Niet om in herhaling te vallen maar nogmaals even een kort, laatste
, vraagje: als ik toch een eigen router voor fatsoenlijk draadloos (boven de 4mbit) moet aanschaffen, dan kan ik ook net zogoed de standaard Livebox pakken zonder wifi correct?
Inderdaad. Ze sturen dan geen PCMCIA kaartje (dit is de WIFI optie). Gewoon een draadloze router erna en gaan!
Anoniem: 204801 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:36:
als ik toch een eigen router voor fatsoenlijk draadloos (boven de 4mbit) moet aanschaffen, dan kan ik ook net zogoed de standaard Livebox pakken zonder wifi correct?
En ik heb net gebeld dat ik begin december aangesloten ben, en wanneer ik hem kon verwachten. Volgens de helpdesk werd alles in 1 keer verstuurd, en dat dat dus wel even kon duren nog. Beetje jammer dat er geen eenduidige antwoorden komen op vragen die ze van te voren wel aan kunnen zien komen...Anoniem: 30142 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:56:
Ik weet dat een bekende van mij net z'n Nano gekregen heeft.
Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen
dan kunnen ze ze toch snel versturenHaaguit schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:25:
[...]
En ik heb net gebeld dat ik begin december aangesloten ben, en wanneer ik hem kon verwachten. Volgens de helpdesk werd alles in 1 keer verstuurd, en dat dat dus wel even kon duren nog. Beetje jammer dat er geen eenduidige antwoorden komen op vragen die ze van te voren wel aan kunnen zien komen...
de laatste mensen die er recht op hebben zijn de mensen die eind december een abo hebben aangevraagd.
Ik wil hem NU
Weet iemand welke kleur we krijgen?
...less is more
Begin januari is hier de boel opgeleverd, ik wacht in spanning af.From: Orange Breedband Helpdesk <KSONB1@orange.nl>
Date: 12 jan 2007 15:03
Subject: Re: abonnee W1872789 (KMM117928I9197L0KM)
To: ***** <****@orange.nl>
Geachte ****,
Orange streeft er naar om de iPod nano binnen 1 maand na oplevering van uw ADSL Family & Telefonie verbinding naar u op te sturen.
Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
oh mooizo, begin februari dusHeineken schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:35:
[...]
Begin januari is hier de boel opgeleverd, ik wacht in spanning af.
wis je klantnummer ff in die quote
...less is more
Hey, humor, dan is ie hier ook begin febuari. Ik ben benieuwd wat er nou zo bijzonder is aan die ipod.
nou... hij is gratis. Dat vind ik redelijk bijzonderT_I schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:53:
[...]
Hey, humor, dan is ie hier ook begin febuari. Ik ben benieuwd wat er nou zo bijzonder is aan die ipod.
...less is more
Hallo.. ik heb gisteren mijn lijn opgeleverd gekregen en ik wilde graag mijn LinksysWRT54G icm LB gaan gebruiken. Ik had twee optie.... LB als bridged mode zetten of gewoon Linksys als Switch gebruiken. Echter ben ik noob op gebied van instellingen. Ik heb een paar keer goed doorgenomen wat toppicstarter zei. Als ik telnet verbininding probeer te maken in CMD, dan kom ik wel tot login maar bij password kan ik geen cijfers intoetsen dus ik kom hier helemaal niet verder. Kan iemand misschien vertellen wat ik precies fout doe?
BVD
BVD
Lucky Goldstar
Ja, ook lager. Eerst ging tot maximaal 1,05 MB/s, nu niet verder dan 800 KB/s.brama schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:04:
[...]
Is je snelheid er ook minder op geworden?
Mjin livebox trainde vorig jaar op 14Mbit in, en had daarmee een brakke verbinding en hopen CRC-errors. Netto snelheid: Nooit meer dan 900kbyte/s.
Nu traint 'ie standaard in op 10Mbit (heb 'm een jaar lang niet gebruikt vanwege die brakheid), en .. heb ik netto nog steeds 900kbyte/s. Beide andere modems die ik geprobeerd heb komen ook niet boven die 10Mbit uit, dus ik denk dat de LB met de oude firmwares iets te optimistisch waren.
Divide and conquer.
@DJKim:
Als ik jou was zou ik gewoon die Linksys als switch/accesspoint gebruiken.
Via de instellingen in de Linksys geef je de router dan een vast ip-adres in de range van de Livebox bijv. 192.168.1.18 of 192.168.1.19. DHCP zet je op off. De netwerkkabel die uit je Livebox komt doe je vervolgens niet in de internetpoort op je Linksys maar in 1 van de 4 uitgaande poorten. Vervolgens zou het moeten werken
ps. het geven van een ander fixed-ip is nodig omdat zowel de Lb als de Linksys 192.168.1.1 als eigen ip ingesteld hebben staan. Door die Linksys een andere te geven voorkom je een conflict en zijn beide benaderbaar via het intikken van het webadres
Via de instellingen in de Linksys geef je de router dan een vast ip-adres in de range van de Livebox bijv. 192.168.1.18 of 192.168.1.19. DHCP zet je op off. De netwerkkabel die uit je Livebox komt doe je vervolgens niet in de internetpoort op je Linksys maar in 1 van de 4 uitgaande poorten. Vervolgens zou het moeten werken
ps. het geven van een ander fixed-ip is nodig omdat zowel de Lb als de Linksys 192.168.1.1 als eigen ip ingesteld hebben staan. Door die Linksys een andere te geven voorkom je een conflict en zijn beide benaderbaar via het intikken van het webadres
[ Voor 24% gewijzigd door objectief2 op 16-01-2007 17:27 ]
Het klopt dat als je je wachtwoord intypt, dat er geen sterretjes of iets dergelijks komen te staan. Gewoon intypen en op enter drukken.DJkim schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:08:
Hallo.. ik heb gisteren mijn lijn opgeleverd gekregen en ik wilde graag mijn LinksysWRT54G icm LB gaan gebruiken. Ik had twee optie.... LB als bridged mode zetten of gewoon Linksys als Switch gebruiken. Echter ben ik noob op gebied van instellingen. Ik heb een paar keer goed doorgenomen wat toppicstarter zei. Als ik telnet verbininding probeer te maken in CMD, dan kom ik wel tot login maar bij password kan ik geen cijfers intoetsen dus ik kom hier helemaal niet verder. Kan iemand misschien vertellen wat ik precies fout doe?
