Iemand ervaring met DC++ en dat thomson modem?
Krijg het niet aan de praat en had daar geen probleem mee bij die siemens bak.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dan kun je alleen geen belastingaangifte meer doen. Leuker kunnen we het niet maken, moeilijker wel.Anoniem: 199214 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:10:
Als je gewoon de smarthost en de mailrelay server invult ben je klaar.....
En de belastingdienst heeft niet voor niets poort 25 daarvoor open staan. Dat zal heus niet enkel en alleen voor Exact zijn.Joen schreef op zondag 11 februari 2007 @ 01:38:
Dat programma waar naar gelinkt wordt in die post is niet van de Belastingdienst zelf, maar van Exact Software.
Dik kans dat ze zelf dezelfde interface gebruiken. Het zou voor de fiscus bijzonder inefficient zijn om twee (of meer) interfaces met bijbehorende protocollen te onderhouden. In ieder geval geldt het voor alle intermediairs:Vraag me af of het belastingaangifteprogramma (Scrabble anyone?) van de Belastingdienst zelf wel gewoon goed werkt...
Voor aangiftes van ondernemers zal wel hetzelfde gelden.Vraag:
Ik verstuur mijn aangifte met een softwarepakket. Vindt de verzending dan plaats op basis van het SMTP-protocol?
Elektronisch aangeven voor intermediairs > Aangeven met aangifte- of administratiesoftware > Algemeen
Antwoord:
Als u de aangiften verzendt met uw softwarepakket, gebeurt dit op basis van het SMTP-protocol (RFC-2821).
Dat gaat moeilijk worden voor alle ondernemers, zelfstandigen, freelancers en dergelijke.Vraag:
Moet ik mijn firewall aanpassen of mijn virusscanner uitzetten om aangifte te kunnen doen via een softwarepakket?
Elektronisch aangeven voor ondernemers > Aangeven met aangifte- of administratiesoftware > Algemeen
Antwoord:
Of u uw firewall moet aanpassen of uw virusscanner moet uitzetten om aangifte te kunnen doen, hangt af van uw softwarepakket. In de documentatie bij uw softwarepakket of via uw softwareleverancier kunt u nagaan of dit nodig is.
En voor het versturen naar die elektronische postbus moet dus poort 25 open staan. Dat kan een behoorlijk onaangename verrassing worden voor al die mensen, die net zoals ik bijvoorbeeld hun BTW-aangifte altijd op het laatste moment doen.Om elektronisch aangifte met aangifte- of administratiesoftware te kunnen doen, moet u beschikken over: (...) een elektronische postbus bij de Belastingdienst. Deze kunt u aanvragen vanuit uw softwarepakket
[ Voor 20% gewijzigd door Jan-E op 11-02-2007 02:52 ]
Nope. Ik heb even het aangifteprogramma 2006 gedownload en geinstalleerd. Zoek in de help op 'firewall' en je krijgt onder andere een verwijzing naar deze foutmeldingen:Joen schreef op zondag 11 februari 2007 @ 01:38:
Vraag me af of het belastingaangifteprogramma (Scrabble anyone?) van de Belastingdienst zelf wel gewoon goed werkt...
Dat gaat lachen worden vlak voor 1 april.211 t/m 554
"Algemene netwerk- en/of SMTP-fout"
Mogelijke oplossingen:
- Verzend zonder firewall.
- Verzend zonder actieve mailscan-functie in de virusscanner.
- Verzend niet vanuit een intern netwerk.
- Verzend via een directe internetverbinding.
- Verzend zonder (achterliggende) proxy-server.
SMTP = Simple Mail Transport Protocol
Anoniem: 173405
[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 14-02-2007 19:16 ]
Anoniem: 144160
Anoniem: 30648
Dat KPN alternatieven aanbiedt is leuk... echter, ik denk dat KPN ten eerste de impact van de wijziging heeft onderschat en ten tweede hierover duidelijker richting klant had moeten communiceren. In die communicatie had KPN helder uiteen moeten zetten waarom deze wijziging doorgevoerd moet worden, hoe je problemen oplost en waar je moet zijn wanneer je d'r niet uitkomt. En dat graag middels een fatsoenlijke brief. Ik word doodmoe van het doorschuiven van verantwoordelijkheden richting klant en kletskoek op forums over "ff zus en ff zo oplosse joh, gaat werkeh joh!". Naast MSN-ende puistenkopjes heeft KPN ook fatsoenlijke klanten die graag hun keurig geconfigureerde smtp-server gebruiken en hun aangiften willen doen zonder KPN-gepruts.Anoniem: 199214 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:10: Als je gewoon de smarthost en de mailrelay server invult ben je klaar.....
ik zie de moeite van moelijk doen niet want de kpn geeft je namelijk een optie om je servers te blijven draaien. lees ff de pdf en stel je server in en voila je mailt weer alle kanten op![]()
http://www.kpnadsl.nl/sup...directadsl(mailrelay).pdf
Ik ken de newsservers niet die je gebruikt maar soms kan posten alleen wanneer je via een ip-adres binnen hun netwerk post (je hebt dan ADSL of een inbelverbinding via hun) of wanneer je een betalende klant bent (paid newsserver).Anoniem: 30648 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:28: [...] Ik heb geprobeerd om de server te gebruiken van Euronews, FB1. euro.net, maar daar kan ik niet mee posten in nieuwsgroepen. Ik kan de nieuwsgroepen wel ophalen en lezen, erin posten dus niet terwijl deze newsserver gratis is.
Vindt ik toch weer een groot minpunt want de Euronews server is een hele goeie die er nooit uitligt.boukej schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:50:
[...]
Ik ken de newsservers niet die je gebruikt maar soms kan posten alleen wanneer je via een ip-adres binnen hun netwerk post (je hebt dan ADSL of een inbelverbinding via hun) of wanneer je een betalende klant bent (paid newsserver).
Persoonlijk zou ik een betaalde dienst zoeken. Hiermee kun je over het algemeen meer nieuwsgroepen bezoeken en ligt de retentietijd hoger.
Hier hebben meerdere klanten van KPN moeite mee. Kijk anders eens in de voorgaande delen. In deel 10 kun je bijvoorbeeld lezen dat sommige klanten schijnbaar wel drie keer opnieuw de instellingen moeten opvoeren, voordat 't goed werkt.maartend schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:21: Iemand ervaring met DC++ en dat thomson modem?
