• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Wow, is het jullie al opgevallen dat sommige sites van dezelfde bedrijf als Voipbuster een veeeel lagere prijs aanbieden voor het bellen naar nederlandse mobieltjes?
Bij Voipbuster betaal je 25 cent per minuut.
Bij JustVoip(.com) betaal je maar 9 cent per minuut!

En dan heb ik het nog niet over het bellen naar het buitenland!
Voorbeeld: Spanje Mobiel/min
KPN : 40 cent
VoipBuster: 11 cent
JustVoip: 7 cent

[ Voor 22% gewijzigd door Rex op 30-08-2007 16:02 ]

Rex

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:22
@ReFlexWolf: natuurlijk hebben wij dat door. :*) JustVoip ondersteunt geen SIP devices (alleen Windows software). Ik gebruik zelf Webcalldirect (10 cpm ex btw).

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ontdekt dat voipbuster wél betaalnummers kan bellen en een aantal andere niet: zoals justvoip en voipcheap. Weet iemand nog andere goedkope voip-aanbieders die wél 0900nummers kunnen bellen en (het gaat mij om die combinatie) betere tarieven hebben voor het bellen naar 06nummers?

Het is overigens ook zo... wanneer je met voipbuster zelf belt en je account wilt opwaarderen, wordt er eerst 1,04 euro bijgeschreven en snel daarna 1,30 euro afgeschreven.
m.a.w. voor 26 cent heb je weer 7 extra freedays...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:17:
@ReFlexWolf: natuurlijk hebben wij dat door. :*) JustVoip ondersteunt geen SIP devices (alleen Windows software). Ik gebruik zelf Webcalldirect (10 cpm ex btw).
voor naar mobiel bellen idd gunstig maar
"Beltegoed kopen geeft u recht op 90 Freedays."
ipv 120 dagen zoals bij voipbuster.
Dus belgedrag afhankelijk.
edit : vreemd Webcalldirect in mijn spa 3000 nog niet registreert en als ik VB invul wel... met voor de rest dezelfde instellingen (op sip naam en ww na)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:57
ze hebben trouwens een nieuwe java applicatie voor mobiele telefoons, waarmee je GRATIS kan smsen (wel datakosten als je GPRS gebruikt, wifi is uiteraard gratis) en waarmee je phone2phone calls kan initieren.
ga met je gsm naar gsm.voipbuster.com om de app te downloaden.

ze hadden al een java vlient, maar daarmee was het smsen niet gratis en deze werkt iets beter vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vroeger ('98-'00) had je al gratis sms-servers. Maar die werden snel geblokkeerd door kpn &vriendjes toen ze merkten hoe belachelijk veel woekerwinst ze konden behalen op SMS.

Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt eer ze dit dan gaan blokkeren.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 03:48:
Ik heb ontdekt dat voipbuster wél betaalnummers kan bellen en een aantal andere niet: zoals justvoip en voipcheap. Weet iemand nog andere goedkope voip-aanbieders die wél 0900nummers kunnen bellen en (het gaat mij om die combinatie) betere tarieven hebben voor het bellen naar 06nummers?

Het is overigens ook zo... wanneer je met voipbuster zelf belt en je account wilt opwaarderen, wordt er eerst 1,04 euro bijgeschreven en snel daarna 1,30 euro afgeschreven.
m.a.w. voor 26 cent heb je weer 7 extra freedays...
Uitstekend idee ik heb het voor ze het door hebben bij Betamax 20 keer gedaan
dat is genoeg voor de rest van dit jaar
freedays verlengen kost nu geen 26 cent per keer maar slechts 6 cent
De keuze is dus snel gemaakt het is of 6 minuten bellen zonder freedays of 7 dagen gratis tot 300 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Ik heb dit tabelletje met betamax providers even gemaakt, aantal freedays, tarief naar mobiele nummers en eventuele nuttige opmerkingen m.b.t. ATAs of andere sip-devices.

URLMobielFreedaysOpmerkingen
http://www.justvoip.com€ 0,107120GEEN SIP – Alleen softphone
http://www.voipcheap.com€ 0,11990 
http://www.freecall.com€ 0,14390 
http://www.12voip.com€ 0,143120GEEN SIP – Alleen softphone
http://www.lowratevoip.com€ 0,16730 
http://www.poivy.com / http://www.sparvoip.de / http://www.netappel.com€ 0,167120 
http://www.voipdiscount.com / http://www.internetcalls.com€ 0,179120 
http://www.sipdiscount.com€ 0,298120GEEN SOFTPHONE
http://www.voipbuster.com€ 0,298120 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@pelleke: je bent er wel een paar vergeten. Zie hier.

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
RichieB schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:36:
@pelleke: je bent er wel een paar vergeten. Zie hier.
Nou ik vind het een nuttige samenvattende tabel, want om uitsluitend deze reden (bellen naar mobiel) bel ik met Voipcheap (via mijn ATA). Hier staan ook de echte prijzen inclusief (nederlandse) BTW.

• Wortelstok
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:32:
[...]
freedays verlengen kost nu geen 26 cent per keer maar slechts 6 cent
[...]
Hoe kom je daar nu bij?

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 23:57
Voor degene die alle rates van de betamax providers eens op een rijtje willen zien:

http://www.voipproducts.eu/betamax-rates

Zelf ben ik vorig jaar dus bij voipcheap uitgekomen door het gunstige 06 tarief.

