Gisteravond heb ik met 0800-0505 en 0900-1407 gebeld en werd de lijn niet verbroken. Was wel druk, maar naar 20 minuten werd ik netjes geholpen. Dus het lukt wel. Misschien had ik mazzel. Probeer het nogmaals. Wij hebben trouwens Hetnet. Succes.ibr schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:32:
Even iets anders: is het uberhaupt de laatste weken iemand gelukt om de service-lijn te bereiken? Ik word er zeer brutaal vanaf gekikt met de mededeling dat het "op het moment erg druk is". Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat het altijd, 24/7 er duizenden mensen zitten te bellen.
En waarom word steeds MIJN lijn verbroken? Er zal toch wel IEMAND zijn die die gasten WEL bereikt?
Belachelijk slechte service van Planet!
Als jij nu even vrije tijd hebt, zou je misschien even kunnen proberen voor me?pven schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:33:
Ik heb de service-lijn (0800 0505) de afgelopen weken een paar keer kunnen bereiken, op verschillende tijden.
Puur voor de statistiek, zodat ik zeker weet dat ze WEL bereikbaar zijn.
Want ik heb letterlijk de afgelopen kwartier 4 keer gebeld, en steeds met precies dezelfde mededeling werd de lijn verbroken!
Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk
Ik heb het net voor je geprobeerd op 0505. Verbinding wordt idd verbroken. Ik heb optie Hetnet en Planet geprobeerd. En dan o.a.optie storingen en factuur. Dus het klopt wel dat ze niet te bereiken zijn. Probeer het gewoon over een tijdje weer. Het is toch gratis, dus heb je niets te verliezen. Ik begrijp dat het frustrerend is. Succes.ibr schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:38:
[...]
Als jij nu even vrije tijd hebt, zou je misschien even kunnen proberen voor me?
Want ik heb letterlijk de afgelopen kwartier 4 keer gebeld, en steeds met precies dezelfde mededeling werd de lijn verbroken!
Ik heb ze te pakken! Wel vie de 0900-nummer, maar ik heb ze te pakken. Het KAN dus wel - lang leve de democratie!
Reset zeker niet te vaak, de Thomson wil blokkeren als er te vaak(lees meerdere keren per uur/ paar uur) gereset wordt, en dan mag je op een nieuwe wachten.....Anoniem: 22473 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:37:
Wij hebben sinds kort ook InternetPlusBellen. Alles bevalt goed, maar net zoals bij mijn oom, moeten wij af en toe de modem hardwarematig resetten, dus met een naald of paperclip. Wij hebben de Thomson thuis gekregen.
Wij gebruiken allebei WiFi, maar op een begeven moment stopt hij er mee. Hier thuis hebben we drie computers die hiermee verbonden zijn (draadloos). Deze maken allemaal gebruik van een:
Linksys WMP11
Dit is nog een ontvanger voor B-netwerk, maar is niet zo erg, omdat wij onderling niet met elkaar netwerken. De hoogst mogelijke beveiliging is WEB128bits en niet WPA-PSK.
Als ik een harde reset doe staat het modem automatsch weer op WPA-PSK, en moet ik de verbinding weer opnieuw instellen. Opzich geen probleem, maar ik wil gewoon dat het werkt en vooral dat het blijft werken.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Via de mijnkpn-omgeving kun je de instellingen opgeven die ook bewaard blijven na reset.
[ Voor 10% gewijzigd door Loekie op 16-01-2007 14:59 ]
Bij mijn laatste harde reset werden de wireless instellingen anders niet opgehaald. Foetsie, net als de DMZ-instelling. Maar die laatste kun je niet eens meer invoeren op Mijn KPN, kennelijk omdat de Thomson dat niet ondersteunt.Loekie schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:57:
Via de mijnkpn-omgeving kun je de instellingen opgeven die ook bewaard blijven na reset.
Dat gaat niet eens mogelijk worden. Je moet een binding houden met je oude netnummergebied. Wonen, factuuradres of iets dergelijks.pven schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:22:
In de loop van dit jaar ga ik verhuizen. Is het inmiddels mogelijk om mijn huidige telefoonnummer mee te nemen naar een ander netnummer?
Anoniem: 22473
Ja meestal werkt het een paar weken goed achter elkaar en dan in een keer niet meer.
Rare van deze keer was dat eerst ons mam z'n pc het niet deed, daarna die van mijn broertje en de mijne deed het nog 2 dagen langer. Mijne staat ook altijd aan.
Vind het raar, allemaal dezelfde ontvanger en als de instellingen ineens anders zijn dan zouden alledrie de computers het niet moeten doen. En niet dat de ene er mee stopt en de andere kan nog drie dagen langer internetten.
Vind nogal vreemd...
Rare van deze keer was dat eerst ons mam z'n pc het niet deed, daarna die van mijn broertje en de mijne deed het nog 2 dagen langer. Mijne staat ook altijd aan.
Vind het raar, allemaal dezelfde ontvanger en als de instellingen ineens anders zijn dan zouden alledrie de computers het niet moeten doen. En niet dat de ene er mee stopt en de andere kan nog drie dagen langer internetten.
Vind nogal vreemd...
Idd: verbroken.ibr schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:38:
[...]
Als jij nu even vrije tijd hebt, zou je misschien even kunnen proberen voor me?
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
De Thomson ondersteund DMZ prima, alleen doordat de KPN nogal gek is op erg brakke software voor de Experiabox hebben ze de DMZ uitgeschakeld. Je kan via een directe link wel op de betreffende pagina komen, echter je heb een gebruikersnaam en wachtwoord nodig om het te veranderen... En die gegevens hebben we natuurlijk niet van de KPN...Jan-E schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:28:
[...]
Bij mijn laatste harde reset werden de wireless instellingen anders niet opgehaald. Foetsie, net als de DMZ-instelling. Maar die laatste kun je niet eens meer invoeren op Mijn KPN, kennelijk omdat de Thomson dat niet ondersteunt.
Waarom willen ze alles zo dichtspijkeren? Ik kan geeneens meer fatsoenlijk mijn eigen router gebruiken achter de Experiabox omdat ik dan een DMZ nodig heb voor de router.
Ik baal wel een beetje van deze praktijken van de KPN.
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Zijn er al mensen die hebben gekeken naar:
Exposted Host x.x.x.x vanaf dat IP enkele grote files neerhalen met BitTorrent of Nieuwsgroepen en dan tegelijk telefoneren....
Hier lijkt er verandering in de zaak te komen: minder storende verbinden???
Exposted Host x.x.x.x vanaf dat IP enkele grote files neerhalen met BitTorrent of Nieuwsgroepen en dan tegelijk telefoneren....
Hier lijkt er verandering in de zaak te komen: minder storende verbinden???
Ik heb al een paar weken problemen met de DTMF tonen die de Experiabox doorgeeft, bijv. als je bij Marktplaats je advertentie 'boven aan de lijst' wilt zetten. Je moet daarvoor een code opgeven, maar Marktplaats blijft steeds aangeven dat de code niet juist is. Ook bij het gebruik maken van belkaarten om goedkoop naar het buitenland te bellen is dit een probleem.
Als ik met mijn vaste (IPB) lijn naar mijn mobiele telefoon bel en een toets indruk op de vaste telefoon, komt deze op mijn mobiel over als een haperende toon ipv. de toon die je normaal zou moeten horen.
Ik ben benieuwd of anderen dit ook hebben.
Als ik met mijn vaste (IPB) lijn naar mijn mobiele telefoon bel en een toets indruk op de vaste telefoon, komt deze op mijn mobiel over als een haperende toon ipv. de toon die je normaal zou moeten horen.
Wanneer de portering reeds gebeurd is (NT1 geeft geen led), dan kun je de Experiabox direct op het IS/RA aansluiten (splitter, NT1 en eventueel Quattrovox verwijderen).FlipFluitketel schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:58: [...] Nope.. Portering is als het goed is al een tijdje geleden gebeurt. Als ik het aansluit zoals in de handleiding van HetNet (dus incl. NT1 en quatrovox) dan gaat op de NT1 het lampje ook niet meer branden. Volgens de handleiding zou, als het lampje niet meer brand, de zooi geporteerd zijn en die NT1 en quatrovox konden dan verwijderd worden.
Je kunt dit tevens meten met een multimeter. Ongeveer 96 volt = ISDN. Een lijn met alleen DSL-signaal geeft weinig spanning.
Via Mijn KPN kun je - zoals je weet - telefoonnummer toekennen aan de poorten. Dit kan ook om Mijn KPN om geregeld worden door 2e lijns support. Een medewerker van 2e lijns support kan met je geschetste scenario nakijken wat d'r aan de hand is en de telefoonnummers goed plaatsen.
Ik heb destijds bijvoorbeeld contact gehad met 2e lijns support. De medewerker heeft voor mij nummer a op tel-1 en nummer b op tel-2 gezet. Nummer c heeft de medewerker voor mij doorgeschakeld naar FaxInMail (ik verzend eigenlijk alleen met de fax, ik krijg bijna nooit faxen; daarom werkt FaxInMail voor mij super).
Dit probleem heb ik bij het telefonisch activeren van producten via de support-lijn van Microsoft. Het werkt voor mij alleen wanneer ik mijn Philips telefoon gebruik en rustig (niet te snel achter elkaar) de cijfers ingeef. Met m'n Siemens Euroset gaat 't mis. Zeer vreemd... Ik weet niet of 't nu echt aan de EB ligt of aan m'n telefoontoestel...jandirks schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:13:Ik heb al een paar weken problemen met de DTMF tonen die de Experiabox doorgeeft, bijv. als je bij Marktplaats je advertentie 'boven aan de lijst' wilt zetten. Je moet daarvoor een code opgeven, maar Marktplaats blijft steeds aangeven dat de code niet juist is. Ook bij het gebruik maken van belkaarten om goedkoop naar het buitenland te bellen is dit een probleem.
Wat prima werkte is een andere keuze maken en vragen om doorverbonden te worden... Helaas kennen meer mensen dit trucje... en reageren medewerker van andere afdelingen daardoor wat assertiever met de mededeling om de juiste keuze te maken. Vriendelijk vragen om doorverbonden te worden werkt nogsteeds... maar de vraag is hoelang die andere afdelingen dit nog tolereren.musicfreak2006 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:49: [...] Ik heb het net voor je geprobeerd op 0505. Verbinding wordt idd verbroken. Ik heb optie Hetnet en Planet geprobeerd. En dan o.a.optie storingen en factuur. Dus het klopt wel dat ze niet te bereiken zijn. Probeer het gewoon over een tijdje weer. Het is toch gratis, dus heb je niets te verliezen. Ik begrijp dat het frustrerend is. Succes.

Anoniem: 113560
Ik heb na een aantal maanden nog het probleem dat sommige sites na een tijdje op verbinding bliven staan en dus niet geladen worden. Dit kan 2 minuten of meer duren voordat ik de site weer kan bereiken. Andere sites kan ik in de tussentijd wel bereiken voordat hetzelfde probleem zich weer voordoet.
Anoniem: 201593
Als je de beveiling via de site van kpn veranderd. dus via mijn kpn worden die instellingen gebruikt als standaard instellingen. Dus als je op mijn kpn site de beveiliging op wep zet dan word de volgende keer als je een harde reset uitvoert die gegevens erin geladen.Anoniem: 22473 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:37:
Wij hebben sinds kort ook InternetPlusBellen. Alles bevalt goed, maar net zoals bij mijn oom, moeten wij af en toe de modem hardwarematig resetten, dus met een naald of paperclip. Wij hebben de Thomson thuis gekregen.
