnieuw aangesloten zoals dat in eerste instantie moet (vanuit splitter een kabeltje naar de DSL-ingang én naar de telefoon-ingang).
De manier om de portering te checken is rechtstreeks op de hoofdaansluiting (bij isdn is het anders natuurlijk), krijg je een kiestoon, ben je nog niet geporteerd, dode lijn, is de portering toch rond. Problemen met bereikbaarheid na verwijderen splitter, enigste wat ik kan bedenken in relatie tot de splitter is dat je tussen is/ra en experiabox (de dsl (speedtouch) of adsl (siemens)) is dat je misschien een defecte kabel te pakken had, of dat wellicht de afstand te groot is. (raar maar waar: Met splitter gaat het met de 2 aderige per ongeluk wel eens meegeleverde kabel vaak wel goed)pinockio schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 04:43:
Kan dit?
"Mekker, blaat"
Je bedoelt een telefoon aansluiten op de hoofdaansluiting? Ik begreep dat bij een niet-geporteerde lijn ook het MijnKPN-menu vaak ontbreekt (dit werkt dus wel).djidee schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 07:58:
[...]
De manier om de portering te checken is rechtstreeks op de hoofdaansluiting (bij isdn is het anders natuurlijk), krijg je een kiestoon, ben je nog niet geporteerd, dode lijn, is de portering toch rond. Problemen met bereikbaarheid na verwijderen splitter, enigste wat ik kan bedenken in relatie tot de splitter is dat je tussen is/ra en experiabox (de dsl (speedtouch) of adsl (siemens)) is dat je misschien een defecte kabel te pakken had, of dat wellicht de afstand te groot is. (raar maar waar: Met splitter gaat het met de 2 aderige per ongeluk wel eens meegeleverde kabel vaak wel goed)
Ik denk dat het weinig uitmaakt welke kabel je gebruikt; het gaat toch maar om twee aders (dat zijn dus de middelste twee aansluitingen van een RJ11-stekkertje). Als er iets fout aangesloten zou zijn zou internet toch ook niet meer werken?
Ik meen dat het gewoonlijk zo gaat:
Voor portering
code:
1
2
| lijn ---- splitter --- DSL-aansluiting EPB --- PC \ Telefoon-aansluiting EPB ---Telefoon |
Na portering
code:
1
2
| lijn ---- DSL-aansluiting EPB --- telefoon \ PC |
Nu hebben ze dus, hoewel portering al maanden geleden plaatsgevonden heeft, de situatie vóór portering teruggezet. Betekent dit dat er nu weer telefoontikken worden berekend?
Mijn theorie is dus als volgt: HetNet/KPN laat klanten hun gewone lijn weer gebruiken om te bellen (weliswaar via de Experiabox maar niet via een VOIP-techniek) in gevallen waar deze techniek niet werkt. (Mogelijk zonder doorberekening van de -eigenlijk- hogere kosten. Dit zonder het te vermelden op de servicepagina's of in de FAQ. Kan iemand dit bevestigen / ontkrachten?
[ Voor 32% gewijzigd door pinockio op 23-01-2007 09:59 ]
Verwijderd
Lijkt me erg stug om de doodeenvoudige reden dat na portering je geen vaste lijn meer hebt
. Vandaar dat de splitter ook wegkan na succesvolle portering.
Wel of geen werkende mijnKPN heeft niets te maken met voltooide portering, mijn omgeving werkte al vanaf uur 1 na activeren van 1369, daarna online. Is wel een keer "down" geweest maar na heractiveren met zelfde account werkte het weer. Waarschijnlijk een glitch in de systemen geweest ofzo.
Wel of geen werkende mijnKPN heeft niets te maken met voltooide portering, mijn omgeving werkte al vanaf uur 1 na activeren van 1369, daarna online. Is wel een keer "down" geweest maar na heractiveren met zelfde account werkte het weer. Waarschijnlijk een glitch in de systemen geweest ofzo.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 10:06 . Reden: typo en toelichten portering en mijnkpn ]
Deze methode kennen ze bij KPN ook...maartend schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:18:
[...]
Geld storneren als de rekening wordt afgeschreevn
Ik heb dat al vaker gedaan en doe dat zo zonder problemen weer.
Vervolgens nemen ze na verloop van tijd zelf contact met je op en gaat de bal aan het rollen.
