[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.599 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:54
Iemand ervaring met het opzeggen van het telefonie gedeelte van wanadoo?
Betaal nu elke maand 6 euro, en wil er eigenlijk vanaf. Maar de adsl ben ik nog tevreden over, die mag blijven :)
Kan ik eindelijk die gare livebox killen en een linux server als router neerzetten, bellen doe ik in het vervolg gratis mbv voip toestel + aanbieder. Althans, zo is de bedoeling...

[ Voor 4% gewijzigd door KBDE op 21-02-2007 22:11 ]

Verwijderd

Ik was van plan om binnenkort over te stappen op Windows Vista 64bit, en zal dus zeer waarschijnlijk op zoek moeten naar een nieuwe USB-dongle of PCI-kaartje (ik kreeg de Sagem XG703 bij XP-64 ook al niet aan de praat door een gebrek aan de juiste driver).

Iemand aanraders? Het moet dus werken icm met de LiveBox (wat ze bijna allemaal wel zullen doen) én het moet onder Vista 64bit draaien. Een redelijk goedkope met middelmatige ontvangst zal voldoende zijn aangezien de LiveBox hier nog geen 4 meter vandaan staat. Tips?

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

hoe configureer ik nu mijn LB zodat er wel vaste IP-adressen worden weggegeven. ben al die portforwardings/printerdeling/bestandsdeling opnieuw instellen SPUUG-zat.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 00:00:
Ik was van plan om binnenkort over te stappen op Windows Vista 64bit, en zal dus zeer waarschijnlijk op zoek moeten naar een nieuwe USB-dongle of PCI-kaartje (ik kreeg de Sagem XG703 bij XP-64 ook al niet aan de praat door een gebrek aan de juiste driver).

Iemand aanraders? Het moet dus werken icm met de LiveBox (wat ze bijna allemaal wel zullen doen) én het moet onder Vista 64bit draaien. Een redelijk goedkope met middelmatige ontvangst zal voldoende zijn aangezien de LiveBox hier nog geen 4 meter vandaan staat. Tips?

Ehh:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebolt.hu/termekek/kabelek/images/noname-utp-patch-kabel-cat5-5m-kep-1-middle.jpg

Makkelijker, goedkoper en sneller?
Silverline schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 00:16:
hoe configureer ik nu mijn LB zodat er wel vaste IP-adressen worden weggegeven. ben al die portforwardings/printerdeling/bestandsdeling opnieuw instellen SPUUG-zat.
Staat in de startpost. Gewoon de DHCP-server stop zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door LoneGunman op 22-02-2007 08:04 ]

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:49

CSB

:D

Beste Mede-GOT'ters.
Ik ben van plan over te stappen naar Orange met het totaal abbo.
Maar, zoals het een goed tweaker betaamt wil ik mijn Zyxel Prestige 2602HW-61 met VOIP willen gebruiken I.p.v. de brakke livebox die wordt meegeleverd. Ik weet dat dit modem ADSL2+ ondersteund en ik denk dat de VOIP settings wel in te stellen zijn. :P
Mijn vraag in deze is: heeft iemand hier al ervaring mee? Ik vind vooral het wireless principe van de livebox erg triest (vooral de extra kosten) omdat je een PCMCIA kaartje nodig hebt en extra moet betalen voor het wireless connecten. (wie verzint die onzin eigenlijk?) :(

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Ik heb een zyxel 2602 eraan hangen, bevalt prima. Ik gebruik hem echter in bridge mode, met daaracht er een m0n0wall . Voor mij geen VOIP dus.

Je kan trouwens niet met de orange VOIP bellen, dit schijnt h323 te zijn en geen SIP. Maar voipbuster, budgetphone, etc is wel gewoon mogelijk. Instellingen voor zyxel staan in de startpost.

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Nadat het gisteravond uiteindelijk vlekkeloos werkte, kan ik nu weer geen draadloze verbinding maken met mijn nieuwe abbonnement. De Livebox staat aan en ontvangt prima. Op de pc bij m'n draadloze netwerkverbinding "beperkte tot geen verbindingsmogelijkheden", terwijl het gisternacht nog werkte en er niks is veranderd.

Als ik probeer te verbinden via dat Orange ding in m'n taakbalk legt hij verbinding met m'n oude binnenkort-te-verdwijnen Caiway kabelaansluiting. En dan zegt 'ie doodleuk dat 'ie verbonden is... ja, met een 1mbit kabelmodem. 8)7 Heb die verbinding ook geprobeerd te verwijderen, maar dan kan 'ie helemaal niks vinden om mee te verbinden. De USB dongle geeft een continue licht bij 'link'. Andere poort, Livebox reset, REG, werkt allemaal niet. Suggesties?

edit:
Aangesloten met UTP kabel (spant nu als een limbo-koord door de woonkamer :9) en het werkt. Het probleem ligt dus bij de USB dongle / PCMCIA kaart en/of de configuratie er van. Aangezien het gister nog werkte, weet ik niet precies wat ik er van moet denken. Wel weet ik dat m'n zus (die straks de draadloos aansluiting gaat gebruiken) er veel gedonder mee gaat krijgen. >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Phrantic op 22-02-2007 15:17 ]

hoi

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:36

ManiacsHouse

Scheisse!

Elwood Blues schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:48:
[...]

Ik ben gisteren bij de Orange Shop geweest met exact die vraag, en het antwoord was: ja, je moet eerst zelf een telefoonaansluiting bij KPN gaan regelen (45 Euro aansluitkosten ongeveer), daar zit je vervolgens ook een jaar aan vast (ongeveer 9,50 voor BelBudget). Na ongeveer 8 dagen ben je aangesloten, maar je krijgt al wel direct je nieuwe telefoonnummer mee waarmee je je ADSL-aanvraag bij Orange in gang kunt zetten.

Edit: Wat ik niet snap is dat je bij Orange al wel een telefoonlijnaansluiting moet hebben om ADSL aan te vragen, en bij sommige andere aanbieders niet. Bij Speedlinq kan je bijvoorbeeld rustig een aanvraag indienen, je betaalt dan wel €49 aansluitkosten, maar zit niet een jaar aan KPN vast. voor €24,95 per maand (na een jaar 29,95) heb je dan een 20000/1024-verbinding inclusief telefonie, inclusief toeslag voor vaste lijn.
Ik kreeg gister van iemand de tip om eens bij Speedlinq te kijken. Een aanvraag ingevuld voor een aansluiting. Mooi dat je dus rond de 120 euro kwijt bent. 80 euro voor installatiekosten adsl en 40 euro voor aansluitkosten (wegens afwezig zijn van een vast lijn ofzoiets) Wat het verschil tussen installatie en aansluitkosten is is me niet duidelijk. :?

Bij Speedlinq adverteren zo ook met een modem voor gratis. Mooi dat bij elke aanvraag die ik invulde je minimaal 80 euro kwijt ben voor een Voip-modem. Dus ff overstappen naar Voip van UPC gaat dus 200 euro kosten.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Silverline schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 00:16:
Dat moet je niet op de livebox maar op je pc's doen.

