[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.491 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb nu een paar maanden Orange Family en het bevalt me op zicxh goed. Ik gebruik de Livebox niet maar tot deze week een WAG54G. Deze ging helaas deze week kapot en dus kocht ik een gelijkwaardige WAG65G v2.0.
Helaas krijgt dit ding geen ip adres, evenals een WAG200G die ik deze week probeerde.
Voorheen werkte het allemaal super dus ik snap er niets meer van, ik post een print screen van waar het geheel blijft hangen.
Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/3174/wag54gorangear1.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/3174/wag54gorangear1.th.jpg

Iemand een tip wat ik nog doen kan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Vorige maand trainde de livebox in op de volgende waarden:

Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 12.9 (dB)
Ver weg : 2.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 51
Firmware 0xe200314

Altijd maximale downloadsnelheid.

Sinds een paar weken heb ik echter de volgende waarden:

Upstream 1016 Kb
DownStream 15860 Kb
Afname Dichtbij : 14.1 (dB)
Ver weg : 2.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a

De livebox trained dus een stuk lager in. Ik weet zeker dat de verdere configuratie (bekabeling e.d.) nog precies hetzelfde is. Resetten helpt ook niet om mijn oude waarden terug te krijgen.

Is dit bij meerdere mensen gebeurd en is hier verder niets aan te doen, kortom een geval van jammer en accepteren? Op zich is de snelheid natuurlijk nog prima maar ik vind het toch raar, bijna 400kb/s terugval!

Verder totaal geen problemen en super stabiel trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176341

Ben dus omgezet naar Family. Destijds vertelde een helpdesk medewerker dat ik mij "öude" router/modem kon blijven gebruiken, namelijk een "E-tech type: ADRT04". Ik krijg nu voor geen mogelijkheid me router/modem ingesteld. Weet iemand toevallig hoe dat bij deze moet?

Met vriendelijke groet,

Remon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
motormuisje schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:30:
Ik heb nu een paar maanden Orange Family en het bevalt me op zicxh goed. Ik gebruik de Livebox niet maar tot deze week een WAG54G. Deze ging helaas deze week kapot en dus kocht ik een gelijkwaardige WAG65G v2.0.
Helaas krijgt dit ding geen ip adres, evenals een WAG200G die ik deze week probeerde.
Voorheen werkte het allemaal super dus ik snap er niets meer van, ik post een print screen van waar het geheel blijft hangen.
[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand een tip wat ik nog doen kan ???
Ik heb wel eens iets soortgelijks gehad. De software van de modem crashte en hij deed weinig meer. Hij kwam ook up, maar geen ip. Ik had 'm toen een paar keer gereset en opnieuw ingesteld. Eerst nog even de Livebox eraan gehangen, om de DHCP release te checken. Toen ging het weer goed. Misschien ff de Livebox eraan hangen voor die release en dan die Linksys resette nen instellen. Heb het verder niet vaker gehad met mijn WAG200G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 22:09
Dalsium schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:05:
Vorige maand trainde de livebox in op de volgende waarden:

Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 12.9 (dB)
Ver weg : 2.3 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 51
Firmware 0xe200314

Altijd maximale downloadsnelheid.

Sinds een paar weken heb ik echter de volgende waarden:

Upstream 1016 Kb
DownStream 15860 Kb
Afname Dichtbij : 14.1 (dB)
Ver weg : 2.1 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a

De livebox trained dus een stuk lager in. Ik weet zeker dat de verdere configuratie (bekabeling e.d.) nog precies hetzelfde is. Resetten helpt ook niet om mijn oude waarden terug te krijgen.

Is dit bij meerdere mensen gebeurd en is hier verder niets aan te doen, kortom een geval van jammer en accepteren? Op zich is de snelheid natuurlijk nog prima maar ik vind het toch raar, bijna 400kb/s terugval!

Verder totaal geen problemen en super stabiel trouwens...
Komt door de firmware update, blijkbaar had je in eerste instantie nog niet de nieuwe firmware erop, nu dus wel.
Orange heeft de snelheid flink geknepen na de firmware update, ook is de verbinding erg onstabiel als je meerdere connecties maakt. (elk p2p programma is dus in feit onbruikbaar als je nog iets anders wilt doen tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
KBDE schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:25:
[...]

Komt door de firmware update, blijkbaar had je in eerste instantie nog niet de nieuwe firmware erop, nu dus wel.
Dit is niet helemaal waar, want de snelheid was met de oude (zelfde) firmware ook al verminderd.

Het intrainen van de livebox is trouwens toch puur iets hardwarematigs neem ik aan? Het kan toch niet zo zijn dat een bepaalde instelling/software in mijn computer voor de daling in intrainwaarde verantwoordelijk kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Dalsium schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:55:
[...]

Dit is niet helemaal waar, want de snelheid was met de oude (zelfde) firmware ook al verminderd.

Het intrainen van de livebox is trouwens toch puur iets hardwarematigs neem ik aan? Het kan toch niet zo zijn dat een bepaalde instelling/software in mijn computer voor de daling in intrainwaarde verantwoordelijk kan zijn?
Denk zelf dat het gewoon aanpassingen in het netwerk zijn, wat ze uiteraard niet vermelden aan de klanten. Het is anders wel heel raar, dat dit soort zelfde meldingen door alle topics heen gemeld worden. Die meldingen kwamen ook met de andere firmware versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186810

Hallo,

Ik kan na het verkrijgen van de update van mijn livebox geen bridge meer voor elkaar krijgen.
Het opzetten lukt wel maar ik krijg met geen mogelijkheid meer het wan ip adres op mijn server nic.

Ik heb de livebox hard gereset, de stekker er een tijd uitgehad, tig keer opnieuw opgestart maar mij lukt het niet meer.
Zijn er mensen die het nog wel lukt om de livebox te bridgen na het verkrijgen van de laatste update?

Mocht het bridgen niet meer werken na de laatste update (kan iemand dit bevestigen cq. ontkennen?) is het dan mogelijk om bijv met een speedtouch adsl2+ modem een bridge op te zetten. Ik heb hier geen ervaring mee, wanadoo/orange is mijn eerste adsl aansluiting, hiervoor heb ik 10+ jaar internet via de kabel gehad :)

Gr. Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

KBDE schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:25:
[...]

Orange heeft de snelheid flink geknepen na de firmware update, ook is de verbinding erg onstabiel als je meerdere connecties maakt. (elk p2p programma is dus in feit onbruikbaar als je nog iets anders wilt doen tenminste)
Hoe kom je erbij dat Orange de snelheid flink heeft geknepen? Kan het niet zo zijn dat jouw lijn met de laatste firmware gewoon minder stabiel is?

Ik heb software versie 3202WNLB_22204A en heb deze stats:
ADSL line status Operational
ADSL standard G992_5_A
Upstream rate 1016 Kb
Downstream rate 20472 Kb
Attenuation Near End : 21.3 (dB)
Far End : 5.0 (dB)
SNR margin Near End : 6 (dB)
Far End : 14 (dB)
HEC count 22709
Firmware 0xe15080a
15 min ES counter 0
CRC errors 1938
1 day ES counter 0

Niks geknepen dus bij mij en ik WoW, up/download naar/van nieuwsgroupen en p2p alsof het een lieve lust is.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het K voor je dat je zo'n instabiele lijn hebt, maar om nou te zeggen dat Orange de lijn knijpt....

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Lekkere Loempia schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:20:
[...]

