iPhone gelanceerd

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.147 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Die telefoon moet door de FCC gekeurd worden. Dit heeft te maken met dat er een telefoon in zit en dat je niet zomaar apparaten mag maken die radiogolven kunnen zenden/ontvangen. Dit moet dus eerst goedgekeurd worden wat de nodige tijd met zich mee brengt.

Verder zie ik niet in wat al die distributeurs enzo met de telefoon te maken hebben, ze gaan dit apparaat gewoon via de website en de Apple stores verkopen, net als de iPod. Dan heb je ook zo min mogelijk last van mensen die hun eigen graantje mee willen pikken. Die dingen worden ook gewoon direct vanuit Shanghai verstuurd net als je iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

DaannO schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:04:
[...]

Een nieuwe punt van kritiek.

Het is niet alleen de keuring die Apple allemaal moet regelen. Er komt zo veel meer bij kijken:

• Distribeteurs
• Verkoop punten
• Providers
• Marges
• Concurentie prijs

Enz enz. Ik zie namelijk niet in dat deze telefoon snel geleverd gaat worden, en als ze zeggen dat het rond december zal zijn, dan moet je van februari uitgaan. Dan komt er nog bij of hij alleen in de macshop zal worden verkocht. Als dat zo is dan moet Apple deals gaan maken met de Nederlandse providers. Dit zal uitstel betekenen voor het apparaat.

Mocht ze het bij TPH T4T of BC gaan verkopen, dan moeten ze rekening houden met marges en nog 100 en 1 dingen.

Het is voor een nieuwe speler op de markt erg lastig om tot het werkelijke verkopen te komen. Ik denk dat we dan minstens een jaar verder zijn. :)
In de VS komen ze zowel in de Apple stores als in de Cingular stores. In NL zullen ze ook wel een deal sluiten met één telco., en ze dus ook alleen in die winkel aanbieden (en in die ene Applestore...)
Stereotomy schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:41:
[...]

Met de iPods, zeker, eens. Zeker toen met de iPod shuffle, en nu iPod Nano.

Maar op dit moment, en de eerste paar jaar, zeker niet met de iPhone. Veel en veels te duur. Wel realistisch blijven dat je vader, je vriendin, je oma misschien geen 700 EUR willen uitgeven aan een ding waarvan alleen jij weet hoe het werkt. :)

Nichemarkt. Young, tech-savvy consumers. :)
Steve Jobs zei dat Apple ging voor 1% marktaandeel in 2008...

Hij liet ook een grafiek zien: er worden per jaar 26 mln. consoles verkocht, zoveel miljoen mp3-spelers etc. en bijna 1 miljard GSM's; dus 1% GSM markt was ongeveer net zoveel units als de halve mp3-speler markt...daarom maar 1% wat op +/- 10mln. iPhone's neerkwam.

Wel enigszins laf; zal hij in 2008 wel trots zijn dat 'ie 2% aandeel heeft...had van Apple verwacht dat ze iets ambitieuzer zouden zijn, zeker mer zo'n apparaat... }:O

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ach, laat ik het zo zien. Met 1% marktaandeel is de iPhone wel meteen het best verkochte model van alle modellen samen ;)

Het zal ze waarschijnlijk lukken ook als ze hun beloftes waar kunnen maken en alles werkt zoals het hoort. Ben ook benieuwd straks of de normale gebruiker wel overweg kan met de iPhone, maar dat terzijde.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:11

Hertog

Aut bibat, aut abeat

leokennis schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:16:
[...]
Wel enigszins laf; zal hij in 2008 wel trots zijn dat 'ie 2% aandeel heeft...had van Apple verwacht dat ze iets ambitieuzer zouden zijn, zeker mer zo'n apparaat... }:O
Je kunt het ook anders zien: 1% = 10 miljoen telefoons, en dat is niet gek voor een nieuw apparaat in de hogere sfeer van de markt. Vergeet niet dat alle goedkope telefoontjes ook bij die 1 miljard in zitten, en het grootste deel van de mensen loopt niet met een 700+ euro telefoon rond.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hertog schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:38:
[...]

Je kunt het ook anders zien: 1% = 10 miljoen telefoons, en dat is niet gek voor een nieuw apparaat in de hogere sfeer van de markt. Vergeet niet dat alle goedkope telefoontjes ook bij die 1 miljard in zitten, en het grootste deel van de mensen loopt niet met een 700+ euro telefoon rond.
Oké dat klopt...maar in zowel de mp3-speler markt als de GSM-markt zijn vraag en aanbod op elkaar afgestemd (niemand zit met overschotten ofzo), en bestrijkt Apple het hoge(re) segment (wat meer bij de GSM's dan bij de mp3-spelers). Dus Apple zou, net zoals ze dat bij de iPod doen, wel wat hoger mogen richten...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
leokennis schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:47:
[...]

Oké dat klopt...maar in zowel de mp3-speler markt als de GSM-markt zijn vraag en aanbod op elkaar afgestemd (niemand zit met overschotten ofzo), en bestrijkt Apple het hoge(re) segment (wat meer bij de GSM's dan bij de mp3-spelers). Dus Apple zou, net zoals ze dat bij de iPod doen, wel wat hoger mogen richten...
Hoger richten is het domste wat je kan doen. Je wil altijd een doel halen, dus stel je ook een doel waarvan je zeker weet dat je hem haalt.

Verder concureert de iPhone met maar een klein percentage van al die telefoons, namelijk alleen de smartphones.. dan is het percentage wel ineens een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
[...]

Het is niet alleen de keuring die Apple allemaal moet regelen. Er komt zo veel meer bij kijken:

• Distribeteurs
Dat doen ze zelf.. Apple stores / Apple premium resellers / Online / Cingular store / Telecom bedrijf dat in europa het mag gaan doen
• Verkoop punten
Zie punt hierboven...
• Providers
Hier zijn ze al mee in gesprek, geloof me..
• Marges
Is al bekend.. Apple weet heel goed wat ze wil..
• Concurentie prijs
Apple concureert niet zo met prijs.. meer met kwaliteit..

Enz enz. Ik zie namelijk niet in dat deze telefoon snel geleverd gaat worden, en als ze zeggen dat het rond december zal zijn, dan moet je van februari uitgaan. Dan komt er nog bij of hij alleen in de macshop zal worden verkocht. Als dat zo is dan moet Apple deals gaan maken met de Nederlandse providers. Dit zal uitstel betekenen voor het apparaat.
Apple houd zich, in tegenstelling tot vele andere bedrijven, wel aan haar woord als het gaat om release dates..

Mocht ze het bij TPH T4T of BC gaan verkopen, dan moeten ze rekening houden met marges en nog 100 en 1 dingen.

Het is voor een nieuwe speler op de markt erg lastig om tot het werkelijke verkopen te komen. Ik denk dat we dan minstens een jaar verder zijn. :)
Ik vraag me af of je uberhaupt wel iets van Apple af weet en of je de keynote hebt gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Eswip schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:12:
[...]
Verder concureert de iPhone met maar een klein percentage van al die telefoons, namelijk alleen de smartphones.. dan is het percentage wel ineens een stuk hoger.
Denk je. Ik heb tot nu geen smartphone genomen omdat ik A geen Windows op m'n mobiel wil en B geen Nokia interface blief. De interface van de iPhone lijkt me daarentegen geweldig makkelijk om mee te werken dus voor mij zou dit een super optie wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Wannapuf schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:16:
[...]

Denk je. Ik heb tot nu geen smartphone genomen omdat ik A geen Windows op m'n mobiel wil en B geen Nokia interface blief. De interface van de iPhone lijkt me daarentegen geweldig makkelijk om mee te werken dus voor mij zou dit een super optie wezen.
maar er zijn niet heel veel mensen zoals jij, die een paar honderd euro voor een telefoon neerleggen, wanneer ze er 1 gratis bij een abbo kunnen krijgen die ook een 2MP camera heeft...

Ik verwacht dat Apple, net als met de iPod, binnen een aantal jaar met wat nieuwe, low end, telefoons komt.. die dan ook wat goedkoper zijn. Hetzelfde wat ze ook gedaan hebben met de iPod..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Ik denk dat dat wel meevalt. Bij vodafone krijg je al een qtek smartphone voor 30 euro icm 2 jarig abbo. Het lijkt me stug dat ze opeens andere prijzen zouden gaan rekenen voor de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Eswip schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:12:
[...]

Hoger richten is het domste wat je kan doen. Je wil altijd een doel halen, dus stel je ook een doel waarvan je zeker weet dat je hem haalt.

Tja...oké dan is mijn doel in mijn leven om een beter beroep te krijgen dan fietsventieldopjesopdraaier...weet ik tenminste zeker dat ik mijn doel haal 8)7 Iets ambitieuzer mag wel...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

kiddyl schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:29:
Ach, laat ik het zo zien. Met 1% marktaandeel is de iPhone wel meteen het best verkochte model van alle modellen samen ;)
Bedoel je met alle modellen van andere producenten (Nokia, etc) meegenomen? Dan vindt ik het juist best ambitieus :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Klopt. Van alle modellen die nu op de markt zijn. 10M stuks van 1 model is niet weinig. Nokia heeft zoveel marktaandeel mede omdat ze ook zo veel modellen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 19:51
[...]

• Distribeteurs
• Verkoop punten
• Providers
• Marges
• Concurentie prijs

Kritiek op mij of op Apple?

Supplychain is zo opgezet no problemo! Kost je hooguit twee maanden.
Providers moeten alleen testen, ik snap het probleem niet zo wat jullie hebben met die providers... ze moeten alleen kijken of het ding werkt op hun netwerk... kan apple desnoods zelf!

Deals met providers zijn niet zo zeer nodig... losse verkoop kan gewoon in een shop!

Een iPod wordt toch ook verkocht in een Dixons en een Mediamarkt en niet alleen de applestore ik zie het probleem niet zo! Gewoon neer pleuren bij groothandels en een vaste prijs hanteren wat ze met de iPod ook doen...

Dat ze er over na moeten denken oke! Maar daar hadden ze blijkbaar 2,5 jaar de tijd al voor!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nils7 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:14:
[...]
...

Deals met providers zijn niet zo zeer nodig... losse verkoop kan gewoon in een shop!

Een iPod wordt toch ook verkocht in een Dixons en een Mediamarkt en niet alleen de applestore ik zie het probleem niet zo! Gewoon neer pleuren bij groothandels en een vaste prijs hanteren wat ze met de iPod ook doen...

Dat ze er over na moeten denken oke! Maar daar hadden ze blijkbaar 2,5 jaar de tijd al voor!
De mogelijkheden van de iPhone hangt mede af van technieken die de provider moet ondersteunen. De "visual voicemail" kan alleen maar op een iPhone i.c.m. Cingular. Partijen zijn hiermee afhankelijk van elkaar, vandaar de samenwerking. Hoe Apple dat in Europa gaat doen moeten we afwachten. Ze kunnen het weglaten of een provider vinden die dit ook gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, die "Visual Voicemail", dat kan ook met de Sidekick van T-Mobile. Niks nieuws aan. En inderdaad: Dat kan alleen i.c.m. Cingular.

Een iPhone met een aanbieder anders dan Cingular is zonde, je mist dan veel functies van je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Eswip schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:23:
Ik verwacht dat Apple, net als met de iPod, binnen een aantal jaar met wat nieuwe, low end, telefoons komt.. die dan ook wat goedkoper zijn. Hetzelfde wat ze ook gedaan hebben met de iPod..
Ja..dan komt er een iPhone Shuffle.. Je drukt op de belknop en dan is t maar afwachten wie je aan de lijn krijgt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleD1980 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:37:
[...]

Ja..dan komt er een iPhone Shuffle.. Je drukt op de belknop en dan is t maar afwachten wie je aan de lijn krijgt! :P
:D _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

[...]

Echt waar :+ allemaal bullshit reacties van mensen die het wel f betere weten.
Maar deze slaat op alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

"And the iPod Shuffle is our most wearable phone." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Oké, met deze lach ik ff plat :p

Zou het met tijd niet mogelijk zijn om voorbeeld een smsbericht in te spreken? Met behulp van voice recognition software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Stereotomy schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:52:
Wakker worden! :> Wat heeft scherpte voor praktisch nut als je letters maar 0,1 mm hoog zijn?

- "Kijk, mijn PDA heeft een scherm met zo'n hoog ppi dat ik LEESBARE letters kan produceren die 0.1mm hoog zijn"
-- "Oh vet, dan pak ik mijn loep er even bij om online de krant te lezen!"

:+

En voor grotere letters heb je - oh ja :z - genoeg aan een lagere resolutie. En op een gegeven moment zie je het verschil tussen een 600 en 1200 dpi foto niet meer op papier, laat staan op een scherm. Zonder loep. :P

Je zit maar te praten over vector graphics en scaling terwijl daar de clou van het verhaal helemaal niet in zit. 8)7
Eigenlijk ben ik het grotendeels wel met je eens. Tuurlijk, letters van 5px hoog op 400PPI, waarom zou je dat willen. Een scherm van 1280x800 op 3,5", belachelijk! Waarom zou iemand zoiets duurs en onnodigs produceren? Ik heb ook wel door dat een letter van 5px hoog op 400PPI niet te lezen is.

Omdat je dan een interface hebt die zich niet meer hoeft aan te passen aan de resolutie van een client apparaat, maar zich kan aanpassen aan de wensen van de consument, zonder scherpte en leesbaarheid te verliezen. Iemand kan er dus zelf voor kiezen om die letters op 1mm,2mm,3mm of 10mm te lezen, en ze blijven allemaal even scherp. Dit heeft met alleen tekst weinig nut inderdaad, maar het is wel leuk om een foto op 300DPI native te kunnen bekijken op een scherm, of een film in HD kwaliteit etc etc.

Moet je je voorstellen wat men kan als je een satteliet foto neemt van laten we zeggen 50MP, en je die native weergeeft op een 40" plasma. Dan is het alsof je naar een foto zit te kijken die gedrukt is op 800DPI, op een 40" vel.

Hoge resolutie op traditionele schermen is niet onnodig, of overbodig. Sterker nog, we ontwikkelen telkens hogere resoluties op hetzelfde formaat schermen, en die worden door fabrikanten met open handen ontvangen. En nee jongen, daarbij wordt de tekst niet steeds kleiner (resolutie onafhankelijk enzo). Laat die pixelvisie toch los.

[ Voor 58% gewijzigd door Matias op 11-01-2007 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Zoals ik al eerder zei, maar dat was voordat ik wist wat de release van deze apparaatjes zou zijn: Apple gaat hiermee de telecom markt op zijn kop zetten; en nogmaals, dat zei ik voordat ik wist dat het pas eind 2007 zou worden voordat de apparaten in Europa op de markt komen. Het is een rare zet, dat ze nu al alles van de iPhone weergeven, het geeft bedrijven als Motorola, Nokia, Microsoft, Sony-Ericsson etc. de ruimte om iets vergelijkbaars te ontwikkelen en op de markt te brengen.
'PATENDED' werd eerder op de presentatie gezegd, maar wat is nou zo 'patended', de bediening, a'la, maar voor de rest blijft het een smartphone, die wellicht wat smarter is, qua bediening.
Dat is overigens zonder meer een dikke pré, een user-interface waar men op zal kwijlen, dat is immers altijd al een big selling-point van Apple geweest. Met deze technologie zal het nog beter uit de verf komen, intuitief en snel, is het credo. En dat is dan ook precies wat ik wil aantonen, het is niet de inhoud of de functionaliteit die het hem zal doen, uiteindeljik kiest het gros van de gebruikers voor dat, wat er het mooiste uit ziet, dat wat de trend is, en dat wat hij of haar partner het leukst zou vinden. Allerlei subjectieve, emotionele waarden, is dat waar de eindgebruiker zich aan vastklampt. Met dit product maakt Apple het 'vastklampen' wat eenvoudiger en makkeljiker toegankelijk, en daarmee wint Apple wederom het publiek voor de 'super-iPod'.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

iPod heeft de eerste claim al aan z'n broek hangen!
Er is 'n bedrijf dat beweert de naam 'iPhone' jaren geleden al vastgelegd te hebben _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mja, Cisco..

Cisco kennende verwacht ik geen grote rechtzaken.
Volgens mij zijn Apple en Cisco wel vriendjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wat ik me ook afvraag: Touchscreen en geen stylus...
Vingerbediening --> vet scherm qua smerigheid!?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 06:16
CLB schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:10:
Er is 'n bedrijf dat beweert de naam 'iPhone' jaren geleden al vastgelegd te hebben _/-\o_
ze hebben zelfs al sinds december een product op de markt dat de naam iphone draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 18:44
m3gA schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:19:
[...]

ze hebben zelfs al sinds december een product op de markt dat de naam iphone draagt.
en cisco is ook vandaag een lawsuit tegen apple begonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:10:
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik kwam een interessante link tegen over de mogelijke schermleverancier van de iPhone en wellicht was het helemaal niet Apple die het wiel opnieuw heeft uitgevonden:

http://www.slashgear.com/...e-community-072392.php/2/

En nog een andere telefoon die erg lijkt op de iPhone (of omgekeerd) De LG KE850

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilport.hu/files/image_5/size_460/21817.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik weet dat jij een Zune hebt, en 'dus' iets tegen iPod/Apple. Ik weet dat iemand in 'jullie' Zune topic iets te vaak vergelijkingen met de iPhone aan het maken is, en dat is niet erg netjes. Maar om dan met twee nietszeggende posts te doen alsof dit 'stoer' of 'net goed' is, is ook weer wat overdreven, nietwaar?

En verder: gisteren zei iemand van Cisco nog dat Apple en Cisco dicht bij een deal waren. Apple verkoopt nog helemaal niets onder de merknaam iPhone, voor hetzelfde geld is dit een werknaam. Net zoals iTV, wat akelig veel op Elgato's EyeTV leek, en waarvan Elgato ook had gezegd dat het waarschijnlijk tot een rechtszaak zou komen als die naam zou blijven.

De timing van de rechtszaak doet dan ook eerder denken aan een publiciteitsstunt, en lijkt me geen echt gevaar voor Apple en de telefoon, hoe hij ook gaat heten uiteindelijk. Iemand op een ander forum dacht zelfs dat het om een publiciteitsstunt van beide kanten ging, die uiteindelijk wel met een sisser (lees: schikking) af zal lopen. Een redenatie die overigens ook al op de FP genoemd wordt.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Hertog schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:40:
[...]

De timing van de rechtszaak doet dan ook eerder denken aan een publiciteitsstunt, en lijkt me geen echt gevaar voor Apple en de telefoon, hoe hij ook gaat heten uiteindelijk. Iemand op een ander forum dacht zelfs dat het om een publiciteitsstunt van beide kanten ging, die uiteindelijk wel met een sisser (lees: schikking) af zal lopen. Een redenatie die overigens ook al op de FP genoemd wordt.
Ik denk eerder dat Cisco even flink wil cashen (bv. een percentage van de verkopen) en dat Apple via de rechtzaak op een goedkopere manier de naam in handen wil krijgen. Een rechtzaak is duur en kan te lang duren voor Apple.

[ Voor 3% gewijzigd door m3gA op 11-01-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
CLB schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:16:
Wat ik me ook afvraag: Touchscreen en geen stylus...
Vingerbediening --> vet scherm qua smerigheid!?
Mijn Treo V750 is ook altijd vettig. En die bedien ik met de stylus maar je huid (je oren dus bij het bellen) zorgen al dat het smerig wordt. als het licht aanstaat zie je er verder niks van.

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 11-01-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Was dit filmpje van de iPhone in actie al voorbij gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

JC schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:40:
Was dit filmpje van de iPhone in actie al voorbij gekomen?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
m3gA schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:29:
[...]

Mijn Treo V750 is ook altijd vettig. En die bedien ik met de stylus maar je huid (je oren dus bij het bellen) zorgen al dat het smerig wordt. als het licht aanstaat zie je er verder niks van.
Er wordt wel gezegd dat Apple er voor gezorgd heeft dat vette vlekken door het materiaal grotendeels voorkomen worden. Wellicht dus dat het hier niet zo erg is. Al kan ik me niet voorstellen dat er helemaal geen vlekken op komen. Het blijven toch je "vieze vette" vingers...
Ben wel benieuwd of Apple die claim enigszins waar kan maken. Niets zo irritant als een vies scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ben ook benieuwd of deze net zo kras gevoelig word als de ipods..
op ipod ben ik het zuinigst, en er zitten toch het meeste krassen op :Z

en hoop ook dat er wel 3rd part apps voor komen. anders is ie toch een stuk minder aantrekkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

E-Mile schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 06:26:
Zoals ik al eerder zei, maar dat was voordat ik wist wat de release van deze apparaatjes zou zijn: Apple gaat hiermee de telecom markt op zijn kop zetten; en nogmaals, dat zei ik voordat ik wist dat het pas eind 2007 zou worden voordat de apparaten in Europa op de markt komen. Het is een rare zet, dat ze nu al alles van de iPhone weergeven, het geeft bedrijven als Motorola, Nokia, Microsoft, Sony-Ericsson etc. de ruimte om iets vergelijkbaars te ontwikkelen en op de markt te brengen.
'PATENDED' werd eerder op de presentatie gezegd, maar wat is nou zo 'patended', de bediening, a'la, maar voor de rest blijft het een smartphone, die wellicht wat smarter is, qua bediening.
[...]
Apple heeft meer dan 200 patenten aangevraagd op de iPhone. Dat zullen wel niet allemaal wereldschokkende zijn (ze zullen bijv. de icoontjes wel gepatenteerd hebben), maar ik weet bijna zeker dat deze patenten de concurrentie verbieden om bijvoorbeeld bepaalde gestures (unlocken telefoon, vergroten plaatjes), weergaven (SMS als conversatie weergeven) en technieken (automatisch overschakelen van GRPS-->WiFi indien aanwezig) te gebruiken...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
leokennis schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:08:
[...]

Apple heeft meer dan 200 patenten aangevraagd op de iPhone. Dat zullen wel niet allemaal wereldschokkende zijn (ze zullen bijv. de icoontjes wel gepatenteerd hebben), maar ik weet bijna zeker dat deze patenten de concurrentie verbieden om bijvoorbeeld bepaalde gestures (unlocken telefoon, vergroten plaatjes), weergaven (SMS als conversatie weergeven) en technieken (automatisch overschakelen van GRPS-->WiFi indien aanwezig) te gebruiken...
overschakelen van GPRS naar WIFI is zoiets iedere telefoonaanbieder mee bezig, zoek eens op UMA. SMS als converstatie weergeven doet mijn treo ook en volgens kan de nokia 3310 dit al.

[ Voor 6% gewijzigd door m3gA op 11-01-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
DarkChylde schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:07:
ben ook benieuwd of deze net zo kras gevoelig word als de ipods..
op ipod ben ik het zuinigst, en er zitten toch het meeste krassen op :Z

en hoop ook dat er wel 3rd part apps voor komen. anders is ie toch een stuk minder aantrekkelijk
Maar het nadeel van de iPhone is overigens wel dat de invoer via aanraking gebeurt. De gebruikelijke beschermhoesjes en socks zullen hier dus geen oplossing bieden lijkt me. Laten we dan maar hopen dat Apple nu voor een solidere bovenlaag kiest. Mag ook wel voor dat bedrag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Roamor schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:10:
[...]

Maar het nadeel van de iPhone is overigens wel dat de invoer via aanraking gebeurt. De gebruikelijke beschermhoesjes en socks zullen hier dus geen oplossing bieden lijkt me. Laten we dan maar hopen dat Apple nu voor een solidere bovenlaag kiest. Mag ook wel voor dat bedrag. :P
Socks niet idd maar door de gemiddelde screenprotector heen kun je ook touchscreens gebruiken, dus dat moet hier ook geen groot probleem zijn.

Niet dat ik van plan ben een hoesje te gebruiken.. Heb je zo'n mooi apparaat plak je er zo'n lelijk stuk plastic omheen. Dan liever wat krasjes. En tegen échte beschadigingen helpt zo'n beetje plastic of textiel ook niet trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 11-01-2007 12:28 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Roamor schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:10:
[...]

nou, het scherm hoeft geen probleem te zijn. screen protectors genoeg.
maar ik heb een hekel aan hoesje om mijn gsm, worden ze alleen groter van.
dus ik hoop dat de behuizing valbestendig is, en een beetje mooi blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ok, dat wist ik niet. Ik zou zo'n mooi apparaat ook niet willen vervuilen met een hoesje, hoe beschermend het ook mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond het wel toepasselijk hierbij, het is ook een beetje zo. Als je ziet hoe Steve Jobs telkens een nieuw product introduceert. Hoe hij daar vanvoor op het podium staat...

Afbeeldingslocatie: http://www.phosted.com/0701/walthandelsman.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opzich moet ik zeggen dat kwa invoer een kruising tussen de (mijninziens geniaal bedacht, maar afschuwelijk uitgewerkte :X) Motorola A780 en de invoer van dit beestje mij wél zeer interessant zou overkomen.

Dan kan je namelijk, indien de klep dicht zit, gewoon invoeren als een standaard (smart-)phone, en kan je zodra de klep open gaat gaan invoeren op de innovatie i-phone manier (welke toch meer geschikt is voor de media zaken waarvoor je het grote scherm gebruikt).
Daarbij geen last van krassen in je broek :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hertog schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:40:
Ik weet dat jij een Zune hebt, en 'dus' iets tegen iPod/Apple. Ik weet dat iemand in 'jullie' Zune topic iets te vaak vergelijkingen met de iPhone aan het maken is, en dat is niet erg netjes. Maar om dan met twee nietszeggende posts te doen alsof dit 'stoer' of 'net goed' is, is ook weer wat overdreven, nietwaar?
Ik begrijp je echt niet helemaal?
Ik heb 'n Zune, dat is 100% waar! Ik heb 'n iPod video 30GB gehad, dat is 100% waar!
En ook is het 100% waar dat ik de Zune vele malen beter vind dan de iPod video 30GB!

Deze iPhone vind ik persoonlijk een zeer mooi apparaatje qua design/ functies en ik zal zeker overwegen om 'm aan te gaan schaffen als er wat andere functies op / bij komen. Zo vind ik 8GB tegenwoordig echt te weinig. Dat zijn 10 filmpjes / 30 albums en hij is vol. Ook vind ik 'm nog erg groot qua PDA/ telefoon. M"n huidige PDA (de Qtek S200) heeft 'n schermpje van 2,8" en dat is nog lekker te handhaven aan je oor. Ook zal de prijs in 't begin gigantisch hoog zijn en om nou 'n PDA/ telefoon te kopen a 800 euro (wat ik persoonlijk denk) is me net te.

Maar ik begrijp je m'n 'twee nietszeggende posts niet' ?
Die eerste post is de eerste melding in dit topic dat Apple 'n claim aan z'n broek heeft hangen.
De tweede post is 'n >:) waarmee ik reageerde op 't gequote bericht. Ik had dat namelijk al eerder gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

m3gA schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:10:
[...]

overschakelen van GPRS naar WIFI is zoiets iedere telefoonaanbieder mee bezig, zoek eens op UMA. SMS als converstatie weergeven doet mijn treo ook en volgens kan de nokia 3310 dit al.
Ik zeg niet dat her persé die patenten zijn, maar als reactie op E-Mile wilde ik aangeven dat er meer valt te patenteren dan "de bediening", en dat die bediening zelf waarschijnlijk ook in meerdere patenten is beschermd.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
leokennis schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:18:
[...]

Ik zeg niet dat her persé die patenten zijn, maar als reactie op E-Mile wilde ik aangeven dat er meer valt te patenteren dan "de bediening", en dat die bediening zelf waarschijnlijk ook in meerdere patenten is beschermd.
Dat snap ik wel maar de bediening blijkt volgens engadget al verdacht veel op de LG KE850 te lijken dus ik ben benieuwd hoe dat loopt .. ben trouwens ook benieuwd naar het eindresultaat van de Iphone aangezien er nog niemand echt mee heeft mogen spelen (op een paar journalisten na voor een paar minuten) - ik moet toegeven dat ie er gelikt uitziet.

Is er trouwens iets bekend over de hardware (processor etc) van de Iphone?

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 11-01-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Laatst online: 21:33
Weet iemand trouwens of er A2DP op de iPhone zit? Is toch eigenlijk wel een must tegen die tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
heuker schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:12:
Weet iemand trouwens of er A2DP op de iPhone zit? Is toch eigenlijk wel een must tegen die tijd...
als ik deze site mag geloven wel
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/3981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Voornamelijk de integratie met iCal lijkt me fantastisch. Gebruik momenteel een SE M600i, maar deze heeft geen iSync ondersteuning.

De prijs is prima. Waarschijnlijk komt Apple in 2008 met een eenvoudiger versie (goedkoper) op de markt. De iPhone is momenteel zo verschrikkelijk geavanceerd dat je nu eenmaal aardig wat geld moet neerleggen voor het apparaat.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Zware Unit schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:42:
Voornamelijk de integratie met iCal lijkt me fantastisch. Gebruik momenteel een SE M600i, maar deze heeft geen iSync ondersteuning.
Kan wel hoor..... moet je maar even zoeken met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

CLB schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:18:
[...]
Maar ik begrijp je m'n 'twee nietszeggende posts niet' ?
Die eerste post is de eerste melding in dit topic dat Apple 'n claim aan z'n broek heeft hangen.
De tweede post is 'n >:) waarmee ik reageerde op 't gequote bericht. Ik had dat namelijk al eerder gepost
Op een post van jezelf reageren met alleen een smiley voegt niet veel toe. _/-\o_ achter een zin waarin je schrijft dat een ander bedrijf de merknaam iPhone in handen had evenmin, vooral niet als je de rest van het topic even doorkijkt en ziet dat allang gemeld is dat Cisco die naam heeft. Als je dan het nieuwtje wil melden dat ze nu Apple aanklagen, wat inderdaad nieuw is (en iets anders dan een claim aan de broek hebben hangen, maar dat terzijde) post dan een linkje naar het nieuwsbericht. Vandaar nietszeggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Ik wil nog even reageren op de touch-screen discussie. Ik ben het in principe met de mensen een die zeggen dat je zeg maar feedback van je toetsenbord wil. Iets indrukken werkt gewoon fijn. Omdat ik al lange tijd de iPod 3Generatie heb, ben ik echter touchpad gewend, en ik vind het prima hoor? Ik heb dan ook geen enkel probleem met de LG Chocolate. Wel is het fijn dat je een klik aan kan zetten op de iPod. Dat zouden ze dan met de Chocolate en de iPhone ook moeten doen! dat scheelt echt al een heel stuk omdat je wel feedback van de touchpad krijgt!

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ik hoop stiekem eigenlijk dat ze voor sms'en en misschien zelfs mailen gewoon een numeriek toetsenbordje met T9 op het scherm knallen.. ik ben dat nu zo gewend dat ik daar bijna net zo snel in ben als gewoon typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Kwartjuh schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:55:
Ik wil nog even reageren op de touch-screen discussie. Ik ben het in principe met de mensen een die zeggen dat je zeg maar feedback van je toetsenbord wil. Iets indrukken werkt gewoon fijn. Omdat ik al lange tijd de iPod 3Generatie heb, ben ik echter touchpad gewend, en ik vind het prima hoor? Ik heb dan ook geen enkel probleem met de LG Chocolate. Wel is het fijn dat je een klik aan kan zetten op de iPod. Dat zouden ze dan met de Chocolate en de iPhone ook moeten doen! dat scheelt echt al een heel stuk omdat je wel feedback van de touchpad krijgt!
We hebben het hier over een volwaardig qwerty toetsenbord op een breedte van een paar cm. Kijk, bij een numeriek toetsenbord heb je maar 9 toetsen op een redelijk groot oppervlak. Dan zou ik ook zeggen: maakt bijna niks uit of je voelt dat je een knop indrukt of niet.

Maar minitoetsjes van een paar mm over een smalle strook? Nee, die wil ik kunnen voelen. Natuurlijk gaat Apple claimen dat het werkt. Sterker, het eerste tekst op het presentatiescherm was: "works like magic". Oh. Dus je kunt er ook mee toveren. :+

Genoeg reden om sceptisch erover te zijn: mensen die het apparaat een uur hebben mogen uitproberen zijn ook sceptisch. Het is wachten totdat de productiemodellen van de band rollen en mensen een weekje mogen oefenen met dit ding. Maar om aan te nemen "dat het goed werkt want Apple zegt dat het goed werkt" is natuurlijk quatsch.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Matias schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 02:59:
[...]

Hoge resolutie op traditionele schermen is niet onnodig, of overbodig. Sterker nog, we ontwikkelen telkens hogere resoluties op hetzelfde formaat schermen, en die worden door fabrikanten met open handen ontvangen. En nee jongen, daarbij wordt de tekst niet steeds kleiner (resolutie onafhankelijk enzo). Laat die pixelvisie toch los.
:D

Ongelovelijk hoe dik dat bord is wat voor je kop hangt. Overduidelijk geen technische student geweest, maar een ontwerper. :')

De grootte van de letters bepaal je toch zelf! Ik zeg, voor de laatste keer, dat het menselijk oog een grens heeft. Letters kleiner dan een bepaalde grootte is door het oplossend vermogen van het menselijk oog niet meer te onderscheiden. Daardoor heeft het geen zin om domweg de ppi te verhogen: er is een grens! Een scherm met 4000 ppi voor een Smartphone heeft geen bestaansrecht! Je ziet het verschil met 3000 ppi op zo'n schermpje van een Smartphone echt niet meer zonder vergrootglas.

En bazel toch niet de hele tijd over "resolutie onafhankelijkheid" en dergelijke. De juiste generieke benaming daarvoor is vector graphics. En guess what? Die graphics zijn ook nog opgebouwd uit pixels. Hetzelfde - in jouw woorden - 'resolutie onafhankelijke' plaatje ziet er op een 120x120 3.5" scherm toch heel wat anders uit dan een 640x640 3.5" scherm, namelijk veel blokkeriger. Maar dat doet NIETS af van het feit te maken dat het menselijk oog geen verschil kan zien tussen een 3000 dpi en 4000 dpi scherm, wat de basis is van deze discussie!

Ga maar eens naar de bibliotheek toe, vraag of je wat microfiches mag hebben en probeer die eens zonder vergroting te lezen. Gaat goed he? Microfiches hebben ook een enorm hoog dpi. En volgens jou kun je het aantal dpi lekker onbeperkt verhogen want dan kunnen die letters steeds kleiner maar toch leesbaar worden geschreven. Dat wou je toch? :X Oh, wacht, grotere letters zeg je nu, om het leesbaar te houden zonder vergrotingsmachine? Ja, dan heb je ook niet een oneindig hoge dpi nodig, suffie. 8)7

Ik kan hier niet met jou over discussieren, want je snapt het gewoon niet, of je wilt het niet snappen.

[ Voor 36% gewijzigd door Stereotomy op 11-01-2007 18:12 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
4000PPI? waarom ga je er vanuit dat ik t over 4000 heb. Of oneindig hoog, ik heb het continu gehad over 400 (resoluties waarbij een menselijk oog nog enigzins onderscheid maakt tussen zwart en wit, daar valt 400 ruim onder ;) ). Ik snap je punt heel goed, en ik ben het er ook mee eens. Dat leg ik zelfs uit in mn vorige post. Daarin geeft ik ook argumenten voor mijn standpunt. Maar inderdaad, deze discussie gaat nergens naartoe. :)

Edit: nieuws: Westinghouse toont quad-hdtv met resolutie van 2160p

[ Voor 72% gewijzigd door Matias op 11-01-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 12:14
CLB schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:18:
[...]

Deze iPhone vind ik persoonlijk een zeer mooi apparaatje qua design/ functies en ik zal zeker overwegen om 'm aan te gaan schaffen als er wat andere functies op / bij komen. Zo vind ik 8GB tegenwoordig echt te weinig. Dat zijn 10 filmpjes / 30 albums en hij is vol. Ook vind ik 'm nog erg groot qua PDA/ telefoon. M"n huidige PDA (de Qtek S200) heeft 'n schermpje van 2,8" en dat is nog lekker te handhaven aan je oor. Ook zal de prijs in 't begin gigantisch hoog zijn en om nou 'n PDA/ telefoon te kopen a 800 euro (wat ik persoonlijk denk) is me net te.
Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar ik heb het feit dat ik niet al mijn muziek op een mediaplayer kan zetten intussen geaccepteerd. Als de iPhone net zo'n trend word als de iPod zullen een aantal mensen misschien niet eens zijn telefoon vol krijgen met muziek.
Over de grootte ben ik het wel met je eens, een S100/200 is eigenlijk al groot, en zoals de woordvoerder van apple op het filmpje van CBS de telefoon vasthoud ziet er niet zo handig uit.
Soms heb ik ook geen tijd om m'n PDA met 2 handen te bedienen.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Stereotomy schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:54:
[...]

We hebben het hier over een volwaardig qwerty toetsenbord op een breedte van een paar cm. Kijk, bij een numeriek toetsenbord heb je maar 9 toetsen op een redelijk groot oppervlak. Dan zou ik ook zeggen: maakt bijna niks uit of je voelt dat je een knop indrukt of niet.

Maar minitoetsjes van een paar mm over een smalle strook? Nee, die wil ik kunnen voelen. Natuurlijk gaat Apple claimen dat het werkt. Sterker, het eerste tekst op het presentatiescherm was: "works like magic". Oh. Dus je kunt er ook mee toveren. :+

Genoeg reden om sceptisch erover te zijn: mensen die het apparaat een uur hebben mogen uitproberen zijn ook sceptisch. Het is wachten totdat de productiemodellen van de band rollen en mensen een weekje mogen oefenen met dit ding. Maar om aan te nemen "dat het goed werkt want Apple zegt dat het goed werkt" is natuurlijk quatsch.
Apple geeft wel aan dat ze heel veel onderzoek gedaan hebben naar wat het makkelijkste is.. Dus het is niet dat ze zoiets zomaar doen. Hier is echt wel onderzoek naar gedaan... Dat wil niet zeggen dat ik er dan ook meteen vanuit ga dat het fantastisch werkt, maar ik heb wel vertrouwen in Apple dat het redelijk werkt, en dat als je het eenmaal gewend bent, het super snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Stereotomy schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:58:
[...]

Een scherm met 4000 ppi voor een Smartphone heeft geen bestaansrecht! Je ziet het verschil met 3000 ppi op zo'n schermpje van een Smartphone echt niet meer zonder vergrootglas.
[...]
Ik kan hier niet met jou over discussieren, want je snapt het gewoon niet, of je wilt het niet snappen.
Ik zie je dit topic ditzelfde echt een oneindig aantal keer noemen en je hebt theoretisch volledig gelijk. Maar dit is echt totaal niet relevant voor de iPhone. Het gaat hier niet over dusdanig hoge resoluties dat het verschil niet te zien is.

Ik heb hier een laptop met een resolutie van 110ppi en een pda met een resolutie van 200ppi (3,7" 640x480). Het verschil is enorm. De PDA imponeert aanzienlijk scherper en leest veel prettiger. De letters zijn ongeveer even groot.

De conclusie is dus gewoon dat je gelijk hebt als je zegt dat het geen nut heeft om resoluties eindeloos te verhogen. Maar aangezien we het hier niet hebben over "0,1mm hoge letters" of "het verschil tussen 3000 en 4000dpi", maar om 160dpi versus ~72-100dpi, is dat totaal niet relevant. Het hele argument gaat nergens over.

Je staat trouwens wel lekker open in discussies getuige je opleidingsopmerking en je laatste zin.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Red schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:47:
[...]

Kan wel hoor..... moet je maar even zoeken met Google.
ik heb 't vaak zat gezocht (heb zelf ook een SE M600i) en tot nu toe nog niet kunnen vinden, zeer irritant. Enige dat werkt is gewoon Bluetooth overdracht...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al meer info over de ARM cpu die in de iPhone zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:21:
Voor de mensen die de ringtone willen: ik heb met behulp van Audacity de ringtone proberen samen te stellen. Het is redelijk gelukt, al heb ik niet de volledige ringtone kunnen herstellen omdat Jobs er door moest praten :+

Voor de mensen die hem willen:
Hier is hij in mp3 formaat: http://users.fulladsl.be/...e%20ringtone%20longer.mp3
En hier is het stukje dat ik geknipt heb uit de keynote voor de mensen die er aan willen werken: http://users.fulladsl.be/...io%2020070110%201727.aiff

Er zit een rare 'klik' op het einde, maar dat hoor je toch niet op je telefoon speaker :P
Hierbij mijn bijdrage. In de keynote op 24 minuten en nog wat seconden hoor je namelijk ook een keer de ringtone zonder dat Steve Jobs er tussen door praat....

http://www.redhead.nl/leon/filedump/iphoneringtone.wav

Overigens kon ik zo snel geen programma vinden om de directe bron op te nemen, dus heb dmv van Audacity de keynote even opgenomen en even wat gefilterd, versterkt etc. etc. Maar als er nog opmerkingen en suggesties zijn. Be my guest!

ik ben geen Audacity prof, tweede keer dat ik er mee werk dus het kan zijn dat ik hem iets te strak noise profile erover heen heb gezet en het daardoor blikkerig klinkt, maar ja dat klinken alle telefoons sowieso wel >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Red op 11-01-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Echter is de MHZ nog niet bekend. Ik hoop dat het om 400mhz gaat, anders ben ik bang dat ze achter de feiten zullen aanlopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Krijgen wij hier hem dan vroeger dan gedacht. Q4 zei men tijdens keynote, maar in Amerika gebruikt men een ander systeem dan hier (het boekjaar wordt daar eerder afgesloten). Zou dus kunnen dat hij hier al in Augustus is. Iemand die wat info weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Laatst online: 04-09 22:20

Blaz0r

:)

Heeft iemand van jullie mischien een andere link naar de keynote dan die van apple zelf (deze).
Deze krijg ik namenlijk niet aan de praat, quicktime start op en doet net of hij gaat laden maar het programma gebruikt daarna verder geen bandbreedte meer.
Ik dacht eerst dat het er aan lag dat de serverload te hoog was maar dat is nu niet meer lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
F e r o x schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:20:
Krijgen wij hier hem dan vroeger dan gedacht. Q4 zei men tijdens keynote, maar in Amerika gebruikt men een ander systeem dan hier (het boekjaar wordt daar eerder afgesloten). Zou dus kunnen dat hij hier al in Augustus is. Iemand die wat info weet?
Boekjaar is voor ieder bedrijf anders.. Q4 boekjaar is bij Apple juli, augustus, september.. Q4 van 2007 is overal gelijk, en is dus gewoon oktober, november, december..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Laatst online: 04-09 22:20

Blaz0r

:)

Bedankt voor de link! ( nog wel ff itunes installeren :) )

hmm volgens mij staat hij daar op dit moment ook niet op, of moet hij nog geplaatst worden?

[ Voor 18% gewijzigd door Blaz0r op 12-01-2007 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Volgens mij is dit de meest besproken telefoon van het afgelopen jaar zo onderhand (neej niet eigenwijs doen en zeggen het is pas 12 dagen oud!)!

Overal zie je topics, nieuws items... geruchten, feitjes maar ook complete leugens!

Ik hoop dat ie er op 3GSM is dan zullen we eens gaan "speulen" O+

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
Toevoeging: "Our sources indicate that the iPhone is based on a Samsung ARM CPU core along with a DSP for certain real-time effects. The unit apparently runs Darwin, the OS X core, and a subset of other portions of OS X, compiled for the ARM processor. The iPhone does not run a full implementation of OS X."

Bron: http://www.ipodhacks.com/article.php?sid=2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nils7 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 01:33:
Volgens mij is dit de meest besproken telefoon van het afgelopen jaar zo onderhand
ergens vind ik dit gemeen van Apple.
Ze hebben de rechtnaam niet van "iPhone" waardoor ze nu worden gedagvaard... ondertussen gebruikt IEDEREEN iPhone, raakt het al zo ingeburgerd als de iPod, dus als apple een dwangsom moet betalen en bvb de naam moet veranderen naar ApplePhone, zal toch iedereen iPhone blijven zeggen, omdat het zo ingeburgerd is, en zo gemakkelijk is.

Dit is erg gemeen tegenover Cisco die de naam al bezit sinds '98 of vroeger zelfs (96?). Als ik Cisco was, ik zorgde ervoor dat het woord iPhone hen een serieuze hap uit de appel gaf.

het is een mooi toestel, maar dit is NIET mooi van het bedrijf.
Wat ook niet mooi is is de rasechte koppelverkoop en koppelfunctionaliteit. (incl monopolie provider)

iCal, iPhoto, iTunes, heel iLife , heel apple is nodig om alle functies een beetje fatsoenlijk te laten draaien...

ook bvb appleTV

~(of iTV zoals Jobs hem zelf zo vaak noemt.... is dus OOK gepikt van ander bedrijf ITV dat digitale uitzendingen doet in amerika geloof ik. Hij zegt het zo vaak dat je zelf moeite krijgt om nog appleTV te zeggen... wat dus verbale patentschennis is zoals wss ook met iPhone zal gebeuren.)~

ziet er leuk uit, maar:
geen asf, geen wmv, geen mpeg, geen mpeg, geen .... geen AVI (divx, xvid, cinepak whatever) geen opensource

ENKEL aac, mp3, MP4 en natuurlijk .mov ... Enkel syncen met iTunes!! ooit moet dit bedrijf toch eens tegen de lamp lopen????

al bij al is het voor de rest wel een mooi toestel, alleen wat krap qua geheugen voor mij als (!)Video(!)-iPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Al die apple apps werken voor mij anders prima. Wil je dat niet koop die telefoon dan niet. Snap dat soort argumenten nooit zo.

Kracht van apple zit nou juist in die naadloze koppeling. Alhoewel ik ook wel voor meer videocodecs ben vooral bij de iTV (goh doe ik het zelf ook :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Stereotomy schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:54:
[...]
Je hebt gelijk. Voornamelijk het touchscreen zorgt voor extra problemen. Bij Palminfocenter las ik:
And then we come to messaging. In short: don't bother. Jobs slowly picked his way through a text message with one finger, and even the much-vaunted predictive text didn't help. You won't be able to gently rest your thumbs, Treo-style, on the virtual keyboard. Instead, you'll have to keep them hovering above the touchscreen and use your thumbtips to hit the keys. I could see it very quickly tiring your thumbs and possibly even causing long-term thumb or wrist injuries.
Naast de iPodduim straks ook iPhoneduimen en -polsen :P

[ Voor 3% gewijzigd door GlowMouse op 12-01-2007 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat het nog extra onlogisch maakt is dat het voor m'n gevoel zeer simpel opgelost kan worden door gewoon van portrait naar landscape mode te gaan tijdens het sms-en. Elke duim de helft van je toetsenbord en in het midden je bericht; daarmee heb je niet alleen maar oppervlak om te tikken, het gaat ook nog eens sneller (mits multi-touch naar behoren functioneert).

Kan overigens zijn dat die mode tijdens het sms-en al een mogelijkheid is? Moet de keynote nog steeds bekijken (hit me :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 02:36:
[...]

ergens vind ik dit gemeen van Apple.
Ik niet.

Apple heeft namelijk slechts een keer eerder semi-publiek de naam iPhone gebruikt: toen ze iphone.org registreerden in 1999. Sindsdien nooit meer, tot de introductie dus.

Het hele 'iPhone' gebeuren is verder alleen door ons gebruikt: ze hebben al een iMac, iPod, iLife, iWork, iAlles en er was een gerucht over een telefoon van Apple. Ja, welke naam zou ik daar nou aan hangen? ApplePhone? Nee, iPhone.

Dat Cisco een bedrijf heeft overgekocht dat die naam al in 1996 heeft geregistreerd is leuk, maar volgens mij komen verder alle iProducten bij Apple vandaan.
Wat ook niet mooi is is de rasechte koppelverkoop en koppelfunctionaliteit. (incl monopolie provider)
Dat mag in de VS. Hier niet.
iCal, iPhoto, iTunes, heel iLife , heel apple is nodig om alle functies een beetje fatsoenlijk te laten draaien...
Nee hoor. Ik kan rustig in m'n iPhone kalenderitems invoeren, foto's maken (d'r zit notabene een camera in), etc. Alleen muziek moet, net als bij de iPod, via iTunes. En aangezien je die software erbij krijgt (zover je die nog niet had gezien dat 't gratis is) kun je ook niet spreken van koppelverkoop. Bovendien, ik kan m'n printer toch ook niet gebruiken zonder drivers?
ook bvb appleTV

~(of iTV zoals Jobs hem zelf zo vaak noemt.... is dus OOK gepikt van ander bedrijf ITV dat digitale uitzendingen doet in amerika geloof ik. Hij zegt het zo vaak dat je zelf moeite krijgt om nog appleTV te zeggen... wat dus verbale patentschennis is zoals wss ook met iPhone zal gebeuren.)~
Namen en octrooien (Het Nederlandse woord voor patent) hebben geen drol met elkaar te maken, dat ten eerste. Ten tweede, de codenaam voor het product was iTV. Waarom? Zie m'n eerste paragraaf. Maar inderdaad omdat ITV en eyeTV en dergelijke al bestaan (en ook daadwerkelijk gebruikt worden, itt de drie weken geleden geïntroduceerde Linksys iPhone) kon dat niet, dus daarom maar AppleTV. De codenaam is ws. door iedereen binnen Apple een aantal maanden gebruikt om naar het product te refereren. Dat zit dus enigszins vastgeroest. Als jij op dat toneel stond zou je het ook een paar keer fout zeggen.
ziet er leuk uit, maar:
geen asf, geen wmv, geen mpeg, geen mpeg, geen .... geen AVI (divx, xvid, cinepak whatever) geen opensource

ENKEL aac, mp3, MP4 en natuurlijk .mov ... Enkel syncen met iTunes!! ooit moet dit bedrijf toch eens tegen de lamp lopen????
Ja, ik ga als bedrijf elke kutcodec die bestaat ondersteunen op m'n apparaatjes als er veel betere codecs zijn (h.264, AAC). En nogmaals, m'n printer werkt toch ook niet zonder drivers?
al bij al is het voor de rest wel een mooi toestel, alleen wat krap qua geheugen voor mij als (!)Video(!)-iPod
Had je liever een harde schijf in je iPhone gehad dan? Meer dan 8GB flash in een dergelijk apparaat is kostentechnisch gewoon niet haalbaar.
GlowMouse schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 02:46:
[...]

Je hebt gelijk. Voornamelijk het touchscreen zorgt voor extra problemen. Bij Palminfocenter las ik:

[...]
Jobs ging er inderdaad wat langzaam doorheen, omdat 'ie de iPhone probeerde vast te houden op een manier zoals je dat gewoonlijk niet zou doen. Kijk naar de demo filmpjes op apple.com, daar zie je bij sms het tobo met twee vingers (aannemelijk duimen) gebruikt worden. Op die manier kan 't, zeker na een paar keer oefenen, al een stuk sneller dan met je wijsvinger. Probeer eens op je toetsenbord te typen met alleen een enkele wijsvinger en zie hoe snel je bent.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 02:54:
Wat het nog extra onlogisch maakt is dat het voor m'n gevoel zeer simpel opgelost kan worden door gewoon van portrait naar landscape mode te gaan tijdens het sms-en. Elke duim de helft van je toetsenbord en in het midden je bericht; daarmee heb je niet alleen maar oppervlak om te tikken, het gaat ook nog eens sneller (mits multi-touch naar behoren functioneert).

Kan overigens zijn dat die mode tijdens het sms-en al een mogelijkheid is? Moet de keynote nog steeds bekijken (hit me :P )
Daar maak je het alleen maar moeilijker mee. Mensen zijn een QWERTY (of azerty, weetikveel) toetsenbord gewend. Kunnen ze retesnel op typen omdat ze weten waar de letters zich bevinden. Door het toetsenbord in tweeën te delen schop je dat in de war. Bovendien is SMS nou niet direct bedoeld om boeken in te schrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
CyBeR schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 03:02:
[...]

Ik niet.

Apple heeft namelijk slechts een keer eerder semi-publiek de naam iPhone gebruikt: toen ze iphone.org registreerden in 1999. Sindsdien nooit meer, tot de introductie dus.

Het hele 'iPhone' gebeuren is verder alleen door ons gebruikt: ze hebben al een iMac, iPod, iLife, iWork, iAlles en er was een gerucht over een telefoon van Apple. Ja, welke naam zou ik daar nou aan hangen? ApplePhone? Nee, iPhone.

Dat Cisco een bedrijf heeft overgekocht dat die naam al in 1996 heeft geregistreerd is leuk, maar volgens mij komen verder alle iProducten bij Apple vandaan.
Omdat je een I in je producten gebruikt geeft je niet meteen recht op alle namen die daarop lijken. (een rechter zal hetzelfde denken) Je geeft zelf al aan dat er ook een Itv is en in de loop der jaren hebben andere fabrikanten ook soortgelijke namen gebruiken. Wat ik zover kan lezen op ongeveer alle sites is dat Apple waarschijnlijk de rechtzaak gaat verliezen. Lijkt me slimmer om aan te sturen op een overeenkomst of schikking met Cisco. Ze hadden beter de telefoon pas kunnen aankondigen na dat de naam beschikbaar was want ze geven Cisco zo een betere positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Laatst online: 19:31
Prima link bedankt.

Zouden nu alle Keynotes zo binnen komen? leuk voor de AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil met jou wel een wedje aangaan. Kijk naar Windows. Alles wat er aan sites op het internet staan die maar enigzins op Windows lijken of gerelateerd zijn aan Windows worden met een aanmaning verblijd. Reageren ze niet dan komt er een rechtzaak en die winnen ze altijd. Zo zal het ook met iPhone gaan. De rechter zal echt belang hechten aan die i in iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Laatst online: 22-05-2024
Phone Shows Apple’s Impact on Consumer Products
SAN FRANCISCO, Jan. 11 — Apple’s new iPhone appears to be the clearest statement yet of what Steve Jobs’s impact has been on consumer electronics.
It is not that he invents new technologies. He refines existing ones.

Mr. Jobs himself acknowledged that when asked during an interview on Tuesday whether he thought the iPhone represented a trend toward the convergence of computing and communications.

“I don’t want people to think of this as a computer,” he said. “I think of it as reinventing the phone.”

If the iPhone succeeds commercially, it will be new proof of Mr. Jobs’s power and influence over the world’s consumer marketplace.

Indeed, at times he seems to be able to defy gravity.

But while his design ideas have frequently been runaway successes, there have also been striking failures.

[...]

In a similar fashion, Mr. Jobs is gambling that people will pay a premium ($499 or $599) for the iPhone and appears to have sought to limit its expandability.

The device is not currently compatible with the faster 3G wireless data networks that are driving sharp gains in cellular revenues in the United States, although several Apple insiders said the phone could be upgraded to 3G with software if Apple later decides to do so.

Moreover, Mr. Jobs also appears to be restricting the potential for third-party software developers to write applications for the new handset — from ringtones to word processors.

To be sure, this strategy has not limited the success of the iPod, which has become the defining hand-held consumer appliance and fashion statement in the last half-decade. The world of digital cellular phones, however, is rapidly becoming a simple extension of the world of personal computing. The leading handset makers — Microsoft, Motorola, Nokia, Palm, Research in Motion, Samsung and Sony Ericsson — are all pushing in the direction of making their devices increasingly look like PCs you can put in your pocket.

Mr. Jobs is moving in that direction, too, but it appears that he wants to control his device much more closely than his competitors.

“We define everything that is on the phone,” he said. “You don’t want your phone to be like a PC. The last thing you want is to have loaded three apps on your phone and then you go to make a call and it doesn’t work anymore. These are more like iPods than they are like computers.”

The iPhone, he insisted, would not look like the rest of the wireless industry.

“These are devices that need to work, and you can’t do that if you load any software on them,” he said. “That doesn’t mean there’s not going to be software to buy that you can load on them coming from us. It doesn’t mean we have to write it all, but it means it has to be more of a controlled environment.”

Software developers at Macworld Expo, the trade show where Mr. Jobs made the iPhone announcement, said they were taking a wait-and-see attitude about the phone. Several noted that much of the phone’s usability will depend on what added functions Apple decides to place in the version of the Safari Web browser that is part of the system.

If there is a Adobe Flash player available for the iPhone, and if it supports the Internet standards that are being widely used by the developers of a proliferating array of Web services, Apple’s decision to restrict software development may not matter.

Indeed, Mr. Jobs appears already to have made believers out of many industry analysts and independent researchers.

“He’s competing as he always has, as an integrated-consumer-device maker who lets other people deal with the rest of the stuff,” said Michael J. Kleeman, a former telecommunications industry executive who is now a researcher at the University of California, San Diego. “He gets to leverage other people’s capital investments.”

There are still a number of intriguing unanswered questions about the design of the system, and analysts said the real design of the device will not be fully comprehended until the iPhone is in users’ hands in June.

Is it a phone, a PC, or something entirely new? For instance, despite the fact that the phone has high-speed digital Wi-Fi capability built in, Mr. Jobs was coy about how that capability would be used.

During an interview on Tuesday, he said that Apple had not decided whether to enable a voice-over-Internet service like Skype — a potentially divisive issue for Cingular, the exclusive carrier for the iPhone, because it could come at the expense of cellular voice revenue.

Also, it is not clear how far Mr. Jobs will go in letting the device begin to replace the PC and Macintosh for users who have no need to sit in front of a desk or carry a portable computer.

It is possible that Apple’s chief executive has found a way to step into the chasm between the two worlds and profitably fill it.

“Apple is in a unique position to build a winning personal device that really fulfills the missing promise here,” said Michael Hawley, a software designer who is a former member of the M.I.T. faculty and a friend of Mr. Jobs.
Ok.....dat zuigt beetje hard......geen eigen apps er op, alles wat er op komt is van Apple zelf....

Reden: Het ding moet werken, en cingular is paranoide dat een applicatie hun gehele west-coast netwerk down brengt (zegt dat niet heel erg veel over hun netwerk?)

[ Voor 13% gewijzigd door sariel op 12-01-2007 09:20 ]

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:10:
[...]

Ik wil met jou wel een wedje aangaan. Kijk naar Windows. Alles wat er aan sites op het internet staan die maar enigzins op Windows lijken of gerelateerd zijn aan Windows worden met een aanmaning verblijd. Reageren ze niet dan komt er een rechtzaak en die winnen ze altijd. Zo zal het ook met iPhone gaan. De rechter zal echt belang hechten aan die i in iPhone.
Deze vergelijking trekt op niks. Microsoft komt met een gigantisch legertje advocaten aan bij een particulier. Deze maakt geen schijn van kans en wordt kapot geprocedeert. Cisco en Apple hebben beide een goede legal-afdeling en weten hoe de wet werkt en zover ik het gesnapt hebt maakt Apple weinig kans op de naam. Als de rechter trouwens belang hecht aan de I zou Cisco volgens jouw denkwijze aanspraak mogen maken op de naam Ipod aangezien daar een I in zit en cisco al vanaf 96 de naam Iphone heeft. (vanaf 96 heeft een bedrijf de naam geregistreerd en is overgenomen in 2000 door cisco)

[ Voor 19% gewijzigd door m3gA op 12-01-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Afbeeldingslocatie: http://high5.net/comic/JOT/910.gif
:+
Haha de laatste 10 foto's is het allemaal 9.41 8)7 die werkt snel ;)
sariel schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:19:
[...]

Ok.....dat zuigt beetje hard......geen eigen apps er op, alles wat er op komt is van Apple zelf....

Reden: Het ding moet werken, en cingular is paranoide dat een applicatie hun gehele west-coast netwerk down brengt (zegt dat niet heel erg veel over hun netwerk?)
Tja...aan de ene kant snap ik het wel; aangezien de software en hardware in elkaar verstrengeld zijn kan software dat verkloten. In tegenstelling tot de meeste GSM's ben je bij deze afhenkelijk van de knoppen die de programmeur jouw biedt...behalve dan die home-knop. Plus het feit dat je dan straks mensen hebben die een Jamba-game aan het spelen zijn en klagen dat ze niet doorhadden dat ze gebeld werden vanwege de brakke programmering die telefoontjes niet doorgaf...

Aan de andere kant vind ik het ook niet helemaal aan Apple om te bepalen wat je wel/niet op de telefoon mag zetten.

Toch denk ik dat het een goede zet is; minder software, en alleen gekeurde software=minder problemen, en 99% zal verder niets missen ofzo. Al snap ik heel goed dat het lullig is als jij die 1% bent :) Maar aan de andere kant; Apple is er nooit geweest voor die 1% die hun systeem willen tweaken en die allemaal custom software draaien. Die moeten maar Linux installeren op hun iPhone :P

[ Voor 8% gewijzigd door sjaakaq op 12-01-2007 10:56 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Ik niet.

Maar juridisch gezien hebben ze gewoon geen recht op de naam. Toch?
Ja, ik ga als bedrijf elke kutcodec die bestaat ondersteunen op m'n apparaatjes als er veel betere codecs zijn (h.264, AAC). En nogmaals, m'n printer werkt toch ook niet zonder drivers?
Dat is niet het punt. Xvid en Divx bieden ook prima kwaliteit én zijn bovendien veel meer gestandardiseert. Ik heb al mijn video in Xvid/Divx en ga dus echt niet 100'en GB's omzetten naar H.264. Waarom het niet gewoon ondersteunen? Xvid is zelfs een gratis codec... Wat is de moeite? Apple wil mijns inziens gewoon deze codec promoten icm de iTunes Store.
Had je liever een harde schijf in je iPhone gehad dan? Meer dan 8GB flash in een dergelijk apparaat is kostentechnisch gewoon niet haalbaar.
Ik had het liefst wel een versie met hdd gehad. Tenzij de speler er echt veel groter van werd. 8GB is imo te weinig om óók nog als muziek- en videospeler te dienen.
[...]

Omg. Die redenering van Jobs 8)7 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Dat mag in de VS. Hier niet.
Dat mag hier niet :?

Dan moet je even Vodafone bellen, en zeggen dat ze niet de Exclusieve deal voor de Palm Treo mogen hebben :)

Het gebeurd wel vaker dat 1 telefoon bij 1 specifieke telco te vinden is.

