Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-07 14:54

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

AtRi schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:22:
[...]

Ik neem aan dat je de onderstaande voorwaarden gezien hebt, misschien iets wat van toepassing is op jouw situatie.
De bedragen die van je tegoed worden afgetrokken zijn die zonder btw. Dus w.s. is je tarief 10 ct/min,
Voor een tegoed van €10 betaal €11,90, maar ze rekenen terug van €10.

Rates are charged in Eurocents per minute and excl VAT. Calls are rounded up to the next minute.

** superdeal tariffs do not apply to SIP users. To benefit from the superdeal please make your calls via the client
Nee, ik heb de site net gecontroleerd en ze hebben gewoon het land dat ik belde op SUPERDEAL gezet terwijl dit vorige week 100% zeker niet het geval was. Dus nu is bellen via SIP niet gratis. Want die kleine lettertjes had ik wel gelezen. Smeerlappen. Maar nog steeds geen antwoord geven op mijn mailtjes... En nog steeds zou ik dan 0.12 incl BTW moeten betalen en niet 0.20.

Ik heb er nu nog credit staan dus maar daarna is deze toko een absolute "no-go" voor mij.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 21:01

theezeefje

Poehee

Ik heb ook geruime tijd voipbuster gebruikt, was ook goed te spreken over de kwaliteit.

Had een simpel telefoontje aangeschaft, de tiptel 117 USB:
Afbeeldingslocatie: http://www.tiptel.nl/produkte/images/produkt_img/117black.jpg

helaas, sinds ik ben overgestapt naar Vista werkt telefoon niet meer, en tiptel heeft ook geen haast met het uitbrengen van nieuwe drivers.

Ik weet dat andere merken dit zelfde toestel hebben gebruikt, alleen weet ik niet meer welke merken dat waren... misschien dat zij wel drivers hebben.
iemand een idee ? :)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218946

MRic3 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 01:15:
[...]

Yep, werkt perfect met voipbuster, ik gebruik hem zelf ook (ook gekocht bij de LIDL)
Maar of het een kloon van de Siemens is :dunno:
Ik weet wel dat als je de firmware wilt update'n dat ie dan standaard naar de siemens site gaat :D
Ik heb ook ergens gelezen dat je op deze Targa DIP 450 gewoon andere (siemens) handsets kan aanmelden.

Ik neem aan dat je dit toestel ook kan gebruiken voor inkomende budgetphone gesprekken,maar wat ik graag zou willen weten is of 'ie zo in te stellen is dat ie binnenkomende budgetphone gesprekken aanneemt en voor het uitbellen voipbuster gebruikt ?

Dat ie ook aangesloten kan worden op een KPN lijn interresseerd me niet want daar wil ik toch vanaf,het lijkt me eerder link, stel je voor dat je een uurtjemet Maleisie zit te bellen en er achteraf achter kot dat je het via de KPN hebt gedaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:30
Anoniem: 218946 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:25:
[...]
Dat ie ook aangesloten kan worden op een KPN lijn interresseerd me niet want daar wil ik toch vanaf,het lijkt me eerder link, stel je voor dat je een uurtjemet Maleisie zit te bellen en er achteraf achter kot dat je het via de KPN hebt gedaan.....
Dat heb ik vorige maand gehad. 8)7 Het was Portugal, maar het doet net zo'n pijn, zeker als je een belbudget abbo hebt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
[...]
Ik neem aan dat je dit toestel ook kan gebruiken voor inkomende budgetphone gesprekken,maar wat ik graag zou willen weten is of 'ie zo in te stellen is dat ie binnenkomende budgetphone gesprekken aanneemt en voor het uitbellen voipbuster gebruikt ?
Ik denk het wel. Kijk eens in het draadje over Siemens VOIP telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

RichieB schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:54:
[...]

Dat heb ik vorige maand gehad. 8)7 Het was Portugal, maar het doet net zo'n pijn, zeker als je een belbudget abbo hebt.
Van tevoren eens (ik heb met #'je) naar de kpn lijn schakelen, grote kans dat het wel goed is als je hierna belt. (ophangen en bellen dus)

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 25-07-2007 11:18 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218946

RichieB schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:08:
Ik denk het wel. Kijk eens in het draadje over Siemens VOIP telefoons.
Daar gaat het alleen over de Siemens S450 IP en niet over de Targa.Als iets met de Siemens kan is het geen garantie dat het ook met de Targa kan lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 218946 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:37:
[...]
Als iets met de Siemens kan is het geen garantie dat het ook met de Targa kan lijkt me
Verdorie, je hebt gelijk ik lees hier dat je met de Targa maar 1 sip account kan gebruiken, terwijl dat met de Siemens er 6 zijn. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 13:54
zucht het lukt me nog steeds niet om me te registreren, op mails reageren ze ook niet :(
zou iemand anders voor mij kunne registreren, add me anders op msn met la.hulst @ gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 12:59
RichieB schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:40:
[...]

Verdorie, je hebt gelijk ik lees hier dat je met de Targa maar 1 sip account kan gebruiken, terwijl dat met de Siemens er 6 zijn. :'(
Volgens mij kan de vergelijkbare Siemens C450IP ook maar 1 sip account gebruiken!

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 12:59
[...]

Ik heb ook ergens gelezen dat je op deze Targa DIP 450 gewoon andere (siemens) handsets kan aanmelden.

Niet rechtsreeks maar met behulp van Voxalot.com o.i.d. zeker wel, ik bel uit met vooral smsdiscount(mobiel goedkoper dan bij voipbuster) en ben op de Targa bereikbaar op budgetphone nummer en ook nog enkele buitenlandse nummers(DE, UK, US, IT, PL).

Mijn conclusie is leuk toestel voor leuke prijs(en dus 30/7 nog maar eentje kopen).

[ Voor 4% gewijzigd door sipjohn op 27-07-2007 17:49 ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:19
sipjohn schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:43:
Volgens mij kan de vergelijkbare Siemens C450IP ook maar 1 sip account gebruiken!
En op de Targa ben je bereikbaar op 6 nummers? Hoe zit dat als je maar 1 SIP-account kunt gebruiken? Allemaal doorgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
sipjohn schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:47:
[...]

