Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Kan iemand anders zich ook niet aanmelden? Ik wil namelijk een nieuwe account maken, maar hij blijft vaststaan op registreren.

[ Voor 0% gewijzigd door hotdog92 op 17-10-2007 23:55 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo bij deze het telefoonnummer dan ook maar besteld, nu even wachten op mijn hardphone en dan kan de pret beginnen.

Ik ben benieuwd hoe dat ding in te stellen is, niemand hier die ervaring heeft met de SPA901 van linksys? Ik heb namelijk in de handleiding zitten kijken en intuitief is anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajinChaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 10:48
Sinds vandaag heb ik de linksys PAP2 binnen. Top apparaat!! naar buiten bellen gaat perfect, alleen als ik naar mijn eigen voipnummer bel, dan gaat mijn telefoon niet over, terwijl ik op mijn mobiel wel de overgangstoon krijg. ik heb al de poort 5060 tcp/udp in mijn livebox geforward naar de linksys pap2 (192.168.1.11).

iemand nog een tip voor mij?

[ Voor 12% gewijzigd door MajinChaos op 18-10-2007 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MajinChaos schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 02:34:
Sinds vandaag heb ik de linksys PAP2 binnen. Top apparaat!! naar buiten bellen gaat perfect, alleen als ik naar mijn eigen voipnummer bel, dan gaat mijn telefoon niet over, terwijl ik op mijn mobiel wel de overgangstoon krijg. ik heb al de poort 5060 tcp/udp in mijn livebox geforward naar de linksys pap2 (192.168.1.11).

iemand nog een tip voor mij?
Gaat een beetje moeilijk 5060 staat al gereserveerd in de livebox voor eigen telefonie van wanadoo c.q. orange
probeer een andere poort bv 5061 en stel die ook in op de PAP2
misschien dat het dan beter werkt
garantie dat dit werkt geef ik niet maar als je niet perse telefoneert via livebox (wanadoo) zou ik een ander modem overwegen is ook wat stabieler dan de livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajinChaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 10:48
Thxxx dat heeft mijn probleem gefixt, hij werkt idd wel als ik em op poort 5061 doe, en deze ook forward !
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:43:
[...]

Gaat een beetje moeilijk 5060 staat al gereserveerd in de livebox voor eigen telefonie van wanadoo c.q. orange
probeer een andere poort bv 5061 en stel die ook in op de PAP2
misschien dat het dan beter werkt
garantie dat dit werkt geef ik niet maar als je niet perse telefoneert via livebox (wanadoo) zou ik een ander modem overwegen is ook wat stabieler dan de livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MajinChaos schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:41:
Thxxx dat heeft mijn probleem gefixt, hij werkt idd wel als ik em op poort 5061 doe, en deze ook forward !

[...]
Kijk daar doen we het voor :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem
Ik krijg voipbuster maar niet werkend op mijn Zyxel 2602H d1a modem.
De telefoon is aangesloten, maar het modemlampje van phone1 brand niet, het gaat alleen knipperen als ik de telefoon van de haak haal.

Heb echt alles geprobeerd te veranderen. Wat doe ik fout? :/

Edit: Het werkt!!! :D Ik had geen Voip in nummer ingevuld... :X

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07425/z2602h.JPG

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07425/sip.JPG

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:07
Ik heb de topics over voipbuster zo'n beetje doorgelezen, wat ik nog niet duidelijk kan ontdekken is of voipbuster ook met een prepaid nummer van budgetphone kan werken, ik heb een Sipura SPA 841 werkend met Voipbuster, hier wil ik ook graag inkomend op bereikbaar zijn.
Ik lees verschillende reacties, sommigen dat het wel kan, sommigen dat het niet kan.
Ook kwam ik de volgende reacie tegen:
I figured it out!!

just use the software from vb. login with your vb account. you can call out.

Install X-lite 3.0 and register with your budgetphone account:
display name: whatever
user name: your budgetphone number (eg 3150xxxxxxx)
password: your budgetphone password
authorization user name: your budgetphone number (eg 3150xxxxxxx)
domain: budgetphone.nl
domain proxy: select proxy and fill: sip.budgetphone.nl

goto voicemail (second tab)
select "Always forward to this address"
fill with: "sip:vbusername@sip.voipbuster.com"

Calls on your budgetphone number will be forwarded to voipbusteraccount.
Remember not to use port 5060 for both programs. you can get a conflict.

audio quality is perfect for me. no extra costs for forwarding. WORKS LIKE HEAVEN
Iemand enig idee wat de mogelijkheden hiervan zijn en of bovenstaand een goede oplossing is?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJVL schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:14:
Ik heb de topics over voipbuster zo'n beetje doorgelezen, wat ik nog niet duidelijk kan ontdekken is of voipbuster ook met een prepaid nummer van budgetphone kan werken, ik heb een Sipura SPA 841 werkend met Voipbuster, hier wil ik ook graag inkomend op bereikbaar zijn.
Ik lees verschillende reacties, sommigen dat het wel kan, sommigen dat het niet kan.

[...]

Iemand enig idee wat de mogelijkheden hiervan zijn en of bovenstaand een goede oplossing is?
Ik mag toch hopen dat dat gaat werken, ik heb mijn telefoonnummer inmiddels binnen en hoop toch echt uitgaand te gaan bellen via voipbuster en inkomend bereikbaar te zijn op mijn budgetphone nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJVL schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:14:

[...]

Kun je er niet gewoon meerdere accounts inzetten? Dat heb ik gedaan met mijn sipura 1001.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Marzman schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:11:
[...]

Kun je er niet gewoon meerdere accounts inzetten? Dat heb ik gedaan met mijn sipura 1001.
Ik heb 2 verschilende extensies die ik kan configureren (EXT1 en EXT2)
Bedoel deze opties met meerdere accounts?
Dat heb ik idd nog niet geprobeerd, ik zal zsm een nummer kopen bij budgetphone en op deze manier proberen te configureren, zou dus moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janemmers
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2022
Hallo

Ik wil graag de volgende situatie voorleggen
Ik heb een Budgetphone nummer waar ik op bereikbaar ben en uitgaand bel ik met Voipbuster.
Dit alles is werkend aangesloten op mijn Zyxel 2602 modem.

