MacWorld 2007

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 1.786 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:07:
[...]

Windows mobile is voor mij al reden genoeg om geen HTC te kopen. Snap niet dat mensen dat fijn vinden.
Inderdaad, op 3 januari 2007:
( http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=1121&ch=1 )
]03-01-2007: Beveiligingsbedrijf Symantec waarschuwt voor een zeer kritiek lek in toestellen welke draaien op Windows Mobile software. Door het lek is het toestel via MMS, SMS en een WLAN verbinding te hacken.

Symantec heeft het lek alreeds in augustus 2006 gerapporteerd aan Microsoft. Tot op heden heeft Microsoft nog geen patch welke het lek dicht.

De zender van de kwaadaardige code kan middels de exploit het kritieke lek in het toestel misbruiken om gegevens op het toestel te te bekijken, te bewerken of zelfs te verwijderen
Door simpelweg een MMS te openen is je toestel gehacked en nog eindeloos wachten op een patch..typisch Microsoft. dat doet Apple toch echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigelijk mogelijk om met de Apple Tv gewoon te kunnen opnemen net als een hd-recorder. Werd me niet echt duidelijk..volgens mij kan het niet..maar oke. jammer. Dan hou ik wel gewoon mn macbook aan met een 20 euro kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

PWM schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:37:
Wat is de innovatie? De besturing? Ja, als die goed werkt wel. Echter, dat heeft weinig met Windows Mobile te maken, daarvoor is de Hardware leverancier verantwoordelijk.
In geval van Windows Mobile heeft dat voor meer dan 90% toch echt te maken met Windows Mobile. Navigatie is niet alleen een stukje hardware of een kwestie van het indrukken van wat knopjes en weet ik wat nog meer. Goede navigatie is een kwestie van het hele OS en de hardware op elkaar laten aansluiten. Vraag Palm maar eens hoe verrekte moeilijk dat is met Windows Mobile... Die hebben voor hun 700w wat dat betreft bergen moeten verzetten om iets "simpels" als one handed navigation in het apparaat te krijgen.
Ik heb in de Iphone niet echt functies kunnen ontdekken, die Windows Mobile 5 niet zou kunnen.
Van wat ik zo gauw heb kunnen zien allemaal is de navigatie op de iPhone simplistischer en intuitiever dan die van Windows Mobile. PalmOS heeft een vergelijkbare eenvoud. Ik denk dat je beter de iPhone met iets als een kruizing tussen de Palm Lifedrive (waar het ding wel verrekte veel op lijkt...) en de Palm Treo 650 kunt gaan vergelijken. Dat zit meer op 1 lijn dan een apparaat met Windows Mobile gezien de erg omslachtige navigatie wijze met de stylus en context menus.
Ik vind de IPhone een prachtig apparaat, en ga hem serieus bekijken. Echter, zodra Apple iets doet, krijgt het het stempel Innovatief, wat blijkbaar alleen op de besturing slaat. (Het IPtv apparaat is ook het 13de in een dozijn).

Het is heel, heel er mooi spul, maar laten we eens afwachten of het inderdaad zo fantastisch bestuurd, voordat we onze conclusies trekken.
Die navigatie moet echt heel erg goed zijn op die iPhone net als dat softwarematige toetsenbordje. Als het die van bijv. de Palm Treo 650 en de Nokia E61/E62 niet kan evenaren hebben ze imho een aardig probleem. Opzich is het navigeren zonder stylus niets nieuws, de Treo 650 kan dit ook met de one handed mode en bij diverse PDA's is het vaak ook gewoon een kwestie van nagelwerk. Meeste mensen gebruiken die stylus niet eens :) Ook dingen als pus mail en Exchange support en noem maar op is tegenwoordig vrijwel standaard. Qua features valt de vernieuwendheid best mee hoor, het zit hem echt hoofdzakelijk in de navigatie. Als opstapje in de telecom markt is dit een erg leuk product, ze zullen in de loop der tijd alleen wel heel wat meer moeten laten zien aan mogelijkheden van de iPhone (waaronder dus dingen als GPS om maar eens wat te noemen). Ik vraag me ook af hoe dat allemaal gaat met bestanden die je per mail krijgt zoals PDF'jes en office bestanden (hetzij Microsoft Office, hetzij iets van ODF).
Tom schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:23:
[...]

Dat lijkt me vanzelfsprekend. De iPhone zal altijd achterlopen op het gebied met Microsoft koppelingen. Vice versa natuurlijk ook. Microsoft heeft een tijdje terug wat nieuwe zaken uit Exchange laten zien, bijvoorbeeld om data te laten vernietigen op een mobile device (bijvoorbeeld wanneer deze gejat is). Dat soort zaken komen eerder uit op Windows omgevingen, daarna op de rest. Bij Mac is dat precies zo, afhankelijk van het platform waarop je veel werkt is het een voor- of nadeel. Voor fanatieke Mac gebruikers die iCal gebruiken is de iPhone weer gemakkelijker in gebruikt.
Vergeet niet dat iCal gebruik maakt van iCalendar, een open standaard voor kalenders.Microsoft Outlook maakt ook gebruik van dat formaat dacht ik. Ik denk dat het voor die PIM dingen anders ligt bij Apple. Dan heb je ook nog dingen als SyncML waar iSync (als ik het goed heb) ook gebruik van maakt. Er wordt bij Apple dus eerder gebruik gemaakt van dat soort open standaarden bij Microsoft. De kans dat Apple spul op andere platformen werkt is dus veel groter dan de kans dat Microsoft spul op andere platformen werkt. Voor wie geen Windows draait is dat dus een enorm voordeel.

[ Voor 18% gewijzigd door ppl op 09-01-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
iPhone is een prachtig apparaat zo te zien, maar helaas veels te duur. 500 euro betalen en dan ook nog 2 jaar een contract. Andere alternatieven zijn veel goedkoper:

pricewatch: HTC P4350

Kan volgens mij net zo veel en je bent al klaar voor 470 euro (vezendkosten). iPhone is gewoon veels te duur maar wel een prachtig ding. :)

Als ik het geld voor zou hebben dan zou ik zeker een iPhone kopen, maar helaas ben ik niet rijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://eshop.macsales.com/shop/ModBook

Nog geen nieuws helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ondanks dat ik Microsoft fan ben geef ik toe dat Windows Mobile geen goede UI heeft. Daar zal de iPhone wel mee scoren, ziet er nu al een stuk degelijker en makkelijker uit. Dat is iig wel innovatief aan de iPhone.
Windows Mobile is gewoon afgeleid van Windows Pocket PC met wat toevoegingen.

