MacWorld 2007

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.901 views sinds 30-01-2008

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/firstthirty.jpg

Aangezien er nog geen geen topic was, bied ik bij deze de gelegenheid om vooruit te blikken op MacWorld 2007, waar aanstaande dinsdag om 18.00 Nederlandse tijd een aantal nieuwe Mac producten zullen worden voorgesteld. Wat dan? Dat weet uiteraard niemand, maar een aantal mogelijkheden kan ik wel noemen:

iPhone
Ja, ik weet het, hij zal zeker niet meer iPhone genoemd worden. Maar een iPod - telefoon is van alle fictieve Apple producten het vaakst voorkomend in de geruchten, en het lijkt erop alsof het er dit jaar alsnog van komt. Dat kan haast alleen maar tegenvallen, dus. :P

Mac OS X 10.5 Leopard
In Augustus onthulde Apple een aantal features van de nieuwste versie van OS X, met erbij de geheimzinnige belofte dat een aantal zaken later nog onthuld zouden worden. Waarschijnlijk is het komende dinsdag 'later'. Sommigen verwachten zelfs dat Leopard dan ook direct uit komt, maar daar is al helemaal geen bewijs voor.

iTV
Tijdens Apple's Showtime evenement eind vorig jaar werd zo'n beetje voor het eerst een product voorgesteld dat nog niet direct te bestellen was: codenaam iTV. Hoogstwaarschijnlijk krijgen we dinsdag de nieuwe naam, een paar speciale functies, en een verkoopdatum te horen.

iLife '07 en iWork '07
Van deze twee programma's is het het meest zeker dat ze op MacWorld uitkomen. Beide suites zien immers ieder jaar op MacWorld een update, zodat ze klaar zijn voor het nieuwe jaar. Ook heeft Amazon ze al een tijdje te koop gehad. iWork wordt naar alle waarschijnlijkheid met een spreadsheet-programma, Lasso, uitgebreid.

Kleinere geruchten
Voor ieder evenement van Apple wordt er weer van alles verzonnen met meer of minder binding met de realiteit. Sommige verwachten een 12" ultrathin MacBookPro, nieuwe beeldschermen met iSight erin en HDMI, een 30th Anniversary Mac, en nog meer moois. Gegeven Apple's teaser-uitnodiging, waarvan het thema in de aankleding van de hal terugkomt zal er in ieder geval nog iets speciaal bij zitten.

Non-Apple
MacWorld is niet alleen Steve's keynote, en niet alleen Apple's stand. Andere bedrijven komen ook met nieuws, zoals de Mac Tablet of nieuwe versies van Adobe-programma's.

Waar kan ik kijken?
Apple zend wegens overbelasting al een tijdje geen rechstreekse videostream uit van de keynotes. Verschillende websites bieden wel live updates met tekst en soms foto's, zoals www.macrumorslive.com of www.engadget.com. Ook zal het morgen in #apple op irc.tweakers.net redelijk druk zijn.
Wil je de nieuwtjes pas horen op het moment dat de video van de keynote online staat, bookmark dan deze link, en kom vanaf morgen half zes niet meer in dit topic, op Apple sites, of op tweakers. :P

Discussieer hier over MacWorld, kopieer leuke nieuwtjes, geef hier andere nuttige informatie, en houd het gezellig. Ik ben benieuwd, in ieder geval. Apples marketingmachine heeft zijn werk goed gedaan. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Hertog op 08-01-2007 16:11 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Naar iTV ben ik wel benieuwd naar. :)

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik ben inderdaad heel erg benieuwd wat het allemaal gaat worden. Ik volg ook een beetje het forum van macrumors, en daar zie je toch echt veeeel geruchten langs komen. Van upgrades van mac mini, iMac en Mac Pro tot aan een wide screen iPod of een iPhone.

Op de site van MacWorld valt te lezen dat de keynote een half uur langer dan "normaal" duurt, namelijk 2 uur. Er zijn een aantal dingen zo goed als zeker waar over gesproken gaat worden. Dat is natuurlijk Leopard, maar ook de iTV, iWorks (met misschien een spreadsheet programma codename "Lasso") en iLife.

Ik verwacht dan ook dat de iTV dinsdag verkocht gaat worden, evenals iLife 07 en iWorks 07. Leopard heel misschien, maar ik denk toch dat het wat later wordt. Daarnaast hoop ik dat er een iPhone komt. Updates van een MacPro lijkt me niet hel waarschijnlijk voor zo'n event. Het is een consumenten event, en een speedbump is normaal gesproken niet iets wat ze tijdens zo'n groot event uitgebreid zullen presenteren..

