[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.518 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Anoniem: 114719 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:36:
ik download alleen via tweaknews, ik speel regelmatig wow enz en daar is er niks aan de hand.

Ik heb altijd erg veel gedownload per maand en nooit zoiets meegemaakt.
Lijkt het toch meer een usenet probleem te zijn. Als het aan de verbinding zou liggen, dan moet er wel op z'n minst meer uitklappen dan alleen tweaknews (zoals de verbinding tijdens het spelen van WoW). Het duidt dan niet op een verbrekende verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 18:02

lohost

iemand had al localhost :-(

Weet iemand waar ik dit kan achterhalen? Ik zit met dezelfde vraag voor postcode 3984KE.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

lohost schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:17:
[...]

Weet iemand waar ik dit kan achterhalen? Ik zit met dezelfde vraag voor postcode 3984KE.
Believe me ik heb overal al gezocht :P
Dit is wat ze dus op hun site hebben staan:
* ADSL Family is in eerste kwartaal van 2007 in heel Nederland beschikbaar. Heb je al ADSL? Hou dan rekening met de opzegtermijn van je huidige contract. Vul dan een datum in die circa 3 maanden voor je contract einddatum ligt.
Je postcode invullen en dan op 'bel me' klikken (je hoeft natuurlijk niks in te vullen ;)) en dan komt er een popup waar dat dus staat.
Ik heb tot nu toe geen verdere info over datums kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208685

hallo alemaal ik heb een vraagje
ik heb nog steeds adsl basic (orange / kpn) met 6 mb. ik haal gemiddeld 5.3 mb via speedtest, dat is volgens mij heel netjes.
wat als ik over zou gaan naar orange family, kan het dan gebeuren dat de snelheid vermindert??
ik zie eigenlijk zoveel over de snelheid van orange, dat ik nu erg ga twijfelen.
je weet wat je hebt en niet wat je krijgt!
alvast bedankt voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 23:22

Speedmaster

Make my day...

Bron: NU.nl

'France Télécom zoekt koper voor Orange Nederland'

Uitgegeven: 12 februari 2007 22:12

PARIJS - France Télécom wil zijn Nederlandse mobieletelefoniedochter Orange Nederland verkopen. Het Franse telecomconcern heeft een zakenbank opdracht gegeven een koper te vinden. Dat meldde het Duitse persbureau DPA maandag op basis van bronnen rond de zaak.

Volgens ingewijden kunnen investeringsmaatschappijen of branchegenoten Orange Nederland overnemen.

Een woordvoerder van Deutsche Telekom wilde geen antwoord geven op de vraag of het Duitse telecombedrijf Orange Nederland wil kopen. Orange Nederland is de kleinste aanbieder van mobiele telefonie in Nederland.

Oke, na Wanadoo.nl werd het dus Orange.nl, wat wordt de volgende..?Kpn.nl of toch Tele2.nl...??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Nederlandse mobieletelefoniedochter Orange
Is dus gewoon niet rendabel meer, internet gedeelte daarentegen wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
is toch een bedrijf nu?

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:30
Yip. Het bedrijf staat ook als geheel te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Laatst online: 17-06 18:02

lohost

iemand had al localhost :-(

Nette helpdesk daar bij Orange. Beter dan mijn eerdere ervaringen van Wanadoo, maar toen ging het om een bestaande verbinding die niet werkte ;).

Anyways, Orange kan voor mij in Odijk eind februari, begin maart worden gerealiseerd. Maar dat is dan op basis van een bestaande KPN verbinding. En die is niet na een maand ofzo over te nemen door Orange, pas na een jaar.
Alternatief is een volledige Orange verbinding, dat wat ik dus wil. Die wordt volgens de medewerker media april mogelijk.

Ik ben heel benieuwd. En ik vraag me af of het verstandig is te wachten tot april of toch maar voor kabel te gaan (Casema). Het laatste kan gewoon, maar is vergeleken op snelheid veel en veel duurder. Maar als ik ga wachten, zit ik dus waarschijnlijk twee maanden zonder internet en telefoon.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Usenet lijkt inderdaad wat in te kakken. Haalde vroeger snelheden boven de 2000KB/S soms en nu haal ik max 400 KB/S :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173316

oei net gelezen dat orange mogelijk te koop is :

http://www.webwereld.nl/a...e-nederland-te-koop-.html

zodra UPC het overneemt zijn ze mij als klant kwijt.
UPC heeft erge slechte service en viel de verbinding weg of was brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 173316 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:29:
oei net gelezen dat orange mogelijk te koop is :

http://www.webwereld.nl/a...e-nederland-te-koop-.html

UPC heeft volgens mij niet echt veel aan Orange. Blijkbaar moeten we meer denken aan T-Mobile of Vodafone: http://www.planet.nl/plan...ontentid=811793/sc=dd4768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 13:48
Anoniem: 173316 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:29:
Jaja, zodra UPC Orange overneemt is ook meteeeeen de verbinding een stuk brakker he! Ik denk het ook :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Sja ik kijk ook satelliet via UPC (canaldigitaal is nu van UPC) en het beeld is superbrak geworden ;) (eerlijk gezegd is alles alleen maar beter geworden :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:47

yassine

Nothing to it but to do it!

Na de blunder met speedlinq, wil ik overstappen naar orange. Nl. de Family pakket met telefonie Totaal.

Wij hebben nu een belbasis abo. en zouden dat nummer van KPN graag willen overnemen.

Nou kan dat wel, maar aangezien wij een BELBASIS (19,695 p/maand) en geen Belbudget (9,95 p/maand) hebben, is de vraag bij mij of Orange dat wel wil doen. :?

Aangezien zij het abo. overnemen en mayb. maar 9,95 willen betalen voor de KPN lijn, vroeg ik me af of ze dat ook doen met ons bel Basis lijn??

Wat ik gehoord heb van een medewerker (KS) is dat je het eerste jaar gewoon die 29,95 betaalt maar na 1 jaar ( omdat ik een belbasis heb ) ga je niet 39.95 betalen maar het 49,95. wegens dat belbasis abo.

^^ Klopt dit? Die medewerker kwam namelijk niet standzeker over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:47

yassine

Nothing to it but to do it!

Niemand^^??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

yassine, binnen een uur kicken is nog al ongepast...
-

Ik krijg geen verbinding op Netbios shares via de livebox, als ik dus een share op een machine in het netwerk wil benaderen lukt dat niet via de livebox (ik zit met m'n laptop op een linksys ap, welke zit aangesloten op de LB) als ik een \\share wil benaderen krijg ik 'niet thuis'....

is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

yassine schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:44:
Na de blunder met speedlinq, wil ik overstappen naar orange. Nl. de Family pakket met telefonie Totaal.

Wij hebben nu een belbasis abo. en zouden dat nummer van KPN graag willen overnemen.

Nou kan dat wel, maar aangezien wij een BELBASIS (19,695 p/maand) en geen Belbudget (9,95 p/maand) hebben, is de vraag bij mij of Orange dat wel wil doen. :?

Aangezien zij het abo. overnemen en mayb. maar 9,95 willen betalen voor de KPN lijn, vroeg ik me af of ze dat ook doen met ons bel Basis lijn??

Wat ik gehoord heb van een medewerker (KS) is dat je het eerste jaar gewoon die 29,95 betaalt maar na 1 jaar ( omdat ik een belbasis heb ) ga je niet 39.95 betalen maar het 49,95. wegens dat belbasis abo.

^^ Klopt dit? Die medewerker kwam namelijk niet standzeker over. :)
Volgens mij klopt het niet helemaal want in principe zegt Orange KPN op voor jou. Jouw abo loopt via Orange omdat je dat via Orange VoiceIP gaat bellen. En verder ik ben ook van Speedlinq naar Orange overstapt en tot nu toe ben ik dik tevreden.

P.S
Heeft Orange soms RapidS geblocked ofzo? Ik kan hele dag niks door RS downloaden.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208367

Anoniem: 208367 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:39:
Mogelijk dat deze vraag al eerder is gesteld maar er zijn dan ook al zoveel pagina's over het [orange] topic dat ik ze niet allemaal heb gelezen, dus srry bij voorbaat.

