Verwijderd

Heb voipcheap dan, maar Ideal werkt niet(tijdelijk?) Want als ik Ideal klik, en dan 10 euro, krijg ik de nieuwe pagina, maar de button VOLGENDE werkt niet...Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
@jwjol: 112 kan niet via VoipCheap, moet via KPN. Dit kan je inderdaad instellen met Voxalot mits je bij KPN ook via VOIP belt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:46
Kan iemand mij helpen met onderstaand dial plan, ik heb 't idee dat er dubbele/overbodige regels inzitten. Dit zou een dial plan zijn opgesteld volgens de regeltjes van de Opta.

Priority Pattern Replacement Provider Comment
1 _112 ${EXTEN} BudgetPhone-out emergency number
2 _18XX ${EXTEN} BudgetPhone-out new information numbers
3 _118 ${EXTEN} BudgetPhone-out old information number
5 _ZXXXXX 31592${EXTEN} VoipStunt local numbers(city: Assen, nl)
6 _ZXXXXXXXXXXX 00${EXTEN} VoipStunt international numbers
10 _0800. ${EXTEN} BudgetPhone-out toll free numbers 0800
20 _06xxxxxxxx ${EXTEN} BudgetPhone-out Dutch mobile local format
21 _316. 0${EXTEN:2} BudgetPhone-out Dutch mobile national format
22 _00316. 0${EXTEN:4} BudgetPhone-out Dutch mobile international format
30 _0900. ${EXTEN} BudgetPhone-out toll numbers 0900
31 _090[69]XXX. ${EXTEN} BudgetPhone-out toll numbers 0906 and 0909
100 _0031. 0${EXTEN:4} VoipStunt local international format
101 _00. ${EXTEN} VoipStunt international format
105 _0. ${EXTEN} VoipStunt national format

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Ik zie wel wat overbodige regels: die mobiele nummers via Budgetphone bijvoorbeeld. Dat kost daar 15 cpm (plus 4 cent starttik) beetje duur. Bij Webcalldirect is dat 11,6 cpm (geen starttik). ;)

Trouwens, ik zie net dat voor iDeal betalingen nu 50 cent kosten worden gerekend. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
RichieB schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:45:
Ik zie wel wat overbodige regels: die mobiele nummers via Budgetphone bijvoorbeeld. Dat kost daar 15 cpm (plus 4 cent starttik) beetje duur. Bij Webcalldirect is dat 11,6 cpm (geen starttik). ;)

Trouwens, ik zie net dat voor iDeal betalingen nu 50 cent kosten worden gerekend. Beetje jammer.
Je hebt gelijk, maar mij gaat het even niet over de genoemde providers (die gebruik ik ook niet).
Ik bedoel meer:

Zijn onderstaande regels niet identiek:
20 _06xxxxxxxx ${EXTEN} BudgetPhone-out Dutch mobile local format
21 _316. 0${EXTEN:2} BudgetPhone-out Dutch mobile national format
22 _00316. 0${EXTEN:4} BudgetPhone-out Dutch mobile international format

en

Zijn onderstaande regels niet identiek:
100 _0031. 0${EXTEN:4} VoipStunt local international format
101 _00. ${EXTEN} VoipStunt international format

en

Wat heb je aan:
6 _ZXXXXXXXXXXX 00${EXTEN} VoipStunt international numbers

[ Voor 34% gewijzigd door jwjol op 16-11-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:32
Vraagje, ik heb nu een Zyxel P-2602H modem binnen gekregen van mijn nieuwe provider. De lijn wordt echter pas eind december opgeleverd. Nu heb ik het modem een ander IP adres gegeven en deze naast mijn huidige modem gehangen.
Dit heb ik gedaan om dat ik in de Zyxel mijn Voip instellingen van Voipbuster wil zetten. Ik krijg het echter niet geregistreerd. Wel heb ik in het internet modem de poort 5060 gerouteerd naar mijn Zyxel modem. Verder gebruik ik de settings sip1.voipbuser.com, iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:20
siemed schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:55:
Vraagje, ik heb nu een Zyxel P-2602H modem binnen gekregen van mijn nieuwe provider. De lijn wordt echter pas eind december opgeleverd. Nu heb ik het modem een ander IP adres gegeven en deze naast mijn huidige modem gehangen.
Dit heb ik gedaan om dat ik in de Zyxel mijn Voip instellingen van Voipbuster wil zetten. Ik krijg het echter niet geregistreerd. Wel heb ik in het internet modem de poort 5060 gerouteerd naar mijn Zyxel modem. Verder gebruik ik de settings sip1.voipbuser.com, iemand een idee wat ik over het hoofd zie?
DHCP uitgezet op de ZyXEL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fire-breath
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-07 17:24
hallo, ik wil graag bellen en gebelt worden via voipbuster. Ik heb een voip-in nummer van budgetphone gekocht en een account bij voipbuster aangemaakt. Ik heb moet dan als ik in het modem de telefoon settings invul deze keuzes: (ik heb een Zyxel P-2602HW-D3A modem)

Sip Settings:

Number: 0031592xxxxxx (wat ik van budgetphone gekocht heb)
SIP Local Port (1025-65535): 5060
SIP Server Address: sip1.voipbuster.com
SIP Server Port (1-65535): 5060
REGISTER Server Address: sip1.voipbuster.com
REGISTER Server Port (1-65535): 5060
SIP Service Domain: voipbuster.com

Authentication:
User Name: voipbuster gebruikersnaam
Password: voipbuster wachtwoord

Als ik bel lukt het me wel zonder dat ik inlog in de software van voipbuster of budgetphone, zodra iemand mij echter wil bellen en ik niet ingelogt ben bij budgetphone springt de voicemail er direct op. Als ik wel ingelogt ben bij budgetphone zie ik alleen op mijn pc de telefoon over gaan. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik wel begrepen dat je een dialplan kan instellen maar ik probeer liever eerst zonder. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
siemed schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:55:
sip1.voipbuser.com --> sip1.voipbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
fire-breath schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:45:
hallo, ik wil graag bellen en gebelt worden via voipbuster. Ik heb een voip-in nummer van budgetphone gekocht en een account bij voipbuster aangemaakt. Ik heb moet dan als ik in het modem de telefoon settings invul deze keuzes: (ik heb een Zyxel P-2602HW-D3A modem)

Sip Settings:

Authentication:

Als ik bel lukt het me wel zonder dat ik inlog in de software van voipbuster of budgetphone, zodra iemand mij echter wil bellen en ik niet ingelogt ben bij budgetphone springt de voicemail er direct op. Als ik wel ingelogt ben bij budgetphone zie ik alleen op mijn pc de telefoon over gaan. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik wel begrepen dat je een dialplan kan instellen maar ik probeer liever eerst zonder. Alvast bedankt
je moet toch echt budgetphone laten registeren in je modem.
nu heb je voipbuster geregistreerd.
en dan met een dialplan zorgen dat je uitbelt met voipbuster.

lukt dat niet met dat modem dan kan je een dienst gebruiken als voxalot (kost geld) of mysipswitch (gratis).
dan laat je voxalot of mysipswitch registreren in je modem en laat je budgetphone registreren in voxalot/mysipswitch en stel je daar een dialpan voor uitbellen met voipbuster.

je kan je budgetphone-nummer laten verifiëren in het voipbuster-programmaatje zodat je je budgetphone-nummer meezendt als je uitbelt met voipbuster.
in mysipswitch kan je het mee te zenden telefoonnummer instellen, bij voxalot weet ik niet of dat kan.

[ Voor 46% gewijzigd door Caesu op 17-11-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Hebben jullie ook gemerkt dat het een en ander is veranderd bij de betamax aanbieders m.b.t. het bellen van 090X nummers, eerst (een maand terug ongeveer) konden deze 090X nummers alleen via Voipbuster gebeld worden, en werden op het overzicht gespecificeerd excl. BTW.
Nu lijkt het met veel meer aanbieders te kunnen zo niet alle, maar wordt het tarief incl. BTW berekend. Terwijl er bij aankoop van het beltegoed al BTW over betaald wordt.
Eerst dacht ik handig dat nu met meerdere aanbieder 090X nummers gebeld kunnen worden, O-) maar toen ik verder keek blijkt dat het nu wel 19% duurder is geworden 8)7
Via mysipswitch.com heb ik hierom maar ingesteld 0900 nummers via Mijn Nederlandse SP: Speedlinq aftehandelen.
Ik had eerst voxalot maar mysipswitch is een stuk eenvoudiger te configureren, als je het doorhebt!. En dan heb je veel meer mogelijkheden dan met dat gelimiteerde voxalot.