Zoek de voorwaarden op over deze dienst. Dan weet je 't zeker of je voor posten moet betalen of een additionele dienst af moet nemen.Anoniem: 30648 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:55: [...] Vind ik toch weer een groot minpunt want de Euronews server is een hele goeie die er nooit uitligt.
Net geprobeerd en ik kon wel posten. ZieAnoniem: 30648 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:55:
Vind ik toch weer een groot minpunt want de Euronews server is een hele goeie die er nooit uitligt.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
...ben ook maar zover gegaan om 't zelf te proberen. Het werkt prima maar je moet even wachten totdat het eigen bericht verschijnt (eventueel handmatig refresh geven). Misschien is dat 't probleem???Jan-E schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:09:
[...] Net geprobeerd en ik kon wel posten. Zie
news:pf1us2pt5gpp9rjbpdp3ia3ftln6693ukr@4ax.com
fb1.euro.net staat open voor iedereen als de reverse-IP info eindigt op .nl. Bij mij is dat zo.
NNTP-Posting-Host: ip5457e1c3.direct-adsl.nl
[ Voor 4% gewijzigd door boukej op 11-02-2007 14:23 ]
Ook 256._the_crow_ schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:15:
Hoeveel connecties kan de Thompson EB (ST780) aan? Want in de topicstart staat daar alleen iets over in combinatie met de Siemens EB.
Ik heb nog niet eerder gehoord dat de EB van Thomson dezelfde beperking heeft als de EB van Siemens m.b.t. het maximale aantal gelijktijdige verbindingen. Weet je 't zeker of kun je 't onderbouwen?Fridge-RaideR schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:58: [...] Ook 256.
Anoniem: 137469
Als dit zo zou zijn, is dat lekker....boukej schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:18:
[...]
Ik heb nog niet eerder gehoord dat de EB van Thomson dezelfde beperking heeft als de EB van Siemens m.b.t. het maximale aantal gelijktijdige verbindingen. Weet je 't zeker of kun je 't onderbouwen?
[ Voor 14% gewijzigd door Fridge-RaideR op 11-02-2007 14:44 ]
Bij mij staat er dit als ik post op usenet via de kpn server:Jan-E schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:09:
[...]
Net geprobeerd en ik kon wel posten. Zie
news:pf1us2pt5gpp9rjbpdp3ia3ftln6693ukr@4ax.com
fb1.euro.net staat open voor iedereen als de reverse-IP info eindigt op .nl. Bij mij is dat zo.
NNTP-Posting-Host: ip5457e1c3.direct-adsl.nl
Euronews is gratis, ik heb met deze server jarenlang gepost op usenet toen ik nog met Athome op internet zat. Nu bij KPN kan dat opeens niet meer.boukej schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:05:
[...]
Zoek de voorwaarden op over deze dienst. Dan weet je 't zeker of je voor posten moet betalen of een additionele dienst af moet nemen.
Als ik de reverse IP info opzoek van bijvoorbeeld 86.92.43.127 is dat ip565c2b7f.direct-adsl.nl wat dus voldoet aan de voorwaarden voor het posten op fb1.euro.netAnoniem: 30648 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:44:
Bij mij staat er dit als ik post op usenet via de kpn server:
NNTP-Posting-Host: 86.92.43.***
Ik houd het voorlopig op het laatste. Mij lukt het wel. En boukej dus ook. Kunnen anderen ook eens proberen of zij een testje in nl.test kunnen zetten via fb1.euro.net oftewel nl-news.euro.net ?Met Euronews kan ik dus niet posten. Of ik zie een instelling over het hoofd.
Alleen UTorrent actief hebben (hoeft nog niet eens iets te down- of uploaden) zorgt er bij al voor dat ik niet meer gebeld kan worden. Bellen gaat ook heel lastig. Het maximaal aantal verbindingen op 50 zetten heeft bij mij geen zin.Fridge-RaideR schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:42:
Download een bittorrent client die heel simpel is, utorrent. Ga vervolgens iets downloaden (bijvoorbeeld een linux distro, dat is legaal) en stel de verbindingen totaal op 500, en per torrent op 400. (neem wel een torrent met zoveel peers en seeds) En zie, uw verbinding zal dichtslippen en met een beetje pech doet je telefonie het niet meer voor een hele dag. Tenzij je je experiabox een 15min uitzet en dan weer aan.
[edit]
En het is geen beperking, ze maken gewoon gebruik van 16bit ipv 32bit tabellen (of het was 32bit ipv 64bit) anyway u get the point.
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 11-02-2007 16:00 . Reden: Vergeten te melden: IPB Lite verbinding! ]
Dat werd wat later, maar girotellen met een 2400bps modem via die ATA bleek inderdaad te lukken. Zowel voor mijn zakelijke als mijn prive girorekening werkte het vlekkeloos, terwijl het de laatste tijd niet meer lukte via de Tel1 poort van de Siemens EB.Jan-E schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 00:40:
Morgen maar eens proberen of girotellen via die ATA ook mogelijk is
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Altijd naar. Maar heb je jou modem ook achter een UPS zitten dan?
Anoniem: 164901
Anoniem: 42142
Er zijn ook mensen die na 365dagen ipb te hebben gehad, binnen 3 dagen hun analoge lijn weer hebben. Het is niet allemaal donder en bliksemMabili schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:11:
dat als mensen terug willen naar de oude situatie dat het niet lukt of anders enorm veel tijd en problemen geeft waardoor je dan lange tijd geen telefonie en intternet meer hebt.
Duurt nog even voor het voor jou beschikbaar is inderdaad, als je isdn is weggeporteerd (een 8 dagen na bellen 1369) kun je je 2e nummer via de experiabox gaan gebruiken, tot die tijd je 2e nummer via je isdn apperatuur blijven gebruiken....Anoniem: 164901 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:12:
Ik heb net ipb aangesloten en mijn internet werkt.
Ik kom van isdn +adsl en heb mijn tweede nummer meegenomen.
De telefoon op het hooftnummer werkt goed maar het tweede toestel kan niet naar buiten bellen.
Onderling kan ik wel bellen (intern dus).
In de handleiding staat dat je je tweede nummer kunt activeren op mijn kpn, maar ik zie het nergens staan.
