[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.463 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mr4000 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:34:
[...]

Erhm, de ST546 modem.
Heb de livebox daarna geprobeerd en er nu aan hangen.

Update: Met de ST546 kom ik nu wel online, het zij met een schamele 16500kbit download.
Iemand enig idee waarom de livebox dan niet werkt?
Het duurt tegenwoordig 24 uur of iets dergelijks voordat je een nieuwe lease krijgt.
Als ze je lijn opleveren zou je LB direct moeten werken, maar omdat je de ST erop heb aangesloten gaat het mis.
Sluit je LB weer aan, wacht 24 uur en voila je hebt weer internet via de LB.

[ Voor 3% gewijzigd door kamphuis op 03-03-2007 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:12
kamphuis schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 01:17:
[...]
Het duurt tegenwoordig 24 uur of iets dergelijks voordat je een nieuwe lease krijgt.
Als ze je lijn opleveren zou je LB direct moeten werken, maar omdat je de ST erop heb aangesloten gaat het mis.
Hiervoor poste iemand al dat het veel meer dan 24 uur duurde. Anderen hebben dagen gewacht en geen nieuwe lease gekregen. Het beste is de helpdesk even te bellen om de lease op de mac vrij te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:08

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

kamphuis schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:48:
[...]

hang je die 816 er toch weer aan
Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen. Ik weet dat de Copperjet 816 upgradable is naar ADSL2 door de firmware-versie te vernieuwen naar de laatste versie. Maar ik ben bang dat ik dan snelheidsverlies krijg, omdat ik meer mensen in dit topic heb horen praten over het feit dat de Livebox hoger in traind dan andere modems.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:47
Hey,

Er staat op de site van Orange dat ADSL "Binnenkort" beschikbaar komt op mijn postcode. Heeft iemand enig idee wanneer "binnenkort" zal zijn? De helpdesk had het over maandag (vier maart 2007 :P)

Thanks!
Zsub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Zsub schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:16:
iemand enig idee wanneer "binnenkort" zal zijn?
Dat zal nogal afhangen van waar je woont, lijkt me. Niet overal zal maandag ineens Orange ADSL beschikbaar zijn. De helpdesk zou het moeten weten, maar of die medewerker maar wat roept of betrouwbaar is moet je denk ik zelf beoordelen. Volgens mij wordt er vaak vanalles geroepen over 'binnenkort' (ook bij andere bedrijven) om de klant aan het lijntje te houden... Kan zijn dat maandag de 'database' voor de postcode check weer bijgewerkt wordt of zo en dat dat in principe niets met jouw regio te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:47
kk Thanks :)

Omdat ik ook ergens las dat Orange in principe begin 2007 over heel NL uit wilde rollen was ik even nieuwsgierig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193875

Ok nu staat ie weer op 8658down / 524up. Lekker dan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

Upstream 456 Kb
DownStream 9048 Kb

dit is echt gaar gewoon, 3maanden geleden zat ik tegen de 20000Kbit aan..

wtf,wtf,wtf?

-edit: heb het modem/router opnieuw laten trimmen nadat ik de kabels uit de binders heb gehaald (die heb ik er gister op gezet, en nu:

Upstream 1016 Kb
DownStream 17548 Kb

Ik wist niet dat een telefoonsnoer zo gevoelig is voor signalen van buiten af.., ik zat op 19000+
.. tis echter zo dat ik niet meer dan een keer of 4 / 5 boven de 1.5MB/sec uit ben gekomen dus ik neem genoegen hier mee :)

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 185882 op 03-03-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Ik ben van plan om van @home (8mbit kabel) over te stappen naar Orange family.
Als ik het goed zie op de site dan zie ik staan:

Internet tot 20mbit + telefonie voor 25 euro per maand(1ste jaar, daarna 35 euro per maand).

Dus heb ik geen KPN lijn meer nodig?(Ik zit met telefoon atm ook bij @home zelf)

En zijn de mensen die dit pakket hebben tevreden?
Ik zelf haal met de 8mbit verbinding met nieuwsgroepen de volle snelheid ala 950 - 1000kb/s. Kan ik zoiets ook verwachten van orange, of gaat dat lager zitten(omdat het ADSL is?)?(of hoger :9~ _)

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
barzi schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:49:
Ik ben van plan om van @home (8mbit kabel) over te stappen naar Orange family.
Als ik het goed zie op de site dan zie ik staan:

Internet tot 20mbit + telefonie voor 25 euro per maand(1ste jaar, daarna 35 euro per maand).

Dus heb ik geen KPN lijn meer nodig?(Ik zit met telefoon atm ook bij @home zelf)

En zijn de mensen die dit pakket hebben tevreden?
Ik zelf haal met de 8mbit verbinding met nieuwsgroepen de volle snelheid ala 950 - 1000kb/s. Kan ik zoiets ook verwachten van orange, of gaat dat lager zitten(omdat het ADSL is?)?(of hoger :9~ _)

_/-\o_
Ze gaan de je-moet-kpn-hebben regel afschaffen ja. Maar de kosten worden gewoon rechtstreeks doorberekend. Dus reken er maar alvast een goeie 10 euro bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Mirage010 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:35:
Ok. interessant om te lezen hoeveel mensen problemen hebben met Orange/Wanadoo. Laat ik dan
ook maar eens mijn onvrede spuien:

Ik heb een ADSL Family pakket met bellen via Orange. 3 Weken geleden kwamen we erachter dat
bellen met de 'gewone KPN-lijn via KPN' niet meer werkte. Dit hebben we aangegeven bij KPN
die inderdaad merkte dat dat niet werkte en die zouden het even fixen. Die hebben dat
gefixed met de mededeling 'We hebben wel jullie Orange internetverbinding er even afgehaald,
want dat was nodig om het te fixen en wij zijn verplicht een goedwerkende telefoonlijn aan
te leveren. Bel Orange om de verbinding weer aan te zetten.'
sindsdien heb ik elke 3 dagen gebeld en alle instellingen steeds weer aangepast zoals zij
het willen. Kortere kabeltjes vanuit de meterkast en lange UTP kabels. USB geprobeerd.
nieuwe Livebox gekregen die het al helemaal niet deed. Harde reboots van de livebox etc.
Niets werkte. Ze sturen mijn 'case' steeds weer terug naar hun technische dienst die het na

5 dagen weer terugstuurd naar de helpdeskmedewerker met de mededeling dat de instellingen
niet kloppen, die ik dan weer doorloop met de helpdeskmedewerker, die me inmiddels allemaal
bij mijn voornaam kennen.

Het probleem is dat het @-lampje blijft knipperen. Ca. 3x per seconde. Ik kan wel vanuit
mijn pc de livebox in en krijg ook dat mijn LAN-verbinging gewoon werkt. In de Livebox krijg
ik de mededeling van Internet en bellen zijn 'uigeschakeld'. Daar is wel een optie
'aanpassen' maar als ik dat aanklik krijg ik de mededeling 'check of uw livebox is
aangesloten op de ADSL-lijn'. (en dat is-ie).
Ik heb er geen splitters tussen zitten oid. Het ISRA-punt heeft 2 uitgangen. Line 1 en Line
2. Alleen Line 1 schijnt in gebruik te zijn. Ik kan inmiddels wel gewoon via Line 1 en via
de Livebox (uit ISRA - naar Livebox in - Livebox uit - naar telefoon) bellen over de 'oude'
KPN lijn. Uit de ISRA loopt nu de telefoonkabel gelijk de Livebox in. Orange zegt wel dat uit meting op de lijn blijkt dat dat gewoon goed is.