[ Voor 18% gewijzigd door Windstorm op 17-11-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:32
jwjol schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:31:
[...]

sip1.voipbuser.com --> sip1.voipbuster.com
Ja, tikfoutje hier, maar niet in het modem. Ook staat DHCP uiteraard uit in het Zyxel modem. Dit zou toch gewoon moeten kunnen werkenof moeten er andere poorten worden geforward?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:09
Hoe doktert Voipbuster nu uit in welke regio/land ik zit?

Ik draai voor mijn eerste test een 010 nummer en heb gelijk beet.
En dit terwijl ik géén credits heb...

alles werkte in 1x in iedergeval zo lijkt.

Alleen mijn nummer meegeven als ik bel moet ik nog even instellen.
Dat moet zeker met 0031 en niet +31 zoals je op je mobiel instelt?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18

franssie

Save the albatross

DarkHelmet schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:46:
Hoe doktert Voipbuster nu uit in welke regio/land ik zit?

Ik draai voor mijn eerste test een 010 nummer en heb gelijk beet.
En dit terwijl ik géén credits heb...

alles werkte in 1x in iedergeval zo lijkt.

Alleen mijn nummer meegeven als ik bel moet ik nog even instellen.
Dat moet zeker met 0031 en niet +31 zoals je op je mobiel instelt?
dat heb je opgegeven bij je registratie :D

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:00

knakworst

Get more sats!

fire-breath schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:45:

Sip Settings:

Authentication:

Je moet natuurlijk bij Sip2 alle budgetphone gegevens invullen. Uit je post maak ik op dat je dat nog niet gedaan hebt.

Sip Settings:

SIP Server Address: sip.budgetphone.nl
REGISTER Server Address: sip.budgetphone.nl
SIP Service Domain: budgetphone.nl

Authentication:
User Name: 31592xxxxxx
Password: budgetphone wachtwoord

Daarna moet je voipbuster income en outgoing gesprekken aanvinken, en bij budgetphone alleen incoming. Een dialplan is niet nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door knakworst op 18-11-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 22:50

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Wel even opgemerkt fire-breath dat je bij de voipbuster instelling ook het voipbuster id nummer of naam opgeeft en niet het bij budgetphone gekochte telefoon nummer.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Wat is nu het verschil tussen sip.voipbuster.com en sip1.voipbuster.com? Volgende de site van VB moet je sip.voipbuster.com gebruiken??

Ik heb ze beiden geprobeerd op mijn Fritz!Box en beiden functioneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Chris27 schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:59:
Wat is nu het verschil tussen sip.voipbuster.com en sip1.voipbuster.com? Volgende de site van VB moet je sip.voipbuster.com gebruiken??

Ik heb ze beiden geprobeerd op mijn Fritz!Box en beiden functioneren...
PING sip.voipbuster.com (194.221.62.198)
PING sip1.voipbuster.com (194.120.0.198)

dat is het verschil :) maar als ze allebei werken maakt het toch niet uit? Zijn blijkbaar twee servers die dezelfde service bieden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fire-breath
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-07 17:24
knakworst schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:50:
[...]

Je moet natuurlijk bij Sip2 alle budgetphone gegevens invullen. Uit je post maak ik op dat je dat nog niet gedaan hebt.

Sip Settings:

SIP Server Address: sip.budgetphone.nl
REGISTER Server Address: sip.budgetphone.nl
SIP Service Domain: budgetphone.nl

Authentication:
User Name: 31592xxxxxx
Password: budgetphone wachtwoord

Daarna moet je voipbuster income en outgoing gesprekken aanvinken, en bij budgetphone alleen incoming. Een dialplan is niet nodig.
bedankt, ik heb na enkele uurtjes het voor elkaar gekregen. Ik heb mezelf gebelt en de telefoon ging over. Het probleem was idd dat ik geen sip 2 settings had gebruikt. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:32

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

De kans bestaat dat er hier in het dorp binnenkort glasvezel wordt aangelegd. Hier heb ik wel oren naar maar ik heb het plaatje nog niet helemaal compleet over hoe ik VOIP via voipbuster over een DECT telefoon dan pratend kan krijgen.

De glasvezel connectie kan zonder tussenkomst rechtstreeks vanuit de muur op de PC aangesloten worden. Wil ik meer dan één apparaat aan deze connectie hangen moet ik er een router tussen hangen. Voor VOIP via mijn DECT telefoon maak ik nu gebruik van mijn Zyxel ADSL modem die 2 SIP poorten bevat. Echter straks zonder modem heb ik dus ook geen beschikking meer over de 2 SIP poorten. Mijn conclussie: ik heb een router nodig met
minimaal 1 SIP poort om via VOIP naar buiten te bellen. Klopt die conclusie? Of zijn er nog andere / betere oplossingen? Moet ik soms naar een router én een SIP adapter oplossing toe. Ik zou ook de Zyxel er nog tussen kunnen zetten, immers dat is een ADSL modem / router met SIP ineen? Maar in hoeverre haal ik dan nog de snelheid die nu belooft wordt via glasvezel (40Mb tot 100Mb up/down).

Met andere woorden: wie heeft tips / ervaringen met betrekking tot VOIP via een telefoon (dus niet softphone) over een glasvezelnetwerk. Ik heb namelijk het gevoel dat ik in een klok - klepel redenatie terecht kom ;)

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Magma schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:31:
De kans bestaat dat er hier in het dorp binnenkort glasvezel wordt aangelegd. Hier heb ik wel oren naar maar ik heb het plaatje nog niet helemaal compleet over hoe ik VOIP via voipbuster over een DECT telefoon dan pratend kan krijgen.

De glasvezel connectie kan zonder tussenkomst rechtstreeks vanuit de muur op de PC aangesloten worden. Wil ik meer dan één apparaat aan deze connectie hangen moet ik er een router tussen hangen. Voor VOIP via mijn DECT telefoon maak ik nu gebruik van mijn Zyxel ADSL modem die 2 SIP poorten bevat. Echter straks zonder modem heb ik dus ook geen beschikking meer over de 2 SIP poorten. Mijn conclussie: ik heb een router nodig met
minimaal 1 SIP poort om via VOIP naar buiten te bellen. Klopt die conclusie? Of zijn er nog andere / betere oplossingen? Moet ik soms naar een router én een SIP adapter oplossing toe. Ik zou ook de Zyxel er nog tussen kunnen zetten, immers dat is een ADSL modem / router met SIP ineen? Maar in hoeverre haal ik dan nog de snelheid die nu belooft wordt via glasvezel (40Mb tot 100Mb up/down).

Met andere woorden: wie heeft tips / ervaringen met betrekking tot VOIP via een telefoon (dus niet softphone) over een glasvezelnetwerk. Ik heb namelijk het gevoel dat ik in een klok - klepel redenatie terecht kom ;)
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je een soort glas-modem krijgt met een ethernet poortje (anders zouje echt het glas in je computer hangen - dat denkik niet).
Vanaf deze ethernet poort kan je dan verder je netwerk bouwen. Afh van of dat glas modem router of bridge staat ingesteld kan je je huidige router waarschijnlijk wel hergebruiken - ik denk namelijk niet dat dexytel kan routeren anders dan zijn modem wan kant?
Dus als het glas modem bridge is hang je een router aan die ethernet poort en vandaar ga je verder met een ATA (ata is losse VOIP adapter) en dan hang je daar je dect basis station weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 16:07
check de specs van je zyxel, de meeste moderne modem/router combo's kunnen zowel op WAN als 1 van de LAN(die dan dus WAN is) poorten routeren. SIP kan je dan op zelfde manier doen.
Wil dat niet dan kun je een siemens gigaset IP- telefoon nemen die met DECT werkt, kun je iig de handset gebruiken.
Of je neemt een losse router met SIP en FXS poorten(als er VOIP opstaat dan doet FXS :)
Als de glasboer je meerdere IP's uitdeelt kun je misschien ook direct een apparaat via een switch of ATA aansluiten. Je hebt een enorme hoeveelheid mogelijkheden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Inderdaad, er komt wel een glasvezelmodem in de meterkast, vandaar gaat een ethernetkabel naar de computer. Daartussen wil ik dus een SNELLE router hebben, die dus zonder problemen ook 100Mb moet kunnen doorpompen. Uit Loekie's verhaal begrijp ik dat ik een modem/router ook alleen als router zou kunnen gebruiken. Ik weet niet of mijn Zyxel 2602HW 61 dat zou kunnen maar deze lijkt mij in ieder geval niet supersnel. Bij Tiscali toentertijd alleen een flutboekje gehad over de modem dus ik ben nu even aan het zoeken op het net naar een manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 15:49
De ZyXel kan je gewoon aan je interne netwerk hangen. Hij werkt dan gewoon als een switch met
een sip functionaliteit. In feite dus een ATA kastje met ingebouwde switch.
Over de snelheden kan ik niet oordelen, maar je kan het zelf uitproberen. Je kan een transfer
laten lopen over de switch gedeelte tussen 2 pc's. Dan weet je wat hij aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:47
Ik heb glas thuis (XMS), en heb er een Siemens S450 aanhangen. Het glas komt binnen en gaat dan naar een switch alwaar het verdeeld wordt over comp, telefoon en tv. De S450 IP heb ik gedeeltelijk op de telefoonaansluiting (voor de inkomende gesprekken) en via een router aangesloten voor de uitgaande gesprekken. Deze opstelling werkt i.e.g. Hoe het precies bij jou gaat weet ik niet, maar moet geen problemen gaan opleveren denk ik.

