[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.451 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:46
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIV)

Afbeeldingslocatie: http://www.orange.nl/img/logo.gif

Inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/adsl.gif

ADSL door Orange kan op de volgende manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van Orange zelf (Family pakketten)
  • Over het eigen netwerk van Orange zelf (Starter pakketten)Hierbij kan je GEEN telefonie aankopen.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/modem.gif

De standaard modem die Orange levert is de "Sagem F@st 3202", ook wel bekend als de Livebox. Als je op zoek wil gaan naar nog meer achtergrondinformatie, houd dan de sagem aan, want er bestaan meerdere liveboxen!

In Frankrijk zijn er 3 soorten:
  • De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
  • De Inventel Livebox
  • En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat
De Livebox fungeert zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de Livebox is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de Sagem Livebox, dan is deze hier te vinden.
Informatie over de Livebox is ook te vinden op de Orange site zelf :Y)
Installatie handleiding en laatste firmware (versie 222034) informatie

Globale specs van de livebox in Nederland:
MerkSagem
Typef@st 3202
Met de volgende Connecties
1x line-inSplitter zit erin verwerkt ivm Telefonie
2x USBUSB A voor ....ACC :|
USB B, voor connectie met PC (USB 1.1 standaard, 12Mbit max!)
1x PCMCIAVoor een 54Mbit wireless kaart merk X. Klik HIER voor een aantal werkende kaarten.
1x telefoon uitOm je telefoon op aan te sluiten natuurlijk :Y)
2x Ethernet1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)
Bluetooth1 bluetooth interface om met bv PDA's te kunnen surfen op internet

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Orange. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Orange, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/telefonie.gif

Misschien wel een van de meest aantrekkelijke aspecten van het Family pakket. Eindelijk af van KPN/Tele2/enz. en gewoon voor een vast bedrag per maand bellen naar vaste telefoons in nederland.

Zet die telefoonlijn dus maar open en lees de hele pinkeltje/kameleon serie maar uit voor je (klein)kinderen/neefjes/nichtjes, zonder dat het een dure grap wordt.

Actuele prijs/stunt informatie is hier te vinden.

En hier de Telefonie handleiding.

/me Update: Sinds 21 februari 2006 geldt er een starttarief van € 0,04 per gesprek.

Zie ook de Orange helpdesk: Zijn de Telefonie tarieven veranderd per 21 februari 2006?
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/acties.gif
Op het moment zijn er geen aanbiedingen bij Orange.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij Orange?
  • Ja dat kan:
    Ga naar http://www.orange.nl/mijn_account/
    Kies in het linker scherm voor 'internet & vaste telefonie', 'telefonie', 'instellingen' en 'blokkeer gesprek'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Wat gebeurt er als ik in gesprek ben op mijn Orange telefoonlijn?

Heeft er geloof ik ook mee te maken dat Orange de KPN lijn niet mag blokkeren. Er is ergens wel een keer een linkje naar een bouwpakket langsgekomen die dit wel kan regelen.

Ah, gevonden: [rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegd hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
    Mocht het nog te onduidelijk zijn, laat het dan even weten, dan herschrijft /me LinuX-TUX hem helemaal onderbouwt met plaatjes voor de verandering
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van Orange zelf.

/me ***** NIEUW ******
[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] een test pagina voor alle mensen die er • echt niet uitkomen. Laat me weten hoe het bevalt :Y)

Ja nou, leuk script hoor /me LinuX-TUX :|. Maar ik kan er zo weinig mee, omdat ik niet weet welke porten ik moet forwarden voor programma /me y
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Op deze site staan andere manieren om je porten te forwarden naar je PC's. Ik (LinuX-TUX) raad jullie af om deze methode te gebruiken als jullie:

1) Zeker willen zijn dat de forwardings werken. Er zijn wat probleempjes bij sommige mensen, ik laat deze dus even in het midden :Y)
• 2) Meer dan 8 forwards willen gebruiken.

Het is beter om de porten mbv /me LinuX-TUX zijn script/methode in te stellen, dan op die manier.
/me Update Aangepast voor de nieuwste firmware 221018 (en hoger).
Het verschil zit hem in de firmware versies.

Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van /me LinuX-TUX even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - /me LinuX-TUX

MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de Livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op Deze site, deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb toch hele lage snelheden en haal bij lange na niet wat ik behoor te kunnen halen volgens het grafiekje. Nu vraagt iedereen naar mijn SN/DN Ratio's, maar wat houden ze precies in?
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Maar, kan je hier dan niet uit herleiden hoe lang de koperdraad is waar ik op zit? Natuurlijk onder voorbehoud dat er niet ergens een KNIK/beschadiging in de kabel zit.
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)
Dus in de volgende situatie is de afstand:
Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter (ongeveer natuurlijk)

Met dit antwoord kan je dan vervolgens weer op de grafiek kijken, naar de snelheden die je kan behalen. In dit voorbeeld ziet het er naar uit dat /me LinuX-TUX de volledige 24Mbit kan gaan behalen.
Als je er zelf echt HEEL zeker van bent dat de afstand gewoon veel groter is dan de uitkomsten en je kampt met snelheidsproblemen, is dit misschien de moeite waard om het aan te kaarten bij Orange.
  • Hoe kan ik deze ADSL statistieken zelf vinden?
Lizard schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:33:
[...]

Livebox pagina openen, Geavanceerd -> Statistieken -> ADSL Statistieken

Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar Orange, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Orange middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via Orange ... betekent dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • /me Update: Sinds kort is dit mogelijk!
    Zie ook de Orange site: Kan ik mijn telefoonabonnement bij KPN opzeggen als ik Orange Telefonie neem?
    Orange brengt hiervoor €9,95/maand voor in rekening en er wordt éénmalig een bedrag van € 9,95 administratiekosten in rekening gebracht.
  • Wil je kunnen bellen tijdens een Orange telefonie/internet storing, heb je nog steeds KPN nodig. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand.

Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van Orange dsl light/go/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
OF
Birdie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:44:
...
Klonk me al als lang wachten in de oren, dus tikte ik '0000000' als klantnummer en vervolgens '1' voor juist. "Klantnummer niet bekend" en hup, ik ben in het keuzemenu waar je die 4 indrukt. :)
...

TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)
  • Antwoord
    Wanneer u Orange Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Orange Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
Bron
TafkaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:
Even mijzelf quoten:

[...]

Hier mag nog wel een aanvulling bij. Je bent namelijk een stuk voordeliger uit, als je via je orangenummer naar je kpnnummer belt. Hij gaat dan namelijk gewoon over, en na X keer overgaan krijg je je eigen voicemail, die je dus weer kan afluisteren door *pincode te toetsen. Scheelt toch weer op je KPN-rekening.

Is het mogelijk om VPN te forwarden over de Livebox?
  • Ja, maar wel gelimiteerd aan voorwaarden. Iedereen die eigenhandig policies aan heeft geprobeerd te maken, weet ook dat er voor het GRE protocol een optie staat, maar dat de website keihard terug komt met een error. Enige optie die dan over blijft is het op UDP of TCP basis te forwarden, zoals hier te zien is.
Ja, maar ik ben goed in consoles, kzal dat kr*ng eens uitpluizen op console commando's totdat hij het gre protocol WEL forward })
LinuX-TUX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:01:
Om jullie maar uit de brand te helpen:
VPN over GRE protocol gaat niet werken. Telnet naar de livebox leidt tot de volgende conclusie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[root @ home]$ ipqos
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto gre nat 12
Invalid protocol
policy set     <RxIfName> <TxIfName> <Sequence> {Allow|Deny}
                       [srcip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [dstip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [sport <p1> [<p2>]]
                       [dport <p1> [<p2>]]
                       [proto <Protocol>]
                       [tc    <TC-Action-ID>]

[nat   <NAT-Action-ID>] {HET REFREIN}
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto icmp nat 12
Policy protocol should be tcp/udp
{knip: en de rest van het refrein}

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto ah nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto esp nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$
Zou zeggen, doe je best be my guest :Y)
Let vooral op regel 14 ;)
Ik hoor vaak dat DHCP ingestelde systemen en Port Forwards niet samen gaan, maar vind het zo'n gedoe om alles handmatig te doen, kan het ook anders?
wilko2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:58:
Hoe kan ik de DHCP-server van de Livebox mijn PC's steeds hetzelfde IP laten toekennen a.d.h.v. MAC-adressen?