Niet rechtsreeks maar met behulp van Voxalot.com o.i.d. zeker wel, ik bel uit met vooral smsdiscount(mobiel goedkoper dan bij voipbuster) en ben op de Targa bereikbaar op budgetphone nummer en ook nog enkele buitenlandse nummers(DE, UK, US, IT, PL).
Dat gaat je vanaf volgende week met Voxalot $25 per jaar kosten. Dan koop ik liever een Siemens toestel waarop je het zelf kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
sipjohn schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:43:
[...]
Volgens mij kan je na een firmware upgrade ook met de C450IP 6 sip accounts gebruiken. Of anders neem je de C455IP, daar kan het zeker mee (en er zit ook nog een antwoordapparaat in). Als je rentepunten hebt neem je de S450IP, de kosten liggen allemaal erg bij elkaar (zeker in Duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 15:14

MRic3

Of praat ik weer poep?

[...]

Die Targa is een GAP DECT basissation. Iedere andere handset met GAP kan je op dat basis station aanmelden
Yep, AFAIK kan dat. Je kan een berg bel-regels instellen waar ik nog nooit mee geklooit heb.
Daarom heb ik voor de zekerheid um alleen op VOIP aangesloten staan (ik ken mijzelf ;) )

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

RichieB schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 09:50:
[...]

Dat gaat je vanaf volgende week met Voxalot $25 per jaar kosten. Dan koop ik liever een Siemens toestel waarop je het zelf kan regelen.
Voxalot blijft gewoon gratis, we hebben alleen een aantal extra diensten toegevoegd waar je voor zult moeten betalen.

Op de volgende pagina kun je de verschillen zien tussen de 'abonnementen': http://www.voxalot.com/action/premiumFeatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 21:34
sipjohn schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:47:
[...]

Mijn conclusie is leuk toestel voor leuke prijs(en dus 30/7 nog maar eentje kopen).
Tsja.... moet je voxalot wel aan de praat krijgen. En dat is met tot op heden niet gelukt. Dus toch maar kijken naar iets anders.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rudi Vader schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:32:
[...]

Tsja.... moet je voxalot wel aan de praat krijgen. En dat is met tot op heden niet gelukt. Dus toch maar kijken naar iets anders.
Als je je probleem voorlegt op het Voxalot forum (http://forum.voxalot.com) kunnen ze je vast wel verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 59483 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:21:
[...]
Voxalot blijft gewoon gratis, we hebben alleen een aantal extra diensten toegevoegd waar je voor zult moeten betalen.
Sipjohn gaf aan dat hij bereikbaar is op een budgetphone en andere nummers. Inkomende nummers kosten bij Voxalot nu $25 per jaar. Dat is wat ik wilde zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263

Ik heb een targa DIP phone 450. Doordat voxalot betaald is kan ik deze niet meer gratis gebruiken voor budgetphone en voipbuster. Een laternatief kan www.mysipswitch.com zijn. Deze heb ik ingesteld maar nu kan ik heel goed uit bellen maar in komende gesprekken worden ook herkent de telefoon gaat over maar als ik deze beantwoord dan hoor ik helemaal niks ook de andere kant hoort niks. Waar kan dit aan liggen? Ik weet dat de codec G729 niet wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Waarom vraag je Budgetphone niet om inkomende gesprekken door te sturen naar je gratis Voxalot account? Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-07 07:54
Is er al iemand die Voipbuster met een Targa telefoon werkend heeft samen met een Experiabox van KPN de Thomson 780 met internet en bellen dus via SIP bij mij verbreekt hij de verbinding na 25 seconden.
En ja ik heb beltegoed en vermoedelijk staat alles goed ingesteld.
Als ik zelf gebeld wordt gaat alles goed maar met uitbellen via voip verbreekt de verbinding.
Nu is dat een bekend probleem dacht ik als het niet opgelost wordt ga ik als het jaar er op zit weer terug naar internet zonder bellen van Planet dat heeft hier samen met Voipbuster altijd prima gewerkt.

Nu is het vaak goed bedoeld de reakties maar dan hebben ze zelf geen Thomson Experiabox dus als iemand weet hoe het werkend te krijgen zonder dat verbreken van de verbinding dan graag. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na mijn vraag bij budgetphone om mijn call te forwarden naar voxalot kreeg ik het volgende antwoord:

Dit is wel mogelijk maar Fox a lot accepteerd geen inkomend sip verkeer van budgetphone company over internet.
Dit hebben we op dinsdag met een andere Budget phone klant getest.

Met vriendelijke groet,
Budget Phone Company
http://www.budgetphone.nl
Tel : 0715815660
Voip :0717110300
Fax : 0715815611

Zijn er nog andere mogelijkheden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heeft er hier iemand een werkende IP-QOS config voor de Speedtouch 510i zodat VOIP ook lekker blijft werken met mn SPA3000 als ik aan het downloaden ben?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:47:
Na mijn vraag bij budgetphone om mijn call te forwarden naar voxalot kreeg ik het volgende antwoord:

Dit is wel mogelijk maar Fox a lot accepteerd geen inkomend sip verkeer van budgetphone company over internet.
Dit hebben we op dinsdag met een andere Budget phone klant getest.

Met vriendelijke groet,
Budget Phone Company
http://www.budgetphone.nl
Tel : 0715815660
Voip :0717110300
Fax : 0715815611

Zijn er nog andere mogelijkheden??
Ik ben een moderator op het Voxalot forum, en heb je 'probleem' voorgelegd aan de beheerders van de server. Ik zal zo spoedig mogelijk op je vraag terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@nurser:

Ik heb een antwoord voor je gekregen van het Voxalot management.
Quote:
Originally Posted by JeFFJuH
As an answer from Budget Phone Company, they say that Voxalot doesn't seem to accept connections from their servers. Is this correct?

We are a completely open system and accept calls from anywhere. Is it possible to understand exactly what Budget Phone mean by this statement?
Budget Phone Company moet je calls forwarden naar useraccount@eu.voxalot.com (in het geval dat je op het EU cluster zit). Dus bijv. 123456@eu.voxalot.com.

Ons netwerk is inderdaad 100% open, aangezien wij ook samen met SIPbroker werken, en dit vereist een open netwerk. Ik vindt de reactie van Budget Phone Company dan ook een beetje vreemd.

Edit: Ik heb per e-mail contact gehad met Budget Phone Company. Ze schijnen Voxalot vast te hebben verward met Voipcheap, aangezien ik in de e-mail die ik van hun ontving, een log bestand kreeg van een user die connectie problemen had met Voipcheap.