Ik heb wel eens iets soortgelijks gehad. De software van de modem crashte en hij deed weinig meer. Hij kwam ook up, maar geen ip. Ik had 'm toen een paar keer gereset en opnieuw ingesteld. Eerst nog even de Livebox eraan gehangen, om de DHCP release te checken. Toen ging het weer goed. Misschien ff de Livebox eraan hangen voor die release en dan die Linksys resette nen instellen. Heb het verder niet vaker gehad met mijn WAG200G.
Ehm is het bij Orange zo dat ik mijn Livebox eerst moet laten releasen voordat ik met een andere modem een nieuwe lease kan krijgen ?
Bij mij vorige provider ging dat auto na 24:00 uur.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
motormuisje schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:45:
[...]

Ehm is het bij Orange zo dat ik mijn Livebox eerst moet laten releasen voordat ik met een andere modem een nieuwe lease kan krijgen ?
Bij mij vorige provider ging dat auto na 24:00 uur.....
Neuh, maar het kan wel een paar minuten duren voor je een lease krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Ik heb net in de Livebox de verbinding verbroken en toen de modem er een paar minuten aan gehangen, wederom geen ip adres.
Vreemde is ook dat ik van mening ben dezelfde WAG54G gekocht te hebben maar die van mij had een release/renew knopje onder de adsl verbinding en dat heeft deze niet.
Ik kan verder ook verdomt weinig firmware varianten vinden :-(

Gevonden :) http://one.xthost.info/wag/

Zojuist per post een nieuwe "gebruikte" Livebox ontvangen van Orange. Deze kreeg ik nadat ik me goed boos gemaakt had omdat deze erg onstabiel is.
Welnu, ik sluit hem aan en deze geeft evenals de WAG54G geen internet verbinding. Hij trained netjes in maar krijgt geen IP adres *geen kabel*.
Heb hem geruim 45 minuten laten staan voor updates e.d. maar er komt niets.

Ik heb dus het vermoeden dat het met de lease time i.c.m. het mac adres van de modem te maken heeft ! !

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 10172 Kb
Afname Dichtbij : 34.4 (dB)
Ver weg : 13.8 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 902
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 41
ES-teller van 1 dag 0

Die eh CRC errors is dat OK ?

[ Voor 57% gewijzigd door motormuisje op 27-01-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Iemand ook tips om de ping in online gamen te verbeteren, soms heb ik ook last van lag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206521

Dalsium schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:55:
[...]

Weet je op welke centrale je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
Anoniem: 206521 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:58:
[...]

Weet je op welke centrale je zit?
Zit in Rotterdam, centrale is in het centrum, aan de Botersloot als het goed is. Moet er ongeveer 300-500 meter vandaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Nou jammer dat niemand mijn vermoeden kan bevestigen. Ik ga dus nu offline en hoop dat me andere modem morgen de boel weer verder oppakt.
Mzzls :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spider
  • Laatst online: 31-12-2023
<pas op flame mode>

Gaap af en toe word je zo moei van die helpdeskjes

Dit gestuurd
Elke dag als ik thuis kom, moet ik de modem/router van jullie aan en uit zetten, omdat hij dood lijkt te zijn. Doet geen DHCP meer, routeerd niet meer enze enze. Rode @ lampje brand continue (niet alle lampjes dus geen firmware update of iets degelijke) Heb van de week een continue ping aangezet naar google en idd router klapt gewoon. Maakt niet uit of ik het nu via mijn prive pc doe (XP) of me zakelijke laptop (2000) Gisteren had ik ook iets anders, inet pagina's deden het niet meer, maar kan wel via mijn zaak een vpn verbinding maken en hun dns/proxy gebruiken. Zou zo kunnen concluderen dat er dus ook nog een DNS forward probleem is. Nu ben ik zelf ICT manager van een groot bedrijf, dus ik weet het een en ander, en ik kan u verzekeren dat wanneer u dit leest dat hij het ongetwijfeld zal doen (Wet van murphy), maar aub check de logs eens van de router en kijk dus iets verder, want als ik vanavond thuis kom, doet hij het niet.
en idd, s'avonds deed hij het niet. Nu het antwoord van die knakker. (0verigens een week later)
We zien in de DHCP logs zien er goed uit, heeft u uw Livebox wel correct aangesloten?
Deze dient op het eerst KPN punt in uw huis aangesloten te zijn met een kabel die niet langer is dan anderhalve meter.
Er kan signaalverlies ontstaan wanneer dit anders is aangesloten.
Daar word ik nu zo str0nd ziek van, die standaard antwoorden van die gasten.
Stap 1 in hun probleem oplossing: Zijn de kabels goed aangesloten.

Ze zullen ook maar niet een grijntje eigen oplossing vermogen hebben.
Bovendien schrijf ik nog dat ik ICT manager ben, dan kan je een ADSL lijn aansluiten.
Ik sluit er meer aan in een jaar dan hun in hun leven.

en dan die tegenstrijdig heden. Ik zou signaal verlies hebben, maar ze kunnen wel in de DHCP log kijken en sinds wanneer heeft dhcp te maken met een crashende router.

Gaap :'(

Sorry moest er even uit
</pas op flame mode>

Iemand nog een suggestie om een falende router te fixen. Probleem oplossing zie boven :)
Als hij het doet, kan je hem pingen, sterker nog je kan hem zien crashen als je naar de ping kijkt want op een geven moment gaat die falen en dan is de enige optie om dat ding uit te zetten en aan.
Het is overigens geen Firmware update !

"Is your mother proud of you ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Dat van het moet zo'n kort mogelijk lijntje tussen de modem en ISRA is naar mijn eigen ervaring onzin, ik heb al jaren een telefoon kabel van 10 meter lopen en haal daar altijd volledige snelheid mee. Met verschillende providers als HCCnet, Quicknet en nu Orange heb ik daar nooit problemen mee gehad.

Ik zou gewoon een nieuwe router kopen ben je gelijk van dat Livebox geneuzel af.
Zie pagina hiervoor, heb net een Speedtouch 585 gekocht en haal daar nu gewoon 2mb/sec mee (wel na tweak). Iets wat ik niet met m'n Livebox haalde, met de LB was m'n max 1.7mb/sec

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 01-03 22:15
Hoe kom je erbij dat Orange de snelheid flink heeft geknepen? Kan het niet zo zijn dat jouw lijn met de laatste firmware gewoon minder stabiel is?
Denk ik idd ook. Bij mij is het er een stuk op vooruit gegaan:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 20228 Kb
Afname Dichtbij : 19.6 (dB)
Ver weg : 3.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 8640
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 787
ES-teller van 1 dag 0

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 74137 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:09:
Iemand ook tips om de ping in online gamen te verbeteren, soms heb ik ook last van lag :?
sinds de verbeteringen in het netwerk heb ik nergens meer last van. ping is altijd prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Mijn iPod Nano is vandaag binnengekomen :) Hij is zilver

Heb mn family pakket 29 december aangevraagd en de verbinding is 10 januari opgeleverd.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Nou ik heb ook maar eens een mail de deur uitgedaan.
Afgelopen nacht is de situatie niet veranderd:

Sinds een paar maanden hebben we Orange Family. Direct na het opleveren van de verbinding zijn we onze oude modem gaan gebruiken, Linksys WAG54G, deze heeft tot deze week prima gewerkt maar is helaas kapot gegaan. In de tijd dat deze werkte heb ik weleens de Livebox aangesloten uit nieuwsgierigheid maar deze gaf steeds de melding dat er geen kabel aangesloten was.
Goed na het defect moest ik wel overstappen naar de Livebox, eventueeel tijdelijk. Na wat stoeien kwam deze online maar deze bleek erg onstabiel. Na 32 minuten aan de telefoon gezeten te hebben met een helpdesk medewerker hebben ze op mijn aandringen een nieuwe Livebox verzonden.
Gisteren heb ik een nieuwe Linksys WAG54G op de kop weten te tikken en heb ik tevens de Livebox ontvangen.
De Linksys ontvangt geen ip adres vanuit de DHCP server en de Livebox geeft aan dat de kabel niet verbonden is waaruit een time-out volgt na enkele minuten. Bij het aansluiten van de oude Livebox heb ik binnen een minuut internet, wat binnen een uur weer wegvalt door het defect.
Het hele handeltje van of ik het wel goed aangesloten heb, hebben we al doorgenomen met de helpdesk.
Mijn vraag is of er op een bepaalde gezette tijd een nieuwe DHCP release word uitgegeven voor nieuwe modems/mac adressen die op het netwerk zich aanmelden !?
Bij mijn vorige provider SpeedXS geschiedde dit tussen 0:00 en 3:00 's nachts. Ik heb dit afgelopen nacht ook geprobeerd in de hoop dat Orange ook rond deze tijd vrij geeft maar helaas. Beide modems melden zich nog steeds niet aan en ik wens toch graag één van de twee de gaan gebruiken.