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon door het te doen en voor 6 cent
ach ja ze vinden mij blijkbaar een goede klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goede hardphone voor gebruik icm voipbuster, ik kan echter bij geen enkele hardphone vinden of hij AIX ondersteund, op voipbuster.com hebben ze het bijvoorbeeld over deze Siemens:
http://gigaset.siemens.co...Pos%253A0,00.html#content

Nu vind ik die nogal duur (voor wat ik ermee wil) en kijk ik zelf eerder naar deze:
http://www-nl.linksys.com...Wrapper&lid=4446275764B04

maar het stomme is dat dus in geen enkele datasheet het AIX protocol voorkomt, enkel SIP. Kijk ik ergens overheen of is dat ook lastig te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:07:
maar het stomme is dat dus in geen enkele datasheet het AIX protocol voorkomt, enkel SIP. Kijk ik ergens overheen of is dat ook lastig te vinden?
Voipbuster ondersteund toch sip? Waarom zoek je een AIX-toestel?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo staat het in de TS:
Hardphones

Een hardphone is een fysiek toestel dat geen telefoonaansluiting heeft maar een ethernet aansluiting en aangesloten wordt op je router. Let wel op dat je hardphone SIP (voor het bellen) en IAX (voor het gebeld worden) compatible is.

dus vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:36:
Zo staat het in de TS:
Hardphones

Een hardphone is een fysiek toestel dat geen telefoonaansluiting heeft maar een ethernet aansluiting en aangesloten wordt op je router. Let wel op dat je hardphone SIP (voor het bellen) en IAX (voor het gebeld worden) compatible is.

dus vandaar ;)
Nou ik heb een atakastje met sip ondersteuning en ik kan bellen en gebeld worden op twee sipaccounts dus ik vraag me af waarom het AIX zou moeten zijn. (misschien kun je een atakastje ook nog overwegen, dan kun je er een willekeurige telefoon op aansluiten die je nog hebt liggen, bij mij een Philips dect ding).
[edit]Ok ik zie het staan in de startpost :). Een andere optie is voor 10 euro een telefoonnummer bij Belbudget aan te vragen. Gaat gewoon over sip en is ook iets betrouwbaarder denk ik (omdat het een Nederlands bedrijf is en je er voor betaald dus iets meer recht op service hebt ;) )

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 09-09-2007 21:45 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

belbudget != kpn belbudget neem ik aan?

in dat geval krijg ik gewoon een nederlands telefoonnummer (087 als netnummer??) en kan ik via sip gebeld worden. Ik ga eens kijken of ik ergens nog een normale telefoon op kan zoeken :)

edit:
zijn er nog bedrijven/sites waar je gratis een voip in nummer aan kunt vragen? Het mag best wat kosten hoor maar als het nog ergens gratis kan (ts is wat gedateerd enzo) dan graag.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:01:
belbudget != kpn belbudget neem ik aan?

in dat geval krijg ik gewoon een nederlands telefoonnummer (087 als netnummer??) en kan ik via sip gebeld worden. Ik ga eens kijken of ik ergens nog een normale telefoon op kan zoeken :)
Sorry, ik bedoelde budgetphone. Je krijgt dan een nummer uit je eigen woonplaats :)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 09-09-2007 22:03 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:01

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:36:
Let wel op dat je hardphone SIP (voor het bellen) en IAX (voor het gebeld worden) compatible is.
Onzin. :)

SIP is wat je toestel moet ondersteunen. IAX, Inter-Asterisk eXchange protocol, is een eigen protocol van Digium die het produkt Asterisk uitbrengen. Asterisk is een softwarematige PBX maar hun protocol heeft niks te maken met het kunnen ontvangen van VoIP gesprekken op een hardphone.

Als je hardphone SIP doet, kan jij gewoon bellen en gebeld worden.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor bovenstaande antwoorden :).
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:01:
edit:
zijn er nog bedrijven/sites waar je gratis een voip in nummer aan kunt vragen? Het mag best wat kosten hoor maar als het nog ergens gratis kan (ts is wat gedateerd enzo) dan graag.
is er nog iemand die hier een antwoord op heeft? Hoe vaak deelt voipbuster bijv nog nummers uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:44:
Bedankt voor bovenstaande antwoorden :).

[...]

is er nog iemand die hier een antwoord op heeft? Hoe vaak deelt voipbuster bijv nog nummers uit?
Ik gebruik zelf ook een nummer van Budgetphone. Heeft voor mij nog een belangrijk voordeel: je kan met 2 ATA's vanaf verschillende IP's tegelijkertijd ingelogd zijn. Gaat dan ook op beide plaatsen over, en degene die het eerst opneemt heeft het gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar moet ik dat dan ook als een soort service zien? Ik heb enkel een telefoonnummer nodig verder niets. En die 10 euro is per jaar neem ik aan, dus na een jaar vervalt je nummer als je niet verlengd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:33:
maar moet ik dat dan ook als een soort service zien? Ik heb enkel een telefoonnummer nodig verder niets. En die 10 euro is per jaar neem ik aan, dus na een jaar vervalt je nummer als je niet verlengd?
Heb zelf 2 nummers bij Budgetphone en zijn nu al geldig vanaf januari 2006 en mei 2006.
Budgetphone heeft nog nooit opnieuw berekend.
ondanks mijn vraag hierover
Werd mij vertelt dat het nog wel komt alleen wanneer dat blijft de vraag
maar ook hier geldt voor 10 euro per jaar heb je dit niet bij KPN daar is de goedkoopste 10 euro per maand en dan heb je nog steeds geen nummerherkenning

• _root
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:27:
[...]

Heb zelf 2 nummers bij Budgetphone en zijn nu al geldig vanaf januari 2006 en mei 2006.
Budgetphone heeft nog nooit opnieuw berekend.
ondanks mijn vraag hierover
Werd mij vertelt dat het nog wel komt alleen wanneer dat blijft de vraag
maar ook hier geldt voor 10 euro per jaar heb je dit niet bij KPN daar is de goedkoopste 10 euro per maand en dan heb je nog steeds geen nummerherkenning
Ik heb zelf ook een nummer van budgetphone van +/- Juli 2005, en nooit een cent meer betaald..
Volgens mij klopt de administratie daar niet echt.
Maar ik wel een nummer extra :9

Dat maakt mijn setje : Voipbuster (met nummer), voipcheap, budgetphone, fwd, en natuurlijk KPN belbudget op een Fritzbox Fon compleet.

PVoutput 3250 WP

Verwijderd

_root schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:40:
[...]

Dat maakt mijn setje : Voipbuster (met nummer), voipcheap, budgetphone, fwd, en natuurlijk KPN belbudget op een Fritzbox Fon compleet.
Ook toevallig
Ik heb zo ongeveer dezelfde combinatie en ook op een Fritzbox Fon 7140

• _root
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 08:01:
[...]

