iPhone gelanceerd

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.152 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
CyBeR schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:06:
[
Ik zeg niet dat flac/ogg e.d. kutcodecs zijn, je begrijpt me verkeerd. Maar je moet ergens een lijn stellen. xvid en Ogg zijn open source codecs, maar als ik me niet vergis is er met xvid nog wel wat patent/licentierommel aan de hand. Ogg idd niet, maar ik kan er niet echt om rouwen dat 't niet ondersteund wordt. Sowieso: je moet ergens een lijn stellen. De iPhone ondersteunt gewoon exact dezelfde codecs als de iPod. Ik vind dat helemaal niet raar: anders heb je weer het probleem dat een filmpje wel op je iPhone speelt maar niet op je iPod. En als h.264 nou onder de noemer 'kutcodec' zou vallen (zoals Windows Media), had je daar nog een punt mee, maar 't is gewoon een uitstekende codec.

Een codec is nooit gratis om te implementeren. Je hoeft er mischien geen licentiekosten voor te betalen, maar je moet wel de programmeurs betalen die 't implementeren.
Maar het zou zoveel mensen veel moeite te besparen om al hun Xvid/Divx files gewoon af te kunnen spelen. En er zijn zóveel multimediaspelers die dit ondersteunen, waarom zou Apple het dan niet kunnen. Dan willen ze het blijkbaar ook gewoon niet.
Ik weiger het echter te accepteren. Ik ben maanden bezig om alles te converteren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:33:
[...]

om direct te zeggen "er klopt geen zak van", daar vind ik jouw tegenpunten net iets te zwak voor.
alle vragen zijn imo vrij correct beantwoord,

een NO staat voor de huidige situatie... zoals ie is voorgesteld. dan vind ik jouw opmerkingen niet correct omdat je speculeert (waarschijnlijk heb je wel gelijk, maar dat kan je niet met 100% zekerheid zeggen)
ik kon ook niet bij de release van iPod 5G zeggen "will the screen have a brightness setting?: no, but it will arrive in august 2006 in the new firmware"

imo haalt de FAQ erg sterke punten aan die deze telefoon toch niet zo wonderbaarlijk maken zoals jobs hem wilt doen blijken.
Daarnaast komt deze FAQ van David Pogue, die als eerste journalist afgelopen dinsdag de iPhone echt uitgeprobeerd heeft (linkje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

RoD schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:13:
[...]

Maar het zou zoveel mensen veel moeite te besparen om al hun Xvid/Divx files gewoon af te kunnen spelen. En er zijn zóveel multimediaspelers die dit ondersteunen, waarom zou Apple het dan niet kunnen. Dan willen ze het blijkbaar ook gewoon niet.
Ik weiger het echter te accepteren. Ik ben maanden bezig om alles te converteren :X
Ach met je 8GB ruimte heb je toch maar 10 films bij je RoD ;)
CLB wacht op 'n iPhone-versie van minstens 30GB :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:28:
[...]

Ach met je 8GB ruimte heb je toch maar 10 films bij je RoD ;)
CLB wacht op 'n iPhone-versie van minstens 30GB :)
Haha, dat is wel weer een goed punt :P Dan zou ik dus toch maar 8GB per keer hoeven te converteren. Maargoed, de ideale iPhone moet voor mij toch ook wel minimaal 30GB hebben (hdd = acceptabel) en meerdere codecs (vooral Xvid/Divx) ondersteunen. Dat eerste zie ik _misschien_ nog wel gebeuren, maar dat tweede helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
RoD schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:31:
[...]

Haha, dat is wel weer een goed punt :P Dan zou ik dus toch maar 8GB per keer hoeven te converteren. Maargoed, de ideale iPhone moet voor mij toch ook wel minimaal 30GB hebben (hdd = acceptabel) en meerdere codecs (vooral Xvid/Divx) ondersteunen. Dat eerste zie ik _misschien_ nog wel gebeuren, maar dat tweede helaas niet.
en je icon moet dan nog veranderen ;) . Het nadeel van een harde schijf in je telefoon is toch wel dat die daardoor een stuk groter zal worden. Dat vind ik persoonlijk wel een nadeel. Een telefoon zit altijd in je zak, een MP3 speler kun je evt. in je tas stoppen of jaszak.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoedje schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:34:
[...]

en je icon moet dan nog veranderen ;) .
Ik heb geen hekel aan Appleproducten hoor, integendeel. Het zijn slechts de fanboys waar ik me aan erger. :P [/ideologie]
Het nadeel van een harde schijf in je telefoon is toch wel dat die daardoor een stuk groter zal worden. Dat vind ik persoonlijk wel een nadeel. Een telefoon zit altijd in je zak, een MP3 speler kun je evt. in je tas stoppen of jaszak.
Klopt. Hij wordt dan groter. Echter, ik denk dat ik daar wel mee kan leven. Is natuurlijk wel persoonlijk. Mensen die genoeg hebben aan een flash-mp3speler zullen liever een kleine iPhone met flash hebben. Wellicht dat ze beide versies op de markt zetten... ooit in de toekomst ergens. Dan maar niet de telefoon in mn zak, vind het ook prima om em in m'n tas te moeten doen. Of misschien aan een beltclip aan je riem hangen, onder je trui.
Maargoed, allemaal irrelevant nu, want hij is nog niet eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:33:
[...]

om direct te zeggen "er klopt geen zak van", daar vind ik jouw tegenpunten net iets te zwak voor.
alle vragen zijn imo vrij correct beantwoord,

een NO staat voor de huidige situatie... zoals ie is voorgesteld. dan vind ik jouw opmerkingen niet correct omdat je speculeert (waarschijnlijk heb je wel gelijk, maar dat kan je niet met 100% zekerheid zeggen)
ik kon ook niet bij de release van iPod 5G zeggen "will the screen have a brightness setting?: no, but it will arrive in august 2006 in the new firmware"

imo haalt de FAQ erg sterke punten aan die deze telefoon toch niet zo wonderbaarlijk maken zoals jobs hem wilt doen blijken.
Jaah daar moet ik je gelijk in geven!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RoD schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:37:
[...]
Klopt. Hij wordt dan groter. Echter, ik denk dat ik daar wel mee kan leven. Is natuurlijk wel persoonlijk. Mensen die genoeg hebben aan een flash-mp3speler zullen liever een kleine iPhone met flash hebben. Wellicht dat ze beide versies op de markt zetten... ooit in de toekomst ergens. Dan maar niet de telefoon in mn zak, vind het ook prima om em in m'n tas te moeten doen. Of misschien aan een beltclip aan je riem hangen, onder je trui.
Je hebt gelijk hij is nog niet uit. Maar op termijn krijg je inderdaad een hele lijn iPhones. Sowieso zal de opslagcapaciteit (met flash) snel toenemen. Maar er zullen denk ik ook modellen uitkomen met een harde schijf etc. Ik verwacht vergelijkbare modellen als de Nano en gewone iPod nu, met op termijn misschien ook nog wel een goedkoper model om een grotere markt te kunnen bedienen.

Steve zei tijdens de keynote dat dit de eerste is in een reeks van telefoonproducten, waarbij hij zelf het voorbeeld gaf van een 3G telefoon.

Ik heb het scherm van m'n iPod 5G kapot gemaakt, dus ik heb nu een Nano gekocht. Die bevalt tot nu toe heel goed. 8 GB past veel muziek op en de videofunctie mis ik persoonlijk niet. Ik keek toch niet echt vaak films op m'n iPod. Daarnaast heb ik ook evt. m'n telefoon nog. Om het over overkill te hebben :X

Om terug te komen op de telefoon, ik ben heel benieuwd hoe het afloopt met 3rd party software. Verder hoop ik dat Apple op z'n minst nog een officesuite (evt. alleen reader) en PDF reader toevoegd. Anders is het geen goed alternatief voor een willekeurige andere smartphone met Symbian of Windows Mobile.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
RoD schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:37:
[...]

Ik heb geen hekel aan Appleproducten hoor, integendeel. Het zijn slechts de fanboys waar ik me aan erger. :P [/ideologie]

[...]

Ik moet zeggen dat de HD wel de grote bottelneck is bij de Nokia N91. Hierdoor is het toestel overbodig zwaar geworden en gevoelig omdat er een HD in zit die de hele tijd zit te draaien. Ook is het slecht voor de batterij duur voor een duidelijke reden. Overgins is het ook lastig om sommige applicaties te installeren (tomtom), omdat ze vanaf een mem kaart moeten worden geinstalleer, en dat kan dan weer niet.