/me Dit lijkt niet meer te werken sinds de 278 firmware !

Als je meerdere PC's achter de Livebox hebt hangen en gebruik maakt van port forwarding, is het wenselijk om iedere PC zijn eigen interne IP toe te kennen. Helaas hanteert de ingebouwde DHCP-server normaal gesproken een lease-time van 7 dagen, wat kan betekenen dat een PC na die 7 dagen een ander intern IP krijgt, waardoor de port forwards dus niet meer werken (althans, ze zullen nog wel werken maar gaan naar de verkeerde machine...). Dus wat doen we? We laten de Livebox een IP toekennen aan de hand van het MAC-adres van je PC's. Die verandert niet (*), en dus kan je op die manier een statisch intern IP verkrijgen. Dat kan helaas niet in het webbased admin-panel, maar wel via telnet:

Open een telnetverbinding naar de Livebox (192.168.1.1), en log in met username root en password 1234. Typ nu dhcpserver, gevolgd door een return. Om veranderingen aan te brengen in de DHCP-server, moet je deze eerst stilleggen:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!

Vervolgens typ je het volgende commando:
code:
1
host add -o -macaddr 00:0a:95:a6:09:34 -ipaddr 192.168.1.10

Waarbij je uiteraard het MAC-adres en het IP-adres vervangt door je eigen waarden. Hierna kan je de DHCP-server weer starten:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ start
DHCP Server started !!!

En om te checken of het geslaagd is:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ lease list
Lease 192.168.1.10 start 2002/01/10 08:08:39 end 2002/01/17 08:08:39 stamp 2002/01/10 08:08:39 hardware addr = 00:0a:95:a6:09:34 host NA

(note: wel eerst de DHCP-lease verversen op de client (cq. je PC), anders staat er logischerwijs niets in de lease list)

* = deze opmerking is gemaakt met de mierenneukmode uitgeschakeld, natuurlijk is een MAC-adres te veranderen in het OS of door een nieuwe netwerkkaart, maar dat lijkt me hier te verwaarlozen.
Maar hoe weet ik dan wat mijn eigen "MAC" adres is, of wat het MAC adres is van IP 192.168.Y.Z :?
Als je het IP al weet, ga dan naar Manier 2 dan kan je daarna gelijk door de dhcpserver aanpassen.

Manier 1:
Onder windows:
Open een dosprompt (Windows toets + R -> cmd of command) en doe het volgende:
code:
1
C:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig /all
"winipcfg" of "winipconfig" voor de oude win95 bakken onder ons en natuurlijk "ifconfig -a" voor de linux bakken ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Windows IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x
    >>>>Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-B4-93-D0-10 <<<<
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.11
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.134.5.5
                                            194.134.5.55
        Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.1.3

C:\Documents and Settings\Administrator>
Je weet nu dat je eigen IP adres 192.168.1.11 is EN wat je MAC adres is 00-00-B4-93-D0-10. Manier 2 kan je nog even overkijken om het desnoods te bevestigen, maar op deze manier weet je zeker dat je het juiste MAC adres te pakken hebt.

Manier 2:
Je weet het IP adres, alleen het mac adres nog niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Documents and Settings\Administrator>telnet 192.168.1.1
login: root
Password:
[root @ home]$ arp
[root @ arp]$ list
IP Address           MAC Address
85.147.44.1           0:12: 0:9e:d9:3f
85.147.44.80          0:60:4c:9d:3c:5c
192.168.1.1           0:60:4c:9d:3c:5c
192.168.1.3           0:4f:4e: 5:c5:bc
192.168.1.11          0: 0:b4:93:d0:10 <<<<
[root @ arp]$ ..
[root @ home]$
Zoals je ziet zie je in het "list" lijstje onder arp, ook het IP adres ertussen staan, met MAC adres erbij. Dit MAC adres wil je gebruiken!

Je kan nu weer verder gaan bij Wilko2 zijn "dhcpserver" tuning verhaal, en daar beginnen met "dhcpserver" in te tikken :Y)
Leuk, al die DHCP-server tweaks, zijn er nog meer?

[scenario]:
• Ik houd binnenkort een LAN-party, en er komen net iets meer dan 10 PC's aan het netwerk te hangen.• Ik word nu onderhand gek van de DNS server die ik via DHCP ontvang, ik wil helemaal geen DNS proxy, maar een ECHTE DNS server ontvangen via DHCP
LinuX-TUX schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:57:
Voor de mensen die wat willen tweaken aan hun DHCPserver.

Login via Telnet op je livebox als root met wachtwoord 1234 (of als je hem veranderd hebt, met je veranderde wachtwoord)
Tik in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
dns <enter>
set -n1 194.134.5.5 <enter>
set -n2 194.134.5.55 <enter>
.. <enter>
dhcpserver <enter>
stop <enter>
subnet eth0 delete <enter>
subnet eth0 add -o -subnet 192.168.1.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.1.10 -endip 192.168.1.240 -leasetime 7 -broadcast 192.168.1.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.1.1 <enter>
start <enter>
.. <enter>
save <enter>

Dit is de config voor de hele livebox, dus niet alleen de RODE poort eerst. Je krijgt hierna van de DHCP server een adres toegewezen en de DNS server van de Livebox wordt hierna achterwege gelaten. Je krijgt DIRECT het DNS adres van Orange zelf.

Dus uiteindelijk heb je dan het volgende beeld gehad:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password:
[root @ home]$ dhcpserver
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!
[root @ dhcpserver]$ subnet eth0 delete
[root @ dhcpserver]$ subnet eth0 add -o -subnet 192.168.1.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.1.10 -endip 192.168.1.240 -leasetime 7 -broadcast 192.168.1.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.1.1
[root @ dhcpserver]$ subnet eth0 list
SUBNET   :      192.168.1.0      NETMASK    :    255.255.255.0
START IP :     192.168.1.10      END IP     :     192.168.1.240
GATEWAY  :      192.168.1.1      BROADCAST  :    192.168.1.255
DNS      :      194.134.5.5      SECOND DNS :     194.134.5.55
SERVER   :          0.0.0.0      FILENAME   : NA

LEASE TIME : 7
[root @ dhcpserver]$ start

DHCP Server started !!!
[root @ dhcpserver]$ ..
[root @ home]$ dns
[root @ dns]$ set -n1 194.134.5.5
[root @ dns]$ set -n2 194.134.5.55
[root @ dns]$ list

Name Server1:  194.134.5.5
Name Server2:  194.134.5.55
[root @ dns]$ ..
[root @ home]$ save

Configuration saved successfully

[root @ home]$ exit
Connection closed by foreign host.
Als je het bovenstaande een beetje zit te copy pasten in je console, houd dan wel in je achterhoofd, dat je daarna een DHCP-pool hebt van 230 adressen groot ;)

Aanpassen naar eigen wens/gebruik dus :Y)

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/openvragen.gif
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Orange? (Zie de 2e post voor een aantal werkende kaarten)
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Orange?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/interessantelinks.gif
  • Orange helpdesk Nederland.
  • Frans Orange forumTIP voor tweakers/hackers/enthousiastelingen over van alles en nog wat!!!
  • Franse Orange site zelf. Misschien een sneakpreview voor wat ons te wachten staat kwa mogelijke services ;) ? *hint hint*
  • Forum Orange is een onafhankelijk forum waar mensen ook nuttige informatie kunnen vinden.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/vorigedelen.gif

