Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268987

@Frank58

Zelfde verhaal als ik. Je hebt nooit een factuur ontvangen en dat kun je ook zien op je account op hun website, dus wat deze man zegt van Budgetphone is gewoon onzin.

Ze willen gewoon van de prepaid klanten af, en je wordt dus als een hond behandeld. Ik heb mijn prepaid account zelfs kunnen ophogen, maar had dat volgens deze man van Budgetphone niet mogen doen. }:O "Dat kan niet, want het nummer is verwijderd". Lekkere jongens dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Anoniem: 268987 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:30:
Ik heb mijn prepaid account zelfs kunnen ophogen, maar had dat volgens deze man van Budgetphone niet mogen doen. }:O "Dat kan niet, want het nummer is verwijderd". Lekkere jongens dus.
Doet me denken aan dit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 13:24
Mijn nummer was van 01.02.2012-01.02.2013 en heb ook nog geen rekening ontvangen.
(en de factuur van 2012 is ook niet meer op te vragen in account)
(ik heb n.a.v. bovenstaande berichten voor de zekerheid maar reeds 10 betaald.)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 09:53
mijn prepaid abo loopt 15-02-2013 af (die van mijn ouders ook). Ik ben benieuwd of/wanneer ik mijn factuur ontvang. Vorig jaar ontving ik het via de mail op 17-02-2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 20:07
Moet je Budgetphone nog iets betalen als je met nummerportering overstapt naar Cheapconnect?
Ik ga voorlopig niet overstappen, alles werkt en heb het vinkje voor automatische incasso aan staan bij Budgetphone dus het zou allemaal goed moeten gaan. Bovendien kan het bij Cheapconnect net zo'n puinhoop zijn als bij Budgetphone... maar toch goed om te weten dat er 1 alternatief is tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Kort proberen in te lezen, maar ik zie even door de bomen het bos niet....
Mag ik dus even een schaamteloze vraag stellen? Vast wel...

Ik heb een internet verbinding, een router en een papt2t, met daarachter natuurlijk een telefoon.
Werkt allemaal prima, maar ik wil toch kijken of ik daar nog iets kan besparen, zonder al te veel in te leveren op kwaliteit en eenvoud.

We bellen niet veel, maar een vaste lijn is wel handig.

Ik wil ons bestaande nummer blijven gebruiken, dus het moet geporteerd (kunnen) worden.

Wat is een goede optie om te onderzoeken?

Een duw in de goede richting zou welkom zijn.

Bvd!

edit: iets wijzer wellicht.
Nummer porteren naar een partij zoals budgetphone cheapconnect (ca. 10,- per jaar) en dan een voipbuster registratie (gratis)?

edit2: Oké...voipbuster kost dus 10,- om te registreren en daarna elke 4 maanden weer 10,-.
Kortom, het eerste jaar 50,-, daarna 40,-.

[ Voor 19% gewijzigd door albino71 op 12-02-2013 22:56 . Reden: ik moest iets toevoegen :) ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

@albino71

Je nummer porteren naar een andere partij is het probleem niet. In dit geval is Budgetphone wellicht een goede keuze. Wel wil ik je vertellen dat BP geen prepaid meer hebbben voor 10 eur per jaar. Onlangs hebben zij een hoop veranderd in hun shop. Nu is er een BudgetPhone Uno voor 15 eur per jaar. Toch ineens 50% duurder geworden!

Zelf ben ik van BP overgestapt (met nummerportering) naar cheapconnect gegaan. Daar kost het hebben van een "vast" voipnummer 8,95 per jaar.

Voor het bellen zelf is voipbuster idd een goeie optie. Let wel op dat het bellen naar mobiele nummers erg prijzig is. Bel je veel naar mobiele nummers, dan kan je het beste eens kijken op deze site. Daar kan je zelf vergelijken waar jij zelf het goedkoopst uitkomt in de kosten. Als ik mij niet vergis zijn alle voipproviders op de site allemaal van BetaMax. Ik zou zeggen.... doe je voordeel ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 22:57

Speedmaster

Make my day...