Ben ik zo scheel of duurt het nog even voordat dat beschikbaar is, de ipb is pas vanmiddag geactiveert via 1369.
"Mekker, blaat"
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 137469 op 12-02-2007 22:26 ]
Anoniem: 164901
Bedankt voor jullie reply.Fridge-RaideR schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:37:
[...]
Er zijn ook mensen die na 365dagen ipb te hebben gehad, binnen 3 dagen hun analoge lijn weer hebben. Het is niet allemaal donder en bliksem
Verder bij uw noodsituatie (geen leven of dood maar behoorlijk erg), als je gaat parashuutspringen neem je ook een reserve parashuut mee. Zelfde met dit, neem een 2e analoge lijn erbij, of koop een mobieltje als backup.
Het is toch wel schraal dat je IPB hebt en daarnaast een mobieltje moet regelen om te kunnen bellen. En dat 1,5 jaar na de start van IPB. Inmiddels zijn er een aantal firmware's uitgerold, maar geen verbetering. Ik wacht de nieuwe firmware af (die voor april op mijn EB moet staan) en ben dan heel benieuwd of ik een maand bereikbaar kan blijven zonder extra handelingen van mijn kant.Fridge-RaideR schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:37:
[...]
Verder bij uw noodsituatie (geen leven of dood maar behoorlijk erg), als je gaat parashuutspringen neem je ook een reserve parashuut mee. Zelfde met dit, neem een 2e analoge lijn erbij, of koop een mobieltje als backup.
Anoniem: 182947
Anoniem: 78574
Wat een K*T reaktie.svijf schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:43:
[...]
Altijd naar. Maar heb je jou modem ook achter een UPS zitten dan?
Bij stroomuitval, kan je nl. ook niet bellen met IPB.
Wat een gelul zeg..Fridge-RaideR schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:37:
[...]
Er zijn ook mensen die na 365dagen ipb te hebben gehad, binnen 3 dagen hun analoge lijn weer hebben. Het is niet allemaal donder en bliksem
Anoniem: 78574 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:02:
Wat een K*T reaktie.
Als jij een vervelende ervaring hebt gehad, of verkeerd uit bed bent gestapt is dat vervelend, maar vervolgens dat gelul noemen. Als je een endje gaat fietsen is dat geen leven of dood (das een onzin vergelijking), als je opa niet lang meer te leven heeft (of de situatie zoals hierboven zoontje van user), dan neem zorg je voor een backup.Anoniem: 78574 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:06:
Wat een gelul zeg..
Als jij een stukje gaat fietsen dan neem je toch ook geen tweede fiets mee?
IPB is 1 jaar contract, maar vaak in samenwerking met aanbiedingen kan het ook een 2 jaar contract zijn. In iedergeval zodra je contract van 1 of 2 jaar over is, wordt het stilzwijgend per maand verlengt.Anoniem: 182947 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:28:
Als je je ipb abbo al meer dan een jaar hebt, zit je dan stilzwijgend aan een jaar contract vast of mag je daarna wanneer je wil je abbo opzeggen
[ Voor 25% gewijzigd door Fridge-RaideR op 13-02-2007 09:19 ]
Dat lijkt me niet. Uit de Algemene Voorwaarden voor IPB:Fridge-RaideR schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:17:
IPB is 1 jaar contract, maar vaak in samenwerking met aanbiedingen kan het ook een 2 jaar contract zijn. In iedergeval zodra je contract van 1 of 2 jaar over is, wordt het stilzwijgend per maand verlengd.
Ik heb heerlijk geslapen en ben absoluut niet met mijn verkeerde been uit bed gestapt, ben niet de enige met 'een vervelende' ervaring.Fridge-RaideR schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:17:
[...]
[...]
Als jij een vervelende ervaring hebt gehad, of verkeerd uit bed bent gestapt is dat vervelend, maar vervolgens dat gelul noemen. Als je een endje gaat fietsen is dat geen leven of dood (das een onzin vergelijking), als je opa niet lang meer te leven heeft (of de situatie zoals hierboven zoontje van user), dan neem zorg je voor een backup.
Tip: Kijk in de algemene voorwaarde die je hebt gekregen bij je abbo bevestiging. Ik heb mijn IPB destijds bij de Primafoon besteld en heb de voorwaarde op papier meegevraagd. Op de papieren versie staat dat het PER MAAND opzegbaar is.Jan-E schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:32:
[...]
Dat lijkt me niet. Uit de Algemene Voorwaarden voor IPB:
"20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een nader te bepalen
minimumduur en wordt na afloop van de minimumduur automatisch met steeds een jaar
verlengd."
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Weet je dat wel zeker? Lees je artikel 20.2 dan niet verkeerd?Anoniem: 78574 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:42:
Tip: Kijk in de algemene voorwaarde die je hebt gekregen bij je abbo bevestiging. Ik heb mijn IPB destijds bij de Primafoon besteld en heb de voorwaarde op papier meegevraagd. Op de papieren versie staat dat het PER MAAND opzegbaar is.
Daar staat dus niet dat je per maand kunt opzeggen, maar wel dat je uiterlijk 1 maand voor het verstrijken van je jaarcontract moet opzeggen. Zo niet, dan wordt het contract cf 20.1 weer met een jaar verlengd.20.2 De Overeenkomst kan tegen het verstrijken van de minimumduur of tegen het einde van het jaar waarmee de Overeenkomst is verlengd zoals genoemd in lid 1, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand door de Contractant telefonisch worden opgezegd bij de KlantenService van KPN op nummer 0900-0244. Na ontvangst van de telefonische opzegging, stuurt KPN aan de Contractant een schriftelijke bevestiging daarvan. De Contractant wordt daarin een redelijke bedenktijd geboden om zijn opzegging ongedaan te maken.
In de door mij ontvangen bevestigingsbrief van KPN d.d. 24 november 2006 m.b.t. InternetPlusBellen en Mine abonnement is de volgende clausule opgenomen:Anoniem: 144160 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:40:
@InternetXS
Volgens de algemene voorwaarden wordt het stilzwijgend per JAAR verlengd. De algemene voorwaarden die je bij de pakketaanvraag hebt gekregen zijn bindend, ik heb net in mijn algemene voorwaarden gekeken op papier (maart 2006) en die zijn gelijk aan die op internet. Ik zit er straks dus weer een jaar aan vast, je moet een minimaal een maand en maximaal 3 maand van tevoren opzeggen.
