Ik ben een van die mensen die in reincarnatie gelooft, waarom?
Het geeft een verklaring, voor mij althans, voor;
- verschil in het bewustzijn
- waarom de één meer intelect heeft dan de ander
- het verschil in leef omstandigheden
- schizofrenie
- aangeboren taalgevoel
- homosexualiteit
- onverklaarbare angsten
- de wil om om iets voor de mensheid te doen
- krankzinnigheid
- scherpzinnigheid
- gedrevenheid
En wat mij ook doet geloven is dat ik denk dat bepaalde tekenen op mijn huid (vooral een gigantische moedervlek die bij m'n geboorte metéén opviel) iets hebben betekent in mijn vorige leven.
Waar ik nieuwsgierig naar ben: waar geloof jij in en waarom?
Back-on-Topic...
*schizofrenie zou mogelijk meerdere dingen kunnen zijn... het horen van stemmen zou niet persé van jezelf hoeven te zijn, maar zou ook een bepaalde telepathische werking van je hersenen kunnen zijn die bepaalde signalen oppikt waardoor je gaat denken dat je dingen hoort. Reincarnatie zou het ook kunnen zijn, waarbij de vorige geest nog steeds actief is met de nieuwe geest, wat dus verwarring oplevert...
*punt 1: Tuurlijk zijn er een hoop mensen die ook zonder bijna-dood-ervaring er in geloven... maar JUIST mensen die een bijna-dood-ervaring hebben meegemaakt hebben het bewijs zelf meegemaakt, waardoor ze andere gedachten krijgen... Juist wat je zegt met dat MAMA-verhaaltje doet dat ook nog eens versterken; wat je niet voor mogelijk had gehouden zou zomaar eens wel kunnen, ondanks dat onze huidige wetenschap er niks van kan bewijzen.
*punt 2: ik weet niks van het onderzoek af, kan er geen verdere antwoorden opgeven dan mijn bron doet.
*punt 3: evenals punt 2; ik kan er geen antwoord op geven, ik weet geen exacte gegevens. Maar bang voor de dood zijn is helemaal niks geks; voor JOU stort je wereld dan in; je hebt je les geleerd in dit leven, wat erna komt weet je niet (kán je niet weten).
*punt 4: Gezien je wat wilt weten:
Wiki! Als je wilt weten hoe en wat dan raad ik je aan om er een boek uit de bieb over te gaan lezen of een cursus er in te gaan volgen.
*punt 5: paranormale gevoeligheid:
heb hier wat voor je gevonden
*punt 6: iedereen reageert op zoiets anders... sommigen worden verward en boos, anderen gaan inderdaad het leven meer waarderen, JUIST omdat ze op het randje hebben gezeten tussen leven en dood. Ik zeg niet dat iedereen het positiever gaat zien.
*punt 7, 8, 9: weet je HOE moeilijk het is om op deze aarde niet alsmaar meer, meer, meer of; beter, beter, beter te willen? Materieel succes: stel je bent een zakenman die een leven lang gaat werken en een dik salaris verdient; je ziet de glitter en glamour al voor je: een gafe auto van de zaak waar je mee naar klanten mag (onderhandelingen, akkoordjes, overleg, whatever), een mooi pak aan en er als een ''gentleman'' uit zien. Je voelt je heel goed DANKZIJ die materiele zaken die bij je werk horen, en ook omdat je dankzij je goede salaris natuurlijk een groot huis hebt, een kast vol met mooie kleren, een XL-keuken, een eigen sauna, etc. etc.
Zie je je al die dingen al voor je? Begrijp je nu wat het zo moeilijk maakt om minder waarde te hechten aan materiele zaken?
De wilskracht heb je gekregen (je begrijpt dat aan je leven een einde komt, make the most of now!), maar als je dan immers toch wel hebt begrepen dat je je ''schatten'' niet mee kan nemen naar die plek (zoals in de bijbel staat: ''want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren'') die je hebt gezien in je bijna-dood-ervaring, lijkt mij dat je niet meer zin hebt om je tijd te verspillen aan het verzamelen van spullen ofzo, maar dat je meer zin krijgt in het halen van het doel dat je je altijd al voor ogen had (dat kan van alles zijn, zoals bijv. het altijd al eens willen basejumpen/parapenten/whatever). Ik had het in mijn voorbeeld meer over het hebben van een Porsche, maar ik denk dat het dan meer een doel zal zijn als: ik heb altijd al eens willen rijden in een Porsche.
10: Je kan het zien zoals jij dat doet inderdaad; je bent een keer onderuit gegaan (bijna-dood-ervaring) maar je leeft nog... juist omdat het niet je bedoeling was jezelf de dood in te drinken of wat dan ook zal je een 2e keer wel oppassen... iedereen kijkt na een ongeluk wel beter uit.