Ik heb echt geen idee meer wat ik nu nog kan doen. Bestaan er monteurs van Orange die je hiervoor langs kan laten komen? Hoe kan zoiets nu opgelost worden? Ik wordt er nogal moedeloos van. :-( :-(
Hier is het nog steeds niet opgelost. Inmiddels bleek het MAC-adres verkeerd te zijn. Dat werd aangepast, maar nog niets. Toen opeens bleek 'er geen signaal op de lijn te zitten', terwijl dat tijdens de andere problemen wel steeds het geval was.

Toen heb ik een hele boze brief gestuurd en zijn ze er wel binnen een dag mee aan de slag gegaan, naar hun zeggen in samenwerking met KPN. Dit is inmiddels 1 week geleden. Eergisteren een schriftelijke reactie gehad met de mededeling dat ze ermee aan de slag zijn, en dat het waarschijnlijk weer TWEE weken gaat duren. Dan zou dan inmiddels 7 weken zonder internet zijn.

Ik heb geprobeerd om via de KPN-lijn gewoon in te bellen. Aangezien ik wel gewoon via een inbelaccount in zou moeten kunnen inbellen volgens hun (stond ook in de schriftelijke reactie die ik eergisteren kreeg).

Ik heb 2 oude USB-modems opgezocht en proberen in te bellen via het telefoonnummer wat in mijn bevestigingsbrief (1 jaar oud, Wanadoo nog) stond. Het vreemde is dat mijn pc de melding gaf dat er geen kiestoon was. Telefoondraadje uit de USBmodem gehaald en direct in mijn telefoon gestopt en ik had wel een kiestoon. 8)7 8)7

Wat doe ik hier fout? Al kan ik maar af en toe even een mailtje versturen ofzo. Dat zou al heel wat schelen. Waarom geeft mijn pc aan 'geen kiestoon', terwijl mijn telefoon wel een kiestoon vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 20:29
Lekkere Loempia schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:19:
[...]

Ze gaan de je-moet-kpn-hebben regel afschaffen ja. Maar de kosten worden gewoon rechtstreeks doorberekend. Dus reken er maar alvast een goeie 10 euro bij.
Dus eigenlijk moet je het wel gewoon betalen?
Op de site staat namelijk al de tarieven etc. en dan staat er dus dat telefoon bij de pakket van (25, daarna 35 euro) inzit. Klopt dat dan niet? Of weet jij het niet helemaal zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211222

Ik heb sinds een week orange adsl family + telefonie. Werkt goed, alleen ik wil mijn wireless router (linksys WRT54G v2.2) aansluiten zodat ik op de vaste computer internet heb en op mijn laptop draadloos internet heb. Als ik de router achter mijn livebox zet en dan vervolgens de verbinding via mijn wireless router naar mijn vaste computer laat gaan met een gewone netwerkkabel heb ik en geen verbinding meer op mijn vaste computer en geen draadloze verbinding op mijn laptop en als ik de wireless ertussen uit haal doet de internet verbinding op de computer het weer wel. Weet iemand hoe dit kan, of heeft iemand een beschrijving van hoe ik dit moet doen (zijn er bepaalde dingen die ik anders moet instellen ofzo?)
De vraag is vast al vaker gesteld maar kon um niet vinden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-06 19:54
CaptainM schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:37:
Ik heb sinds vanmiddag Orange ADSL Family en ik ben dus tot de conclusie gekomen dat Orange niet bepaald een ISP is voor een tweaker.

De mogelijkheid om een vast IP aan een MAC-adres toe te kennen ontbreekt. De oplossing door middel van de telnet-sessie werkt bij mij niet. Schijnbaar heb ik een te nieuwe firmware-versie. Ik vind het belachelijk. Ik ga toch niet al mijn machines een statisch IP geven omdat ik ze geen vast IP kan geven en toch gebruik kan blijven maken van een DHCP-server. Ik zit heel vaak pc's en andere dingen op mijn netwerk aan te sluiten en er weer af te halen. Ik heb ECHT geen zin om bij elk apparaat steeds een statisch IP op te geven.

Zwaar irritant vind ik dit. Mijn vorige modem, de Copperjet 816, was een tweaker-modem bij uitstek
Het is inderdaad irritant. Wat ik heb gedaan: Ik heb mijn webserver een vast ip-adres gegeven en de overige computers in het netwerk gaan gewoon via de dhcp van de livebox. Die combinatie werkt goed en ik vind dat wel een werkbare oplossing eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 19:08

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

nineball schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:37:
[...]

Het is inderdaad irritant. Wat ik heb gedaan: Ik heb mijn webserver een vast ip-adres gegeven en de overige computers in het netwerk gaan gewoon via de dhcp van de livebox. Die combinatie werkt goed en ik vind dat wel een werkbare oplossing eigenlijk.
Jou webserver heb je dus een statisch IP gegeven binnen de DHCP-serverrange, of er buiten?

Hopelijk komt er heel snel een oplossing of workaround voor dit probleem.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 211222 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:18:
Ik heb sinds een week orange adsl family + telefonie. Werkt goed, alleen ik wil mijn wireless router (linksys WRT54G v2.2) aansluiten zodat ik op de vaste computer internet heb en op mijn laptop draadloos internet heb. Als ik de router achter mijn livebox zet en dan vervolgens de verbinding via mijn wireless router naar mijn vaste computer laat gaan met een gewone netwerkkabel heb ik en geen verbinding meer op mijn vaste computer en geen draadloze verbinding op mijn laptop en als ik de wireless ertussen uit haal doet de internet verbinding op de computer het weer wel. Weet iemand hoe dit kan, of heeft iemand een beschrijving van hoe ik dit moet doen (zijn er bepaalde dingen die ik anders moet instellen ofzo?)
De vraag is vast al vaker gesteld maar kon um niet vinden,
Linksys heeft standaard de DHCP server op 192.168.1.1 staan...en de Livebox ook. Hierdoor zal de DHCP uiteindelijk niks doen, omdat deze met elkaar botsen. Zet de range van de Linksys maar op 192.168.2.1 (of draai in AP mode). Dan moet je wel verbinding kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het iemand al gelukt om WOL/ Magic Packets via het internet over de LB te sturen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:02
Anoniem: 185882 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:36:
Is het iemand al gelukt om WOL/ Magic Packets via het internet over de LB te sturen? :/
Ehm, eens kijken...

Dit zou moeten werken:

telnet naar de livebox.
login met root/1234.

tik dan het volgende in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ipqos
nataction add rdport 192.168.1.255 -tp 7 7
nataction list
<kijk vervolgens welk id je hebt.>
policy set mer0 mer0 0 allow dport 7 7 proto udp nat <id die je hebt opgezocht>
..
save
exit

Dan zou je klaar moeten zijn.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117064

CaptainM schreef op maandag 05 maart 2007 @ 04:07:
[...]

Jou webserver heb je dus een statisch IP gegeven binnen de DHCP-serverrange, of er buiten?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar i.v.m. mijn SBS server en netwerkprinter. Weet iemand trouwens of je op het nummer wat je krijgt van Orange ook faxen kunt ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 08:34

mjl

Ugh

Anoniem: 117064 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:27:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar i.v.m. mijn SBS server en netwerkprinter. Weet iemand trouwens of je op het nummer wat je krijgt van Orange ook faxen kunt ontvangen?
Een vast ip adres kun je gewoon geven in je Windows (TCP-IP properties), zolang het maar binnen dezelfde subnet is (192.168.1.x) en x buiten de DHCP range zit en niet het ip van de LB is.

Verder de LB IP als gateway invullen en de DNS-en overnemen uit de livebox (ergens in het geavanceerd menu/internet settings o.a. 194.x.5.5 ofzoiets).
CaptainM schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:37:
Ik heb sinds vanmiddag Orange ADSL Family en ik ben dus tot de conclusie gekomen dat Orange niet bepaald een ISP is voor een tweaker.