Ik heb Budget Phone Company instructies gegeven hoe ze calls kunnen forwarden naar Voxalot, zonder dat je daar een betaald account voor nodig hebt bij Voxalot. Ik had begrepen dat zij dit zullen gaan uittesten. Dus als ik jou was zou ik nog even contact opnemen met Budget Phone Company.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 03-08-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeFFJuH

Ze hadden zelf al contact opgenomen dat ze hierin een fout hadden gemaakt waarschijnlijk naar aanleiding van jouw bemoeiens harstikke bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:30:
JeFFJuH

Ze hadden zelf al contact opgenomen dat ze hierin een fout hadden gemaakt waarschijnlijk naar aanleiding van jouw bemoeiens harstikke bedankt!!!
No prob.. Normaal wil ik me niet zomaar met dingen gaan bemoeien, maar dit was iets wat ook andere klanten ten goede kan komen. Hopelijk is het 'probleem' hiermee opgelost. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Beetje off-topic misschien, maar waarom staat Voxalot sip forwards toe als er voor sip on-register (voor inkomende gesprekken) betaald moet worden? Zo zijn ze een beetje dief van de eigen portemonnee lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RichieB schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:20:
Beetje off-topic misschien, maar waarom staat Voxalot sip forwards toe als er voor sip on-register (voor inkomende gesprekken) betaald moet worden? Zo zijn ze een beetje dief van de eigen portemonnee lijkt me.
Lijkt me omdat dat gewoon een extra dienst is. Net zoiets als extra popboxen uitlezen vanuit je hotmail (ik weet niet of dat nog geld kost met de gmail comcurrentie, maar dat was ooit wel zo ;) ) terwijl je ook je mail (gratis) kan forwarden naar je hotmail.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 04-08-2007 05:23 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 10:56

Mister_T

@+31180

Sinds wanneer kost een SMS'je via SMSdiscount 3¢ ipv 1¢

Oja en bij VoipBuster kost het nu 1¢

[ Voor 26% gewijzigd door Mister_T op 06-08-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 59483 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 07:45:
Ik heb Budget Phone Company instructies gegeven hoe ze calls kunnen forwarden naar Voxalot, zonder dat je daar een betaald account voor nodig hebt bij Voxalot. Ik had begrepen dat zij dit zullen gaan uittesten. Dus als ik jou was zou ik nog even contact opnemen met Budget Phone Company.
Je kunt toch gewoon bij Voxalot instellen dat hij het budgetphone nummer registreert? Dan gaat het weliswaar via het omweggetje van de SIP-server van Budgetphone maar inkomende telefoontjes komen gewoon aan. Zijn die instructies voor de Budgetphone Company alleen maar om dat omweggetje te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Jen-E: niet alleen om een omweggetje te voorkomen, maar ook het abonnementsgeld dat sinds kort betaald moet worden voor on-register SIP accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben de smskosten voor NLD, BLG en veel andere landen flink verlaagd. Ik gebruikte het al meer als mijn telefoon, omdat het fijner typed en goedkoper was, maar nu is het dus nog 5 keer zo goedkoop geworden :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
RichieB schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 21:12:
Jan-E: niet alleen om een omweggetje te voorkomen, maar ook het abonnementsgeld dat sinds kort betaald moet worden voor on-register SIP accounts.
Ik had 28 juli een Voxalot account aangemaakt om er eens mee te spelen. Toen lukte het registreren vlekkeloos. Maar als ik nu hetzelfde probeer krijg ik inderdaad:
Sorry, your membership level does not allow SIP registered providers. Please set SIP Register to No or Upgrade your account.
Pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb inmiddels mijn (nieuwe) Budgetphone nummer laten forwarden naar een Voxalot account. Zondagavond een mailtje gestuurd naar info [at] budgetphone , maandagochtend om 8.05 een mailtje dat het gerealiseerd was. Het werkt vlekkeloos, ook de nummermelding wordt geforward en ik hoor geen verschil in geluidskwaliteit.

Nog even voor wie het spoor is kwijtgeraakt:
-Voor wie: mensen die hun inkomende calls op een Budgetphone nummer hebben, en uitgaande via een Voipbuster kloon. En die geen twee provider in hun modem/ata kunnen registeren.
- Waarom? Op Voxalot kun je sinds deze maand niet meer gratis een provider ingelogd houden, nodig voor inkomende calls. Je kunt een "Voxlight" abonnement nemen, of deze optie proberen.
- Hoe? Mailtje naar budgetphone dat je je inkomende gesprekken wilt laten forwarden naar sip:XXXXXX@eu.voxalot.com. Je hoeft dus bij Voxalot niets in te stellen voor Budgetphone. Wel natuurlijk voor je uitgaande gesprekken en je moet je ATA registreren op het nummer XXXXXX bij Voxalot.

[ Voor 8% gewijzigd door Wortelstok op 07-08-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wortelstok schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:09:
Ik heb inmiddels mijn (nieuwe) Budgetphone nummer laten forwarden naar een Voxalot account. Zondagavond een mailtje gestuurd naar info [at] budgetphone , maandagochtend om 8.05 een mailtje dat het gerealiseerd was. Het werkt vlekkeloos, ook de nummermelding wordt geforward en ik hoor geen verschil in geluidskwaliteit.
Goed om te horen dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Zijn er nog mensen die de laatste dagen problemen hebben met voipbuster? En dan bedoel ik de standaard software van voipbuster zelf?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 10:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Voorlopig krijg ik Voxalot niet aan de praat op m'n Zyxel.
Wacht op nu reactie van het forum daar. Als ze mijn Engels een beetje begrijpen :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kain_niaK schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:52:
Zijn er nog mensen die de laatste dagen problemen hebben met voipbuster? En dan bedoel ik de standaard software van voipbuster zelf?
Zijn er veel mensen die de software van voipbuster gebruiken dan? Misschien handig voor smsjes ofzo, dat doe ik nu via hun website waar ik een adresboek met telefoonnummers wel mis :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Marzman schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:53:
[...]

Zijn er veel mensen die de software van voipbuster gebruiken dan? Misschien handig voor smsjes ofzo, dat doe ik nu via hun website waar ik een adresboek met telefoonnummers wel mis :)
Ik gebruik inderdaad de software van VB, want daar zit een adresboek voor telefoonnummers in 8). Je kunt dat automatisch laten starten in Windows, maar dat is irritant als je ook een VoIP-modem gebruikt waar je VB in laat registreren. Als je de software gebruikt, dan krijg je dan zo af en toe een melding dat je ook ergens anders geregistreerd staat...

