[Vista+IE7.0] kan geen mail typen in outlook webmail

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

inXs

known as inXs

Topicstarter
Allereerst:

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/otter872/webmail.jpg

Bij mij op de laptop en die van mijn vriendin draaien we beide vista, uiteraard ook met IE 7.0 .. Voor mijn vriendin is het nodig dat ze voor haar school via de outlook webmail haar mail kan versturen en ontvangen. An sich werkt de webmail perfect, behalve 1 ding, er valt niets te typen. Zoals te zien is op het plaatje staat er een mooi rood kruisje, dit is tevens bij mij het geval.

In firefox werkt het allemaal redelijk (nog niet helemaal goed eigenlijk, maar dat was altijd zo bij firefox). Dan krijg je zo'n ouderwetse outlook "look". Normaal zou dan IE tab wel een optie zijn, maar aangezien (altans dat neem ik aan) die blijkbaar gewoon IE gebruikt heb ik dan hetzelfde euvel. Dit is wederom op beide laptops.

Nu kon ik even de laptop van mijn buurman lenen om even te kijken of hij hetzelfde probleem zou hebben, hij draait namelijk nog gewoon XP. Met IE 6.0 werkt het gewoon zoal het moet, ik IE 7.0 erop gezet en voila hetzelfde probleem, alleen ditmaal gaf IE 7 aan dat ik een activeX besturingelement moest installeren, dat was deze: Microsoft (R) dynamic HTML editing control En na dit gedaan te hebben werkte het weer naar behoren op deze XP laptop.

Ik vol goede moed op mijn laptop op zoek naar dit besturingselement (aangezien bij mij en mijn vriendin IE 7.0 dit bij deze pagina niet aangeeft?) en ik vond onder andere het volgende:
http://www.microsoft.com/...086d1937cb&displaylang=en

Dit geinstalleerd, maar helaas geen resultaat en nog steeds hetzelfde euvel.

Ik vond verder nog wat dingetjes die ik maar geprobeerd heb en dat waren deze:

- firewall uit
- protected mode uit
- java clients installeren
- gezocht in add-ons

Tja verder heb ik uiteraard wat opties bekeken in IE 7 en in windows, maar helaas, ik kom er niet uit. Nu uiteraard mijn vraag, iemand nog wat opties die te proberen zijn?

edit: uiteraard heb ik GoT ook 10x afgesnuffeld, alsmede google en consorten

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 09:45

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Dan denk ik dat het slim is om deze link even naar de systeembeheerder van de domstad te sturen, ben benieuwd of ze aan dit soort dingen gehoor geven eigenlijk. bedankt!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik zit hier met percies het zelfde probleem in vista. Heb zojuist probleem naar service desk gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Ik heb de school ook een mail gestuurd, samen met de oplossing van microsoft. Helaas nog geen reactie gehad en dus ook geen oplossing.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik vraag me af wat wij dan nog verder kunnen betekenen. Volgens mij is dit toch echt iets wat de systeembeheerder zou moeten opvolgen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Niet veel inderdaad, ofwel de oplossing is gevonden. Ik neem aan dat er dan een slotje op kan?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topics gaan niet per definitie op slot ;)

Het algemeen beleid #topiceinde

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1