De mogelijkheid om een vast IP aan een MAC-adres toe te kennen ontbreekt. De oplossing door middel van de telnet-sessie werkt bij mij niet. Schijnbaar heb ik een te nieuwe firmware-versie. Ik vind het belachelijk. Ik ga toch niet al mijn machines een statisch IP geven omdat ik ze geen vast IP kan geven en toch gebruik kan blijven maken van een DHCP-server. Ik zit heel vaak pc's en andere dingen op mijn netwerk aan te sluiten en er weer af te halen. Ik heb ECHT geen zin om bij elk apparaat steeds een statisch IP op te geven.

Zwaar irritant vind ik dit. Mijn vorige modem, de Copperjet 816, was een tweaker-modem bij uitstek
Als je andere pc's aansluit is het dan echt nodig dat die een vast ip krijgen? Want de DHCP blijft gewoon werken zolang je de vaste ip's maar buiten de DHCP range kiest en de DHCP van de livebox aanstaat. Dus zolang de "andere pc's" geen vast ip behoeven zie ik je probleem niet zo. Voor je server is het een eenmalige actie en de "andere PC's" krijgen gewoon een ip uit de DHCP range.

Port forwards in de Livebox kun je ook aanmaken buiten de DHCP range (dus het ip van je server bijv), iets wat zowiezo handiger is anders weet je nooit welke PC je nou naar ffwd.

Een andere oplossing is een router nemen die het wel ondersteund, en deze met een vast ip op de WAN als DMZ in te stellen of een ander modem. Je bent gelukkig niet verplicht om de LB als router of modem te gebruiken (zoals bij tele2 het bijv. wel verplicht is het meegeleverde, uiterste beperkte, modem te gebruiken).

Als je een ISP zoekt om bij te kunnen tweaken is Orange dus best een redelijke optie. Het is goedkoop en je kunt zelf bepalen welke hardware je gebruikt etc. . Bij andere goedkope providers zit je dus al snel met zulke tele2 praktijken waarbij je zelf helemaal niks meer kunt aanpassen.

[ Voor 64% gewijzigd door mjl op 05-03-2007 17:14 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
kamphuis schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 01:17:
[...]

Ah, okay, dat zou natuurlijk kunnen. In dat geval blijf ik voorlopig de st546 gebruiken, want ik doe toch niet aan voip. Plus de st546 is makkelijk te koppelen aan een (tweede) wireless router voor evt laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Mr4000 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:40:
[...]

Ah, okay, dat zou natuurlijk kunnen. In dat geval blijf ik voorlopig de st546 gebruiken, want ik doe toch niet aan voip. Plus de st546 is makkelijk te koppelen aan een (tweede) wireless router voor evt laptops.
Je kan ook de helpdesk bellen, om de leasetijd wat te laten verkorten. Dan kan je binnen een paar uur ook al weer up zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Laatst online: 01-06 19:54
CaptainM schreef op maandag 05 maart 2007 @ 04:07:
[...]

Het vaste adres zit in de dhcp-range maar ik heb daar gen problemen mee. De livebox probeert dat nummer niet nog eens uit te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik heb net mijn Orange (Wanadoo) ADSL GO abbo laten oversluiten naar een orange adsl family abbo zonder telefonie, en dit was volgens de meneer geregeld en zou 1 april al moeten werken (Dan loopt mijn huidige contract af). nu keek ik nog ff op de orange site en deed ik de postcode check, en verrek :/ :
Het Orange ADSL Family abonnement is binnenkort beschikbaar op jouw adres.
ook op de site kan ik het family abbo gewoon bestellen..
ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 20:42
Ik heb sinds twee weken wanneer ik iemand probeer te bellen dat de telefoon overgaat, opgenomen wordt, en er vervolgens geen geluid of ruis is. Van de andere kant hebben ze laten weten dat er soms heeeeeeeeel ver weg (zacht dus) stemgeluid te horen is. Soms gaat het bellen wel gewoon goed, en gebeld worden gaat altijd goed. Abo is Orange (Wanadoo) Family+Telefonie met Wanadoo livebox. Voorheen (al meer dan een jaar) geen probleem gehad.

Is dit nu een bekend probleem? Ik heb nog geen handelingen verricht om het te kunnen verhelpen, maar ik verdenk Orange omdat het zich sinds kort 'zomaar' voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Omdat ik binnenkort ga verhuizen, wil ik een goede internet verbinding.
Het enige dat ik wil is een tv aansluiting + internet (20 mbit).

Kost het me dan ook nog 9.95 per maand bovenop het Orange abonament voor de lijnhuur bij kpn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ja die moet je ook nog betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 20:04

Speedmaster

Make my day...

TweakV schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:41:
Ik heb sinds twee weken wanneer ik iemand probeer te bellen dat de telefoon overgaat, opgenomen wordt, en er vervolgens geen geluid of ruis is. Van de andere kant hebben ze laten weten dat er soms heeeeeeeeel ver weg (zacht dus) stemgeluid te horen is. Soms gaat het bellen wel gewoon goed, en gebeld worden gaat altijd goed. Abo is Orange (Wanadoo) Family+Telefonie met Wanadoo livebox. Voorheen (al meer dan een jaar) geen probleem gehad.

Is dit nu een bekend probleem? Ik heb nog geen handelingen verricht om het te kunnen verhelpen, maar ik verdenk Orange omdat het zich sinds kort 'zomaar' voordoet.
Zet je Livebox effe zonder stroom en laat hem daarna weer opstarten, klein kansje dat je probleem dan verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goozer
  • Niet online
Op 29 januari 2007 heb ik Orange family adsl besteld (en op 16 februari is dit ook opgeleverd). Nu bekijk ik de eeste factuur eens en daar staat 62,98 euro (74,95 incl btw) aansluitkosten op. Ik ben er echter (nagenoeg) van overtuigd dat een deel van de actie was dat je geen aansluitkosten hoefde te betalen. Is er toevallig iemand die ook in januari orange heeft besteld en met zekerheid kan zeggen of de aansluitkosten wel of geen onderdeel van de actie waren of dat alleen de overstapkosten waren inbegrepen (ik begin altijd te twijfelen aan mijn geheugen met dit soort dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Goozer schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:00:
Op 29 januari 2007 heb ik Orange family adsl besteld (en op 16 februari is dit ook opgeleverd). Nu bekijk ik de eeste factuur eens en daar staat 62,98 euro (74,95 incl btw) aansluitkosten op. Ik ben er echter (nagenoeg) van overtuigd dat een deel van de actie was dat je geen aansluitkosten hoefde te betalen. Is er toevallig iemand die ook in januari orange heeft besteld en met zekerheid kan zeggen of de aansluitkosten wel of geen onderdeel van de actie waren of dat alleen de overstapkosten waren inbegrepen (ik begin altijd te twijfelen aan mijn geheugen met dit soort dingen).
Je kan ze gewoon even bellen of mailen. Ze hebben alle acties geregistreerd staan per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
BladePHQ schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:27:
Omdat ik binnenkort ga verhuizen, wil ik een goede internet verbinding.
Het enige dat ik wil is een tv aansluiting + internet (20 mbit).

Kost het me dan ook nog 9.95 per maand bovenop het Orange abonament voor de lijnhuur bij kpn ?
Ik ben overgestapt van orange adsl go naar family zonder telefonie. betaal nu 19,99 p maand aan kpn en 7 euro aan orange. toen ik gister vroeg het abbo over te sluiten naar family heb ik ook even nagevraagd hoe de factuur er dan uit komt te zien. die meneer aan de telefoon vertelde mij dat ik voortaan niets meer aan kpn betaalde, alleen nog 23,95 p maand aan orange :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
*knip*

brr ik beantwoord eigenlijk altijd dezelfde vragen over facturen, terwijl ze overal in het topic al meerdere malen zijn beantwoord.

[ Voor 113% gewijzigd door kamphuis op 07-03-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 20:39

Chief_B

struul schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:17:
[...]