Edit:
het spul komt 42networks, maar kan niet meteen een typenr vinden
Lijkt op een DRG46 (kan zijn dat dit het ook is)

[ Voor 12% gewijzigd door Hopjesvla79 op 20-11-2007 15:15 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Magma schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:44:
Inderdaad, er komt wel een glasvezelmodem in de meterkast,
Ik denk niet dat het een modem wordt, omdat er met glas niet zoveel te moduleren/demoduleren valt. Het zal eerder een router, switch of mulitplexer zijn. Deze apparaten modems noemen (wat fabrikanten ook doen) is onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

RichieB schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:16:
[...]

Ik denk niet dat het een modem wordt, omdat er met glas niet zoveel te moduleren/demoduleren valt. Het zal eerder een router, switch of mulitplexer zijn. Deze apparaten modems noemen (wat fabrikanten ook doen) is onjuist.
Ik geloof best dat wat jij zegt klopt. De info van de glasvezelboer (Lijbrandt Telecom) komt na een snelle zoektocht niet verder dan dat ze het kastje een Kadaka (eigen merknaam) noemen en dat er voor gebruik van meerdere computers nog een router benodigd is. Die "kadaka" heeft dan weer 3 uitgangen volgens mij, voor TV, Telefoon en Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magma schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:57:
[...]

Ik geloof best dat wat jij zegt klopt. De info van de glasvezelboer (Lijbrandt Telecom) komt na een snelle zoektocht niet verder dan dat ze het kastje een Kadaka (eigen merknaam) noemen en dat er voor gebruik van meerdere computers nog een router benodigd is. Die "kadaka" heeft dan weer 3 uitgangen volgens mij, voor TV, Telefoon en Internet.
En dan vinden mensen het gek dat sommigen het maar een "modem" noemen :) Kadaka.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
Vraagjes over Budget Phone:

1. Zit er al beltegoed op een nieuwe prepaid (€ 10 / jaar) ?
2. Kan ik met een prepaid zonder beltegoed bellen naar 0800-nummers en 112 ?
3. Wat is de toeslag op de belkosten als ik met een prepaid bel naar 0900-nummers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
1. Nee
2. 0800 niet, 112 heb ik maar niet getest O-)
3. Weet ik niet (doe ik via KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
RichieB schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:06:
1. Nee
2. Is het bellen naar 0800-nummers dan niet gratis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1. Nee
Kan best dat 112 niet werkt, aangezien je een atakastje of laptop met voipbuster software overal in kan pluggen en het dan niet bekend is van welk land je de hulpdiensten moet hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
quote:
1. Nee
2. 0800 niet, 112 heb ik maar niet getest

Kan best dat 112 niet werkt, aangezien je een atakastje of laptop met voipbuster software overal in kan pluggen en het dan niet bekend is van welk land je de hulpdiensten moet hebben.
Op de site van Buget Phone staat:

Kan ik met VOIP naar 112 en 0900/0800 bellen en worden hier extra kosten voor berekend?
U kunt met alle VOIP abonnementen gratis naar 112 of 0800 bellen. Dit is gratis.

Bij VOIP Basic en VOIP onbeperkt kosten de 0900 nummers het tarief wat u hoort voordat u verbinding krijgt. Bij VOIP Prepaid geldt op 0900-nummers een toeslag.

Ik neem aan dat ze met ' U kunt met alle VOIP abonnementen...' ook Prepaid bedoelen ?

[ Voor 30% gewijzigd door jwjol op 20-11-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwjol schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:54:
Vraagjes over Budget Phone:

1. Zit er al beltegoed op een nieuwe prepaid (€ 10 / jaar) ?
2. Kan ik met een prepaid zonder beltegoed bellen naar 0800-nummers en 112 ?
3. Wat is de toeslag op de belkosten als ik met een prepaid bel naar 0900-nummers ?
Punt 1 en 2 heb je al een duidelijk antwoord op
ik hou het bij punt 3
dat is TE DUUR bij bugetphone dat is zelfs goedkoper via Voipbuster
Ik heb bij budgetphone om opheldering gevraagd en het onbevredigende antwoord gekregen dat b.v. KPN een gedeelte van de 0900 nummers incasseert en dat de rest naar de uitbater van dat 0900 nummer gaat
Budgetphone zegt dat zij beide moet betalen en om dat te compenseren willen zij daar ook nog wat voor belasten
Kortom NIET bellen naar 0900 nummers via Budgetphone of heten zij tegenwoordig soms TAX telephone ?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Kan je met Voipbuster naar Nederlandse 0900 nummers bellen? Wat voor tarief wordt er dan gerekend? De laatste keer dat ik dit met Webcalldirect probeerde werkte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 08:49
Weet iemand of het mogelijk is om op een Vigor 2900VG de ene FXS poort naar de andere te forwarden? Ik gebruik nl. Budgetphone (inbound) en Voipbuster voor alle uitgaande gesprekken en zou dus graag alles van mijn budgetphone account willen forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIKDCC schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:47:
Weet iemand of het mogelijk is om op een Vigor 2900VG de ene FXS poort naar de andere te forwarden? Ik gebruik nl. Budgetphone (inbound) en Voipbuster voor alle uitgaande gesprekken en zou dus graag alles van mijn budgetphone account willen forwarden.
Niet dat ik de wijsheid in pacht heb maar bij alle of bijna alle ATA's kun je dit met dial plans regelen
Dan loopt VB en BP gewoon over 1 FX poort
Dat moet met wat speurwerk op dit forum en Google vast lukken

• NIKDCC
  • Laatst online: 05-10 08:49
Zover mij bekend zijn dial plans zijn toch alleen voor uitgaand verkeer?

• Windstorm
RichieB schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:15:
Kan je met Voipbuster naar Nederlandse 0900 nummers bellen? Wat voor tarief wordt er dan gerekend? De laatste keer dat ik dit met Webcalldirect probeerde werkte het niet.
Ik heb het bellen via betamax naar 090X nummers enkele dagen geleden al uiteengezet, helaas nog geen reactie, alleen nu wel een vraag erover:
Windstorm schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:36:
Hebben jullie ook gemerkt dat het een en ander is veranderd bij de betamax aanbieders m.b.t. het bellen van 090X nummers, eerst (een maand terug ongeveer) konden deze 090X nummers alleen via Voipbuster gebeld worden, en werden op het overzicht gespecificeerd excl. BTW.
Nu lijkt het met veel meer aanbieders te kunnen zo niet alle, maar wordt het tarief incl. BTW berekend. Terwijl er bij aankoop van het beltegoed al BTW over betaald wordt.
Eerst dacht ik handig dat nu met meerdere aanbieder 090X nummers gebeld kunnen worden, O-) maar toen ik verder keek blijkt dat het nu wel 19% duurder is geworden 8)7
Via mysipswitch.com heb ik hierom maar ingesteld 0900 nummers via Mijn Nederlandse SP: Speedlinq aftehandelen.
Ik had eerst voxalot maar mysipswitch is een stuk eenvoudiger te configureren, als je het doorhebt!. En dan heb je veel meer mogelijkheden dan met dat gelimiteerde voxalot.