Wij gebruiken allebei WiFi, maar op een begeven moment stopt hij er mee. Hier thuis hebben we drie computers die hiermee verbonden zijn (draadloos). Deze maken allemaal gebruik van een:
Linksys WMP11
Dit is nog een ontvanger voor B-netwerk, maar is niet zo erg, omdat wij onderling niet met elkaar netwerken. De hoogst mogelijke beveiliging is WEB128bits en niet WPA-PSK.
Als ik een harde reset doe staat het modem automatsch weer op WPA-PSK, en moet ik de verbinding weer opnieuw instellen. Opzich geen probleem, maar ik wil gewoon dat het werkt en vooral dat het blijft werken.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb ook een Siemens telefoon, maar heb het ook met een andere telefoon geprobeerd. Met beide telefoons hetzelfde probleem.boukej schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:30:
[...]
Dit probleem heb ik bij het telefonisch activeren van producten via de support-lijn van Microsoft. Het werkt voor mij alleen wanneer ik mijn Philips telefoon gebruik en rustig (niet te snel achter elkaar) de cijfers ingeef. Met m'n Siemens Euroset gaat 't mis. Zeer vreemd... Ik weet niet of 't nu echt aan de EB ligt of aan m'n telefoontoestel...
Zojuist met een medewerker van KPN gesproken en deze vertelde dat het een bekend probleem is. Het wordt met een firmware update opgelost, maar wanneer kon hij niet zeggen. Ook geen richttijd, zoals bijv. deze maand of volgende maand.
Dit geld dan waarschijnlijk ook voor het niet meer kunnen bellen met een analoogmodem naar bv Girotel en niet kunnen faxenjandirks schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:10:
[...]
Ik heb ook een Siemens telefoon, maar heb het ook met een andere telefoon geprobeerd. Met beide telefoons hetzelfde probleem.
Zojuist met een medewerker van KPN gesproken en deze vertelde dat het een bekend probleem is. Het wordt met een firmware update opgelost, maar wanneer kon hij niet zeggen. Ook geen richttijd, zoals bijv. deze maand of volgende maand.
IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq
Girotel doe ik via internet, dat weet ik dus niet. Faxen werkt gewoon goed. Alleen het opgeven van codes of tel.nrs werkt lang niet altijd lekker.wyrdt schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:07:
[...]
Dit geld dan waarschijnlijk ook voor het niet meer kunnen bellen met een analoogmodem naar bv Girotel en niet kunnen faxen
Is dat draadloos of bedraad? Als het draadloos is kan het zijn dat er iets stoort in je omgeving (denk aan magnetrons, DECT telefoons, draadloze weerstationnetjes en van die videodoorgeefdingetjes)Anoniem: 113560 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:01:
Ik heb na een aantal maanden nog het probleem dat sommige sites na een tijdje op verbinding bliven staan en dus niet geladen worden. Dit kan 2 minuten of meer duren voordat ik de site weer kan bereiken. Andere sites kan ik in de tussentijd wel bereiken voordat hetzelfde probleem zich weer voordoet.
Vooral de tijd die je geeft is een mooie magnetrontijd voor een babyflesje...
Neem dan een ander kanaal voor je draadloos. (en zeker geen 11 want daar zit de hele wereld al op....)
Ben nu een week of twee geporteerd van isdn naar ipb. Zowel internet als telefonie werkt allemaal in één keer goed. Minpuntje: ik heb m'n 2e isdn nummer niet mee gekregen, alleen het hoofdnummer. Als ik dat 2e nummer bel dan krijg ik informatietoon. In Cockpit staat alleen het hoofdnummer vermeld en kan ik dus niks koppelen aan poort 2. Heb al twee keer de hd gebeld en er is een ticket aangemaakt maar er gebeurt weinig. Is hier meer ervaring mee en wat is de beste manier om dit te (laten) verhelpen?
Groeten, Ruud
Groeten, Ruud
Anoniem: 205079
Gaat waarschijnlijk niet werken ook. Hetnet ondersteunt maar 1 nummer wat tegelijkertijd wordt gebruikt. Tel2/Phone2 is dus niet te gebruiken. Het kan wel zijn dat er in de beheersomgeving van HetNet ruimte voor is ingeruimd, en dat er een nummer is ingesteld, werken zal het echter niet. Het kan zijn dat het in het verleden wel heeft gewerkt, maar dit wordt eruit gehaald.FlipFluitketel schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:34:
Net weer een nieuw probleem van een klantje te horen gekregen.
Situatie: IPB over ISDN, 4 nr's waarvan 2 in gebruik.
Vanuit het isra-punt gaat er een kabel naar de splitter (line), van de splitter (dsl/modem) gaat er een kabel naar het modem. Op de NT1-aansluiting zit niks meer.
Op het modem zit op poort 1 de fax aangesloten en op poort 2 de telefoon. Dit is ook zo ingesteld via de beheer-site van Hetnet.
HetNet heeft ook nooit reclame gemaakt met meerder nummers gebruiken etc, hiervoor kun je bij Planet en KPN terecht, voor de extra toeters en bellen. HetNet is niet voor niets de budgedprovider.
Firewall-instelling in de EB al gecontroleerd? Meldingen in je log gezien rond dat tijdstip?Anoniem: 113560 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:01:
Ik ben zelf werkzaam op KPN Internet. En je wil niet weten hoe vervelend het kan worden als je alleen maar de hele tijd IPB mensen aan de lijn krijgt. Terwijl je die mensen niet eens kunt helpen. Dus allemaal maar weer in de wachtrij. Alleen kun je ze alleen doorverbinden met ordernavraag en IPB 1e lijn.boukej schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:38:
[...]
Wat prima werkte is een andere keuze maken en vragen om doorverbonden te worden... Helaas kennen meer mensen dit trucje... en reageren medewerker van andere afdelingen daardoor wat assertiever met de mededeling om de juiste keuze te maken. Vriendelijk vragen om doorverbonden te worden werkt nogsteeds... maar de vraag is hoelang die andere afdelingen dit nog tolereren.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ Voor 37% gewijzigd door Murcielago op 18-01-2007 23:50 ]
PSN: djmurcielago
Anoniem: 119572
Er is een bekend probleem met ip adressen die beginnen met 77. Check dus je eigen ip adres als je problemen hebt om bepaalde sites te laden. Dit probleem is bij Cisko bekend, ze hebben alleen nog geen oplossing. Dit geld trouwens niet alleen voor IPB maar ook voor andere providers.
Volgens mij is er het volgende aan de hand; er zijn toestellen die een vaste tijd aanhouden voor het zenden van een DTMF toon als je een cijfer in drukt, onafhankelijk hoe lang je drukt. En er zijn toestellen die net zolang de DTMF toon zenden als je de toets ingedrukt houdt.jandirks schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:10:
[...]
Ik heb ook een Siemens telefoon, maar heb het ook met een andere telefoon geprobeerd. Met beide telefoons hetzelfde probleem.
Siemens toestellen werken vaak (maar niet altijd) met de eerste situatie en dan is de toonlengte relatief kort. Blijkbaar is het net te kort om door de Experiabox goed begrepen te worden en correct te worden doorgezet.
Ze zouden dit misschien softwarematig kunnen oplossen door het geheel wat gevoeliger te zetten maar ik vraag het me af. De beste oplossing zou zijn dat de Experiabox de DTMF toon herkent en het zelf dan opnieuw als DTMF genereert in plaats van het te behandelen als standaard geluid.
Je kunt zelf testen hoe je eigen telefoon zich 'gedraagt' door met je (probleem)toestel bijvoorbeeld naar je mobiele telefoon te bellen en dan te luisteren wat er gebeurd als je de toetsen indrukt. Als je van die geknepen, korte geluidjes hoort, dan is de eerst beschreven situatie aan de hand. Je zou gewoon mooie, zuivere DTMF tonen moeten horen met een lengte van minimaal 750 msec.
Daarnaast is ook de hardware van de andere kant (bijvoorbeeld zo'n 0900 nr) van belang, die moet natuurlijk ook een hoge gevoeligheid hebben. Bij de meeste 0900 platforms is dat dik in orde maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.
Misschien is er *iets* met het product aan de hand? Misschien zijn er te weinig servicemedewerks op het aantal gebruikers?Murcielago schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:07:
[...]
Je kunt ook erg goed merken dat het nummer gratis is. Mensen hangen niet meer op, en hebben 4 vragen voor een enkel gesprek. Gesprekstijden lopen dus ook nog op. Gelukkig weet ik naar wie ik moet wijzen op het moment dat een klant de wachttijden niet kan waarderen. Namelijk Kassa en Radar. Wat een geweldig idee om te klagen over de gesprekskosten
Beetje kort door de bocht dit. Daarnaast zal het niet alleen door consumentenorganisaties komen dat de gesprekkosten bijna gratis zijn.
In mijn geval vraag ik alle gesprekkosten terug omdat de oorzaak van de problemen bij KPN lag. Ik denk dat veel meer mensen dit hebben gedaan en KPN in zag dat dit een erg dure manier van geld rondpompen is. Daarnaast kunnen mensen zeggen dat ze het 0900 gebeld hebben, maar in werkelijkheid het 0800 gebeld hebben, en dus onterecht gesprekskosten kunnen vragen. Dit heeft dan weer als oorzaak dat er een kronkel zit in de nummerstructuur; welk bedrijf heeft nu 2 nummers, de 1 gratis, de ander 50cpm (nu 1cpm maar nog steeds betaald), die allebei naar dezelfde helpdesk wijzen? Dan deugt er toch iets niet? Gelukkig is dit nu verleden tijd.
edit:
bronMinister Joop Wijn van Economische Zaken heeft de Tweede Kamer toegezegd binnen drie maanden met maatregelen te komen om te zorgen dat consumenten niet langer hoeven te betalen voor de wachtijd bij het bellen naar service- en informatienummers.
Dat zei de minister bij de bespreking van nieuwe telecomwetgeving in de Tweede Kamer, na hiertoe te zijn opgeroepen door de parlementariërs Jos Hessels (CDA), Martijn van Dam (PvdA) en Charlie Aptroot (VVD). De Tweede Kamerleden wezen de minister erop dat bedrijven zoals internetproviders en energiebedrijven met dure servicenummers in feite geld verdienen door lange wachttijden te laten ontstaan, met andere woorden door slechte service te verlenen. Wijn wees er op zijn beurt op dat het niet ongewoon is dat er bij piekbelasting wachttijden ontstaan, en dit volledig uitsluiten tot gevolg heeft dat bedrijven wel erg veel personeel aan moeten nemen waardoor de service weer duurder wordt. De Tweede Kamer nam vervolgens genoegen met een motie die de minister de ruimte biedt om na onderzoek zelf met oplossingen te komen.
Bij KPN is dit anders, er is sprake van een continue wachttijd (bij mij gem. 20 minuten, ook 08u s'ochtends). Dan is er geen sprake van alleen maar wachttijd bij piekbelasting en is het niet eerlijk om daar geld voor te vragen.
[ Voor 35% gewijzigd door Arnout op 17-01-2007 10:05 ]
Euh.. Not. Als je naar dat 0900-nummer belt krijg je de melding dat je ook naar het gratis 0800-nummer kunt bellen.. Ook krijg je niks te horen in de vorm van "dit nummer kost x ct/m" bij het bellen naar het 0800-nr.Anoniem: 119572 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:38:
het maakt niet uit of je naar het 0900 of 0800 belt, het is allebei 1 cpm.
[ Voor 13% gewijzigd door FlipFluitketel op 17-01-2007 10:00 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Bel maar naar 0900-0244. je hoort als eerste dat het nummer 1 cpm kost. Dit geld ook voor 0900-1905 en 0900-1407.