Ik ben overgestapt van orange adsl go naar family zonder telefonie. betaal nu 19,99 p maand aan kpn en 7 euro aan orange. toen ik gister vroeg het abbo over te sluiten naar family heb ik ook even nagevraagd hoe de factuur er dan uit komt te zien. die meneer aan de telefoon vertelde mij dat ik voortaan niets meer aan kpn betaalde, alleen nog 23,95 p maand aan orange :)
Voor zover ik het begrijp betalen hun voor het eerste jaar deze 9.95 aan KPN want na een jaar moet je dit wel betalen en kom je dus op 34.90 per maand

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05 22:44

yassine

Nothing to it but to do it!

Aha, eindelijk me modem en me internet verbinding. ( 22 feb. aangevraagd dus vrij snel! ) Heb Orange ADSL family 20 MB met telefonie totaal. officeel heb ik pas 12 mrt internet maar kan nu al surfen >:)

Ook hele mooie download snleheid hoor maar liefst 1.8 MB tot 3.3 zelfs :) :)

Dit zijn de modem waardes:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18040 Kb
Afname Dichtbij : 18.0 (dB)
Ver weg : 5.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 279
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 20
ES-teller van 1 dag 0

Goed he? :)

[ Voor 4% gewijzigd door yassine op 07-03-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

yassine schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:35:
Aha, eindelijk me modem en me internet verbinding. ( 22 feb. aangevraagd dus vrij snel! ) Heb Orange ADSL family 20 MB met telefonie totaal. officeel heb ik pas 12 mrt internet maar kan nu al surfen >:)

Ook hele mooie download snleheid hoor maar liefst 1.8 MB tot 3.3 zelfs :) :)

Dit zijn de modem waardes:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18040 Kb
Afname Dichtbij : 18.0 (dB)
Ver weg : 5.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
HEC-teller 279
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 20
ES-teller van 1 dag 0

Goed he? :)
Vind je 8) :

Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 20.479
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 14,61 / 216,16
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 3,0 / 6,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 11,0 / 9,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 50 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 18
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Laatst online: 22-04 21:36
Tuut-Tuut schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:17:
[...]

Vind je 8) :

Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 20.479
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 14,61 / 216,16
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 3,0 / 6,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 11,0 / 9,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 50 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 18
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Welke modem gebruik je?

Ga straks maar eens bellen om te vragen wanneer het bij mij beschikbaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik heb het reeds ook aangevraagd. Ben benieuwd wanneer ik het spul binnen heb. Heb er nu al zin in :9

Hopelijk verloopt de afhandeling met Chello goed, daar veel negatieve dingen over gehoord.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
Chief_B schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:25:
[...]

Voor zover ik het begrijp betalen hun voor het eerste jaar deze 9.95 aan KPN want na een jaar moet je dit wel betalen en kom je dus op 34.90 per maand
33,90 dus? :>
naja dat zien we dan wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoelang duurt het normaal gesproken als je per email een vraag hebt gestuurd aan orange? ik wacht al 5 dagen en nog steeds geen antwoord.
Het was een simpele vraag, of orange mijn XS4ALL abbo opzegt voor mij of iig contact op neemt met XS4ALL zodat ik van XS4ALL een opzegbrief thuis krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Binnen een week meestal, de beller is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Niet online
Heineken schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:41:
Binnen een week meestal, de beller is sneller.
en betaald een aso bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209138

Hallo,

Volgens de statistieken zou de ADSL2 snelheid op zo'n 1300 meter van de centrale op zo'n 15 Mb/s uit moeten komen. Volgens BBned is 1300 meter zo'n beetje de afstand tot de centrale. Als ik echter de postcodecheck op orange.nl uitvoer dan voorspelt deze ongeveer 4 Mb/s per seconde. :'( Is dat een reeele opgaaf want voor 4 stap ik niet over!!!

Groet,

Jurgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 17:21
Anoniem: 209138 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:27:
Hallo,

Volgens de statistieken zou de ADSL2 snelheid op zo'n 1300 meter van de centrale op zo'n 15 Mb/s uit moeten komen. Volgens BBned is 1300 meter zo'n beetje de afstand tot de centrale. Als ik echter de postcodecheck op orange.nl uitvoer dan voorspelt deze ongeveer 4 Mb/s per seconde. :'( Is dat een reeele opgaaf want voor 4 stap ik niet over!!!

Groet,

Jurgen
Nu je dit zo noemt heb ik zelf deze test ook ff gedaan. Vandaag heb ik Family aangevraagd en de postcodecheck geeft aan dat ik in een gebied woon waar 4Mb/s de max. snelheid is. Als ik daarzo over nadenk dan is zoiets volgens mij al eerder voorbij gekomen. Voor bepaalde gebieden zal dit gewoon de max. zijn denk ik. Ik heb de postcodecheck ook gedaan bij een woning vlakbij de centrale en hierbij geeft de check ook 4Mb/s aan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209138

objectief2 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:53:
[...]

Nu je dit zo noemt heb ik zelf deze test ook ff gedaan. Vandaag heb ik Family aangevraagd en de postcodecheck geeft aan dat ik in een gebied woon waar 4Mb/s de max. snelheid is. Als ik daarzo over nadenk dan is zoiets volgens mij al eerder voorbij gekomen. Voor bepaalde gebieden zal dit gewoon de max. zijn denk ik. Ik heb de postcodecheck ook gedaan bij een woning vlakbij de centrale en hierbij geeft de check ook 4Mb/s aan :'(
Ben erg benieuwd waar je uiteindelijk op uitkomt. Ze gaan mij ook terugbellen zodra het beschikbaar is maar 24 euro voor 4 mb?? Bij concepts.nl krijg je voor 25 euro 10 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaksuske
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 14:32
1975Mark30 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:34:
[...]

Ik heb bijna hetzelfde. Bij mij knippert het lampje van de telefoon op de LB. Dit is mij nu twee keer overkomen de afgelopen maand. Even de spanning van de LB afhalen helpt bij mij dan. Dit is best irritant omdat de LB bij mij in de meterkast zit. Ik kom er dus pas achter als ik zelf wil bellen. In de tussentijd ben ik dus niet bereikbaar.
Hier exact hetzelfde probleem met het knipperende telefoonlampje.. Bijzonder irritant dat je
gewoon niet weet of je van buitenaf nog telefonisch bereikbaar bent..
Ik geloof dat de problemen echt zijn begonnen sinds de laatst uitgebrachte firmware, want tot dusver heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met telefonie.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Jamaicaman schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:18:
Hoelang duurt het normaal gesproken als je per email een vraag hebt gestuurd aan orange? ik wacht al 5 dagen en nog steeds geen antwoord.
Het was een simpele vraag, of orange mijn XS4ALL abbo opzegt voor mij of iig contact op neemt met XS4ALL zodat ik van XS4ALL een opzegbrief thuis krijg...
Staat ook op de site:

http://www.orange.nl/open/overstappen/info.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenmaar
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

wenmaar

6xSF-170 op hosola 1ktl O-NO

Na het lezen van dit topic had ik besloten om over te stappen van xs4all naar orange.
ADSL family zonder telefonie.

Ik heb een linksys WAG200G modem die na de overgang van provider geen verbinding meer had.

Oke eerst de livebox aangesloten, deze had binnen 1 minuut verbinding.
Daarna de linksys aangesloten en wat ik ook ingesteld had geen verbinding.

Na 24+ uur geen livebox aangesloten te hebben kreeg mijn linksys verbinding.
Wat ik er mee wil zeggen is als je een eigen modem wil aansluiten is het beter eerst 24 uur niks aan te sluiten en dan pas met eigen modem te gaan proberen.

suc6 een tevreden orange linksys gebruiker.

12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
tweaksuske schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:54:
[...]