BVD
Dutch_Razor schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:26:
[...]
Je Wifi is 54 Mbit, je internet 20 Mbit, je merkt er met een fatsoenlijke router dus geen ene moer van.
De Livebox is wel gelimit tot 4 Mbit over de wireless.
Als ik dit eerder wist dan had ik niet zo'n kaartje gehaald, maar een draadloze router.
Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.
Werkt dit trouwens ook op 't netwerk van orange? http://paradigit.nl/info.php?group=17&art=10014080
Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.
Hoi thnxs nogmaals voor uitleg.objectief2 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:25:
@DJKim:
Ik heb volgende gedaan.
Ik heb in LB port van 1-65535 TCP/UDP op IP 192.168.1.2 open gezet
Dan in linksys
1. Stastic IP 192.168.1.2 gezet
2. Local IP 192.168.1.10
3. DHCP uitgezet
Ik kan nu gewoon LB als Linksys benaderen via het intoesten van beide ips maar geen internet verbinding. Ik heb beide stekkers in een van 4 uitgangspoorten gezet. Verder ook in Linksys ports 1-65535 op ip 192.168.1.2 opengezetn. .. moet ik nog meer doen?
Lucky Goldstar
Ik heb dat ook aantal keer gedaan. Maar dan zeg het dat ik geen toegang voor 15 sec heb en als ik nog een keer probeer dan geen toegang voor 30 sec--Niels-- schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:26:
[...]
Het klopt dat als je je wachtwoord intypt, dat er geen sterretjes of iets dergelijks komen te staan. Gewoon intypen en op enter drukken.

loging: root
pass: admin
zoals topicstarter aan gaf.. misschien andere password?
Lucky Goldstar
Dat wilde ik nou net ook vragen. Mijn LB vliegt gemiddeld 4x per dag eruit. Zat hiervoor bij versatel (ook adsl2+) en die was altijd stabiel zonder uitvallen. Dus zat ik vandaag al te kijken voor een vervangende adsl2+ modem. Aangezien Linksys volgens mij een beter product is dan de LB hoop ik dat iemand even zijn ervaringen kan vertellen welke beter is.x-man schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:11:
Werkt dit trouwens ook op 't netwerk van orange? http://paradigit.nl/info.php?group=17&art=10014080
Hi over mijn LinksysWRT54G als switch te gebruiken. Ik heb een site gevonden met handige uitleg. Ik heb het gevolgd en het was beetje anders maar nu werkt mijn combinatie LB-Linksys weer goed.
Mijn linksys config
WAN 192.168.1.10
Sub 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1
DNS zie gateway
Local IP 192.168.2.1
DHCP gewoon aan
IP star 192.168.2.10
Dan reboot pc daarna in cmd ipconfig/renew
In Livebox DCHP en FIREWALL uitgezet
en port 1-65535 TCP/UDP van 192.168.1.10 aangezet
Tevens LB met WAN van Linksys verbonden en daarna LAN naar mijn PC.
Mijn linksys config
WAN 192.168.1.10
Sub 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1
DNS zie gateway
Local IP 192.168.2.1
DHCP gewoon aan
IP star 192.168.2.10
Dan reboot pc daarna in cmd ipconfig/renew
In Livebox DCHP en FIREWALL uitgezet
en port 1-65535 TCP/UDP van 192.168.1.10 aangezet
Tevens LB met WAN van Linksys verbonden en daarna LAN naar mijn PC.
Lucky Goldstar
He grappig, die heb ik hier staanx-man schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:11:
Sinds de nieuwe firmware update werkt b.v newsservers easynews en hitnews niet meer
....
Iemand ook last van dit vreemde verschijnsel...."by the way"werkt news.orange.nl nog wel...
Met de supportdesk van hitnews van alles geprobeerd...met nieuwe gebruikersnaam en password maar "no-go
Iemand ook last van dit vreemde verschijnsel...."by the way"werkt news.orange.nl nog wel...
Met de supportdesk van hitnews van alles geprobeerd...met nieuwe gebruikersnaam en password maar "no-go
Tubes....It's what make music music!
You bet
[ Voor 41% gewijzigd door Lekkere Loempia op 16-01-2007 21:26 ]
Het is me gelukt, ik heb net het speedtouch config prog geprobeerd op RFC1483 ofzo en hij werkt dan alleen op bridged modus. even wanadoo netwerk kiezen
alleen kan ik hierna niet meer op de modem komen en krijg ik heel andere waarden voor me ip en gatway enz.
Deze liggen zelfs x.x.57.x en mijn eigen netwerk op x.x.56.x en dhcp op 10.x.x.x!!!
waarom is dit zo?
alle poorten zijn open geen enkel programma sputtert meet tegen met de NAT / Firewall test.
Nu heb ik zeker een losse router nodig?
alleen kan ik hierna niet meer op de modem komen en krijg ik heel andere waarden voor me ip en gatway enz.
Deze liggen zelfs x.x.57.x en mijn eigen netwerk op x.x.56.x en dhcp op 10.x.x.x!!!
waarom is dit zo?
alle poorten zijn open geen enkel programma sputtert meet tegen met de NAT / Firewall test.
Nu heb ik zeker een losse router nodig?
In de SP staat toch echt 1234 als wachtwoord.DJkim schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:37:
[...]
Ik heb dat ook aantal keer gedaan. Maar dan zeg het dat ik geen toegang voor 15 sec heb en als ik nog een keer probeer dan geen toegang voor 30 sec![]()
loging: root
pass: admin
zoals topicstarter aan gaf.. misschien andere password?
Bij mij werkt de nieuwe software 3202WNLB_222034 ok. Heb geen problemen met newsgroups (thank god no!) en hij is ong 1mbit hoger ingetraind.
Dat is niet de nieuwe sw versie.Helsie schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:56:
Bij mij werkt de nieuwe software 3202WNLB_222034 ok. Heb geen problemen met newsgroups (thank god no!) en hij is ong 1mbit hoger ingetraind.
Het moet versie 3202WNLB_22204A zijn...
[ Voor 7% gewijzigd door Da.Rock op 16-01-2007 22:07 ]
Ik heb nu tussen de 8 en 10 mbit verbinding en deze valt te vaak uit. Ik ga morgen maar eens kijken of ik hem ergens kan kopen. Bedankt voor je reactie.Lekkere Loempia schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:22:
[...]