Wat staat er in de papieren versie van je algemene voorwaarden? Hetzelfde als de artikelen 20.1 en 20.2 die ik hierboven geciteerd heb of iets anders?kap schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:59:
' Uw abonnement gaat in op het moment van eerste gebruik of uiterlijk 15 dagen na verzending van het installatiepakket en heeft een contractduur van één jaar met automatische verlenging van telkens één maand.'
Daar leid ik uit af dat het abonnement na een jaar per maand opzegbaar is!
De algemene voorwaarden van IPB heb ik niet ontvangen, wel die van Mine. Daar staat in dat steeds met een jaar verlengd wordt (ik denk ongeveer dezelfde clausule als jij bedoelt). Maar ik neem aan, dat de clausule in de brief van KPN niet voor niets is opgenomen en zeker rechtskracht heeft, hoewel ik nu nog niet van plan ben om er een beroep op te doen.Jan-E schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:04:
[...]
Wat staat er in de papieren versie van je algemene voorwaarden? Hetzelfde als de artikelen 20.1 en 20.2 die ik hierboven geciteerd heb of iets anders?
KPN, Tiscali, Vodavone en alle andere providers die hun product bellen en internetten via een digitaal signaal aanbieden hebben nog maar 2 jaar ervaring hiermee, integenstelling tot het analoge signaal wat al iets meer dan150jaar werkt (waar ze ook een behoorlijk tiental jaren mee bezig waren totdat het lekker werkte.Anoniem: 78574 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:39:
Van een dienst die al bijna 2 jaar verkocht en op grote schaal geinstalleerd wordt mag je onderhand verwachten dat die stabiel draait. Ook mag je onderhand verwachten dat je geen 'backup' lijntje nodig hebt.
Nog even ingaand op wat ik hierboven zei, 2 jaar na het beginnen van ipb werkt het voor 92% van de klanten hardstikke goed, op de standaard probleempjes na bij elke provider, wachtwoord vergeten, stroomuitval gehad, wat nu etc. Die andere 8% kampen met lichte tot zeer zware problemen. 8% van de 600.000 is 48.000 klanten, das een hoopAnoniem: 78574 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:39:
De KPN verkoop de dienst als een volwaardig product. En stuurt ook rekeningen voor een volwaardig product.
Begrijp me niet verkeerd, alle respect voor de mensen die het voor de KPN volhouden hoor. Een dienst verkopen en ondersteunen die eigenlijk niet of nauwelijks werkt.
PROESTFridge-RaideR schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:50:
[...]
KPN, Tiscali, Vodavone en alle andere providers die hun product bellen en internetten via een digitaal signaal aanbieden hebben nog maar 2 jaar ervaring hiermee, integenstelling tot het analoge signaal wat al iets meer dan150jaar werkt (waar ze ook een behoorlijk tiental jaren mee bezig waren totdat het lekker werkte.
Het is eerder behoorlijk knap dat het product al zo goed werkt na 2 jaar op de markt.
Respect. Neem het vooral niet persoonlijk op hoor. Er zullen vast een handje vool 'goede' helpdeskers bij zitten.[...]
Nog even ingaand op wat ik hierboven zei, 2 jaar na het beginnen van ipb werkt het voor 92% van de klanten hardstikke goed, op de standaard probleempjes na bij elke provider, wachtwoord vergeten, stroomuitval gehad, wat nu etc. Die andere 8% kampen met lichte tot zeer zware problemen. 8% van de 600.000 is 48.000 klanten, das een hoopEn helaas zit jij ook in het groepje.
En als de kans 9 op de 10 is dat het goed werkt, wil ik best op een helpdesk daarvoor gaan werken
Fridge-RaideR schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:50:
[...]
Het is eerder behoorlijk knap dat het product al zo goed werkt na 2 jaar op de markt.
[ Voor 5% gewijzigd door Arnout op 13-02-2007 14:57 ]
Of KPN wil ook de 10% waar het niet naar behoren werkt, tevreden stellen en in elk geval tegemoet komen, in de hoop het later wel goed werkend te kunnen krijgen...Arnout schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:54:
[...]
Grappig hoor. Je werkgever -KPN- denkt er (gelukkig) inmiddels anders over. Reklame campagne stopgezet; als je een langslepend probleem hebt krijg je zonder problemen een deel van het abbo geld terug.
In mijn geval heb ik bijna 2 jaar abbonementsgeld teruggekregen in cash.
"Mekker, blaat"
Scheepbouwer zou nog veel zuurder gekeken hebben als al die 500.000 IPB-klanten waren overgestapt naar de concurrentie. En over dat bedrag hoef je je geen illusies te maken. Dat zou wel eens veel kleiner kunnen zijn dan je denkt. Het zou mij heel sterk verbazen als meer dan 1% van de klanten een vorm van schadevergoeding heeft gekregen. En dan niet eens voor een vol jaar. Een paar promille inleveren op de marge is te overzien.Arnout schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:54:
Nee, het product werkt echt goed zeg. Ben benieuwd wat Scheepbouwer zegt als hij het bedrag ziet wat in totaal aan IPB klanten "gegeven" is als pleister op de wond.
Nog twee weekjes en dan mag Scheepbouwer me uitzwaaien. Dag KPN, hoi UPC.Jan-E schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:06:
[...]
Scheepbouwer zou nog veel zuurder gekeken hebben als al die 500.000 IPB-klanten waren overgestapt naar de concurrentie. En over dat bedrag hoef je je geen illusies te maken. Dat zou wel eens veel kleiner kunnen zijn dan je denkt. Het zou mij heel sterk verbazen als meer dan 1% van de klanten een vorm van schadevergoeding heeft gekregen. En dan niet eens voor een vol jaar. Een paar promille inleveren op de marge is te overzien.
Scheepbouwer zal zich veel ongeruster maken over de imagoschade die het bedrijf oploopt. Daarover zullen intern wel heel harde woorden gevallen zijn.
Anoniem: 78574 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:02:
[...]
Wat een K*T reaktie.