Ook toevallig
Ik heb zo ongeveer dezelfde combinatie en ook op een Fritzbox Fon 7140
Ik heb zelf diverse ATA's en modem/routers geprobeerd (Sipura/Thomson/asterisk) en nog wat andere), maar nooit echt tevreden. (en heeft een vermogen gekost :( )
Ik ben pas definitief over naar voip op het moment dat ik tegen een Fritz _/-\o_ aanliep, en nu meer dan tevreden !

PVoutput 3250 WP

Verwijderd

_root schreef op donderdag 13 september 2007 @ 08:52:
[...]

Ik heb zelf diverse ATA's en modem/routers geprobeerd (Sipura/Thomson/asterisk) en nog wat andere), maar nooit echt tevreden. (en heeft een vermogen gekost :( )
Ik ben pas definitief over naar voip op het moment dat ik tegen een Fritz _/-\o_ aanliep, en nu meer dan tevreden !
Waar was je niet tevreden over, en heeft Ftritz dan opgelost?

• Wortelstok
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:30:
[...]
Ik ben _root wel niet, maar heb wel dezelfde ervaring. Ik heb diverse ATA's en Voip modems geprobeerd maar altijd problemen met betrouwbaarheid. Telefoon moet het gewoon altijd doen. Als ik dat zelf vergeet herinnert mijn echtgenote mij er wel aan ("Men are from VOIP, women are from PSTN"). En als je vriend(in) je stem 2x hoort met een echo, of als je alleen nog maar gekraak hoort als zoonlief weer eens een torrent download, of "alien" geluidjes, nou dan is de lol er snel af.
Bij mij was dat gedoe dus allemaal over toen ik een Fritz!boxje kocht op Ebay, gewoon zo een zonder Wifi voor 25 euri. Beetje uitzoeken met omzetten naar engelse annex-A maar dan heb je ook een topper.

Verwijderd

Ben ook uiterst tevreden met m'n fritzje in combinatie met VoipCheap _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:30:
[...]

Wortelstok schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:44:
[...]

Ik ben _root wel niet, maar heb wel dezelfde ervaring. Ik heb diverse ATA's en Voip modems geprobeerd maar altijd problemen met betrouwbaarheid. Telefoon moet het gewoon altijd doen. Als ik dat zelf vergeet herinnert mijn echtgenote mij er wel aan ("Men are from VOIP, women are from PSTN"). En als je vriend(in) je stem 2x hoort met een echo, of als je alleen nog maar gekraak hoort als zoonlief weer eens een torrent download, of "alien" geluidjes, nou dan is de lol er snel af.
Bij mij was dat gedoe dus allemaal over toen ik een Fritz!boxje kocht op Ebay, gewoon zo een zonder Wifi voor 25 euri. Beetje uitzoeken met omzetten naar engelse annex-A maar dan heb je ook een topper.
Voor mij hetzelfde verhaal:
Tikken in het geluid, bij stevig downloaden nog meer tikken en vertraging in het geluid, eenzijdig wegvallen van de verbinding, echo en ruis op de lijn, kiesregels naar analoge lijn niet werkend te krijgen.

Ach, ik zal nog wel een ergenis vergeten zijn, maar dit is wat spontaan opkomt.

Zelf inderdaad ook 1 gekocht op marktplaats, een duitse geflashte versie voor 45 euro, en nu sinds Mei 2006 totaal over op VOIP en sinds april 2007 het abbo terug naar belbudget.
Mijn kosten zijn terug van 150-170 euro in de 2 maanden naar +/- 70 euro in de 2 maanden

[ Voor 53% gewijzigd door _root op 14-09-2007 09:47 ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_root schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:19:
[...]

[...]

Voor mij hetzelfde verhaal:
Tikken in het geluid, bij stevig downloaden nog meer tikken en vertraging in het geluid, eenzijdig wegvallen van de verbinding, echo en ruis op de lijn, kiesregels naar analoge lijn niet werkend te krijgen.

Ach, ik zal nog wel een ergenis vergeten zijn, maar dit is wat spontaan opkomt.

Zelf inderdaad ook 1 gekocht op marktplaats, een duitse geflashte versie voor 45 euro, en nu sinds Mei 2006 totaal over op VOIP en sinds april 2007 het abbo terug naar belbudget.
Mijn kosten zijn terug van 150-170 euro in de 2 maanden naar +/- 70 euro in de 2 maanden
Leuk opeens al die verhalen over Fritzbox zeker naar aanleiding van een topic
Om aan te sluiten aan dit verhaal
heb zelf ook diverse modems en ata's gehad
meeste ergenis ontstond bij mij omtrent kiesregels en vooral de echo
Dat is allemaal kinderspel bij Fritzbox en de spraakkwaliteit mag ik toch wel top noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik heb ook een fritzbox en ben best tevreden over het apparaat. Toch een paar nadelen:
  • het meegeven van het callerid bij een uitgaande lijn lukt niet (ook al is alles goed in de client ingesteld e.d.)
  • de telefoon aangesloten aan de Fritzbox gaat 1 "ring" later over dan de rest van de foons. gevolg is dat ik altijd moet wachten voor ik hem kan opnemen
  • de flash toets (om een wisselgesprek te pakken) werkt niet meer
Verder voor ons een kostenbesparing van 100 euro per maand (t.o.v. predialer 1649).
We betalen nu zo'n 35 euro per maand.
Zouden we via de KPN bellen waren we overigens ruim 700 euro kwijt geweest per maand...
Dit gezien bellen naar Aruba belachelijk duur is bij KPN.
By the way: gister eens aan het SMS'en geweest vanaf de webclient. Super handig en gratis in NL!

