[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.511 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:09
Iemand ervaring met DC++ en dat thomson modem?
Krijg het niet aan de praat en had daar geen probleem mee bij die siemens bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:19
Anoniem: 199214 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:10:
Als je gewoon de smarthost en de mailrelay server invult ben je klaar.....
Dan kun je alleen geen belastingaangifte meer doen. Leuker kunnen we het niet maken, moeilijker wel.

BreeeZe in "Planet Uitgaande poort 25 zit dicht":

En hoe moet ik een relay instellen voor electronische aangifte van de belasting ?
http://www.exact.nl/docs/...4A7A-84B7-261AB5134745%7D

Dat programmaatje gebruikt nl ook poort 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Dat programma waar naar gelinkt wordt in die post is niet van de Belastingdienst zelf, maar van Exact Software.
Vraag me af of het belastingaangifteprogramma (Scrabble anyone?) van de Belastingdienst zelf wel gewoon goed werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Joen schreef op zondag 11 februari 2007 @ 01:38:
Dat programma waar naar gelinkt wordt in die post is niet van de Belastingdienst zelf, maar van Exact Software.
En de belastingdienst heeft niet voor niets poort 25 daarvoor open staan. Dat zal heus niet enkel en alleen voor Exact zijn.
Vraag me af of het belastingaangifteprogramma (Scrabble anyone?) van de Belastingdienst zelf wel gewoon goed werkt...
Dik kans dat ze zelf dezelfde interface gebruiken. Het zou voor de fiscus bijzonder inefficient zijn om twee (of meer) interfaces met bijbehorende protocollen te onderhouden. In ieder geval geldt het voor alle intermediairs:

http://www.belastingdienst.nl/faq/jsp/vraag.jsp?id=4/1917
Vraag:

Ik verstuur mijn aangifte met een softwarepakket. Vindt de verzending dan plaats op basis van het SMTP-protocol?

Elektronisch aangeven voor intermediairs > Aangeven met aangifte- of administratiesoftware > Algemeen

Antwoord:
Als u de aangiften verzendt met uw softwarepakket, gebeurt dit op basis van het SMTP-protocol (RFC-2821).
Voor aangiftes van ondernemers zal wel hetzelfde gelden.

http://www.belastingdiens...aag.jsp?id=5/1696&lang=nl
Vraag:
Moet ik mijn firewall aanpassen of mijn virusscanner uitzetten om aangifte te kunnen doen via een softwarepakket?

Elektronisch aangeven voor ondernemers > Aangeven met aangifte- of administratiesoftware > Algemeen

Antwoord:
Of u uw firewall moet aanpassen of uw virusscanner moet uitzetten om aangifte te kunnen doen, hangt af van uw softwarepakket. In de documentatie bij uw softwarepakket of via uw softwareleverancier kunt u nagaan of dit nodig is.
Dat gaat moeilijk worden voor alle ondernemers, zelfstandigen, freelancers en dergelijke.

Edit: bij ondernemers bestaat er wel verschil tussen direct aangeven en administratiesoftware gebruiken. In een brochure van de fiscus vond ik dit:
Om elektronisch aangifte met aangifte- of administratiesoftware te kunnen doen, moet u beschikken over: (...) een elektronische postbus bij de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen vanuit uw softwarepakket
En voor het versturen naar die elektronische postbus moet dus poort 25 open staan. Dat kan een behoorlijk onaangename verrassing worden voor al die mensen, die net zoals ik bijvoorbeeld hun BTW-aangifte altijd op het laatste moment doen.

Overigens staat mijn poort 25 nog steeds open.

Edit 2: ook voor de elektronische aangifte door buitenlandse particulieren gebeurt het aangeven via SMTP. Zie http://www.belastingdiens...006/aangifte_2006-06.html waarin aangeraden wordt om Norton AV de uitgaande mail niet te laten scannen.

[ Voor 20% gewijzigd door Jan-E op 11-02-2007 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Joen schreef op zondag 11 februari 2007 @ 01:38:
Nope. Ik heb even het aangifteprogramma 2006 gedownload en geinstalleerd. Zoek in de help op 'firewall' en je krijgt onder andere een verwijzing naar deze foutmeldingen:
211 t/m 554

"Algemene netwerk- en/of SMTP-fout"
Mogelijke oplossingen:
- Verzend zonder firewall.
- Verzend zonder actieve mailscan-functie in de virusscanner.
- Verzend niet vanuit een intern netwerk.
- Verzend via een directe internetverbinding.
- Verzend zonder (achterliggende) proxy-server.
SMTP = Simple Mail Transport Protocol
Dat gaat lachen worden vlak voor 1 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173405

Verander poort 25 in 587 en voila alles doet het weer, dit geld bij mij voor de faxservice van zonnet(nog steeds gratis), deze tip kreeg ik door van een webbeheerder...

Veel succes ermee...

En oja kijk eens op xxxx

Bedankt alvast en de groeten uit haarlem...

ed

Modbreak:ajb niet spammen.

[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 14-02-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Zie de meerwaarde van de geposte link niet, heeft niets (en dan bedoel ik ook HELEMAAL NIETS) met IPB te maken. Als het was bedoeld ter promotie, dat is niet de bedoeling van dit topic. Vrijwel niemand op dit topic heeft iets te maken met de schotlandstraat (hell, ik woon er 210 km vandaan!) en het forum heeft ook geen relevante info :( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30648

Even een vraag over de nieuwsserver van KPN, ik vind die namelijk knap waardeloos.

Ik heb geprobeerd om de server te gebruiken van Euronews, FB1. euro.net, maar daar kan ik niet mee posten in nieuwsgroepen. Ik kan de nieuwsgroepen wel ophalen en lezen, erin posten dus niet terwijl deze newsserver gratis is. Bij Athome werkte deze server wel zonder problemen. Zie ik iets over het hoofd of kan je met IPB niet met een andere nieuwsserver posten op usenet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 10:32
Anoniem: 199214 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:10: Als je gewoon de smarthost en de mailrelay server invult ben je klaar.....
ik zie de moeite van moelijk doen niet want de kpn geeft je namelijk een optie om je servers te blijven draaien. lees ff de pdf en stel je server in en voila je mailt weer alle kanten op :*)
http://www.kpnadsl.nl/sup...directadsl(mailrelay).pdf
Dat KPN alternatieven aanbiedt is leuk... echter, ik denk dat KPN ten eerste de impact van de wijziging heeft onderschat en ten tweede hierover duidelijker richting klant had moeten communiceren. In die communicatie had KPN helder uiteen moeten zetten waarom deze wijziging doorgevoerd moet worden, hoe je problemen oplost en waar je moet zijn wanneer je d'r niet uitkomt. En dat graag middels een fatsoenlijke brief. Ik word doodmoe van het doorschuiven van verantwoordelijkheden richting klant en kletskoek op forums over "ff zus en ff zo oplosse joh, gaat werkeh joh!". Naast MSN-ende puistenkopjes heeft KPN ook fatsoenlijke klanten die graag hun keurig geconfigureerde smtp-server gebruiken en hun aangiften willen doen zonder KPN-gepruts.

KPN sluit je aan... Dat ging in het verleden op een manier waarbij je als klant wist waar je aan toe was. Tegenwoordig krijg ik een waar UPC-gevoel bij KPN. Waar moet ik tegenwoordig zijn voor een fatsoenlijke aansluiting om m'n toko draaiend te houden zonder geknoei???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Anoniem: 30648 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:28: [...] Ik heb geprobeerd om de server te gebruiken van Euronews, FB1. euro.net, maar daar kan ik niet mee posten in nieuwsgroepen. Ik kan de nieuwsgroepen wel ophalen en lezen, erin posten dus niet terwijl deze newsserver gratis is.
Ik ken de newsservers niet die je gebruikt maar soms kan posten alleen wanneer je via een ip-adres binnen hun netwerk post (je hebt dan ADSL of een inbelverbinding via hun) of wanneer je een betalende klant bent (paid newsserver).

Persoonlijk zou ik een betaalde dienst zoeken. Hiermee kun je over het algemeen meer nieuwsgroepen bezoeken en ligt de retentietijd hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boukej schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:50:
[...]

Ik ken de newsservers niet die je gebruikt maar soms kan posten alleen wanneer je via een ip-adres binnen hun netwerk post (je hebt dan ADSL of een inbelverbinding via hun) of wanneer je een betalende klant bent (paid newsserver).

Persoonlijk zou ik een betaalde dienst zoeken. Hiermee kun je over het algemeen meer nieuwsgroepen bezoeken en ligt de retentietijd hoger.
Vindt ik toch weer een groot minpunt want de Euronews server is een hele goeie die er nooit uitligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
maartend schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:21: Iemand ervaring met DC++ en dat thomson modem?
Krijg het niet aan de praat en had daar geen probleem mee bij die siemens bak.
Hier hebben meerdere klanten van KPN moeite mee. Kijk anders eens in de voorgaande delen. In deel 10 kun je bijvoorbeeld lezen dat sommige klanten schijnbaar wel drie keer opnieuw de instellingen moeten opvoeren, voordat 't goed werkt.

Bij apparatuur van Thomson dien je instellingen in te voeren, te confirmeren en vervolgens een save-all uit te voeren. Wanneer je daarna de spanning van het apparaat haalt en vervolgens er weer op zet, dan moeten de instellingen er nog in staan en zou het geheel moeten werken. Wanneer dit niet het geval is, dan heb je volgens mij alles eraan gedaan om het geheel werkend te krijgen. Wellicht kan KPN je uitsluitsel geven over welk dansje je rond de Thomson uit moet voeren? Want, KPN sluit je aan... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Anoniem: 30648 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:55: [...] Vind ik toch weer een groot minpunt want de Euronews server is een hele goeie die er nooit uitligt.
Zoek de voorwaarden op over deze dienst. Dan weet je 't zeker of je voor posten moet betalen of een additionele dienst af moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 30648 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:55:
Vind ik toch weer een groot minpunt want de Euronews server is een hele goeie die er nooit uitligt.
Net geprobeerd en ik kon wel posten. Zie
news:pf1us2pt5gpp9rjbpdp3ia3ftln6693ukr@4ax.com

fb1.euro.net staat open voor iedereen als de reverse-IP info eindigt op .nl. Bij mij is dat zo.
NNTP-Posting-Host: ip5457e1c3.direct-adsl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Hoeveel connecties kan de Thompson EB (ST780) aan? Want in de topicstart staat daar alleen iets over in combinatie met de Siemens EB. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Jan-E schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:09:
[...] Net geprobeerd en ik kon wel posten. Zie

fb1.euro.net staat open voor iedereen als de reverse-IP info eindigt op .nl. Bij mij is dat zo.
...ben ook maar zover gegaan om 't zelf te proberen. Het werkt prima maar je moet even wachten totdat het eigen bericht verschijnt (eventueel handmatig refresh geven). Misschien is dat 't probleem???

[ Voor 4% gewijzigd door boukej op 11-02-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

_the_crow_ schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:15:
Hoeveel connecties kan de Thompson EB (ST780) aan? Want in de topicstart staat daar alleen iets over in combinatie met de Siemens EB. :)
Ook 256.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Ik heb nog niet eerder gehoord dat de EB van Thomson dezelfde beperking heeft als de EB van Siemens m.b.t. het maximale aantal gelijktijdige verbindingen. Weet je 't zeker of kun je 't onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

boukej schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:18:
[...]