En een kleine nuance in je kosten, 10 euro voor 4 maanden gratis bellen (alleen vast) daarna ga je die 10 euro kosten opmaken, heolang dat duurt hangt van jou af, ga uit van een maand, als je 10 euro op is valt je verbinding weg, even inloggen bijstroeten en je kan weer mininmaal 4 maanden vooruit, verbel je niet te veel dan kan je in theorie met 20 euro per jaar uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, goeie opmerking...

Zelf kom ik met Voipbuster voor 30 Eur per jaar uit. Wij bellen uitsluitend naar de "free" nummers waarmee VP mee adverteert. Na de gratis periode, is het nog peanuts aan kosten :)

Totale plaatje bij ons: gemiddeld 40 eur per jaar.

VP 30 eur per jaar (al voor 8 jaar)
Budgethone (tot vorige maand) 10 eur per jaar
Nu bij cheapconnect, voor 8,95 per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@icehawk: thx!

We bellen eigenlijk weinig van vast naar mobiel, dus dat lijkt me niet echt een groot punt van aandacht.

@speedmaster: ook thx! Geen idee hoelang ik dan met 10,- doe :)

Hoe zit het dan met uitbellen en gebeld worden?
Iemand belt mij op het geporteerde nummer, bam, telefoon gaat over en kletsen maar.
Uitbellen gaat via bijv. cheapconnect. Dat moet ik op de een of andere manier regelen in mijn pap2t denk ik? En.... Ziet degene mijn geporteerde nummer?

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 12-02-2013 23:18 . Reden: typo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zodra iemand je belt op je geporteerde nummer gaat idd je telefoon over ;) Mits goed ingesteld op je PAPT.

Let wel op in je configuratie, dat je telefoon moet "luisteren" naar je geporteerde nummer. Voor het uitgaand bellen moet je een dialplan maken. Bijvoorbeeld, je belt naar 010 xxx, dat het gekozen nummer via voipbuster moet gaan.

Zelf heb ik als dialplan voor uitgaand bellen op 0 xxxx gezet. Echter heb ik voor 06 xxx geblokkeerd. (daar is voipbuster te duur voor :)
Voor het bellen naar 112, laat ik deze via cheapconnect gaan. Zo is plaatsbepaling in de meldkamer mogelijk.
Als jij iemand belt, kan de ander je geporteerde nummer zien op hun telefoon, mits je dat hebt ingesteld bij voipbuster. Hiervoor moet je je "vaste" nummer verifieren in de instellingen van voipbuster op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Anoniem: 167472 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:24:
Zodra iemand je belt op je geporteerde nummer gaat idd je telefoon over ;) Mits goed ingesteld op je PAPT.

Let wel op in je configuratie, dat je telefoon moet "luisteren" naar je geporteerde nummer. Voor het uitgaand bellen moet je een dialplan maken. Bijvoorbeeld, je belt naar 010 xxx, dat het gekozen nummer via voipbuster moet gaan.

Zelf heb ik als dialplan voor uitgaand bellen op 0 xxxx gezet. Echter heb ik voor 06 xxx geblokkeerd. (daar is voipbuster te duur voor :)
Voor het bellen naar 112, laat ik deze via cheapconnect gaan. Zo is plaatsbepaling in de meldkamer mogelijk.
Als jij iemand belt, kan de ander je geporteerde nummer zien op hun telefoon, mits je dat hebt ingesteld bij voipbuster. Hiervoor moet je je "vaste" nummer verifieren in de instellingen van voipbuster op de site.
Kijk, nog meer bruikbare info!
Ik ben al om denk ik :)

Ik heb een glas 3 in 1 die binnenkort afloopt. Hier zat onbeperkt bellen in.
Ik ben me aan het orienteren op satelliet tv, maar ik denk dat dat 'm op korte termijn niet gaat worden.
Dus ik ga denk ik weer voor een glas 3 in 1. 3 in 1 want telefonie er uithalen levert niets op in abo korting oid.
Ik ga echter geen onbeperkt bellen meer nemen. Daardoor heb ik dan cheapconnect niet nodig, want ik kan dan naar VB overstappen.