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
@Wortelstok

Aangezien dit een topic is over voipbuster en niet over Fritzboxen zou je mij een mailtje kunnen sturen over het flashen van van de Fritzbox, ik heb nog een paar vraagjes (ik heb mijn e-mail zichtbaar in mijn profiel)
Jerrycan schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:02:
Ik heb ook een fritzbox en ben best tevreden over het apparaat. Toch een paar nadelen:
  • het meegeven van het callerid bij een uitgaande lijn lukt niet (ook al is alles goed in de client ingesteld e.d.)
Volgens mij moet je het caller ID ook instellen in de voipbuster applicatie zodat het in je profiel komt

[ Voor 52% gewijzigd door _root op 14-09-2007 11:28 ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Jerrycan schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:02:
  • de telefoon aangesloten aan de Fritzbox gaat 1 "ring" later over dan de rest van de foons. gevolg is dat ik altijd moet wachten voor ik hem kan opnemen
  • de flash toets (om een wisselgesprek te pakken) werkt niet meer
Verder voor ons een kostenbesparing van 100 euro per maand (t.o.v. predialer 1649).
We betalen nu zo'n 35 euro per maand.
Zouden we via de KPN bellen waren we overigens ruim 700 euro kwijt geweest per maand...
Dit gezien bellen naar Aruba belachelijk duur is bij KPN.
By the way: gister eens aan het SMS'en geweest vanaf de webclient. Super handig en gratis in NL!
CallerID lukt bij mij wel, je moet het wel goed instellen. Bij mij zijn alle telefoons aangesloten aan de Fritz!box (via een centrale) dus dat probleem heb ik ook niet. En wisselgesprek werkt niet op de manier zoals "vroeger" (want je belt niet met KPN) maar je kunt wel bij een uitgaand gesprek je inkomende gesprek naar de andere VOIP aansluting sturen e.d. Ook kun je wisselgesprek en audioconferencing doen met de FBF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje off topic Betamax kloon SMs discount verhoogd bijna dagelijks de sms tarieven
tegenwoordig al 5 cent per bericht
Dan is het geen goedkoop alernatief meer voor mobiele telefoons
zal het weer eens via voipbuster gaan proberen die pretendeert het gratis te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
VoipCheap is 1ct en VoipBuster is 2ct voor sms naar Nederland.
(excl. BTW)

VoipBusterPro berekent geen kosten voor sms naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Laatst online: 11-03-2024
En als je Voipbuster hebt en gratis of voordelig internet op je mobo hebt: kun je ook gratis sms'n met een java programmatje op je mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:18

knakworst

Get more sats!

kmmartins schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:58:
En als je Voipbuster hebt en gratis of voordelig internet op je mobo hebt: kun je ook gratis sms'n met een java programmatje op je mobiel
Ook prima is smsclient als je een smartphone hebt: www.smsclient.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:16:
Misschien een beetje off topic Betamax kloon SMs discount verhoogd bijna dagelijks de sms tarieven
tegenwoordig al 5 cent per bericht
Dan is het geen goedkoop alernatief meer voor mobiele telefoons
zal het weer eens via voipbuster gaan proberen die pretendeert het gratis te doen
Die tarieven veranderen gewoon continu tussen 0 en 5 cent. Dat is bij Voipbuster zelf ook zo. Ik heb al gratis, 5, 1 en 2 cent zien staan. Bij Orange betaal ik 20 cent geloof ik en het is ook een stuk makkelijker typen met een toetsenbord dus ik vind het nog steeds interesant.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:37

Mister_T

@+31180

Sinds wanneer hanteert Voipbuster "verwerkingskosten" ?
voor betalingen via PayPal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Mister_T schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:00:
Sinds wanneer hanteert Voipbuster "verwerkingskosten" voor betalingen via PayPal ?
Ik denk een maand of twee. Ik betaal nu met iDeal.

Verwijderd

ik wil een Voip-in nummer aanvragen voor mijn voipbuster account. Ik lees overal dat ze die niet meer uitgeven? kan iemand mij helpen?

Groetjes

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:07:
ik wil een Voip-in nummer aanvragen voor mijn voipbuster account. Ik lees overal dat ze die niet meer uitgeven? kan iemand mij helpen?

Groetjes
Tsja, de website van voipbuster is wel interessant voor zo'n dingen:
http://www.voipbuster.com/en/voip-in.html
With VoipBuster, you can get your own, regular phone number - for only 1 EURO. So if your friends want to call you by dialing a regular number, you can still receive the call via VoipBuster. No matter where you are.

Phone numbers are available for various countries. To check if there's a phone number available for you, login to your account page. We're continuously working on having more numbers available in more countries around the world, so visit this site often, or subscribe to our free newsletter!

☻/
/▌
/ \

• RichieB
@brammert: Kijk eens bij budgetphone, een prepaid nummer kost 10 euro per jaar.

Verwijderd

Als ik bij voipbuster inlog op me account vind ik dat nergens terug. dat ik voor een euro een telefoon nummer aan kan vragen.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:25
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:52:
Als ik bij voipbuster inlog op me account vind ik dat nergens terug. dat ik voor een euro een telefoon nummer aan kan vragen.
Jammer genoeg hebben ze geen nummer voor Nederland meer, of ze nu nooit geen nummers meer zullen hebben weet ik ook niet.
In het begin hebben ze nummers gehad maar ze gaven ze verkeerd uit iemand in bijvoorbeeld Groningen krreg een nummer uit Zwolle, ze zijn toen op de vingers getikt door ik dacht de Opta en de meeste verkeerde nummers zijn ingetrokken en sinds die tijd hebben ze voor NL geen nummers meer. ;)

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 11:00

vr6-only

Blub Blub

Laatst vroeg iemand aan me hoe je een voip-in in moet stellen in een SPA 3102. Hij heeft een hele oude voipbuster account, waar ze nog een nummer mee gaven.

Heb hier gekeken, op internet een beetje gezocht via google, niets. Iemand?

It ain't stupid if it works!

vr6-only schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:11:
Laatst vroeg iemand aan me hoe je een voip-in in moet stellen in een SPA 3102. Hij heeft een hele oude voipbuster account, waar ze nog een nummer mee gaven.

Heb hier gekeken, op internet een beetje gezocht via google, niets. Iemand?
De openingspost, en dan vooral dat stuk over de Sipara 1001. Zelfde merk, ander type, misschien heb je er wat aan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
Een maand nadat ik mijn eerste betaling had gedaan via IDeal, werd ik bij mijn voipbuster account uitgenodigd om reseller te worden. Ik dacht waarom niet en heb de uitnodiging geaccepteerd.
Vervolgens heb je nog maar 4 betaalmogelijkheden, als reseller waaronder gelukkig IDeal, verder kun je ook nog betalen via Handmatige Overschrijving, Western Union en Ukash.