Ik wil graag een andere modem gaan gebruiken dan de livebox. Het modem moet gewoon via bekabeling worden aangesloten en niet wireless.

>> Family abbo zonder telefonie.

Welke modem adviseren jullie, is de beste voor dergelijk gebruik?

En waar moet ik rekening mee houden zoals bijvoorbeeld instellingen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

In principe voldoet elk ADSL2+ modem, ik geloof dat mensen wel redelijk goede ervaringen hebben met de Alcatel SpeedTouch (516/546) modems. Kosten ook niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-06 13:52
NNF schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 01:07:
In principe voldoet elk ADSL2+ modem, ik geloof dat mensen wel redelijk goede ervaringen hebben met de Alcatel SpeedTouch (516/546) modems. Kosten ook niet zoveel.
Er worden momenteel steeds vaker problemen gerapporteerd door gebruikers die er een ander modem er aan hangen. Op een of andere manier krijgen ze dan geen 'lease' van Orange. Ook niet na 24 uur. Hier en daar zijn er sucessen met 'mac spoofing', maar dan moet je wel een modem hebben die dat kan. Over een linksys werd b.v. gerapporteerd dat dit niet mogelijk zou zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
mesa57 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:06:
[...]

Er worden momenteel steeds vaker problemen gerapporteerd door gebruikers die er een ander modem er aan hangen. Op een of andere manier krijgen ze dan geen 'lease' van Orange. Ook niet na 24 uur. Hier en daar zijn er sucessen met 'mac spoofing', maar dan moet je wel een modem hebben die dat kan. Over een linksys werd b.v. gerapporteerd dat dit niet mogelijk zou zijn,
Ze kunnen de lease vast handmatig opnieuw vrijgeven. Dat kon Chello ook in de tijd van de mac registratie. Ik heb een Linksys en die kan inderdaad geen mac spoofen. Kies gewoon een modem naar jouw wensen, hang hem aan de lijn, bel de helpdesk om een korte lease te regelen, configureer de boel en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Leuk, m'n ouders zijn net van Orange naar @home overgestapt (Family werd niet/nauwlijks beschikbaar op hun adres), kunnen ze nog leuk tot december gaan betalen voor hun abbonement. Terwijl ze al 3 jaar bij Wanadoo/Orange zitten :X Was wel bekend natuurlijk, maar nog behoorlijk zuur. Vind het ook erg vervelende constructies....wat dat betreft hebben 'de groten' zoals KPN en UPC het een stuk beter voor elkaar; na 1 jaar een opzegtermijn van een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33
LoneGunman schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:26:
Leuk, m'n ouders zijn net van Orange naar @home overgestapt (Family werd niet/nauwlijks beschikbaar op hun adres), kunnen ze nog leuk tot december gaan betalen voor hun abbonement. Terwijl ze al 3 jaar bij Wanadoo/Orange zitten :X Was wel bekend natuurlijk, maar nog behoorlijk zuur. Vind het ook erg vervelende constructies....wat dat betreft hebben 'de groten' zoals KPN en UPC het een stuk beter voor elkaar; na 1 jaar een opzegtermijn van een maand.
Van de KPN site:
DUUR VAN DE OVEREENKOMST
20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een nader te bepalen
minimumduur en wordt na afloop van de minimumduur automatisch met steeds een jaar
verlengd.
Uit de algemene voorwaarden van chello:
20.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt een Overeenkomst aangegaan voor de duur van twaalf (12) maanden (de “Initiële Contractsperiode”), met stilzwijgende verlenging van (telkens) twaalf (12) maanden (de “Verlengingsperiode(n)”). De Verlengingsperiode vangt (steeds) aan op de dag volgend op de dag waarop de voorgaande contractsperiode is verstreken. Na de Initiële Contractsperiode kan de Overeenkomst, onverminderd het bepaalde in artikel 20.2, tussentijds, tot uiterlijk één (1) maand voorafgaand aan het aflopen van de betreffende Verlengingsperiode worden beëindigd, door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste één (1) maand.
De enige die een opzegtermijn van een maand hebben zijn xs4all (en demon) voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Het telefoonabonnement kan wel na een jaar worden beëindigd.
Uit de algemene voorwaarden van chello:
[...]
De enige die een opzegtermijn van een maand hebben zijn xs4all (en demon) voor zover ik weet.
Klopt, dit geldt voor abonnees die na juli 2005 een abonnement hebben genomen of gewijzigd. Als je een 'oud' abonnement had kon je nog gewoon opzeggen per maand.

• Lekkere Loempia
Dat niet helemaar waar. Planet Internet bijvoorbeeld hanteert ook dezelfde constructie (wat toch ook echt onder KPN valt). XS4ALL heeft echter weer een andere constructie. Die laatste heeft waarschijnlijk weinig invloed vanuit KPN, al is het wel een dochteronderneming. Ik zie het ook liever anders, maar zou het geen overwegende factor vinden bij het beslissen over een provider. Hoop dat ze het in de toekomst anders doen bij Orange. Misschien dat de overnemende partij het even kan doen, als goede binnenkomer ;)

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 17:36
Maakt het een verschil uit als ik vanuit het ISRA punt pas de modem installeer na een 12m normale telefoonkabel?
Hebben namelijk een oude smerige kelder (studentenhuis) waar allerlei bedrading loopt, toen heb ik maar gewoon ergens een draad doorgeknipt wat toevallig de juiste bleek te zijn en daarn het modem geinstalleerd. Haal nu een 1MB/s, dus ben al aardig tevreden, maar is het zinvol om toch nog eens de kleder in te duiken en hem dichter bij het ISRA punt te hangen? Zit namelijk maar een 500 meter van centrale af..of ligt dat echt aan de bedrading naar ons huis toe? Staat namelijk al een 100jaar.

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Ok. interessant om te lezen hoeveel mensen problemen hebben met Orange/Wanadoo. Laat ik dan
ook maar eens mijn onvrede spuien:

Ik heb een ADSL Family pakket met bellen via Orange. 3 Weken geleden kwamen we erachter dat
bellen met de 'gewone KPN-lijn via KPN' niet meer werkte. Dit hebben we aangegeven bij KPN
die inderdaad merkte dat dat niet werkte en die zouden het even fixen. Die hebben dat
gefixed met de mededeling 'We hebben wel jullie Orange internetverbinding er even afgehaald,
want dat was nodig om het te fixen en wij zijn verplicht een goedwerkende telefoonlijn aan
te leveren. Bel Orange om de verbinding weer aan te zetten.'
sindsdien heb ik elke 3 dagen gebeld en alle instellingen steeds weer aangepast zoals zij
het willen. Kortere kabeltjes vanuit de meterkast en lange UTP kabels. USB geprobeerd.
nieuwe Livebox gekregen die het al helemaal niet deed. Harde reboots van de livebox etc.
Niets werkte. Ze sturen mijn 'case' steeds weer terug naar hun technische dienst die het na

5 dagen weer terugstuurd naar de helpdeskmedewerker met de mededeling dat de instellingen
niet kloppen, die ik dan weer doorloop met de helpdeskmedewerker, die me inmiddels allemaal
bij mijn voornaam kennen.

Het probleem is dat het @-lampje blijft knipperen. Ca. 3x per seconde. Ik kan wel vanuit
mijn pc de livebox in en krijg ook dat mijn LAN-verbinging gewoon werkt. In de Livebox krijg
ik de mededeling van Internet en bellen zijn 'uigeschakeld'. Daar is wel een optie
'aanpassen' maar als ik dat aanklik krijg ik de mededeling 'check of uw livebox is
aangesloten op de ADSL-lijn'. (en dat is-ie).
Ik heb er geen splitters tussen zitten oid. Het ISRA-punt heeft 2 uitgangen. Line 1 en Line
2. Alleen Line 1 schijnt in gebruik te zijn. Ik kan inmiddels wel gewoon via Line 1 en via
de Livebox (uit ISRA - naar Livebox in - Livebox uit - naar telefoon) bellen over de 'oude'
KPN lijn. Uit de ISRA loopt nu de telefoonkabel gelijk de Livebox in. Orange zegt wel dat uit meting op de lijn blijkt dat dat gewoon goed is.