Nu verblijf ik komende maand in het buitenland. Mijn laptop gaat mee en ik heb de beschikking over een internetverbinding. Nu wil ik bereikbaar blijven in het buitenland en in Nederland op mijn budgetphone nummer. Daarnaast wil ik ook vanaf met voipbuster naar thuis kunnen bellen (is dus weer het budgetphone nummer)

Mijn vraag is
- Kan dit gerealiseerd worden
- wat heb ik daar voor nodig hardware/software (op de laptop)
- Kan het een en ander ook werken mbv een usb telefoon die op de laptop wordt aangesloten, zodat ik niet via de laptop hoef te bellen met een of ander headsetje. De laptop kan gewoon aan blijven staan

Ik hoor wel wat de mogelijkheden zijn
Jan

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janemmers schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:02:
Hallo

Ik wil graag de volgende situatie voorleggen
Ik heb een Budgetphone nummer waar ik op bereikbaar ben en uitgaand bel ik met Voipbuster.
Dit alles is werkend aangesloten op mijn Zyxel 2602 modem.

Nu verblijf ik komende maand in het buitenland. Mijn laptop gaat mee en ik heb de beschikking over een internetverbinding. Nu wil ik bereikbaar blijven in het buitenland en in Nederland op mijn budgetphone nummer. Daarnaast wil ik ook vanaf met voipbuster naar thuis kunnen bellen (is dus weer het budgetphone nummer)

Mijn vraag is
- Kan dit gerealiseerd worden
- wat heb ik daar voor nodig hardware/software (op de laptop)
- Kan het een en ander ook werken mbv een usb telefoon die op de laptop wordt aangesloten, zodat ik niet via de laptop hoef te bellen met een of ander headsetje. De laptop kan gewoon aan blijven staan

Ik hoor wel wat de mogelijkheden zijn
Jan
Je kan toch gewoon de voipbuster en budgetphone client draaien op je laptop?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janemmers
Marzman schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:27:
[...]
Je kan toch gewoon de voipbuster en budgetphone client draaien op je laptop?
Dat kan inderdaad. Maar ik mijn situatie ga ik vanaf de laptop mbv VB bellen naar nummer van Budgetphone. Dit gesprek komt dus ook op diezelfde laptop binnen. Vandaar mijn vraag of dit gaat werken

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janemmers schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:40:
[...]

Dat kan inderdaad. Maar ik mijn situatie ga ik vanaf de laptop mbv VB bellen naar nummer van Budgetphone. Dit gesprek komt dus ook op diezelfde laptop binnen. Vandaar mijn vraag of dit gaat werken
Huh? Ik dacht dat je naar huis wilde kunnen bellen en gebeld wilde kunnen worden. Waarom zou je jezelf bellen?
Je kan budgetphone op meerdere locaties (thuisfront en op je laptop) draaien degene die als eerst opneemt heeft dan het gesprek. Misschien is dat een antwoord op je vraag?

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 21-10-2007 17:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janemmers
Marzman schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:42:
[...]

Huh? Ik dacht dat je naar huis wilde kunnen bellen en gebeld wilde kunnen worden. Waarom zou je jezelf bellen?
Je kan budgetphone op meerdere locaties (thuisfront en op je laptop) draaien degene die als eerst opneemt heeft dan het gesprek. Misschien is dat een antwoord op je vraag?
Bedankt voor je reactie
Ik ga naar het buitenland en wil daar op mijn budgetphone nummer bereikbaar blijven. Ook bel ik regelmatig naar het thuisfront en dat is hetzelfde budgetphone nummer. Ik zal jouw voorstel eens proberen

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-03-2024
Even voor alle duidelijkheid (de openingspost laat op dit vlak nl. te wensen over... 8)7 ):

Als ik bij VoipBuster, VoipCheap of eender welke andere variant van BetaMax een account open en een account bij VoxBone neem (een eigen nummer), kan ik i.c.m. met een Fritz!Box bellen én (belangrijk) gebeld worden, desondanks dat de Fritz!Box geen IAX ondersteunt? Opgebeld worden kan gewoon via SIP?

Dit kost me bijgevolg 2,50€ per maand voor de Voip dienst (10€ per 120 dagen, ik blijf heus onder de 300 minuten per week) en 5€ per maand voor het eigen nummer bij VoxBone, oftewel 7,50€ per maand? Vergeet ik iets? En zijn er goedkopere alternatieven voor VoxBone? Let wel: ik ben Belg. :+

Thanks. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
cloink schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:37:
Even voor alle duidelijkheid (de openingspost laat op dit vlak nl. te wensen over... 8)7 ):

Als ik bij VoipBuster, VoipCheap of eender welke andere variant van BetaMax een account open en een account bij VoxBone neem (een eigen nummer), kan ik i.c.m. met een Fritz!Box bellen én (belangrijk) gebeld worden, desondanks dat de Fritz!Box geen IAX ondersteunt? Opgebeld worden kan gewoon via SIP?

Dit kost me bijgevolg 2,50€ per maand voor de Voip dienst (10€ per 120 dagen, ik blijf heus onder de 300 minuten per week) en 5€ per maand voor het eigen nummer bij VoxBone, oftewel 7,50€ per maand? Vergeet ik iets? En zijn er goedkopere alternatieven voor VoxBone? Let wel: ik ben Belg. :+

Thanks. _/-\o_
Belgen zijn net Nederlanders, willen alles zo goedkoop mogelijk... :+

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het aan de gang, ik kan bellen via mijn spa901 hardphone :)

nu nog even voor elkaar zien te krijgen dat ik ook gebeld kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloink
Xanion schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:42:
[...]

Belgen zijn net Nederlanders, willen alles zo goedkoop mogelijk... :+
We moeten wat, aangezien een iets of wat internetverbinding al pokkeduur is... :'(

Maargoed, even over tot de kern van de zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cloink schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:49:
[...]

We moeten wat, aangezien een iets of wat internetverbinding al pokkeduur is... :'(

Maargoed, even over tot de kern van de zaak...
ik ben het nu aan het instellen met een linksys spa901 bellen werkt nu dus maar gebeld worden dus niet.

edit:
ik vrees dat dit niet gaat werken, ik kan me maar aanmelden bij 1 sip provider, dus dat is OF voipbuster voor uitgaand of budgetphone voor inkomend :/

tips iemand?

edit2:
is het niet mogelijk om mijn bij budgetphone bestelde telnr aan mijn voipbuster account toe te voegen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
cloink schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:37:

Thanks. _/-\o_
Budgetphone nummer kost maar 10 euro in het jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:52:
[...]

ik ben het nu aan het instellen met een linksys spa901 bellen werkt nu dus maar gebeld worden dus niet.

edit:
ik vrees dat dit niet gaat werken, ik kan me maar aanmelden bij 1 sip provider, dus dat is OF voipbuster voor uitgaand of budgetphone voor inkomend :/

tips iemand?

edit2:
is het niet mogelijk om mijn bij budgetphone bestelde telnr aan mijn voipbuster account toe te voegen?
Zie mijn reactie (stuk of 4 naar boven)
Er heeft iemand gezegd dat je met X Lite Softphone je budgetphone via voicemail kon voorwaarden naar je voipbuster account, ik heb het nog niet getest, hoop het binnenkort wel te gaan doen.
Op een andere manier is naar mijn weten niet mogelijk de budgetphone te koppelen aan voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJVL schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:25:
[...]