Nu staat er dus een kopje met mededelingen, hier wordt voor het volgende gewaarschuwd:

LET OP:! Wij adviseren u met klem om, naast de reguliere reseller transacties (zoals vouchers uitgeven of beltegoeden overhevelen) GEEN andere betalingsservices voor uw clienten uit te voeren. Dergelijke transacties kunnen door het systeem als fraude gemerkt worden en kan tot gevolg hebben dat uw account - en alle daaraan gerelateerde reseller accounts - geblokkeerd worden. Indien u in het verleden dergelijke transacties hebt uitgevoerd, meld ons dit aub!
Wij verzoeken u ook geen accounts van uw klanten te gebruiken, ook al worden ze niet meer door uw klant gebruikt. Dergelijke acties kunnen door het systeem als fraude gemerkt worden en kan tot gevolg hebben dat uw account - en alle daaraan gerelateerde reseller accounts - geblokkeerd worden.
! Wij adviseren u uiterst voorzichtig te zijn met inkomende PayPal betalingen, omdat deze fraudegevoelig kunnen zijn. Verwijs PayPal klanten direct naar de PayPal website zodat ze daar hun betalingen direct aan ons kunnen doen.

Wat moet ik me hiervan aantrekken?
En is het safe om vanaf mijn voipbuster reseller account, tegoed over te boeken naar mijn voipcheap account.

Het voordeel van reseller zijn en daardoor tegoed kunnen overboeken is, dat je freedays koopt, waarvan je het tegoed vervolgens weer kan verkopen, terwijl je freedays behouden blijven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Windstorm schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:35:
Een maand nadat ik mijn eerste betaling had gedaan via IDeal, werd ik bij mijn voipbuster account uitgenodigd om reseller te worden. Ik dacht waarom niet en heb de uitnodiging geaccepteerd.
Vervolgens heb je nog maar 4 betaalmogelijkheden, als reseller waaronder gelukkig IDeal, verder kun je ook nog betalen via Handmatige Overschrijving, Western Union en Ukash.
<knip>
Het voordeel van reseller zijn en daardoor tegoed kunnen overboeken is, dat je freedays koopt, waarvan je het tegoed vervolgens weer kan verkopen, terwijl je freedays behouden blijven :*)
Ik kon ook reseller worden, maar reseller worden doe je puur indien je zelf een voip bedrijfje wilt runnen, zodat mensen via jou VOIP afnemen bij voipbuster. Begrijp ik nou van je dat je reseller bent geworden puur vanwege je freedays? Zo ja: dan begrijp ik waarom voipbuster dit niet wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10 22:11
Ik hb thuis de combinatie Voipbuster/Budgetphone met Fritzbox, en ben daar happy mee.

Nu moet ik echter een poosje (weekje) naar het buitenland, en wil daar bereikbaar zijn op m'n 2 budgetphone nummers, en kunnen bellen via VoipCheap.

Welke softphone ondersteunt meerdere connecties?

Alvast bedankt.

S.J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:13
ik weet dat je in x-lite meerdere sip's kan invoeren, maar of die tegelijk gebruikt kunnen worden weet ik niet. Mocht dat niet kunnen, dan zou ik 3cx of Asterisk aanraden (iets meer configureren, maar werkt zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-09 19:27
Ik gebruik momenteel voipbuster om gratis met het thuisfront te bellen (scheelt behoorlijk in de 06kosten)

Nu krijg ik alleen de melding dat ik het maximum aantal gratis gesprekken heb bereikt, en tegoed moet aanschaffen om verder te kunnen bellen. Uit de startpost begrijp ik dat het 10euro kost om te registreren, en dat je daarna zoveel gratis kan bellen naar vast nummers als dat je wilt. Maar is die 10euro ter activatie, waarna er als ik naar vast nummers bel in nl. niks van dat tegoed af gaat? Dwz dat ik na die storting dus in principe jarenlang kostenloos naar alle vast nummers uit de lijst van VB kan bellen zonder een limiet in dagen?

edit; excusez moi, te snel gevraagd, vind de uitleg net op de site van voipbuster... 120 dagen dus.. Is het al minder interessant. Zijn er evt andere aanbieders welke wel onbeperkt bellen naar vaste nummers aanbieden?

[ Voor 14% gewijzigd door Isaja op 06-10-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 05-10 13:05
Van de voipbuster site:

VoipBuster Freedays
Wanneer u beltegoed koopt, heeft u recht op 120 Freedays (tenzij anders aangegeven). Dit betekent dat u 120 dagen lang alle landen uit onze gratis-bestemmingenlijst gratis* kunt bellen. Zodra de Freedays voorbij zijn, behoudt u uw beltegoed en zullen gesprekken naar deze landen tegen het normale tarief worden afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

En daarna is het voor NL €0.012, dus dat is na de freedays nog steeds een goede deal vind ik.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-09 19:27
Merci beaucoup. Dan is het inderdaad nog steeds een goede deal ja. Zo maar eens even tegoed gaan aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:52
Voipbuster kent een Netherlands Mobile tarief van 30 cent/minuut. Die 12 cent is van Voipcheap, waar je maar 90 freedays krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
€0,012 = 1,2 cent / minuut... niet 12 cent...
kixtart heeft het over het tarief naar vaste lijnen, niet het tarief naar mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
avdkooij schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:28:
€0,012 = 1,2 cent / minuut... niet 12 cent...
kixtart heeft het over het tarief naar vaste lijnen, niet het tarief naar mobiel
En €0,025 = 0,25 cent..
Mocht je echter verwijzen naar voipcheap. Die praten over €0,10 ex btw en niet 0,01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ahha.. het verschil tussen euro en eurocent. Da's altijd een probleem .. zelfs voor hele grote bedrijven

Dit fragment komt uit een gesprek wat 27 minuten duurde van iemand die het dat grote bedrijf probeerde uit te leggen. Best grappig hoe hij het probeert uit te leggen (het complete fragment kan ik niet meer vinden).

[edit]
Ik heb toch het hele (audio) fragment gevonden ...
27 minuten uitleg in het verschil tussen dollar en dollarcent

Blijft leuk de frustrerende zuchten van de beller en de domheid van de helpdesk...

