Pff daar kan je niet mee bellen he! Maar die prijs is niet zo vreemd in Amerika is de korting die je op een toestel krijgt vrijwel nihiel, waarschijnlijk zal je in Nederland bij een 2 jarig 30 euro abo nog €200 bij moeten betalen of zo.TMC schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:58:
Veel te duur dus, wordt een flop dit. Niemand betaalt €1000,- voor een telefoon. Eventjes doorsparen en je hebt een MacBook.
Gaat redelijk vaak zo bij die live dingen van Steve... ze zijn heel slim opgebouwd, hele pers enthausiast en zo... en toch blijkt na een week of zo dat niet de deceptie aan het einde van de keynote, maar het enthausiasme van het begin de overhand heeft bereikt in de publieke opinie. Maar toegegeven, Apple neemt nu een hele grote voorsprong op concurrenten... helaas laten ze wat steken vallen op nogal essentiele punten (batterij - prijs)Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:59:
whehe, echt grappig om het enthousiasme van een paar pagina's geleden te zien verdwijnen gelijk sneeuw voor de zon.
Verwijderd
Ja wel. De iPhone is pas in Q4 2007 in EU leverbaar....sorry....groot probleem...Maverick2001 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:02:
En ik maar kijken wat ik voor telefoon moest nemen.. nokia ... sony...
De keuze lijkt me nu al vrij duidelijk. Voor 25 feb moet ik een nieuwe nemen.. maar dat lijkt me niet zo'n probleem...
Verwijderd
En een volwaardige PDA met MP3-speler a 8GB?MarcoC schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:03:
[...]
Valt wel mee hoor. Alleen de MDA's enzo liggen los rond de €600. Bijna geen enkele telefoon kost €700.
Verwijderd
De deceptie is hier groter dan in de USA, daar zal het enthousiasme ook wat minder zijn door de prijs. Zo houdt alles elkaar in evenwichtram.con schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:03:
[...]
Gaat redelijk vaak zo bij die live dingen van Steve... ze zijn heel slim opgebouwd, hele pers enthausiast en zo... en toch blijkt na een week of zo dat niet de deceptie aan het einde van de keynote, maar het enthausiasme van het begin de overhand heeft bereikt in de publieke opinie. Maar toegegeven, Apple neemt nu een hele grote voorsprong op concurrenten... helaas laten ze wat steken vallen op nogal essentiele punten (batterij - prijs)
De SE M600i kost iets van €600,- los. Die heeft 4 gb. Dat is een volwaardige PDA.Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:05:
[...]
En een volwaardige PDA met MP3-speler a 8GB?
[ Voor 6% gewijzigd door TMC op 09-01-2007 20:06 ]
Ik denk dat je de W950i bedoelt pricewatch 495 euroTMC schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:06:
[...]
De SE M600i kost iets van €600,- los. Die heeft 4 gb. Dat is een volwaardige PDA.
de M600i kost "maar" 370 euro los...
[ Voor 3% gewijzigd door Flatwhite op 09-01-2007 20:08 ]
SE W950i, iets van 500 euro met 4GB ingebouwd met touchscreen.Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:05:
[...]
En een volwaardige PDA met MP3-speler a 8GB?
Verwijderd
Ja 4Gb, en de 8Gb kost 100 $/€ meer, dus klopt precies.TMC schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:06:
[...]
De SE M600i kost iets van €600,- los. Die heeft 4 gb. Dat is een volwaardige PDA.
Ja, foutje.Flatwhite schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:07:
[...]
Ik denk dat je de W950i bedoelt de M600i kost "maar" 370 euro los...
Met 2-jarig contract ja...Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:08:
[...]
Ja 4Gb, en de 8Gb kost 100 $/€ meer, dus klopt precies.
Zal een heeeeeele zware tegenvaller zijn.. geen ilife app's, geen leopard..rjvisje schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:07:
was dit het dan al weer voor vandaag?
mOrPhie schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:59:
Die contracten zijn gebaseerd op US. Nederland loopt voor met gratis telefoons op 2-jarige basis. In de US is een telefoon onder contract van 2 jaar zo'n 299 dollar, zo zegt de keynote. Meeste landen kennen het concept van gratis telefoon of redelijk laag geprijsd niet eens.