Maar 0800 nummers zijn gratis. Toll-free telephone numberAnoniem: 119572 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:05:
Bel maar naar 0900-0244. je hoort als eerste dat het nummer 1 cpm kost. Dit geld ook voor 0900-1905 en 0900-1407.
En de 0900 betreffende IPB zijn inderdaad allemaal €0,01 p/min.
Foutje van mijn kant, 0800 nummers zijn natuurlijk gratis.Anoniem: 119572 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:38:
het maakt niet uit of je naar het 0900 of 0800 belt, het is allebei 1 cpm.
Anoniem: 78574
Waarom werk je op een helpdesk als je gefrustreerd raakt van mensen die bellen?? Is dat niet gewoon je baan?Murcielago schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:07:
[...]
Ik ben zelf werkzaam op KPN Internet. En je wil niet weten hoe frustrerend het kan worden als je alleen maar de hele tijd IPB mensen aan de lijn krijgt.
Waarom kun je de mensen niet helpen dan??Terwijl je die mensen niet eens kunt helpen. Dus allemaal maar weer in de wachtrij. Alleen kun je ze alleen doorverbinden met ordernavraag en IPB 1e lijn. Factuurservice of Save wil gewoon niet, en dat willen ze dan vaak niet begrijpen.
Hoezo wil Factuurservice of Save niet??
En wie bedoel je met ZE? (je zeurende klanten). Nog al logisch dat ze niet begrijpen dat als ze bellen naar een helpdesk dat ze niet geholpen worden.
Kun je nagaan hoe moedeloos de klant wordt.Soms wordt je er wel erg moedeloos van.
Natuurlijk hangen mensen niet meer op ze hebben een probleem en willen geholpen worden. Ook al hebben ze 100 vragen. Jij bent er om hen te helpen.Je kunt ook erg goed merken dat het nummer gratis is. Mensen hangen niet meer op, en hebben 4 vragen voor een enkel gesprek. Gesprekstijden lopen dus ook nog op.
Lekker loyaal en gedreven zeg.Gelukkig weet ik naar wie ik moet wijzen op het moment dat een klant de wachttijden niet kan waarderen. Namelijk Kassa en Radar. Wat een geweldig idee om te klagen over de gesprekskosten
Je klinkt als een gefrustreerde medewerker die geheel ongeschikt is voor een service verlenend beroep. Je hebt een baan aangenomen waarin het je taak is om mensen te helpen en niet moedeloos te raken als ze toevallig een aantal vragen hebben voor je.
KPN heeft haar zaakjes mbt IPB niet op orde, maar als ze ook nog met medewerkers werken met zo'n k*t mentaliteit dan begrijp ik ook waarom ze de zaken niet op orde krijgen.
Moedeloos raken van mensen die 4 vragen stellen.
Mensen doorsturen naar Tros Radar en Vara Kassa. Lekker bezig, dat houdt er de moed voor de klanten zeker in.
Vertel je dit ook als je teamleader meeluistert of in je evaluatie gesprekken. "Ik wordt moedeloos van dit werk en stuur zeurende klanten gewoon naar een consumenten programma".
FlipFluitketel in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."
Nieuw probleem..
Gisteravond met de helpdesk gebeld, na 20min had ik iemand aan de telefoon. Hij keek even alles na en alles stond inderdaad goed ingesteld (duh
). Hij zag wel dat het modem (Siemens EB) de nieuwste software-versie had. Daarom ging hij deze maar even opnieuw in het modem laden, zou een uurtje duren en daarna zou het opgelost moeten zijn.
Nou.. Hij heeft gelijk, maar er is weer een nieuw probleem. Als nu de voicemail ingesteld is na 4x overgaan dan kun je bellen naar het telefoonnummer maar dan krijg je ipv na 4x overgaan, direct de voicemail. Stel ik in het beheer-gedeelte in dat de voicemail uitgeschakeld is, dan krijg je een in gesprek toon.
Het probleem dat de fax en telefoon overgingen als je naar 1 nummer belde was niet normaal (hier viel wel mee te leven). Nu dus weer eens met ze gaan bellen. Net al 4x geprobeerd maar weer de melding "te druk, verbinding wordt verbroken"...
Nieuw probleem..
Gisteravond met de helpdesk gebeld, na 20min had ik iemand aan de telefoon. Hij keek even alles na en alles stond inderdaad goed ingesteld (duh
Nou.. Hij heeft gelijk, maar er is weer een nieuw probleem. Als nu de voicemail ingesteld is na 4x overgaan dan kun je bellen naar het telefoonnummer maar dan krijg je ipv na 4x overgaan, direct de voicemail. Stel ik in het beheer-gedeelte in dat de voicemail uitgeschakeld is, dan krijg je een in gesprek toon.

Het probleem dat de fax en telefoon overgingen als je naar 1 nummer belde was niet normaal (hier viel wel mee te leven). Nu dus weer eens met ze gaan bellen. Net al 4x geprobeerd maar weer de melding "te druk, verbinding wordt verbroken"...
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Hij zij toch dat hij bij KPN internet zat. Dat is voor zover ik weet heel wat anders dan IPBAnoniem: 78574 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:02:
[...]
Waarom kun je de mensen niet helpen dan??
Hoezo wil Factuurservice of Save niet??
En wie bedoel je met ZE? (je zeurende klanten). Nog al logisch dat ze niet begrijpen dat als ze bellen naar een helpdesk dat ze niet geholpen worden.
Same story here, als je niet met de juiste afdeling belt kun je niet geholpen wordenNatuurlijk hangen mensen niet meer op ze hebben een probleem en willen geholpen worden. Ook al hebben ze 100 vragen. Jij bent er om hen te helpen.
Ga ik weer met mn bakker verhaaltjeLekker loyaal en gedreven zeg.
Je klinkt als een gefrustreerde medewerker die geheel ongeschikt is voor een service verlenend beroep. Je hebt een baan aangenomen waarin het je taak is om mensen te helpen en niet moedeloos te raken als ze toevallig een aantal vragen hebben voor je.
KPN heeft haar zaakjes mbt IPB niet op orde, maar als ze ook nog met medewerkers werken met zo'n k*t mentaliteit dan begrijp ik ook waarom ze de zaken niet op orde krijgen.
Ik kan mensen heel goed begrijpen dat ze hier gefrustreerd van raken. De hele dag krijg je mensen binnen die je niet kunt helpen, en vervolgens worden ze ook nog eens boos omdat ze zelf de verkeerde keuze gemaakt hebben. Als je niet in de wachtrij wilt staan dan zul je een brief moeten schrijven. Kwaad worden op mensen die op een andere afdeling zitten en geen f**k met jou problemen te maken hebben en hier ook geen f**k aan kunnen doen schiet je niks mee op.
[ Voor 4% gewijzigd door Foamy op 17-01-2007 11:34 ]
blub
Hmm, blijkbaar heb ik het niet goed verwoord. Mensen met ADSL-problemen, en alles wat daarbij hoort, die help ik. Vaak steek ik mijn nek voor IPB-orders nog wel eens uit, maar ik merk al gauw genoeg dat ik daar niet zoveel mee kan. Voor sommige dingen heb ik simpelweg de rechten en mogelijkheden niet. Vooral omdat de meeste mensen die ik aan de lijn krijg bellen over annuleringen. Maargoed.
@Foamy, thanks
Het is inderdaad lastig om iedereen te willen helpen, maar bij IPB wordt het gewoon lastig. Ik werk simpelweg niet op IPB. Al kijk ik vaak genoeg of ik toch niet iets kan regelen voor die mensen. Die wachtrijen zijn wat dat betreft inderdaad vervelend.
Uiteraard sta ik mensen wel vriendelijk en correct te woord, maar als je zo vaak moet doorverbinden, dan is dat gewoon een beetje irritant. Op sommige dagen komt wel een kwart van de mensen verkeerd terecht. Terwijl je eigenlijk andere mensen hoort te helpen met hun ADSL-problemen.Anoniem: 78574 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:02:
Waarom werk je op een helpdesk als je gefrustreerd raakt van mensen die bellen?? Is dat niet gewoon je baan?
Helpen is voor mij geen enkel probleem, de vraag alleen is of ik het kan. Ik werk zogezegd niet op die afdeling.Waarom kun je de mensen niet helpen dan??
Hoezo wil Factuurservice niet??
Ik kan dat zeker begrijpen, maar als mensen kiezen voor een inbelabo, dan zal ik ze toch moeten doorverbinden, terwijl de volgende optie toch echt is wat ze hebben. Al merk je dan vaak dat mensen niet precies weten wat ze hebben. Het was iets met internet, maar ook met bellen, en dan nog iets met adsl. Dus dan lijken de eerste drie opties inderdaad op elkaar (adsl, inbellen, IPB)Kun je nagaan hoe moedeloos de klant wordt.
Uiteraard moet ik ze helpen, maar je kunt nu gewoon goed merken dat het blijkbaar niks meer kost. Mensen zoeken niet eerst, maar bellen eerst. Daarna gaan ze zelf pas op zoek.Natuurlijk hangen mensen niet meer op ze hebben een probleem en willen geholpen worden. Ook al hebben ze 100 vragen. Jij bent er om hen te helpen.
Ik verwijs mensen voor de gein door naar kassa als ze de wachtrijen te lang vinden. Tot nu toe een keer gedaan, die meneer leek het wel te begrijpen. Maar dat doe ik niet op de cynische manier die jij hierboven beschrijft. Een beetje humor mag toch wel?Lekker loyaal en gedreven zeg.
Moedeloos raken van mensen die 4 vragen stellen.
Mensen doorsturen naar Tros Radar en Vara Kassa. Lekker bezig, dat houdt er de moed voor de klanten zeker in.
Vertel je dit ook als je teamleader meeluistert of in je evaluatie gesprekken. "Ik wordt moedeloos van dit werk en stuur zeurende klanten gewoon naar een consumenten programma".
@Foamy, thanks
Het is inderdaad lastig om iedereen te willen helpen, maar bij IPB wordt het gewoon lastig. Ik werk simpelweg niet op IPB. Al kijk ik vaak genoeg of ik toch niet iets kan regelen voor die mensen. Die wachtrijen zijn wat dat betreft inderdaad vervelend.
[ Voor 8% gewijzigd door Murcielago op 17-01-2007 14:42 ]
@Foamy:
Heeft geen zak met bakker of slager te maken. KPN verkoopt beide. Dus zie het als de super markt.
Als je daar een worstenbroodje koopt en dat smaakt niet waar moet je dan heen: Naar de brood afdeling of naar de slager.... Juist naar de infobalie.
Er staan op de KPN site tig nummers die je kunt bellen. Is logisch dat de mensen het goedkoopste nummer bellen. KPN is KPN of je nou worst koopt of brood. heb laatst een uur in de Primafoon winkel staan wachten. Daar komen veel mensen die er helemaal geen verstand van hebben. Ze hebben een reklame gezien of ze zijn gebeld om goedkoper te bellen. Ze worden of IPB of ADSL of wat dan ook aangesmeerd. Ze hebben inderdaad zelf géén enkel benul wat ze kopen. Laat staan dat ze weten welk nummer ze moeten bellen.
waarom niet één centraal nummer en dan een fatsoenlijk keuze menu. Misschien helpt dat.
(En als Murcielago bij de bakker werkt (ADSL) waarom begint hij hier dan te klagen over de slager (IPB) dit is echt een IPB topic.)
Heeft geen zak met bakker of slager te maken. KPN verkoopt beide. Dus zie het als de super markt.
Als je daar een worstenbroodje koopt en dat smaakt niet waar moet je dan heen: Naar de brood afdeling of naar de slager.... Juist naar de infobalie.