Met extra software om wat knoppen op je today scherm (die met je vingers te bedienen zijn) te zetten kun je er overigens een prima telefoon van maken, maar out-of-the-box is het simpelweg kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:44

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

De "it knows where you are" functie is op Apple site idd nie terug te vinden...
Misschien komt dat na de FCC approval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-08 20:08
Apple TV heb je ook weinig aan , als je alleen iTunes kunt gebruiken . En dus geen DVD's kunt afspelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 26-07 15:42
airliner schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:45:
airport extreme nog steeds maar 1 usb port (ik wil een hardeschijf en een printer kunnen benaderen)
Van de Apple site:

Nog meer mogelijkheden
Maar wat nou als je bestanden wilt uitwisselen via het draadloze netwerk en tegelijk ook toegang wilt hebben tot de netwerkprinter? Geen nood. Sluit gewoon een USB-hub aan op AirPort Extreme en sluit je apparaten aan op de hub. Zo kun je tegelijkertijd een printer en een harde schijf delen, of verschillende printers of harde schijven.

Dus USB Hub is de oplossing.

Edit: Mijn Airport is inmiddels besteld :) Helaas wachten tot ergens februari.

[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 09-01-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:32:
iPhone is een prachtig apparaat zo te zien, maar helaas veels te duur. 500 euro betalen en dan ook nog 2 jaar een contract. Andere alternatieven zijn veel goedkoper:

[URL=FF]pricewatch: HTC P4350[/URL]

Kan volgens mij net zo veel en je bent al klaar voor 470 euro (vezendkosten). iPhone is gewoon veels te duur maar wel een prachtig ding. :)

Als ik het geld voor zou hebben dan zou ik zeker een iPhone kopen, maar helaas ben ik niet rijk. :(
Zit daar ook 4Gb of 8Gb geheugen in? Zit daar ook Multi-touch in? Zitten daar ook 3-sensoren in? Etc..Niet direct vergelijkbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:50
Ben ook benieuwd of nike + ipod ook op de iPhone gaat werken... anders zit je nog met 2 losse apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hmmm ik werk al sinds dat het bestaat met Windows Mobile, zelfs nog met WindowsCE gewerkt op pda's. Tom jij spreekt over koppelingen die MS heeft? Welke koppelingen? Die met dat brakke sync tooltje van hen? Waarvoor andere fabrikanten (ik noem PumaTech IntelliSync) 'n miljoen betere progsels voor ontwikkeld hebben! Daar bij genomen dat ik de UI van windows mobile nog na al die jaren nog steeds erg vervelend vind! Ik vond het altijd vervelend dat programma's niet afsloten en mijn geheugen opvraten. Dat is bij OSX ook zo, maar om de een of andere manier kan ik ze daar wél makkelijk en simpel afsluiten, maar bij Windows mobile niet!?

Daarnaast vind ik nog altijd de batterijentijd om te janken bij de meeste windows based pda's / telefoons. Daarnaast en misschien wel het belangrijkste ding:

Ik heb zovaak zo'n ding gebruikt en dan CRASHT het belprogramma! ARGH!
Uit de keynote van Steve Jobs maak ik uit op dat de killerapplication het bellen was. Daaruit maak ik dus op dat het bellen niet zomaar een apart programma is wat men er later semi ingefrommeld heeft om het een eenheid te laten lijken zoals bij Windows Mobile gedaan is. Dat stemt mij blij, eindelijk iemand die het door heeft dat het niet alleen een multimedia ding is, maar dat het bellen op de eerste plaats staat en niet de fantastische functies die je er verder mee kunt doen! Leuk de rest maar de killerap is bellen, van dat soort uitspraken wordt ik weer blij! Dat is waarvoor ik voor 50% minimaal een telefoon aanschaf! Bij Windows Mobile heb ik altijd en nog steeds, het gevoel gehad dat het bellen slechts een gimmic van het apparaat was, een bijzaak. Ow ja hij kan ook nog bellen...

Als MS dat beter aangepakt had, typte ik nu niet deze post...

Ik ben erg benieuwd wat deze iPhone gaat doen en hoeveel dat hij nu echt gaat kosten en wanneer hij écht verkrijgbaar is...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:40:
[...]

Zit daar ook 4Gb of 8Gb geheugen in? Zit daar ook Multi-touch in? Zitten daar ook 3-sensoren in? Etc..Niet direct vergelijkbaar dus.
Die dingen boeien mij niet, het gaat mij puur om de basis functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Iemand een idee wat hier verteld is?

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/01/dsc_0243.jpg

Iets over game consoles?

edit: laat maar:

10:57am -
26m game consoles sold, 94m digital cameras, 135m MP3 players, 209m PCs, 957m phones... 1% market share is 10 million phones. "Exactly what we're trying to do, 1% market share in 2008, 10 million units and we'll go from there."

Bron: http://www.engadget.com/2...-2007-steve-jobs-keynote/

[ Voor 53% gewijzigd door Mud.Starrr op 09-01-2007 21:54 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:48:
[...]

Die dingen boeien mij niet, het gaat mij puur om de basis functies.
Dan moet je dus niet Opel's met Ferrari's gaan vergelijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:53:
[...]

Dan moet je dus niet Opel's met Ferrari's gaan vergelijken..
Dus alleen omdat de iPhone van Apple is wordt een windows mobile pda een opel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 10:20

Booster

Superuser

Tom schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:23:
Het staat nergens vermeld op apple.com/iphone?
Ik kan het ook niet vinden, maar er staat daar volgensmij wel meer niet bij :) Er stond een zinnetje opmacrumorslive, maar dat kan goed zijn dat het niet klopte. Ik sluit niet helemaal uit dat hij wel GPS heeft in ieder geval. Tis even afwachten.

[edit]
http://www.macrumors.com/events/mwsf2007.html
'It knows where you are', suggereerd een GPS, ik lees het nergens anders dus ik wacht het af.
Bij de HTC is zeker dat het te customizen is. Je kunt er zelfs .NET programma's op draaien. Bij de iPhone zal het vast ook kunnen, maar in hoeverre is de vraag. Daarom stond het ook bij de voordelen van de HTC vermeld en niet als nadeel van de iPhone.
Tja, dat vindt ik een beetje hetzelfde. ;) Waarom er van uit gaan dat de HTC beter te customizen is dan de iPhone? We weten het gewoon nog niet.
Dat lijkt me vanzelfsprekend. De iPhone zal altijd achterlopen op het gebied met Microsoft koppelingen.
Natuurlijk, maar de features die je noemt, kunnen die op het moment met de HTC al wel?
Dat multitouch idee is nieuw ja. Maar ik lees nu overal dat de iPhone revolutionair is, maar dat valt dus wel mee? Meer op het gebied van UI op telefoon's is ie vernieuwend.
Het revolutionaire zit hem niet in de dingen afzonderlijk. Het is zeker zo dat er niet veel specifieke punten zijn die niet al 'los' gesignaleerd zijn in andere telefoons. Maar het gaat om de combinatie van alles.