En vele anderen. Waar komt dat sprookje toch vandaan?StephaN900 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:03:
[...]
Pff daar kan je niet mee bellen he! Maar die prijs is niet zo vreemd in Amerika is de korting die je op een toestel krijgt vrijwel nihiel, waarschijnlijk zal je in Nederland bij een 2 jarig 30 euro abo nog €200 bij moeten betalen of zo.
Check de Cingular site eens
Kortingen van 60% zijn geen uitzondering. Gemmideld ligt de korting op een 40% gok ik (Soms 20%, soms 70%).
Uitgaande van de gemmidelde korting, kom je dus uit op $900,- tot $1000,- los voor het 8gb model. Gokje, los prijs in EU €950,-
Iemand de nieuwe Treo kopen?
En zo vele anderenPrice $399.99
2-yr Contract Price $299.99
Online Discount - $150.00
Mail-in Rebate - $50.00
*Your Price $99.99
Total Savings 66.67%
Palm Treo 750v, mooi dingetje:
Dat is toch ook een korting van 40%Price $649.99
2-yr Contract Price $499.99
Online Discount - $0.00
Mail-in Rebate - $100.00
*Your Price $399.99
[ Voor 40% gewijzigd door PWM op 09-01-2007 20:15 ]
Lijkt me ook.PWM schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:09:
[...]
Kortingen van 60% zijn geen uitzondering. Gemmideld ligt de korting op een 40% gok ik (Soms 20%, soms 70%).
Uitgaande van de gemmidelde korting, kom je dus uit op $900,- tot $1000,- los voor het 8gb model. Gokje, los prijs in EU €950,-
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Verwijderd
Ja en wat wil je daar mee zeggen? Het prijsverschil is relatief dus zal ook wel zo blijven.
11:10 am thanks for joining us - the keynote is now overFlatwhite schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:09:
Ik denk het John Mayer is aan zijn 2e nummer begonnen ... soort van afsluiting DENK IK!
Inderdaad, eindelijk iemand die het door heeft. Tuurlijk heb je in Amerika ook aardige kortingen. Ze zijn weliswaar lager dan in NL, maar toch. Daarnaast heb je vrij vaak speciale coupon acties en dergelijke voor nog eens een extra korting van 50 of 100 dollar.PWM schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:09:
[...]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Verwijderd
http://video.google.com/videoplay?docid=6379146923853181774
"We gaan je een fantastisch apparaat laten zien"
"Hij gaat 900 euro kosten"
"En zal pas Q4 te koop zijn".
"en zo ziet hij er uit......"
Maar ja, dat zou ik ook niet doen als ik Steve was
Macbook Pro, 640 WD extern
hij is online!Clox schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:13:
Nou gooi die Store dan maar online, kunnen we het allemaal is rustig bekijken.
Kijk voor de gein eens wat je daar voor de topmodellen betaald, die je hier in nederland gratis erbij krijgt...Hoedje schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:11:
[...]
Inderdaad, eindelijk iemand die het door heeft. Tuurlijk heb je in Amerika ook aardige kortingen. Ze zijn weliswaar lager dan in NL, maar toch. Daarnaast heb je vrij vaak speciale coupon acties en dergelijke voor nog eens een extra korting van 50 of 100 dollar.
Maar eind dit jaar wel een nieuwe telefoon
Spin, magic wheel of bullshit! Spin!
Verwijderd
Oké, ik teken het even voor je.Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:11:
[...]
Ja en wat wil je daar mee zeggen? Het prijsverschil is relatief dus zal ook wel zo blijven.
SE PDA met 4 gb: ~ €500,-
iPhone 8 gb: ~ €1000,-
iPhone 4 gb: ~ €700,- / €800,-
Nu is de iPhone natuurlijk veel geavanceerder, maar ik vraag me af hoeveel mensen zó veel geld willen besteden aan een telefoon.