[ Voor 25% gewijzigd door MRic3 op 08-10-2007 15:25 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Niet online
Jerrycan schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:00:
[...]
En €0,025 = 0,25 cent..
Mocht je echter verwijzen naar voipcheap. Die praten over €0,10 ex btw en niet 0,01
volgens mij is €0,025 nog altijd 2,5 cent hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Jerrycan schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:00:
[...]
En €0,025 = 0,25 cent..
Bij voipcheap kost het bellen naar vaste NL nummers (buiten Freedays) precies hetzelfde:
Netherlands (Landline) 0.010 0.012

1 cent ex BTW/1,2 cent inc BTW

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
avdkooij schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:32:
[...]

volgens mij is €0,025 nog altijd 2,5 cent hoor!
oeps maak ik zelf ook een tikfout :)
Uhh hoe dan ook: ik bel in NL met vaste lijn altijd gratis omdat ik regelmatig naar het buitenland bel dus regelmatig mijn budget opwaardeer. ook sms'en doe ik gratis via de applicatie.
Toch nog geen dienst gezien die bij het bellen van voip naar gsm goedkoper is dan 12 cent... (dan maar zo, voordat ik weer een tikfout maak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janemmers
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2022
Onbeperkt bellen

Kan ik echt onbeperkt bellen als ik geregistreerd ben of is onbeperkt gelimiteerd.
Ik lees hier diverse getallen over zoals bv 300 minuten bellen per 7 dagen enz enz

Wie kan hier duidelijkheid over geven of weet waar ik die duidelijkheid kan krijgen

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Registreren en 10 euro storten en je kan 3 maanden gratis bellen naar bepaalde landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@janemmers: gewoon de voorwaarden op de site lezen. Als je meer dan 300 minuten in 7 dagen belt betaal je het normale tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb ík weer... het léék (is??) zo simpel... :P

-aangemeld voor VoiP buster
- geld gestort (11.90) ( ik zie dit op mijn "account)

wil nu bellen met de pc (progje)

meer deze blijft zeggen: u bent niet aangemeld....

klik op aanmelden.... duurt een tijdje.... wéér, -u bent niet aangemeld-

help 8)7 wat doe ik fout???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:33:

firewall? proxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:33:

Misschien is het beter een ATA te kopen dan heb je nog eenmaal je PC nodig om dat kastje te programmeren
Analooge telefoon op kastje aansluiten ,, PC uit en bellen maar
Overal op dit forum zie je suggesties over allerlei soorten ATA 's en linken naar internet pagina's met hulp om dat apparaatje te configureren

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATA kastje ben ik best voor in... _/-\o_

ik zag/zie dit bellen vanaf de pc even als tussenstap,
om te kijken hoe of VoipBuster werkt :P

maar dát lukt al niet....

en ik neem aan dat dit éérst moet werken wil ik verder gaan naar fase-2 de....... ATA..... O-)

-moet ik tijdens het "aanmelden" óók op mijn account ingeloged zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:32:
ATA kastje ben ik best voor in... _/-\o_

ik zag/zie dit bellen vanaf de pc even als tussenstap,
om te kijken hoe of VoipBuster werkt :P

maar dát lukt al niet....

en ik neem aan dat dit éérst moet werken wil ik verder gaan naar fase-2 de....... ATA..... O-)

-moet ik tijdens het "aanmelden" óók op mijn account ingeloged zijn??
Nee dat hoeft niet althans niet op de internet pagina
het volstaat om in te loggen met het client prgramma van voipbuster
Je moet dan wel het beltegoed op voipbuster hebben gestort de client van voipbuster gebruiken en ZEKER niet een client van een van de andere Betamax kloons zoals vopstunt
Als dat niet lukt even op een andere pc gebruiken en proberen
Als het lukt heb je behoorlijke goede gesprekskwaliteit die niet of nauwelijks onderdoet voor normale telefoongesprekken
Met de eerder vermelde ATA is het helemaal of je gewoon telefoneert
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janemmers
Inmiddels heb ik VB geinstalleerd.
Weet iemand of ik niet voor ieder uitgaand gesprek 0031 in hoeft te toetsen

jan

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_root schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:40:
[...]

Ik heb zelf ook een nummer van budgetphone van +/- Juli 2005, en nooit een cent meer betaald..
Volgens mij klopt de administratie daar niet echt.
Maar ik wel een nummer extra :9
Ik snap dat ook niet helemaal. Ik heb ze nog gevraagd wat er gebeurd met dat nummer na een jaar.
"Dan krijg je automatisch een aanbieding om te verlengen". Zat er pas weer aan te denken omdat ik niet weet hoe lang het precies geleden is, maar wel dat het zeker meer dan een jaar is. (waarschijnlijk ook twee ofzo).
[edit]Heb de e-mail opgezocht. Oktober 2005 :) en hun precieze reactie was "Voor het verstrijken van het jaar ontvangt u een e-mail met de vraag wat u met het nummer wil gaan doen behouden na betaling van 10 euro of laten vervangen"

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 13-10-2007 11:31 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

janemmers schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:07:
Inmiddels heb ik VB geinstalleerd.
Weet iemand of ik niet voor ieder uitgaand gesprek 0031 in hoeft te toetsen

jan
Als je jezelf goed hebt aangemeld hoeft dit allemaal niet. Ik hoef zelfs niet de regio-prefix in te toetsen.