Ik heb echt geen idee meer wat ik nu nog kan doen. Bestaan er monteurs van Orange die je hiervoor langs kan laten komen? Hoe kan zoiets nu opgelost worden? Ik wordt er nogal moedeloos van. :-( :-(

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 11:04
Mirage010 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:35:
'We hebben wel jullie Orange internetverbinding er even afgehaald,
want dat was nodig om het te fixen en wij zijn verplicht een goedwerkende telefoonlijn aan
Daar is dus je oplossing, laat wanadoo je lijn opnieuw activeren. Als ze niet meegaan hierin een niveau hoger nog eens proberen. Je moet weten dat je te maken hebt met helpdesk medewerkers die dit nevenbij doen, vaak niet gehinderd door enige kennis van zaken lezen ze telkens weer dezelfde oplossingen van een blaadje op. Is er iets aan de hand zoals bij jou, dat dus je wanadoo lijn opnieuw geactiveerd moet worden, dan snappen ze het niet meer. Ben benieuwd of je dat trouwens geld gaat kosten.

Nieuwe liveboxen, andere kabels etc maakt totaal niks uit, en maakt het probleem hoogstens erger daar je nu 1 probleem hebt, en misschien nog een 2e probleem erbij creeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door KBDE op 15-02-2007 16:32 ]

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
zoooo, duurt vijf dagen maar dan heb je ook wat... :P

Zaterdag Livebox ontvangen als nieuwe klant van Orange ADSL Family. Internet werkte, alleen het WiFi kaartje was dood toen ik deze in de Livebox had geprikt. Helpdesk gebeld en ik kreeg een hele nieuwe set (livebox + wifi kaartje).

Dinsdag nieuwe Livebox ontvangen. WiFi kaartje ingeprikt en verrek het lampje deed het en ik kon met m'n macbook draadloos online. Of nou jah, online.... Ik had access tot de Livebox, maar internet kwam ik nu niet meer op. Het @ lampje knipperde en bleef knipperen. Wederom even de helpdesk gebeld en een vriendelijke mevrouw vertelde mij dat ik 24 uur moest wachten voor de nieuwe Livebox geactiveerd was. Ik vond dat wat vreemd want de andere livebox die ik zaterdag had gekregen deed het meteen, maar "Nee" zei zij resoluut dat is sinds kort allemaal veranderd.

Nou vooruit, ik een dagje wachten. Nachtje slapen. Om te zien dat de volgende ochtend het @ lampje nog steeds knipperde alsof zijn leven er van af hing :+. Weer eens een telefoontje naar de helpdesk. "Oh, meneer dat is vreemd en u heeft 24 uur gewacht?. Nou, dan ga ik voor u een formulier invullen en zal alles met twee uurtjes geregeld worden."

Geduldig als ik ben (of was nog) drie uur later weer eens geprobeerd en nog steeds geen internet. Uiteraard heb ik zelf tussendoor de nodige reboots en een volledige herinstallatie gedaan, maar het mocht niet baten.

Wederom de helpdesk. Dit keer kreeg ik iemand te spreken die in elk geval even wat dingen ging controleren en wat instellingen met me heeft doorlopen. Alleen hij moest even een collega vragen bij alles wat ik deed, want de helpdesk ondersteunde Windows Vista nog niet. Terwijl alles wat ik uiteindelijk van 'm moest doen was een vast ip-adres en dns-servers opgeven. Ik de pc opnieuw opstarten en de livebox rebooten en daarna zou ik weer kunnen "genieten" van mijn internetverbinding. "Hoezo, weer? zei ik nog enigszins sarcastisch maar dat werd niet zo opgepakt geloof ik.

Nou jullie raden het al! Weer geen genot voor mij, na die 5 minuten instellingen aanpassen en wederom de helpdesk. Er zitten er toch zat want ik krijg iedere keer weer een ander aan de lijn. Dit keer het type "ik los niks voor je op en verdien toch mijn geld wel". Volgens deze jongen lag het aan mijn kabels. Ik zei dat lijkt me sterk want het zijn dezelfde kabels waar livebox nummer 1 wel een verbinding mee kon krijgen en die zijn echt niet ineens 10 meter gegroeid gedurende de afgelopen dagen :). Maar nee, ik moest echt eerst alle kabels vervangen, zoals die ook mee waren gestuurd met de tweede doos waar de livebox in zat....... zucht....... Ik heb alleen de aansluitkabel naar het ISRA punt vervangen, want de ethernet kabel liet een verbinding vanuit de pc naar de livebox toe.

Maar ook de uiterst gemakkelijke oplossing alle kabels vervangen bood geen soelaas. Dus wederom een telefoontje naar de helpdesk. Dit maal heb ik mijn gesprek wat anders ingezet. "Of er gaat nu iets gedaan/opgelost worden, of er komt een koerier die twee liveboxen ophaalt en ik ga het bij een andere aanbieder proberen". Hele begripvolle meneer (die ook nog eens uit Arnhem kwam O+) ging een heel rapport aanmaken voor hun technische dienst en die gingen er dan binnen een week mee aan de slag. Eeen f*cking week! Zoveel geduld had ik niet. Ik denk ik doe zelf eens een voorstel. Wat nu al ik mijn oude livebox nog eens aansluit (diegene waar alles werkte behalve de WiFi verbinding). Dan sluit ik in elk geval uit dat het aan m'n kabels ligt. Maar dat kon volgens de man niet, want het nieuwe MAC adres van de nieuwe livebox stond al geregistreerd. Volhardend als ik ben, vroeg ik 'm even om geduld en na wat stekkertjes omzetten was de oude livebox weer aangesloten en verrek het @ lampje kon ook branden ipv knipperen.

Hoera, hoera weer internet. Alleen geen draadloos internet. Ik denk misschien was dat oude WiFi kaartje wel defect en niet de livebox dus plug m'n nieuwe WiFi kaartje in de oude livebox, maar nee dat ging dan niet werken. Dus toen had ik een livebox met defecte wifi aansluiting en een livebox met defecte switch voor internet.

En bijna voordat livebox 3 voor me werd besteld, ging de meneer nog even navraag doen en gooide er ineens allemaal vage termen doorheen (dp synchronising niet gedaan?) en zei tegen me dat ik de nieuwe livebox weer moest aansluiten en dat alles goed zou komen binnen twee uur. Waar had ik dat eerder gehoord? :{ Maar de man kwam uit Arnhem en had me in elk geval tot zo ver goed geholpen, dat ik de beroerdste niet was en keurig nogmaals alles installeerde zoals hij me verzocht.

En moraal van het verhaal is nu dat ik de beschikking heb over een werkende livebox met internetverbinding en ik dit ook nog eens draadloos via mijn macbook kan schrijven. *)

dus mirage010 er is hoop, geen bright future zoals ze het doen voorkomen, maar meer de aanhouder wint.

Anoniem: 116571

Even belangrijk nieuws voor mensen met mailservers etc!

Je kunt -WEL- een email server opstarten met ADSL Family, de poort word namelijk niet geblockt bij Wanadoo/Orange, maar op de livebox!

Een vriend van mij heeft ook een Family abbo, en hij heeft een andere modem gekocht de Copperjet 1616, en die heeft nu een mailserver draaien! Zonder problemen!

Mail ontvangen en versturen werkt perfect!

De copperjet 1616 ondersteunt ook VoIP, dus ik ga dit zeker eens overwegen...

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 08:24
ervaring vandaag vreemd, het lijkt alsof de DNS van Orange gaar is.

www.run2doright.com is niet bereikbaar vanaf deze lijn, al het andere werkt wel, en vanaf andere verbinding is run2doright.com wel te benaderen. Kan iemand dit testen met zijn Wanadoo lijn?

Waaraan zou dit kunnen liggen?
Welke andere DNS zou ik kunnen testen?