Ik ken die HTC niet, dus misschien zeg ik nu rare dingen, maar heeft jouw HTC een sensor die automatisch zijn backlight aanpast aan het omgevingslicht om accu te sparen? Merkt die HTC het wanneer je hem tegen je oor houd en gaat de display dan uit zodat je geen last hebt van strooilicht en het per ongeluk aanraken van toetsen? Heeft hij standaard een interface waarmee je met het gemak kunt wisselen tussen muziek luisteren, video kijken, bellen, mensen toevoegen aan conferance-calls, etc, gecombineerd met een interface die standaard als zeer intuitief beschouwd wordt en in principe geen bewegende delen (=slijtage) heeft?

Op die manier kun je wel even doorgaan denk ik. Als ze met die accelerometer hetzelfde gaan doen als met de macbooks dan hebben we straks iPhones met een beeld dat altijd waterpas is, etc :P
Heeft meer te maken met een combi van software- en hardwareontwerp e.d., maar tot op heden heb ik dat nog nergens op een Windows-gebaseerde omgeving gezien.

Ik ken de HTC niet, maar ik heb het idee dat je deze combinatie van features nog niet eerder ergens out-of-the-box vertoont is. De losse elementen zijn wel vertoond bij verschillende telefoons, maar nooit in combinatie.

Hoe dan ook, het blijft wachten op de eerste reviews waarin alles duidelijk zal worden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Booster op 09-01-2007 22:02 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

magnifor schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:54:
[...]

Nee, dat zegt hij niet :)

Apple Opel
WM Ferrari

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:54:
[...]

Inderdaad. In de Apple zit 4gb / 8gb standaard, multitouch, 3 sensoren..etc. als dat je niet interesseert moet je 'm daar mee natuurlijk ook niet vergelijken. De iPhone is dankzij al die kleine stukjes - die Apple kennende perfect geintegreerd zullen zijn - wel een klasse hoger dan je standaard huidige Windows Mobile ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Booster schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:11:
Ik las ergens "It knows where you are", dus ik sluit een ingebouwde GPS niet uit.
Ik wel, want hij is nu al battery-hungry en GPS vreet accu. Ook, moest het er in zitten, had Apple het zeker vermeld vermits ze de full specs gereleased hebben en GPS nog een extra zou zijn.

Vergeet ook niet dat positioning via GSM masten ook perfect kan. Let op, het KAN. Daarvoor is samenwerking en openstelling van de absolute locatie van de masten in het ID van de mast nodig, en dat zie ik hier nog niet zomaar gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker een prachtig apparaat, vooral wat betreft software en bediening. Jammer dat het nog erg lang zal duren voordat hij in Nederland is te krijgen. Mobiel breedband kan alleen i.c.m. Edge. Telfort (KPN) is vooralsnog de enige die dit in Nederland aanbiedt.

Nog een reactie op de vraag over GPS, waarschijnlijk zit er geen GPS in maar wordt je positie bepaald d.m.v. TOA of E-OTD techniek waarmee de telco je positie kan bepalen via het GSM netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:57:
[...]

Inderdaad. In de Apple zit 4gb / 8gb standaard, multitouch, 3 sensoren..etc. als dat je niet interesseert moet je 'm daar mee natuurlijk ook niet vergelijken. De iPhone is dankzij al die kleine stukjes - die Apple kennende perfect geintegreerd zullen zijn - wel een klasse hoger dan je standaard huidige Windows Mobile ja.
Ik weet het, MS is de duivel, maar toch:

Zoals eerder gezegd. Iphone is een Device. Windows Mobile is een platform.

Windows Mobile heb je van:
  • Groot
  • Klein
  • Duur
  • Budget
  • Touchscreen
  • Smartphone
  • Verschillende merken
Je vergelijkt nu dus een een platform met een device, wat scheef is.

Je kan wel zeggen dat de Iphone mooi is (is die ook :) ), echter je kan ook zeggen:

Iphone 499,- bij abo
WM phone (meerdere types, welke jou bevalt) 0,- bij abo.

Het device is mooi, maar, als er echt behoefte aan is, wat nog moet blijken, kunnen de andere HW mobile bouwers voor die 400-500 dollar verschil, ook nog wel mooi dingen doen :)

Ik vind hem erg groot, en zou graag wat kleiners willen. Kan dat? Nee, die keuze heb je niet. Ik wil graag een Iphone, maar ben niet geinteresseerd in MP3: Pech, geen keuze, betalen voor 4gb die je nooit gebruikt.

Apple bied (een waarschijnlijk) prachtig apparaat aan, maar that's it. Geen keuze vrijheid, van wat voor een soort dan ook.

Ik wacht de eerste hand-ons wel even af.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 09-01-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Desolation Angel schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:59:
Ik wel, want hij is nu al battery-hungry en GPS vreet accu.
Of hij battery-hungry is valt nog te bezien, er staat namelijk:
Up to 5 hours of Talk / Video / Browsing, up to 16 hours of Audio playback
En dat zegt niets over de stand-by tijd.

We weten dus alleen dat hij het met het afspelen van muziek tot 16 uur uit kan houden. Vertaal dat eens naar stand-by tijd? (in de zin van, het zal nooit minder 16 uur zijn :P)

Maar ik ben het met je eens dat GPS niet heel waarschijnlijk is hoor ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Booster op 09-01-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:05:
[...]

Ik weet het, MS is de duivel, maar toch:

Zoals eerder gezegd. Iphone is een Device. Windows Mobile is een platform.

Windows Mobile heb je van:
  • Groot
  • Klein
  • Duur
  • Budget
  • Touchscreen
  • Smartphone
  • Verschillende merken
Je vergelijkt nu dus een een platform met een device, wat scheef is.