Ik heb nog niet eerder gehoord dat de EB van Thomson dezelfde beperking heeft als de EB van Siemens m.b.t. het maximale aantal gelijktijdige verbindingen. Weet je 't zeker of kun je 't onderbouwen?
Als dit zo zou zijn, is dat lekker.... _O- 7(8)7 Was toch 1 van de redenen dat de siemens niet meer geleverd zou worden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Download een bittorrent client die heel simpel is, utorrent. Ga vervolgens iets downloaden (bijvoorbeeld een linux distro, dat is legaal) en stel de verbindingen totaal op 500, en per torrent op 400. (neem wel een torrent met zoveel peers en seeds) En zie, uw verbinding zal dichtslippen en met een beetje pech doet je telefonie het niet meer voor een hele dag. Tenzij je je experiabox een 15min uitzet en dan weer aan.

[edit]
En het is geen beperking, ze maken gewoon gebruik van 16bit ipv 32bit tabellen (of het was 32bit ipv 64bit) anyway u get the point.

[ Voor 14% gewijzigd door Fridge-RaideR op 11-02-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:09:
[...]
Net geprobeerd en ik kon wel posten. Zie

Bij mij staat er dit als ik post op usenet via de kpn server:
NNTP-Posting-Host: 86.92.43.***

Met Euronews kan ik dus niet posten. Of ik zie een instelling over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boukej schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:05:
[...]

Zoek de voorwaarden op over deze dienst. Dan weet je 't zeker of je voor posten moet betalen of een additionele dienst af moet nemen.
Euronews is gratis, ik heb met deze server jarenlang gepost op usenet toen ik nog met Athome op internet zat. Nu bij KPN kan dat opeens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 30648 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:44:
Bij mij staat er dit als ik post op usenet via de kpn server:
NNTP-Posting-Host: 86.92.43.***
Als ik de reverse IP info opzoek van bijvoorbeeld 86.92.43.127 is dat ip565c2b7f.direct-adsl.nl wat dus voldoet aan de voorwaarden voor het posten op fb1.euro.net
Met Euronews kan ik dus niet posten. Of ik zie een instelling over het hoofd.
Ik houd het voorlopig op het laatste. Mij lukt het wel. En boukej dus ook. Kunnen anderen ook eens proberen of zij een testje in nl.test kunnen zetten via fb1.euro.net oftewel nl-news.euro.net ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 18:09
Fridge-RaideR schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:42:
Download een bittorrent client die heel simpel is, utorrent. Ga vervolgens iets downloaden (bijvoorbeeld een linux distro, dat is legaal) en stel de verbindingen totaal op 500, en per torrent op 400. (neem wel een torrent met zoveel peers en seeds) En zie, uw verbinding zal dichtslippen en met een beetje pech doet je telefonie het niet meer voor een hele dag. Tenzij je je experiabox een 15min uitzet en dan weer aan.

[edit]
En het is geen beperking, ze maken gewoon gebruik van 16bit ipv 32bit tabellen (of het was 32bit ipv 64bit) anyway u get the point.
Alleen UTorrent actief hebben (hoeft nog niet eens iets te down- of uploaden) zorgt er bij al voor dat ik niet meer gebeld kan worden. Bellen gaat ook heel lastig. Het maximaal aantal verbindingen op 50 zetten heeft bij mij geen zin.

Maakt het uit welke je poort je gebruikt voor Utorrent (ik gebruik geen UPNP), ik gebruik een poort met 5 cijfers.

B.T.W
Ik gebruik de Siemens EB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik hier poort 51284, staat open in de Siemens, heb 50 connecties en gecapt op 250k down, 35k up, werkt prima icm 1.40.9 . Heb je geen andere meuk op de achtergrond draaien?

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 11-02-2007 16:00 . Reden: Vergeten te melden: IPB Lite verbinding! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Athome, die post maakte ik voor iemand met een speedtouch modem die wou kijken of ik gelijk had. Wat betreft jou verbinding, alleen utorrent actief moet niets uitmaken. Die hoort geen netwerk verkeer te maken zonder dat hij download of upload (behalve aanmelden bij DHT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 18:09
Dat had ik in de gaten. Daarom heb ik er ook bij gezet dat ik de Siemens EB heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 00:40:
Morgen maar eens proberen of girotellen via die ATA ook mogelijk is ;)
Dat werd wat later, maar girotellen met een 2400bps modem via die ATA bleek inderdaad te lukken. Zowel voor mijn zakelijke als mijn prive girorekening werkte het vlekkeloos, terwijl het de laatste tijd niet meer lukte via de Tel1 poort van de Siemens EB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 18:22
Ik weet niet of het al eens besproken is hier, maar misschien is dit nog een tip voor andere mensen die hetzelfde probleem hebben.

Een collega kon geen verbinding maken met het bedrijfsnetwerk. De VPN client (Netscreen Remote) gaf aan dat de VPN verbinding opgezet was, maar verbinden met de terminal server gaf vervolgens altijd een time-out.
Het bleek dus dat de Siemens Experia Box poort 500 niet open zet voor VPN, deze moet je dus zelf in de NAT instellingen naar de betreffende PC forwarden. Wel eerst een vast ip adres aan deze PC geven.

De Thomson Experia Box heeft dit probleem niet.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:04
@ Fridge-RaideR of Tassiehoff,

Nu het bekend is dat Firmware 1.40c zoveel problemen geeft blijf ik echter wel mijn twijfels houden over de kwaliteit van IPB.

Zoals ik hier al had beschreven veel contact gehad met KPN en zelfs 2x aan toe de modem vervangen.
Nu is de ellende met de dag alleen maar erger geworden en merk ik dat via een contact persoon binnen KPN de meldingen zonder pardon worden afgemeld zonder maar echt een oplossing te hebben geboden.
Naast de bekende 13.38 probleem is hier hier vaak nog geen eens mogelijk uit te bellen.
VOIP blijft branden maar als je een nummer hebt gebeld blijft de lijn zo dood als wat.
Echter zijn we wel gewoon bereikbaar.

Nu heb ik al meerdere malen bij KPN aangegeven dat telefoon voor ons zeer belangrijk is aangezien ons zoontje van net 1 jaar een grote afwijking heeft in de bouw van zijn longen.
Hierdoor is het per dag bekijken hoe het met hem gaat en vaak staan we dan ook in contact met het acedemisch ziekenhuis en moet hij zeer regelmatig worden opgenomen.

Nu is het al herhaaldelijk voorgekomen dat of we kunnen niet naar buiten bellen of als we dan net in gesprek zijn de verbinding zomaar verbroken word. (vaak binnen de 3 minuten)
Dit ook besproken met de klantenreacties van KPN en als antwoord krijg je dan vaak te horen.
We kunnen wel de boel opzeggen voor u maar het punt is dat KPN er nooit over heeft nagedacht dat als mensen terug willen naar de oude situatie dat het niet lukt of anders enorm veel tijd en problemen geeft waardoor je dan lange tijd geen telefonie en intternet meer hebt.

Met deze uitspraak word je naar mijn mening met je rug tegen de muur gezet en word de ergenis en hinder alleen maar groter.

Wat maakt het verschil met het afgelopen jaar nou zo met die nieuwe firmware die er aan gaat komen?

Nog even en dan zit ik al 1 jaar met IPB waarvan 10 maanden alleen maar problemen met VOIP en het wegvallen van gesprekkken of niet in staat kunnen zijn om te bellen.
Dit probleem is op dit moment ook weer het geval en schiet het zo niet op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 14:33

svijf

b5beveiliging.nl

Mabili schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:11:
@ Fridge-RaideR of Tassiehoff,

***knip***
Altijd naar. Maar heb je jou modem ook achter een UPS zitten dan?
Bij stroomuitval, kan je nl. ook niet bellen met IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mabili
Ik noch Fridge-Raider kunnen hier posten over interne info KPN zolas we al meerdere malen duidelijk hebben aangegeven. De nieuwe firmware zal een aantal hot issues oplossen welke al een tijd spelen, de bekendste zijn het verbreken van verbindingen en het niet horen van de ingesprekstoon.

Als telefonie zo ontzettend belangrijk voor je is (en dit is niet lullig bedoeld), waarom neem je dan niet een shared lijn (dus naast je ipb een analoge aansluiting met belbudget abo) voor noodgevallen erbij? Je bent dan wel duurder uit maar ik denk (denk, zeg niets toe en doe al zeker geen beloftes) dat als je dit bij KR aankaart er heus wel een mouw aan te passen valt.

Dat je telefonie nu weer op zn gat ligt ben ik vandaag ook bij andere klanten tegengekomen, bij een hoop hielp een reboot van het modem, bij een aantal helaas niet, dus weer werk voor de 2e lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164901

Ik heb net ipb aangesloten en mijn internet werkt.
Ik kom van isdn +adsl en heb mijn tweede nummer meegenomen.
De telefoon op het hooftnummer werkt goed maar het tweede toestel kan niet naar buiten bellen.
Onderling kan ik wel bellen (intern dus).
In de handleiding staat dat je je tweede nummer kunt activeren op mijn kpn, maar ik zie het nergens staan.
Ben ik zo scheel of duurt het nog even voordat dat beschikbaar is, de ipb is pas vanmiddag geactiveert via 1369.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Kennelijk is KPN druk bezig achterstallig werk weg te werken want afgelopen weekend werd ik gebeld over een klacht die ik in dec. '06 had gemeld via de site. Niet echt actueel meer, al is het probleem nog niet opgelost (zou deze maand gebeuren dus hoop daar maar op). Vandaag werd ik gebeld dat mijn opzegging; welke ik ook via email had gedaan was verwerkt. Vanaf april ben ik van IPB af; de medewerker van KPN melde dat het geen enkel probleem was mijn nummer mee te nemen naar een andere provider. Ook kon ik alsnog kostenloos terug naar analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Mabili schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:11:

dat als mensen terug willen naar de oude situatie dat het niet lukt of anders enorm veel tijd en problemen geeft waardoor je dan lange tijd geen telefonie en intternet meer hebt.
Er zijn ook mensen die na 365dagen ipb te hebben gehad, binnen 3 dagen hun analoge lijn weer hebben. Het is niet allemaal donder en bliksem ;)

Verder bij uw noodsituatie (geen leven of dood maar behoorlijk erg), als je gaat parashuutspringen neem je ook een reserve parashuut mee. Zelfde met dit, neem een 2e analoge lijn erbij, of koop een mobieltje als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 23:54

djidee

Mr. Slungel

Anoniem: 164901 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:12:
Ik heb net ipb aangesloten en mijn internet werkt.
Ik kom van isdn +adsl en heb mijn tweede nummer meegenomen.
De telefoon op het hooftnummer werkt goed maar het tweede toestel kan niet naar buiten bellen.
Onderling kan ik wel bellen (intern dus).
In de handleiding staat dat je je tweede nummer kunt activeren op mijn kpn, maar ik zie het nergens staan.
Ben ik zo scheel of duurt het nog even voordat dat beschikbaar is, de ipb is pas vanmiddag geactiveert via 1369.
Duurt nog even voor het voor jou beschikbaar is inderdaad, als je isdn is weggeporteerd (een 8 dagen na bellen 1369) kun je je 2e nummer via de experiabox gaan gebruiken, tot die tijd je 2e nummer via je isdn apperatuur blijven gebruiken....

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan Mabili:
Of zeg alles op. Dan blijf je in de tussentijd bereikbaar via je GSM (parachuutje), en zoek je verder.10 maanden problemen is ook niet alles.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 137469 op 12-02-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164901

Bedankt voor je antwoord djidee.
Ik zal hem weer even aan de huiscentrale koppelen dan (dat moet toch werken dan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Correct. Uitgaand gaat dan OOK via de huiscentrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Fridge-RaideR schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:37:
[...]