• jwjol
Windstorm schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:36:
Wat zijn dan de voordelen/extra's van Mysipswitch t.o.v. Voxalot?
Ik gebruik nu Voxalot (gratis) en ben daar uitermate tevreden over.

• Caesu
  • Niet online
volgens mij kan je bij Voxalot geen gratis VoIP-providers aanmelden voor inkomende gesprekken.

ik merk wel iets anders: inkomende Budgetphone-gesprekken via MySipSwitch.com wil niet lukken of weet iemand wat dan er speciaal moet worden instellen in de ATA.
als ik eyeBeam/Xten gebruik dan werkt het wel.

op het forum daar zijn er ook problemen met andere providers.
heeft er me te maken dat sommige providers niet toestaan dat er gesprekken via een ander IP-adres gaan o.i.d.

heeft Windstorm dit wel voor elkaar gekregen?

• jwjol
Zijn er verschillen in geluidskwaliteit tussen Voxalot en MySIPSwitch (echo, ruis,ed.)?

• Caesu
  • Niet online
Voxalot heb ik heel weinig gebruikt.
wat betreft uitgaande gesprekken klinkt MySipSwitch erg goed.
komt ook omdat er geen audio via MySipSwitch gaat; er wordt alleen doorverbonden.
tenminste zo begrijp ik het uit het forum.

• jwjol
Ik ga toch eens MySIPSwitch testen.
Is onderstaand dialplan dan correct/voldoende? Ik bel via VoipCheap (behalve 112, 0900 en 0800) en ontvang op mijn KPN-nr.

exten => _ZXXXXXX,1,Switch(geb,ww,046${EXTEN}@sip.voipcheap.com) --> lokaal
exten => _00X.,1,Switch(geb,ww,${EXTEN}@sip.voipcheap.com) --> internationaal
exten => _06X.,1,Switch(geb,ww,+316${EXTEN:2}@sip.voipcheap.com) --> 06
exten => _0ZX.,1,Switch(geb,ww,+31${EXTEN:1}@sip.voipcheap.com) --> nationaal

[ Voor 5% gewijzigd door jwjol op 22-11-2007 21:37 ]

• Caesu
  • Niet online
+31 zou ik van maken 0031
je caller id kan je ook meezenden als je wilt.

exten => _00X.,1,Switch(username,ww,${EXTEN}@sip.voipcheap.com, <sip:callerid@sip.voipcheap.com>)
exten => _080X.,1,Switch(username,ww,0031${EXTEN:1}@sip.voipbuster.com, <sip:callerid@sip.voipbuster.com>)
exten => _0ZXXXXXXXX,1,Switch(username,ww,0031${EXTEN:1}@sip.voipcheap.com, <sip:callerid@sip.voipcheap.com>)
exten => _ZXXXXXX,1,Switch(username,ww,003178${EXTEN}@sip.voipcheap.com, <sip:callerid@sip.voipcheap.com>)
exten = gsm.usernamesipswitch,1,SwitchCall(username,ww,gsmnummer@sip.voipcheap.com, <sip:callerid@sip.voipcheap.com>)

dit is mijn dialplan.
alles over VoipCheap, 0800 over Voipbuster

inkomend gaat ook over op m'n gsm (kost wel geld voor me - maar omdat ik m'n eigen caller id zie weet ik dat het een doorgestuurd telefoontje is)
kan ik op nemen op m'n DECT@ATA of gsm, gaan tegelijkertijd over.

in VoipCheap/VoipBuster geverifieerd callerid wordt meegestuurd.
lokale gesprekken (078) hoef ik niet netnummer in te toetsen.

nu alleen nog dat budgetphone nummer inkomend werkend krijgen...

[ Voor 5% gewijzigd door Caesu op 22-11-2007 21:39 ]

• jwjol
Caesu schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:37:
+31 zou ik van maken 0031
je caller id kan je ook meezenden als je wilt.

exten => _00X.,1,Switch(username,ww,${EXTEN}@sip.voipcheap.com, <sip:callerid@sip.voipcheap.com>)
exten => _080X.,1,Switch(username,ww,0031${EXTEN:1}@sip.voipbuster.com, <sip:callerid@sip.voipbuster.com>)
exten => _0ZXXXXXXXX,1,Switch(username,ww,0031${EXTEN:1}@sip.voipcheap.com, <sip:callerid@sip.voipcheap.com>)
exten => _ZXXXXXX,1,Switch(username,ww,003178${EXTEN}@sip.voipcheap.com, <sip:callerid@sip.voipcheap.com>)
exten = gsm.usernamesipswitch,1,SwitchCall(username,ww,gsmnummer@sip.voipcheap.com, <sip:callerid@sip.voipcheap.com>)

dit is mijn dialplan.
alles over VoipCheap, 0800 over Voipbuster

inkomend gaat ook over op m'n gsm (kost wel geld)
kan ik op nemen op m'n DECT@ATA of gsm.

in VoipCheap/VoipBuster geverifieerd callerid wordt meegestuurd.
lokale gesprekken (078) hoef ik niet netnummer in te toetsen.

nu alleen nog dat budgetphone nummer inkomend werkend krijgen...
Wordt <sip:callerid@sip.voipcheap.com> --> <sip:mijneigentelnummer@sip.voipcheap.com> als ik mijneigentelnummer bij VoipCheap heb geregistreerd ?

Volgens mij is 0031 of +31 niet nodig voor lokale/nationale gesprekken als in VoipCheap het juiste land is geregistreerd.

[ Voor 14% gewijzigd door jwjol op 22-11-2007 21:43 ]

• Caesu
  • Niet online
jwjol schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:39:
[...]

Wordt <sip:callerid@sip.voipcheap.com> --> <sip:mijneigentelnummer@sip.voipcheap.com> als ik mijneigentelnummer bij VoipCheap heb geregistreerd ?
ja klopt, ik heb hem daar gewoon staan als 0781234567 of 0612345678.

verder nog:
als je twee telefoons tegelijk wilt laten overgaan (ATA en gsm) moet je wel twee keer registeren.
eentje met contact mssusername@sip.mysipswitch.com en de andere bijvoorbeeld gsm.mssusername@sip.mysipswitch.com

0031 is idd niet nodig.

• jwjol
Caesu schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:46:
[...]

ja klopt, ik heb hem daar gewoon staan als 0781234567 of 0612345678.

verder nog:
als je twee telefoons tegelijk wilt laten overgaan (ATA en gsm) moet je wel twee keer registeren.
eentje met contact mssusername@sip.mysipswitch.com en de andere bijvoorbeeld gsm.mssusername@sip.mysipswitch.com

0031 is idd niet nodig.
Dit is 't geworden, meer heb ik volgens mij niet nodig. Ik wil wel voorkomen dat 090X nummers via VoipCheap gebeld kunnen worden. Is dat met onderstaand dialplan ook geregeld?

exten => _ZXXXXXX,1,Switch(geb,ww,046${EXTEN}@sip.voipcheap.com,<sip:04612345678@sip.voipcheap.com>)
exten => _0ZXXXXXXXX,1,Switch(geb,ww,${EXTEN}@sip.voipcheap.com,<sip:04612345678@sip.voipcheap.com>)
exten => _00ZX.,1,Switch(geb,ww,${EXTEN}@sip.voipcheap.com,<sip:04612345678@sip.voipcheap.com>)

• Caesu
  • Niet online
tenzij het een 0906/0900/0909-nummer is van in totaal 10 cijfers...

• jwjol
Caesu schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:24:
tenzij het een 0906/0900/0909-nummer is van in totaal 10 cijfers...
Is er een manier om het bellen naar 090X nrs. volledig te blokkeren?

• Caesu
  • Niet online
jwjol schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:28:
[...]

Is er een manier om het bellen naar 090X nrs. volledig te blokkeren?
in de toekomst wordt waarschijnlijk het volgende of iets wat er op lijkt beschikbaar:
090x.!

wat nu wel kan is iets als:

exten => _090X.,1,Switch(expressfouteusername,expresfoutwachtwoord,${EXTEN}@sip.voipbuster.com)

of

exten => _090X.,1,Switch(username,ww,gratisofnietbestaandnummer${EXTEN:3}@sip.voipbuster.com)

wel boven regel _0ZXXXXXXXX zetten in het lijstje.

