[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 18.452 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Squall schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:54:
Hmmz, dus als ik de reacties hierboven goed begrijp zijn de plaatsen waar maar tot 4mbit geleverd kan worden niet organge adsl2 compatible.

Ik sprak toevallig net met orange, ze konden niet zeggen wanneer ze aangepast zouden worden, maar als ze aangepast worden krijg je gratis de volle 20mbit.

Heeft iemand toevallig enig idee, of zulke centrales uberhaupt nog wel aangepast gaan worden ?
Reken maar op nee. De algemeen directeur heeft een keer in FD geroepen niet meer te willen investeren in het netwerk in NL. Daarna was er opnieuw een nieuwsbericht, dat Orange van verdere investeringen in het netwerk afziet. Ze willen verder met netwerk, maar dan met VDSL als breedbandtechniek. Heeft ook eigenlijk geen zin meer. ADSL2+ is als techniek alweer obsolete. Dan investeer je eigenlijk in een techniek zonder toekomst. Denk maar aan VDSL(+), WiMAX, fiber.

[ Voor 9% gewijzigd door Lekkere Loempia op 22-03-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:12
Met andere woorden, als ik hogere snelheden wil als ik nu heb met mn inet abo (3mbit),
kan ik beter geen orange (4mbit) abo nemen in de hoop binnen een jaar die 20mbit te krijgen.

Dan maar wachten op andere ontwikkelingen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213439

wenmaar schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:56:
Na het lezen van dit topic had ik besloten om over te stappen van xs4all naar orange.
ADSL family zonder telefonie.

Ik heb een linksys WAG200G modem die na de overgang van provider geen verbinding meer had.

Oke eerst de livebox aangesloten, deze had binnen 1 minuut verbinding.
Daarna de linksys aangesloten en wat ik ook ingesteld had geen verbinding.

Na 24+ uur geen livebox aangesloten te hebben kreeg mijn linksys verbinding.
Wat ik er mee wil zeggen is als je een eigen modem wil aansluiten is het beter eerst 24 uur niks aan te sluiten en dan pas met eigen modem te gaan proberen.

suc6 een tevreden orange linksys gebruiker.
Hi Wenmaar,

Ook ik heb een WAG200G (annex-a). Momenteel is deze nog geconnect aan een Wanadoo-GO abonnement. Hierbij gebruik ik intern op mijn PC's de private IP adressen 10.x.x.x en als verbindingsprotocol PPPoA (RFC2364) VC-MUX

Heb jij als verbindingsprotocol PPPoA (RFC2364) VC-MUX gebruikt voor het Orange Family abo zodat je IP adres van Orange (Officieel IP adres en geen 10.x.x.x of 192.168.x.x adres) op je ADSL wordt 'geconfigureerd en je thuis meer als 1 PC op je WAG200G hebt aangesloten?

Ik lees in de Orange specs dat je een Bridged IP verbinding zou moeten configureren (Wat betekent dat je maar met 1 PC kunt internetten)

Ik hoor graag van je.

Mvrgr,

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:39

Sebazzz

3dp

Mijn verbinding te langzaam voor woorden. We horen 15 tot 20 mbit te halen, dat is dus 1800 tot 2500 kb/s, en dat halen we bij lange na niet. We halen niet meer 150 kb/s en op goede dagen niet meer dan 450 kb/s. Heeft iemand tips? Naar helpdesk bellen helpt toch niet....

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192465

Heb een vraagje, ben van plan Orange Family + telefonie te nemen, maar wat is de maximale lengte voor een coaxkabel? (Moet naar zolder)

Draadloos overwegen? Of geeft dat teveel signaalverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
The Triad schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:38:
Mijn verbinding te langzaam voor woorden. We horen 15 tot 20 mbit te halen, dat is dus 1800 tot 2500 kb/s, en dat halen we bij lange na niet. We halen niet meer 150 kb/s en op goede dagen niet meer dan 450 kb/s. Heeft iemand tips? Naar helpdesk bellen helpt toch niet....
De modem een harde reset geven en opnieuw laten configureren. Als dat niet werkt, dan moet je toch echt even bellen. En bellen helpt wel, gewoon vriendelijk blijven. Ik wordt altijd goed geholpen in tegenstelling tot alle andere verhalen. Ik heb in totaal 5x telefonisch contact gehad met de helpdesk en ook altijd waren ze vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 192465 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:48:
Heb een vraagje, ben van plan Orange Family + telefonie te nemen, maar wat is de maximale lengte voor een coaxkabel? (Moet naar zolder)

Draadloos overwegen? Of geeft dat teveel signaalverlies?
Je bedoelt een UTP kabel, want een coaxkabel past er helaas niet in ;). Die mag makkelijk 100 meter zijn, maar zo lang heb je vast niet nodig. De telefoonkabel vanaf het aansluitpunt in de muur naar de modem moet zo kort als mogelijk zijn. Let daarop, want anders verlies je snelheid daardoor. Wireless kan je gewoon nemen, zoveel zal je in de lucht niet verliezen. Kwestie van een goed AP of router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192465

Kwestie van een goed AP of router.
Dat zal dan een Livebox van Orange worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-03 10:54
Lekkere Loempia schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:57:
[...]

De modem een harde reset geven en opnieuw laten configureren. Als dat niet werkt, dan moet je toch echt even bellen. En bellen helpt wel, gewoon vriendelijk blijven. Ik wordt altijd goed geholpen in tegenstelling tot alle andere verhalen. Ik heb in totaal 5x telefonisch contact gehad met de helpdesk en ook altijd waren ze vriendelijk.
Harde reset gaat niets helpen, lijkt me eerder dat het probleem in de bekabling ligt, check even hoelang de line is van het isra naar de livebox, deze moet je zo kort mogelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

The Triad schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:38:
Downloadsnelheden zeggen niet per definitie iets. Waar check je deze snelheden? Hint: als je speedtest.nl zegt dan moet je je ergens in een hoekje gaan schamen. ;)

Wat is je trained speed? Wisselt die erg? Hoe ben je verbonden met de LiveBox? Kijk daar eerst eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.