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:40

alienfruit

the alien you never expected

Zolang ze maar niet komen met een noemenswaardige update voor de MacBook Pro dan vind ik alles best! Ik wil weten hoe de iTV gaat werken als het nou xvid zou ondersteunen....

Verder is een 30 jaar Apple computer altijd leuk als het schappelijk geprijst is. Een mooie zwarte Apple (30inch) iMac bijvoorbeeld...

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2025
Oeh ik ben erg benieuwd naar de nieuwe features van Leopard
Een nieuw uiterlijk(denk aan Compiz achtige dingen)?
ZFS als filesystem?
Mogelijkheid om RAM uit te breiden met Flash geheugen zoals in Vista?
Een nieuwe Finder zou ook zeer welkom zijn!

Geruchten en speculatie! Gelukkig nog maar een paar nachtjes wachten :)

[ Voor 5% gewijzigd door uruviel359 op 07-01-2007 19:32 ]

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
alienfruit schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:08:
Verder is een 30 jaar Apple computer altijd leuk als het schappelijk geprijst is. Een mooie zwarte Apple (30inch) iMac bijvoorbeeld...
En dat moet dan ook nog schappelijk geprijst zijn?! (ik denk aan de extra prijs van een zwarte macbook, en de kosten van de 24" iMac...) Vrees dat dat er neit in zit ;)

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 20:39
Om up-to-date te blijven van het nieuws rond apple kun je hier heen surfen.

Hoogstwaarschijnlijk komt hier de nieuwe keynote te staan voor 2007.
Link is nog dood, maar gaat naar verwachting dus pagina van de presentatie worden.

• Eswip
TheLostSonOfGod schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:49:
Om up-to-date te blijven van het nieuws rond apple kun je hier heen surfen.

Hoogstwaarschijnlijk komt hier de nieuwe keynote te staan voor 2007.
Link is nog dood, maar gaat naar verwachting dus pagina van de presentatie worden.
hier plaatsen ze een directe link naar de keynote wanneer deze online komt (Er zal geen live stream zijn). Dus voor mensen die nog niet willen weten wat er komt in de keynote, die link bookmarken, en dinsdag avond af en toe checken.. :)

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-01 18:51
Het lijkt mij wel onwaarschijnlijk dat ze een keynote houden zonder 'echt' echt een nieuwe product te tonen.
Ik ga er dus iig vanuit dat er een nieuw product komt. Ik gok op de iPhone, anders een nieuwe iPod video

[ Voor 7% gewijzigd door Gabliboeba op 07-01-2007 20:04 ]

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 20:39
Er wordt ook zeker een nieuw product gepresenteerd: Leopard. Veel van de tijd zal echter ook over updates van huidige producten gaan.

En wie weet een blik op de geschiedenis van Apple de laatste 30 jaar.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hopelijk een forse update van de macbook pro, zodat wanneer ik hem koop hij weer behoorlijk up to date is :9

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ben heel erg benieuwd, alleen kan het zelf niet volgen, want zit bij een theaterstuk welke geregiseerd moet worden.

Misschien toch maar hopen op een internetverbindingkje aldaar en dan IRC'en ondertussen...

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-01 13:19

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Een bruine iPod om de concurrentie van Microsoft's zune tegenstand te bieden :)

• Eswip
Bigg Balls schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:26:
Een bruine iPod om de concurrentie van Microsoft's zune tegenstand te bieden :)
Apple maakt toch ook geen lelijke computers om te concureren met dell/hp?? :P

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:40
Ik heb gelezen dat de keynote een half uur langer duurt. Dus geen anderhalf, maar twee uur. Ik ben benieuwd wat Apple dan allemaal wil laten zien... daarnaast valt het me op, dat geen enkele geruchtensite het aandurft om een voorspelling te doen over wat er gepresenteerd gaat worden. Er zijn natuurlijk producten zat, die mogelijk geintroduceerd kunnen worden.

Ik ben zelf in de markt voor een nieuwe iPod, dus ik hoop dat ze met wat moois komen!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Roamor
  • Niet online
Hoedje schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:33:
Ik heb gelezen dat de keynote een half uur langer duurt. Dus geen anderhalf, maar twee uur. Ik ben benieuwd wat Apple dan allemaal wil laten zien...
Ik kan mij voorstellen dat ze dat extra half uur gebruiken voor een terugblik op de laatste dertig jaar? Zelf ben ik wel benieuwd naar eventuele nieuwe laptops, binnen een paar maanden zal ik weer aan een nieuwe moeten namelijk. :)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 06:24
Het heeft altijd langer dan 1.5 uur geduurd. Denk dat dit meer een soort voorzorgs maatregel is.

