[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.493 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:53
Hmmm, misschien kan ik die idd nog ergens goedkoop 2e hands ofzo vinden.... En na aanschaf is zo'n ding nog van mij ook ... ipv dat ik hem 'mag gebruiken' .. zoals de livebox. Oké, overtuigd! Bedankt! :D

Helaas heb ik alleen mijn aanvraag niet kunnen bevestigen: "Er is technisch iets misgegaan. Probeer het later nog een keer.". Toen maar gekozen voor de "Bel me nu" optie. Maar als ik daar iets post, dan krijg ik ook daar een foutmelding. Lekker is dat! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:04
We hebben van ons werk een .nl domein lopen via Orange, maar omdat we via de internetverbinding van een ander bedrijf werken, kunnen we de smtp-server van Orange niet gebruiken. Nu gebruiken we webmail van Orange, maar zover wij kunnen beoordelen komt zo'n beetje de helft van de mailtjes niet aan. Iemand dezelfde ervaring toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Dan gebruik je toch de SMTP server van je huidige provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Titanicfanatic schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 08:04:
We hebben van ons werk een .nl domein lopen via Orange, maar omdat we via de internetverbinding van een ander bedrijf werken, kunnen we de smtp-server van Orange niet gebruiken. Nu gebruiken we webmail van Orange, maar zover wij kunnen beoordelen komt zo'n beetje de helft van de mailtjes niet aan. Iemand dezelfde ervaring toevallig?
Dan stel je alles op orange in behalve de SMTP server. Zo simpel is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
Behalve als dat bedrijf waar je zit een eigen mailserver heeft waar jij niet op mag. Sorry dat ik het niet heb vermeld, maar dat had ik allang geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Titanicfanatic schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:01:
Behalve als dat bedrijf waar je zit een eigen mailserver heeft waar jij niet op mag. Sorry dat ik het niet heb vermeld, maar dat had ik allang geprobeerd.
Ja, maar je hebt het over de mailserver van het bedrijf. Het bedrijf heeft toch ook internet en dus een provider daarvoor? Deze levert toch een smtp server zoals ze dat allemaal doen? Daar hebben wij het meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
Tja. Da's UUNET en die werkte ook niet. Hoe dan ook, er is een eigen ISDN-lijn aangevraagd dus het komt wel goed. Maar de eigenlijke vraag heeft niemand beantwoord. Webmail zou toch doorgaans ook moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 15:27
Net weer even gezellig met de helpdesk gebabbeld.

Toen ik ben overgestapt van Orange Cable naar Family werd mij verteld dat ik mijn e-mail adressen niet kan meenemen. Na 2 maanden zouden deze adressen weer worden vrij gegeven zodat ik ze weer kon registreren. Inmiddels is het alweer 3 maanden geleden dat ik ben overgestapt en de mail adressen zijn nog steeds niet vrij gegeven.

Verteld die helpdesk kerel eerst mij dood leuk dat het gewoon niet kan en later dat het nog wel even kan duren omdat deze mail adressen minstens 6 maanden vast houden.

Op welke manier kan ik mijn e-mail adressen terug krijgen?
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Titanicfanatic schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:20:
Tja. Da's UUNET en die werkte ook niet. Hoe dan ook, er is een eigen ISDN-lijn aangevraagd dus het komt wel goed. Maar de eigenlijke vraag heeft niemand beantwoord. Webmail zou toch doorgaans ook moeten werken?
Moet altijd werken ja, ongeacht bij vanaf welke provider jij erop gaat. Als je een test stuurt, krijg je dan ook een bounce op dat adres terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 14:24
Hoi, ik heb een probleempje.

Omdat ik wat problemen had met telefonie (slecht geluid, verbinding die weg viel) heb ik mijn livebox van zolder gehaald en nu zo dicht mogelijk bij het ISRA punt beneden geplaatst. De pc staat op zolder dus heb ik een UTP kabel van boven naar beneden getrokken. Alleen even de UTP stekkers erop en klaar is kees, dacht ik. Maar dat laatste is nog niet zo simpel als ik dacht. De eerste pogingen mislukten doordat ik in de veronderstelling was dat het een straight UTP kabel moest zijn. Een blik op de meegeleverde UTP kabel van wanadoo leerde mij dat dit dus een cross moest zijn.

Nu ben ik inmiddels zover dat als ik de kabel in de livebox en in mijn pc steek, de groene ledjes gaan branden. De pc herkent dan ook de netwerk kabel en gaat zoeken naar een ipadres. Die kan hij dan echter niet vinden met als gevolg een verbinding van 10mbps, waar ik niks mee kan. Dan geeft hij wisselend aan dat er geen kabel is aangesloten en daarna weer dat er een beperkte verbinding heb. Kennelijk zitten de stekkers dus nog niet goed. Alleen dan nu mijn vraag.

Is er een manier om te controleren welke van de twee uiteinden niet deugt? Want om nu elke keer allebei de uiteinden weer los te knippen en weer nieuwe stekkers erop te zetten, lijkt me niet heel handig, want wellicht zat er al lang een goede stekker tussen en lag het probleem aan de andere kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:58
Ik heb er gewoon een straight kabel tussen zitten. Volgens mij is de livebox autosensing.
Dus toch iets met de kabel/stekkertjes denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Autosensing. Handig! Wat een superding is die livebox toch. Maareh, Het is toch eindelijk gelukt. Met mijn laatste stekkertje!!!!

Meteen even naar mijn waarden gekeken. En nu komt het gekke. Dit waren mijn waarden gisteren voordat ik aan de hele operatie begon.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18224 Kb
Afname Dichtbij : 13.2 (dB)
Ver weg : 2.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller261
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min
0
CRC-fouten 25
ES-teller van 1 dag
0

En dit zijn de waarden na het hele gedoe.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 10212 Kb
Afname Dichtbij : 12.9 (dB)
Ver weg : 2.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 21 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Mijn downstream is dus langzamer geworden terwijl de afstand tot het isra punt (en dus de telefoonkabels) zo'n 15 meter is ingekort. Overigens heeft het niets te maken met mijn "UTP-kabel knijp capaciteiten" (hoewel die nog niet super zijn, zie mijn post hierboven) want als ik met mijn laptop het korte UTP kabeltje van wanadoo gebruik (en dus een meter van de livebox zit), krijg ik dezelfde waarden.

Is dit te verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

mogge, ik heb sinds een paar dagen last van uitvallend modem. Gemerkt dat als ik 's avonds thuiskom, e.e.a. niet meer goed werkt. Het '@' lampje brandt dan nog wel, en volgens het config scherm van delivebox zou er i-net verbinding moeten zijn, maar dat is niet het geval. Telefonie is ook weg en staat als status als dusdanig ook zo aangegeven.