Er staan op de KPN site tig nummers die je kunt bellen. Is logisch dat de mensen het goedkoopste nummer bellen. KPN is KPN of je nou worst koopt of brood. heb laatst een uur in de Primafoon winkel staan wachten. Daar komen veel mensen die er helemaal geen verstand van hebben. Ze hebben een reklame gezien of ze zijn gebeld om goedkoper te bellen. Ze worden of IPB of ADSL of wat dan ook aangesmeerd. Ze hebben inderdaad zelf géén enkel benul wat ze kopen. Laat staan dat ze weten welk nummer ze moeten bellen.
waarom niet één centraal nummer en dan een fatsoenlijk keuze menu. Misschien helpt dat.
(En als Murcielago bij de bakker werkt (ADSL) waarom begint hij hier dan te klagen over de slager (IPB) dit is echt een IPB topic.)
Tuurlijk zoeken mensen niet eerst. Als jij een auto koopt en hij rijd niet meer dan bel je ook naar de garage.Murcielago schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:38:
Uiteraard moet ik ze helpen, maar je kunt nu gewoon goed merken dat het blijkbaar niks meer kost. Mensen zoeken niet eerst, maar bellen eerst. Daarna gaan ze zelf pas op zoek.
[...]
Ik verwijs mensen alleen door naar kassa als ze klagen over de wachtrijen. Maar dat doe ik niet op de cynische manier die jij hierboven beschrijft. Een beetje humor mag toch wel?
D'r zijn twee situaties:
1) Mensen krijg het zooitje niet aan de praat. Daar heb je gelijk die moeten eerst zelf maar eens kijken. Of meteen een monteur laten komen.
2) Mensen hebben het product (IPB) en krijgen ongevraagd een nieuwe firmware of hun zooi werkt om een andere reden ineens niet meer. Dan ga je niet eerst zelf op onderzoek uit. Je belt de helpdesk. Die daar voor in het leven is geroepen.
Een beetje humor mag wel. Maar na 3 maanden ellende staat me het janken nader dan het lachen.
Om in dezelfde bewoording verder praten: Mensen hebben dus een gehaktbrood gekocht, en denken dat ze daardoor dus bij mij horen, terwijl ze toch echt bij de slager moeten zijn.Anoniem: 78574 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:54:
@Foamy:
En aangezien de helft van mijn calls hierover gaan, mag ik hier toch best een over berichtje plaatsen?
Uiteraard, maar in hoeverre kan een gratis helpdesk je problemen oplossen? Volgens mij niet, uiteraard kost het je wat minder geld, maar de ergernis door de langere wachtrijen (die mede hierdoor worden veroorzaakt) helpt natuurlijk ook niet echt.Anoniem: 78574 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:58:
Een beetje humor mag wel. Maar na 3 maanden ellende staat me het janken nader dan het lachen.
Ik zeg niet dat IPB een perfect product is, en uiteraard weet ik ook wel dat er structurele problemen zijn die opgelost moeten worden. Maar de gratis helpdesk zorgt er wel voor dat mensen gewoon gaan bellen, want het kost niks meer.

[ Voor 39% gewijzigd door Murcielago op 17-01-2007 12:06 ]
Klopt, dat ik een aantal maanden geleden een paar keer moest bellen was er nog best doorheen te komen, nu is er echter geen beginnen meer aan. Dus of er bellen sinds alles gratis is geworden veel meer mensen, of ze hebben de helft van hun personeel op straat gezet. Gok toch op het eerste..
blub
Zoals ik al probeerde te zeggen: Mensen weten niet wat ze gekocht hebben! laat staan dat ze weten bij welke afdeling ze binnen de KPN moeten zijn.Murcielago schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:03:
[...]
Om in dezelfde bewoording verder praten: Mensen hebben dus een gehaktbrood gekocht, en denken dat ze daardoor dus bij mij horen, terwijl ze toch echt bij de slager moeten zijn.
En aangezien de helft van mijn calls hierover gaan, mag ik hier toch best een over berichtje plaatsen?
Als jij een auto gekocht hebt en hij rijdt niet meer. Waar bel je heen: De Garage. Je gaat niet eerst opzoeken wat het rechtstreekse nummer van de werkplaats is.
Alle mensen die IPB hebben en niet meer kunnen bellen die gaan de storingsdienst bellen. Lijkt me logisch. Mensen die geen wizzkids zijn en niet kunnen internetten die gaan kijken op de KPN site bij problemen met internet. en dan komen ze bij jou terrecht. kan ik me ook heel goed voorstellen.
Tuurlijk mag je hier een berichtje plaatsen, vind je berichtje alleen niet echt iets toevoegen. Ik lees het als een klaagzang van een KPN medewerker. Het is niet echt opbouwend voor de vele mensen met problemen om dit te lezen.
Misschien kun je een tip geven hoe mensen erachter komen welk nummer ze daadwerkelijk moeten bellen. Dan hebben we er allemaal uiteindelijk iets aan. De mensen bellen het goede nummer en worden kundig geholpen. Iedereen blij.
Ik vraag me af of de langere wachttijden komen door het gratis nummer? Misschien deels, maar zeker ook door het aantal nieuwe klanten op IPB. Overal lees je dat het een succes voor KPN is en dat er maandlijks vele 1000-den klanten bij komen. Ja dan wordt het drukker.[...]
Uiteraard, maar in hoeverre kan een gratis helpdesk je problemen oplossen? Volgens mij niet, uiteraard kost het je wat minder geld, maar de ergernis door de langere wachtrijen (die mede hierdoor worden veroorzaakt) helpt natuurlijk ook niet echt.
Ik zeg niet dat IPB een perfect product is, en uiteraard weet ik ook wel dat er structurele problemen zijn die opgelost moeten worden. Maar de gratis helpdesk zorgt er wel voor dat mensen gewoon gaan bellen, want het kost niks meer.
Als je daarna een firmware gaat uitrollen die structurele problemen veroorzaakt ja dan krijg je nog meer bellers. Of het nu gratis is of niet. Tuurlijk de drempel wordt iets lager. maar denk niet dat het de oorzaak ik. Het is een combinatie van de factoren.
Of het product wordt massaal verkocht en daarom worden het aantal mensen met problemen veel groter.Foamy schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:18:
Klopt, dat ik een aantal maanden geleden een paar keer moest bellen was er nog best doorheen te komen, nu is er echter geen beginnen meer aan. Dus of er bellen sinds alles gratis is geworden veel meer mensen, of ze hebben de helft van hun personeel op straat gezet. Gok toch op het eerste..
Of het product is gewoon nog niet goed genoeg.
Mensen naar radar sturen werkt ook averechts. Mensen die kleine problemen hebben gaan ook naar Radar kijken en denken : "Ohw het nummer is gratis geworden, dan zal ik ook maar eens bellen. Ze zullen weten dat er problemen zijn. Ik ga ook maar klagen want de radar mensen worden allemaal geholpen en krijg een vergoeding".
Daarbij heeft KPN zelf besloten het nummer goedkoper te maken. Te verwachten was dat het daardoor drukker zou worden.
Ook zouden ze eens andere manieren kunnen verzinnen om informatie bij de klanten te kunnen laten komen. De website is ook een wir war van informatie. Waar het verschil tussen IPB, ADLS en gewoon bellen niet altijd duidelijk is.
Mijn order staat al sinds 11 decomber op : U ontvangt uw installatie pakket binnen enkele dagen.
Het is nu 4 weken later en ik heb nog niks.
Als ik al bij de Helpdesk terrecht kom dan is het standaard antwoord:"een momentje, ik vraag het na"
daarna "even geduld nog het zit er aan te komen, komt door de drukte". "U wordt teruggebeld door een collega"
denk je dat ik teruggebeld wordt.. Nee omdat het door de hokjes politiek bij de KPN lekker makkelijk is voor de medewerkers om het op een andere afdeling af te schuiven.
En niemand kan me met de juiste afdeling doorschakelen.
Van de bakker naar de slager en terug...
kijk eens op:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1327243
Ook daar wordt geen verschil gemaakt tussen de bakker of de slager. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat klanten het ook niet meer begrijpen welk nummer ze nu moeten bellen.
En ik snap goed dat jij daar gefrustreerd van raakt, maar dat kun je niet de klanten in de schoenen schuiven.
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1327243
Ook daar wordt geen verschil gemaakt tussen de bakker of de slager. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat klanten het ook niet meer begrijpen welk nummer ze nu moeten bellen.
En ik snap goed dat jij daar gefrustreerd van raakt, maar dat kun je niet de klanten in de schoenen schuiven.
In het IVR van de volgende providers:
Heb je Planet IPB: bel dan en kies optie 3
Heb je HetNet S&B: bel dan en kies optie 3
Heb je KPN IPB: bel dan en kies optie 4 en dan weer optie 4 en kies dan voor KPN.
KPN Internet is te bereiken via optie 1 en dan optie 2. Dat heeft dan ADSL administratieve en technische problemen. Of mensen kiezen optie 2 en dan optie 1, dan kom je bij inbelabo's administratieve en technische problemen. Helaas, maar dan ben je beide keren fout.
Heb je Planet IPB: bel dan en kies optie 3
Heb je HetNet S&B: bel dan en kies optie 3
Heb je KPN IPB: bel dan en kies optie 4 en dan weer optie 4 en kies dan voor KPN.
KPN Internet is te bereiken via optie 1 en dan optie 2. Dat heeft dan ADSL administratieve en technische problemen. Of mensen kiezen optie 2 en dan optie 1, dan kom je bij inbelabo's administratieve en technische problemen. Helaas, maar dan ben je beide keren fout.
[ Voor 26% gewijzigd door Murcielago op 17-01-2007 14:40 ]
Iemand een idee of je op de EB de WEP en/of WPA beveiliging helemaal kan uitschakelen? Misschien dat het al langs is gekomen maar dan heb ik ws. niet op de goede woorden gezocht.
Ik weet wat de "risico's" zijn van dergelijke beveiligingen in of uitschakelen, daar gaat het me nu niet om, ik wil alleen weten hoe ik dit helemaal uit schakel. In de standaard menu's van het wireless kan ik dit nergens instellen naar mijn meningOrtep schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:14:
[...]
Ik heb de box hier niet bij de hand. Maar het zit ergens in de menus bij het gedeelte over wireless.
Mac filtering doet iets heel anders dan WEP/PWA. Je kan het meer vergelijken met de deur van de badkamer. Bij macfiltering zit hij op slot...maar als je WEP/WPA uitzet maak je de hele badkamer van helder glas. Iedereen kan alles zien.
Al je gegevens gaan ongecodeerd door de lucht. Inclusief dingen als paswoorden, Creditcard nummers etc etc. Je buurjongen hoeft alleen maar de zaak op te vangen en hij weet met wie je omgaat, welke webites je bezoekt en wat je smaak in muziek is. En je kan zelf vast wel raden wat hij nog meer te weten kan komen als hij je op die manier volgt
Mijn boefje is liev!
Er is een pagina gevonden waarop je het kunt uitschakelen, alleen werkt die pagina niet bij het oproepen.
Het is dus zover nog niet mogelijk om wep/wpa uit te zetten.
Dich bis echt unne foëzen haas
Gewoon heel het draadloze gebeuren uitzetten. En zelf een Accesspoint eraan hangen waar je wel zelf de volledige controle over hebt.slaay schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:14:
Er is een pagina gevonden waarop je het kunt uitschakelen, alleen werkt die pagina niet bij het oproepen.
Anoniem: 172187
Blijkbaar hebben de mensen die bellen een probleem. Dat kan in jouw ogen geen probleem zijn, maar voor de klant wel.Murcielago schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:03:
Uiteraard, maar in hoeverre kan een gratis helpdesk je problemen oplossen? Volgens mij niet, uiteraard kost het je wat minder geld, maar de ergernis door de langere wachtrijen (die mede hierdoor worden veroorzaakt) helpt natuurlijk ook niet echt.