[ Voor 4% gewijzigd door Caesu op 22-11-2007 23:00 ]

• jwjol
jwjol schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:14:
[...]

Dit is 't geworden, meer heb ik volgens mij niet nodig. Ik wil wel voorkomen dat 090X nummers via VoipCheap gebeld kunnen worden. Is dat met onderstaand dialplan ook geregeld?

exten => _ZXXXXXX,1,Switch(geb,ww,046${EXTEN}@sip.voipcheap.com,<sip:04612345678@sip.voipcheap.com>)
exten => _0ZXXXXXXXX,1,Switch(geb,ww,${EXTEN}@sip.voipcheap.com,<sip:04612345678@sip.voipcheap.com>)
exten => _00ZX.,1,Switch(geb,ww,${EXTEN}@sip.voipcheap.com,<sip:04612345678@sip.voipcheap.com>)
Het werkt niet, ik krijg steeds het toontje alsof het gedraaide nr. niet bestaat ?
En ja, in m'n Zyxel 2602 staat netjes sip.mysipswitch.com geregistreerd.

[ Voor 5% gewijzigd door jwjol op 22-11-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
Caesu schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:00:
volgens mij kan je bij Voxalot geen gratis VoIP-providers aanmelden voor inkomende gesprekken.
Klopt, je kan de betreffende voip-in provider wel vragen je gesprekken door te sturen naar: sip:userid@eu.voxalot.com
maar dat wil en kan niet iedere voip(-in) provider
ik merk wel iets anders: inkomende Budgetphone-gesprekken via MySipSwitch.com wil niet lukken of weet iemand wat dan er speciaal moet worden instellen in de ATA.
als ik eyeBeam/Xten gebruik dan werkt het wel.
Deze vraag heb je me later ook gesteld via het mysipswitch forum ;)
Blijf het raar vinden aangezien hij zich wel registreert bij budgetphone
op het forum daar zijn er ook problemen met andere providers.
heeft er me te maken dat sommige providers niet toestaan dat er gesprekken via een ander IP-adres gaan o.i.d.
Zendt mysipswitch dan een ander ip-adres mee als je via hun belt? Volgens mij niet want anders was de FUP bij iedereen die via een betamax service belt continu verlopen. en zou je dus 1ct/min moeten betalen
heeft Windstorm dit wel voor elkaar gekregen?
Bij mij werkt Budgetphone-in gewoon via me Speedtouch 716, denk dan ook dat het aan jou ATA ligt, zorg dat je die niet meer nodig hebt! En het moet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
exten => _NX.,1,Switch(geb,ww,003146${EXTEN}@sip.voipcheap.com,<sip:0461234567@sip.voipcheap.com>)
exten => _00X.,1,Switch(geb,ww,${EXTEN}@sip.voipcheap.com,<sip:0461234567@sip.voipcheap.com>)
exten => _0X.,1,Switch(geb,ww,0031${EXTEN:1}@sip.voipcheap.com,<sip:0461234567@sip.voipcheap.com>)
Het werkt niet, ik krijg steeds het toontje alsof het gedraaide nr. niet bestaat ?
En ja, in m'n Zyxel 2602 staat netjes sip.mysipswitch.com geregistreerd.
Probeer bovenstaand dialplan eens, ik geloof dat mysipswitch niet van al die X'en houdt.
Heb er voor de zekerheid ook een internationaal dialplan van gemaakt.
verder zou je alle sip.voipcheap.com kunnen vervangen door 194.120.0.198

Om 0800 en 0900 nummers te blokkeren via mysipswitch kun je dit gebruiken:
exten => _0800X.,1,Switch(wie,register,${EXTEN:1}@sip.hierniet.nl)
exten => _0031800X.,1,Switch(wie,register,${EXTEN:1}@sip.hierniet.nl)
exten => _09X.,1,Switch(wie,register,${EXTEN:1}@sip.hierniet.nl)
exten => _00319X.,1,Switch(wie,register,${EXTEN:1}@sip.hierniet.nl)

[ Voor 17% gewijzigd door Windstorm op 23-11-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
Windstorm schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:11:
[...]

exten => _NX.,1,Switch(geb,ww,003146${EXTEN}@sip.voipcheap.com,<sip:0461234567@sip.voipcheap.com>)
exten => _00X.,1,Switch(geb,ww,${EXTEN}@sip.voipcheap.com,<sip:0461234567@sip.voipcheap.com>)
exten => _0X.,1,Switch(geb,ww,0031${EXTEN:1}@sip.voipcheap.com,<sip:0461234567@sip.voipcheap.com>)

[...]

Probeer bovenstaand dialplan eens, ik geloof dat mysipswitch niet van al die X'en houdt.
Heb er voor de zekerheid ook een internationaal dialplan van gemaakt.
verder zou je alle sip.voipcheap.com kunnen vervangen door 194.120.0.198

Om 0800 en 0900 nummers te blokkeren via mysipswitch kun je dit gebruiken:
exten => _0800X.,1,Switch(wie,register,${EXTEN:1}@sip.hierniet.nl)
exten => _0031800X.,1,Switch(wie,register,${EXTEN:1}@sip.hierniet.nl)
exten => _09X.,1,Switch(wie,register,${EXTEN:1}@sip.hierniet.nl)
exten => _00319X.,1,Switch(wie,register,${EXTEN:1}@sip.hierniet.nl)
Helaas, nog steeds geen verbinding.
Ik neem aan dat ik toch geen 'Registrations' hoef aan te maken binnen MySIPSwitch?
Onder Monitoring staat: Error: No current registrations found. Status: Not logged in.
"Sending invite to sip: jwjol@xxx:5060"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Windstorm schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:50:
[...]

Klopt, je kan de betreffende voip-in provider wel vragen je gesprekken door te sturen naar: sip:userid@eu.voxalot.com
maar dat wil en kan niet iedere voip(-in) provider

[...]

Deze vraag heb je me later ook gesteld via het mysipswitch forum ;)
Blijf het raar vinden aangezien hij zich wel registreert bij budgetphone

[...]

Zendt mysipswitch dan een ander ip-adres mee als je via hun belt? Volgens mij niet want anders was de FUP bij iedereen die via een betamax service belt continu verlopen. en zou je dus 1ct/min moeten betalen

[...]
Bij mij werkt Budgetphone-in gewoon via me Speedtouch 716, denk dan ook dat het aan jou ATA ligt, zorg dat je die niet meer nodig hebt! En het moet werken
het is me nu wel gelukt!
ik heb nu bij contact staan: sipswitchusername@mijnipadres:sippoort
en het werkt _/-\o_

logisch eigenlijk ook dat het zo werkt.
maar deze mogelijkheid staat niet op de mysipswitch-site geloof ik.

ik zou zelfs m'n ATA kunnen registeren met VoipCheap denk ik.
en dan als contact voipcheapusername@mijnipadres:sippoort.

maar ik vind het dialplan van mysipswitch handig.
0800 gaat namelijk naar VoipBuster (bij VoipCheap zijn 0800 nummers niet gratis...)
en ik heb ook m'n netnummer daar ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
Wortelstok schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:09:
Ik heb inmiddels mijn (nieuwe) Budgetphone nummer laten forwarden naar een Voxalot account. Zondagavond een mailtje gestuurd naar info [at] budgetphone , maandagochtend om 8.05 een mailtje dat het gerealiseerd was. Het werkt vlekkeloos, ook de nummermelding wordt geforward en ik hoor geen verschil in geluidskwaliteit.

Nog even voor wie het spoor is kwijtgeraakt:
-Voor wie: mensen die hun inkomende calls op een Budgetphone nummer hebben, en uitgaande via een Voipbuster kloon. En die geen twee provider in hun modem/ata kunnen registeren.
- Waarom? Op Voxalot kun je sinds deze maand niet meer gratis een provider ingelogd houden, nodig voor inkomende calls. Je kunt een "Voxlight" abonnement nemen, of deze optie proberen.
- Hoe? Mailtje naar budgetphone dat je je inkomende gesprekken wilt laten forwarden naar sip:XXXXXX@eu.voxalot.com. Je hoeft dus bij Voxalot niets in te stellen voor Budgetphone. Wel natuurlijk voor je uitgaande gesprekken en je moet je ATA registreren op het nummer XXXXXX bij Voxalot.
En kan ik dan thuis mijn telefoon laten rinkelen?
M.a.w. ik wil thuis bereikbaar zijn op zowel mijn KPN-nummer als op mijn BugetPhone nummer.
Op dit moment bel ik via Voxalot (gratis) > VoipCheap en ontvang ik op mijn KPN nummer (en dat allemaal via een Zyxel 2602)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
.