You bet. Hij traint wel iets minder in (maar dat doen alle andere modems ook) en latency voordeel heb je niet. Wel heb je alles in 1 apparaat en het werkt stabiel. Geen gezeur met forwarding die half werkt, etc. Speedtouch modems zijn trouwens ook wel oke.
Voor de nieuwste firmware moet je Linksys support mailen, want op de Linksys site loopt het soms wat achter. Dan weet jij dat alvast.algoman schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:09:
[...]
Ik heb nu tussen de 8 en 10 mbit verbinding en deze valt te vaak uit. Ik ga morgen maar eens kijken of ik hem ergens kan kopen. Bedankt voor je reactie.
Ik heb de SP even doorgeworsteld maar heb toch nog wat vragen, ik ga op mezelf wonen eindelijk
en moet dus een internet abotje hebben.
Zonder insteek WLAN kaart heb je geen WLAN dat klopt he?
Kan je dat Family + Telefonie (is 34.95 + 1 =35.95 per maand) nu alleen nemen of is het echt een ADSL abo en moet je hiervoor een telefonie abo bij KPN hebben in de vorm van belbudget van 9.95 dan zou het totaal nl op 45.95 uit komen. Deze vraag is gekomen na het lezen van "twee soorten kiestonen in de SP"
Weet iemand toevallig twee concurerende aanbieders, ik wil bellen en internet in één abo dus geen losse KPN lijnen om het signaal te transporteren. Me ouders zijn over naar IPB van KPN en dat werkt als een zonnetje. Echter is de upload (niet lachen) maar 25K ipv 100K bij Orange
vandaar dat ik voor mijzelf wat hogers aan het zoeken ben.
tnx
Kan je dat Family + Telefonie (is 34.95 + 1 =35.95 per maand) nu alleen nemen of is het echt een ADSL abo en moet je hiervoor een telefonie abo bij KPN hebben in de vorm van belbudget van 9.95 dan zou het totaal nl op 45.95 uit komen. Deze vraag is gekomen na het lezen van "twee soorten kiestonen in de SP"
Weet iemand toevallig twee concurerende aanbieders, ik wil bellen en internet in één abo dus geen losse KPN lijnen om het signaal te transporteren. Me ouders zijn over naar IPB van KPN en dat werkt als een zonnetje. Echter is de upload (niet lachen) maar 25K ipv 100K bij Orange
tnx
Heb sinds enkele dagen last van een wegvallende verbinding hier (bekabeld).
Dan staan ook in de webinterface de beide verbindingen op niet actief.
Vaak helpt een herstart van het modem dan , maar niet voor lang.
Kan hem soms niet eens meer pingen als dat gebeurt ....
Heb livebox strak op het isra punt, bekabeling gecontroleerd.
Kan op die momenten ook nog wel gewoon uitbellen via de analoge lijn.
En hij heeft sinds vandaag ook al die nieuwste firmware
Dan staan ook in de webinterface de beide verbindingen op niet actief.
Vaak helpt een herstart van het modem dan , maar niet voor lang.
Kan hem soms niet eens meer pingen als dat gebeurt ....
Heb livebox strak op het isra punt, bekabeling gecontroleerd.
Kan op die momenten ook nog wel gewoon uitbellen via de analoge lijn.
En hij heeft sinds vandaag ook al die nieuwste firmware
Als je nog geen kpn hebt moet je die eerst aanvragen a 47,55-stormfly schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:37:
Ik heb de SP even doorgeworsteld maar heb toch nog wat vragen, ik ga op mezelf wonen eindelijken moet dus een internet abotje hebben.
Weet iemand toevallig twee concurerende aanbieders, ik wil bellen en internet in één abo dus geen losse KPN lijnen om het signaal te transporteren. Me ouders zijn over naar IPB van KPN en dat werkt als een zonnetje. Echter is de upload (niet lachen) maar 25K ipv 100K bij Orangevandaar dat ik voor mijzelf wat hogers aan het zoeken ben.
tnx
adsl+livebox | 23,95 |
telefonie | 6,00 |
KPN Belbudget | 9.95 |
som | 39.90 |
Bij de actie neemt Orange jouw KPN lijn over, de lijn zeggen ze op en vervolgens betalen ze één jaar de huur door aan KPN. normaal zouden ze die kosten aan jou doorberekenen.
adsl+livebox | 23,95 |
telefonie | 6,00 |
Huur KPN | 0,00 |
som | 29.95 |
Ik heb hier het wireless setje van Orange en ik moet zeggen dat het best aardig werkt 1.4MB/sec dus zo'n drama is het nou ook weer niet
[ Voor 9% gewijzigd door kamphuis op 17-01-2007 03:21 ]
tnx voor je antwoorden en wat gebeurt er met de kosten na dat jaar? Die komen dan totaal op?
Als je daar nog een tabelletje van hebt ben ik helemaal blij
tabel 1 is zonder acties dus dat betaal je na een jaarstormfly schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:14:
tnx voor je antwoorden en wat gebeurt er met de kosten na dat jaar? Die komen dan totaal op?
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Ik heb na de Firmware update(3202WNLB_22204A) een fout op de webinterface van de livebox. Als ik inlog met admin admin op het geavanceerd gedeelte kan ik niet meer op het tabblad statestieken kliken om te kijken waarmee de livebox intraint. Er staat dan linksonderin de webpagina: fout op de pagina.
De snelheid is bij mij wel ongeveer gelijk gebleven voor zover ik kan testen. Hopelijk heb ik nu minder ruis op de telefoonlijn.
De snelheid is bij mij wel ongeveer gelijk gebleven voor zover ik kan testen. Hopelijk heb ik nu minder ruis op de telefoonlijn.
Dan heb je dus telefonie en 20MBIT, kan ik dan concluderen dat dit verreweg de goedkoopste is met deze snelheid. Ben bang dat ik iest niet goed zie...20mbit plus telefoon voor 40,- totaal.Laryx schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:27:
[...]
tabel 1 is zonder acties dus dat betaal je na een jaar
Anoniem: 167839
Ook hier (nog) geen problemen met internet of telefonie.Da.Rock schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:03:
[...]
Dat is niet de nieuwe sw versie.