Maar ik heb geen problemen gehad met mijn VB-software, behalve dat ik op gegeven moment niet kon updaten. Dus alles er af en de complete er opnieuw op en klaar was Chris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 12:09
Vandaag heb ik weer eens gebeld met VOIPBuster, mijn freedays zijn op. Als ik met Phone2Phone bel (binnenkort komt er een voiptoestel) krijg ik de volgende kosten in rekening gebracht als ik naar nummers in NL bel:

1) Duur 01:33 Bedrag 0,09
2) Duur 05:23 Bedrag 0,17
3) Duur 08:04 Bedrag 0,23

Ik snap niet helemaal hoe de kosten zijn opgebouwd. Als het goed is zijn de kosten 1,2 ct/min met daarbij de minuten naar boven afgerond en 5,95 ct voor Phone2Phone. Ik kom dan op:

- 5,95 + 2x1,2 = 0,0835
- 5,95 + 6x1,2 = 0,1315
- 5,95 + 9x1,2 = 0,1675

Ik maak vast ergens een denkfout, maar waar? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatMan schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:33:
Vandaag heb ik weer eens gebeld met VOIPBuster, mijn freedays zijn op. Als ik met Phone2Phone bel (binnenkort komt er een voiptoestel) krijg ik de volgende kosten in rekening gebracht als ik naar nummers in NL bel:

1) Duur 01:33 Bedrag 0,09
2) Duur 05:23 Bedrag 0,17
3) Duur 08:04 Bedrag 0,23

Ik snap niet helemaal hoe de kosten zijn opgebouwd. Als het goed is zijn de kosten 1,2 ct/min met daarbij de minuten naar boven afgerond en 5,95 ct voor Phone2Phone. Ik kom dan op:

- 5,95 + 2x1,2 = 0,0835
- 5,95 + 6x1,2 = 0,1315
- 5,95 + 9x1,2 = 0,1675

Ik maak vast ergens een denkfout, maar waar? :? 8)7
Er moet nog BTW bij.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik zie wel hoe ze het berekenen:

5 + 2*2 = 0,09
5 + 6*2 = 0,17
5 + 9*2 = 0,23

Maar waarom ze het zo doen: geen idee. @Marzman: het is niet de BTW. Reken maar na.

Edit: Zouden het de dubbele gesprekskosten kunnen zijn en dan alle bedragen ex BTW? Klopt precies. 5 cent ex BTW voor Phone2phone en 2 * 1 cent ex BTW per minuut.

[ Voor 33% gewijzigd door Jan-E op 09-08-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan-E schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 00:13:
Ik zie wel hoe ze het berekenen:

5 + 2*2 = 0,09
5 + 6*2 = 0,17
5 + 9*2 = 0,23

Maar waarom ze het zo doen: geen idee. @Marzman: het is niet de BTW. Reken maar na.

Edit: Zouden het de dubbele gesprekskosten kunnen zijn en dan alle bedragen ex BTW? Klopt precies. 5 cent ex BTW voor Phone2phone en 2 * 1 cent ex BTW per minuut.
Gebruik je Phone2phone? Dan bel je toch ook twee keer? Naar jezelf en naar degene die je wilt bellen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 12:09
Ah ok, bedankt, dat zal het waarschijnlijk zijn. Alhoewel de tekst op de website niet echt uitblinkt in helderheid:
Costs for calling your phone number and the destination number are settled via your VoipBuster account. You pay the regular VoipBuster rates as advertised on this website.
Phone2Phone is dus na je Freedays niet echt gunstig. Toch maar snel die VOIP-telefoon aansluiten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
PatMan schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:35:
Phone2Phone is dus na je Freedays niet echt gunstig. Toch maar snel die VOIP-telefoon aansluiten dus...
Met Freedays ook niet hoor. Je betaalt dan 5 cent per gesprek terwijl het met een VOIP-telefoon echt gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Wortelstok schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:09:

JeFFJuH schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:19:

[...]

Goed om te horen dat het gelukt is.
Bij mij werkt het forwarden ook, maar de nummermelding werkt niet goed!
Mijn eigen nummer van Budgetphone komt op het display zonder het eerste cijfer van het net-nummer.

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
Bij mij werkt het forwarden ook, maar de nummermelding werkt niet goed!
Mijn eigen nummer van Budgetphone komt op het display zonder het eerste cijfer van het net-nummer.
Dan heb je waarschijnlijk andere instellingen dan ik. Heb je je Budgetphone misschien als account gedeclareerd in Voxalot?
Wat bij mij gisteren niet lukte was het telefoonnummer verificatie proces van Voipbuster. Hij bleef maar bellen en doorverbinden naar Voicemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Nee, alleen Voipbuster is actief in Voxalot.

Ik gebruik trouwens een PAP2-NA.

Dit is een misschien een oplossing voor je verificatieproces:
Using VoipBuster Client:
1) menu: Options->CallerID->"Edit my VoipBuser Profile": delete your verified Home number. Press O.K.
2) menu: options->CallerID->"Edit my VoipBuster Profile": enter your home number again. Press O.K.
3) menu: options->CallerId Press "Verify" for your Home number and wait for "101-th" call from VoipBuster and enter the given code for verifications.
Afkomstig van het voipbuster forum.

[ Voor 89% gewijzigd door GrrRon op 14-08-2007 14:34 . Reden: verificatieproces ]

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 11:03
Ik heb sinds kort een VOIP telefoon thuis staan. Ik had in het verleden al een voipbuster account, maar omdat er nu zo ontzettend veel aanbieder zijn vraag ik me af welke nou goed en betrouwbaar is.

Ik heb geen zin om credit te kopen en vervolgens te zien dat Nederland geen gratis bestemming meer is om te bellen. Iemand tips welke providers te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

Damocles.NL schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:00:
Ik heb sinds kort een VOIP telefoon thuis staan. Ik had in het verleden al een voipbuster account, maar omdat er nu zo ontzettend veel aanbieder zijn vraag ik me af welke nou goed en betrouwbaar is.

Ik heb geen zin om credit te kopen en vervolgens te zien dat Nederland geen gratis bestemming meer is om te bellen. Iemand tips welke providers te kijken?
Zoals je al wel hebt kunnen zien op dit draadje, is bellen op Nederlandse telefoonummers via Voipbuster nog steeds "gratis" (Tijdens je Freedays).

