[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 18.395 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 21:36
Orange is inmiddels bij mij beschikbaar, echter slechts met 4mbit. Hiervoor zou ik wel 23.95 pm moeten betalen dan :X..............is het normaal dat er eerst alleen 4mbit leverbaar is en dat het dan daarna 20mbit wordt?
Kom er bij Orange niet echt door via de telefoon, vandaar hier mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Centaur schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:53:
Nogmaals een klein kickje van mij.
Een aantal berichten hierboven heb ik een probleem gepost over de wegvallende verbinding.
Tot dusver heb ik nog geen oplossing kunnen vinden en Orange heeft tot op heden ook niks voor mij gedaan. De beste man van de helpdesk was zelfs sprakeloos na het uitleggen van het probleem.

Heeft iemand enig idee (of misschien zelfs ervaring met hetzelfde probleem) waar het aan kan liggen ?
Ik heb de gegevens uit de Livebox gepost, ziet dat er normaal of verschrikkelijk uit ?

Alvast bedankt !
Ik had al antwoord gegeven dat een vriend van mij hetzelfde probleem had. Hem hebben ze toen een nieuwe Livebox gestuurd en toen was het probleem verholpen. Probeer er bij de klantenservice ook voor te zorgen dat ze je probleem doorsturen naar de technische dienst. Ik denk dat die een betere oplossing kunnen zoeken als een standaard helpdesk medewerker die niet verder komt als "probeer uw modem te resetten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

MarcoZ20 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:55:
Orange is inmiddels bij mij beschikbaar, echter slechts met 4mbit. Hiervoor zou ik wel 23.95 pm moeten betalen dan :X..............is het normaal dat er eerst alleen 4mbit leverbaar is en dat het dan daarna 20mbit wordt?
Het is 4Mbit, en voor zover ik weet wordt het geen 20Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 14:39

Xof

MarcoZ20 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:55:
Die 4mbit is beschikbaar via KPN Wholesale, je hebt dan dus ADSL via KPN.
Je krijgt pas 20mbit als orange de apparatuur ervoor neer gaat zetten en wanneer ze dat van plan zijn is nog niet bekend.

Edit: Lees hier dat Orange niet van plan is nog verder uit te breiden op het oude netwerk, omdat KPN druk bezig is met hun All-IP netwerk.

[ Voor 14% gewijzigd door Xof op 15-03-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 20:50

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ik zit met hetzelde probleem, toch maar ens kijken of tele2 met bellen een alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

De dekking van Tele2 en Tiscali/BabyXL is jammergenoeg ook niet echt denderend, meestal dezelfde centrales die Orange ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fb_slim schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:09:
Sluit jij nu eens even je Livebox aan, ga internetten en sluit dan je Speedtouch aan...werkt niet gozer...werkt niet.
Het is wel ineens angstvallig stil van jouw zijde. De 24 uur zijn nu toch ruimschoots gepasseerd. Heb je al weer internet? Of was het toch niet precies zoals je dacht? Had ik misschien mogelijk toch wel gelijk? Ik ben razend benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11-2024
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 00:12:
[...]

Het is wel ineens angstvallig stil van jouw zijde. De 24 uur zijn nu toch ruimschoots gepasseerd. Heb je al weer internet? Of was het toch niet precies zoals je dacht? Had ik misschien mogelijk toch wel gelijk? Ik ben razend benieuwd.
Ik vond je uitleg met plaatjes erbij leuk om te lezen.
Jammer dat het bij mij zo niet werkt. Als ik mijn LB eraf trek en mijn Zyxel eraan hang, moet ik toch echt 24 uur wachten voor ik verbinding krijg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-04 08:23
Ik overweeg over te stappen naar orange family totaal; ik heb nu internet plus bellen van kpn en heb wat storingen gehad en nu sluiten ze bij kpn de nieuwsserver langzaam af; dit is voor mij de druppel en overweeg nu naar orange in combinatie met een payserver voor de nieuwsgroepen.

Ik heb wel enkele vragen en hoop dat jullie me daarmee van dienst kunnen zijn.
De draadloze livebox verzendt neem ik aan het internetverkeer door naar mijn laptob voorzien van een draadloos wifikaartje. De beveiliging is neem ik aan wpa. Deze livebox kan ik die rechtstreeks aansluiten op de wandkontaktdoos van de telefoon; dit is nu ook het geval met de siemens experiobox van ipb. Ik heb nl geen isra punt in mijn meterkast. Dit werkt verder naar behoren.

wat zijn verder de voordelen van orange t.o.v. ipb van kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Hi guys,
Tijd geleden dat ik voor het laatst in dit topic actief was, dus vandaar mijn vraag. Hoe lang duurt het ongeveer voordat je daadwerkelijk gebruik kan maken van internet, vanaf het moment dat het is aangevraagd?
Met pasen (8 en 9 april) organiseer ik een LAN-party en internet is gister pas aangevraagd. Ik hoop dus dat het op tijd werkt.
In GGS_206 in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..." lees ik dat het ongeveer 2 weken duurt, kan iemand die recent is aangesloten dit bevestigen danwel ontkrachten? Als het 2 weken duurt ben ik blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
frizti schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 05:24:
[...]

Ik vond je uitleg met plaatjes erbij leuk om te lezen.
Jammer dat het bij mij zo niet werkt. Als ik mijn LB eraf trek en mijn Zyxel eraan hang, moet ik toch echt 24 uur wachten voor ik verbinding krijg.
Ik ook...en in die 24 uur mag je ook je modem niet herstarten volgens Orange.

Kryz, toch gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:14

mvds

Totally awesome!

vr6-only schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:19:
Ja, natuurlijk bel je uit met Orange Telefonie. Met Belbudget bellen, doe je als je geld teveel hebt! :P

Nummer herkenning
voicemail

allebei krijg je gratis erbij, maar niet op jouw KPN nummer! Dus belt iemand jou op je KPN nummer, dan heb je geen nummer herkenning! Zelfde geld ook voor voicemail.

Gratis bellen doe je met Telefonie totaal, hierbij betaal je wel telkens 4 cent aan starttarief.
Met telefonie basis, bel je voor 2.5 c per min en snachts en in het weekend voor 0 cent, starttarief is ook 4 cent en betaal altijd!
Ik laat mensen altijd op mijn kpn nummer bellen en ik heb gewoon nummerherkenning hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 17:32
Thanks, dat was de info die ik nodig had ;) Uitgaand via de smarthost vind ik geen probleem. Of nou je range geblocked is of het IP van de smarthost, dat maakt dan ook niet uit ;) Maar inkomende mail is toc h wel fijn om in eigen beheer te houden, zonder met VPN constructies of port forwarding vanaf een externe server te gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
obsidian schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:46:
Ik laat mensen altijd op mijn kpn nummer bellen en ik heb gewoon nummerherkenning hoor :?
Heb je soms nog een nummerherkenning abbo op je KPN lijn zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wilko schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:35:
Hi guys,
Tijd geleden dat ik voor het laatst in dit topic actief was, dus vandaar mijn vraag. Hoe lang duurt het ongeveer voordat je daadwerkelijk gebruik kan maken van internet, vanaf het moment dat het is aangevraagd?
Met pasen (8 en 9 april) organiseer ik een LAN-party en internet is gister pas aangevraagd. Ik hoop dus dat het op tijd werkt.
In GGS_206 in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..." lees ik dat het ongeveer 2 weken duurt, kan iemand die recent is aangesloten dit bevestigen danwel ontkrachten? Als het 2 weken duurt ben ik blij ;)
Bij mij heeft het ongeveer 19 dagen geduurd: 29 januari aangevraagd, rond 10 februari livebox ontvangen, 16 februari aangesloten (was wel een telco-telco migratie (van demon naar orange) en ik weet niet of daar andere termijnen voor gelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212534

Ik ga een laptop aanschaffen met een Wireless Lan 54Mb/s. Wat voor een kaartje moet ik dan kopen om in mijn Livebox te "douwen" of hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Anoniem: 212534 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 14:40:
Ik ga een laptop aanschaffen met een Wireless Lan 54Mb/s. Wat voor een kaartje moet ik dan kopen om in mijn Livebox te "douwen" of hoe werkt dat?
Staat gewoon in de topicstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-03 10:54
Wilko schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:35:
Hi guys,
Duurt ongeveer 3 weken( edit: in praktijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
fb_slim schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:36:
[...]

Ik ook...en in die 24 uur mag je ook je modem niet herstarten volgens Orange.

Kryz, toch gefeliciteerd!
Kryz, kan je me helpen aan firmware 5.4.0.14 voor de Speedtouch 546? FF op http://rapidshare.com/ zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Nevermind, de link van TifKag was (Duits, maar) ook ok: http://www.speedtouchforu...6i/5.4.0.14/5x6i_540B.zip

[ Voor 5% gewijzigd door fb_slim op 15-03-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212567

Hey mensen. Ik heb sinds augustus Orange ADSL Family en sinds 2 maanden ook Orange Telefonie (Basis).
Het probleem is met de voicemail, er kunnen geen berichten meer worden achtergelaten. Als ik mijn nummer bel (met mijn mobiel bv) dan hoor ik eerst mijzelf (het welkomstboodschap) maar daarna zegt een vrouw op een wat teleurstellende toon: "Sorry er kunnen geen berichten worden ingesproken. Bedankt voor het bellen."
De rede waarom er geen bericht achtergelaten kan worden wordt alleen niet vermeld. Is dit een tijdelijk probleem denken jullie? Ik dacht ik probeer het eerst hier voordat ik Orange bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hey, vandaag het modem binnen gekregen. Dat is lekker snel dus. Op 6 maart aangevraagd, en vanmiddag binnen gekregen. Pas op de 22ste is de verbinding actief.