Het moet versie 3202WNLB_22204A zijn...
waardes ook niet slechter / beter geworden:
adslMode : G992_5_A
Upstream = 1016 Kb ( Intlv[LP0] )
Downstream = 19636 Kb ( Intlv[LP0] )
=================================================
DIAG Info :
=================================================
Attenuation ( dB ) : 13.1 2.5 (FE)
SNR margin ( dB ) : 8 12 (FE)
HEC counter : 0
CRC counter : 0
RTFirmwareVer : 0x0e15080a
Wat me wel opviel bij de vorige update was dat de telefonieverbindingen nogal wat echo
lieten horen (is nu minder).
Heeft een van jullie ook wel eens gehad dat het telefonie gedeelte 'hing' als je probeert
om binnen 1 a 2 minuten (nummer is bezet) verbinding te krijgen (was bij de vorige firmware
reproduceerbaar bij 3 pogingen) ?
Speedlinq 20000 compleet is 20mbit met telefonie voor 24,95 eerste jaar, 34,95 tweede jaar. En dat is inclusief je KPN kosten. Nog nét iets goedkoper dus..Weet iemand toevallig twee concurerende aanbieders, ik wil bellen en internet in één abo dus geen losse KPN lijnen om het signaal te transporteren. Me ouders zijn over naar IPB van KPN en dat werkt als een zonnetje. Echter is de upload (niet lachen) maar 25K ipv 100K bij Orangevandaar dat ik voor mijzelf wat hogers aan het zoeken ben.
[ Voor 92% gewijzigd door sasquatch op 17-01-2007 13:35 ]
Als je nog geen kpn hebt moet je die eerst aanvragen a 47,55-
adsl+livebox 23,95 telefonie 6,00 KPN Belbudget 9.95 som 39.90
Bij de actie neemt Orange jouw KPN lijn over, de lijn zeggen ze op en vervolgens betalen ze één jaar de huur door aan KPN. normaal zouden ze die kosten aan jou doorberekenen.
adsl+livebox 23,95 telefonie 6,00 Huur KPN 0,00 som 29.95
Ik heb hier het wireless setje van Orange en ik moet zeggen dat het best aardig werkt 1.4MB/sec dus zo'n drama is het nou ook weer niet(door 1 muur en een houten vloer)
adsl+livebox | 23,95 |
telefonie | 0,00 |
KPN Belbudget | 9.95 |
som | 33.90 |
adsl+livebox | 23,95 |
telefonie | 1,00 |
Huur KPN | 0,00 |
som | 24.95 |
Ik heb nog even mijn nummer achtergelaten op de site en werd netje teruggebeld. Je kan na 1 jaar KPN laten vervallen en dan voor 1 euro bij hun blijven bellen. Dan krijg je deze prijzen.
Dit is wat de Orange medewerker mij vertelde. Nog goedkoper ;-) En KPN is dan het tweede jaar helemaal opgezegd.
[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 17-01-2007 15:40 ]
Ik vandaag de linksys wag200g annex-a gekocht bij powerline. Na een eerste poging wil het niet lukken om hem aan de praat te krijgen. Heb hem nu naar versie 10101 geflasht maar werken ho maar. Heb gedaan wat in de start post staat en hij laat wel zien dat die een dsl verbinding heeft maar de led internet blijft rood. Kan iemand met de linksys zijn settings doorgeven wat in de setup moet komen te staan. thanks alvast.Lekkere Loempia schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:11:
[...]
Voor de nieuwste firmware moet je Linksys support mailen, want op de Linksys site loopt het soms wat achter. Dan weet jij dat alvast.
voor 1 euro bel je alleen in de dal uren gratis en in het tweede jaar betaal jij de huur a 9,95stormfly schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:39:
[...]
adsl+livebox 23,95 telefonie 0,00 KPN Belbudget 9.95 som 33.90
adsl+livebox 23,95 telefonie 1,00 Huur KPN 0,00 som 24.95
Ik heb nog even mijn nummer achtergelaten op de site en werd netje teruggebeld. Je kan na 1 jaar KPN laten vervallen en dan voor 1 euro bij hun blijven bellen. Dan krijg je deze prijzen.
Dit is wat de Orange medewerker mij vertelde. Nog goedkoper ;-) En KPN is dan het tweede jaar helemaal opgezegd.
Ik heb iets vreemds. Ik woon op kamers en heb daar Orange ADSL van de vorige bewoner.
Als ik iets download via bijvoorbeeld http://speedtest.bbned.nl dan haal ik zo'n 3MBit/s als maximum. Als ik daarentegen download via de TUDelft nieuwsgroepen, daan haal ik zo'n 5MBit/s. Hoe kan dit
Verbindingssnelheid is mij onbekend en niet uit te vinden in het modem zonder password.
Als ik iets download via bijvoorbeeld http://speedtest.bbned.nl dan haal ik zo'n 3MBit/s als maximum. Als ik daarentegen download via de TUDelft nieuwsgroepen, daan haal ik zo'n 5MBit/s. Hoe kan dit
Via welk netwerk lever Orange eigenlijk ADSL?
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Encapsulation: RFC 1483 Bridgedalgoman schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:35:
[...]
Ik vandaag de linksys wag200g annex-a gekocht bij powerline. Na een eerste poging wil het niet lukken om hem aan de praat te krijgen. Heb hem nu naar versie 10101 geflasht maar werken ho maar. Heb gedaan wat in de start post staat en hij laat wel zien dat die een dsl verbinding heeft maar de led internet blijft rood. Kan iemand met de linksys zijn settings doorgeven wat in de setup moet komen te staan. thanks alvast.
VPI: 8
VCI: 35
Multiplexing: LLC
Qos Type: UBR
DSL Modulation: ADSL2+
Orange levert alleen ADSL via haar eigen netwerk.T-8one schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:59:
Via welk netwerk lever Orange eigenlijk ADSL?
Anoniem: 2935
FF een hele domme vraag maar als ik nou port-forwarding instel van port 80 naar m'n webserver thuis, hoe kom ik dan nog bij de Livebox configuratie? Die luistert tenslotte ook naar port 80.
De Livebox heeft een ander ip dan jouw pc. Op zowel je Livebox als je pc kun je een webserver hebben. Via 192.168.1.1 kom je op je livebox en via 192.168.1.10 kun je op jouw webserver komen (als jouw pc *.10 heeft gekregen).Anoniem: 2935 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:39:
FF een hele domme vraag maar als ik nou port-forwarding instel van port 80 naar m'n webserver thuis, hoe kom ik dan nog bij de Livebox configuratie? Die luistert tenslotte ook naar port 80.