Het probleem is dat er teveel klanten zijn die een probleem hebben of vinden dat zij een probleem hebben. Dat die klanten vervolgens gaan bellen om daar iets aan te doen is natuurlijk niet het probleem. Dat dit gedrag een nieuw probleem veroorzaakt, lange wacht tijden bij de helpdesk is natuurlijk weer een ander punt.
En voor KPN is het jammer dat de oude telefonie dienst eenvoudig is (een draadje) en het gewoon altijd doet. De ADSL en IPB dienst is iets complexer (draad, splitter, draad, nog een draad, voedingsblok ). En helaas van mindere kwaliteit terwijl de klant een vergelijkbare kwaliteit verwacht.
Anoniem: 182947
HehehHe Ik heb eindelijk een regio gebonden telefoonnummer MET de SIP gegevens waardoor ik in staat ben om overal bereikbaar te zijn op dat nummer. En weet je wat het me kost!!!! Nog geen 5 eurie per maand. Kortom ik ga ipb vaarwel zeggen
Bij wie?Anoniem: 182947 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:15:
HehehHe Ik heb eindelijk een regio gebonden telefoonnummer MET de SIP gegevens waardoor ik in staat ben om overal bereikbaar te zijn op dat nummer. En weet je wat het me kost!!!! Nog geen 5 eurie per maand. Kortom ik ga ipb vaarwel zeggen
Anoniem: 203780
Wat een ellende.
Kan nu wel de site van de belastingdienst openen, maar niet meer die van Bicnk Bank.
En dan lees ik hier boven dat een medewerker van de helpdesk moedel loos wordt pffffffffffffff.
Vandaag nog even een medewerker van de helpdesk gesproken (deze was gelukkig gewoon vriendelijk, en had alle begrip over de ernst van de situatie) en deze vertelde me dat het met de nieuwe IP adressen te maken had.
Het heeft bij KPN hoge prio dus verwacht echt dat het spoedig is opgelost.
Wel zou het netjes zijn om even op de site van Het Net deze storing te vermelden. (krijgen ze ook niet zo veel telefoontjes)
Jasper
Kan nu wel de site van de belastingdienst openen, maar niet meer die van Bicnk Bank.
En dan lees ik hier boven dat een medewerker van de helpdesk moedel loos wordt pffffffffffffff.
Vandaag nog even een medewerker van de helpdesk gesproken (deze was gelukkig gewoon vriendelijk, en had alle begrip over de ernst van de situatie) en deze vertelde me dat het met de nieuwe IP adressen te maken had.
Het heeft bij KPN hoge prio dus verwacht echt dat het spoedig is opgelost.
Wel zou het netjes zijn om even op de site van Het Net deze storing te vermelden. (krijgen ze ook niet zo veel telefoontjes)
Jasper
Anoniem: 182947
www.belcentrale.nl ze hadden het in 2 dagen geregeld dat van dat "zakelijk" moet je je niets van aantrekken. Formuliertjes invullen en copy van legitimatie meesturen en het was bij mij in 2 dagen actief
Anoniem: 204512
Heeft iemand nog meer een gigantish traage verbinding op zondag van sochtends tot savonds ?
Wat ik eigenlijk bedoel, een gratis helpdesk lost niks op. De problemen die iemand heeft blijven bestaan. Gelukkig kost het je dan geen geld om te bellen. Dat vind ik zeker netjes, en ook een goede service.Anoniem: 172187 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:16:
[...]
Blijkbaar hebben de mensen die bellen een probleem. Dat kan in jouw ogen geen probleem zijn, maar voor de klant wel.
Het probleem is dat er teveel klanten zijn die een probleem hebben of vinden dat zij een probleem hebben. Dat die klanten vervolgens gaan bellen om daar iets aan te doen is natuurlijk niet het probleem. Dat dit gedrag een nieuw probleem veroorzaakt, lange wacht tijden bij de helpdesk is natuurlijk weer een ander punt.
Blijkbaar maakt het voor veel mensen meer uit dat het goedkoper is. En inderdaad is de installatie wat lastiger, het is geen plug-and-play, maar als je het boekje eerst goed doorleest, dan wil dat zeker helpen.En voor KPN is het jammer dat de oude telefonie dienst eenvoudig is (een draadje) en het gewoon altijd doet. De ADSL en IPB dienst is iets complexer (draad, splitter, draad, nog een draad, voedingsblok ). En helaas van mindere kwaliteit terwijl de klant een vergelijkbare kwaliteit verwacht.
De kwaliteit van IPB is dezelfde als analoge telefonie. Het lijkt natuurlijk veel erger, maar je wilt niet weten hoeveel mensen met een gewone analoge lijn bellen, terwijl er een flinke ruis op de lijn zit. Vaak hebben ze dan zo'n goedkope telefoon, of zo'n mooie verlengkabel van 20 meter voor 3 euro

Nee, de kwaliteit van het telefoonsignaal is niet slechter bij IPB.
Anoniem: 202769
Even een update, ik heb gemist dat dit topic een doorstart had.
IPB........telefoon werkt goed ( denk ik ) bel bijna nooit. bereikbaarheid is priority. Internet is priority1.
Maar daar is het probleem. Sommige websites zijn niet te bereiken en uiteraard zijn dat de sites die voor mij enigszins belangrijk ( vanaf installatie 21 dec. )
Speedtouche 780WL. 3 jan monteur geweest om instellingen/aansluitingen te controleren, tevens windows gecheckt. Alles aan mijn kant in orde. Vervolgens zijn er diverse telefoontjes gepleegd, diverse emails verstuurd en diverse klachten verstuurd via de officiele formulieren. Schadeclaim ingediend. ( waarom betalen voor een product dat niet goed werkt.? )
Resultaat ( vanaf installatie ) Noppes. HD is hopeloos. Krijgen ze bij KPN eigenlijk wel een training in helpdeskservice en klanten benadering.? reacttie van KPN op emails is plusminus 1 antwoord op 8 emails. Reactie op klachten is plusminus 1 op 8. Wij weten wat KPN vertelt over hun reactie.?
Binnen twee werkdagen en uw klacht wordt met zorg behandeld etc.etc. blah,blah.
in ieder gecval is het probleem nog steeds daar, inderdaad KPN is er mee bezig en inderdaad heeft het prioriteit nr.1. Maar dit betekent niet zoveel als je weet hoe KPN met de problemen omgaat.
Ik weet dat de meeste mensen problemen hebben met het telefoon gedeelte van IPB, maar voor degenen die hetzelfde probleem en/of gelijkwaardig probleem met internet hebben, ik wens jullie veel succes en eindeloos veel geduld.
By the way, met freewebproxy.net kan ik de sites wel bereiken, maar dit werkt maar gedeeltelijk. Zodra ik wil posten gaat het fout.
Ik denk nu om @home internet en telefonie te nemen, is de eerste twee maanden gratis en daarna goedkoper voor een hogere down en uploadsnelheid.
Voor mij is dit een van de weinige mogelijkheden in deze regio. ( musselkanaal-GR ) Ik verwacht namelijk niet dat KPN dit probleem snel oplost, dus moet ik maar even een tijdelijke noodsprong maken. Indien een van jullie een goed advies kunnen geven om mijn probleem ( totale probleem ) te verhelpen en/of aan te pakken, GRAAG.
alvast bedankt. Rinus.
IPB........telefoon werkt goed ( denk ik ) bel bijna nooit. bereikbaarheid is priority. Internet is priority1.
Maar daar is het probleem. Sommige websites zijn niet te bereiken en uiteraard zijn dat de sites die voor mij enigszins belangrijk ( vanaf installatie 21 dec. )
Speedtouche 780WL. 3 jan monteur geweest om instellingen/aansluitingen te controleren, tevens windows gecheckt. Alles aan mijn kant in orde. Vervolgens zijn er diverse telefoontjes gepleegd, diverse emails verstuurd en diverse klachten verstuurd via de officiele formulieren. Schadeclaim ingediend. ( waarom betalen voor een product dat niet goed werkt.? )
Resultaat ( vanaf installatie ) Noppes. HD is hopeloos. Krijgen ze bij KPN eigenlijk wel een training in helpdeskservice en klanten benadering.? reacttie van KPN op emails is plusminus 1 antwoord op 8 emails. Reactie op klachten is plusminus 1 op 8. Wij weten wat KPN vertelt over hun reactie.?
in ieder gecval is het probleem nog steeds daar, inderdaad KPN is er mee bezig en inderdaad heeft het prioriteit nr.1. Maar dit betekent niet zoveel als je weet hoe KPN met de problemen omgaat.
Ik weet dat de meeste mensen problemen hebben met het telefoon gedeelte van IPB, maar voor degenen die hetzelfde probleem en/of gelijkwaardig probleem met internet hebben, ik wens jullie veel succes en eindeloos veel geduld.
By the way, met freewebproxy.net kan ik de sites wel bereiken, maar dit werkt maar gedeeltelijk. Zodra ik wil posten gaat het fout.
Ik denk nu om @home internet en telefonie te nemen, is de eerste twee maanden gratis en daarna goedkoper voor een hogere down en uploadsnelheid.
alvast bedankt. Rinus.
Rinus aka Woerd,
Zo te zien heb je alleen maar DNS-problemen. Installeer eens zowel in de EB als op de client computers de DNS-servers van OpenDNS:
208.67.220.220
208.67.222.222
Meer info: OpenDNS
Zo te zien heb je alleen maar DNS-problemen. Installeer eens zowel in de EB als op de client computers de DNS-servers van OpenDNS:
208.67.220.220
208.67.222.222
Meer info: OpenDNS
Weet ik , Jan E,
Is al uitgebreid behandeld en getest in de voorgaande delen. Geen effect. Probleem blijft bestaan.
Er is door KPN erkent dat het probleem aan hun kant zit. ( niet officieel uiteraard )
Het probleem is: Ik kan geen verbinding krijgen met de bewuste sites en andere IPB gebruikers wel.
( gameservers.com Tiscali.co.uk.com etc. ) Een tracert naar bijv. de eerste site laat zien dat het in en/of na het KPN netwerk fout gaat. Timeout bij opdracht.!
Ik wacht gewoon even af totdat ik het explosieve niveau weer heb bereikt en via mijn rechtsbijstand ze een proces aan de broek smeer. Vooral de slogans en reclame van KPN zijn een leuk wapen.
24 uur probleemloos internetten en bellen................is er een van.
Dus niet.
Is al uitgebreid behandeld en getest in de voorgaande delen. Geen effect. Probleem blijft bestaan.
Er is door KPN erkent dat het probleem aan hun kant zit. ( niet officieel uiteraard )
Het probleem is: Ik kan geen verbinding krijgen met de bewuste sites en andere IPB gebruikers wel.
( gameservers.com Tiscali.co.uk.com etc. ) Een tracert naar bijv. de eerste site laat zien dat het in en/of na het KPN netwerk fout gaat. Timeout bij opdracht.!
Ik wacht gewoon even af totdat ik het explosieve niveau weer heb bereikt en via mijn rechtsbijstand ze een proces aan de broek smeer. Vooral de slogans en reclame van KPN zijn een leuk wapen.
24 uur probleemloos internetten en bellen................is er een van.
Een incidentele time-out tijdens een traceroute hoeft geen echt probleem te zijn, maar bij jou zal het dus wel permanent zijn.Anoniem: 202769 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:36:
Wat gebeurt er eigenlijk als je proxy.planet.nl (op poort 8080) gebruikt?
I rest my case.Anoniem: 202769 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:13:
Even een update, ik heb gemist dat dit topic een doorstart had.