Ik hoop dus dat ze voor een flashkaart kiezen zoals de iPod Nano 8gb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een paar persoonlijke argumenten, die mij er van weerhouden een iPhone aan te schaffen :

- Geen MMS
- Geen 3G (UMTS/HSDPA), alleen Telfort heeft in Nederland EDGE (en dat willen ze media 2007 afbouwen)
- Geen Xvid, Divx, MPEG-2, AC3, AVI, WMA en WMV ondersteuning
- Geen TomTom of GPS
- Geen Windows Live Messenger / Yahoo IM ondersteuning
- Geen Windows Live Mail ondersteuning
- Geen Microsoft Ofice documenten lezen
- Geen Skype
- Geen Flash, Shockwave en Java ondersteuning
- Geen cameraflitser
- Geen Sync met Office Outlook
- Geen verwisselbare accu
- Geen 16:9 widescreenformaat
- Geen FM Radio
- Geen RSS feeds
- Geen memory card slot

Maar ik bljif het een fantastisch apparaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:49:
Hier een paar persoonlijke argumenten, die mij er van weerhouden een iPhone aan te schaffen :

- Geen MMS
Dat lijkt me sterk.
- Geen Xvid, Divx, MPEG-2, AC3, AVI, WMA en WMV ondersteuning
De laatste twee zijn formaten van Microsoft en zullen dus ook nooit komen.
- Geen TomTom of GPS
Wie weet misschien Tomtom i.c.m. GPS met dockconnector.
Het lijkt me dat dat wel in de safaribrowser zit.
De iPod kan nu al moeiteloos syncen met Outlook, dus de iPhone zal dat ook kunnen.
Waarom noemen ze het dan een widescreen iPod?
- Geen FM Radio
Kan middels de dockconnector net als bij de huidige iPods.
- Geen memory card slot
Met 4 of 8 GB ingebouwd is dat enigszins overbodig, de huidige geheugenkaartjes hebben 4 GB max, maar de meeste apparaten ondersteunen maar 2 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Maar toch klopt het 100%

Mja om dat nou als argument te brengen om geen iPhone te kopen...

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 12-01-2007 18:08 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoedje schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:04:

Met 4 of 8 GB ingebouwd is dat enigszins overbodig, de huidige geheugenkaartjes hebben 4 GB max, maar de meeste apparaten ondersteunen maar 2 GB.
Ik zou het toch wel handig vinden. Kun je een aantal films op een geheugenkaartje zetten (of meerdere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/01/iphone-vs-ke850-wm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/01/iphone-vs-ke850-2-wm.jpg

http://www.engadget.com/2...-ke850-separated-at-birth

Geestig om te zien, hoe 2 afzonderlijk ontwikkelde producten, zo op elkaar kunnen lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

PWM schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:12:

Geestig om te zien, hoe 2 afzonderlijk ontwikkelde producten, zo op elkaar kunnen lijken.
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a156/Stereotomy/iPhony.jpg

Ja, dat vind ik nou ook :')

[ Voor 50% gewijzigd door Stereotomy op 12-01-2007 18:16 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

WMA en WMV ondersteuning
- Geen Windows Live Messenger / Yahoo IM ondersteuning
- Geen Windows Live Mail ondersteuning
Probeer je dat nou serieus als argument tegen een product van Apple aan te dragen? Als 't nou een Microsoft foon was...
- Geen Skype
Gek, he.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:08
Huh :? :S Ik neem aan dat dit gewoon een afbeelding is.... waar heb je dit gevonden?

[ Voor 4% gewijzigd door Flatwhite op 12-01-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

1- Geen MMS
2- Geen 3G (UMTS/HSDPA), alleen Telfort heeft in Nederland EDGE (en dat willen ze media 2007 afbouwen)
3- Geen Xvid, Divx, MPEG-2, AC3, AVI, WMA en WMV ondersteuning
4- Geen TomTom of GPS
5- Geen Windows Live Messenger / Yahoo IM ondersteuning
6- Geen Windows Live Mail ondersteuning
7- Geen Microsoft Ofice documenten lezen
8- Geen Skype
9- Geen Flash, Shockwave en Java ondersteuning
10- Geen cameraflitser
11- Geen Sync met Office Outlook
12- Geen verwisselbare accu
13- Geen 16:9 widescreenformaat
14- Geen FM Radio
15- Geen RSS feeds
16- Geen memory card slot

1-Geen MMS (misschien) maar wel full featured email (icm een "internetabonnement" wat standaard bij de iPhone hoort)...waarom zou je dan MMS willen?
2-Apple zoekt voor Nederland ongetwijfeld een provider die er voor zorgt dat je alle iPhone features kan gebruiken...
3-Klopt.
4-Maar wel Google maps :P Plus wie weet wat er nog uitkomt...(er komt wel 3rd part software maar dan moet Apple het eerst goedkeuren etc.)
5-Yahoo biedt wel gratis IMAP Push-email aan, dus wie weet komt Yahoo Messenger ook nog...
6-Nou ja...je kan er gewoon op internetten...dus ook naar die website...
7-Klopt.
8-Wel logisch hè...
9-Safari biedt Flash, Shockwave en JAVA ondersteuning. Of ze die laatste ook in de mobiele versie doen weet ik niet, maar Flash en Shockwave doen ze er echt wel in hoor...
10-Geen idee, waar staat dat? Lijkt me vreemd maar als het klopt is het wel stom ja...
11-Wel.
12-Tja...wanneer heb je dat nodig dan? Als je hem maar kan opladen maakt het toch niet uit of je die accu er uit kan halen?
13-Wel toch? Als je 'm in landscape-mode houdt?
14-Wel internetradio :P
15-Safari heeft toch ingebouwde RSS-ondersteuning?
16-Maar wel 8GB flashgeheugen, wat meer is dan de meeste telefoons met SD-cards kunnen ondersteunen :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

leokennis schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:34:
[...]

1-Geen MMS (misschien) maar wel full featured email (icm een "internetabonnement" wat standaard bij de iPhone hoort)...waarom zou je dan MMS willen?
Omdat z'n vriendinnetje nog 'n telefoon heeft zonder email-applicatie O-) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:24:
[...]

Probeer je dat nou serieus als argument tegen een product van Apple aan te dragen? Als 't nou een Microsoft foon was...

[...]

Gek, he.
:w

Ja dat is inderdaad gek dat er geen Skype op zit. Vooral omdat Apple iedereen het zo makkelijk mogelijk wil maken en zo veelzeidig als het maar kan. Ook als je nagaat dat op bijna elke nieuwe pda skype kan, en je dus goedkoper kan bellen, is het dus raar dat Apple niet in deze trend mee gaat. Ook al vinden de providers het niet leuk (zo erg is het ook niet omdat het dataverkeer genereerd) is het een uitkomst voor een consument.

Dus het is inderdaad gek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:34:
[...]

Huh :? :S Ik neem aan dat dit gewoon een afbeelding is.... waar heb je dit gevonden?
Als je nou eens goed zou zien, zie je rechtsonder 'iPod' staan, en ik denk nu niet dan een PalmOne een iPod is... ;)
Fotosoep dus ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:48:
[...]

:w

Ja dat is inderdaad gek dat er geen Skype op zit. Vooral omdat Apple iedereen het zo makkelijk mogelijk wil maken en zo veelzeidig als het maar kan. Ook als je nagaat dat op bijna elke nieuwe pda skype kan, en je dus goedkoper kan bellen, is het dus raar dat Apple niet in deze trend mee gaat. Ook al vinden de providers het niet leuk (zo erg is het ook niet omdat het dataverkeer genereerd) is het een uitkomst voor een consument.

Dus het is inderdaad gek. :)
Nee, in Amerika heb je bij veel providers onbeperkte databundels. Dat betekent dus dat VoiP of Skype de provider alleen maar geld kost. Daarnaast zit er ook nog eens Wifi op, dus dan kan de provider die belbundeltjes helemaal vaarwel zeggen :w

Overigens zijn de huidige VoiP en Skype oplossingen voor mobiele telefoons totaal niet volwassen te noemen. Ze vergen heel veel van de batterij en zijn onpraktisch om in te stellen en te gebruiken. Daarom zal de gemiddelde consument dat echt een worst wezen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 12-01-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Flatwhite schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:34:
[...]

Geen afbeelding. Werkende programma launcher. Is toch niet zo moeilijk om te maken man, alsof een programmeur daar maanden over moet nadenken. :z

http://discussion.treocentral.com/showthread.php?t=133764
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:52:
[...]

Als je nou eens goed zou zien, zie je rechtsonder 'iPod' staan, en ik denk nu niet dan een PalmOne een iPod is... ;)
Fotosoep dus ! :)
Ja, want alleen Apple kan werkende launchers maken met een skin eroverheen natuurlijk, duh, denk even verder. |:( Alle buttons op het scherm zijn te koppelen aan een bestaand programma op je Palm. Aeroplayer (MP3/OGG/ACC) met iTunes skin bijvoorbeeld. :')

Afbeeldingslocatie: http://tokerud.typepad.com/blog/Treo_iTunes_Aeroplayer.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Stereotomy op 12-01-2007 19:07 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:52:
[...]