Resetten verhelpt dit. Het topic zo doorlezende mag je een standaard mail verwachten met opmerkingen dat je kabels brak zijn en of ' ie wel goed is geinstalled enzo, maar ik begrijp uit de reply's van mensen hier dat de Livebox wel eens wat brakjes zou kunnen zijn? Voorheen deed 'ie 't verder prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Welke firmware versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

3202WNLB_22204A, da's volgens mij de laatste toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27
My-life schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:19:
Net weer even gezellig met de helpdesk gebabbeld.

Toen ik ben overgestapt van Orange Cable naar Family werd mij verteld dat ik mijn e-mail adressen niet kan meenemen. Na 2 maanden zouden deze adressen weer worden vrij gegeven zodat ik ze weer kon registreren. Inmiddels is het alweer 3 maanden geleden dat ik ben overgestapt en de mail adressen zijn nog steeds niet vrij gegeven.

Verteld die helpdesk kerel eerst mij dood leuk dat het gewoon niet kan en later dat het nog wel even kan duren omdat deze mail adressen minstens 6 maanden vast houden.

Op welke manier kan ik mijn e-mail adressen terug krijgen?
Iemand een tip?
Wat dacht je van een brief sturen naar KA? In het huidige tijdperk vergeet men dat die ouderwetse manier meestal nog het beste werkt :+ De HelpDesk weet niet alles, maar om nou te zeggen ik weet het niet, of ik ga het navragen zeggen ze meestal gewoon, nee kan niet. Daar moet je even doorheen kijken.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

Titanicfanatic schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:20:
werkte niet!? SMTP instellen van UUNET en username en password invullen en je kan vanaf ELKE isp je mail versturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
Anoniem: 42753 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:09:
[...]

werkte niet!? SMTP instellen van UUNET en username en password invullen en je kan vanaf ELKE isp je mail versturen!
Lezen is een kunst blijkbaar. UUNET is de provider waar het bedrijf waar we een ruimte huren mee werkt. Daar heb ik dus geen username en password van. De mailserver van dat bedrijft relayt naar de mailserver van UUNET, daar kom ik niet tussen.

Verder krijg ik geen bounce bericht bij webmail. Mijn vermoeden is dus dat spamfilters die verdwenen mailtjes opvreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb hier een MacBook voor mijn neus en het ding werkt prima op de (extra) ethernet-aansluiting op de livebox. Nu wil ik draadloos en ik heb even geen werkende wifikaart voor de LB. Nou heeft de LB ook bluetooth maar de werking daarvan is vooralsnog een mysterie. In theorie zou ik volgens mij draadloos met die Mac via de LB bluetooth optie het net op moeten kunnen. De MacBook ziet ook de livebox als bluetooth device, zegt dat het ding juist is geconfigureerd maar daar houdt het dan ook mee op. Ik heb ook op de REG toets gedrukt op de Livebox om een nieuwe draadloze verbinding tot stand te brengen maar dat levert niets op.

Iemand hier met een WinXP/OS X laptop die meer kan vertellen over de onbegrensde mogelijkheden van de LB bluetooth optie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Nee helaas. Met m'n asus pda heb ik wel direct BT (internet) verbinding met de livebox.
Dus het moet kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Nu online
De bluetooth stack op je pc moet het PAN profile ondersteunen.
Dan zou het moeten werken.
Eerst reg knop indrukken pairen en als pin 0000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webafast
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-02 13:31
Op dit moment heb ik "internet plus bellen" van KPN (bellen via VOIP). Kan ik gewoon overstappen op Orange of moet ik eerst het abonnement omzetten naar "belbudget"???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Lizard schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 22:22:
De bluetooth stack op je pc moet het PAN profile ondersteunen.
Dan zou het moeten werken.
Eerst reg knop indrukken pairen en als pin 0000.
Pairen en pin 0000 gaat goed volgens het lijstje wat ik zie bij de BT devices op de MacBook:

Device Name: Wanadoo_xxxx
Device Type: LAN Access Point
Device Services:
Paired: Yes
Configured: Yes
Connected: No

Helaas geen device services en geen connection. (Inderdaad geen internet) Die MacBook ondersteunt BT 2.0+EDR maar volgens mij moet je via mobiele telefoon het net op als je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11-2024
He he eindelijk heb ik het voor elkaar om een andere modem te gebruiken. Ik heb een sitecom dc224 bij alternate gekocht die ook je mac adres kan spoofen. Aldus gedaan en ook mijn ip adres, gateway en dns vast ingesteld en het werkt allemaal. Snelheid is hoger en ik hoop op een stabiele verbinding, tijd zal het leren. De sitecom dc224 heeft geen wifi maar mijn oude siemens se105 neemt deze taak over. Voor 59 euro heb je hem. Ik zal mijn ervaringen over een week nog eens melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 16:14
ik wil graag ook adsl2 van orange nemen. Ik vroeg me alleen af of ik dan problemen krijg met mijn eigen webserver/emailserver. Ik heb bij hosting maatschappij een eigen domein waarvan ik alle A-records + MX-records door laat sturen naar mijn eigen IP.

Laat Orange dit door?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb er een beetje last van de laatste tijd dat als ik veel torrents tegelijk aanzet en upload de verbinding vrij duf wordt na een paar dagen. Het lijkt wel alsof er iets geblokkeerd is. Dan moet ik de modem effe resetten omdat internet vrij traag is. Ook hadden we laatst met het bellen iets geks dat de andere kant niks hoorde. Soms is er ook internet maar geen kiestoon, maar dit is zeer zeldzaam.

Ik houd het gewoon op een los KPN budget abo en Orange abo. Wat wel zo stom is: ze zeggen wel als de livebox eruit ligt kun je nog via KPN bellen, dat is wel zo, maar als de livebox half hangt dan krijg je gewoon helemaal geen kiestoon :P Het jaar erna wordt het abonnement iets duurder, maar nog altijd geen geld lijkt mij.

Ik zit op 1.7KM van de centrale en haal 12.5MB/s down. Ik zou wel willen dat dit wat meer was, maja niks aan te doen. Dus weten de mensen als indicatie een beetje wat ze kunnen verwachten. Voor mij was het in deze situatie zo dat het abonnement 20 euro goedkoper werd maar de snelheid dus in de praktijk 3 keer zo hoog werd.

Het aansluiten van de livebox kun je zeker ook doen als je verder van het ISRA punt afzit. Ofwel je haalt bij primafoon ronde telefoonkabel en laat die door het huis lopen (Hier ongeveer 15-20 meter vanaf het hoofdpunt, maakt geen verschil met aansluiten mbt snelheid). Of als je thuis nog UTP kabel hebt liggen, gebruik je gewoon de blauwe en oranje draad(voor het gemak, het mag natuurlijk elke kleur zijn) en sluit deze aan alsof het telefoonkabel is. De rest knip je dan af. Dit werkt ook prima. Die platte telefoonkabel met draadjes zo dun als een haar moet je dus NIET gebruiken. Want dit zorgt gegarandeerd voor signaalverlies.

