De speedtouch 546 kun je gebruiken ipv de livebox (zoals als ik nu ook doe).drensenbrink schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:14:
[...]
Ze zijn beide evenduur zie ik, welke optie is dan het beste/verstandigst? Ik wil gewoon per computer poorten kunnen forwarden, zoals ik dat nu ook doe met mn SpeedTouch 546.
Heeft er iemand hier een Speedtouch 585 draaien, zo ja, komt die beetje in de buurt van de Livebox intrainwaarden/download snelheden? (ik wil uiteraard geen 80euries te spenderen om een paar mbit achteruit te gaan)
[ Voor 4% gewijzigd door Terryb47 op 20-01-2007 20:48 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Ik probeer sinds enige tijd mijn poorten te forwarden i.v.m. het spelen van WoW.
Als ik echter de poorten forward in mijn livebox die zijn opgegeven in de site van Warcraft (3724, 6112 & 6881 tot 6999) heb ik nog steeds een baggerverbinding...
Doe ik het wel goed.
Onder tab "Firewall" op toevoegen klikken en dan de volgende dingen intoetsen:
je geeft ze een aparte naam (voor duidelijheid)
Toegang = ja
Protocol = TCP
Van poort = (zie boven)
Tot poort = (zie boven)
Lokaal IP-adres = automatisch.
je werkt alle poorten af en slaat daarna de wijzigingen op. hij zou het nu toch moeten doen???
als iemand me kan vertellen wat ik fout doe of vergeet. Graag!!!
PS: geldt eigenlijk ook voor bv Bitcomet, die blijft ook traag.
Eigen firewall keurt goed dat er verbinding is met Blizzard
Als ik echter de poorten forward in mijn livebox die zijn opgegeven in de site van Warcraft (3724, 6112 & 6881 tot 6999) heb ik nog steeds een baggerverbinding...
Doe ik het wel goed.
Onder tab "Firewall" op toevoegen klikken en dan de volgende dingen intoetsen:
je geeft ze een aparte naam (voor duidelijheid)
Toegang = ja
Protocol = TCP
Van poort = (zie boven)
Tot poort = (zie boven)
Lokaal IP-adres = automatisch.
je werkt alle poorten af en slaat daarna de wijzigingen op. hij zou het nu toch moeten doen???
als iemand me kan vertellen wat ik fout doe of vergeet. Graag!!!
PS: geldt eigenlijk ook voor bv Bitcomet, die blijft ook traag.
Eigen firewall keurt goed dat er verbinding is met Blizzard
Welke kleur heb je gekregen?Heineken schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:58:
Omstreeks 20 december. Ik heb ook nog een mailtje gestuurd naar de helpdesk om te vragen waar het ding bleef. Misschien heeft dat geholpen.
En moest je ervoor tekenen of lag hij gewoon in de brievenbus?
...less is more
Do I see more...!Terryb47 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:47:
Heeft er iemand hier een Speedtouch 585 draaien, zo ja, komt die beetje in de buurt van de Livebox intrainwaarden/download snelheden? (ik wil uiteraard geen 80euries te spenderen om een paar mbit achteruit te gaan)
Link Information
Uptime: 0 days, 10:51:26
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 20.479
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 10,32 / 10,82
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 2,0 / 6,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 11,5 / 9,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 4.903
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
1 klein dingetje, namelijk dat de webinterface niet overweg kan met IE7, problemen met inloggen, na een uninstall van IE7 kon ik weer gewoon inloggen op de webinterface
[ Voor 8% gewijzigd door Speedmaster op 21-01-2007 00:49 ]
Dat ziet er goed uit!Tuut-Tuut schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:46:
[...]
Do I see more...!
Link Information
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 20.479
FEC Errors (Up/Down): 0 / 4.903
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
1 klein dingetje, namelijk dat de webinterface niet overweg kan met IE7
Ik heb het nooit geprobeerd, maar op de orange CD staat een /rescue map met daarin o.a. de oude firmware.Anoniem: 202399 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:44:
Ik wil weer terug naar de oude firmware, kan ik dat voor elkaar boxen?
Als je het paswoord weghaalt, doet hij het wel onder IE7.[b][message=27348435,noline]Tuut-Tuut schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:461 klein dingetje, namelijk dat de webinterface niet overweg kan met IE7, problemen met inloggen, na een uninstall van IE7 kon ik weer gewoon inloggen op de webinterface
Okay veel topics over Orange Family + telefonie. Door de bomen het bos niet meer te zien.
Dus stel ik misschien wel voor dehonderdste keer de bekende vraag:
Ik ga verhuizen naar Alphen aan den Rijn. Zit er aan te denken om daar Orange ADSL Family + telefonie te nemen, doen of niet doen????
Vraag 2 zijn er nog speciale dingen die ik moet doen. Ben nu een Cable guy en geen ADSL. Heb trouwens een Linksys WRT54G Router.
Niet boos worden als mijn vragen irriteren. Heb alleen wat aan opbouwende antwoorden.
Ik ga verhuizen naar Alphen aan den Rijn. Zit er aan te denken om daar Orange ADSL Family + telefonie te nemen, doen of niet doen????
Vraag 2 zijn er nog speciale dingen die ik moet doen. Ben nu een Cable guy en geen ADSL. Heb trouwens een Linksys WRT54G Router.
Niet boos worden als mijn vragen irriteren. Heb alleen wat aan opbouwende antwoorden.
Runs on tequila, much cheaper than petrol.....
Ik denk dat je even moet kijken hoe ver je van de centrale woont op je nieuwe adres. Woon je bijvoorbeeld achter in de nieuwste wijk 'kerk en zanen' dan kan de snelheid wel eens stoppen bij 6Mbit door de lengte van de telelfoonlijn.SpeedyG schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:51:
Okay veel topics over Orange Family + telefonie. Door de bomen het bos niet meer te zien.
Dus welke motivatie heb je om geen kabel internet te nemen maar Orange ADSL? Is het puur de prijs per maand of wil je meer/veel snelheid voor hetzelfde of minder geld?
Orange levert je een modem waar al een router in zit. De Linksys WRT zou je dan niet als router moeten gebruiken maar als switch en AP voor WiFi. Dus de DHCP-server in de Linksys uitzetten en hem met LAN 1 aan de Livebox hangen (dus de 'internet/wan' poort niet meer gebruiken). Anders heb je router achter router wat veel meer rare problemen kan geven.Vraag 2 zijn er nog speciale dingen die ik moet doen. Ben nu een Cable guy en geen ADSL. Heb trouwens een Linksys WRT54G Router.
En vergeet niet dat je dus, als je die nu niet hebt, wel weer een KPN-telefnie abonnement moet hebben. Als je nu via de kabel belt moet je even opletten dat je die kosten ook nog erbij hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 21-01-2007 10:56 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik neem wel aan, dat jij de moeite voor wat research hebt genomen. Over het algemeen zou ik zeggen: doen.SpeedyG schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:51:
Die router werkt gewoon. De doorvoersnelheid is ook voldoende voor maximale snelheid.Vraag 2 zijn er nog speciale dingen die ik moet doen. Ben nu een Cable guy en geen ADSL. Heb trouwens een Linksys WRT54G Router.
Ik heb momenteel geen vaste lijn, en als ik goed begrijp worden de kosten van de lijn bij het 20mbit abbo bij de kosten inbegrepen, alleen wordt 9 euro gerekend als eenmalige administratie kosten.
Mocht ik het 20mbit abbo nemen zónder telefonie, moet ik de kosten van de lijn wel betalen?
Dat bellen boeit me niet zo, maar als 't 9 euro bespaart per maand kies ik daar alsnog wel voor.
Mocht ik het 20mbit abbo nemen zónder telefonie, moet ik de kosten van de lijn wel betalen?
Dat bellen boeit me niet zo, maar als 't 9 euro bespaart per maand kies ik daar alsnog wel voor.
Dat heb je helemaal verkeerd begrepen. De kosten voor de lijn zitten er helemaal niet bij. Dat kost 9,67 per maand boven het Orange abonnement. Daarnaast heb je nog te maken met aansluitkosten van KPN. Dat is iets van 45 euro eenmalig. Als je dat als besparing zag, dan weet je het dus nu zeker. Zonder telefonie is dan gewoon de beste optie voor jou.RSP schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:29:
Ik heb momenteel geen vaste lijn, en als ik goed begrijp worden de kosten van de lijn bij het 20mbit abbo bij de kosten inbegrepen, alleen wordt 9 euro gerekend als eenmalige administratie kosten.