Ik ben gisteren gebeld door de KPN. Ze wilde me eindelijk terug zetten naar mijn oude situatie. Ik heb maar gezegd dat ze geen moeite hoeven te doen. Ze mogen van mij alles afsluiten. Ik ga wel lekker kabelen. dan maar een nieuw telefoonnummer.. Das beter dan een nummer dat al 4 maanden niet werkt
Die 150 jaar (en die tientallen jaren die ze nodig hadden om dat goed draaien te krijgen) is een volkomen onzinnige vergelijking. De kwaliteitseisen die de samenleving aan producten in het algemeen stelt zijn in die 150 jaar enorm toegenomen. Bovendien is dit GEEN nieuw product. KPN adverteert met IPB (de naam zegt het al) als Internet + bellen. En bellen is, zoals je zelf al opmerkt, een product dat al 150 jaar oud is. Dat er nu een andere technologie voor gebruikt wordt is KPN's probleem en doet voor de klant niet ter zake. In die 150 jaar is de technologie waarop de telefonie gebaseerd was al zo vaak veranderd. En dat leidde echt niet steeds tot 2 jaar zware problemen.Fridge-RaideR schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:50:
[...]
KPN, Tiscali, Vodavone en alle andere providers die hun product bellen en internetten via een digitaal signaal aanbieden hebben nog maar 2 jaar ervaring hiermee, integenstelling tot het analoge signaal wat al iets meer dan150jaar werkt (waar ze ook een behoorlijk tiental jaren mee bezig waren totdat het lekker werkte.
Zoals hierboven is opgemerkt heeft vrijwel 100% van de IPB klanten (of in ieder geval degenen met een Siemans EB) ernstige problemen. Alleen die komen niet altijd aan het licht. Zo hebben alle gebruikers met een Siemens EB en de laatste firmware last van het 13 minuten probleem. Dat dat niet altijd blijkt is niet te danken aan KPN, maar doordat ze wellicht niet worden gebeld door mensen die hun nummerherkenning uit hebben staan. Ook zal elke Siemens EB gebruiker die veel verbindingen gebruikt (maw iedereen die torrents gebruikt zonder zijn client te limiteren) last krijgen met zijn telefoonverbinding. Met gewoon ADSL + analoog bestaat dit probleem niet. Dit is dus een IPB probleem dat elke klant heeft.Nog even ingaand op wat ik hierboven zei, 2 jaar na het beginnen van ipb werkt het voor 92% van de klanten hardstikke goed, op de standaard probleempjes na bij elke provider, wachtwoord vergeten, stroomuitval gehad, wat nu etc. Die andere 8% kampen met lichte tot zeer zware problemen. 8% van de 600.000 is 48.000 klanten, das een hoopEn helaas zit jij ook in het groepje.
En als de kans 9 op de 10 is dat het goed werkt, wil ik best op een helpdesk daarvoor gaan werken
100% van de GSM-gebruikers heeft dan ook ernstige problemen. Als de stroom in hun buurt uitvalt kunnen zij binnen korte tijd ook niet meer bellen. Dat dit niet altijd blijkt is niet te danken aan KPN, maar doordat ze wellicht wonen in een gebied met weinig stroomstoringen.EricEric752 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:22:
Zoals hierboven is opgemerkt heeft vrijwel 100% van de IPB klanten (of in ieder geval degenen met een Siemans EB) ernstige problemen. Alleen die komen niet altijd aan het licht. Zo hebben alle gebruikers met een Siemens EB en de laatste firmware last van het 13 minuten probleem. Dat dat niet altijd blijkt is niet te danken aan KPN, maar doordat ze wellicht niet worden gebeld door mensen die hun nummerherkenning uit hebben staan.
Elke GSM-gebruiker die naar deze camping gaat, kan niet bellen. Dat is een probleem dat iedere GSM-klant heeft. Het zal je misschien verbazen, maar de meerderheid van de internetters heeft geen torrent client draaien. Ik ook niet.Ook zal elke Siemens EB gebruiker die veel verbindingen gebruikt (maw iedereen die torrents gebruikt zonder zijn client te limiteren) last krijgen met zijn telefoonverbinding. Met gewoon ADSL + analoog bestaat dit probleem niet. Dit is dus een IPB probleem dat elke klant heeft.
Ontploft de Experia Box dan als je teveel downloadt?Als je een auto verkoopt die bij 140 km/u ontploft kun je ook niet stellen dat slechts een minderheid van de klanten een probleem heeft, omdat niet iedereen 140 rijdt. Dan hebben al je klanten een probleem, ook al ondervinden ze het niet direct.
Dat de reclames zijn stopgezet heeft te maken met het feit dat er te snel te veel aansluitingen kwamen(ca. 20.000 per week). Ja tuurlijk, komen er dan complicaties. Neemt niet weg dat KPN deze niet beter of anders had moeten proberen op te lossen.Arnout schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:54:
[...]
Grappig hoor. Je werkgever -KPN- denkt er (gelukkig) inmiddels anders over. Reklame campagne stopgezet; als je een langslepend probleem hebt krijg je zonder problemen een deel van het abbo geld terug.
In mijn geval heb ik bijna 2 jaar abbonementsgeld teruggekregen in cash.
Nee, het product werkt echt goed zeg. Ben benieuwd wat Scheepbouwer zegt als hij het bedrag ziet wat in totaal aan IPB klanten "gegeven" is als pleister op de wond.
Just a simple thought....
[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 13-02-2007 20:36 ]
Dat jij apparaten die niet meer werken als de stroom uit valt vergelijkt met een telefoondienst die ALTIJD na 13 minuten weg valt als er toevallig iemand belt zonder nummerherkenning, geeft denk ik uitstekend aan waar de denkfout van jou (en KPN) zit: een falende dienst bagataliseren door net te doen of de problemen er niet toe doen. Het falen van KPN is geen enkel probleem, want mijn broodrooster doet het ook niet als de stroom uit valt.Jan-E schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:10:
[...]
100% van de GSM-gebruikers heeft dan ook ernstige problemen. Als de stroom in hun buurt uitvalt kunnen zij binnen korte tijd ook niet meer bellen. Dat dit niet altijd blijkt is niet te danken aan KPN, maar doordat ze wellicht wonen in een gebied met weinig stroomstoringen.
Zie vorige opmerking. Overigens maakt geen enkele telco er een geheim van dat er gebieden bestaan zonder bereik. KPN heeft in haar reclamecampage nooit duidelijk gemaakt dat IPB niet werkt als je de internetverbinding (intensief) gebruikt.Elke GSM-gebruiker die naar deze camping gaat, kan niet bellen. Dat is een probleem dat iedere GSM-klant heeft. Het zal je misschien verbazen, maar de meerderheid van de internetters heeft geen torrent client draaien. Ik ook niet.