Nee, in Amerika heb je bij veel providers onbeperkte databundels. Dat betekent dus dat VoiP of Skype de provider alleen maar geld kost. Daarnaast zit er ook nog eens Wifi op, dus dan kan de provider die belbundeltjes helemaal vaarwel zeggen :w

Overigens zijn de huidige VoiP en Skype oplossingen voor mobiele telefoons totaal niet volwassen te noemen. Ze vergen heel veel van de batterij en zijn onpraktisch om in te stellen en te gebruiken. Daarom zal de gemiddelde consument dat echt een worst wezen :P
Dat denk ik niet. Ik denk dat het al genoeg zeggend is als Apple toegeeft aan de wens van de providers om er geen skype in te bouwen omdat het voor hen te duur is. Verder is voip goed in te stellen en stabiel genoeg om gebruikt te worden. De gemiddelde consument gebruikt ook nooit voip en Apple heeft altijd beweerd dat ze niet alleen voor de gemiddelde consument produceren maar ook vooral voor de gevorderde gebruikers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

De LG ziet er trouwens ook gelikt uit :) Die wil ik wel hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ook de WM community heeft al een werkende Today-skin geproduceerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.winmobiletech.com/kuvat/iPhoneWM5.jpg

lachen :')

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

- Geen MMS
In de VS is MMS bij verre na niet zo populair als in europa, ik denk persoonlijk dat Apple een andere versie van het apparaat voor de Europese markt ontwikkeld. De telecom markt verschilt gewoon teveel per continent. Nokia en Samsung doen niet anders overgens, in de VS zie je compleet andere toestellen dan in Europa
- Geen 3G (UMTS/HSDPA), alleen Telfort heeft in Nederland EDGE (en dat willen ze media 2007 afbouwen)
Zie hierboven. Ik denk dat Apple juist een versie met 3G ontwikkeld en zonder EDGE speciaal voor de europese en aziatische markt.
- Geen Microsoft Ofice documenten lezen
Als Pages of TextEdit uitkomt voor de iPhone kan je die documenten gewoon lezen. Zo interresant steekt .doc niet in elkaar.
- Geen Skype
Welk vogeltje fluistert je dat in? Apple approved software mag alsnog wel ontwikkeld worden voor de iPhone, dat Cingular het verbied in de VS zegt niks over het beleid in europa.
Dat is gewoon bullshit. In de keynote waren diverse flash objecten te zien, shockwave is al sinds 2000 nergens meer te vinden op het net. JavaScript wordt ook gewoon ondersteund.
- Geen cameraflitser
Hoe weet je dat? Met ledjes kan je al een hele kleine flitser maken.
:? In de keynote wordt juist verteld dat t ding fully compatible is met je mac en PC.
- Geen verwisselbare accu
Wat denk je dat t donkergrijze klepje achterop het apparaat is?
:? Dat ding is breedbeeld, je kan m tilten via een sensor die ingebouwd is.
- Geen FM Radio
Ook dat kan door een simpele app bewerkstelligd worden.
- Geen RSS feeds
Waar staat dat? Jobs heeft 't in de keynote over een Fully Featured Safari
Ik ook! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Kritiek op iPhone komt op gang reageer op dit bericht (3)e-mail Kritiek op iPhone komt op gang naar vriend(in)print Kritiek op iPhone komt op gangPocketinfo.nl RSS feed
Vandaag, 12 januari 2007 om 15:45 - Nadat iedereen van de schrik bekomen is en de kwijl uit zijn t-shirt heeft gedwongen druppelt de eerste kritiek op de iPhone van Apple binnen.
Nieuws door Jelte Ebbers (jebbers) - 3 reactie(s)
Is het afgunst of zijn het werkelijk tekortkomingen die hout snijden? Het lijkt op een combinatie van beiden. Zo zegt analyst Michal Gartenberg van Jupiter Research, een instituut met veel kennis van jonge technologie, onder andere dat de iPhone niet tot de smartphones gerekend kan worden. Hij draagt hier verschillende redenen voor aan. Zo biedt de Apple niet de gelegenheid software van anderen te gebruiken, wat toch een duidelijke vereiste is. Uitbreiden naar eigen inzicht is dus niet mogelijk. Daarnaast kan het geheugen zou je dat willen niet uitgebreid worden, is synchronisatie door middel van Wifi niet mogelijk en kan je mobiel geen muziek downloaden bij iTunes.

Dit laatste heeft te maken met wat toch wel het grootste nadeel van de iPhone is afgezien van de grote prijs. Het geheel ontbreken van UMTS of HSDPA op het apparaat. Hiernaar verwijst ook Pekka Pohjakallio, bij Nokia verantwoordelijk voor de toestellen uit de N-reeks. Hij zegt verbaasd te zijn over het ontbreken van deze functionaliteit. Daarnaast vraagt hij zich af waarom Europa zoveel langer moet wachten op het moois van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vraag me af wanneer er nou eens échte nadelen van de iPhone op tafel gelegd worden. Wat ik tot nu toe heb gehoord was weinig boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wilko schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:31:
Ik vraag me af wanneer er nou eens échte nadelen van de iPhone op tafel gelegd worden. Wat ik tot nu toe heb gehoord was weinig boeiend.
Waarschijnlijk omdat jou eisen anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Wow wat een vette telefoon! strakke looks, sexy feel... wat kost ie?? ZOVEEL!? hmm ineens niet zo interresant meer ik ga wel voor een gratis Nokia of Ericsson bij mijn abbo... kan ik ook mee bellen...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

swopdark schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:55:
Wow wat een vette telefoon! strakke looks, sexy feel... wat kost ie?? ZOVEEL!? hmm ineens niet zo interresant meer ik ga wel voor een gratis Nokia of Ericsson bij mijn abbo... kan ik ook mee bellen...
Tsja, als het je alleen om bellen gaat moet je je helemaal niet oriënteren op het marktsegment waarin de iPhone zich bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Matias schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:30:
[...]
Zie hierboven. Ik denk dat Apple juist een versie met 3G ontwikkeld en zonder EDGE speciaal voor de europese en aziatische markt.
Let's hope so :)
[...]
Dat is gewoon bullshit. In de keynote waren diverse flash objecten te zien, shockwave is al sinds 2000 nergens meer te vinden op het net. JavaScript wordt ook gewoon ondersteund.
De iPhone doet geen Flash of Java (JavaScript waarschijnlijk weer wel)
[...]
:? In de keynote wordt juist verteld dat t ding fully compatible is met je mac en PC.
iPhone synchroniseert niet met Outlook.
[...]
Wat denk je dat t donkergrijze klepje achterop het apparaat is?
De batterij is niet te verwisselen.
[...]
Waar staat dat? Jobs heeft 't in de keynote over een Fully Featured Safari
Ik denk dat dat soort functies eerder in de vorm van widgets zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
The Evil Brain schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:03:
[...]

Let's hope so :)

[...]

De iPhone doet geen Flash of Java (JavaScript waarschijnlijk weer wel)

[...]

iPhone synchroniseert niet met Outlook.

[...]

De batterij is niet te verwisselen.

[...]

Ik denk dat dat soort functies eerder in de vorm van widgets zullen komen.
De telefoon is nog niet op de markt en flash, java en synchronisatie zijn software dingen die bijwijze van spreken over 100 jaar nog ontwikkeld zouden kunnen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
PolarBear schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:08:
[...]

De telefoon is nog niet op de markt en flash, java en synchronisatie zijn software dingen die bijwijze van spreken over 100 jaar nog ontwikkeld zouden kunnen worden!
Of niet, echter is het op dit moment bekend dat het er nu nog niet op zit. Dus dat betekent dat het zonde is en weer net die edge mist. Natuurlijk kan en misschien zal het nog ontwikkeld worden, maar misschien ook niet. Waar het er nu naaruit ziet dus niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Wat een geklets allemaal over dingen waar niemand enige zekerheid over heeft. De feiten zijn zoals ze op dit moment zijn....klaar! Wat alleen jammer is dat niet iedereen precies weet wat de feiten nou daadwerkelijk inhouden. Daar kan je verswchillende dingen aan doen. Bekijk de Keynote en LUISTER GOED wat Steve Jobs zegt. Je komt dan aardig wat te weten over een aantal dingen waarover hier gediscusseerd wordt. Zo krijg je te horen dat er meerdere modellen zullen komen. Dat er wordt gekeken of er modellen komen die WEL 3G (UMTS/HSDPA) ondersteuenen. Je kan ook gewoon even op de Apple site kijken.

