[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.461 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nsider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-02 14:02
Ik ben al een tijd op zoek naar een draadloos alternatief voor de livebox. Ik zat te denken aan de Speedtouch 716, maar daar is niet zo heel makkelijk meer aan te komen. Weet iemand anders een betaalbaar alternatief voor een analoge lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flooperke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 12:26
Ik heb de livebox al een tijd, en wordt gek van het 100 keer resetten als ik aan het torrenten ben.
Ik heb de ST546 pots versie aangesloten en hij heeft signaal van het adsl lijn en kan zelfs verzenden,
ontvangen doet hij niet want het kan niet inloggen op het wanadoo account met de gegeven accountnaam en password van de wanadoo brief.

Hou kan ik zorgen dat de modem goed kan inloggen en van het netwerk gebruik kan maken zoals de livebox dat doet?
Firmware R6 zit er in.

m.v.g.

JaNoZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:12
Je moet de configurator downloaden bij www.speedtouch.nl voor firmware versie 6 en die uitvoeren voor wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Nsider schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:34:
Ik ben al een tijd op zoek naar een draadloos alternatief voor de livebox. Ik zat te denken aan de Speedtouch 716, maar daar is niet zo heel makkelijk meer aan te komen. Weet iemand anders een betaalbaar alternatief voor een analoge lijn?
Je kunt gewoon een draadloos access point achter de livebox hangen, en draaien maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Nsider schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:34:
De Speedtouch 716 bevat een VOIP adapter, die bij Orange niet werkt. Volgens mij is dat niet de beste keuze. Ik denk dat een Speedtouch 585 wel moet voldoen. Anders kan je hier ook nog even rondneuzen voor enkele alternatieven van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Flooperke schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 03:04:
Ik heb de livebox al een tijd, en wordt gek van het 100 keer resetten als ik aan het torrenten ben.
Ik heb de ST546 pots versie aangesloten en hij heeft signaal van het adsl lijn en kan zelfs verzenden,
ontvangen doet hij niet want het kan niet inloggen op het wanadoo account met de gegeven accountnaam en password van de wanadoo brief.

Hou kan ik zorgen dat de modem goed kan inloggen en van het netwerk gebruik kan maken zoals de livebox dat doet?
Firmware R6 zit er in.

m.v.g.

JaNoZ
Bij Orange hoef je die authenticatie niet op te geven. Probeer eens met de configuratie tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_I
  • Laatst online: 16-09-2024

T_I

Gisteren is m'n adsl lijn van xs4all om gezet naar orange en het ging verbazend snel en goed. De overgang van demon naar xs4all een jaar eerder heeft een week geen adsl opgeleverd terwijl ik nu 1 rinkel van de T65 hoorde (hing aan de kpn budget lijn), livebox heb aangesloten, aan zetten en gaan.

Daarna de bridging mode aan gezet (ik wil nog kijken of ik de telefonie tak via asterisk kan knopen... als de abo gegevens uit de livebox te vissen zijn) en direct werken. Er vielen me echter enkele dingen op:

1. smtp in en uit op poort 25 mogen niet (was al bekend, lang leve 26 :) )
2. dns lookups uitgaand worden geblokkeerd, moet via hun eigen dns servers als forwarders. (zo gedaan)

Maar het meest opvallende wat ik nu heb is het onderstaande:

3. de sip accounts in m'n asterisk omgeving werken op 1 na niet.

M'n voipdiscount account doet het, maar de accounts bij sipgate.de (test account), budgetphone (inkomend totdat het telefonie deel werkt... was het idee) en m'n xs4all accounts (heb nu nog pack, maar als dit niet werkt, samen met ipv6, dan weet ik niet hoe lang dat nog duurt) geven 0.0 reactie. :?
Overigens wel opvallend dat de niet werkende accounts al mijn accounts zijn met gekoppelde nummers voor inkomende gesprekken.

Door het correct werken van het voipdiscount account zou ik zeggen dat ze in elk geval niet sip blokkeren, of is men daar erg selectief in? Het gaat er mij nu ff om dat ik 1 inkomend, werkend, nummer heb. (dat aantal is nu 0) Uitgaand gaat nu prima via voipdiscount, dus dat is afgetikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Lekkere Loempia schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:18:
[...]

De Speedtouch 716 bevat een VOIP adapter, die bij Orange niet werkt. Volgens mij is dat niet de beste keuze. Ik denk dat een Speedtouch 585 wel moet voldoen. Anders kan je hier ook nog even rondneuzen voor enkele alternatieven van andere merken.
Over het algemeen trainen niet-livebox lager in dan de livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:21
Anoniem: 40772 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:37:
[...]

vanavond 19.30 komt de nieuwe firmware uit. werd net verteld door iemand van helpdesk :>
Heeft er al iemand die nieuwe firmware binnengekregen of bleek het een voorbarige voorspelling door een medewerker van de helpdesk van Orange :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Sinds vandaag heb ik mijn computer weer terug nadat hij een maand in reparatie is geweest.

Vorige maand trainde de livebox in op de volgende waarden:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 12.9 (dB)
Ver weg : 2.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 51
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Nu echter heb ik de volgende waarden:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15348 Kb
Afname Dichtbij : 12.8 (dB)
Ver weg : 2.2 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 10
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0

De livebox trained dus een stuk lager in. Mijn vraag is: kan dit aan instellingen in mijn PC liggen? Of is dit puur iets van de livebox en kan ik hier weinig aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:06

-ET-

Phone Home

Dit had ik gisteren ook. ik ging van 15Mbit naar 8Mbit naar 6Mbit. paar keer modem gereset. Geen succes. Nu vanmorgen (stond op 6Mbit) weer modem gereset en hij traint nu weer met 15Mbit in.

Dus zo af en toe dipt de snelheid even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 23:45
objectief2 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:17:
[...]

Heeft er al iemand die nieuwe firmware binnengekregen of bleek het een voorbarige voorspelling door een medewerker van de helpdesk van Orange :) ?
Ik heb net even op "zoeken naar updates" geklikt en heb nu de nieuwe firmware (3202WNLB_22204A) er op staan. De enige verandering die ik zie is dat mijn afname dichtbij van 25 naar 32 dB is gestegen en mijn SNR-marge dichtbij van 25 naar 27 dB.

Is er iets bekend over wat er verbeterd is in deze firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:21
Ik heb ook even geprobeerd of mijn Lb wil updaten, eerst via software en daarna via stekker eruit-stekker erin-en opletten of er iets gebeurd ;) Voorlopig kan ik hier nog een update krijgen, maar probeer het later van de week nog wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143719

Lekkere Loempia schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:21:
[...]