Zelf had ik geen probleem om modempje te verwisselen. Ik had eerst een speedtouch eraan hangen en toen de livebox binnen kreeg, werkte deze meteen. Maja ik ben dan zeker een oude klant.

Ik zal dus maar even een dyndns adresje registreren. Je hebt in de livebox ook een optie hiervoor. Is er iemand die dit gebruikt? Ik heb dit nu namelijk ingevuld maar kan niet zeggen dat het erg nuttige informatie verschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in al die nieuwe Interet + Bellen opties van de verschillende providers. Maar ik zit met een vraag waarop ik het antwoord nergens kan vinden. Misschien dat iemand hier dit weet.

Ik bel regelmatig naar het buitenland en doe dit nu via goedkope 0900-nummers waardoor ik voor een paar cent per minuut bel. Ik kom er niet achter of het gebruik hiervan bij dit soort producten geblokkeerd is of niet. Kan me voorstellen dat ze daar niet blij mee zijn, want zelf vragen de meeste providers de hoofdprijs (0,50 - 1 euro p/m) Is het geblokkeerd bij Orange, of zijn er extra kosten aan het bellen van 0900-service nummers verbonden? Is dit bij iedere provider hetzelfde of loont het om rond te vragen bij anderen?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
  • Laatst online: 08-06 09:08
Lijkt me niet dat ze dat kunnen blokkeren. Je belt immers gewoon naar een 0900 nummer.
En je betaalt dan uiteraard geen extra kosten voor buiten de kosten voor het 0900 gedeelte

[ Voor 34% gewijzigd door wsiev op 04-02-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 12:41

vr6-only

Blub Blub

wordt niet geblokkeerd, gebruik het hier ook. Echter hoor je van te voren niet meer hoeveel het kost, maar de kosten zijn nog steeds het zelfde heb ik gemerkt. 2 cent overdag en 1 cent in de avonduren en in het weekend.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
kadoendra schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:32:
Autosensing. Handig! Wat een superding is die livebox toch. Maareh, Het is toch eindelijk gelukt. Met mijn laatste stekkertje!!!!

Meteen even naar mijn waarden gekeken. En nu komt het gekke. Dit waren mijn waarden gisteren voordat ik aan de hele operatie begon.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18224 Kb
Afname Dichtbij : 13.2 (dB)
Ver weg : 2.6 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller261
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min
0
CRC-fouten 25
ES-teller van 1 dag
0

En dit zijn de waarden na het hele gedoe.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 10212 Kb
Ver weg : 2.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 21 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Mijn downstream is dus langzamer geworden terwijl de afstand tot het isra punt (en dus de telefoonkabels) zo'n 15 meter is ingekort. Overigens heeft het niets te maken met mijn "UTP-kabel knijp capaciteiten" (hoewel die nog niet super zijn, zie mijn post hierboven) want als ik met mijn laptop het korte UTP kabeltje van wanadoo gebruik (en dus een meter van de livebox zit), krijg ik dezelfde waarden.

Is dit te verklaren?
Heeft niemand een verklaring waarom mijn downstream lager is, terwijl de overige waarden zo op het oog wel verbeterd zijn? Als de beloning van het inkorten van de kabels en van de livebox dichter bij het isra punt plaatsen een lagere downstream tot gevolg heeft.....tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
kadoendra schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:59:
[...]

Heeft niemand een verklaring waarom mijn downstream lager is, terwijl de overige waarden zo op het oog wel verbeterd zijn? Als de beloning van het inkorten van de kabels en van de livebox dichter bij het isra punt plaatsen een lagere downstream tot gevolg heeft.....tsja.
Ergens zit iets niet goed. Met een kortere kabel kan het nooit minder worden dan met een lange kabel, of je moet in de centrale wonen wellicht letterlijk.

Iets zit niet lekker.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Ik heb dezelfde telefoonkabels gebruikt als daarvoor en die zelfs niet verschoven. Alleen afgeknipt en er nieuwe RJ11 stekkers opgezet. Zou dat het kunnen zijn? Dat ik die stekkers niet goed heb geknepen?

De telefoonkabels zijn zeg maar korter geworden (zo'n 10 a 15 meter) en de UTP kabel is zo'n 10 a 15 meter langer geworden. Aan de UTP kabel ligt het echter niet, want als ik met mijn laptop erbij ga zitten met het korte UTP kabeltje wat orange erbij levert, heb ik dezelfde waarde.

Heeft het zin om hier Orange over te benaderen of ga ik dan een zinloze weg in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kadoendra schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:31:
Ik heb dezelfde telefoonkabels gebruikt als daarvoor en die zelfs niet verschoven. Alleen afgeknipt en er nieuwe RJ11 stekkers opgezet. Zou dat het kunnen zijn? Dat ik die stekkers niet goed heb geknepen?

De telefoonkabels zijn zeg maar korter geworden (zo'n 10 a 15 meter) en de UTP kabel is zo'n 10 a 15 meter langer geworden. Aan de UTP kabel ligt het echter niet, want als ik met mijn laptop erbij ga zitten met het korte UTP kabeltje wat orange erbij levert, heb ik dezelfde waarde.

Heeft het zin om hier Orange over te benaderen of ga ik dan een zinloze weg in?
Orange benaderen is vrij zinloos lijkt me. Knijp er eens opnieuw een stekker aan zou ik zeggen. Of haal ze allemaal eens los en druk ze er opnieuw in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Ok, voor zover het al te begrijpen viel, snap ik er nu helemaal niks meer van. Ik heb gedaan wat je zei. Stekker van de livebox er even uit. Telefoonstekkers eruit en er weer in. Dit zijn nu mijn waarden:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18616 Kb
Ver weg : 2.5 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Met mijn downstream ben ik dus zeer tevreden. Merk ook direct weer verschil met usenet. Maar die SNR dichtbij blijft toch een beetje een raadsel. Was eergisteren 8db, na het hele geklooi ineens 21db en nu na even de stekkers er opnieuw uit en in ineens weer 8db. Het is toch hoe hoger hoe beter. Is 8 trouwens goed te noemen of niet?

Ik snap er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21:16
Het is in ieder geval niet hoe hoger hoe beter. Rond de 8 dB is goed, (veel) hoger of lager niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kadoendra schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:27:
Ok, voor zover het al te begrijpen viel, snap ik er nu helemaal niks meer van. Ik heb gedaan wat je zei. Stekker van de livebox er even uit. Telefoonstekkers eruit en er weer in. Dit zijn nu mijn waarden:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18616 Kb
Ver weg : 2.5 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Met mijn downstream ben ik dus zeer tevreden. Merk ook direct weer verschil met usenet. Maar die SNR dichtbij blijft toch een beetje een raadsel. Was eergisteren 8db, na het hele geklooi ineens 21db en nu na even de stekkers er opnieuw uit en in ineens weer 8db. Het is toch hoe hoger hoe beter. Is 8 trouwens goed te noemen of niet?