• mesa57
CSB schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 08:26:
Beste Mede-GOT'ters.
Ik ben van plan over te stappen naar Orange met het totaal abbo.
Maar, zoals het een goed tweaker betaamt wil ik mijn Zyxel Prestige 2602HW-61 met VOIP willen gebruiken I.p.v. de brakke livebox die wordt meegeleverd. Ik weet dat dit modem ADSL2+ ondersteund en ik denk dat de VOIP settings wel in te stellen zijn. :P
Mijn vraag in deze is: heeft iemand hier al ervaring mee? Ik vind vooral het wireless principe van de livebox erg triest (vooral de extra kosten) omdat je een PCMCIA kaartje nodig hebt en extra moet betalen voor het wireless connecten. (wie verzint die onzin eigenlijk?) :(
Het is nog niemand gelukt voip van Orange op een ander modem aan de praat te krijgen.
Voor draadloos kun je gewoon een wireless access point achter de livebox hangen.

• j-a-s-p-e-r
  • Laatst online: 17-06 21:58
mesa57 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:39:
[...]

Dat moet je niet op de livebox maar op je pc's doen.
Hierbij wordt gedoeld op het uitdelen van een vast IP via DHCP. Dat moet dus wel op de livebox. Maar als je het niet erg vind kan je idd ook gewoon je computer een vast ip + dns + gateway meegeven. Ben je er ook van af. Doe dat echter wel BUITEN de DHCP scope (range) ;)

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

maniacshouse schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:43:
[...]

Ik kreeg gister van iemand de tip om eens bij Speedlinq te kijken. Een aanvraag ingevuld voor een aansluiting. Mooi dat je dus rond de 120 euro kwijt bent. 80 euro voor installatiekosten adsl en 40 euro voor aansluitkosten (wegens afwezig zijn van een vast lijn ofzoiets) Wat het verschil tussen installatie en aansluitkosten is is me niet duidelijk. :?

Bij Speedlinq adverteren zo ook met een modem voor gratis. Mooi dat bij elke aanvraag die ik invulde je minimaal 80 euro kwijt ben voor een Voip-modem. Dus ff overstappen naar Voip van UPC gaat dus 200 euro kosten.
Ja ik kwam er ook al achter dat het niet allemaal zo superinteressant is daar. Wel goedkoper, maar omslachtige procedures met actie-vouchers om vooruitbetaalde bedragen terug te krijgen, en vooral een erg dure en incapabele helpdesk, als ik de opinie ongenuanceerd moet samenvatten. Dan is Orange dus toch niet zo'n slechte keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 18:49

vr6-only

Blub Blub

Ik ben nu sterk aan het overwegen om over te stappen naar een andere provider.
Ik heb al ruim 1 maand last van een wegvallende verbinding, het gebeurt om de zoveel dagen (geen vast ritme ofzo) en een simpele reload van de livebox is voldoende, het vage is dat de livebox niet vast loopt, maar dat er geen sync meer is....

Ik heb ze 2 weken terug gebeld, ik zou worden terug gebeld, maar dat is dus niet het geval.
Ik geef ze nog 1 maand om de boel te fixen, mijn abonnement loopt in juni af. dus heb tot mei de tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door vr6-only op 23-02-2007 12:04 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kans gezien m'n livebox af te halen. Verpakking zag er wat brakjes uit, maar wat er in zat was nog heel :)

Kabeltjes inprikken en direct verbinding, goed voor mekaar. Nu m'n acces-point er nog aanknopen, een gbit-switchje halen en kabels trekken door de rest van 't huis...

Oja, en een splittertje halen: wil m'n KPN-nummer ook blijven gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:08:

Splitter is niet nodig zit fixed in je livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lijkt alsof de telefonie er hier uitligt, omgeving :*) . Iemand anders ook problemen?

Werkt alweer! :)
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:08:
Toen ik dat op die manier had (dus een splitter voor de livebox) had ik echo's op de lijn als ik werd gebelt. Als ik zelf belde dan had ik dit niet.

[ Voor 68% gewijzigd door MensionXL op 23-02-2007 14:40 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slowmotion schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:23:
[...]
Splitter is niet nodig zit fixed in je livebox
Das geen splitter maar een aansluiting voor Orange Telefonie toch? Ik krijg er iig m'n Orange nummer op...

Ik heb m'n kpn-lijn met een heel mooi nummer, en dat wil ik graag houden. Wil daarom die splitter: heb dan twee telefoonlijnen. Als dat kan tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:51:
[...]
Das geen splitter maar een aansluiting voor Orange Telefonie toch? Ik krijg er iig m'n Orange nummer op...

Ik heb m'n kpn-lijn met een heel mooi nummer, en dat wil ik graag houden. Wil daarom die splitter: heb dan twee telefoonlijnen. Als dat kan tenminste...
Ja kan wel, maar dan zit je niet gratis te bellen. Gewoon niet opnemen met de telefoon achter de livebox.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:32
Dat is wel een spliter, en je bent ook gewoon bereikbaar via je KPN nummer. en orange nummer.

try it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slowmotion schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:15:
Dat is wel een spliter, en je bent ook gewoon bereikbaar via je KPN nummer. en orange nummer.

try it
Sweet! Precies zoals ik wil: uitbellen met Orange en gebeld worden op zowel KPN als Orange nummer. Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
Stom genoeg heb ik tijdens installatie van Orange toestemming gegeven om m'n IE en Outlook instellingen automatisch te laten wijzigen.

Er bevind zich nu een orange logo in de rechterbovenhoek van outlook en IE. Ook staat overal (taakbalk, werkbalk onderin etc) orange bij. ik wil dat echt weghebben maar kan nergens vinden hoe/waar.

Iemand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door nodog op 24-02-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Volgens mij kun je dat in het register doen, maar google moet je daar wel bij kunnen helpen. Kan me herinneren dat vroeger dit soort dingen ook altijd gedaan werden.

En gebruik NOOIT een installatie cd van een provider.. deze is nml nog NOOIT nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Ik heb dus echt een half uur zitten googlen voordat ik hier de vraag stelde. Kom het echt nergens tegen.

Waarschijnlijk ben ik de enige dombo die die optie aangevinkt heeft. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, hier nog een :X Hoewel ik m alleen rechtsonder heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Grote dank @ Lizard!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Orange livebox ontvangen. Wat ik dan wel erg jammer vind is dat als ik een andere modem aansluit. in mijn geval een Linksys dat ik dan 24 uur moet wachten voordat ik weer verbinding kan maken. Waarom hebben ze dit op zo'n lange tijd gezet. Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net met de Orange Helpdesk gebeld of men niet mijn IP lease snel kunnen vrijgeven. kon normaal gesproken door de week binnen 2 uur aldus de beste man, maar omdat het weekend is kon dit niet. Nu moet ik wachten tot morgenochtend 9 uur.... vaag maar waar. gegevens van mijn lijn zijn goed. iets van 20.000 down en 1.000 up. krijg dus alleen geen ip adres uitgereikt. Omdat het mac adres van mijn livebox nog is gekoppeld aan de orange dhcp server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
Kan je in je linksys niet het mac adres klonen van de livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:49:
Kan je in je linksys niet het mac adres klonen van de livebox?
nee, helaas. dat heb ik nog niet gevonden. of hebben er mensen een idee. Mijn livebox is trouwens defect. heb hem vandaag heel even kunnen gebruiken en nu gaat die niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Zijn er plannen bij orange dat de dekking fors uitgebreid wordt?