En zie opnieuw eerste opmering. Verder ontploft de Experia Box niet, maar hij functioneert ook niet meer goed bij "te veel" downloaden.Ontploft de Experia Box dan als je teveel downloadt?
[ Voor 19% gewijzigd door EricEric752 op 13-02-2007 20:49 ]
Heb dat werkend meegemaakt en moet zeggen dat het beter werkt dan IPB, maar ook UPC heeft enorm veel problemen gehad (of heeft...).Ow en veel succes bij UPC
Is ook vast wel een topic over
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Misschien is de vergelijking met een ontploffende auto te sterk, omdat er daar sprake is van levensgevaar en daar is bij IPB natuurlijk geen sprake van. Weliswaar kan je je situaties voorstellen dat een telefoonlijn van levensbelang is, maar juist daartegen heeft KPN zich, terecht, ingedekt door aan te geven dat IPB ivm met de noodzakelijke stroomvoorziening iets kwetsbaarder is dan analoge telefonie.Jan-E schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:48:
@EricEric752: ik bagatelliseerde de problemen doelbewust. Waarom? Omdat jij de problemen schromelijk aan het overdrijven was door je vergelijking met een ontploffende auto. Je vergelijking met die auto sloeg echt kant noch wal.
KPN heeft dat nog veel duidelijker gesteld. Als je een alarmlijn hebt, wordt afgeraden om IPB sec te nemen zonder analoge backup.EricEric752 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:54:
Misschien is de vergelijking met een ontploffende auto te sterk, omdat er daar sprake is van levensgevaar en daar is bij IPB natuurlijk geen sprake van. Weliswaar kan je je situaties voorstellen dat een telefoonlijn van levensbelang is, maar juist daartegen heeft KPN zich, terecht, ingedekt door aan te geven dat IPB ivm met de noodzakelijke stroomvoorziening iets kwetsbaarder is dan analoge telefonie.
Anoniem: 208809
Ze hebben het over een alarmsysteem.Jan-E schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:22:
[...]
KPN heeft dat nog veel duidelijker gesteld. Als je een alarmlijn hebt, wordt afgeraden om IPB sec te nemen zonder analoge backup.
De modale IPB-er heeft alleen maar een klein beetje hinder als hij lang wil bellen met iemand die nummerherkenning uit heeft staan. In de auto-vergelijking: als je 13:30 minuten 140 km/h rijdt op de A1 stokt je benzinetoevoer.
Het merendeel van de klanten maakt het echt niet uit, die willen een alles in 1 oplossing waarbij ze hun pc tje met een kabeltje kunnen aansluiten, en hun laptopje draadloos zodat ze wat kunnen surfen en emailen, en dat voordeliger dan hun oude abbonementen. Daarom is een groot deel van de klanten ook HetNetter, die upload van 256k, ja? en? waarom heb ik dat nodig dan??golfdiesel schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:40:
[...]
Heb dat werkend meegemaakt en moet zeggen dat het beter werkt dan IPB, maar ook UPC heeft enorm veel problemen gehad (of heeft...).
Maar voordelen van UPC, gewoon simpel modem zonder router functionaliteit voor internet, dus je hebt eigenlijk automatisch een DMZ... Heerlijk, zouden ze bij KPN ook moeten doen, de klant zelf laten beslissen hoe hij intern z'n netwerk regelt...
Vergeleken met in den beginne, toen je voor je wireless instellingen nog de klant via mijnkpn moest leiden omdat de webinterface nog niet los was, toen we bijna elk probleem moesten pionieren om een oplossing te vinden, kan de 1e lijns al veel meer.. Waar je met telefoonproblemen bij de 1e lijns niet verder kwam dan bekabeling checken en modem powercyclen, kunnen ze nu vrij veel (sip laden, wifi instellingen, 1.38 naar 1.40 zetten (niet dat wij tweakers daar om te springen zitten trouwensMabili schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:32:
Als ik het zo bekijk wilt de 1e lijn meer doen alleen kunnen ze dit nog niet..
Toekomst zal anders zijn maar naast de bevoegdheden is kennis ook heel belangrijk.
Wat nog belangrijker is dat je luistert naar de klant en kijkt naar de oplossingen..
"Mekker, blaat"
Laten we gewoon afwachten wat de nieuwe firmware gaat doen..Anoniem: 208809 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:54:
Het valt me al lagere tijd op de de ipb'ers die problemen hebben vaak zelf aan hun box zitten te "f*cken", harde reset enz. En vervolgens klagen dat KPN geen goede dienst levert.
Al je niet tevreden bent over een dienst waar je voor betaald, klaag je bij de leverancier. Als die vervolgens in jouw ogen niet voldoende het probleem oplost dan ga je toch lekker naar een ander, waar het allicht beter is.
Ik wil toch graag een lans breken voor KPN en het feit dat bij mij van af het begin, ± 1.5 jaar, een probleemloze IPB verbinding draait.
In deze diaree van klaagzang is een positief woord wel op zijn plek!
[ Voor 53% gewijzigd door Mabili op 13-02-2007 23:39 ]
Ook tikkendeAnoniem: 144160 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:16:
LOL
Ik heb al wel fluitende SpeedTouches meegemaakt........
Een dergelijke auto zou tot een wereldwijde terugroepactie leiden door de fabrikant en zeker niet door de fabrikant worden afgedaan als "een klein beetje hinder". Een product moet leveren wat de fabrikant beloofd (overduidelijke reclameoverdrijving misschien daargelaten). Een moderne auto moet probleemloos langdurig 140 km/u kunnen rijden (tenzij de auto deze snelheid volgens de opgave van de fabrikant natuurlijk niet kan bereiken). IPB moet probleemloos internet plus bellen leveren. Zowel probleemloos Internet (o.a. VPN problemen, UPnP probleem) als probleemloos bellen wordt niet geleverd door IPB van KPN.Jan-E schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:22:
[...]
KPN heeft dat nog veel duidelijker gesteld. Als je een alarmlijn hebt, wordt afgeraden om IPB sec te nemen zonder analoge backup.
De modale IPB-er heeft alleen maar een klein beetje hinder als hij lang wil bellen met iemand die nummerherkenning uit heeft staan. In de auto-vergelijking: als je 13:30 minuten 140 km/h rijdt op de A1 stokt je benzinetoevoer.