Zie mijn reactie (stuk of 4 naar boven)
Er heeft iemand gezegd dat je met X Lite Softphone je budgetphone via voicemail kon voorwaarden naar je voipbuster account, ik heb het nog niet getest, hoop het binnenkort wel te gaan doen.
Op een andere manier is naar mijn weten niet mogelijk de budgetphone te koppelen aan voipbuster.
thx dat ga ik proberen, eerst nog even wachten op een reactie van budgetphone, zowel de sip registratie via een softphone als mijn voicemail zijn ontoegankelijk voor me :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJVL schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:22:
[...]

En met een beetje mazzel kan je er een paar jaar mee, zonder dat je weer nogmaals 10 euries moet betalen voor het nieuwe jaar ;) Kijk dat is nou eens voordelig bellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJVL schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:22:
[...]

Hebben ze ook Belgische nummers dan?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloink
Marzman schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 07:19:
[...]

Hebben ze ook Belgische nummers dan?
^^ What he said. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:13
Dat kun je vast wel terugvinden op www.budgetphone.nl , ik ben geen wandelende database.

[ Voor 24% gewijzigd door Dolan op 23-10-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:46
mijn tiptel cyberbox 100 heeft het begeven.
Alleen een erge brom en kraak geluiden :(
Najah open gehaald en het lijkt dat er 2 diodes kapot zijn bij de 2 telefoon lijn aansluitingen.
Iemand hier ervaring mee?.

Ik heb nu een andere besteld de linksys SPA3102, deze blijkt dus te werken zonder de pc aan.
Maar kan ik nu ook op 1 of andere manier contactpersonen van voipbuster bellen?.
Aangezien mijn vriendin een headset en ook voipbuster heeft en geen vaste huistelefoon ;)
Heb het echt proberen te vinden maar nergens wordt er wat over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft net budgetphone aan de lijn gehad

foutje dat ik niet in kon loggen was het verschil tussen een l en een 1 in het wachtwoord en de voicemail is pas actief op het moment dat je een voicemail ingesproken hebt. Dat werkt nu dus perfect maar ik krijg hem nog steeds niet opgezet met mijn linksys spa901

@thespeed, geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Dit is hier niet eerder aan de orde geweest (als ik me niet vergis), maar het is me opgevallen dat het versturen van een SMS naar 1-en-hetzelfde nummer in het buitenland 3ct kost wanneer je die via de web-applicatie van VB stuurt, en 5ct wanneer je die Java-applicatie op je mobieltje gebruikt. Voor dat laatste gebruik ik overigens WLAN thuis.

Is dat niet een beetje raar, of bestaat er een verklaring voor?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dit??

Ik krijg straks een gewone Orange-ADSL aansluiting (géén + bellen)
op mijn gewone telefoon aansluiting.

Ik héb nog een Alcatel 706 SpeedTouch met 2 voip aansluitingen.

Kan ik (als-ik-mijn-VoipBuster-account-aan-de-praat-krijg)
mijn Orange-standaard-speedtouch vervangen door de Voip SpeedTouch 706
en dan mijn VoipBuster account er in plaatsen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 23:31
Met mijn Zyxel gaat dat in ieder geval probleemloos. Voip plus stabiel internet via Orange.

[ Voor 3% gewijzigd door Mediacj op 24-10-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

thespeed schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:31:

Ik heb nu een andere besteld de linksys SPA3102, deze blijkt dus te werken zonder de pc aan.
Maar kan ik nu ook op 1 of andere manier contactpersonen van voipbuster bellen?.
Aangezien mijn vriendin een headset en ook voipbuster heeft en geen vaste huistelefoon ;)
Heb het echt proberen te vinden maar nergens wordt er wat over gezegd.
Zorg dat bij jullie beiden in de voipbuster-software applicatie in je contact list staan. Daarna kun je de username toevoegen bij speed dial:
http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura.htm
en dan bij het tabje user 1

Als je bij speed dial 2 de username invult, kun je op je toestel "2#" intoetsen, en dan moet het goed gaan. Eventueel moet je een stun-server instellen, of portforwarding op het router instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handige website heb je daar knakworst, die ga ik vanavond zeker even gebruiken om te kijken of ik het ook zo in kan stellen (met 2 providers dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Dankje Knakworst,
Hier heb ik zeker wat aan.
Ik krijg hem morgen binnen maarjah ben dan bij mijn vriendin dus ga het maandag proberen.

Heb mijn tiptel ook weer aan de gang.
Erg vreemd flink aan het solderen geweest.. want ik kreeg een harde brom en tik geluiden.
Opeens werkt hij weer goed. Dus blijken toch slechte solderingen te zijn.
Kon dus ook geen fout component vinden.

Maarjah die Linksys lijkt me toch toch beter
dus misschien deze maar bij mijn vriendin neer zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@knakworst,
op die pagina van jou staat bij gateway settings de 2e sip provider ingesteld (terwijl je ook maar 1 lijn hebt). Alleen bij mijn spa901 ontbreekt het hele blokje met gateway settings, kan dat aan de firmware liggen ofzo of doe ik iets verkeerd?

ik heb in deze manual:
http://store.voxilla.com/...00_Series_Admin_Guide.pdf

wel iets gevonden over een gateway in je dial plan zetten maar volgens mij zijn dat 2 verschillende dingen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Ik denk dat je er maar 1 provider in kwijt kunt helaas.

[ Voor 89% gewijzigd door knakworst op 26-10-2007 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:23:
Kan dit??

Ik krijg straks een gewone Orange-ADSL aansluiting (géén + bellen)
op mijn gewone telefoon aansluiting.

Ik héb nog een Alcatel 706 SpeedTouch met 2 voip aansluitingen.