Kijken of we een nuttig antwoord krijgen ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Ze gaan je waarschijnlijk er niet mee helpen. Orange ondersteunt alleen de Livebox en geen andere modems. Reken er maar op dat je niet geholpen wordt, dan kan elk ander antwoord nog meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Lekkere Loempia schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:22:
Ze gaan je waarschijnlijk er niet mee helpen. Orange ondersteunt alleen de Livebox en geen andere modems. Reken er maar op dat je niet geholpen wordt, dan kan elk ander antwoord nog meevallen.
Ik vraag ook niet speciefiek naar het up krijgen van de Linksys, de vraag is algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11-2024
motormuisje schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:31:
[...]

Ik vraag ook niet speciefiek naar het up krijgen van de Linksys, de vraag is algemeen.
Is het niet mogenlijk om je mac adres van je LB klonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176341

Anoniem: 176341 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:08:
Ben dus omgezet naar Family. Destijds vertelde een helpdesk medewerker dat ik mij "öude" router/modem kon blijven gebruiken, namelijk een "E-tech type: ADRT04". Ik krijg nu voor geen mogelijkheid me router/modem ingesteld. Weet iemand toevallig hoe dat bij deze moet?

Met vriendelijke groet,

Remon
Iemand die me kan helpen toevallig?

Alvast bedankt.

Groet,

Remon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186810

motormuisje schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:00:

De Linksys ontvangt geen ip adres vanuit de DHCP server en de Livebox geeft aan dat de kabel niet verbonden is waaruit een time-out volgt na enkele minuten. Bij het aansluiten van de oude Livebox heb ik binnen een minuut internet, wat binnen een uur weer wegvalt door het defect.
Het hele handeltje van of ik het wel goed aangesloten heb, hebben we al doorgenomen met de helpdesk.
Mijn vraag is of er op een bepaalde gezette tijd een nieuwe DHCP release word uitgegeven voor nieuwe modems/mac adressen die op het netwerk zich aanmelden !?
Bij mijn vorige provider SpeedXS geschiedde dit tussen 0:00 en 3:00 's nachts. Ik heb dit afgelopen nacht ook geprobeerd in de hoop dat Orange ook rond deze tijd vrij geeft maar helaas. Beide modems melden zich nog steeds niet aan en ik wens toch graag één van de twee de gaan gebruiken.[/i]

Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord.
Ik heb een nieuwe livebox ontvangen die niet online wil komen, het @ lampje knippert langzaam.
Mijn oude modem is echter self-healing en is het weer gaan doen.
Ik vermoed ook dat de reden is dat het nieuwe modem niet online wil komen omdat het oude modem nog een lease vasthoudt.

Gr. Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200638

algoman schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:35:
[...]

Ik ben ooit begonnen bij planet met de eerste adsl op 256kbit/10kbit (digitale fietspad). Deze heb ik twee en een half jaar gehad. Ben zonder problemen naar versatel gestapt met een telco/telco formulier. En dat heb ik nu weer gedaan om orange te krijgen.
Ik zou zeggen probeer het, anders zit je er gewoon weer een jaar aan vast.
Ik heb zojuist planet gebeld. Ze zeiden inderdaad dat ik er een jaar aan vast zit en dat mijn abbonement op 22-02-2008 afloopt. Als ik dus 6 dagen eerder had gebeld, kon ik nog wel weg. De man van de servicelijn kwam zelf met het advies om internet plus bellen van planet te nemen. Ik zei dat ik daarom van provider wil wisselen, omdat IPB van planet duur is. Bij een andere provider is het goedkoper en ik krijg dan zelfs een 20 mbit internetverbinding.
Hij: Ja dat het goedkoper is dat klopt, maar een 20 mbit internetverbinding is nooit zo goed als het lijkt. Je haalt nooit de snelheid die ze beloven.
Ik: Dat klopt, maar stel dat ik 50 % van de beloofde snelheid zal halen, dan is die nog steeds 3x zo snel dan bij jullie.
Daar was-ie even stil van. Toen kwam hij met de opmerking om te upgraden naar een hoger abbonement van planet. En nog meer gaan betalen per maand, dacht het niet.

Het is dat orange hier toch nog niet beschikbaar is, en ik anders dus zonder internetverbinding zou zitten als ik bij planet weg zou gaan. Bij orange hebben ze btw dezelfde '12 maanden-regel' zag ik. Ik ben helaas dus verplicht om nog een jaartje bij planet te zitten met mijn 3 mbit lijntje. Jammer maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166897

Sinds een paar maanden hebben we Orange Family. Direct na het opleveren van de verbinding zijn we onze oude modem gaan gebruiken, Linksys WAG54G, deze heeft tot deze week prima gewerkt maar is helaas kapot gegaan. In de tijd dat deze werkte heb ik weleens de Livebox aangesloten uit nieuwsgierigheid maar deze gaf steeds de melding dat er geen kabel aangesloten was.
Goed na het defect moest ik wel overstappen naar de Livebox, eventueeel tijdelijk. Na wat stoeien kwam deze online maar deze bleek erg onstabiel. Na 32 minuten aan de telefoon gezeten te hebben met een helpdesk medewerker hebben ze op mijn aandringen een nieuwe Livebox verzonden.
Gisteren heb ik een nieuwe Linksys WAG54G op de kop weten te tikken en heb ik tevens de Livebox ontvangen.
Bij mijn vorige provider SpeedXS geschiedde dit tussen 0:00 en 3:00 's nachts. Ik heb dit afgelopen nacht ook geprobeerd in de hoop dat Orange ook rond deze tijd vrij geeft maar helaas. Beide modems melden zich nog steeds niet aan en ik wens toch graag één van de twee de gaan gebruiken.

De (re)lease tijd voor geswapte LB's en modems/routers van andere merken is kort geleden door Orange veranderd van 5 minuten naar 24 uur. Nieuwe Orange klanten die gebruik maken van een LB hebben hier echter weer geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spider
  • Laatst online: 31-12-2023
Huur livebox 1 euri, en als je hem nu terug stuurd, zal het dan goedkoper zijn :)
In ieder geval blij om te horen dat ik niet de enige ben met een falende livebox, suc motermuisje

iemand ervaring met
NETGEAR DG834G
Lizard schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:27:
*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen
RFC Support

* IPSec tunnel mode (RFC 2401) (pass through mode), IP v.4
* DHCP server (RFC 2131)
* DHCP client (RFC 2131)
* NAT (many-to-one) (RFC 1631)
* IP Control Protocol (RFC 1332)
* Bridged Ethernet Encapsulation (RFC 1483, 2684)
* PPP over Ethernet (PPPoE) (RFC 2516)
* PPP over ATM (PPPoA) (RFC 2364)
* Classical IP over ATM (RFC 1577)

Linkje naar netgear pagina

Voordat ik hem koop, Zou toch moeten werken ?