Edit: zucht.. post verslaafden
[ Voor 24% gewijzigd door Ice T op 09-01-2007 20:18 ]
Verwijderd
Je weet de losse verkoopprijzen van de iPhone niet. Bovendien is hij *NET* nieuw. Bovendien is het 3 apparaten in één: Telefoon + PDA + iPod.TMC schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:17:
[...]
Oké, ik teken het even voor je.
Nu is de iPhone natuurlijk veel geavanceerder, maar ik vraag me af hoeveel mensen zó veel geld willen besteden aan een telefoon.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 20:21 ]
Weinig.StephaN900 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:16:
[...]
Kijk voor de gein eens wat je daar voor de topmodellen betaald, die je hier in nederland gratis erbij krijgt...
Kijk nou zelf eens op Cingular in de store.
Ik heb net nog verkeerd gekeken ook, de korting percentages worden op een andere manier berekend (vanaf de 2 jaars prijs, niet de originele prijs). Gemiddels ligt het precentage dus hoger dan gedacht.
50% - 60% korting. En ik zie geen enkele telefoon voor heel veel geld daar, die je er in NL gratis bijkrijgt.
Prijzen zijn redelijk hetzelfde.
Je kan nu de uitzondering op de site gaan opzoeken, maar 90% van de prijzen op de site zijn hetzelfde als EU.
Conclusie lijkt me gerechtvaardigd dat je in NL 599,- of 499,- betaald voor de Iphone in combo met 2 jaars abo
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 09-01-2007 20:20 ]

Achterkant van de ITV
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Dat is het hele probleem nou juist. Het is nog niet uit! De ontwikkelingen van mobiele telefoons gaan razendsnel. In Q4 2007 zijn de topmodellen van alle grote merken, superdun, hebben GSM/GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA, Wifi, Bluetooth, GPS, veel flashgeheugen ingebouwd etc.Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:17:
Zeur nou niet gelijk over de prijs..Kijk eens wat voor TOP product Apple op de markt heeft gezet. Beoordeel liever eerst wat Apple nu gaat maken...Apple is de nieuwe Microsoft! Mac OS X; en nu ook mobiele platform slaat Apple Windows Mobile 10x om de oren met innovatie.
Kijk nu maar een wat HTC, Quanta, Samsung en Nokia nu al kunnen maken. Dan ben ik bang dat Apple toch achter de feiten aanloopt.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Verwijderd
Gelukkig heeft apple 200 patenten en zal deze superintuïtieve navigatie dus nooit geëvenaard worden.Hoedje schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:21:
[...]
Kijk nu maar een wat HTC, Quanta, Samsung en Nokia kunnen maken. Dan ben ik bang dat Apple toch achter de feiten aanloopt.
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Echter is Osx wel een voordeel voor veel mensen. En als het geluid van de iPod in de iPhone zit, dan begin ik zelf te twijfelen of ik hem ga nemen. Alleen al voor het geluid zou ik een moord doen!Hoedje schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:21:
[...]
Dat is het hele probleem nou juist. Het is nog niet uit! De ontwikkelingen van mobiele telefoons gaan razendsnel. In Q4 2007 zijn de topmodellen van alle grote merken, superdun, hebben GSM/GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA, Wifi, Bluetooth, GPS, veel flashgeheugen ingebouwd etc.
Kijk nu maar een wat HTC, Quanta, Samsung en Nokia nu al kunnen maken. Dan ben ik bang dat Apple toch achter de feiten aanloopt.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Verwijderd
Ik ben het inderdaad ook niet van plan om uit te geven! Ben al blij genoeg met m'n N80.TMC schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:17:
[...]
Oké, ik teken het even voor je.
Die kan je wel raden. Daarnaast heeft de SE precies dezelfde functionaliteiten hoor. Is namelijk ook de Walkman-versie.Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:19:
[...]
Je weet de losse verkoopprijzen van de iPhone niet. Bovendien is hij *NET* nieuw. Bovendien is het 3 apparaten in één: Telefoon + PDA + iPod.
Verwijderd
de reden dat ik hem niet koop jammer genoegFL!PNEUS schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:22:
Jammer dat die Apple TV geen DivX/XviD ondersteunt, alleen maar H.264.
anders was het een top product geweest
Verwijderd
We hadden het ook over de losse prijs van het toestel. De kans is inderdaad (zoals eerder gezegd) groot dat de prijs bij een 2 jarig abbo rond die prijs gaat liggen of lager.PWM schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:19:
[...]