Verwijderd

Hoe schatten jullie de kans dat er een update voor de iMac kleiner dan de 24" komt?
De 17" en de 20" iMac zijn volgens mij al een tijdje niet geupdate. Vooral een snellere videokaart is voor mij een reden om het 20" model te nemen.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:24

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:47:
Hoe schatten jullie de kans dat er een update voor de iMac kleiner dan de 24" komt?
De 17" en de 20" iMac zijn volgens mij al een tijdje niet geupdate. Vooral een snellere videokaart is voor mij een reden om het 20" model te nemen.
Daar zit ik ook mee. Mijn 20" staat al klaar in de winkel. Ik ga daar ook met mijn collega's de keynote kijken. Als er niks uit komt neem ik die 20" mee. Maar ik hoop stiekem toch op een nieuw model :)

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11-2025

Tiiim

Grand Theft Audio

Ik hoop dus écht op een MBP 12"!

Damn, spannend is het wel :D

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:40

alienfruit

the alien you never expected

Ik hoop op een mooie aanbieding op een iMac of Mac Pro zou dat ik mijn laatste spaargeld er ook doorheen kan jagen :)

Verwijderd

Ik hoop natuurlijk ook op allerlei coole nieuwe gadgets, maar vrees dat er buiten iTV en een fullscreen iPod niets revolutionairs (lees: Apple Phone) uit de bus gaat komen...

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Hopelijk is iTV instaat xvid films te streamen, dan zijn ze er in ieder geval eentje aan mij kwijt... :)

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik ga een gokje doen, zoals altijd:

- Leopard status + de "top secret" functies.
- iLife '07 Met fel verbeterde iPhoto en iWeb.
- iWork '07 Met Charts en sterk verbeterde Pages.
- Mac Mini Media.
- Nieuwe iSight Camera.

En stiekem hoop ik weer op een nieuw Apple toetsenbord. :$

Verwijderd

Tiiim schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:27:
Ik hoop dus écht op een MBP 12"!

Damn, spannend is het wel :D
komt er niet denk ik want bij de start van de nieuwe macbook(pro) producten van apple is duidelijk vertelt dat de zwarte macbook de opvolger is van de 12" powerbook.

Aan de andere kant denk ik dat er een aantal mensen graag een 12" MBP zullen zien maar ik vraag me af of voor het grote publiek interessant zal zijn.

• Blaxje
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:47:
Pfoe, als het een kleine update zou zijn (videokaart, zoals je zegt) is de kans heel klein dat Apple dit laat horen op een keynote.

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Ja het rumoor circuit is weer in volle gang gezet. Er zijn meerdere site die de keynotes live bij houden. zoals de nederlandse macminds : http://live.macminds.net/

Maar suggestie:
gewoon een soort tabelt pc achtige notebook met multitouch screen linkje...

Dat zou wel het ultime zijn 8)

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:23

vooghel

Cunning linguist

Hertog schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:45:
[knip]

Discussieer hier over MacWorld, kopieer leuke nieuwtjes, geef hier adressen van sites met live feeds op, en houd het gezellig. Ik ben benieuwd, in ieder geval. Apples marketingmachine heeft zijn werk goed gedaan. ;)
Live feeds zul je niet vinden, maar de meeste Apple geruchten- en nieuwssites (bijv. http://www.macrumorslive.com/) houden alle nieuws van de Keynote puntsgewijs bij. En ook op #apple (irc.tweakers.net) blijf je direct op de hoogte, en kun je alles meteen bediscussieren :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 23:24
Morgen avond rond 20:30 lekker de Keynote bekijken, geen live text feed volgen... geen spoilers gewoon het filmpje kijken en me laten verrassen :)

Ik hoop een apple telefoon! Moet toch over 6 maanden een nieuwe.

• Blaxje
koentjek schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:33:
Morgen avond rond 20:30 lekker de Keynote bekijken, geen live text feed volgen... geen spoilers gewoon het filmpje kijken en me laten verrassen :)

Ik hoop een apple telefoon! Moet toch over 6 maanden een nieuwe.
Ik gok nog steeds dat de iPhone de grootste desillusie op het internet is.

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:55
komt het ook op de tv in amerika
dan kun je mischien online kijken

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
vooghel schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:27:
[...]