Bij Orange hoef je die authenticatie niet op te geven. Probeer eens met de configuratie tool.
Had ie al geprobeerd. Was er gisteren zelf bij. Geen resultaat. |:( Hoe zou Flooperke dan alles precies in moeten stellen in die config programma?

Die Livebox moet gewoon weg. Het is brakspul en gisteren moesten we hem in 2 uur al 5x resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 143719 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:36:
[...]
Had ie al geprobeerd. Was er gisteren zelf bij. Geen resultaat. |:( Hoe zou Flooperke dan alles precies in moeten stellen in die config programma?

Die Livebox moet gewoon weg. Het is brakspul en gisteren moesten we hem in 2 uur al 5x resetten.
Dan moet je de volgende instellingen handmatig aanpassen.

VPI: 8
VCI: 35
QOS: UBR
Multiplexing: LLC
Encapsulation: RFC 1483 Bridged

En zorg sowieso voor een omruil van de Livebox.

[ Voor 4% gewijzigd door Lekkere Loempia op 13-01-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:52
Bij mijn ouders heb ik 2 weken terug de LiveBox geinstalleerd. Dit omdat Orange telefonie had verkocht op de huidige ADSL lijn die via KPN geleverd wordt. (via Orange nog niet mogelijk)

Nu de Speedtouch van de lijn is hoor ik van mijn ouders dat de verbinding er regelmatig uit ligt. Ook bellen is dan onmogelijk.
Dit ligt neem ik aan aan de Livebox omdat de verbinding verder niet is veranderd.
Hebben jullie suggesties hoe dit te veranderen ? Want ze willen wel bellen via Orange maar nu ligt het er af en toe helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25601

Ik heb sinds dat ik Orange heb wat problemen met mijn imap van mijn domein, terwijl dit bij demon goed ging. Het ophalen van de mail gaat prima, maar het uitgaande verkeer doet echter niet wat het moet doen. Heeft Orange bepaalde porten dicht staan of is dit toeval en ligt het aan mijn provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 25601 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:03:
Ik heb sinds dat ik Orange heb wat problemen met mijn imap van mijn domein, terwijl dit bij demon goed ging. Het ophalen van de mail gaat prima, maar het uitgaande verkeer doet echter niet wat het moet doen. Heeft Orange bepaalde porten dicht staan of is dit toeval en ligt het aan mijn provider?
Als die mailserver bij jou thuis staat, dan klopt het. De uitgaande e-mail poort wordt geblokkeerd (is ook al zo vaak gemeld op dit forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:48
Als je dit topic en andere topics leest (het staat zelfs een paar posts hierboven), dan kun je lezen dat Port 25 in ieder geval ramdicht zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
kevertje1977 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:47:
Bij mijn ouders heb ik 2 weken terug de LiveBox geinstalleerd. Dit omdat Orange telefonie had verkocht op de huidige ADSL lijn die via KPN geleverd wordt. (via Orange nog niet mogelijk)

Nu de Speedtouch van de lijn is hoor ik van mijn ouders dat de verbinding er regelmatig uit ligt. Ook bellen is dan onmogelijk.
Dit ligt neem ik aan aan de Livebox omdat de verbinding verder niet is veranderd.
Hebben jullie suggesties hoe dit te veranderen ? Want ze willen wel bellen via Orange maar nu ligt het er af en toe helemaal uit.
Livebox harde reset geven en als dat geen oplossing biedt, dan moet je Orange bellen voor een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alex3305 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:16:
[...]

Als je dit topic en andere topics leest (het staat zelfs een paar posts hierboven), dan kun je lezen dat Port 25 in ieder geval ramdicht zit..
Ik had dat inderdaad gezien ja, maar wat ik niet helemaal begrijp is dat dit toch alleen geldt voor het draaien van een eigen mailserver? Ik wil alleen de smtp gebruiken van mijn hostingprovider... Dus niet een eigen smtp server opzetten.

Laat maar ik zie net dat iemand al geconstateerd had dat ook dit niet kan... zucht!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 25601 op 13-01-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Als je uitgaand verkeer relayt via smpt.orange.nl gaat het prima.
En bij mij hoeft dat geeneens, poort 25 staat gewoon open.

[ Voor 5% gewijzigd door mesa57 op 13-01-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm ja, ik gebruik nu maar de smtp van orange, maar goed dat werkt natuurlijk alleen fijn als je op het Orange netwerk zit. Als ik met mijn laptop ergens anders ben werkt dat dus niet. Vandaar dat ik dus de smtp van mijn hosting wilde gebruiken: dan hoefde ik in iedergeval niet de instellingen te wijzigen. Maar mijn hosting provider mailen of zij niet een andere poort ervoor kunnen beschikbaar stellen... Maar thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202097

Ik wou een topic openen maar toch heb ik besloten om hier mijn vragen te stellen:

Ik heb een nieuwe Livebox gekregen (vorige was stuk). Ik heb nu problemen met het vinden van de hoofdtelefoonaansluiting. Ik heb in de meterkast gekeken, maar niets kunnen vinden.

We hebben in het huis iets van 4 telefoonaansluit plaatsen. Als ik de Livebox in mijn kamer zou plaatsen (wat later is aangelegd en volgens mij zeker geen hoofdaansluiting is) zou dat van de snelheid afgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 202097 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:20:
Ik wou een topic openen maar toch heb ik besloten om hier mijn vragen te stellen:

Ik heb een nieuwe Livebox gekregen (vorige was stuk). Ik heb nu problemen met het vinden van de hoofdtelefoonaansluiting. Ik heb in de meterkast gekeken, maar niets kunnen vinden.

We hebben in het huis iets van 4 telefoonaansluit plaatsen. Als ik de Livebox in mijn kamer zou plaatsen (wat later is aangelegd en volgens mij zeker geen hoofdaansluiting is) zou dat van de snelheid afgaan?
Grote kans van wel. Anders even KPN bellen. Die moeten altijd weten waar het ISRA punt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176341

Kan je bij Family je "oude" router blijven gebruiken?

Ik heb een "E-TECH of een "Sitecom"

En als ik er telefonie bij neem kan ik me "oude" router dan ook blijven gebruiken?

Met vriendelijke groet,

Remon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:52
Lekkere Loempia schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:16:
[...]