Hier exact hetzelfde probleem met het knipperende telefoonlampje.. Bijzonder irritant dat je
gewoon niet weet of je van buitenaf nog telefonisch bereikbaar bent..
Ik geloof dat de problemen echt zijn begonnen sinds de laatst uitgebrachte firmware, want tot dusver heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met telefonie.. :(
En hier het zelfde, krijg dit ook steeds vaker te horen. Vrij irritant (echter niet als je schoonmoeder belt)
Het doet zich inderdaad pas voor na de laatste firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
HHhhmm, gisteren na een reboot van de modem van 16mbit naar 13mbit gegaan. Is dat gewoon pech, en zal op een later tijdstip waarschijnlijk weer hogere intrain-waardes krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SMulTiE schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 08:05:
HHhhmm, gisteren na een reboot van de modem van 16mbit naar 13mbit gegaan. Is dat gewoon pech, en zal op een later tijdstip waarschijnlijk weer hogere intrain-waardes krijgen?
mischien dat je last van interferentie op je kabel hebt van andere dingen, althans het lijkt er op of dat bij mij het geval was paar dagen terug..

toen ik keek, stond er 10mbit/40kbup.. kabels uit de binder gehaald (zat met andere kabels in klemmen/binders)

toen had ik 15mbit/en nog iets up ;)

dag later Upstream 1016 Kb
DownStream 19244 Kb

leg je kabels gewoon los als je wilt testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 02-06 16:28
Sinds gister avond last van super langzaam internet.
Livebox al 6x van de stroom gehaald zonder enig resultaat. Download snelheid is op dit moment maximaal 25 kb/s. Ook zie ik op dit moment op de Livebox in de stats iets raar. Het aantal CRC fouten na één uur online is 66134!!! Dit is natuurlijk nooit goed. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of een oplossing? De Livebox hangt direct aan het ISRA punt en hiervoor een half jaar lang probleemloos internet gehad. Nog nooit last gehad van lage download snelheden, mijn normale snelheid lag rond de 1,4 mb/s.

Stats van Livebox:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14472 Kb
Afname Dichtbij : 28.6 (dB)
Ver weg : 9.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 2456
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 75583
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Niet online
Zo, gisteren de livebox binnen met de standaard PCMCIA kaart die orange geleverd heeft, Ik wou even kijken of ik toevallig al signaal had op de ADSL lijn maar dit was nog niet het geval, wat me wel opviel is dat mijn PCMCIA kaart helemaal niet wordt gedetecteerd! Lampje brand en/of knipperd niet van de wireless verbinding, zelfs op de PCMCIA kaart gaat het powerlampje nog niet eens knipperen. Ik heb al op de REG knop gedrukt maar zonder enig verschil. Is mijn livebox of PCMCIA kaart dood of gaat het alleen werken als mijn verbinding is opgeleverd? Lijkt me sterk....

Ik had Orange al gebeld, maar ze willen mij geen nieuwe livebox sturen als de lijn nog niet opgeleverd is...

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:39
Druk je hem er wel ver genoeg in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Niet online
kapert schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:02:
Druk je hem er wel ver genoeg in?
jah :X kan niet verder geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Razer schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 01:12:
Sinds gister avond last van super langzaam internet.
Livebox al 6x van de stroom gehaald zonder enig resultaat. Download snelheid is op dit moment maximaal 25 kb/s. Ook zie ik op dit moment op de Livebox in de stats iets raar. Het aantal CRC fouten na één uur online is 66134!!! Dit is natuurlijk nooit goed. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of een oplossing? De Livebox hangt direct aan het ISRA punt en hiervoor een half jaar lang probleemloos internet gehad. Nog nooit last gehad van lage download snelheden, mijn normale snelheid lag rond de 1,4 mb/s.

Stats van Livebox:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14472 Kb
Afname Dichtbij : 28.6 (dB)
Ver weg : 9.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 2456
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 75583
ES-teller van 1 dag 0
Livebox even hard resetten en anders kan het iets op de centrale zijn. Dan moet je even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:41
We krijgen hier zo binnekort ook Orange ADSL Family & Telefonie Basis.
In het gebied waar wij wonen is alleen 4Mbit beschikbaar, op dit moment hebben we nog een Orange ADSL Lite abbonement via KPN (3Mbit down en 0,5Mbit up) dus het is al een stukje sneller en de upload is verdubbeld is ook altijd wel lekker ;).
Alleen had ik een vraagje, we behouden ons BelBudget abbonement. Gaan alle inkomende gesprekken dan via die BelBuget lijn of ook gewoon via Orange? Want iemand die ik ken heeft ook Orange Telefonie en dan zouden we dus gratis naar elkaar kunnen telefoneren. Ook lijkt me het handig om nummerherkenning te hebben werkt dat dan ook gewoon?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:55

vr6-only

Blub Blub

Ja, natuurlijk bel je uit met Orange Telefonie. Met Belbudget bellen, doe je als je geld teveel hebt! :P

Nummer herkenning
voicemail

allebei krijg je gratis erbij, maar niet op jouw KPN nummer! Dus belt iemand jou op je KPN nummer, dan heb je geen nummer herkenning! Zelfde geld ook voor voicemail.

Gratis bellen doe je met Telefonie totaal, hierbij betaal je wel telkens 4 cent aan starttarief.
Met telefonie basis, bel je voor 2.5 c per min en snachts en in het weekend voor 0 cent, starttarief is ook 4 cent en betaal altijd!

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Lekkere Loempia schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:42:
[...]

Livebox even hard resetten en anders kan het iets op de centrale zijn. Dan moet je even bellen.
Hoe geef ik een hard reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Na hard reset nog steeds zelfde probleem, klantenservice wist ook niet wat ze er mee moesten. Hebben het doorgestuurd naar de technische dienst, nu zal het wel paar weken gaan duren voordat het weer fatsoenlijk werkt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:55
cliffix schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:36:
[...]

... en poort 25 staat open onder 'Firewall' in jouw Livebox configuratie scherm (http://192.168.1.1)?

(Werkt prima bij mij ... .)
Voor mijn beeld: inkomend wordt poort 25 dus geblocked in het modem, en is uit te schakelen? Uitgaand wordt geblocked op het netwerk van Orange, waardoor je de smarthost moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-04 17:01

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Na lang gegoogle en meerdere telefoontjes naar de niet al te behulpzame helpdesk van Orange, post ik dan toch maar mijn vraag eens hier.

Vanaf het moment dat wij thuis Orange Family hebben, valt de verbinding met extreem grote regelmaat (elke 1-5 min.) kort (circa 10 sec.) uit. Hierdoor is het onmogelijk om bijv. op Xbox Live te gamen en normaal internetten (met name zaken als een webcam of downloaden lijden hieronder) gaat ook niet geweldig. Gek genoeg is de snelheid wel behoorlijk goed bij het downloaden van bijv. nieuwsgroepen (circa 1.8 Mb/s)

In het programma netlimiter zie ik dat de verbinding gewoon wegvalt na een korte tijd van activiteit en in die momenten stopt ook het activity-lampje op de Livebox met branden. Het '@'-lampje blijft echter wel branden.
Na het eerste telefoontje met Orange hebben wij de bekabeling in het gehele huis nagekeken/vervangen. Je moet dan denken aan een kort telefoonsnoer (30 cm) naar de LB, nieuwe Cat5e (regulier, geen crossed) kabels e.d.

Zowel zonder als met switch achter de LB doet het probleem zich voor op meerdere pc's en de xbox360.

De gegevens uit de LB zijn als volgt :

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18756 Kb
Afname Dichtbij : 23.3 (dB)
Ver weg : 6.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
HEC-teller 40033843
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 29265
ES-teller van 1 dag 0

Dit bij een verbinding van 168 uur. Het is dus niet zo dat je op de pc bijv. ziet dat de netwerkkabel los is of iets dergelijks.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen. Ze weigeren bij Orange om mee te werken en na een aantal gesprekken van 20 cent per minuut waarbij de beste man mij vraagt of er geen firewall op mijn xbox360 8)7 zit, heb ik de hoop opgegeven dat zij mij nog gaan helpen tenzij ik zelf de oplossing aandraag.