[ Voor 201% gewijzigd door Caesu op 24-11-2007 10:18 . Reden: bij nader inzien onjuist :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
jwjol schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 00:10:
[...]

En kan ik dan thuis mijn telefoon laten rinkelen?
M.a.w. ik wil thuis bereikbaar zijn op zowel mijn KPN-nummer als op mijn BugetPhone nummer.
Op dit moment bel ik via Voxalot (gratis) > VoipCheap en ontvang ik op mijn KPN nummer (en dat allemaal via een Zyxel 2602)
Als je voxalot als SIP ingesteld hebt op je modem (en dat heb je dus), dan is het antwoord ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
ik kan met voipbuster geen prefix 0878-xxxxxx bellen, hebben meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
thefxr schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:09:
ik kan met voipbuster geen prefix 0878-xxxxxx bellen, hebben meer mensen hier ervaring mee?
Klopt, kan bij meer VoIP providers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:09:
Dat komt omdat aan 08-nummers geen vooraf gesteld tarief vastgesteld is zoals bij 0900 nrs.
En daar willen de voip providers natuurlijk niet de handen aan branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
088- en 085-nummers doen het wel.
daar is het tarief vastgesteld tussen lokaal en interlokaal tarief.
(dus 'gratis' bij Voipbuster/Voipcheap)

voor 087- en 084-nummers kan tot 80ct (of meer?) worden gerekend.
zonder tariefmelding zoals bij 090-nummers...

ben er eigenlijk wel tevreden mee dat ik niet naar zulke nummers kan bellen.
heb deze nummers ook niet ingesteld in m'n dialplan voor de KPNbelbudget-lijn.
geen onaangename verrassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
Ik heb mijn telefoonnummer van Budget Phone laten forwarden naar sip@eu.voxalot.com.
Werkt prima, alleen als iemand mij belt op mijn BP nummer, dan wordt het telefoonnummer van de beller niet meegestuurd.
Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het programma van Voipbuster Pro gedownload en wil me nu registreren, de vereiste gegevens vul ik in maar als ik op OK klik blijft hij alleen maar "Registering..." weergeven, meer mensen die het niet lukt zich te registeren, is er aan andere manier me aan te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Er is weer een nieuwe Betamax clone: nonoh.net. Gratis bellen naar Nederlandse vaste nummers en 11,9 cpm naar mobiel en 120 free days. Ik denk dat ik deze site eens ga proberen als m'n huidige tegoed op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
bellen naar nederlandse 0800 nummers doet het met Voipbuster niet bij mij.
kan iemand het even testen zodat ik weet dat het niet aan mijn account ligt.

bel bijvoorbeeld: 0800-0230396 (nummerweergave check).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
RichieB schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:39:
Er is weer een nieuwe Betamax clone: nonoh.net. Gratis bellen naar Nederlandse vaste nummers en 11,9 cpm naar mobiel en 120 free days. Ik denk dat ik deze site eens ga proberen als m'n huidige tegoed op is.
Helaas geen sip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
0800 nummers geven idd: unfortanetly it is not possible to ring this number at the moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ben ik flink aan het stoeien geweest met mijn nieuwe Pap2t kastje. Echter na veel lezen kan het niet precies wat ik wil. Bellen en gebeld worden gaat perfect maar ik wil niet uitbellen via BP aangezien die aan de dure kant is. Daarom zou ik graag goedkoop naar bv vaste nummers willen bellen met een voipbuster of consorten. Aangezien de pap2t 2 fysieke poorten heeft kan ik niet mbv een zogeheette gateway in het dialplan zetten. Jammer maar helaas dus op zoek naar een andere oplossing.

Nu las ik dat het jouw gelukt was om het budgetphone nummer te forwarden naar een ander SIP account. Kan ik daar ook voipbuster voor gebruiken en zo ja hoe dan? Jullie hebben hier namelijk telkens over Voxalot maar ik zie niet in waarom ik die zou moeten gebruiken. Kun je met hierover opheldering geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:51:
[...]

Gisteren ben ik flink aan het stoeien geweest met mijn nieuwe Pap2t kastje. Echter na veel lezen kan het niet precies wat ik wil. Bellen en gebeld worden gaat perfect maar ik wil niet uitbellen via BP aangezien die aan de dure kant is. Daarom zou ik graag goedkoop naar bv vaste nummers willen bellen met een voipbuster of consorten. Aangezien de pap2t 2 fysieke poorten heeft kan ik niet mbv een zogeheette gateway in het dialplan zetten. Jammer maar helaas dus op zoek naar een andere oplossing.

Nu las ik dat het jouw gelukt was om het budgetphone nummer te forwarden naar een ander SIP account. Kan ik daar ook voipbuster voor gebruiken en zo ja hoe dan? Jullie hebben hier namelijk telkens over Voxalot maar ik zie niet in waarom ik die zou moeten gebruiken. Kun je met hierover opheldering geven?
er zijn twee mogelijkheden:

1.
stel Voipbuster in in je PAP2T
laat Budgetphone registeren op MySipSwitch.com

server: sip.budgetphone.nl
domain/realm: budgetphone.nl

dialplans hoef je niet in te stellen bij MySipSwitch.com omdat je direct uitbelt met je PAP2T naar Voipbuster

dit kan ook bij Voxalot, maar dan kost het je wat.

2.
vraag aan Budgetphone of ze gesprekken willen doorsturen naar jeipadres:jesippoort

hoef je alleen Voipbuster in te stellen voor uitgaande gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Caesu schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:17:
2.
vraag aan Budgetphone of ze gesprekken willen doorsturen naar jeipadres:jesippoort

hoef je alleen Voipbuster in te stellen voor uitgaande gesprekken.
Kijk daar mee uit, veel mensen hebben een dynamisch IP adres. Het is makkelijker op op je PAP2t kastje alleen voipbuster in te stellen en aan budgetphone te vragen om alle gesprekken door te sturen naar <gebruikersnaam>@sip.voipbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:51:
[...]

Als je veel naar mobiele nummers belt is het misschien verstandig om VoipCheap te kiezen i.p.v. VoipBuster.
Bij VoipCheap zijn de gesprekken naar mobiele nummers namelijk veel goedkoper (alleen is het aantal freedays bij VoipCheap 'maar' 90 t.o.v. 120 bij VoipBuster).

Als je meerdere providers gebruikt voor het bellen, is Voxalot handig i.v.m. dialplans.
Als je BudgetPhone je gesprekken laat forwarden naar Voxalot, is een basic (gratis) account bij Voxalot voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:12

mno

Het lijkt er op dat ik via Voipbuster niet meer naar regionale telefoonnummers die geporteerd zijn naar XS4ALL kan bellen. Herkent iemand dit?

Mijn schoonouders hebben een paar dagen geleden hun KPN-nummer gemigreerd naar XS4ALL-bellen (VOIP). Sindsdien blijft de lijn stil als ik hun nummer bel via mijn Voipbuster account op de Fritz!Box (7140). Mijn log op de Fritz laat het volgende zien:
Error in Internet telephony during connection with 071xxxxxxx over sip.voipbuster.com. Reason for error: Request terminated (487)
Via mijn SIP-account bij XS4ALL kan ik ze wel gewoon bellen.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie waardevolle info. Ik denk dat ik ga voor optie 1 aangezien ik hier woon in een appartement van 3 en dus maar één WAN heb. Ook krijgen we hier regelmatig een nieuw IP binnen. Maar freedays wat een vaag gedoe is dat. Stel:

- Je neemt een account, stort er bv. 10 eypo op
- Dan heb je recht op 90 freedays(Voicecheap)
- Als die op zijn dan maak ik eerst die 10 eypo op
Hoelang mag ik daar dan over doen om die op te maken,in principe onbeperkt? Wel jammer ze uitgaan van freedays ipv belminuten in een vast tijdbestek. Enfin, binnekort een mailtje sturen naar BP om te forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
mno schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:46:
Het lijkt er op dat ik via Voipbuster niet meer naar regionale telefoonnummers die geporteerd zijn naar XS4ALL kan bellen. Herkent iemand dit?