Ok, dus wanneer ik kies voor het Orange ADSL Family pakket (internet zónder telefonie) heb ik de volgende kosten;
Eenmalig:
- 45 euro KPN lijn
Maandelijks
- € 23,95 Orange ADSL Family
- € 9,67 KPN
Moet ik vervolgens ook eerst de lijn aanvragen voordat ik ADSL kan bestellen? of wordt dit in één keer gedaan door Orange als ik het pakket aanvraag? Ik heb tot nu toe altijd kabel internet gehad, en 't was daardoor niet nodig om me te verdiepen in ADSL. Vandaar dat ik me nog wat wegwijs moet maken. SpeedLinq biedt namelijk voor een soortgelijke prijs een abbo inclusief het huren van de vaste lijn. Maar Orange lijkt mij zelf iets betrouwbaarder.
Eenmalig:
- 45 euro KPN lijn
Maandelijks
- € 23,95 Orange ADSL Family
- € 9,67 KPN
Moet ik vervolgens ook eerst de lijn aanvragen voordat ik ADSL kan bestellen? of wordt dit in één keer gedaan door Orange als ik het pakket aanvraag? Ik heb tot nu toe altijd kabel internet gehad, en 't was daardoor niet nodig om me te verdiepen in ADSL. Vandaar dat ik me nog wat wegwijs moet maken. SpeedLinq biedt namelijk voor een soortgelijke prijs een abbo inclusief het huren van de vaste lijn. Maar Orange lijkt mij zelf iets betrouwbaarder.
bjck schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:55:
[...]
Ik denk dat je even moet kijken hoe ver je van de centrale woont op je nieuwe adres. Woon je bijvoorbeeld achter in de nieuwste wijk 'kerk en zanen' dan kan de snelheid wel eens stoppen bij 6Mbit door de lengte van de telelfoonlijn.
Ik woon ongeveer 500m van de telefooncentrale
Dus welke motivatie heb je om geen kabel internet te nemen maar Orange ADSL? Is het puur de prijs per maand of wil je meer/veel snelheid voor hetzelfde of minder geld?
Kwestie van prijs en snelheid. Heb nu cable via Casema/Orange 4MBit
[...]
Orange levert je een modem waar al een router in zit. De Linksys WRT zou je dan niet als router moeten gebruiken maar als switch en AP voor WiFi. Dus de DHCP-server in de Linksys uitzetten en hem met LAN 1 aan de Livebox hangen (dus de 'internet/wan' poort niet meer gebruiken). Anders heb je router achter router wat veel meer rare problemen kan geven.
Dat worden dan twee switches. Heb nu alle poorten al bezet![]()
En vergeet niet dat je dus, als je die nu niet hebt, wel weer een KPN-telefnie abonnement moet hebben. Als je nu via de kabel belt moet je even opletten dat je die kosten ook nog erbij hebt.
Heb van servicedesk van Orange begrepen dat dat vanaf 1 Maart niet meer heoft. Laat dus de kabel meeverhuizen en ga dan eens kijken of de nieuwe aanbieding interessant is. Maar even paar dagen alleen mobiel bereikbaar. Kan nummer toch niet meenemen. Was nu vooral nieuwsgierig naar betrouwbaarheid van internetten en bellen.
Runs on tequila, much cheaper than petrol.....
Anoniem: 136075
Super! Ik had een tijd geleden een Belkin PCMIA kaart gekocht, maar die deed het niet in de Livebox. Sinds de laatste update doet het ding het opeens! Eindelijk! Ik zag op een eerdere pagina de vraag of er nu meer kaarten werken door die update, ja dus!
Ik ben nu al een hele dag aan het kloten met die poorten forwarden maar het wil maar niet werken...
Ik wil graag vanaf mijn werk met Extern Bureaublad op mijn server thuis werken.
Hiervoor moet ik natuurlijk poort 3389 open zetten en linken naar het lokale ip en dat is 192.168.1.4
Als ik dit vervolgens instel in de livebox bij firewall en de instellingen opsla kan ik nog steeds niet remote inloggen.. ook niet na een restart van de livebox.
Ik heb het ook al met het script in de startpost geprobeerd maar krijg bij stap 2 steeds error index of iets dergelijks.
Lokaal kan ik wel gewoon inloggen.
Iemand die mij kan helpen?
Hiervoor moet ik natuurlijk poort 3389 open zetten en linken naar het lokale ip en dat is 192.168.1.4
Als ik dit vervolgens instel in de livebox bij firewall en de instellingen opsla kan ik nog steeds niet remote inloggen.. ook niet na een restart van de livebox.
Ik heb het ook al met het script in de startpost geprobeerd maar krijg bij stap 2 steeds error index of iets dergelijks.
[ Voor 3% gewijzigd door Marsman83 op 21-01-2007 21:04 ]
Pff, vandaag de hele dag bezig geweest om Wanadoo Lite geinstalleerd te krijgen op een Linksys WAG200G bij een kennis. Eerst na veel geklooi (iets afwijkende instellingen in de Encapsulation en VPI/VCI etc), eindelijk zowel DSL als internetverbinding. Maar heb geen internet, de via DHCP doorgegeven DNS en Gateway IP adressen zijn niet te benaderen (ping) vanaf zowel de PC als de router zelf! (NB: de link lampjes van zowel DSL als Internet branden dus!)
Wie o wie helpt mij uit de brand?!
Wat heb jij precies ingesteld? En bedoel je echt Wanadoo Lite? Topic gaat toch echt over ADSL Family.Wacky schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:06:
Pff, vandaag de hele dag bezig geweest om Wanadoo Lite geinstalleerd te krijgen op een Linksys WAG200G bij een kennis. Eerst na veel geklooi (iets afwijkende instellingen in de Encapsulation en VPI/VCI etc), eindelijk zowel DSL als internetverbinding. Maar heb geen internet, de via DHCP doorgegeven DNS en Gateway IP adressen zijn niet te benaderen (ping) vanaf zowel de PC als de router zelf! (NB: de link lampjes van zowel DSL als Internet branden dus!)
En bij lite moet je ook inloggen met een username/password.
Anders kom je op de vangpagina van KPN terecht.
Anders kom je op de vangpagina van KPN terecht.
Inloggen heb ik ook gedaan, dit is niet het probleem. Ik kan geen verbinding maken met de door DHPC verstrekte IP adressen 
De instellingen:
Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
Multiplexing: VC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Enable
VPI: 8
VCI: 48
Enable: Yes
PVC Status: Up
De instellingen:
Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
Multiplexing: VC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Enable
VPI: 8
VCI: 48
Enable: Yes
PVC Status: Up
[ Voor 42% gewijzigd door Wacky op 21-01-2007 21:52 ]
Dat 45 euro word dan 73,21 inc. btw en voorrijkostenRSP schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:23:
Ok, dus wanneer ik kies voor het Orange ADSL Family pakket (internet zónder telefonie) heb ik de volgende kosten;
Eenmalig:
- 45 euro KPN lijn
Afgelopen vrijdag was ik namelijk ook aan de beurt voor een nieuwe analoge lijn.
Het zou 47,55 kosten maar dat is alleen de aansluiting.
De voorrijkosten komen daar nog ff bij.
Interessant. Wat hebben ze dan gedaan?Speedy_Gonzalez schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:17:
Dat 45 euro word dan 73,21 inc. btw en voorrijkosten
Afgelopen vrijdag was ik namelijk ook aan de beurt voor een nieuwe analoge lijn.
Die standaardprijs is voor een aansluiting tot en met je ISRA. Als je een wandcontactdoos wil betaal je extra, inderdaad, maar dat is geen verplichting.
Voorrijkosten? Toen ik mijn aansluiting kreeg, hoefde ik dat niet te betalen. Ze kwamen ook niet aan huis, moesten alleen nog wat in de centrale omschakelen. Heb jij dan wel een monteur over de vloer gekregen?Speedy_Gonzalez schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:17:
[...]