Het valt me namelijk op dat bij veel postcodes de postcodechecker nu aangeeft dat binnenkort adsl family beschikbaar is, dat zou natuurlijk heel mooi zijn maar is dat niet een beetje erg snel?
ik bedoel we hebben hier niet eens BBned, en geen KPN ADSL 2 beschikbaar. (regio Emmen-rietlanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:00:
net met de Orange Helpdesk gebeld of men niet mijn IP lease snel kunnen vrijgeven. kon normaal gesproken door de week binnen 2 uur aldus de beste man, maar omdat het weekend is kon dit niet. Nu moet ik wachten tot morgenochtend 9 uur.... vaag maar waar. gegevens van mijn lijn zijn goed. iets van 20.000 down en 1.000 up. krijg dus alleen geen ip adres uitgereikt. Omdat het mac adres van mijn livebox nog is gekoppeld aan de orange dhcp server.
Huh :? Ik heb gewoon soms m'n Speedtouch 510 aangesloten en dan gelijk daarna werkt m'n Livebox hoor? (Nadat de Speedtouch eraf is en de Livebox is aangesloten)

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 24-02-2007 21:37 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

Speedmaster

Make my day...

MensionXL schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:37:
[...]

Huh :? Ik heb gewoon soms m'n Speedtouch 510 aangesloten en dan gelijk daarna werkt m'n Livebox hoor? (Nadat de Speedtouch eraf is en de Livebox is aangesloten)
Ja dat klopt, zo dacht ik er ook over tot dat ikdit getest had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik heb dus netjes 24 uur gewacht zoals de helpdesk mij had gezegd. Maar vanochtend nog geen verbinding hoor. om kwart voor 9 zou het precies 24 uur geleden zijn dat ik verbinding had met mijn nu defecte livebox. Mijn linksys modem traint netjes in met hele nette waarden, maar hij krijgt geen IP adres van Orange. Er staat ook zoiets als Interface Down. Iemand een idee wat dat inhoudt?

Verder even erbij vertellen dat ik geen spliter op mijn adsl heb aangesloten om het internet van telefonie te scheiden. Ik heb het adsl modem direct op het hoofd contact van de telefoon aangesloten en verder zijn er hier geen telefoontoestelen aangesloten. Moet toch werken? of is dat spliter echt van belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm. en de helpdesk is natuurlijk niet open op zondag... shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Op zondag is de helpdesk tot 16 uur open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 23:25

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:16:
hmm. en de helpdesk is natuurlijk niet open op zondag... shit
Geen command lineoptie's om je MAC adres te spoofen?
Welk type Linksys heb je..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:55:
[...]

Geen command lineoptie's om je MAC adres te spoofen?
Welk type Linksys heb je..?
Jongens het is gelukt! opeens om 13:00 uur vanmiddag werkte mijn verbinding gewoon en hoe. Als een trein. downloaden met 2134 kb/sec. prima dus. moest dus nog net iets langer wachten dan 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

duncanvdlinden schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:14:
Zijn er plannen bij orange dat de dekking fors uitgebreid wordt?

Het valt me namelijk op dat bij veel postcodes de postcodechecker nu aangeeft dat binnenkort adsl family beschikbaar is, dat zou natuurlijk heel mooi zijn maar is dat niet een beetje erg snel?
ik bedoel we hebben hier niet eens BBned, en geen KPN ADSL 2 beschikbaar. (regio Emmen-rietlanden)
De landelijke dekking van Orange zal dan in de loop van dit jaar bijna 99% worden.
Dat is wat orange zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KBDE schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:45:
Je moet ook nooit je KPN nummer afstaan aan welke partij dan ook, zij het orange, tele2 of wat dan ook. Is alleen maar een hoop gezeik, en je zit zo goed als vast aan de provider. Wat meen je waarom orange er ook zo bezeten op is om het kpn nummer over te nemen.
Ja maar ik ben 'begonnen' bij UPC, dus heb zelf nooit een KPN nummer gehad :)
Maar nu laat ik het door KPN overnemen dat kan wel. Wel pas na 2x bij een primafoon winkel proberen, en 2x aanvragen via de KS, maar nu gaat het dan echt goed komen. KPN is tot nu toe wel altijd erg vriendelijk bij de KS moet ik zeggen, maar dat mag ook wel voor nieuwe klanten :).

Hoe moeilijk is zo'n Orange doe-het-zelf pakket eigenlijk? Wil geen 90 euro aan monteur kwijt zijn, maar ik heb (nog) geen idee hoe een ADSL aansluiting gerealiseerd wordt. Ik heb op dit moment voor zover ik weet alleen een ouderwetse 4-pinnig stopcontact in de muur zitten; sluit je de livebox daar gewoon op aan, of moet je achter het stopcontact iets met de bedrading doen?

(edit: ik vroeg me ook af, als ik straks een KPN belbudget heb, en apart nog telefonie via Orange (dus twee telefoonnummers) hoe dat dan precies werkt. In de startpost staat iets over 'Wat gebeurt er als ik in gesprek ben op mijn Orange telefoonlijn?' maar die link (en de link in de uitleg) werken niet meer, dus daar wordt ik niet veel wijzer van...)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 22:50:
[...]

Ja maar ik ben 'begonnen' bij UPC, dus heb zelf nooit een KPN nummer gehad :)
Maar nu laat ik het door KPN overnemen dat kan wel. Wel pas na 2x bij een primafoon winkel proberen, en 2x aanvragen via de KS, maar nu gaat het dan echt goed komen. KPN is tot nu toe wel altijd erg vriendelijk bij de KS moet ik zeggen, maar dat mag ook wel voor nieuwe klanten :).

Hoe moeilijk is zo'n Orange doe-het-zelf pakket eigenlijk? Wil geen 90 euro aan monteur kwijt zijn, maar ik heb (nog) geen idee hoe een ADSL aansluiting gerealiseerd wordt. Ik heb op dit moment voor zover ik weet alleen een ouderwetse 4-pinnig stopcontact in de muur zitten; sluit je de livebox daar gewoon op aan, of moet je achter het stopcontact iets met de bedrading doen?

(edit: ik vroeg me ook af, als ik straks een KPN belbudget heb, en apart nog telefonie via Orange (dus twee telefoonnummers) hoe dat dan precies werkt. In de startpost staat iets over 'Wat gebeurt er als ik in gesprek ben op mijn Orange telefoonlijn?' maar die link (en de link in de uitleg) werken niet meer, dus daar wordt ik niet veel wijzer van...)
Aansluiten is een piece of cake: alle stekkers en verloopjes worden meegeleverd. Ik hoefde zelf niets te veranderen, als dat wel zo is gaat 't om twee draadjes.

Verder heb ik m'n kpn-lijn ook nog (zie post boven). Telefoon is aangesloten op de livebox en rinkelt zowel voor mn kpn als mn orange nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Dit is waarschijnlijk een heel algemene vraag dus sorry dat ik deze hier stel... het wordt niet in de openingspost gecovered dus ik probeer het maar.