Maar een enkele vraag.

Bij het modem zaten 2 stuks 4-aderige kabels van ongeveer 15-20 cm. Ons aansluitpunt van de telefoon zit zo'n 1 meter vanaf de grond (ja rot plaats, ik weet het). We willen de modem het liefst op de grond staan hebben, en niet die bak aan de muur. Kunnen we gewoon een 4-aderige telefoonkabel aanschaffen/maken van 1.5 meter zonder dat die problemen oplevert?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-03 10:54
GGS_206 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:43:
Hey, vandaag het modem binnen gekregen. Dat is lekker snel dus. Op 6 maart aangevraagd, en vanmiddag binnen gekregen. Pas op de 22ste is de verbinding actief.

Maar een enkele vraag.

Bij het modem zaten 2 stuks 4-aderige kabels van ongeveer 15-20 cm. Ons aansluitpunt van de telefoon zit zo'n 1 meter vanaf de grond (ja rot plaats, ik weet het). We willen de modem het liefst op de grond staan hebben, en niet die bak aan de muur. Kunnen we gewoon een 4-aderige telefoonkabel aanschaffen/maken van 1.5 meter zonder dat die problemen oplevert?
Dat is mogelijk, als je maar zorgt dat je die kabel idd max 1.5m houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zit er dan een bepaalde max. lengte aan?

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:51
He jongens, ik heb de hele openingspost doorgelezen, orange website doorgenomen, posts gelezen maar ik heb nog niet echt een bevredigend antwoord kunnen vinden, misschien dat iemand een paar dingen voor me kan bevestigen???

Ik ga met 4 anderen namelijk verhuizen naar een nieuw studentenhuis met 10 kamers.

- Nu wil ik Orange ADSL Family & Telefonie Basis gaan nemen.
- Er is nog géén werkende KPN lijn aanwezig, wel is er een telefoonaansluiting.
- Het huis telt totaal 4 verdiepingen (begange grond + 3 verdiepingen), met 2 of 3 kamers per verdieping.
- Het huis wordt momenteel afgebouwd, misschien dat we de kabels nog mooi in de muren kunnen gaan wegwerken.

Nu heb ik 2 vragen.

1
Als ik nog geen KPN heb, kan ik gewoon ADSL Family & Telefonie Basis zo aanvragen, zonder eerst KPN aan te vragen (dat zij dit doen oid). Dit duurt dan 3/4 weken + 10 dagen (langere tijd voor aansluiten telefoon).

2
Ik las iets over max 8 LAN adressen oid. ... Ik zat te denken aan een paar gigabit switches achter de livebox te zetten ... kan dit gewoon?? Ik wil totaal iets van 12 computer-aansluitingen hebben.
(plan: livebox -> switch -> switch -> switch -> switch) (aan elke switch komen dan max 3 compu's te hangen).

Volgens mij hebben we hebben nog 1 ADSL2 modem over van ons huidige internet (12move).
We hebben ook nog een US-Robotics 125mbs draadloze router over.

Mocht iemand hier een goede zekerheid qua antwoord over hebben, you would be my personal hero!!!

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
maurits82 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:43:
Ik las iets over max 8 LAN adressen oid. ... Ik zat te denken aan een paar gigabit switches achter de livebox te zetten ... kan dit gewoon?? Ik wil totaal iets van 12 computer-aansluitingen hebben.
(plan: livebox -> switch -> switch -> switch -> switch) (aan elke switch komen dan max 3 compu's te hangen).
Gaat geen probleem opleveren. Die 8 LAN-adressen gaat om portmappings, niet om het aantal clients.
Qua netwerkstructuur zou ik de voorkeur geven aan één core switch, waaraan elke switch dan weer aan hangt. Dan moet er dus wel voor elke verdieping/switch een extra kabel naar boven. Grote voordeel hiervan is, dat als één switch bokt, niet meteen alle bovenliggende verdiepingen eruit liggen. Bovendien is het sneller.
Nog beter is om beneden één grote switch neer te zetten waar alle kamers in gaan, maar ik kan me zo voorstellen dat dat problemen gaat opleveren qua bekabeling.

100Mbps is overigens ook prima, maar ik weet niet in hoeverre je hardcore interne filesharing wil gaan doen.
GGS_206 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:43:
Zit er dan een bepaalde max. lengte aan?
In het algemeen kan je er vanuit gaan dat korter ook beter is. Hoewel ik zelf geen enkel probleem heb (1,5 jaar nu Orange, daarvóór een paar jaar KPN ADSL) met een kabel die helemaal naar de eerste verdieping loopt.

@Goozer en FreqAmsterdam: thnx voor de info, met een beetje geluk gaat dat dus precies goedkomen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Wortelsoep op 16-03-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nou, orange valt mij héél erg tegen, snelheid ok, maar voor de rest...
Ik heb alle poorten geopend TCP UDP 1 tot 65535 naar mijn firewall: 192.168.1.100
DHCP is uitgeschakeld, mijn domein www.bijvoorbeeld.nl is wel beschikbaar maar de webmail mail.bijvoorbeeld.nl:8080 weer niet.. ik word er een beetjegek van, en hoe de neuk kun je local loopback inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Local loopback kan afaik niet met de livebox. Staat mail.bijvoorbeeld.nl wel goed ingesteld en de server die erachter hangt ook?
Overigens, als de livebox je niet bevalt kan je ook gewoon een andere modem kopen hoor, in plaats van hier te gaan zitten schelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Jamaicaman schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:17:
Nou, orange valt mij héél erg tegen, snelheid ok, maar voor de rest...
Ik heb alle poorten geopend TCP UDP 1 tot 65535 naar mijn firewall: 192.168.1.100
DHCP is uitgeschakeld, mijn domein www.bijvoorbeeld.nl is wel beschikbaar maar de webmail mail.bijvoorbeeld.nl:8080 weer niet.. ik word er een beetjegek van, en hoe de neuk kun je local loopback inschakelen?
Voor de rest heet Livebox. Welkom bij Orange ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 22:44
Ook ik heb problemen met het forwarden van mijn poorten.

Ik heb een ftp server draaiend (ioftpd)

Hieronder de screen van een livebox:
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/5803/poortenkh7.jpg

Poort 5010 = de ftp poort van de server
5011 - 5050 = de passive mode

ioftpd gegevens:

[main]
Host = 85.146.xxx.xx
Ports = 5011-5050

[FTP_Service]
Port = 5010

Firewalls/viruscanners zijn niet geinstalleerd.

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Gaat geen probleem opleveren. Die 8 LAN-adressen gaat om portmappings, niet om het aantal clients.
Qua netwerkstructuur zou ik de voorkeur geven aan één core switch, waaraan elke switch dan weer aan hangt. Dan moet er dus wel voor elke verdieping/switch een extra kabel naar boven. Grote voordeel hiervan is, dat als één switch bokt, niet meteen alle bovenliggende verdiepingen eruit liggen. Bovendien is het sneller.
Nog beter is om beneden één grote switch neer te zetten waar alle kamers in gaan, maar ik kan me zo voorstellen dat dat problemen gaat opleveren qua bekabeling.

100Mbps is overigens ook prima, maar ik weet niet in hoeverre je hardcore interne filesharing wil gaan doen.
Super! Ik ga aanvragen of hij dan beneden (op de kosten van de huurbaas) 1 goede gigabit coreswitch hangt. En vanaf daar idd naar elke verdieping een losse kabel trekt.
We doen erg veel aan filesharing (veel DVD's ed), dus gigabit is wel prettig. Mocht iemand daar geen interesse in hebben mogen ze er zelf een 100mbitje aan hangen.

Ik ga dan vragen of hij deze er in kan zetten (beste volgens pricewatch)
3Com 3CGSU08 Gigabit Switch 8 (8x1Gbps, RJ-45)
http://tweakers.net/price...1Gbps-RJ-45)-prijzen.html

Ik heb ook net Orange gebeld. Ik moet idd eerst een KPN lijn huren en dan Orange zonder telefoon nemen (we bellen toch niet). (dit had ik al kunnen vinden in dit forum).

thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Niet online
Wilko schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:21:
Local loopback kan afaik niet met de livebox. Staat mail.bijvoorbeeld.nl wel goed ingesteld en de server die erachter hangt ook?
Overigens, als de livebox je niet bevalt kan je ook gewoon een andere modem kopen hoor, in plaats van hier te gaan zitten schelden.
Jah ik heb het zo:

livebox (192.168.1.1) --> (192.168.1.100) Firewall Astaro (192.168.2.1) --> Server (192.168.2.20)

Uitgaand van bijvoorbeeld Emule werkt gewoon maart poort 8080 bijv. weer niet en smarthost gebruiken op de firewall met de smtp van orange erin werkt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:02
Weet iemand of het goed mogelijk is om de oude firmware terug te zetten om die stomme Livebox? Nu er een nieuwe firmware op zit kan ik geen enkele port meer forwarden (kan het wel doen, maar het werkt helemaal niet). Is echt vreselijk irritant want nu kan ik mijn ftpserver niet gebruiken :(
Moet echt gauw van dat ding af maarja nog half jaar abo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 22:44
Jazco2nd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:50:
Weet iemand of het goed mogelijk is om de oude firmware terug te zetten om die stomme Livebox? Nu er een nieuwe firmware op zit kan ik geen enkele port meer forwarden (kan het wel doen, maar het werkt helemaal niet). Is echt vreselijk irritant want nu kan ik mijn ftpserver niet gebruiken :(
Moet echt gauw van dat ding af maarja nog half jaar abo :S
Zie mijn post boven, ik heb precies hetzelfde probleem, echt super irrtant! :(

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Het is mij wel gelukt om een oude firmware terug te zetten met behulp van deze upgradetool en deze firmware:
http://home.wanadoo.nl/stimey/livebox/firmware/

Maar... het had geen nut want terwijl ik bezig was de portforwarding in te stellen kwam ineens de melding dat de router automatisch aan het updaten was :( hij ging zichzelf automatisch weer updaten met de nieuwe versie.