[ Voor 92% gewijzigd door spider op 28-01-2007 23:37 ]

"Is your mother proud of you ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Ik krijg net een telefoontje van Orange:

Ze vroeg (vrij dwingend) of ik mijn KPN abo over wilde laten zetten naar Orange, de voordelen:
- eerste jaar geen abo kosten meer voor telefonie van KPN (scheelt iets van €10/mnd)
- nummer behoud van KPN
- voice mail, en een mailtje krijgen wanneer er een voice mail is.
- nummer weergave
- één rekening

Ik vroeg haar wat er zou gebeuren als ik dan een keertje Orange op zou zeggen en wel mn KPN nummer wilde behouden. Ze beweerde dat dat geen probleem was, maar ik vraag het me een beetje af. Wat denken jullie? Voordeel van een KPN lijn is natuurlijk dat die het altijd doet, of er nu een internet storing is of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Anoniem: 39835 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:08:

Ze vroeg (vrij dwingend) of ik mijn KPN abo over wilde laten zetten naar Orange, de voordelen:
- eerste jaar geen abo kosten meer voor telefonie van KPN (scheelt iets van €10/mnd)
- nummer behoud van KPN
- nummer weergave
- één rekening

Ik vroeg haar wat er zou gebeuren als ik dan een keertje Orange op zou zeggen en wel mn KPN nummer wilde behouden. Ze beweerde dat dat geen probleem was, maar ik vraag het me een beetje af. Wat denken jullie? Voordeel van een KPN lijn is natuurlijk dat die het altijd doet, of er nu een internet storing is of niet...
Ik heb zelf ook nog een KPN budget abbo "just in case". Gezien de ervaring met Orange denk ik idd dat het tijd wordt om KPN helemaal de deur uit te doen. Nummerbehoud zal straks geen probleem zijn en het opniew aansluiten van KPN kost € 45,00. Dus dat heb je er al snel weer uit. Vraag is alleen wat Orange straks gaat tellen voor het complete pakket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 18:01
...
Bij een stroomstoring doet een kpn-lijn het vaak nog wél, nu gebeurt dat niet vaak in nederland, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

Anoniem: 186810 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:50:
Hallo,

Ik kan na het verkrijgen van de update van mijn livebox geen bridge meer voor elkaar krijgen.
Het opzetten lukt wel maar ik krijg met geen mogelijkheid meer het wan ip adres op mijn server nic.

Ik heb de livebox hard gereset, de stekker er een tijd uitgehad, tig keer opnieuw opgestart maar mij lukt het niet meer.
Zijn er mensen die het nog wel lukt om de livebox te bridgen na het verkrijgen van de laatste update?

Mocht het bridgen niet meer werken na de laatste update (kan iemand dit bevestigen cq. ontkennen?) is het dan mogelijk om bijv met een speedtouch adsl2+ modem een bridge op te zetten. Ik heb hier geen ervaring mee, wanadoo/orange is mijn eerste adsl aansluiting, hiervoor heb ik 10+ jaar internet via de kabel gehad :)

Gr. Stefan
Dit is de reden waarom ik heb gewoon in bridge heb laten staan , dan pakt hij geen updates.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86816

Even een vraagje;

Werkt de USB dongle van Wanadoo/Orange goed onder Vista?

Iemand al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik zoek me suf naar welk protocol orange gebruikt voor hun nummerweergave, is dat FSK of DTMF ??

Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat er een lijst van goedgekeurde teelfoons (dect) op de orange site zou staan, die blijkt eveneens onvindbaar voor me.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman

Klink als mijn problemen die ik met de linksys wag200g had. Ik heb hem terug gebracht naar de winkel. Ik wil nu eens een sitecom DC-224 proberen omdat deze de mac adressen kan spoofen Ik heb er ooit eens een gekocht voor mijn ouders. Zij hebben demon en die werken met je mac adres van je pc. Kon deze toen gemakkelijk in de sitecom klonen. Ik ga morgen eens bij de Mediamarkt in Zoetemeer kijken of ze er een hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Update mail ! !

Antwoord:

Dit probleem is helaas te gecompliceerd om via de mail op te lossen.

Om uw probleem goed te kunnen analyseren, hebben wij meer informatie
nodig.
Daarom verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met onze
helpdesk:
0900-9515 (EUR 0,20/min).

Wij raden u aan om voordat u ons belt, te controleren of uw livebox
volgens de instructies van de bijgeleverde installatiehandleiding is
aangesloten.

Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Goed ik heb dus navraag gedaan en ze hebben inderdaad een mac adres lease lopen van 24 uur. Als je een nieuwe modem aansluit heb je voor de aankomende 24 uur geen internet. Zoals te zien is heb ik al even niet meer gereageerd en dus heb ik me zeker aan die 24 uur gehouden.
Helaas na meer als 29 uur komt geen enkele modem online behalve de oude :)
Duzzzz
Er klopt geen hout van en ik ben het best beu :P

Laat ik net een boel mailtjes krijgen:
Onderwerp: Orange klanttevredenheidsonderzoek

Daar gaan we eens even wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
motormuisje schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:08:
Goed ik heb dus navraag gedaan en ze hebben inderdaad een mac adres lease lopen van 24 uur. Als je een nieuwe modem aansluit heb je voor de aankomende 24 uur geen internet. Zoals te zien is heb ik al even niet meer gereageerd en dus heb ik me zeker aan die 24 uur gehouden.
Helaas na meer als 29 uur komt geen enkele modem online behalve de oude :)
Duzzzz
Er klopt geen hout van en ik ben het best beu :P

Laat ik net een boel mailtjes krijgen:
Onderwerp: Orange klanttevredenheidsonderzoek

Daar gaan we eens even wat mee doen.
Wel raar. Ik kan gewoon vrolijk swappen tussen mijn Livebox en WAG200G. Ze komen beide vrijwel direct online. Blijkbaar registreren ze dan meerdere mac's per ip ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Lekkere Loempia schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:20:
[...]

Wel raar. Ik kan gewoon vrolijk swappen tussen mijn Livebox en WAG200G. Ze komen beide vrijwel direct online. Blijkbaar registreren ze dan meerdere mac's per ip ofzo :S
Dat is correct, oude abbonees hebben een mac release van 5 minuten, de nieuwe 24 uur. Dit is me aan de telefoon bevestigt.

Nieuwe mail na contact met helpdesk:
Ik heb vanavond wederom contact gehad met de helpdesk. Deze snappen er weinig van en geven aan dat de door mij gebruikte kabels wellicht versleten zijn. Deze kabels heb ik overigens geleverd gekregen bij de Livebox.

Als ik de nieuwe modem aansluit heb ik geen internet, sluit ik de oude aan heb ik binnen een minuut internet maar zoals reeds eerder aangegeven is deze niet stabiel. Tijdens het typen van deze mail heb ik de modem twee maal opnieuw aangesloten.

De meneer van de helpdesk gaf gisteren aan dat ik minimaal 24 uur moest wachten op een mac release voor het aansluiten van een nieuwe modem. Dat mijn oude modem direct werkt getuigd van een nog niet vrijgegeven modem/mac adres. Ik wil u derhalve verzoeken alles in gang te zetten mijn verbinding werkende te krijgen

[ Voor 49% gewijzigd door motormuisje op 29-01-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 06:00

lordsnow

I know nothing

- nummer behoud van KPN
- nummer weergave
- één rekening

Ze hebben hier ook een aantal keer gebeld vandaag. Omdat ik er niet was kregen ze de hele tijd iemand anders, tot vanavond.

Ik vroeg het meisje naar de voor en de nadelen van deze stap. Een van de nadelen is dat je dus geen alarmnummers meer kunt bellen als je je KPN verbinding weg doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175972

Ook ik heb afgelopen zaterdag de ipod nano (zilver, 2GB) binnengekregen. Zonder vragen, trouwens!!