Conclusie lijkt me gerechtvaardigd dat je in NL 599,- of 499,- betaald voor de Iphone in combo met 2 jaars abo
Gelukkig kan Apple wel die bedrijven wakkerschudden en een impulse geven om die ook meer aan het werk te krijgen. Niet te vergeten dat het voor de consument alleen maar goedkoper kan worden om nieuwe mobiele telefoons te kopen. De kracht van Apple is het om direct al de lat hoog te leggen en de nieuwe generatie geleidelijk aan te verbeteren. Dat zag je met de iPod, de notebooks, de desktopcomputers en nu de dus ook de gsm.Hoedje schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:21:
[...]
Vergis je niet. Apple is een groentje in de telecom wereld. De lat hoog leggen heeft weinig te betekenen. En zo hoog ligt hij nu niet, als je na gaat wat de htc voor 2007 en 2008 gepland heeft.Robin schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:29:
[...]
Gelukkig kan Apple wel die bedrijven wakkerschudden en een impulse geven om die ook meer aan het werk te krijgen. Niet te vergeten dat het voor de consument alleen maar goedkoper kan worden om nieuwe mobiele telefoons te kopen. De kracht van Apple is het om direct al de lat hoog te leggen en de nieuwe generatie geleidelijk aan te verbeteren. Dat zag je met de iPod, de notebooks, de desktopcomputers en nu de dus ook de gsm.
Ze zijn er nog lang niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Gabliboeba op 09-01-2007 20:35 ]
En hoe precies is dat goed voor de consument?Pavla schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:23:
[...]
Gelukkig heeft apple 200 patenten en zal deze superintuïtieve navigatie dus nooit geëvenaard worden.
Een patent is leuk voor een bedrijf dat ontwikkelings kosten terug moet verdienen door hun idee te beschermen, apple heeft die bescherming NIET nodig, en dus is het voor hun concurenten moeilijk om een beter product op de markt te brengen wat de beste features van apple met wat eigen betere features combineerd.
Jij als consument hebt daar geen FUCK aan.
Ik snap ook echt niet hoe apple het patenteren als een plsupunt kan noemen in de keynote (tenzij dat voor hun aandeelhouders bedoeld was), tegen de consument zeggen ze met dat ene woordje:
en we houden hem lekker lang duur, want de concurentie mag ons niet namaken.
openkat.nl al gezien?
Enige interessante voor mij is de nieuwe Airport Extreme, maar dan moet eerst m'n Airport Express de geest geven
En waarom niet? Patent is een bescherming... dus om te zorgen dat een ander er niet mee weg gaat lopen. Maar als bijv. Samsung ook zo'n schermpje wil nemen ze gewoon een licentie bij Apple...Pavla schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:23:
[...]
Gelukkig heeft apple 200 patenten en zal deze superintuïtieve navigatie dus nooit geëvenaard worden.
[ Voor 48% gewijzigd door Speedpete op 09-01-2007 20:38 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Dat wordt de link, maar nu nog niks te zien dus.Check back later today to watch Apple CEO Steve Jobs kick-off Macworld Conference & Expo 2007 with a keynote address from San Francisco's Moscone West.
Weet iemand wat over leopard? Wanneer het komt bijv. Volgens mij is daar niks nieuws over bekend gemaakt.
[ Voor 7% gewijzigd door T-Junkie op 09-01-2007 20:39 ]
Waar heb je het over?Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:17:
Zeur nou niet gelijk over de prijs..Kijk eens wat voor TOP product Apple op de markt heeft gezet. Beoordeel liever eerst wat Apple nu gaat maken...Apple is de nieuwe Microsoft! Mac OS X; en nu ook mobiele platform slaat Apple Windows Mobile 10x om de oren met innovatie.
Het product is helemaal nog niet op de markt. Daarbij, heb je het in je handen gehad? Geprobeerd?
Lanceren ze een mobiel platform? Niks van gemerkt. Wel van een Iphone.