Ik denk nu om @home internet en telefonie te nemen, is de eerste twee maanden gratis en daarna goedkoper voor een hogere down en uploadsnelheid.Voor mij is dit een van de weinige mogelijkheden in deze regio. ( musselkanaal-GR ) Ik verwacht namelijk niet dat KPN dit probleem snel oplost, dus moet ik maar even een tijdelijke noodsprong maken. Indien een van jullie een goed advies kunnen geven om mijn probleem ( totale probleem ) te verhelpen en/of aan te pakken, GRAAG.
alvast bedankt. Rinus.
Ik kom er ook niet door bij de helpdesk. Maar ze vinden zelf allemaal dat ze goed hun best doen. (zal ook best; alle respect !!!) maar de klant ,erkt er zo verdomd weinig van. Wie wordt er nu moedeloos van wie..
Verschrikkelijk is het. Ik ben vorige week waarempel door iemand teruggebeld. Mijn oder was geescalleerd. Alles zou binnen twee dagen opgelost zijn. Ik ben anderhalve week verder en kan nog steeds niet bellen.
Ik verrek het zelf om nu nog naar de KPN te bellen. Dr is een monteur geweest 3 mensen van de helpdesk hebben me ooit terug gebeld. (problemen sinds juni) dus ze zijn op de hoogte, maar het lijkt ze allemaal bar weinig te interesseren.
Het enige dat ik zelf doe is de facturen storneren.
Nu ben ik voornemens om te gaan verhuizen binnen nu en 2 maanden. Dan gaan we het hele verhaal opnieuw mee maken ben ik bang. Mijn eerste order van juni is nog niet afgewerkt en die moet verhuisd worden.
Edit: laat maar... reclame tussen het artikel en de rest niet gelezen.
Maar toch denk ik dat het KPN niet extra veel geld opleverd om de klanten langer in de wacht te zetten. 1000klanten 20min langer in de wacht levert 200 euro extra op. En zelfs niets als de klant oplet en naar het 0800 nummer belt. Maar als het personeel privé-mail van klanten leest is dit een kwalijke zaak. Echter vindt ik dit niet echt geloofwaardig, omdat Adriaan Janszen dit artikel zo vaag geschreven heeft. Tss.. een insider. Zeg dan op zijn minst werknemer.
En verder wil ik toch nog eventjes kwijt dat ik geen downtime heb gehad betreffende het Internet.
Maar toch denk ik dat het KPN niet extra veel geld opleverd om de klanten langer in de wacht te zetten. 1000klanten 20min langer in de wacht levert 200 euro extra op. En zelfs niets als de klant oplet en naar het 0800 nummer belt. Maar als het personeel privé-mail van klanten leest is dit een kwalijke zaak. Echter vindt ik dit niet echt geloofwaardig, omdat Adriaan Janszen dit artikel zo vaag geschreven heeft. Tss.. een insider. Zeg dan op zijn minst werknemer.
En verder wil ik toch nog eventjes kwijt dat ik geen downtime heb gehad betreffende het Internet.
[ Voor 170% gewijzigd door Edmund op 18-01-2007 10:54 ]
Geloof het maar, het verbreken ( telefoon erop gooien door KPN medewerker ) is mij al een paar keer gebeurd. Al de forums en/of andere sites die je voorgeschoteld krijgt als je in een searchengine
KPN-InternetPlusBellen intypt zijn eindeloos, net zoals de problemen die daarin beschreven worden.
Maar ja, het is de schuld van de klant, hadden ze maar beter moeten informeren. ( uitspraak van KPN medewerker.! )
Inderdaad, als ik eerst al die sites had gezien en de problemen die daarin omschreven worden had ik inderdaad geen KPN genomen. Misschien een massale klachtenstroom naar het adres van KPN, ik bedoel een grote massale mail bom met klachten.?
KPN-InternetPlusBellen intypt zijn eindeloos, net zoals de problemen die daarin beschreven worden.
Maar ja, het is de schuld van de klant, hadden ze maar beter moeten informeren. ( uitspraak van KPN medewerker.! )
Inderdaad, als ik eerst al die sites had gezien en de problemen die daarin omschreven worden had ik inderdaad geen KPN genomen. Misschien een massale klachtenstroom naar het adres van KPN, ik bedoel een grote massale mail bom met klachten.?

haha dat bericht dat je terug hebt gekregen is een standaard mailtje dat kpn klaar heeft liggen.hjw-001 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:53:
[...]
Die beste lui bij KPN zitten niet zo te wachten op het omruilen van alle EB's voor Thompsons.. Ik heb HD ook duidelijk gemaakt dat het probleem toch echt in de firmware van de EB zit en nog steeds krijg ik geen Thompson...
KPN: "Meneer, er zijn genoeg andere oplossingen om het probleem op te lossen"
> "Ja computer uitschakelen tijdens het bellen zeker"
KPN: "Bijvoorbeeld"
Belachelijk. Vervolgens heb ik een email gestuurd naar KPN - daar kreeg ik een ietwat beter onderbouwt verhaal - maar dat klopte ook van geen kanten.
Downloaden zou via poort 5060 gaan (deze gebruikt VoIP ook) en dat zou de oorzaak zijn van alle problemen. BitTorrent bijvoorbeeld zou teveel verbindingen aanleggen op poort 5060 zodat telefonie via die poort niet meer mogelijk is.![]()
tuurlijk zo lust ik er nog wel een paar
Ik gebruik toch een andere poort voor downloadverkeer dodo
![]()
Wel handig om te weten misschien in dezelfde reply van KPN wordt vermeld dat KPN en Siemens bezig zijn met het ontwikkelen van vernieuwde software voor Experiabox. En daarbij claimen ze: (ik citeer) "waardoor in de toekomst uw poort 5060 altijd vrij blijft voor uw telefoonverbinding, onafhankelijk van de hoeveelheid data die u gelijktijdig probeert te downloaden."
We zullen zien of ze het 'proberen' letterlijk nemen
Ik heb ook een mailtje gestuurd of ik een nieuwe modem kon krijgen alleen ze sturen maar niks terug..
Vooralsnog werkt het bij mij naar behoren.
Misschien ietswat overdreven, en er zullen beste ook goede medewerkers tussen zitten.Anoniem: 61137 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:28:
Wat ik hiervan nu weer moet geloven:
http://www.telegraaf.nl/b...nternet+Bellen.html?p=2,1
Maar uit eigenervaring geloof ik de strekking van het verhaal wel.
Het is een ramp
Als ik naar mijn eigen ip surf (niet lokaal) kom ik op '.../relink_web.stm'. Deze verwijst dan weer naar een pagina die niet gevonden wordt. Namelijk naar '../gigaset_http/'. Persoonlijk heb dan toch liever dat hij niets vindt. En ik heb op de gigaset geen webserver aanstaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Edmund op 18-01-2007 11:44 ]
Je ip wat je van kpn verstrekt heb gekregen? Ik zou als ik jou was hierover denk ik wel aan de bel gaan trekken, hebben andere mensen dit ook? (zal mijn ouders ook even om hun ip vragen) Lijkt me een leuke uitdaging om doorheen te komen voor sommige mensenEdmund schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:11:
Als ik naar mijn eigen ip surf (niet lokaal) kom ik op '.../relink_web.stm'. Deze verwijst dan weer naar een pagina die niet gevonden wordt. Namelijk naar '../gigaset_http/'. Persoonlijk heb dan toch liever dat hij niets vindt. En ik heb op de gigaset geen webserver aanstaan.
"Mekker, blaat"
Anoniem: 173405
He beste internetplusbellers, hier toch weer een goed bericht. Ik heb de verbinding via WWW.KPN.COM laten verlagen naar IPB lite, was binnen 4 werkdagen geregeld(ik woon in Haarlem). Ik heb gister gelijk Mine tv besteld via 0900-0244 en het was binnen een minuut geregeld. Brief komt met 2 a 3 dagen en aansluitingen nu binnen 2 weken(heb UPC al opgezegd, de bloedzuigers...). Ik hou jullie van het verdere proces op de hoogte. Dus als je via de site laat verlagen in je snelheid dan gaat het ok, Mine dus aanvragen per foon, gaat sneller.
Een IPB groet uit Haarlem.
Ed
Ed
Anoniem: 173405
En o ja de wachttijden waren erg snel, ongeveer 5 minuten en erg vriendelijk. Ik blijf er ook bij dat KPN goed de zaken op orde heeft maar er gewoon een hoop "prutsers" bij zijn(lees klanten) die gewoon niet goed het boekje lezen of te beroerd zijn om een monteur te bestellen die het ALTIJD werkend achterlaat.Anoniem: 173405 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:51:
He beste internetplusbellers, hier toch weer een goed bericht. Ik heb de verbinding via WWW.KPN.COM laten verlagen naar IPB lite, was binnen 4 werkdagen geregeld(ik woon in Haarlem). Ik heb gister gelijk Mine tv besteld via 0900-0244 en het was binnen een minuut geregeld. Brief komt met 2 a 3 dagen en aansluitingen nu binnen 2 weken(heb UPC al opgezegd, de bloedzuigers...). Ik hou jullie van het verdere proces op de hoogte. Dus als je via de site laat verlagen in je snelheid dan gaat het ok, Mine dus aanvragen per foon, gaat sneller.
Ed
Beste Tweakers,
Ik heb even een vraagje omtrent de poorten en de firewall.
Ik probeer al een tijdje p2p-programma's als Emule en DC++ fatsoenlijk te laten draaien, echter lutk dat mij vooralsnog niet echt.
Via de firewall op mijn pc (Zone Alarm) heb ik de twee programma's vole rechten gegeven. Dus het ligt niet daaraan. Ik weet dat de EB ook een firewall heeft, en dat daar iets moet worden veranderd om de poorten te openen.
Nu is het geval dat beide programma's (Dc++ en Emule) wèl draaien, maar niks kunnen downloaden. En dat is toch echt niet de bedoeling
Uit ervaring weet ik ook dat je moet oppassen met poorten te openen, aangezien er ook kwade gebruikers gebruik van kunnen maken.
Mijn vraag is dus: waar moet je precies zijn in de menu van de EB ( http://192.168.2.1/ ) om de poorten te openen.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Inloggen --> Advanced Settings --> Internet --> Firewall --> Access Control --> Acces Rules, Add.
Daar voer ik de poortnummers is (Emule: TCP 4662 en DC++: TCP 1412) en dan dus weer Add, OK.
Dan staan ze erbij. Maar de programma's lopen dan nog niet echt soepel, de snelheden zijn erg laag. Ik vraag me af of dit wel genoeg is, of is dit wel juist? Heb ik niet iets verkeerd gedaan?
Bij "Address Translation" kun je ook iets met poorten instellen. Wat moet je daar precies doen?
En een andere vraag: is het slim om het wachtwoord van http://192.168.2.1/ te veranderen?
Bvd,
ibr
Ik heb even een vraagje omtrent de poorten en de firewall.
Ik probeer al een tijdje p2p-programma's als Emule en DC++ fatsoenlijk te laten draaien, echter lutk dat mij vooralsnog niet echt.
Via de firewall op mijn pc (Zone Alarm) heb ik de twee programma's vole rechten gegeven. Dus het ligt niet daaraan. Ik weet dat de EB ook een firewall heeft, en dat daar iets moet worden veranderd om de poorten te openen.
Nu is het geval dat beide programma's (Dc++ en Emule) wèl draaien, maar niks kunnen downloaden. En dat is toch echt niet de bedoeling
Uit ervaring weet ik ook dat je moet oppassen met poorten te openen, aangezien er ook kwade gebruikers gebruik van kunnen maken.