Dat 45 euro word dan 73,21 inc. btw en voorrijkosten
Nou dat heb ik ook, het enige goede dat ik hieruit heb geleerd is mijn Linksys niet kapot is.Wacky schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:06:
Mogelijk dat de wiijkcentrale nog naar het mac adres kijkt. Ik kan helaas nergens in de setup vinden waar je het mac adres kan aanpassen. Even googelen dus.
Dat is inderdaad een goeie, zoeken we op!algoman schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:43:
[...]
Nou dat heb ik ook, het enige goede dat ik hieruit heb geleerd is mijn Linksys niet kapot is.
Mogelijk dat de wiijkcentrale nog naar het mac adres kijkt. Ik kan helaas nergens in de setup vinden waar je het mac adres kan aanpassen. Even googelen dus.
*gniffel*: http://www.cogmios.nl/orange-nog-1-keer-20070122.html
Ok hij is flauw maar ik moest er nogal om lachen. Mijn eigen ervaringen met de helpdesk van Orange/Wanadoo ter leering ende vermaeck:
http://www.cogmios.nl/ads...st-maar-nat-20060929.html
http://www.cogmios.nl/upd...l-connectie-20061026.html
http://www.cogmios.nl/de-...klootzakken-20061219.html
Wellicht heeft er nog iemand iets aan de genoemde info.
Ok hij is flauw maar ik moest er nogal om lachen. Mijn eigen ervaringen met de helpdesk van Orange/Wanadoo ter leering ende vermaeck:
[ Voor 78% gewijzigd door cogmios op 22-01-2007 00:17 ]
Anoniem: 176116
Een goedenavond,
Volgende maand (~2/3 weekjes) ga ik van provider veranderen, heb al besloten om Orange ADSL Family + Telefonie aan te vragen, maar ik heb daarvoor KPN nodig (Heb nu scarlet, geen kpn dus)
Welke KPN moet ik eigenlijk eerst aanschaffen? (Slim bellen, Budgetbellen, Onbezorgdbellen of Basisbellen?) Wil natuurlijk de goedkoopste
Ook nog een vraag, kan ik mijn router aansluiten op de "Livebox"? of is dat beveiligd?
Alvast bedankt!
Volgende maand (~2/3 weekjes) ga ik van provider veranderen, heb al besloten om Orange ADSL Family + Telefonie aan te vragen, maar ik heb daarvoor KPN nodig (Heb nu scarlet, geen kpn dus)
Welke KPN moet ik eigenlijk eerst aanschaffen? (Slim bellen, Budgetbellen, Onbezorgdbellen of Basisbellen?) Wil natuurlijk de goedkoopste
Ook nog een vraag, kan ik mijn router aansluiten op de "Livebox"? of is dat beveiligd?
Alvast bedankt!
ik zou zeggen: gebruik de quicksearch hierboven en lees de startpost eens doorAnoniem: 176116 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:41:
Een goedenavond,
Welke KPN moet ik eigenlijk eerst aanschaffen? (Slim bellen, Budgetbellen, Onbezorgdbellen of Basisbellen?) Wil natuurlijk de goedkoopste![]()
Alvast bedankt!
en scroll ff door de laatste pagina's heen
...less is more
Grappig, maar had zelf wel dit soort zaken verwacht. ADSL zonder KPN is/wordt bij veel providers een nieuwe procedure en niet iedereen heeft door hoe het proces in elkaar zit. Dan krijg je ellende in communicatie, snapt de ander het weer niet en ander weer wel. Door de jaren heen heb ik wel vaak gezien bij nieuwe procedures, dat het altijd gewoon horror is. Ik zou nooit direct in het begin daarop ingaan, want volgens mij is het gewoon een kwestie van 'zoek de proefkonijn' bij die providers. En dan eens kijken hoe we het ervan afbrengen.cogmios schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:11:
*gniffel*: http://www.cogmios.nl/orange-nog-1-keer-20070122.html
Belbudget heeft praktisch iedereen, die het alleen voor DSL wilt gebruiken. Praktisch elke router moet werken, maar verouderde routers kunnen wel problemen geven met doorvoersnelheid.Anoniem: 176116 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:41:
Een goedenavond,
Welke KPN moet ik eigenlijk eerst aanschaffen? (Slim bellen, Budgetbellen, Onbezorgdbellen of Basisbellen?) Wil natuurlijk de goedkoopste![]()
Alvast bedankt!
Anoniem: 200523
ook deze poort openzetten in de windows firewall....dan moet het lukken, in ieder geval bij mij wel..Fraggler schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:02:
Ik ben nu al een hele dag aan het kloten met die poorten forwarden maar het wil maar niet werken...![]()
Ik heb het ook al met het script in de startpost geprobeerd maar krijg bij stap 2 steeds error index of iets dergelijks.![]()
Ja ik kreeg een monteur die in de meterkast een stopcontact gezet heeft.Lekkere Loempia schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:37:
[...]
Voorrijkosten? Toen ik mijn aansluiting kreeg, hoefde ik dat niet te betalen. Ze kwamen ook niet aan huis, moesten alleen nog wat in de centrale omschakelen. Heb jij dan wel een monteur over de vloer gekregen?
Anoniem: 59855
Ik belde afgelopen dinsdag om mijn Wanadoo/Orange ADSL abbonnement 3MB/512kB (looptijd 3 jaar) op te zeggen met het idee over te stappen op Het Net met bellen en daarmee kosten te besparen. Mijn contract (op jaarbasis) loopt eind april 2007 af.
De juffrouw aan de lijn wist mij te vertellen dat er voor bestaande klanten (?) die al wat langer abbonnee zijn vanaf 1 april 2007 een ADSL Family 4MB/1MB met telefonie beschikbaar wordt.
De kosten zouden zijn:
22,95 per maand
1,00 huur voor de livebox
6,00 onbeperkt bellen (4ct per gesprek)
Dit komt op 29,95 totaal per maand voor 4MB/1MB inclusief onbeperkt bellen.
KPN opzeggen door Orange kost eenmalig 9,95 met behoud van het telefoonnummer.
Ik kon mij aanmelden (heb ik gedaan) en er zal mij tzt nog informatie toegestuurd worden.
Ik ben benieuwd wat dit gaat worden, het idee is om hiermee van de nodeloze kosten aan KPN verlost te zijn. Mogelijk levert het nog heel wat problemen op, maar het alternatief om mobiel te bellen is aanwezig.
Zijn er anderen op de hoogte van deze aanbieding?
De juffrouw aan de lijn wist mij te vertellen dat er voor bestaande klanten (?) die al wat langer abbonnee zijn vanaf 1 april 2007 een ADSL Family 4MB/1MB met telefonie beschikbaar wordt.
De kosten zouden zijn:
22,95 per maand
Ik kon mij aanmelden (heb ik gedaan) en er zal mij tzt nog informatie toegestuurd worden.
Ik ben benieuwd wat dit gaat worden, het idee is om hiermee van de nodeloze kosten aan KPN verlost te zijn. Mogelijk levert het nog heel wat problemen op, maar het alternatief om mobiel te bellen is aanwezig.
Welke van belkin is dat dan?Anoniem: 136075 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:14:
Super! Ik had een tijd geleden een Belkin PCMIA kaart gekocht, maar die deed het niet in de Livebox. Sinds de laatste update doet het ding het opeens! Eindelijk! Ik zag op een eerdere pagina de vraag of er nu meer kaarten werken door die update, ja dus!
BTW de sitecom wl-140 werkt ook niet.
[ Voor 4% gewijzigd door ZyCo DaMiaN op 23-01-2007 00:43 ]
Wellicht is Orange haar DSL netwerk aan het uitbreiden en komt het binnenkort ook daar beschikbaar op die centrale.Anoniem: 59855 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:28:
Ik belde afgelopen dinsdag om mijn Wanadoo/Orange ADSL abbonnement 3MB/512kB (looptijd 3 jaar) op te zeggen met het idee over te stappen op Het Net met bellen en daarmee kosten te besparen. Mijn contract (op jaarbasis) loopt eind april 2007 af.