Uiteraard ben ik zeer tevreden met de downloadsnelheid en de lage prijs van Orange, dus opzeggen is voor mij momenteel nog geen alternatief.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Bovenstaand probleem had een vriend van mij ook, hem hebben ze toen een nieuwe Livebox gestuurd en toen was het probleem verholpen.

p.s. Iemand die me kan vertellen wat de HEC-teller precies inhoudt? Die gaat bij mij ook verschikkelijk snel omhoog.

[ Voor 31% gewijzigd door Razer op 11-03-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Razer schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:54:
Bovenstaand probleem had een vriend van mij ook, hem hebben ze toen een nieuwe Livebox gestuurd en toen was het probleem verholpen.

p.s. Iemand die me kan vertellen wat de HEC-teller precies inhoudt? Die gaat bij mij ook verschikkelijk snel omhoog.
Mag je het zelf vertalen: :9 O-)

Header Error Control. Algorithm for checking and correcting an error in an ATM cell. Using the fifth octet in the ATM cell header, ATM equipment checks for an error and corrects the contents of the header. The check character is calculated using a CRC algorithm allowing a single bit error in the header to be corrected or multiple errors to be detected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:17

The Legend

*Plop*

objectief2 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:53:
[...]

Orange is toch ook BBNed? Wij hebben nu thuis Surfsnel ADSL (BBNed) 10Mbit. Die wordt ook zo ongeveer gehaald. Als ik bij Orange de speedtest doe dan kom ik ook op 4Mbit, terwijl we dus 10Mbit halen dus helemaal vertrouwen zou ik die test niet :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:12
Nee, Orange is niet BBNed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 21:39

TweakBoy

---

Orange maakt gebruik van oude babyxl netwerk toch?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Voor family abonnementen gebruikt Orange hun eigen netwerk.
Teven zijn er nog klanten van Orange die op het BBNed (ADSL Direct) en KPN (Go, light en plus ofzo) netwerk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
TweakBoy schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:29:
[...]

Orange maakt gebruik van oude babyxl netwerk toch?
Dat netwerk is al een tijd geleden opgekocht door Tiscali en wordt verkocht onder wholesale. Orange heeft nooit over BabyXL diensten geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur

Centaur

Heeft iemand nog enig idee met betrekking tot het hierboven staande probleem met mijn verbinding ? Ik zie een enorm aantal HEC en CRC's, maar verder niets bijzonders voor zover ik weet.
Ik heb qua bekabeling zo'n beetje alles vervangen wat ik weet te vervangen, is het echt zo simpel als een defect modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:56
Centaur schreef op maandag 12 maart 2007 @ 01:30:
Heeft iemand nog enig idee met betrekking tot het hierboven staande probleem met mijn verbinding ? Ik zie een enorm aantal HEC en CRC's, maar verder niets bijzonders voor zover ik weet.
Ik heb qua bekabeling zo'n beetje alles vervangen wat ik weet te vervangen, is het echt zo simpel als een defect modem ?
Hoe ziet de kabel van het ISRA naar de LB eruit? (kleur/hoelang/plat/aders?)
Heb je 1 of meerdere telefoons? Enkel aangesloten via de LB?
Halogeenlamp tv wasmachine magnetron,..... heel dicht bij?
Liggen er opgerolde 220V kabels met spanning erop naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur

Centaur

berns schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:01:
[...]

Hoe ziet de kabel van het ISRA naar de LB eruit? (kleur/hoelang/plat/aders?)
Heb je 1 of meerdere telefoons? Enkel aangesloten via de LB?
Halogeenlamp tv wasmachine magnetron,..... heel dicht bij?
Liggen er opgerolde 220V kabels met spanning erop naast?
Bij ons is de bekabeling waarschijnlijk iets anders dan gebruikelijk, maar dit is jaren geleden door iemand van de toenmalige PTT zo gedaan.
Vanuit de muur (neem aan dat dat het ISRA is) lopen er in een ronde kabel 2 aders (blauw en rood) naar een piepklein kastje (5x5cm ong). Daar zit 1 'telefoon' aansluiting op. Dat is dan kennelijk ons ISRA punt geworden. Vanuit dat kastje loopt naar de LB de door Orange bijgeleverde telefoonsnoer van 30 cm.

Wij hebben thuis meerdere telefoons, maar deze werken via een draadloze set, waardoor er dus maar 1 telefoon feitelijk op de LB zit aangesloten.

Qua apparatuur staat er niks bijzonders in de buurt. De LB staat op de grond achter de televisie, ongeveer een meter er vandaan en er liggen geen rollen kabels die elektromagnetische velden opwekken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliffix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05-2023
eborn schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:53:
[...]

Voor mijn beeld: inkomend wordt poort 25 dus geblocked in het modem, en is uit te schakelen?
Ja:

http://192.168.1.1 -> Firewall -> Toevoegen 

Naam: smtp
Toegang geactiveerd: ja
Protocol: TCP
Van Poort: 25
Tot Poort: 25
Lokaal IP-adres : <ip-adres invullen>

-> Toespassen -> Nu -> Opslaan
eborn schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:53:

Uitgaand wordt geblocked op het netwerk van Orange, waardoor je de smarthost moet gebruiken?
Ja. bijvoorbeeld, in /etc/postfix/main.cf (Linux/Unix):

relayhost = smtp.orange.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibaro
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:58
Bij een kennis heb ik een cisco 1721 router draaien met IOS 12.4T software. Dat draaide op zich een tweetal maanden goed totdat ik bemerkte dat de SNR verhouding (na een reset) na ongeveer 5 dagen begint terug te lopen tot circa nul. Reset van de router en het verhaal begint van vooraf aan.

De laatste 12.4T versie maakt de router onbereikbaar na 2 uur :-(

Iemand ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdmik/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Zou iemand firmware 5.4.0.14 online kunnen zetten voor de Speedtouch 546? Ik heb ergens in dit topic gelezen dat deze beter zou werken, of was dit voor een ander model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 13:35
tompussie schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:01:
Bij een kennis heb ik een cisco 1721 router draaien met IOS 12.4T software. Dat draaide op zich een tweetal maanden goed totdat ik bemerkte dat de SNR verhouding (na een reset) na ongeveer 5 dagen begint terug te lopen tot circa nul. Reset van de router en het verhaal begint van vooraf aan.

De laatste 12.4T versie maakt de router onbereikbaar na 2 uur :-(

Iemand ervaring mee?

[afbeelding]
Zo te zien defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Over die 24 uur afsluiting als je een ander modem dan de Livebox aansluit: ik heb net de helpdesk gebeld en mijn MAC adres wordt nu zsm vrijgegeven (als de afdeling die daar overgaat terug is van de lunch hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 13:20
fb_slim schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:03:
Zou iemand firmware 5.4.0.14 online kunnen zetten voor de Speedtouch 546? Ik heb ergens in dit topic gelezen dat deze beter zou werken, of was dit voor een ander model?
Hier misschien (Eigen risico uiteraard)
http://www.speedtouchforum.de/viewtopic.php?p=8354#8354

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Mijn Orange modem wordt rond de 22ste opgeleverd krijg ik net te lezen \o/

Hopelijk eerder 8)

Op 6 maart aangevraagd :)

[ Voor 15% gewijzigd door GGS_206 op 13-03-2007 12:53 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

fb_slim schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:26:
Over die 24 uur afsluiting als je een ander modem dan de Livebox aansluit: ik heb net de helpdesk gebeld en mijn MAC adres wordt nu zsm vrijgegeven (als de afdeling die daar overgaat terug is van de lunch hoop ik)
Uhm... dit klinkt als een heel groot broodje aap. ;) a) Niemand doet dat handmatig, en b) als het vijf minuten duurt is het veel; probeer het eens, ik heb het ook regelmatig gedaan toen ik mijn LiveBox ging vervangen door een Thomson Speedtouch. Toen heb ik ze achter elkaar omgeruild omdat er iets in de Thomson niet goed werkte (had speciale firmware nodig, maar ja, die moest ik downloaden, maar dat kon niet, omdat ik niet online kwam met mijn Thomson ;)).