Maar dat neemt niet weg dat er echt wel een zooi mensen zijn die nix zakelijx willen, maar gewoon een goed werkend internet en telefoonverbinding.Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:32:
Wat een b*llsh*t.![]()
Zo, klaar alweer, excuses als iemand zich persoonlijk aangesproken voelt, moest het even kwijt![]()
![]()
Dat is weer een typische KPN reaktie.. waar ik poepflauw van word. Je neemt een dienst af. Deze werkt niet. krijg je als smoesje : "Had je maar iets anders moeten nemen"..Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:32:
Wat een b*llsh*t.![]()
KPN communiceert nergens dat de consumentenversie van IPB bedoeld is voor zakelijk gebruik. De gemiddelde consument heeft geen idee wat VPN is en wat ie ermee moet. Als je zo afhankelijk bent van dat soort diensten ga dan naar een provider toe die het wel ondersteunt, maar dat kost ook weer meer.UPnP dat niet werkt is ook lastig, heb het nu uit in mijn Siemens EB en ik heb de firewall ook maar uitstaan. Zit ik ook niet te kloten met die instellingen in mijn box, mn pcfirewall beschermt mijn PC en mn SLA5520 mediastreamer mogen ze hacken... reset et voila.
![]()
Ik wordt zo ondertussen poepflauw van al dat geklaag en geklier over zakelijk bedoelde diensten over een privéaansluiting. Als je dan zo nodig moet thuiswerken, geef dan wat meer geld uit en maak een goede afspraak met je baas / systeembeheerder over wat wel en wat niet te nemen maar kom niet hier zeuren "sinds ik HetNet Surfen en Bellen instap (oid) heb kan ik niet meer via VPN mijn werk bereiken".. Zuinige Hollander....![]()
Zo, klaar alweer, excuses als iemand zich persoonlijk aangesproken voelt, moest het even kwijt![]()
![]()
Je wilt toch hopelijk niet serieus beweren dat het gebruik van VPN per definitie zakelijk gebruik is he?Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:32:
Wat een b*llsh*t.![]()
KPN communiceert nergens dat de consumentenversie van IPB bedoeld is voor zakelijk gebruik. De gemiddelde consument heeft geen idee wat VPN is en wat ie ermee moet. Als je zo afhankelijk bent van dat soort diensten ga dan naar een provider toe die het wel ondersteunt, maar dat kost ook weer meer.UPnP dat niet werkt is ook lastig, heb het nu uit in mijn Siemens EB en ik heb de firewall ook maar uitstaan. Zit ik ook niet te kloten met die instellingen in mijn box, mn pcfirewall beschermt mijn PC en mn SLA5520 mediastreamer mogen ze hacken... reset et voila.
![]()
Ik wordt zo ondertussen poepflauw van al dat geklaag en geklier over zakelijk bedoelde diensten over een privéaansluiting. Als je dan zo nodig moet thuiswerken, geef dan wat meer geld uit en maak een goede afspraak met je baas / systeembeheerder over wat wel en wat niet te nemen maar kom niet hier zeuren "sinds ik HetNet Surfen en Bellen instap (oid) heb kan ik niet meer via VPN mijn werk bereiken".. Zuinige Hollander....![]()
![]()
[ Voor 16% gewijzigd door EricEric752 op 14-02-2007 10:51 ]
[ Voor 22% gewijzigd door m-snel op 14-02-2007 11:11 ]
Das precies wat ik al een paar keer probeer te zeggen... Dit is geen problemen oplossen dit is symptomen bestrijden. Hier wordt het product niet beter van. Het lijkt misschien probleemloos te zijn.Het UPnP issue, ja, je kunt het aanzetten en een vollopende EB eraan overhouden (en ik heb geen idee of ze dat ooit in een volgende firmware wel fixen) of je kunt met meerwerk UPnP omzeilen en geen problemen hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 78574 op 14-02-2007 13:06 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 14-02-2007 13:21 . Reden: vergeten vergelijking auto af te maken.. warhoofdje ]
Laat maar. Ik kan mijn frustratie niet duidelijk aan je maken.Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:19:
@wwg
Point taken en ik ben het gedeeltelijk met je eens dat het voornamelijk workarounds zijn welke aangegeven worden. Vandaar ook mijn inzet in dit forum, dankzij de post van (bennaamweereenskwijt) aangaande het niet meer branden van het VOIP lampje op de Siemens EB na firmwareupgrade en dan koppelen in cockpit om te verhelpen, ben ik hier nog steeds aktief en probeer ook mijn steentje bij te dragen. Dankzij de workarounds die hier gepost worden kunnen we op de HD nu ook steeds meer, sommige workarounds zijn structureel toe te passen en worden dus deel van een totaaloplossing.
Dat ik het me persoonlijk lijk aan te trekken heeft ook een beetje met de aard van dit beestje te maken, sorry. Ook ik ben gefrustreerd dat we geen interne oplossingen mogen publiceren maar ik raak liever niet mijn baan kwijt hoe rot een aantal van jullie denken dat hij is (valt heel erg mee, gelukkig zijn er genoeg klanten die wel blij zijn met workarounds en geboden oplossingen).
Again, point taken.
Oh, en aangaande de auto... Leuke vergelijking maar gaat niet helemaal op. Behalve advies geven inventariseert de HD tegenwoordig ook hoevaak bepaalde problemen voorkomen. Aan de hand daarvan worden dan vervolgacties opgezet maar niet iedereen merkt er evenveel van en voor een hoop mensen duurt het gevoelsmatig erg lang... In analogie met de auto: de dealer signaleert het, geeft een tip, houdt bij hoevaak de ruitenwissers het niet doen en koppelt dit terug aan de fabriek als het structureel is met het verzoek het boutje wat vaster te zetten om te voorkomen dat de ruitenwissers het gelijk na aflevering niet meer doen![]()
Punt.