Ik heb op mijn ADSL Family twee pc's aangesloten. Eén via ethernet (gaat ong. 16Mbit) en één draadloos via de USB dongle (gaat ong. 10Mbit). Wanneer er op de ene pc iets gedownload wordt bijvoorbeeld via een torrent programma, gaat de downloadsnelheid op de andere pc ontzettend omlaag. Bijvoorbeeld, mijn zus op de ene pc haalt een torrent binnen met 80kb/s en uploadt hierbij ook ongeveer 80kb/s. Ik haal dan op mijn pc ongeveer 100-125kb/s vanaf servers. Terwijl ik makkelijk 1750kb/s kan halen. En ik krijg hoge pings in games en vertraging bij andere interactieve onderdelen gebruikmakend van de internetverbinding.

Nu heeft dit waarschijnlijk wat te maken met IP's instellen en poorten openen, maar ik heb van netwerken dus écht geen kaas gegeten. Hoe kan ik de Livebox instellen dat we allebei een redelijk deel van de bandbreedte krijgen zonder dat we elkaar in de weg zitten?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Dat heeft waarschijnlijk meer te maken met het feit dat je upload vol zit. Limiteer de upload van je torrents op iets van 40-50 KB/s (ik geef torrents meestal rond de 20 KB/s up per stuk en totaal rond de 50 KB/s), dat zal denk ik al veel schelen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
inderdaad komt omdat je upload vol zit.
Als ik mijn torrents niet limiteer stort mijn downloadsnelheid ook in.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk, na 2 weken stress heb ik Orange Family... ik hoopte al op een 20mb snelheid maar nee, ik kan amper de 160kb/s halen!
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 576 Kb
DownStream 1544 Kb
Afname Dichtbij : 29.1 (dB)
Ver weg : 10.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 4
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0
Ik heb zelf niet veel verstand van wat dat inhoud :?
Iemand die mij kan helpen met het boosten van de snelheid? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Je modem is voor je download vrij redelijk ingetrained, je kan wel met 1,6 mb/sec downloaden. Ik denk dat je een verkeerde bron hebt te pakken, of je een foutje hebt bij het aansluiten van de pc.

Wel is je upload maar de helft van wat het moet zijn, das wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Triple-D schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:34:
Je modem is voor je download vrij redelijk ingetrained, je kan wel met 1,6 mb/sec downloaden. Ik denk dat je een verkeerde bron hebt te pakken, of je een foutje hebt bij het aansluiten van de pc.

Wel is je upload maar de helft van wat het moet zijn, das wel vreemd.
volgens mij kijk je verkeerd, 1500 Kb is ongeveer 160 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar, want die test op de orange-site gaf aan dat ik 20mb makkelijk kon halen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07

lordsnow

I know nothing

Ik heb nog steeds last van een vastlopende verbinding. Dit komt voor sinds de nieuwe firmware update van de LiveBox een aantal weken geleden. De oplossingen om het probleem te verhelpen zijn: (1) wachten (dit kan van enkele minuten tot uren duren), of (2) mijn router uit- en aanzetten, en/of (3) de LiveBox uit- en aanzetten. Meestal doe ik (2) omdat dit in mijn situatie het makkelijkst is.

Eerder in dit topic is al aangegeven dat meerde Orangegebruikers last hebben van hetzelfde probleem.

Ik heb Orange hier over aangesproken, en die geven gelijk aan dat het aan mijn router ligt. Ondanks het feit dat ik er DUIDELIJK bij heb verteld dat het probleem is begonnen met de nieuwe LiveBox firmware EN dat ik niet de enigste ben met dit probleem.

Hier onder de e-mailwisseling:
lordsnow wrote:
Geachte Helpdesk,

Ik heb sinds 2 a 3 weken (sinds de nieuwe firmware van de LiveBox?) last van een wegvallende verbinding. Om de verbinding te herstellen moet ik de LiveBox en/of mijn Sitecom router uit- en aanzetten. Dit is zojuist weer, tweemaal in minder dan 30min, gebeurd.

Erg frustrerend. Aan de instellingen van de router dan wel de PC is niets veranderd. Er is geen (beveiligings-) software geinstalleerd of gedeinstalleerd. Het euvel doet zich ook voor op andere PC's in het huis - het maakt dus niet uit welke PC's uit of aan staan en blijkt dus niet PC gebonden.

Waneer je op internet de diverse forums er op na leest zie je dat erg veel andere mensen klagen over hetzelfde probleem, allemaal begonnen rond dezelfde tijd (met de nieuwe firmware). Ik zou van u graag willen weten of dit probleem al bekend is bij Orange (ik neem aan ondertussen van wel) en of het al bekend is welke stappen er ondernomen gaan worden door Orange om het probleem te verhelpen.

Met vriendelijke groet,

[lordsnow]
Orange Breedband Helpdesk wrote:
Geachte [lordsnow],

Wij verzoeken u vriendelijk contact op te nemen met onze technische helpdesk voor een analyse van uw probleem via 0900-9515. Mocht het niet mogelijk zijn voor u om gebruik te maken van telefonie verzoeken wij u de Livebox even te ontkoppelen. Uw probleem is dermate complex dat wij deze niet via de mail kunnen beantwoorden. Wij vragen om begrip hiervoor.

Wij raden u in ieder geval aan om de Livebox te resetten. Dit doet u als volgt:
- Vul in Internet explorer als adres in: http://192.168.1.1 en druk op enter
- Ga naar opslaan/reset/opnieuw starten
- Klik hier op reset. Indien u om een gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd dan vult u hier admin/admin in

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
lordsnow wrote:
Geachte Medewerkers Orange Helpdesk,

Ik ben van mening dat het probleem niet bij mij ligt maar bij Orange. Dit omdat:
(a) het probleem onstaan is zonder dat ik ook maar iets aan de PC's of
netwerk configuratie hebt veranderd,
(b) het probleem lijkt te zijn ontstaan na de laatste firmware update
van de LiveBox, en ook nog omdat
(c) ik bij lange na niet de enige ben die dit probleem heeft, allemaal
begonnen rond dezelfde tijd.

Op uw advies heb ik de LiveBox ge-reset. Daarna heb ik een aantal dagen
gewacht, maar het probleem is nog steeds hetzelfde.

Indien u wilt ben ik bereid om de gegevens van de LiveBox configuratie door te mailen als u opgeeft wat u precies wilt weten. De instellingen van de LiveBox zijn origineel, behalve dat er in de Firewall twee regels aangemaakt zijn die al het TCP en UDP verkeer doorsluist van de WAN kant van het modem naar de LAN kant waar mijn Sitecom router op aangesloten is.

Indien u telefonisch contact nodig acht dan wil ik vragen of u mij belt omdat het probleem waarschijnlijk door Orange veroorzaakt wordt en ik mij niet geroepen voel om € 0,20/min te gaan betalen om dit te bevestigen. Ik ben telefonisch bereikbaar voor 8:30am en na 20:00pm, en
in het weekend, alhoewel vaak er wel iemand anders aanwezig is die u te woord kan staan voor een eventuele troubleshoot. Als u van te voren een datum en tijd noemt kan ik zorgen dat ik op een bepaald tijdstip thuis ben, behalve op dinsdags.