100/100, met IPTV van glashart media (heb ik nu ook) + bellen via glas icm VB: € 62,50 pm
Kan nog zijn dat ik voor de 60/60 ga, dan wordt het € 55,- pm

Dan, om de kosten nog wat verder te drukken, nog kijken of ik een oud projectje kan oppakken.

Het satelliet tv verhaal (met CS) moet ik dan maar eens als hobby er bij gaan nemen :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Interessant project :) Ik zal dat draadje zeker eens volgen en kijken hoe je het uiteindelijk zal lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
albino71 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:44:
[...]

Kijk, nog meer bruikbare info!
Ik ben al om denk ik :)

Ik heb een glas 3 in 1 die binnenkort afloopt. Hier zat onbeperkt bellen in.
Ik ben me aan het orienteren op satelliet tv, maar ik denk dat dat 'm op korte termijn niet gaat worden.
Dus ik ga denk ik weer voor een glas 3 in 1. 3 in 1 want telefonie er uithalen levert niets op in abo korting oid.
Ik ga echter geen onbeperkt bellen meer nemen. Daardoor heb ik dan cheapconnect niet nodig, want ik kan dan naar VB overstappen.

100/100, met IPTV van glashart media (heb ik nu ook) + bellen via glas icm VB: € 62,50 pm
Kan nog zijn dat ik voor de 60/60 ga, dan wordt het € 55,- pm

Dan, om de kosten nog wat verder te drukken, nog kijken of ik een oud projectje kan oppakken.

Het satelliet tv verhaal (met CS) moet ik dan maar eens als hobby er bij gaan nemen :)
Ik heb ook glas 3 in 1 en maak voor uitgaand telefoonverkeer gebruik van VoipbusterPro. Dit dmv een Siemens-VOIP kastje. Via glasvezel bel ik sowieso al via VOIP. Ik snap niet waarom de belkosten dan toch zo idioot hoog moeten zijn. Dat Siemens-kastje was even een investering (ca E 50), maar kan nu altijd goedkoop bellen. :*)

De mensen die ik ken die veel bellen via de vaste lijn zijn doorgaans de mensen die niet kunnen of willen e-mailen, twitteren e.d. :/

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

• Jazco2nd
@albino71, Voipbuster is slechts 1 van vele en hoeft niet de beste aanbieder voor jou te zijn. Kijk eens hier:
http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.html

Daar kan je links het land selecteren (NL) en rechts mobiel. vast of all. Als je dan op zoeken klikt krijg je vrijwel alle voipaanbieders met hun aantal 'freedays' en beltarieven afgerond op 1 cent. Vele aanbieders zitten onder de 1 cent dus die kan je nog verder zelf vergelijken.
Zelf zit ik bij Rebvoice omdat ik het ook op mijn mobiel gebruik en mobiel bel als aanvulling op mn mobiele abo. Voordeel is dat je "automatisch opwaarderen" aan kan zetten, dan wordt het automatisch opgewaardeerd als je onder de 1 euro komt. Freedays had ik niks aan want die gingen nooit op (was eerder door mn beltegoed en dan moet je sowieso weer opwaarderen anders kan je niet bellen, ongeacht aantal freedays).

• SolarOrbiter
[ (was eerder door mn beltegoed en dan moet je sowieso weer opwaarderen anders kan je niet bellen, ongeacht aantal freedays).
ik zit bij voipwise. en als ik door mijn tegoed heen ben (verbinding verbreekt vanzelf en ik hou dan altijd 1 cent over, bij mij komt ie nooit op 0 cent) en ik heb nog wel freedays, dan kan ik nog bellen naar nederlands vaste nummers (of overige waar je met freedays gebruik van kunt maken)..

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
Kun je nu nog op een goedkope manier een 085 nummer krijgen? Voipbuster doet dat al een tijdje niet meer.

Binnenkort ga ik ook naar Cheapconnect, maar zou graag nog even testen met een 085-nummer.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bedankt allen, voor de reacties!