Livebox harde reset geven en als dat geen oplossing biedt, dan moet je Orange bellen voor een nieuw exemplaar.
Maar hoe vaak moet je een harde reset geven ? ALs het elke zoveel dagen voor komt lijkt het me niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Had de LB in Bridge mode gezet maar na 24 uur was de pret over wegens vastlopen.

Om een lang verhaal kort te houden heb ik op marktplaats voor 15 euro een gloednieuwe Speedtouch 546 op de kop getikt met adsl splitter en alle andere toebehoren.

Ik ga d'r vanuit dat ik nu van het gelazer af ben.

De speedtouch traint wel wat trager in, maar in de praktijk is dat maar een handjevol kilobytes.
Keertje het ding uit zijn Bridge modus halen en http://dmt.mhilfe.de een keer proberen.

Blij dat ik voor 15 euro van het gelazer af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202097

Lekkere Loempia schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:19:
[...]

Grote kans van wel. Anders even KPN bellen. Die moeten altijd weten waar het ISRA punt zit.
Hartelijk bedankt! Dus KPN heeft van elk huis een plattegrond ofzo, kunnen ze overal kijken waar die ISRA zit? Interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:55

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 202097 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 00:50:
[...]

Hartelijk bedankt! Dus KPN heeft van elk huis een plattegrond ofzo, kunnen ze overal kijken waar die ISRA zit? Interessant...
Klopt, staat in de zogenaamde "kanvas" database.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132221

misschien een domme vraag....

ik heb ADSL family al vanaf het begin dat het er was, nu krijg ik van die mooie aanbiedingen van Orange voor het telefonie gedeelte te nemen. Zeer aantrekkelijk qua prijs echter...

- hoe stabiel is ADSL family met telefonie (Geleen)
- ik heb een Speedtouch 570 met wireless meot ik nu zo´n kl#te livebox nemen om telefonie aan te sluiten of is er ook een andere oplossing ?? mit ik wel een LB moet aanschaffen kan ik dan de huidige zooi laten zitten en de livebox achter de speedtouch aansluiten alleen voor de telfonie aansluiting.

wie helpt alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
kevertje1977 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:05:
[...]

Maar hoe vaak moet je een harde reset geven ? ALs het elke zoveel dagen voor komt lijkt het me niet normaal.
Een enkele keer moet voldoende zijn. Als je het moet blijven doen, dan is de Lviebox gewoon echt brak en moet je een nieuwe hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 176341 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:23:
Kan je bij Family je "oude" router blijven gebruiken?

Ik heb een "E-TECH of een "Sitecom"

En als ik er telefonie bij neem kan ik me "oude" router dan ook blijven gebruiken?

Met vriendelijke groet,

Remon
Moet kunnen. Oude routers kunnen wel moeite hebben met de snelheid. Als jij het werkend hebt, dan moet je zeker even de snelheid testen. Het kan soms zijn, dat de router de doorvoersnelheid niet aankan. Dan zal je alsnog een andere moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
- ik heb een Speedtouch 570 met wireless meot ik nu zo´n kl#te livebox nemen om telefonie aan te sluiten of is er ook een andere oplossing ?? mit ik wel een LB moet aanschaffen kan ik dan de huidige zooi laten zitten en de livebox achter de speedtouch aansluiten alleen voor de telfonie aansluiting.
Met telefonie moet je gebruik maken van de Livebox. Daar heb je geen andere keuze meer in

[ Voor 12% gewijzigd door Lekkere Loempia op 14-01-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere Loempia schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:08:
[...]

Moet kunnen. Oude routers kunnen wel moeite hebben met de snelheid. Als jij het werkend hebt, dan moet je zeker even de snelheid testen. Het kan soms zijn, dat de router de doorvoersnelheid niet aankan. Dan zal je alsnog een andere moeten aanschaffen.
Ik heb deze router sinds een maandje of 4 hij is ADSL2+ geschikt, dus het zou moeten lukken lijkt me dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Ik heb nu telefonie via UPC (nog analoog) en een kabelinternet abonnement. Aangezien ik (mede door de hoge prijs van analoge telefonie bij UPC) nu via ADSL zowel een hogere snelheid als lagere prijs kan krijgen wil ik overstappen.

Na enig wikken en wegen is mijn keuze op Orange gevallen, maar toch ben ik er nog niet helemaal uit. Ik zou ze wel aan Orange willen stellen, maar nog even niet voor 20 cpm en email contact via hun website gaat niet omdat ik nog geen klant ben en dus niet kan inloggen...

Omdat ik dus een nieuwe KPN aansluiting moet regelen kan ik twee dingen doen:
- Orange ADSL Family + telefonie Basis zonder lijnhuur [+] KPN belbudget; totaal 35 euro per maand*
- Orange ADSL Family + telefonie Basis incl lijnhuur; totaal 35 euro per maand*

De laatste twee vind ik echter interessant. Ik kan de 'geen gedoe' optie kiezen en Orange alles laten regelen, maar ik kan ook apart een belbudget van KPN nemen zodat ik eigenlijk twee telefoonlijnen krijg en dus een backup heb voor als Orange er uit ligt. Als ik het goed heb is de belbudget optie zelfs 28 cent per maand goedkoper (9,67 abonnement tegenover 9,95 lijnhuur).

Wellicht is de twee-lijnen optie ook interessant als ik in de toekomst nog eens wil overstappen (naar een andere ADSL provider)? Ik kan dan gewoon de belbudget houden en hoef dan dus alleen voor ADSL over te stappen. En omdat belbudget (na 1 jaar) per maand opzegbaar is kan ik dan eventueel ook makkelijk alsnog met telefonie ergens heen overstappen.

Of zie ik toch iets over het hoofd in deze constructie?

Heeft iemand ervaring met aansluiten van Orange ADSL zonder vooraf KPN te hebben? Moet je in dit geval apart KPN aanvragen of regelt Orange dat allemaal? Ik neem aan dat er sowieso een monteur moet komen want waar aansluitingen zitten en zo weet ik niet.