Wanneer er wijzigingen in de specificaties komen van de iPhone dan zal dat wel door Apple aangekondigd worden. De iPhone is nog niet eens op de markt gebracht het is "slechts" een aankondiging. De iPhone moet eerst nog worden goedgekeurd door de FCC voordat het in de VS op de markt mag worden gebracht. Dit betekent dat het hoogstwaarschijnlijk is dat qua hardware dit de "final" versie is van de iPhone die in de VS op de markt kan worden gebracht. De EU versie kan nog wel een (flink) gaan verschillen, aangezien deze pas Q4 het daglicht gaat zien. Ook is de markt in EU anders dan die van de VS en dan doel ik vooral op de 3G markt. Het zou zo kunnen zijn dat Apple er alsnog UMTS i.p.v EDGE aan toevoegd (om bv. Vodafone als excl. carrier te kunnen krijgen). Maar dat weten we nog niet en het blijft speculeren.

Dat neemt absoluut niet weg dat over een aantal maanden er alsnog softwarematig functies worden toegevoegd, zodat de iPhone alsnog bepaalde functies gaat krijgen die het nu niet bezit. Dit wordt ook door Jobs zelf indirect gezegd in zn Keynote. D.m.v updates die je via iTunes kan downloaden kan er bijvoorbeeld de MMS functie aantoegevoegd worden. We weten het niet...en we zullen het pas over 7-9 maanden weten.

Ik ben persoonlijk erg enthousiast over de hard EN software die de iPhone nu bezit. Dat neemt echter niet weg dat er geen ruimte voor verbetering is. Zo ben ik het met een heleboel mensen eens dat er gewoon UMTS/HSDPA op moet komen. Ook vind ik dat het geheugen dat de iPhone nu heeft een beetje mwoh is....op zn zachts gezegd. Helemaal wanneer ze zelfs stellen dat de iPhone zn concurrentie 5 jaar voor is! M.a.w. een upgrade van het geheugen zal bij veel mensen erg welkom zijn. Over prijs heb ik persoonlijk op het moment weinig slechts te melden ALS de prijzen van iPhone excl. abonnement zijn. Is het incl. abbo dan vind ik het absurt en mogen ze van wij nog wat toevoegen aan de hardware en software, maarja nogmaals dit zijn de prijzen in de VS. Wat wij Europeanen er voor gaan betalen zullen we pas wederom over 7-9 maanden weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Flatwhite schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:27:
Helemaal wanneer ze zelfs stellen dat de iPhone zn concurrentie 5 jaar voor is!
Dit heeft Steve Jobs danwel Apple gezegd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Stereotomy schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:25:
Ook de WM community heeft al een werkende Today-skin geproduceerd:

[afbeelding]

lachen :')
Het is natuurlijk wachten op de eerste WM skin van de iPhone community. Oh wacht....

Vreemd gedoe vind ik dit altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

lowfi schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:20:
[...]

Het is natuurlijk wachten op de eerste WM skin van de iPhone community. Oh wacht....

Vreemd gedoe vind ik dit altijd :)
Ik niet.
Apple = populair en speciaal voor het publiek. WM is gewoontjes voor het publiek. Hoe kun je toch nog wat klanten proberen te binden? Juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Klanten binden? Die skin is gemaakt door een hobbyist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Matias schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:38:
Ow. Euh. Tsja. Dan gaat het niet echt op :P Maargoed, het geeft wel een beetje aan wat populair is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 11-09 09:20
Matias schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:38:
Idd. beetje PhotoShopper kan dit ook.. beetje programeur die kennis heeft van WindowsMobile Kan dan knoppen e.d. maken.

Licht meer in de mogelijkheid is het leuk JA. nodig nee.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
RoD schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:06:
[...]

Dit heeft Steve Jobs danwel Apple gezegd? :?
Dat hebben ze gezegd ja...in de keynote!!!

Afbeeldingslocatie: http://i111.photobucket.com/albums/n136/Burkan/Afbeelding1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Flatwhite schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:01:
[...]

Dat hebben ze gezegd ja...in de keynote!!!

[afbeelding]
Nouja. De enige reactie die ik hier voor over heb is: 8)7
Sowieso is het zo'n beetje onmogelijk om 5 jaar voor te lopen met een dergelijk product. Het is allemaal zwaar achterhaald tegen die tijd. Verder zijn de meningen nogal verdeeld over het revolutionaire gehalte van dit apparaatje.
Bullshit dus, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Volgens mij ben jij niet bekend met de term marketing. Elk bedrijf doet toch hetzelfde... kijk naar sony met hun PS3, of microsoft met vista, mercedes met blabla

Snap niet waarom je daar zo over valt al kan ik aan de hand van je avatar wel raden wat de achter liggende gedachte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, 480 * 320 is géén 16:9 widescreen.
Thanks, krijg hem eindelijk binnen. Helaas zo traag als stront door een trechter, iemand misschien een torrent of nzb linkje?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

lowfi schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:29:
Volgens mij ben jij niet bekend met de term marketing. Elk bedrijf doet toch hetzelfde... kijk naar sony met hun PS3, of microsoft met vista, mercedes met blabla
Mja, marketing ken ik, maar dit is gewoon onjuist.
Snap niet waarom je daar zo over valt
Ik val daarover omdat het gewoon onzin is. Ze hebben wat leuke features, das waar. Maar daarmee houdt het ook op. Populair zijn ze wel, maar "5 jaar voorlopen" vat ik op als een technisch iets. Maargoed, niet waard om daar een discussie over te hebben.
al kan ik aan de hand van je avatar wel raden wat de achter liggende gedachte is.
Nee, dat kun je niet. Ik heb al in dit topic gepost dat ik dit wel een tof ding vindt, ondanks wat tekortkomingen, verder alles met imo een onderbouwing. Dus ik zie niet in waarom jij het nodig vindt mijn avatar hierin te betrekken. Het gaat om wat ik post.
/offtopic
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:30:
Trouwens, 480 * 320 is géén 16:9 widescreen.
Hmm, dat is zo ja. Hoe kun je dan "fatsoenlijk" video op dat ding afspelen? Of je krijgt balken aan de zijkanten in landscape mode, of het wordt lelijk gestretched. Hoe wordt dat opgelost eigenlijk? Ik neem aan dat video's gewoon "goed" fullscreen bekijkbaar moeten zijn in landscape mode.
Volgens de video op de site van Apple is het allemaal gewoon fullscreen, maar ik kan me niet voorstellen dat het allemaal gestretched wordt.

Vraag ik me ook ineens af... Wat gebeurd er met video's die een 5:4 verhouding hebben? Gestretched? Of ondersteund dit ding 1:1 pixel mapping? Lijkt me niet fijn als je video's die je niet in widescreen hebt probeert af te spelen en het ding ze allemaal stretched.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 13-01-2007 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Ik heb wel een torrent, maar ik weet niet of ik hem mag posten. Ik had al een modje geDM'ed maar heb nog geen reactie :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hmm, dat is zo ja. Hoe kun je dan "fatsoenlijk" video op dat ding afspelen? Of je krijgt balken aan de zijkanten in landscape mode, of het wordt lelijk gestretched. Hoe wordt dat opgelost eigenlijk? Ik neem aan dat video's gewoon "goed" fullscreen bekijkbaar moeten zijn in landscape mode.
Volgens de video op de site van Apple is het allemaal gewoon fullscreen, maar ik kan me niet voorstellen dat het allemaal gestretched wordt.

Vraag ik me ook ineens af... Wat gebeurd er met video's die een 5:4 verhouding hebben? Gestretched? Of ondersteund dit ding 1:1 pixel mapping? Lijkt me niet fijn als je video's die je niet in widescreen hebt probeert af te spelen en het ding ze allemaal stretched.
Nou, ik zou me daar geen zorgen over maken. Sinds mensenheugenis bij traditionele Palm en WM PDA's is de verhouding 320x480 (Palms) en 240x320 of 480x640 (WM) er al, en alle filmprogramma's draaien er prima op. Je kunt voor zwarte balkjes kiezen, of voor een 'fill screen' optie (toch nog 1:1 pixel mapping dus), of lekker vervormd stretchen. :P

Al met al nog het minste probleem voor de iPhone. :)

Maargoed, het geeft weer eens aan hoe erg Steve Jobs aan overhyping doet. Niks geen "widescreen". Een doodnormale transflective 320x480 scherm die Palm (en Sony Clie's op PalmOS 4) al 4-5 jaar in zijn apparaten heeft.

Als je niet in de mainstream PDA wereld thuis zit, dan val je daar wel voor ja.

[ Voor 11% gewijzigd door Stereotomy op 13-01-2007 03:08 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de keynote gezien te hebben: Je kan de film in zijn normale aspect ratio bekijken, even twee keer tappen en hij vult het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 04:21:
Na de keynote gezien te hebben: Je kan de film in zijn normale aspect ratio bekijken, even twee keer tappen en hij vult het scherm :)
Ja; of normale ratio met balkjes, of schermvullend en dan "pan en scan" (dus de zijkanten van het beeld weg, zoals 4:3 TV's met bredbeeld omgaan).