[ Voor 52% gewijzigd door Kixtart op 13-10-2007 11:46 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janemmers
Hallo

Zeer merkwaardig ik moet bij het gebruik van VB altijd het internationaal formaat van het telefoonnummer intoetsen anders krijg ik geen verbinding

Hoe zit di bij anderen

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janemmers schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:52:
Hallo

Zeer merkwaardig ik moet bij het gebruik van VB altijd het internationaal formaat van het telefoonnummer intoetsen anders krijg ik geen verbinding

Hoe zit di bij anderen
Als je in je profiel instelt dat je in Nederland woonachtig bent, dan zul je ook moeten kunnen volstaan met het netnummer + abonneenummer. Sommige modems en ATA's kun je echter zo instellen dat ze vanzelf een netnummer (of landnummer) ervoor "plakken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janemmers
Ik heb in mijn profiel ingesteld dat ik in Nederland woon. Ik kan nu inderdaad 0031 weglaten. Ik wil ook nog graag het kengetal weglaten als ik bel naar mensen met hetzelfde kengetal als mij. Weet iemand waar ik dan iets moet invullen bij VB

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Laatst online: 10-09-2023
janemmers schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:13:
Ik heb in mijn profiel ingesteld dat ik in Nederland woon. Ik kan nu inderdaad 0031 weglaten. Ik wil ook nog graag het kengetal weglaten als ik bel naar mensen met hetzelfde kengetal als mij. Weet iemand waar ik dan iets moet invullen bij VB
Dat moet je in je modem instellen, indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
Wat wel jammer is , is dat SMS-en nu al 5 cent kost bij Voipbuster.

In september nog 1 cent, begin oktober 2 cent, vorige week 3 cent en vandaag al 5 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevertje1977 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:28:

In september nog 1 cent, begin oktober 2 cent, vorige week 3 cent en vandaag al 5 cent.
Dat wisselt gewoon, voor het 1 cent was was het ook 5 cent. Straks is het weer 1 of 2 cent ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevertje1977 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:28:

[mierenneukmodus] het blijft toch nog altijd goedkoper dan via je reguliere mobiele telefoon een sms te sturen [/miereneukmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Laatst online: 11-03-2024
Bij Voipwise.com is het sturen van sms nu gratis....
Je kunt er een stuk of 5 versturen zonder geld over te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ik krijg het idee dat je binnen Nederland met VoipCheap het goedkoopste uit bent.

SMS 1ct
bellen naar mobiel 10ct
(excl. BTW)

tijdje geleden was SMS-en gratis.

SMS-en naar het buitenland is voor sommige landen misschien duurder bij VoipCheap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Over sms-en via voipbuster:

Er is ook een Java-application van voipbuster te donwloaden met je mobiele telefoon (dus niet met je PC) waarmee je zelfs de eerste enkele tientallen smsjes gratis kunt versturen (ook naar het buitenland). Daarna tegen 5ct/sms. Surf met je mobieltje naar http://gsm.voipbuster.com en installeer de applicatie. Dus voortaan kun je voordelig sms-en met je mobieltje en niet alleen vanachter je PC!!!
Meer info hierover kun je vinden in de Nokia N95 topic waar ik regelmatig hang. ;)

Andere vraag:

Enkele voip applicaties zijn ook te downloaden op je mobiel waardoor je met je mobiel kunt voip-en. Het handigst is dan natuurlijk wel dat je flat-fee mobiele internet abo hebt bij een provider of dat thuis via je WLAN doet (mits je mobieltje dat ondersteunt, zoals mijn Nokia N95). Wie van jullie gebruikt specifiek Vodafone Zorgeloos Internet icm een voip-applicatie om te bellen???
Officieel (volgens de gebruikersvoorwaarden van Vodafone) mag je dat internet abonnement niet gebruiken om mobiel middels voip te bellen. Maar in hoeverre heeft iemand van jullie daarmee ooit problemen met Vodafone gekregen? Kunnen ze uberhaupt wel merken dat je via voipbuster aan het bellen bent?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
sl1200 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:05:
Enkele voip applicaties zijn ook te downloaden op je mobiel waardoor je met je mobiel kunt voip-en. Het handigst is dan natuurlijk wel dat je flat-fee mobiele internet abo hebt bij een provider of dat thuis via je WLAN doet (mits je mobieltje dat ondersteunt, zoals mijn Nokia N95). Wie van jullie gebruikt specifiek Vodafone Zorgeloos Internet icm een voip-applicatie om te bellen???
Officieel (volgens de gebruikersvoorwaarden van Vodafone) mag je dat internet abonnement niet gebruiken om mobiel middels voip te bellen. Maar in hoeverre heeft iemand van jullie daarmee ooit problemen met Vodafone gekregen? Kunnen ze uberhaupt wel merken dat je via voipbuster aan het bellen bent?
Voor zover ik weet (heb het niet geprobeerd) worden SIP en/of RTP pakketjes gefilterd omdat streamen en VoIP niet is toegestaan. Heb het niet geprobeerd trouwens. Ook heb je een 50 MB datalimiet, dus met VoIP ga je er al redelijk snel overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor het bellen via je mobiel naar vaste nrs is er een alternatief:
Use your credit for regular calls
Make good use of your credits and make cheap regular and mobile phone calls via our access number: 010 744 8686
Als ik dat doe, nadat ik mijn mobiele nr in mijn profiel heb gezet.... dan krijg ik bij het bellen een dame aan de lijn met het verzoek het nr in te typen en af te sluiten met een hekje...
Ik bel vnl naar vast en dan zegt de dame "nul cent per minuut,,,,,," en ik heb via mobiel verbinding met de persoon die ik spreken wil..... goedkoper kan niet..

Let op: deze methode is voor mobiel - mobiel bij Voipubster erg duur.... dan zegt de dame ...dat het bijna 30 cent is of zo.....
(Nederland (Mobiel) 0.250 0.298)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riCHey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Het is wel ondertussen wat maandjes later, maar misschien heb je er toch wat aan:

In eeste instantie had ik ook allerlei problemen met de CyberBox, ik het er zelfs een keer eentje teruggestuurd. Om de een of andere reden lijkt hij het na enige tijd ( 1 a 2 weken ) wél geheel te doen. Ik gebruik hem in ieder geval ondertussen een maand of 2/3, en tegenwoordig eigenlijk zonder enige problemen.. :)
Waarom hij het niet meteen deed: geen flauw idee!

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:27:
voor het bellen via je mobiel naar vaste nrs is er een alternatief:

[...]

Als ik dat doe, nadat ik mijn mobiele nr in mijn profiel heb gezet.... dan krijg ik bij het bellen een dame aan de lijn met het verzoek het nr in te typen en af te sluiten met een hekje...
Ik bel vnl naar vast en dan zegt de dame "nul cent per minuut,,,,,," en ik heb via mobiel verbinding met de persoon die ik spreken wil..... goedkoper kan niet..

