Maar het zou zoveel mensen veel moeite te besparen om al hun Xvid/Divx files gewoon af te kunnen spelen. En er zijn zóveel multimediaspelers die dit ondersteunen, waarom zou Apple het dan niet kunnen. Dan willen ze het blijkbaar ook gewoon niet.CyBeR schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:06:
[
Ik zeg niet dat flac/ogg e.d. kutcodecs zijn, je begrijpt me verkeerd. Maar je moet ergens een lijn stellen. xvid en Ogg zijn open source codecs, maar als ik me niet vergis is er met xvid nog wel wat patent/licentierommel aan de hand. Ogg idd niet, maar ik kan er niet echt om rouwen dat 't niet ondersteund wordt. Sowieso: je moet ergens een lijn stellen. De iPhone ondersteunt gewoon exact dezelfde codecs als de iPod. Ik vind dat helemaal niet raar: anders heb je weer het probleem dat een filmpje wel op je iPhone speelt maar niet op je iPod. En als h.264 nou onder de noemer 'kutcodec' zou vallen (zoals Windows Media), had je daar nog een punt mee, maar 't is gewoon een uitstekende codec.
Een codec is nooit gratis om te implementeren. Je hoeft er mischien geen licentiekosten voor te betalen, maar je moet wel de programmeurs betalen die 't implementeren.
Ik weiger het echter te accepteren. Ik ben maanden bezig om alles te converteren