Terugroep actie meegemaakt bij onze kangoo, de auto is eerst 3x bij de dealer geweest, daarna 1x bij een andere dealer, vervolgens is hij naar de importeur geweest, 1,5 week daarna kwam via de dealer het bericht dat alle kangoo's gebouwd tussen die en die datum terug moeten komen omdat er iets niet goed in het uitlaat systeem zit. Hele proces duurt nog al een tijdje, en zo moet je het hier ook zien... De problemen worden echt wel geinventariseerd, waar mogelijk een workaround gemaakt, en de leveranciers ingeschakeld om een structurele oplossing te vinden. Die gaan er komen (zie 1.41 firmware en straks ook vast voor de ST780), en ondertussen word er op de HD steeds meer mogelijk om de problemen tot die tijd de kunnen verhelpen.Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:19:
Oh, en aangaande de auto... Leuke vergelijking maar gaat niet helemaal op. Behalve advies geven inventariseert de HD tegenwoordig ook hoevaak bepaalde problemen voorkomen. Aan de hand daarvan worden dan vervolgacties opgezet maar niet iedereen merkt er evenveel van en voor een hoop mensen duurt het gevoelsmatig erg lang... In analogie met de auto: de dealer signaleert het, geeft een tip, houdt bij hoevaak de ruitenwissers het niet doen en koppelt dit terug aan de fabriek als het structureel is met het verzoek het boutje wat vaster te zetten om te voorkomen dat de ruitenwissers het gelijk na aflevering niet meer doen
"Mekker, blaat"
Die optie is er wel alleen heeft een of andere mafketel besloten dat wij klanten allemaal dom zijn en niet mogen weten of wij een exposed host willen en daarom hebben ze de software met opzet kreupel gemaakt.Anoniem: 144160 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:01:
KPN geeft aan dat je VPN kun gebruiken via een exposed host. Die optie is er niet met de Speedtouches dus dat is inderdaad een belemmering. Ik was te ongenuanceerd met mijn uitspraak hierover, daarvoor excuus.
Bij deze: IPB is een pakket, wat zich vooral richt op mensen die willen bellen en internetten. Wanneer je echter wat verder gaat, en dus uitkomt bij VPN, Usermanagement (van de modem), uPnP, dan kom je direct uit bij een klant die wat meer eist. In zo'n geval kunnen we er vanuit gaan dat een klant met zulke eisen op zn minst een beetje research heeft gedaan. Dit is natuurlijk een aanname, en aannames zijn uber fout, maar het komt er in de praktijk 95% procent van de (IPB) klanten geen benul heeft van VPN, uPnP en andere dingen. Dus objectief gezien: het is dus "veiliger" om deze optie standaard uit te zetten omdat er dan mensen gaan klooien en onnodige problemen gaan veroorzaken.golfdiesel schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:35:
[...]
Ik heb al eens gevraagd om een technische onderbouwing voor het weglaten van deze opties maar die kan niemand geven...
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Heb je de gegevens wel goed? Check ze even goed na:Huurmoordenaars schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:53:
Sinds gisteren Vista (EN: Business) draaiende, maar ik kan geen mail ontvangen dmv Outlook (2003).
Logon failure: unknown user name or bad password
Als ik me bij webmail aanmeld (met dezelfde invoer) werkt het wel, maar kan ik geen mail opstellen (wéér wat anders, maar daar gaat het niet om). Iemand?
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Xardas schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:04:
account: VOLLEDIGE emailadres
Waarom kun je dit alles wel perfect als je gewoon ADSL direct afneemt? Is toch ook een dienst voor de minder eisende gebruiker.Xardas schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:02:
[...]
Bij deze: IPB is een pakket, wat zich vooral richt op mensen die willen bellen en internetten. Wanneer je echter wat verder gaat, en dus uitkomt bij VPN, Usermanagement (van de modem), uPnP, dan kom je direct uit bij een klant die wat meer eist. In zo'n geval kunnen we er vanuit gaan dat een klant met zulke eisen op zn minst een beetje research heeft gedaan. Dit is natuurlijk een aanname, en aannames zijn uber fout, maar het komt er in de praktijk 95% procent van de (IPB) klanten geen benul heeft van VPN, uPnP en andere dingen. Dus objectief gezien: het is dus "veiliger" om deze optie standaard uit te zetten omdat er dan mensen gaan klooien en onnodige problemen gaan veroorzaken.
Maargoed, we kunnen hier wij blijven disccusieren waarom wel/niet functies in zitten, het is nu zoals het is, en wij zijn er alleen maar om mensen te helpen en niet om te verontschuldigen dat er (bijvoorbeeld:) geen VPN ondersteunen.
Helaas werkt dat niet zo... Zoals ook al eerder gezegt is: als mensen ergens lucht van krijgen (computer totaal, of wat dan ook) dan gaan ze zelf proberen. Hoe heb jij vroegen leren omgaan met computersystemen? Ik zelf heb de PC vaak genoeg overhoop gehad omdat ik weer een stunt aan het uitproberen was. Zo werkt dat nou eenmaal...Mensen die het niet nodig vinden om extra dingen (VPN / uPnP) te hebben gaan ook echt niet "klooien" en onnodig problemen veroorzaken en die zul je dus ook niet horen inderdaad.
Nee, nu verdraai je mijn woorden: ik zei dat ik het had over normale bel en internetter.Eigenlijk neem je (KPN?) de stelling dat IPB eigenlijk voor dombo's is.
Leuk verhaal, maar als je wat research doet dan zie je dan KPN het wel BELOOFD, maar niet LEVERT. DAAR zit het probleem. VPN en UPnP worden gewoon op de KPN website als werkende features genoemd (zie mijn post een stukje terug).Xardas schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:02:
[...]
Bij deze: IPB is een pakket, wat zich vooral richt op mensen die willen bellen en internetten. Wanneer je echter wat verder gaat, en dus uitkomt bij VPN, Usermanagement (van de modem), uPnP, dan kom je direct uit bij een klant die wat meer eist. In zo'n geval kunnen we er vanuit gaan dat een klant met zulke eisen op zn minst een beetje research heeft gedaan. Dit is natuurlijk een aanname, en aannames zijn uber fout, maar het komt er in de praktijk 95% procent van de (IPB) klanten geen benul heeft van VPN, uPnP en andere dingen. Dus objectief gezien: het is dus "veiliger" om deze optie standaard uit te zetten omdat er dan mensen gaan klooien en onnodige problemen gaan veroorzaken.
Maargoed, we kunnen hier wij blijven disccusieren waarom wel/niet functies in zitten, het is nu zoals het is, en wij zijn er alleen maar om mensen te helpen en niet om te verontschuldigen dat er (bijvoorbeeld:) geen VPN ondersteunen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq