om direct te zeggen "er klopt geen zak van", daar vind ik jouw tegenpunten net iets te zwak voor.
alle vragen zijn imo vrij correct beantwoord,
een NO staat voor de huidige situatie... zoals ie is voorgesteld. dan vind ik jouw opmerkingen niet correct omdat je speculeert (waarschijnlijk heb je wel gelijk, maar dat kan je niet met 100% zekerheid zeggen)
ik kon ook niet bij de release van iPod 5G zeggen "will the screen have a brightness setting?: no, but it will arrive in august 2006 in the new firmware"
imo haalt de FAQ erg sterke punten aan die deze telefoon toch niet zo wonderbaarlijk maken zoals jobs hem wilt doen blijken.
@ Cyber:
"Het hele 'iPhone' gebeuren is verder alleen door ons gebruikt:"
---> heb je de keynote al eens bekeken?! ze zijn ervan overtuigd dat ze de naam gewoon mogen rippen zonder gevolgen?'t is niet omdat iedereen mij bij m'n bijnaam noemt, dat deze ook op m'n paspoort komt te staan hé.
"En aangezien je die software erbij krijgt (zover je die nog niet had gezien dat 't gratis is) kun je ook niet spreken van koppelverkoop. Bovendien, ik kan m'n printer toch ook niet gebruiken zonder drivers?"
--->ja, de software is gratis, maar de hele Store waardoor ze honderduizenden klanten lokken is niet gratis, en WERKT ALLEEN MET iTUNES, iPOD en "iPHONE" (onder voorbehoud)
ik als iPodbezitter voelde me flink genaaid omdat ik af moest van WMP en Winamp. iTunes is niet slecht hoor, maar zuipt geheugen, werkt traag en vaak erg onlogisch, en ik word niet graag geforceerd...
oja, en een printer wordt wel gekoppeld aan inkt (waar de fabrikanten hun winst uithalen (door de printers at low-low-prices te verkopen als lokmiddel) (best toevallige overeenkomst hé

)
"Had je liever een harde schijf in je iPhone gehad dan? Meer dan 8GB flash in een dergelijk apparaat is kostentechnisch gewoon niet haalbaar."
--->sja, dan sla ik hem wel over aangezien ik al amper toekom met m'n 30gb... Alleen al m'n top rated (5 sterren) neemt al 9.14GB in beslag op m'n iPod...
oké, het is te doen hoor met 8gb... we zijn luxe gewoon hé

het is sowieso wel prachtig dat ze het kunnen in zo'n all-in-one apparaat.
"Ja, ik ga als bedrijf elke kutcodec die bestaat ondersteunen op m'n apparaatjes als er veel betere codecs zijn (h.264, AAC)."
---> ik zeg niet dat het slechte codecs zijn, maar euhm... divx, xvid, wmv, wma, Flac, Ogg; zijn KUTCODECS??

toch straf dat de halve wereld ze gebruikt zonder enige verplichting...
h.264 en aac zijn erg goed, dat vind ik ook; maar tis zoals iemand anders reeds zei, sommige zijn zelfs gratis om te implementeren, en zou ons héél wat encodeerwerk besparen.
maarnee, Apple wilt per sé die 2 codecs doorduwen.
"Namen en octrooien (Het Nederlandse woord voor patent) hebben geen drol met elkaar te maken, dat ten eerste. Ten tweede, de codenaam voor het product was iTV. Waarom? Zie m'n eerste paragraaf. Maar inderdaad omdat ITV en eyeTV en dergelijke al bestaan (en ook daadwerkelijk gebruikt worden, itt de drie weken geleden geïntroduceerde Linksys iPhone) kon dat niet, dus daarom maar AppleTV. De codenaam is ws. door iedereen binnen Apple een aantal maanden gebruikt om naar het product te refereren. Dat zit dus enigszins vastgeroest. Als jij op dat toneel stond zou je het ook een paar keer fout zeggen."
--> "ITV
2 launched on
7 December 1998 and is ITV’s younger entertainment channel"
dus, ITV bestond al van voor 1998. Als ik nu een nieuwe zoekrobot wil maken, hmm ik denk dat ik hem codename Google ga noemen... ow, sorry als ik dan op m'n officiële wereldwijde presentatie die op alle sites vermeld zal staan, en dus zo eindeloos veel gratis publiciteit oplevert, zeker 30x Google zeg en maar 6x musbacksearch (de officiële naam)
en je weet dat je hiermee een ander bedrijf erg kloot... dan vind ik dat érg slordig en bovendien arrogant. Dat wil niet zeggen dat ik het geen goed product vind hoor, die appleTV heeft heel wat potentieel, alleen ben je imo goedkoper en beter af met een lange kabel van je apple/pc naar je tv om dan Frontrow of een mediacenter applicatie te draaien.. (zit je niet vast aan alleen iTunes als je op pc werkt, zo doe ik het al jaaren thuis)