Live feeds zul je niet vinden, maar de meeste Apple geruchten- en nieuwssites (bijv. http://www.macrumorslive.com/) houden alle nieuws van de Keynote puntsgewijs bij. En ook op #apple (irc.tweakers.net) blijf je direct op de hoogte, en kun je alles meteen bediscussieren :).
Dat bedoelde ik ook, een live feed hoeft niet per se video te zijn, toch? ;) Nee, je hebt gelijk, drukte me wat ongelukkig uit. Ik zal de op even aanpassen en je tip over #apple erbij zetten. Misschien dat ik daar morgen ook weer eens even langs wandel :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-01 13:19

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Eigenlijk best wel triest dat we allemaal zo erg uitkijken naar Apple's demonstratie en haar nieuwe producten.

Het is een bedrijf die haar klanten graag 'iets' wil verkopen en wij kunnen niet wachten om het te kopen. Het lijkt er dan ook sterk op dat wij allemaal heberig worden gemaakt door een enorme mystiek en geheimheid rond Apple. We zijn net een stel vrouwen op een avond bij elkaar die verlangen naar roddels...

Maar ik doe gewoon mee en vermaak me zelfs. Apple is entertainment en ze beschikken over de kunst om zelfs van wachten entertainment te maken.

Los daarvan leveren ze natuurlijk ook kwaliteit producten.

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Wat dacht je van native windows applicaties draaien binnen osx. Dit kan al met programma's van derde partijen, maar nog niet 100% native binnen mac zelf.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Bigg Balls schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:46:
Eigenlijk best wel triest dat we allemaal zo erg uitkijken naar Apple's demonstratie en haar nieuwe producten.

Het is een bedrijf die haar klanten graag 'iets' wil verkopen en wij kunnen niet wachten om het te kopen. Het lijkt er dan ook sterk op dat wij allemaal heberig worden gemaakt door een enorme mystiek en geheimheid rond Apple. We zijn net een stel vrouwen op een avond bij elkaar die verlangen naar roddels...

Maar ik doe gewoon mee en vermaak me zelfs. Apple is entertainment en ze beschikken over de kunst om zelfs van wachten entertainment te maken.

Ik schreef het in de OP ook al, en heb er een week geleden een post op macrumors aan gewijd, maar inderdaad, de marketingafdeling heeft het wat dat betreft prima voor elkaar. Vorige week viel het nog wel mee, maar vandaag zit ik echt met een zelfde soort spanning als vroeger met sinterklaas te wachten op morgen. Ok, ik overdrijf, maar het idee is duidelijk :P

• Tiiim
  • Laatst online: 06-11-2025

Tiiim

Grand Theft Audio

Ganymedus schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:48:
Wat dacht je van native windows applicaties draaien binnen osx. Dit kan al met programma's van derde partijen, maar nog niet 100% native binnen mac zelf.
Denk niet dat dat er ooit zal komen. Zonde van de stabiliteit :)

• mOrPhie
  • Laatst online: 08:02

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Blaxje schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:42:
[...]

Ik gok nog steeds dat de iPhone de grootste desillusie op het internet is.
Nou, de geruchten gaan anders zo ver, dat fabrikanten orders voor zo'n foon aangenomen zouden hebben.

Hoe dan ook, verder ben ik het wel met je eens. Ik ben bang dat als de ApplePhone niet komt er mensen zelfs "Bad Apple!" zullen zeggen en teleurgesteld zullen zijn, terwijl Apple nog nooit op enige manier heeft aangegeven zo'n telefoon aan het ontwikkelen te zijn.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als Leopard met datum aangekondigd wordt, zullen nieuwe macs dan een coupon meekrijgen om gratis te upgraden vanaf tiger?

• iNickx
  • Laatst online: 09-06-2025
ik ben ontzettend benieuwd. Er zijn genoeg mirrors maar als ik 't filmpje moet mirroren komt ie op www.appeltjesfris.be heb meer als genoeg bandwidth

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-01 16:51

Gerco

Professional Newbie

Wat ik graag zou zien (maar wat niet gaat komen):

- Een Expresscard slot en echte DVI-poort voor de MacBook

of

- Een tussenmodel tussen de MacBook en de -Pro met de features van de MacBook en het scherm van de 15" Pro.

Die Expresscard en DVI is de enige reden waarom ik een Pro zou overwegen, maar om daar nu gelijk 600-800 euro voor uit te trekken :+

[ Voor 23% gewijzigd door Gerco op 08-01-2007 17:09 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Eswip
Als Apple niet binnen nu en laten we zeggen 2 jaar met een iPod met belfunctie komt, dan raken ze gigantisch veel iPod klanten kwijt. De opmars van een telefoon met mp3 speler is nu echt begonnen. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat hij komt, alleen is het natuurlijk kijken wanneer..