Je kan wel zeggen dat de Iphone mooi is (is die ook :) ), echter je kan ook zeggen:

Iphone 499,- bij abo

Het device is mooi, maar, als er echt behoefte aan is, wat nog moet blijken, kunnen de andere HW mobile bouwers voor die 400-500 dollar verschil, ook nog wel mooi dingen doen :)

Ik wacht de eerste hand-ons wel even af.
Onzin. Hij vergelijkt 2 apparaten met elkaar (de HTC en de iPhone), niet de OSen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Nog niemand iets tegengekomen over de doorvoorsnelheid en het bereik van de nieuwe airport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:06:
[...]

Onzin. Hij vergelijkt 2 apparaten met elkaar (de HTC en de iPhone), niet de OSen.
Bij deze reply mischien, maar je vorige was in de trant van: Iphone Whoops WM's ass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Apple product vergelijk je niet zomaar bot op de specs af :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Desolation Angel schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:59:
[...]

Ik wel, want hij is nu al battery-hungry en GPS vreet accu. Ook, moest het er in zitten, had Apple het zeker vermeld vermits ze de full specs gereleased hebben en GPS nog een extra zou zijn.

Vergeet ook niet dat positioning via GSM masten ook perfect kan. Let op, het KAN. Daarvoor is samenwerking en openstelling van de absolute locatie van de masten in het ID van de mast nodig, en dat zie ik hier nog niet zomaar gebeuren.
Ik wou net zeggen. Dat doen ze waarschijnlijk gewoon via GSM masten. Waarom zou Apple zo'n grootte selling point niet opnoemen of bij de specs erbij schrijven. Misschien gaan ze wel de iPhones ietsjes aanpassen voor de europese markt. Dat is wat veel telefoon makers doen voor de US markt.

Anywho, Palm en Symbian > WM5. En nu is het OSX > Palm, Symbian en WM5. (WM sucked zo onwijs zwaar. Niet normaal meer.)
D'r is geen enkele telefoon die ook maar in de buurt komt kwa usability en looks.
PWM schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:05:
[...]
Iphone 499,- bij abo
FFS. $499,- <-- extra bijbetalen bij een abbo van Cingular. Cingular is niet een NL provider,
NL providers geven veel meer subsidie dus in NL is ie niet €499,- bijbetalen. Dit is dus een onzin argument. Ik verkoop zelf abbo's en weet wat de subsidies zijn per provider.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:10:
Een Apple product vergelijk je niet zomaar bot op de specs af :')
Specs/looks/usability

[ Voor 23% gewijzigd door Alpha-sphere op 09-01-2007 22:19 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Alpha-sphere schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:13:
Anywho, Palm en Symbian > WM5. En nu is het OSX > Palm, Symbian en WM5. (WM sucked zo onwijs zwaar. Niet normaal meer.)
Vandaar dat nu zelfs Palm is begonnen met Windows Mobile telefoons :)

Windows Mobile is een flinke groei markt, met tevreden gebruikens. Ik snap niet helemaal waar die haat vandaan komt in dit topic.

Dat het voor jou niet de ideale oplossing is, is prima, maar er wordt net gedaan of het een DOS applicatie op Mobile is.

* PWM Heeft een Ipod en Macbook, maar snapt die haat jegens de "andere kant" niet echt

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 09-01-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1286
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-08 16:49
he leopard is nu ook gereleased op de site http://www.apple.com/macosx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

was al een tijd hoor, APPL +8,49% sjit aandelen kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:16:
[...]

Vandaar dat nu zelfs Palm is begonnen met Windows Mobile telefoons :)

Windows Mobile is een flinke groei markt, met tevreden gebruikens. Ik snap niet helemaal waar die haat vandaan komt in dit topic.

Dat het voor jou niet de ideale oplossing is, is prima, maar er wordt net gedaan of het een DOS applicatie op Mobile is.
Voor de gewone leek is emailen, syncen van muziek en contacten etc. op WM veel te lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

RD schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:18:
was al een tijd hoor, APPL +8,49% sjit aandelen kopen :P
Had je eerder moeten doen ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:18:
[...]

Voor de gewone leek is emailen, syncen van muziek en contacten etc. op WM veel te lastig.
En volgens jouw gebruikstest van de Iphone, werkt het daar veel makkelijker?

Heb trouwens nog nooit iemand over dit probleem gehoord. Kabel in de computer: Wat wilt u Syncen? Druk op OK en klaar.

Op basis van aannames, wordt hier een compleet platform de grond in gedrukt :)

[ Voor 57% gewijzigd door PWM op 09-01-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 11:58

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Joh, dat staat er al 5-6 maanden op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
PWM schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:18:[...]Had je eerder moeten doen ;)
Ik was nét iets te laat. Nog net op de 90 kunnen kopen, toen 'm ng maar op +5% ofzo zat.. Zat redenen om verder te stijgen alleszinds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Tofu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:23:
[...]
Ik was nét iets te laat. Nog net op de 90 kunnen kopen, toen 'm ng maar op +5% ofzo zat.. Zat redenen om verder te stijgen alleszinds ;)
Normaal gesproken niet :)

Na leuk/mooi nieuws: Iedereen blij, aandelen omhoog

Volgende dag: Oh, tsja, toch wel prijzig. Mmm, duurt nog 6 maanden.

En de winst wordt gepakt.

Dit is niet Apple, dit is een trend die je bij alle IT bedrijven ziet, MS, Intel, AMD enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:18:
[...]

Had je eerder moeten doen ;)

[...]

En volgens jouw gebruikstest van de Iphone, werkt het daar veel makkelijker?
Gezien het marktaandeel van iPod's onder wel en niet leken, en dus het overgrote deel iTunes gebruikt om te syncen, en het feit dat de iPhone syncronisatie ook via iTunes zal verlopen, lijkt me dat voor de meesten geen enkel obstakel. Bovendien geeft dit filmpje toch aardig weer hoe simpel het e-mailen gaat: http://www.apple.com/iphone/internet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
PWM schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:16:
[...]Vandaar dat nu zelfs Palm is begonnen met Windows Mobile telefoons :)

* PWM Heeft een Ipod en Macbook, maar snapt die haat jegens de "andere kant" niet echt
Rede waarom mensen WM5 kopen. Winkel ervaring I might add.
- Weten niet anders. Bestaat palm ook dan????? <--- ja hoor. Zal ik het even laten zien?
- Ik heb thuis ook windows. Lijkt dat niet op elkaar dan? <--- not really
- Ik wil tomtom. <-- geen probleem. We hebben ook symbian en palm telefoons
- Ik wil syncen met m'n compu <-- wist u dat dat ook kan met symbian en Palm?
- Hier staat toch ook windows op? <-- euuh niet helemaal.....
- Windows heeft meer programma's toch? <-- again, not really.....
- Maar deze heeft een 500MHz CPU! <-- Klopt, Maar nog is ie sloom. Kijk maar.
- Ik wil niet dezelfde palm hebben als m'n vriendin. <-- wat?!