Het is dus vanaf nu gewoon onmogelijk -verboden- om poorten te forwarden?
Dus Utorrent, p2p, ftpserver... webserver? #($)#(*@)( Orange.. ziek bedrijf hoor dat ze zo een shitproduct leveren en nu ook nog eens portforwarding onmogelijk maken..
Met Tiscali was het in het verleden ook lastig om de portforwarding in te stellen (maar niet zoo erg) dus daar ga ik liever ook niet meer naar toe..
Volgens mij zijn de kabelboeren de enige die échte modems leveren (ipv modemrouter) waarbij je geen portforwarding hoeft in te stellen (bridge). Helaas zit ik in UPC gebied en die wordt ook zelden positief genoemd (hoewel hun Telefonie net als bij Casema wel goed is dacht ik) maar misschien werkt hun Chello nu ook wel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 16-03-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Jazco2nd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:45:Volgens mij zijn de kabelboeren de enige die échte modems leveren (ipv modemrouter) waarbij je geen portforwarding hoeft in te stellen (bridge). Helaas zit ik in UPC gebied en die wordt ook zelden positief genoemd (hoewel hun Telefonie net als bij Casema wel goed is dacht ik) maar misschien werkt hun Chello nu ook wel goed.
Beetje onzin om die conclusie te trekken na alleen Orange gebruikt te hebben.

De KPN providers gebruiken speedtouch en dat vind ik kwalitatief hele goede modems (BBned providers ed. leveren dan weer anderen), dat Orange daar buiten valt met een brakke Livebox wil niet gelijk zeggen dat alle ADSL providers slechte modems leveren.

En bij de kabelmodems moet je ook gewoon portforwarding doen? Natuurlijk niet bij de modems zonder router functie, maar dan moet je zelf weer een router kopen.

Je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, Orange is al heel goedkoop.. dat ze dan niet zo'n goede modem leveren ach.. dan koop je toch gewoon een Speedtouch?

Die dingen zijn 40 euro ofzo.. als je dat per maand gaat rekenen over een jaar dan is dat vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Waar het om gaat is dat ze een modem leveren die brak werkt, ik heb ook telefonie en heb nog niks gezegd over de irritante ervaringen daarmee.

Fijn te horen dat er ook modemrouters (dat zijn die Speedtouchmodems dus?) zijn die wel goed werken.. maar ik bedoelde eigenlijk dat ik denk dat er geen adsl aanbieders zijn die een modem in bridgemodus leveren, waarbij portforwarding tot het verleden behoort*.
Een router gebruik je als je meerdere pcs wil laten internetten.... die heb ik zelf al (draadloze). Maar die functie is prioriteit 2, als Orange nou eerst een modem levert die sowieso goed zn werk doet.

Heb op een ander adres Casema modem, heb er 2 gehad (oude en nieuwe) en beide hoeft geen enkele forwarding te worden ingesteld. *verder een draadloze router met upnp dus hoef je verder niks te doen.

En ik heb ook Tiscali gehad, en ik lees een boel slechte ervaringen over de Livebox.

Maar ok ik ben verder gaan testen en ontdekte iets HEEL vreemds:
de PC rechtsstreeks op de Livebox aangesloten.
heb 7 portforwardings ingesteld, géén van ze werken behalve als ik 1 van deze 7 poorten invul in uTorrent (upnp staat aan in uTorrent maar ik weet dat de Livebox geen upnp ondersteund) Instellingen. Ik klik OK in utorrent, vervolgens op Snelheidshulp en klik op "test of de poort juist wordt doorgestuurd".

De site met portchecker verteld mij dat de poort goed geforward is. Dit test ik nog even met een andere site:
http://www.canyouseeme.org/

Gebruik ik beide sites om de andere 6 poorten te testen, krijg ik bij beide sites en alle 6 poorten de melding dat de poort niet is geforward!
Pas ik vervolgens in Utorrent de poort aan naar 1 van de andere poorten die ik heb geforward:
Utorrent> instellingen, poort invullen, OK, weer naar de Snelheidshulp, wéér Test of de poort juist wordt doorgestuurd.... en JA hoor.. prima... (recheck met die andere site, ook prima).
test ik de vorige poort... nope.. de andere 5 poorten ook niet.

Sluit ik utorrent af en test ik de poort die nog in utorrent stond met die 2 sites, hij wordt niet meer doorgestuurd!?

Betekend dit dat de Livebox toch UPnP ondersteund en portforwarding nu alléén werkt middels upnp?
Aan de ene kant leuk voor utorrent maar mn ftpserver heeft er niks aan want de poort is alleen echt geforward als het in utorrent staat én als utorrent aanstaat..

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 16-03-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Livebox ondersteunt nog steeds geen UPnP. Daarvoor moet je echt een ander modem hebben. Ik raad persoonlijk ook sterk aan voor dit soort zaken een ander modem aan te schaffen. Speedtouch ADSL2+ modems zijn er in overvloed. Kijk eens op marktplaats: voor amper 25 euro kan je al een goed ADSL2+ modem hebben van Speedtouh. Zijn degelijke apparaten en daar krijg je wel alles direct mee voor elkaar. Scheelt een hoop koppijn. Tenzij je natuurlijk telefonie erbij hebt, dan heb je ook een abbonement op koppijn 8)7

[ Voor 255% gewijzigd door Lekkere Loempia op 17-03-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111618

maurits82 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:33:
[...]

Ik heb ook net Orange gebeld. Ik moet idd eerst een KPN lijn huren en dan Orange zonder telefoon nemen (we bellen toch niet). (dit had ik al kunnen vinden in dit forum).

thanx!
Ik hoorde gisteren idd ook van de Orange helpdesk dat je eerst een KPN abbo nodig hebt; van helemaal niks direct starten met Orange ADSL en Telefonie zou pas kunnen vanaf mei...
Maar toen ik later nog een keer belde zeiden ze dat ze met "een selecte groep" vast zouden beginnen! Ik heb dus gisteren voor mijn nieuwe woning ADSL Family + Telefonie besteld, _zonder_ dat ik daar een KPN abbo voor heb moeten nemen.

Misschien zou je de helpdesk nog een keer kunnen bellen en hiernaar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 19:36
Goeiemiddag ;)

Ik heb mezelf een D-Link DCS-900 Beveiligingswebcam aangeschaft. Deze beschikt over een webserver zodat beelden overal ter wereld bekeken kunnen worden. Als het goed is dan ;)

Elke lokale pc in de range van de Livebox 192.168.1.10, 11, 12 etc. kan de beelden van de cam bekijken via de webbrowser op het fixed ip-adres van 192,168.1.20 (zelf toegekend), subnetmask 255.255.255.0, default gateway 0,0,0,0

Vanaf het internet lukt het echter met geen mogelijkheid. Ik heb in de Livebox de poorten 80 geprobeerd te openen in de firewall, poort 81, poort 8080. Ik heb de cam rechtstreeks aan de Livebox gehangen via de netwerkkabel, maar niets werkt :'( Ik heb toen met een vriend gebeld en mijn eigen ispadres icm :80, :8080, :81 erachter doorgegeven.

Is er een helderziende die me wellicht kan helpen met wat ik verkeerd doe. Wellicht moet ik in de advanced opties van de firewall van de Livebox iets doen, maar ik weet het zo langzamerhand niet meer |:(

Erg bedankt voor jullie tips alvast :P

Edit: toen ik mijn eigen verhaal zo las kwam ik erachter dat ik de default gateway en primaire dns vergeten was O-) 192.168.1.1 en het werkt :*)

[ Voor 6% gewijzigd door objectief2 op 17-03-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Anoniem: 111618 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:28:
Maar toen ik later nog een keer belde zeiden ze dat ze met "een selecte groep" vast zouden beginnen! Ik heb dus gisteren voor mijn nieuwe woning ADSL Family + Telefonie besteld, _zonder_ dat ik daar een KPN abbo voor heb moeten nemen.
Maar je betaald neem ik aan nog wel 10 euro aan Orange voor de line-sharing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eborn schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:57:
[...]

Maar je betaald neem ik aan nog wel 10 euro aan Orange voor de line-sharing?
Ja, MAARRR...! Zoals ook op de Orange site staat betaal je het eerste jaar 24,95 en na dat eerste jaar 34,90 per maand. Oftewel; het eerste jaar betaal je dat tientje (ongeveer) van de telefoonlijn niet. En heb contract is een 12 maanden contract, dus kan je er weer vanaf voordat je die 34,90 per maand moet gaan betalen.

Die 24,95 per maand is alles wat je betaald het eerste jaar; geen extra bijkomende kosten, geen aansluitkosten ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 111618 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:13:
[...]

Ja, MAARRR...! Zoals ook op de Orange site staat betaal je het eerste jaar 24,95 en na dat eerste jaar 34,90 per maand. Oftewel; het eerste jaar betaal je dat tientje (ongeveer) van de telefoonlijn niet. En heb contract is een 12 maanden contract, dus kan je er weer vanaf voordat je die 34,90 per maand moet gaan betalen.

Die 24,95 per maand is alles wat je betaald het eerste jaar; geen extra bijkomende kosten, geen aansluitkosten ed.
Klopt helemaal niks van volgens mij. Dat zou betekenen dat iedereen met KPN lijn dubbel betaalt aan line-sharingskosten. Ik ken geen enkele provider die de kosten direct verwerkt in het product, aangezien veel KPN nog hebben liggen. Goed voorbeeld is Tiscali. Daar worden de kosten ook apart doorberekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Anoniem: 111618 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:13:
[...]

Dat is alleen zo met telefonie, zonder telefonie blijf je gewoon 23,95 betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat in het geval dat ik beschreef ook over ADSL Family + Telefonie. Ik weet ook alleen maar wat ik gisteren van de helpdesk medewerker hoorde die ik aan de telefoon had. Die vertelde dat ik voor net geen 25 euro per maand, zonder verdere bijkomende kosten, een ADSL verbinding krijg en een telefoon aansluiting. Ach, ik zie wel wat het uiteindelijk kost; het zou drie weken duren voor ik de papieren in de bus krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Wat ik bedoelde is dat het voor orange niet uit kan dat je voor 1 euro per maand er ook telefonie bij krijgt. Dus het lijkt me logisch dat die prijs met 10 euro omgaat na een jaar. Ze proberen gewoon zo klanten te lokken.
Als die 10 euro erbij inzat dan zou dit ook zo moeten zijn voor de gewone family aansluiting. Deze is 23,95 en dat betaal je ook een jaar erna, zou niet uit kunnen dat hier ook die 10 euro bij in zit. Dus ga er maar vanuit dat je die 10 euro daar nog bovenop betaald :)

Of KPN en Orange moeten zo'n goede deal gesloten hebben dat er niet meer aan KPN betaald hoeft te worden, maar dat lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul6967
  • Laatst online: 02-12-2024
Deze week weer een hoop elende met Orange, vandaag voor de 7e keer m'n livebox gereset.
Van de helpdesk een willekeurig telefoon nummer gekregen om een klacht in te dienen.
Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit voor orange gekozen heb.
Voor allen een advies loop met een grote boog om orange heen, de enige reden dat het zo goedkoop is, is omdat het nooit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

paul6967 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 00:20:
Deze week weer een hoop elende met Orange, vandaag voor de 7e keer m'n livebox gereset.
Heb je al eens een nieuwe livebox gekregen om te proberen?
Van de helpdesk een willekeurig telefoon nummer gekregen om een klacht in te dienen.
Willekeurig? Lijkt me sterk. ;) Ik mag toch aannemen dat het nummer uitkomt bij iets of iemand met een relatie tot Orange, en dat je niet Tante Kee uit Hutspotserbroek aan delijn krijgt.
Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit voor orange gekozen heb.
Voor allen een advies loop met een grote boog om orange heen, de enige reden dat het zo goedkoop is, is omdat het nooit werkt.
Het is heel vervelend dat het niet werkt voor jou, maar gezien de inhoud van dit topic is jouw situatie toch niet de gemiddelde gebruikerservaring.
Lekkere Loempia schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:20:
Klopt helemaal niks van volgens mij. Dat zou betekenen dat iedereen met KPN lijn dubbel betaalt aan line-sharingskosten. Ik ken geen enkele provider die de kosten direct verwerkt in het product, aangezien veel KPN nog hebben liggen. Goed voorbeeld is Tiscali. Daar worden de kosten ook apart doorberekend.
En waarom klopt dat niet? Ik begrijp helemaal niets van je redenering, moet ik zeggen. En dan nog iets: "line-sharingskosten"? WTF is dat? Hij doet aan ontbundeling - oftewel: geen KPN telefonie, oftewel: geen linesharing. Bedoel je misschien ontbundelingskosten?

Even ter verduidelijking: als je in Nederland een ADSL lijn inclusief KPN telefonie neemt, heb je een verbinding gebaseerd op "linesharing". Officieel betekent dit dat de lijn gedeeld wordt door twee verschillende aanbieders (het gaat dus officieel niet eens over de techniek, het leveren van 2 technisch verschillende produkten op een lijn, maar over het delen van een lijn tussen twee commerciele marktpartijen; als je dus telefonie van KPN hebt en ook ADSL van KPN is het dus strikt gezien niet eens linesharing). Het feit dat een andere marktpartij dan KPN (of in meer algemene termen: dan de "incumbent", ofwel het oud-staatsbedrijf) ook gebruik kan maken van de koperlijn heet "ontbundeling". Je hebt gedeeltelijke ontbundeling (linesharing) en volledige ontbundeling; in het laatste geval maakt KPN uberhaupt geen gebruik meer van de koperlijn, en is de lijn volledig in gebruik door een andere telco.

Iedere telco betaalt (onder andere) voor lijnhuur aan KPN. In het geval van linesharing vangt KPN uiteraard ook nog een X bedrag van de eindgebruiker voor het telefonie-deel van de lijn. Als de lijn ontbundeld wordt, dan ontvangt KPN dit bedrag niet meer. KPN vraagt vervolgens een bedrag aan de telco die ADSL levert over die lijn, om alsnog "kostendekkend"1 te zijn voor de service van het koperpaar. De meeste partijen kiezen ervoor om dit bedrag direct door te berekenen aan de eindgebruiker.

1 In het algemeen is men het in telco-wereld er wel over eens dat KPN te veel kosten in rekening brengt voor de telco's, aangezien het ontbundelingstarief ongeveer net zo hoog is per maand als een BelBudget verbinding, terwijl KPN daar gewoon nog een dienst bij moet leveren. Waarom de OPTA hier nog steeds niets aan gedaan heeft, is me een beetje een raadsel.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 76345 op 18-03-2007 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-04 15:29
Is de Livebox eigenlijk een verplichting? Of kan ik mijn WAG54GS (ADSL2+) gebruiken, mocht ik Orange willen nemen.

Ik kan hier nergens duidelijkheid over vinden. Want die Livebox vind ik maar niks. Ik lees en hoor alleen maar problemen met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul6967
  • Laatst online: 02-12-2024
Anoniem: 76345 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:54:
[...]

Heb je al eens een nieuwe livebox gekregen om te proberen?
Ik ben inmiddels al al met m'n derde livebox bezig

[...]
Willekeurig? Lijkt me sterk. ;) Ik mag toch aannemen dat het nummer uitkomt bij iets of iemand met een relatie tot Orange, en dat je niet Tante Kee uit Hutspotserbroek aan delijn krijgt.
Het was echt een willekeurig nummer, ik heb terug gebeld naar de helpdesk gevraagd naar de persoon die ik sprak. Volgend de medewerker die ik hierna aan de lijn kreeg is er geen telefonische klachtenlijn.
[...]
Het is heel vervelend dat het niet werkt voor jou, maar gezien de inhoud van dit topic is jouw situatie toch niet de gemiddelde gebruikerservaring.
In dit forum wel maar check voor de gein eens http://www.telecomklachten.nl/?mode=klachten .hier staan genoeg klachten over orange
[..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Trouwens voor mensen die zo een probleem hebben met Porten te forwarden:

http://portforward.com/

En voor de livebox specifiek: http://portforward.com/en...x/WanadooLiveboxindex.htm

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
paul6967 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 09:10:
In dit forum wel maar check voor de gein eens http://www.telecomklachten.nl/?mode=klachten .hier staan genoeg klachten over orange
Ja raar he, dat er alleen maar klachten op een klachtensite staan :')
Als je de ratio tevreden/ontevreden ziet in combinatie met de prijs/snelheid-ratio krijg je een heel ander beeld.
Dat jij nou problemen hebt is jammer, maar dat betekent niet meteen dat Orange maar kut is want voor het gros van de mensen (en zeker non-tweakers die toch niks willen veranderen in hun modem) werkt het zeer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basz
  • Laatst online: 22-03 13:20

basz

Professioneel prutser

AvanCade schreef op zondag 18 maart 2007 @ 08:05:
Is de Livebox eigenlijk een verplichting? Of kan ik mijn WAG54GS (ADSL2+) gebruiken, mocht ik Orange willen nemen.

Ik kan hier nergens duidelijkheid over vinden. Want die Livebox vind ik maar niks. Ik lees en hoor alleen maar problemen met dat ding.
Ik heb m'n livebox zelfs teruggestuurd en betaal nu €1,- minder in de maand :)
Dus; ja, het kan. (een jaar geleden althans..). Zit een speedtouch 546 tussen bij mij, werkt vlekkeloos.

[ Voor 5% gewijzigd door basz op 18-03-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
AvanCade schreef op zondag 18 maart 2007 @ 08:05:

Je krijgt hem altijd toegestuurd bij het aanmelden, maar je kan hem daarna weer terugsturen. Je moet het wel eerst melden en overeenkomen met de servicedesk. Niet zomaar terugsturen, want dan kun je in de problemen komen. Als ze het namelijk niet in goede orde ontvangen, krijg je een mooie rekening van 129 euro. De Linksys WAG54GS werkt verder goed icm Orange Family.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57478

bij thuiskomst knipperde de telefoon lampje terwijl ik gewoon (via orange) kon bellen ,dat toontje herkende ik ) wie heeft dit ook wel eens gehad,want volgens het boekje was de lijn ingesprek!!
maar ik was niet aan het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 57478 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:30:
bij thuiskomst knipperde de telefoon lampje terwijl ik gewoon (via orange) kon bellen ,dat toontje herkende ik ) wie heeft dit ook wel eens gehad,want volgens het boekje was de lijn ingesprek!!
maar ik was niet aan het bellen.
Waarschijnlijk was je Livebox vastgelopen oid.
Even van het stroom afhalen should do the trick :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136484

Ik ben al een jaar ofzo een redelijk tevreden Orange/Wanadoo family gebruiker.. totdat ik gister terug van vakantie kwam :(

Natuurlijk heb ik zoals veel anderen mn livebox vrij snel terug in zn doossie gestopt, en onderin de kast weggestopt. Alles werkte prima icm met mn Copperjet 816.
Ik ben dus een weekje weggeweest, en zet de boel weer aan wanneer ik thuis kom. Alles heeft dus uitgestaan, incl modem. Had ik geen internetverbinding.. om mn router uit te sluiten als oorzaak, mn modem direct aan de pc gehangen, die stond als bridge, maar mn computer kreeg dus mooi geen ip. Na verder onderzoek bleek dat de modem wel netjes intraint, maar het lijkt dat ie vervolgens geen dhcp-lease kan krijgen. Naar mijn idee leek dit op een probleem waar ik aan mijn kant niet veel aan kan veranderen. Dus dan misschien toch maar ff met Orange bellen. Natuurlijk zal het eerste antwoord dan waarschijnlijk zijn: "wij ondersteunen alleen de livebox".. dus ik eerst weer ff mn livebox uit de kast gegraven en aangesloten.. nog gewoon met standaard instellingen, die werkte toen ik m opborg (een tijd terug). Het resultaat lijkt hetzelfde. Hij traint wel in, maar geeft in het begin menu aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden.. geen dhcp-lease dus.

Ik de telefoon gepakt en Orange gebeld. Na wat uitleg kwam hans-helpdesk tot de conclusie dat de dhcp-lease nog aan het mac van mn andere modem hing (waarmee ik voor het laatst verbinding heb kunnen maken voor mn vakantie +). Ik m dus vertellen dat ik gister die livebox er aan heb gehangen, en vervolgens alles weer losgekoppeld, en vandaag opnieuw geprobeerd heb.. weet hans-helpdesk me te vertellen dat het max 24 uur kan duren (wat???) en dat ik dus 24 uur, de livebox aan de lijn moet hangen, en dat het dan waarschijnlijk wel lukt... (wat??)

Ben ik nou zo'n n00b? of moet hans-helpdesk terug naar de basisschool??

Iemand een idee wat er wel mis kan zijn als de modem (beide modems) wel intrainen maar geen ip adres krijgen?

*zucht*

Ik heb helaas nog niet het hele web af kunnen stropen naar vergelijkbare problemen.. ik zit hier nu gewoon ouderwets met een ouderwets inbel telefoonlijntje, waar kpn bel-budget al niet goed voor kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
Sinds gisteren krijg ik spam van *@orange.nl in mijn mailbox, hebben ze de mailserver weer gekraakt of is dit een stunt op het spamfilter verkocht te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 136484 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:34:
Ik ben al een jaar ofzo een redelijk tevreden Orange/Wanadoo family gebruiker.. totdat ik gister terug van vakantie kwam :(

Natuurlijk heb ik zoals veel anderen mn livebox vrij snel terug in zn doossie gestopt, en onderin de kast weggestopt. Alles werkte prima icm met mn Copperjet 816.
Ik ben dus een weekje weggeweest, en zet de boel weer aan wanneer ik thuis kom. Alles heeft dus uitgestaan, incl modem. Had ik geen internetverbinding.. om mn router uit te sluiten als oorzaak, mn modem direct aan de pc gehangen, die stond als bridge, maar mn computer kreeg dus mooi geen ip. Na verder onderzoek bleek dat de modem wel netjes intraint, maar het lijkt dat ie vervolgens geen dhcp-lease kan krijgen. Naar mijn idee leek dit op een probleem waar ik aan mijn kant niet veel aan kan veranderen. Dus dan misschien toch maar ff met Orange bellen. Natuurlijk zal het eerste antwoord dan waarschijnlijk zijn: "wij ondersteunen alleen de livebox".. dus ik eerst weer ff mn livebox uit de kast gegraven en aangesloten.. nog gewoon met standaard instellingen, die werkte toen ik m opborg (een tijd terug). Het resultaat lijkt hetzelfde. Hij traint wel in, maar geeft in het begin menu aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden.. geen dhcp-lease dus.

Ik de telefoon gepakt en Orange gebeld. Na wat uitleg kwam hans-helpdesk tot de conclusie dat de dhcp-lease nog aan het mac van mn andere modem hing (waarmee ik voor het laatst verbinding heb kunnen maken voor mn vakantie +). Ik m dus vertellen dat ik gister die livebox er aan heb gehangen, en vervolgens alles weer losgekoppeld, en vandaag opnieuw geprobeerd heb.. weet hans-helpdesk me te vertellen dat het max 24 uur kan duren (wat???) en dat ik dus 24 uur, de livebox aan de lijn moet hangen, en dat het dan waarschijnlijk wel lukt... (wat??)

Ben ik nou zo'n n00b? of moet hans-helpdesk terug naar de basisschool??

Iemand een idee wat er wel mis kan zijn als de modem (beide modems) wel intrainen maar geen ip adres krijgen?

*zucht*

Ik heb helaas nog niet het hele web af kunnen stropen naar vergelijkbare problemen.. ik zit hier nu gewoon ouderwets met een ouderwets inbel telefoonlijntje, waar kpn bel-budget al niet goed voor kan zijn...
Dat 24 uur verhaal klopt inderdaad. Is niet zo lang geleden door Orange doorgevoerd. Ik vraag me wel af waarom dat nou gedaan is (iemand een idee?). Anyway, je moet het modem van jouw keuze aan de lijn hangen en 24 uur wachten, als er een ander mac adres nog in hun systeem staat. Intrainen lukt altijd, maar de DHCP lease wordt in dit geval gewoon geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
ThinkAboutIt schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 08:07:
Sinds gisteren krijg ik spam van *@orange.nl in mijn mailbox, hebben ze de mailserver weer gekraakt of is dit een stunt op het spamfilter verkocht te krijgen?
Heeft Orange geregeld last van met vlagen. Moet je helaas mee kunnen leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88089

Even een snelle vraag; Ik ben in de markt voor een nieuwe router die ik achter mijn LB wil hangen. Nu is mijn oog gevallen op de Linksys WRT300N router. Heeft iemand ervaring met deze router in samenhang met de LB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heb er geen ervaring mee, maar hij werkt wel icm met de Livebox.

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 18:15

CdD

Ik heb gister een foldertje van Orange ontvangen over ADSL Family & Telefonie.
Ik heb nu ADSL Direct (incl. Telefonie), slechts 1Mbit dus, maar dat vind ik veel te duur (€ 22.95 p.m.). Daarbij moet ik óók nog elke maand iets van € 15 (?!) aan KPN betalen omdat de telefoonlijn er ligt of zoiets, wat ik totaal niet snap, omdat ik via Orange bel (VoIP) en niét met KPN.. :S

However, ik wil misschien upgraden naar ADSL Family & Telefonie Totaal (4Mbit dus), € 29.95 per maand en ná het eerste jaar € 39.90, wat ik trouwens ook weer belachelijk duur vind. Als ik dit dus ga doen, dan wil ik het alleen één jaar (is mogelijk toch?). Moet ik, mocht ik upgraden naar ADSL Family & Telefonie Totaal, nog steeds betalen aan KPN?

In het geval dat ik niet upgrade naar ADSL Family & Telefonie Totaal, wil ik van Orange af. Dat kan pas op 30 september 2007 (neem ik aan?), want pas dan loopt m'n abbo bij Orange af. Ik wil dan een andere provider, bv. Speedlinq.

Speedlinq, is zoals ik het nu zie, véél goedkoper. Speedlinq is op mijn adres beschikbaar. Ik zou dan Comfort Compleet Bellen (van KPN of bbned) nemen, 20Mbit down en 1Mbit up, retesnel dus. En dat, het eerste jaar, voor maar € 24,95 (daarna € 29.95 p.m.)! Dat is inclusief bellen en vaste lijn toeslag.