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Stereotomy schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 03:03:
[...]

Nou, ik zou me daar geen zorgen over maken. Sinds mensenheugenis bij traditionele Palm en WM PDA's is de verhouding 320x480 (Palms) en 240x320 of 480x640 (WM) er al, en alle filmprogramma's draaien er prima op. Je kunt voor zwarte balkjes kiezen, of voor een 'fill screen' optie (toch nog 1:1 pixel mapping dus), of lekker vervormd stretchen. :P

Maargoed, het geeft weer eens aan hoe erg Steve Jobs aan overhyping doet. Niks geen "widescreen". Een doodnormale transflective 320x480 scherm die Palm (en Sony Clie's op PalmOS 4) al 4-5 jaar in zijn apparaten heeft.

Palm's gebruiken sinds mensenheugenis 320 x 320 schermpjes. De 320 x 480 variant zit maar in een paar modellen. Maar voor een telefoon is het revolutionair :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is niet echt een telefoon te noemen kwa afmetingen met een 3,5" scherm. Dan kun je alle pda's met telefoon functionaliteit wel telefoons gaan noemen en in dat segment zijn er prima 320x480 reso's te vinden
In het telefoon-afmetingen segment ligt de PPI allang hoger.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Stereotomy schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 03:03:
[...]

Wat bedoel je precies met "fill screen"? Dat is toch gewoon stretchen?

Inderdaad. Ik vind het toch wel maf. Je kunt dus niet op een normale manier van beeldvullend materiaal genieten. Of je hebt zwarte balken, of het is gestretched omdat de resolutie niet bij de beeldverhoudingen past. Dat is toch maf?
Ik kan het me niet voorstellen dat dit zo werkt.
leokennis schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:34:
[...]

Ja; of normale ratio met balkjes, of schermvullend en dan "pan en scan" (dus de zijkanten van het beeld weg, zoals 4:3 TV's met bredbeeld omgaan).
Bovenkanten van het beeld bedoel je? Want de zijkanten moeten juist gevuld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:34:
[...]

Je hebt dan boven en onder balkjes, en als je dubbel klikt zoomed hij in, niet strechten, gewoon zo inzoomen dat die balken wegvallen.

De aspect ratio is trouwens 3:2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hoedje schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:47:
[...]

Palm's gebruiken sinds mensenheugenis 320 x 320 schermpjes. De 320 x 480 variant zit maar in een paar modellen. Maar voor een telefoon is het revolutionair :z
Ach komop man :D

Mei 2002: Sony Clie NR70v op PalmOS 4 met 320x480 scherm - review

Dat hij in een PDA zit die toevallig ook kan bellen (= Smartphone) is leuk, maar ook niet meer dan dat: de schermresolutie bestaat al 5 jaar voor PDA's. De WM HTC Universal had zelfs al een VGA scherm (640x480) en kan ook bellen. :z

Wat schermformaat en resolutie betreft is de iPhone echt niet vernieuwend bezig in de smartphone/PDA wereld. Of is het vernieuwend omdat Steve Jobs het heeft gezegd in de keynote? :D

Alle gezeur of het vernieuwend is of niet, ik vind persoonlijk 320x480 bij 3.5" een uitstekende keuze van Apple voor een handheld.
RoD schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:54:
[...]

Wat bedoel je precies met "fill screen"? Dat is toch gewoon stretchen?
Nee, de aspect ratio blijft hetzelfde. Geen platte of uitgerekte gezichten dus. :) Er wordt alleen wat van de zijkanten afgecropt, zodat er boven en onder geen zwarte balken ontstaan. Ten koste van de pixels aan de zijkanten dus, die zeg maar dan "theoretisch buiten het scherm" worden geprojecteerd omdat ze gecropt zijn.

Maak je je geen zorgen. Alleen bij echte widescreen films (16:9) moet je kiezen tussen *of* balkjes boven en beneden, of links en rechts een boel weggecropt. Dan heb je inderdaad een probleempje ja. :X

Hoop dat ik duidelijk genoeg ben :P

[ Voor 41% gewijzigd door Stereotomy op 13-01-2007 17:35 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Toch weerleg je mijn post niet, je bevestigt het alleen maar :P.

* Hoedje komt over een ruim half jaar wel weer terug in dit topic, ben benieuwd hoe mensen er dan over denken ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Hoedje op 13-01-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

[...]

Hehhe, sinds mensenheugenis. In dat geval zitten jullie er allebij naast want het was eerst 160x160! >:) Palm III & V anyone? Godzijdank werd dit later 320x320 en met het verdwijnen van de touchpad werd het inderdaad 320x480. Imo een mooie resolutie.

Ik lees trouwens her en der dat de iPhone geen Flash player zou doen, maar dit is niet uitgesloten. In ieder geval komt er, en terrecht imo, geen Java RE. http://pogue.blogs.nytime...iphone-faqs-list-part-2/#

Ik ben geen GSM guru, maar wat ik mij afvraag: hoe weet dat ding de positie van jou (dit wordt letterlijk gezegd in de presentatie)? Biedt Edge deze functioneliteit?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 10:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Palm's gebruiken sinds mensenheugenis 320 x 320 schermpjes.
Zoals iemand al zei: gelul :) De Palm m515 uit 2002 had nogsteeds een 160x160 scherm. Pas met de Tungstens ging het allemaal veranderen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dan toch maar een post, het was een reply op Stereotomy, die zei dat er sinds mensenheugenis 320×480 schermpjes gebruikt worden door Palm. Er zijn, voor zover ik weet, maar 3 modellen van Palm met zo'n schermpje (die zijn allen heel recent, behalve de T3) en Sony heeft een paar modellen gemaakt met zo'n scherm.

Alle Treo's (met Palm), vrijwel alle Tungsten en Zire's hebben een 320×320 schermpje. Maar inderdaad daarvoor gebruikte Palm 160×160 schermpjes, zoals voor alle mxxx modellen, de Palm III, de Palm V, de eerste Zire's etc. Dus dat was een beter antwoord geweest.

Mijn opmerking ging dan ook voornamelijk over dat Palm i.t.t. Microsoft en de laatste tijd alle telefoonfabrikanten geen 320×240 schermpjes gebruikt.

Genoeg offtopic geblaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
http://www.amazon.de/Appl...9-9116063?ie=UTF8&s=ce-de

Duitsland is dan nog goedkoop in vergelijking met België ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:58

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik denk dat de batterij de 'tegenvaller' van de iPhone wordt! Je moet bij alles wat je doet rekening houden met de batterij. Dus als je de iPhone als videoplayer gebruikt mag je hem niet teveel gerbuiken anders zit je zonder telefoon!!!

Ga jij als je nog een kwart batterij hebt een film kijken of muziek luisteren? Nee dus daar zit een groot minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Bigg Balls schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:19:
Ik denk dat de batterij de 'tegenvaller' van de iPhone wordt! Je moet bij alles wat je doet rekening houden met de batterij. Dus als je de iPhone als videoplayer gebruikt mag je hem niet teveel gerbuiken anders zit je zonder telefoon!!!

Ga jij als je nog een kwart batterij hebt een film kijken of muziek luisteren? Nee dus daar zit een groot minpunt.
Hoezo? Je kunt er 5 uur mee video kijken? Video kijken is wel een van de meest intensieve taken van zo'n dingetje. Als je dus besluit maar 3 uur video te kijken, heb je ruim sap over voor andere dingen. Tot nu toe hebben de batterij specs van Apple altijd geklopt, dus ik ga er van uit dat het dit keer ook klopt. Dus ik maak mij er geen zorgen over.

Oja: en 5 uur is best veel.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff is Duitsland goedkoop? De iPhone is zeker wel een mooi ding, maar 999 euro is wat teveel van het goede. Overigens vind ik een gescheiden telefoon en mp3-speler nog altijd wel handiger denk ik, aangezien m'n mp3-speler best helemaal leeg mag raken, maar m'n telefoon is toch vrij kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Arx schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:44:
[...]
Ik ben geen GSM guru, maar wat ik mij afvraag: hoe weet dat ding de positie van jou (dit wordt letterlijk gezegd in de presentatie)? Biedt Edge deze functioneliteit?
Huh? D'r is helemaal niets gezegd over locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:50:
[...]