Er zijn ook mensen die na 365dagen ipb te hebben gehad, binnen 3 dagen hun analoge lijn weer hebben. Het is niet allemaal donder en bliksem ;)

Verder bij uw noodsituatie (geen leven of dood maar behoorlijk erg), als je gaat parashuutspringen neem je ook een reserve parashuut mee. Zelfde met dit, neem een 2e analoge lijn erbij, of koop een mobieltje als backup.
Bedankt voor jullie reply.
ik snap wel dat jullie geen interne info openbaar mogen maken.
Alleen wilt het geduld wel eens zwaar op de proef gesteld worden..
GSM is het probleem ook niet maar zat inderdaad zelf ook al te denken over een exta lijn erbij..

Het is inderdaad even overleggen met KPN en kijken wat de nieuwe firmware gaat doen.

Alleen blijft het wel vreemd waarom het zolang moet duren voordat de nieuwe firmware operationeel is. Naast een batch bestand zou naar mijn vermoeden de 1e of de 2e lijn dit ook kunnen uitvoeren als klanten al langer problemen hebben met hun VOIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ware het niet dat ik de indruk heb dat KPN, juist vanwege alle commotie rond hun nieuwe paradepaardje, nu uitgebreider de firmware test voor deze uitgerold wordt. Suc6 in ieder geval weer, het blijft vervelend dat het je niet gegund lijkt om IPB te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 16:22
[...]
Het is toch wel schraal dat je IPB hebt en daarnaast een mobieltje moet regelen om te kunnen bellen. En dat 1,5 jaar na de start van IPB. Inmiddels zijn er een aantal firmware's uitgerold, maar geen verbetering. Ik wacht de nieuwe firmware af (die voor april op mijn EB moet staan) en ben dan heel benieuwd of ik een maand bereikbaar kan blijven zonder extra handelingen van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182947

@Tasselhof,

Als je je ipb abbo al meer dan een jaar hebt, zit je dan stilzwijgend aan een jaar contract vast of mag je daarna wanneer je wil je abbo opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

svijf schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:43:
[...]

Altijd naar. Maar heb je jou modem ook achter een UPS zitten dan?
Bij stroomuitval, kan je nl. ook niet bellen met IPB.
Wat een K*T reaktie.

Ik ben gisteren gebeld door de KPN. Ze wilde me eindelijk terug zetten naar mijn oude situatie. Ik heb maar gezegd dat ze geen moeite hoeven te doen. Ze mogen van mij alles afsluiten. Ik ga wel lekker kabelen. dan maar een nieuw telefoonnummer.. Das beter dan een nummer dat al 4 maanden niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Wat een gelul zeg..
Als jij een stukje gaat fietsen dan neem je toch ook geen tweede fiets mee?
Gewoon terug naar analoog en dan ben je zeker veilig. Maar dan wordt je elke week lastig gevallen door zo'n ontzettend irritant call center. "Wilt u nu over naar IPB, scheelt een hoop geld per jaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Anoniem: 78574 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:06:
Wat een gelul zeg..
Als jij een stukje gaat fietsen dan neem je toch ook geen tweede fiets mee?
Als jij een vervelende ervaring hebt gehad, of verkeerd uit bed bent gestapt is dat vervelend, maar vervolgens dat gelul noemen. Als je een endje gaat fietsen is dat geen leven of dood (das een onzin vergelijking), als je opa niet lang meer te leven heeft (of de situatie zoals hierboven zoontje van user), dan neem zorg je voor een backup.
Anoniem: 182947 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:28:
Als je je ipb abbo al meer dan een jaar hebt, zit je dan stilzwijgend aan een jaar contract vast of mag je daarna wanneer je wil je abbo opzeggen
IPB is 1 jaar contract, maar vaak in samenwerking met aanbiedingen kan het ook een 2 jaar contract zijn. In iedergeval zodra je contract van 1 of 2 jaar over is, wordt het stilzwijgend per maand verlengt.

[ Voor 25% gewijzigd door Fridge-RaideR op 13-02-2007 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Fridge-RaideR schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:17:
IPB is 1 jaar contract, maar vaak in samenwerking met aanbiedingen kan het ook een 2 jaar contract zijn. In iedergeval zodra je contract van 1 of 2 jaar over is, wordt het stilzwijgend per maand verlengd.
Dat lijkt me niet. Uit de Algemene Voorwaarden voor IPB:

"20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een nader te bepalen minimumduur en wordt na afloop van de minimumduur automatisch met steeds een jaar
verlengd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fridge-RaideR schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:17:
[...]

[...]

Als jij een vervelende ervaring hebt gehad, of verkeerd uit bed bent gestapt is dat vervelend, maar vervolgens dat gelul noemen. Als je een endje gaat fietsen is dat geen leven of dood (das een onzin vergelijking), als je opa niet lang meer te leven heeft (of de situatie zoals hierboven zoontje van user), dan neem zorg je voor een backup.
Ik heb heerlijk geslapen en ben absoluut niet met mijn verkeerde been uit bed gestapt, ben niet de enige met 'een vervelende' ervaring.

Van een dienst die al bijna 2 jaar verkocht en op grote schaal geinstalleerd wordt mag je onderhand verwachten dat die stabiel draait. Ook mag je onderhand verwachten dat je geen 'backup' lijntje nodig hebt.
Als ik of iemand van mijn familie vannacht onverwacht een hartstilstand mocht krijgen dan wil ik gewoon de telefoon kunnen pakken en bellen.
Ik moet me toch niet elke avond zorgen moeten maken of mijn backuplijntje het wel doet.
De KPN verkoop de dienst als een volwaardig product. En stuurt ook rekeningen voor een volwaardig product.
Vind het persoonlijk geen vergelijking iets basaals als een telefoonlijn te vergelijken met een parachutesprong waar je zelf het avontuur opzoekt en waar de reserve parachute een standaard procedure is. (Je kunt niet eens een parachute kopen zonder een reserve parachute).

Begrijp me niet verkeerd, alle respect voor de mensen die het voor de KPN volhouden hoor. Een dienst verkopen en ondersteunen die eigenlijk niet of nauwelijks werkt.

We betalen met zijn alle de volle mep voor IPB en moeten daarnaast zelf zorg dragen dat het hele spul blijft draaien.
* U kunt beter uw downloads stoppen als u wilt bellen
* De verbinding wordt na 15 minuten verbroken, maar dan belt u toch terug. Over een week of 6 is (waarschijnlijk) er een oplossing
* Als u een ziek familielid heeft moet u maar zorgen voor een backup
* VPN verbindingen met uw kantoor doen het niet? Dan gaat u toch naar kantoor toe.
etc.

Allemaal "oplossingen" die niks oplossen maar alleen symptomen bestrijden. De enige die iets structureel kan oplossen is de KPN zelf. Maar in de laatste 3 firmware updates die ik ondergaan heb is er meer "kapot" gegaan dan dat er is opgelost.
Je verkoopt een dienst en vraagt daarna de gebruikers er maar voor de helft gebruik van te maken anders werkt het niet.

Zoiets als een auto kopen die jezelf moet aanduwen elke morgen. Daar ga je toch ook geen backup auto voor kopen. Je brengt hem terug naar de garage en ze zorgen maar dat het binnen afzienbare tijd wordt opgelost. En tussen tijds zorgt de garage voor vervangend vervoer.

Zo'n product kun je toch niet serieus nemen? Het heeft mij 3 maanden bellen en ergernis gekost tot ze eindelijk over de brug kwamen en me aanboden me terug te zetten naar de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:32:
[...]
Dat lijkt me niet. Uit de Algemene Voorwaarden voor IPB:

"20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een nader te bepalen
minimumduur en wordt na afloop van de minimumduur automatisch met steeds een jaar
verlengd."
Tip: Kijk in de algemene voorwaarde die je hebt gekregen bij je abbo bevestiging. Ik heb mijn IPB destijds bij de Primafoon besteld en heb de voorwaarde op papier meegevraagd. Op de papieren versie staat dat het PER MAAND opzegbaar is.

(zonder met het verkeerde been uit bed gestapt te zijn geeft dit verhaaltje me weer het gevoel dat de KPN zelf niet zo goed weet waar ze mee bezig is. En voel ik me als klant bedonderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Gister niet kunnen bellen en niet gebeld kunnen worden. Maar de jongen op de helpdesk synchroniseerde iets (:?) en het was weer in orde. Vraag me toch af hoe zoiets kan gebeuren ineens.

Verder vraag ik me nog af hoe je die voucher krijgt om de monteurskosten terug te vragen.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 78574 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:42:
Tip: Kijk in de algemene voorwaarde die je hebt gekregen bij je abbo bevestiging. Ik heb mijn IPB destijds bij de Primafoon besteld en heb de voorwaarde op papier meegevraagd. Op de papieren versie staat dat het PER MAAND opzegbaar is.
Weet je dat wel zeker? Lees je artikel 20.2 dan niet verkeerd?
20.2 De Overeenkomst kan tegen het verstrijken van de minimumduur of tegen het einde van het jaar waarmee de Overeenkomst is verlengd zoals genoemd in lid 1, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand door de Contractant telefonisch worden opgezegd bij de KlantenService van KPN op nummer 0900-0244. Na ontvangst van de telefonische opzegging, stuurt KPN aan de Contractant een schriftelijke bevestiging daarvan. De Contractant wordt daarin een redelijke bedenktijd geboden om zijn opzegging ongedaan te maken.
Daar staat dus niet dat je per maand kunt opzeggen, maar wel dat je uiterlijk 1 maand voor het verstrijken van je jaarcontract moet opzeggen. Zo niet, dan wordt het contract cf 20.1 weer met een jaar verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@InternetXS
Volgens de algemene voorwaarden wordt het stilzwijgend per JAAR verlengd. De algemene voorwaarden die je bij de pakketaanvraag hebt gekregen zijn bindend, ik heb net in mijn algemene voorwaarden gekeken op papier (maart 2006) en die zijn gelijk aan die op internet. Ik zit er straks dus weer een jaar aan vast, je moet een minimaal een maand en maximaal 3 maand van tevoren opzeggen.

Dat ik er weer een jaar aan vast zit is overigens niet zo'n belemmering als dat een hoop mensen ervaren, ik email en internet meer als dat ik bel. Bellen (of eigenlijk gebeld worden) doe ik op mn werk wel en als het erg belangrijk is hebben de mensen voor wie het nut heeft mijn mobiele nummer. Als ze die kosten niet willen dragen is het ook niet belangrijk genoeg :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Misschien weet iemand hier een antwoord op

Ik heb in december IPB genomen icm Mine TV; in principe werkt alles prima (al moet je soms de EB resetten :) ).
Het enige probleem wat ik heb is dat mijn hoofdaccount (voorletter.achternaam@kpnplanet.nl) niet functioneert en daarmee ook mijn website space niet

Op de beheersite van KPN staat nu : @INVALID@voorletter.achternaam@kpnplanet.nl
Logisch, dan werkt het dus schijnbaar niet.
Echter, niemand bij de KPN (en dat zijn verschillende mensen en vele uren 08000505 bellen) weet mij te vertellen wat het @INVALID@ inhoud of hoe ze het kunnen activeren cq weer laten werken.

Iemand hier hetzelfde meegemaakt en zo ja, is er een oplossing voor?