Verder, een update van de iMac zie ik niet zo snel gebeuren.. zijn in september nog ge-update.. Product upgrades worden meestal gedaan zonder een officiele aankondiging..

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Cubix schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:06:
Als Leopard met datum aangekondigd wordt, zullen nieuwe macs dan een coupon meekrijgen om gratis te upgraden vanaf tiger?
Nee. Echter als je een mac koopt na de releasedatum van Leopard (uit voorraad) of over het algemeen ook vlak daarvoor kun je 'm krijgen tegen de kosten van de media (dvd, boekjes, etc.) en verzenden. Rond de 20 euro.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Een iPod met belfunctie zou humor zijn, dan moeten ze eerst een beter clickwheel maken :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoezo? Clickwheel -> rotational dial ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 15:06
mOrPhie schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:03:
[...]

Nou, de geruchten gaan anders zo ver, dat fabrikanten orders voor zo'n foon aangenomen zouden hebben.
Van Cisco ja...

Ikzelf twijfel ook eraan of Apple daar wel aan begint, zijn in Amerika hele andere netwerken dan in Europa bijvoorbeeld dan moet je een aantal verschillende versies maken enzo.
Motorola had die Rokr toendertijd ook gemaakt omdat Apple geen zin in het gezeik had over waar een telefoon allemaal aan moet voldoen qua stralingsnormen enzo.

[ Voor 42% gewijzigd door Uberprutser op 08-01-2007 17:21 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Roamor
  • Niet online
Eswip schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:09:
Als Apple niet binnen nu en laten we zeggen 2 jaar met een iPod met belfunctie komt, dan raken ze gigantisch veel iPod klanten kwijt. De opmars van een telefoon met mp3 speler is nu echt begonnen.
Weet ik niet. Ik zou het niet erg op prijs stellen, netzomin als dat ik een video iPod zou willen. Al die crossover zaken hebben imho alleen maar een negatieve invloed op de individuele componenten.

Ik wil gewoon een telefoon voor bellen, een mp3 speler voor mijn muziek en video's kijk ik op mijn Computer/TV. En ik denk dat ik daar niet de enige in ben. Mocht ik voor een nieuwe iPod gaan, dan zal dat waarschijnlijk de nano of de mini zijn, omdat ik niet wil betalen voor functionaliteit die ik toch niet gebruik.

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:11:
Het huidige clickwheel kan niet tegen GSM straling, dan flipt hij :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 17:28 ]

• Kaspers
  • Laatst online: 09:42
CyBeR schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:11:
idd, classic style:

Afbeeldingslocatie: http://www.robertopiecollection.com/Application/Images/Teleph/bell-wall-lg.jpg

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-01 12:11
Ik gok dat ze vast wel iets met die 30 jaar doen, dus net als tien jaar geleden een anniversary apparaat :P maar ditmaal geen absurd duur ding.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05

Bezulba

Formerly known as Eendje

waarom niet? waarom zouden ze niet weer een geweldig apparaat uitbrengen dat ver z'n tijd vooruit is maar ontzettend duur. het hele idee van zo'n anniversary product is dat het iets speciaals is.. iets zeer speciaals

blup

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-01 12:11
Wel, omdat ze al dure Mac Pro's hebben, die zijn al voorzien van de modernste technieken. Ik gok ditmaal op iets bescheideners maar wat er wel cool uitziet. Kan een speciale iPod zijn of misschien wel een speciale (zwarte?) iMac.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Misschien wel een zwarte iMac met 12" scherm en TV-tuner :P

• LoeiOrdinair
  • Laatst online: 08:24

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:52:
Misschien wel een zwarte iMac met 12" scherm en TV-tuner :P
Met touchscreen geïntegreerd clickwheel en telefoon functie. Een soort van alle rumors omvattend product:p

• koentjek
Bigg Balls schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:46:

Wat je zegt is helemaal waar.. Maar ik kijk het omdat ik het gewoon leuk vind om Steve te zien vertellen over zijn producten. Het blijft mijn droom om dat ook ooit te mogen doen. Ik zit ook gewoon te klappen als ik wat leuks voorbij zie komen :D

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Wat ik denk:

- "iTV" (zeker)
- iLife 07 (zeker)
- Airport Express/Extreme 802.11n (zeker, anders moet de "iTV" ook meteen accesspoint zijn)
- Nieuwe Cinema displays (95%)

De laatste drie omdat ik net een mail heb gehad van apple waarbij deze nu in de aanbieding zijn.