Huh? D'r is helemaal niets gezegd over locatie.
It knows where you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Stereotomy schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:25:
Nee, de aspect ratio blijft hetzelfde. Geen platte of uitgerekte gezichten dus. :) Er wordt alleen wat van de zijkanten afgecropt, zodat er boven en onder geen zwarte balken ontstaan. Ten koste van de pixels aan de zijkanten dus, die zeg maar dan "theoretisch buiten het scherm" worden geprojecteerd omdat ze gecropt zijn.
Ik heb toch liever balken ipv afgecropte video :P
Maak je je geen zorgen. Alleen bij echte widescreen films (16:9) moet je kiezen tussen *of* balkjes boven en beneden, of links en rechts een boel weggecropt. Dan heb je inderdaad een probleempje ja. :X

Hoop dat ik duidelijk genoeg ben :P
Dat is helemaal niet fijn nee.
Mijn punt was nu juist... er is dus geen enkele mogelijkheid om je video normaal op dat scherm te laten projecteren zonder dat er iets afgecropt wordt, uitgerekt wordt, of je met balken zit (in dit geval wordt er dus iets afgecropt).
Dan is het wel een beetje een manke videofeature imo.
Hangt er vanaf of je in termen van portable media device of als telefoon wilt spelen. Als portable media device is het niet goed, maar redelijk. Zit ongeveer op het niveau wat een PMD van tegenwoordig doet qua batterijduur voor video. Ik snap dus niet waarom men dit slecht vindt. Niet dat het geweldig is, maar slecht is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar het op neer komt is dat je alleen Leica foto's fullscreen kan bekijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RoD schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:08:
[...]

Dat is helemaal niet fijn nee.
Mijn punt was nu juist... er is dus geen enkele mogelijkheid om je video normaal op dat scherm te laten projecteren zonder dat er iets afgecropt wordt, uitgerekt wordt, of je met balken zit (in dit geval wordt er dus iets afgecropt).
Dan is het wel een beetje een manke videofeature imo.
Nee, dit is gewoon zeuren. Dat is namelijk slechts in exact één situatie mogelijk: waar de grootte van het scherm exact overeenkomt met de grootte van de video. Anders moet je croppen, scalen (balken), of uitrekken.

geqxon: nah, elke DSLR behalve van olympus maakt foto's in 3:2 aspect.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 14-01-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CyBeR schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:21:
[...]

Nee, dit is gewoon zeuren. Dat is namelijk slechts in exact één situatie mogelijk: waar de grootte van het scherm exact overeenkomt met de grootte van de video.
Mwah vind ik niet! Meeste gangbare videoconverters enzo ondersteunen niet de resolutie van het scherm van de iPhone :) Zodoende ga je films kijken op 320 x 240 formaat ofzo waarbij dus heel de t*ringzooi wordt omgegooid, gescaled, gezwartbalkt wordt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CyBeR schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:21:
[...]

Nee, dit is gewoon zeuren.
:?
Dat is namelijk slechts in exact één situatie mogelijk: waar de grootte van het scherm exact overeenkomt met de grootte van de video. Anders moet je croppen, scalen (balken), of uitrekken.
Het zal wel aan mij liggen... maar.. hoe krijg je dan je video volledig widescreen zonder dat je iets doet als croppen, balken of stretchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Leuk zo'n dure foon, maar het is net niet alles van beide werelden. Er ontbreekt een VGA-scherm en GPS, dus blijft er een 'standaard' gsm/pda over met leuk design en mega prijs,

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RoD schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:26:
[...]

:?

[...]

Het zal wel aan mij liggen... maar.. hoe krijg je dan je video volledig widescreen zonder dat je iets doet als croppen, balken of stretchen?
NIET, dat zeg ik. Je wilt nu dat die telefoon iets doet dat ONMOGELIJK is en schrijft dat af als een tekortkoming. Dat is gewoon zeuren om het zeuren.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 14-01-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CyBeR schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:31:
[...]

NIET, dat zeg ik. Je wilt nu dat die telefoon iets doet dat ONMOGELIJK is en schrijft dat af als een tekortkoming. Dat is gewoon zeuren om het zeuren.
Dat is gewoon een tekortkoming van Apple.
Doe er dan een QVGA scherm in of 'n VGA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:51

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Mooooody schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:33:
Leuk zo'n dure foon, maar het is net niet alles van beide werelden. Er ontbreekt een VGA-scherm en GPS, dus blijft er een 'standaard' gsm/pda over met leuk design en mega prijs,
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik verwacht dat de iPhone net zo veel accessoires krijgt als de iPod. Één daarvan kan prima een autolader + gps module zijn. Scheelt ruimte en batterij, en als je GPS nodig hebt heb je het.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CyBeR schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:31:
[...]

Het is toch ook een iPod? :? Dat beweert men tenminste. En dan is het zeuren als ik zeg dat ik het "raar" vindt dat er niet eens fatsoenlijk video afgespeeld kan worden? :z Mag ik dat misschien raar vinden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Jezus, als't aan jullie lag zou die telefoon precies hetzelfde zijn als alle andere telefoons:

• 4:3 scherm
• fysiek tobo
• stylus
• Kut-UI
• veel te dik (alleen dan vanwege de 80GB hdd + GPS die er in moet)
• Enzovoort enzovoort

Ik zie hier precies hetzelfde gebeuren als bij alle andere nonstandaard producten die apple geïntroduceerd heeft. Denk aan de iPod shuffle: 'geen scherm! willik nie'. iPod video: 'speelt geen divx! willik nie!'. iMac: 'videokaart niet vervangbaar! willik nie!' En toch zijn alle genoemde producten retepopulair.

Jullie vergelijken altijd alleen maar met de producten die al op de markt zijn, en dat is nu juist waar apple niet heen wil omdat ze die producten niet goed genoeg vinden. Leer alsjeblieft eens een concept te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RoD schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:45:
[...]

Het is toch ook een iPod? :? Dat beweert men tenminste. En dan is het zeuren als ik zeg dat ik het "raar" vindt dat er niet eens fatsoenlijk video afgespeeld kan worden? :z Mag ik dat misschien raar vinden? :?
Godcrisis WAT WIL JE DAN? Dit is gewoon frustrerende anti-apple fanboyism.

Je kunt video alleen full-screen afspelen als de aspect ratio van het filmpje precies overeen komt met die van het scherm. Als dat afwijkt kun je dus een van drie dingen doen:

• Scalen (met balken aan de zijkanten of boven- en onderkant)
• croppen (full-screen maar je mist wat)
• Stretchen (full-screen maar warped).

Er zijn geen andere opties. Dus wat wil je dan? Dat ze en full-screen doen en alles tegelijk laten zien en niets distorten? DAT KAN NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CyBeR schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:46:
Jezus, als't aan jullie lag zou die telefoon precies hetzelfde zijn als alle andere telefoons:

• 4:3 scherm
• fysiek tobo
• stylus
• Kut-UI
• veel te dik (alleen dan vanwege de 80GB hdd + GPS die er in moet)
• Enzovoort enzovoort

Ik zie hier precies hetzelfde gebeuren als bij alle andere nonstandaard producten die apple geïntroduceerd heeft. Denk aan de iPod shuffle: 'geen scherm! willik nie'. iPod video: 'speelt geen divx! willik nie!'. iMac: 'videokaart niet vervangbaar! willik nie!' En toch zijn alle genoemde producten retepopulair.

Jullie vergelijken altijd alleen maar met de producten die al op de markt zijn, en dat is nu juist waar apple niet heen wil omdat ze die producten niet goed genoeg vinden. Leer alsjeblieft eens een concept te begrijpen.
Nou dingen zoals dat bij video er gewoon stukken afgecropt worden vind ik toch onacceptabel. Maargoed, noem mij maar raar. Blijkbaar accepteert men dat hier wel.

En als je een beter product op de markt wil brengen zal je dit toch moeten toetsen aan de overige apparaten die op de markt beschikbaar zijn, nietwaar?
Verder vind ik het wel een mooi apparaatje hoor. Maar qua video moet je dus niks verwachten, imo.
CyBeR schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:48:
[...]

Je kunt video alleen full-screen afspelen als de aspect ratio van het filmpje precies overeen komt met die van het scherm. Als dat afwijkt kun je dus een van drie dingen doen:

Er zijn geen andere opties. Dus wat wil je dan? Dat ze en full-screen doen en alles tegelijk laten zien en niets distorten? DAT KAN NIET.
Oh. Dan begreep ik het even verkeerd. Ik dacht dat video _altijd_ gecropt werd. In de native resolutie is dat dus niet het geval? Dan neem ik die negatieve woorden terug. Dan is het gewoon een kwestie van je video goed resizen voordat je het op de iPhone zet (of in het juiste formaat kopen, waar Apple vast wel mee zal komen)
Vraag ik me toch af hoe je een 3:2 resolutie widescreen krijgt?

[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 14-01-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
RoD schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:49:
[...]

Nou dingen zoals dat bij video er gewoon stukken afgecropt worden vind ik toch onacceptabel. Maargoed, noem mij maar raar. Blijkbaar accepteert men dat hier wel.