Maw: onzin, gewoon omruilen wanneer je zin hebt, als het meer dan 15 minuten duurt voordat je verbinding het weer doet dan vreet ik mijn schoen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Anoniem: 76345 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:12:
[...]

Uhm... dit klinkt als een heel groot broodje aap. ;) a) Niemand doet dat handmatig, en b) als het vijf minuten duurt is het veel; probeer het eens, ik heb het ook regelmatig gedaan toen ik mijn LiveBox ging vervangen door een Thomson Speedtouch. Toen heb ik ze achter elkaar omgeruild omdat er iets in de Thomson niet goed werkte (had speciale firmware nodig, maar ja, die moest ik downloaden, maar dat kon niet, omdat ik niet online kwam met mijn Thomson ;)).

Maw: onzin, gewoon omruilen wanneer je zin hebt, als het meer dan 15 minuten duurt voordat je verbinding het weer doet dan vreet ik mijn schoen op.
Gozer, het duurt nu 24 uur! Lees het topic eens door.

Ik heb gezegd dat als de afdeling die mijn verzoek afhandelt tijd heeft voor mijn aanvraag, dat ik dan eerder dan die 24 uur een nieuw WAN IP heb op mijn Speedtouch.

Het MAC adres vrijgeven gebeurde bij mijn oude ISP SpeedXS wel handmatig en duurde 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Dit is voor de 546i en ik heb de 546 (POTS versie dus), iemand ergens anders de nieuwste 5.4 POTS firmware versie gezien?

P.S. zit nu in de dakgoot van de buren hun WLAN te genieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fb_slim schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:19:
Gozer, het duurt nu 24 uur! Lees het topic eens door.

Ik heb gezegd dat als de afdeling die mijn verzoek afhandelt tijd heeft voor mijn aanvraag, dat ik dan eerder dan die 24 uur een nieuw WAN IP heb op mijn Speedtouch.

Het MAC adres vrijgeven gebeurde bij mijn oude ISP SpeedXS wel handmatig en duurde 10 minuten.
Gozer, lees mijn post eens door: het is een broodje aap. Het is niet waar. Het is onzin. Trust me.

Kleine opmerking: je krijgt geen nieuw WAN IP. Dit blijft hetzelfde. Onafhankelijk van welk modem je aan de lijn hangt.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 76345 op 13-03-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Anoniem: 76345 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:08:
[...]

Gozer, lees mijn post eens door: het is een broodje aap. Het is niet waar. Het is onzin. Trust me.

Kleine opmerking: je krijgt geen nieuw WAN IP. Dit blijft hetzelfde. Onafhankelijk van welk modem je aan de lijn hangt.
Misschien had ik het anders kunnen verwoorden. Nu heb ik een WAN IP met 169.bla.bla.bla op mijn Speedtouch. Dat IP wordt verandert in een WAN IP dat nu door Orange aan mijn Livebox is gekoppeld, in die zin is het een "nieuw WAN IP" voor mijn Speedtouch.

Orange heeft momenteel het MAC adres van mijn Livebox aan mijn WAN IP gekoppeld, net als vele andere providers die het 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC protocol gebruiken. Orange checkt elke 24 uur of dit MAC adres nog hetzelfde is. Is dit niet zo, dan wordt de koppeling verwijdert en wordt het MAC adres van het nieuwste modem dat is aangesloten gekoppeld aan het WAN IP.

Sluit jij nu eens even je Livebox aan, ga internetten en sluit dan je Speedtouch aan...werkt niet gozer...werkt niet. Bel de helpdesk op en vraag hoe lang het duurt; het antwoord zal 24 uur zijn, tenzij de afdeling die het MAC adres handmatig kan loskoppelen tijd heeft. Bij mij vrees ik niet, dus ik zit weer bij de buren op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157697

fb-slim, je hebt gelijk...

helaas duurt het echt 24 uur...

Ik heb ook modems omgewisseld
werkte na 3 uren nog niet...toen met Orange gebelt...

antwoord was dat ik 24 uur lang geen verbinding moest maken met internet...

En braaf aan gehouden...
en hupsa, volgende dag gewoon nieuw modem aangesloten, en voila...!
Internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:52
Kan iemand mij misschien vertellen, hoeveel webspace ruimte je bij Orange krijgt? Nu heb ik 200mb bij XS4ALL, maar lijkt me stug dat Orange dat ook geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157697

je zou natuurlijk op orange.nl kunnen kijken....
je zou dan natuurlijk op adsl kunnen klikken...
je zou natuurlijk op specificaties kunnen klikken....
en je zou dit kunnen vinden;

persoonlijke homepage 20 mbyte
datalimiet persoonlijke homepage 50 mbyte per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:39
Ja zo extreem moeilijk is dat niet te zoeken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fb_slim schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:09:
Sluit jij nu eens even je Livebox aan, ga internetten en sluit dan je Speedtouch aan...
Nou gozer, ik ben de slechtste niet, we gaan het gewoon doen, ook al is het irritant as hell. :) Je ziet nu een posting zoals gemaakt achter de SpeedTouch 585i (802.11g WiFi variant). I'll be back!

offtopic:
alvast excuses voor eventuele multiposts, maar ja, da's de enige manier om inclusief timestamps te werken.

Nog een editje erachteraan. Zie hier een screenshot van het moment vlak voor het posten van dit bericht.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 76345 op 13-03-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op mijn school zijn ze zo dom!
Ze plaatsen er een Livebox, vergeten om ip 192.168.1.1 dicht te zetten en vervolgens gaan alle leerlingen in de livebox het "herstart" knopje gebruiken.
En systeembeheer zich maar afvragen hoe het kan.

Heb er vandaag maar een melding van gemaakt!haha

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hm, ja, ik had al gekeken bij 'ADSL', dan ADSL met vaste telefonie, dan meer weten, maar daar stond het niet bij.

Overigens bedankt voor de vriendelijke reactie, het gaat toch hard achteruit met GoT sinds al die jaren dat ik member ben :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
De_Bastaard schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:09:
Hm, ja, ik had al gekeken bij 'ADSL', dan ADSL met vaste telefonie, dan meer weten, maar daar stond het niet bij.

Overigens bedankt voor de vriendelijke reactie, het gaat toch hard achteruit met GoT sinds al die jaren dat ik member ben :X :X
Misschien vanwege het feit, dat die informatie met 2 clicks te vinden is op orange.nl. Anders even hand in eigen boezem steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was ik weer, zit die klote LiveBox nu al 2x de firmware te updaten! Tsja, zo kost het me natuurlijk een uur, ver#$%^@. Magoed, alles in the name of science, niet waar?

Anyway, zit nu dus te internetten via de LiveBox.

Met edit: zie hier een screenshot van het moment vlak voor het posten van dit bericht. En ter leeringh ende vermaeck: ga nooit na lange tijd geen gebruik voor de grap een LiveBox aan een Orange ADSL lijn hangen om even te laten zien dat het werkt, want dan krijg je dit (in mijn geval dus 2 firmware updates, wat dit experiment toch zeker met 20 minuten verlengd heeft).