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Mis je hier iets? Wil je persee dat het erbij komt te staan? Vragen/opmerkingen, maakt niet uit, aarzel dan niet en mail naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/3443/FFFFFF/000000
Dit omdat de topics met zo'n rap tempo zich vermenigvuldigen dat ik zo nu en dan opmerkingen en aanwijzingen over het hoofd zie.
:+ Spam Konijnen :+

Met dank aan:
bjckvr6-onlyn00bs
BirdieFicoF Aanleiding voor deel 2, 3 & 4Anoniem: 103367
nitpickerLinuX-TUX Aanleiding voor deel 5KBDE
Tekn0zstimeywilko2
& iedereen die ik door spontane amnesia vergeten ben voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif

Index

Kan ik de settings/configuratie van de Livebox backuppen?
  • Nee, dit is (nog) niet mogelijk
Betekent dat dus dat ik na elke firmware upgrade en reset alles handmatig 1 voor 1 weer moet invoeren bij de Livebox? mooi is dat :(
  • Nee, het is wel mogelijk een config bestand zelf aan te maken en bij te houden:
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:00:
ik heb een test versie online, voor mij werkt het uit de kunst
heb hem een paar keer getest (livebox reset, script, test, livebox reset, etc..)
naar mijn weten doet ie het goed :7
test het script hier
Dank je wel stimey :Y)

Is er ook een overzicht van alle commando's die via telnet te gebruiken zijn?
  • Linux-TUX kan zijn kindje nog niet loslaten (Lees: heeft te veel vrije tijd ;)) en heeft HIER een begin gemaakt van een overzicht.
En als je liever een pdfje hebt, dan biedt stimey uitkomst:
Anoniem: 158035 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:
[...]

had al een tijdje terug een pdfje gepost met alle telnet commando's, gemist? :9

Ik wil m'n livebox als bridge gebruiken omdat ik al een of andere router heb. Wat nu?

In een ander topic zijn ze daar al flink mee bezig geweest, daarom ga ik dat hier niet herhalen.

Wanadoo Livebox als bridge

Maar deze oplossing lijkt alleen te werken als je geen wanadoo telefonie hebt.
Ook worden niet alle instellingen opgeslagen zodat je na een reboot de livebox (gedeeltelijk) opnieuw moet configureren.

Upgrades

Er is geupgrade sinds 17 november, is mijn centrale al geupgrade?
  • Op deze site kan je kijken of je centrale al de upgrade al gehad heeft.
  • Is je centrale al geupgrade maar staat hij er nog niet tussen? Voeg hem dan hier toe.

Je mede-tweakers zullen je dankbaar zijn. :)
  • Als je een ruwe indicatie wilt hebben van je snelheid na de upgrade kan je hier en hier terecht.

Leuk die upgrades maar ik haal de hogere snelheid nog niet?
n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:22:
Ik zou niet klakkeloos je MTU op 1500 zetten :? dat is dus niet voor iedereen de beste oplossing mijn advies voor optimalisatie:
http://www.telenet.be/nl/...windows/snelheid/mtu.page

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:03:
[...]

Zorg dat je alles knipt na deze entry:

code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces]
"MTU"=dword:000005dc

Er zitten nog wat andere veranderingen in dat scriptje die niets met je netwerk verbinding te maken hebben, dus die heb ik ook weggelaten.
XXfrankieXX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:38:
Of, voor de hele luie tweakers (nauwjah ;)) download dit bestand.
Verder is het handig om je netwerk kaart instellingen te controleren of die misschien niet op 10 mbit staat ingesteld.

Tenslotte kan ook de server waarvan je download de beperkende factor zijn. In dat geval zou een download accelerator een uitkomst kunnen bieden. Zodat je met meerdere threads kan downloaden.

Hoe kan ik andere draadloze apparaten behalve de meegeleverde usb-stick met de livebox laten verbinden? (PDA, PSP, etc)

Voor de PSP staat hier een uitleg op de site van Wanadoo.
(Waar wij tweakers natuurlijk ook mee overweg kunnen :Y) )
en anders probeer je onderstaande uitleg:
danda schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:28:
[...]
ik heb het inmiddels voor elkaar dankzij support Orange helpdesk (op privebasis, want officieel heb je geen support bij gebruik pocketpc), lees:

Het gebruik van niet door Wanadoo geleverde hardware wordt niet door ons ondersteund, zoals mijn collega u eerder al schreef. Om der Pocket PC op het draadloze netwerk te installeren zou u het volgende moeten doen:

- de draadloze netwerkkaart laten zoeken naar de beschikbare verbinding
- de Wanadoo verbinding uitkiezen (op het Wanadoo SSID nummer)
- de websleutel invullen
- voor u op 'toepassen' klikt moet u het 'REG' knopje van de Livebox indrukken om het draadloze netwerk opnieuw op te starten. (VOORAL DEZE STAP IS BELANGRIJK)

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?

Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 4 kaartjes werken:
  • De ASUS WL-100g
  • De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
  • Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
  • Belkin F5D7011 802.11g
  • Sitecom de WL-100 B PCMCIA
(Met dank aan xerxes3600, wsiev2, kfaessen, ranzige_pad en vr6-only)

[rml]xerxes3600 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]wsiev2 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]kfaessen in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]ranzige_pad in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]
[rml]Tuut-Tuut in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Dit heb ik nog niet zelf kunnen testen maar de reacties spreken voor zich.

/me Let op!
De Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) en
de Cisco Aironet 802.11A/B/G CB21AG werken niet
Met dank aan:
[rml]OnTheJazz in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Anoniem: 185882 in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Ik heb last van 'spook' gesprekken, is hier een oplossing voor?

Er schijnt een oplossing voor te zijn, verwissel de rode en blauwe draad in het isra punt.

Met dank aan:
Laryx in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Kan ik ook gebruik maken van een eigen mailserver?

Je kan wel een eigen mailserver gebruiken, mits je deze instelt dat deze relayed via smtp.orange.nl of smtp.wanadoo.nl. Indien je geen lokale mailserver draait, dien je via een andere poort dan 25 met je mailserver verbinding te maken. (Bv. via SSL.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Zo, Deel 14 is er al weer, de SP ga ik komende dagen verversen...

Suggesties hoor ik graag via DM of mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Naar ik had begrepen zijn er onlangs wat wijzigingen doorgevoerd op het netwerk waardoor de ping wat lager zou zijn geworden? Ik merk daar bij een ping op pong.xs4all.nl inderdaad wel verschil, geeft nu gemiddeld 18 ms hier. Toch merk ik met gamen (FPS) dat ik nog geregeld flink lag, terwijl dit toen ik nog bij xs4all was een stuk minder leek.... Ook 's vonds lijkt dit erger dan overdag.
Zijn er meer lotgevallen die ditzelfde ervaren?

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

BN schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:07:
Naar ik had begrepen zijn er onlangs wat wijzigingen doorgevoerd op het netwerk waardoor de ping wat lager zou zijn geworden? Ik merk daar bij een ping op pong.xs4all.nl inderdaad wel verschil, geeft nu gemiddeld 18 ms hier. Toch merk ik met gamen (FPS) dat ik nog geregeld flink lag, terwijl dit toen ik nog bij xs4all was een stuk minder leek.... Ook 's vonds lijkt dit erger dan overdag.
Ping is inderdaad een stuk lager, maar lag heb ik nooit met 16ms, ik vraag me ook af welke fps je speelt want met Moh: Spearhead en Battlefield 2 merk ik er geen ruk van in vergelijking met mijn oude ADSL Lite abbo die toen 8ms pings had.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
Ik heb niet heel de startpost weer doorgelezen, maar staat erin dat er geen limiet meer zit op de port forwards die je kunt instellen?
Zet er verder even in dat Orange verkeer naar poort 25 blokkeert tenzij naar hun eigen smtp server
En haal dat achterhaalde verhaal over de portforwards via die website etc er uit. Zorgt alleen voor verwarring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
JordiFcu schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:36:
Ok ik heb een probleem.

opstelling= livebox met daarachter een splitter met 3 pc's. Alles werkte prima tot een weekje geleden. 1 van de 3 pc's heeft geen internet meer, laptop aan dat draadje gehangen en dan werkt het wel.. zou in die pc instellingen zitten dus zou je zeggen.. iemand enig idee wat ik kan proberen??
Wat is volgens jouw een 'splitter'? Een hub? Een router? Een switch? Wireless AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
LoneGunman schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:32:
[...]