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kap
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

kap

Anoniem: 144160 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:40:
@InternetXS
Volgens de algemene voorwaarden wordt het stilzwijgend per JAAR verlengd. De algemene voorwaarden die je bij de pakketaanvraag hebt gekregen zijn bindend, ik heb net in mijn algemene voorwaarden gekeken op papier (maart 2006) en die zijn gelijk aan die op internet. Ik zit er straks dus weer een jaar aan vast, je moet een minimaal een maand en maximaal 3 maand van tevoren opzeggen.
In de door mij ontvangen bevestigingsbrief van KPN d.d. 24 november 2006 m.b.t. InternetPlusBellen en Mine abonnement is de volgende clausule opgenomen:

' Uw abonnement gaat in op het moment van eerste gebruik of uiterlijk 15 dagen na verzending van het installatiepakket en heeft een contractduur van één jaar met automatische verlenging van telkens één maand.'

Daar leid ik uit af dat het abonnement na een jaar per maand opzegbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
kap schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:59:
' Uw abonnement gaat in op het moment van eerste gebruik of uiterlijk 15 dagen na verzending van het installatiepakket en heeft een contractduur van één jaar met automatische verlenging van telkens één maand.'

Daar leid ik uit af dat het abonnement na een jaar per maand opzegbaar is!
Wat staat er in de papieren versie van je algemene voorwaarden? Hetzelfde als de artikelen 20.1 en 20.2 die ik hierboven geciteerd heb of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kap
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

kap

Jan-E schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:04:
[...]
Wat staat er in de papieren versie van je algemene voorwaarden? Hetzelfde als de artikelen 20.1 en 20.2 die ik hierboven geciteerd heb of iets anders?
De algemene voorwaarden van IPB heb ik niet ontvangen, wel die van Mine. Daar staat in dat steeds met een jaar verlengd wordt (ik denk ongeveer dezelfde clausule als jij bedoelt). Maar ik neem aan, dat de clausule in de brief van KPN niet voor niets is opgenomen en zeker rechtskracht heeft, hoewel ik nu nog niet van plan ben om er een beroep op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Anoniem: 78574 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:39:
Van een dienst die al bijna 2 jaar verkocht en op grote schaal geinstalleerd wordt mag je onderhand verwachten dat die stabiel draait. Ook mag je onderhand verwachten dat je geen 'backup' lijntje nodig hebt.
KPN, Tiscali, Vodavone en alle andere providers die hun product bellen en internetten via een digitaal signaal aanbieden hebben nog maar 2 jaar ervaring hiermee, integenstelling tot het analoge signaal wat al iets meer dan150jaar werkt (waar ze ook een behoorlijk tiental jaren mee bezig waren totdat het lekker werkte.
Het is eerder behoorlijk knap dat het product al zo goed werkt na 2 jaar op de markt.
Anoniem: 78574 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:39:
De KPN verkoop de dienst als een volwaardig product. En stuurt ook rekeningen voor een volwaardig product.
Begrijp me niet verkeerd, alle respect voor de mensen die het voor de KPN volhouden hoor. Een dienst verkopen en ondersteunen die eigenlijk niet of nauwelijks werkt.
Nog even ingaand op wat ik hierboven zei, 2 jaar na het beginnen van ipb werkt het voor 92% van de klanten hardstikke goed, op de standaard probleempjes na bij elke provider, wachtwoord vergeten, stroomuitval gehad, wat nu etc. Die andere 8% kampen met lichte tot zeer zware problemen. 8% van de 600.000 is 48.000 klanten, das een hoop ;) En helaas zit jij ook in het groepje.

En als de kans 9 op de 10 is dat het goed werkt, wil ik best op een helpdesk daarvoor gaan werken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fridge-RaideR schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:50:
[...]

KPN, Tiscali, Vodavone en alle andere providers die hun product bellen en internetten via een digitaal signaal aanbieden hebben nog maar 2 jaar ervaring hiermee, integenstelling tot het analoge signaal wat al iets meer dan150jaar werkt (waar ze ook een behoorlijk tiental jaren mee bezig waren totdat het lekker werkte.
Het is eerder behoorlijk knap dat het product al zo goed werkt na 2 jaar op de markt.
PROEST :?
Het is niet knap dat het product al zo goed werkt.
Het is knap dat de KPN er zo'n rotzooi van kan maken..
[...]

Nog even ingaand op wat ik hierboven zei, 2 jaar na het beginnen van ipb werkt het voor 92% van de klanten hardstikke goed, op de standaard probleempjes na bij elke provider, wachtwoord vergeten, stroomuitval gehad, wat nu etc. Die andere 8% kampen met lichte tot zeer zware problemen. 8% van de 600.000 is 48.000 klanten, das een hoop ;) En helaas zit jij ook in het groepje.

En als de kans 9 op de 10 is dat het goed werkt, wil ik best op een helpdesk daarvoor gaan werken 8)
Respect. Neem het vooral niet persoonlijk op hoor. Er zullen vast een handje vool 'goede' helpdeskers bij zitten.
Maar mijn ervaring is dat 92% van de helpdeskers absoluut onkundig zijn en heeft me niet verder kunnen helpen. "Momentje nog...."
En dan kijk ik nog door de vingers. De monteur is bij mij geweest eind oktober. en ik kan nog steeds niet bellen.. Eigenlijk heeft niemand mijn probleem nog voor 100% op kunnen lossen.

Wil trouwens nog wel een kanttekening maken bij je 'berekening'. Volgens mij hebben bijna alle IPB-ers last van het zogenaamde 13 minuten probleem.. Maar waarschijnlijk tel jij dit onder 'standaard probleempjes'. Dus het werkelijke aantal zal wel hoger liggen.

De definitie van problemen is een deel van de ellende.

Volgens KPN is het teveel downloaden van de gebruiker het probleem voor een stotterende verbinding. Ik denk dat het grootste deel van de IPB-gebruikers het probleem niet in zijn downloadgedrag zoekt maar in het apparaat en/of de dienst van KPN.

Dus ja zo kan ik ook cijfers bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 16:22
[...]

:? Grappig hoor. Je werkgever -KPN- denkt er (gelukkig) inmiddels anders over. Reklame campagne stopgezet; als je een langslepend probleem hebt krijg je zonder problemen een deel van het abbo geld terug.
In mijn geval heb ik bijna 2 jaar abbonementsgeld teruggekregen in cash.

Nee, het product werkt echt goed zeg. Ben benieuwd wat Scheepbouwer zegt als hij het bedrag ziet wat in totaal aan IPB klanten "gegeven" is als pleister op de wond.

[ Voor 5% gewijzigd door Arnout op 13-02-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Arnout schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:54:
[...]

:? Grappig hoor. Je werkgever -KPN- denkt er (gelukkig) inmiddels anders over. Reklame campagne stopgezet; als je een langslepend probleem hebt krijg je zonder problemen een deel van het abbo geld terug.
Of KPN wil ook de 10% waar het niet naar behoren werkt, tevreden stellen en in elk geval tegemoet komen, in de hoop het later wel goed werkend te kunnen krijgen...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Nee, het product werkt echt goed zeg. Ben benieuwd wat Scheepbouwer zegt als hij het bedrag ziet wat in totaal aan IPB klanten "gegeven" is als pleister op de wond.
Scheepbouwer zou nog veel zuurder gekeken hebben als al die 500.000 IPB-klanten waren overgestapt naar de concurrentie. En over dat bedrag hoef je je geen illusies te maken. Dat zou wel eens veel kleiner kunnen zijn dan je denkt. Het zou mij heel sterk verbazen als meer dan 1% van de klanten een vorm van schadevergoeding heeft gekregen. En dan niet eens voor een vol jaar. Een paar promille inleveren op de marge is te overzien.

Scheepbouwer zal zich veel ongeruster maken over de imagoschade die het bedrijf oploopt. Daarover zullen intern wel heel harde woorden gevallen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:06:
[...]
Scheepbouwer zou nog veel zuurder gekeken hebben als al die 500.000 IPB-klanten waren overgestapt naar de concurrentie. En over dat bedrag hoef je je geen illusies te maken. Dat zou wel eens veel kleiner kunnen zijn dan je denkt. Het zou mij heel sterk verbazen als meer dan 1% van de klanten een vorm van schadevergoeding heeft gekregen. En dan niet eens voor een vol jaar. Een paar promille inleveren op de marge is te overzien.

Scheepbouwer zal zich veel ongeruster maken over de imagoschade die het bedrijf oploopt. Daarover zullen intern wel heel harde woorden gevallen zijn.
Nog twee weekjes en dan mag Scheepbouwer me uitzwaaien. Dag KPN, hoi UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 78574 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:02:
[...]

Wat een K*T reaktie.

Ik ben gisteren gebeld door de KPN. Ze wilde me eindelijk terug zetten naar mijn oude situatie. Ik heb maar gezegd dat ze geen moeite hoeven te doen. Ze mogen van mij alles afsluiten. Ik ga wel lekker kabelen. dan maar een nieuw telefoonnummer.. Das beter dan een nummer dat al 4 maanden niet werkt
:?

Ik vind het een nare situatie dat hij problemen heeft met IPB :Y
En vraag of hij een 230V backup heeft :Y
Wat is daar mis mee :?

Zie jij ergens op de site van KPN staan dat bij stroomuitval je telefoon niet meer werkt :?
En dat je als je 99,9999999 % bereikbaar wil zijn, je dan maar een analoge lijn moet aanhouden :?

Het blijkt dat als je een goede telefoonverbinding wilt hebben, je niet aan IPB moet beginnen.
Volgens mij wordt je alleen via I-net gewaarschuwd voor dit soort dingen.
Daar adverteerd geen enkele VOIP aanbieder mee :N

Ben het wel met je eens met je volgende post dat KPN er bar weinig aan lijkt te doen, om IPB te verbeteren ;)

Ow en veel succes bij UPC :Y
Is ook vast wel een topic over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-06 21:29
[...]

Die 150 jaar (en die tientallen jaren die ze nodig hadden om dat goed draaien te krijgen) is een volkomen onzinnige vergelijking. De kwaliteitseisen die de samenleving aan producten in het algemeen stelt zijn in die 150 jaar enorm toegenomen. Bovendien is dit GEEN nieuw product. KPN adverteert met IPB (de naam zegt het al) als Internet + bellen. En bellen is, zoals je zelf al opmerkt, een product dat al 150 jaar oud is. Dat er nu een andere technologie voor gebruikt wordt is KPN's probleem en doet voor de klant niet ter zake. In die 150 jaar is de technologie waarop de telefonie gebaseerd was al zo vaak veranderd. En dat leidde echt niet steeds tot 2 jaar zware problemen.

Zoals hierboven is opgemerkt heeft vrijwel 100% van de IPB klanten (of in ieder geval degenen met een Siemans EB) ernstige problemen. Alleen die komen niet altijd aan het licht. Zo hebben alle gebruikers met een Siemens EB en de laatste firmware last van het 13 minuten probleem. Dat dat niet altijd blijkt is niet te danken aan KPN, maar doordat ze wellicht niet worden gebeld door mensen die hun nummerherkenning uit hebben staan. Ook zal elke Siemens EB gebruiker die veel verbindingen gebruikt (maw iedereen die torrents gebruikt zonder zijn client te limiteren) last krijgen met zijn telefoonverbinding. Met gewoon ADSL + analoog bestaat dit probleem niet. Dit is dus een IPB probleem dat elke klant heeft.