* Kosten gebaseerd op huidige aanbiedingen. Orange adverteert family+telefonie met eerste jaar 25 euro, daarna 35 euro, maar voor mij is dat in ieder geval het eerste jaar 35 euro omdat ik de KPN er bij moet nemen. Na 1 jaar wil Orange het voor 35 euro incl lijnhuur doen of voor 25 euro zonder lijnhuur, dus blijft het voor mij 35 euro totaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 82384 op 14-01-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het enige waar je misschien nog rekening mee zou moeten houden is denk ik het jaarcontract die automatisch met een jaar verlengd wordt. Ik heb er zelf voor gekozen om gewoon KPN te behouden, aangezien ik niet al te veel vertrouwen in de livebox heb. Internet die eruit vliegt waardoor je je livebox moet herstarten is tot daar aan toe, maar dat midden in een telefoongesprek vind ik toch een tikkeltje vervelender. En daarnaast wat jezelf al aan gaf: het gemak van overstappen in een latere fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Bij de startpost lees ik dat de ASUS WL-100g word ondersteund.
Maar is dat gelijk aan de: ASUS WL-100gE.
Mocht het dezelfde zijn: kan de antenne nog uitgeklapt worden, als het in de livebox zit ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166897

Laatste nieuws over de firmware update voor de LB.

Afgelopen donderdag is de update bij wijze van proef onder zo'n 10.000 gebruikers verspreid.

Aanstaande maandag, 15 januari, zal de firmware-update voor alle gebruikers ter beschikking worden gesteld.

Op de wijzigingen en verbeteringen die zijn aangebracht in deze nieuwe firmware kan ik niet verder ingaan. De verwachtingen zijn in ieder geval hoog.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 166897 op 14-01-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbiker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 10:39
Hallo,
vorige maand een nieuwe LB gekregen op advies van de helpdeskmedewerker. Nu brengen ze me de kosten hiervoor in rekening. Dit kan toch niet waar zijn.
Eenmalige kosten
11-12-06 Retour kosten Livebox (verpakking en verzendkosten) 1.00 10,50
11-12-06 verzendkosten modem 1.00 12,60
3x verzenkosten voor modem?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nsider
GoT schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:45:
Bij de startpost lees ik dat de ASUS WL-100g word ondersteund.
Maar is dat gelijk aan de: ASUS WL-100gE.
Mocht het dezelfde zijn: kan de antenne nog uitgeklapt worden, als het in de livebox zit ?
Dit is blijkbaar NIET dezelfde. Zelf had ik dit kaartje ook besteld en de Livebox herkende em niet. Ik kon er dus helemaal niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nsider
Lekkere Loempia schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:18:
[...]

Ik had idd al vernomen dat VOIP niet werkte i.c.m. Orange en een andere modem dan de Livebox. Zelf maak ik hier ook geen gebruik van, dus maakt mij niet uit. De Speedtouch 585 ziet er wat dat betreft ook goed uit. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit modem i.c.m. Orange ADSL Family?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

g3

Kan iemand de settings voor TCP Optimizer even posten hier?
thx

Dit is overigens wat mijn LB weergeeft:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 3768 Kb
Afname Dichtbij : 30.2 (dB)
Ver weg : 11.5 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 844
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 93
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 73% gewijzigd door g3 op 14-01-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik zit te denken om ADSL family + telefonie te bestellen. echter er is één vraag die ik niet beantwoord krijg.

de kosten voor dit totaalpakket zijn 29,95 per maand.

nu is het mij niet duidelijk of je hiermee van de kpn-kosten af bent. volgens de site van orange kun je namelijk wel kpn opzeggen, maar dan moet je per maand 9,95 extra gaan betalen. het pakket kost dan 39,90 p/m en na een jaar is dat dan 49,90 p/m. er zit blijkbaar dus een addertje onder het gras.

ondanks het gratis bellen betekent dit wel hogere maandlasten. wij bellen al zo weinig dat wij telefoonrekeningen krijgen van slechts 30/35 euro per twee maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SURFivor schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:47:
ik zit te denken om ADSL family + telefonie te bestellen. echter er is één vraag die ik niet beantwoord krijg.

nu is het mij niet duidelijk of je hiermee van de kpn-kosten af bent. volgens de site van orange kun je namelijk wel kpn opzeggen, maar dan moet je per maand 9,95 extra gaan betalen. het pakket kost dan 39,90 p/m en na een jaar is dat dan 49,90 p/m. er zit blijkbaar dus een addertje onder het gras.

ondanks het gratis bellen betekent dit wel hogere maandlasten. wij bellen al zo weinig dat wij telefoonrekeningen krijgen van slechts 30/35 euro per twee maanden.
Ik zat eerst ook te denken om telefonie er bij te nemen, dat heb ik niet gedaan, om de volgende redenen... Als je internet weg is kan je niet telefoneren. Als je je telefoonnummer mee neemt naar Orange en je wilt na 1 jaar naar een andere internet provider en dus weer "terug" naar kpn, dan krijg je een ander telefoonnummer, want orange kan dat nummer NIET terug geven aan kpn. kpn sluit je opnieuw aan met een nieuw telefoonnummer dus.

Groetjes,

Remon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 15:02
SURFivor schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:47:

Deze pagina heeft een wat duidelijkere uitleg: http://www.orange.nl/open/tarieven_adsl_en_telefonie.html

Het 1e jaar wordt de lijnhuur niet doorberekend en betaal je dus 29,95.
Na het 1e jaar ga je die 9.95 wel betalen en kom je dus uit op 39,90.
Anoniem: 176341 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:56:
[...]

Ik zat eerst ook te denken om telefonie er bij te nemen, dat heb ik niet gedaan, om de volgende redenen... Als je internet weg is kan je niet telefoneren. Als je je telefoonnummer mee neemt naar Orange en je wilt na 1 jaar naar een andere internet provider en dus weer "terug" naar kpn, dan krijg je een ander telefoonnummer, want orange kan dat nummer NIET terug geven aan kpn. kpn sluit je opnieuw aan met een nieuw telefoonnummer dus.

Groetjes,

Remon
Sorry maar dat is echt onzin. Je kan bij KPN een nieuwe lijn aanvragen en dan het nummer wat bij Orange staat weer uitporteren naar KPN. Dit gaat ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
g3 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:47:
thx

<<KNIP-BLAAT>>
TCPOptimizer is voor in Windows en verbetert NIET de snelheid van je livebox.

Overigens heb je best wel een brakke verbinding :/ zit je ver van de centrale of is je bekabeling zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Nsider schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:05:
[...]