Wat is volgens jouw een 'splitter'? Een hub? Een router? Een switch? Wireless AP?
sorry, bedoelde een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
BN schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:07:
Wat dacht je van iedereen ;). Als heb ik paar keer WoW gespeeld op mijn lijn, toen het nog een stuk erger was en had nergens last van. Kan per game misschien verschillen.

[ Voor 10% gewijzigd door Lekkere Loempia op 09-01-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38058

we moeten even bij blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
JordiFcu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:09:
[...]

sorry, bedoelde een switch.
Ok, dan zijn de mogelijkheden nog te divers om een eenduidig antwoord te geven. Geef eens wat meer info over hoe je Livebox hebt ingesteld. B.v. dhcp? Draait er een firewall op de pc? Kun je wel pingen of andere computer benaderen? Netwerkdrivers/configuratie even opnieuw instellen. Etc etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:32
Ik heb na aanleiding van een bericht in dit topic (nummertje terug) een Thomson Speedtouch 516 op de kop getikt voor 15 euries om er eens mee te spelen en te vergelijken met de Livebox. Nu nemen de meeste mensen in dit topic geen andere modem door de hogere pingtijden + vooral de lagere snelheden van de Livebox.
Nu kan ik jullie vertellen dat probleem 2 (snelheid) geen probleem meer is. Ik heb de Speedtouch aangesloten en een beetje zitten spelen met de DSL Modem Tools. Dit is een tool van een Duitser waarmee je de margin voor het intrainen soepelere kan instellen en laten opslaan in het modem. Tevens kan je allerlei info laten uitlezen over de modem/verbinding.
Ik heb de modem meteen de laagste margin laten pakken (nu trained de modem dus het agressieftst in). Dit stuite op problemen omdat de lijn er uit klapte na een tijdje en dus onstabiel bleek te zijn. Nu heb ik de margin twee stapjes omhoog gezet en de verbinding is prima stabiel te noemen. Hij trained een stuk hoger in als de Livebox (vooral als je laat resyncen op een rustig tijdstip in de ochtend!).
De Livebox traind bij mij op zijn hoogst in op 8040kbps/1018kbps en de Speedtouch trained nu soepel in op 10129kbps/1018kbps. Dus zo'n 2Mbit hoger.
Voor mensen zonder telefonie dus super, een ander extraatje is uPNP ondersteuning dus hoeven er minder poorten open gezet te worden.
Pings zijn overingens niet extreem hoog voor Orange met de Speedtouch 32ms naar www.nu.nl
http://dmt.mhilfe.de/ is de website waar de tool op staat, werkt ook op de 60x en 7xx series van Thomson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

tim_heijt schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:11:
Ik heb na aanleiding van een bericht in dit topic (nummertje terug) een Thomson Speedtouch 516 op de kop getikt voor 15 euries om er eens mee te spelen en te vergelijken met de Livebox. Nu nemen de meeste mensen in dit topic geen andere modem door de hogere pingtijden + vooral de lagere snelheden van de Livebox.
Nu kan ik jullie vertellen dat probleem 2 (snelheid) geen probleem meer is. Ik heb de Speedtouch aangesloten en een beetje zitten spelen met de DSL Modem Tools. Dit is een tool van een Duitser waarmee je de margin voor het intrainen soepelere kan instellen en laten opslaan in het modem. Tevens kan je allerlei info laten uitlezen over de modem/verbinding.
Ik heb de modem meteen de laagste margin laten pakken (nu trained de modem dus het agressieftst in). Dit stuite op problemen omdat de lijn er uit klapte na een tijdje en dus onstabiel bleek te zijn. Nu heb ik de margin twee stapjes omhoog gezet en de verbinding is prima stabiel te noemen. Hij trained een stuk hoger in als de Livebox (vooral als je laat resyncen op een rustig tijdstip in de ochtend!).
De Livebox traind bij mij op zijn hoogst in op 8040kbps/1018kbps en de Speedtouch trained nu soepel in op 10129kbps/1018kbps. Dus zo'n 2Mbit hoger.
Voor mensen zonder telefonie dus super, een ander extraatje is uPNP ondersteuning dus hoeven er minder poorten open gezet te worden.
Pings zijn overingens niet extreem hoog voor Orange met de Speedtouch 32ms naar www.nu.nl
http://dmt.mhilfe.de/ is de website waar de tool op staat, werkt ook op de 60x en 7xx series van Thomson
Dat is maar 2x zo hoog als de mijne :P (met livebox @ 19mbit ingetraint)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 16:23
Net lag hier dus internet en telefonie van Orange er volledig uit. Ik Orange gebeld en de eerste keer had ik gelukkig meteen iemand aan de lijn. Die vertelde mij dat mijn Livebox was vastgelopen en dat ik hem moest resetten door het knopje aan de onderkant (links van het stekkertje) een paar seconden in te houden totdat de lampjes een voor een, allemaal en daarna lampje 1, 3 en 5 gingen branden. Hierna moest ik ongeveer 5 minuten wachten en dan zou ik weer verbinding hebben.

Ik gewacht en nog steeds geen verbinding. Dus ik gebeld naar Orange (alweer). Nu ongeveer 15min aan de telefoon gehangen en daarna gelukkig iemand aan de lijn. Overigens was de helpdesk lijn ook vaag aan het doen. Die zei eerst dat ik verbonden werd met een mederwerker, en daarna had ik een verkeerde keuze opgegeven :S. Maargoed. Ik mijn probleem opnieuw uitegelegd en toen werd mij verteld dat het netwerk in Oss eruit lag.

Ik mijn computer maar uitgezet en ging nu kijken en hij doet het weer (ook telefonie). Dus wat ik dus eigenlijk wil zeggen is. Beetje jammer dat ze het de eerste keer niet wisten dat het netwerk er uit lag, maar wel goed dat het binnen 1 uur alweer opgelost is. Dat heb ik bij @Home onder andere wel anders gezien (3 dagen, voordat ze erachter kwamen dat een van hun servers even een reset moest hebben...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Hm, zojuist mijn vandaag ontvangen nieuwe Livebox geinstalleerd. In tegenstelling tot de vorige haal ik hiermee wel razendsnelle snelheden, maar ik vraag me toch af of het niet sneller kan ;) De verbinding klokt in op 19mbit, maar volgens de BBned speedtest haal ik zelf snelheden tussen de 10 en 14 mbit. Gaat er zoveel verloren door 15m utp-kabel cat 5?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
TCP Optimizer al (opnieuw) gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:59
ImPrEzA schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:01:
Hm, zojuist mijn vandaag ontvangen nieuwe Livebox geinstalleerd. In tegenstelling tot de vorige haal ik hiermee wel razendsnelle snelheden, maar ik vraag me toch af of het niet sneller kan ;) De verbinding klokt in op 19mbit, maar volgens de BBned speedtest haal ik zelf snelheden tussen de 10 en 14 mbit. Gaat er zoveel verloren door 15m utp-kabel cat 5?
Die theoretische 19mbit waar de Livebox op intraint haal je volgens mij praktisch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 18:01
Speedtest is niet echt betrouwbaar, ik klok daar 15563.3 kbps, vanaf de server van Eweka schommel ik meestal rond de 1,95 mBps

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkAboutIt op 09-01-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
heeft iemand hier orange besteld in de periode van de gratis ipod nano?

zoja, heeft iemand hem al binnen of weet iemand hoe lang dat duurt?