Als je een auto verkoopt die bij 140 km/u ontploft kun je ook niet stellen dat slechts een minderheid van de klanten een probleem heeft, omdat niet iedereen 140 rijdt. Dan hebben al je klanten een probleem, ook al ondervinden ze het niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EricEric752 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:22:
Zoals hierboven is opgemerkt heeft vrijwel 100% van de IPB klanten (of in ieder geval degenen met een Siemans EB) ernstige problemen. Alleen die komen niet altijd aan het licht. Zo hebben alle gebruikers met een Siemens EB en de laatste firmware last van het 13 minuten probleem. Dat dat niet altijd blijkt is niet te danken aan KPN, maar doordat ze wellicht niet worden gebeld door mensen die hun nummerherkenning uit hebben staan.
100% van de GSM-gebruikers heeft dan ook ernstige problemen. Als de stroom in hun buurt uitvalt kunnen zij binnen korte tijd ook niet meer bellen. Dat dit niet altijd blijkt is niet te danken aan KPN, maar doordat ze wellicht wonen in een gebied met weinig stroomstoringen.
Ook zal elke Siemens EB gebruiker die veel verbindingen gebruikt (maw iedereen die torrents gebruikt zonder zijn client te limiteren) last krijgen met zijn telefoonverbinding. Met gewoon ADSL + analoog bestaat dit probleem niet. Dit is dus een IPB probleem dat elke klant heeft.
Elke GSM-gebruiker die naar deze camping gaat, kan niet bellen. Dat is een probleem dat iedere GSM-klant heeft. Het zal je misschien verbazen, maar de meerderheid van de internetters heeft geen torrent client draaien. Ik ook niet.
Als je een auto verkoopt die bij 140 km/u ontploft kun je ook niet stellen dat slechts een minderheid van de klanten een probleem heeft, omdat niet iedereen 140 rijdt. Dan hebben al je klanten een probleem, ook al ondervinden ze het niet direct.
Ontploft de Experia Box dan als je teveel downloadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LOL
Ik heb al wel fluitende SpeedTouches meegemaakt _O- maar behalve ruis op mijn receiver veroorzaakt mijn EB gelukkig geen bij-effecten (EB staat fysiek TEGEN mn HT receiver aan 7(8)7 , verder geen ruimte in de kast waar al mijn elektronica in rondzwerft..)

Het is een feit dat lang niet iedereen problemen met IPB heeft, in mijn vrienden en kennissen kring heeft de helft al IPB, 2 hebben @home telefonie. De @homers klagen ook steen en been, dus om nou alleen KPN af te branden is makkelijk natuurlijk... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 21:11
[...]

Dat de reclames zijn stopgezet heeft te maken met het feit dat er te snel te veel aansluitingen kwamen(ca. 20.000 per week). Ja tuurlijk, komen er dan complicaties. Neemt niet weg dat KPN deze niet beter of anders had moeten proberen op te lossen.

Ook moeten we denk ik rekening houden met de target die KPN gesteld heeft bij IPB.
Zijn er interne rapbportages bekend met wat KPN reeel vindt met betrekking tot het aantal orders wat uitvalt? zolang we dat niet weten, kunnen we natuurlijk ook geen beeld hiervan schetsen.

Bijna alle tweakers die problemen hebben komen op dit forum terecht, als ze geen problemen hadden kwamen ze hier ook niet terecht(behalve de al bekende tweakers hier natuurlijk).

Op dit moment zijn er bij KPN veel veranderingen bezig, die allemaal ten goede komen van de klant. Uiteraard zijn dit allemaal interne processen die waarschijnlijk niet openbaar gemaak worden, maar feit is wel dat de aanwezige problemen(mail, 13:30, downloaden) nu eindelijk een keer opgepakt worden. Om een klein tipje van de sluier te doen:

Er gaan geruchten dat met de nieuwe fw versie een VC verbinding wordt opgezet voor het VOIP signaal, dit zou inhouden dat het downloaden op geen enkele manier meer invloed heeft op de telefonie.

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Het grootste probleem binnen KPN is denk ik dat de afdelingen op eilanden leven.
De ene afdeling weer gewoon niet wat de andere afdeling doet plus dat vaak de mensen meer willen doen (al bedoelen ze dit goed) terwijl hun mogelijkheden en bevoegdheden daar niet toereikend voor is. Zo maak je een probleem ook alleen maar erger.

Als ik het zo bekijk wilt de 1e lijn meer doen alleen kunnen ze dit nog niet..
Toekomst zal anders zijn maar naast de bevoegdheden is kennis ook heel belangrijk.
Wat nog belangrijker is dat je luistert naar de klant en kijkt naar de oplossingen..

Echter blijft de probleem natuurlijk wel zo als KPN denk het valt allemaal wel mee dan kan de discussie nog wel lang door blijven gaan maar 92% trouwe IPB klanten.. zeg dat maar niet tegen de mensen van KL.. die hebben het zo druk dat je zelfs daar nog amper iemand kan spreken (eigen woorden geweest van KL)

Zelf vermoed ik gewoon dat KPN het zelfde ondervind als wat UPC ooit ook heeft meegemaakt..
In de problemen gekomen door een te grote succes en publiek.
Alleen een succes is het op dit moment nog niet maar het grote publiek die altijd eens vol vertrouwen over KPN was denkt daar denk ik inmiddels wel anders over..

Nog even over het verhaal ten aanzien dat bereikbaarheid belangrijk voor ons is.
Dit geld niet alleen voor ons maar denk ik voor elke IPB gebruiker.
Het is en mag niet zo zijn dat er maar van de consument die een dienst of pruduct afneemt dat de klant maar zelf moet zorgen voor een backup ala parashuut)

Het is en kan nooit de probleem van de consument zijn dat een bedrijf niet de dienst als volwaardig product op de markt kan brengen..Alleen maakt het bedrijf daar een grote fout door te zeggen dat het product van hun net zo betrouwbaar is als analoge telefonie.

Op het moment dat het bedrijf hun diensten niet waar kan maken moet het bedrijf ook andere mogelijkheden aanbieden waarbij de consument de minste hinder ondervindt.
Echter doet het bedrijf dit niet aangezien ze aangeven dat het weer terug draaien van het product enorm veel tijd met zich mee brengt..
(Dat sommige 1e lijners daar anders over denken is vreemd als het de woorden zijn geweest van media voorlichting en KL binnen KPN.)
Dit is niet het probleem van de consument maar van KPN..
Alleen inmiddels ondervinden de consumenten de grootste hinder en de helpdesk word overspoeld met telefoontjes waardoor bereikbaarheid gewoon zeer slecht is.
Ik wacht gewoon even af wat maart gaat brengen en dat alles daarna beter gaat lopen..
Dit ten goede voor de IPB gebruikers en ook voor de 1e lijners en KL die vaak overspoeld worden met telefoontjes!

[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 13-02-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Jan-E schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:10:
[...]
100% van de GSM-gebruikers heeft dan ook ernstige problemen. Als de stroom in hun buurt uitvalt kunnen zij binnen korte tijd ook niet meer bellen. Dat dit niet altijd blijkt is niet te danken aan KPN, maar doordat ze wellicht wonen in een gebied met weinig stroomstoringen.
Dat jij apparaten die niet meer werken als de stroom uit valt vergelijkt met een telefoondienst die ALTIJD na 13 minuten weg valt als er toevallig iemand belt zonder nummerherkenning, geeft denk ik uitstekend aan waar de denkfout van jou (en KPN) zit: een falende dienst bagataliseren door net te doen of de problemen er niet toe doen. Het falen van KPN is geen enkel probleem, want mijn broodrooster doet het ook niet als de stroom uit valt.
Elke GSM-gebruiker die naar deze camping gaat, kan niet bellen. Dat is een probleem dat iedere GSM-klant heeft. Het zal je misschien verbazen, maar de meerderheid van de internetters heeft geen torrent client draaien. Ik ook niet.
Zie vorige opmerking. Overigens maakt geen enkele telco er een geheim van dat er gebieden bestaan zonder bereik. KPN heeft in haar reclamecampage nooit duidelijk gemaakt dat IPB niet werkt als je de internetverbinding (intensief) gebruikt.

Het verbaast me in het geheel niet dat de meerderheid van de internetters geen torrents draait, maar dat is het punt ook niet. De meerderheid van de automoblisten rijdt ook geen 140, maar toch is het onacceptabel een auto te leveren die 180 zou kunnen rijden en de 140 niet eens haalt. Een producent moet gewoon leveren wat hij belooft: punt uit. Het gaat trouwens niet om torrents maar om het punt dat de EB te weinig verbindingen aan kan EN geen capaciteit voor telefonie kan garanderen. Dat is een eerste vereiste voor elke serieuze Voip oplossing. Toevallig komt dat meestal bij torrentverkeer boven water, maar er natuurlijk ook andere situaties waar dit zelfde probleem optreedt. Verder zijn er ook nog problemen met VPN's en werkt bv UPnP helemaal niet.
Ontploft de Experia Box dan als je teveel downloadt?
En zie opnieuw eerste opmering. Verder ontploft de Experia Box niet, maar hij functioneert ook niet meer goed bij "te veel" downloaden.

[ Voor 19% gewijzigd door EricEric752 op 13-02-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Ow en veel succes bij UPC :Y
Is ook vast wel een topic over :+
Heb dat werkend meegemaakt en moet zeggen dat het beter werkt dan IPB, maar ook UPC heeft enorm veel problemen gehad (of heeft...).
Maar voordelen van UPC, gewoon simpel modem zonder router functionaliteit voor internet, dus je hebt eigenlijk automatisch een DMZ... Heerlijk, zouden ze bij KPN ook moeten doen, de klant zelf laten beslissen hoe hij intern z'n netwerk regelt...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
@EricEric752: ik bagatelliseerde de problemen doelbewust. Waarom? Omdat jij de problemen schromelijk aan het overdrijven was door je vergelijking met een ontploffende auto. Je vergelijking met die auto raakte echt kant noch wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Jan-E schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:48:
@EricEric752: ik bagatelliseerde de problemen doelbewust. Waarom? Omdat jij de problemen schromelijk aan het overdrijven was door je vergelijking met een ontploffende auto. Je vergelijking met die auto sloeg echt kant noch wal.
Misschien is de vergelijking met een ontploffende auto te sterk, omdat er daar sprake is van levensgevaar en daar is bij IPB natuurlijk geen sprake van. Weliswaar kan je je situaties voorstellen dat een telefoonlijn van levensbelang is, maar juist daartegen heeft KPN zich, terecht, ingedekt door aan te geven dat IPB ivm met de noodzakelijke stroomvoorziening iets kwetsbaarder is dan analoge telefonie.

Omdat mensen nu eenmaal heel vaak auto's gebruiken in dit soort vergelijkingen heb ik ook de auto gekozen. De suggestie van levensgevaar is achteraf gezien niet correct, dus vandaar zou ik die willen vervangen door auto die het niet meer doet zodra je 140 rijdt. Die vergelijking lijkt me redelijk van toepassing. In beide gevallen is er sprake van een product dat niet meer werkt zodra je het product gebruikt op een manier die binnen de marges is die je als consument kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EricEric752 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:54:
Misschien is de vergelijking met een ontploffende auto te sterk, omdat er daar sprake is van levensgevaar en daar is bij IPB natuurlijk geen sprake van. Weliswaar kan je je situaties voorstellen dat een telefoonlijn van levensbelang is, maar juist daartegen heeft KPN zich, terecht, ingedekt door aan te geven dat IPB ivm met de noodzakelijke stroomvoorziening iets kwetsbaarder is dan analoge telefonie.
KPN heeft dat nog veel duidelijker gesteld. Als je een alarmlijn hebt, wordt afgeraden om IPB sec te nemen zonder analoge backup.