Ik had idd al vernomen dat VOIP niet werkte i.c.m. Orange en een andere modem dan de Livebox. Zelf maak ik hier ook geen gebruik van, dus maakt mij niet uit. De Speedtouch 585 ziet er wat dat betreft ook goed uit. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit modem i.c.m. Orange ADSL Family?
Dat spul werkt wel goed. Is ook al vaak in dit forum langsgekomen. De config tool van Speedtouch ondersteunt ook nog Orange ADSL. Zou je geen spijt van moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
g3 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:47:
thx

Dit is overigens wat mijn LB weergeeft:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 3768 Kb
Afname Dichtbij : 30.2 (dB)
Ver weg : 11.5 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 844
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 93
ES-teller van 1 dag 0
Tijd om die Livebox eens een opdonder te geven (en dan niet met TCP Optimizer, want dat werkt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
superbiker schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:00:
Hallo,
vorige maand een nieuwe LB gekregen op advies van de helpdeskmedewerker. Nu brengen ze me de kosten hiervoor in rekening. Dit kan toch niet waar zijn.
Eenmalige kosten
11-12-06 Retour kosten Livebox (verpakking en verzendkosten) 1.00 10,50
3x verzenkosten voor modem?????????
Klopt niet. Als jij vanwege een defect de nieuwe Livebox hebt ontvangen, dan draait Orange voor alles op. Het is namelijk niet jouw modem en dus hun verantwoordelijkheid. Zal vast een admin fout zijn. Even contact opnemen met Orange zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry maar dat is echt onzin. Je kan bij KPN een nieuwe lijn aanvragen en dan het nummer wat bij Orange staat weer uitporteren naar KPN. Dit gaat ook gewoon goed.
Dan ben ik totaal verkeerd voorgelicht door Orange. De Orange helpdesk medewerker vertelde dit toe ik de vraag stelde "wat als ik na 1 of 2 jaar weg wil bij Orange, kan KPN dan weer mijn "oude" nummer overnemen? De helpdesk medewerker vertelde mij daar op dat dat niet mogelijk was en dat KPN dan een nieuwe lijn zal maken en dus een nieuw nummer.

Groetjes,

Remon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Dat gedeelte klopt ook.
Maar daarna kan je je oude nummer weer laten uitporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204765

Wacky schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:33:
Je hebt altijd een KPN abbonement nodig (namelijk huur voor de telefoonlijn). Echter, Orange biedt de mogelijkheid dat zij dit abbonement voor je afsluiten, je betaald dan geen 9 euro nogiets aan KPN maar 10 aan Orange. Enige voordeel: geen rekening meer van KPN.
Er zit ook een nadeel aan als je die 9 euro nogiets via Orange betaalt: Als je later weer wilt overstappen naar een andere provider waarbij je een tel.abonnement van KPN nodig gaat hebben, dan moet je opnieuw eerst een nieuwe aansluiting betalen bij de KPN en dat kost een hoop. Beter is om een belbudgetabonnement bij KPN te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204801

Hoi,

Ik heb het hele topic doorgelezen maar ik heb mijn vraag nog niet beantwoord. Momenteel hebben wij 1 desktop in huis en een Planet verbinding van, theoretisch, 6Mbps. Een orange abbonnement klinkt heel aantrekkelijk zeker omdat hier ook een wireless optie bijzit en ik een laptop wil gaan aanschaffen.

2 vragen:
1. Kan ik met het standaard wireless pakket van orange, dus voor die 2,95 Euro extra per maand, met meerdere laptops/pc's tegelijkertijd op internet, draadloos gezien dan ZONDER de usb dongle?
Dus gewoon wireless netwerkje zoeken met de laptops en internetten/gamen/downloaden etc.

2. Als ik gewoon de livebox zou gebruiken voor wireless internet, is de maximale snelheid daarvan dan lager dan als ik via diezelfde livebox op dezelfde pc met een utp kabel verbinding heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204808

Hallo,
ik heb een vraagje, wij willen miss orange adsl hebben dus zonder telefonie.
kan dat ook? dacht het wel. maar kunnen we dan wel gewoon de telefoon gebruiken
over Kpn? en waar sluiten ze de livebox aan?
mvr
john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:55

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 204801 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:27:
Hoi,

Ik heb het hele topic doorgelezen maar ik heb mijn vraag nog niet beantwoord. Momenteel hebben wij 1 desktop in huis en een Planet verbinding van, theoretisch, 6Mbps. Een orange abbonnement klinkt heel aantrekkelijk zeker omdat hier ook een wireless optie bijzit en ik een laptop wil gaan aanschaffen.

2 vragen:
1. Kan ik met het standaard wireless pakket van orange, dus voor die 2,95 Euro extra per maand, met meerdere laptops/pc's tegelijkertijd op internet, draadloos gezien dan ZONDER de usb dongle?
Dus gewoon wireless netwerkje zoeken met de laptops en internetten/gamen/downloaden etc.

2. Als ik gewoon de livebox zou gebruiken voor wireless internet, is de maximale snelheid daarvan dan lager dan als ik via diezelfde livebox op dezelfde pc met een utp kabel verbinding heb?
1: tot 254 computers/laptop kan je aansluiten op de livebox dmv wifi
2: WIFI beschikt altijd over minder bandbreedte dan bekabeld. Dus ja, jouw internetverbinding zal nietzo rap zijn met WIFI als met UTP.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204808 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 00:10:
Hallo,
mvr
john
Ja dit is gewoon het ADSL family pakket zonder telefonie, 1 euro goedkoper (23,95 /maand).

@vr6-only: bedankt voor je antwoord, enig idee wat voor een factor dit is? Gaat dit echt 100'en KB's/s schelen of is dit meer iets van zeg maximaal 100KB als ik iets aan het downloaden ben? Even afgezien van het soort muren en andere interferentie in huis.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 204801 op 15-01-2007 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:40

Marc H

- - Is wakker - -

Anoniem: 204808 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 00:10:
Hallo,
mvr
john
ADSL zonder telefonie kan, op je telefoonlijn sluit je een splitter aan, en daarop de lifebox.
Telefonie werkt dan gewoon over kpn.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Laatst online: 20-05 10:38

Silverline

pisanggoreng

Marc H schreef op maandag 15 januari 2007 @ 00:20:
[...]

ADSL zonder telefonie kan, op je telefoonlijn sluit je een splitter aan, en daarop de lifebox.
Telefonie werkt dan gewoon over kpn.
ik heb ook gewoon zonder orange telefonie voor 19eur (zo'n actie), maar de telefoon is gewoon aangesloten aan de LINE uitgang vd LB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:40

Marc H

- - Is wakker - -

Zou kunnen, ik gebruik geen livebox, maar een speedtouch

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 204765 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:23:
[...]