80% van de mensen die het willen zijn gewoon niet op de hoogte. Ze doen geen research. Ik bied ze een alternatief aan en laat wat meer zien waar de concurent gewoon maar wat lult terwijl hij niet eens weet waar die het over heeft.

Oh, en begrijp me niet verkeerd. Ik ben geen MS hater ofzo. Heb zelf een Xbox360 en ik vind het een machtige console. Beter dan de rest IMO.

[ Voor 4% gewijzigd door Alpha-sphere op 09-01-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Alpha-sphere schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:30:
[...]

80% van de mensen die het willen zijn gewoon niet op de hoogte. Ze doen geen research. Ik bied ze een alternatief aan en laat wat meer zien waar de concurent gewoon maar wat lult terwijl hij niet eens weet waar die het over heeft.
Het overgrote deel van de WM gebruikers is zakelijk, dus ik denk dat daar best over nagedacht is door degene die de beslissing hebben genomen.

Consumenten, geen idee :)

Dit is wat ik nog mis bij Apple:

Een zakelijk PDA

Waarom is die er niet van Apple? Bijna elke zakelijke gebruiker heeft een PDA of Smartphone, en die hele markt wordt door Apple overgeslagen.

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 09-01-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Weet trouwens iemand waar je een soort van schaduw kan beleggen om te oefenen? Ik wil wel wat met beleggen, maar wil eerst eens ff proef draaien zeg maar. Oei ik wil iPhone, maar goed ik kan nog zeker een jaar genieten van mijn treo680 voordat de iphone er is. Voor nu is de treo echt super.
Ik ben wel terleurgesteld door de afwezigheid van software....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

RD schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:36:
Weet trouwens iemand waar je een soort van schaduw kan beleggen om te oefenen? Ik wil wel wat met beleggen, maar wil eerst eens ff proef draaien zeg maar. Oei ik wil iPhone, maar goed ik kan nog zeker een jaar genieten van mijn treo680 voordat de iphone er is. Voor nu is de treo echt super.
Excel ;)

Serieus, zo heb ik het in het begin ook gedaan :)

Anders: Heeft Binck bank niet zoiets

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 09-01-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Geen upgrades, geen nieuwe modellen, geen Leopard :|

Ben ik de enige die teleurgesteld is :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
PWM schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:32:
[...]
Het overgrote deel van de WM gebruikers is zakelijk, dus ik denk dat daar best over nagedacht is door degene die de beslissing hebben genomen.

Een zakelijk PDA

Waarom is die er niet van Apple? Bijna elke zakelijke gebruiker heeft een PDA of Smartphone, en die hele markt wordt door Apple overgeslagen.
En waarom zijn er zoveel zakelijke gebruikers? Omdat zoveel bedrijven windowsXP/Windows 2000 gebruiken en ook gebruik maken van een een of andere MS mail oplossing. Een logische keuze omdat je anders teveel dingen moet omschakelen maar zegt dit iets over de usability van het apparaat? Nee.

Waarom is de sluitknop X na 6~7 jaar nog steeds minimaliseren in plaats van afsluiten?
Dit is totaal niet consistent met de grote broer Windows 98/200/XP waar PocketPC/WM op moet lijken. Ja het moet erop lijken want anders is een Start knop helemaal niet nodig. Niet dat een start knop uberhaupt nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
PWM schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:37:Anders: Heeft Binck bank niet zoiets
Binckbank geeft inderdaad een schaduwportefeuille, Fortis Bank (België) heeft dit ook, al noemt het daar een Virtuele portefeuille. Er zal tal van andere sites waar je dat ook kan doen (via een dochtersite van iex kan het ook dacht ik).
AAPL gaat volgens mij nog niet direct gaan dalen hoor, staat wel hoog nu, maar is nog steeds tamelijk ondergewaardeerd als je eens hun inkomsten enzo gaat berekenen. Ik verwacht pas een daling na de financiele resultaten welke op 17 januari bekendgemaakt worden.
Maar dit lijkt me zwaar offtopic te gaan..

Vraag me af waarom ze de iTV eigenlijk AppleTV genoemd hebben. Naam staat een beetje raar in vergelijking met hun andere producten. Ook wel jammer van de beperkte codecs die op het systeem aanwezig zijn. DIVX DVD spelertjes vind je al voor 40 euro ofzo, dus lijkt me niet dat dat zo duur is om te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Alpha-sphere schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:39:
[...]

En waarom zijn er zoveel zakelijke gebruikers? Omdat zoveel bedrijven windowsXP/Windows 2000 gebruiken en ook gebruik maken van een een of andere MS mail oplossing. Een logische keuze omdat je anders teveel dingen moet omschakelen maar zegt dit iets over de usability van het apparaat? Nee.
Dat zegt wat over jouw verwachting t.o.v. een mobile OS.

De meeste mensen in mijn vriendenkring hebben een Windows PDA of Windows Mobile device, en is daar (erg) tevreden over. Eentje heeft een Symbian, en zweert daar weer bij, terwijl ik dat OS weer ruk vind.

Het kan zijn dat het jou niet bevalt, maar WM heeft volgens mij een hoog percentage tevreden gebruikers.

Maar zoals eerder gevraagd:

Ben ik de enige die wacht op een zakelijke PDA/Mobile van Apple. Ik snap echt niet waarom dat zolang duurt, terwijl 99% van de zakelijke gebruikers een Mobile Device heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 09-01-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Om eens even van de iPhone af te wijken :P De Apple TV.

Lijkt me een fraaie mediacenter oplossing gericht op HD content. Alleen wat ik eruit kan opmaken is dat het ding alleen content vanuit iTunes kan afspelen? Dus geen losse h264 of x264 files kan afspelen? Dat zou ik wel jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Heeft iemand al een video link van de hele avond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
kazuka schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:53:

Lijkt me een fraaie mediacenter oplossing gericht op HD content. Alleen wat ik eruit kan opmaken is dat het ding alleen content vanuit iTunes kan afspelen? Dus geen losse h264 of x264 files kan afspelen? Dat zou ik wel jammer vinden.
Waarom zou er anders een schijf van 40GB inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DaannO schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:54:
Hier moet ie komen:

http://www.apple.com/iphone/keynote/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
DaannO schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:54:
Deze komt hier te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:53:

Dat begrijp ik ook als ik de info op apple.nl bekijk. Dan heeft het al niet zo heel veel nut meer, zoor hetzelfde geld, of minder, heb je een DivX player met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tofu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:55:
[...]
Waarom zou er anders een schijf van 40GB inzitten?
Naar mijn mening niks anders om bestanden op te slaan. Bij de requirements wordt duidelijk iTunes genoemd. Zo lijkt het me toch een behoorlijk beperkt apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

El Gravedigger schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:38:
Geen upgrades, geen nieuwe modellen, geen Leopard :|

Ben ik de enige die teleurgesteld is :O
Nee, ik ben ook teleurgesteld... waar ik echt op zat te wachten in niet langsgekomen...

iWork update met vlotter werkende pages en een spreadsheet waardoor ik Neo-office kan lozen, nieuwe iLife update en meer info over de ins & outs van Leopard...