Kan ik (als-ik-mijn-VoipBuster-account-aan-de-praat-krijg)
mijn Orange-standaard-speedtouch vervangen door de Voip SpeedTouch 706
en dan mijn VoipBuster account er in plaatsen??
Tuurlijk kan dat
heb zelf orange (zonder telefonie op gewone telefoonlijn) eerst met speedtouch thans een fritzbox
aangezien het een bridgeverbinding is heb je het met de adsl wizzard van thomson zo aan de praat.
Daarna alleen nog de sipaccount van VB in de speedtouch zetten en gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09-2024
kmmartins schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:01:
Bij Voipwise.com is het sturen van sms nu gratis....
Je kunt er een stuk of 5 versturen zonder geld over te maken
Ik heb een programmaatje geschreven dat je kunt gebruiken om via met je mobiel via internet smsjes te versturen via voipwise (je betaalt alleen de data, 2kB per sms, wat in 99% van de gevallen VEEL goedkoper is dan een regulier smsje). Download here : http://www.galway.nl/voipwise.html

Benodigdheden :

J2ME MIDP2 capable mobile phone om via GPRS / UMTS internet te SMS en.
VoipWiseSMS.jar
Working Internet connection on the phone

[ Voor 13% gewijzigd door snempaa op 26-10-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 11:00

vr6-only

Blub Blub

Ik heb nu voipdiscount en ik ben daar goed over te spreken.
Maar ik wil graag een voip in nummer hebben en voxalot of hoe het ook heet, spreekt mij niet aan.

Nu zit ik naar budget phone te kijken en ik zit met één vraag ( heb net gebeld, maar alleen storingsdienst is actief en mevrouw wist het niet).

Krijg ik ook een nummer van budget phone als ik abonnement basic neem voor 4.50 per maand?
Uitbellen doe ik via voipdiscount of mobiel en gebeld worden moet dan via budget phone gaan als het kan...

Heb nu een speedtouch 780 (siemens c450 geeft teveel echo als je naar mobiel belt).
Kan tel 1 poort voor bijv voipdiscount gebruiken en tel 2 poort voor budget phone. 2 toestellen. 1 voor uitbellen en 1 voor gebeld worden (zoals nu het geval is).

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vr6-only schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:33:
Krijg ik ook een nummer van budget phone als ik abonnement basic neem voor 4.50 per maand?
Uitbellen doe ik via voipdiscount of mobiel en gebeld worden moet dan via budget phone gaan als het kan...
Waarom een abonnement als je er niet mee gaat bellen. Een prepaidnummer van 10 euro voldoet dan ook.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Marzman schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:23:
[...]

Waarom een abonnement als je er niet mee gaat bellen. Een prepaidnummer van 10 euro voldoet dan ook.
mag ook. Als ik maar een nummer krijg waar anderen mij op kunnen bellen. Ik neem aan de hand van jouw antwoord aan dat je een nummer krijgt?

[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 27-10-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep je krijgt bij budgetphone.nl voor 10 euro 1 jaar een VOIP-IN nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
snempaa schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:39:
[...]

Ik heb een programmaatje geschreven dat je kunt gebruiken om via met je mobiel via internet smsjes te versturen via voipwise (je betaalt alleen de data, 2kB per sms, wat in 99% van de gevallen VEEL goedkoper is dan een regulier smsje). Download here : http://www.galway.nl/voipwise.html

Benodigdheden :

VoipWiseSMS.jar
Hey tegek!!!! ik ga het direct uitproberen

Kun je het trouwens niet zo maken dat je uit (bijna) elke betamax kunt kiezen?

ik heb namelijk ook nog een account bij voipbuster en smsdiscount, waren ooit eens ook gratis)

Edit: Ja het werkt prima, Heb een Nokia N95

[ Voor 3% gewijzigd door kmmartins op 27-10-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
Hey tegek!!!! ik ga het direct uitproberen

Kun je het trouwens niet zo maken dat je uit (bijna) elke betamax kunt kiezen?

ik heb namelijk ook nog een account bij voipbuster en smsdiscount, waren ooit eens ook gratis)

Edit: Ja het werkt prima, Heb een Nokia N95
Heb je het al getest met je voipbuster/stunt/discount bla (andere betamax meuk) user/passwd? Misschien dat het sms systeem bij hun gelijk is en enkel aan de username gekoppeld wordt welke prijs er betaald moet worden. Ik heb zelf geen tegoeden meer bij andere accounts dus kan het even niet proberen. Ik zal je N95 bij supported zetten.

Update: Mocht het werken met andere accounts zal ik de naam wijzigen in BetaMaxSMS;)

[ Voor 6% gewijzigd door snempaa op 27-10-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
Geen tijd gehad om het zelf te testen omdat ik wegmoet, maar ik heb even een testversie gemaakt voor andere betamax bedrijven, http://www.galway.nl/voipwise.html om te downloaden.
Let op, voor sommige betamax bedrijven moet de data secure verzonden worden (zie settings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Goedeavond,

Ik volg dit topic al een tijdje al is het dan vooral passief ;) Nu is de situatie zo dat ik drie vaste telefoons hier thuis heb waarmee ik graag wil blijven bellen. Op dit moment bel ik via een Livebox van Orange waarbij ik de aansluiting als 3-in-1 heb gemaakt en dat gaat allemaal prima.

Nu zag ik deze Asus VOIP adapter: http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=40554389

Begrijp ik het goed dat ik de gegevens van mijn Voipcheap-account hierin in kan voeren en dan uitgaand kan bellen zonder dat er pc's aanstaan? Het apparaat heeft het SIP-protocol.

Nu zou ik alleen graag nog willen weten welk apparaat of protocol ik bijv. nodig heb om ook inkomend gebeld te kunnen worden waarbij ik zelf een nummer koop voor 10 euro per jaar?

Een korte en bondige reactie ben ik al heel blij mee, bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
snempaa schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:34:
Geen tijd gehad om het zelf te testen omdat ik wegmoet, maar ik heb even een testversie gemaakt voor andere betamax bedrijven, http://www.galway.nl/voipwise.html om te downloaden.
Let op, voor sommige betamax bedrijven moet de data secure verzonden worden (zie settings).
Helaas deze versie werkt niet! Ik krijg hem nu niet opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 10:07
objectief2 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:50:
Goedeavond,

Ik volg dit topic al een tijdje al is het dan vooral passief ;) Nu is de situatie zo dat ik drie vaste telefoons hier thuis heb waarmee ik graag wil blijven bellen. Op dit moment bel ik via een Livebox van Orange waarbij ik de aansluiting als 3-in-1 heb gemaakt en dat gaat allemaal prima.

Nu zag ik deze Asus VOIP adapter: http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=40554389

Begrijp ik het goed dat ik de gegevens van mijn Voipcheap-account hierin in kan voeren en dan uitgaand kan bellen zonder dat er pc's aanstaan? Het apparaat heeft het SIP-protocol.

Nu zou ik alleen graag nog willen weten welk apparaat of protocol ik bijv. nodig heb om ook inkomend gebeld te kunnen worden waarbij ik zelf een nummer koop voor 10 euro per jaar?