Wil je hem los kopen :? Geen probleem, kost je 2499,- :+

Je kan een telefoon heel makkelijk exlusief voor een provider houden.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 12-01-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Misschien een linkje voor in de startpost? Een FAQ met antwoorden van David Pogue over de iPhone:

The Ultimate iPhone Frequently Asked Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Wel irritant dat ie niet gewoon los te koop zal zijn in de VS...
Vuule koppelverkopers...
Mooi toestel, maar het lijkt erop dat je er dus verrekte lang op moet gaan zitten wachten :(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
The Evil Brain schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:08:
Misschien een linkje voor in de startpost? Een FAQ met antwoorden van David Pogue over de iPhone:

The Ultimate iPhone Frequently Asked Questions
Dr klopt geen zak van... even wat dingetjes eruit gelicht:

ANSWERS TO ALL YOUR QUESTIONS:
Can it be used with anything but Cingular? –No.
Is it an “unlocked” phone, so I can use it with a carrier other than Cingular? –No.
Will there be a non-Cingular version? –Not within the first two years.
Can I put my T-Mobile SIM card in it instead of Cingular? –No. Tuurlijk kan dat, of het werkt is een tweede
But what if I keep asking? Then will it be available beyond Cingular? –No. Importeer er als Amerikaan 1 uit Europa tegen de tijd!
Can it run Mac OS X programs? –No.
Can I add new programs to it? –No. Apple wants to control the look and feel and behavior of every aspect of the phone. Als Apple extra programma's aanbied kan het toch??
Does it run programs from Palm, Symbian, Windows? –No.
Does it connect to iChat? –No.
Does it have games? –No.
Is it ambidextrous? –No.
Does it have GPS? –No.
Voice recognition? Voice dialing? Voice memos? –No, although this could change by June when the phone ships. Zeg dan unknown
Does it get onto the HSDPA (3G) high-speed Internet network that Cingular has rolled out in a few cities? –No. But Steve Jobs said a later version of the iPhone will — once there’s enough HSDPA coverage in this country to justify it.
Does the Web browser support Flash or Java? –No.
Will it play music over Bluetooth? –Unknown. Ze hebben toch gezegd ERD en A2DP
Can you change the battery yourself? –No. You’ll have to send the phone in to Apple for battery replacement, just as with the iPods.
Can it open Word and Excel documents? –No. (Steve Jobs says it can open PDF files, though.)
Can you use it one-handed? –Yes, for some functions. But overall, it’s less convenient than on a phone with physical keys.
Can I make a call while driving a car? –Not as easily as on a regular cellphone with programmed speed-dial keys. (Besides–MUST you?)
Does the camera record video? –Not yet. Apple may add this feature by June. Ja dus
Does it connect to standard iPod accessories like car docks and speaker systems? –Yes!
Does it work overseas? –Yes. It’s a quad-band GSM phone, meaning you can use it in almost any country (for an added fee, of course).
Is there a Verizon version? –NO!!!!
Will they make a non-cellphone version–a widescreen touch iPod? –Nobody knows. Apple doesn’t leak product info until it’s good and ready. Vast we;
That scrolling through lists thing is glitzy, but what if I have 3,000 names in my address book? –There’s also an alphabet “index tab” down the right side of the screen, so you can jump to another spot in the list.
Is there a calendar? –Yes.
Will it sync with Outlook? –No. yes
What about airplane use? –It has a airplane mode (wireless off), just like any cellphone.
Won’t the screen get smudgy? –It does, but you don’t see it except when the screen is off. The one I played with was pretty streaky, but wiping it on my sleeve cleaned it completely.
Who on earth would buy this thing? –Obviously not people who ask this question. But that’s OK–there’s no requirement that everyone buy the iPhone. More for the rest of us!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PWM schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:51:
[...]

Dat mag hier niet :?

Dan moet je even Vodafone bellen, en zeggen dat ze niet de Exclusieve deal voor de Palm Treo mogen hebben :)

Het gebeurd wel vaker dat 1 telefoon bij 1 specifieke telco te vinden is.

Wil je hem los kopen :? Geen probleem, kost je 2499,- :+

Je kan een telefoon heel makkelijk exlusief voor een provider houden.
Een "exclusieve deal" is ook geen koppelverkoop. Het is koppelverkoop als ik die telefoon koop en ik moet dan ook een abo van een bepaalde operator erbij nemen, vaak tegen een lekker hoge prijs, omdat anders die telefoon niet werkt.

Je kunt prima een losse treo kopen en er een willekeurige SIM-kaart in proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Matias schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:25:
[HyperioN. schreef:
Ook vraag ik me af hoe ze omgaan met Bluetooth bestandsoverdracht. Vooral de wat jongeren onder ons zijn wel op de hoogte van de "hype" die momenteel gaande is onder jeugd met Bluetooth-ondersteunende telefoons (is inmiddels alweer aan het dalen, maar toch). Iedereen heeft leuke filmpjes, foto's, ringtones of complete mp3's die aan elkaar worden doorgestuurd. Gaat dit met de iPhone ook werken of moet alles vanuit iTunes geimporteerd worden zoals nu met de iPods is? Dan is deze jeugd misschien niet helemaal de beoogde doelgroep maar het zou toch jammer zijn als dit niet zou kunnen.]

Het apparaat heeft bluetooth, wat denk je zelf. (dalende trend? werk je bij een statistiekenbureau?)
Om hier toch nog even terug op te komen: ik hóóp natuurlijk dat het wel werkt, maar ik denk echter helaas van niet.. Al helemaal nu ik dit lees:
nieuws: Jobs: 'Alleen Apple-software voor iPhone'
[Jobs] zou hebben gezegd dat zelfs ringtones niet door derden geleverd mogen worden.
Ja daar zit je dan, met je superduper multifunctionele media-iPhone die geen tunes van anderen wil afspelen.. dan is de fun er ook snel af.
nils7 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:15:
[knip]
Nou.. als je dat "geen zak" vind.. Je licht 8 vragen uit, waarvan je 3 keer van je eigen antwoorden niet zeker bent en de overige 5 keer antwoord geeft op een hele andere vraag. Ga zelf lekker zo'n FAQ schrijven als je denkt beter te zijn in het bij elkaar zoeken van die informatie.

[ Voor 14% gewijzigd door HyperioN op 12-01-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat ik zelf wel erg interessant vindt is het feit (althans, zo lijkt het) dat voicemailberichten op de telefoon zelf worden opgeslagen. Je hoeft dan dus niet meer te betalen om je voicemail te beluisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

HyperioN. schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:46:
[...]

Ja daar zit je dan, met je superduper multifunctionele media-iPhone die geen tunes van anderen wil afspelen.. dan is de fun er ook snel af.
Ik kan me haast niet voorstellen dat je je iPod-muziek niet als ringtone zou kunnen instellen...oké je zult het zonder "gekke koe" en "meisje met de prei" van Jamba moeten doen... :X :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:42:
[...]Xvid is zelfs een gratis codec
De source van Xvid is gratis verkrijgbaar, dat wil niet zeggen dat het legaal is om de codec te gebruiken zonder royalties af te dragen aan MPEG-LA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

"It doesn’t mean we have to write it all, but it means it has to be more of a controlled environment.”
Ok... dat zuigt beetje hard... geen eigen apps er op, alles wat er op komt is van Apple zelf...
Beetje verkeerde interpretatie van wat er staat denk ik.

Wat jobs aangeeft is dat Apple graag controle wil over hetgeen er op de telefoon komt te staan, en niet dat ze alles zelf gaan maken zoals jij stelt. Zo kunnen ze bv een systeem hanteren waarbij ze Adobe, of weet ik veel wie, een 'licentie' geven om iPhone dingetjes te bouwen. Producenten waarbij weinig twijfel bestaat over de kwaliteit van de afgeleverde producten.

Het betekend wél dat niet iedere gek een applicatie kan maken en beschikbaar stellen voor de iPhone, waar ik persoonlijk best iets voor te zeggen vindt binnen de markt die Apple op het oog heeft. Het zou meteen hun deal met Cingular in gevaar brengen. Iemand maakt een Skype progje en tadaa, big problems.
leokennis schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:14:
oké je zult het zonder "gekke koe" en "meisje met de prei" van Jamba moeten doen... :X :P
Exactly my point :+ Als dat geen goede zaak is dan weet ik het ook niet meer :P

Maar ach, hoe lang zou het duren voor er iets van een workaround wordt gevonden en we alsnog zelf applicaties kunnen schrijven?

[ Voor 10% gewijzigd door Booster op 12-01-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
HyperioN. schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:46:
[...]

Om hier toch nog even terug op te komen: ik hóóp natuurlijk dat het wel werkt, maar ik denk echter helaas van niet.. Al helemaal nu ik dit lees:
nieuws: Jobs: 'Alleen Apple-software voor iPhone'

[...]

[...]
Nou.. als je dat "geen zak" vind.. Je licht 8 vragen uit, waarvan je 3 keer van je eigen antwoorden niet zeker bent en de overige 5 keer antwoord geeft op een hele andere vraag. Ga zelf lekker zo'n FAQ schrijven als je denkt beter te zijn in het bij elkaar zoeken van die informatie.
Ik vind een FAQ maken waarvan iets niet klopt gewoon volslagen onzin... maar het internet staat vol onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nils7 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:15:
[...]
om direct te zeggen "er klopt geen zak van", daar vind ik jouw tegenpunten net iets te zwak voor.
alle vragen zijn imo vrij correct beantwoord,

een NO staat voor de huidige situatie... zoals ie is voorgesteld. dan vind ik jouw opmerkingen niet correct omdat je speculeert (waarschijnlijk heb je wel gelijk, maar dat kan je niet met 100% zekerheid zeggen)
ik kon ook niet bij de release van iPod 5G zeggen "will the screen have a brightness setting?: no, but it will arrive in august 2006 in the new firmware"

imo haalt de FAQ erg sterke punten aan die deze telefoon toch niet zo wonderbaarlijk maken zoals jobs hem wilt doen blijken.

@ Cyber:
"Het hele 'iPhone' gebeuren is verder alleen door ons gebruikt:"
---> heb je de keynote al eens bekeken?! ze zijn ervan overtuigd dat ze de naam gewoon mogen rippen zonder gevolgen?'t is niet omdat iedereen mij bij m'n bijnaam noemt, dat deze ook op m'n paspoort komt te staan hé.