Er zit ook een nadeel aan als je die 9 euro nogiets via Orange betaalt: Als je later weer wilt overstappen naar een andere provider waarbij je een tel.abonnement van KPN nodig gaat hebben, dan moet je opnieuw eerst een nieuwe aansluiting betalen bij de KPN en dat kost een hoop. Beter is om een belbudgetabonnement bij KPN te houden.
Dat kost 47 euro, waardoor je na 6 maand Orange al goedkoper uit bent (mocht je weer op KPN overstappen). Dus om het geld hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 20:49
is het mogelijk om een virtual server te laten draaien?
het zit namelijk zo,ik heb mijn dreambox(satellietontvanger)op internet aangesloten.via upc en daarachter een router(192.168.2.1) was het geen probleem om portforwarding en virtual server te draaien.
Nu heb ik sinds een week Orange. ik heb in de portforwardinstellingen gelijk de ipadres van de dreambox ingevoerd(192.168.2.199). Maar ik krijg geen berichtjes binnen op mijn dreambox. moest ik hier de ipadres van de router invoeren of die van de dreambox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3
  • Laatst online: 12-12-2024

g3

Lekkere Loempia schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:26:
[...]

Tijd om die Livebox eens een opdonder te geven (en dan niet met TCP Optimizer, want dat werkt niet).
Ik heb het gemerkt. Hoe ik die LB een opdonder moet geven snap ik nog niet, ondanks dat ik de startpost redelijk goed heb proberen door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
cgok schreef op maandag 15 januari 2007 @ 07:19:
is het mogelijk om een virtual server te laten draaien?
het zit namelijk zo,ik heb mijn dreambox(satellietontvanger)op internet aangesloten.via upc en daarachter een router(192.168.2.1) was het geen probleem om portforwarding en virtual server te draaien.
Nu heb ik sinds een week Orange. ik heb in de portforwardinstellingen gelijk de ipadres van de dreambox ingevoerd(192.168.2.199). Maar ik krijg geen berichtjes binnen op mijn dreambox. moest ik hier de ipadres van de router invoeren of die van de dreambox?
Je hebt het steeds over de router, maar wat heb jij dan als modem staan? Lijkt erop dat jij 2 DHCP's hebt draaien. Jij hebt namelijk de DHCP van de router op 192.168.2.1 staan, wat gebruikelijk is bij een actieve 192.168.1.1 range (wat dus de modem moet zijn). Dan maak jij het voor de Dreambox een lastige zaak. Als jij de Livebox als modem hebt staan, dan moet jij hem in bridge mode gooien. De poort moet altijd toegekend zijn aan het ip adres van de Dreambox en niet van de router.

[ Voor 22% gewijzigd door Lekkere Loempia op 15-01-2007 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Zo... ben sinds vanmorgen ook de gelukkige bezitter van een Orange-verbinding. Mijn steenoude Livebox met Wanadoo-firmware erop heeft zichzelf inmiddels geüpdate, en het modem traint in op zo'n 10 Mbit (best netjes gezien ik +/- 2500m van de centrale zit).

Ik heb de zaken momenteel zo aangesloten: ISRA-punt -> Livebox -> telefooncentrale. Dit werkt op zich wel, maar de telefoonlijn "bromt" nogal zodra ik een buitenlijn kies. Iemand een idee of hier nog iets aan te doen is? Never mind. Heb mijn goede oude splitter ertussen gezet en het storende gebrom is verdwenen :)

[ Voor 9% gewijzigd door NNF op 15-01-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Laatst online: 06-05-2024
Hm.

Net kreeg ik deze mail:
Geachte Livebox gebruiker,

Wij hebben de software voor de Livebox verbeterd. Zo’n verbetering helpt bijvoorbeeld voor het gebruiksgemak van Telefonie van Orange en voor de
stabiliteit van de Livebox. Maar als wij de software verbeteren, is het wel nodig dat uw Livebox deze nieuwe versie ‘ophaalt’. De manier waarop u zelf
zo’n update van de software kunt uitvoeren, is gewijzigd. Hieronder leest u hoe zelf een update uitvoeren
Soms zorgt de update voor een belangrijke verbetering. In dat geval wilt u misschien niet wachten tot de Livebox de nieuwe software ophaalt.
Zo kunt u dit zelf doen:

* ga naar het configuratiemenu van de Livebox
* kies in het menu ‘informatie’ voor ‘software’
* klik vervolgens op ‘zoeken naar updates’
Als er een update beschikbaar is, wordt deze na enkele minuten automatisch geïnstalleerd.

uw Livebox herstarten na de update
In sommige gevallen is het mogelijk dat u na het updaten van de software problemen ondervindt met het gebruik van uw Livebox of met Telefonie van Orange.
In dat geval raden wij u aan om uw Livebox als volgt opnieuw te starten:

* haal de stekker van de Livebox uit het stopcontact
* wacht ongeveer één minuut
* steek de stekker weer in het stopcontact
* wacht tot het @-lampje niet meer knippert en blijft branden

toegang tot de Livebox via internet werkt anders dan voorheen
U kunt de configuratie van uw Livebox bekijken en aanpassen, ook als u niet thuis bent. Het configuratiemenu van de Livebox is dan bereikbaar via internet.
Hieronder leest u wat u moet doen om hiervan gebruik te maken:

* ga naar het configuratiemenu van de Livebox
* kies het tabblad ‘geavanceerd’
* kies de optie ‘toegang' in het tabblad ‘Firewall’
* volg verder de instructies op het scherm

Als de toegang al openstond, is het nodig deze opnieuw open te stellen zoals zojuist beschreven. Anders is -na de update- het configuratiemenu niet meer
via internet bereikbaar.

heeft u vragen?
Dit is een automatisch verstuurd bericht. Wij kunnen reacties op deze e-mail helaas niet beantwoorden. Voor vragen over uw verbinding of de Livebox kunt
u terecht op onze online klantenservice. Of bel met onze ADSL klantenservice via nummer 0900 9515 (€ 0,20/min). Als u belt, vragen wij u uw klantnummer
in te toetsen. Wij kunnen u dan beter helpen.

Met vriendelijke groeten,
Orange
Dus ik dat doen, van firewall en toegang. Maar nu doen functies bovenin het niet meer onder "advanded mode".

Bekend hier?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 16:28
Hier nog geen update te bekennen, niet met de manier van zoeken naar updates. Ook niet met stroom er af en weer opnieuw insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_I

T_I

*Zucht* Ok, Asterisk was stuk door een upgrade vlak voor de adsl provider switch. Verse update en het werkt. De linux debian versie 1.2.14~dfsg-3 werkt in elk geval. (voor wie ook dit vage probleem heeft) Heeft iemand al iets voor elkaar gekregen met het orange telefonie nummer en asterisk?