En als je een beter product op de markt wil brengen zal je dit toch moeten toetsen aan de overige apparaten die op de markt beschikbaar zijn, nietwaar?
Verder vind ik het wel een mooi apparaatje hoor. Maar qua video moet je dus niks verwachten, imo.

[...]

Oh. Dan begreep ik het even verkeerd. Ik dacht dat video _altijd_ gecropt werd. In de native resolutie is dat dus niet het geval? Dan neem ik die negatieve woorden terug.
Mag ik je vragen wat jou breedbeeld tv doet met uitzendingen die niet in breedbeeld zijn?

precies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eswip schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:51:
[...]

Mag ik je vragen wat jou breedbeeld tv doet met uitzendingen die niet in breedbeeld zijn?

precies...
Balken dus?

Verder vraag ik hier gewoon hoe je je video normaal op je iPhone kunt krijgen. Kan dit misschien ook zonder gelijk een anti-apple fanboy genoemd te worden? Het is namelijk gewoon iets wat ik me afvroeg

[ Voor 31% gewijzigd door RoD op 14-01-2007 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RoD schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:49:

Oh. Dan begreep ik het even verkeerd. Ik dacht dat video _altijd_ gecropt werd. In de native resolutie is dat dus niet het geval? Dan neem ik die negatieve woorden terug.
Nee, je kunt kiezen tussen gescaled (met balken) of er op inzoomen, gecropt.

En 3:2 is wide screen: het is breder dan 4:3. 'Wide screen' betekent niet per definitie 16:9. D'r is ook nog filmformaat wide screen: 2.35:1 (omgerekend ongeveer 21:9.) 3:2 is het standaardformaat voor foto's. (Da's niet 4:3 zoals de gemiddelde digicam produceert.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CyBeR schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:53:
[...]

Nee, je kunt kiezen tussen gescaled (met balken) of er op inzoomen, gecropt.
Ok duidelijk :)
En 3:2 is wide screen: het is breder dan 4:3. 'Wide screen' betekent niet per definitie 16:9. D'r is ook nog filmformaat wide screen: 2.35:1 (omgerekend ongeveer 21:9.) 3:2 is het standaardformaat voor foto's. (Da's niet 4:3 zoals de gemiddelde digicam produceert.)
Hmm. Ok, dan ging ik daar even mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hertog schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:43:
[...]

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik verwacht dat de iPhone net zo veel accessoires krijgt als de iPod. Één daarvan kan prima een autolader + gps module zijn. Scheelt ruimte en batterij, en als je GPS nodig hebt heb je het.
Ik denk vooralsnog niet dat iemand software speciaal voor de iPhone gaat ontwikkelen. De enigste die dat misschien zou doen is Apple zelf en dan pas zouden ze een gps muis ervoor uitbrengen. Overgins zijn er al 1000e gps muizen, dus om er speciaal een te ontwikkelen lijkt mij onzin.
CyBeR schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:48:
[...]

Lekkere manier van discussie voeren heb jij. Elk woordje kritiek kan jij niet hebben en je reageerd er erg agressief op. Ik denk dan ook dat jij de fanboy bent ipv RoD. :)
Hoedje schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:22:
[...]

Toch weerleg je mijn post niet, je bevestigt het alleen maar :P.

* Hoedje komt over een ruim half jaar wel weer terug in dit topic, ben benieuwd hoe mensen er dan over denken ;)
Ik doe denk ik maar het zelfde. Mede omdat fanboys hier geen kritiek dulde en een apple-waas voor hun ogen hebben over de iPhone!

Heb deze week al 2 klanten in de winkel gehad over wanneer ik de iPhone verwacht. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:04:
[...]

Lekkere manier van discussie voeren heb jij. Elk woordje kritiek kan jij niet hebben en je reageerd er erg agressief op. Ik denk dan ook dat jij de fanboy bent ipv RoD. :)
Dat gebeurt wel eens als ik al 12x rustig iets uit probeer te leggen en nog steeds wordt 't niet begrepen. Ik kan kritiek prima hebben. Alleen misplaatste kritiek, meestal gebaseerd op ongefundeerde of simpelweg feitelijk foute argumenten ben ik niet zo'n voorstander van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:12:
[...]

Dat gebeurt wel eens als ik al 12x rustig iets uit probeer te leggen en nog steeds wordt 't niet begrepen. Ik kan kritiek prima hebben. Alleen misplaatste kritiek, meestal gebaseerd op ongefundeerde of simpelweg feitelijk foute argumenten ben ik niet zo'n voorstander van.
Ik heb in dit topic erg veel feiten voorbij zien komen. Ook veel feiten waarom dit nou niet het beste apparaat wordt dat op de markt zal komen, echter reageer jij daar steeds negatief op en roep je bij mij het gevoel op dat je blind daar voor bent. Ik denk daarom ook dat op deze manier discussievoeren niet goed is voor dit topic en het wordt dan ook geen leuke plek om hier je eigen zegje te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CyBeR schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:12:
[...]

Mja. Mijn kritiek was dus dat je niet normaal je video's kon bekijken op dat scherm. Maar dat bleek dus een foute interpretatie van de informatie die me een stuk terug werd gegeven.
Ik vond het al vreemd dat je op geen enkele manier je video "normaal" kon afspelen, maargoed, dat bleek dus gewoon niet zo te zijn :P

Opgelost zo, imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:43:
[...]

Echter moet Tom Tom for OS X dan wel door Apple goedgekeurd worden, en dat kan nog eens knap lastig worden.

Ik ben het trouwens met RoD eens, het scherm slaat nergens op. Alleen DSLR foto's kun je er fullscreen op kijken, al het andere met gescaled of gecropt worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

DaannO schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:04:
[...]

Ik denk vooralsnog niet dat iemand software speciaal voor de iPhone gaat ontwikkelen. De enigste die dat misschien zou doen is Apple zelf en dan pas zouden ze een gps muis ervoor uitbrengen. Overgins zijn er al 1000e gps muizen, dus om er speciaal een te ontwikkelen lijkt mij onzin.
Als developer kan Ik nu al melden dat dit klink klare onzin is. :) En ik kan nu ook al vertellen dat elke bluetooth muis er nu al op werkt zonder tussen komst van een driver. Zo eenvoudig is het om zo ding uit te lezen.

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:32:
[...]

Echter moet Tom Tom for OS X dan wel door Apple goedgekeurd worden, en dat kan nog eens knap lastig worden.

Ik ben het trouwens met RoD eens, het scherm slaat nergens op. Alleen DSLR foto's kun je er fullscreen op kijken, al het andere met gescaled of gecropt worden.
TomTom erop uit brengen lijkt mij ook geen probleem want er zit gewoon een ARM processor in, geen eng exotisch ding. Dat hebben ze wel eens eerder gedaan bij TomTom. En aan de eisen van Apple te voldoen is trouwens ook een koud kunstje met deze documentatie.
http://gemma.apple.com/do...le_ref/doc/uid/TP30000440

En als je het dan nog niet lukt bieden ze ook nog externe bedrijven aan om jou te helpen om op hun platform te ontwikkelen. Ze staan best wel open.

[ Voor 14% gewijzigd door Arx op 14-01-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

@Geqxon:
it knows where you are
Deze quote komt uit een vertaling van de keynotes op een site met Mac-news. In de keynotes wordt niets gezegt dat lokatiebepaling suggereerd, maar de vertaler heeft een van de stukjes uit de presentatie verkeerd begrepen.

Voorlopig kunnen we er vanuit gaan dat er geen GPS aanwezig is in het eerste model iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:06:
TomTom erop uit brengen lijkt mij ook geen probleem want er zit gewoon een ARM processor in, geen eng exotisch ding. Dat hebben ze wel eens eerder gedaan bij TomTom.
Wat maakt het type processor uit, ze hebben er toch gewoon OSX op gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:26:
[...]
Niet gewoon OSX. Ze kunnen het wel zeggen, maar dan zou je op de 4GB Iphone, nog 500mb over hebben :)

Het zal echt wel en mobile versie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:26:
[...]
Dat heeft te maken met de compiler die van de programmacode processor leesbare instructies maakt. Ofwel: om je programma uitvoerbaar te maken. Zonder een compiler voor de processor is het niet gemakkelijk om er software voor te maken. De OSX omgeving geeft gewoon de kant en klare functioneliteit (widgets, networking, security , etc.) zodat je zelf niet opnieuw het wiel hoeft uit te vinden, maar er gelijk gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik weet wel dat ik hem wel wilt halen. Lijkt me een heerlijke telefoon die gewoon echt belt en goed smst. Ik heb nu de samsung e900 en kwam er vandaag achter dat als ik een sms stuur naar een verkeerde persoon ik die sms niet meer kan annueleren. Ookal druk op de knop van annuleren of sluit ik het scherm (schuiven) ... mooi dat het smsje gewoon verstuurd wordt!@(*

Ruk. Dus een nieuwe telefoon voor over een jaar is de iPhone ideaal!