De modale IPB-er heeft alleen maar een klein beetje hinder als hij lang wil bellen met iemand die nummerherkenning uit heeft staan. In de auto-vergelijking: als je 13:30 minuten 140 km/h rijdt op de A1 stokt je benzinetoevoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208809

Het valt me al lagere tijd op de de ipb'ers die problemen hebben vaak zelf aan hun box zitten te "f*cken", harde reset enz. En vervolgens klagen dat KPN geen goede dienst levert.
Al je niet tevreden bent over een dienst waar je voor betaald, klaag je bij de leverancier. Als die vervolgens in jouw ogen niet voldoende het probleem oplost dan ga je toch lekker naar een ander, waar het allicht beter is.

Ik wil toch graag een lans breken voor KPN en het feit dat bij mij van af het begin, ± 1.5 jaar, een probleemloze IPB verbinding draait.
In deze diaree van klaagzang is een positief woord wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Jan-E schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:22:
[...]
KPN heeft dat nog veel duidelijker gesteld. Als je een alarmlijn hebt, wordt afgeraden om IPB sec te nemen zonder analoge backup.

De modale IPB-er heeft alleen maar een klein beetje hinder als hij lang wil bellen met iemand die nummerherkenning uit heeft staan. In de auto-vergelijking: als je 13:30 minuten 140 km/h rijdt op de A1 stokt je benzinetoevoer.
Ze hebben het over een alarmsysteem.
Dat is iets anders ;)

En alarmsysteem MAG je niet eens aansluiten via IPB :N
Bij een gecertificeerde meldkamer dan met een gecertificeerd alarmsysteem.

Doormelden op ip kan ook :Y
Is alleen nog niet geaccepteerd door enige verzekeraar :+

BRON: KPN

InternetPlusBellen ondersteunt geen alarmcommunicatie. Deze techniek is hiervoor momenteel nog niet geschikt. Heeft u een alarminstallatie of een persoonlijk alarm die gebruikmaakt van de telefoonaansluiting, dan dient u uw huidige telefoonaansluiting te behouden.

U kunt er wel voor kiezen om InternetPlusBellen te combineren met uw bestaande telefoonaansluiting. Tijdens de bestelling van InternetPlusBellen via kpn.com dient u dan de optie "Ik wil mijn huidige telefoonnummer(s) meenemen naar InternetPlusBellen" uit te schakelen (vinkje verwijderen).

Let op!
U bespaart dan niet de kosten van uw telefoonaansluiting.

Er zijn alarminstallaties die alarmen doorgeven over IP-netwerken. Indien u een dergelijke oplossing overweegt, adviseren wij u contact op te nemen met de leverancier van uw alarmapparatuur. Let op dat er bij die nieuwe installatie wordt voldaan aan de voorwaarden die gelden voor uw verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

golfdiesel schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:40:
[...]

Heb dat werkend meegemaakt en moet zeggen dat het beter werkt dan IPB, maar ook UPC heeft enorm veel problemen gehad (of heeft...).
Maar voordelen van UPC, gewoon simpel modem zonder router functionaliteit voor internet, dus je hebt eigenlijk automatisch een DMZ... Heerlijk, zouden ze bij KPN ook moeten doen, de klant zelf laten beslissen hoe hij intern z'n netwerk regelt...
Het merendeel van de klanten maakt het echt niet uit, die willen een alles in 1 oplossing waarbij ze hun pc tje met een kabeltje kunnen aansluiten, en hun laptopje draadloos zodat ze wat kunnen surfen en emailen, en dat voordeliger dan hun oude abbonementen. Daarom is een groot deel van de klanten ook HetNetter, die upload van 256k, ja? en? waarom heb ik dat nodig dan??
Hetzelfde als dat je mensen aan de lijn krijgt, die willen upgraden van 3 naar 6 mbit omdat het internet wat traag is (even doorvragen en dan kom je erachter dat de beste meneer op een p2 zit, met een vol cache , winme en een lading spyware :X )..

Telefoon is absoluut een hot issue, de reden ook (zoals eerder vermeld ook) dat er inderdaad een aparte VC (net als Mine) zit aan te komen voor telefonie... Moet wel goed getest worden natuurlijk, zou jammer zijn als de mensen waarbij het wel goed werkt ineens zonder zitten...
De veeleisende gebruiker, ja, die behoort vaak tot de probleemgroep bij kpn, torrents/e2dk, udp slipt de Siemens dicht, de Speedtouch kun je nog niet lekker een nat tabelletje in zetten. Dat is gewoon irritant, dat onderken ik absoluut niet, en als kpn het direct zou kunnen oplossen, zouden ze het ook doen.
Mabili schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:32:
Als ik het zo bekijk wilt de 1e lijn meer doen alleen kunnen ze dit nog niet..
Toekomst zal anders zijn maar naast de bevoegdheden is kennis ook heel belangrijk.
Wat nog belangrijker is dat je luistert naar de klant en kijkt naar de oplossingen..
Vergeleken met in den beginne, toen je voor je wireless instellingen nog de klant via mijnkpn moest leiden omdat de webinterface nog niet los was, toen we bijna elk probleem moesten pionieren om een oplossing te vinden, kan de 1e lijns al veel meer.. Waar je met telefoonproblemen bij de 1e lijns niet verder kwam dan bekabeling checken en modem powercyclen, kunnen ze nu vrij veel (sip laden, wifi instellingen, 1.38 naar 1.40 zetten (niet dat wij tweakers daar om te springen zitten trouwens :9 ).. Bereikbaarheid van de helpdesk gaat straks ook flink verbeteren geloof ik, als ik zie wat voor acties en uitbreidingen er lopen, het komt wel goed, ik heb er alle vertrouwen in, alleen ga het zelf op afstand volgen... ( Laatste weekje helpdesken, vanaf volgende week werk ik bij Atos Origin)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Anoniem: 208809 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:54:
Het valt me al lagere tijd op de de ipb'ers die problemen hebben vaak zelf aan hun box zitten te "f*cken", harde reset enz. En vervolgens klagen dat KPN geen goede dienst levert.
Al je niet tevreden bent over een dienst waar je voor betaald, klaag je bij de leverancier. Als die vervolgens in jouw ogen niet voldoende het probleem oplost dan ga je toch lekker naar een ander, waar het allicht beter is.

Ik wil toch graag een lans breken voor KPN en het feit dat bij mij van af het begin, ± 1.5 jaar, een probleemloze IPB verbinding draait.
In deze diaree van klaagzang is een positief woord wel op zijn plek!
Laten we gewoon afwachten wat de nieuwe firmware gaat doen..
Als dat een hoop problemen kan oplossen is KPN een behoorlijk stuk op de goede weg.

[ Voor 53% gewijzigd door Mabili op 13-02-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:16:
LOL
Ik heb al wel fluitende SpeedTouches meegemaakt _O-........
Ook tikkende *O* wat die heb ik.

Gaan zitten schelden op KPN ? Ik niet meer na 17 maanden. Ik ben oprecht overtuigd dat er vele medewerkers zijn die er 100% voor gaan. Hulde d:)b Maar van een 2CV kun je geen CL 500 maken, hoogstens een middenklasse, en dat is wat men maximaal zal bereiken bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Jan-E schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:22:
[...]

Een dergelijke auto zou tot een wereldwijde terugroepactie leiden door de fabrikant en zeker niet door de fabrikant worden afgedaan als "een klein beetje hinder". Een product moet leveren wat de fabrikant beloofd (overduidelijke reclameoverdrijving misschien daargelaten). Een moderne auto moet probleemloos langdurig 140 km/u kunnen rijden (tenzij de auto deze snelheid volgens de opgave van de fabrikant natuurlijk niet kan bereiken). IPB moet probleemloos internet plus bellen leveren. Zowel probleemloos Internet (o.a. VPN problemen, UPnP probleem) als probleemloos bellen wordt niet geleverd door IPB van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een b*llsh*t. :r
KPN communiceert nergens dat de consumentenversie van IPB bedoeld is voor zakelijk gebruik. De gemiddelde consument heeft geen idee wat VPN is en wat ie ermee moet. Als je zo afhankelijk bent van dat soort diensten ga dan naar een provider toe die het wel ondersteunt, maar dat kost ook weer meer. }:| UPnP dat niet werkt is ook lastig, heb het nu uit in mijn Siemens EB en ik heb de firewall ook maar uitstaan. Zit ik ook niet te kloten met die instellingen in mijn box, mn pcfirewall beschermt mijn PC en mn SLA5520 mediastreamer mogen ze hacken... reset et voila. d:)b

Ik wordt zo ondertussen poepflauw van al dat geklaag en geklier over zakelijk bedoelde diensten over een privéaansluiting. Als je dan zo nodig moet thuiswerken, geef dan wat meer geld uit en maak een goede afspraak met je baas / systeembeheerder over wat wel en wat niet te nemen maar kom niet hier zeuren "sinds ik HetNet Surfen en Bellen instap (oid) heb kan ik niet meer via VPN mijn werk bereiken".. Zuinige Hollander.... 7(8)7

Zo, klaar alweer, excuses als iemand zich persoonlijk aangesproken voelt, moest het even kwijt :$ O-) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:32:

Zo, klaar alweer, excuses als iemand zich persoonlijk aangesproken voelt, moest het even kwijt :$ O-) }:O
Maar dat neemt niet weg dat er echt wel een zooi mensen zijn die nix zakelijx willen, maar gewoon een goed werkend internet en telefoonverbinding.
Ik heb nu dus goed internet (ben sinds mei vorig jaar bezig) maar mijn telefoon doet het gewoon soms dagen niet. Nee, dat is leuk.
Enige remedie, modem uit en aan. Sorry, maar dat is toch echt niet mijn idee van een goed werkend produkt. En ja ik weet dat het ergens anders ook niet veel beter zal zijn, maar ook niet veel slechter.
Ik hoop nu gewoon op de fw-update voor de Siemens want dan kan ik mijn thomson eruit gooien, want daar kan ik nix op instellen/uitschakelen. Die bak is helemaal dichtgetimmerd, iets te.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KPN communiceert nergens dat de consumentenversie van IPB bedoeld is voor zakelijk gebruik. De gemiddelde consument heeft geen idee wat VPN is en wat ie ermee moet. Als je zo afhankelijk bent van dat soort diensten ga dan naar een provider toe die het wel ondersteunt, maar dat kost ook weer meer. }:| UPnP dat niet werkt is ook lastig, heb het nu uit in mijn Siemens EB en ik heb de firewall ook maar uitstaan. Zit ik ook niet te kloten met die instellingen in mijn box, mn pcfirewall beschermt mijn PC en mn SLA5520 mediastreamer mogen ze hacken... reset et voila. d:)b

Ik wordt zo ondertussen poepflauw van al dat geklaag en geklier over zakelijk bedoelde diensten over een privéaansluiting. Als je dan zo nodig moet thuiswerken, geef dan wat meer geld uit en maak een goede afspraak met je baas / systeembeheerder over wat wel en wat niet te nemen maar kom niet hier zeuren "sinds ik HetNet Surfen en Bellen instap (oid) heb kan ik niet meer via VPN mijn werk bereiken".. Zuinige Hollander.... 7(8)7

Dat is weer een typische KPN reaktie.. waar ik poepflauw van word. Je neemt een dienst af. Deze werkt niet. krijg je als smoesje : "Had je maar iets anders moeten nemen"..