Ik heb op mijn philpis dect telefoon 3 maanden moeten wachten...

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25601

De helpdeskmedewerker die voor mij het abonnement afsloot zei dat hij in de doos van de livebox zou zitten. Ondertussen is mijn livebox aangekomen, maar geen ipod. Andere helpdeskmedewerker zegt nu dat het kort er na zal worden toegestuurd... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 10:38

Silverline

pisanggoreng

weet iemand wat het standaard wachtwoord is van mijn LB bij het inloggen via 192.168.1.1?
ben de boekjes kwijt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174443

admin - admin toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 25601 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:41:
De helpdeskmedewerker die voor mij het abonnement afsloot zei dat hij in de doos van de livebox zou zitten. Ondertussen is mijn livebox aangekomen, maar geen ipod. Andere helpdeskmedewerker zegt nu dat het kort er na zal worden toegestuurd... :?
Ze stoppen het welkomscadeau nooit bij de Livebox. Reken maar op een levertijd van 4 weken na ontvangst van de Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
tim_heijt schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:11:
Dat is weer het voordeel van de Livebox, die wel een betere ping haalt. Het blijkt dat modems van andere leveranciers op een bepaalde manier benadeelt lijken te worden daarin. Ze hebben iets in het netwerk aangepast een paar weken geleden, waardoor de Livebox deze verbetering kreeg. Ze willen uiteraard niet zeggen wat er precies is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195379

Vandaag even met Orange gebeld. Wilde weten of je nog altijd een KPN abbonement moet hebben.
Dit is helaas nog steeds het geval.

De medewerker aan de telefoon wist mij wel te vertellen dat per 1maart dit niet meer nodig was.

(erg handig voor nieuwe klanten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 15:57

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Je hebt altijd een KPN abbonement nodig (namelijk huur voor de telefoonlijn). Echter, Orange biedt de mogelijkheid dat zij dit abbonement voor je afsluiten, je betaald dan geen 9 euro nogiets aan KPN maar 10 aan Orange. Enige voordeel: geen rekening meer van KPN.

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Als je nu een abo afsluit betaalt Orange 1 jaar jouw KPN kosten.
Ik heb een abo afgesloten en zij zeggen mijn KPN aansluiting op en nemen de lijn over

Na 1 jaar ga ik weer 9 euro per maand betalen voor de lijnhuur, maar dan dus aan Orange.

Dus voor het aanvragen van Orange heb je wel een KPN aansluiting nodig, maar die wordt gelijk opgezegd door orange (als je dat wilt)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Waren er vannacht nog meer mensen die geen internet hadden in regio Groningen ? Om klokslag 0:00u viel mijn verbinding weg, en die is weggeweest tot sowieso 0:45, toen heb ik het opgegeven en ben gaan slapen. Nu heb ik weer gewoon internet.

Ik had alles geprobeerd, modem resetten, Livebox opnieuw opstarten etc. Livebox gaf wel aan verbinding te hebben, maar kon bijv. bij Geavanceerd - ADSL - Diagnose niet www.google.nl pingen, maar wel mijn PC en de andere PC's. Erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 12:32

GforceNL

Out of memory....

Weet iemand hoelang het duurt voor de Ipod binnen komt na oplevering van de lijn?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Dat was vorige week ook een hele ochtend het geval in groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
gforcegti schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:07:
Weet iemand hoelang het duurt voor de Ipod binnen komt na oplevering van de lijn?
Lees even het topic anders even, dank je. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 12:32

GforceNL

Out of memory....

LoneGunman schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:11:
[...]

Lees even het topic anders even, dank je. 8)7
Gedaan, kreeg ook met search niet de resultaten. heb "Ipod" alleen in deel 13 gedaan en "Ipod binnen" maar kreeg niks boven water. Dus.....

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
gforcegti schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:17:
[...]

Gedaan, kreeg ook met search niet de resultaten. heb "Ipod" alleen in deel 13 gedaan en "Ipod binnen" maar kreeg niks boven water. Dus.....
Uit dit topic:
funk-e schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:36:
heeft iemand hier orange besteld in de periode van de gratis ipod nano?

zoja, heeft iemand hem al binnen of weet iemand hoe lang dat duurt?
Anoniem: 25601 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:41:
Lekkere Loempia schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:16:
[...]

Ze stoppen het welkomscadeau nooit bij de Livebox. Reken maar op een levertijd van 4 weken na ontvangst van de Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30142

Ik weet dat een bekende van mij net z'n Nano gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19

mjl

Ugh

OK nog een kleine poging, ik heb wireless lan nodig icm de livebox. Nou heb ik een "SMC SMCWBR14T-G Wireless Router (54/108Mbps, 4x 10/100Mbps)" op het oog die ik dan als AP/Bridge wil gaan gebruiken.

Nou heb ik in het verleden wel wat problemen voorbij zien komen van AP's icm de livebox, iemand ervaring met dit type of een dergelijke setup ? (e zo ja werkt het ?)

Opstelling:

livebox ---- switch ---- switch ---- SMC_AP

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Speelt iemand nog online gaming? Liefst FPS? Zo ja wat is jullie ervaring?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik speel WoW, niet echt last van lag o.i.d.
Ping is de afgelopen tijd bij mij in Nijmegen ook aardig beter geworden (~15ms minder sinds anderhalve maand ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huarru
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 13:20
Peedy schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:46:
Waren er vannacht nog meer mensen die geen internet hadden in regio Groningen ? Om klokslag 0:00u viel mijn verbinding weg, en die is weggeweest tot sowieso 0:45, toen heb ik het opgegeven en ben gaan slapen. Nu heb ik weer gewoon internet.

Ik had alles geprobeerd, modem resetten, Livebox opnieuw opstarten etc. Livebox gaf wel aan verbinding te hebben, maar kon bijv. bij Geavanceerd - ADSL - Diagnose niet www.google.nl pingen, maar wel mijn PC en de andere PC's. Erg raar.
Had hetzelfde probleem Peedy, ben rond 3 uur naar bed gegaan maar de verbinding was rond die tijd nog steeds niet hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

DJkim schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:12:
Speelt iemand nog online gaming? Liefst FPS? Zo ja wat is jullie ervaring?
Bf2 vooral, speelt goed, ik heb nooit last van lag oid. Ping is rond de 18/20ms op een i3d server.

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 10-01-2007 16:16 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 01-06 06:41

nlboy

Alles kitz?

Ik ben momenteel nog XS4ALL klant en ben van plan om naar Orange Family over te stappen. Ik heb een aantal vragen:

1. Is er vaak downtime?
2. Wat zijn de extra's die je krijgt (zoals gratis virusscanner, kan het niet zo 123 vinden)?
3. Is de helpdesk snel bereikbaar (niet lang wachten)?
4. Is de prijs € 23,95 incl. KPN (het gebruik van het netwerk)?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
nlboy schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:11:
Ik ben momenteel nog XS4ALL klant en ben van plan om naar Orange Family over te stappen. Ik heb een aantal vragen:

1. Is er vaak downtime?
2. Wat zijn de extra's die je krijgt (zoals gratis virusscanner, kan het niet zo 123 vinden)?
3. Is de helpdesk snel bereikbaar (niet lang wachten)?
4. Is de prijs € 23,95 incl. KPN (het gebruik van het netwerk)?

Alvast bedankt! :)
1. Nee, in een jaar tijd hooguit een paar keer (max. paar uur).
2. ? Geen idee :) Heb zelf een wel virusscanner. Oeh, je krijgt wel een mooie witte livebox.
3. Nog nooit nodig gehad :)
3. 1e jaar wel. Daarna betaal je (helaas) wel weer een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-06 12:06
funk-e schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:42:
Als je nu een abo afsluit betaalt Orange 1 jaar jouw KPN kosten.
Ik heb een abo afgesloten en zij zeggen mijn KPN aansluiting op en nemen de lijn over

Na 1 jaar ga ik weer 9 euro per maand betalen voor de lijnhuur, maar dan dus aan Orange.