Ik snap er niks meer van.
Als het 21dB was geeft dat aan dat je lijn nog meer ruimte had voor meer snelheid dan waarop hij was verbonden. En dat klopte ook wel met je 10Mbit op die lijn terwijl er 18Mbit uit kan komen zoals nu.

* bjck begrijpt nog steeds niet welke redenen Orange kan hebben om de upstream niet wide-open te zetten en te limiteren op 1024 (ongeveer).

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 04-02-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Hahn schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:28:
Het is in ieder geval niet hoe hoger hoe beter. Rond de 8 dB is goed, (veel) hoger of lager niet.
Ah, ok. Handjes dichtknijpen dus en tevreden zijn met deze waardes. Bedankt voor de reply's. Dat hoe hoger hoe beter las ik overigens in de startpost. Of ik moet het verkeerd begrepen hebben, dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:23
Hallo,

Weet iemand of je de VOIP instellingen van de Livebox kunt veranderen ? :D
Ik wil de Livebox van mijn vader laten wijzen naar een normale VOIP provider zoals BudgetPhone.
ik weet wel dat Orange ook VOIP aanbiedt maar ik wil graag een andere VOIP provider kiezen.
Als dit niet kan moet hij een aparte VOIP doos kopen (bv SPA-3102).
:?

Grtz Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
dinkelover schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:03:
[...]
Wat dacht je van een brief sturen naar KA? In het huidige tijdperk vergeet men dat die ouderwetse manier meestal nog het beste werkt :+ De HelpDesk weet niet alles, maar om nou te zeggen ik weet het niet, of ik ga het navragen zeggen ze meestal gewoon, nee kan niet. Daar moet je even doorheen kijken.
KA? Bedoel je een klachten brief o.i.d.?
Daar heb ik idd ook nog aan gedacht. Heb wel een mail gestuurd naar de helpdesk via de site. Ben benieuwt wat ik daarop terug krijg.
Anders idd maar een briefje sturen denk ik. Baat het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb al meer dan 2 jaar een Wanadoo --> Orange adsl lite die laatst weer automatisch een jaar verlengt is :S
maar ik kan zo overstappen op iets hogers? aangezien ik nog bij mijn ouders woon die vrij a technisch zijn wil ik telefonie er niet bij hebben, dus kom ik op ADLS Familie van 23,95 in de maand.
maar nou kan ik het niet veranderen als ik dat online op de orange site probeer, maar ik heb er al een mailtje heen gestuurd.

Ik heb even gekeken op die site's van de startpost, en ik zit op 1.8 km van het kpn huisje, een paar posts hierboven zie ik dat er op 1.7km ongeveer 12,5 gehaald kan worden dus ik verwacht rond de 11,5.

als je overstapt heb je dan ook nog een maand opzeg termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:55:
Ik heb al meer dan 2 jaar een Wanadoo --> Orange adsl lite die laatst weer automatisch een jaar verlengt is :S
maar ik kan zo overstappen op iets hogers? aangezien ik nog bij mijn ouders woon die vrij a technisch zijn wil ik telefonie er niet bij hebben, dus kom ik op ADLS Familie van 23,95 in de maand.
maar nou kan ik het niet veranderen als ik dat online op de orange site probeer, maar ik heb er al een mailtje heen gestuurd.

Ik heb even gekeken op die site's van de startpost, en ik zit op 1.8 km van het kpn huisje, een paar posts hierboven zie ik dat er op 1.7km ongeveer 12,5 gehaald kan worden dus ik verwacht rond de 11,5.

als je overstapt heb je dan ook nog een maand opzeg termijn?
Kan je wel orange family krijgen?
Een jaar geleden heeft Orange alle KPN abbo's (die in het dekkings gebied liggen van Orange) overgezet naar Orange Family.

[ Voor 6% gewijzigd door kamphuis op 05-02-2007 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
Even ter info: ik heb inmiddels 3 mailtjes teruggevonden die ik vanaf Orange webmail had verstuurd naar mijn eigen hotmail adres. Ze stonden dus in de map junk-e-mail wat mijn vermoeden dus heeft bevestigd. Orange webmails komen vaak niet door spamfilters heen dus. Be warned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kamphuis schreef op maandag 05 februari 2007 @ 01:24:
[...]

Een jaar geleden heeft Orange alle KPN abbo's (die in het dekkings gebied liggen van Orange) overgezet naar Orange Family.
Niet automatisch, dat was een keuze van de klant zelf. Orange (toen nog Wanadoo) mocht dit niet doen van KPN-DSL zomaar zelf, de klant moest het aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Nog even terugkomend op mijn eerdere vraag m.b.t. wegvallende Liveboxen, kan dit ook aan een storing op het netwerk liggen (regio Amsterdam)? Of is naar alle waarschijnlijkheid die Livebox toch een beetje brak? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Ik dacht net, laat ik eens mn orange e-mail checken. Blijkt die mailbox geheel vol te zitten met spammail, 1677 mailtjes. En dan zie je links een link naar een spamfilter waar je €0.95/mnd voor moet betalen, doen ze lekker daar bij orange :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Ik heb ADSL Family besteld, ik zou op 363 meter van een centrale zitten. :P
Vind de email en homepage mogelijkheden wel minimaal.
mailbox per e-mailadres - 20 mbyte
persoonlijke homepage - 20 mbyte
datalimiet persoonlijke homepage - 50 mbyte per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Anoniem: 62011 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:47:

[...]
wat verwacht je voor die prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
gratis_vodka schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:31:
Nog even terugkomend op mijn eerdere vraag m.b.t. wegvallende Liveboxen, kan dit ook aan een storing op het netwerk liggen (regio Amsterdam)? Of is naar alle waarschijnlijkheid die Livebox toch een beetje brak? :S
Antwoord = jouw Livebox is brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia

[...]
Dat je anders had verwacht, dat is wat mij het meest verbaasd. Webhosting heb je tegenwoordig voor een knaak per maand met vanalles erop en eraan, als het echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Titanicfanatic schreef op maandag 05 februari 2007 @ 08:05:
Even ter info: ik heb inmiddels 3 mailtjes teruggevonden die ik vanaf Orange webmail had verstuurd naar mijn eigen hotmail adres. Ze stonden dus in de map junk-e-mail wat mijn vermoeden dus heeft bevestigd. Orange webmails komen vaak niet door spamfilters heen dus. Be warned!
Orange webmail is niet anders dan Orange mail via POP. Gaat namelijk door dezelfde smtp cluster heen. Dit soort problemen komen wel vaker voor. Smtp servers van grote providers worden geregeld ergens (per ongeluk) op een blacklist gezet, waardoor veel mails vanaf hun netwerk vervolgens bij de troep belanden. Ik kan eigenlijk niemand die primair webmail van zijn provider gebruikt, maar alleen bij noodgevallen. De webmail is ook wat onhandiger in gebruik ivm een mailprogramma. Zou toch proberen om daar eens een oplossing voor te vinden, mits jij natuurlijk webmail ook geen oplossing vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193557