Een mobiel platform is een platform waarvan elk willekeurig merk gebruik van kan maken. Het voordeel is dat een OS niet ontwikkeld hoeft te worden door de hardware boer, en dat het OS bekend is bij de mensen. Dat is een platform, en dat is Windows Mobile.
Ik heb nog niks van het generieke Apple Mobile platform gehoord, waarvan HP, HTC en Palm gebruik van kunnen maken.
Wat is de innovatie? De besturing? Ja, als die goed werkt wel. Echter, dat heeft weinig met Windows Mobile te maken, daarvoor is de Hardware leverancier verantwoordelijk.
Ik heb in de Iphone niet echt functies kunnen ontdekken, die Windows Mobile 5 niet zou kunnen.
Ik vind de IPhone een prachtig apparaat, en ga hem serieus bekijken. Echter, zodra Apple iets doet, krijgt het het stempel Innovatief, wat blijkbaar alleen op de besturing slaat. (Het IPtv apparaat is ook het 13de in een dozijn).
Het is heel, heel er mooi spul, maar laten we eens afwachten of het inderdaad zo fantastisch bestuurd, voordat we onze conclusies trekken.
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 09-01-2007 20:39 ]
True, true, maar gezien dat Cingular en Google participeren in de iPhone zal de naamsbekendheid van die gsm groeien. Cingualr-only op diot moment, maar dat neemt niet weg dat Nokia, Samsung en Sony Ericsson nu hun developers aan het werk kunnen zetten. Eigelijk als de iPhone zo bekijk, dan is het niks anders dan een pdaDaannO schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:32:
[...]
Vergis je niet. Apple is een groentje in de telecom wereld. De lat hoog leggen heeft weinig te betekenen. En zo hoog ligt hij nu niet, als je na gaat wat de htc voor 2007 en 2008 gepland heeft.
Ze zijn er nog lang niet.
[ Voor 34% gewijzigd door Robin op 09-01-2007 20:38 ]
320 by 480 at 160 ppi
Ik heb het over functionaliteitVerwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:38:
PWM, heb je de filmpjes van de interface al gezien? Dat doet WM5 hem niet na.
Echter, mijn Windows Mobile 5 device, zorgt ervoor dat ik bij elke denkbare functie ben, in 2 klikken. Daar is toch ook flink over nagedacht.
Dat zijn dingen die we nu nog niet weten.
Ik zeg niet dat WM beter is, of dat de Iphone beter is. Ik zeg alleen dat er weer eens hele voorbarige conclusies worden getrokken, 12 maanden (= lang in IT land) voordat het uberhaupt naar EU komt.
[ Voor 42% gewijzigd door PWM op 09-01-2007 20:42 ]
Dat klinkt alsof je em al in handen hebt gehad.Pavla schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:23:
[...]
En die 200 patenten
Ik vind iPhone prima hoor, maar als we op T.net tegen al die US patenten zijn... misschien is het iets voor morgen (ben nu
OT: gekeken in de Store: ik vind met name de iTv en zijn prijs eigenlijk het meest geslaagd van de avond
En Oh ja: op de apple-site: This device has not been authorized as required by the rules of the Federal Communications Commission. This device is not, and may not be, offered for sale or lease, or sold or leased, until authorization is obtained
Nou ja, zal formaliteit zijn
[ Voor 27% gewijzigd door ram.con op 09-01-2007 20:48 ]
Verwijderd
Edit,
En de url naar hele bericht
http://www.engadget.com/2007/01/09/the-apple-iphone/
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 20:41 ]
itv geen digitale tuner (nog een extra kastje erbij..)
ik mis ook die breedbeeld ipod... 6G met een flink hdd
hoewel de iphone zeer verrassend is, de prijs is waarschijlijk schrikbarend... valt me toch een beetje tegen deze keynote
Natuurlijk is dit wel een uitgeklede versie van OSX joh.Roamor schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:45:
Is het trouwens voor de batterijduur en algehele snelheid wel zo verstandig om OSX erop te laten draaien? Waarom hebben ze geen dedicated "Mobile" OS ervoor ontwikkeld, net zoals een dergelijke versie van Windows wel beschikbaar is?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
uitneembaar is kun je een tweede meenemen
voor onderweg.