Qua betrouwbaarheid;

Ik maak er sinds 2005 gebruik van, sinds midden 2006, heb ik geen klachten over de geluidskwaliteit, uptime en de latency (wat vaak echo's veroorzaakt) Zoals het nu gaat bij mij, ben ik niet van plan om elders over te stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 11:03
Ik heb dus een nieuwe account bij Voipbusterpro genomen. Net even getest en het werkt als een zonnetje. Enige vreemde is dat ik net naar een vast nummer belde en het ruim 5 minuten vol kon houden zonder dat de verbinding verbroken werd. Heb je soms een soort proef periode waarin je "onbeperkt" gratis kan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ja je krijgt een paar free trial calls.
op de meeste sites van de voipbuster-clonen kan je ook een paar trial calls maken.
http://www.voipcheap.com/en/index.html

hij checkt per ip-adres dus als je een wisselend ip-adres hebt kan je meer bellen.
ik heb pas een trial call van mobiel naar mobiel gemaakt van zo'n 45 minuten.
andere keren breekt hij af na 2 of 5 minuten.
op een gegeven moment wordt aangegeven dat je credits moet kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Caesu op 14-08-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158035

Hoeveel merken heeft voip-buster? Of kan iedereen die client aanpassen en resellen ofzo? Kom echt steeds meer tegen, internetcalls.com, voipbuster.com, voipcheap.com, 12voip.com etc, etc Ze hebben allemaal nagenoeg dezelfde client. Wat is precies het verschil, en is het 1 moeder bedrijf achter al die sites? Ik gebruik internetcalls, maar daar kan ik me mijn credit niet meer updatem, site is kapot in FF en MSIE hier. Welke voip isp zou ik het best kunnne pakken, voipbuster.com? Ben beetje in de war nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is allemaal betamax.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158035

Haha, dank je wel, direct effe google gechecked: betamax. Zijn er nogal wat :D Rest nog mijn vraag; welke viop aanbieder kan ik op dit moment het beste pakken, een betamax groep aanbieder (zoals ik al deed) of iets anders?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 15-08-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:10:
Haha, dank je wel, direct effe google gechecked: betamax. Zijn er nogal wat :D Rest nog mijn vraag; welke viop aanbieder kan ik op dit moment het beste pakken, een betamax groep aanbieder (zoals ik al deed) of iets anders?
Ik blijf voorlopig bij Voipbuster. Beltegoed verloopt niet, het is goedkoop, werkt bijna altijd goed (is ook niet mijn belangrijkste issue), sms'en voor weinig geld en ik heb er nog steeds gratis een inkomend nummer (al gebruik ik een ander nummer waar ik wel voor betaald heb voor inkomende gesprekken).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Laatst online: 12-06 22:43
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:10:
www.voipcheap.com is volgens mij de goedkoopste om ermee naar mobiele nummers te bellen (en natuurlijk gratis naar vaste nummers). Gebruik het nu ca. 1 jaar met 0,0 problemo _/-\o_

• kadooosh
Ik snap dit gewoon echt niet voipbuster weigerd gewoon te werken op mijn desktop, kan geen user aan maken of inloggen op een bestaande user.
Ik heb windows firewall uitgezet zonder succes en dit is het enige prog van de 100 die ik gebruik die zon soort probleem heeft..
Een andere pc met soortgelijke configuratie op hetzelfde netwerk doet het wel gewoon
Iemand enig idee wat er mis kan zijn

[ Voor 12% gewijzigd door kadooosh op 16-08-2007 21:33 ]

• KroontjesPen

KroontjesPen

Op 't Voxalot forum konden ze mij niet helpen maar misschien hier iemand die weet hoe je 'n ZyXELPrestige 2602H-61 moet instellen voor Voxalot basic account.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
hoe zit dat nou eigenlijk met gratis bellen, het is gelimiteerd maar als je dan €10 stort is het weer gratis :| , blijft dit dan voor altijd gratis of tot je beltegoed op is of niet meer geldig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Laatst online: 08-07 07:54
kadooosh schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:17:
hoe zit dat nou eigenlijk met gratis bellen, het is gelimiteerd maar als je dan €10 stort is het weer gratis :| , blijft dit dan voor altijd gratis of tot je beltegoed op is of niet meer geldig is?
Het werkt anders als je 10+1,90 BTW stort=11,90 krijg je bij Voipbuster 120 freedays in die freedays kun je gratis bellen naar vaste nummers in de landen die aangegeven staan.
Zijn je freedays op betaal je het normale tarief naar vaste bestemmingen dan betaal je voor Nederland vast 0,01 c p/m en je beltegoed blijft verder geldig.

Kijk een beetje rond naar mobiel is Voipbuster duur maar andere clonen van Betamax zijn goedkoper zoals Voipcheap 10 c p/m of Freecall 12 c p/m.
Kijk ook als je eventueel buitenlandse bestemmingen wil bellen wie daar als beste uit de bus komt er zit in alle Betamax clonen verschil.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Even melden voor het archief dat mijn probleem met de ZyXELPrestige 2602H-61 voor 't instellen voor Voxalot basic account opgelost is. :)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

KroontjesPen schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:35:
Even melden voor het archief dat mijn probleem met de ZyXELPrestige 2602H-61 voor 't instellen voor Voxalot basic account opgelost is. :)
Even voor't archief: hoe heb je het voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Omdat ik de vraag in het algemeen had gesteld en geen gegevens had gepost had ik niet het idee dat ik nog wat meer moest posten.
Maar je hebt gelijk. Dus dan hier eerst de instelling voor onder een SIP#

SIP Settings
Active SIP v
SIP Number xxxxxx
SIP Local Port 5060 (1025-65535)
SIP Server Address eu.voxalot.com
SIP Server Port 5060 (1-65535)
REGISTER Server Address eu.voxalot.com
REGISTER Server Port 5060 (1-65535)
SIP Service Domain voxalot.com
Authentication User-ID xxxxxx
Password ............

De xxxxxx is je voxalot id nummer wat je hebt gekregen.
eu.voxalot.com is voor Europa.

Mijn fout hier was en dat bleek de hoofd fout, een spatie achter het: SIP Service Domain voxalot.com
Dat deel had ik waarschijnlijk met knip&plak daar neergezet.

Wat ook nog belangrijk is zijn de vuurmuurtjes zo hier en daar. Ook dus die van het modem.
Het modem registreert nu wel naar Voxalot maar ik heb nog wat problemen met inbellen.
Modem laat IP foon alleen bellen als X-Lite actief is en dat hoeft niet.

Moet nu verder zoeken naar modem instellingen volgens het voxalot forum.