Dus voor het aanvragen van Orange heb je wel een KPN aansluiting nodig, maar die wordt gelijk opgezegd door orange (als je dat wilt)
En als je nu gewoon een lijn hebt liggen maar er zit geen abbo op, kun je dan niet terecht bij Orange en moet je eerst iets bij KPN afsluiten? Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
benchMarc schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:51:
[...]

En als je nu gewoon een lijn hebt liggen maar er zit geen abbo op, kun je dan niet terecht bij Orange en moet je eerst iets bij KPN afsluiten? Of begrijp ik het verkeerd?
Je kan inderdaad dan niet terecht bij Orange. Je moet minimaal een Belbudget abonnement hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Lekkere Loempia schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:00:
[...]

Je kan inderdaad dan niet terecht bij Orange. Je moet minimaal een Belbudget abonnement hebben.
Wat is dat voor iets raars? Ze bieden toch zelf aan, internet + bellen zonder KPN. Waarom moet je dan toch per se KPN hebben om het aan te melden? Ik ga toch niet bij KPN een abbo nemen (voor minimaal een jaar natuurlijk weer) om het vervolgens direct weer op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

LoneGunman schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:20:
[...]

1. Nee, in een jaar tijd hooguit een paar keer (max. paar uur).
2. ? Geen idee :) Heb zelf een wel virusscanner. Oeh, je krijgt wel een mooie witte livebox.
3. Nog nooit nodig gehad :)
3. 1e jaar wel. Daarna betaal je (helaas) wel weer een tientje.
Bedankt dan weet ik voldoende. :) Helaas is het nog niet beschikbaar bij ons, maar ik weet wel bijna zeker dat ik dan ga overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 16:23
@nlboy:

3. De helpdesk scoort bij mij een voldoende tot ruim voldoende. De prijs van de helpdesk is 20ct/min en de wachttijd valt mee. Je moet natuurlijk wel toevallig een rustig moment treffen. Internet in heel Oss deed het vandewek bijvoorbeeld niet en toen was de helpdesk beetje over de zeik.
4. Ik zou gewoon bij KPN blijven, als je na een jaar van Orange afwilt moet je dan toch nog 50 euro aan KPN aansluitkosten betalen, verder ben je, als je KPN hebt, niet volledig afhankelijk van Orange en je belt er toch standaard mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
benchMarc schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:04:
[...]

Wat is dat voor iets raars? Ze bieden toch zelf aan, internet + bellen zonder KPN. Waarom moet je dan toch per se KPN hebben om het aan te melden? Ik ga toch niet bij KPN een abbo nemen (voor minimaal een jaar natuurlijk weer) om het vervolgens direct weer op te zeggen?
Is een regel van KPN, niet van Orange. KPN welke voor elke lijn line-sharingskosten hebben en dat moet jij als klant ophoesten. Dat is bij elke provider met een eigen netwerk zo. Die berekenen het maandelijks gewoon net zo hard daar, als dat je een KPN abbo hebt. Ik had het zelf ook speciaal voor mijn Orange ADSL aangevraagd en het bevalt me wel. Voordeel is wel dat je ook ondersteuning krijgt van KPN, als er iets met de lijn mis is. Als geen abbo bij hun hebt, dan trekken ze de handen ervan af en dan moet je alles moet Orange regelen. Die zijn in dat soort gevallen gewoon vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In de enquete die ik een paar maanden geleden kreeg heb ik aangekaart dat ik de pingtijden slecht vond . Ze hebben blijkbaar naar me geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Alex3305 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:28:
4. Ik zou gewoon bij KPN blijven, als je na een jaar van Orange afwilt moet je dan toch nog 50 euro aan KPN aansluitkosten betalen,
dat is dus geen goede reden om het niet te doen. 12 * 9= € 108,-
Dan bespaar je alsnog... 108-50 = 58

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:46

GVR

Vandaag is mijn verbinding gerealiseerd (zoals planning), en t werkt meteen perfect! Kan planet nog een puntje aan zuigen, want heel mijn aanvraag is perfect afgehandeld. Best leuk 1,5 mb/sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Lekkere Loempia schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:00:
[...]

huh?? Je hebt toch alleen de lijn nodig, dr hoeft toch geen kpn abbo op te zitten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Freaky Gabbur schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 01:01:
[...]

huh?? Je hebt toch alleen de lijn nodig, dr hoeft toch geen kpn abbo op te zitten :S
jawel, eigenlijk heeft vrijwel iedereen wel een lijn liggen. Het gaat vooral om administratieve kosten volgens mij.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Freaky Gabbur schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 01:01:
[...]

Je hebt een lijn, waar geen signaal op staat. Dat signaal zet KPN er natuurlijk niet gratis op, omdat iemand heel graag ADSL van de concurrent wilt hebben _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 18-02 22:09

ForrestX

a click away from satisfaction

TVP

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Of je klikt hier even op:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/bookmark.gif

Of je brengt even iets nuttigs in, gezien je regdatum moet je dit onderhand wel weten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Is de Livebox draadloos? Want ik kwam ergens tegen dat je ook nog eens een bepaalde bedrag per maand moet betalen als je een draadloze Livebox wilt hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
nlboy schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:01:
Is de Livebox draadloos? Want ik kwam ergens tegen dat je ook nog eens een bepaalde bedrag per maand moet betalen als je een draadloze Livebox wilt hebben. 8)7
Livebox is standaard niet draadloos. Je moet er 2,95 per maand extra voor neerleggen (en dat is dan draadloos voor 1 pc). Als je meer apparaten draadloos wilt hebben, kan je beter iets van een AP aan de Livebox hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Lekkere Loempia op 11-01-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Lekkere Loempia schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:09:
[...]

Livebox is standaard niet draadloos. Je moet er 2,95 per maand extra voor neerleggen (en dat is dan draadloos voor 1 pc). Als je meer apparaten draadloos wilt hebben, kan je beter iets van een AP aan de Livebox hangen.
AP = Router? :) Verder neem ik aan dat er geen addertjes onder het gras zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Lekkere Loempia schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:28:
[...]

Je hebt een lijn, waar geen signaal op staat. Dat signaal zet KPN er natuurlijk niet gratis op, omdat iemand heel graag ADSL van de concurrent wilt hebben _O-
Ja ik bedoel de 10 euro per maand lijnhuur, die moet je betalen uiteraard, maar een budgetabbo is onzin toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
nlboy schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:41:
[...]
AP = Access Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:33
nlboy schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:41:
[...]
AP= AccessPoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Freaky Gabbur schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:18:
[...]

Ja ik bedoel de 10 euro per maand lijnhuur, die moet je betalen uiteraard, maar een budgetabbo is onzin toch
Nee, want een budget abbo is qua kosten gelijk aan de kosten van line-sharing. Daarom betaal je ook zoveel, als je erover wilt bellen met KPN. Zoveel regelingen zijn onzin, maar zo is het nou eenmaal.
Bottom line: zonder KPN abbo, geen Orange ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Lekkere Loempia schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:25:
[...]

Nee, want een budget abbo is qua kosten gelijk aan de kosten van line-sharing. Daarom betaal je ook zoveel, als je erover wilt bellen met KPN. Zoveel regelingen zijn onzin, maar zo is het nou eenmaal.
Bottom line: zonder KPN abbo, geen Orange ADSL.
Maar daar staat dat je je KPN abbo op kunt zeggen. Waarom is het dan in 1e instantie nodig om een KPN abbo te hebben? Ze kunnen die lijn toch zelf actief maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3
  • Laatst online: 12-12-2024

g3

ik heb sinds 8 januari Orange Family (20mb) bij mn ouders, maar de snelheid is echt bijzonder laag.
Speedtest (ok niet het meest beste test) geeft aan 320kb/s. Terwijl dit toch beduidend hoger moet liggen. Omgeving Rotterdam, postcode 3068.