Met vriendelijke groet,

[lordsnow]
Orange Breedband Helpdesk wrote:
Geachte [lordsnow],

Wij vermoeden dat het aan uw router ligt, zou u kunenn testen zonder router of het dan nog gebeurd. Echter zijn technische problemen per E-mail niet te behandelen. Wij willen u dus verzoeken om even contact op te nemen met onze helpdesk op 0900-9515 indien het probleem zich zonder router ook nog voordoet.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Weet iemand misschien hoe je de bluetooth functie in je Livebox kan uitzetten? (Dus dat bluetooth gewoon niet meer actief is)

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 26-02-2007 14:19 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

lordsnow schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:55:
Ik heb nog steeds last van een vastlopende verbinding. Dit komt voor sinds de nieuwe firmware update van de LiveBox een aantal weken geleden. De oplossingen om het probleem te verhelpen zijn: (1) wachten (dit kan van enkele minuten tot uren duren), of (2) mijn router uit- en aanzetten, en/of (3) de LiveBox uit- en aanzetten. Meestal doe ik (2) omdat dit in mijn situatie het makkelijkst is.

Eerder in dit topic is al aangegeven dat meerde Orangegebruikers last hebben van hetzelfde probleem.

Ik heb Orange hier over aangesproken, en die geven gelijk aan dat het aan mijn router ligt. Ondanks het feit dat ik er DUIDELIJK bij heb verteld dat het probleem is begonnen met de nieuwe LiveBox firmware EN dat ik niet de enigste ben met dit probleem.

Hier onder de e-mailwisseling:

[...]

[...]

[...]

[...]
Altijd moet je bellen om minimaal 1x 4 minuten in de wacht te worden gezet omdat ze iets moeten vragen. Volgens mij alleen maar geldklopperij. Dus nu de regels worden aangescherpt: Niet betalen als je in de wacht hangt voor je word opgenomen gaan ze je nu in de wacht zetten nadat je bent opgenomen. Leuk dat advies over ontkoppelen , want als je dan belt zeggen ze: Nee meneer hij moet aangesloten zijn (livebox) om de verbinding te testen (nee ook niet via een oude ADSL 1 splitter, alhoewel die in de Franse Handleiding gewoon aangeraden wordt), belt u maar even mobiel terug.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:31:
Eindelijk, na 2 weken stress heb ik Orange Family... ik hoopte al op een 20mb snelheid maar nee, ik kan amper de 160kb/s halen!
Ik heb zelf niet veel verstand van wat dat inhoud :?
Iemand die mij kan helpen met het boosten van de snelheid? ;(
De enige die je kan helpen is jezelf of de orange helpdesk. Er is iets mis met de bekabeling. Je uploadsnelheid is namelijk veel te laag. Die moet altijd rond de 1016 kb liggen onafhankelijk van de afstand. Kijk eerst je eigen bekabeling na en ga na of er niets anders op het isra punt zit dan de livebox (b.v. een alarminstallatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 21:53
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:34:
Even belangrijk nieuws voor mensen met mailservers etc!

Je kunt -WEL- een email server opstarten met ADSL Family, de poort word namelijk niet geblockt bij Wanadoo/Orange, maar op de livebox!

Een vriend van mij heeft ook een Family abbo, en hij heeft een andere modem gekocht de Copperjet 1616, en die heeft nu een mailserver draaien! Zonder problemen!

Mail ontvangen en versturen werkt perfect!

De copperjet 1616 ondersteunt ook VoIP, dus ik ga dit zeker eens overwegen...
Is de poort blok op de livebox niet te omzeilen ?
Het kopen van een aparte modem vind ik wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

even een noob vraag:

nu wil ik dus op drie thuiscomputers (manual IP 192.168.1.55-57 ) Limewire goed configgen.
standaard gebruikt limewire poort 6346, moet ik nu op elke comp verschillende poorten gebruiken?
en dan die poorten forwarden op de LB? hoe dan?! vage interface..
en linux tux scriptje werkt niet helemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
Silverline schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:22:
even een noob vraag:

nu wil ik dus op drie thuiscomputers (manual IP 192.168.1.55-57 ) Limewire goed configgen.
standaard gebruikt limewire poort 6346, moet ik nu op elke comp verschillende poorten gebruiken?
en dan die poorten forwarden op de LB? hoe dan?! vage interface..
en linux tux scriptje werkt niet helemaal..
Je moet per ip de poort openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 18:49

vr6-only

Blub Blub

Je kunt een poort maar 1x gebruiken. 6346 is dus maar naar 1 pc te forwarden.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:05
Bij mij is het ook weer feest..ben een paar weken terug verhuist en heb 24 januari dat al doorgegeven aan orange dat ik mijn adsl wil meeverhuizen. Vervolgens krijg ik een brief dat ze verwachten dat ik 16 februari (gelijk aan de verhuizing kpn lijn) weer van mijn verbinding gebruik kan maken. Maar je raadt het al ik heb nog steeds geen verbinding! Volgens de helpdesk is er een storing in de automatische verhuizing maar weten ze uiteraard niet wanneer dit opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliffix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05-2023
Tumb schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:12:
[...]
Is de poort blok op de livebox niet te omzeilen ?
Het kopen van een aparte modem vind ik wat overdreven.
Poort 25 outgoing is alleen mogelijk met smtp.orange.nl als 'smarthost'.
Poort 25 incoming is open en kan gebruikt worden als MX host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:21
cliffix schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:39:
[...]

Poort 25 incoming is open en kan gebruikt worden als MX host.
Nou hier toch echt niet!
Kan geen mail versturen naar mij server ookal staat alles goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanna
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:11
Ik heb een aantal vragen mbt het pakket adsl+ telefonie totaal.
Ik ga verhuizen waar nog geen telefoonlijn aanwezig was. Ik heb inmiddels KPN gebeld voor een belbudget-abonnement. Hiervan krijg ik waarschijnlijk maandag een brief.
Als ik dit topic goed begrepen heb, kan ik dan bij Orange ADSL + telefonie aanvragen voor een prijs van € 29,95 in het eerste jaar en betaalt Orange voor mij het eerste jaar de lijnhuur. Heb ik dat goed begrepen?
Bij het afsluiten van het belbudget-abonnement heb ik al wel een tel.nummer gekregen wat ik wel makkelijk vind. Dit wil ik dan ook graag meenemen. Kan ik dit nummer nu al gebruiken om me bij Orange aan te melden of moet ik wachten totdat ik het contract van KPN retour gezonden heb? En melding krijg dat de lijn geactiveerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, je hebt 't goed begrepen.

Ik zat in dezelfde situatie en heb gewacht tot de KPN-lijn opgeleverd is. Het telefoonnummer heb ik niet meegenomen: als je een telefoon op de livebox aansluit ben je op dat toestel bereikbaar op beide nummers. Zie Verwijderd in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..." en Verwijderd in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
nanna schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:56:
Ik heb een aantal vragen mbt het pakket adsl+ telefonie totaal.
Ik ga verhuizen waar nog geen telefoonlijn aanwezig was. Ik heb inmiddels KPN gebeld voor een belbudget-abonnement. Hiervan krijg ik waarschijnlijk maandag een brief.
Als ik dit topic goed begrepen heb, kan ik dan bij Orange ADSL + telefonie aanvragen voor een prijs van € 29,95 in het eerste jaar en betaalt Orange voor mij het eerste jaar de lijnhuur. Heb ik dat goed begrepen?
Bij het afsluiten van het belbudget-abonnement heb ik al wel een tel.nummer gekregen wat ik wel makkelijk vind. Dit wil ik dan ook graag meenemen. Kan ik dit nummer nu al gebruiken om me bij Orange aan te melden of moet ik wachten totdat ik het contract van KPN retour gezonden heb? En melding krijg dat de lijn geactiveerd is?
Volgens mij nemen ze alleen een lijn over die al een jaar actief is. tenminste dat heb ik hier ergens voorbij zien komen

bron:
Elwood Blues schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:48:
[...]

