Aangezien er nog geen geen topic was, bied ik bij deze de gelegenheid om vooruit te blikken op MacWorld 2007, waar aanstaande dinsdag om 18.00 Nederlandse tijd een aantal nieuwe Mac producten zullen worden voorgesteld. Wat dan? Dat weet uiteraard niemand, maar een aantal mogelijkheden kan ik wel noemen:
iPhone
Ja, ik weet het, hij zal zeker niet meer iPhone genoemd worden. Maar een iPod - telefoon is van alle fictieve Apple producten het vaakst voorkomend in de geruchten, en het lijkt erop alsof het er dit jaar alsnog van komt. Dat kan haast alleen maar tegenvallen, dus.
Mac OS X 10.5 Leopard
In Augustus onthulde Apple een aantal features van de nieuwste versie van OS X, met erbij de geheimzinnige belofte dat een aantal zaken later nog onthuld zouden worden. Waarschijnlijk is het komende dinsdag 'later'. Sommigen verwachten zelfs dat Leopard dan ook direct uit komt, maar daar is al helemaal geen bewijs voor.
iTV
Tijdens Apple's Showtime evenement eind vorig jaar werd zo'n beetje voor het eerst een product voorgesteld dat nog niet direct te bestellen was: codenaam iTV. Hoogstwaarschijnlijk krijgen we dinsdag de nieuwe naam, een paar speciale functies, en een verkoopdatum te horen.
iLife '07 en iWork '07
Van deze twee programma's is het het meest zeker dat ze op MacWorld uitkomen. Beide suites zien immers ieder jaar op MacWorld een update, zodat ze klaar zijn voor het nieuwe jaar. Ook heeft Amazon ze al een tijdje te koop gehad. iWork wordt naar alle waarschijnlijkheid met een spreadsheet-programma, Lasso, uitgebreid.
Kleinere geruchten
Voor ieder evenement van Apple wordt er weer van alles verzonnen met meer of minder binding met de realiteit. Sommige verwachten een 12" ultrathin MacBookPro, nieuwe beeldschermen met iSight erin en HDMI, een 30th Anniversary Mac, en nog meer moois. Gegeven Apple's teaser-uitnodiging, waarvan het thema in de aankleding van de hal terugkomt zal er in ieder geval nog iets speciaal bij zitten.
Non-Apple
MacWorld is niet alleen Steve's keynote, en niet alleen Apple's stand. Andere bedrijven komen ook met nieuws, zoals de Mac Tablet of nieuwe versies van Adobe-programma's.
Waar kan ik kijken?
Apple zend wegens overbelasting al een tijdje geen rechstreekse videostream uit van de keynotes. Verschillende websites bieden wel live updates met tekst en soms foto's, zoals www.macrumorslive.com of www.engadget.com. Ook zal het morgen in #apple op irc.tweakers.net redelijk druk zijn.
Wil je de nieuwtjes pas horen op het moment dat de video van de keynote online staat, bookmark dan deze link, en kom vanaf morgen half zes niet meer in dit topic, op Apple sites, of op tweakers.
Discussieer hier over MacWorld, kopieer leuke nieuwtjes, geef hier andere nuttige informatie, en houd het gezellig. Ik ben benieuwd, in ieder geval. Apples marketingmachine heeft zijn werk goed gedaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Hertog op 08-01-2007 16:11 ]
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary