Na mijn 2x 80 GB 7200 rpm IDE schijven ben ik een jaar geleden of zo naar nieuwe schijven gegaan.
Een WD Raptor 36 GB SATA. Alleen gekocht voor access-time snelheid voor het OS dus hoeft niet zo groot te zijn (relatief toch al dure schijf). Verder een WD Caviar 320 GB SATA voor de data.
Raptor:
C: 15 GB Windows (had altijd 2000, sinds kort XP) (met drivers en programma's)
D: 19,4 GB Internet (voor alles dat met internet te maken heeft, downloads, FTPserver, backup van online webspaces)
Caviar:
E: 80 GB Media (alle media data, alles van m'n auto's, foto's, geluiden, filmpjes, documenten)
F: 35 GB Games (alleen spelletjes en wat game images)
G: 35 GB Zooi (vanalles aan overige en tijdelijke data, alsmede ook alles vanaf m'n digicam)
H: 50 GB MP3 (alle MP3's en muziek)
I: 98 GB Video (bedoeld voor videobewerking, maar staat meer dan half vol met gedownloadde films)
Edit:
Owja, heb ook nog backup schijven.
4x 80 GB IDE (1x 5400 rpm speciaal als backup ooit gekocht toen ik nog 2x40 GB in use had

, en 3x 7200 rpm die eerst gebruikt zijn als bovengenoemde werkschijven) waarover zoveel mogelijk dezelfde partities en groottes zijn verdeeld. Maar dat komt eigenlijk ruimte te kort en vind 4 schijven wisselen in mobile rack wat lastig, dus heb laatst 2x 200 GB van iemand overgenomen als vervanging van die 4x 80.
Dan heb ik 1x 20, 2x 40 en 4x 80 GB in de kast liggen
[
Voor 22% gewijzigd door
Knightwolf op 13-02-2008 18:49
]