Mijn vraag is dus: waar moet je precies zijn in de menu van de EB ( http://192.168.2.1/ ) om de poorten te openen.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Inloggen --> Advanced Settings --> Internet --> Firewall --> Access Control --> Acces Rules, Add.
Daar voer ik de poortnummers is (Emule: TCP 4662 en DC++: TCP 1412) en dan dus weer Add, OK.
Dan staan ze erbij. Maar de programma's lopen dan nog niet echt soepel, de snelheden zijn erg laag. Ik vraag me af of dit wel genoeg is, of is dit wel juist? Heb ik niet iets verkeerd gedaan?
Bij "Address Translation" kun je ook iets met poorten instellen. Wat moet je daar precies doen?
En een andere vraag: is het slim om het wachtwoord van http://192.168.2.1/ te veranderen?
Bvd,
ibr
[ Voor 3% gewijzigd door ibr op 18-01-2007 13:15 ]
De meeste van ons hebben wel vaker een router aangesloten zonder problemen en hebben nu problemen met de experia box. Wat u zegt slaat dus helemaal nergens op.Anoniem: 173405 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:54:
[...]
En o ja de wachttijden waren erg snel, ongeveer 5 minuten en erg vriendelijk. Ik blijf er ook bij dat KPN goed de zaken op orde heeft maar er gewoon een hoop "prutsers" bij zijn(lees klanten) die gewoon niet goed het boekje lezen of te beroerd zijn om een monteur te bestellen die het ALTIJD werkend achterlaat.
En de meeste problemen liggen niet bij hoe je het aangesloten hebt. Maar in de firmware van kpn.. Oftewel kunnen wij (degene die problemen hebben niets aan doen.)
U hebt gewoon geluk dat het bij u toevallig werkt zonder problemen.
Dat doet de monteur dus NIET ALTIJD !!!Anoniem: 173405 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:54:
[...]
En o ja de wachttijden waren erg snel, ongeveer 5 minuten en erg vriendelijk. Ik blijf er ook bij dat KPN goed de zaken op orde heeft maar er gewoon een hoop "prutsers" bij zijn(lees klanten) die gewoon niet goed het boekje lezen of te beroerd zijn om een monteur te bestellen die het ALTIJD werkend achterlaat.
De mijne is van 8 tot 11 bezig geweest en is toen vertrokken omdat hij om 10 uur al op zijn volgende adres had moeten zijn. "Bel de helpdesk vanavond maar" was zijn commentaar !
En de prutsers betalen wel de boterham van de KPN-ers. Dus een beetje meer respect zou op zijn plaats zijn.Anoniem: 173405 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:54:
[...]
Een prutser bestendig product lijkt me een beter oplossing dan de klanten afzeiken en de schuld in de schoenen schuiven.
Wat een belachelijke zaak
Ik heb het bij twee mensen aangesloten, en ze hebben beide problemen. De één (met een ISDN-lijn en twee nummers) vanaf het begin; toen lag dat aan een oude firmware (stom dat ze die niet meteen erin zetten). Deze heeft nog steeds last van onbereikbaarheid (wel zelf kunnen bellen). Ik heb alle tips die toegestuurd werden geprobeerd, maar niets heeft geholpen.
Zelf denk ik nu dat het eraan kan liggen dat ze een Chicago telefooncentrale er achter hebben. Echter, nergens wordt gemeld dat zo'n apparaat eventueel niet werkt.
De ander heeft hetzelfde probleem (analoge lijn). Nadat ik volgens voorschrift de splitter verwijderd heb werkt bellen naar buiten wel weer, maar gebeld worden niet. Hier zou het kunnen liggen aan het feit dat er twee telefoons plus een alarmcentrale zijn aangesloten. Nu beweren ze (HetNet helpdesk)dat de splitter weer aangesloten moet worden.
In beide gevallen gaat het om de Siemens IPB, en deze wordt niet op verzoek vervangen of met een nieuwe firmware uitgerust. Daar gaan ze simpelweg niet op in.
Gereset zijn de IPB's ook al beide. Daarbij werd de firmware niet geupdate en is nog steeds de versie van juni 2006.
Vooral de afgelopen maanden was de bereikbaarheid en deskundigheid van de helpdesks (HetNet en Planet) bedroevend.
Wat mensen willen is dat ze de apparatuur die ze hebben gebruiken kunnen, niet dat ze hun telefooncentrale en toebehoren kunnen trashen.
Ik heb nu enkele vragen:
1. Kan het zijn dat de aangesloten telefooncentrale / twee telefoons plus alarmcentrale leidt tot niet-bereikbaar zijn?
2. Heeft het nut de splitter weer te plaatsen?
Volgens mij kan er niets verkeerd zijn aan de situatie in de meterkast (aansluiting telefoon"source"draad aan Experiabox) als er wel gebeld kan worden. In zo'n geval kan het m.i. alleen leggen aan de techniek zelf, iets bij KPN, de firmware van de Experiabox of eventueel de aangesloten toestellen. Klopt die aanname?
Zelf denk ik nu dat het eraan kan liggen dat ze een Chicago telefooncentrale er achter hebben. Echter, nergens wordt gemeld dat zo'n apparaat eventueel niet werkt.
De ander heeft hetzelfde probleem (analoge lijn). Nadat ik volgens voorschrift de splitter verwijderd heb werkt bellen naar buiten wel weer, maar gebeld worden niet. Hier zou het kunnen liggen aan het feit dat er twee telefoons plus een alarmcentrale zijn aangesloten. Nu beweren ze (HetNet helpdesk)dat de splitter weer aangesloten moet worden.
In beide gevallen gaat het om de Siemens IPB, en deze wordt niet op verzoek vervangen of met een nieuwe firmware uitgerust. Daar gaan ze simpelweg niet op in.
Gereset zijn de IPB's ook al beide. Daarbij werd de firmware niet geupdate en is nog steeds de versie van juni 2006.
Vooral de afgelopen maanden was de bereikbaarheid en deskundigheid van de helpdesks (HetNet en Planet) bedroevend.
Wat mensen willen is dat ze de apparatuur die ze hebben gebruiken kunnen, niet dat ze hun telefooncentrale en toebehoren kunnen trashen.
Ik heb nu enkele vragen:
1. Kan het zijn dat de aangesloten telefooncentrale / twee telefoons plus alarmcentrale leidt tot niet-bereikbaar zijn?
2. Heeft het nut de splitter weer te plaatsen?
Volgens mij kan er niets verkeerd zijn aan de situatie in de meterkast (aansluiting telefoon"source"draad aan Experiabox) als er wel gebeld kan worden. In zo'n geval kan het m.i. alleen leggen aan de techniek zelf, iets bij KPN, de firmware van de Experiabox of eventueel de aangesloten toestellen. Klopt die aanname?
[ Voor 3% gewijzigd door pinockio op 18-01-2007 13:11 ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Het feit dat het bij jou lekker loopt wil niet zeggen dat het overal goed loopt.Anoniem: 173405 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:54:
[...]
Ik heb aardig wat problemen die toch echt bij KPN liggen (zie problemen met de laatste firmware, daarna nieuwe problemen met de nieuwe Thomson.
Dus even niet zoi kort door de bocht (of je broer zou bij de HD moeten werk, dan snap ik dat je wilt scoren)
Analoge telefooncentrale zou in principe moeten werken, probeer het eerst eens zonder, werkt dat wel, dan is de telefooncentrale het probleem. Die resetten/spanningsloos maken zou nog wel eens kunnen helpen..pinockio schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:10:
Ik heb het bij twee mensen aangesloten, en ze hebben beide problemen. De één (met een ISDN-lijn en twee nummers) vanaf het begin; toen lag dat aan een oude firmware (stom dat ze die niet meteen erin zetten). Deze heeft nog steeds last van onbereikbaarheid (wel zelf kunnen bellen). Ik heb alle tips die toegestuurd werden geprobeerd, maar niets heeft geholpen. Zelf denk ik nu dat het eraan kan liggen dat ze een Chicago telefooncentrale er achter hebben. Echter, nergens wordt gemeld dat zo'n apparaat eventueel niet werkt.
Is de lijn geporteerd? Of is er misschien sprake van een shared line (zou de helpdesk moeten kunnen zien) voor de alarmcentrale? Omdat de meeste alarmcentrales niet werken bij IPB (word om gevraagd bij het telefonisch bestellen + staat ook vermeld op de site en in de voorwaarden)..De ander heeft hetzelfde probleem (analoge lijn). Nadat ik volgens voorschrift de splitter verwijderd heb werkt bellen naar buiten wel weer, maar gebeld worden niet. Hier zou het kunnen liggen aan het feit dat er twee telefoons plus een alarmcentrale zijn aangesloten. Nu beweren ze (HetNet helpdesk)dat de splitter weer aangesloten moet worden.
Firmware is in geen van beide gevallen de oorzaak denk ikIn beide gevallen gaat het om de Siemens IPB, en deze wordt niet op verzoek vervangen of met een nieuwe firmware uitgerust. Daar gaan ze simpelweg niet op in.
"Mekker, blaat"
Heb hier 3 adressen geprobeerd, maar alle 3 zitten dicht... Modem reboot een optie?Edmund schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:11:
"Mekker, blaat"
lekker stukje over de helpdesk van KPN inzake IPB, let wel het is op zijn "Telegraafs" geschreven.
http://www.telegraaf.nl/b...ternet+Bellen.html?p=21,1
http://www.telegraaf.nl/b...ternet+Bellen.html?p=21,1
Protocol: TCPibr schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:58:
Public port: 4662
Private port: 4662
En dan bij Local IP address het IP-nummer van je emule machine invullen. Voor DC++ moet je hetzelfde proberen. Werkt dat ook nog niet, dan kun je die machine ook nog in DMZ zetten (via Exposed Host).
Dus datgene wat ik gedaan heb is fout? Moet ik het nog terugzetten?Jan-E schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:25:
[...]
Protocol: TCP
Public port: 4662
Private port: 4662
En dan bij Local IP address het IP-nummer van je emule machine invullen. Voor DC++ moet je hetzelfde proberen. Werkt dat ook nog niet, dan kun je die machine ook nog in DMZ zetten (via Exposed Host).
En waar kan ik de IP van Emule vinden....?
En de instellingen die jij me geeft moet ik dan zekervia NAT instellen.
Ik ga het iig proberen, wil je alleen mijn bovenstaande vraag beantwoorden, dan weet ik het zeker
[ Voor 3% gewijzigd door ibr op 18-01-2007 14:29 ]
Lees de helptekst in de Experia, dan zie je dat de Access Rules er zijn om access te beperken (restrict) en niet om het te verlenen. Het staat daar dus fout.ibr schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:28:Dus datgene wat ik gedaan heb is fout? Moet ik het nog terugzetten?
Ik neem aan dat je Emule op een bepaalde machine wilt draaien. Dan moet je op die machine via ipconfig het IP-nummer opzoeken. Liefst geef je die machine ook nog een vast IP-adres door het MAC address in te voeren op http://192.168.2.1/advanced_lan.stmEn waar kan ik de IP van Emule vinden....?
Ja, dat zeg ik.En de instellingen die jij me geeft moet ik dan zeker via NAT instellen.
Edmund schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:11:
Ik heb trouwens nog 1.38.6-iptv. Misschien dat het in de nieuwere eruit is.djidee schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:46:
[...]
Heb hier 3 adressen geprobeerd, maar alle 3 zitten dicht... Modem reboot een optie?
Heb je een PC in DMZ staan? Of je Firewall detection op Low? Aan 1 van beide zou het wel eens kunnen liggen. 'Oplossing': poort 80 forwarden naar een geheel dichtgespijkerde PC.Edmund schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:11:
Mijn ouders hebben nog 1.38, die andere 2 waren wel 1.40'sEdmund schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:50:
[...]