We are shaping the future
Dat is een beetje vreemdairliner schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:45:
ik mis ook die breedbeeld ipod...
Verwijderd
Hee dat is een leuke bijkomstigheid, mijn iMac heeft een 802.11n kaartjeRAF1 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:55:
- Airport Express/Extreme 802.11n (zeker, anders moet de "iTV" ook meteen accesspoint zijn)
Cd met AirPort-configuratieprogramma (Mac en Windows), 802.11n-enablersoftware voor Macs met een Core 2 Duo- of Xeon-processor (behalve 17-inch 1,83-GHz iMac), Bonjour voor Windows.
Macbook Pro, 640 WD extern
Vanuit marketingoogpunt (toch wel één van de sterke kanten van Apple) is het toch indrukwekkender om te zeggen dat je een mobile OSX hebt ontwikkeld, dan dat je een uitgekleed OS meelevert. Terwijl je beide benamingen op hetzelfde OS kunt plakken.R4NCOR schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:46:
[...]
Natuurlijk is dit wel een uitgeklede versie van OSX joh.
JazekerFlatwhite schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:43:
Heeft iemand al foto's van de ACHTERKANT van de iPhone op het internet ontdekt??
http://www.engadget.com/photos/first-iphone-pics/
Uitgaande van "5X SNELLER" zou dus dus een theoretisch maximum van 54 * 5 = 270 Mbit/s moeten zijn? Practisch is dat misschien de helft ongeveer dan? En het bereik?
Wel tof dat deze n-snelheid direct met de huidige Macbooks samenwerkt.
Netwerk: Quadband GSM, GPRS, EDGE
Formaat: 108 x 58 x 16,8 mm
Gewicht: 127 gram
Display: 2,8", Resolutie 320 x 240, 65.536 kleuren (touchscreen)
- Ik kan ermee bellen (quadband)
- Ik kan ermee internetten (via ingebouwde WIFI, GPRS, EDGE)
- Ik kan bestanden uitwisselen via Bluetooth
- Ik kan er muziek mee afspelen
- Ik kan ermee navigeren via TomTom (middels de ingebouwde GPS-ontvanger)
- Ik kan m'n agenda, contactpersonen, notities en Word/Excel bestanden bewerken en synchroniseren met m'n PC
- Ik kan m'n mail lezen (POP/IMAP/Outlook), evt. push e-mail.
- Ik kan er foto's en filmpjes op bekijken
- Ik kan er foto's mee maken (2.1 megapixel)
Voordelen iPhone tov HTC:
- Mooier (hoewel dat persoonlijk is, presenteer ik het als feit
- Groter scherm en een hogere resolutie
- Meer intern geheugen (HTC heeft klein intern geheugen, werkt verder via SD kaartjes).
- Dunner (5,2mm)
- Gebruiksvriendelijker (vooral als je Mac gebruiker bent, liefhebber bent van goede UI)
[vul aan]
Voordelen HTC tov iPhone:
- Kleiner qua hoogte/breedte (8mm minder hoog, 3mm minder breed) .
- Ietsje lichter
- Ingebouwde GPS-ontvanger
- Goedkoper
- Gebruiksvriendelijker (voor gebruikers van het Microsoft platform (Outlook koppeling, bestandsuitwisseling))
- Volledig te customizen. Ik heb ook mooie grote iconen voor veelgebruikte functies zoals internet, mail/sms, navigatie en telefoon. Dat is prima met de vingers te bedienen.
[vul aan]
Wat is er zo innovatief aan de iPhone als deze HTC al een paar maandjes op de markt is en zelfs meer kan?
Echt oordelen kan pas als je zo'n ding in je handen hebt, maar ik had wat meer innovatie verwacht. Vernieuwende techniek zit er niet in, hooguit de manier van UI die op een andere manier is aangepakt.
Kijk je kan blijven vergelijken, maarja...
[ Voor 78% gewijzigd door keanu_ op 09-01-2007 20:59 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Neem voordat je een topic opent over de Apple TV of de iPhone even contact op met de Apple Talk moderators!