De opleveringvan de lijn was 10 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik denk er zeer sterk over om het Orange ADSL Family pakket te nemen. Ik heb echter een vraag over de aansluiting die ik nergens heb kunnen vinden. En voordat ik het servicenummer van Orange bel (een e-mailadres zetten ze niet op hun site :s) probeer ik het niet.

Er zullen twee pc's zijn waarop ik het internet aan wil sluiten. De telefoonaansluiting bevindt zich beneden. De afstand van de telefoonaansluiting tot de 1e pc is minimaal 10 meter (moet de hele woonkamer door, langs de muur door het plafond). En vanaf daar moet 'ie minimaal 5 meter verder om de 2e pc te bereiken.

Ik vraag me af of dit te realiseren is met het bedradingspakket dat Orange standaard bij de modem levert. Wij hebben al acht jaar kabelinternet en hebben nooit echt voor dit probleem gestaan. Ik heb in ieder geval zelf een UTP-kabel van 10 meter, ik denk dat deze net wat tekort komt om het te halen van de telefoonaansluiting tot de 1e pc. Kan ik mijn set-up realiseren met wat Orange levert en de UTP kabel? Of is het beter dat ik beide pc's wireless aansluit?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

Het is weer feest bij Orange.

Ik had mooi ADSL+bellen (Family) voor ruim een jaar. Echter nu ik verhuist ben naar een kamerwoning ZONDER telefoon punt kan ik dus niet meer gebruikmaken van internet (ons internet is draadloos via de computer winkel onder ons). Er ligt gewoon geen ader bij ons naar binnen.

Ik Wanadoo/Orange opbellen voor opzegging.

Huppelkutje van 20 die bijbaantje heeft bij callcenter en zich helemaal de bomb voelt:

"Ja meneer, jammer dan 1 jaar contract, wat zegt u? Geen telefoon aansluiting, jammer dan, is uw keuze, u mag betalen tot Oktober 2006". Voor iets wat ik niet eens kan gebruiken.

Wat kan ik hier nou mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Phrantic schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:50:
Ik denk er zeer sterk over om het Orange ADSL Family pakket te nemen. Ik heb echter een vraag over de aansluiting die ik nergens heb kunnen vinden. En voordat ik het servicenummer van Orange bel (een e-mailadres zetten ze niet op hun site :s) probeer ik het niet.

Er zullen twee pc's zijn waarop ik het internet aan wil sluiten. De telefoonaansluiting bevindt zich beneden. De afstand van de telefoonaansluiting tot de 1e pc is minimaal 10 meter (moet de hele woonkamer door, langs de muur door het plafond). En vanaf daar moet 'ie minimaal 5 meter verder om de 2e pc te bereiken.

Ik vraag me af of dit te realiseren is met het bedradingspakket dat Orange standaard bij de modem levert. Wij hebben al acht jaar kabelinternet en hebben nooit echt voor dit probleem gestaan. Ik heb in ieder geval zelf een UTP-kabel van 10 meter, ik denk dat deze net wat tekort komt om het te halen van de telefoonaansluiting tot de 1e pc. Kan ik mijn set-up realiseren met wat Orange levert en de UTP kabel? Of is het beter dat ik beide pc's wireless aansluit?
Nee dit is niet te doen met het standaard pakket, je krijgt maar een klein stukje UTP, rest moet je zelf voor zorgen.
Als je nu kabel internet hebt dan heb je toch al overal UTP liggen?

Draadloos moet je natuurlijk zelf weten, zou het zelf nooit doen want UTP levert gewoon de beste verbinding :) (qua ping etc.)
Lukt het echt niet om het via kabels te doen dan kun je natuurlijk draadloos overwegen.

[ Voor 59% gewijzigd door Xof op 29-01-2007 23:12 . Reden: quote toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Xof schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:12:
[...]

Nee dit is niet te doen met het standaard pakket, je krijgt maar een klein stukje UTP, rest moet je zelf voor zorgen.
Als je nu kabel internet hebt dan heb je toch al overal UTP liggen?

Draadloos moet je natuurlijk zelf weten, zou het zelf nooit doen want UTP levert gewoon de beste verbinding :) (qua ping etc.)
Lukt het echt niet om het via kabels te doen dan kun je natuurlijk draadloos overwegen.
Nee, nu hebben we gewoon een coax kabel die beneden aangesloten is en door het plafond hier naar het modem loopt.

De reden die jij noemt is precies waarom ik liever UTP dan wireless heb. Maar als het de beste oplossing is, kan ik niet anders.

Ik neem aan dat de Livebox in de dichte nabijheid van de telefoonaansluiting geplaatst moet worden, waardoor ik vanaf daar alleen maar met UTP kan werken. Dus dat zou betekenen dat ik 1 UTP kabel zou moeten gebruiken van 10-12 meter voor de ene, en eentje van 15-20 meter voor de andere pc? Dat is gekkenwerk, is er geen handigere manier? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Phrantic op 29-01-2007 23:16 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Je kunt natuurlijk ook gewoon een switch kopen en die bij 1 pc neerzetten en vanaf daar verder gaan naar de volgende pc ;) (switch kost iets van 15 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:36
lordsnow schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:31:
[...]

Ze hebben hier ook een aantal keer gebeld vandaag. Omdat ik er niet was kregen ze de hele tijd iemand anders, tot vanavond.

Ik vroeg het meisje naar de voor en de nadelen van deze stap. Een van de nadelen is dat je dus geen alarmnummers meer kunt bellen als je je KPN verbinding weg doet!
Lijkt me onzin. Misschien bedoelt ze dat je die alarmnummers niet meer kan bellen als je adsl verbinding eruit ligt. Maar voor de rest zou het gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 31-05 18:01
Anoniem: 124943 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:10:
...
"Ja meneer, jammer dan 1 jaar contract, wat zegt u? Geen telefoon aansluiting, jammer dan, is uw keuze, u mag betalen tot Oktober 2006". Voor iets wat ik niet eens kan gebruiken.

Wat kan ik hier nou mee?
Gewoon betalen, heeft trouwens niets specifieks met orange te maken, dit hebben alle isp's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3431

Phrantic schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:50:

Tip: laat je terugbellen door de Orange helpdesk ;)

Verder kost UTP-kabel geen drol, dus daar zou ik het niet voor laten. Of je moet een heel erg probleem hebben dat er ergens twee kabels lopen in plaats van een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200638

Xof schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:17:
Je kunt natuurlijk ook gewoon een switch kopen en die bij 1 pc neerzetten en vanaf daar verder gaan naar de volgende pc ;) (switch kost iets van 15 euro)
maakt het uit hoe ver een switch van je modem vandaan zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 10:23
Een ethernet UTP verbinding mag 100 meter lang zijn.
Het maakt dus niet veel uit hoe ver de switch van de LB afstaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Superboer12 op 30-01-2007 09:32 ]

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166897

Ik had mooi ADSL+bellen (Family) voor ruim een jaar. Echter nu ik verhuist ben naar een kamerwoning ZONDER telefoon punt kan ik dus niet meer gebruikmaken van internet (ons internet is draadloos via de computer winkel onder ons). Er ligt gewoon geen ader bij ons naar binnen.

Huppelkutje van 20 die bijbaantje heeft bij callcenter en zich helemaal de bomb voelt:

Wat kan ik hier nou mee?
Bel de helpdesk opnieuw en vraag of ze je willen doorzetten naar de afdeling 'opzegging en retentie' en leg aan hen de situatie nogmaals uit --> wilt soms nog wel eens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Wat kan ik hier nou mee?
In principe niets, er staat in de voorwaarden dat je minstens 1 jaar moet afnemen, aansluiting of niet. Misschien als je heel zielig doet of lang blijft doordrammen?

