Resistor schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:11:
Schijven zijn 4x
300 500GB in Raid10 (effectief
586 931,5GB)
Ik heb ze volgens mij in een ver verleden gepartioneerd, ik hou er van om hele gigabytes te gebruiken, maar daar blijft niets van overeind (vreemde afrondingen, ik geeft wat ik wil toch echt in megabytes op, maar toch een nieuwe afronding). Dit is een overzicht van de ideaalsituatie, + wat er van gekomen is
•
C:\ 24 36GB "Windows"
OS Partitie + swap, lekker aan het begin van de schijf. Ik heb
4 6GB gereserveerd voor de swap. Ik maak wel een puinhoop van deze partitie, want het mapje 'zooi' op het bureaublad (C:\Documents and settings....) is ondertussen
3,5 0GB groot (net vers), en een ongeordende puinzooi. Ik download alles naar het bureaublad, wat ik niet nodig heb gaat weg, wat ik 1x gebruik laat ik staan, gaat 1x in de zo veel tijd naar het mapje 'zooi', wat dus gelijk de naam verklaart.
Op de C: partitie is momenteel
8,6 24GB nog vrij, dat is dus mooi.
•
D:\ 24GB "Hulpprogramma's"
Alle programma's voor je computer waarvan je kan kiezen waar je ze installeert. Virusscanner, drivers, testprogramma's, players enzovoorts. Zo'n beetje alles behalve multimedia (muziek, films en games),
13 23,3GB vrij, maar ik ben bang dat als ik deze drive 16GB had gemaakt hij uiteindelijk te klein zou zijn.
•
E:\ 24GB "Werk"
Hier staat eenzaam Office, wil er ooit nog eens andere programma's opzetten zoals voor foto- en filmbewerking, en ontwerpprogramma's (printplaten)
23,8GB vrij, kan dus nog even vooruit
•
F:\ 120 256GB "Download"
Hier staan de P2P proggen, + de 'incoming' en 'shared files' mappen.
Momenteel
1 grote puinzooi, ik gooi alles op een grote hoop om het later nog eens uit te zoeken.
2,6GB vrij, dat is dus niet goed, wil minimaal 100GB vrij houden voor een fanatieke downloadsessie 
2 mapjes: eMule + de shared files. 244GB vrij, net vers.
•
G:\ 120 127GB "Games"
De G: is van Games, een plek waar ik alle spelletjes installeer en opsla. Ik ben niet zo'n fanatieke gamer, daar is dus nog
77,4GB vrij (ik bewaar daar ook de gedownloadde games en add-ons, vreet ook ruimte) alles vrij, moet het nog van de backup halen
•
H:\ 120 256GB "Muziek/Ebooks" "Films"
Hier komen de films
•
I:\ 120 207GB "Grote Films" Muziek/boeken
Hier komt muziek en e-books
•
:\ 6 0GB "Rest RAID10"
J: was vroeger wat er over bleef na het partioneren, dat heb ik nu dus niet gedaan.
Eigenlijk ben ik wel tevreden met deze indeling, hoewel ik dit jaar wel 4 grote IDE schijven ga kopen, per schijf 1 grote partitie
dat zijn er uiteindelijk 3 geworden, en dan hopen dat ik onthou dat ik niet te veel virtuele drives en echt pendrives in ga pluggen, ik zit al aan S:, en dan heb ik nog geen pendrive aangesloten (kaartlezer dat 4 letters reserveert, 1 DVD-R, 1 virtuele schijf.
Dan heb ik nog een externe harde schijf, voor backup die ik 1x per maand wil gebruiken (maar dat nooit doe

), pendrive er bij, virtuele XS4All webdisk, en ik heb dan nog die 4 schijven die ik er bij wil, en ik zit vol