De kosten zouden zijn:
22,95 per maand
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Lijkt mij best prijzig, als er voor € 29.95*, ook een 20Mbps + Telefonie Totaal pakket is. Ik zou nog een keer bellen ;)!Anoniem: 59855 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:28:
De juffrouw aan de lijn wist mij te vertellen dat er voor bestaande klanten (?) die al wat langer abbonnee zijn vanaf 1 april 2007 een ADSL Family 4Mb/1Mb met telefonie beschikbaar wordt.
De kosten zouden zijn:
22,95 per maand
Klik!
*2e jaar € 39.90
Anoniem: 136075
Dezelfde die in de startpost genoemd wordt, maar waarvan de huidige versies niet meer werkten.ZyCo DaMiaN schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:18:
[...]
Welke van belkin is dat dan?
BTW de sitecom wl-140 werkt ook niet.
Anoniem: 28948
Weet iemand of je Orange ADSL Family kan overzetten op een andere naam. Ik ga verhuizen en wil het graag achterlaten op naam van een huisgenoot.
Anoniem: 3431
Ik ga ook verhuizen, en ben van plan nu een Orange Family + telefonie abo te nemen. Zit alleen helemaal niet in de ADSL-dingen. Ik heb nu geen KPN-abo, en ook geen behoefte daaraan. Er zit natuurlijk wel een fysieke telefoon-aansluiting in 't huis. Kan ik nu gewoon Orange Family aanvragen, of moet ik eerst een KPN-abonnement regelen? Kan 't op orange.nl niet zo vinden.
Verder ben ik benieuwd naar de levertijd, iemand die daar info over heeft?
Iemand die rond 29ste Dec Orange ADSL Fam heeft besteld en al Ipod Nano heeft binnen gekregen?
Lucky Goldstar
Nee hoor, je kan ook gewoon inloggen via 192.168.2.1 en dan kom je in het menu. Die software is voornamelijk voor USB aansluitingSURFivor schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:52:
vraagje; moet je persé die Livebox-software op je PC installeren om internet werkend te krijgen?
@ hieronder: Hoe dan ook moet hij wel cabled aangesloten zijn gezien je anders er niet in komt
Verder heb ik nu een 2 weken Orange family en haal ik een nette 12 á 13 mbit steady
[ Voor 30% gewijzigd door Notna op 23-01-2007 12:57 ]
Licht eraan, heb je draadloos of met een kabel?SURFivor schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:52:
vraagje; moet je persé die Livebox-software op je PC installeren om internet werkend te krijgen?
Owner of DBIT Consultancy
ah, thanksNotna schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:55:
Nee hoor, je kan ook gewoon inloggen via 192.168.2.1 en dan kom je in het menu. Die software is voornamelijk voor USB aansluiting
http://www.orange.nl/mijn_account/Anoniem: 28948 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:32:
Weet iemand of je Orange ADSL Family kan overzetten op een andere naam. Ik ga verhuizen en wil het graag achterlaten op naam van een huisgenoot.
en dan naar
wijzig je persoonlijke gegevens
volgens mij kan je daar gewoon alles aanpassen
succes
Ben in het afgelopen weekend overgegaan van Demon naar Orange.
Kon maandag pas de livebox eraan hangen, want iemand van de technische dienst van Orange moest m'n DHCP lease die m'n oude modem ontvangen had releasen en die lui werken niet in het weekend.
Had zaterdag naar de helpdesk gebeld en werd snel en netjes geholpen.
Gister heb ik de hele middag lopen configgen met/voor de Livebox.
Die Zyxel 2602 die ik hiervoor gebruikte is toch een stuk beter in te stellen vind ik, veel meer mogelijkheden en ook meer duidelijker (ik snap die huis tuin en keuken taal nooit).
Maar het werkt nu wel allemaal, ook de wat tricky dingen zoals mailserver, VPN server en extern IP intern benaderen.
Met de livebox haal ik ongeveer 1850kb/sec, waar de Zyxel 1300kb/sec haalde. (1139 meter vanaf de centrale) Dus ik blijf de livebox gebruiken. Daarnaast vind ik het wel vet dat de livebox automatisch kan schakelen tussen de Orange en KPN telefoonlijn.
Kon maandag pas de livebox eraan hangen, want iemand van de technische dienst van Orange moest m'n DHCP lease die m'n oude modem ontvangen had releasen en die lui werken niet in het weekend.
Had zaterdag naar de helpdesk gebeld en werd snel en netjes geholpen.
Gister heb ik de hele middag lopen configgen met/voor de Livebox.
Die Zyxel 2602 die ik hiervoor gebruikte is toch een stuk beter in te stellen vind ik, veel meer mogelijkheden en ook meer duidelijker (ik snap die huis tuin en keuken taal nooit).
Maar het werkt nu wel allemaal, ook de wat tricky dingen zoals mailserver, VPN server en extern IP intern benaderen.
Met de livebox haal ik ongeveer 1850kb/sec, waar de Zyxel 1300kb/sec haalde. (1139 meter vanaf de centrale) Dus ik blijf de livebox gebruiken. Daarnaast vind ik het wel vet dat de livebox automatisch kan schakelen tussen de Orange en KPN telefoonlijn.
Infinitus est numerus stultorum
Je moet een KPN abonnement regelen, anders kan het gewoon niet. Levertijd bedraagt 2/3 weken. Meestal hebben ze het al na 2 weken in orde.Anoniem: 3431 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:57:
Ik ga ook verhuizen, en ben van plan nu een Orange Family + telefonie abo te nemen. Zit alleen helemaal niet in de ADSL-dingen. Ik heb nu geen KPN-abo, en ook geen behoefte daaraan. Er zit natuurlijk wel een fysieke telefoon-aansluiting in 't huis. Kan ik nu gewoon Orange Family aanvragen, of moet ik eerst een KPN-abonnement regelen? Kan 't op orange.nl niet zo vinden.
Mensen die mij een PM willen sturen via MSN krijgen het volgende bericht (sinds kort)
Het volgende bericht kan niet worden bezorgd aan alle geadresseerden:
Ik heb laatst wel een nieuwe firmware gekregen voor mijn livebox (orange). Nu heb ik al handmatig een aantal poorten UDP en TCP opengezet, maar dit mag vooralsnog niet baten.
Ligt het probleem wel bij mij? De services van MSN zijn gewoon draaiend.
Ik heb het op verschillende pc's geprobeerd en allemaal kunnen ze geen berichtjes ontvangen.
Als ik hun een pm stuur kunnen ze wel berichtjes terugsturen (dus dan is er wel tijdelijk een verbinding opgezet...na een poosje is deze weer gesloten ofzoiets).
Mijn vermoeden is dus dat het iets met de livebox te maken heeft.
Het volgende bericht kan niet worden bezorgd aan alle geadresseerden:
Ik heb laatst wel een nieuwe firmware gekregen voor mijn livebox (orange). Nu heb ik al handmatig een aantal poorten UDP en TCP opengezet, maar dit mag vooralsnog niet baten.
Ligt het probleem wel bij mij? De services van MSN zijn gewoon draaiend.
Ik heb het op verschillende pc's geprobeerd en allemaal kunnen ze geen berichtjes ontvangen.
Als ik hun een pm stuur kunnen ze wel berichtjes terugsturen (dus dan is er wel tijdelijk een verbinding opgezet...na een poosje is deze weer gesloten ofzoiets).
Mijn vermoeden is dus dat het iets met de livebox te maken heeft.
Anoniem: 166897
Orange heeft voor zover ik weet onderhandeld met KPN. De nieuwe 4MB abbo's gaan via het KPN netwerk en niet via het netwerk van Orange zelf (zoals bijvoorbeeld de huidge 20Mb Orange Family abbo's). De landelijke dekking van Orange zal dan in de loop van dit jaar bijna 99% worden.bjck schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:36:
[...]
Wellicht is Orange haar DSL netwerk aan het uitbreiden en komt het binnenkort ook daar beschikbaar op die centrale.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 166897 op 23-01-2007 16:46 ]
Ik heb nu Firmware Version: 1.01.01, ik had eerst 1.00.05 , toen even 1.00.09, maar het maakte tot nu toe niets uit.Lekkere Loempia schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:51:
[Mijn stuk nog even:]
XXfrankieXX schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:09:
Ik heb nu bijna een half jaar de Wag200g (de Livebox bleef hier maar vastlopen), maar ik heb hier nu ook problemen mee:
Het lijkt steeds langer te duren voordat de gateway verbindt. Omdat zondag de stroom eraf lag (verbouwing), kon ik tm een uur geleden nog steeds niet op internet.