[ Voor 6% gewijzigd door Don_Gulio op 15-02-2007 22:43 . Reden: alternatief DNS toegevoegd ]

Anoniem: 171439

Don_Gulio schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:42:

www.run2doright.com is niet bereikbaar vanaf deze lijn, al het andere werkt wel, en vanaf andere verbinding is run2doright.com wel te benaderen. Kan iemand dit testen met zijn Wanadoo lijn?

Bij mij werkt het wel, ik gebruik GEEN livebox

Anoniem: 49380

Anoniem: 171439 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:58:
[...]

Bij mij werkt het wel, ik gebruik GEEN livebox
Hier werkt het ook, ik gebruik WEL de livebox

• Lekkere Loempia
Bij mij werkt het ook. DNS is dus niet gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 08:24
vreemd. Ook m'n andere sites bij dezelfde host niet benaderbaar. Heb livebox opnieuw gestart, helpt niks. Tweede computer op't netwerk kan die sites ook niet benaderen.

Waar zou het aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 13:03

oZy

De laatste paar dagen ligt iedere keer mijn verbinding er na een paar uur uit. Op de livebox branden dan alle lampjes en moet ik de boel resetten.

Nu begreep ik dat dit iets met een firmware update te maken heeft? Maar ookal laat ik hem een dag staan met al die lampjes aan dan gebeurt er nog niets. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209138

Hoi,

Ff een vraagje tussen door. Mijn huidige abo bij Demon wordt omgezet naar XS4All. Wil hier geen gebruik van maken en overstappen naar Orange ADSL Family. Ik overweeg sterk om mijn KPN abo aan te houden en nog niet via Orange te gaan bellen omdat de geluiden die ik hoor over VoIP nog niet reuze positief zijn (kan altijd in de toekomst tel er nog bijnemen).

Nu lees ik in de handleiding van de Livebox dat je hem of op ethernet of draadloos kunt instellen maar niet beide. Mijn laptop gebruik ik vaak beneden terwijl de pc boven staat dus een draadloze optie is zeer wenselijk maar ik wil niet permanent draadloos. Kan ik een draadloze router of een draadloos accesspoint achter de livebox plaatsen die wel de combi ethernet en draadloos aan kan? Zo ja, wie heeft er goede ervaringen met welk type??

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Volgens mij kan het gewoon beide. Moet geen probleem zijn.

Overigens hebben we er hier ook voor gekozen om KPN niet op te laten zeggen zodat we nog de vrijheid hebben om te kunnen switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 209138 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:49:
Hoi,

Ff een vraagje tussen door. Mijn huidige abo bij Demon wordt omgezet naar XS4All. Wil hier geen gebruik van maken en overstappen naar Orange ADSL Family. Ik overweeg sterk om mijn KPN abo aan te houden en nog niet via Orange te gaan bellen omdat de geluiden die ik hoor over VoIP nog niet reuze positief zijn (kan altijd in de toekomst tel er nog bijnemen).

Nu lees ik in de handleiding van de Livebox dat je hem of op ethernet of draadloos kunt instellen maar niet beide. Mijn laptop gebruik ik vaak beneden terwijl de pc boven staat dus een draadloze optie is zeer wenselijk maar ik wil niet permanent draadloos. Kan ik een draadloze router of een draadloos accesspoint achter de livebox plaatsen die wel de combi ethernet en draadloos aan kan? Zo ja, wie heeft er goede ervaringen met welk type??

Thanks!
Heb je dan niet goed begrepen. De livebox kan draadloos en bekabeld tegelijk aan (net als elke router dat kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Kan iemand zeggen wat bij benadering de levertermijn is voor een nieuwe Orange Family ADSL aansluiting?

Ik kan het in de startpost niet terug vinden, of lees er steeds overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3431

Mijn KPN lijn duurde ongeveer 10 dagen, Orange ongeveer 3 weken. Iig, als alles goed gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oozie
  • Laatst online: 02-05 12:35
Hebben meer mensen last van een variabele WIFI verbinding?

Ik stream wireless films vanaf mijn PC via de livebox en vervolgens op mijn xbox 360 en ik merk dat het draadloze netwerk erg variabel is qua ontvangst. Als ik de netwerk monitor open om de juiste plek te vinden voor mijn dongle dan zie ik dat het niet uitmaakt waar ik de dongle plaats, de verbinding verspringt van Extreem goed naar Extreem slecht...

Ik heb dit nu getackeld door een Dlink wireless router aan mijn Livebox te koppelen en via deze weg te streamen, maar ik vraag me af of dit nu komt door een defecte Wifi kaart in mijn livebox?

If you see me running, try to catch up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Oozie schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:20:
Hebben meer mensen last van een variabele WIFI verbinding?

Ik stream wireless films vanaf mijn PC via de livebox en vervolgens op mijn xbox 360 en ik merk dat het draadloze netwerk erg variabel is qua ontvangst. Als ik de netwerk monitor open om de juiste plek te vinden voor mijn dongle dan zie ik dat het niet uitmaakt waar ik de dongle plaats, de verbinding verspringt van Extreem goed naar Extreem slecht...

Ik heb dit nu getackeld door een Dlink wireless router aan mijn Livebox te koppelen en via deze weg te streamen, maar ik vraag me af of dit nu komt door een defecte Wifi kaart in mijn livebox?
kijk eens of je op een ander kanaal er ook last van hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:07

vr6-only

Blub Blub

Ik heb nu sinds 2 weken ongeveer last van een wegvallende verbinding, gelukkig valt het wel mee.

Het gebeurd om de zoveel dagen, het @ lampje knippert en de livebox is gewoon te benaderen en te pingen etc etc. Bij ADSL status staat er dan : niet verbonden, als ik op verbinden klik, dan gebeurt er niks, maar een simpele reset is voldoende om de boel weer draaiend te krijgen.

Ik heb net de helpdesk gebeld en ik kreeg direct iemand aan de lijn (ja, ik was ook verbaasd, voor het eerst in 4 jaar dat ik wanadoo/orange heb moeten bellen. Maar gezien de reacties soms, ging ik van het ergste uit)

Deze meneer kwam er al gauw achter dat ik niet A technisch ben, maar moest een checklist doornemen, anders kon er geen case worden aangemaakt. Dus vragen zoals, hoe loopt de bekabeling, heb je de livebox wel op het ISRA punt, zit de livebox op het ISRA punt wel verbonden dmv de line ingang van de livebox :X, vooral dat laatste verbaasde mij heel erg!

De verbinding valt ongeveer 1x in de 2 dagen uit en het ligt niet aan de Livebox.
Iemand in de regio Nijverdal (overijssel, twente) die er ook last van heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door vr6-only op 16-02-2007 16:09 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Dit probleem wordt sinds de nieuwe firmware upgrade door veel mensen gerapporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 15:30
Zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik de draadloze beveiliging kan wijzigen van WEP in WPA?

Ik gebruik gewoon de livebox en de door orange geleverde Wifi dongle. Ik zie in het config menu van de livebox wel dat ik WEP kan wijzigen in WPA, maar hoe het verder moet; geen idee. Ik zat net wel wat te kloten, maar toen kreeg ik het niet meer aan de praat. Heb de boel dus maar weer even teruggezet op WEP.

Alvast bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Livebox menu

Draadloos netwerk

Veiligheid: WPA en daaronder klik je op "Configureren WPA codering"
Encryptie: TKIP
Vul een wachtwoord in en klik op "toepassen"

Je komt weer in draadloos netwerk. Rechts schakel je even de MAC adres uit!
Klik dan op de zelfde pagina op "toepassen" zodat alles wordt opgeslagen.

De livebox is nu klaar!
USB dongle weet ik niet precies, maar zet alles op automatisch kwa ip adressen etc.

Zoek via windows wifi naar beschikbare wifi punten en selecteer jouw verbinding. Vervolgens wordt erom het wachtwoord gevraagd die je in de livebox hebt opgegeven. Vul die in en klik op verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
vr6-only schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:06:
Ik heb nu sinds 2 weken ongeveer last van een wegvallende verbinding, gelukkig valt het wel mee.