Mijn schoonouders hebben een paar dagen geleden hun KPN-nummer gemigreerd naar XS4ALL-bellen (VOIP). Sindsdien blijft de lijn stil als ik hun nummer bel via mijn Voipbuster account op de Fritz!Box (7140). Mijn log op de Fritz laat het volgende zien:

[...]

Via mijn SIP-account bij XS4ALL kan ik ze wel gewoon bellen.
Als er nummer porteringen plaatsvinden stuurt de nieuwe aanbieder voor het nummer een bericht naar alle andere partijen. Zo weet iedereen waarheen gesprekken moeten worden doorgezet, naar welke partij, voor dat nummer.

Misschien zit er wat vertraging in, heeft iemand iets gemist of wordt het in bulk verwerkt in een nacht.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 16:07
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:50:
Bedankt voor jullie waardevolle info. Ik denk dat ik ga voor optie 1 aangezien ik hier woon in een appartement van 3 en dus maar één WAN heb. Ook krijgen we hier regelmatig een nieuw IP binnen. Maar freedays wat een vaag gedoe is dat. Stel:

- Je neemt een account, stort er bv. 10 eypo op
- Dan heb je recht op 90 freedays(Voicecheap)
- Als die op zijn dan maak ik eerst die 10 eypo op
Hoelang mag ik daar dan over doen om die op te maken,in principe onbeperkt? Wel jammer ze uitgaan van freedays ipv belminuten in een vast tijdbestek. Enfin, binnekort een mailtje sturen naar BP om te forwarden.
Freedays vind ik een beter concept, je kunt relatief veel bellen voordat je moet betalen tijdens de freedays. Vaak zitter er periodes tussen waarbij SMS versturen gratis is.(bij poivy in dit geval)
Het beltegoed kun je daarna idd opmaken in je eigen tempo, tot op heden ben ik nog niet tegen en grens aangelopen v.w.b. het snel op moeten maken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Is VOIPCHEAP niet hetzelfde bedrijf als VOIPBUSTER? Webiste ziet er nagenoeg precies hetzelfde uit. Alleen is het dus bij VOIPCHEAP goedkoper naar mobiel in NL en heb je 90 ipv 120 freedays?
Ik krijg over 3 weken IPB bij Telfort. (nu nog ADSL bij PLanet en apart Belbasis bij KPN) Werken VOIPBUSTER en VOIPCHEAP straks nog precies hetzelfde?
En heeft het voor mij zin om een VOIP-IN nummer aan te vragen? (wat is sowieso het voordeel als je al een vast telnr hebt??

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Ja, VoipCheap en VoipBuster zijn beiden onderdeel van Betamax. Er is ook een gemakkelijke prijsvergelijker voor alle Betamax klonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VideoWolf schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:16:
Is VOIPCHEAP niet hetzelfde bedrijf als VOIPBUSTER? Webiste ziet er nagenoeg precies hetzelfde uit. Alleen is het dus bij VOIPCHEAP goedkoper naar mobiel in NL en heb je 90 ipv 120 freedays?
Ik krijg over 3 weken IPB bij Telfort. (nu nog ADSL bij PLanet en apart Belbasis bij KPN) Werken VOIPBUSTER en VOIPCHEAP straks nog precies hetzelfde?
En heeft het voor mij zin om een VOIP-IN nummer aan te vragen? (wat is sowieso het voordeel als je al een vast telnr hebt??
Het voordeel van een voip-in nummer is dat je op dat nummer gebeld kan worden. Niet nodig als je al een nummer van Telfort hebt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het zijn dat mn wifi-router voipbuster tegenhoud als het verbinding wil maken? Kan me namelijk niet registreren via boipbuster pro, en de gewone voipbuster kan geen verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Laatst online: 22-05-2024
vraagje: als ik een "inbel" verbinding maakt met een provider uit de V.S. via VoIP, krijg ik dan een andere ip adres? Weet niet eens of dit mogelijk is maar momenteel bel ik via een normale kpn lijn in naar de V.S. en het kost zo'n 20 euro per dag. Dit wil ik graag goedkoper maken.

inbelverbinding.... ja dat zag je goed, inbelverbinding (dial up).... don't ask 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn budgetphone nummer wordt meegegeven als ik uitbel via voipbuster?
Mysipswitch moet dit kunnen, maar wat ik ook probeer ik krijg een voip-status 404 of 503.

De monitor van mysipswitch geeft aan dat de call doorgestuurd wordt naar voipbuster.

Dailplan:

exten => _ZXXXXXX,1,Switch(Username_VB,WW_VB,010${EXTEN}@sip.voipbuster.com,<sip:0031107123456@sip.budgetphone.nl>)
exten => _0ZXXXXXXXX,1,Switch(Username_VB,WW_VB,${EXTEN}@sip.voipbuster.com,<sip:0031107123456@sip.budgetphone.nl>)
exten => _00ZX.,1,Switch(Username_VB,WW_VB,${EXTEN}@sip.voipbuster.com,<sip:0031107123456@sip.budgetphone.nl>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
eerst je budgetphone nummer verifiëren in voipbuster.
en dan ipv sip:0031107123456@sip.budgetphone.nl sip:0031107123456@sip.voipcheap.com

ipv 0031107123456 kan je ook 0107123456 doen.
misschien krijgen hierdoor minder telefoons het nummer in internationale vorm te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Choller schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:14:
vraagje: als ik een "inbel" verbinding maakt met een provider uit de V.S. via VoIP, krijg ik dan een andere ip adres? Weet niet eens of dit mogelijk is maar momenteel bel ik via een normale kpn lijn in naar de V.S. en het kost zo'n 20 euro per dag. Dit wil ik graag goedkoper maken.

inbelverbinding.... ja dat zag je goed, inbelverbinding (dial up).... don't ask 8)7
inbellen via VoIP is niet mogelijk.
als het wel zou kunnen zou je een Amerikaans IP-adres krijgen voor die verbinding denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Caesu op 10-12-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
Caesu schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:30:
eerst je budgetphone nummer verifiëren in voipbuster.
Wat bedoel je hiermee?
en dan ipv sip:0031107123456@sip.budgetphone.nl sip:0031107123456@sip.voipcheap.com

ipv 0031107123456 kan je ook 0107123456 doen.
misschien krijgen hierdoor minder telefoons het nummer in internationale vorm te zien.
Moet ik dan eerst een account bij Voipcheap aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
verifiëren doe je in het voipbuster-programmaatje.
voeg daar het budgetphone nummer toe aan je profiel.
bij opties, nummerweergave kan je het nummer verifiëren.
je wordt dan opgebeld en je moet de code die je op het scherm ziet intoetsen.
[...]

Moet ik dan eerst een account bij Voipcheap aanmaken?
sorry, daar moet voipbuster staan; al maakt het eigenlijk niet uit want het verwijst door naar hetzelfde ip-adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
Tnx, vanavond gelijk proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik en heel veel andere mensen in mijn familie gebruiken nu al een jaartje voipbuster. Spaart ontzettend veel geld uit. Ik heb familie in 4 verschillende landen (allemaal op de gratis lijst) en die bellen elkaar echt plat. Nu heb ik alleen nog maar met voipbuster gewerkt en niet met de klonen van betamax. Er is daar nooit een noodzaak voor geweest. Toch heb ik wat vragen.

1) Weet iemand het achterligende idee van betamax om zoveel verschillende websites te hosten die eigenlijk allemaal hetzelfde doen?

2) Ik wil voor mijn ouders een voip in nummer. Deze zouden sporadisch beschikbaar zijn op de website van voipbuster maar wanneer dan?

3) Ik wil een draadloze modem met VOIP ondersteuning of een VOIP telefoon kopen. Het gemakkelijkste is een draadloze modem die VOIP ondersteuning heeft. Waar ik dus de sip gegevens van voipbuster in stel plus het pw en zo en waar ik dan gewoon een telefoon op aansluit. Bestaan die? En zo ja kan iemand er mij een aanraden?