[ Voor 0% gewijzigd door Speedpete op 10-01-2007 00:11 . Reden: typo :| ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AppleTV en iPhone KEYNOTE VIDEO staan online:

http://news.com.com/1606-...html?tag=ne.video.6148568

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-08 22:41
Speedpete schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:07:
[...]
Nee, ik ben ook teleurgeseld... waar ik echt op zat te wachten in niet langsgekomen...
Ik ook wel eigenlijk, die iPhone lijkt me wel super mooi hoor, daar niet van, maar ook ik zat meer te wachten op het "computer nieuws", en dan met name OS X 10.5.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 14:51
Vind het ergens ook idd wel jammer dat de MBP geen update heeft gekregen. Echter kan ik deze morgen mooi gaan bestellen, wetende dat er geen update zijn :D

[ Voor 48% gewijzigd door Ice T op 09-01-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

PWM schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:32:
[...]

Bedrijven en nadenken over ICT? Sinds wanneer doen ze dat dan?
Er zal echt maar bar weinig waarbij men ook daadwerkelijk slim bezig is met het toepassen van ICT en waarbij ze dus goed nadenken. De reden waarom er op de zakelijke markt zoveel WM devices worden verkocht is vrij simpel. Er zijn heel veel kleine bedrijfjes waarbij de werknemers meer buiten het bedrijf zijn dan op het bedrijf. Ze willen graag toch alles centraal hebben staan enzo dus wordt er iets van een server aangeschaft met Windows SBS erop en wat Windows machientjes en nog wat software. Die WM devices sluiten dan naadloos aan op die SBS doos die er staat. Zo hebben ze ineens hun complete agenda, mail etc. op hun WM device terwijl ze bij de klant zitten. Hierbij is dus niet alleen hun eigen spul maar ook de gedeelde spullen beschikbaar. Om die reden is een WM oplossing voor veel ICT'ers beter te beheren: men beschikt al over een Exchange omgeving of iets als SBS. Dat is de reden wat Palm heeft doen bewegen om de samenwerking met o.a. Microsoft op te zoeken en de 700w en 700wx te maken en uit te brengen. Of die groep gebruikers ook daadwerkelijk tevreden zijn over de werking van hun apparaat...geen idee. gebruikers zijn soms te makkelijk: ze melden vaak de problemen niet waardoor men hiervan niet op de hoogte is en er wat aan kan doen of men neemt dingen gewoon voor lief gezien wat ze er allemaal mee kunnen doen.
Die hebben helaas zoiets van "er staat Windows in de naam dus dan werkt het met Windows en dat heb ik". Uiteindelijk blijkt na diverse onderzoeken dat juist de WM devices het minst compatible zijn met Windows. Je kunt beter investeren in een apparaat met Symbian of met PalmOS wat dat betreft.

Een zakelijk PDA

Een PDA hebben ze al gehad in de vorm van de Newton die niet zo lekker liep. De markt voor PDA's zakt nu per jaar gewoon verder in elkaar, terwijl die van de smartphones juist groeit. Men switcht kennelijk massaal van PDA naar smartphone. Instappen in de PDA markt is dus gewoon letter de poten onder je tafel wegmaaien, daar zit niet bepaald toekomst in. Smartphones zijn veel aantrekkelijker. Ik heb zo'n idee dat lang niet alle features van de iPhone zijn getoond. Ik mag toch echt vurig hopen dat er PIM functionaliteit op zit naast al die multimedia features. Er moet dus echt naast die contactlist ook iets van todo's, notes/memos en een agenda op zitten. Als ze dat er niet op hebben ben ik bang dat ze aardig de plank mis zullen slaan gezien de prijs. Devices als de Treo 650 van Palm bieden op PIM gebied dan veel meer dan de iPhone.

EDIT: zit net de video van het stukje keynote over de iPhone te kijken: blijkt dat je dus inderdaad gewoon de hele PIM zooi kunt synchroniseren dus dan zal het er wel op zitten :)
Interesting... :)

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 09-01-2007 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steve Jobs zei eens:
The only problem with Microsoft is they just have no taste, they have absolutely no taste, and what that means is - I don’t mean that in a small way I mean that in a big way. In the sense that they they don’t think of original ideas and they don’t bring much culture into their product ehm and you say why is that important - well you know proportionally spaced fonts come from type setting and beautiful books, that’s where one gets the idea - if it weren’t for the Mac they would never have that in their products and ehm so I guess I am saddened, not by Microsoft’s success - I have no problem with their success, they’ve earned their success for the most part. I have a problem with the fact that they just make really third rate products
http://www.youtube.com/watch?v=4ea-3K9BHdE

Ik ben blij dat Apple wél zo goed bezig blijft.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Officiele keynote video online op apple.com.

(als ie het doet :+)

[ Voor 11% gewijzigd door Booster op 10-01-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Mensen vergeet niet dat MacWorld 2007 nog niet is afgelopen. Als ik het goed begrepen heb is er morgen (vandaag) nog een keynote?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-08 05:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 11:28

Maverick2001

Never look back

Tsja... aantal uurtjes weg-geweest en bekijk nu alle eindresultaten van de avond. Heb ook een stukje van de keynote gezien en moet zeggen allemaal goed goed nieuws! Het enige wat me wel opvalt zijn de lange introductie-tijden van de producten. Ik ben nog maar een jaar een echte liefhebber van Apple (ja ooit zie je het licht) echter vind het een beetje irritant dat we tot ongeveer de volgende KeyNote moeten wachten voor we in Europa over een Iphone kunnen beschikken.

Misschien ben ik een te ongeduldig type maar vind persoonlijk als je zoiets aankondigt dat je er ook klaar voor moet zijn.