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE

Wat kan ik hier nou mee?
Ik vrees eerlijk gezegt dat die muts gelijk heeft. Je zou het kunnen proberen. Maar er staat duidelijk in het contract dat het een jaar contract is, welke ook wanneer je te laat vergeet af te melden met een volledig jaar verlengd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Laat je die toch een leggen, zal kpn wel wat extra's voor vragen maar dat moet kunnen.
Of dat loont t.o.v. alleen aan Orange betalen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Even een ander bericht tussendoor,
LUXEMBURG - Wanadoo heeft terecht een boete van 10,3 miljoen euro gekregen van de Europese Commissie omdat het ADSL-internet in Frankrijk te goedkoop had geprijsd. Het Europees Hof van Justitie in Luxemburg heeft dat dinsdag in eerste aanleg bepaald.
Meer nieuws http://news.google.com/ne...s&ie=UTF-8&ncl=1113168517

Boete is niet zo denderend,
orange/wanadoo is ook een van de goedkoopste als het gaat om snelheid en ook een van de eerste die als eerste met heel goedkoop adsl2 kwam. Zomaar de helft vergeleken met concurenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206120

Anoniem: 135448 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:54:
[...]

Livebox en ADSL Family werken via DHCP, je hebt geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig om verbinding te maken. Stekkers erin, wachten tot @brand en beginnen maar.
ja maar daarom vraag ik of het met de wag200g ook werkt want wil de LB dumpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

lordsnow schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:31:
Een van de nadelen is dat je dus geen alarmnummers meer kunt bellen als je je KPN verbinding weg doet!
112 is gratis op je mobiel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 206120 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:53:
[...]
ja maar daarom vraag ik of het met de wag200g ook werkt want wil de LB dumpen
Ik heb nu ongeveer al ongeveer 10x in dit topic gezegd, dat de WAG200G werkt. Ik heb hem zelf al een tijd draaien op mijn lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Weet iemand of je intern kunt routen? Ik wil namelijk als ik mijn externe ip invul op het ip adres van mijn server uitkomen. Vrij lastig als ik een plaatje op mijn server zet en ik kan het zelf niet bekijken. Zit ik tegen kruisjes aan te kijken als ik de plaatjes op got zet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
REDFISH schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:09:
Weet iemand of je intern kunt routen? Ik wil namelijk als ik mijn externe ip invul op het ip adres van mijn server uitkomen. Vrij lastig als ik een plaatje op mijn server zet en ik kan het zelf niet bekijken. Zit ik tegen kruisjes aan te kijken als ik de plaatjes op got zet ofzo.
Dyndns adres aanmaken en op je eigen pc de hosts file aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:22:
[...]

Ik heb nu ongeveer al ongeveer 10x in dit topic gezegd, dat de WAG200G werkt. Ik heb hem zelf al een tijd draaien op mijn lijn.
Ja maar het werkt niet als er geen release van je mac adres krijgt. Dat had ik dus ook met mijn wag200g. Ik ga het nu eens proberen met een sitcom i.v.m. de mac adres spoofing. Ik zou wel graag meer informatie willen weten waarom bij jou wel en bij ons niet gewisseld kan worden van modem. Maar zolang er een kans van 50% op niet slagen is zou ik wel voorzichtiger zijn met het adviseren van andere modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 13:18
REDFISH schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:09:
Nee, dat kan niet met de livebox, die heeft geen local loopback.
Je kunt wel gewoon je lokale ip adres intikken, dat geeft hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:09
Ik heb wat problemen met het draaien van een FTP server achter de livebox. Als ik van buitenaf verbind dan werkt het met sommige clientprogramma's wel en met sommige niet, ondanks dat ik bij alle clients dezelfde instellingen heb. WS-FTP op XP en Fetch en de command-line ftp van OSX doen het goed. In alle gevallen gebruik ik passive mode. Ik heb op de livebox de ftp-commandopoort (in mijn geval heb ik 60 gekozen) en de passive poortrange geforward naar het interne ip-adres van mijn ftp server.

Het instellen van de poort-forwards heb ik in het 'standaard' menu van de livebox gedaan. Hier worden de poorten die je opgeeft als een range voorgesteld, namelijk van/tot:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gneele/linkjes/Afbeelding1.jpg

Echter, als ik naar het 'advanced' menu ga en daar de instellingen bekijk, worden de poorten als een van/naar instelling weergegeven en dat is natuurlijk heel wat anders:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gneele/linkjes/Afbeelding2.jpg

Deze instellingen heb ik niet in dit menu gedaan, ze zijn het gevolg van de instellingen in het standaard firewall menu.

Wat is het nou? En zijn er meer mensen met ftp-server problemen? Ik heb overigens de laatste firmware in de livebox zitten. Het forwarden van poort 80 naar mijn webserver gaat prima, maar ftp is natuurlijk een wat lastiger protocol vanwege het active/passive en commandpoort/datapoort verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door nineball op 30-01-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Lukt het connecten wel als je passive uitzet bij het verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
Nee, dan gaat de firewall aan de client-kant zeuren. Overigens, het connecten gaat prima. Pas wanneer er data verzonden moet worden, bijvoorbeeld bij de directory listing die bijna alle clients standaard uitvoeren, gaat het fout

[ Voor 62% gewijzigd door nineball op 30-01-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Probeer het eens op de standaard poorten 21 + 20, als het dan nog niet werkt zit het probleem in de client die je gebruikt, of de configuratie hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 07-02 06:22
KBDE schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:51:
[...]

Ik vrees eerlijk gezegt dat die muts gelijk heeft. Je zou het kunnen proberen. Maar er staat duidelijk in het contract dat het een jaar contract is, welke ook wanneer je te laat vergeet af te melden met een volledig jaar verlengd wordt.
Gewoon bij de bank zorgen dat Wanadoo/Orange geen geld meer kan afschrijven. Dan wordt je vanzelf wel afgesloten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Mickman schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:45:
[...]

Gewoon bij de bank zorgen dat Wanadoo/Orange geen geld meer kan afschrijven. Dan wordt je vanzelf wel afgesloten :).
Ik hoop dat dat sarcasme was.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92014

Ik heb gekeken naar de afstand van mijn adres naar de centrale. De 2e link (uit starters post) geeft 830 meter en de 3e 645 meter. De Orange site geeft aan dat ik in de 15-20mbit klasse zit. Toch lees ik hier erg sceptische berichten over.

Mijn huidige situatie is met chello classic. Hier haal ik max. 940 kb.s uit voor € 49,95 p.m.! Mocht blijken dat ik beter af ben (lees: gelijk aan of sneller dan & goedkoper dan mijn huidige situatie stap ik over.

Snelheid: Kan iemand wat snelheden posten met dezelfde afstand tot de centrale
Goedkoper: Ik moet wanneer ik Orange basis (24,95) aanschaf ook een KPN abbo (9,67) afsluiten wat dus op een totaal komt van € 24,95 + € 9,67= 34,62.
Ben ik nog iets vergeten wat betreft onverwachte kosten?)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 92014 op 31-01-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Mickman schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:45:
[...]

Jij en suggesties is volgens mij niet de beste combinatie. Je krijgt namelijk zoiets al een incassobureau achter je aan. Dan krijg je de verbinding al helemaal niet meer terug en willen ze ook al het geld direct zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 92014 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:26:
Ik heb gekeken naar de afstand van mijn adres naar de centrale. De 2e link (uit starters post) geeft 830 meter en de 3e 645 meter. De Orange site geeft aan dat ik in de 15-20mbit klasse zit. Toch lees ik hier erg sceptische berichten over.

