[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.510 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 18:22
@ericeric752

Ik ben het volledig met je eens, natuurlijk had ik op internet kunnen gaan zoeken naar de beperkingen van de dienst, maar als er beperkingen zijn dan moet je die als verkoper aangeven.
Bij aanschaf van de dienst heb ik gevraagd of de internetverbinding exact gelijk zou blijven aan wat ik gewend was werd er volmondig ja gezegd.
IPB zou een 1:1 vervanging zijn voor een vaste lijn + ADSL. Op basis van die informatie heb ik het genomen omdat het per maand gewoon goedkoper is dan lijn + ADSL.

En het geklaag dat dan de helpdesk het drukker krijgt als mensen zelf iets verkloten, de oplossing is heel simpel, de klant geeft een harde reset van de box en de default config wordt weer geladen. Probleem opgelost.

Het terug gaan naar een vaste telefoonlijn en ADSL wordt heel moeilijk gemaakt, danwel onmogelijk. Zoiets gaat weken/maanden duren en je al die tijd zonder telefoon of internet.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:51
golfdiesel schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:57:
@ericeric752

...

Het terug gaan naar een vaste telefoonlijn en ADSL wordt heel moeilijk gemaakt, danwel onmogelijk. Zoiets gaat weken/maanden duren en je al die tijd zonder telefoon of internet.
Dit laatste punt is voor mij inderdaad nog wel het grootste probleem. Het is zeker niet zo dat KPN bashen mijn grootste hobby is. Ik zou niets liever willen dan gewoon terug naar ADSL + analoog en nooit meer iets met IPB te maken hebben.

Helaas wordt er in mijn woonplaats geen internet via de kabel aangeboden en ik wil absoluut niet het risico lopen om zonder internet en telefoon te komen te zitten. Ik ben een keer telefonisch terechtgekomen bij iemand van KPN die mij terug kon brengen naar ADSL + analoog. Die persoon vertelde mij echter dat hij een berichtje kon sturen naar de afdeling die dat kon regelen. Hij had echter geen direct contact met die afdeling en hij kon dus niet zeggen hoe hoe lang dat kon gaan duren. Zie je het voor je? Een dergelijk procedure bij een bedrijf dat mij sinds juni 2006 keer op keer heeft laten zien de zaken niet op orde te hebben. Dat risico neem ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

AMEN !
Eindelijk iemand die mijn frustratie begrijpt.

Alle respect voor de HD medewerkers maar KPN levert gewoon niet wat ze beloven. Smoesjes en workarounds zijn niet acceptabel voor deze lange periodes.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 78574 op 14-02-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:19
EricEric752 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:07:
Ik ben een keer telefonisch terechtgekomen bij iemand van KPN die mij terug kon brengen naar ADSL + analoog. Die persoon vertelde mij echter dat hij een berichtje kon sturen naar de afdeling die dat kon regelen. Hij had echter geen direct contact met die afdeling en hij kon dus niet zeggen hoe hoe lang dat kon gaan duren. Zie je het voor je? Een dergelijk procedure bij een bedrijf dat mij sinds juni 2006 keer op keer heeft laten zien de zaken niet op orde te hebben. Dat risico neem ik dus niet.
Neem een gratis 084-nummer, schakel je geografische nummer door naar je 084, hang je oude modem aan de lijn en hang daar weer een ATA aan voor je 084-nummer. Enige nadeel: uitgaand stuur je je 084-nummer of geen nummer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 16:22
En natuurlijk kent 95% de term VPN niet.

Wel heeft 30% van de mensen als secundaire arbeidsvoorwaarde "Thuiswerken mogelijk" in hun arbeidsovereenkomst staan. Dat dit via VPN gaat, weten weinigen. En dat kan op dit moment niet met IPB.

Gelukkig is KPN bezig om alle problemen op te lossen en eind maart verwacht ik een verbinding waar VPN overheen kan. :9~ VPN? zozo! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:51
Jan-E schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:44:
[...]
Neem een gratis 084-nummer, schakel je geografische nummer door naar je 084, hang je oude modem aan de lijn en hang daar weer een ATA aan voor je 084-nummer. Enige nadeel: uitgaand stuur je je 084-nummer of geen nummer mee.
Mijn oude router is helaas overleden toen ik hem kort nadat ik IPB kreeg nog een keer aanzette. Waarschijnlijk was hij diep beledigd dat ik hem na jaren trouwe dienst door een glanzende Siemens EB had vervangen. En als hij niet overleden was, moest ik toch een ATA kopen want die groeien niet aan de boom. Ik zal dus kosten moeten maken om de fouten van KPN op te lossen en dat voelt niet prettig. Ook vind ik het vervelend dat mijn oude nummer niet meegezonden wordt.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel mooi om een nieuwe router met alles erop en eraan te kunnen kopen en verlost te zijn van die EB.

Het is zeker een optie om in gedachte te houden als de nieuwe firmware die binnenkort komt niets oplost. Het is natuurlijk wel van de gekke, dat dit soort oplossingen die enige optie zijn om uit de IPB ellende te komen. Misschien dat KPN kan overtuigen om deze oplossing te sponsoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EricEric752 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:21:
Het is zeker een optie om in gedachte te houden als de nieuwe firmware die binnenkort komt niets oplost. Het is natuurlijk wel van de gekke, dat dit soort oplossingen die enige optie zijn om uit de IPB ellende te komen.
Ik heb al een tijdje mijn Siemens EB niet meer in gebruik als VoIP-modem. Hij ADSL't en routert. En er hangt nu een Chinese ATA aan, die inkomend mijn 020- en 084-telefoontjes aanneemt en uitgaand mijn 020-nummer meezendt. Ik heb mijn 020-password, dus dan kan dat })
Misschien dat ik KPN kan overtuigen om deze oplossing te sponsoren :)
Ik sluit niet eens uit dat ze dat (deels) doen. Als je overtuigend kunt brengen dat het de enige manier is om te werken zoals je dat op grond van de verkoopspecificaties had mogen verwachten, dan wil ik de reactie van de KPN wel eens horen.

Edit: Overigens weet ik niet zeker of hiermee het 13:30 probleem is opgelost. Ik neem aan van wel. Misschien test ik dat nog wel met de analoge BelBudget lijn die ik ook nog heb liggen. Of ik schakel iemand in met een BelBasis abo, want die hebben sinds 1 februari allemaal BelVrij weekend...

[ Voor 14% gewijzigd door Jan-E op 14-02-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50
FF tussendoor , maar hebben jullie wel connectie met de nieuwsgroep van KPN?
de groepslijst refreshen etc lukt wel maar ook maar iets neerhalen nada?!

:(

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pffft... deed het het net 30 dagen goed. Zetten ze er versie 1.40 op. Stottert de lijn weer. Ik heb weer een echo. En bij het helpdesknummer wordt de door mij ingetoetste keuze niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Arnout schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:49:
En natuurlijk kent 95% de term VPN niet.

Wel heeft 30% van de mensen als secundaire arbeidsvoorwaarde "Thuiswerken mogelijk" in hun arbeidsovereenkomst staan. Dat dit via VPN gaat, weten weinigen. En dat kan op dit moment niet met IPB.

Gelukkig is KPN bezig om alle problemen op te lossen en eind maart verwacht ik een verbinding waar VPN overheen kan. :9~ VPN? zozo! :X
Op het gebied van VPN kan ik alleen zeggen dat het prima werkt met IPB, in ieder geval wel met de VPN oplossing die wij gebruiken.
Wij gebruiken een Netscreen-5GT router met de Netscreen-Remote client op de PC\'s.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
golfdiesel schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:03:
Op het gebied van VPN kan ik alleen zeggen dat het prima werkt met IPB, in ieder geval wel met de VPN oplossing die wij gebruiken.
Wij gebruiken een Netscreen-5GT router met de Netscreen-Remote client op de PC's.
Zitten daar ook mensen bij met een Thomsom ST Experia Box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Jan-E schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:08:
[...]
Zitten daar ook mensen bij met een Thomsom ST Experia Box?
3x Thomson
1x Siemens

Bij de siemens moest de gebruiker wel poort 500 forwarden naar de lokale pc en deze pc moet dan wel een vast IP adres krijgen.
Wel loopt de Siemens bij de VPN verbinding heel af en toe vast en dan moet je de ExperiaBox een Eneco-reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208952

Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Wij hebben een internetplusbellen contract via hetnet. Daarbij valt de laatste tijd, vooral 's avonds, de verbinding weg. Dit gebeurt zowel in contacten met andere KPN internetplusbellers als de andere bellers.
Opvallend is wel dat dit kort na 14 minuten bellen gebeurt.
Heeft iemand een idee waar ik dit vervallen van contact moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:19
Anoniem: 208952 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:22:
Wij hebben een internetplusbellen contract via hetnet. Daarbij valt de laatste tijd, vooral 's avonds, de verbinding weg. Dit gebeurt zowel in contacten met andere KPN internetplusbellers als de andere bellers.
Even paar pagina's terug kijken, er staat daar zoveel. Ik weet het niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

Anoniem: 208952 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:22:
31-01-2007 10:28 uur. Ongewild verbreken telefoonverbinding bij InternetPlusBellen
Er is een probleem geconstateerd bij de zilveren KPN Experia Box. Na enige tijd kan bij een telefoongesprek de (telefoon) verbinding worden verbroken. Dit gebeurt alleen als u gebeld wordt door een beller van wie het nummer niet te zien is. Rond half maart wordt het probleem automatisch verholpen door een update op afstand van uw Experia Box. U hoeft hiervoor geen actie te ondernemen. Onze excuses voor het ongemak.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in ons geval hebben wij dit probleem bij zowel bellen als gebeld worden als bij anoniem als niet anoniem,
de telefoon verbinding klapt er altijd rond de 14 minuten uit.

wij hebben de siemens EB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-06 07:20
EricEric752 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:38:
[...]