En wat ik hoop:
Breedbeeld video iPod (welke ook te gebruiken is als afstandsbediening voor de "iTV")

en als er dan toch een iPhone mag komen dan eentje welke gewoon een breedbeeld video iPod is waarmee je kan bellen.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nog 21 uur tot het begint, ben bang dat mijn banksaldo binnenkort zeer sel gaat dalen.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
LaZZ schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:35:
Hopelijk is iTV instaat xvid films te streamen, dan zijn ze er in ieder geval eentje aan mij kwijt... :)
En dan niet alleen via iTunes ofzo, maar met elk willekeurig programma (denk aan VLC). :)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik hoop eigenlijk op een ge-update Mac mini met core2duo of een Mac Pro met kleine specs (lees betaalbaar). Maar als product updates altijd onaangekondigd worden heb ik er een hard hoofd in.

[ Voor 15% gewijzigd door zonoskar op 08-01-2007 20:58 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wellicht dat de quad core Xeons nu beschikbaar komen voor de Mac Pro?

Verwijderd

magnifor schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:50:
[...]

En dan niet alleen via iTunes ofzo, maar met elk willekeurig programma (denk aan VLC). :)
Dat het net als Frontrow de map "Movies" uit kan lezen, en dan elk formaat dat de host-Mac aan kan ook kan tonen.

• RobbertC
  • Laatst online: 08:57
Ik hoop zo op een Macbook Pro 12" (of 13" breedbeeld). In vergelijking met al het Intel geweld is m'n trouwe Powerbookje G4 toch wel langzaam geworden, en het zou mooi zijn als ik op m'n laptop ook Windows kan draaien via Parallels. Helaas vind ik de Macbooks niet zo mooi als de MBP's en een 15" is 1) duuuur en 2) te groot om overal mee naar toe te nemen. Ik ben alleen bang dat het niet zover komt, want wat kan een MBP 12/13" nu echt meer bieden ivm een Macbook dan een ander uiterlijk?

Een iPhone zie ik best gebeuren, maar dan US-only, net zoals al het leuks in de iTunes store. Ik zie Apple echt nog niet afspraken maken met een dozijn providers in elk europees land.

Verder hoop ik op wat leuke verrassingen in Leopard. Wat ze nu al bekend gemaakt hebben is op Timemachine na niet echt heel erg spectaculair.

[ Voor 8% gewijzigd door RobbertC op 08-01-2007 21:56 ]

• breinonline
  • Laatst online: 09:13

breinonline

Are you afraid to be known?

Rein_stein schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:41:
[...]

iInterpunctie? sStijl? gGrammatica?
Heb je uberhauptüberhaupt nNederlands gehad op school?
offtopic:
Doe het dan zelf wel goed :X

Ontopic: ik schat dat de Apple telefoon er nog niet komt. De uitbreiding om van je Mac een volwaardig mediacenter te maken zie ik wel verschijnen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02-2025

denPes

delete account

Ik hoop op de return of the cube (in een ge-redesigned jasje), met de specs van de imac zonder scherm. maar helaas zal dat bij wishfull thinking blijven.

'K zou eigenlijk graag het gat opgevuld zien tussen de mac-mini en de powermac. (en ik zal daarin niet de enige zijn)

delete account

• Blaxje

Verwijderd

Een Mac Media Centre zie ik eigenlijk niet verschijnen. Dan moeten we wel erg veel versies maken met verschillende tuners e.d. :)

Met Windows XP Media Center kan dat prima, omdat er een keus is uit meerdere mediacenters.

Verwijderd

Hoezo heeft apple geen mobiele nvidia kaarten? Hoop natuurlijk op een MBP 13" zodat ik er ook 1 kan kopen.

Verwijderd

Ik vraag me alleen af hoe dat gaat met de standaard 802.11n aangezien deze nog niet is vastgelegd en dat gaat ook nog wel even duren. Dan zal het een Apple only systeem worden.

Maar we zien het wel aangezien Steve nog op het laatste moment zaken uit zijn keynote kan flikkeren wanneer het niet goed genoeg is.
Verder merk ik dat de verwachtingen weer (te) hoog zijn. Hierdoor zal het voor veel mensen weer tegenvallen. Er zullen denk ik maar twee hardware gerelateerde produkten gepresenteerd worden. Teveel produkten tegelijk krijgen namelijk te weinig aandacht. Dus ga niet hopen op een iPhone, MBP 12", MacTablet, iTV, video-iPod tegelijkertijd.