[Aanvulling]
Dat laatste probleem is ook opgelost alleen weet ik niet waar het aan heeft gelegen.
Zag in log file van vuurmuur dat er ineens verbinding werd gemaakt en toen was het probleem verholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door KroontjesPen op 19-08-2007 15:48 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118181

Wie o wie kan me helpen. Na ploegen in gebruiksaanwijzingen, tweakers.net (vooral dit topic), google etc. ben ik ten einde raad :s

Ik heb nu een Siemens C450 ip en wil met Voipstunt (wat technisch volgens mij vrijwel hetzelfde is als Voipbuster) bellen. Ik heb een Sitecom w-173-router en een standaard Casema-Motorolamodem. Ik heb al allerhande instellingen veranderd, porten geopend e.d., maar ik blijf de melding "sip registration failed" (heb de Duitse versie van de telefoon, maar op Engels gezet). Is er iemand met een vergelijkbare configuratie, die het wel werkend heeft? Misschien heeft iemand anders een briljant idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 118181 op 21-08-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
aart44 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:22:

Het werkt anders als je 10+1,90 BTW stort=11,90 krijg je bij Voipbuster 120 freedays in die freedays kun je gratis bellen naar vaste nummers in de landen die aangegeven staan.
Ik heb onlangs 10 euro bij gekocht maar tot mijn verbazing werd er 12,50 euro van mijn rekening afgeschreven. Waar kun je dat teveel betaalde bedrag terug vragen?

[ Voor 32% gewijzigd door dragonballz op 21-08-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:38

knakworst

Get more sats!

Afhankelijk van de betaalwijze wordt er 50 cent behandelingskosten in rekening gebracht:

Subtotaal € 10.00
Behandelingskosten € 0.50
19% BTW € 2.00
Totaal (dit bedrag zal worden verrekend) € 12.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Ik betaal altijd met creditcard en vorige keer (in maart) was het nog €11,90
Wanneer hebben ze behandelingskosten ingevoerd?
In de website staat er niks hierover?
Met welke betaalwijze hoef je dan geen behandelingskosten te betalen?

[ Voor 17% gewijzigd door dragonballz op 21-08-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparidem
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 13:49
Ik heb een week of twee afgerekend met iDeal en hoefde geen behandelkosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 118181 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:54:
Ik heb al allerhande instellingen veranderd, porten geopend e.d., maar ik blijf de melding "sip registration failed" (heb de Duitse versie van de telefoon, maar op Engels gezet). Is er iemand met een vergelijkbare configuratie, die het wel werkend heeft? Misschien heeft iemand anders een briljant idee?
Sluit de SIP telefoon aan op een ethernet hub (geen switch). Sluit op die hub ook een PC aan (en je internet modem natuurlijk). Monitor het verkeer met wireshark. Kijk in de communicatie tussen je telefoon en Voipstunt waar het precies mis gaat. Wireshark kan het SIP protocol decoderen, dus zie je precies wat er heen en weer gestuurd wordt. Waarschijnlijk staat er ergens iets fout in je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Kijk ook naar eventuele log files van modem, BokkieM, maar zorg wel even voor dat alles wat maar kan worden gelogd ook gelogd wórdt.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118181

RichieB schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:40:
[...]

Sluit de SIP telefoon aan op een ethernet hub (geen switch). Sluit op die hub ook een PC aan (en je internet modem natuurlijk). Monitor het verkeer met wireshark. Kijk in de communicatie tussen je telefoon en Voipstunt waar het precies mis gaat. Wireshark kan het SIP protocol decoderen, dus zie je precies wat er heen en weer gestuurd wordt. Waarschijnlijk staat er ergens iets fout in je instellingen.
Hartelijk dank! Heb ook nog een tip van Siemens gekregen.

Ja, vermoed dat het ergens een instellinkje is. Als softphone moest ik ook een aantal porten opzetten in mijn firewall op de pc, die heb ik precies overgenomen voor de router. Helaas zonder resultaat.
Heb verder alle instellingen nagelopen, alles gereset, nog een keer ingevuld, weer alles nalopen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Werkt dat gratis bellen alleen naar 'echte' vaste lijnen, dus niet naar mensen die telefonie hebben via de kabel of adsl?

Ik kon tot voor kort mijn ouders in Belgie bellen via voipbuster. Maar zij zijn overgestapt naar bellen via de kabel, wel met een nieuw (land)nummer. Het lijkt erop dat ik sindsdien niet meer naar hun kan bellen.. ik krijg dan altijd een 'in gesprek' toon.

Ik heb overigens nog voldoende freedays over (dus betaald)

[ Voor 7% gewijzigd door brama op 22-08-2007 19:59 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

brama schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:59:
Werkt dat gratis bellen alleen naar 'echte' vaste lijnen, dus niet naar mensen die telefonie hebben via de kabel of adsl?

Ik kon tot voor kort mijn ouders in Belgie bellen via voipbuster. Maar zij zijn overgestapt naar bellen via de kabel, wel met een nieuw (land)nummer. Het lijkt erop dat ik sindsdien niet meer naar hun kan bellen.. ik krijg dan altijd een 'in gesprek' toon.

De "Landlines" waar Voipbuster over heeft, gaat over nummers die een vaste kengetal hebben. (zoals Rotterdam 010, Amsterdam 020 etc. Alles wat na de netnummer komt is de abboneenummer :)

Dus om op jouw vraag terug te komen, als je ouders een kengetal hebben dat in de woonplaats ook voorkomt op de vaste lijnen, zal het moeten kunnen. Wel hoor ik jammer genoeg ook vaker van mede-tweakers dat ze wel eens problemen hebben met het bellen naar anderen die ook een telefoon (voip) hebben ondergebracht bij hun eigen ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Hm, ze hebben een gewoon kengetal wat bij die gemeente hoort, net zoals ze eerst hadden. Maar het werkt dus niet meer om ze te bellen :/

Blijkbaar verstaan ze onder landlines dus alleen traditionele telefoonaansluitingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
nomadische vaste nummers kan je waarschijnlijk niet bellen.
omdat daarvoor het tarief niet duidelijk is.

in nederland zijn dit nummers die beginnen met 084, 085 (particulier) en 087, 088 (bedrijven).

085 en 088 zou wel mogelijk kunnen zijn omdat het tarief hiervoor ergens tussen het lokale en interlokale tarief moet liggen. 088 nummers kan je wel bellen met VoipBuster, een 085 nummer ben ik nog niet tegengekomen.

met 084 en 087 nummers moet je oppassen overigens, want dit kunnen dure nummers zijn (tot 35ct of zelfs 80ct per minuut), terwijl je geen tariefmelding krijgt zoals bij 0900-nummers.
vandaar dat je met VoipBuster helemaal niet naar 084 en 087 nummers kan bellen.

voor België zijn het denk ik nummers die beginnen met 070 of 078.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
brama schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:55:
Hm, ze hebben een gewoon kengetal wat bij die gemeente hoort, net zoals ze eerst hadden. Maar het werkt dus niet meer om ze te bellen :/

Blijkbaar verstaan ze onder landlines dus alleen traditionele telefoonaansluitingen :(
in nederland bel ik ook met VoipBuster naar kabel en adsl-vaste nummers.
dus het kan wel.