Nu nog xs4all ipv6 tunnel werkend en ik ben weer helemaal happy. (of weet iemand of de sixix ipv6 tunnels mogelijk zijn, dan stap ik daar naar over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
El_Bandito schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:19:
Hm.

Net kreeg ik deze mail:

[...]

Dus ik dat doen, van firewall en toegang. Maar nu doen functies bovenin het niet meer onder "advanded mode".

Bekend hier?
Van orange.nl:
Versie: 11.
Geldig vanaf: 11 september 2006.

Op 11 september 2006 is de nieuwste software geactiveerd voor alle ADSL-abonnees die gebruik maken van de Livebox. Hierdoor is de stabiliteit van de Livebox verder verbeterd.

De meest recente software versie is 222034.
Heb je niet een heel oud mailtje binnengehaald? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Geen idee, kreeg ik net. Maar nu heb ik dus software versie 3202WNLB_22204A.

De Livebox zal dus nu voortaan via internet te configureren zijn. HTTP en/of FTP. Port nummer 666 ingevoerd, maar goed. Hoe kom ik daar nu dan? <ip adres>:666 werkt dus niet :P Maar goed, er is dus geen nieuwe software zegt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
El_Bandito schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:26:
Geen idee, kreeg ik net. Maar nu heb ik dus software versie 3202WNLB_22204A.

De Livebox zal dus nu voortaan via internet te configureren zijn. HTTP en/of FTP. Port nummer 666 ingevoerd, maar goed. Hoe kom ik daar nu dan? <ip adres>:666 werkt dus niet :P Maar goed, er is dus geen nieuwe software zegt ie.
Dat moet je altijd van 'buitenaf' doen, anders gaat dit inderdaad niet werken. Overigens was dit al mogelijk bij de Wanadoo Livebox :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Laatst online: 02-06 17:02
Is het nou toeval, of traint mijn livebox door de update hoger in?

Voor de update zat ik altijd rond de 10500 ~ 11500 KB. Na de update op 12600 KB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
vr6-only schreef op maandag 15 januari 2007 @ 00:11:
[...]

1: tot 254 computers/laptop kan je aansluiten op de livebox dmv wifi
2: WIFI beschikt altijd over minder bandbreedte dan bekabeld. Dus ja, jouw internetverbinding zal nietzo rap zijn met WIFI als met UTP.
Je Wifi is 54 Mbit, je internet 20 Mbit, je merkt er met een fatsoenlijke router dus geen ene moer van.

De Livebox is wel gelimit tot 4 Mbit over de wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Alex3305 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:45:
[...]

Dat moet je altijd van 'buitenaf' doen, anders gaat dit inderdaad niet werken. Overigens was dit al mogelijk bij de Wanadoo Livebox :P
Aaahh.. heb het euvel gevonden. De nieuwe update zorgt ervoor dat het config scherm niet meer helemaal compatible is met Firefox :/ Kan in Firefox sommige knoppen niet aanklikken. In IE weer wel, dus is het wel een nieuwe update ;)

22204A is dus wel de nieuwe update

[ Voor 40% gewijzigd door El_Bandito op 15-01-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Hier ook nieuwe update! Met hogere intrain waarden kijk dat is altijd mooi meegenomen :D

Mm knoppen boven in de Livebox config kan ik nu wel niet meer aanklikken :(

[ Voor 30% gewijzigd door Razer op 15-01-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutch_Razor schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:26:
[...]

Je Wifi is 54 Mbit, je internet 20 Mbit, je merkt er met een fatsoenlijke router dus geen ene moer van.

De Livebox is wel gelimit tot 4 Mbit over de wireless.
Dus als ik dan toch een router moet kopen voor fatsoenlijk draadloos internet, dan kan ik net zo goed de standaard Livebox kopen zonder wifi toch? alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Razer schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:16:
Hier ook nieuwe update! Met hogere intrain waarden kijk dat is altijd mooi meegenomen :D

Mm knoppen boven in de Livebox config kan ik nu wel niet meer aanklikken :(
Dat zeg ik... dat moet nu voortaan in IE. Is niet compatible met firefox :{

En je moet ook geen poorten open proberen te zetten want dan klapt je Livebox eruit en moet je de stroom eraf halen. Way to go Orange :X

[ Voor 16% gewijzigd door El_Bandito op 15-01-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
El_Bandito schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:56:

Aaahh.. heb het euvel gevonden. De nieuwe update zorgt ervoor dat het config scherm niet meer helemaal compatible is met Firefox :/ Kan in Firefox sommige knoppen niet aanklikken. In IE weer wel, dus is het wel een nieuwe update ;)

22204A is dus wel de nieuwe update
Bij mij werkt alles gewoon in Firefox 2.0, wat doet het bij jou niet dan?

Voor de mensen die van buiten af op hun livebox willen komen, moeten dit wel eerst aanzetten (geavanceerd, firewall, toegang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Nee, gewoon lokaal. Heb ook Firefox 2.0. Zelfde probleem als Roy1985... knoppen in advanced mode zijn niet clickable. Heb jij dan ook de nieuwe versie? 22204A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Ja, had hem vrijdag (dacht ik) al handmatig opgehaald.
Ik heb het nogmaals geprobeerd, maar alle knoppen werken, in zowel standaard als geavanceerd.

Software versie: 3202WNLB_22204A, dus dat is de nieuwste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
El_Bandito schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:46:
Nee, gewoon lokaal. Heb ook Firefox 2.0. Zelfde probleem als Roy1985... knoppen in advanced mode zijn niet clickable. Heb jij dan ook de nieuwe versie? 22204A
Mm in IE en Firefox werken ze niet, in Opera gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbiker
Lekkere Loempia schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:28:
[...]

Klopt niet. Als jij vanwege een defect de nieuwe Livebox hebt ontvangen, dan draait Orange voor alles op. Het is namelijk niet jouw modem en dus hun verantwoordelijkheid. Zal vast een admin fout zijn. Even contact opnemen met Orange zou ik zeggen.
Ik heb net antwoord van Orange over de ingehouden kosten voor de nieuwe LB. Moet een kopie afschrift van de bank naar hun opsturen.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Hier inmiddels ook de nieuwe software. Werkt op het eerste gezicht goed, alleen die fancy menuutjes bij "Geavanceerd" doen het inderdaad niet meer onder FF 2.0. Jammer.

Edit-- vaagheid, inmiddels doen ze het weer wel. :?