D'r is niks zakelijks aan een VPN verbinding, langer dan 15 minuten bellen. Af en toe een muziekje of filmpje downen enz enz.

De ADSL direct van vroeger met een gewone tel aansluiting kon ook gewoon een VPN tunneltje maken. IPB wordt aangeboden als vervanger van ADSL + ANALOOG. Met het smoesje dat de klant geld bespaard.
(Maar ondertussen om heel NL op VOIP te krijgen omdat het beheer ervan op den duur een stuur makkelijker en dus goedkoper wordt voor de KPN.)

De dienst heet INTERNET + BELLEN.
Van een internet verbinding mag je aannemen dat je gewoon een simpel VPN tunneltje kunt leggen met je werk als je eens een dag ziek thuis zit om je mail te checken.
Ook het downloaden via wat voor programma dan ook is een redelijke basic behoefte van een Internetter.
Over bellen heb ik het niet eens.

Als ze de dienst "BEPERKT INTERNETTEN OF BELLEN" hadden genoemd had er niemand inderdaad een reden om te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752

Je wilt toch hopelijk niet serieus beweren dat het gebruik van VPN per definitie zakelijk gebruik is he?

Een VPN is een heel gewone toepassing van een internetaansluiting die absoluut niet uitsluitend zakelijk is.

Overigens zegt KPN ZELF over VPN's het volgende dus je opmerking slaat (met alle respect want als ik het forum hier volg doe jij je stinkende best om gebruikers te helpen) helemaal nergens op.

3.16. Kan ik vanaf de PC achter de KPN Experia Box een VPN-verbinding met de VPN-server van mijn bedrijf opbouwen?

Ja, controleer eerst of u een verbinding met het Internet heeft. Hierna dient u de VPN verbinding op de voor uw bedrijf gebruikelijke wijze op te bouwen. In de VPN server instellingen kan het noodzakelijk zijn om in de firewall rules aan te geven dat de VPN cliënt achter een NAT/Firewall zit. Mocht het niet werken dan kan voor de computer met de VPN cliënt de NAT/Firewall uitgezet worden, zie hiervoor V&A 3.9 (Exposed Host).

Over UPnP zegt KPN trouwens op dezelfde plaats het volgende:
3.13. Kan ik UPnP aanzetten?

Ja, het is mogelijk om UPnP in de KPN Experia Box in te schakelen via de ingebouwde webinterface. Dit kan als volgt:
Start uw Internet browser (b.v. Internet Explorer) op.
Vul in de adresbalk het adres 192.168.2.1 in en druk op enter.
Vul het standaard wachtwoord admin in
U komt in een tweede venster met een beveiligingsadvies, klik op OK.
Klik vervolgens op Geavanceerde Instellingen. Klik vervolgens in de linkermarge op Internet
Vervolgens op Internetverbinding.
Onderaan staat UPnP. U kunt deze actief maken door aan te selecteren en vervolgens op OK.

Volgens de KPN logica mag er natuurlijk ook niet geklaagd worden dat UPnP vervolgens niet werkt. KPN beloofd immers alleen dat je UPnP "aan kan zetten". Niet dat het ook daadwerkelijk werkt. :)

[ Voor 16% gewijzigd door EricEric752 op 14-02-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ all hierboven en met name wwg

Alles wat ik hier post is vanuit eigen ervaring. Vervolgens replyen "dat is een typische KPN reactie" is dan ook mijns inziens volledig onzin. Degenen die mijn posts volgen weten dit ook. Ik vind het fijn dat mijn posts hier meestal gewaardeerd worden en blijf ook mijn best doen, maar wat ik al aangaf, de gemiddelde gebruiker (en dan bedoel ik dus Jan met de Pet en niet de meeste van de hier aanwezigen) heeft geen benul van het doel van VPN en UPnP .

KPN geeft aan dat je VPN kun gebruiken via een exposed host. Die optie is er niet met de Speedtouches dus dat is inderdaad een belemmering. Ik was te ongenuanceerd met mijn uitspraak hierover, daarvoor excuus.

Het UPnP issue, ja, je kunt het aanzetten en een vollopende EB eraan overhouden (en ik heb geen idee of ze dat ooit in een volgende firmware wel fixen) of je kunt met meerwerk UPnP omzeilen en geen problemen hebben.

Goed, dat was meer de maandelijkse rant.. :X }) B-) zal me in het vervolg weer wat meer toespitsen op problemen ipv frustraties :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
Is het al mogelijk om de 1.41 firmware te krijgen (via een reset bijvoorbeeld of op verzoek aan de helpdesk). Ik wil graag tester worden voor deze firmware omdat mijn telefoonproblemen dan misschien wat minder worden.

[ Voor 22% gewijzigd door m-snel op 14-02-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tassleh:

Ik heb al vaker gezegd dat je het niet persoonlijk op moet pakken. "Wie de schoen past trekke hem aan". Ik waardeer en respecteer je inzet en eigen ervaringen die deelt.
Ik doe precies hetzeflde ik deel mijn ervaringen als IPB klant.

een typische KPN opmerking had ik het misschien niet mogen noemen want er zijn enkele uitzonderingen (heb ik ook al vaker aangegeven). En ik mag natuurlijk niet iedereen over één kam strijk.
Maar dat moet je zelf dan ook niet doen. De ene IPB gebruiker is de andere niet. De meeste IPB-ers willen echter alleen gebruik maken van een INTERNET dient. in welke vorm dan ook. Zoals in voorgaande posts kun je zelf lezen dat de KPN andere dingen verkoopt (op de site of via ee HD-er) dan dat er geleverd worden.
Dat jij (en misschien sommige andere IPB-ers) de workarounds en excuses accepteren OK. Je goed-recht.
Maar ik stel iets hogere eisen aan dit product zonder dat ik een zakelijke gebruiker ben. (ook geen tweaker die zelf allerlei instelingen in zijn box wil veranderen. Want daar ben ik het helemaal met je eens. Die kun je niet blijven ondersteunen en tevreden houden). Het product wordt immers als volwaarig verkocht en als vervanging van Analoog bellen en internetten.

De hele frustratie zit het voor mij in de arrogante opstelling van KPN (Let op: mijn ervaring met de mensen die IK tot nu toe gesproken heb.. Dus niks persoonlijks tegen jou) en de aanpak van de problemen. Niet downloaden tijdens bellen en noem het hele riedeltje maar weer op.
Ik voel me als klant opgescheept met een product dat niet naar behoren werkt en daarna met de rug tegen de muur gezet omdat je er niet (gemakklijk) vanaf kunt.
Het UPnP issue, ja, je kunt het aanzetten en een vollopende EB eraan overhouden (en ik heb geen idee of ze dat ooit in een volgende firmware wel fixen) of je kunt met meerwerk UPnP omzeilen en geen problemen hebben.
Das precies wat ik al een paar keer probeer te zeggen... Dit is geen problemen oplossen dit is symptomen bestrijden. Hier wordt het product niet beter van. Het lijkt misschien probleemloos te zijn.

Stel jij koopt een auto. Maar de ruitenwissers doen het niet.. Neem je toch ook geen genoegen met het antwoord: "Meneer dan moet u maar niet in de regen gaan rijden" of "Meneer als u nu alleen door tunnels rijdt dan heeft u de ruitenwissers niet nodig".

Maar zoals gezegd ik heb een van je collega's aan de lijn gehad en ze heeft me beloofd dat ik binnen drie weken geen klant meer ben.
Met goed vertrouwen maar met enige twijfel hoop ik dat de opzegging ietsjes vlotter gaat lopen dan de afgelopen 4 maanden die nodig waren om de ellende bij me binnen te dragen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 78574 op 14-02-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wwg
Point taken en ik ben het gedeeltelijk met je eens dat het voornamelijk workarounds zijn welke aangegeven worden. Vandaar ook mijn inzet in dit forum, dankzij de post van (bennaamweereenskwijt) aangaande het niet meer branden van het VOIP lampje op de Siemens EB na firmwareupgrade en dan koppelen in cockpit om te verhelpen, ben ik hier nog steeds aktief en probeer ook mijn steentje bij te dragen. Dankzij de workarounds die hier gepost worden kunnen we op de HD nu ook steeds meer, sommige workarounds zijn structureel toe te passen en worden dus deel van een totaaloplossing.
Dat ik het me persoonlijk lijk aan te trekken heeft ook een beetje met de aard van dit beestje te maken, sorry ;) . Ook ik ben gefrustreerd dat we geen interne oplossingen mogen publiceren maar ik raak liever niet mijn baan kwijt hoe rot een aantal van jullie denken dat hij is (valt heel erg mee, gelukkig zijn er genoeg klanten die wel blij zijn met workarounds en geboden oplossingen).
Again, point taken.

Oh, en aangaande de auto... Leuke vergelijking maar gaat niet helemaal op. Behalve advies geven inventariseert de HD tegenwoordig ook hoevaak bepaalde problemen voorkomen. Aan de hand daarvan worden dan vervolgacties opgezet maar niet iedereen merkt er evenveel van en voor een hoop mensen duurt het gevoelsmatig erg lang... In analogie met de auto: de dealer signaleert het, geeft een tip, houdt bij hoevaak de ruitenwissers het niet doen en koppelt dit terug aan de fabriek als het structureel is met het verzoek het boutje wat vaster te zetten om te voorkomen dat de ruitenwissers het gelijk na aflevering niet meer doen ;)

Punt.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 14-02-2007 13:21 . Reden: vergeten vergelijking auto af te maken.. warhoofdje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@Tasslehof

Ook ik heb dus veel problemen maar word altijd wel vriendelijk geholpen.
Dus dat moet ik wel meegeven.
En vooral als je weet waar je naar toe moet bellen, gaat het echt een stuk sneller (enkel de werking verbeterd nog niet, maar dat is de HD niet kwalijk te nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:19:
@wwg
Point taken en ik ben het gedeeltelijk met je eens dat het voornamelijk workarounds zijn welke aangegeven worden. Vandaar ook mijn inzet in dit forum, dankzij de post van (bennaamweereenskwijt) aangaande het niet meer branden van het VOIP lampje op de Siemens EB na firmwareupgrade en dan koppelen in cockpit om te verhelpen, ben ik hier nog steeds aktief en probeer ook mijn steentje bij te dragen. Dankzij de workarounds die hier gepost worden kunnen we op de HD nu ook steeds meer, sommige workarounds zijn structureel toe te passen en worden dus deel van een totaaloplossing.
Dat ik het me persoonlijk lijk aan te trekken heeft ook een beetje met de aard van dit beestje te maken, sorry ;) . Ook ik ben gefrustreerd dat we geen interne oplossingen mogen publiceren maar ik raak liever niet mijn baan kwijt hoe rot een aantal van jullie denken dat hij is (valt heel erg mee, gelukkig zijn er genoeg klanten die wel blij zijn met workarounds en geboden oplossingen).
Again, point taken.

Oh, en aangaande de auto... Leuke vergelijking maar gaat niet helemaal op. Behalve advies geven inventariseert de HD tegenwoordig ook hoevaak bepaalde problemen voorkomen. Aan de hand daarvan worden dan vervolgacties opgezet maar niet iedereen merkt er evenveel van en voor een hoop mensen duurt het gevoelsmatig erg lang... In analogie met de auto: de dealer signaleert het, geeft een tip, houdt bij hoevaak de ruitenwissers het niet doen en koppelt dit terug aan de fabriek als het structureel is met het verzoek het boutje wat vaster te zetten om te voorkomen dat de ruitenwissers het gelijk na aflevering niet meer doen ;)

Punt.
Laat maar. Ik kan mijn frustratie niet duidelijk aan je maken.