Verwijderd

Ik gok dat de iTv de nieuwe Airport gaat worden. Airport TV :)

Verwijderd

ik denk dat alles komt....
op zijn tijd

dus geduld
ik benhet er mee eens dat als ze alles er doorheen jassen het geen recht doet aan een keynote van 2 uur. En er komen vast nog wel een paar special events waarop het en en ander van jullie genoemde gewenste spullen zullen verschijnen.

blabla

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Even iets opgeschoond hier, houden jullie het een beetje ontopic? :P

Verwijderd

Wired, wat mij in principe een betrouwbare bron lijkt, beweert het volgende:
Het mag sommigen misschien puur speculatief in de oren klinken, maar ik meen dat dit zou betekenen dat dit ofwel de beste Macworld aller tijden wordt, of Steve Jobs zijn vertrek aankondigt. :?

Maar goed, morgen zullen we het allen horen en zien.

Verwijderd

En ik zit om 18u nondeju op een nieuwjaarsborrel....

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:50:

[...]

Het mag sommigen misschien puur speculatief in de oren klinken, maar ik meen dat dit zou betekenen dat dit ofwel de beste Macworld aller tijden wordt, of Steve Jobs zijn vertrek aankondigt. :?

Dat is wel een hele ruwe gok. :o Het zou alles kunnen beteken, of niets. Qua marketing zit het geheel wel zo goed in elkaar dat zo'n beetje alles "very special" is :X

[ Voor 72% gewijzigd door kamerplant op 09-01-2007 00:07 . Reden: overbodige shit ook :+ ]

🌞🍃

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:50:

[...]

Misschien een publiekelijk excuses voor wat hij gedaan heeft?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
En dat is?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://germain.umemat.maine.edu/faculty/hiebeler/pics/2002oct15_057-small.jpg

Iets met steen en eronder zitten :+

Verwijderd

heb nog wat leuks liggen van MacWorld 2000 :9

3dfx Voodoo 5 5500 PCI 64MB For Macintosh, die had de prijs Best of Show Award van MacWorld 2000 :)
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/16186-1/VoodooMAC+5500+USA.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 00:35 ]

Verwijderd

alienfruit schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:08:
Zolang ze maar niet komen met een noemenswaardige update voor de MacBook Pro dan vind ik alles best!
maar ik niet! ik heb mijn aankoop juist uitgesteld voor deze macworld

Verwijderd

koentjek schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:31:
[...]Ik zit ook gewoon te klappen als ik wat leuks voorbij zie komen :D
hahahahaha serieus?

• zAo
  • Laatst online: 12-01 20:35

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:51:
En ik zit om 18u nondeju op een nieuwjaarsborrel....
offtopic:
Hier nogeen :O Toevallig bij een bank werkzaam?

[ Voor 4% gewijzigd door zAo op 09-01-2007 07:28 ]

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-01 18:12

philipnorth

Zeg maar Danny

In what may be the highest-profile claim to date, the Wall Street Journal (paid subscription required) is chiming in that Apple will be announcing their cellphone "as early as Tuesday." The phone reportedly would reside on Cingular's network.

Cingular in November announced a mobile music service based upon Microsoft's WMA format and a subscription model. It is presently unclear how this service would interoperate, if at all, with Apple's rumored phone.

The Wall Street Journal has been extremely reliable in the past, having been the first news outlet to predict Apple's switch to Intel chips.
bron: MacRumors.com

-Xbox Gamertag: Dbongers

• Blaxje
Al die geruchten. O+
Dat wordt weer een avondje macnerdvermaak. O+

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-01 09:33

4POX

Everybody is wired

Ik ben vanavond aan het werk. Is er ergens ook een SMS dienst waar ik mezelf op kan abonneren om al dit moois te kunnen volgen?

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Een 5-tal Live-feeds gebookmarked (in case er eentje uitvalt), vriendin is verwittigd, uurtje vroeger begonnen op het werk zodat ik om 5u kan doorgaan; denk wel dat ik goed voorbereid ben :)

Speelt er iemand mee Bingo?

Leuk filmpje voor de tijd te doden...

• DocB
  • Laatst online: 09-12-2025
Ben wel weer benieuwd. De vorige keer wilde ik het filmpje van de apple site zien, maar het duurde echt een paar dagen voordat dat gedeelte van de site er weer genoeg bovenop was om het echt te zien... :p

Maar Maxvoltar, heb je ook links naar die feeds? Snap dat het geen filmpjes zijn, maar een paar sites om dingen te volgen is wel handig als er een uit de lucht gaat :)

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
DocB schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:06:
Maar Maxvoltar, heb je ook links naar die feeds? Snap dat het geen filmpjes zijn, maar een paar sites om dingen te volgen is wel handig als er een uit de lucht gaat :)
Zoals inmiddels ook in de OP staat: www.macrumorslive.com of www.engadget.com hebben beide een textfeed met plaatjes, en verder kun je langs komen op irc.tweakers.net#apple :)

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Cubix schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:06:
Ja dat klopt.