Let op: deze methode is voor mobiel - mobiel bij Voipubster erg duur.... dan zegt de dame ...dat het bijna 30 cent is of zo.....
(Nederland (Mobiel) 0.250 0.298)
Maar dan ben je toch nog steeds geld kwijt om van je mobiel naar dat toegangsnummer te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

trolleystad schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:05:
[...]

Maar dan ben je toch nog steeds geld kwijt om van je mobiel naar dat toegangsnummer te bellen?
Juist ja, en dat kan doorgaans heel wat in de papieren lopen getuige de laatste uitzending van Kassa.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat voortgang posten
* SIP hardphone besteld
* voipbuster account aangemaakt en tegoed erop gezet

maar nu kom ik bij het aanvragen van een tel. nr. ik vind die budgetphone site maar een beetje gaar, een oscommerce install die je in notime in elkaar zet en that's it. Zijn daar echt zulke goede ervaringen mee of is dat allemaal al lang geleden?

Is dat eigenlijk ingewikkeld om zon hardphone in te stellen om via voipbuster te bellen (neem aan dat je je username/password in dat ding moet zetten etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 15:49
Ik heb nu al een enkele weken het probleem dat ik soms niet kan bellen via Voipbuster.
Ik krijg dan geen verbinding als ik ga bellen, het blijft stil aan de andere kant.
Er wordt dan ook geen telefoontje geregistreerd. In de router (Speedtouch 780WL) staat in
het log "VOIP: Recv 401 Unauthorized" of "VOIP: Recv 404 User not found".
Het lijkt me op een verbindingsprobleem.

Maar een uur later kan ik wel weer bellen en is er dus geen probleem.

Verder: beltegoed is opgeladen (Freedays) en laatste firmware staat op de router.
Ik heb de zelfde instellingen als in starttopic, anders had ik helemaal geen verbinding.
Via het PC programma is aanmelden en telefoneren ook geen probleem.

Suggesties zijn welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
401 betekent dat je modem de username/password verstuurt om het gesprek op te bouwen. 404 betekent dat de gebruikersnaam niet gevonden is. Gek is wel dat je aangeeft dat het af en toe wel werkt. Probeer eens een harde reset van de modem en dan opnieuw instellen?

Ander vraagje: Ik heb een speedtouch 716. Als ik mijn voipbuster account direct invoer kan ik bellen en gebeld worden. Echter, na 2 minuten wordt het ineens stil. De andere kant kan mij niet meer horen en andersom ook niet. Gesprek blijft wel in stand.
Als ik mijn voipbuster account bij Voxalot instel, dan werkt het wel perfect (op het gebeld worden na dan nu, omdat daar kosten aan verbonden zitten bij voxalot). Wie heeft enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 15:49
@ trolleystad
Een reset heb al geprobeerd, evenals alles opnieuw instellen.
Meld je router ook elk uur zich aan bij de sip-server?
Begrijp niet zo goed waarom dat zo vaak moet.

Jouw probleem heb "nog" niet gehad. Welke firmware draai je op je 716?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
cornfed99111 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:40:
@ trolleystad
Een reset heb al geprobeerd, evenals alles opnieuw instellen.
Meld je router ook elk uur zich aan bij de sip-server?
Begrijp niet zo goed waarom dat zo vaak moet.

Jouw probleem heb "nog" niet gehad. Welke firmware draai je op je 716?
Het is niet aanmelden, meer een soort van "Hey SIP server, ik ben er nog hoor!" signaal. Net zoals een heartbeats en DHCP verlengingen zeg maar. Dus dat is normaal dat ie om het uur even laat weten dat je nog steeds ingelogged bent.

Firmware op mijn modem weet ik niet uit m'n hoofd. Moet ik straks even thuis kijken. Was volgens mij de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al maanden VB, incl telefoon nummer.
echt sweet programaatje.
alle vaste lijnen bel ik gratis, mobiel is ong 18 per min.
waarschijnlijk krijg je nu geen telefoonnummer meer. OPTA was er op tegen.
maar ik heb dus wel.
smssen kost 2 cnt per bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Volgens de VB website is sms iig €0.036. (Dus 3.6 cent)
Iedereen die een telefoonnummer heeft gekregen (een tijd geleden) die overeenkomt met je woonplaats heeft deze behouden. Ik ben hem kwijtgeraakt, omdat ik een 040 nummer had.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 12:27
sssssssssssssst niet zeggen hoor ;)
Niet iedereen is zijn nummer kwijt.
Woon in Drenthe en heb een 010 nummer. :P
Niet dat ik er iets mee doe maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:24:
ik heb al maanden VB, incl telefoon nummer.
echt sweet programaatje.
alle vaste lijnen bel ik gratis, mobiel is ong 18 per min.
waarschijnlijk krijg je nu geen telefoonnummer meer. OPTA was er op tegen.
maar ik heb dus wel.
smssen kost 2 cnt per bericht.
Opta er op tegen is niet het hele verhaal. In Nederland moet je een binding hebben met je net-nummer (werk of wonen) en die binding kan Voipbuster niet garanderen. Er zijn genoeg aanbieders die wel netnummers uitgeven dus het ligt echt niet alleen aan de Opta.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:39:
Even wat voortgang posten
* SIP hardphone besteld
* voipbuster account aangemaakt en tegoed erop gezet

maar nu kom ik bij het aanvragen van een tel. nr. ik vind die budgetphone site maar een beetje gaar, een oscommerce install die je in notime in elkaar zet en that's it. Zijn daar echt zulke goede ervaringen mee of is dat allemaal al lang geleden?

Is dat eigenlijk ingewikkeld om zon hardphone in te stellen om via voipbuster te bellen (neem aan dat je je username/password in dat ding moet zetten etc).
Ik heb in 2005 een nummer aangevraagd voor 10 euro en dat heb ik nog steeds. Helemaal kloppen doet het niet want ik zou een aanbieding krijgen voor verlengen na een jaar en die heb ik nooit gehad, maar ze hebben het in ieder geval wel al twee keer verlengd.

/▌

Pagina: 1 ... 8 ... 58 Laatste