"En aangezien je die software erbij krijgt (zover je die nog niet had gezien dat 't gratis is) kun je ook niet spreken van koppelverkoop. Bovendien, ik kan m'n printer toch ook niet gebruiken zonder drivers?"
--->ja, de software is gratis, maar de hele Store waardoor ze honderduizenden klanten lokken is niet gratis, en WERKT ALLEEN MET iTUNES, iPOD en "iPHONE" (onder voorbehoud)
ik als iPodbezitter voelde me flink genaaid omdat ik af moest van WMP en Winamp. iTunes is niet slecht hoor, maar zuipt geheugen, werkt traag en vaak erg onlogisch, en ik word niet graag geforceerd...
oja, en een printer wordt wel gekoppeld aan inkt (waar de fabrikanten hun winst uithalen (door de printers at low-low-prices te verkopen als lokmiddel) (best toevallige overeenkomst hé :) )

"Had je liever een harde schijf in je iPhone gehad dan? Meer dan 8GB flash in een dergelijk apparaat is kostentechnisch gewoon niet haalbaar."
--->sja, dan sla ik hem wel over aangezien ik al amper toekom met m'n 30gb... Alleen al m'n top rated (5 sterren) neemt al 9.14GB in beslag op m'n iPod...
oké, het is te doen hoor met 8gb... we zijn luxe gewoon hé :) het is sowieso wel prachtig dat ze het kunnen in zo'n all-in-one apparaat.

"Ja, ik ga als bedrijf elke kutcodec die bestaat ondersteunen op m'n apparaatjes als er veel betere codecs zijn (h.264, AAC)."
---> ik zeg niet dat het slechte codecs zijn, maar euhm... divx, xvid, wmv, wma, Flac, Ogg; zijn KUTCODECS?? |:( toch straf dat de halve wereld ze gebruikt zonder enige verplichting...
h.264 en aac zijn erg goed, dat vind ik ook; maar tis zoals iemand anders reeds zei, sommige zijn zelfs gratis om te implementeren, en zou ons héél wat encodeerwerk besparen.
maarnee, Apple wilt per sé die 2 codecs doorduwen.

"Namen en octrooien (Het Nederlandse woord voor patent) hebben geen drol met elkaar te maken, dat ten eerste. Ten tweede, de codenaam voor het product was iTV. Waarom? Zie m'n eerste paragraaf. Maar inderdaad omdat ITV en eyeTV en dergelijke al bestaan (en ook daadwerkelijk gebruikt worden, itt de drie weken geleden geïntroduceerde Linksys iPhone) kon dat niet, dus daarom maar AppleTV. De codenaam is ws. door iedereen binnen Apple een aantal maanden gebruikt om naar het product te refereren. Dat zit dus enigszins vastgeroest. Als jij op dat toneel stond zou je het ook een paar keer fout zeggen."
--> "ITV2 launched on 7 December 1998 and is ITV’s younger entertainment channel"
dus, ITV bestond al van voor 1998. Als ik nu een nieuwe zoekrobot wil maken, hmm ik denk dat ik hem codename Google ga noemen... ow, sorry als ik dan op m'n officiële wereldwijde presentatie die op alle sites vermeld zal staan, en dus zo eindeloos veel gratis publiciteit oplevert, zeker 30x Google zeg en maar 6x musbacksearch (de officiële naam)
en je weet dat je hiermee een ander bedrijf erg kloot... dan vind ik dat érg slordig en bovendien arrogant. Dat wil niet zeggen dat ik het geen goed product vind hoor, die appleTV heeft heel wat potentieel, alleen ben je imo goedkoper en beter af met een lange kabel van je apple/pc naar je tv om dan Frontrow of een mediacenter applicatie te draaien.. (zit je niet vast aan alleen iTunes als je op pc werkt, zo doe ik het al jaaren thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of ie al langs is geweest:

Afbeeldingslocatie: http://www.tabula-rasa.nl/iphone_readymech2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:33:
[...]
@ Cyber:
"Het hele 'iPhone' gebeuren is verder alleen door ons gebruikt:"
---> heb je de keynote al eens bekeken?! ze zijn ervan overtuigd dat ze de naam gewoon mogen rippen zonder gevolgen?'t is niet omdat iedereen mij bij m'n bijnaam noemt, dat deze ook op m'n paspoort komt te staan hé.
Nee, wat ik bedoel is dat musback een beetje overdreef. De enigen die de afgelopen twee a drie jaar dit product steeds iPhone hebben genoemd zijn wij. 't is niet zo dat Apple al drie jaar loopt te adverteren met 'wij gaan een iPhone maken', maar dat wij allemaal zeiden 'Apple gaat een iPhone maken'.

"En aangezien je die software erbij krijgt (zover je die nog niet had gezien dat 't gratis is) kun je ook niet spreken van koppelverkoop. Bovendien, ik kan m'n printer toch ook niet gebruiken zonder drivers?"
--->ja, de software is gratis, maar de hele Store waardoor ze honderduizenden klanten lokken is niet gratis, en WERKT ALLEEN MET iTUNES, iPOD en "iPHONE" (onder voorbehoud)
[/]

Ja, en? Ik kan toch ook niet bij Amazon shoppen in de interface van Bol.com? En m'n CD's toch ook niet afspelen op m'n platenspeler?
ik als iPodbezitter voelde me flink genaaid omdat ik af moest van WMP en Winamp. iTunes is niet slecht hoor, maar zuipt geheugen, werkt traag en vaak erg onlogisch, en ik word niet graag geforceerd...
oja, en een printer wordt wel gekoppeld aan inkt (waar de fabrikanten hun winst uithalen (door de printers at low-low-prices te verkopen als lokmiddel) (best toevallige overeenkomst hé :) )
Klopt, maar ook dat is geen koppelverkoop: je kunt die printer prima gebruiken als je 'm koopt want er wordt inkt danwel toner bijgeleverd. Als jij daarna die printer weg wilt gooien en een nieuwe wilt kopen moet je dat zelf weten. Het zou koppelverkoop zijn als je die printer niet kon gebruiken zonder de inkt te kopen, omdat er geen inkt bijgeleverd werd.
"Had je liever een harde schijf in je iPhone gehad dan? Meer dan 8GB flash in een dergelijk apparaat is kostentechnisch gewoon niet haalbaar."
--->sja, dan sla ik hem wel over aangezien ik al amper toekom met m'n 30gb... Alleen al m'n top rated (5 sterren) neemt al 9.14GB in beslag op m'n iPod...
oké, het is te doen hoor met 8gb... we zijn luxe gewoon hé :) het is sowieso wel prachtig dat ze het kunnen in zo'n all-in-one apparaat.
Tsja, ik heb ook een 80GB iPod, en 8GB is voor mijn muziek ook bij lange na niet genoeg. Maar een hdd in de iPhone zou 'm minimaal 2x zo dik maken. En dat willen we met z'n allen ook niet. Bovendien introduceer je dan een bewegend onderdeel dat gemakkelijk stuk gaat in een apparaat dat nu geen enkel bewegend onderdeel heeft (speakers/mic/knopjes niet meegerekend.) En aangezien een telefoon zo'n soort apparaat is dat je altijd mee hebt, heb je dus een apparaat dat een stuk sneller kapot gaat dan een apparaat met flash geheugen.
"Ja, ik ga als bedrijf elke kutcodec die bestaat ondersteunen op m'n apparaatjes als er veel betere codecs zijn (h.264, AAC)."
---> ik zeg niet dat het slechte codecs zijn, maar euhm... divx, xvid, wmv, wma, Flac, Ogg; zijn KUTCODECS?? |:( toch straf dat de halve wereld ze gebruikt zonder enige verplichting...
Ik zeg niet dat flac/ogg e.d. kutcodecs zijn, je begrijpt me verkeerd. Maar je moet ergens een lijn stellen. xvid en Ogg zijn open source codecs, maar als ik me niet vergis is er met xvid nog wel wat patent/licentierommel aan de hand. Ogg idd niet, maar ik kan er niet echt om rouwen dat 't niet ondersteund wordt. Sowieso: je moet ergens een lijn stellen. De iPhone ondersteunt gewoon exact dezelfde codecs als de iPod. Ik vind dat helemaal niet raar: anders heb je weer het probleem dat een filmpje wel op je iPhone speelt maar niet op je iPod. En als h.264 nou onder de noemer 'kutcodec' zou vallen (zoals Windows Media), had je daar nog een punt mee, maar 't is gewoon een uitstekende codec.
h.264 en aac zijn erg goed, dat vind ik ook; maar tis zoals iemand anders reeds zei, sommige zijn zelfs gratis om te implementeren, en zou ons héél wat encodeerwerk besparen.
Een codec is nooit gratis om te implementeren. Je hoeft er mischien geen licentiekosten voor te betalen, maar je moet wel de programmeurs betalen die 't implementeren.
"Namen en octrooien (Het Nederlandse woord voor patent) hebben geen drol met elkaar te maken, dat ten eerste. Ten tweede, de codenaam voor het product was iTV. Waarom? Zie m'n eerste paragraaf. Maar inderdaad omdat ITV en eyeTV en dergelijke al bestaan (en ook daadwerkelijk gebruikt worden, itt de drie weken geleden geïntroduceerde Linksys iPhone) kon dat niet, dus daarom maar AppleTV. De codenaam is ws. door iedereen binnen Apple een aantal maanden gebruikt om naar het product te refereren. Dat zit dus enigszins vastgeroest. Als jij op dat toneel stond zou je het ook een paar keer fout zeggen."
--> "ITV2 launched on 7 December 1998 and is ITV’s younger entertainment channel"
dus, ITV bestond al van voor 1998. Als ik nu een nieuwe zoekrobot wil maken, hmm ik denk dat ik hem codename Google ga noemen... ow, sorry als ik dan op m'n officiële wereldwijde presentatie die op alle sites vermeld zal staan, en dus zo eindeloos veel gratis publiciteit oplevert, zeker 30x Google zeg en maar 6x musbacksearch (de officiële naam)
en je weet dat je hiermee een ander bedrijf erg kloot... dan vind ik dat érg slordig en bovendien arrogant. Dat wil niet zeggen dat ik het geen goed product vind hoor, die appleTV heeft heel wat potentieel, alleen ben je imo goedkoper en beter af met een lange kabel van je apple/pc naar je tv om dan Frontrow of een mediacenter applicatie te draaien.. (zit je niet vast aan alleen iTunes als je op pc werkt, zo doe ik het al jaaren thuis)
als ik google naar 'iTV' komt apple niet als eerste naar boven. Googlen naar iPhone heeft ook nooit cisco of linksys als eerste hit opgeleverd.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.