4) Als ik een voipnummer krijg van voipbuster is dat dan een nummer van mijn eigen land belgië? En zo is dat duurder voor andere mensen om te bellen? Ik heb ook gehoord dat die nummers niet altijd te bereiken zijn en dat er providers zijn die ze blokkeren. Is er ook een mogelijkheid om een buitenlands nummer te krijgen van voipbuster of geven ze altijd een nummer aan de hand van het land waar je creditcard van komt?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Kain_niaK schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:02:
1) Weet iemand het achterligende idee van betamax om zoveel verschillende websites te hosten die eigenlijk allemaal hetzelfde doen?
Tja, verschillende doelgroepen ofzo. De ene kloon is goedkoper voor mobiel bellen, de ander naar vast, etc..
2) Ik wil voor mijn ouders een voip in nummer. Deze zouden sporadisch beschikbaar zijn op de website van voipbuster maar wanneer dan?
Voipbuster deelt geen Voip-In nummers meer uit.
3) Ik wil een draadloze modem met VOIP ondersteuning of een VOIP telefoon kopen. Het gemakkelijkste is een draadloze modem die VOIP ondersteuning heeft. Waar ik dus de sip gegevens van voipbuster in stel plus het pw en zo en waar ik dan gewoon een telefoon op aansluit. Bestaan die? En zo ja kan iemand er mij een aanraden?
Natuurlijk bestaan die. Er zijn er heel veel. Beetje googlen had je er voldoende opgeleverd. Ik zou zelf voor de ZyXEL 2602HW gaan.
4) Als ik een voipnummer krijg van voipbuster is dat dan een nummer van mijn eigen land belgië? En zo is dat duurder voor andere mensen om te bellen? Ik heb ook gehoord dat die nummers niet altijd te bereiken zijn en dat er providers zijn die ze blokkeren. Is er ook een mogelijkheid om een buitenlands nummer te krijgen van voipbuster of geven ze altijd een nummer aan de hand van het land waar je creditcard van komt?
Voipbuster deelt geen nummers meer uit. Dus van Voipbuster ga je geen nummer krijgen. Je kunt wel bij andere voip providers eventueel een nummer krijgen. Ik weet niet hoe het zit in belgië. In Nederland gebruiken de meeste daar Budgetphone voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:52
trolleystad schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:16:
Natuurlijk bestaan die. Er zijn er heel veel. Beetje googlen had je er voldoende opgeleverd. Ik zou zelf voor de ZyXEL 2602HW gaan.
Een goed alternatief is de Fritz!box 7107. Zelfde prijsklasse, drie FXS poorten en 1 S0 ISDN aansluiting (als je nog een ISDN huiscentrale hebt 'liggen'), 10 SIP accounts en 1 PSTN lifeline (analoog dan wel ISDN). En leuke doorschakelmogelijkheden:

Jan-E in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."

Nu nog in gebruik als modem voor mijn KPN InternetPlusBellen-aansluiting, straks als router achter mijn Amsterdamse glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
ik kan geen 0800 nrs meer bellen met voipbuster, vroeger kon ik dat wel. zij hebben hun policy verandert of moet ik mijn instellingen veranderen zodat ik wel weer 0800 nrs kan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

trolleystad schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:16:
[...]

Tja, verschillende doelgroepen ofzo. De ene kloon is goedkoper voor mobiel bellen, de ander naar vast, etc..
Dat is waar, maar ik zie daar geen reden in om niet alles onder 1 provider te stoppen, met alles zo goedkoop mogelijk.

Wat ik zelf wel merk, is dat ik meerdere betamax-providers gebruik omdat:
a) tarieven periodiek veranderen en 1 provider niet altijd het goedkoopste blijft
b) ik naar meerdere landen bel/sms, waardoor je vaak toch meer dan 1 nodig hebt met goedkoopste tarieven.

De consequentie is wel dat je op een gegeven moment minimaal (ik althans) €40,- heb "rondzwerven" bij verschillende providers, waarbij ik de ene provider een keer wat vaker gebruik dan andere zodat bijv. de freedays bij die providers sneller opraken, dan dat mijn beltegoed op is.

Ik denk dus dat ze op die manier meer geld verdienen.
(een beetje te vergelijken met al dat geld wat op de chippas van mensen staat; dat geld is in feite uitgegeven op het moment dat het op je chippas staat, maar je kunt het pas daadwerkelijk "verzilveren" wanneer je voor iets gaat chippen.)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
Caesu schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:52:
[...]

verifiëren doe je in het voipbuster-programmaatje.
voeg daar het budgetphone nummer toe aan je profiel.
bij opties, nummerweergave kan je het nummer verifiëren.
je wordt dan opgebeld en je moet de code die je op het scherm ziet intoetsen.
Gedaan, en gelukt.
Helaas krijg ik nog steeds een voip-status 503 als ik via mysipswitch bel.
Bel ik direct via VB dan wordt er geen nummer mee gestuurd maar heb ik wel een verbinding.

[ Voor 3% gewijzigd door TheoQ op 10-12-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
TheoQ schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:44:
[...]

Gedaan, en gelukt.
Helaas krijg ik nog steeds een voip-status 503 als ik via mysipswitch bel.
Bel ik direct via VB dan wordt er geen nummer mee gestuurd maar heb ik wel een verbinding.
je hebt wel het telefoonnummer dat je mee wilt zenden geselecteerd als je belt met het voipbuster-programmaatje neem ik aan?
Afbeeldingslocatie: http://xs322.xs.to/xs322/07501/screenshot009.png

en die voip-status 503, waar lees je dat af?
in de mysipswitch monitor of je ATA / VoIP-modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
Caesu schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:28:
[...]

je hebt wel het telefoonnummer dat je mee wilt zenden geselecteerd als je belt met het voipbuster-programmaatje neem ik aan?
Ja, 1 nummer geverified en geselecteerd.
en die voip-status 503, waar lees je dat af?
in de mysipswitch monitor of je ATA / VoIP-modem?
Ik ben niet volledig geweest, ik bel niet via de software, maar met een siemens s675ip centrale.
(dacht dat het niet belangrijk was)
De status krijg ik te zien op de handset die erbij hoort.

De centrale kan in totaal 6 sip adressen aan, waarvan ik er nu 3 gebruik. (VB, BF, en mysipswitch)
onafhankelijk kan ik opgeven welke van de 6 active of inactive zijn, en apart daarvan geeft ik per handset op welke van de 6 sip-adressen hij als voip-uit moet gebruiken.

Als ik Mysipswitch als voip-uit instel, krijg ik bij uitbellen

mysipswitch monitor:
18:25:40:893: Call received sip:0622xxxxx@sip.mysipswitch.com.
18:25:40:897: Switching sip:0622xxxxx@sip.mysipswitch.com:5060->sip:0622XXXXX@sip.voipbuster.com:5060 via sip.voipbuster.com.

en de melding voip-status 503 op de handset.

Ook als ik het dailplan aanpas dat hij geen telefoonnummer hoeft mee te geven krijg ik de zelfde meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
het is misschien een netwerk probleem.

controleer of je de SIP-poort open hebt staan in je modem/router naar de S675 IP voor signalling (meestal poort 5060, je kan het waarschijnlijk zelf instellen in de S675 IP).

en de RTP-poorten voor de audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
Op mijn router/modem was port 5060 udp geforward naar de S675 IP (deze heeft ook een vast ip adres)

omdat VB direct wel goed werkt, ga ik er vanuit dat dit goed is.

Vanochtend even geprobeerd als alles doorgestuurd wordt naar de S675 IP (DMZ) maar ook geen succes (zelfde error).
Ik ga vanavond verder testen of de S675 IP werkelijk te benaderen was vanaf WAN want ik ben niet echt een ochtend mens :)

Ik kan niets vinden over RDP poorten in combinatie met VOIP, Ga er even van uit dat je UDP bedoel.

[ Voor 18% gewijzigd door TheoQ op 11-12-2007 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Wie heeft het hier over RDP (Remote Desktop Protocol)? Het gaat om RTP (Real-time Transport Protocol) hetgeen bij VOIP voor de geluidspakketjes wordt gebruikt. RTP gaat in dit geval inderdaad over UDP, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 16:50

Crusader

Arc Nature

Weet niet of je er wat aan hebt, ik heb zelf ook de S675 IP met twee handsets en gebruik zowel VoipCheap als VoipBuster zonder problemen. Het kan dus wel. Mysipswitch ken ik niet.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1 ... 10 ... 58 Laatste