Ik ben gisteren bij de Orange Shop geweest met exact die vraag, en het antwoord was: ja, je moet eerst zelf een telefoonaansluiting bij KPN gaan regelen (45 Euro aansluitkosten ongeveer), daar zit je vervolgens ook een jaar aan vast (ongeveer 9,50 voor BelBudget). Na ongeveer 8 dagen ben je aangesloten, maar je krijgt al wel direct je nieuwe telefoonnummer mee waarmee je je ADSL-aanvraag bij Orange in gang kunt zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door kamphuis op 28-02-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanna
kamphuis schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:29:
[...]

Volgens mij nemen ze alleen een lijn over die al een jaar actief is. tenminste dat heb ik hier ergens voorbij zien komen

bron:

[...]
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:05:

Yep, je hebt 't goed begrepen.

Ik zat in dezelfde situatie en heb gewacht tot de KPN-lijn opgeleverd is. Het telefoonnummer heb ik niet meegenomen: als je een telefoon op de livebox aansluit ben je op dat toestel bereikbaar op beide nummers. Zie Verwijderd in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..." en Verwijderd in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."
En hoe zit het nou? Want volgens mij spreken jullie elkaar nu tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer iets, wilde ik een paar poorten wijzigen.
Kom ik met 192.168.1.1 niet bij de livebox.
Weet hier iemand een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Bah wat wordt ik toch ziek van die livebox.
De laatste weken loopt deze elke dag minimaal 2x vast.
K*T ding. Ik vermoed dat dit sinds het "nieuwe" firmware is.

Waar kan ik een firmware van één jaar teug downloaden. (toen de webinterface nog met wanadoo logo's was) dan flash ik deze erin, zet ik autoupdate uit en is het goed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Lijkt me eerder een probleem met je livebox zelf.

Hier is de livebox met de nieuwste firmware wel stabiel:
U bent verbonden gedurende : 493:28 uur
Dit met p2p verkeer en newsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Inderdaad, net mijn livebox gisteren gereset (was het root-wachtwoord vergeten :X), na een uptime van ruim een maand en internetverkeer van 6 pc's, waaronder 1 server (newsgroep/torrents....veeeeel downstream). Met telefonie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nanna schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:18:
En hoe zit het nou? Want volgens mij spreken jullie elkaar nu tegen!
Ik zit in vrijwel dezelfde situatie. Orange neemt in het eerste jaar de huur niet over, omdat je dan nog aan je KPN contract vastzit. Je betaalt dus 10 euro aan KPN, en 30 euro aan Orange. Na dat jaar kun je Orange de huur laten overnemen, maar is de 'actie' voorbij en dan wordt je abonnement gewoon duurder, dus behalve dat je geen aparte rekening van KPN meer krijgt schiet je daar niet veel mee op. Je blijft dan dus ongeacht wat je doet 40 euro totaal betalen.

Als je wel bij KPN blijft hangen heb je overigens een 'gratis' extra telefoonlijn, dus dat eventueel wel handig zijn.
offtopic:
Bijvoorbeeld als je ADSL er uit ligt, dat je op 1 lijn kan inbellen voor je internet, en dan gewoon nog per telefoon bereikbaar bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:04
Lizard schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:05:
Lijkt me eerder een probleem met je livebox zelf.

Hier is de livebox met de nieuwste firmware wel stabiel:

[...]

Dit met p2p verkeer en newsserver.
Was dat bij mij ook maar zo,
Ik heb na maanden een perfect verbinding er nu ook last van.
Internet en telefonie vallen elke keer weg.
Dit gebeurt in tijden met en zonder download verkeer (p2p nieuwsgroepen), maakt niks uit
Mag blij zijn als de webinterface aangeeft dat ik 24 uur online geweest ben.
Ga binnenkort nog ff de bekabeling een keer vervangen , mischien dat het daar nog aan ligt.

Helpdesk een keer gebeld , maar die laten alleen je modem resetten.
Helpt ook niet echt.
Binnenkort na vervanging kabels nog maar eens bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:44:
Vandaag weer iets, wilde ik een paar poorten wijzigen.
Kom ik met 192.168.1.1 niet bij de livebox.
Weet hier iemand een oplossing voor ?
Even hardwarematig de modem restarten (stekker eruit en erin ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de sales helpdesk gebeld en omdat ik nu UPC heb maar wil overstappen kan ik geen Orange nemen i.v.m. de niet bestaande KPN lijn. Toen ik belde kreeg ik te horen van Orange dat ze eind maart de mogelijkheid bieden zonder KPN lijn een Orange abbo te nemen. Ik weet niet of iemand het kan bevestigen maar ik heb dit ongeveer 1 week geleden vernomen van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:32:
Ik heb de sales helpdesk gebeld en omdat ik nu UPC heb maar wil overstappen kan ik geen Orange nemen i.v.m. de niet bestaande KPN lijn. Toen ik belde kreeg ik te horen van Orange dat ze eind maart de mogelijkheid bieden zonder KPN lijn een Orange abbo te nemen. Ik weet niet of iemand het kan bevestigen maar ik heb dit ongeveer 1 week geleden vernomen van hun.
Ze brullen wel vaker met 'het komt eraan', maar dan komt er uiteindelijk niks van terecht. Ik zou er niet vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
wsiev schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:42:
[...]

Was dat bij mij ook maar zo,
Ik heb na maanden een perfect verbinding er nu ook last van.
Internet en telefonie vallen elke keer weg.
Dit gebeurt in tijden met en zonder download verkeer (p2p nieuwsgroepen), maakt niks uit
Mag blij zijn als de webinterface aangeeft dat ik 24 uur online geweest ben.
Exact hetzelfde hier, kon het zelf geschreven hebben.
Heb dik 1 jaar absoluut geen problemen gehad (behalve bij veel p2p verkeer zoals bittorrent)
Maar momenteel is het een ramp.
Heb gisteren een harde reset uitgevoerd, kijken of dit een verbetering opleverd. Verder heb ik een siemens voip toestel van dhcp afgezet, want ongeveer op hetzelfde moment dat de firmware is geupdate en we dit toestel hebben zijn de problemen begonnen.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:32:
Ik heb daarnet orange aan de lijn gehad en medio april heb je dus echt geen kpn meer nodig, ook heeft een vriendin gebeld naar orange en die kreeg hetzelfde te horen.
Dus ik denk toch dat het wel waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliffix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05-2023
jjbstolk schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:47:
[...]

Nou hier toch echt niet!
Kan geen mail versturen naar mij server ookal staat alles goed!
... en poort 25 staat open onder 'Firewall' in jouw Livebox configuratie scherm (http://192.168.1.1)?