Een korte en bondige reactie ben ik al heel blij mee, bedankt alvast :)
Je kan de 112 van Asus inderdaad gebruiken om te bellen met je voipcheap adapter zonder dat je PC aanstaat. Ik heb er enige ervaring mee en op zich werkt dit apparaat goed. Het is niet heel flexibel qua instellingen en je kunt maar 1 account gebruiken.

Gebeld worden via een normaal nummer (budgetphone.nl) kan, maar dan moet je ook onder dat account kunnen inloggen. Dat kan niet met de 112. Je kunt wel meerdere accounts integreren bij een aanbieder en dan zou het wel weer kunnen ( ik ben de naam even kwijt).

Een andere router is ook een optie, bijvoorbeeld een Fritzbox waar veel mensen (waaronder ik) erg tevreden over zijn icm Orange.

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
stat schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:45:
[...]
( ik ben de naam even kwijt).
www.voxalot.com bedoel je waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
stat schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:45:
[...]

Gebeld worden via een normaal nummer (budgetphone.nl) kan, maar dan moet je ook onder dat account kunnen inloggen. Dat kan niet met de 112. Je kunt wel meerdere accounts integreren bij een aanbieder en dan zou het wel weer kunnen ( ik ben de naam even kwijt).

Een andere router is ook een optie, bijvoorbeeld een Fritzbox waar veel mensen (waaronder ik) erg tevreden over zijn icm Orange.

Succes ermee
Als ik het kort samenvat wat je bedoelt te zeggen dan betekent het dat ik bijv. niet gebeld kan worden met Budgetphone.nl en tegelijkertijd met een Voipcheap-account uit kan bellen op die Asus? Tenzij ik bijvoorbeeld zowel in- als uitbel bij Budgetphone.nl met bijv. een prepaid-abonnement, dan kan het weer wel?

En met die Fritzbox kan ik wel 2 verschillende accounts (inkomend en uitgaand) gebruiken als ik wil dus. Ik dacht dat die Asus dat ook kon omdat dit in de beschrijving stond:

Can handle up to 2 low bit rate VoIP call

Dat geldt kennelijk dan alleen voor uitgaand VoiP. Als het niet teveel moeite is kun je me dan misschien nog vertellen hoe ik kan zien of een apparaat zowel verschillend inkomend als uitgaand aankan :) ? Bedankt nogmaals, ik ben al wijzer geworden :)

[ Voor 18% gewijzigd door objectief2 op 28-10-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
kmmartins schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:44:
[...]

Helaas deze versie werkt niet! Ik krijg hem nu niet opgestart
Hmm, ik heb m net op mijn eigen gsm gezet en hij werkt prima, raar...je krijgt helemaal niks te zien en hij blijft hangen? Of sluit hij direcft weer?
Als je icq hebt moet je mij maar even toevoegen, dat communiceert wat sneller.

ps. Ik heb iets kleins aangepast, misschien was dat het? Staat nieuwe testversie op de site.

[ Voor 20% gewijzigd door snempaa op 28-10-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
objectief2 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:09:
[...]
Dat geldt kennelijk dan alleen voor uitgaand VoiP. Als het niet teveel moeite is kun je me dan misschien nog vertellen hoe ik kan zien of een apparaat zowel verschillend inkomend als uitgaand aankan :) ? Bedankt nogmaals, ik ben al wijzer geworden :)
Daarvoor moet je in de configuratie van je apparaat kijken. Kijk hoeveel SIP accounts je kan instellen en of je per SIP ook verschillende SIP servers kan instellen. Zo kan bijvoorbeeld een modem van speedtouch (716 / 780) 2 sip accounts instellen, maar die moeten op dezelfde SIP server (ofwel, telefoonprovider) zijn. Een modem van ZyXEL (2602H) kan wel per sip account een andere server hebben. Hiermee kun je dus bijvoorbeeld 1 account gebruiken voor het gebeld worden en de andere voor het uitbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Hartelijk dank voor de uitleg :) Het is me helemaal duidelijk nu. Opletten in de configuratie of verschillende accounts op verschillende SIP-servers kunnen luidt dus het devies als je apart wil in- en uitbellen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 10:07
Ja inderdaad, dank je ;)
Hartelijk dank voor de uitleg :) Het is me helemaal duidelijk nu. Opletten in de configuratie of verschillende accounts op verschillende SIP-servers kunnen luidt dus het devies als je apart wil in- en uitbellen
Ja, maar als je 2 gesprekken tegelijk wilt voeren moet het apparaat dat wel ondersteunen. Dus 2 poorten hebben voor gewone telefoons. En dat heeft de Asus 112 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:48
Een SIP-device van Siemens zou je daar ook voor kunnen gebruiken, die heeft dan wel weer een prijs.. ;)
Met beperkte belregels kun je dan kiezen via welke account je standaard uitbelt naar welke nummers.

Never mind, je had al bestaande telefoons :S

[ Voor 12% gewijzigd door Loekie op 28-10-2007 15:45 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
snempaa schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:34:
Werkt super met de SE K800i! Top man, bedankt!

Heel gek is het volgende, ik kan iemand met een Orange (prepaid) nummer niet SMSen... die krijg niets binnen. Laat het nou net de persoon zijn die ik het meeste SMS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:22
Voipwise werkt ook goed met Webcalldirect (via een secure connectie) vanaf een Treo 680. Geinig.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie ineens dat het niet meer mogelijk is om via je voipnbuster account beltegoed op te waarderen met je creditcard?? Ik zie nu alleen maar de mogelijkheid om met Western Union, Ideal en de mogelijkheid handmatig (giraal) geld over te boeken naar Betamax.

Want ik wil juist heel graag met de creditcard kunnen doen, omdat ik reseller ben van hun. Uiteraard heb ik al mijn probleem voorgelegd bij de staff van Voipbuster, maar of ik hieruit nog een reactie kan verwachten?? Ik denk het niet. Vandaar dat ik het ff post in dit draadje met de vraag of jullie die mogelijkheid (met creditcard) ook niet meer zien op je account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 05-10 13:05
Bij voipcheap kun je nog steeds kiezen uit een hele rij: visa, master, paypal, ideal etc etc.
Sinds een paar dagen kun je zelfs opgeven dat je beltegoed automatisch moet worden opgewaardeerd als het onder de €1 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtRi schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:41:
Bij voipcheap kun je nog steeds kiezen uit een hele rij: visa, master, paypal, ideal etc etc.
Sinds een paar dagen kun je zelfs opgeven dat je beltegoed automatisch moet worden opgewaardeerd als het onder de €1 komt.
Daar zeg je me wat.. bij Voipcheap :) Maar ik zit bij Voipbuster ;) En daar zie ik em niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
snempaa schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:39:
[...]