Ik heb net de instellingen veranderd en DSL modulation op G.dmt (de instellingen zoals ze op Gebruikers.eu staan), dus gewone ADSL, geen ADSL2+. Hierna verbinde het modem wel in 1 keer (na de volgende reboot weer niet, en de reboot daarna weer wel gelijk).
Als DLS modulation op ADSL2+ wil hij gewoon niet meer verbinden, terwijl de gewone livebox hier geen problemen mee had.
[einde mijn stuk]
Welke firmware heb je erop staan?
Ik werk inderdaad met adsl-1 snelheiden, maar ik heb liever 7 mbit, ipv. geen internet. Ik heb de meeste instelling nog op staandaard staan. Ook alles m.b.t. ip-adressen.algoman schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:57:
[...]
Dat ga ik vanavond meteen proberen. Dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn.
Vraagje:
Snelheid is dan wel o.k.? En hoelang duurt het voor de verbinding tot stand is gekomen?
Bedankt alvast.
edit. Heb het geprobeerd maar helaas dan gaat die dan op 6mbit werken. En nog steeds geen IP adres. Misschien dat iemand mij zijn settings kan mailen van Linksys WAG200. Ik zou het erg waarderen.
Moet je niet in de linksys deze settings ergens in voeren die wel in de LB staan onder DNS-relay?
Domeinnaam :
Primaire DNS server : 194.134.5.5
Secondaire DNS server : 194.134.0.97
Standaard gateway : 85.148.116.1
DNS-Relay : Geactiveerd
Mijn instelling zijn nu als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
| Encapsulation : RFC 1483 Brdiged Mulitplexing: LLC Qos Type: UBR Autodetect: Disable Virual Circuit: VPI=8 VCI=35 DSL Modulation = G.dmt |
Bij ik DSL Modulation = multimode of Adsl2+ doe krijg ik dus momenteel geen verbinding. Terwijl ik dat eerst wel had.
Late reactie i.v.m. tentamens
Die settings horen beide wel te werken. Misschien een harde reset uitvoeren en dan alles opnieuw instellen. Als dat niet werkt, moet je het terugsturen naar Linksys.XXfrankieXX schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:58:
Bij ik DSL Modulation = multimode of Adsl2+ doe krijg ik dus momenteel geen verbinding. Terwijl ik dat eerst wel had.
Anoniem: 88261
deze vraag heeft iedereen wel eens gesteld, maar bij mij ligt het een beetje extreem.
ik heb adsl family + telefonie
maar mijn snelhied komt niet boven de 300 kbyte/sec
volgends speedtest
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 258.2 KByte/sec
(=2066 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 76.5 KByte/sec
(=612 kbps)
volgends de livebox
volgends diverse sites zit ik 2500 meter van de centrale af.
iemand een idee? waarom is het zo ontzettend traag. wanneer meer informatie nodig is geef ik deze graag.
volgends speedtest
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 258.2 KByte/sec
(=2066 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 76.5 KByte/sec
(=612 kbps)
volgends de livebox
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 856 Kb DownStream 2696 Kb Afname Dichtbij : 53.7 (dB) Ver weg : 25.0 (dB) SNR-marge Dichtbij : 7 (dB) Ver weg : 8 (dB) HEC-teller 82 Firmware 0xe200314 ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 44 ES-teller van 1 dag |
volgends diverse sites zit ik 2500 meter van de centrale af.
iemand een idee? waarom is het zo ontzettend traag. wanneer meer informatie nodig is geef ik deze graag.
300 kb/sec is wel erg traag, maar goed misschien moet je maar eens hier kijken: http://orange.gebruikers....p?forum_id=21&thread_id=6Anoniem: 88261 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:57:
deze vraag heeft iedereen wel eens gesteld, maar bij mij ligt het een beetje extreem.
Volgens "afname dichtbij" zit je bijna 4 km van de centrale (53.7/13.81 = 3.89). Als dat in werkelijkheid maar 2.5 is dan gok ik dat er iets niet goed is met je bekabeling; heb je de Livebox rechtstreeks op het ISRA-punt aangesloten met een zo kort mogelijk kabeltje?
[ Voor 4% gewijzigd door NNF op 24-01-2007 00:03 ]
ja heb een zo kort mogelijk kabeltje... (20 cm)NNF schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 00:02:
Volgens "afname dichtbij" zit je bijna 4 km van de centrale (53.7/13.81 = 3.89). Als dat in werkelijkheid maar 2.5 is dan gok ik dat er iets niet goed is met je bekabeling; heb je de Livebox rechtstreeks op het ISRA-punt aangesloten met een zo kort mogelijk kabeltje?
maar stel ik zit 4 km van de centrale af... in het ergste geval.
Dan is 2mb toch nog triest?
Anoniem: 166897
Zelfs als je download maar 3Mb zou zijn, de upload bij Orange family moet altijd iets van 1019Kps zijn, en dat bij jou duidelijk niet het geval. Zie deze link: http://orange.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=21&thread_id=6Anoniem: 88261 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 07:35:
[...]
ja heb een zo kort mogelijk kabeltje... (20 cm)
maar stel ik zit 4 km van de centrale af... in het ergste geval.
Dan is 2mb toch nog triest?
Op die website zie je dat de upload bij iedereen ongeveer hetzelfde (ca. 1020Kbps) is maar dat de downloadrate sterk kan verschillen.
Je hebt toch wel de LB ingesteld op Orange ADSL Family?
Iets is er dus niet in orde en de helpdesk zal je in eerste instantie aanraden om naar de bekabeling te kijken en die zo mogelijk te vervangen. Van belang is ook de afstand tussen je LB en het ISRA-punt, maar die is volgens jou maar 20cm. Desnoods laat je ze maar een case maken voor de technische dienst.
Ik geloof, maar pin me er niet op vast, dat Orange Family een absolute minimum snelheid garandeert van 4Mb. Ik heb er net even de Algemene Voorwaarden op nageslagen maar ik kan zo snel hierover niets vinden.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 166897 op 24-01-2007 13:43 ]
Ik heb opeens weer 1mbit erbij, maar nu is Internet via Orange hier in Amsterdam supertraag, anderen hier ook last van?
Bij mij werkt alles gewoon normaal (ook Amsterdam).fb_slim schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:09:
Ik heb opeens weer 1mbit erbij, maar nu is Internet via Orange hier in Amsterdam supertraag, anderen hier ook last van?
jaAnoniem: 166897 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 08:33:
[...]
Je hebt toch wel de LB ingesteld op Orange ADSL Family?
het isra punt komt direct onder de grond vandaan. dus daartussen kan ik niets vervangen. de modem traint op de dzelfde snelheid in als ik op mijn pc krijg, hieruit mag ik dus aannemen dat de ethernet kabel ertussen ook ok is.Iets is er dus niet in orde en de helpdesk zal je in eerste instantie aanraden om naar de bekabeling te kijken en die zo mogelijk te vervangen. Van belang is ook de afstand tussen je LB en het ISRA-punt, maar die is volgens jou maar 20cm. Desnoods laat je ze maar een case maken voor de technische dienst.
ik ga in ieder geval contact opnemen met de klantenservice.
bij de aansluiten van de livebox met het isra punt, daartussen heb ik die telefoondoos gezet. in tegenstelling tot de handleiding had ik een orange en wite draad ipv een rode en blauwe. wanneer ik deze verkeerd om heb gedaan (wat ik betwijfel) zou daar de snelheid onder kunnen lijden? (telefoon werkt wel probleemloos.)
edit heb contact gehad met de klantenservice en ze hebben inderdaad een case voor de technische dienst gemaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 88261 op 24-01-2007 13:58 ]
Misschien handig om de volledige link te posten en niet de 'geknipte'?Anoniem: 166897 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 08:33:
[...]
Zelfs als je download maar 3Mb zou zijn, de upload bij Orange family moet altijd iets van 1019Kps zijn, en dat bij jou duidelijk niet het geval. Zie deze link: [url=http://orange.gebruikers....rum_id=21&thread_id=6]http://orange.gebruikers....rum_id=21&thread_id=6[/url]
http://orange.gebruikers....p?forum_id=21&thread_id=6MensionXL schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:30:
[...]