Aan de andere kant zie ik in [Speedlinq] Ervaringen - Deel 5 ontzettend veel negatieve reacties over Speedlinq.. Ontevreden ben ik niet over Orange, behalve dat het niet goedkoop is. Wat dat betreft is het misschien beter om maar lekker bij Orange te blijven en ADSL Family & Telefonie Totaal te nemen..

Wat is wijsheid? :/

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
CdD schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:41:
Ik heb nu ADSL Direct (incl. Telefonie), slechts 1Mbit dus, maar dat vind ik veel te duur (€ 22.95 p.m.). Daarbij moet ik óók nog elke maand iets van € 15 (?!) aan KPN betalen omdat de telefoonlijn er ligt of zoiets, wat ik totaal niet snap, omdat ik via Orange bel (VoIP) en niét met KPN.. :S

However, ik wil misschien upgraden naar ADSL Family & Telefonie Totaal (4Mbit dus), € 29.95 per maand en ná het eerste jaar € 39.90, wat ik trouwens ook weer belachelijk duur vind. Als ik dit dus ga doen, dan wil ik het alleen één jaar (is mogelijk toch?). Moet ik, mocht ik upgraden naar ADSL Family & Telefonie Totaal, nog steeds betalen aan KPN?

In het geval dat ik niet upgrade naar ADSL Family & Telefonie Totaal, wil ik van Orange af. Dat kan pas op 30 september 2007 (neem ik aan?), want pas dan loopt m'n abbo bij Orange af. Ik wil dan een andere provider, bv. Speedlinq.

Speedlinq, is zoals ik het nu zie, véél goedkoper. Speedlinq is op mijn adres beschikbaar. Ik zou dan Comfort Compleet Bellen (van KPN of bbned) nemen, 20Mbit down en 1Mbit up, retesnel dus. En dat, het eerste jaar, voor maar € 24,95 (daarna € 29.95 p.m.)! Dat is inclusief bellen en vaste lijn toeslag.

Aan de andere kant zie ik in [Speedlinq] Ervaringen - Deel 5 ontzettend veel negatieve reacties over Speedlinq.. Ontevreden ben ik niet over Orange, behalve dat het niet goedkoop is. Wat dat betreft is het misschien beter om maar lekker bij Orange te blijven en ADSL Family & Telefonie Totaal te nemen..

Na een mislukte migratie van Orange naar Speedlinq heb ik mijn Orange Abo behouden en een Speedlinq 546 gekocht. Nu betaal ik een gereduceerd tarief van 19,95 (geen VOIP). Ik kreeg destijds van Speedlinq een bevestigingsmail en had een contract uitgeprint. Desondanks stond ik niet in hun systeem. Hier kwam ik pas achter toen de datum van de migratie naderde en ik eens voor 70 ct/mnt belde. Ik zou geen Speedlinq nemen, iig nu nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 15:28

mjl

Ugh

CdD schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:41:

Kosten per maand (huidige prijzen dd 20 maart 2007):

Optie 1:
1 Bellen en gebeld worden met KPN: belbasis is 18,16 euro of belbudget 9,67 (dure belminuten!)
2 Je internet met Orange (Orange ADSL Family): € 23,95

Optie 2
1 Bellen, gebeld worden & Internetten met Orange geen KPN lijn meer (ADSL Family & Telefonie Basis): 24,95/29,95 (telefonie basis/totaal) + doorbelasting lijnhuur € 9,95

Optie 3
1 gebeld worden op KPN lijn: 9,67 (Belbudget met dure belminuten)
2 Bellen en Internetten met Orange (ADSL Family & Telefonie Basis): 24,95/29,95

Of anders verwoord:
Meerprijzen op je huidige ADSL abbo voor telefonie:

Telefonie Basis € 1,00 per maand
Telefonie Totaal € 6,00 per maand

Wil je je KPN lijn opzeggen en je nummer overzetten naar Orange:
€ 9,95 doorbelasting lijnhuur per maand (het eerste jaar voor € 0,00 per maand) kosten beëindigen KPN abonnement met nummerbehoud € 9,95 eenmalig

Even uitrekenen wat je bespaart met de actie in het eerste jaar: 12*9,67--9,95= 106,09 (per eerste jaar)
(12xbelbudget - nummerportatie)

Dit is wat je dan extra betaald vanaf het 2de jaar: 12*(9,95-9,67)=3.36 per jaar
(je betaald meer voor lijnhuur dan voor een Belbudget bij KPN)

Dus mocht je van de actie gebruik maken en na het eerste jaar de goedkoopste maandlast willen dan moet je dus weer een KPN abbonement nemen:

Mocht je je KPN terug willen (na het eerste jaar bijv.) betaal je aansluitings kosten + nummer portatie: 47,55 + 10? =57,55

Als je dus (106,09-57,55)/3.36=48,54/3.36 = 14,4 jaar orange houd en dan alsnog KPN neemt draai je kiet. Ervanuitgaande dat de prijzen gelijk blijven natuurlijk.

Kortom is het, afgezien van de lijnhuur aanbieding in het eerste jaar, voordeliger om ADSL met telefonie te nemen zonder dat orange je lijnhuur overneemt!

-Goedkoper per maand (9,67 voor belbudget vs 9,95 voor de lijnhuur)
-altijd bereikbaar via KPN op je huidige nummer (KPN lijn blijft actief, inkomende gesprekken worden door de livebox gecombineerd naar 1 telefoonaansluiting)
-goedkoop bellen met Orange via een nieuw nummer
-als Orange problemen geeft kun je ze altijd nog bellen met je KPN lijn

(Misschien is dit een goeie voor de startpost ??)
[b]CdD schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:32:
Volgens mij heb ik het nu ook zo. Ik heb namelijk twee nummers: één van KPN en één van Orange. Betaal ik dus aan KPN omdat ik daar een telefoonnummer heb, of betaal ik voor "hun" telefoonkabeltje wat onder de grond ligt?
Je betaald KPN voor je nummer (abbonnement) + lijnhuur. Als je nu 18,16 betaald voor je KPN en je belt er nooit mee kun je deze hetbeste naar belbudget (9,67) omzetten. Dit is dan goedkoper dan geen KPN en lijnhuur via Orange.
eborn schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:56:
Toevallig is het bedrag voor de kabel ongeveer gelijk aan het bedrag van de kabel met abonnement. Daarom maakt het eigenlijk niet uit of je KPN houdt of niet.
Precies (dit geld natuurlijk voor een belbudget abbo)!

[ Voor 29% gewijzigd door mjl op 21-03-2007 10:59 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 21:36
Xof schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:43:
[...]

Die 4mbit is beschikbaar via KPN Wholesale, je hebt dan dus ADSL via KPN.
Je krijgt pas 20mbit als orange de apparatuur ervoor neer gaat zetten en wanneer ze dat van plan zijn is nog niet bekend.

Edit: Lees hier dat Orange niet van plan is nog verder uit te breiden op het oude netwerk, omdat KPN druk bezig is met hun All-IP netwerk.
Inmiddels heb ik bij concepts ict een verbinding besteld, 24mbit voor 30 euro. Dat gaat via bbned, waar ik nu ook bij zit (demon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 18:15

CdD

Dankjewel voor de snelle reacties! :9
mjl schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:32:
[...]

Kortom is het, afgezien van de lijnhuur aanbieding in het eerste jaar, voordeliger om ADSL met telefonie te nemen zonder dat orange je lijnhuur overneemt!
Volgens mij heb ik het nu ook zo. Ik heb namelijk twee nummers: één van KPN en één van Orange. Betaal ik dus aan KPN omdat ik daar een telefoonnummer heb, of betaal ik voor "hun" telefoonkabeltje wat onder de grond ligt?
(Misschien is dit een goeie voor de startpost ??)
Eensch. Ik denk namelijk dat ik niet de enige ben die hierover twijfelt.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
CdD schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:32:
Dankjewel voor de snelle reacties! :9
Beide :) Als je een nummer van KPN hebt dan zit er een abonnement op (BelBasis of BelBudget). Je betaald dan voor het abonnement en de kabel. Heb je geen nummer, dan heb je geen abonnement en alleen een kabeltje liggen. Toevallig is het bedrag voor de kabel ongeveer gelijk aan het bedrag van de kabel met abonnement. Daarom maakt het eigenlijk niet uit of je KPN houdt of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door eborn op 20-03-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

MarcoZ20 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:37:
[...]

Inmiddels heb ik bij concepts ict een verbinding besteld, 24mbit voor 30 euro. Dat gaat via bbned, waar ik nu ook bij zit (demon)
Dan heb je gewoon geluk dat BBned wel de 20mbit apparatuur heeft staan.

Volgens www.adslcentrale.nl is mijn centrale gewoon ADSL2, maar orange kan maar 4mbit leveren. Dus blijkbaar heeft Orange een contract afgesloten om alleen maar 4mbit te leveren. (ADSL via KPN is dan ook duur, dus ik snap die keuze ook wel).
KPN kan dus wel gewoon de 20mbit leveren als het moet, maar dan betaal je natuurlijk een vermogen.

Dus als Orange 20mbit wil gaan leveren moeten ze dat met eigen apparatuur gaan doen en niet via KPN. (wat BBned dus bij jou wel heeft gedaan).
Maarja BBned kan ik hier sowieso toch niet krijgen en KPN wil mij geen snelle verbinding leveren, omdat ze blijkbaar bang zijn dat je een lagere snelheid gaat krijgen waarvoor je betaald. Dus die leveren alleen verbindingen uit waarvan ze zeker zijn dat je die snelheid ook kan halen. Ze willen mij alleen 1,5Mmit geven terwijl met mijn afstand met ADSL2 toch wel zo'n 6-8Mbit mogelijk is.