het nummer werkt wel als je met je mobieltje belt neem ik aan?

als ze het nummer nog maar kort hebben is het nummer misschien nog niet doorgegeven aan alle telecomaanbieders. net zoals bij DNS wijzigingen. maar ik weet niet of het met telecom ook zo werkt.
bij het porteren van een mobiel nummer kan het bijvoorbeeld ook een paar dagen duren voordat het nummer bereikbaar is voor alle telefoonaanbieders.

ik kan overigens ook een voip-nummer in Boekarest, Roemenië niet bellen met VoipBuster.
terwijl ik dat nummer wel kan bellen met m'n mobieltje en m'n KPN vaste lijn.
het is een nomadisch nummer vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Caesu schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:03:
[...]

in nederland bel ik ook met VoipBuster naar kabel en adsl-vaste nummers.
dus het kan wel.

het nummer werkt wel als je met je mobieltje belt neem ik aan?
Inderdaad.
als ze het nummer nog maar kort hebben is het nummer misschien nog niet doorgegeven aan alle telecomaanbieders. net zoals bij DNS wijzigingen. maar ik weet niet of het met telecom ook zo werkt.
bij het porteren van een mobiel nummer kan het bijvoorbeeld ook een paar dagen duren voordat het nummer bereikbaar is voor alle telefoonaanbieders.
Inmiddels een dikke maand.
ik kan overigens ook een voip-nummer in Boekarest, Roemenië niet bellen met VoipBuster.
terwijl ik dat nummer wel kan bellen met m'n mobieltje en m'n KPN vaste lijn.
het is een nomadisch nummer vermoed ik.
Het heeft wel een gewoon kengetal, net zoals 010 voor amsterdam zeg maar. Ze hadden zelfs hun oude nummer kunnen krijgen, maar dat wilden ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226739

Ahh ik ben bijna verbaast dat ik een draad zie over voipbuster.
Ik gebruik dit programma al enige tijd.
moet zeggen dat het een hele oplossing is geworden voormijn gezin.
eens per 4 a 5 maanden doe ik een 10 beltegoed op, en voorzie mijn vriendin van uren bel plezier.
binnen NL is alles gratis naar vaste net.
06 nummers is 18 cnt dacht ik.
enige wat ik eigenlijk mis is een mooie telefoon oplossing.
ik zat net wel wat voorbij komen dus ik denk dat ik nog even terug scroll om het te bekijken.

• Gompie98
  • Laatst online: 01-05-2024
brama schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:59:

Sja, mijn zwager woont in Frankrijk en gebruikt voip via adsl. Ik kan hem gewoon bellen met voipbuster.
Dus er moet toch wat anders aan de hand zijn lijkt mij.

• brama
  • Niet online
Gompie98 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:17:
[...]

Sja, mijn zwager woont in Frankrijk en gebruikt voip via adsl. Ik kan hem gewoon bellen met voipbuster.
Dus er moet toch wat anders aan de hand zijn lijkt mij.
BIj het bellen hoor ik eerst wel een 10-20 seconden wat (vooral stilte, af en toe een kraakje, alsof geprobeerd wordt een verbinding op te zetten), en dan een ingesprekstoon. Misschien dat sommige providers (zoals hun kabelboer) andere providers blokkeren, of andersom.. erg vervelend allemaal, want juist het bellen naar Belgie was zo lekker goedkoop via voipbuster!

Misschien dat ik ze maar zo'n targa voip telefoon kado doe die je gewoon via ethernet aansluit. Heb ik ook, werkt prima, en dan kun je altijd gratis via zelfde voip provider bellen.

Anoniem: 19701

Anoniem: 226739 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:25:
enige wat ik eigenlijk mis is een mooie telefoon oplossing.
ik zat net wel wat voorbij komen dus ik denk dat ik nog even terug scroll om het te bekijken.
?????
Wat bedoel je...?
Als je het topic goed gelezen hebt had je gezien dat je je gewone telefoon via een ATA of router met SIP aan kunt sluiten..... dat noem ik een mooie telefoonoplossing, immers de PC hoeft er niet voor aan en je kunt je lievelingsmodel aansluiten als je zou willen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:02
ik zag dat als je naar een nederlands nummer belt met een normale telefoon, je dan via dat nummer kan bellen naar alle nummers inde wereld tegen het voipbuster tarief!

Dus:
Je belt naar 010 744 8686

en dan:
U kunt nu ieder (internationaal) telefoonnummer kiezen dat u wilt en VoipBuster verbindt u met het gekozen nummer door (gebruik altijd de internationale notatie, bijvoorbeeld 0031201234567 voor een gesprek binnen Nederland). Kosten voor de gesprekken worden verrekend via uw VoipBuster-account tegen de geldende tarieven , dus zorg ervoor dat u voldoende beltegoed heeft.
Als ik dus een mobiel abonnement heb met een 200-minuten bundel, kan ik dus gratis bellen naar dat 010 nummer, en zo gratis bellen naar bijvoorbeeld duitsland? Of is het dan 0,01 euro per minuut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678

Dat klopt ja, ik heb het zelf ook een aantal keren gebruikt. Je moet wel je mobiele nummer in je profiel zetten voordat je die dienst kunt gebruiken.

Edit: Sorry verkeerde informatie (zie post hieronder), je betaalt dus gewoon het standaardtarief ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 201678 op 24-08-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

de freedays gelden dan niet.... gewoon het tarief uit de tabel, maar als dat 1 cent is naar een land.... via normaal mobiel bellen naar dat land (vast nr!) zal veel duurder zijn. Deze methode is duur voor mobiel naar mobiel... binnen NL 25 cent!! Dus kijk uit wat je doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176973

Ik heb een probleem. Ik heb speedtouch modem van mijn provider, daar hangt eent tiptel voipgateway aan. Nu hoor ik andere mensen als ze mij opbellen niet, ik kan hen wel opbellen en ook gewoon een gesprek voeren. Tiptel zegt dat het in de netwerkinstellingen zit. van speedtouch hoor ik alsmaar niks, waar zit volgens julie de fout, waar moet ik het zoeken

bedankt!

P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 176973 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:24:
Ik heb een probleem. Ik heb speedtouch modem van mijn provider, daar hangt eent tiptel voipgateway aan. Nu hoor ik andere mensen als ze mij opbellen niet, ik kan hen wel opbellen en ook gewoon een gesprek voeren. Tiptel zegt dat het in de netwerkinstellingen zit. van speedtouch hoor ik alsmaar niks, waar zit volgens julie de fout, waar moet ik het zoeken

bedankt!