Het gebeurd om de zoveel dagen, het @ lampje knippert en de livebox is gewoon te benaderen en te pingen etc etc. Bij ADSL status staat er dan : niet verbonden, als ik op verbinden klik, dan gebeurt er niks, maar een simpele reset is voldoende om de boel weer draaiend te krijgen.

Ik heb net de helpdesk gebeld en ik kreeg direct iemand aan de lijn (ja, ik was ook verbaasd, voor het eerst in 4 jaar dat ik wanadoo/orange heb moeten bellen. Maar gezien de reacties soms, ging ik van het ergste uit)

Deze meneer kwam er al gauw achter dat ik niet A technisch ben, maar moest een checklist doornemen, anders kon er geen case worden aangemaakt. Dus vragen zoals, hoe loopt de bekabeling, heb je de livebox wel op het ISRA punt, zit de livebox op het ISRA punt wel verbonden dmv de line ingang van de livebox :X, vooral dat laatste verbaasde mij heel erg!

De verbinding valt ongeveer 1x in de 2 dagen uit en het ligt niet aan de Livebox.
Iemand in de regio Nijverdal (overijssel, twente) die er ook last van heeft?
Hey even een beetje offtopicvraag, waar woon je ergens in Nijverdal, hoeveel meter ongeveer van de wijkcentrale en welke snelheid haal je up en down? Ik woon namelijk ook in N´dal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oozie
  • Laatst online: 02-05 12:35
kamphuis schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:28:
[...]

kijk eens of je op een ander kanaal er ook last van hebt
Nope... het ligt niet aan de channels... heb ze allemaal geprobeerd... het is pas onstabiel geworden na de firmware update... daarvoor streamde ik wireless films zonder Network Congestion...

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Nieuwe PCMCIA kaart erin?

If you see me running, try to catch up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:29

ManiacsHouse

Scheisse!

Vraagje mbt Orange

Mijn vriendin belt al jaren via UPC. Nu wil ze internet en telefoon van UPC. Dit kan volgens UPC niet tenzij ze doodleuk 50 euro per maand gaat betalen.
Een andere provider en UPC opzeggen lijkt me in dit geval een handigere oplossing.
Maar ze heeft op dit moment geen telefoon/KPN-aansluiting. Moet ze in dit geval eerst een aansluiting bij KPN regelen??? Ik neem aan dat Orange(adsl) via een KPN-lijntje gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23097

Ik zou graag een externe HD direct op de livebox willen aansluiten.
Heb vandaag begrepen dat zo'n ding een NAS heet.

*Heeft iemand hier ervaring mee?
*Werkt deze altijd, of alleen bepaalde merken?
*Is het een hoop gedoe qua setup in livebox configuratie?
*Kan hij zowel op USB als UTP ingang worden aangesloten?

Ik kon zo snel geen andere topic vinden die deze combinatie besprak.

P.S.
Ik wil hem in combinatie met m'n Macbook gaan gebruiken, maar een NAS lijkt mij OS onafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Jamaicaman schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:24:
[...]

Hey even een beetje offtopicvraag, waar woon je ergens in Nijverdal, hoeveel meter ongeveer van de wijkcentrale en welke snelheid haal je up en down? Ik woon namelijk ook in N´dal
ongeveer 2500 meter en ik haal zo rond de 1300 KB/s met nieuwsgroepen.
Ik heb voor het eerst sinds 2005 een kleine klachtje, dus dat betreft ben ik zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
maniacshouse schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:49:
Vraagje mbt Orange

Mijn vriendin belt al jaren via UPC. Nu wil ze internet en telefoon van UPC. Dit kan volgens UPC niet tenzij ze doodleuk 50 euro per maand gaat betalen.
Een andere provider en UPC opzeggen lijkt me in dit geval een handigere oplossing.
Ehh: http://www.upc.nl/totaalpakketten/easy_basic/? Ze heeft al telefonie van UPC en wil nu gaan ook internetten. Waar neemt ze nu internet af dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:39
Anoniem: 23097 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 01:10:
Ik zou graag een externe HD direct op de livebox willen aansluiten.
Heb vandaag begrepen dat zo'n ding een NAS heet.

*Heeft iemand hier ervaring mee?
*Werkt deze altijd, of alleen bepaalde merken?
*Is het een hoop gedoe qua setup in livebox configuratie?
*Kan hij zowel op USB als UTP ingang worden aangesloten?

Ik kon zo snel geen andere topic vinden die deze combinatie besprak.

P.S.
Ik wil hem in combinatie met m'n Macbook gaan gebruiken, maar een NAS lijkt mij OS onafhankelijk.
Een NAS kun je aan een netwerkpoort van je Livebox hangen. Niet aan usb. De N van NAS staat immers voor 'Network' Op zich werkt dit goed (ik heb een Synology), een webserver draaien gaat prima als je poort 80 op de Livebox forward naar het lokale adres van je NAS.

Een ftp-server geeft wat problemen icm de Livebox. Alleen bepaalde client-programma's kunnen de server bereiken, zoals WS-FTP in XP en Fetch in OSX. Met andere clients is het gewoonweg niet aan de praat te krijgen en na een hoop geexperimenteer weet ik redelijk zeker dat de Livebox hier de boosdoener is. Het probleem heeft niets met de ftp-server te maken (Synology ftp server, OSX ftp server en XP Solarwinds ftp Server geprobeerd).

NAS met OSX gaat prima samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 15:30
vr6-only schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:36:
Livebox menu

Draadloos netwerk

Veiligheid: WPA en daaronder klik je op "Configureren WPA codering"
Encryptie: TKIP
Vul een wachtwoord in en klik op "toepassen"

Je komt weer in draadloos netwerk. Rechts schakel je even de MAC adres uit!
Klik dan op de zelfde pagina op "toepassen" zodat alles wordt opgeslagen.

De livebox is nu klaar!
USB dongle weet ik niet precies, maar zet alles op automatisch kwa ip adressen etc.

Zoek via windows wifi naar beschikbare wifi punten en selecteer jouw verbinding. Vervolgens wordt erom het wachtwoord gevraagd die je in de livebox hebt opgegeven. Vul die in en klik op verbinden.
Thanks,

maar het probleem zit hem eigenlijk in die Wifi Lan Utility van Sagem. Via Windows zegt netwerkverbindingen dat ik die software van die dongle moet gebruiken. Die configuratie in de livebox, daar kom ik wel uit, maar die software in die Utility van Sagem is wat lastiger. Zo moet ik daar bijvoorbeeld in inlognaam én een wachtwoord ingeven als ik WPA heb geselecteerd, maar in de livebox hoef ik alleen maar een wachtwoord op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Don_Gulio schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:42:

Heb je die problemen altijd al gehad,
controleer dan even op www.myip.nl of je reverse dns is ingevuld.
Sommige sites hebben er moeite mee als dat niet gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

LoneGunman schreef op zondag 18 februari 2007 @ 08:47:
[...]

Ehh: http://www.upc.nl/totaalpakketten/easy_basic/? Ze heeft al telefonie van UPC en wil nu gaan ook internetten. Waar neemt ze nu internet af dan?
Euhm oh ja das een goeie... Vergeten te vermelden. Ze belt dus in met een modempje... Belt zoals ik al zei al een jaar of 5 via upc. Vandaar dat ze geen KPN-lijntje heeft. En volgens UPC kan ze niet overstappen naar 1 van de 'goedkope pakketen'. Ze moet deze telefoonaansluiting houden en daarnaast een aparte internetverbinding nemen ofzo. Iets met een modem dat ze heeft hangen dat ze niet kunnen/willen vervangen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
maniacshouse schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:49:
Vraagje mbt Orange

Maar ze heeft op dit moment geen telefoon/KPN-aansluiting. Moet ze in dit geval eerst een aansluiting bij KPN regelen??? Ik neem aan dat Orange(adsl) via een KPN-lijntje gaat?
50 euro? dat zou dan + tv moeten zijn ? anders slaat het nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
maniacshouse schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:15:
[...]