Benodigdheden :

VoipWiseSMS.jar
Nog even over jouw applicatie en Voipwise. Je betaald wel voor de verstuurde SMSjes.

Gisteren op mijn GSM gezet en kijk net bij Voipwise, wat scheltst mijn verbazing:

2007-10-28 17:56:24 UrlSMS to +316xxxxxxxx 00:00:00 € 0.050

Helaas, kost wel centen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
Ik weet niet wat jij doet dan, maar hier is het absoluut gratis:
2007-10-28 14:53:45 UrlSMS to +316x 00:00:00 FREE!
2007-10-27 23:22:30 UrlSMS to +316x 00:00:00 FREE!
2007-10-27 22:31:53 UrlSMS to +316x 00:00:00 FREE!
2007-10-27 22:31:31 UrlSMS to +316x 00:00:00 FREE!
2007-10-27 20:18:56 UrlSMS to +316x 00:00:00 FREE!

Ik denk dat je teveel smsen verstuurd hebt, waarna je gaat betalen, het normale tarief. Probeer eens eentje via de software te sturen, dan moet je waarschijnlijk ook betalen.

[ Voor 19% gewijzigd door snempaa op 29-10-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 05-10 13:05
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:24:
[...]

Daar zeg je me wat.. bij Voipcheap :) Maar ik zit bij Voipbuster ;) En daar zie ik em niet.
Is wel vreemd zo grote verschillen binnen het zelfde moederbedrijf. Of heeft het te maken met je reseller-schap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:24:
[...]

Bij de opties:.....bij VB
iDeal
Visa
Visa Electron
MasterCard
PayPal
MoneyBookers
Click & Buy
Regular Bank Transfer
PayByPhone
UKash
Western Union
ChinaUnionPay
Voip Resellers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft het versturen van een SMS bij jullie ook wel eens hangen?

Bij mij blijft hij van het een op het andere moment ineens hangen. Instellingen staan goed en heb meer dan genoeg credit op mijn account staan.

Wanneer ik op send druk blijft hij op Connecting... hangen en bovenin staat progress. Na 2 minuten komt er een error in beeld: SymbianOS error = -33: Algemeen: Timeout bewerking.

Supervaag want het komt vanuit het niets, gister wilde alles nog gewoon.

- Nokia N95
- T-Mobile PIT abbo

Erg irritant want heb net een behoorlijk tegoed naar die lui overgemaakt en ineens werkt het niet meer. Telefoon opnieuw opstarten helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
snempaa schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:58:
Ik weet niet wat jij doet dan, maar hier is het absoluut gratis:
2007-10-28 14:53:45 UrlSMS to +316x 00:00:00 FREE!
2007-10-27 23:22:30 UrlSMS to +316x 00:00:00 FREE!
2007-10-27 22:31:53 UrlSMS to +316x 00:00:00 FREE!
2007-10-27 22:31:31 UrlSMS to +316x 00:00:00 FREE!
2007-10-27 20:18:56 UrlSMS to +316x 00:00:00 FREE!

Ik denk dat je teveel smsen verstuurd hebt, waarna je gaat betalen, het normale tarief. Probeer eens eentje via de software te sturen, dan moet je waarschijnlijk ook betalen.
Wellicht moet ik mijn tegoed verhogen, had er maar 1.04 op gezet met het 0900 nummer. Ik denk dat m'n freedays op zijn. Je krijgt er dan maar 7.

Dat was mij even ontschoten. 8)7

Hoe zit het met mensen die naar Orange SMSen? Komt dat bij jullie wel aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:31:
Blijft het versturen van een SMS bij jullie ook wel eens hangen?

Bij mij blijft hij van het een op het andere moment ineens hangen. Instellingen staan goed en heb meer dan genoeg credit op mijn account staan.

Wanneer ik op send druk blijft hij op Connecting... hangen en bovenin staat progress. Na 2 minuten komt er een error in beeld: SymbianOS error = -33: Algemeen: Timeout bewerking.

Supervaag want het komt vanuit het niets, gister wilde alles nog gewoon.

- Nokia N95
- T-Mobile PIT abbo

Erg irritant want heb net een behoorlijk tegoed naar die lui overgemaakt en ineens werkt het niet meer. Telefoon opnieuw opstarten helpt niet.
Dat is wel raar inderdaad, het lijkt er op dat het toch aan T-Mobile zou liggen aangezien je OS een Time-out geeft (ik denk met het internet?)

Trouwens als iemand nog tips heeft voor uitbreidingen van het sms programma, laat het maar horen, kijk ik of ik het kan invoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snempaa schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:57:
[...]

Dat is wel raar inderdaad, het lijkt er op dat het toch aan T-Mobile zou liggen aangezien je OS een Time-out geeft (ik denk met het internet?)

Trouwens als iemand nog tips heeft voor uitbreidingen van het sms programma, laat het maar horen, kijk ik of ik het kan invoegen.
Zou het kunnen dat T-Mobile deze actie bewust niet uitvoert? Wellicht kunnen ze zien dat je op deze manier goedkoop probeerd te sms-en. Zou me in kunnen denken dat T-Mobile daar niet blij mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:58:
[...]

Zou het kunnen dat T-Mobile deze actie bewust niet uitvoert? Wellicht kunnen ze zien dat je op deze manier goedkoop probeerd te sms-en. Zou me in kunnen denken dat T-Mobile daar niet blij mee is.
Dat zou kunnen maar lijkt me wel heel erg snelle reactie. Mocht dat wel het geval zijn, kan ik een inschakelbare optie schrijven dat smsjes verstuurd worden over een socket via mijn pc thuis, maarja dan worden dus wel alle gegevens (user,pass,telnrs,txt) door mijn pctje gesluist, ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:55:
[...]

mag ook. Als ik maar een nummer krijg waar anderen mij op kunnen bellen. Ik neem aan de hand van jouw antwoord aan dat je een nummer krijgt?
Als je een creditcard hebt of Pay Pal kun je zo via internet in hun webwinkel een nummer aanvragen
Je krijgt dan direct een e-mail met je login gegevens en een regionaal nummer in jouw netnummergebied.
En dat zonder tussenkomst van nietswetende telefonisten
Check maar op budgetphone.nl en dan de webwinkel aanklikken even ronklikken accountje aanmaken en je nummer kopen voor 10 EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:09:
[...]

Als ik het kort samenvat wat je bedoelt te zeggen dan betekent het dat ik bijv. niet gebeld kan worden met Budgetphone.nl en tegelijkertijd met een Voipcheap-account uit kan bellen op die Asus? Tenzij ik bijvoorbeeld zowel in- als uitbel bij Budgetphone.nl met bijv. een prepaid-abonnement, dan kan het weer wel?