P
Andere poorten geprobeert? Stunserver of nat ingesteld? Iets meer info aub :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230385

Ik wil effe mensen waarschuwen voor betamax en al hun verschillende bedrijfjes. Ik heb gister bij 12voip.com een account aangemaakt en na betaling van 10 euro kreeg ik -0- free days, in de faq (http://www.12voip.com/en/faq.html#26) staat duidelijk dat ik 120 dagen krijg mits anders aangegeven, er stond nergens iets aangegeven dan ik geen freedays zou krijgen. Het is gewoon misleiding, op de site staan verschillende gegevens, de enige manier om freedays te krijgen bij 12voip.com op mijn nieuwe account is om nog eens 10 euro te betalen voor 90 dagen freecalls en geen bel te goed dus 10 euro voor alleen 90 freedays, absolute onzin. Bij internetcalls.com en justvoip.net (ook betamax) krijg ik ALTIJD freedays bij upgraden van mijn credit. Maar bij 12voip.com niet? 12voip.com of betamax zelf is niet te berijken en heb al eens eerder per email/contact form mijn beklag gedaan over hun niet bestaande service. They dont care. Hopelijk kan ik anderen met deze post van dienst zijn, doe geen zaken met betamax of onderdelen ervan, het zal lang goed gaan, tot je een keertje gemekker krijgen en er achter komt dat ze helemaal NIETS doen. Een klacht naar Ideal/Thuiswinkel is geplaats maar dat zijn weinig opleveren, niets zal iets opleveren tegen deze lui denk ik, ik type dir bericht ook uit pure frustratie en om anderen te laten weten wat er zoal kan gebeuren als je zaken doet met betamax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678

Erg vervelend dat je zulke ervaringen met Betamax hebt opgedaan. Maar wat jij zegt betekent niet per definitie dat het altijd zo gaat. Ik gebruik nu al 1,5 jaar VoipCheap zonder problemen, en bij het opwaarderen krijg ik ook altijd netjes m'n freedays erbij. De SIP-service is nooit down. Ik ben er heel tevreden mee, de prijs/kwaliteitverhouding is door nog geen ander bedrijf overtroffen.

Het is echter inderdaad wel jammer dat ze niet reageren op mailtjes, maar gelukkig heb ik ook nog nooit een mailtje hoeven sturen. En het klinkt cru, maar voor het geld dat ik betaal verwacht ik ook eigenlijk geen goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230385

Precies ik ben het met je eens, ik verwacht ook geen service enzo, maar ik verwacht ook dat ik niet genaaid wordt. En nu voel ik me gewoon genaaid, de website en faq zeggen dat je freedays krijgt, 120 stuks, en als er na betaling blijkt dat ik nog eens 10 euro voor de freedays moet betalen dan ben ik niet blij.

Edit: het probleem is gewoon dat hun met hun 20 merken en 20 verschillende tariefen de boel met opzet vaag houden en ons uitmelken, ik ga geen gebruik meer maken van betamax bedrijfen er zijn gelukkig nog zat andere voip carriers.

Edit2: effe wat blogs gechecked die over betamax gaan, en viel stijl achterover van het aantal mensen die zelfde soort ervaring als ik hebben, zie hier en hier, het gaat vooral om de comments.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 230385 op 26-08-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Weet iemand hoeveel accounts je maximaal kunt aanmaken bij de betamax-klonen ?
En waar wordt dan naar gekeken ? IP-adres ? emailgegevens ? anders ?

Situatie:
ik neem per kloon gewoon 1 login en wil dan switchen per periode (in de gaten houden wat voor mij het voordeligst is)
Nu wil het niet lukken om nieuwe accounts aan te maken voor poivy.com en sparvoip.de
Melding:
"Sorry, door een onbekend probleem wordt uw registratieverzoek afgewezen"
Ik heb overigens geprobeerd met een ander mailadres en ip-adres, zelfde resultaat...(helaas)

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
ik weet niet hoeveel klonen precies maar het zou gaan via het windows-register.
dus als je met regedit weet te vinden waar dat precies is kan je het weghalen.

of op een andere pc even een account aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224149

Wie weet of de 1 uurs limiet is veranderd bij de betamax service?
Sinds mijn freedays verlopen zijn en het nu betaald bellen is valt het op dat de verbinding niet meer verbroken wordt na 1 uur.
Eigenlijk logisch want dat is kassa maar is dit ook het geval bij gratis bellen als de freedays nog niet zijn verbruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Caesu schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:55:
ik weet niet hoeveel klonen precies maar het zou gaan via het windows-register.
dus als je met regedit weet te vinden waar dat precies is kan je het weghalen.

of op een andere pc even een account aanmaken.
Ok ik ben nu iets verder, thnx
Maar waar zou ik naar moeten zoeken in de registry ?
Betamax ?
Of de afzonderlijke toepassing gewoon weghalen ?
Heb Justvoip weggehaald (die doet toch geen SIP) in de regeditor.

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:38

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 230385 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:34:
Precies ik ben het met je eens, ik verwacht ook geen service enzo, maar ik verwacht ook dat ik niet genaaid wordt. En nu voel ik me gewoon genaaid, de website en faq zeggen dat je freedays krijgt, 120 stuks, en als er na betaling blijkt dat ik nog eens 10 euro voor de freedays moet betalen dan ben ik niet blij.
Vergeet niet dat er miljoenen tevreden gebruikers zijn, dan zijn er altijd een paar mensen ontevreden. Die laten zich logischerwijs horen. Ik ben al ruim 2 jaar een tevreden gebruiker in ieder geval.

Probeer anders op het voipbuster forum te vragen, daar is nog wel enigszins support:

https://forum.voipbuster.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 11:16

Rex

Wolven zijn mooie dieren

brama schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:18:
[...] net zoals 010 voor amsterdam zeg maar. [...]
Zouden de Amsterdammers wel willen, de 010. ;)

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was gister bij een vriendin die studeert aan de Universiteit Maastricht. Toen ik op haar laptop de Voipbuster client installeerde, weigerde deze een verbinding met de server te maken.

Weet iemand ofdat Voipbuster op het unimaas.nl domein geblokkeerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 59483 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:34:
Ik was gister bij een vriendin die studeert aan de Universiteit Maastricht. Toen ik op haar laptop de Voipbuster client installeerde, weigerde deze een verbinding met de server te maken.

Weet iemand ofdat Voipbuster op het unimaas.nl domein geblokkeerd wordt?
Als iedereen daar op hetzelfde ip zit zou ik daar niet van staan te kijken :)

/▌

Pagina: 1 ... 7 ... 57 Laatste