(Ik heb zelf Tele2 Compleet ook 20mbit en ik haal 1,5mb/s)

Heeft iemand ditzelfde ervaren? En ook kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
benchMarc schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:30:
[...]

Maar daar staat dat je je KPN abbo op kunt zeggen. Waarom is het dan in 1e instantie nodig om een KPN abbo te hebben? Ze kunnen die lijn toch zelf actief maken?
Nee, dat kan (blijkbaar) dus niet door Orange gedaan worden. Dit is ligt zoals gezegd meer bij KPN dan bij Orange, zij laten het niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
g3 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:40:
ik heb sinds 8 januari Orange Family (20mb) bij mn ouders, maar de snelheid is echt bijzonder laag.
Speedtest (ok niet het meest beste test) geeft aan 320kb/s. Terwijl dit toch beduidend hoger moet liggen. Omgeving Rotterdam, postcode 3068.

Geef eens iets meer informatie?
Hoe is de livebox aangesloten?
Waarop is de livebox ingetrained?
wat geeft speedtest.bbned.nl aan?
TCP-Optimizer gedraaid?

[ Voor 59% gewijzigd door Lizard op 11-01-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:59

Ik zou eens beginnen me de intrainwaarden van de Livebox te bekijken, daarna de afstand tot de centrale. Hierna kun je het probleem gaan opsporen. Eventuele bedrading die niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online

Iets meer info graag, we kunnen niet in onze glazen bol zien waar het aan ligt. Maak je gebruik van de wifi-livebox of niet, heb je een AP ertussen, een router of een switch? Wat gebeurd er als je dit er tussen weghaalt? Wat zijn je intrainwaarden etc. Lees de startpost ook meteen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3
  • Laatst online: 12-12-2024

g3

LoneGunman schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:43:
[...]

Iets meer info graag, we kunnen niet in onze glazen bol zien waar het aan ligt. Maak je gebruik van de wifi-livebox of niet, heb je een AP ertussen, een router of een switch? Wat gebeurd er als je dit er tussen weghaalt? Wat zijn je intrainwaarden etc. Lees de startpost ook meteen dan.
OK guys alvast bedankt voor de reacties! _/-\o_ _/-\o_
Startpost wel gelezen maar kan er ook overheen gekeken hebben (hijs namelijk best lang)
- geen Wifi
- intrain waardes heb ik nog nooit eerder van gehoord maar dat zal ik nakijken.
- zit nog geen AP tussen (komt wel een Linksys WRT54g tussen; hierover heb ik straks nog een vraagje :) )
- TCP optimizer niet gedraaid. Kende het progje wel maar was het min of meer vergeten.

Even over de AP/router; bij mijn Tele2 thuis, heb ik een Asus WL500gP via een DMZ aan mn modem/router gehangen. Dit werkt perfect. Ik ben deze setup nog niet tegengekomen op fora voor de Livebox. Wel de opstelling dat je alle poorten moet forwarden naar de Linksys (of elke andere router) plus nog wat andere instellingen goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

15 januari is het zover, dan wordt Orange bij mij opgeleverd. Dat betekent dat ik dus vandaag of morgen die Levende Doos moet krijgen, het zal mij benieuwen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Stom...niet goed nagedacht. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Speedtest.nl is niet betrouwbaar voor zulke metingen. Hier krijg ik een resultaat van 634 kbyte/s terwijl ik regelmatig 2000kbyte/s haal. Deze test is beter maar het beste is het om een groot bestand te downloaden via bijvoorbeeld LeaseWeb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 15:19
Ik heb sinds vandaag ook orange maar het nog een probleem bij het updaten van de firmware.

hij blijft hangen op "Bezig met zoeken naar nieuwe software."

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_222034
Referentie 3202WNLB_222034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
sjobiscity schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:58:
Ik heb sinds vandaag ook orange maar het nog een probleem bij het updaten van de firmware.

hij blijft hangen op "Bezig met zoeken naar nieuwe software."

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_222034
Referentie 3202WNLB_222034
Dat is de nieuwste versie op dit moment.
Binnenkort komt er waarschijnlijk een nieuwe versie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonet livebox geinstalleerd. Ging allemaal goed, alleen internet lag na twee uur er opeens uit. Opnieuw opstarten en het werkte weer => een uur later haalde ik max 600KB. Weer opnieuw opgestart en ik haal de1.7MB :s iemand ook zoiets vaags meegemaakt? Of heb ik gewoon een gare livebox

Opstelling: eth1 airport express en eth2 een windows pc. Verder statische ip's gegeven aan de machines: 192.168.1.5 en 192.168.1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Is het trouwens ook mogelijk om een router + modem te gebruiken i.p.v. de livebox? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 25601 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:39:
Zonet livebox geinstalleerd. Ging allemaal goed, alleen internet lag na twee uur er opeens uit. Opnieuw opstarten en het werkte weer => een uur later haalde ik max 600KB. Weer opnieuw opgestart en ik haal de1.7MB :s iemand ook zoiets vaags meegemaakt? Of heb ik gewoon een gare livebox

Opstelling: eth1 airport express en eth2 een windows pc. Verder statische ip's gegeven aan de machines: 192.168.1.5 en 192.168.1.8
Harde reset en check of Livebox voorzien is van nieuwste firmware. Als je dat gedaan hebt en het werk nog niet goed, dan kan je beter een omruil aanvragen voor een nieuwe Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
nlboy schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:46:
Is het trouwens ook mogelijk om een router + modem te gebruiken i.p.v. de livebox? :)
Ja, doe ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er staat de laatste firmware op. harde reset is toch gewoon de reset knop onder de livebox? Misschien dan toch maar morgen even naar orange bellen... Haaaiiii, orange en ik beginnen niet goed zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166897

Harde reset is volgens Orange:

Spanning eraf
Resetknop indrukken
Spanning erop
Resetknop blijven indrukken tot de twee buitenste en het middelste lampje op de LB branden
Wachten tot LB weer helemaal bedrijfsklaar is....

FW 034 is inderdaad de laatste firmware. Een nieuwe firmware zit eraan te komen, maar had er eigenlijk al moeten zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 166897 op 11-01-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx, maar helaas werkt een reset bij mij niet. Hij vliegt er toch nog steeds uit, waarbij ik dan gewoon de kpn kiestoon hoor... Zal morgen maar de helpdesk lastig vallen en om een nieuwe livebox vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Ik heb op Google en GoT gezocht of ik de Bluetooth functie op de Livebox kan uitzetten, maar ik kan niet vinden hoe ik dat zou moeten doen. Weet iemand of en hoe je Bluetooth kan uitzetten? Ik gebruik het namelijk niet en dan zet ik het liever uit voor dat iemand er misbruik van maakt.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

Lekkere Loempia schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:55:
[...]

Is een regel van KPN, niet van Orange. KPN welke voor elke lijn line-sharingskosten hebben en dat moet jij als klant ophoesten. Dat is bij elke provider met een eigen netwerk zo. Die berekenen het maandelijks gewoon net zo hard daar, als dat je een KPN abbo hebt. Ik had het zelf ook speciaal voor mijn Orange ADSL aangevraagd en het bevalt me wel. Voordeel is wel dat je ook ondersteuning krijgt van KPN, als er iets met de lijn mis is. Als geen abbo bij hun hebt, dan trekken ze de handen ervan af en dan moet je alles moet Orange regelen. Die zijn in dat soort gevallen gewoon vervelend.
Hmm, ik ben net verhuisd en heb nog geen KPN abbo aangevraagd.
Mijn idee was om gewoon gelijk een Orange Family+telefonie abbo af te sluiten, maar dit kan dus niet? :{
Als ik dus eerst netjes een KPN basis abbo aanvraag, kan ik deze dan dezelfde week nog laten overnemen door Orange? Of moet ik eerst weer een jaar KPN spekken.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Hier is de snelheid inmiddels vrij steady 13 mbit, met de nieuwe Livebox. Dus opgelost :) Alleen draadloos blijft het max 6mbit, maar ja.. jammer.