Leuk verhaal, maar als je wat research doet dan zie je dan KPN het wel BELOOFD, maar niet LEVERT. DAAR zit het probleem. VPN en UPnP worden gewoon op de KPN website als werkende features genoemd (zie mijn post een stukje terug).

Er is absoluut niets tegen een beperkt product voor mensen met minder wensen. KPN zet het product echter niet zodanig in de markt. Nergens wordt enige beperking aangegeven ten opzichte van ADSL + analoog. KPN moet dus gewoon leveren wat ze beloven. Zo simpel is het. Alle verhalen over "de meeste mensen gebruiken feature x toch niet" zijn gewoon smoesjes. Al was er maar 1 enkele gebruiker die hinder ondervindt omdat KPN niet levert wat ze beloven (namelijk Internet + bellen), dan zat KPN nog gewoon helemaal fout.

Met alle respect voor alle hardwerkende HD'ers (ik heb er een hoop gesproken en ik zie ze hier ook vaak posten), soms heb ik het idee dat jullie (de HD'ers die hier posten) je te veel met je werkgever indentificeren. Natuurlijk is het niet leuk, om continue aan te moeten horen dat je werkgever niet levert wat ze beloven. En natuurlijk waardeer ik jullie inzet enorm. Maar het helpt niet als je continue aanvoert dat de problemen wel meevallen "omdat de meeste mensen er geen last van hebben". Ten eerste is die stelling gewoon niet waar gezien de enorme hoeveelheid klachten (zoals ook uit de pers blijkt) en ten tweede heb ik niets te maken met "de meeste mensen". Ik heb op basis van de aanbieding EN de reputatie gekozen voor KPN. Ik heb niet de goedkoopste optie gekozen en ik zit niet te rotzooien in mijn EB. Toch heb ik sinds ik IPB heb (juni 2006) een hele hoop problemen. Dit hele gedoe heeft mij al een heleboel tijd gekost aan bellen (en wachten!!!) met de HD, mailtjes die ik heb verstuurd met ondervonden problemen (en waar eigenlijk nooit een zinnig antwoord op komt) en gewoon de hinder die ik ondervind bij mijn gebruik van IPB.

Ik heb ook nog GEEN ENKELE oplossing van KPN mogen ontvangen (behalve 2 maanden abbo geld terug).

De problemen vallen dus NIET mee. En hoe begrijpelijk ook, van alle opmerkingen van KPN-ers dat het wel meevalt wordt ik als klant echt niet blijer. Zeker niet als KPN keihard liegt door te suggereren dat de problemen het gevolg zijn van het "enorme succes". De problemen zijn namelijk voor het grootste deel het gevolg van de door KPN gekozen technologie. De bereikbaarheid van de HD is niet optimaal, maar dat zou geen probleem zijn de HD oplossingen kon bieden. En het grote probleem is nu net dat de HD met lege handen staat zodat ze alleen mensen heb bos in kunnen sturen met opmerkingen als "niet zoveel downloaden, VPN is zakelijk gebruik, UPnP gebruikt toch niemand"

Dat is met recht vergelijkbaar (zoals hierboven iemand deed) met een auto met kapotte ruitenwissers waarvan de dealer zegt dan je dan maar alleen door tunnels en als het droog is moet rijden.
Wat betreft of de VPN mogelijkheid er wel of niet in komt te zitten..
KPN is en blijft een commercieel bedrijf, het is geen liefdadigheids instelling..

Wie denk je dat ze liever houden? de overgrote meerderheid die nog nooit van VPN en dus ook niet in de webinterface gaan klooien... of die kleine groep die dit wel nodig heeft.

Ik denk toch dat ze met de 1e optie meer profijt hebben. KPN gaat niet meer tijd/geld investeren voor die kleine groep die hier ondersteuning in wil, het gaat niet alleen om de systemen die gewijzigd moeten worden, maar ook al het personeel moet up-to-date blijven, als KPN deze optie alsnog gaat inbouwen in de ondersteuningsvoorwaarden.

Alhoewel ik er ook nie blij mee ben, kan ik het best begrijpen van KPN.

Ander puntje: Op KPN staat inderdaad dat het KAN werken, dat is ook zo. Ik heb genoeg werkende VPN verbindingen gezien, maar de HD ondersteunt het alleen niet, dat is een groot verschil, maar het kan wel degelijk werken.

Just a simple thought....

Anoniem: 208964

Zijn er meerdere mensen die op de Telefoon Beheer pagina hun eigen vaste lijn niet meer terugvinden? Ik heb een ticket aangemaakt naar de 2e lijn tech die het op hun beurt naar content/webbeheer zouden sturen. Er werd mij vervolgens beloofd dat ik binnen 24 uur teruggebelt zal worden. Ik gaf al aan dat ik dat zeker niet verwacht gezien de drukte bij de HD. Maar goed,...
Ik kan bijvoorbeeld mijn voicemail instellingen van mijn oude BelBudget nummer niet wijzigen. Ik zie daar alleen mijn 2e geo# en mijn persoonlijke #.
Ben ik de enige met dit probleem? Zijn er anderen die dit probleem hebben ervaren die kunnen vertellen hoe dit is opgelost?

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 10:32
Anoniem: 208952 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:22: Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Wij hebben een internetplusbellen contract via hetnet. Daarbij valt de laatste tijd, vooral 's avonds, de verbinding weg. Dit gebeurt zowel in contacten met andere KPN internetplusbellers als de andere bellers. Opvallend is wel dat dit kort na 14 minuten bellen gebeurt.
Dat is een bekend probleem en is eerder in dit forum behandeld. Hier hebben meer klanten van KPN last van. KPN heeft toegezegd dit op te lossen in een volgende firmware upgrade.

Dit probleem schijnt voor te komen wanneer een van de bellende partijen nummerweergave uit heeft staan of iets dergelijks. Hoe het precies ook zit... KPN heeft toegezegd het probleem op te lossen... Wanneer dat gebeurd is natuurlijk onbekend (pending... pending...).

• Arnout
  • Laatst online: 23-06 16:22
boukej schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:03:
[...]

Dat is een bekend probleem en is eerder in dit forum behandeld. Hier hebben meer klanten van KPN last van. KPN heeft toegezegd dit op te lossen in een volgende firmware upgrade.

Dit probleem schijnt voor te komen wanneer een van de bellende partijen nummerweergave uit heeft staan of iets dergelijks. Hoe het precies ook zit... KPN heeft toegezegd het probleem op te lossen... Wanneer dat gebeurd is natuurlijk onbekend (pending... pending...).
Is wel bekend, staat hier: http://www.planet.nl/planet/show/id=374280/sc=24325a

Half maart dus.

• golfdiesel
SilentTears schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:14:[...]
Wat betreft of de VPN mogelijkheid er wel of niet in komt te zitten..
KPN is en blijft een commercieel bedrijf, het is geen liefdadigheids instelling..

Wie denk je dat ze liever houden? de overgrote meerderheid die nog nooit van VPN en dus ook niet in de webinterface gaan klooien... of die kleine groep die dit wel nodig heeft.
Ik denk dat meer mensen VPN gebruiken dan je denkt, je stelt nu dat maar een handje vol mensen interesse hebben in VPN. Heel veel mensen krijgen tegenwoordig de mogelijkheid om thuis te werken en dat zal in de meeste gevallen via VPN gaan.
Is er in het verleden dan zoveel misgegaan met de ADSL modems dan? De Thomson Speedtouch 510i die ik had was gewoon lekker open.

Anoniem: 144160

*kuch* Vandaar dat alle ISP's een afdeling Abuse hebben om de overlast van openstaande pc's / routers in te dammen */kuch*

Op het DSL netwerk is genoeg rotzooi wat uitgevroten wordt wat een ISP liever niet ziet. Ik vermoed dat KPN de redenatie heeft gehanteerd "nieuwe dienst, nieuwe bezem, veegt het schoonst" en in de ijver een aantal mensen over het hoofd heeft gezien of zelfs botweg negeert welke specifieke dingen met hun routers doen. VPN voor thuisverbindingen / thuiswerk is mooi, maar nogmaals, vaak wordt er naar andere oplossingen gezocht dan zo goedkoop mogelijk alles in 1 produkt af te nemen. Stabiliteit gaat vaak voor kosten in zo'n situatie ;) lijkt me.