Wat je doet via port-forwarding is jouw externe ip op port 80 doorsturen naar jouw lokale pc port 80. Wat er dus niet gebeurt is dat 192.168.1.1:80 wordt doorgestuurd naar 192.168.1.10:80
[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 17-01-2007 22:46 ]
De livebox heeft geen local-loopback, dus routeerd NIET van intern port 80 naar dezelfde interface en dan naar je server.Anoniem: 2935 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:39:
Gaat dus echt specifiek gebonden aan welke interface de aanvraag binnen komt op port 80 en DAN pas gaat ie routeren.
En je routeerd van externe interface 80 naar intern IP adress OVER de interne interface heen. (volg je hem nog
Lekkere Loempia schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:00:
[...]
Orange levert alleen ADSL via haar eigen netwerk.
Anoniem: 2935
Maar is het dan wel mogelijk om van buitenaf die webserver op m'n pc te benaderen? Want als ik met verschillende pc's die via de Livebox connected zijn m'n externe IP adres opzoek krijg ik hetzelfde adres terug. Ik begrijp die routing en ports niet zo goed als ik zou willen en met de links uit de startpost kom ik er ook niet uit. De meest veelbelovende link uit de startpost geeft een access denied:dr snuggles schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:43:
[...]
De Livebox heeft een ander ip dan jouw pc. Op zowel je Livebox als je pc kun je een webserver hebben. Via 192.168.1.1 kom je op je livebox en via 192.168.1.10 kun je op jouw webserver komen (als jouw pc *.10 heeft gekregen).
Wat je doet via port-forwarding is jouw externe ip op port 80 doorsturen naar jouw lokale pc port 80. Wat er dus niet gebeurt is dat 192.168.1.1:80 wordt doorgestuurd naar 192.168.1.10:80.
tutorial?
Weten jullie een tutorial voor het opzetten van je eigen webserver achter je Livebox? Lijkt me een goede toevoeging voor de startpost.
Is niet veel aan uit te leggen, alleen een portforward van poort 80 extern naar je interne ip adres waar de webserver op draait.
Klopt dat staat er ook in maar ik krijg geen ip adres van orange. Led internet is rood en de led DSL is groen. Bij de status heb ik 10 mbit down en 1 mbit up dus dat is wel ok. Misschien een telefoontje naar de helpdesk van orange proberenLekkere Loempia schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:00:
[...]
Encapsulation: RFC 1483 Bridged
VPI: 8
VCI: 35
Multiplexing: LLC
Qos Type: UBR
DSL Modulation: ADSL2+

Ja maar ik bel helemaal niet veel, maar de Orange medewerker zei expliciet dat de huur van KPN het tweede jaar helemaal vervalt omdat hun de lijn "overnemen" ik heb het 2x gevraagd.kamphuis schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:09:
[...]
voor 1 euro bel je alleen in de dal uren gratis en in het tweede jaar betaal jij de huur a 9,95
Maar ik geef jou gelijk want ADSL kan volgens mij niet zonder KPN abo. Iemand ervaring in zijn tweede jaar hoe het dan loopt?
Gr Rob
je betaald altijd huur aan kpn (killed voice toeslag). Orange heeft nu een actie, waar zij de eerste 12 maanden de kosten voor je betalen, maar daarna mag jij dokken.
Dus je kan beter een KPN belbudget aanvragen of je huidige abonnement omzetten naar KPN belbudget. Zo behoud je jouw kpn lijn, waar je altijd op bereikbaar bent en bel je voordelig met Orange telefonie.
Om je KPN abonnement om te laten zetten, bel je naar 0900-0244 € 0,01 p/min
Het is zo geregeld en binnen 3 werkdagen is jouw abonnement omgezet.
Dus je kan beter een KPN belbudget aanvragen of je huidige abonnement omzetten naar KPN belbudget. Zo behoud je jouw kpn lijn, waar je altijd op bereikbaar bent en bel je voordelig met Orange telefonie.
Om je KPN abonnement om te laten zetten, bel je naar 0900-0244 € 0,01 p/min
Het is zo geregeld en binnen 3 werkdagen is jouw abonnement omgezet.
It ain't stupid if it works!
Vanavond iemand geholpen met het aansluiten van een lijn (lag er al 3 maanden, maar nu pas aansluiten) en krijg gewoon geen IP van Orange op die lijn.
Raar.... (vond helpdesk ook)
Raar.... (vond helpdesk ook)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
De overeenkomst tussen jou en KPN vervalt per direct!stormfly schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:59:
[...]
Ja maar ik bel helemaal niet veel, maar de Orange medewerker zei expliciet dat de huur van KPN het tweede jaar helemaal vervalt omdat hun de lijn "overnemen" ik heb het 2x gevraagd.
Maar ik geef jou gelijk want ADSL kan volgens mij niet zonder KPN abo. Iemand ervaring in zijn tweede jaar hoe het dan loopt?
Gr Rob
Orange neemt de lijn over en betaalt 1 jaar lang de lijnhuur voor jou (aan KPN)
Orange moet volgend jaar ook gewoon lijnhuur aan KPN betalen, maar dan gaan jouw Orange kosten met +- 10,- omhoog.
Duidelijk?
...less is more
Vanmorgen om 06:00 had ik geen verbinding meer op 2806 Gouda
zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Abo = Orange Family (zonder telefoon)
** Edit **
Oops foutje deze had in de Orange threat gemoeten!
Sorry, kan deze verplaatst of verwijderd worden?
Abo = Orange Family (zonder telefoon)
** Edit **
Oops foutje deze had in de Orange threat gemoeten!
Sorry, kan deze verplaatst of verwijderd worden?
[ Voor 40% gewijzigd door druup op 18-01-2007 07:42 ]
Vanmorgen opgestaan: --> Geen verbinding. Meer mensen last van een storing in Culemborg?
(Dan is een backup-UMTS-lijntje best prettig....:> )
(Dan is een backup-UMTS-lijntje best prettig....:> )
Lekker!
Ja het is helemaal duidelijk maar dan snapt Orange het niet helemaal gezien mijn ervaringen met helpdeskmedewerkers de laaste tijd vertrouw ik jullie overigens meer;-) tnx voor de info die knakker van Orange zit er gewoon naast.funk-e schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:42:
[...]