Misschien handig om de volledige link te posten en niet de 'geknipte'?
Door het quoten werd de link verknipt, hierbij nog een keer!
En nog een keer....verknipt. Dat doet hde software van het forum namelijkwanabo schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:08:
[...]
http://orange.gebruikers....p?forum_id=21&thread_id=6
Door het quoten werd de link verknipt, hierbij nog een keer!
Nee klik er maar op, nu werkt het wel.Lekkere Loempia schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:11:
[...]
En nog een keer....verknipt. Dat doet hde software van het forum namelijk
Anoniem: 3431
De callback service werkt, had ik niet verwacht
Niet dat ze op tijd bellen, maargoed, ze bellen wel.
Verder duurt 't 5 weken voor ik up and running ben: eerst twee weken wachten op KPN, en dan nog 3 weken op Orange. Nouja, moet maar dan.
Ben alleen aan de vriendelijke helpdeskert vergeten te vragen wat ik na een jaar nou ga betalen. Ik sluit nu eerst een KPN dingetje af, en daarna Orange Family. Ik betaal het eerste jaar 10 euro/maand aan KPN, en 30 aan Orange. Na een jaar ga ik 40 euro betalen. Als ik KPN dan niet opzeg, komt het er volgens mij op neer dat ik twee keer de KPN kosten betaal: 1x via Orange en 1x aan KPN zelf. Klopt dat?
Verder duurt 't 5 weken voor ik up and running ben: eerst twee weken wachten op KPN, en dan nog 3 weken op Orange. Nouja, moet maar dan.
Ben alleen aan de vriendelijke helpdeskert vergeten te vragen wat ik na een jaar nou ga betalen. Ik sluit nu eerst een KPN dingetje af, en daarna Orange Family. Ik betaal het eerste jaar 10 euro/maand aan KPN, en 30 aan Orange. Na een jaar ga ik 40 euro betalen. Als ik KPN dan niet opzeg, komt het er volgens mij op neer dat ik twee keer de KPN kosten betaal: 1x via Orange en 1x aan KPN zelf. Klopt dat?
Anoniem: 206120
een vraagje waar vul je je gebruikers naam in plus, werkt dit ook voor de linksys wag200g home gateway ??
Heb vandaag mijn linksys wag200g omgeruild voor een andere en ook deze werkt dus ook niet. Ga hem morgen maar weer terug brengen naar de winkel. Ik heb wat screenshots gemaakt van alle settings en zal deze later nog even uploaden. Kortom een (vervelende)ervaring rijker. Als die LB nou eens gewoon zijn werk doet is er niets aan de hand maar 4 a 5 keer per dag een reset geven is gewoon belachelijk. Als je dit forum of die van http://orange.gebruikers.eu/news.php leest dan kan je beter 2 keer nadenken voordat je abonnement op orange adsl2+ neemt. Dit is niet om te flamen op orange maar je wilt gewoon een werkend product en niet een stoter product.Lekkere Loempia schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:38:
[...]
Die settings horen beide wel te werken. Misschien een harde reset uitvoeren en dan alles opnieuw instellen. Als dat niet werkt, moet je het terugsturen naar Linksys.
Sorry hoor. Op dat forum komen mensen terecht met hun problemen. En het aantal leden is nu rond de 910. Als dat alle probleemgevallen van Orange zijn, dan doen ze het erg goed. Veel problemen hebben trouwens niks met Orange te maken. Uitzondering daarop zijn lage verbindingssnelheden omdat er bij de installatie in de centrale of in de bekabeling geknoeid is. In 99,99% van de gevallen lost Orange het vlgs. mij keurig op. De rest zoekt ten einde raad het forum op.
*Een tevreden Orange gebruiker !*
WITH ^^mesa57 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:10:
Sorry hoor. Op dat forum komen mensen terecht met hun problemen. En het aantal leden is nu rond de 910. Als dat alle probleemgevallen van Orange zijn, dan doen ze het erg goed. Veel problemen hebben trouwens niks met Orange te maken. Uitzondering daarop zijn lage verbindingssnelheden omdat er bij de installatie in de centrale of in de bekabeling geknoeid is. In 99,99% van de gevallen lost Orange het vlgs. mij keurig op. De rest zoekt ten einde raad het forum op.
Echt nog geen minpunten vernomen... Superverbinding!
oh ja, wacht nog op mn nano

...less is more
Ben het daar mee eens. Mensen zien dat vaak niet. Er klagen er 10 op zo'n forum, terwijl er nu maar als 100.000 Liveboxen staan. Ik heb zelf ook een WAG200G (heb meerdere exemplaren van Linksys gehad) en die werkten gewoon allemaal. Dat met die Linksys heeft ook niks met Orange te maken, maar met Linksys zelf.mesa57 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:10:
Ik doe ook maar m'n duit in het positieve-ervaringen-zakje. Eigenlijk vrijwel nooit problemen met de verbinding. Als ie een keer uitvalt ligt het vaak aan een foutief firmware-update proces. Dan is even rebooten van de Livebox afdoende.
Ik heb ook nog geen problemen ondervonden met Orange.
Afgezien dat het gisteren wel traag was, maar de intrain waarde toch rond de 13000kbps zit.
Moet nog wel even aanpassingen maken aan de kabels aangezien de pc's nu met veelste lange kabels zitten (overigens dat het traag is, is pas sinds gisteren).
Denk dat het ook niet aan Orange ligt aangezien sommige sites dan weer wel snel laden.
Maar af en toe werden sites halverwege niet meer geladen, maar na IE opnieuw te starten, gingen ze weer wel.
Afgezien dat het gisteren wel traag was, maar de intrain waarde toch rond de 13000kbps zit.
Moet nog wel even aanpassingen maken aan de kabels aangezien de pc's nu met veelste lange kabels zitten (overigens dat het traag is, is pas sinds gisteren).
Denk dat het ook niet aan Orange ligt aangezien sommige sites dan weer wel snel laden.
Maar af en toe werden sites halverwege niet meer geladen, maar na IE opnieuw te starten, gingen ze weer wel.
Anoniem: 135448
Livebox en ADSL Family werken via DHCP, je hebt geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig om verbinding te maken. Stekkers erin, wachten tot @brand en beginnen maar.Anoniem: 206120 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:09:
een vraagje waar vul je je gebruikers naam in plus, werkt dit ook voor de linksys wag200g home gateway ??
Effe een vraagje
Zijn er meer mensen op dit moment (donderdag 25 januari 2007 13:00-14:30) die problemen ondervinden met het telefoneren naar buiten?
Vraagje 2
Weet iemand het emailadres voor de helpdesk, zodat ik een storingsmail kan verzenden naar Orange?
Zijn er meer mensen op dit moment (donderdag 25 januari 2007 13:00-14:30) die problemen ondervinden met het telefoneren naar buiten?
Vraagje 2
Weet iemand het emailadres voor de helpdesk, zodat ik een storingsmail kan verzenden naar Orange?
Vraag 1Moveus schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:29:
Effe een vraagje
Vraagje 2
Kijk eens hier.
Vraag 2
Je moet hiervoor inloggen op mijn account (orange.nl) en daar kan je een mail sturen.
[ Voor 5% gewijzigd door Lekkere Loempia op 25-01-2007 17:44 ]
Anoniem: 206120
maar bedoel at the wag200g natuurlijk livebox heb ik al maar vind dat wireless van dat ding zwaar baggerAnoniem: 135448 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:54:
[...]
Livebox en ADSL Family werken via DHCP, je hebt geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig om verbinding te maken. Stekkers erin, wachten tot @brand en beginnen maar.
Waarom is de wireless zwaar bagger?Anoniem: 206120 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:15:
[...]
maar bedoel at the wag200g natuurlijk livebox heb ik al maar vind dat wireless van dat ding zwaar bagger
Hier werkt het geweldig!
Owner of DBIT Consultancy
Ben ik niet met je eens! Draadloos werkt super hier en heb overal in huid bereik!Anoniem: 206120 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:15:
[...]
maar bedoel at the wag200g natuurlijk livebox heb ik al maar vind dat wireless van dat ding zwaar bagger
Snelheid is niet super, maar dat ligt gewoon aan WIFI en niet aan de Livebox.