Hallo, ik heb een vraagje. Sindskort heb ik ADSL Family van Orange, deze werkt perfect. Nu wil ik een pcmcia kaart in de Livebox installeren, zodat ik draadloos kan internetten. Ik kan de Wifi-set van Orange bestellen, maar liever koop ik een eigen WLAN kaart. Nu heb ik de volgende kaart in gedachten:

Hercules Wireless PCMCIA Card (54Mbps, PC Card)

Zou deze goed met de Livebox kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 20:54

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 193557 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:00:
Hallo, ik heb een vraagje. Sindskort heb ik ADSL Family van Orange, deze werkt perfect. Nu wil ik een pcmcia kaart in de Livebox installeren, zodat ik draadloos kan internetten. Ik kan de Wifi-set van Orange bestellen, maar liever koop ik een eigen WLAN kaart. Nu heb ik de volgende kaart in gedachten:

Hercules Wireless PCMCIA Card (54Mbps, PC Card)

Zou deze goed met de Livebox kunnen werken?
Eigen risico, in de startpost staat wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

weet iemand hoe ik aan deze slechte resultaten kan komen?
hier bedoel ik niet mijn up/down snelheden maar meer de hoge DB en CRC-fouten.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 8476 Kb
Afname Dichtbij : 41.5 (dB)
Ver weg : 17.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 382293
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 20790
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

kamphuis schreef op maandag 05 februari 2007 @ 01:24:
[...]

nee ik kan het idd nog niet krijgen, hoor ik via de mail. vanaf maart is het beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 127468 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:39:
weet iemand hoe ik aan deze slechte resultaten kan komen?
hier bedoel ik niet mijn up/down snelheden maar meer de hoge DB en CRC-fouten.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 8476 Kb
Afname Dichtbij : 41.5 (dB)
Ver weg : 17.1 (dB)
HEC-teller 382293
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 20790
ES-teller van 1 dag 0
Ruis op de koperlijn en de lengte daarvan naar de centrale. Voor de eerste weegt sterk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
My-life schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:13:
[...]

KA? Bedoel je een klachten brief o.i.d.?
Daar heb ik idd ook nog aan gedacht. Heb wel een mail gestuurd naar de helpdesk via de site. Ben benieuwt wat ik daarop terug krijg.
Anders idd maar een briefje sturen denk ik. Baat het niet...
Gisteren een mail terug gehad:
"Het mail adres Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/68059/FFFFFF/000000/1zit al aan uw family account gekoppeld.
Op dinsdag 6-02/07 zal het mail adres xxxxx@orange.nl ook aan
het family account worden gekoppeld."

Dat eerste klopt helaas niet, maar de tweede is inmiddels (sinds max. een paar uur) weer toegangelijk voor mij :*) .

Nu de eerste nog dus.

kMoet wel zeggen dat deze behulpzaamheid totaal niet correspondeert met wat de telefonische helpdesk mij vertelde, maar het is iig een hele vooruitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 22:30
Wij hebben hier sinds ongeveer een jaar internet van Orange via de livebox. Deze lijn heeft altijd goed gewerkt, maar sinds een paar dagen crasht de livebox elke paar uur. De livebox is dan nog wel te pingen maar niet meer te benaderen via de webinterface of de telnetservice. De enige mogelijk die dan nog werkt is het eruit en erin doen van de stroomstekker. De vraag van mijn kant is of jullie misschien soortgelijke problemen hebben of ooit gezien hebben.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 9424 Kb
Afname Dichtbij : 39.6 (dB)
Ver weg : 16.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 3264
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 626
ES-teller van 1 dag 0

Hier ook nog maar even de statistieken, ik zit dus behoorlijk ver van de centrale:s.

bvd rene

[ Voor 30% gewijzigd door Revaes op 06-02-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

renevanes schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:13:
sinds een paar dagen crasht de livebox elke paar uur.
Je bent niet de enige met een 'vastlopende' livebox.
Ik heb vanaf het begin dat de verbinding er een paar keer per dag uitligt. Ik kan het modem meestal wel benaderen, maar reset hem ook door de stekker er even uit te trekken.
In het vorige topic (deel XIII) staat een poll op pagina 1. Daarin zegt 18% zijn modem dagelijks te moeten resetten.
Volgens Orange ligt het aan mijn firewall. Ik denk dat het iets anders is. Wie het weet mag het zeggen.

Poll: Hoe vaak moet jij resetten?
Dagelijks
Wekelijks
Maandelijks
Nooit
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=147867&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
edit: poll gecopiëerd

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 787 op 07-02-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Het zou nog interessant zijn of het resetten vaker voorkomt als je telefonie erbij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 22:30
mesa57 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:06:
Het zou nog interessant zijn of het resetten vaker voorkomt als je telefonie erbij hebt.
Ik heb er geen telefonie bij zitten, ook zie ik geen verband tussen het crashen en het gebruik van de vaste telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Goed, een paar posts terug heb ik wat berichten geplaatst over het verplaatsen van de livebox van zolder naar de begane grond. Ik had toen ineens slechtere waarden dan daarvoor, dat is echter allemaal opgelost. De aanleiding daarvoor was dat ik problemen had met telefonie. Ik dacht, voordat ik daar de oorzaak voor ga zoeken en vragen ga stellen, zal ik eerst gewoon zoals wordt aanbevolen de livebox zo dicht mogelijk bij het ISRA punt plaatsen. Dat is inmiddels dus gebeurd, maar de problemen zijn dus nog niet over. Wat zijn dan die problemen?

De laatste 2 a 3 weken gebeurt het elke keer dat als ik bel of gebeld wordt na ongeveer 7 a 8 minuten de verbinding of gaat kraken of er helemaal uitklapt. Op dat moment gaat het @ lampje op de livebox knipperen en het telefonie lampje uit. Een minuut later is alles weer ok, zonder dat eerst alle lampjes gaan branden zoals bij een reset. Vervolgens kan ik weer bellen. Het maakt daarbij niet uit of ik wel of niet aan het downloaden ben.

Weet iemand waar dit aan kan liggen of heeft iemand anders ook een vergelijkbaar probleem. Ik snap het namelijk best als iets kapot is of niet, maar nu is het een "beetje" kapot en dat snap ik niet. Met internet is alles prima (zie mijn waarden op de vorige pagine) en ook telefonie werkt goed (geen ruis enzo) behalve dat ie er na een mniuut of 8 mee kapt. Net of orange het expres doet om nog een keer die 4 cent starttarief te pakken.

Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 12:41

vr6-only

Blub Blub

duidt op een brakke Livebox. Gewoon een nieuwe vragen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Laatst online: 14-11-2024
[quote]algoman schreef op zondag 04 februari 2007 @ 00:57:
He he eindelijk heb ik het voor elkaar om een andere modem te gebruiken. Ik heb een sitecom dc224 bij alternate gekocht die ook je mac adres kan spoofen. Aldus gedaan en ook mijn ip adres, gateway en dns vast ingesteld en het werkt allemaal. Snelheid is hoger en ik hoop op een stabiele verbinding, tijd zal het leren. De sitecom dc224 heeft geen wifi maar mijn oude siemens se105 neemt deze taak over. Voor 59 euro heb je hem. Ik zal mijn ervaringen over een week nog eens melden.
[/quot

Even een tussenstand. De DC224 van sitecom is nu 2 day(s), 5 hour(s) 50 min(s) online zonder een reset. Dit in tegensteling met mijn LB welke ik 4x per dag een herstart moest geven. Ik heb nog wel even met de LB gewerkt om maandag met de helpdesk te spreken maar heb daarna de Sitecom weer aangesloten. Ze boden me wel aan een nieuwe LB op te sturen maar daar zag ik geen hel in.

Kreeg van de helpdesk ook te horen dat een DHCP release om de 7 dagen gebeurt. Verklaart ook dat sommige mensen met een nieuwe LB nooit meteen verbinding krijgen. Als ze deze nou op 24 uur zetten zouden ze niet zo vaak gebeld worden denk ik.

Nog even mijn port status.
ADSL
DSP Firmware
Version DMT FwVer: 3.5.18.0_A_TC,
HwVer:T14F7_1.0
DMT Status Up
Operational Mode ADSL2+
Upstream 1019 kbps
Downstream 10981 kbps
Noise Margin
(Upstream) 8.0 db
Noise Margin
(Downstream) 8.3 db
Attenuation
(Upstream) 12.5 db
Attenuation
(Downstream) 25.0 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

algoman schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:45:
Knip....heb een sitecom dc224 bij alternate gekocht die ook je mac adres kan spoofen.....Knip
Leg eens uit waarom je een mac adres moet spoofen, ik heb hier gewoon een speedtouch aangesloten zonder wat extra te hebben gedaan.. :?

[ Voor 13% gewijzigd door Speedmaster op 08-02-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
algoman schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:45:Kreeg van de helpdesk ook te horen dat een DHCP release om de 7 dagen gebeurt. Verklaart ook dat sommige mensen met een nieuwe LB nooit meteen verbinding krijgen. Als ze deze nou op 24 uur zetten zouden ze niet zo vaak gebeld worden denk ik.
De DHPC release termijn van 7 dagen is heel normaal. Normaal zou dat inhouden dat je lease na 7 dagen verloopt. Binnen die 7 dagen is de lease nog niet verlopen en krijgt dezelfde mac hetzelfde ip adres. Binnen het orange netwerk heeft dit trouwens weinig zin. Of de lease nu wel of niet verlopen is, je krijgt hetzelfde ip adres.

Iets anders is dat er blijkbaar een termijn is gezet op het moment dat DHPC uberhaupt antwoord geeft. Met andere woorden : er lijkt een termijn te zijn waarop de dhpc server wacht voordat hij antwoord aan de client geeft. Die termijn gaat in op het moment dat een mac offline line gaat en lijkt 24 uur te duren. Als dezelfde mac weer verbinding maakt, geen probleem, de lease is dan nog niet verstreken en hij krijgt antwoord. Als een andere mac (lees ander modem connect) binnen 24 uur dan krijgt hij geen lease (en dus ook geen ip / gateway / dns) door.
Lees wel goed : 'het lijkt erop'. Tot nu toe heb ik daar nog geen keiharde bevestiging voor gevonden, behalve 1 berichtje hier op tweakers en diverse signalen dat modems omruilen niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:56
Gisteren ben ik door een dame van Orange gebeld om te vragen of ik mijn lijn via Orange wil laten lopen (heb nog belbudget van KPN). Ik heb haar gezegd dat ik het liever zo hou.
Ze wilde weten waarom. Maar natuurlijk vertel ik dat, :> ik vind het wel prettig om nog een extra lijn te hebben wanneer onverhoopt de Orange verbinding eruit ligt. Daar kon ze wel iets in zien. :D

Ik heb namelijk toendertijd KPN aan moeten vragen en zitten rekenen of ik aan het einde van dat jaar mijn verbinding door Orange wilde laten overnemen. Vrij snel heb ik besloten dat het goedkoper zou zijn om via KPN gewoon die lijn te laten liggen en ik moet zeggen dat het toch wel handig kan zijn. Overigens heb ik het nog niet nodig gehad. Waar je wel op moet letten is dat je niet zomaar even snel gaat bellen, want als Orange eruit ligt bel je dus gewoon via KPN wat dan weer extra duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 15:23

SeatRider

Hips don't lie

Sinds een week of twee is de snelheid van mijn ADSL ingestort. Dit zijn mijn waarden, kan iemand ze interpreteren?

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 7012 Kb
Afname Dichtbij : 43.6 (dB)
Ver weg : 18.2 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 834964
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 25189
ES-teller van 1 dag 0

7012Kb downstream is normaal, maar meestal haal ik dan de 700kb/sec ook wel. Dat lukt me nu absoluut niet meer, speedtest.nl geeft aan 130kb/sec en als ik naar de graph van uTorrent kijk zie ik een grillig verloop. grappig is dat de 100kb/sec upstream wel wordt gehaald!

De livebox is recent herstart, ook heb ik dit weekend alle overbodige kabels er tussenuit gehaald, de livebox zit nu met 1 meter kabel rechtstreeks aan het israpunt, zonder splitter (gebruik geen analoge telefoon).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Speedtest.nl is niet betrouwbaar voor adls2+
Probeer eens bij http://speedtest.bbned.nl/ een 100 mb download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208031

Heb je al eens geprobeert om de doos een factory reset te geven?
(power down en met de reset knop ingedrukt laten opstarten)
Je bent dan wel al je instellingen kwijt, maar het kan soms wel eens helpen.
Je bent niet de enige met een 'vastlopende' livebox.
Ik heb vanaf het begin dat de verbinding er een paar keer per dag uitligt. Ik kan het modem meestal wel benaderen, maar reset hem ook door de stekker er even uit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

SeatRider schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:48:
Sinds een week of twee is de snelheid van mijn ADSL ingestort. Dit zijn mijn waarden, kan iemand ze interpreteren?
.....Knip....
CRC-fouten 25189
...Knip....

.....Knip....overbodige kabels er tussenuit gehaald, de livebox zit nu met 1 meter kabel rechtstreeks aan het israpunt, zonder splitter (gebruik geen analoge telefoon).
Lijkt er toch op dat je kabels een beetje erg brak zijn, kijk eens of je ze kan verwisselen voor ander (nieuwe) doe het wel 1 voor 1 zodat je aan de hand van je CRC errors kan zien of het beter wordt. hoe minder CRC errors hoe beter.