[edit]Kwam een leuke commercial tegen van de iPhone

[ Voor 12% gewijzigd door Tristan op 14-01-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PWM schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:42:
[...]

Niet gewoon OSX. Ze kunnen het wel zeggen, maar dan zou je op de 4GB Iphone, nog 500mb over hebben :)

Mensen die denken dat er een volledige OSX installatie op draait interpreteren "er draait OS X op" verkeerd :) Wat Apple daarmee bedoelt is dat er een Darwin kernel op draait (derhalve zou 't mij niets verbazen als de proc een embedded PowerPC modelletje is), en dat een aantal van de technologieën in OSX (Cocoa, Core Animation, dat soort ongein) dus ook beschikbaar is omdat die gemakkelijk toe te voegen zijn in de vorm van libraries. Het aansturen van de display zal ook gegarandeerd gewoon met Quartz gaan.
DaannO schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:16:
[...]

Ik heb in dit topic erg veel feiten voorbij zien komen. Ook veel feiten waarom dit nou niet het beste apparaat wordt dat op de markt zal komen, echter reageer jij daar steeds negatief op en roep je bij mij het gevoel op dat je blind daar voor bent. Ik denk daarom ook dat op deze manier discussievoeren niet goed is voor dit topic en het wordt dan ook geen leuke plek om hier je eigen zegje te doen. :)
Het is niet zozeer zo dat ik blind ben voor wat 't apparaat allemaal niet kan, maar dat ik juist zie wat 't wel doet. En dat zien jullie niet, zoals ik al zei in deze post: CyBeR in "iPhone gelanceerd" Jullie willen een apparaat dat alles kan en alles doet, maar realiseren je niet wat voor 'n apparaat je over zou houden als je alles wat hier genoemd wordt als 'tekortkoming van de iPhone' er in zou verwerken.

Het gaat hier om een nieuw product, dat gemaakt wordt om net even anders te zijn dan (de meeste iig) bestaande producten. Jullie willen, zo lijkt 't wel dat, de iPhone precies hetzelfde wordt als, zeg, een Palm Treo. En waarom zou je dan nog een iPhone kopen? En waarom zou Apple 'm dan nog maken?

Ik zie de kritiek op de tekortkomingen van de iPhone op dit moment voornamelijk als closed-mindedness. Eigenlijk heb ik nog bijna geen serieuze kritiek gezien die niet in de vorm is van "er zit geen <bla feature die je 1x per jaar gebruikt> in". Kan ook bijna niet, want 't apparaat is de eerstkomende 6 maanden nog niet te koop en we weten er dus nog niet genoeg van om echte inhoudelijke kritiek te geven. Ik pretendeer niet dat iPhone perfect gaat zijn. Ik weet alleen wel aan de hand van wat ik tot zover gezien heb, dat 't een stuk beter gaat zijn dan de gemiddelde telefoon die nu te krijgen is.

Verder heb ik in dit topic heel weinig feiten voorbij zien komen. Bijna alles wat gezegd is, is speculatie. De telefoon is nog niet te koop en ook nog niet door het grote publiek gebruikt. Bovendien is 'ie nog niet af want hij komt pas over 6 maanden uit. Ik garandeer je dat er tegen die tijd nog meer software features toegevoegd zijn. (Qua hardware ligt 't wel redelijk vast op 't moment dat 'ie naar de FCC gaat.)

--

Overigens qua GPS, 't zou mij niets verbazen als de Google Maps app gewoon willekeurige Bluetooth GPS muizen gaat ondersteunen. Da's idd betrekkelijk simpel te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CyBeR schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:52:

Het gaat hier om een nieuw product, dat gemaakt wordt om net even anders te zijn dan (de meeste iig) bestaande producten. Jullie willen, zo lijkt 't wel dat, de iPhone precies hetzelfde wordt als, zeg, een Palm Treo. En waarom zou je dan nog een iPhone kopen? En waarom zou Apple 'm dan nog maken?
Mensen willen dezelfde features als telefoon X, maar dan meer en beter, lijkt me logisch.
Ik zie de kritiek op de tekortkomingen van de iPhone op dit moment voornamelijk als closed-mindedness. Eigenlijk heb ik nog bijna geen serieuze kritiek gezien die niet in de vorm is van "er zit geen <bla feature die je 1x per jaar gebruikt> in". Kan ook bijna niet, want 't apparaat is de eerstkomende 6 maanden nog niet te koop en we weten er dus nog niet genoeg van om echte inhoudelijke kritiek te geven. Ik pretendeer niet dat iPhone perfect gaat zijn. Ik weet alleen wel aan de hand van wat ik tot zover gezien heb, dat 't een stuk beter gaat zijn dan de gemiddelde telefoon die nu te krijgen is.
Inhoudelijke kritiek als "functie X werkt niet goed" is simpelweg nog niet mogelijk nee. Maar kritiek als "er zit geen ... in" lijkt mij heel logisch als jij daar waarde aan hecht en telefoon X heeft het wel? Vergelijkingen met andere fabrikanten lijken me heel normaal. Op basis van vergelijkingen maak je toch je keuze of je voor de iPhone gaat of voor telefoon X.
Het is imo wel zo dat het geen standaardapparaatje is. Het is wel een zeer stijlvol mooi apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:42:
[...]

Mac OS X != OS X
OS X
De versie van OS X op de iPhone is anders dan Mac OS X voor computers. Het betreft een speciale mobiele versie. Zo is Core Animation op OS X in de iPhone reeds aanwezig, terwijl dit in Mac OS X pas in 10.5 ingebouwd zal zijn.
Bron: MacWereld.nl

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier reacties gelezen die claimen dat de iPhone te groot zou zijn om handig in gebruik te zijn als gsm...

Natuurlijk is dit nonsens :) Er is namelijk ook een grens waarop een apparaat nog bruikbaar is als draagbare multimedia speler. (video-foto's-animaties allerhande). Eveneens vlot webbrowsen zoals in de voorstelling werd gedaan wordt alleen maar moeilijker.

En hou er daarbij ook rekening mee dat een vinger niet zo dun is als een stylus. En ik vraag mij af op basis waarvan je de conclusie zou maken dat de iPhone te groot is. Op de apple pagina, waar je een hand ziet die de iPhone vast houdt, vind ik alles netjes geproportioneerd en zeker niet te groot.

En omdat het hele front een scherm is kan je ook een lekker groot scherm maken zonder het apparaat belachelijke proporties te geven. Plaats een scherm met die fysieke oppervlakte in een gsm met onderaan nog 40% van de oppervlakte aan toetsen, en zie dan wat gigantisch apparaat je maakt.

En resolutie en dergelijke kan me totaal niet schelen, fysieke schermgrootte is what it is all about. Zeker als je een fotootje of filmpje wil zien. Anders kan je net zo goed naar een geanimeerde postzegel kijken.

Ook in de handen van steve op de keynote vond ik het er niet groot uit zien. Als dit al groot is dan vraag ik mij af met welk soort smartphones jullie rondlopen. Blackberry's en consoorten zijn minstens even groot maar moeten het wel doen met een kleiner scherm.

Anyway, @hydraulic phunk... Als het echt is, wat kan je zeggen over vette vingerafdrukken op het schermpje en kan je het gemakkelijk wegpoetsen (met éénder welk materiaal). Dat kan je toch wel kwijt vermoed ik? En waarom kan je er nog niet mee bellen. (just basic bellen, daar zou ik al tevreden mee zijn). Is het ding gesimlocked op cingular? Is het formaat simkaart anders in VS en hier. Onder voorbehoud dat dit ding echt is natuurlijk :) (en indien wel: you &#é&"@"" lucky bastard :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:20

Blaz0r

:)

Wel een iphone maar geen nieuwe iMac, kan je die ook niet regelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:19:
Er zijn maar enkele iPhones gemaakt en tijdens de Macworld waren er maar 3 of 4. Ook al worden er meerdere varianten geshopt, ik geloof het pas wanneer het juni is en de iPhone in de V.S. verkocht wordt. Dan pas is er een mogelijkheid om er aan te komen.
Even naast of het plaatje nou wel of niet geshopped is;
Apple heeft een release over heel Amerika in 5-6 maanden. Denk je echt dat ze op dit moment al hun testwerk doen met 3 van deze apparaatjes? :D
Natuurlijk niet, 3 of 4 iPhones zou daarvoor niet voldoende zijn, je wilt die dingen testen op een bijna oneindig aantal scenario's, waaronder gebruik in het buitenland. (want tja, Amerikanen kunnen ook naar het buitenland reizen nietwaar?)

Dus really, wat is er zo vreemd aan dat Apple test-exemplaren verspreid onder een kleine hoeveelheid mensen?

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.