[...]
Ik heb trouwens nog 1.38.6-iptv. Misschien dat het in de nieuwere eruit is.
"Mekker, blaat"
Ik zie daar 2 soorten "ports": "Trigger" en "Forwarding". Welke moet ik hebben? Of is het beter om te doen wat jij zei, via Exposed host?Jan-E schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:47:
[...]
Lees de helptekst in de Experia, dan zie je dat de Access Rules er zijn om access te beperken (restrict) en niet om het te verlenen. Het staat daar dus fout.
[...]
Ik neem aan dat je Emule op een bepaalde machine wilt draaien. Dan moet je op die machine via ipconfig het IP-nummer opzoeken. Liefst geef je die machine ook nog een vast IP-adres door het MAC address in te voeren op http://192.168.2.1/advanced_lan.stm
[...]
Ja, dat zeg ik.
Edit: ik zie dat het er weinig mee te maken heeft, voor dc++ dan: kleine bestanden kan ik wel binnenhalen, maar alles groter dan 1 mb loopt vast...
[ Voor 9% gewijzigd door ibr op 18-01-2007 15:01 ]
Alleen bij Port Forwarding kun je een lokaal IP adres invullen, dus wat denk je zelf?ibr schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:54:
[...]
Ik zie daar 2 soorten "ports": "Trigger" en "Forwarding". Welke moet ik hebben?
Exposed host moet je zien te vermijden als het niet nodg is.Of is het beter om te doen wat jij zei, via Exposed host?
Oke, dus nu heb ik ze ingevuld. Het zijn 3 dezelfde IP-adressen neem ik aan, want ik zit steeds ophetzelfde pc heJan-E schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:00:
[...]
Alleen bij Port Forwarding kun je een lokaal IP adres invullen, dus wat denk je zelf?
[...]
Exposed host moet je zien te vermijden als het niet nodg is.
Jan-E.
Als ik de proxy.planet.nl gebruik kan ik wel op de bewuste website komen en doen wat ik voorheen kon doen.
Andere websites geven access forbidden . 403 error. Geeft dit jou een idee wat er mis kan zijn.?
Website gameservers.com niet bereikbaar met de default instellingen, maar wel met de proxy.planet.nl 8080.
( maar dit helpt mij enorm, nu kan ik tenminste aan de server werken, nu wachten op KPN.)
Als ik de proxy.planet.nl gebruik kan ik wel op de bewuste website komen en doen wat ik voorheen kon doen.
Andere websites geven access forbidden . 403 error. Geeft dit jou een idee wat er mis kan zijn.?
Website gameservers.com niet bereikbaar met de default instellingen, maar wel met de proxy.planet.nl 8080.
( maar dit helpt mij enorm, nu kan ik tenminste aan de server werken, nu wachten op KPN.)
Nee, dat is het niet:Edmund schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:50:
Ik heb trouwens nog 1.38.6-iptv. Misschien dat het in de nieuwere eruit is.
Jan-E in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."
Ik heb geen pc in dmz staan. De Firewall staat Aan en op Gemiddeld. Natuurlijk is het een oplossing om poort 80 te forwarden naar een niet bestaand ip, maar ik vind het nogsteeds een slechte zaak. Overigens redirect die pagina binnen 0 sec, dus zie je hem maar heel kort langs filtsen.Jan-E schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:52:
[...]
Heb je een PC in DMZ staan? Of je Firewall detection op Low? Aan 1 van beide zou het wel eens kunnen liggen. 'Oplossing': poort 80 forwarden naar een geheel dichtgespijkerde PC.
Zet je PC eens in DMZ. Ooit was het zo dat proxy.planet.nl alleen maar werkte op de machine die in DMZ (Exposed host) stond.Anoniem: 202769 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:04:
Misschien stond het altijd aan in de 1.38 firmware of staat het alleen uit met de Firewall op High.Edmund schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:06:
Ik heb geen pc in dmz staan. De Firewall staat Aan en op Gemiddeld. Natuurlijk is het een oplossing om poort 80 te forwarden naar een niet bestaand ip, maar ik vind het nog steeds een slechte zaak.
Moet je Opera gebruiken en 'Enable automatic redirection' uitzettenOverigens redirect die pagina binnen 0 sec, dus zie je hem maar heel kort langs filtsen.
Edit: geeft http://je.ip.adr.es:8085 van buiten ook een 404 not found?
[ Voor 10% gewijzigd door Jan-E op 18-01-2007 15:15 ]
Anoniem: 200759
Mensen, laten we dit een gezellig forum houden en steeds niet zo wijzen op de fouten van anderen.
De medewerkers van KPN doen ook maar hun best, maar soms weten ze het gewoon ook even niet.
Bji mij werkt IPB zonder noemenswaardige problemen. Ik heb het gewoon aangesloten zoals ik dat logisch vond. De ISRA (vierkant kastje) kan ik in mijn huis niet vinden dus ik heb hem gewoon aangesloten op het ouderwetse ronde telefoonstopcontakt dat met een dun draadje uit de vloer in de woonkamer komt m.b.v. de bijgeleverde telefoonstekke. In de kelder komt er wel een dikke kabel uit de muur en verdwijnt vervolgens weer ergens boven het plafond. In de meterkast zit niets.
Trouwens in een kastje met gekleurde draadjes klooien is voor mij niet te doen, want ik ben blind.
En ik had ook geen zin een monteur te laten komen om die mijn hele plafond te laten openbreken.
Ik loop zo vaak tegen onwetendheid aan, vaak in winkels.
Als je iets koopt, bijvoorbeeld een mp3 speler, en je vraagt of het menu steeds in de beginstand komt als je op het MENU-knopje drukt, weet men dat niet. Of bijvoorbeeld bij een ander ding geluidsignalen aanwezig zijn, enz..En wat dacht je van computerspeciaalzaken?
Je krijgt het meest voor elkaar als je rustig, vriendelijk en correct blijft.
Bereid je gesprek goed voor.
luister goed naar de ander.
en wees assertief.
Wat bovenstaande punten betreft heb ik veel gehad aan mijn communicatie- en assertiviteitstraining.
De medewerkers van KPN doen ook maar hun best, maar soms weten ze het gewoon ook even niet.
Bji mij werkt IPB zonder noemenswaardige problemen. Ik heb het gewoon aangesloten zoals ik dat logisch vond. De ISRA (vierkant kastje) kan ik in mijn huis niet vinden dus ik heb hem gewoon aangesloten op het ouderwetse ronde telefoonstopcontakt dat met een dun draadje uit de vloer in de woonkamer komt m.b.v. de bijgeleverde telefoonstekke. In de kelder komt er wel een dikke kabel uit de muur en verdwijnt vervolgens weer ergens boven het plafond. In de meterkast zit niets.
Trouwens in een kastje met gekleurde draadjes klooien is voor mij niet te doen, want ik ben blind.
En ik had ook geen zin een monteur te laten komen om die mijn hele plafond te laten openbreken.
Ik loop zo vaak tegen onwetendheid aan, vaak in winkels.
Als je iets koopt, bijvoorbeeld een mp3 speler, en je vraagt of het menu steeds in de beginstand komt als je op het MENU-knopje drukt, weet men dat niet. Of bijvoorbeeld bij een ander ding geluidsignalen aanwezig zijn, enz..En wat dacht je van computerspeciaalzaken?
Je krijgt het meest voor elkaar als je rustig, vriendelijk en correct blijft.
Bereid je gesprek goed voor.
luister goed naar de ander.
en wees assertief.
Wat bovenstaande punten betreft heb ik veel gehad aan mijn communicatie- en assertiviteitstraining.
Anoniem: 195728
kwestie van de website op een andere poort laten draaien (het makkelijkste is door een port-forward in te stellen op xxxx naar inside 192.168.2.x:80) en dan een domeinnaam bv. .nl.tt of .tk aan te maken naar ipadres:xxxxdjidee schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:33:
[...]
Je ip wat je van kpn verstrekt heb gekregen? Ik zou als ik jou was hierover denk ik wel aan de bel gaan trekken, hebben andere mensen dit ook? (zal mijn ouders ook even om hun ip vragen) Lijkt me een leuke uitdaging om doorheen te komen voor sommige mensen
dit wordt veroorzaakt door de interne webserver van de EBS die doorlinkt op het USBDEVICE\gigaset_http
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 18-01-2007 15:19 ]
@ jeroen033: Ik wil helemaal geen webserver draaien.
Na aanleiding van de link na de post van Jan-E: Als ik poort 80 NAT naar 192.168.2.1:80 krijg ik geen pagina te zien (wel een 404 natuurlijk). Bij http://mijn.ip.adr.es:8085 krijg ik in beide gevallen gewoon een 404 not found.
ps: Ik benader mijn 'externe' ip van buitenaf, dus niet vanuit mijn netwerk. Echter zijn de resultaten vanuit mijn eigen netwerk precies hetzelfde.
Na aanleiding van de link na de post van Jan-E: Als ik poort 80 NAT naar 192.168.2.1:80 krijg ik geen pagina te zien (wel een 404 natuurlijk). Bij http://mijn.ip.adr.es:8085 krijg ik in beide gevallen gewoon een 404 not found.
ps: Ik benader mijn 'externe' ip van buitenaf, dus niet vanuit mijn netwerk. Echter zijn de resultaten vanuit mijn eigen netwerk precies hetzelfde.
Dat is niet gewoon een 404 not found. Het betekent namelijk dat er op poort 8085 een webserver draait in de EBS, te weten een Apache 0.6.5. Probeer maar eens een andere poort dan die 8085 of 80Edmund schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:24:
Bij http://mijn.ip.adr.es:8085 krijg ik in beide gevallen gewoon een 404 not found.
Anoniem: 205079
Veel mensen zijn te beroerd om de (hele) handleiding te volgen en worden dan boos dat het product niet naar behoren werkt. Daarom is er de mogelijkheid van de installatiemonteur. Als je die niet wilt bestellen (wegens kosten oid.) dan zou ik in ieder geval de handleidingen op de voet volgen, en niet zomaar wat doen, wat vaak gebeurt.En o ja de wachttijden waren erg snel, ongeveer 5 minuten en erg vriendelijk. Ik blijf er ook bij dat KPN goed de zaken op orde heeft maar er gewoon een hoop "prutsers" bij zijn(lees klanten) die gewoon niet goed het boekje lezen of te beroerd zijn om een monteur te bestellen die het ALTIJD werkend achterlaat.
De monteur (kan) het product helaas niet altijd werkend achterlaten, maar die kleine groep mensen die dat is overkomen moeten dan maar het geld wat er voor de monteur is gevraagd, terugvragen middels een klachtenbrief.
Om de een of andere vage reden staat mijn SSID broadcast en USB aan. Ik weet zeker dat ik ze zelf niet aangezet heb. Maar iig ik kan het nu niet van buitenaf testen, maar als nu vanuit thuis naar mijn 'externe' thuis ip-adres ga dan krijg ik gewoon de login pagina te zien. En dus niet meer die redirect. Echter kan ik niet inloggen, dit kan alleen als ik naar 192.168.2.1 ga. Helaas heb ik nu eventjes niet de mogelijkheid het van buitenaf te testen. Maar het lijkt door de USB te komen.Anoniem: 195728 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:16:
[...]
dit wordt veroorzaakt door de interne webserver van de EBS die doorlinkt op het USBDEVICE\gigaset_http
Zet proxy.planet.nl aan en ga dan naar http://je.ip.adr.esEdmund schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:14:
Helaas heb ik nu eventjes niet de mogelijkheid het van buitenaf te testen.
Zou moeten werken.
Dit topic is gesloten.