De overeenkomst tussen jou en KPN vervalt per direct!
Orange neemt de lijn over en betaalt 1 jaar lang de lijnhuur voor jou (aan KPN)
Orange moet volgend jaar ook gewoon lijnhuur aan KPN betalen, maar dan gaan jouw Orange kosten met +- 10,- omhoog.
Duidelijk?
EDIT: Geen verbinding in Delft t/m 07:51u.2007-01-18 08:02:40 - Landelijke problemen Orange netwerk
Heel Nederland heeft momenteel problemen betreft het Orange netwerk.
Dit betekend dat landelijk ADSL op verschillende plaatsen niet langer beschikbaar is.
Wij zijn hard bezig om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen!
Onze excuses voor het ongemak.
Orange Nederland Breedband
[ Voor 5% gewijzigd door cliffix op 18-01-2007 08:31 ]
ah vandaar!
amsterdam kampt ook met problemen.
EDIT: gefixed idd
amsterdam kampt ook met problemen.
EDIT: gefixed idd
[ Voor 19% gewijzigd door Mark- op 18-01-2007 08:52 ]
Wellicht is het dus overbodig om te melden dat het in Breda (4826) ook niet werkt? 
--
Ok dat was dus info van voor 8 uur (toen ik thuis wegging). Nu vanaf het werk kan ik weer naar huis verbinden. Fijn dat zo'n landelijke storing zo snel opgelost is!
--
Ok dat was dus info van voor 8 uur (toen ik thuis wegging). Nu vanaf het werk kan ik weer naar huis verbinden. Fijn dat zo'n landelijke storing zo snel opgelost is!
[ Voor 50% gewijzigd door Helsie op 18-01-2007 08:50 ]
Leeuwarden ook
Om 6 uur vanochtend even m'n mail checken..... nee hoor
Ook geen telefonie btw. Nou ja, kan een keer gebeuren. Jammer genoeg kun je ook niet de storingspagina zien als je geen internet hebt...
Om 6 uur vanochtend even m'n mail checken..... nee hoor
Hmm misschien ga ik hem maar eens bookmarken voor op mijn gsm ofzoLoneGunman schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 08:52:
Leeuwarden ook![]()
Om 6 uur vanochtend even m'n mail checken..... nee hoorOok geen telefonie btw. Nou ja, kan een keer gebeuren. Jammer genoeg kun je ook niet de storingspagina zien als je geen internet hebt...
Weet iemand of TinyURL's lang blijven bestaan?
nu weer niet

met netwerk bedoel ik dus KPN BBNED etc. etc.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Ik wilde al bijna vragen of er mensen waren waarbij het internet eruit lag.
Maar in Spijkenisse was het dus ook zo (logisch bij landelijk).
Heb geen mogelijkheid om te testen, maar denk dat het nu wel weer werkt.
Vanavond maar eens kijken of de LiveBox update er al op staat.
Maar in Spijkenisse was het dus ook zo (logisch bij landelijk).
Heb geen mogelijkheid om te testen, maar denk dat het nu wel weer werkt.
Vanavond maar eens kijken of de LiveBox update er al op staat.
Geen verbinding in Rotterdam Centrum.
BTW ik heb een kleine vraagje. Ik heb voor mijn kennis, een alleenstaande oude vrouw, een orange fam. abo besteld. Lijn is reeds opgeleverd maar ik ga pas aanstaande vrijdag bij haar langs om boel te installeren. Dus haar telefoontoestel is nog direct verbonden met telefoonstekker. Bellen en gebeld worden in NL is geen enkele probleem maar haar familie in Amerika kan haar heel moeilijk bereiken zeggen ze. Heeft er nog meer mensen last van?
BTW ik heb een kleine vraagje. Ik heb voor mijn kennis, een alleenstaande oude vrouw, een orange fam. abo besteld. Lijn is reeds opgeleverd maar ik ga pas aanstaande vrijdag bij haar langs om boel te installeren. Dus haar telefoontoestel is nog direct verbonden met telefoonstekker. Bellen en gebeld worden in NL is geen enkele probleem maar haar familie in Amerika kan haar heel moeilijk bereiken zeggen ze. Heeft er nog meer mensen last van?
Lucky Goldstar
haha damn heb ik vanmorgen een half uur verkloot omdat ik dacht dat 't aan mij lag, naja hier op werk kan ik tenminste de mail checken 
Afgezien hiervan tot nu toe een tevreden klant.
Afgezien hiervan tot nu toe een tevreden klant.
Ik kan melden dat de Belkin Notebook Network Card F5D7011df ook werkt in de livebox. Bij mij tenminste
[ Voor 4% gewijzigd door Guido. op 18-01-2007 10:42 ]
Ik heb nu bijna een half jaar de Wag200g (de Livebox bleef hier maar vastlopen), maar ik heb hier nu ook problemen mee:
Het lijkt steeds langer te duren voordat de gateway verbindt. Omdat zondag de stroom eraf lag (verbouwing), kon ik tm een uur geleden nog steeds niet op internet.
Ik heb net de instellingen veranderd en DSL modulation op G.dmt (de instellingen zoals ze op Gebruikers.eu staan), dus gewone ADSL, geen ADSL2+. Hierna verbinde het modem wel in 1 keer (na de volgende reboot weer niet, en de reboot daarna weer wel gelijk).
Als DLS modulation op ADSL2+ wil hij gewoon niet meer verbinden, terwijl de gewone livebox hier geen problemen mee had.
Het lijkt steeds langer te duren voordat de gateway verbindt. Omdat zondag de stroom eraf lag (verbouwing), kon ik tm een uur geleden nog steeds niet op internet.
Ik heb net de instellingen veranderd en DSL modulation op G.dmt (de instellingen zoals ze op Gebruikers.eu staan), dus gewone ADSL, geen ADSL2+. Hierna verbinde het modem wel in 1 keer (na de volgende reboot weer niet, en de reboot daarna weer wel gelijk).
Als DLS modulation op ADSL2+ wil hij gewoon niet meer verbinden, terwijl de gewone livebox hier geen problemen mee had.
Dat ga ik vanavond meteen proberen. Dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn.XXfrankieXX schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:09:
Ik heb nu bijna een half jaar de Wag200g (de Livebox bleef hier maar vastlopen), maar ik heb hier nu ook problemen mee:
Vraagje:
Snelheid is dan wel o.k.? En hoelang duurt het voor de verbinding tot stand is gekomen?
