Sinds september Orange Family. Op een defect geleverde Livebox na nooit problemen gehad met stabiliteit of snelheid. Gister werd ik ineens gebeld door Orange waarom mijn telefonie nog steeds niet geactiveerd was. Bleek door die "nieuwe" (nou ja, inmiddels al paar maanden oud dus) Livebox te komen, ze moesten mac adres ervan nog weten. En waarempel paar uur later brandde ons telefonie-lampje voor het eerst. (Studentenhuis kent geen telefonie, we hebben zelfs geen telefoon om het te testen

). Hoe dan ook, ik was blij met alle stabiliteit enz. Betaal 9,65 KPN en 19,94 aan Orange i.p.v. 24,95 aan Orange zoals het eigenlijk hoort.
Hoe dan ook, toen merkte ik nog niet, maar sinds een paar uur traint onze Livebox in met 2250/128 kbit/kbit ipv de gebruikelijke 18***/1020 kbit/kbit. Meerdere malen gereset en reboots. Blijft strak tussen de 2150 en 2250 kbit downstream intrainen.
Nu is het natuurlijk grote kans dat het te maken heeft met die telefonie activering. Maar wellicht hebben anderen een ander idee? Ik vermoed ook dat het te maken kan hebben met ons dataverbruik. Dat ze daarom wellicht gecapped hebben. Iemand daar ervaring mee? Ik verwacht dan eigenlijk eerst een abuse mailtje in onze hoofdmailbox. Tevens werd er de laatste tijd niet zo heel veel gedownload, was vooral eerste maanden. (indicatie: meerdere 100en GB per maand geen probleem)
Heb nog geen zin om gelijk te bellen, ik wacht het wel paar daagjes af. Maar ik dacht wellicht iemand bekend met de (wellicht tijdelijke) snelheids-cap op 2250/128 kbit down/up?
edit: never mind. Paar minuutjes van stroom helpt beter dan via de web interface reset of herstarten of verbinding verbreken ofzo. Hij zit nu zelfs hoger dan ooit, boven de 19k. Dus niks cap, zal wel met omzetting telefonie te maken hebben gehad.
[
Voor 9% gewijzigd door
dinkelover op 01-03-2007 14:26
. Reden: opgelost probleem ]