Linksys is standaard prut, het werkt gewoon niet mee! Met een custom firmware valt er veel meer uit te halen, daarom zijn ze ook zo populair. Ik heb mijnes een trap gegeven en nu levert het ongeveer 250 mW (is niet toegestaan, maar even proberen natuurlijk).
Het bereik van de Livebox is meer dan voldoende vind ik
[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 25-01-2007 19:48 ]
It ain't stupid if it works!
Dat van Linksys werkt ook gewoon goed. Heb het hier goed draaien met Linksys firmware. Ik vind de Livebox qua functionaliteit en stabiliteit meer brak als die Linksys. Het is altijd bij de één goed en bij de ander brak. Daar kan je uren over doorgaan, maar is praktisch zinloos. Je moet gewoon zelf de conclusies trekken en kiezen voor een modem.vr6-only schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:45:
[...]
Ben ik niet met je eens! Draadloos werkt super hier en heb overal in huid bereik!
Snelheid is niet super, maar dat ligt gewoon aan WIFI en niet aan de Livebox.
Linksys is standaard prut, het werkt gewoon niet mee! Met een custom firmware valt er veel meer uit te halen, daarom zijn ze ook zo populair. Ik heb mijnes een trap gegeven en nu levert het ongeveer 250 mW (is niet toegestaan, maar even proberen natuurlijk).
Het bereik van de Livebox is meer dan voldoende vind ik
Anoniem: 25206
Ik krijg dat portforwarding maar niet aan de praat
(en als ik dat zo lees ben ik niet de enige)
Ik wil namelijk port-range 4000/4010 forwarden naar mijn PC, oa. voor een FTP server en game server etc.
ok, dus ik log in op dat ding, ga naar "Firewall" ik klik op toevoegen en vul het volgende in:
Ik kan gewoon geen van die poorten bereiken via het interpret, ik heb de 10 poorten 1 voor 1 toegevoegd, in TCP en UDP modus, firewall uitgeschakeld… maar dat ding forward ze gewoon niet, ik heb zelfs de fabrieksinstellingen een paar keer teruggezet maar dat mocht allemaal niet baten.
aan mijn puter kan het ook niet liggen, want via een andere PC in het netwerk kan ik gewoon verbinding maken op mijn FTP server op poort 4001
Ik word stront ziek van dat ding, hoe krijg ik nou porten geforward?
Ik wil namelijk port-range 4000/4010 forwarden naar mijn PC, oa. voor een FTP server en game server etc.
ok, dus ik log in op dat ding, ga naar "Firewall" ik klik op toevoegen en vul het volgende in:
vervolgens klik op toepassen en sla ik de instellingen op.... nou leuk, portjes geforward… not..Naam : TEST
Toegang geactiveerd : JA
Protocol : TCP
Van poort : 4000
Tot poort : 4010
Lokaal IP-adres 192.168.1.10
Ik kan gewoon geen van die poorten bereiken via het interpret, ik heb de 10 poorten 1 voor 1 toegevoegd, in TCP en UDP modus, firewall uitgeschakeld… maar dat ding forward ze gewoon niet, ik heb zelfs de fabrieksinstellingen een paar keer teruggezet maar dat mocht allemaal niet baten.
aan mijn puter kan het ook niet liggen, want via een andere PC in het netwerk kan ik gewoon verbinding maken op mijn FTP server op poort 4001
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 25206 op 25-01-2007 22:35 ]
Misschien dit even lezen? Probleem heeft namelijk denk ik weinig met de Livebox van doen.Anoniem: 25206 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:31:
Anoniem: 59855
Je hebt gelijk dat het 2e jaar duurder wordt, voor een 20Mb abbo, maar waarschijnlijk is mij een ander abbo aangeboden, een 4Mb voor 29.90, ook voor de vervolg jaren. Ik wacht nog steeds de informatie af die mij zou worden toegezonden.drensenbrink schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:40:
[...]
Lijkt mij best prijzig, als er voor € 29.95*, ook een 20Mbps + Telefonie Totaal pakket is. Ik zou nog een keer bellen ;)!
Klik!
*2e jaar € 39.90
Op mijn adres is 20Mb overigens niet mogelijk ivm de afstand tot de centrale, vandaar waarschijnlijk deze alternatieve abbonnementsvorm.
Yep had ik ook last van laatst, omgeving Rotterdam. Maar nu schijnt alles weer te werkenMoveus schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:29:
Effe een vraagje
Vraagje 2
Toch netjes, eerste keer dat iets eruitlag in 7 maanden tijd
[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 26-01-2007 12:15 ]
Hehe dacht ik ook, maar je livebox zit gewoon op http://192.168.1.1 dus als je dat in je browser invult kom je daar gewoon op.
Je komt sowieso altijd standaard op je livebox uit tenzij je 192.168.1.serverip invult
Ik vind die 16 poorten max trouwens vrij irritant. Poorten forward je gewoon bij firewall in het hoofdmenu. Wel even op je pc's fixed ips instellen en de dns info overnemen van toen je nog dhcp had.
Nog iemand die meer dan 40kb/s van de nieuwsserver haalt met een trucje?
Je komt sowieso altijd standaard op je livebox uit tenzij je 192.168.1.serverip invult
Ik vind die 16 poorten max trouwens vrij irritant. Poorten forward je gewoon bij firewall in het hoofdmenu. Wel even op je pc's fixed ips instellen en de dns info overnemen van toen je nog dhcp had.
Nog iemand die meer dan 40kb/s van de nieuwsserver haalt met een trucje?
[ Voor 40% gewijzigd door REDFISH op 26-01-2007 12:24 ]
De postcode check geeft bij mij dus ook aan dat Orange 20mbit binnenkort bij mij beschikbaar is en dat had ik dus nooit verwacht op een telefooncentrale met maar 700 aansluitingen.De landelijke dekking van Orange zal dan in de loop van dit jaar bijna 99% worden.
Ze maken nu gebruik van KPN apparatuur. Ze zetten er zelf niks. Anders zouden ze het nooit doen volgens mij.Xof schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:42:
[...]
De postcode check geeft bij mij dus ook aan dat Orange 20mbit binnenkort bij mij beschikbaar is en dat had ik dus nooit verwacht op een telefooncentrale met maar 700 aansluitingen.
Anoniem: 49380
Klasse, hier ook binnenkort beschikbaar! Moet recent aangepast zijn.... Rare is wel dat ik recent werd gebeld door Orange met een of ander aanbod voor het overnemen van de vaste lijn (heb nu ADSL family incl. telefonie), maar aangezien we over een paar maanden verhuizen heb ik aangegeven dat ik niet geinteresseerd was, omdat er op ons nieuwe adres (in Abcoude) geen orrange beschikbaar was. Dus ik zei nog als je nou zorgt dat het daar ook komt dan blijf ik wel bij orange. Raar dat de helpdesk deze info dan niet heeft.Xof schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:42:
[...]
De postcode check geeft bij mij dus ook aan dat Orange 20mbit binnenkort bij mij beschikbaar is en dat had ik dus nooit verwacht op een telefooncentrale met maar 700 aansluitingen.
Maar wel mooi, want dan hou ik deze snelle lijn. Wellicht geen telefonie meer, maar lekker met m'n zyxel 2602H ipv die livebox.
/Edit:zie dat verhuizen van abo 50 euri kost. Lijkt me dus handiger om op te zeggen en een nieuw abo aan te vragen
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 49380 op 26-01-2007 14:16 ]
Als je binnen het dekkingsgebeid blijft vallen gaat je abbo over en betaal je de verhuizing of hij moet precies einde zijn voor je verhuizing.
Anoniem: 49380 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:07:
[...]
Klasse, hier ook binnenkort beschikbaar! Moet recent aangepast zijn.... Rare is wel dat ik recent werd gebeld door Orange met een of ander aanbod voor het overnemen van de vaste lijn (heb nu ADSL family incl. telefonie), maar aangezien we over een paar maanden verhuizen heb ik aangegeven dat ik niet geinteresseerd was, omdat er op ons nieuwe adres (in Abcoude) geen orrange beschikbaar was. Dus ik zei nog als je nou zorgt dat het daar ook komt dan blijf ik wel bij orange. Raar dat de helpdesk deze info dan niet heeft.