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

11-01 opgeleverd.
Traint in op 19Mbit en downloaden gaat ook lekker.
Bij een maatje van me liep de snelheid na ruim een maand 5Mbit terug en dat is nooit meer goedgekomen terwijl hij net een honderd meter of zo dichter bij de centrale zit.

Benieuwd wat de snelheid over een half jaar is.

Vraag:

Ik heb het pokkeding waar je ook nog huur voor betaald maar als brug ingesteld.
Daarachter een Vigor 2900VG en nog een en ander.
Ik heb ook telefonie erbij genomen om een nano te krijgen, niet slecht voor 12 euro _/-\o_
Maar Orange telefonie gebruik ik dus niet en zal ik ook niet gaan gebruiken, daar heb ik mijn router of mijn spa-3000 voor.
Ik behoud ook mijn kpn lijn, een telefoonnummer via belbudget kost jaarlijks 10 euro en zo heb ik het gratis.
Naja, die besparing heb ik dan én over een jaar een euro minder abbo aan Orange.
Zo ben ik dus in beginsel altijd bereikbaar ook al loopt de hele handel vast.

Maar hoe sluit ik mijn vaste telefoon nu het beste op de KPN lijn aan?
De Livebox heeft een ingebouwde adsl-splitter maar die wil ik dus niet gebruiken.

Kan ik nu het beste een losse adsl-splitter kopen en daar de livebox en telefoon op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
T-8one schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 00:08:
[...]

Mijn idee was om gewoon gelijk een Orange Family+telefonie abbo af te sluiten, maar dit kan dus niet? :{
Als ik dus eerst netjes een KPN basis abbo aanvraag, kan ik deze dan dezelfde week nog laten overnemen door Orange? Of moet ik eerst weer een jaar KPN spekken.
Je gaat altijd een jaarcontract aan met KPN bij het afsluiten van een abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Ik eindelijk over de streep om bij Orange internet te bestellen, belt iemand mij op blijkt dat ze geen internet kunnen aanbieden als je ISDN hebt (en Tele2 kan dat ook niet). Wat is dat voor iets kroms? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Ik ga verhuizen en heb dit laatst doorgegeven en alles met Orange besproken. Datum afgesproken, moet zorgen dat tel lijn dan al actief is etc.

Mooi zo!

...nu krijg ik ineens paar dagen later, zonder erom te hebben gevraagd, een Sagem Cardbus WLAN kaart en een Sagem USB Wlan stick. Geen enkel briefje en enige manier waarop ik weet dat het van Orange is is, omdat er een mini cdtje bij zat met het logo erop.

Is dit normaal en wat moet ik ermee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Lekkere Loempia schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 06:57:
[...]

Je gaat altijd een jaarcontract aan met KPN bij het afsluiten van een abbo.
dat is niet waar... KPN heeft een opzegtermijn van 2 maanden (geen minimale contractduur)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
T-8one schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 00:08:
[...]

Volgens mij is dit wel mogelijk, je zit alleen met de aansluitkosten van € 50,-
Ik zou even met de helpdesk bellen als ik jou was

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-05 12:31
funk-e schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:09:
[...]

dat is niet waar... KPN heeft een opzegtermijn van 2 maanden (geen minimale contractduur)
Ik heb een KPN belbudget abonnement genomen om ADSL Family+Telefonie in mijn nieuwe woning aan te kunnen vragen, en volgens mijn informatie is er wel een minimale contractduur van 1 jaar bij KPN. Je kan het abonnement wel eerder opzeggen, maar dan betaal je alsnog de abonnements kosten voor 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 22:45
Ik heb vorig weekend ook Orange 20mbit aangevraagd voor bij m'n ouders thuis. We hadden daarvoor altijd Demon (maarja dat is niet lang meer he....... :( )

Van Demon hebben we een Zyxel 2602R modem gekocht. Deze bevalt echt super, heel stabiel en goed te configgen.
Ik krijg straks dus ook een livebox, maar ik vind ze persoonlijk altijd nogal eng (waarschijnlijk is dat al lang niet meer zo, maar goed).
Achter de modem heb ik een server draaien die o.a. als webserver, mailserver en router/firewall functioneert. Stabiliteit is dus voor mij heel belangrijk.

Wat ik zo ongeveer van de modem eis:
  • stabiel en betrouwbaar
  • secure
  • forwarding van poorten
  • forwarding van GRE voor inkomende VPN
  • VOIP (orange/voipbuster)
WLAN gaat via m'n 3COM AP dus dat hoeft de livebox niet te doen.

Ik wil de server zo kort mogelijk (relatief gezien dan, paar uur is geen probleem maar geen dagen) offline hebben dus veel uitproberen met twee modems zit er niet in. Daarom vraag ik het hier eerst.
Wat kan ik beter gaan gebruiken als modem?

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40772

Lizard schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:29:
[...]

Dat is de nieuwste versie op dit moment.
Binnenkort komt er waarschijnlijk een nieuwe versie uit.
vanavond 19.30 komt de nieuwe firmware uit. werd net verteld door iemand van helpdesk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Superboer12 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:34:
Ik wil de server zo kort mogelijk (relatief gezien dan, paar uur is geen probleem maar geen dagen) offline hebben dus veel uitproberen met twee modems zit er niet in. Daarom vraag ik het hier eerst.
Wat kan ik beter gaan gebruiken als modem?
Die ZyXEL is toch gewoon een ADSL2 modem? Dan kun je die blijven gebruiken, voor de juiste instellingen zie de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Orange heeft mijn adres verkeerd en ik heb al 4 keer gebeld om extra toevoeging dus geen 1 maar 1 A in hun systeem door te krijgen. Ze beloven elke keer dat het goed zal komen maar na 2 weken is er nog steeds niets aan veranderd en verder komen mijn posten van Orange en pakket allemaal op verkeerde adres. Iemand enige idee hoe ik dit kan oplossen?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 23-05 07:14

silitek

Tubes Only

heb al 2dagen dat ik wel gebeld kan worden maar niet zelf kan bellen.... :(
Das lekker k*t.........wie heeft dat ook in Eindhoven???

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliffix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05-2023
DJkim schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:15:
Orange heeft mijn adres verkeerd en ik heb al 4 keer gebeld om extra toevoeging dus geen 1 maar 1 A in hun systeem door te krijgen. Ze beloven elke keer dat het goed zal komen maar na 2 weken is er nog steeds niets aan veranderd en verder komen mijn posten van Orange en pakket allemaal op verkeerde adres. Iemand enige idee hoe ik dit kan oplossen?
Log in hier:
http://www.orange.nl/mijn_account/

Daarna, wijzigen hier:
http://wasp.orange.nl/wsp/?command=CheckDetails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

peer

oeps

Lekkere Loempia schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:09:
[...]

Hmm, en toch zitten mijn vrouw en ik nu allebei draadloos te werken...
Zou niet weten waarom maar 1 pc tegelijk? ;)

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
peer schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:34:
[...]

Hmm, en toch zitten mijn vrouw en ik nu allebei draadloos te werken...
Zou niet weten waarom maar 1 pc tegelijk? ;)
Ik ga er vanuit dat jij het over de PCMCIA + usb dongle hebt. Dat is goed voor de verbinding van 1 systeem naar de draadloze Livebox. Je natuurlijk extra pc's verbinden met de PCMCIA in de Livebox, maar die zitten dus niet bij dat draadloze pakket inbegrepen. Snap alleen niet waarom jij de vraag stelt, als jij al draadloos zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:54
Volgens de brieven, emails en online status van Orange zou ik vanaf 10 januari Orange Family moeten hebben. Ik zit hier echter op 12 januari 23:15 nog vrolijk met mijn xs4all/kpn account te internetten. Moet ik mij zorgen maken of nog wat geduld hebben?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.