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 10:32
Anoniem: 144160 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:20: *kuch* Vandaar dat alle ISP's een afdeling Abuse hebben om de overlast van openstaande pc's / routers in te dammen */kuch*

Op het DSL netwerk is genoeg rotzooi wat uitgevroten wordt wat een ISP liever niet ziet. Ik vermoed dat KPN de redenatie heeft gehanteerd "nieuwe dienst, nieuwe bezem, veegt het schoonst" en in de ijver een aantal mensen over het hoofd heeft gezien of zelfs botweg negeert welke specifieke dingen met hun routers doen. VPN voor thuisverbindingen / thuiswerk is mooi, maar nogmaals, vaak wordt er naar andere oplossingen gezocht dan zo goedkoop mogelijk alles in 1 produkt af te nemen. Stabiliteit gaat vaak voor kosten in zo'n situatie ;) lijkt me.
Dit noem ik stemmingmakerij en kolder.

Afdeling abuse is niet specifiek actief door problemen die voortkomen uit niet juist geconfigureerde VPN-koppelingen. Ik heb tijdens werkzaamheden bij BBNed gezien hoe een security officer z'n werk doet. Deze wordt niet constant geconfronteerd met onjuist opgezette VPN-koppelingen...

Dat je bedenkt dat KPN deze nieuwe dienst gebruikt om bepaalde mogelijkheden te elimineren vind ik uitermate zwak... bovendien geef je zelf aan dat je het vermoed. Een vermoeden...

Hoe je d'r bij komt dat er meestal naar een andere oplossing gezocht wordt? Het verschil in pakket heeft te maken met garanties op het gebied van bedrijfszekerheid en snelle service. Dit wordt geboden bij een zakelijke aansluiting. Dat de instap-variant IPB meer in voorwaarden en service verschilt van het consumenten-pakket zegt weinig over stabiliteit en hogere kosten.

Feit is dat er problemen zijn met het product InternetPlusBellen. Feit is ook dat KPN bezig is problemen op te lossen. Feit is ook dat het opzetten van een VPN verbinding met een VPN server vanaf een PC die achter de Experiabox zit werkt. Feit is ook dat het andersom voor elkaar te krijgen is door gebruik te maken van DMZ in combinatie met een tweede router.

Hop, veeeeg... daar gaat je verhaal. Ik denk dat mijn bezem toch echt beter veegt. Ik ben benieuwd naar je reactie.

[ Voor 12% gewijzigd door boukej op 15-02-2007 14:44 ]

• scorpio
Niemand een antwoord of heeft dit ook? (zie hierboven)
Ik kan nieuwsgroepen zien en updaten maar totaal geen bestand binnenhalen ?! :X

Kandat nou :?

Heb windows er nieuw op en nog niets...tijd dat ik KPN bel?!

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

mmm, dan maar wachten tot half maart...
in ieder geval bedankt iedereen voor jullie hulp.

• slaay
  • Laatst online: 20-06 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

scorpio schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:16:

Welke nieuwsserver heb je opgegeven? Probeer anders eens binaries.news.planet.nl

Dich bis echt unne foëzen haas

• scorpio
Dank je , wist dat er nog een kpn server was maar kon nergens vinden welke.
Ook met deze t zelfde euvel..kan het zijn dat ik een beetje veel (wat is veel) neergehaald heb en ze de boel eerst even knijpen?
Waarom dan niet even een mail of brief?
Trouwens heb ik niet zoveel gedownload dus snap k er niets van. :?

Vooral raar dat het updaten v/d groepen wel met max snelheid binenkomt en gelijk welk prog ik binnen probeer te halen niet wil...ja ff met 45 kb/s en dan heeeeeele tijd niets.

instellingen kunnen het niet zijn want xp stat er net weer op alsook Grabbit en dit omdat ie het al deed met vorige conf. en die deed het ervoor prima.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:02

GeeBee

Oddball

Tijd vor een positief bericht op dit topic ;)

Na 3 weken kreeg ik mijn pakket thuis en na een uurtje ofzo knutselen werkt bellen en internet.
Gewoon alles handmatig ingesteld zoals het met ADSL ook was. Meegeleverde CD niet gebruikt.
Afstand splitter - EB is ongveer 15 meter

Nu wachten op de portering...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
scorpio schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:48:
Dank je , wist dat er nog een kpn server was maar kon nergens vinden welke.
Ook met deze t zelfde euvel..kan het zijn dat ik een beetje veel (wat is veel) neergehaald heb en ze de boel eerst even knijpen?
Waarom dan niet even een mail of brief?
Trouwens heb ik niet zoveel gedownload dus snap k er niets van. :?

Vooral raar dat het updaten v/d groepen wel met max snelheid binenkomt en gelijk welk prog ik binnen probeer te halen niet wil...ja ff met 45 kb/s en dan heeeeeele tijd niets.

instellingen kunnen het niet zijn want xp stat er net weer op alsook Grabbit en dit omdat ie het al deed met vorige conf. en die deed het ervoor prima.
Heb sinds vandaag hetzelfde probleem. zeer vaag.. ik gebruik trouwens ook Grabit. Zou het daaraan liggen?

• Edmund
  • Niet online
En ook ik kan niets binnen halen via de nieuwsgroepen. En KPN zegt doodleuk dat ze dit niet ondersteunen. Stelletje noobs waarom zetten jullie dan bij de abbo-specificaties dat het erbij zit.

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

GeeBee schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:18:
Tijd vor een positief bericht op dit topic ;)

Na 3 weken kreeg ik mijn pakket thuis en na een uurtje ofzo knutselen werkt bellen en internet.
Gewoon alles handmatig ingesteld zoals het met ADSL ook was. Meegeleverde CD niet gebruikt.
Afstand splitter - EB is ongveer 15 meter

Nu wachten op de portering...
Gooi ik er ook maar 1 achteraan, me ouders hadden een siemens eb die ze moesten uit en aanzetten 1x per dag.. nu hebben ze een thomson eb gekregen en probleem opgelost :D

ps: gebruik voor 15meter wel een utp cat5e kabel, 8 aderig, en dan 4 adertjes maar aansluiten in het telefoonstekkertje.. 15meter telefoonkabel wilt soms moeilijk doen ;)

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

scorpio schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:16:

Bestanden? Nieuwsgroepen bestaan uit groepen met emailtjes. Om discussies te starten, net als een forum.

Wat tegenwoordig mensen doen is een bestand opsplitsen in 15stukjes, 15 emailtjes in een groep zetten met een bijlage. En dan gebruik je een nieuwsreader die herkent groepen mailtjes en die kan er 15 binnen halen en er weer een bestand van maken.

Wat KPN waarschijnlijk doet is zorgen dat de bijlages er incompleet opstaat, want 99% van die bijlages is illigaal. Heb nog nooit een linux distributie of freeware programma op nieuwsgroepen gezien :P

Verder knijpen ze ook de verbinding want ja, emails binnenhalen uit een nieuwsgroep is 4sec met een 8kb/s verbinding :)

ps: ben het er niet mee eens hoor, mijn provider (internlnet) doet het ook, heb daarom maar een betaalde nieuwsserver bij >:)

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 23:54

djidee

Mr. Slungel

nova.planet.nl doet het ook niet? (om een dns uit te sluiten)

edit: dns heeft daar natuurlijk niets mee te maken....

[ Voor 32% gewijzigd door djidee op 15-02-2007 21:36 ]

"Mekker, blaat"

@boukej

Vindt ervan wat je wilt. Stemmingmakerij, misschien. Kolder, niet echt. Maar goed, wat ik al opmerkte, vind wat je wilt, dan vindt ik wat ik wil ;) .

Anoniem: 208809

Fridge-RaideR schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:58:
[...]

Bestanden? Nieuwsgroepen bestaan uit groepen met emailtjes. Om discussies te starten, net als een forum.

Wat tegenwoordig mensen doen is een bestand opsplitsen in 15stukjes, 15 emailtjes in een groep zetten met een bijlage. En dan gebruik je een nieuwsreader die herkent groepen mailtjes en die kan er 15 binnen halen en er weer een bestand van maken.

Wat KPN waarschijnlijk doet is zorgen dat de bijlages er incompleet opstaat, want 99% van die bijlages is illigaal. Heb nog nooit een linux distributie of freeware programma op nieuwsgroepen gezien :P

Verder knijpen ze ook de verbinding want ja, emails binnenhalen uit een nieuwsgroep is 4sec met een 8kb/s verbinding :)

ps: ben het er niet mee eens hoor, mijn provider (internlnet) doet het ook, heb daarom maar een betaalde nieuwsserver bij >:)
Ooit van Binaries gehoord, heeft niets met email te maken en deze staan er complet 100% op ook bij NOVA.
Maar dit heeft niets met IPB te maken volgens mij !!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Mijn uitleg was simpel.. met 15 emailtjes met bijlage snappen mensen het.

Als ik ga zeggen dat het 15 mailtjes met y-encoded binary is die niet meer dan 10000 lijntjes (meestal 5000) aan code mag bevatten etc wordt het een lang verhaal en wou alleen mn punt duidelijk maken. Voor de mensen die info willen.

Afbeeldingslocatie: http://www.nfonews.com/tutorials/explainsplit.gif

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Fridge-RaideR schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:54:
[...]