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 76345 op 13-03-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Zijn er meer mensen die moeilijkheden met port 25 bij Orange. Ik kan niks meer versturen over smtp servers?! Het port staat wel gewoon open in de Livebox.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En uiteindelijk zijn we weer verbonden via de SpeedTouch. Om het wetenschappelijke element van dit onderzoek even te onderbouwen, zullen er zo wat screenshots te zien zijn. Ik edit dit bericht nog wel even met wat extra info.

Edit dus: zie hier hoe ik weer met de SpeedTouch verbonden ben.

Nu gaan we even de techniek induiken, zodat we even goed kunnen bekijken waarom dit dan wel gewoon werkt. Orange maakt gebruik van:

* RFC 1483 LLC (helemaal goed, fb_slim)
* Een Cisco-achtige option82-achtige oplossing, die ATM VS properties vertaalt naar voor de DHCP leesbare uniek identificeerbare data

Dat laatste zorgt ervoor dat niet het MAC adres van je router (of whatever het DHCP request naar de Orange DHCP server doet) als unique identifier gebruikt wordt, maar de op de DSLAM geconfigureerde ATM VC informatie, die, zolang jij op dezelfde DSLAM poort blijft zitten, niet verandert. Wat gebeurt er dan dus, in stappen:

1) Jij zet je LiveBox aan de lijn. DSL layer wordt opgebouwd, lijn trained, ATM layer wordt opgebouwd, ethernet layer wordt opgebouwd, en hop, je mag DHCP pakketjes gaan versturen
2) DHCP server ziet jouw DHCP pakketje, inclusief MAC adres, en inclusief option82 informatie
3) DHCP server negeert je MAC adres, en gebruikt de option82 data om een IP adres op te zoeken (hoogstwaarschijnlijk is dit in het opleverproces al voor je gereserveerd, maar theoretisch zou Orange het ook dan en daar pas kunnen reserveren, dat doet in dit geval niet terzake)
4) IP adres wordt toegekend aan je router, en dat wordt ook even gemeld aan de eerste IP hop na je router in het netwerk, zodat die ook weet dat dat IP adres nu routeerbaar is, en je bent up, running, en kan lekker GoT-ten

Dan doen we even iets engs: we vervangen het modem! Dan krijg je de volgende stappen (we tellen even door voor het gemak):

5) LiveBox gaat uit, en in een klap storten alle netwerklagen van onder naar boven in elkaar: DSL laag verdwijnt eerst, dan denkt ATM: hey, die had ik nodig! Nou ja, goed, dan kap ik er ook mee. En zo vervolgens met de ethernet laag, en de IP laag volgt snel genoeg. Daarmee verdwijnt binnen korte tijd dus ook de route op de eerste IP hop.
6) SpeedTouch gaat aan de lijn, en stap 1 & 2 worden herhaald. De DHCP server negeert weer lekker het MAC adres, dat gaat prima. Dan denkt ie: hey, had jij niet nog een lease? Mwoh, je vraagt om een DHCP Discover, en niet om een DHCP Request, dus de lease zal wel verstreken zijn. Prima, doen we de hele boel toch opnieuw?
7) DHCP server vindt hetzelfde adres (vanwege opslaan na de vorige actie, of omdat het al in het opleveringsproces gereserveerd was), en deelt dat weer lekker uit, bouwt de route op, en bing, je lijn doet het weer.

Orange is niet de enige die dit doet, bbned doet het ook zo, en ik vermoed dat het voor BaByXL / Tiscali (of KPN nu?) niet anders is. Voor de twee KPN telco's, alsmede voor Versatel / Tele2 weet ik het niet zeker (naja, MxStream doet dat zeker niet, die werken nog met radius).

Jij zei:
Misschien had ik het anders kunnen verwoorden. Nu heb ik een WAN IP met 169.bla.bla.bla op mijn Speedtouch.
Dat komt omdat je SpeedTouch de DHCP server niet kan bereiken. Dat geeft een timeout. Als hij hem wel zou kunnen bereiken, dan kreeg je een IPen ging het allemaal goed, of als er echt een reden was voor de DHCP server om je geen IP te geven, dan kreeg je een NACK, en was het 0.0.0.0 gebleven. Wat ook niet werkt.
Dat IP wordt verandert in een WAN IP dat nu door Orange aan mijn Livebox is gekoppeld, in die zin is het een "nieuw WAN IP" voor mijn Speedtouch.
Niemand kan dat "veranderen". Dit is basic DHCP. Wat jij zegt kan niet eens.
Orange heeft momenteel het MAC adres van mijn Livebox aan mijn WAN IP gekoppeld, net als vele andere providers die het 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC protocol gebruiken. Orange checkt elke 24 uur of dit MAC adres nog hetzelfde is. Is dit niet zo, dan wordt de koppeling verwijdert en wordt het MAC adres van het nieuwste modem dat is aangesloten gekoppeld aan het WAN IP.
Mja, je kan met termen gooien, but that doesn't make it necessarily so. ;)

Heb ik het nu bewezen?

En dan je probleem. Zullen we het gewoon even proberen te fixen? Ga naar:

http://www.speedtouch.nl/drivers.html

Daar zie je de sectie: SpeedTouch 516/546 en 516i/546i

Pak eerst de juiste firmware, en update je SpeedTouch naar die versie (dus de R6 als je de v6 variant hebt, en anders de R5). Pak dan de "Configuratie Wizard - Windows wizard voor Nederlandse configuraties" voor de firmware variant die je hebt. Daarmee kan je als het goed is het Wanadoo netwerk kiezen. En als je dat doet... dan durf ik te wedden dat die DHCP server ineens wel bereikbaar is, en dan krijg je netjes een IP toegewezen. garantie tot aan de deur natuurlijk

Nou, dat kostte me toch bijna een uur, maar dan heb je ook wat!

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 76345 op 13-03-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

GandalfTheGrey schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:28:
Zijn er meer mensen die moeilijkheden met port 25 bij Orange. Ik kan niks meer versturen over smtp servers?! Het port staat wel gewoon open in de Livebox.
Zo'n beetje elke provider blocked tegenwoordig poort 25 ivm spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:16:
[...]

Misschien vanwege het feit, dat die informatie met 2 clicks te vinden is op orange.nl. Anders even hand in eigen boezem steken.
Ik heb er gewoon even overheen gekeken, omdat ik niet verwachtte dat het daar wel stond. Om daar nu meteen weer 2 á 3 reacties op te krijgen dat ik wel even goed had moeten kijken vind ik persoonlijk erg lame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliffix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05-2023
GandalfTheGrey schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:28:
Zijn er meer mensen die moeilijkheden met port 25 bij Orange. Ik kan niks meer versturen over smtp servers?! ...
Geen problemen hier; relay via smtp.orange.nl werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:55

vr6-only

Blub Blub

De_Bastaard schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:03:
[...]

Ik heb er gewoon even overheen gekeken, omdat ik niet verwachtte dat het daar wel stond. Om daar nu meteen weer 2 á 3 reacties op te krijgen dat ik wel even goed had moeten kijken vind ik persoonlijk erg lame.
Ik vind de huidige site van Orange ook zo onlogisch als het maar kan.
Dingen vallen je niet in 1x op. Kleuren combinaties etc zijn zeer slecht gekozen.

Je hebt jouw antwoord in ieder geval ;)

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur

Centaur

Nogmaals een klein kickje van mij.
Een aantal berichten hierboven heb ik een probleem gepost over de wegvallende verbinding.
Tot dusver heb ik nog geen oplossing kunnen vinden en Orange heeft tot op heden ook niks voor mij gedaan. De beste man van de helpdesk was zelfs sprakeloos na het uitleggen van het probleem.

Heeft iemand enig idee (of misschien zelfs ervaring met hetzelfde probleem) waar het aan kan liggen ?
Ik heb de gegevens uit de Livebox gepost, ziet dat er normaal of verschrikkelijk uit ?

Alvast bedankt !

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.