Zit nu weer een jaar vast aan weer een Nokia... en wil dat DING gewoon nu!

Verder alleen maar lof dat apple het wel aandurft een stap te nemen in de mobiele telefonie die andere bedrijven gewoon niet aandurven. Waarom heeft nokia nooit eerder een telefoon ontwikkeld met touchscreen en een veel beter geintergreede mp3 speler, het is hun core business toch? Nee nokia maakt ze alleen maar dikker en dikker. En ja ik koop al jaren nokia en waarom.. omdat ik er aan gewend ben en me niet wil bezig houden met Samsung systemen enzo (niet dat ik zeg dat die slecht zijn). Ik wil die Iphone NU NU NU... Voor het eerst ben ik door de beelden getriggerd om te switchen... Nouja ik laat in Januari 2008 wel weten hoe de Iphone bevalt (als ze tenminste niet alleen een contract met T-Mobile sluiten).

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu maar hopen dat T-Mobile de iPhone niet net als Cingular gaat "branden" :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-08 15:46
Damn ik wil die iPhone... alleen wil ik hem het liefst als los toestel, niet i.c.m. een of ander abonnement (tenzij het echt niet anders kan). Misschien dat de mensen van smartphoneshop.nl of een andere site hem wel kunnen aanbieden, zou perfect zijn :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

RD schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:36:
offtopic:
IEX.NL

edit:
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:08:
En nu maar hopen dat T-Mobile de iPhone niet net als Cingular gaat "branden" :{
T-mobile lijkt me zoiezo niet, want die zijn ook in de USA actief.
Zal gek zijn als ze hem daar niet kunnen aanbieden en hier wel.
Ik gok eerder op Orange ofzo.

[ Voor 26% gewijzigd door Mud.Starrr op 10-01-2007 01:51 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 14-07 12:00
Ik hoop dat de providers die voicemail-feature over gaan nemen :) Anders zullen er wel programma's komen die de berichten gewoon uit 1233 haalt lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 10-08 15:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:58:
Steve Jobs zei eens:

[...]

http://www.youtube.com/watch?v=4ea-3K9BHdE

Ik ben blij dat Apple wél zo goed bezig blijft.
Hahaha, in dat video'tje zitten verschillende stukken in uit de serie: " De Williwortels van Siliconvallei."
Daardoor heeft Steve Jobs zichzelf toegevoegd aan mijn lijstje van eeuwige helden... Alleen issie nu wat milder en gematiger dan toen die serie opgenomen werd ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ongelooflijke lag als ik dat filmpje wil bekijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34
ehm ben ik de enige die denkt dat de AppleTV een goed product zou kunnen zijn.... maar we kunnen hier niet eens films kopen via itunes? wat heb je er dan aan

en dan nog; 15 dollar voor een film die op dvd nog minder kost?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Phusebox schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:55:
ehm ben ik de enige die denkt dat de AppleTV een goed product zou kunnen zijn.... maar we kunnen hier niet eens films kopen via itunes? wat heb je er dan aan

Het Apple tv (IPtv) is in Amerika een veel groter fenomeen.

Volgens mij kan de Applce TV ook ingezet gaan worden als Tivo, iets wat bijna elke Amerikaan gebruikt.

Ik heb niet het idee dat ze voor dit product naar de EU hebben gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 13:04
Las ik dat goed? Keynote nog niet afgelopen? Komt er vandaag nog wat aan dan?

Ik zat ook te wachten op OSX 10.5 maar ben eigenlijk ook wel blij met de iPhone. Wat een pracht ding.

Ik ben idd ook sinds iets minder dan een jaar over op apple.. Wil niets anders meer :)

Nu sparen en afwachten wat apple in de EU ons brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
tm030614 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:39:
[...]

Van de Apple site:

Nog meer mogelijkheden
Maar wat nou als je bestanden wilt uitwisselen via het draadloze netwerk en tegelijk ook toegang wilt hebben tot de netwerkprinter? Geen nood. Sluit gewoon een USB-hub aan op AirPort Extreme en sluit je apparaten aan op de hub. Zo kun je tegelijkertijd een printer en een harde schijf delen, of verschillende printers of harde schijven.

Dus USB Hub is de oplossing.

Edit: Mijn Airport is inmiddels besteld :) Helaas wachten tot ergens februari.
En dat was nou precies waar ik op zat te wachten.
Maar bestellen/kopen doe ik pas als hij bij een Apple store ligt.
Zou wel erg mooi zijn als er een LaCie Mini of een Iomega MiniMax onderpast (afmetingen suggereren van wel), maar ik wil het gewoon ff zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
I have a problem with the fact that they just make really third rate products
Owja, en Apple maakt zeker perfecte producten? Er is imo genoeg aan te merken aan de producten van Apple. Dit is niet om Apple te bashen even voor de duidelijkheid. Heb zelf een mac :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Laatst online: 11:04

M-ThijZ

Riding on Rails

Is het ook mogelijk om zo'n Quicktime stream te cappen? Op dit moment is de snelheid te laag om fatsoenlijk de keynote te kunnen bekijken, maar ik wil best een pc een halve dag laten downloaden om de keynote daarna vloeiend te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Phusebox schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:55:

Precies. De ?tv klinkt erg leuk, maar hier in NL lijkt het me niet heel nuttig. Toen ik even snel in de itunes store keek gister, kon ik alleen maar drie korte pixar filmpjes zien. Ook zouden de prijzen meer in de richting moeten van het huren van een DVD wil het een beetje interessant zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 19:32
DocB schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:09:
[...]

Precies. De ?tv klinkt erg leuk, maar hier in NL lijkt het me niet heel nuttig. Toen ik even snel in de itunes store keek gister, kon ik alleen maar drie korte pixar filmpjes zien. Ook zouden de prijzen meer in de richting moeten van het huren van een DVD wil het een beetje interessant zijn...
Ik neem aan dat de AppleTv ongeveer hetzelfde werkt als FrontRow. Met FrontRow kan ik gewoon gedownloade films (Divx/Xvid) bekijken d.m.v een plugin. Ik denk dat een dergelijke plugin niet lang op zich zal laten wachten, zodat je ook rustig je gedownloade filmpies kan bekijken.