Gooi ik er ook maar 1 achteraan, me ouders hadden een siemens eb die ze moesten uit en aanzetten 1x per dag.. nu hebben ze een thomson eb gekregen en probleem opgelost :D

ps: gebruik voor 15meter wel een utp cat5e kabel, 8 aderig, en dan 4 adertjes maar aansluiten in het telefoonstekkertje.. 15meter telefoonkabel wilt soms moeilijk doen ;)
Ik gebruik gewone 4-aderig platte telefoonkabel. Werkte met ADSL ook goed.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:53

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

GeeBee schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:25:
[...]

Ik gebruik gewone 4-aderig platte telefoonkabel. Werkte met ADSL ook goed.
Daar straalt storing dus als een gek op in als je er een xdsl signaal overheen gooit. Asl je problemen hebt met IPB dan als eerste die kabel vervangen voor een goede kabel of de EB dichtbij je ISRA zetten zoals dat ook in de handleiding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Hurricane schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:43:
[...]

Daar straalt storing dus als een gek op in als je er een xdsl signaal overheen gooit. Asl je problemen hebt met IPB dan als eerste die kabel vervangen voor een goede kabel of de EB dichtbij je ISRA zetten zoals dat ook in de handleiding staat.
Toevoeging:
Als je inderdaad telefonieprobleempjes krijgt (verbrekende verbindingen/bereikbaarheid/echo/ruis), test dan inderdaad eerst even de box dicht op het is/ra met 1 van de meegeleverde witte kabeltjes, weet je zeker dat het je kabeltje is :9

Vandaag keurig een man die de box bij het is/ra had staan, alleen zijn internet deed het niet... Duurde ffkes voor ik doorhad dat hij een 4 aderige kabel had liggen naar boven toe 8)7 Had zijn uitspraak: Werkte met ADSL altijd wel goed, maar toen stond het kastje ook boven nodig om bij mij het lampje te laten branden O-)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182947

djidee schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:14:
[...]

Toevoeging:
Als je inderdaad telefonieprobleempjes krijgt (verbrekende verbindingen/bereikbaarheid/echo/ruis), test dan inderdaad eerst even de box dicht op het is/ra met 1 van de meegeleverde witte kabeltjes, weet je zeker dat het je kabeltje is :9

Vandaag keurig een man die de box bij het is/ra had staan, alleen zijn internet deed het niet... Duurde ffkes voor ik doorhad dat hij een 4 aderige kabel had liggen naar boven toe 8)7 Had zijn uitspraak: Werkte met ADSL altijd wel goed, maar toen stond het kastje ook boven nodig om bij mij het lampje te laten branden O-)
Die paar metertjes meer of minder maakt NIETS uit, de montage, dat maakt uit. Denk jij dat jou kabel overal is afgeschermt naar de Wijkcentrale? Nou echt niet! Kpn wil alleen de modem zo dicht bij je isra punt om te zorgen dat de monteurs niet voor beunhaas storingen komen.

Ander voorbeeld, je woont in een flat op de 1e etage, Jou kabel is bijvoorbeel 1000 meter lang.
Jou bovenburen van 5 etages hoger hebben ook internet alleen de kabel is ook gelijk 20 meter langer.
Denk je nou echt dat je die 20 meter niet meer kan gebruiken om de modem ergens anders op te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 13:34
Anoniem: 182947 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 07:22:
[...]

Die paar metertjes meer of minder maakt NIETS uit, de montage, dat maakt uit. Denk jij dat jou kabel overal is afgeschermt naar de Wijkcentrale? Nou echt niet! Kpn wil alleen de modem zo dicht bij je isra punt om te zorgen dat de monteurs niet voor beunhaas storingen komen.

Ander voorbeeld, je woont in een flat op de 1e etage, Jou kabel is bijvoorbeel 1000 meter lang.
Jou bovenburen van 5 etages hoger hebben ook internet alleen de kabel is ook gelijk 20 meter langer.
Denk je nou echt dat je die 20 meter niet meer kan gebruiken om de modem ergens anders op te hangen?
Dat is bullshit je ziet de DB waardes oplopen in het trainings menu hoe rotter=langer je kabel wordt. KPN gebruikt wel even iets andere kwaliteit kabel naar wijkcentrales en in flat's dan dat de gemiddelde nederlander de goedkoopste kabel uit zoekt bij de Gamma. De goedkoopste is de dunste en de dunste geeft het meeste verlies.

Dus ja het maak zeker veel uit of je je modem dichtbij of verweg hebt staan als je een lowbudget kabel gebruikt. En daarom adviseerd KPN het plaatsten dichtbij het ISRA punt omdat het een feit is dat mensen geen hoogwaardige kabel trekken in hun woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

OK, OK, ik trek wl ff een CAT5E kabeltje... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182947

stormfly schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 08:05:
[...]

Dat is bullshit je ziet de DB waardes oplopen in het trainings menu hoe rotter=langer je kabel wordt. KPN gebruikt wel even iets andere kwaliteit kabel naar wijkcentrales en in flat's dan dat de gemiddelde nederlander de goedkoopste kabel uit zoekt bij de Gamma. De goedkoopste is de dunste en de dunste geeft het meeste verlies.

Dus ja het maak zeker veel uit of je je modem dichtbij of verweg hebt staan als je een lowbudget kabel gebruikt. En daarom adviseerd KPN het plaatsten dichtbij het ISRA punt omdat het een feit is dat mensen geen hoogwaardige kabel trekken in hun woning.
Bij deze geef je dus zelf aan dat de dus rotte kabel gebruikt. Ik gebruik cat5 en heb nooit ergens last van, en een db meer of minder maakt niet zo veel uit hoor qua performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Laatst online: 06-02-2016
Ik heb gisteren mijn IPB pakket ontvangen. Even snel de installatiehandleiding gelezen. Wat ik niet helemaal snap is het volgende.
Ik zit met een isdn situatie. De handleiding vertelt mij dat ik de EB moet aansluiten via de quatrovox centrale. Het hele NT1 - quatrovox verhaal blijft dus gewoon bestaan? Ik wilde juist af van deze apparaten. Ik lees hier dat deze wel weg kunnen na het "porten" van het signaal. Wanneer gebeurt dit porten dan? Moet je dit aanvragen?
edit:
Ik geloof dat ik het antwoord al in de openingspost heb gevonden onder "Kinderziektes en andere hete kwesties". Excuses

[ Voor 12% gewijzigd door BadVibes op 16-02-2007 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

Anoniem: 144160 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:20:
*kuch* Vandaar dat alle ISP's een afdeling Abuse hebben om de overlast van openstaande pc's / routers in te dammen */kuch*

Dat VERMOEDT JIJ. en het LIJKT JOU.

Ik heb een contract met de KPN maar de KPN laat niks los. Dus ik wil weten wat het KPN standpunt is, maar daar hoor je niks van.

Vermoedens heb ik niks aan ik wil het standpunt van de KPN weten.

Natuurlijk niet want als ze zelf toe gaan geven dat de IPB dienst nog lang niet is wat er verkocht wordt dan VERMOED ik dat er veel mensen wakker geschud worden en zich nogmaals achter de oren krabben of ze het wel nemen, of het nog wel verlengen na een jaar.

En het heeft niks te maken met 'zo goedkoop mogelijk alles in 1 produkt'. Het product wordt in de markt gezet als een volwaardige vervanger van ADSL en ANALOOG door de KPN. Maar het is maar een halfbakken vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170198

Anoniem: 78574 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:23:
[...]

Dat VERMOEDT JIJ. en het LIJKT JOU.

Ik heb een contract met de KPN maar de KPN laat niks los. Dus ik wil weten wat het KPN standpunt is, maar daar hoor je niks van.

Vermoedens heb ik niks aan ik wil het standpunt van de KPN weten.
Dan lijkt het me dat je dat niet hier moet vragen, maar bij KPN...
Wellicht dat je hier wat meer antwoorden kan vinden.

Kijk, Tasslehof neemt voor jou (en andere tweakers) de moeite om wat antwoorden te geven. Hij kan jou ook niet eens hier het officiele KPN standpunt geven (als het al bij de HD bekend is) omdat hij hier op persoonlijke titel schrijft.

Even terug on-topic: Het is de macht van de grote getallen: als er 495.000 gebruikers zijn die geen VPN nodig hebben, en 5.000 misschien wel, wat denk jij dan dat KPN doet?
Ik ben het met je eens dat een VPN verbinding mogelijk moet zijn, maar goed, software technisch is er blijkbaar iets misgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

WWG, niet flauw bedoeld, je bent ongetwijfeld een toffe gozer. Maar de discussie van "kpn is een *** product" leverd niet echt een bijdrage meer en begint te lijken op kibbelen tussen oude wijfen. Ik stop ermee ;) Ik tassle en nog wat proberen hier mensen te informeren en te helpen. En niet propaganda rond strooien :P

Anoniem: 182947 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 07:22:

Dude je hebt ongetwijfeld gelijk, maar waar wij het over hebben is als je vanaf het israpunt de kabel verlengt met een kabel die niet geshield is (wijkcentrale --> huis gaat met een norm88 kabel als ik me niet vergis, en dan niet elk adertje getwist ipv per pair).