(Werkt prima bij mij ... .)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Sinds september Orange Family. Op een defect geleverde Livebox na nooit problemen gehad met stabiliteit of snelheid. Gister werd ik ineens gebeld door Orange waarom mijn telefonie nog steeds niet geactiveerd was. Bleek door die "nieuwe" (nou ja, inmiddels al paar maanden oud dus) Livebox te komen, ze moesten mac adres ervan nog weten. En waarempel paar uur later brandde ons telefonie-lampje voor het eerst. (Studentenhuis kent geen telefonie, we hebben zelfs geen telefoon om het te testen ;) ). Hoe dan ook, ik was blij met alle stabiliteit enz. Betaal 9,65 KPN en 19,94 aan Orange i.p.v. 24,95 aan Orange zoals het eigenlijk hoort.

Hoe dan ook, toen merkte ik nog niet, maar sinds een paar uur traint onze Livebox in met 2250/128 kbit/kbit ipv de gebruikelijke 18***/1020 kbit/kbit. Meerdere malen gereset en reboots. Blijft strak tussen de 2150 en 2250 kbit downstream intrainen.

Nu is het natuurlijk grote kans dat het te maken heeft met die telefonie activering. Maar wellicht hebben anderen een ander idee? Ik vermoed ook dat het te maken kan hebben met ons dataverbruik. Dat ze daarom wellicht gecapped hebben. Iemand daar ervaring mee? Ik verwacht dan eigenlijk eerst een abuse mailtje in onze hoofdmailbox. Tevens werd er de laatste tijd niet zo heel veel gedownload, was vooral eerste maanden. (indicatie: meerdere 100en GB per maand geen probleem)

Heb nog geen zin om gelijk te bellen, ik wacht het wel paar daagjes af. Maar ik dacht wellicht iemand bekend met de (wellicht tijdelijke) snelheids-cap op 2250/128 kbit down/up?

edit: never mind. Paar minuutjes van stroom helpt beter dan via de web interface reset of herstarten of verbinding verbreken ofzo. Hij zit nu zelfs hoger dan ooit, boven de 19k. Dus niks cap, zal wel met omzetting telefonie te maken hebben gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door dinkelover op 01-03-2007 14:26 . Reden: opgelost probleem ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
De wireless USB dongle van Sagem die bij de livebox wordt geleverd als je WIFI wilt hebben, die werkt prima onder WIndows. Maar installeren onder linux is gewoon onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
RHochstenbach schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:28:
De wireless USB dongle van Sagem die bij de livebox wordt geleverd als je WIFI wilt hebben, die werkt prima onder WIndows. Maar installeren onder linux is gewoon onmogelijk.
Sagem XG760A zd1211 079b:004a AL2230
Sagem XG76NA zd1211b * 079b:0062 AL2230

http://zd1211.ath.cx/

[ Voor 14% gewijzigd door kamphuis op 01-03-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanna
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:23:
[...]

Ik heb daarnet orange aan de lijn gehad en medio april heb je dus echt geen kpn meer nodig, ook heeft een vriendin gebeld naar orange en die kreeg hetzelfde te horen.
Dus ik denk toch dat het wel waar is.
Ook ik heb vanmiddag de verkoopafdeling aan de lijn gehad( toch wel handig die terugbelservice) en ook deze medewerker wist mij te vertellen dat er eind maart / begin april een actie is waarbij je geen KPN-lijn meer nodig hebt. Dus dan heb ik nog maar een maandje geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orange capped je bij teveel donwloaden ???
Bij mij moet ik namelijk de laatste tijd de livebox 3x per week resetten omdat ie ineens de snelheid omlaag gezet heeft.
Na resetten is ie weer gewoon 13700 / 1016. (of iets in die richting)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze belden mij op dat ik de kpn lijn door orange kan laten overnemen en dan betaal ik een jaar lang geen 10 euro aan orange/kpn. Dan moest ik er wel een spamfilter bij nemen.
Ik zit echter nog geen jaar bij kpn dus ik denk dat ik nog even moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was het eerste wat ik heb gedaan maar helaas.
SMulTiE schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 07:46:
[...]

Even hardwarematig de modem restarten (stekker eruit en erin ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:44:
Ze belden mij op dat ik de kpn lijn door orange kan laten overnemen en dan betaal ik een jaar lang geen 10 euro aan orange/kpn. Dan moest ik er wel een spamfilter bij nemen.
Ik zit echter nog geen jaar bij kpn dus ik denk dat ik nog even moet wachten.
Dan MOEST je een spamfilter erbij nemen? Dat maak je toch altijd zelf nog uit als het geld kost of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Ik heb de laatste tijd vaak last van telefoon uitval...heel raar, internet werkt nig wel, maar het lampje van de telefoon op de LB is uit...slechts de LB resetten helpt dan..

iemand anders hier ook last van???..gebeurt meerdere keren per week bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:40:
Orange capped je bij teveel donwloaden ???
Bij mij moet ik namelijk de laatste tijd de livebox 3x per week resetten omdat ie ineens de snelheid omlaag gezet heeft.
Na resetten is ie weer gewoon 13700 / 1016. (of iets in die richting)
Nee, dat doet het modem zelf. Die 13700/.. zal wel iets te hoog zijn. Daardoor zal 'ie af en toe iets lager gaan zitten als er teveel errors optreden. Maar hij gaat nooit weer hoger intrainen, dus vandaar dat het alleen maar naar beneden gaat.

Hoeveel snelheidsverschil heb je? En kijk eens na een reset of je ook daadwerkelijk een veel hogere snelheid haalt met downloaden.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat toch gewooop de website???

http://www.orange.nl/adsl/nummerbehoud.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
ForrestX schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:23:
Ik heb de laatste tijd vaak last van telefoon uitval...heel raar, internet werkt nig wel, maar het lampje van de telefoon op de LB is uit...slechts de LB resetten helpt dan..

iemand anders hier ook last van???..gebeurt meerdere keren per week bij mij...
Ik heb bijna hetzelfde. Bij mij knippert het lampje van de telefoon op de LB. Dit is mij nu twee keer overkomen de afgelopen maand. Even de spanning van de LB afhalen helpt bij mij dan. Dit is best irritant omdat de LB bij mij in de meterkast zit. Ik kom er dus pas achter als ik zelf wil bellen. In de tussentijd ben ik dus niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

We hebben thuis een dubbele wandcontactdoos, en alleen de onderste aansluiting wordt gebruikt. Maar in de manual staat dat de blauwe draad linksboven moet zitten, en de rode draad rechtsboven. Bij ons is het andersom: de rode linksboven, de blauwe rechtsboven. Maakt dit ook wat uit voor de aansluiting of zou de installatie zo ook wel kunnen? Of moeten we die persee omwisselen? En werkt het dan nog?

We willen opzich wel ADSL Family, en dan alleen internet. Bellen houden we gewoon normaal. Nu zitten er 2 van die telefoonstekkers achter elkaar in het kastje, maar dan komt de Livebox stekker daar ook nog tussen?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb de laatste paar dagen problemen met downloaden. MIjn snelheiden schommelen heel erg. Het gaat op en neer tussen 1,4 Mbyte en 300 kbyte en dat de hele tijd door . Weet iemand waar dat aan kan liggen ???

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

GGS_206 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:11:
We hebben thuis een dubbele wandcontactdoos, en alleen de onderste aansluiting wordt gebruikt. Maar in de manual staat dat de blauwe draad linksboven moet zitten, en de rode draad rechtsboven. Bij ons is het andersom: de rode linksboven, de blauwe rechtsboven. Maakt dit ook wat uit voor de aansluiting of zou de installatie zo ook wel kunnen? Of moeten we die persee omwisselen? En werkt het dan nog?