Je trekt het weer op de HD en wat die allemaal doen. Ik heb de frustratie met KPN en IPB. De Volvo en dan ook nog een specifiek model.
Interesseert mijn geen reet wat de dealer of de garage eraan doet. Die auto moet fatsoelijk uitgeleverd worden.

Dank god trouwens dat er bij de KPN geen dealers of tussenpersonen tussen zitten. Dan kwam je er helemaal niet meer doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:40
Domme vraag misschien maar, waarom hebben ze in godsnaam die 40c firmware overal opgepleurd??? Ik denk niet dat ik de enige ben geweest die bij de oude firmware 38/39 ofzo niks geen problemen hadden, sterker nog heb netjes een half jaar kunnen bellen EN dataverkeer met torrents/ newsservers....
Na inladen van de 40c firmware alleen maar drama, stotteren en wegvallen van telefoonverkeer etc..

Why KPN... Why.....

*Mompelt iets over "if it aint broken, don't fix it"..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:19:
Terugroep actie meegemaakt bij onze kangoo, de auto is eerst 3x bij de dealer geweest, daarna 1x bij een andere dealer, vervolgens is hij naar de importeur geweest, 1,5 week daarna kwam via de dealer het bericht dat alle kangoo's gebouwd tussen die en die datum terug moeten komen omdat er iets niet goed in het uitlaat systeem zit. Hele proces duurt nog al een tijdje, en zo moet je het hier ook zien... De problemen worden echt wel geinventariseerd, waar mogelijk een workaround gemaakt, en de leveranciers ingeschakeld om een structurele oplossing te vinden. Die gaan er komen (zie 1.41 firmware en straks ook vast voor de ST780), en ondertussen word er op de HD steeds meer mogelijk om de problemen tot die tijd de kunnen verhelpen.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:01:
KPN geeft aan dat je VPN kun gebruiken via een exposed host. Die optie is er niet met de Speedtouches dus dat is inderdaad een belemmering. Ik was te ongenuanceerd met mijn uitspraak hierover, daarvoor excuus.
Die optie is er wel alleen heeft een of andere mafketel besloten dat wij klanten allemaal dom zijn en niet mogen weten of wij een exposed host willen en daarom hebben ze de software met opzet kreupel gemaakt.
Ik heb al eens gevraagd om een technische onderbouwing voor het weglaten van deze opties maar die kan niemand geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 13:24

VonAalscht

Raaaar

Sinds gisteren Vista (EN: Business) draaiende, maar ik kan geen mail ontvangen dmv Outlook (2003).
Logon failure: unknown user name or bad password
Als ik me bij webmail aanmeld (met dezelfde invoer :P) werkt het wel, maar kan ik geen mail opstellen (wéér wat anders, maar daar gaat het niet om). Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:06
golfdiesel schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:35:
[...]
Ik heb al eens gevraagd om een technische onderbouwing voor het weglaten van deze opties maar die kan niemand geven...
Bij deze: IPB is een pakket, wat zich vooral richt op mensen die willen bellen en internetten. Wanneer je echter wat verder gaat, en dus uitkomt bij VPN, Usermanagement (van de modem), uPnP, dan kom je direct uit bij een klant die wat meer eist. In zo'n geval kunnen we er vanuit gaan dat een klant met zulke eisen op zn minst een beetje research heeft gedaan. Dit is natuurlijk een aanname, en aannames zijn uber fout, maar het komt er in de praktijk 95% procent van de (IPB) klanten geen benul heeft van VPN, uPnP en andere dingen. Dus objectief gezien: het is dus "veiliger" om deze optie standaard uit te zetten omdat er dan mensen gaan klooien en onnodige problemen gaan veroorzaken.
Maargoed, we kunnen hier wij blijven disccusieren waarom wel/niet functies in zitten, het is nu zoals het is, en wij zijn er alleen maar om mensen te helpen en niet om te verontschuldigen dat er (bijvoorbeeld:) geen VPN ondersteunen.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Huurmoordenaars schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:53:
Sinds gisteren Vista (EN: Business) draaiende, maar ik kan geen mail ontvangen dmv Outlook (2003).
Logon failure: unknown user name or bad password
Als ik me bij webmail aanmeld (met dezelfde invoer :P) werkt het wel, maar kan ik geen mail opstellen (wéér wat anders, maar daar gaat het niet om). Iemand?
Heb je de gegevens wel goed? Check ze even goed na:
inkomende: pop.kpnplanet.nl
uitgaand: mail.kpnplanet.nl
account: VOLLEDIGE emailadres
wachtwoord: ....
Aanmelden met beveiligde ww verficatie: NIET aanvinken

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 13:24

VonAalscht

Raaaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xardas schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:02:
[...]

Bij deze: IPB is een pakket, wat zich vooral richt op mensen die willen bellen en internetten. Wanneer je echter wat verder gaat, en dus uitkomt bij VPN, Usermanagement (van de modem), uPnP, dan kom je direct uit bij een klant die wat meer eist. In zo'n geval kunnen we er vanuit gaan dat een klant met zulke eisen op zn minst een beetje research heeft gedaan. Dit is natuurlijk een aanname, en aannames zijn uber fout, maar het komt er in de praktijk 95% procent van de (IPB) klanten geen benul heeft van VPN, uPnP en andere dingen. Dus objectief gezien: het is dus "veiliger" om deze optie standaard uit te zetten omdat er dan mensen gaan klooien en onnodige problemen gaan veroorzaken.
Maargoed, we kunnen hier wij blijven disccusieren waarom wel/niet functies in zitten, het is nu zoals het is, en wij zijn er alleen maar om mensen te helpen en niet om te verontschuldigen dat er (bijvoorbeeld:) geen VPN ondersteunen.
Waarom kun je dit alles wel perfect als je gewoon ADSL direct afneemt? Is toch ook een dienst voor de minder eisende gebruiker.
Nogmaals IPB wordt verkocht als vervanger van de analoge lijn en de ADSL lijn. Maar blijkt dus een mindere dienst te zijn. Dat wordt er echt niet bij verteld.

Mensen die het niet nodig vinden om extra dingen (VPN / uPnP) te hebben gaan ook echt niet "klooien" en onnodig problemen veroorzaken en die zul je dus ook niet horen inderdaad.

Eigenlijk neem je (KPN?) de stelling dat IPB eigenlijk voor dombo's is.

'Het is wat het is" heb je helemaal gelijk in. Maar het "is" niet wat ik verkocht heb gekregen. Voor VPN is er niet eens een workaround voor handen.
Als het is zoals het is had ik dat graag van te voren geweten. Als KPN bij de stelling blijft dat het voor de 'domme' gebruikers is en met een aantal curciale beperkingen dan moeten ze dat ook vermelden bij de verkoop.

I rest my case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 24-06 15:05

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Mensen die het niet nodig vinden om extra dingen (VPN / uPnP) te hebben gaan ook echt niet "klooien" en onnodig problemen veroorzaken en die zul je dus ook niet horen inderdaad.
Helaas werkt dat niet zo... Zoals ook al eerder gezegt is: als mensen ergens lucht van krijgen (computer totaal, of wat dan ook) dan gaan ze zelf proberen. Hoe heb jij vroegen leren omgaan met computersystemen? Ik zelf heb de PC vaak genoeg overhoop gehad omdat ik weer een stunt aan het uitproberen was. Zo werkt dat nou eenmaal...
Eigenlijk neem je (KPN?) de stelling dat IPB eigenlijk voor dombo's is.
Nee, nu verdraai je mijn woorden: ik zei dat ik het had over normale bel en internetter.
De term dom is hier niet van toepassing, en ook niet mijn intentie.

Kijk, ik heb het allemaal een beetje doorgelezen, en ben idd tot de conclusie gekomen dat je niet eens bent met het IPB product. Dat is idd gewoon kut om te horen, ik had liever wat meer van die berichten zoals maarten gekregen, maar zo is het op dit moment niet, en wij als HD proberen er alles aan te doen om jullie, de klanten, nog wel tevreden te houden en wel een werkbare situatie te maken (in zover mogelijk).
Dat sommige dingen nou eenmaal krom in elkaar zitten, ok, daar kan ik me in vinden. Maar wij als HD kunnen er weinig aan veranderen, alleen meedenken met de situatie van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Xardas schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:02:
[...]

Leuk verhaal, maar als je wat research doet dan zie je dan KPN het wel BELOOFD, maar niet LEVERT. DAAR zit het probleem. VPN en UPnP worden gewoon op de KPN website als werkende features genoemd (zie mijn post een stukje terug).

Er is absoluut niets tegen een beperkt product voor mensen met minder wensen. KPN zet het product echter niet zodanig in de markt. Nergens wordt enige beperking aangegeven ten opzichte van ADSL + analoog. KPN moet dus gewoon leveren wat ze beloven. Zo simpel is het. Alle verhalen over "de meeste mensen gebruiken feature x toch niet" zijn gewoon smoesjes. Al was er maar 1 enkele gebruiker die hinder ondervindt omdat KPN niet levert wat ze beloven (namelijk Internet + bellen), dan zat KPN nog gewoon helemaal fout.

Met alle respect voor alle hardwerkende HD'ers (ik heb er een hoop gesproken en ik zie ze hier ook vaak posten), soms heb ik het idee dat jullie (de HD'ers die hier posten) je te veel met je werkgever indentificeren. Natuurlijk is het niet leuk, om continue aan te moeten horen dat je werkgever niet levert wat ze beloven. En natuurlijk waardeer ik jullie inzet enorm. Maar het helpt niet als je continue aanvoert dat de problemen wel meevallen "omdat de meeste mensen er geen last van hebben". Ten eerste is die stelling gewoon niet waar gezien de enorme hoeveelheid klachten (zoals ook uit de pers blijkt) en ten tweede heb ik niets te maken met "de meeste mensen". Ik heb op basis van de aanbieding EN de reputatie gekozen voor KPN. Ik heb niet de goedkoopste optie gekozen en ik zit niet te rotzooien in mijn EB. Toch heb ik sinds ik IPB heb (juni 2006) een hele hoop problemen. Dit hele gedoe heeft mij al een heleboel tijd gekost aan bellen (en wachten!!!) met de HD, mailtjes die ik heb verstuurd met ondervonden problemen (en waar eigenlijk nooit een zinnig antwoord op komt) en gewoon de hinder die ik ondervind bij mijn gebruik van IPB.

Ik heb ook nog GEEN ENKELE oplossing van KPN mogen ontvangen (behalve 2 maanden abbo geld terug).

De problemen vallen dus NIET mee. En hoe begrijpelijk ook, van alle opmerkingen van KPN-ers dat het wel meevalt wordt ik als klant echt niet blijer. Zeker niet als KPN keihard liegt door te suggereren dat de problemen het gevolg zijn van het "enorme succes". De problemen zijn namelijk voor het grootste deel het gevolg van de door KPN gekozen technologie. De bereikbaarheid van de HD is niet optimaal, maar dat zou geen probleem zijn de HD oplossingen kon bieden. En het grote probleem is nu net dat de HD met lege handen staat zodat ze alleen mensen heb bos in kunnen sturen met opmerkingen als "niet zoveel downloaden, VPN is zakelijk gebruik, UPnP gebruikt toch niemand"

Dat is met recht vergelijkbaar (zoals hierboven iemand deed) met een auto met kapotte ruitenwissers waarvan de dealer zegt dan je dan maar alleen door tunnels en als het droog is moet rijden.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.