Bedankt alvast.
edit. Heb het geprobeerd maar helaas dan gaat die dan op 6mbit werken. En nog steeds geen IP adres. Misschien dat iemand mij zijn settings kan mailen van Linksys WAG200. Ik zou het erg waarderen.
Moet je niet in de linksys deze settings ergens in voeren die wel in de LB staan onder DNS-relay?
Domeinnaam :
Primaire DNS server : 194.134.5.5
Secondaire DNS server : 194.134.0.97
Standaard gateway : 85.148.116.1
DNS-Relay : Geactiveerd
[ Voor 18% gewijzigd door algoman op 18-01-2007 18:38 ]
Anoniem: 201342
Zijn er problemen bekend met het leveren van de Livebox?
. Mijn lijn is 9-1 opgeleverd en 8-1 zou de livebox zijn verstuurd. Echter nog niets ontvangen
Volgens een helpdesk medewerker zal de postbode wel geen briefje in de brievenbus hebben gedaan, want dat gebeurt zo vaak.... Nou dat heb ik nog nooit meegemaakt. Maar kan natuurlijk altijd fout zijn bezorgd o.i.d. , maar ik vind het wel vreemd.
. Mijn lijn is 9-1 opgeleverd en 8-1 zou de livebox zijn verstuurd. Echter nog niets ontvangen
Volgens een helpdesk medewerker zal de postbode wel geen briefje in de brievenbus hebben gedaan, want dat gebeurt zo vaak.... Nou dat heb ik nog nooit meegemaakt. Maar kan natuurlijk altijd fout zijn bezorgd o.i.d. , maar ik vind het wel vreemd.
29 ste opgevraagd modem rond 10de opgestuurd gekregen en lijn 15de opgeleverd.Anoniem: 201342 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:19:
Lucky Goldstar
Welke firmware heb je erop staan?XXfrankieXX schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:09:
Ze kunnen daar gewoon zien of iets verstuurd is en waar het ongeveer uithangt. Track&trace hebben ze vast wel van gehoord. Dab hebben ze vast ook het trace nummer van TPG Post voor je. Dan kan je ff bellen, dat zij het vervolgens even uitzoeken. Anders kan je eeuwig blijven wachten, als het bij de post fout is gegaan.Anoniem: 201342 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:19:
Zojuist is hier de iPod Nano aangekomen, mooi spul.
Nu mis ik het even hoe ben je daaraan gekomen ;-) via bepaalde website aangeschaft?Heineken schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:26:
Anoniem: 25601
nee hij heeft het over het welkomsgeschenk die je kreeg als je je in december had aangemeld. Ik wacht hier ook nog op =(
Inderdaad. Sinds 6 januari is hier de boel opgeleverd. Tot nu toe ben ik zeer tevreden.
Ik sinds maandag, tot nu toe ook erg tevreden. Ik en de Livebox kunnen het ook goed vinden:
Nog niks gemerkt van enige instabiliteit. MSN Messenger file transfer werkt ook perfect, ondanks het ontbreken van UPnP in de Livebox.U bent verbonden gedurende : 92:51 uur
Wanneer had je je Orange Fam ADSL besteld?Heineken schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:26:
Lucky Goldstar
Omstreeks 20 december. Ik heb ook nog een mailtje gestuurd naar de helpdesk om te vragen waar het ding bleef. Misschien heeft dat geholpen.
Filetransfer heeft altijd al zonder uPnP gewerkt.NNF schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:48:
Ik sinds maandag, tot nu toe ook erg tevreden. Ik en de Livebox kunnen het ook goed vinden:
[...]
Nog niks gemerkt van enige instabiliteit. MSN Messenger file transfer werkt ook perfect, ondanks het ontbreken van UPnP in de Livebox.
Wel ga je dan via een relayserver.
Webcam / audio was wat moeilijker. De nieuwste versie van messenger
maakt echter daarvoor nu tevens gebruik van een relayserver.
Als de tegenpartij echter een ouder versie heeft, werkt het vaak niet.
Dat weet ik ja, maar via een relayserver gaat het ondragelijk langzaam, terwijl het nu gewoon supersnel gaat, net als met mijn oude ZyXEL modem die wél UPnP ondersteunde. Audio/video werkt (volgens mij) met SIP dus daar heb je geen UPnP voor nodig.
Anoniem: 201342
Ja het enige wat ze kunnen zien is dat hij op 8-1 verstuurd zou zijn. Ik heb gevraagd naar verzendcodes of track en trace maar dat kunnen ze in elk geval bij de servicedesk niet zien. Misschien pas als je bij de escalatie afdeling terecht komt ofzo.Ze kunnen daar gewoon zien of iets verstuurd is en waar het ongeveer uithangt. Track&trace hebben ze vast wel van gehoord. Dab hebben ze vast ook het trace nummer van TPG Post voor je. Dan kan je ff bellen, dat zij het vervolgens even uitzoeken. Anders kan je eeuwig blijven wachten, als het bij de post fout is gegaan.
Ik heb wel gisteren de iPod nano ontvangen. Leuk dingetje. Vanochtend naar postkantoor geweest en daar lag ook niks. Weer gebeld en Orange gaat nu een nieuwe livebox opsturen, zonder verdere kosten voor mijn kant.
Ik had eerder iets van 'vecht het maar met TPG Post uit' verwacht. Bespaart je in ieder geval een hoop koppijn. Als troost kan je nu wel met een nieuwe Nano aan de gang. Niet slecht geregeld.Anoniem: 201342 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:30:
[...]
Ja het enige wat ze kunnen zien is dat hij op 8-1 verstuurd zou zijn. Ik heb gevraagd naar verzendcodes of track en trace maar dat kunnen ze in elk geval bij de servicedesk niet zien. Misschien pas als je bij de escalatie afdeling terecht komt ofzo.
Ik heb wel gisteren de iPod nano ontvangen. Leuk dingetje. Vanochtend naar postkantoor geweest en daar lag ook niks. Weer gebeld en Orange gaat nu een nieuwe livebox opsturen, zonder verdere kosten voor mijn kant.
Er is een nieuwe firmware uitgebracht: 22204A.