[ Voor 14% gewijzigd door NNF op 15-01-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbiker
Ook in Hoensbroek de nieuwe software. Alles werkt, ook in FF2.0. Intrainen is niet hoger. Zit nog steeds rond de 10 mb. Morgenvroeg maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Voor de mensen die problemen hebben met het menu? een keer een hard refresh met crtl - F5.

Daarna werken de menus ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_I

T_I

Hmmm, hoe doe je zo'n update als de lb in bridging mode staat?
Tevens is het me nog niet geheel duidelijk of de update nut heeft. De eens heeft een wat hogere snelheid, de ander weer niet.

Hier zit ik nu op 11416 Kb downstream, maar dat is dan ook met een redelijk stuk knoopwerk vanaf het isra punt naar boven (+- 10 M telefoondraad om de aansluiting bij de firewall te krijgen), zodat de LB ter vervanging van de speedtouch kan dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Menu werkt inderdaad weer na crtl + f5. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Lizard schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:53:
Voor de mensen die problemen hebben met het menu? een keer een hard refresh met crtl - F5.

Daarna werken de menus ook weer.
Dit is inderdaad de oplossing! Tip voor in de OP?

[ Voor 3% gewijzigd door El_Bandito op 15-01-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Sinds een paar dagen geleden traint mijn (Wanadoo) Livebox veel lager in. Voorheen was het altijd rond de 11500, nu nog slechts rond 8000, soms zelfs onder de 7000! :(

Bekabeling gecontroleerd, niets mis mee, reset etc, blijft brak.. :(

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
13996 hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wimpie schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:01:
Sinds een paar dagen geleden traint mijn (Wanadoo) Livebox veel lager in. Voorheen was het altijd rond de 11500, nu nog slechts rond 8000, soms zelfs onder de 7000! :(

Bekabeling gecontroleerd, niets mis mee, reset etc, blijft brak.. :(
Is je snelheid er ook minder op geworden?

Mjin livebox trainde vorig jaar op 14Mbit in, en had daarmee een brakke verbinding en hopen CRC-errors. Netto snelheid: Nooit meer dan 900kbyte/s.

Nu traint 'ie standaard in op 10Mbit (heb 'm een jaar lang niet gebruikt vanwege die brakheid), en .. heb ik netto nog steeds 900kbyte/s. Beide andere modems die ik geprobeerd heb komen ook niet boven die 10Mbit uit, dus ik denk dat de LB met de oude firmwares iets te optimistisch waren.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:53

GVR

huh wat lees ik nou, livebox gecapped op 4 mbit over wireless? Intern bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb internet bij Orange via de Livebox uiteraard, over een KPN lijn met een BelBudget abonement. Nu hoorde ik laatst van iemand dat tegenwoordig ADSL ook kan zonder een telefoonaansluiting. Nu heb ik mijn BelBudget alleen omdat dat toendertijd nog moest, kan ik dit BelBudget abonnement nu ook opzeggen zodat ik alleen aan Wanadoo betaal? Of werkt dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Peedy schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:15:
Ik heb internet bij Orange via de Livebox uiteraard, over een KPN lijn met een BelBudget abonement. Nu hoorde ik laatst van iemand dat tegenwoordig ADSL ook kan zonder een telefoonaansluiting. Nu heb ik mijn BelBudget alleen omdat dat toendertijd nog moest, kan ik dit BelBudget abonnement nu ook opzeggen zodat ik alleen aan Wanadoo betaal? Of werkt dit anders?
Dit kan gewoon ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Freaky Gabbur schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:09:
huh wat lees ik nou, livebox gecapped op 4 mbit over wireless? Intern bedoel je dan?
Hij bedoelt als je een PCMCIA kaart vna Orange gebruikt voor wireless. Met een router/accespoint achter de Livebox is dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Kan jij of iemand anders hier nog onderbouwing voor geven? Straks bel ik KPN op om mijn abo op te zeggen, waarna ze mijn lijn slopen en ik geen internet meer heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:53

GVR

Lekkere Loempia schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:09:
[...]

Hij bedoelt als je een PCMCIA kaart vna Orange gebruikt voor wireless. Met een router/accespoint achter de Livebox is dat niet zo.
ok thanks, ga zowieso een eigen draadloze router kopen :)

Maar met kaartje van orange, is het dan ook voor internet max 4 mbit? Kan het haast niet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-06 19:54
Volgens brief, email, online status en telefonische status van Orange doet mijn oude xs4all/kpn abonnement het niet meer en kan ik mijn LB gaan gebruiken. Echter, 5 dagen later heb ik nog steeds verbinding met xs4all/kpn en de LB doet logischerwijze niks, behalve aangeven dat er een 6 mbit adsl verbinding is waar ie niks mee kan (omdat het nog steeds de xs4all/kpn lijn is).

Helpdesk gebeld en uitgelegd wat er aan de hand is. Nee hoor, het is overgezet, u moet de LB aansluiten. Ja maar die werkt niet en mijn oude verbinding nog wel. Nee hoor, hier staat dat uw nieuwe verbinding nu werkt. JA MAAR HIJ WERKT NIET EN DE OUDE NOG WEL. Meneer u moet de LB aansluiten want het is echt overgezet.

Aaargh.

Een half uur later weer gebeld en gelukkig een hd medewerker met meer dan 1 hersencel gesproken die een call heeft aangemaakt om uit te zoeken waarom mijn switch van xs4all/kpn naar orange niet is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Peedy schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:20:
[...]

Kan jij of iemand anders hier nog onderbouwing voor geven? Straks bel ik KPN op om mijn abo op te zeggen, waarna ze mijn lijn slopen en ik geen internet meer heb :X
Beetje standaard vragen allemaal :)
Maar goed bij het bestellen van je internet via Orange.nl kun je mooi aangeven om je nummer mee te nemen, Orange zegt voor jou je KPN lijn op en je krijgt telefonie van Orange met je oude nummer van KPN. Het eerste jaar hoef je geen lijndoorbelasting te betalen, het tweede jaar ga je aan Orange 9,95 betalen voor het gebruik van de KPN lijn. Wat neer komt op 29,95 voor internet en telefonie in het eerste jaar. En vanaf het tweede jaar 39,90. Met een beetje meer zoek werk zijn dit allemaal dingen die gewoon letterlijk op de Orange website staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
En in dit topic.

Heb inmiddels ook de nieuwe firmware, 3202WNLB_22204A, iemand al een idee wat de verbeteringen zijn deze keer? Orange.nl geeft nog geen uitsluitsel.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.