Maar wel mooi, want dan hou ik deze snelle lijn. Wellicht geen telefonie meer, maar lekker met m'n zyxel 2602H ipv die livebox.
/Edit:zie dat verhuizen van abo 50 euri kost. Lijkt me dus handiger om op te zeggen en een nieuw abo aan te vragen
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
Hier nu ook alles weer normaal en zelfs op 19668 Kb ipv waardes rond 17900.Lekkere Loempia schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:24:
[...]
Bij mij werkt alles gewoon normaal (ook Amsterdam).
Anoniem: 49380
We gaan van Amersfoort naar Abcoude, en tegelijk heb ik dan ong. 1 jaar m'n abo. Ik zou het raar vinden als je dan 50 euri moest betalen.... Als je een nieuw abo neemt betaal je immers geen entreegeld, toch?redyak schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:44:
Als je binnen het dekkingsgebeid blijft vallen gaat je abbo over en betaal je de verhuizing of hij moet precies einde zijn voor je verhuizing.
[...]
Anoniem: 206372
Beste mensen,
de berg info wordt een beetje te groot om doorgespit te krijgen... De vraag die ik heb gaat erover, als ik overstap naar Orange internet, of het ook mogelijk is om mijn KPN ISDN pakket (voor 4 verschillende telefoonlijnen) te behouden. Zo ja, komen er dan nog extra kosten bij? Of is het zelfs mogelijk hier een goedkopere oplossing binnen Orange zelf voor te vinden?
Alvast bedankt
de berg info wordt een beetje te groot om doorgespit te krijgen... De vraag die ik heb gaat erover, als ik overstap naar Orange internet, of het ook mogelijk is om mijn KPN ISDN pakket (voor 4 verschillende telefoonlijnen) te behouden. Zo ja, komen er dan nog extra kosten bij? Of is het zelfs mogelijk hier een goedkopere oplossing binnen Orange zelf voor te vinden?
Alvast bedankt
Orange geeft zelf het antwoord alAnoniem: 206372 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:31:
Beste mensen,
Alvast bedankt
Om Orange ADSL Family aan te kunnen vragen, dien je te beschikken over een analoge (dus geen ISDN) telefoonaansluiting van KPN. De aanvraag voor Orange ADSL Family kan (nog) niet gecombineerd worden met de aanvraag voor een nieuwe telefoonaansluiting.
Anoniem: 200638
Bij mij geeft de postcodecheck hetzelfde. Ik denk mooi, kan ik binnenkort een 20 mbit verbinding nemen. Ik heb nu een standard-verbinding van planet. Ik keek net op de site van planet, staat er ditXof schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:42:
Een ADSL-abonnement wordt bij Planet Internet afgesloten voor een periode van 12 maanden, met een stilzwijgende verlenging van telkens eenzelfde periode. Eerder opzeggen is derhalve niet mogelijk. Indien u uw contract op wil zeggen, dient u dit uiterlijk 1 maand voor afloop van uw contractsperiode per brief kenbaar te maken aan Planet Internet.
Ik heb meteen op planet.nl gekeken wanneer mijn abonnement afloopt, staat er : 22-02-2008
Blijkt dus dat ik 4 dagen te laat ben.. Nu moet ik een jaar gaan wachten op adsl plus bellen van orange

Nee hoor dat is niet waar. Je gaat een contract aan van 12 maanden, hierna wordt die stil zwijgend verlengd maar je mag naar 12 maanden gewoon opzeggen. Doen dus en dan zit je binnen vier weken bij orange.Anoniem: 200638 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:14:
[...]
Bij mij geeft de postcodecheck hetzelfde. Ik denk mooi, kan ik binnenkort een 20 mbit verbinding nemen. Ik heb nu een standard-verbinding van planet. Ik keek net op de site van planet, staat er dit:
Een ADSL-abonnement wordt bij Planet Internet afgesloten voor een periode van 12 maanden, met een stilzwijgende verlenging van telkens eenzelfde periode. Eerder opzeggen is derhalve niet mogelijk. Indien u uw contract op wil zeggen, dient u dit uiterlijk 1 maand voor afloop van uw contractsperiode per brief kenbaar te maken aan Planet Internet.
Ik heb meteen op planet.nl gekeken wanneer mijn abonnement afloopt, staat er : 22-02-2008![]()
Blijkt dus dat ik 4 dagen te laat ben.. Nu moet ik een jaar gaan wachten op adsl plus bellen van orange
Ja, maar je zit aan een contract. Als je toevallig verhuisd op het moment dat het afloopt, dan is het ideaal. Verhuizing is geen reden om een contract te verbreken bij Orange, mits je buiten het dekkingsgebied verhuist. Dan wordt het contract wel om de reden verhuizing verbroken. Als het wel beschikbaar is en je moet nog een aantal maanden, dan moet je het of meeverhuizen of doorbetalen tot einde contract als niet. Bij een nieuw abbo heb je gewoon de nieuwe actievoorwaarden (en dus geen entreegeld).Anoniem: 49380 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:06:
[...]
We gaan van Amersfoort naar Abcoude, en tegelijk heb ik dan ong. 1 jaar m'n abo. Ik zou het raar vinden als je dan 50 euri moest betalen.... Als je een nieuw abo neemt betaal je immers geen entreegeld, toch?
Nee hoor. Bij planet wordt het voortdurend met een jaar verlengd dus je zit inderdaad nog een jaar aan vast (de betaling tenminste).algoman schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:27:
[...]
Nee hoor dat is niet waar. Je gaat een contract aan van 12 maanden, hierna wordt die stil zwijgend verlengd maar je mag naar 12 maanden gewoon opzeggen. Doen dus en dan zit je binnen vier weken bij orange.
Heb dit zelf ook gehad. Inmiddels in juli vorig jaar overgegaan maar nu door allerlei administratieve fouten bij planet nog steeds bezig om dit goed afgerond en 6 maanden abonnementsgeld gerestitueerd te krijgen.
Ik ben ooit begonnen bij planet met de eerste adsl op 256kbit/10kbit (digitale fietspad). Deze heb ik twee en een half jaar gehad. Ben zonder problemen naar versatel gestapt met een telco/telco formulier. En dat heb ik nu weer gedaan om orange te krijgen.^HomeY^ schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:43:
[...]
Nee hoor. Bij planet wordt het voortdurend met een jaar verlengd dus je zit inderdaad nog een jaar aan vast (de betaling tenminste).
Heb dit zelf ook gehad. Inmiddels in juli vorig jaar overgegaan maar nu door allerlei administratieve fouten bij planet nog steeds bezig om dit goed afgerond en 6 maanden abonnementsgeld gerestitueerd te krijgen.
Ik zou zeggen probeer het, anders zit je er gewoon weer een jaar aan vast.
Nou ik heb van de week eindelijk de knoop doorgehakt om m'n Livebox te vervangen door een Speedtouch 585:
ik hoorde al die "horror" verhalen dat mensen een paar 100k/s achteruit gingen met een niet Livebox.
Resultaat: m'n intrain waarden zijn gelukkig hetzelfde gebleven, maar m'n max downspeed is wel met 100k/s omhoog gegaan! Het schommelde altijd tussen 1.6-1.7mb/s nu is het 1.8mb/s
wel moet ik erbij zeggen: je krijgt geen splitter bij de Speedtouch 585, dus als je ook nog wil bellen op dezelfde lijn moet je niet vergeten om een splitter erbij kopen. (of je hebt er nog 1 liggen, in mijn geval had ik er nog 2)
ik hoorde al die "horror" verhalen dat mensen een paar 100k/s achteruit gingen met een niet Livebox.
Resultaat: m'n intrain waarden zijn gelukkig hetzelfde gebleven, maar m'n max downspeed is wel met 100k/s omhoog gegaan! Het schommelde altijd tussen 1.6-1.7mb/s nu is het 1.8mb/s
wel moet ik erbij zeggen: je krijgt geen splitter bij de Speedtouch 585, dus als je ook nog wil bellen op dezelfde lijn moet je niet vergeten om een splitter erbij kopen. (of je hebt er nog 1 liggen, in mijn geval had ik er nog 2)
Dit topic is gesloten.