Of ik lees niet goed of je begrijpt me nog steeds verkeerd, maar monteurs of klanten verlengen vaak NIET met utp/ftp/norm88/stp of welke twisted cable dan ook. En DAN kan je problemen krijgen bij verder als 3 meter.
En in een flat als je een norm88 kabel vanaf de dikke blauwekabel, die op de begane grond de flat in gaat, aansluit en die 20meter omhoog trekt naar de 5e etage, moet werken.

BadVibes schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 08:44:
De handleiding vertelt mij dat ik de EB moet aansluiten via de quatrovox centrale. Het hele NT1 - quatrovox verhaal blijft dus gewoon bestaan? Ik wilde juist af van deze apparaten. Ik lees hier dat deze wel weg kunnen na het "porten" van het signaal. Wanneer gebeurt dit porten dan? Moet je dit aanvragen?
Je mag na 10 dagen, nadat je het 136* nummer hebt gebelt, je isdn apparatuur afkoppelen. Dit merk je als je NT1 lampje uitgaat.
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/446/kabelingbz5.png

Martijn, we zitten nu al bijna op 600.000 ipb klanten (en vijfduizend en 1 vpn gebruikers :P)

[edit]
VPN kan heel makkelijk via KPN, zowel via de experiabox als een exclusieve verbinding met de zaak. Dit wordt dan ook gedaan via een zakelijk abonement zodat als er iets mis gaat en je leid verlies omdat je email niet kan controleren, kpn meteen voor de deur staat om het op te lossen. Deze service garantie is echter alleen voor zakelijke gebruikers en niet voor consumenten. En als je vpn verbinding zo belangrijk is dan wil jij servicegarantie, en ga je niet achter een consumenten lijntje zitten ;) Voor meer info over VPN, zie deze site http://www.kpn.com/kpn/show/id=838812. Ik zal ook even een berichtje sturen naar de TS om een verhaaltje van VPN erin te zetten, dat als mensen dat willen, ze beter zakelijk kunnen doen

[edit 2]
Kleine update voor de mensen die denk dat het met ADSL modem ook nooit zo moeilijk was, kon makkelijk op 15meter afstand. Klopt inderdaad, ook nu als je het op 15meter aansluit zal je internet het nog gewoon doen.:D

Telefoon echter zal nu OOK via dat adsl signaal moeten, en er mag maximaal een vertraging van 0.2sec in de data zitten. Is het meer, klapt de verbinding eruit en soms loopt de experiabox/livebox/fritsbox (wotever voip geval je hebt) daardoor zelfs vast. En een internet pakketje wat vertraging heeft wacht gewoon even. Dit kan je niet met een telefoon gesprek doen, dat je 2 woorden per zin ietsjes later krijgt :P vandaar dat het met voip zo belangrijk is een goede kabelverbinding te hebben tussen je voip boxje en het isra.

[ Voor 23% gewijzigd door Fridge-RaideR op 16-02-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

En tassle, kijk dit eens :D http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/27509184 berichtje van iemand die bij orange wilt :P "over 2 uur doet hij het wel" zo erg zijn wij zelfs niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Ja, klopt :) Bij "jullie" werkt alles gelijk goed O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Nu online
Ik hoor de afgelopen week opeens regelmatig dat mensen ons niet meer kunnen bereiken. Hiervoor had ik hier nooit last van. Als ik het modem (siemens) dan herstart werkt de telefoon weer gewoon. Ik kan dan trouwens zelf ook niet bellen. Alle lampjes branden wel en zo.

Weet hier iemand hoe dit komt? Er staat wel een dect telefoon naast op dit moment, maar die stond er eerst ook al. Ik wil natuurlijk niet elke avond gaan kijken of ik misschien niet toevallig bereikbaar ben. Internet werkt wel altijd. Alle udp verkeer wordt ook tegengehouden, dus het zijn geen udp floods of zo. Aantal verbindingen kan het eigenlijk ook niet zijn, want ik heb al even geen torrents in gebruik en verder ook niets dat verbindingen vol kan laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
  • Laatst online: 23-06 13:17
Ben je net geporteerd en heb je problemen met het gebeld worden door andere ipb'ers?

I'm the operator with my pocket calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
  • Laatst online: 23-06 13:17
.

[ Voor 114% gewijzigd door Dynacomp op 17-02-2007 10:06 ]

I'm the operator with my pocket calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

IntToStr schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:14:
Ik hoor de afgelopen week opeens regelmatig dat mensen ons niet meer kunnen bereiken. Hiervoor had ik hier nooit last van. Als ik het modem (siemens) dan herstart werkt de telefoon weer gewoon. Ik kan dan trouwens zelf ook niet bellen. Alle lampjes branden wel en zo.

Weet hier iemand hoe dit komt? Er staat wel een dect telefoon naast op dit moment, maar die stond er eerst ook al. Ik wil natuurlijk niet elke avond gaan kijken of ik misschien niet toevallig bereikbaar ben. Internet werkt wel altijd. Alle udp verkeer wordt ook tegengehouden, dus het zijn geen udp floods of zo. Aantal verbindingen kan het eigenlijk ook niet zijn, want ik heb al even geen torrents in gebruik en verder ook niets dat verbindingen vol kan laten lopen.
Uit "afgelopen week" en "hiervoor" dat jij het in ieder geval meer dan 3 weken hebt.Antwoord eens hierop ;)
Als anderen jou niet kunnen bellen, kan jij dan wel bellen? Reply pas als je een antwoord daarop hebt want die vraag is belangrijk, want dan heb ik waarschijnlijk de oplossing.

Internet heeft er in dit geval niks mee te maken. Zelfde probleem al eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Fridge-RaideR schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:14:
[...]

Uit "afgelopen week" en "hiervoor" dat jij het in ieder geval meer dan 3 weken hebt.Antwoord eens hierop ;)
Als anderen jou niet kunnen bellen, kan jij dan wel bellen? Reply pas als je een antwoord daarop hebt want die vraag is belangrijk, want dan heb ik waarschijnlijk de oplossing.

Internet heeft er in dit geval niks mee te maken. Zelfde probleem al eerder meegemaakt.
Die vraag heeft hij al beantwoord:
IntToStr schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:14:
Branden de lampjes op de EB dan ook anders? Het is misschien lastig om dat exact op de juiste momenten te bekijken, maar kan wel meer vertellen over de oorzaak.
Als er een paar lampjes vaak uit gaan kan dat een teken zijn dat de aanvoer naar je EB slechts is: check sowieso eigen bekabeling (niet te lang, geen splitter er tussen als je geporteerd bent, etc.).
Als alle lampjes normaal branden dan deugt de EB niet geheel. Dan is het verstandig de helpdesk te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Sorry joen, had het berichtje 2x gelezen.. maar las erover heen :/
Kans is heeeeel groot dat het geheugen kapot is van je experiabox. Inderdaad helpdesk bellen, zij kunnen op afstand mischien nog wat dingen doen, en anders sturen ze het naar de technische dienst en dan krijg je waarschijnlijk een nieuwe experiabox, altans zo ging het bij mn ouders bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Nu online
Fridge-RaideR schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:03:
Sorry joen, had het berichtje 2x gelezen.. maar las erover heen :/
Kans is heeeeel groot dat het geheugen kapot is van je experiabox. Inderdaad helpdesk bellen, zij kunnen op afstand mischien nog wat dingen doen, en anders sturen ze het naar de technische dienst en dan krijg je waarschijnlijk een nieuwe experiabox, altans zo ging het bij mn ouders bijvoorbeeld..
Ok, klinkt niet best...

Originele kabels zitten er trouwens bij. Splitter is weg. Kan me wel vaag iets herinneren dat er een 4e lampje naast de standaard 3 van power, adsl, online (of zoiets, je weet wel wat ik bedoel) ging branden toen ik probeerde naar m'n mobiel te bellen. Er gebeurde toen echter niets en toen ik ophing ging dat lampje weer uit. Volgens mij wat het het lampje naast die voor usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Bij dat lampje staat inderdaad geen omschrijving, maar ik zou hem zelf als PSTN omschrijven. Als dat lampje brand geeft de EB aan dat er via de vaste lijn (PSTN / ISDN) een verbinding wordt gemaakt. Omdat die lijn niet meer bestaat krijg je inderdaad niets te horen.

Er wordt alleen naar die lijn geschakeld als er geen VoIP-verbinding aanwezig is. Dat kan betekenen dat je òf geen linesync hebt, òf je de telefoon op Tel2 hebt aangesloten òf er iets mis is met de VoIP-verbinding òf je EB van slag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Nu online
Joen schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:38:
Bij dat lampje staat inderdaad geen omschrijving, maar ik zou hem zelf als PSTN omschrijven. Als dat lampje brand geeft de EB aan dat er via de vaste lijn (PSTN / ISDN) een verbinding wordt gemaakt. Omdat die lijn niet meer bestaat krijg je inderdaad niets te horen.