En met die Fritzbox kan ik wel 2 verschillende accounts (inkomend en uitgaand) gebruiken als ik wil dus. Ik dacht dat die Asus dat ook kon omdat dit in de beschrijving stond:

Can handle up to 2 low bit rate VoIP call

Asus kun je beter moederborden laten maken
Kost wel wat meer maar in elke Fritzbox zet je onafhankelijk van elkaar 10 sip providers ongeacht welke server ze gebruiken.
Door 2 telefoonpoorten kun je in en uitbellen onafhankelijk van elkaar
Ook is de Fritz makkelijk te configureren
Er bestaat een fritzbox forum voor meer info daar even rondkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Hartelijk dank wederom voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
snempaa schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:36:
[...]

Dat zou kunnen maar lijkt me wel heel erg snelle reactie. Mocht dat wel het geval zijn, kan ik een inschakelbare optie schrijven dat smsjes verstuurd worden over een socket via mijn pc thuis, maarja dan worden dus wel alle gegevens (user,pass,telnrs,txt) door mijn pctje gesluist, ook niet ideaal.
Werkt gewoon met T-Mobile hoor
Wensen:
- Versie nummers
- Hij gebruikt nu de browser, het originele progje van voipbuster heeft dat niet nodig. Het zou natuurlijk super zijn als ie de browser niet gebruikt, maar je wel de status van je verzonden bericht krijgt te zien!!

Ik wil trouwens best wel helpen, heb alleen heel weinig ervaring in java. Maar wel in c++ dus dat gaat me wel lukken. Met welk programma compileer je die java code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:11:
[...]

Als je een creditcard hebt of Pay Pal kun je zo via internet in hun webwinkel een nummer aanvragen
Je krijgt dan direct een e-mail met je login gegevens en een regionaal nummer in jouw netnummergebied.
En dat zonder tussenkomst van nietswetende telefonisten
Check maar op budgetphone.nl en dan de webwinkel aanklikken even ronklikken accountje aanmaken en je nummer kopen voor 10 EU
Heb het gedaan, werkte na 2 uur al (stond erbij dat het tot 2 werkdagen kon duren) :D.

[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 30-10-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
kmmartins schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:12:
[...]

Werkt gewoon met T-Mobile hoor
Wensen:
- Versie nummers
- Hij gebruikt nu de browser, het originele progje van voipbuster heeft dat niet nodig. Het zou natuurlijk super zijn als ie de browser niet gebruikt, maar je wel de status van je verzonden bericht krijgt te zien!!

Ik wil trouwens best wel helpen, heb alleen heel weinig ervaring in java. Maar wel in c++ dus dat gaat me wel lukken. Met welk programma compileer je die java code?
Om java te ontwikkelen (incl J2ME, voor mobieltjes dus) gebruik ik NetBeans IDE 5.5 (+ mobility pack

Versie nummer is in de test versie wel geimplementeerd om zo de RecordStore "netjes" te kunnen houden bij evt uitbreidingen. Ik heb indd ook al aan een socketverbinding gedacht, maar bedacht mij toen ook direct weer dat dit niet zomaar mogelijk is, omdat je met een unsigned jar file geen socket op de juiste poort kunt openen (80). Ik heb al even voipwise sms pakket gesnifft, maar dit leverde zo 123 niet veel duidelijkheid op (gaat iig niet via tcp:80, maar udp, verder niet veel wijzer van geworden).

Weet iemand een manier om je jar te signen? Heb daar helemaal geen ervaringen mee!

ps. Ik heb >100smsen verstuurd binnen 1 week, waarna (na precies 100) ik nu 1cent per bericht ga betalen. Nog niet veel, maar toch jammer. Hoop dat net als bij de 300min/week freecalls deze weektermijn ook bij smsen telt en ik (over)morgen weer gratis kan smsen, ik houd jullie hiervan op de hoogte, dan weten we gelijk het aantal gratis te sturen smsen (mocht dat nog niet bekend zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Mij is het volgende opgevallen:
Als ik via VoipBuster naar een buitenlands mobiele nummer bel, dan hoor ik geen voicemail aankondiging wanneer die telefoon uitstaat. Bel ik direct vanaf mijn vaste lijn of mobiele provider, dan hoor ik netjes:"hoi, dit is de voicemail van..., ik ben er nu effe niet, maar laat een bericht achter bla bla bla"

Het vreemde is dat het lijkt alsof de verbinding tot stand wordt gebracht, dan de hele tijd de lijn stil blijft totdat je in het buitenlands hoort:"de maximale tijd om een bericht achter te laten is verstreken" He? Dus je hoort de aankondiging van iemands zijn voicemail NIET, maar wel de "afkondiging" 2 minuten later???

Een andere keer, als dat buitenlands mobieltje wederom uitstaat, krijg ik METEEN te horen in het nederlands:"het gesprek wordt niet opgenomen, probeer het later nog eens". Dus geen 2 minuten wachten totdat je een buitenlandse "voicemail afkondiging" hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Snempaa heeft het erg druk, dus heb ik de nieuwste versie van BetamaxSMS op mijn site gezet. Het is compleet vernieuwd; gebruikt nu streams ipv de browser om te versturen, etc. Laat me weten wat jullie er van vinden!

http://www.vdberg.org/BetamaxSMS.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
RichieB schreef op woensdag 07 november 2007 @ 07:52:
Snempaa heeft het erg druk, dus heb ik de nieuwste versie van BetamaxSMS op mijn site gezet. Het is compleet vernieuwd; gebruikt nu streams ipv de browser om te versturen, etc. Laat me weten wat jullie er van vinden!

Super, werkt prima. Heb je hier toevallig ook de source van beschikbaar, zodat ik er voor mezelf misschien aan kan sleutelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 23:04

Super! Het werkt op mijn nokia E70 met orange abo via poivy.com. Enne, de verbinding loopt via het orange world profiel, wat betekent dat ook het dataverkeer gratis is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
dôh schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:40:
[...]
Super, werkt prima. Heb je hier toevallig ook de source van beschikbaar, zodat ik er voor mezelf misschien aan kan sleutelen? :)
Wat voor telefoon heb je, en wat wil je er aan veranderen dan? :-)
Ik zet de source er zo bij op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
RichieB schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:11:
[...]