We willen opzich wel ADSL Family, en dan alleen internet. Bellen houden we gewoon normaal. Nu zitten er 2 van die telefoonstekkers achter elkaar in het kastje, maar dan komt de Livebox stekker daar ook nog tussen?
rood /blauw maakt niet uit. als die twee maar niet met de andere twee worden verwisseld (mic &speaker vd hoorn door elkaar)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:21:
IK heb de laatste paar dagen problemen met downloaden. MIjn snelheiden schommelen heel erg. Het gaat op en neer tussen 1,4 Mbyte en 300 kbyte en dat de hele tijd door . Weet iemand waar dat aan kan liggen ???

BVD
had ik eerst ook, bij mij lag het aan kaspersky internet suite, die controleerde al het netwerk verkeer ... dus check je norton/mcafee ofzo

[ Voor 21% gewijzigd door Silverline op 02-03-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het alleen omdat het ineens gebeurde. Totr vrijdag ging alles normaal constante snelheid van rond de 1,4 mbyte en nu steeds op en neer. Verder niks verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Mijn orange is vandaag opgeleverd, ik zie een intrainsnelheid van 18680/1016 bij het kopje adsl lijn. Echter wanneer ik klik op verbinding maken dan geeft het modem aan:

"Uw Livebox maakt verbinding met het Internet.
Een ogenblik geduld...
Status ADSL-lijn : Geen kabel "

Vreemd, want er zit wel een kabel in, en er is ook linesync.
Overigens krijgt ik met een speedtouch 546 modem ook dsl signaal, alleen nog geen IP adres.

Is dit normaal op de eerste dag van oplevering? Moet ik nog wachten tot het account geactiveerd is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Heb gisteren een harde reset uitgevoerd, kijken of dit een verbetering opleverd. Verder heb ik een siemens voip toestel van dhcp afgezet, want ongeveer op hetzelfde moment dat de firmware is geupdate en we dit toestel hebben zijn de problemen begonnen.
Om het verhaal even af te maken...
De livebox is sindsdien weer een paar keer vastgelopen, vandaag is mijn verbinding al de hele dag eruit. Ben helaas op het werk en kan er dus niks aan doen.

Gaan we van het weekend nog maar proberen om ipv de 2e ethernet poort van de livebox het voip toestel in een switch te pluggen.

[ Voor 14% gewijzigd door KBDE op 02-03-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Mr4000 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:49:
Mijn orange is vandaag opgeleverd, ik zie een intrainsnelheid van 18680/1016 bij het kopje adsl lijn. Echter wanneer ik klik op verbinding maken dan geeft het modem aan:

"Uw Livebox maakt verbinding met het Internet.
Een ogenblik geduld...
Status ADSL-lijn : Geen kabel "

Vreemd, want er zit wel een kabel in, en er is ook linesync.
Overigens krijgt ik met een speedtouch 546 modem ook dsl signaal, alleen nog geen IP adres.

Is dit normaal op de eerste dag van oplevering? Moet ik nog wachten tot het account geactiveerd is ofzo?
welke router heb je als eerst aangesloten ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Het lukt mij niet om via een telnet-sessie ervoor te zorgen dat mijn pc op basis van het MAC-adres altijd hetzelfde IP (192.168.1.2) krijgt. Ik heb precies gedaan wat in de OP staat, maar steeds krijgt mijn pc een IP-adres uit de DHCP-server range en niet het IP-adres wat ik graag zou willen.

DHCP-server: 192.168.1.1

Heeft dit nou iets te maken met Windows Vista of doe ik toch iets verkeerds? Ligt niet aan Vista want Windows 2003 Enterprise doet ie t ook niet op.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
Windows IP-configuratie

Hostnaam  . . . . . . . . . . . . : M-Ultimate
   Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
   Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
   IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
   WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : 3Com 3C940 Gigabit LOM Ethernet Adapter
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0E-A6-71-B5-A4
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
   Autom. configuratie ingeschakeld  : ja
   Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::8cea:e3f3:a9b:988d%8(voorkeur)
   IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.11(voorkeur)
   Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 2 maart 2007 18:17:55
   Lease verlopen. . . . . . . . . . : vrijdag 9 maart 2007 18:17:55
   Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 167775910
   DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
                                       0.0.0.0
   NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 6:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.{D4A5FFA5-B544-488D-85E6-DD2DD96AB
245}
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
   Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::5efe:192.168.1.11%10(voorkeur)
   Standaardgateway. . . . . . . . . :
   DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
                                       0.0.0.0
   NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 7:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

[ Voor 72% gewijzigd door Techno Overlord op 02-03-2007 20:41 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brama schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:42:
[...]

Hoeveel snelheidsverschil heb je? En kijk eens na een reset of je ook daadwerkelijk een veel hogere snelheid haalt met downloaden.
Nou dan zie ik ineens dat ik maar 45kb upload terwijl het een gewilde file is die dus sowieso max (100kb/s) zou moeten zijn. Dan check ik dus mn info/adsl en dan staat ie krankzinnig laag op nog maar 1200 ipv 13700 down en upload ook op 50% of zo.
Dan restart ik de livebox via de pc en dan is het allemaal weer dikke prima. Hij kan dan weken goed gaan maar ook 2 dagen.
Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb sinds vanmiddag Orange ADSL Family en ik ben dus tot de conclusie gekomen dat Orange niet bepaald een ISP is voor een tweaker.

De mogelijkheid om een vast IP aan een MAC-adres toe te kennen ontbreekt. De oplossing door middel van de telnet-sessie werkt bij mij niet. Schijnbaar heb ik een te nieuwe firmware-versie. Ik vind het belachelijk. Ik ga toch niet al mijn machines een statisch IP geven omdat ik ze geen vast IP kan geven en toch gebruik kan blijven maken van een DHCP-server. Ik zit heel vaak pc's en andere dingen op mijn netwerk aan te sluiten en er weer af te halen. Ik heb ECHT geen zin om bij elk apparaat steeds een statisch IP op te geven.

Zwaar irritant vind ik dit. Mijn vorige modem, de Copperjet 816, was een tweaker-modem bij uitstek

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Ik word sch**tziek van de livebox op dit moment..sinds de laatste firmware 5minuten verbinding 10tot15 niet. Helpdesk gebeld gevraagd of het aan de laatste software kan liggen "nee, hoor dat kan niet"

1momentje (in de wacht)...weer 4minuten gestolen. Gaan ze een technisch onderzoek doen op de lijn. Voorheen 5jaar demon gehad nooit offline geweest..klinkklare bullshit.

Nou ja, kijk het nog een tijdje aan word het niks schop in orange einde van het jaar eruit.

:( :(

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
CaptainM schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:37:

Zwaar irritant vind ik dit. Mijn vorige modem, de Copperjet 816, was een tweaker-modem bij uitstek
hang je die 816 er toch weer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
kamphuis schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:49:
[...]

welke router heb je als eerst aangesloten ???
Erhm, de ST546 modem.
Heb de livebox daarna geprobeerd en er nu aan hangen.

Update: Met de ST546 kom ik nu wel online, het zij met een schamele 16500kbit download.
Iemand enig idee waarom de livebox dan niet werkt?

[ Voor 22% gewijzigd door Mr4000 op 02-03-2007 22:52 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.