Mijn huidige situatie is met chello classic. Hier haal ik max. 940 kb.s uit voor € 49,95 p.m.! Mocht blijken dat ik beter af ben (lees: gelijk aan of sneller kan iemand wat snelheden posten met dezelfde afstand tot de centrale dan & goedkoper ik moet dan ook een kpn abbo afsluiten wat dus op een totaal komt van € 24,95 + € 9,67= 34,62) dan mijn huidige situatie stap ik over.
Dat blijkt pas als de verbinding daadwerkelijk actief is op jouw locatie. Dan kan je niet van tevoren vaststellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik vind dit een bijzonder vette aanbieding. Het enige struikelblok vind ik het 2 jarige contract. Mijn vraag is dan ook, is er ergens (desnoods geen orange) een abonnement te krijgen voor een 20 Mbit lijn, rond hetzelfde bedrag als dit?

Ik ben @home gewend, en ik wil dus geen aparte KPN rekening krijgen. Het hele BEL gebeuren van zo'n abonnement kan me gestolen worden aangezien ik een mobiel heb.

Tips? :)

[ Voor 27% gewijzigd door MauriX op 31-01-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
KBDE schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:36:
Probeer het eens op de standaard poorten 21 + 20, als het dan nog niet werkt zit het probleem in de client die je gebruikt, of de configuratie hiervan.
Als geprobeeerd, maakt niks uit. Toen dezelfde ftp-server achter een vigor-router zat was er geen enkel probleem en werkte het met elke client goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 16:02

danplo

The Force is strong with me

Zijn er al drivers bekend voor hun draadloos USB stick onder Windows Vista ??

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
danplo schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:12:
Zijn er al drivers bekend voor hun draadloos USB stick onder Windows Vista ??
Was al een keer gemeld, dat de Franse drivers werkte onder Vista. Die had ik namelijk op een eerdere vraag gepost. Kan het zo niet meer direct terugvinden, maar op in deze forumpost staan drie verschillende smaken drivers vermeld, die moeten werken. Orange Frankrijk heeft trouwens Vista al in haar online helpsysteem zitten. Daar zijn ze blijkbaar al Vista ready.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 16:02
Hmm, het is niet helemaal wat ik ervan verwachtte. De snelheid valt vies tegen. Zijn dit normale waardes?

Upstream 1016 Kb
DownStream 7448 Kb
Afname Dichtbij : 43.4 (dB)
Ver weg : 18.1 (dB)
Ver weg : 9 (dB)

Volgens deze gegevens zou ik zo'n 3 km van de centrale afzitten. De telefoonkabel zelf is in 2004 neergelegd. Is het dan normaal dat ik toch bijna mn volledige upload haal maar zo'n brakke download? En volgens de pagina's in de OP zit ik zo'n 2,3 km van de centrale. Is er een mogelijkheid om mijn downloadsnelheid nog wat op te krikken? Het kabeltje tussen het modem en het isra punt is nu al 10cm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fernoráto schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:47:
Hmm, het is niet helemaal wat ik ervan verwachtte. De snelheid valt vies tegen. Zijn dit normale waardes?

Upstream 1016 Kb
DownStream 7448 Kb

Volgens deze gegevens zou ik zo'n 3 km van de centrale afzitten. De telefoonkabel zelf is in 2004 neergelegd. Is het dan normaal dat ik toch bijna mn volledige upload haal maar zo'n brakke download? En volgens de pagina's in de OP zit ik zo'n 2,3 km van de centrale. Is er een mogelijkheid om mijn downloadsnelheid nog wat op te krikken? Het kabeltje tussen het modem en het isra punt is nu al 10cm :)
Ik zit op 2km en ik haal 10Mbit downstream (en 1 up). Je waardes zijn wel representatief voor de afstand, helaas.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92014

Anoniem: 92014 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:26:

Mijn huidige situatie is met chello classic. Hier haal ik max. 940 kb.s uit voor € 49,95 p.m.! Mocht blijken dat ik beter af ben (lees: gelijk aan of sneller dan & goedkoper dan mijn huidige situatie stap ik over.

Snelheid: Kan iemand wat snelheden posten met dezelfde afstand tot de centrale
Goedkoper: Ik moet wanneer ik Orange basis (24,95) aanschaf ook een KPN abbo (9,67) afsluiten wat dus op een totaal komt van € 24,95 + € 9,67= 34,62.
Ben ik nog iets vergeten wat betreft onverwachte kosten?)
MauriX schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:40:
Ik vind dit een bijzonder vette aanbieding. Het enige struikelblok vind ik het 2 jarige contract. Mijn vraag is dan ook, is er ergens (desnoods geen orange) een abonnement te krijgen voor een 20 Mbit lijn, rond hetzelfde bedrag als dit?

Ik ben @home gewend, en ik wil dus geen aparte KPN rekening krijgen. Het hele BEL gebeuren van zo'n abonnement kan me gestolen worden aangezien ik een mobiel heb.

Tips? :)
Volgens mij is het maar 1 jaar verplicht. Daarna mag je (weer) ruilen.
Kan iemand zijn/haar bevindingen van het Orange abbo posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04

IkWilbert

Het is mij!

-edit-

[ Voor 98% gewijzigd door IkWilbert op 31-01-2007 15:40 . Reden: foutje ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04

IkWilbert

Het is mij!

Upstream 1016 Kb
DownStream 7448 Kb

zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia

Upstream 1016 Kb
DownStream 7448 Kb

Ik woon zo'n 2,7km van de centrale, het koper is ouder en toch heb ik betere waarden. Ik zou toch even het modem voor de zekerheid even hard reseten. Geeft dat niet iets beters, vraag dan bij Orange een meting aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschenk
  • Laatst online: 24-03 12:47
Fraggler schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:02:
Ik ben nu al een hele dag aan het kloten met die poorten forwarden maar het wil maar niet werken... :(
Ik wil graag vanaf mijn werk met Extern Bureaublad op mijn server thuis werken.
Hiervoor moet ik natuurlijk poort 3389 open zetten en linken naar het lokale ip en dat is 192.168.1.4
Als ik dit vervolgens instel in de livebox bij firewall en de instellingen opsla kan ik nog steeds niet remote inloggen.. ook niet na een restart van de livebox.
Ik heb het ook al met het script in de startpost geprobeerd maar krijg bij stap 2 steeds error index of iets dergelijks. :?

Lokaal kan ik wel gewoon inloggen.
Iemand die mij kan helpen?
Simpele vraag, maar wel belangrijk om te weten: heb je de optie "Allow users to connect remotely to this computer" aanstaan. Optie vind je in Start | Control Panel | System | Remote Deskop-tab. Bij mij werkt 't prima, na het openzetten van poort 3389 op m'n Livebox. Mocht 't echt niet lukken, probeer dan een alternatief als RealVNC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 11:46
Ik heb momenteel een Hetnet abbo.

Wat zijn de kosten van het totaal pakket adsl family + telefonie compleet.

Zijn het de 40€ zoals vermeldt aan maandelijkse kosten of komen daar nog kpn prijzen bij oid?

Kan het eigenlijk wel een 20mb down verbinding. voor 40€
Terwijl kpn al 60€ vraagt voor 8mb.

Wat zie ik over het hoofd?

Ik krijg btw bij de afstand tot centrale test bij de een 100m eruit en de andere 2700.

Wat betekend dat ik dus maximaal een 7mb eruit kan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
J.E.T schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:22:
Ik heb momenteel een Hetnet abbo.

Wat zijn de kosten van het totaal pakket adsl family + telefonie compleet.

Zijn het de 40€ zoals vermeldt aan maandelijkse kosten of komen daar nog kpn prijzen bij oid?

Kan het eigenlijk wel een 20mb down verbinding. voor 40€
Terwijl kpn al 60€ vraagt voor 8mb.