Euhm oh ja das een goeie... Vergeten te vermelden. Ze belt dus in met een modempje... Belt zoals ik al zei al een jaar of 5 via upc. Vandaar dat ze geen KPN-lijntje heeft. En volgens UPC kan ze niet overstappen naar 1 van de 'goedkope pakketen'. Ze moet deze telefoonaansluiting houden en daarnaast een aparte internetverbinding nemen ofzo. Iets met een modem dat ze heeft hangen dat ze niet kunnen/willen vervangen. :(
Maar ze heeft neem ik aan toch wel een normale kabel(TV) aansluiting? Want dan is het gewoon een kwestie van huidige abonnement (geen idee wat het is trouwens...) bij UPC opzeggen en gewoon aanmelden voor een nieuw combo-abonnement. Waarom zou haar uitgangspunt anders zijn dan die van bijvoorbeeld iemand die net verhuist naar het dekkingsgebied van UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Niet online
Vraagje: staat port 80 dicht? Als in, ik wil een webserver achter mijn livebox hangen en deze laten benaderen vanaf internet. Ik belde zojuist de helpdesk over een andere vraag (kan ik een domeinnaam aan mijn livebox ip laten koppelen, het antwoord was grappig: meneer we hebben geen idee, maar kijk eens op tweakers.net) en kreeg te horen dat port 80 dicht staat. Ik heb vaak genoeg hier gelezen dat port 25 dichtzit, maar port 80 heb ik nog niet verder vernomen. Zou wel vervelend zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
ToBe schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:33:
Vraagje: staat port 80 dicht? Als in, ik wil een webserver achter mijn livebox hangen en deze laten benaderen vanaf internet. Ik belde zojuist de helpdesk over een andere vraag (kan ik een domeinnaam aan mijn livebox ip laten koppelen, het antwoord was grappig: meneer we hebben geen idee, maar kijk eens op tweakers.net) en kreeg te horen dat port 80 dicht staat. Ik heb vaak genoeg hier gelezen dat port 25 dichtzit, maar port 80 heb ik nog niet verder vernomen. Zou wel vervelend zijn!
Poort 80 staat uiteraard gewoon open en je kan gewoon een domeinnaam koppelen aan jouw Orange ip adres (kwestie van A-record aanpassen bij jouw hoster).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171411

Nog even terugkomend op de kosten voor Orange ADSL Family.

Deze zijn op dit moment 23,95 per maand.
OP dit moment heb ik een abbonement bij KPN.
Deze hou ik aan.

Wat zijn dan de kosten voor Orange.
Zijn dit de 23,95 euries per maand of komt hier nog ongeveer een 10 bij voor KPN?

Wie helpt mij uit de brand....

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
Als je je KPN-lijn houdt dan hoef je alleen maar 24 euro per maand te betalen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171411

Mooi dat wou ik alleen maar ff weten. Thanx :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:41:
[...]

Poort 80 staat uiteraard gewoon open en je kan gewoon een domeinnaam koppelen aan jouw Orange ip adres (kwestie van A-record aanpassen bij jouw hoster).
Dat van dat port 80 verhaal geloofde ik ook wel (kan geen reden bedenken waarom zij geen webservers zouden toestaan), maar ik heb eigenlijk geen idee hoelang ik dit IP adres heb (als in: Orange doet niet aan static ip's, maar voor zover ik meen heb ik al een halfjaar hetzelfde ip adres). Anders moet ik steeds bij mijn DNS hoster mijn ip laten veranderen. Daar zullen zij ook niet blij mee zijn, i presume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of je regelt een hoster waarbij je zelf je DNS aan kan passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Niet online
Anoniem: 3431 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:19:
Of je regelt een hoster waarbij je zelf je DNS aan kan passen ;)
Dat klinkt als muziek in mijn oren. Kan je er een aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doe veel bij transip, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolindir1337
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-03-2024
Als het daadwerkelijk niet leverbaar is, geef dit door aan de klantenservice. Het zal wel van belang zijn om een bewijsje te leveren aan Orange dat je ouders daadwerkelijk verhuisd zijn.

Orange kan zodoende het contract tussentijds ontbinden met terugwerkende kracht indien op tijd aangegeven. Scheelt je ouders een hoop abonnementskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolindir1337
Mirage010 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:35:
Ik heb een ADSL Family pakket met bellen via Orange. 3 Weken geleden kwamen we erachter dat
bellen met de 'gewone KPN-lijn via KPN' niet meer werkte. Dit hebben we aangegeven bij KPN
die inderdaad merkte dat dat niet werkte en die zouden het even fixen. Die hebben dat
gefixed met de mededeling 'We hebben wel jullie Orange internetverbinding er even afgehaald,
Bel de Helpdesk nogmaals op, zij dienen dit door te geven aan de 3de lijn, zodat iemand de lijn inderdaad kan fixen. KPN heeft dan een bypass geplaatst, en daarmee Orange eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Is de intrainwaarde als te zien in de adsl gegevens van de livebox alleen iets van de verbinding tot aan de livebox en de livebox zelf?

Dit heeft toch niets met de verbinding tussen de livebox en pc te maken of met eventueel iets wat niet helemaal goed staat in de pc zelf?

Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, crap, morgen wordt mn lijn opgeleverd maar heb nog geen livebox ontvangen. Volgens mij is de terugbelservice ook niet meer in gebruik... Nouja, dan maar het 0900 nummer bellen en hopen dat 't snel opgelost wordt.

Hmm, een kwartier aan de lijn met de helpdesk... zegt eerst met droge ogen dat de boel begin januari al verstuurd is, terwijl ik pas op 2 feb. mn abo heb aangevraagd. Daarna was het verhaal dat 't pakket afgelopen vrijdag is opgestuurd. Ik geloof er geen zak van en denk dat ze 't nu pas op gaan sturen, maargoed. We zullen wel zien hoe 't afloopt.

Slordig iig, om een lijn op te leveren zonder de benodigde hardware te versturen.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 3431 op 19-02-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Dit is inderdaad wat KPN blijkbaar heeft gedaan. Een bypass (oid.) gemaakt. Maar Orange zegt dat zij dit al hebben verwerkt en zien ook de lijn tot aan mijn deur gewoon wel actief zijn. Na nog een hele middag met een helpdeskmedewerker te hebben gezeten, kwamen we uiteindelijk bij mijn MAC-nummer terecht. Het blijkt nu dat zij een MAC nummer gebruikten van de Livebox die zij ons hebben toegestuurd, maar die het helemaal niet deed. Wij die Livebox weer terugsturen, maar zij dat MACnummer dus niet aangepast. Nu mag hun technische afdeling even er een weekje over doen om alleen even dat nummer aan te passen en dan mag ik het nog eens proberen. (ze hadden er ook wel even bij kunnen zeggen dat je inderdaad 24 uur moet wachten na het aansluiten voor de Livebox het doet...)

kortom. Problemen? Vergeet niet ook even het MAC-nummer te verifiëren.

Ik wacht af op het telefoon dat zij het nummer hebben aangepast en zal het dan nogmaals proberen.... :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolindir1337
Het zogenaamde MAC-adres is alleen van belang bij Orange Telefonie. Als alleen Orange Telefonie het niet doet, dan is verificatie van het MAC-adres van groot belang.

Als je nog steeds geen ADSL verbinding lijkt te hebben (geen sync --> knipperend @ lampje), en dat niet meer hebt gehad sinds de bypass van KPN, dan is het van belang dat Orange dit zelf hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolindir1337
Anoniem: 3431 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:32:
Hmm, crap, morgen wordt mn lijn opgeleverd maar heb nog geen livebox ontvangen. Volgens mij is de terugbelservice ook niet meer in gebruik... Nouja, dan maar het 0900 nummer bellen en hopen dat 't snel opgelost wordt.

Hmm, een kwartier aan de lijn met de helpdesk... zegt eerst met droge ogen dat de boel begin januari al verstuurd is, terwijl ik pas op 2 feb. mn abo heb aangevraagd. Daarna was het verhaal dat 't pakket afgelopen vrijdag is opgestuurd. Ik geloof er geen zak van en denk dat ze 't nu pas op gaan sturen, maargoed. We zullen wel zien hoe 't afloopt.

Slordig iig, om een lijn op te leveren zonder de benodigde hardware te versturen.
Meestal wordt de Livebox 1-2 dagen voor de daadwerkelijke levering thuisbezorgd. Orange maakt gebruik van TNT post en zij bezorgen niet op zondag of maandag. Eerst uitreikpoging zal waarschijnlijk op dinsdag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ok, dat zou betekenen dat alle lijnen die op maandag of dinsdag opgeleverd worden dit probleem hebben? Apart. Nouja, we zullen zien hoe 't gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

kamphuis schreef op maandag 19 februari 2007 @ 01:16:
[...]

50 euro? dat zou dan + tv moeten zijn ? anders slaat het nergens op
TV natuurlijk en telefoon. Het zou zelfs iets meer dan 50 euro gaan kosten. Teveel mijns inziens als je de aanbiedingen van UPC bekijkt en die van eventuele adsl/voip-providers.
LoneGunman schreef op maandag 19 februari 2007 @ 06:36:
[...]

Maar ze heeft neem ik aan toch wel een normale kabel(TV) aansluiting? Want dan is het gewoon een kwestie van huidige abonnement (geen idee wat het is trouwens...) bij UPC opzeggen en gewoon aanmelden voor een nieuw combo-abonnement. Waarom zou haar uitgangspunt anders zijn dan die van bijvoorbeeld iemand die net verhuist naar het dekkingsgebied van UPC?
Geloof niet dat dat kan. Moet je eerst maar eens een half jaartje wachten...

Waar het mij om gaat is of ze (als ze naar bijv. Orange wil) eerst een aansluiting van KPN moet nemen om de telefoonlijn werkend te krijgen en dan door naar een andere provider. Zit je zowiezo eerst een jaar aan KPN vast ben ik bang. Of regelt Orange dat ook als je nog geen lijn hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
maniacshouse schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:06:
[...]

TV natuurlijk en telefoon. Het zou zelfs iets meer dan 50 euro gaan kosten. Teveel mijns inziens als je de aanbiedingen van UPC bekijkt en die van eventuele adsl/voip-providers.

[...]

Geloof niet dat dat kan. Moet je eerst maar eens een half jaartje wachten...

Waar het mij om gaat is of ze (als ze naar bijv. Orange wil) eerst een aansluiting van KPN moet nemen om de telefoonlijn werkend te krijgen en dan door naar een andere provider. Zit je zowiezo eerst een jaar aan KPN vast ben ik bang. Of regelt Orange dat ook als je nog geen lijn hebt?
Bah UPC is echt duuuuur

Dit zijn je orange kosten

Eerste jaar
kpn aanvraag 50/12=4,16 (belbudget)
orange administratie kosten 9,95/12=0.83

adsl+telefoon 29,95 + 4,99 = 34,94 + kabel tv a 19.95 = 54,89p/m

Na 1 Jaar
huur kpn 9.95

adsl+telefoon 29.95 + 9.95 = € 39,90 + kabel tv a 19.95 = 59,85p/m

[ Voor 28% gewijzigd door kamphuis op 19-02-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 15-06 06:22

silitek

Tubes Only

Ben het beu aan het worden met orange. Zo'n 2maanden family (bellen en adsl) in bezit maar m'n family belt helemaal niks 8)7 . Kan wel gespreken ontvangen maar kan niet bellen. Lekker handig. Internet flikkerd de gehele dag op de zoveel minuten uit....

Emailen gaat al sowieso niet (lezen ze niet) en op de fax word ook niet gereageerd.
Dus ik word gedwongen om met m'n 06je dat ramp 0900 te bellen....

iemand de zelfde sorus in en rond Eindhoven??...
Als hier gaan verbetering inkomt gaat deze vriend 3maanden einde contract (let op medetweakers) opzeggen en terug naar KPN en andere provider :( :(

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit in Eindhoven op 2km afstand van de centrale, en tegenwoordig werkt de verbinding prima met de livebox als modem. Ik heb er echter geen telefonie bij.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reobedr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-07-2023
Weet iemand of Orange kan zien of er een wlan kaart in de livebox is gestoken? (andere firmware o.i.d?)

Excuses als dit al eerder is besproken..

Factum Fieri Infectum Non Potest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166897

Reobedr schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:04:
Weet iemand of Orange kan zien of er een wlan kaart in de livebox is gestoken? (andere firmware o.i.d?)
Bedoel je of Orange kan zien of jij wel of niet een een door Orange geleverde PCMCIA-kaart en dongle gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reobedr
Bedoel je of Orange kan zien of jij wel of niet een een door Orange geleverde PCMCIA-kaart en dongle gebruikt?
Ik heb hier door een fout van Orange een wlan pakket van Orange liggen. Hier betaal ik niet voor. Kan orange dan zien da'k'm d'r toch in heb gestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166897

Ik geloof dat niet ze dit bij Orange kunnen zien. Het gaat er namelijk om hoe je LB geboekt is in het systeem.

Als het systeem weet dat er een LB met wifi-upgrade verzonden is, dan zal Orange dit ook maandelijks in rekening brengen. Als er volgens het systeem alleen een kale LB met wifi als optie verzonden is dat zal Orange daar ook nooit achter kunnen komen, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reobedr
Ik heb in eerste instantie een "kale" livebox besteld. Later ook het wifi pakket, echter heb ik die weer binnen een week geannuleerd omdat ik via via een wireless router kan krijgen. Nu heb ik het wifi pakket toch gekregen en na met de klantenservice te hebben gesproken te horen gekregen dat dit niet in rekening wordt gebracht. Er werd mij ook verteld dat ik dit pakket nog niet terug hoef te sturen, totdat ik daar door orange om wordt gevraagd (volgens de medewerker zou dat wel eens lang kunnen duren :) als het al zou gebeuren ).

Als ik hem er toch insteek wordt er dus geen andere firmware o.i.d in de livebox geladen begrijp ik.

Scheelt mij weer de kosten voor de router :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 10:17

Elwood Blues

87167191

Hallo wijze Orange-klanten op GoT ;). Ik heb een vraagje over de dekking van Orange, misschien weten jullie het antwoord :) Ik ben mijn huidige internetverbinding beu (1024/256 voor €22), en wil heel graag naar Orange Family. Dat is beschikbaar op mijn adres, en ik woon vrij dicht bij de centrale dus de snelheid is waarschijnlijk mooi hoog.
Nu is de kans echter vrij groot dat ik ergens het komend jaar (misschien over 3 maanden al, misschien pas dit najaar) ga verhuizen. Waar naar toe is nog onbekend, maar waarschijnlijk ergens in of rond de de Randstad. Als Orange daar geen dekking ADSL-dekking heeft, moet ik volgens mij het resterende deel van het eerste contractjaar afkopen, en dat zie ik natuurlijk niet zo zitten. Ik vind het moeilijk om de afweging te maken en ben wel benieuwd hoe groot de gok is die ik neem... Oftewel: heeft er iemand een idee van hoe goed de dekking is in de Randstad? En hoe die zich het komend halfjaar gaat ontwikkelen? Op de site van Orange vond ik weinig relevante informatie (53% dekking maar dat is volgens mij achterhaald en bovendien niet representatief voor de regio die ik zoek). Alvast bedankt!

Edit: zie nu ergens in dit topic staan dat ze in het eerste kwartaal van 2007 landelijke dekking krijgen. Da's goed nieuws :)

[ Voor 7% gewijzigd door Elwood Blues op 20-02-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Reobedr schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:56:
Ik heb in eerste instantie een "kale" livebox besteld. Later ook het wifi pakket, echter heb ik die weer binnen een week geannuleerd omdat ik via via een wireless router kan krijgen. Nu heb ik het wifi pakket toch gekregen en na met de klantenservice te hebben gesproken te horen gekregen dat dit niet in rekening wordt gebracht. Er werd mij ook verteld dat ik dit pakket nog niet terug hoef te sturen, totdat ik daar door orange om wordt gevraagd (volgens de medewerker zou dat wel eens lang kunnen duren :) als het al zou gebeuren ).

Als ik hem er toch insteek wordt er dus geen andere firmware o.i.d in de livebox geladen begrijp ik.

Scheelt mij weer de kosten voor de router :9
Ik denk dat ze dat echt niet kunnen zien. Ik zou rrustig dat kaartje erin duwen, en als ze je vragen het terug te sturen dan trek je hem er toch weer uit? Het is niet zo dat je ze moedwillig oplicht, je bent gewoon gematst door Orange :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113525

silitek schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:33:
Ben het beu aan het worden met orange. Zo'n 2maanden family (bellen en adsl) in bezit maar m'n family belt helemaal niks 8)7 . Kan wel gespreken ontvangen maar kan niet bellen. Lekker handig. Internet flikkerd de gehele dag op de zoveel minuten uit....

Emailen gaat al sowieso niet (lezen ze niet) en op de fax word ook niet gereageerd.
Dus ik word gedwongen om met m'n 06je dat ramp 0900 te bellen....

iemand de zelfde sorus in en rond Eindhoven??...
Als hier gaan verbetering inkomt gaat deze vriend 3maanden einde contract (let op medetweakers) opzeggen en terug naar KPN en andere provider :( :(
Zelfde hier alleen maar gekloot ermee, 2 maanden geleden begon het eigenlijk. Internet en telefoon viel uit, blikkerig geluid met bellen enzo. Nu kunnen we niet eens meer bellen en gebeld worden(valt hele tijd uit). Omdat we al 2 maanden klachten hebben konden we het volgens de helpdesk opzeggen :) en dat is dan ook wat ik meteen ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

kamphuis schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:10:
[...]

Bah UPC is echt duuuuur

Dit zijn je orange kosten

Eerste jaar
kpn aanvraag 50/12=4,16 (belbudget)
orange administratie kosten 9,95/12=0.83

adsl+telefoon 29,95 + 4,99 = 34,94 + kabel tv a 19.95 = 54,89p/m

Na 1 Jaar
huur kpn 9.95

adsl+telefoon 29.95 + 9.95 = € 39,90 + kabel tv a 19.95 = 59,85p/m
Het gaat mij er dus om of mijn vriendin eerst een KPN-lijn moet aanvragen of dat Orange dat 'regelt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86816

Ik krijg mijn Sagem XG-703A niet werkend onder 64bits versie van Vista.

Iemand met tzelfde probleem als mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Anoniem: 86816 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:00:
Ik krijg mijn Sagem XG-703A niet werkend onder 64bits versie van Vista.

Iemand met tzelfde probleem als mij?
probeer deze driver is ftp://202.65.194.211/cn/w...r%20_6.1070.0123.2007.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 14:27
silitek schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:33:
Kan wel gespreken ontvangen maar kan niet bellen. Lekker handig. Internet flikkerd de gehele dag op de zoveel minuten uit....
Dit probleem hadden wij dus ook hier. Bleek dat de telefoon doorgeschakeld stond naar zichzelf of nergens naar ofzo. |:( In ieder geval niet echt iets slims. Misschien dat je dit probleem ook kunt oplossen door doorschakelen af te zetten..

Verder zeg je dat internet slecht is, vraag Orange even een lijnmeting te doen bij de helpdesk. Overigens kun je de bekabeling binnnenshuis even controleren. Kennissen van me hebben zo hun problemen verholpen. Die hadden de kabel tussen het ISRA punt en de Livebox van 5 meter naar 50cm ingekort en nu hadden ze wel een stabiele verbinding.

Veel succes ermee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Ik heb zojuist begrepen dat wat mij al meerdere keren is aangeraden, een harde reboot van je livebox, je livebox naar de klo** ehm vaantjes zal helpen. Het is absoluut af te raden je livebox te rebooten. Tevens heeft de medewerker mij weten te vertellen dat een MAC-adres wel degelijk van belang 'kan' zijn voor je internet en niet alleen maar voor telefonie. Ik wacht af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

maniacshouse schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:35:
[...]

Het gaat mij er dus om of mijn vriendin eerst een KPN-lijn moet aanvragen of dat Orange dat 'regelt'.
Ik ben gisteren bij de Orange Shop geweest met exact die vraag, en het antwoord was: ja, je moet eerst zelf een telefoonaansluiting bij KPN gaan regelen (45 Euro aansluitkosten ongeveer), daar zit je vervolgens ook een jaar aan vast (ongeveer 9,50 voor BelBudget). Na ongeveer 8 dagen ben je aangesloten, maar je krijgt al wel direct je nieuwe telefoonnummer mee waarmee je je ADSL-aanvraag bij Orange in gang kunt zetten.

Edit: Wat ik niet snap is dat je bij Orange al wel een telefoonlijnaansluiting moet hebben om ADSL aan te vragen, en bij sommige andere aanbieders niet. Bij Speedlinq kan je bijvoorbeeld rustig een aanvraag indienen, je betaalt dan wel €49 aansluitkosten, maar zit niet een jaar aan KPN vast. voor €24,95 per maand (na een jaar 29,95) heb je dan een 20000/1024-verbinding inclusief telefonie, inclusief toeslag voor vaste lijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Elwood Blues op 21-02-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 16:55

KhaZ

Alfa Romeo

Zoals jullie weten is Orange Family alleen beschikbaar als je een analoge aansluiting hebt. Toen ik een half jaar terug keek op de website van Orange stond er dat er binnenkort meer nieuws kwam over de beschikbaarheid van het Family pakket in combinatie met ISDN. Sindsdien nooit meer iets over gelezen.. Weet iemand hier iets over de vorderingen wat dit betreft, en of het überhaupt doorgaat?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86816

Helaas, ook met deze driver krijg ik de USB dongle niet aan de praat..
Vista kan er simpelweg geen stuurprogramma voor vinden zegt ie..

Als ik de onboard wi-fi insteek (P5W DH Deluxe) vindt Vista het Wanadoo netwerk wel, maar kan ie er geen verbinding mee maken. Ik begrijp niet waarom (niet)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lolindir1337 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:22:
[...]

Meestal wordt de Livebox 1-2 dagen voor de daadwerkelijke levering thuisbezorgd. Orange maakt gebruik van TNT post en zij bezorgen niet op zondag of maandag. Eerst uitreikpoging zal waarschijnlijk op dinsdag zijn.
Dinsdag is idd de eerste uitreikpoging. Zal dus wel donderdag/vrijdag worden voor ik 't ding op kan halen op 't postkantoor.

Wat dat betreft heeft KPN 't met digitenne beter geregeld. Bestellen via internet, een dag later track&trace gemailed gekregen. Doos opgehaald, na een tijdje pas aangesloten (TV was nog niet verhuist :P), en pas vanaf die dag betaal ik m'n abonnement. Nouja, bij Orange is het niet zo'n feest dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33
Anoniem: 86816 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:05:
[...]

Helaas, ook met deze driver krijg ik de USB dongle niet aan de praat..
Vista kan er simpelweg geen stuurprogramma voor vinden zegt ie..

Als ik de onboard wi-fi insteek (P5W DH Deluxe) vindt Vista het Wanadoo netwerk wel, maar kan ie er geen verbinding mee maken. Ik begrijp niet waarom (niet)...
Reg knopje onderop de livebox indrukken. Dan wordt tijdelijk de livebox opengezet voor nieuwe mac adressen.
Standaard doet de livebox aan mac adress filtering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

edit:
Lang verhaal kort, ik kon geen draadloze verbinding opstellen omdat het lampje niet knipperde. Even een draadloze netwerkkaart van de buren erin gestopt en het werkt nu naar behoren. :*)

Net even snelheidstest gedaan met een 100mb.bin file, ging zo'n 600-650 kb/s. Dat valt me toch wel tegen van een 20Mbit verbinding draadloos aangesloten. Zal zoals in m'n originele bericht morgen UTP verbinding proberen, misschien nog tips om de draadloze ontvangst te optimaliseren? :) (geschatte afstand centrale is 811 meter)

[ Voor 91% gewijzigd door Phrantic op 21-02-2007 22:21 ]

hoi

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.