Maar wat ik erg vreemd vind is dat er in de Nederlandse iTunes Store nog steeds GEEN series en films te koop zijn. Misschien veranderd dit wanneer de AppleTv uitkomt in februari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Tsja voor mij persoonlijk heeft het niet zo gek veel nut zo'n ding. Ik heb mijn bureau ongeveer 1,5 meter van mijn tv af staan, en er liggen kabeltjes voor beeld en geluid om via frontrow films te kijken en muziek te spelen vanaf mijn macbook. De AppleTV zou dan nuttiger zijn voor in de huiskamer oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 17:47
DocB schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:18:
Tsja voor mij persoonlijk heeft het niet zo gek veel nut zo'n ding. Ik heb mijn bureau ongeveer 1,5 meter van mijn tv af staan, en er liggen kabeltjes voor beeld en geluid om via frontrow films te kijken en muziek te spelen vanaf mijn macbook. De AppleTV zou dan nuttiger zijn voor in de huiskamer oid...
Dat lijkt me ook en ik denk dat mijn mb hetzelfde kan icm frontrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Laatst online: 29-07 11:58

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Pixxa schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:14:
Las ik dat goed? Keynote nog niet afgelopen? Komt er vandaag nog wat aan dan?

Ik zat ook te wachten op OSX 10.5 maar ben eigenlijk ook wel blij met de iPhone. Wat een pracht ding.

Ik ben idd ook sinds iets minder dan een jaar over op apple.. Wil niets anders meer :)

Nu sparen en afwachten wat apple in de EU ons brengt.
Volgens mij is dat een misverstand.. Macworld duurt inderdaad een paar dagen, maar er is maar 1 keynote voor zover ik weet, en die was gisteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

De iPhone vind ik er super uitzien en de mogelijkheden zien er ook goed uit.
Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt :)

De Airport Extreme vind ik een mooi apparaat, alleen die prijs :X
Wat maakt 'm zo bijzonder dat ie 179 euro kost? Ik zie het niet; zou er wel graag willen hebben... daar niet van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ligt het aan mij of ziet de Apple store er momenteel onder FF (en Windows) niet uit :? Text only zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Roamor schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:13:
Ligt het aan mij of ziet de Apple store er momenteel onder FF (en Windows) niet uit :? Text only zeg maar.
geen last van

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:50
JC schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:09:
De iPhone vind ik er super uitzien en de mogelijkheden zien er ook goed uit.
Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt :)

De Airport Extreme vind ik een mooi apparaat, alleen die prijs :X
Wat maakt 'm zo bijzonder dat ie 179 euro kost? Ik zie het niet; zou er wel graag willen hebben... daar niet van ;)
Soort gelijke linksys met N en usb poort is ook zo duur ongeveer. Alleen 10x lelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:25:
[...]

Soort gelijke linksys met N en usb poort is ook zo duur ongeveer. Alleen 10x lelijker ;)
Even duur, maar:
-Externe antenne
-Gigabit ethernet (zeer groot voordeel)

Dat zie ik de Airport Extreme zo even niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 10:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:39:
[...]

Even duur, maar:
-Externe antenne
-Gigabit ethernet (zeer groot voordeel)

Dat zie ik de Airport Extreme zo even niet doen :)
De vorige rev van de Airport Extreme had een optie voor een externe antenne. Ik weet niet of de huidige dat ook heeft/krijgt?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:14:
[...]

Ik neem aan dat de AppleTv ongeveer hetzelfde werkt als FrontRow. Met FrontRow kan ik gewoon gedownloade films (Divx/Xvid) bekijken d.m.v een plugin.
Welke plugin is dat? Zou ik graag willen gebruiken.

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:34:
[...]

Welke plugin is dat? Zou ik graag willen gebruiken.

Rene
Kan je hier vinden...het is eigenlijk ene plugin voor Quicktime waardoor je heel veel verschillende avi's en divx films kan afspelen. Omdat FrontRow van Quicktime gebruik maakt kan je je films ook afspelen in FrontRow...let wel GEEN SUBS (dus *.srt etc. werkt niet)

[ Voor 4% gewijzigd door Flatwhite op 10-01-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:49:
[...]

Kan je hier vinden...het is eigenlijk ene plugin voor Quicktime waardoor je heel veel verschillende avi's en divx films kan afspelen. Omdat FrontRow van Quicktime gebruik maakt kan je je films ook afspelen in FrontRow...let wel GEEN SUBS (dus *.srt etc. werkt niet)
Kun je liever Perian gebruiken. Geeft FrontRow ondersteuning aan meer codecs dan DivX alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Heeft iemand al de keynote gezien via de apple site? Ik krijg maar geen connectie.

http://events.apple.com.edgesuite.net/j47d52oo/event/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 14:31
Werkt prima hier,

toch vraag ik me af waar ik hem kan downloaden..
saven nadat ik hem 100% heb gestreamed werkt ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

Haha Steve improviseerde wel goed toen z'n klikkertje ermee ophield. Hij zag er btw een stuk beter uit dan die keer dat hij Leopard introduceerde en hij alles door andere liet doen...

En tja; de iPhone. Superapparaat, maar mijn T610 doet het nog altijd prima :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
100% streamen is dan ook niet hetzelfde als 100% downloaden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had net geen moeite met het afspelen van de keynote ging allemaal prima hij ging gelijk afspelen en ik keek hem vanaf deze link http://events.apple.com.edgesuite.net/j47d52oo/event/ en toen op de helft heb ik het weggeklikt en daarna wil ik weer verder kijken dus ik gebruik weer dezelfde link en dan gaat het heel eventjes laden ( dus dan zie je die bolletjes heen en weer gaan onder het apple logo in quicktime ) en dan stop hij met laden en gebeurt er ook verder niks.
ik heb dit probleem wel vaker, en ik dacht dit te verhelpen door quicktime pro te gebruiken maar dat verhelpt het niet.
iemand enig idee wat dit voor probleem is en hoe ik het kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja de server is gewoon overbelast en je moet gewoon wachten tot er weer een slot vrij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk dat deze week nog nieuwe dingen bekend worden gemaakt?

zoals :

- releasedatum leopard
- eventuele aanpassingen macbook pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is altijd mogelijk alleen weet dat bijna niemand en is het gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je toevallig waar je dit kunt lezen mocht het gebeuren? macrumours.com ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan of appleinsider.com en anders zie je het wel hier in Apple Talk verschijnen. Die zijn namelijk aardig snel met een nieuw topic heb ik gemerkt. Het blijven altijd geruchten totdat Apple het officieel maakt, dan ben je pas zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
www.tuaw.com vind ik ook altijd een goede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 19:04
En zoals gewoonlijk als de keynote is afgelopen gaat het topic dicht, topics over de nieuwe producten zijn welkom in overleg met de Apple Talk moderators!
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem voordat je een topic opent over de Apple TV of de iPhone even contact op met de Apple Talk moderators!