[ Voor 16% gewijzigd door Xof op 20-03-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Ik weet niet hoe het kan... maar hier is de verbinding de laatste dagen weer enorm triest aan het doen. Zelfs fatsoenlijk luisteren naar een radiostream zit er niet in, hij buffert om de 15 seconden :/

Dacht dat het wel aan druk downloadende huisgenoten zou liggen, maar na het ontkoppelen van de draadloze router en een livebox-reboot nog steeds erg langzaam. Ik mag toch hopen dat dit niet wéér aan de Livebox ligt :? We hebben sinds afgelopen najaar de tweede...

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
ImPrEzA schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:33:
Ik weet niet hoe het kan... maar hier is de verbinding de laatste dagen weer enorm triest aan het doen. Zelfs fatsoenlijk luisteren naar een radiostream zit er niet in, hij buffert om de 15 seconden :/

Dacht dat het wel aan druk downloadende huisgenoten zou liggen, maar na het ontkoppelen van de draadloze router en een livebox-reboot nog steeds erg langzaam. Ik mag toch hopen dat dit niet wéér aan de Livebox ligt :? We hebben sinds afgelopen najaar de tweede...
Kijk eens naar de pingtijden. Voer een traceroute uit. Misschien zit er elders een hick-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere Loempia schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:46:
[...]

Dat 24 uur verhaal klopt inderdaad. Is niet zo lang geleden door Orange doorgevoerd. Ik vraag me wel af waarom dat nou gedaan is (iemand een idee?). Anyway, je moet het modem van jouw keuze aan de lijn hangen en 24 uur wachten, als er een ander mac adres nog in hun systeem staat. Intrainen lukt altijd, maar de DHCP lease wordt in dit geval gewoon geweigerd.
Nou, ik ben eindelijk weer online hier..
Maar nu met die livebox, en ik krijg morgen een nieuwe modem die ik liever wil gebruiken..
Dus dan zit ik zowieso weer 24 uur zonder internet?

En volgens Orange moet je dus je modem 24 uur aan de lijn laten zitten.. maar hetlijkt me dat als het mac adres 24 uur bewaard wordt, het toch ook gewoon zou moeten werken als je 24 alles uit hebt staan? dan zou je vervolgens gewoon met een willekeurig modem verbinding moeten kunnen maken. Maar uit mijn ervaringen van de afgelopen dagen bleek dat niet???
En het probleem is dat het zo moeilijk is om even het een en ander uit te proberen.. als ik een ander modem wil testen, en dan toch maar terug naar een ander modem, zit ik dus 48 uur zonder internet.. belachelijk als je het mij vraagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 136484 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:59:
[...]

Nou, ik ben eindelijk weer online hier..
Maar nu met die livebox, en ik krijg morgen een nieuwe modem die ik liever wil gebruiken..
Dus dan zit ik zowieso weer 24 uur zonder internet?

En volgens Orange moet je dus je modem 24 uur aan de lijn laten zitten.. maar hetlijkt me dat als het mac adres 24 uur bewaard wordt, het toch ook gewoon zou moeten werken als je 24 alles uit hebt staan? dan zou je vervolgens gewoon met een willekeurig modem verbinding moeten kunnen maken. Maar uit mijn ervaringen van de afgelopen dagen bleek dat niet???
En het probleem is dat het zo moeilijk is om even het een en ander uit te proberen.. als ik een ander modem wil testen, en dan toch maar terug naar een ander modem, zit ik dus 48 uur zonder internet.. belachelijk als je het mij vraagt..
Er zit vast wel een goeie reden achter, maar zeker niet een praktische. Wat ze bij Orange vanouds en nog steeds voor geen meter kunnen, is communiceren. Ze geven nooit een reden of verklaring bij de aanpassing van een dienst. Ze hebben ook niet echt een duidelijk kanaal, waarover dat dan gecommuniceerd moet worden. Lijkt net alsof ze nooit van de opleiding communicatie hebben gehoord en daar mensen vandaan hebben getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zo, eindelijk ik heb ook Orange.

Maar vind eigenlijk de snelheid veel te laag, voor wat ze beloven.

Hier mijn waardes:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 6840 Kb
Afname Dichtbij : 28.0 (dB)
Ver weg : 8.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Schatting van afstand van de centrale: 1030 meter

Situatie: ISRA aansluiting -- 20CM telefoonkabeltje -- Livebox -- +-15mtr. UTP -- Switch -- 1 mtr. UTP -- PC

Maar de down en up-waardes zijn zeer laag, hoe kunnen die sneller?
De meter van de site van Orange geeft 15-20Mbit/s aan.

[ Voor 4% gewijzigd door GGS_206 op 21-03-2007 13:22 ]

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193875

GGS_206 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:18:
Zo, eindelijk ik heb ook Orange.

Maar vind eigenlijk de snelheid veel te laag, voor wat ze beloven.

Hier mijn waardes:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 6840 Kb
Afname Dichtbij : 28.0 (dB)
Ver weg : 8.5 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Schatting van afstand van de centrale: 1030 meter

Situatie: ISRA aansluiting -- 20CM telefoonkabeltje -- Livebox -- +-15mtr. UTP -- Switch -- 1 mtr. UTP -- PC

Maar de down en up-waardes zijn zeer laag, hoe kunnen die sneller?
De meter van de site van Orange geeft 15-20Mbit/s aan.
Je up is wel ok. Je down moet veeeeeeel sneller. Check dat korte kabeltje 20cm eens. Probeer sowieso een paar livebox-restarts via de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Wat ik nu gedaan heb:

Ik heb de livebox direct in het ISRA punt gestoken, zonder de telefoonsplitter er nog tussen.

Nu heb ik deze waardes:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 13572 Kb
Afname Dichtbij : 27.8 (dB)
Ver weg : 8.4 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Dus stukken beter.

Afbeeldingslocatie: http://www.willempen.org/afbeeldingen/splitter/splitter-tmb.jpg
Deze gebruiken we, daar onderin gaat het draadje naar de telefoon in (geen Orange Telefonie) en in die 4 gaatjes gaat de stekker met daarin het draadje naar het modem toe. Dan heb ik langzame snelheid.
Maar de telefoonsplitter moet er ook weer tussen. Is daar een wat makkelijke oplossing voor?

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Damn wat dom 8)7

Had natuurlijk de telefoonlijn (die naar de telefoon gaat) in het modem moeten stoppen, dat is nu de splitter 8)7

tatus ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 13540 Kb
Afname Dichtbij : 27.8 (dB)
Ver weg : 8.4 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 31
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 6
ES-teller van 1 dag 0

Dit lijkt beter :)

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Alsnog niet retestrak, maar ik geloof dat 27,8dB afname ook niet zo weinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 19:56
ik zie een topic van 40 pagina's met vooral technisch gepraat over het modem. Ik wil gewoon weten wat de ervaringen van mensen met orange zijn. Is het een beetje betrouwbaar, ik wil het zelf eigenlijk alleen voor internet gebruiken en het ziet er snel en goedkoop uit. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? ik ben er heel erg benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193875

Het is snel. je kan downloaden als een tierelier en het is niet duur voor die snelheid.
Alleen sinds een maand of wat (misschien wel vanaf de laatste update ?) schiet de snelheid omlaag en moet ik de livebox weer resetten.
Misschien storing in mn telefoonlijn of de livebox is kaduuk. Wellicht kan ik om een andere gaan zeuren. Zo'n orange lb ipv de wanadoo lb die ik nu heb.
Resetten duurt een minuutje en is niet zo erg maar toch.
Verder ben ik erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Volgens de Orange check zou ik 8-15 Mbit/s moeten halen maar volgens een andere check zit ik op maar 300 meter van een centrale. Volgens mij lullen ze maar wat met die check.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 20472 Kb
Afname Dichtbij : 14.3 (dB)
Ver weg : 3.1 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 3026
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 103
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
Vanmorgen was mijn lijn dood, om 08.15 deed hij het weer.
Mijn livebox traint ook meteen een hogere waarde, waar ik eerst altijd ergens tussen de 18000 en 19000 downstream had krijg ik nu deze waardes:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 20472 Kb
Afname Dichtbij : 15.7 (dB)
Ver weg : 3.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

DU meter blijft nu ook boven de 2 mB/sec aangeven.

Kan het zijn omdat ik nu op een gunstig tijdstip connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 30-04 08:00
Ik zit de afgelopen tijd wat meer op usenet en heb het een en ander gedownload, maar mijn livebox crasht telkens. Ik heb het aantal threads al terug gedraaid naar 1, maar dat helpt niet echt. Met eMule had ik geen problemen, en daar had ik ook best een aantal connecties open staan.

Ik heb op zich een rare opstelling: Livebox -> alle poorten geforward naar WL500g welke het weer doorstuurd naar de betreffende clients. Opzich nooit problemen mee gehad (eMule ed) maar nu ik Usenet gebruik wel.

Iemand dezelfde ervaring met de Usenet downloads icm de Livebox. (zou de livebox ruilen misschien uitkomst bieden?)
Ik heb ook Orange telefonie, dus ik kan helaas mijn modem niet in bridgemode zetten of een ander ADSL2 modem gebruiken. Voor de rest heel tevreden met Orange family, maar dat de livebox telkens crasht baal ik best wel van.

Misschien toch maar een ATA kastje halen en naar een andere voip aanbieder op zoek gaan.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik ben ook een fervent Usenet-gebruiker, maar mijn Livebox had laatst een uptime van een paar maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Ik sta op 't punt om over te stappen naar Orange, (van Demon, omdat Demon nu XS4ALL geworden is en ik geen zin heb om 60 euro te betalen voor wat nu 35 euro kost), maar ik hoor her en der wat verhalen over Orange en het niet ondersteunen van VPN.
Nu denk ik dat dat indianenverhalen zijn, maar toch stel ik hier even de vraag: heeft iemand hier problemen met Orange, en specifiek de Atos Origin VPN oplossing AOPICS?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
NNF; die van mij ook; alleen toen ik usenet ging gebruiken knalde de livebox eruit.
Ik gebruik NewsLeecher; misschien toch te veel connecties tegelijkertijd, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen met maar 1 thread lopend.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 23:11
Krypt schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:57:
NNF; die van mij ook; alleen toen ik usenet ging gebruiken knalde de livebox eruit.
Ik gebruik NewsLeecher; misschien toch te veel connecties tegelijkertijd, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen met maar 1 thread lopend.
Sinds de laatste firmware is het al prijs met 100 connecties of meer. Terwijl in het verleden op zijn minst 400 connecties geen probleem was.
Ik verlang terug naar de tijd dat ik @home had, en een linux server had draaien. TOen waren ook 1500 connecties geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
MarcelG schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:10:
Ik sta op 't punt om over te stappen naar Orange, (van Demon, omdat Demon nu XS4ALL geworden is en ik geen zin heb om 60 euro te betalen voor wat nu 35 euro kost), maar ik hoor her en der wat verhalen over Orange en het niet ondersteunen van VPN.
Nu denk ik dat dat indianenverhalen zijn, maar toch stel ik hier even de vraag: heeft iemand hier problemen met Orange, en specifiek de Atos Origin VPN oplossing AOPICS?

Thanks.
Met de Livebox zal het niet werken. Daarvoor zal je een ander modem moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Marcelg; mag je je modem van Demon houden? Dan zou ik die gewoon gaan gebruiken en geen Orange telefonie erbij nemen. Eventueel een ATA kastje met een budgetphone (€10,- per jaar) prepaid kaartje voor inbound nummer en bellen via Voipbuster. (Zit zelf ook de denken aan die combi; eerst even testen en dan Orange telefonie er maybe uit. Dan kan ik ook een ander modem gebruiken)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:32

DarkSide

theres no place like ::1

Misschien is de vraag al een keer gesteld. Maar ik heb onlangs ook orange adsl plus telefonie totaal aangevraagd. Echter is er maar 4mbps beschikbaar. Ik kan nog niet voor het 20mbps abbo kiezen.
Orange wist mij ook niet te vertellen of dit wel beschikbaar word. Maar zijn er mensen die gebruik maken van het Orange 20mbps telefonie abbo en in almere wonen?
Had wel verwacht dat adsl2 hier beschikbaar zou zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

DarkSide schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:20:
Misschien is de vraag al een keer gesteld. Maar ik heb onlangs ook orange adsl plus telefonie totaal aangevraagd. Echter is er maar 4mbps beschikbaar. Ik kan nog niet voor het 20mbps abbo kiezen.
Orange wist mij ook niet te vertellen of dit wel beschikbaar word. Maar zijn er mensen die gebruik maken van het Orange 20mbps telefonie abbo en in almere wonen?
Had wel verwacht dat adsl2 hier beschikbaar zou zijn.
KPN ADSL2 is geen Orange ADSL2 ;)
Orange heeft gewoon een contract gesloten met KPN wholesale om 4mbit te leveren op de centrales die Orange niet heeft overgezet. 4mbit ADSL van KPN is net zo duur als 20mbit van Orange, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:32

DarkSide

theres no place like ::1

Ah ok, vandaar. Jammer. Maar ik had eerst een 3mbit lijntje van kpn en nu dus 1mbitje erbij én gratis bellen. Dus helemaal ontevreden ben ik niet. Tenminste tot nu toe. Het moet nog geleverd worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Lekkere Loempia, bedankt. Jij bent er dus ook tegenaan gelopen..... :X
Mmmm, even kijken of ik dan dus ook Orange kan bestellen zónder LiveBox. Scheelt weer 'n euro per maand aan huur als ik me niet vergis.
Krypt schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:16:
Marcelg; mag je je modem van Demon houden? Dan zou ik die gewoon gaan gebruiken en geen Orange telefonie erbij nemen. Eventueel een ATA kastje met een budgetphone (€10,- per jaar) prepaid kaartje voor inbound nummer en bellen via Voipbuster. (Zit zelf ook de denken aan die combi; eerst even testen en dan Orange telefonie er maybe uit. Dan kan ik ook een ander modem gebruiken)
Yep, die mag ik houden....en ik heb er nog eentje staan, want ze hadden me er 2 gestuurd. Dus, daar kan ik wel mee vooruit dan.
Orange Telefonie wilde ik sowieso niet. Gewoon lekker KPN BelBudget. Van m'n nummer blijven ze af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Livebox krijg je altijd; moet je daarna de klantenservice opbellen en 'm terug sturen. Dan gaat ie 1 euro er vanaf. Maaruh; als je toch 2 modems hebt, mag ik er 1tje lenen?

Wat voor 1 is het eigenlijk? en anders mijn collega even vragen wat hij heeft liggen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
  • Laatst online: 16-04 17:43
Xof schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:55:
[...]
KPN ADSL2 is geen Orange ADSL2 ;)
Orange heeft gewoon een contract gesloten met KPN wholesale om 4mbit te leveren op de centrales die Orange niet heeft overgezet. 4mbit ADSL van KPN is net zo duur als 20mbit van Orange, vandaar :)
lekker is dat... Ik dacht al, zover woon ik toch niet van de centrale af..
ECHT Orange ADSL2 is er dus nog niet bij ons :( (postcode 8256).
Valt er ergens te zien of dit echt zo is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
MarcelG schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:46:
Lekkere Loempia, bedankt. Jij bent er dus ook tegenaan gelopen..... :X
Mmmm, even kijken of ik dan dus ook Orange kan bestellen zónder LiveBox. Scheelt weer 'n euro per maand aan huur als ik me niet vergis.
Ik heb er een keer over gemaild en ik mocht 'm niet terugsturen. Dat ga ik toch maar eens aankaarten bij Orange. De Livebox heeft namelijk al tijden dit probleem. Ik heb genoeg dezelfde problemen hier op het forum gezien en het is volgens mij een structureel probleem met de Livebox. Vaak moet je een andere client gebruiken of gaan sleutelen aan het aantal connecties. Met een ander modem heb je dan vaak die ellende niet. Op basis van mijn ervaringen zou ik bijna willen zeggen: heb je geen telefonie en alleen ADSL, gooi de Livebox eruit en hang een ander degelijk modem aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
veldt000 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:12:
[...]
lekker is dat... Ik dacht al, zover woon ik toch niet van de centrale af..
ECHT Orange ADSL2 is er dus nog niet bij ons :( (postcode 8256).
Valt er ergens te zien of dit echt zo is??
Postcodecheck op de Orange site zegt vaak genoeg. Als het daar niet tevoorschijn komt, dan is het gewoon niet beschikbaar en zal het waarschijnlijk ook niet veranderen. Met het KPN wholesale contract van Orange heeft het namelijk weinig zin meer, om nieuwe DSLAM's te gaan plaatsen in centrales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere Loempia schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:09:
[...]

Met de Livebox zal het niet werken. Daarvoor zal je een ander modem moeten aanschaffen.
Eerst kon ik idd niet vpnnen met de livebox.
Na een maand of 8 met een ander modem ge-internet te hebben, heb ik wegens problemen de livebox er weer aan sinds afgelopen weekend. Inmiddels de laatste firmware en in, en ik kan nu gewoon vpnnen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Lekkere Loempia schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:15:
[...]

Postcodecheck op de Orange site zegt vaak genoeg. Als het daar niet tevoorschijn komt, dan is het gewoon niet beschikbaar en zal het waarschijnlijk ook niet veranderen. Met het KPN wholesale contract van Orange heeft het namelijk weinig zin meer, om nieuwe DSLAM's te gaan plaatsen in centrales.
Inderdaad, dit zal in de toekomst ook niet gaan gebeuren denk ik. Vooral omdat ze dan aan het investeren zijn in een netwerk dat gaat 'verdwijnen'.
Volgens mij zijn ze daar half 2006 al mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 20:26
Hmmz, dus als ik de reacties hierboven goed begrijp zijn de plaatsen waar maar tot 4mbit geleverd kan worden niet organge adsl2 compatible.

Ik sprak toevallig net met orange, ze konden niet zeggen wanneer ze aangepast zouden worden, maar als ze aangepast worden krijg je gratis de volle 20mbit.

Heeft iemand toevallig enig idee, of zulke centrales uberhaupt nog wel aangepast gaan worden ?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.