Wat zie ik over het hoofd?

Ik krijg btw bij de afstand tot centrale test bij de een 100m eruit en de andere 2700.

Wat betekend dat ik dus maximaal een 7mb eruit kan trekken?
sterker nog

het is het eerste jaar 29,95 incl. telefonie compleet
je kan je kpn abo dan stop zetten

na 1 jaar betaal je 39,95

http://snelheidscontrole.orange.nl/

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
rschenk schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:48:
[...]

Simpele vraag, maar wel belangrijk om te weten: heb je de optie "Allow users to connect remotely to this computer" aanstaan. Optie vind je in Start | Control Panel | System | Remote Deskop-tab. Bij mij werkt 't prima, na het openzetten van poort 3389 op m'n Livebox. Mocht 't echt niet lukken, probeer dan een alternatief als RealVNC.
In aanvulling op dit antwoord: probeer eens of je lokaal wel kunt connecten naar RDP: Dan weet je of het aan de livebox ligt of aan je windows. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Ik krijg met postcodecheck dat orange adsl binnenkort bij mij beschikbaar is, weet iemand wel termijn ze hiermee bedoelen? (postcode 2685rv nr27)

En als ik overga van xs4all naar orange, hoe lang zit ik dan zonder signaal op de lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Anoniem: 47458 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 02:05:
Ik krijg met postcodecheck dat orange adsl binnenkort bij mij beschikbaar is, weet iemand wel termijn ze hiermee bedoelen? (postcode 2685rv nr27)
1ste kwataal van 2007

[ Voor 13% gewijzigd door Xof op 01-02-2007 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online

En als ik overga van xs4all naar orange, hoe lang zit ik dan zonder signaal op de lijn?
1 dag? Orange opdracht geven om je xs4all te beëindigen en dan wordt dat in 1 dag overgezet (ben tijd terug van xs4all naar orange gegaan). :)
Nog geen dag spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 13:23

GVR

rschenk schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:48:
[...]

Op die manier moet het toch lukken, ik kan via RDP mijn pc overnemen vanaf mijn werk, maar het kan goed zijn dat de poort door je werkgever gewoon dichtgezet is. Daar al aan gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliffix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05-2023
...
Ongeveer 30-60 minuten: dus XS4ALL uit en Orange aan binnen een uurtje.

Cliff
[ex-XS4ALL, sinds nov'06]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 11:46
Volgens de afstand tot centrale test heb ik volgens de eerste link 2700 meter en volgens de dei van bbned 100 meter.

Dat is een tamelijk groot verschil.

Want als de afstand 2700 meter is dan heeft een 20mb/s verbinding geen zin.

Is er nog een andere manier om het checken?

Helpt het bijvoorbeeld om te kijken op het adres die bbned aangeeft of er een soort kastje staat o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3431

Morgen word m'n KPN-lijn opgeleverd, daarna meteen Orange aanvragen. Zit op 1211m van de centrale, dus hoop op een leuke snelheid :)

Vraagje nog: 't lijkt me (op termijn) leuk om telefonie via een pbx als Asterisk te doen. Is het mogelijk om m'n Orange Telefonie Totaal pakket daar aan te knopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 3431 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:48:
Morgen word m'n KPN-lijn opgeleverd, daarna meteen Orange aanvragen. Zit op 1211m van de centrale, dus hoop op een leuke snelheid :)

Vraagje nog: 't lijkt me (op termijn) leuk om telefonie via een pbx als Asterisk te doen. Is het mogelijk om m'n Orange Telefonie Totaal pakket daar aan te knopen?
Nee, want de configuratie over H323 is door Orange niet vrijgegeven en dat zullen ze jou ook niet geven. Misschien zou je de call kunnen forwarden naar ee SIP account elders en die aan de PBX knopen. Ik heb het een paar keer voorbij zien komen, maar het is volgens mij nog niemand echt gelukt. Orange wilt natuurlijk dat iedereen de Livebox gebruikt icm telefonie en dat is hier duidelijk terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
J.E.T schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:59:
Volgens de afstand tot centrale test heb ik volgens de eerste link 2700 meter en volgens de dei van bbned 100 meter.

Dat is een tamelijk groot verschil.

Want als de afstand 2700 meter is dan heeft een 20mb/s verbinding geen zin.

Is er nog een andere manier om het checken?

Helpt het bijvoorbeeld om te kijken op het adres die bbned aangeeft of er een soort kastje staat o.i.d.?
Heel simpel: KPN bellen voor de zekerheid. Die kunnen de dichtsbijzijnde centrale aangeven. Heeft weinig zin, om er te kijken. Je kan van buiten niet zien wie er allemaal DSLAM's in de centrale hebben staan. En er zal vast een kastje buiten staan, maar dat zegt natuurlijk helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschenk
  • Laatst online: 24-03 12:47
Gisteren TCP Optimizer gedraaid en vervolgens deze speedtest gedraaid. Kwam uit op 12.10 Mbps (12298.445 kbps) uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

Ik zit op 2390m en heb nagenoeg dezelfde waardes. Niets aan te doen.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 12:08
Na een zoektocht op dit forum, besloten mijn vraag hier te posten.
Ik ga verhuizen en sta op het punt om Orange aan te vragen. Heb zelfs al alles ingevuld maar .. begin nu bij de modemkeuze te twijfelen tussen draadloos of niet.

Ik heb 1 pc, maar wel vaker vrienden over die hun pc meenemen om te gamen enzo. Ik zelf geef de voorkeur aan een draadje, voor een stabiele en snelle verbinding. Dus .. niet draadloos denk ik dan.
Maar ik heb ook een laptop van mijn werk die ik thuis bijna nooit gebruik om te surfen. Straks of eigenlijk morgen, in mijn nieuwe woning, zal dit weleens kunnen veranderen. Het zou wel handig zijn als ik vanuit mijn slaapkamer ook nog ff het internet op kan via de laptop. Maar ..... is het zinvol om nou de draadloze versie te nemen en meer te betalen, of zijn er andere (goedkopere?) mogelijkheden om toch draadloos het internet op te gaan?

En is er een fysiek verschil tussen draadloze versie en de normale versie qua aansluitingen bijvoorbeeld? UTP aansluiting zal ik zowiezo gebruiken en is voor mij het belangrijkste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
Wolf3D schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:52:
Na een zoektocht op dit forum, besloten mijn vraag hier te posten.
Ik ga verhuizen en sta op het punt om Orange aan te vragen. Heb zelfs al alles ingevuld maar .. begin nu bij de modemkeuze te twijfelen tussen draadloos of niet.

Ik heb 1 pc, maar wel vaker vrienden over die hun pc meenemen om te gamen enzo. Ik zelf geef de voorkeur aan een draadje, voor een stabiele en snelle verbinding. Dus .. niet draadloos denk ik dan.
Maar ik heb ook een laptop van mijn werk die ik thuis bijna nooit gebruik om te surfen. Straks of eigenlijk morgen, in mijn nieuwe woning, zal dit weleens kunnen veranderen. Het zou wel handig zijn als ik vanuit mijn slaapkamer ook nog ff het internet op kan via de laptop. Maar ..... is het zinvol om nou de draadloze versie te nemen en meer te betalen, of zijn er andere (goedkopere?) mogelijkheden om toch draadloos het internet op te gaan?

En is er een fysiek verschil tussen draadloze versie en de normale versie qua aansluitingen bijvoorbeeld? UTP aansluiting zal ik zowiezo gebruiken en is voor mij het belangrijkste...
Je zou er ook een extra draadloos switchje/routertje achter kunnen hangen ;) Dit is overigens wel iets duurder dan draadloos abo nemen bij Orange, maargoed het zal niet veel schelen als we in jaren gaan praten.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.