Er wordt alleen naar die lijn geschakeld als er geen VoIP-verbinding aanwezig is. Dat kan betekenen dat je òf geen linesync hebt, òf je de telefoon op Tel2 hebt aangesloten òf er iets mis is met de VoIP-verbinding òf je EB van slag is.
Als ik het modem opnieuw opstart is het opgelost. Misschien kun je dan een optie wegstrepen?
Telefoon zit niet op Tel2, dus dat valt af.
Er brandt wel een lampje bij VoIP, al weet ik niet of dat inhoudt dat de verbinding ook in orde is.
Kan ik testen of er iets met de linesync is?

Vaste lijn heb ik trouwens nooit gehad. Bij verhuizing naar dit appartement had ik meteen IPB aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Als het voip lampje brand ben je correct ingelogt bij kpn (dus is er linesync).

Even samenvatten.

Zodra mensen jou niet meer kunnen bellen, en jij zelf probeert te bellen, gaat het onzichtbare lampje (PSTN) even branden, maar (omdat je geen vaste lijn hebt) gaat die meteen weer uit en kan je niet bellen.
Dan als je uit en aanzet, gaat hij wèl weer bellen over voip...

Helpdesk bellen denk ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Nu online
Als ik dan zelf probeer te bellen gaat dat PSTN lampje branden.
Pas toen ik ophing ging het lampje uit. (al weet ik dit niet 100% zeker, daarvoor zou het nog een keer moeten gebeuren)

Ik wacht eerst nog even totdat het weer gebeurt en daarna kan ik de helpdesk bellen met de exacte gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 14:10
Ik heb sinds een paar uur het probleem dat m'n speedtouch om de paar minuten reset, ook doet het internet het niet voor de paar minuten dat de speedtouch aanblijft, is er een algemene storing aan de hand?
Ik kan ook geen status pagina vinden van kpn, hebben er meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Joen schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:38:
Bij dat lampje staat inderdaad geen omschrijving, maar ik zou hem zelf als PSTN omschrijven.
Dat lampje heet op andere SMC/Siemens boxen gewoon het Lijn lampje.Het geeft dan ook gewoon aan of er een verbinding over de Lijn ingang van de Experia is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ah ok, bedankt voor de toelichting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 22:58
Hier een half uur geleden een upgrade gekregen naar de 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43) versie.
Krijgen we hier nu ook last van vreemde verschijnselen m.b.t. bellen vergeleken met de versie ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 20:21
Na het een en ander geprobeerd te hebben werkt de siemens USB adapter toch onder Vista. Ik heb de nieuwste drivers gedownload op de site van Siemens. Dan niet het install progje gebruiken maar zelf nieuwe hardware toevoegen en de link naar het inf bestandje opgeven. Tijdens de installatie vond vista ook nieuwe hardware en ook toen heb ik hem het inf bestandje gegeven. De ontvanger staat nu 2 maal tussen apparaten in apparaten beheer waarvan er 1 werkt. Zou het nu echt zo moeilijk zijn voor KPN/Siemens om hier een gebruiksvriendelijk instalatiebestandje voor te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KPN is bezig procedures etc voor Vista te ontwikkelen. Siemens GS108 werkt gewoon onder Vista met driver 1.0.1.4 , na installatie Vista de adapter in een USB poort steken en nieuwe hardware wizard laten zoeken op de GS installatiecdrom, niet de KPN cd. Dan werkt het, netwerk instellen (SSID aanklikken, sleutel intypen en klaar). ST121g idem, driver van Alcatel zelf gebruiken, niet degene op de KPN cd et voila...
Maar aangezien op de helpdesk ook alle mogelijke problemen getroubleshoot moeten worden, is er momenteel nog geen support vanuit KPN voor, er moet eerst uitgezocht worden hoe, wat en waarom dingen fout kunnen gaan onder Vista.

Dus om je vraag te beantwoorden: JA het is dus wel moeilijk om behalve een installer ook de ondersteuning op orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

nickvd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:43:
Hier een half uur geleden een upgrade gekregen naar de 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43) versie.
Krijgen we hier nu ook last van vreemde verschijnselen m.b.t. bellen vergeleken met de versie ervoor?
Trial en error zou ik zeggen. Probeer alle optie''s eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 22:23

Sharad R

lurking is an art

quote:
BadVibes schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 08:44:
De handleiding vertelt mij dat ik de EB moet aansluiten via de quatrovox centrale. Het hele NT1 - quatrovox verhaal blijft dus gewoon bestaan? Ik wilde juist af van deze apparaten. Ik lees hier dat deze wel weg kunnen na het "porten" van het signaal. Wanneer gebeurt dit porten dan? Moet je dit aanvragen?

Je mag na 10 dagen, nadat je het 136* nummer hebt gebelt, je isdn apparatuur afkoppelen. Dit merk je als je NT1 lampje uitgaat.
http://img215.imageshack.us/img215/446/kabelingbz5.png
[/quote]

Na de 1e 5 delen te hebben doorgelezen ben ik maar meteen geskipt naar de laatste pagine van dit deel dus misschien dat dit al eerder te sprake is gekomen, zo ja..sorry..

Op 22 nov. heeft de monteur het ook bij mijn ouders geinstaleerd IPB via ISDN. Hij heeft gezegd, dat na een 2tal weken het ISDN gebeuren er tussenuit gehaald mocht worden. Vandaar dat ik het nu maar doe, anders blijft het er altijd maar hangen..:P

Ik heb het NT1 en de quatrofox er tussenuit gehaald, de splitter zit er nog wel tussen. Dus van het RSA naar de splitter, vandaar de modem gedeelte naar de adsl van de EB en de NT1/xx naar de lijn in van de EB.

IS dit de bedoeling of mag de splitter er helemaal tussenuit? Gaat er dan nog wel iets naar de lijn in van de EB of is het van RSA direct naar de ADSL ingang van dde EB en dat het dan gewoon idd VOIP wordt (dus geen ljin in meer?)

The more I learn, the less I know, I just realised

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Bekijk me plaatje goed :D

NA de 10dagen alleen nog maar een lijntje van isra punt naar adsl ^^
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/446/kabelingbz5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 20:21
Anoniem: 144160 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 09:45:
KPN is bezig procedures etc voor Vista te ontwikkelen. Siemens GS108 werkt gewoon onder Vista met driver 1.0.1.4 , na installatie Vista de adapter in een USB poort steken en nieuwe hardware wizard laten zoeken op de GS installatiecdrom, niet de KPN cd. Dan werkt het, netwerk instellen (SSID aanklikken, sleutel intypen en klaar). ST121g idem, driver van Alcatel zelf gebruiken, niet degene op de KPN cd et voila...
Maar aangezien op de helpdesk ook alle mogelijke problemen getroubleshoot moeten worden, is er momenteel nog geen support vanuit KPN voor, er moet eerst uitgezocht worden hoe, wat en waarom dingen fout kunnen gaan onder Vista.

Dus om je vraag te beantwoorden: JA het is dus wel moeilijk om behalve een installer ook de ondersteuning op orde te krijgen.
Zal best niet makkelijk zijn maar hoelang hebben ze er nu al aan kunnen werken? Het is toch niet zo dat nu Vista officieel uit is ze er pas mee kunnen gaan testen? Ik blijf het een blunder vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

Switek schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:51:
Zal best niet makkelijk zijn maar hoelang hebben ze er nu al aan kunnen werken? Het is toch niet zo dat nu Vista officieel uit is ze er pas mee kunnen gaan testen? Ik blijf het een blunder vinden.
Tsja, dat wil bij veel bedrijven toch het geval zijn... Pas als het OS uit is word het rondgestuurd, waardoor veel bedrijven achterlopen qua ontwikkeling en ondersteuning.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:30

R2L

Luitjes,

Weten iemand toevallig of het bericht op NU.nl van 15 februari gevolgen heeft voor mensen met een eigen mailserver gebruikmakend van de smarthostrelay??

Als dit het geval is, dan is het een wijziging in de voorwaarden, wat voor mij een reden is om met onmiddelijke ingang op te zeggen.
Dit zou ik overigens betreuren, want ik ben al ruim een jaar een zeer tevreden IPB gebruiker.

Zie hieronder het bericht uit NU.nl:

KPN gooit mailservers dicht

Uitgegeven: 15 februari 2007 14:17

AMSTERDAM - Klanten van internet- en telefonieaanbieder KPN Telecom kunnen niet langer een eigen mailserver draaien. Een woordvoerster van KPN verklaarde tegen over NU.nl dat het bedrijf de mailservers dichtgooit om spam te bestrijden.

Doordat de internetaanbieder de zogeheten poort 25 heeft dichtgegooid gaat al het e-mailverkeer via de servers van KPN zelf. "Op deze manier kunnen we de inkomende en uitgaande mail filteren op spam", aldus woordvoerster Eke Wolters.

Providers

"Als wij veel spamberichten door laten, dan komen anderen providers ook weer bij ons klagen", aldus Wolters. KPN probeert gebruikers die mailservers draaien al jaren zover te krijgen hun configuratie dusdanig aan te passen dat spam er niet meer doorheen komt.

"Een harde kern van gebruikers weigert dit te doen. Daarom zijn wij sinds het einde van vorig jaar bezig poort 25 in fases volledig af te sluiten. Wij hopen de poort voor het einde van de maand volledig dicht te hebben", legt de woordvoerster uit.