Houdt een nieuwe firmware ook in dat meerdere PCMCIA kaarten worden ondersteund, of blijft het bij dat lijstje ?
Houdt een nieuwe firmware ook in dat meerdere PCMCIA kaarten worden ondersteund, of blijft het bij dat lijstje ?
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Orange geeft dat soort info niet vrij en eigenlijk niemand weet wat er nou exact is verbeterd of aangepast. Het beste is voor de zekerheid het lijstje aan te houden.GoT schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:13:
Er is een nieuwe firmware uitgebracht: 22204A.
Wij zitten nu nog bij XS4ALL (basic) aangesloten, maar zijn ook vanplan om over te stappen naar een ander pakket. Internet+Bellen, of Orange Family met Telefonie Totaal.
Als ik een Linksys Wireless-G Access Point (WAP54G) achter de Livebox zet, hoe zit het dan met portforwarding, gaat dat zonder problemen? In de Livebox alles open zetten, en de portforwarding dan regelen in de Linksys?
Ik denk dat we wel voor Orange gaan, mede omdat het tikkie goedkoper is, en natuurlijk de snelheid. (Wonen redelijk dicht bij de centrale 1000-1200m)
Als ik een Linksys Wireless-G Access Point (WAP54G) achter de Livebox zet, hoe zit het dan met portforwarding, gaat dat zonder problemen? In de Livebox alles open zetten, en de portforwarding dan regelen in de Linksys?
Ik denk dat we wel voor Orange gaan, mede omdat het tikkie goedkoper is, en natuurlijk de snelheid. (Wonen redelijk dicht bij de centrale 1000-1200m)
Je kunt in de WAP54G helemaal geen poorten forwarden o.i.d. Vandaar ook " Wireless Acces Point". Als je verkeer wilt routen moet je de WRT54G aanschaffen, de router versie. Maar de Livebox heeft deze functionaliteit ook al. WAP54g's aan een Livebox hangen wil trouwens prima hoor, heb er ook 3 stuks aan hangen hier.drensenbrink schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:08:
Wij zitten nu nog bij XS4ALL (basic) aangesloten, maar zijn ook vanplan om over te stappen naar een ander pakket. Internet+Bellen, of Orange Family met Telefonie Totaal.
Anoniem: 202399
met de laatste firmware is mijn snelheid drastisch gedaald.... ik begin een hekel te krijgen aan wanadoo/orange... 10% langzamer dan voorheen, dat is veel als je een snelle verbinding hebt.
3,3 km vanaf de ADSL2 kast, direct vanaf mijn ISRA punt 20cm hand made UTP CAT5E naar de LiveBox toen had ik hoera 11Mbit... met de laatste firmware heb ik nét 10mbit
Ik wil weer terug naar de oude firmware, kan ik dat voor elkaar boxen?
3,3 km vanaf de ADSL2 kast, direct vanaf mijn ISRA punt 20cm hand made UTP CAT5E naar de LiveBox toen had ik hoera 11Mbit... met de laatste firmware heb ik nét 10mbit
Is niet mogelijk. Ook al zou het lukken, de Livebox checkt om de zoveel tijd zelf voor updates en update dan ook. Dan ben je dus weer bij punt 0.Anoniem: 202399 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:44:
met de laatste firmware is mijn snelheid drastisch gedaald.... ik begin een hekel te krijgen aan wanadoo/orange... 10% langzamer dan voorheen, dat is veel als je een snelle verbinding hebt.
Ze zijn beide evenduur zie ik, welke optie is dan het beste/verstandigst? Ik wil gewoon per computer poorten kunnen forwarden, zoals ik dat nu ook doe met mn SpeedTouch 546.LoneGunman schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:28:
[...]
Je kunt in de WAP54G helemaal geen poorten forwarden o.i.d. Vandaar ook " Wireless Acces Point". Als je verkeer wilt routen moet je de WRT54G aanschaffen, de router versie. Maar de Livebox heeft deze functionaliteit ook al. WAP54g's aan een Livebox hangen wil trouwens prima hoor, heb er ook 3 stuks aan hangen hier.
Een WAP geeft dus alles zegmaar transparant door, dus moet je in de Livebox een portforwarden naar het IP van de WAP, die het verkeer vervolgens doorgeeft aan een computer.
Als ik de WRT neem, dan kan ik het daar allemaal regelen, en dan kan die optie in de Livebox uitgezet worden. Begrijp is het zo goed?
Poorten (en ranges) forwarden kun je net zo makkelijk in je Livebox doen. Ik neem aan dat je een AP wilt voor je laptop o.i.d? Want je forward (in de Livebox) gewoon de poort naar het IP van je laptop. De WAP54G geeft alleen het signaal door als het ware. Wil je meer PC's aansluiten (ook per kabel) kun je beter de WRT doen, of een hubje kopen (paar tientjes).drensenbrink schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:14:
[...]
Ze zijn beide evenduur zie ik, welke optie is dan het beste/verstandigst? Ik wil gewoon per computer poorten kunnen forwarden, zoals ik dat nu ook doe met mn SpeedTouch 546.
Een WAP geeft dus alles zegmaar transparant door, dus moet je in de Livebox een portforwarden naar het IP van de WAP, die het verkeer vervolgs doorgeeft aan een computer.
Als ik de WRT neem, dan kan ik het daar allemaal regelen, en dan kan die optie in de Livebox uitgezet worden. Begrijp is het zo goed?
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik ga dan voor de WRT, meerdere computers en aantal draadloos waaronder dan een laptop.LoneGunman schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:17:
[...]
Poorten (en ranges) forwarden kun je net zo makkelijk in je Livebox doen. Ik neem aan dat je een AP wilt voor je laptop o.i.d? Want je forward (in de Livebox) gewoon de poort naar het IP van je laptop. De WAP54G geeft alleen het signaal door als het ware. Wil je meer PC's aansluiten (ook per kabel) kun je beter de WRT doen, of een hubje kopen (paar tientjes).
Zou ik ook wel willen doen, maar er komt ook telefonie bij via orange, dus zit je wel aan de Livebox vast. Livebox+WRT wordt de combinatie dan, om meerdere computers draadloos te verbinden.mesa57 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:23:
[...]
De speedtouch 546 kun je gebruiken ipv de livebox (zoals als ik nu ook doe).
[ Voor 120% gewijzigd door borstel op 20-01-2007 19:48 ]
Dit topic is gesloten.