Zo heb ik mijn PowerBook (niet eens express) op de dag besteld dat de release datum voor Tiger werd bekend gemaakt en kon voor 17 euro een kopietje van Tiger bestellen :)

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 19:20
super-muffin schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:47:
[...]

Ja dat klopt.

Zo heb ik mijn PowerBook (niet eens express) op de dag besteld dat de release datum voor Tiger werd bekend gemaakt en kon voor 17 euro een kopietje van Tiger bestellen :)
Sorry maar dat is dus niet altijd zo, ik meen mij iig te herinneren dat dat ten tijde van Panther niet het geval was.

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
ik dacht dat het alleen opging als je een mac kocht uit voorraad terwijl er al een nieuwe os was gereleased. Enfin dat merken we natuurlijk snel genoeg.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• Tristan
  • Laatst online: 13-01 09:50
wat gaat het nieuwe os ongeveer kosten?

Verwijderd

Pixxa schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:55:
wat gaat het nieuwe os ongeveer kosten?
Rond de 139 euro, gok ikl

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
129 euro, is de standaard zeker?

• Robin
  • Niet online
Tegenwoordig is het toch niet moeilijk om een videostream naar het internet te gooien? Apple host zijn sites en downloads bij Akamai en die zijn heus niet te klein om al die streams door te kunnen geven, en er zijn genoeg andere sites en servers die lokaal het een en ander kunnen doorgeven.

* Robin wilt een videostream!!!11

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:08
Robin schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:15:
Tegenwoordig is het toch niet moeilijk om een videostream naar het internet te gooien? Apple host zijn sites en downloads bij Akamai en die zijn heus niet te klein om al die streams door te kunnen geven, en er zijn genoeg andere sites en servers die lokaal het een en ander kunnen doorgeven.

* Robin wilt een videostream!!!11
Ik denk dat je dan toch in de gbits moet gaan denken ;) Dus dat ophoesten is een behoorlijk dure zaak.. ;)

Ik ben echt benieuwd wat Steve gaat aankondigen, een nieuwe MBP zal er wel niet inzitten, maar toch hoop ik er stiekem op :)

• t-h
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

koentjek schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:31:
[...]

Wat je zegt is helemaal waar.. Maar ik kijk het omdat ik het gewoon leuk vind om Steve te zien vertellen over zijn producten. Het blijft mijn droom om dat ook ooit te mogen doen. Ik zit ook gewoon te klappen als ik wat leuks voorbij zie komen :D
hier netzo! Ik vind het allemaal mooie producten, maar hoef ze niet hebben (Powerbook en oude Shuffle voldoen voor me). Toch is het fantastisch hoe enthousiast Jobs de producten presenteert, de demo's zijn altijd leuk en ook het publiek is vaak lekker aanwezig. De Keynote is een event!

Ik heb trouwens op school een commerciele presentatie gehouden over de Mac mini, vergelijkbaar als Jobs dat doet. Erg leuk om te doen. En de Front Row demonstratie verblufte iedereen :P

• koentjek
t-h schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:36:
[...]

hier netzo! Ik vind het allemaal mooie producten, maar hoef ze niet hebben (Powerbook en oude Shuffle voldoen voor me). Toch is het fantastisch hoe enthousiast Jobs de producten presenteert, de demo's zijn altijd leuk en ook het publiek is vaak lekker aanwezig. De Keynote is een event!

Ik heb trouwens op school een commerciele presentatie gehouden over de Mac mini, vergelijkbaar als Jobs dat doet. Erg leuk om te doen. En de Front Row demonstratie verblufte iedereen :P
Idd ik zit hier ook nog achter een iBook G4 1.33 en een nano die ik dan weer wel op dag 1 gekocht had maar ik moest toch een nieuwe mp3 speler.

Ik hoop dat de stream rond een uur of half 9 online staat.. twijfel nog om engadget mee te gaan lezen, leuk maar spoilt wel voor het filmpje.

Verwijderd

Ik zou wel een Airport basisstation willen die in europa wel mag...

Verwijderd

Ze zijn de store al aan het updaten: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore/

Verwijderd

Even een lijstje van de websites die live verslag uitbrengen van de keynote:
Bron: MacWereld.nl

Zelf heb ik de beste ervaringen met www.macrumorslive.com betreffende snelle korte updates en www.macwereld.nl als het gaat om de langere nieuwsberichten :)
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem voordat je een topic opent over de Apple TV of de iPhone even contact op met de Apple Talk moderators!