Als reactie op bovenstaand zullen ze je gewoon afsluiten en dan ga jij wel contact met KPN zoeken...
oftewel je schiet er geen moer mee op...
Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....
Verwijderd
@Tasslehoff; ruim een jaar geleden kon ik met mijn KPN de EB niet instellen. KPN heeft toen een nieuw KPN account aangemaakt.. Maar nu blijkt dat ik er 4 heb!Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:04:
" mijn omgeving werkte al "
(als ik mijn e-mail opgeef dan krijg ik 4 usernames toegestuurd)....Waarvan 3 met een standaard door KPN ingesteld wachtwoord (..)
Ik heb dus usernames gekregen waar ik nimmer iets van gehoord heb van KPN, is dat niet veels te veel en moeten die verwijderd worden? Ik kan ze toch ook niet zo met een standaard ww ongebruikt laten staan? Ik zou niet weten welke username de 'echte' is, zou het kunnen zijn dat er hierdoor bel problemen ontstaan??
Verwijderd
De enige werkende IPB username is je meest recente met IPB link. De andere 3 zullen niet de link IPB hebben en alleen verwijzen naar vaste telefonie (wat je niet meer hebt) en evt mobiele telefonie en ADSL.
Usernames verwijderen kan niet (helaas) , de reden weet ik niet maar ik heb ook 3 accounts. 1 voor mobiel, 1 waarvan we het wachtwoord kwijt zijn en mn huidige.
Belproblemen hebben niets met je mijnKPN te maken buiten voicemail en doorschakelingen om. Evt. je telefoonnummer in kopje service&support - beheer EB - EB aansluitingen opnieuw toewijzen wil soms wel helpen als je niet meer kunt bellen of gebeld worden.
Als je je accounts niet rondschreeuwt en verteld dat je een standaard ww ervoor toegewezen hebt gekregen (ik laat ze altijd door klanten kiezen en noteren trouwens, maar dit terzijde) zul je verder geen problemen oplopen.
Usernames verwijderen kan niet (helaas) , de reden weet ik niet maar ik heb ook 3 accounts. 1 voor mobiel, 1 waarvan we het wachtwoord kwijt zijn en mn huidige.
Belproblemen hebben niets met je mijnKPN te maken buiten voicemail en doorschakelingen om. Evt. je telefoonnummer in kopje service&support - beheer EB - EB aansluitingen opnieuw toewijzen wil soms wel helpen als je niet meer kunt bellen of gebeld worden.
Als je je accounts niet rondschreeuwt en verteld dat je een standaard ww ervoor toegewezen hebt gekregen (ik laat ze altijd door klanten kiezen en noteren trouwens, maar dit terzijde) zul je verder geen problemen oplopen.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 11:03 . Reden: typo's ]
Verwijderd
Ik herken het probleem. Ik had gisteravond hetzelfde met een aantal andere sites. Zo opende hij wel Hetnet.nl en Google.nl maar bijvoorbeeld niet Nu.nl.iCy schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:17:
Mensen hier die weer eens geen sites spontaan kunnen benaderen? Ik kan bv www.eweka.nl niet benaderen en pingen maar wel weer me newsreader54.eweka.nl. Dit geld tevens ook voor meerdere sites.
Op de router zag ik dat het lampje van de internetverbinding elke seconde heel even uitging.
Volgens mij was dit vannochtend ook het geval.
Verwijderd
Juist, plezierig dat jij dezelfde ervaring ook hebt, het klopt inderdaad als een bus :-)Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:01:
De enige werkende IPB username is je meest recente met IPB link. De andere 3 zullen niet de link IPB hebben en alleen verwijzen naar vaste telefonie (wat je niet meer hebt) en evt mobiele telefonie en ADSL.
Deze accounts zijn gemaakt zonder dat KPN mij dat heeft kunnen vertellen. Een wachtwoord resetten kan dan ook alleen maar als ik bijvoorbeeld alle achternamen van de moeders van alle KPN collega's weet :-)
Het idee van rondslingerende onvolledige accounts is niet plezierig maar als ze niet te verwijderen zijn houdt het op.
Niemand een id?Marc3l schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:49:
Heb een probleempje met het aansluiten van mijn laptop.
....+ rest van het verhaal
Dit topic is gesloten.