Wat voor telefoon heb je, en wat wil je er aan veranderen dan? :-)
Ik zet de source er zo bij op de site.
Heb een Sony Ericsson K800i, ik wil kijken of ik de user interface wat aangenamer kan maken voor mijn telefoon. Ik vind hem niet echt praktisch, waar ik ook mee zit is dat als ik een smsje typ hij óf in hoofdletters is óf in kleine letters. Wil kijken of ik dat kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Met de W800i kan je gewoon via de * toets in een tekst veld tussen hoofd- en kleine letters switchen. Als je de * lang ingedrukt houdt kan je zelfs T9 gebruiken.
Laten we verdere discussies over BetamaxSMS voortzetten in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

RichieB schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:20:
Met de W800i kan je gewoon via de * toets in een tekst veld tussen hoofd- en kleine letters switchen. Als je de * lang ingedrukt houdt kan je zelfs T9 gebruiken.
Laten we verdere discussies over BetamaxSMS voortzetten in dit forum.
Nouuu, als het een andere GoT thread was OK, maar ik vind het juist handig om het ook over sms te hebben hier. :)

Overigens, vind ik je progje uitstekend! _/-\o_ Ik heb het op mijn N95 gezet en heb in iedere geval geen waiting for connection problemen zoals met de originele VoipBuster SMS-progje. Deze wilde pas werken nadat ik secure connection aanvinkte. Ik krijg dan wel een foutmelding dat de website een niet-geldig certificaat heeft gestuurd, maar na doorgaan klikken, wordt sms gewoon verstuurd. Ik krijg dan in mijn call-overzicht te lezen dat het een urlSMS is en dus niet een gewoon sms, wat dus in sommige gevallen duurder is. Met jouw progje bespaar ik dus ook geld! ;) Ik moet nog andere klonen proberen, maar tot zover ben ik zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
GoT leek me niet handig omdat dit programma ook voor anderstaligen interessant kan zijn.

Voor het probleem met het SSL certificaat moet je waarschijnlijk dit root certificaat op je telefoon installeren: http://www.rapidssl.com/cps/rapidssl_01.cer. Hoe dat moet verschilt per telefoon. Bij mijn SonyEricsson W800i heb ik 'm via Bluetooth er naar toe gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F10®!@n
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kan ik mijn voipbuster account naar een andere provider (justvoip in dit geval) forwarden? Ik heb namlijk bij voipbuster een voip-in nummer en dat wil ik graag houden.

Als ik in voipbuster naar mijn justvoip username bel, werkt het gewoon. Maar als ik mijn justvoip username opgeef bij call forwarding werkt het niet.

Een manier om mijn telefoonnummer helemaal te migreren naar justvoip is ook welkom.

De reden dat ik voor justvoip wil gaan is het goedkopere tarief voor bellen naar Nederlandse mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
F10®!@n schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:40:
Kan ik mijn voipbuster account naar een andere provider (justvoip in dit geval) forwarden? Ik heb namlijk bij voipbuster een voip-in nummer en dat wil ik graag houden.

Als ik in voipbuster naar mijn justvoip username bel, werkt het gewoon. Maar als ik mijn justvoip username opgeef bij call forwarding werkt het niet.

Een manier om mijn telefoonnummer helemaal te migreren naar justvoip is ook welkom.

De reden dat ik voor justvoip wil gaan is het goedkopere tarief voor bellen naar Nederlandse mobiel.
Betaald account nemen bij Voxalot, daar beide sip's instellen (justvoip en voipbuster), dialplan aanmaken en klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Dolan op 09-11-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
dit http://www.vraagalex.nl/index.php?p=anti scheelt weer in de kosten als je met voipbuster belt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Zoveel helpt dat niet. Veel van die nummers kom je bij de receptie terecht van een bedrijf en dan verwijzen ze je toch weer leuk door naar het 0900 nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
Is het mogelijk om zonder Voipbuster nummer Voipbuster te gebruiken i.c.m. een Zyxel 2602?
Bij de telefooninstellingen van de Zyxel kun je ook een telefoonnummer invullen, maar dat heb ik dus niet. Ik heb natuurlijk wel een account bij Voipbuster.
Ik wil via Voipbuster bellen en via mijn KNP nummer gebeld worden.
Hiervoor gebruik ik een Zyxel 2602 en een AX520 lineswitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Natuurlijk kan dat. Bij het nummer veld gewoon je voipbuster gebruikersnaam invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:39

Speedmaster

Make my day...

trolleystad schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:25:
Natuurlijk kan dat. Bij het nummer veld gewoon je voipbuster gebruikersnaam invullen.
Of je valideerd even je eigen telefoonnummer in je vb software en je hebt nummerweergave als je bij sipuri je eigennummer neer zet ( wel zo 0031 en niet zo +31 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
Tuut-Tuut schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:41:
[...]

Of je valideerd even je eigen telefoonnummer in je vb software en je hebt nummerweergave als je bij sipuri je eigennummer neer zet ( wel zo 0031 en niet zo +31 )
Misschien een domme vraag, maar bedoel je met 'sipuri' SIP Number?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
Ik heb het inmiddels ook aan de praat op mijn Nintendo DS. Er s gewoon een freak die een Sip programma geschreven heeft voor een Nintendo DS. Je zet het programma op je kaartje voor homebrew applicaties geeft in een txtbestand aan watje instellingen moeten zijn, maakt verbinding via Wifi en je gaat er er mee bellen.

Het programma heet SvSip en is hier te vinden.Op het touscreen kun je het nummer intypen en op het andere scherm zie je dat hij belt.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:39

Speedmaster

Make my day...

jwjol schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:41:
[...]

Misschien een domme vraag, maar bedoel je met 'sipuri' SIP Number?
In de Speedtouch heet dit SIPURI, kan best zijn dat in de Zyxel dit Sip Number heet.
Gewoon even proberen.

• jwjol
T'is mij nog niet helemaal duidelijk, maar kan iemand mij uitleggen wat de voordelen zijn van een account bij Voxalot?
Ik bel via VoipCheap en ontvang telefoontjes op mijn KPN nummer.

• Dolan
jwjol schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:06:
T'is mij nog niet helemaal duidelijk, maar kan iemand mij uitleggen wat de voordelen zijn van een account bij Voxalot?
Ik bel via VoipCheap en ontvang telefoontjes op mijn KPN nummer.
Je kunt dialplans maken zodat je bijvoorbeeld niet steeds 0031 voor het nummer hoeft te zetten en dat je lokaal kan bellen. Je kunt bij voxalot meerdere providers instellen en zo via de dialplans de goedkoopste weg kiezen.

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
een gratis alternatief voor voxalot is http://www.mysipswitch.com/

• jwjol
Kan ik met VoipCheap 112 bellen of moet dit via de KPN lijn?
Als het via KPN moet, kan ik dit dan m.b.v. een dialplan bij Voxalot instellen?
Pagina: 1 ... 9 ... 58 Laatste