[ Voor 32% gewijzigd door Speedmaster op 08-02-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

bij ons is snelheid opeens ook ingekakt sinds deze week.. iemand idee hoe dit kan? verder wel stabiel ed :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

knip

foutje bedankt

[ Voor 96% gewijzigd door Speedmaster op 08-02-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Tuut-Tuut schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:20:
[...]

Leg eens uit waarom je een mac adres moet spoofen, ik heb hier gewoon een speedtouch aangesloten zonder wat extra te hebben gedaan.. :?
Hier moet ik op terugkomen slik :o Heb als proef op de som een ander speedtouch aan mijn verbinding gehangen en Ja ik krijg GEEN verbinding. Nadat ik het mac adres van mijn modem vervangen had voor het mac adres van het modem wat ik van de lijn afgehaald had bleek mijn nieuwe modem het ineens te doen.

Wellicht een tip voor de startpost dat Orange Family het mac adres vast (kan) houden

Met onderstaande gegevens kon ik het in mijn Speedtouch zo oplossen:

[TELNET]

=>ip iflist
Interface GRP MTU RX TX TX-DROP STATUS HWADDR
0 loop 1 1500 0 0 0 [UP]
1 ETHoA_1 2 1500 61095 237267 0 [UP] 00:90:d0:XX:XX:XX

=>ip ifconfig
intf = ETHoA_1
[mtu] = 1500
[status] = up
[hwaddr] = [MAC-Address] <== alleen deze veranderen, de rest laat je ongemoeid.
[group] = wan
[linksensing] = off

=>saveall
=>system reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Heb ik een hoop uitgezocht voor mijn overstap van UPC naar Orange, heb ik alles in gang gezet, vertellen ze me opeens dat ze een UPC telefoonnummer niet kunnen porteren :(

Dus maar weer vlug KPN gebeld of ze mijn aangevraagde lijn nog kunnen laten 'porteren' vanaf UPC in plaats van een nieuw nummer uitdelen (dan mijn oude nummer maar op het KPN belbudget abonnement in plaats van bij Orange). Vertelt de KPN klantenservice medewerkster mij vrolijk dat ze helemaal geen aanvraag van mij in het systeem hebben :( (had toch echt aangevraagd en al telefonisch een monteurafspraak gemaakt...). Kom ik 'gelukkig' achter voordat ik op mijn vrije dag de hele tijd zit te wachten, maar is toch niet zo handig allemaal...

Mijn overstap-vrees blijkt dus niet geheel ongegrond...

Nu maar hopen dat het alsnog allemaal gaat voordat ik weer een jaar aan UPC vast zit.

Weet iemand hier of je de Orange aanvraag al in gang kan zetten als de KPN aansluiting nog niet gereed is?

(edit: een van de Orange-medewerkers vertelde me wel dat nummerportering vanaf UPC wel misschien vanaf april of mei zou kunnen, maar zo lang kan ik niet wachten ivm mijn jaarabonnement bij UPC)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 82384 op 08-02-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 22:09
Je moet ook nooit je KPN nummer afstaan aan welke partij dan ook, zij het orange, tele2 of wat dan ook. Is alleen maar een hoop gezeik, en je zit zo goed als vast aan de provider. Wat meen je waarom orange er ook zo bezeten op is om het kpn nummer over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:49

[...]
En dan nu: de mailbox truuk.

Hoe krijg ik een 250mb mailbox?
Zorg dat je mailbox bijna vol is (rond de 18-19mb). Log dan in op de webmail. Er staat een melding met de waarschuwing dat de mailbox bijna vol is. Hierbij staat ook de vraag wilt u een grotere mailbox? Klik daarop en volg de stappen. Daarna is je mailbox 250mb.

Dit werkte ongeveer 6 maanden geleden en zal vast nog wel werken.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ach zijn er nog mensen die de mailbox van de provider gebruiken dan? :P
En voor die prijs mag je niet klagen, dan moet je maar een aparte abo nemen bij een hostingprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Xof schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:40:
Ach zijn er nog mensen die de mailbox van de provider gebruiken dan? :P
En voor die prijs mag je niet klagen, dan moet je maar een aparte abo nemen bij een hostingprovider.
Of je neemt Gmail, stelt een alias in en je hebt 2,8GB gratis met alsnog het orange adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 31-05 18:01
kfaessen schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:32:
[...]

En dan nu: de mailbox truuk.

Hoe krijg ik een 250mb mailbox?
...

Dit werkte ongeveer 6 maanden geleden en zal vast nog wel werken.
Gisteren werkte dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Tuut-Tuut schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:39:
[...]

Lijkt er toch op dat je kabels een beetje erg brak zijn, kijk eens of je ze kan verwisselen voor ander (nieuwe) doe het wel 1 voor 1 zodat je aan de hand van je CRC errors kan zien of het beter wordt. hoe minder CRC errors hoe beter.
Ik zou niet weten welke kabels ik nu nog kan vervangen. Ik heb IN het israpunt een mooi geisoleerde telefoonkabel gemaakt (aan 1 kan stekkertje eraf geknipt, gestript en vastgeschroefd). Kan hooguit nog de ptt kabel die het israpunt ingaat voorzien van een RJ45 stekkertje, maar dat mag volgens mij eigenlijk niet.

CRC errors staan nu overigens op 65000, dus ongeveer 35000 per dag, gegeven het feit dat ie een torrent van een paar Gb aan het binnenslurpen is, is dat dan veel? Is bij normaal gebruik het aantal ook 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 10:07
We hebben al een lange tijd ADSL Family en willen gaan bellen met Orange. We willen dan de lijn behouden, en dus overstappen van BelBasis naar BelBudget. KPN verscheidene keren gemaild; geen antwoord. Want ik wil namelijk weten of er kosten zijn voor zo'n downgrade en zo ja hoe hoog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Fraske schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:51:
We hebben al een lange tijd ADSL Family en willen gaan bellen met Orange. We willen dan de lijn behouden, en dus overstappen van BelBasis naar BelBudget. KPN verscheidene keren gemaild; geen antwoord. Want ik wil namelijk weten of er kosten zijn voor zo'n downgrade en zo ja hoe hoog ?
Nee, KPN rekent geen kosten voor zo'n downgrade. Het bellen via KPN over de lijn wordt wel 5x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

SeatRider schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:13:
[...]

Ik zou niet weten welke kabels ik nu nog kan vervangen. Ik heb IN het israpunt een mooi geisoleerde telefoonkabel gemaakt (aan 1 kan stekkertje eraf geknipt, gestript en vastgeschroefd). Kan hooguit nog de ptt kabel die het israpunt ingaat voorzien van een RJ45 stekkertje, maar dat mag volgens mij eigenlijk niet.