Spam

De aanpassing wordt gedaan in de strijd tegen spam. "De meeste mensen die spam versturen hebben hier geen weet van. Wij vragen aan deze groep nogmaals hun instellingen en configuraties te checken op onze website."

De overgrote meerderheid van internetters met een aansluiting bij KPN zal van de omschakeling niks merken. "De gewone klanten hebben hier geen last van. Die versturen hun mail sowieso al via onze eigen servers", aldus Wolters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Poort 25 staat dicht. De mailrelay werkt wel. Dus je hoeft je geen zorgen te maken als je je mail via de mailrelay laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:30

R2L

Anoniem: 144160 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:02:
Poort 25 staat dicht. De mailrelay werkt wel. Dus je hoeft je geen zorgen te maken als je je mail via de mailrelay laat lopen.
Thx, voor je snelle antwoord.

Kan ik gelukkig blijven IPB'en.. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Laatst online: 13:00

drice

Loading...

Edmund schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:45:
En ook ik kan niets binnen halen via de nieuwsgroepen. En KPN zegt doodleuk dat ze dit niet ondersteunen. Stelletje noobs waarom zetten jullie dan bij de abbo-specificaties dat het erbij zit.
Ik heb hier nog steeds last van. Zijn andere ondertussen verder gekomen. Een leuke oplossing misschien?

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Dan hebben alle internet providers dus een blunder gemaakt (die wifi ondersteuning geven). Lijkt me sterk, misschien in jou ogen een blunder... :O
Je wilt ongetwijfeld wat zeuren tegen kpn en dat doe je hier.. leuk en aardig maar natuurlijk weet jij ook wel dat UPC, KPN, Orange etc hun wifi pas ondersteunen als de hardware het OOK ondersteunt... |:( en op dit moment werken bij 10% van de wifi fabrikanten hun xp drivers toevallig ook bij vista, heel leuk en aardig maar als je dan het gaat ondersteunen en het gaat mis, ligt het dan aan de driver of aan de provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
drice schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:11:
[...]

Ik heb hier nog steeds last van. Zijn andere ondertussen verder gekomen. Een leuke oplossing misschien?
Ben ik ook benieuwd naar.

Was een v/d redenen waarom ik een iets hogere snelheid heb genomen .
Andere was dat indien ik downloade met 3000 Kbps het telefoonverkeer niet echt soepel meer ging vanaf 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 ) , bellen hierover met helpdesk leverde niets op en k kreeg ook geen odere firmware terug. :X
Snelheid speciaal hiervoor weer op laten schroeven naar 6000 Kbps en toen waren problemen nagenoeg over.
Nu (zonder pardon of inlichten klanten) kunnen we ineens niets meer uit de nieuwsgroepen halen .
Wilde bijna de boel opzeggen en gaan kabelen, eerst maar weer de snelheid weer naar beneden , scheelt me geld , dan maar langzamer als ik de snelheid toch niet meer heb waar ik hem voor wilde.

Gaat het bellen dan weer fout ondanks niet meer in nieuwsgroepen krabbelen , zeg ik de boel definitief op. ;(
Dan is het OF naar een kabelboer OF alleen nog internetten (we hebben ten slotte allemaal al een GSm en dit wordt ook steeds beter/goedkoper , dus bereikbaar zat)

Toch blijft het van geen fatsoen getuigen dat KPN dit maar zo doet en op deze manier.

[ Voor 9% gewijzigd door scorpio op 19-02-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 12:53

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik zou de nieuwe firmware in elk geval even afwachten. Deze moet in elk geval een aantal problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199214

scorpio schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:24:
[...]

Ben ik ok benieuwd naar.

Andere was dat indien ik downloade met 3000 Kbps het telefoonverkeer niet echt soepel meer ging vanaf 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 ) , bellen hierover met helpdesk leverde niets op en k kreeg ook geen odere firmware terug. :X
Snelheid speciaal hiervoor weer op laten schroeven naar 6000 Kbps en toen waren problemen nagenoeg over.
Nu (zonder pardon of inlichten klanten) kunnen we ineens niets meer uit de nieuwsgroepen halen .
Wilde bijna de boel opzeggen en gaan kabelen, eerst maar weer de snelheid weer naar beneden , scheelt me geld , dan maar langzamer als ik de snelheid toch niet meer heb waar ik hem voor wilde.

Gaat het bellen dan weer fout ondanks niet meer in nieuwsgroepen krabbelen , zeg ik de boel definitief op. ;(
Dan is het OF naar een kabelboer OF alleen nog internetten (we hebben ten slotte allemaal al een GSm en dit wordt ook steeds beter/goedkoper , dus bereikbaar zat)

Toch blijft het van geen fatsoen getuigen dat KPN dit maar zo doet en op deze manier.
Sinds waneer is dat dan? ik heb net een minuut geleden nog met 600 KB/s staan te downen?
En ik heb ook de 6000kb internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
drice schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:11:
Er zijn in planet.nova hier heel wisselende verhalen over. Sommigen hebben maar 1 draadje met heel lage snelheid, anderen 3 draadjes met 100kB per draad. Als je planet.nova niet kunt lezen, probeer hat dan eens via de newsserver text.nova.planet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:28:
[...]
Er zijn in planet.nova hier heel wisselende verhalen over. Sommigen hebben maar 1 draadje met heel lage snelheid, anderen 3 draadjes met 100kB per draad. Als je planet.nova niet kunt lezen, probeer hat dan eens via de newsserver text.nova.planet.nl
Ik heb als server nova.planet.nl staan met drie draadjes en mijn hoogste download snelheid is 653KB/s geweest.

Als je ipv nova.planet.nl nou 213.75.12.135 invult lukt het mischien wel aangezien de dns van KPN wel erg brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
4 Dagen geleden begonnen , bij mij althans.
Dank jullie voor de alternatieven , ik krijg verbinding maar brak en geen hoge snelheden.
Het best is nog 213.75.12.135 en dan met 280 Kbps maar wel ups en downs //(meer downs :| )
Maar ok i.i.g. verbinding.(nou ja ...soms)
Het gekke is alles wat met de groepen te maken heeft en de update's ervan gaat snel en achter elkaar .
Maar zodra het een binaire betreft ho maar :?

[ Voor 24% gewijzigd door scorpio op 19-02-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scorpio schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:16:
4 Dagen geleden begonnen , bij mij althans.
Dank jullie voor de alternatieven , ik krijg verbinding maar brak en geen hoge snelheden.
Het best is nog 213.75.12.135 en dan met 280 Kbps maar wel ups en downs //(meer downs :| )
Maar ok i.i.g. verbinding.(nou ja ...soms)
Het gekke is alles wat met de groepen te maken heeft en de update's ervan gaat snel en achter elkaar .
Maar zodra het een binaire betreft ho maar :?
Mischien een domme vraag, maar kan je het met meerdere PC's proberen?
Heb je een router of server er tussen staan?
Doe je downloaden via een draadloze of vaste verbinding met je EB en wat voor EB heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Kan iemand een indicatie geven hoelang het duurt voordat het nummer naar VoIP geporteerd is? Ivm het verwijderen van de splitter ed. Ik kan nu enkel nog bellen, maar niet gebeld worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Max 10dagen na het bellen van 136*.

Gebelt worden ligt aan het kabeltje van splitter (telefoontekentje) naar lijn (of pstn als de experiabox zwart is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

splitter defect wil nogal eens voorkomen, als je je nog een oude hebt liggen, die proberen... Ben je afkomstig van een kabelaar, kan het zijn dat je nummer daar nog hangt.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

of:
1. extra nummer aanvragen
2.even je telefoon rechtstreeks op het isra aansluiten en dan doorschakelen naar je extra nummer via *21*
3. telefoon weer terug op het modem aansluiten op Tel2.
4. nadat portering is voltooid doorschakeling uitschakelen via #21#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Anoniem: 208964 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:53:
of:
1. extra nummer aanvragen
2.even je telefoon rechtstreeks op het isra aansluiten en dan doorschakelen naar je extra nummer via *21*
3. telefoon weer terug op het modem aansluiten op Tel2.
4. nadat portering is voltooid doorschakeling uitschakelen via #21#
1 en 2 is beetje raar. Zelfde effect is als je de telefoon op het telefoontekentje van de splitter aansluit, dan kan je bellen en gebelt worden. (maar analoog) zodra dat niet meer werkt kan je hem weer op de experiabox aansluiten.

1 op de 50.000 splitters wordt defect geleverd, maar als bovenstaande methode werkt is je splitter niet kapot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fridge-RaideR schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:13:
[...]

1 en 2 is beetje raar. Zelfde effect is als je de telefoon op het telefoontekentje van de splitter aansluit, dan kan je bellen en gebelt worden. (maar analoog) zodra dat niet meer werkt kan je hem weer op de experiabox aansluiten.

1 op de 50.000 splitters wordt defect geleverd, maar als bovenstaande methode werkt is je splitter niet kapot ;)
Als je splitter kapot is werkt dat toch niet? ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 14:20
Dat met de nieuwsgroepen is een bekend verhaal.
Denk dat je bij elke provider wel een slechte newsserver hebt tenzij we praten over een payserver.
Bij een aantal zijn ze wel goed en bij payservers heb je helemaal niets te klagen.