CRC errors staan nu overigens op 65000, dus ongeveer 35000 per dag, gegeven het feit dat ie een torrent van een paar Gb aan het binnenslurpen is, is dat dan veel? Is bij normaal gebruik het aantal ook 0?
Statusoverzicht van 20 uur online:

Uptime: 0 days, 20:42:53
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 20.479
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 322,98 / 1,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 3,0 / 6,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 11,0 / 9,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 56
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

Zou toch eens ander kabel tussen modem en pc zetten.
Werkt dit niet dan toch je hobbywerk ongedaan maken op het isra punt :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Speedmaster op 09-02-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
sinds vandaag ook over op orange family. heb de verbinding werkend via ethernet, maar draadloos wil (nog) niet. het is de bedoeling dat ik mijn windows pc gebruik via ethernet kabeltje en dat m'n macbook via wifi moet werken.

nu heb ik de pcmcia kaart in de livebox gestoken, maar als ik de "reg" button indruk gaat het antennelampje niet knipperen. zijn er meerdere opties om die pcmcia kaart te installeren in de livebox en kan ik eventueel uitsluiten dat het ding defect is?

benieuwd naar tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
koen schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:42:
sinds vandaag ook over op orange family. heb de verbinding werkend via ethernet, maar draadloos wil (nog) niet. het is de bedoeling dat ik mijn windows pc gebruik via ethernet kabeltje en dat m'n macbook via wifi moet werken.

nu heb ik de pcmcia kaart in de livebox gestoken, maar als ik de "reg" button indruk gaat het antennelampje niet knipperen. zijn er meerdere opties om die pcmcia kaart te installeren in de livebox en kan ik eventueel uitsluiten dat het ding defect is?

benieuwd naar tips :)
http://192.168.1.1/
login : admin/admin
klik op "Draadloos netwerk"
daar moet geactiveerd staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Daar staat: "Er is geen WiFi kaart aanwezig in uw Livebox." terwijl die er dus wel in zit, opnieuw opstarten van de livebox heb ik al geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
koen schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:05:
Daar staat: "Er is geen WiFi kaart aanwezig in uw Livebox." terwijl die er dus wel in zit, opnieuw opstarten van de livebox heb ik al geprobeerd :)
je hebt wel een wifi kaartje van orange ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
:Y

heb ze maar even gebeld en ik krijg een hele nieuwe set thuisgestuurd, zowel nieuwe livebox als nieuwe pcmcia kaart. voorlopig dus nog geen draadloos internet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Nu online
misschien zit de kaart er niet ver genoeg in?

Dat let soms vrij nauwkeurig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb meerdere topics doorgelezen maar de ene zegt dat orange dynamische IP adressen uitdeelt en de andere zegt statische, wat is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Nu online
je krijgt een statisch ip op basis van dhcp.

Alleen in geval van nood of verhuizing krijg je een ander ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lizard schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:43:
je krijgt een statisch ip op basis van dhcp.

Alleen in geval van nood of verhuizing krijg je een ander ip.
Thx, hier kan ik wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

koen schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:43:
:Y

heb ze maar even gebeld en ik krijg een hele nieuwe set thuisgestuurd, zowel nieuwe livebox als nieuwe pcmcia kaart. voorlopig dus nog geen draadloos internet :{
Mocht het aan de livebox liggen, en je dus een PCMCIA kaartje over hebt, houd ik mij aanbevolen :)
</marktplaats modus>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Tuut-Tuut schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:39:
[...]

Vandaag opnieuw geklust. Nu gewoon de kabel die eerst het israpunt in ging voorzien van een RJ11 stekkertje en in het modem gestoken. De demping is er iets op vooruit gegaan, echter er treden nog steeds CRC errors op. Dit is het resultaat na 30 minuten:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 7000 Kb
Afname Dichtbij : 43.4 (dB)
Ver weg : 18.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
HEC-teller 4305
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 471
ES-teller van 1 dag 0

Als ik de speedtest op bbnet draai valt nog iets aparts op, namelijk met uTorrent uit haal ik 680Kb/sec (wat ik zou verwachten gegeven het bovenstaande) en als ik uTorrent aan zet geeft de test ineens nog maar 40Kb/sec weer. Het bleek dat in uTorrent de uploadlimiet op 100Kb/sec stond, hetgeen mijn totale bandbreedte vertegenwoordigt |:(. Nu de uploadlimiet op 50 en daarna 25 gelimiteert en direkt zie je dat de downloadsnelheden stijgen, bbnet bevestigt dat ook.

Probleem van de snelheid dus opgelost, de CRC errors echter niet. Moet ik me hier zorgen over maken? Nieuw modem/kabels/appartement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 10:07
Lekkere Loempia schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:00:
[...]

Nee, KPN rekent geen kosten voor zo'n downgrade. Het bellen via KPN over de lijn wordt wel 5x zo duur.
Thanx :), overstappen gaat ons toch zo'n 75 á 100 €/jaar schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208367

Mogelijk dat deze vraag al eerder is gesteld maar er zijn dan ook al zoveel pagina's over het [orange] topic dat ik ze niet allemaal heb gelezen, dus srry bij voorbaat.

Ik wil graag een andere modem gaan gebruiken dan de livebox. Het modem moet gewoon via bekabeling worden aangesloten en niet wireless.

>> Family abbo zonder telefonie.

Welke modem adviseren jullie, is de beste voor dergelijk gebruik?

En waar moet ik rekening mee houden zoals bijvoorbeeld instellingen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Vroeger toen het allemaal nog wanadoo was, kon je op de site bij de helpdesk een overzicht vinden van de door jou gestelde vragen met antwoorden van de helpdesk. Nu heb ik een vraag gesteld via de helpdesk maar op de site van orange kan ik die niet meer terugvinden. Weet iemand waar dat tegenwoordig zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

hallo mensen, ik heb sinds 2 weken dat ik een kwartier ongeveer goed kan downloaden en daarna breekt ie alle files af en worden het ineens incompletes.

Ik heb een nieuws account bij tweaknews.

iemand anders ook last van? het kan volgens mij niet aan retentie of iets liggen omdat het niet uitmaakt of het nou oude files zijn of nieuwe files zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 114719 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:20:
hallo mensen, ik heb sinds 2 weken dat ik een kwartier ongeveer goed kan downloaden en daarna breekt ie alle files af en worden het ineens incompletes.

Ik heb een nieuws account bij tweaknews.

iemand anders ook last van? het kan volgens mij niet aan retentie of iets liggen omdat het niet uitmaakt of het nou oude files zijn of nieuwe files zijn.
Breekt hij alleen de downloads van tweaknews af of ook andere downloads/verbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

ik download alleen via tweaknews, ik speel regelmatig wow enz en daar is er niks aan de hand.

Ik heb altijd erg veel gedownload per maand en nooit zoiets meegemaakt.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.