KPN is trouwens ook niet verplicht iets met die newsserver te doen.
Het is namelijk geen dienst maar een extra service die erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Gister ook even gekeken bij een kennis van me. Die had de zilveren EPB. Internetten kon die wel, gebeld worden kon ook maar zelf bellen niet. Druk je 2 maal het sterretje, krijg je wel een kiestoon (lange toon). Verder ook niet. Alle lampjes branden wel normaal. Tenminste, online, @ etc maar Voip niet. Terwijl er wel een telefoon in zit. 1368 bellen lukte ook niet. Alles was verder wel goed aangesloten.

Iemand enig idee wat daar mis kan zijn?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

GGS_206 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:56:
Gister ook even gekeken bij een kennis van me. Die had de zilveren EPB. Internetten kon die wel, gebeld worden kon ook maar zelf bellen niet. Druk je 2 maal het sterretje, krijg je wel een kiestoon (lange toon). Verder ook niet. Alle lampjes branden wel normaal. Tenminste, online, @ etc maar Voip niet. Terwijl er wel een telefoon in zit. 1368 bellen lukte ook niet. Alles was verder wel goed aangesloten.

Iemand enig idee wat daar mis kan zijn?
Als internetten wel wilt is alles goed aangesloten maar staat het telefoonnummer niet goed geprogrammeerd in de experiabox, je zal even de helpdesk moeten opbellen met de reden "mijn sip gegevens zijn niet geladen". Dat kunnen ze met een druk op de knop oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
Misschien moet KPN de snelheden maar weer eens opschroeven zodat ze een stuk minder klachten krijgen. Voor hetzelfde of iets minder als we aan KPN betalen hebben we bij bijvoorbeeld Orange of Speedlinq 20 Mb. Als KPN deze snelheid aan zou bieden lijkt het me nog lastig om de verbinding dicht te laten slippen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Laatst online: 23-06 17:13
Weer gedonder gehad met de firewall op de Siemens EB. Er werd een ipadres van iemand geblokkeerd waarmee ik op dat moment aan het chatten was. Ik heb nu de FW uitgeschakeld, en geen last meer. Ook heb ik het idee dat het ietsje sneller is geworden. Dus als je de optie hebt zou ik de firewall op de EB uitzetten, zorgt enkel voor ellende :X
Ik gebruik de EB dus niet voor WiFi, en is enkel verbonden met een Asus WL-500g Premium, waar alle PC's aan hangen. Deze is dus voorzien van een firewall, en op alle PC's draaien personal fw's (KIS, Outpost Pro). Mijns inziens heeft dit dus geen extra risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Anoniem: 199214 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:00:
[...]

Mischien een domme vraag, maar kan je het met meerdere PC's proberen?
Heb je een router of server er tussen staan?
Doe je downloaden via een draadloze of vaste verbinding met je EB en wat voor EB heb je?
Meerdere pc 's geprobeerd, maar t zelfde verhaal, zoals ik al zei bestond het probleem ervoor niet en kon ik vrijwel met max snelheden alles binnenhalen.(kale "oude type eb , geen router.altijd gewerkt)
Niets veranderd in/op/rond pc toen het niet meer lukte .
Zelfs besloten XP er opnieuw op te zetten , ook wel eens goed een clean , fresh systeempje :*)

Maar zelfs toen nog geen geluk, ik denk dat ze het eraf geknikkerd hebben .
Moet haast wel want de groeplijst alsook lezen etc gaat wel (!) ,full speed zelfs, maar bestand stukjes ho maar.

Enfin , k heb de snelheid naar 3000 laten zetten en vindt het welletjes met kpn.
Ik hoop ook dat ze de problemen oplossen door iedereen een hogere snelheid te geven , maar wil de problemen niet voor ze oplossen door zelf een hogere snelheid te betalen als ik het vervolgens niet eens volop kan gebruiken. |:(

Indien het erger wordt of er niets van Kpn kant komt misschien toch maar eens de boel opzeggen en bellen met gsm (hebben we allemaal tenslotte en wordt ook goedkoper bellen) en een lekker snel goedkoper internet only ergens aanschaffen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Fridge-RaideR schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:06:
[...]

Als internetten wel wilt is alles goed aangesloten maar staat het telefoonnummer niet goed geprogrammeerd in de experiabox, je zal even de helpdesk moeten opbellen met de reden "mijn sip gegevens zijn niet geladen". Dat kunnen ze met een druk op de knop oplossen.
Is het zo makkelijk? Hopelijk komen ze nu door de helpdesk dan, want dat wou gister niet, toen werd de verbinding verbroken

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scorpio schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:22:
[...]

Maar zelfs toen nog geen geluk, ik denk dat ze het eraf geknikkerd hebben .
Moet haast wel want de groeplijst alsook lezen etc gaat wel (!) ,full speed zelfs, maar bestand stukjes ho maar.

Enfin , k heb de snelheid naar 3000 laten zetten en vindt het welletjes met kpn.
Ik hoop ook dat ze de problemen oplossen door iedereen een hogere snelheid te geven , maar wil de problemen niet voor ze oplossen door zelf een hogere snelheid te betalen als ik het vervolgens niet eens volop kan gebruiken. |:(

Indien het erger wordt of er niets van Kpn kant komt misschien toch maar eens de boel opzeggen en bellen met gsm (hebben we allemaal tenslotte en wordt ook goedkoper bellen) en een lekker snel goedkoper internet only ergens aanschaffen. :O
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat er afgeknikkerd hebben....
Als ik met dezelfde abbo gewoon 650 KB/s sta te downen is het raar dat ie bij jou niet werkt.
Ik gok dat er wat met jou EB aan de hand of je verbinding loopt via een rotte server bij kpn.
Met nova.planet heb ik als downloader totaal geen problemen gehad.
Het enige is de retentie van 6 dagen die ik te kort vindt maar als ik daar een probleem mee heb neem ik wel een pay server.

heb je het ook al via een andere news server geprobeerd?

Ik hoop dat er wel een oplossing voor je komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Fridge-RaideR schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:06:
[...]

Is het niet zo dat dit ook kan door een harde reset te geven? Dan wordt toch de configuratie opnieuw geladen vanuit de KPN servers naar de experia box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Laatst online: 06-02-2016
Hoe zit het eigenlijk met het extra nummer dat bij mij op poort2 zit? Ik kom van isdn maar gebruik het 2e nummer niet meer (net als eerder 3e en 4e). Ik heb bij Planet ook aangegeven hier niet meer gebruik van te willen maken. Ik was verbaasd toen ik afgelopen weekend zag dat de twee nummers allebei mee waren gegaan. Betekend dat ik hier nu dus ook meer voor betaal? Ook zit er op het tweede nummer een "weekend gratis bellen" pakket. Kan ik dit tweede nummer beter zo snel mogelijk wegdoen of eerst maar even wachten op het eerste factuurtje?

Op het hoofdnummer zit altijd gratis bellen, volgens mij was dit een tijdelijke actie, moet ik deze zelf stopzetten als de actie voorbij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
nou, ik heb dus ook problemen met de nieuwsgroepen, alle mogelijke oplossingen in dit topic al geprobeerd, maar niets helpt.. dus ik eens bellen met kpn. Na zeer lang wachten kreeg ik dan iemand eraan, die na mijn uitleg gehoord te hebben bleef volhouden dat er geen storing was en dat het aan mijn computer lag (ik kan wel downloaden via payservers, alleen opeens niet meer van kpn), lijkt me stug dat het aan mijn pc ligt. Ik bleef volhouden en zelfs erbij vermelden dat op dit forum op internet meerdere mensen hier last van hadden :) maar zijn enige reactie was dat hier meer mensen wel gewoon dingen neerzetten ofzoiets. Toen ging hij het nogmaals aan een collega navragen, die opeens ook een klant had gehad met hetzelfde probleem :) goed nieuws zou je zeggen, dus hij mij doorverbinden met een techneut van de nieuwsgroepenafdeling (??). Hij zei ook dat ze wel nieuwsgroepen leveren, maar niet ondersteunen. Gemakkelijk vanaf maken vind ik, maargoed..

Hier kon ik het hele verhaal weer uitleggen, deze man bleef ook volhouden dat het aan mijn pc lag, firewall, AV, enz. Deze meneer zei dat ze wel nieuwsgroepen ondersteunen, zolang je outlook express gebruikt, zelfs dat heb ik nog getest met deze man, maar ook dat helpt niet, maarja, dat wist ik ook wel.

Conclusie: de nieuwsgroepenman gaat het aan zijn leidinggevende doorgeven, die kan het op de storingspagina laten zetten, en ik mag morgen terugbellen (blij dat het een gratis nummer is). Klanten terugbellen doen ze niet, dat mogen ze niet zegt ie, alleen bij grote storingen wat dit dus niet is.

Ik weet toch wel dat ik een andere provider ga zoeken als dit blijvend is. Ik betaal voor het complete pakket, dus ook voor de nieuwsgroepen.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.