Nu we toch bezig zijn... :)

Is het ook mogelijk om 2 aparte nummers (wel met 2 aparte toestellen) op deze manier via de pap2t te laten lopen?

Dus 1 voip nummer via de glasvezel provider, en 1 extra via bijv. voipwise/cheapconnect.

Kom er net achter dat de meeste providers NIET de SIP gegevens verstrekken. Wat een belachelijke zaak imo!

Dus het wordt toch 2 nrs via bijv. voipwise/cheapconnect.

[ Voor 24% gewijzigd door albino71 op 15-02-2013 11:33 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
Even voor de stand van zaken mbt porteren:

- Budgetphone kost bovenop de jaarlijkse 10 euro, nu 4,5 euro per maand (voor nieuwe gebruikers iig). Een uno account (1,25/maand) werkt niet, itt hier een keer beweerd werd. Dat maakt 54 euro per jaar voor alleen een VoipIn!
- CheapConnect doet dit kunstje voor 8,95(+0,80 transactie) per jaar.

Verder snap ik niet waarom je Voipbuster (of Poivy) als VoipOut zou gebruiken, zoals enkelen hier. Met 25 eurocent per minuut voor mobiel veel duurder dan CheapConnect (0,05/minuut). Ik gebruik nu Freevoipdeal.com: 300 min. per week tijdens 120 freedays, mobiel voor 0,023/minuut. Na de freedays bel je vast voor 0,012/minuut. Kwaliteit is gelijk, want we zitten allemaal bij Dellmont/Betamax.

Waarschijnlijk kan het nog goedkoper VoipOut, wel opletten dat je via SIP kunt bellen. Echter is Freevoipdeal voor mij voor zowel Spanje als Nederland mobiel samen de goedkoopste. Tuurlijk kun je nog gaan opslitsen per land, maar voor die paar euro per jaar niet de moeite. Deze eerder aangegeven vergelijkingstabel is erg goed: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.html

Weet alleen niet wat er gebeurt bij Freevoipdeal als je beltegoed er eerder doorheen is dan de freedays... Zoveel wordt hier toch nooit gebeld :). Lijkt me dat deze ook op 1 eurocent blijft steken, zodat je de freedays kunt opmaken.

Tot slot, weet iemand of je met Budgetphone of Cheapconnect in het telefoonboek blijft staan?

[ Voor 31% gewijzigd door sm1ley op 15-02-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij BP kan je als je dat aangeeft in het telefoonboek staan. Bij Cheapconnect zal dat over een maandje mogelijk zijn. Vermelding in de gids is gratis.

Dat van FreeVoipDeal is erg interessant voor het bellen naar mobiel. Niet dat er bij ons veel mobiel gebeld wordt. En als we mobiel bellen, doen wij dat altijd eerst van onze eigen belbundel van onze abbo op mobiel zelf. En toegegeven... onze belbundel bellen wij nauwelijks op!

Maar wellicht toch interessant, aangezien mijn abbo voor mijn mobiel volgende maand afloopt..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Idd, freevoipdeal ziet er goed uit.

Gewoon 120 freedays en bellen naar mobiel slechts 0,023 ct. <-- Ge-papegaai

Hoef ik ook geen dialplan te maken (had je mijn DM gezien icehawk?) :)

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 15-02-2013 13:01 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:14

vliegnerd

Nintendo fan.

Freevoipdeal.com als betamax reseller is een goede tip. Ik stap er naar toe over als mijn freedays/credit bij voipbuster op is/zijn. Dank!

Ik heb trouwens nog steeds een dialplan nodig (of call rules, want ik gebruik een fritzbox) omdat je geen 112 kunt bellen met betamax. Ik kan natuurlijk gewoon met mijn GSM 112 bellen, maar als het eens nodig is en iemand grijpt de telefoon om 112 te bellen, dan vind ik het wel fijn als het ook echt werkt.

VRAAG: werkt 112 met cheapconnect?

[ Voor 55% gewijzigd door vliegnerd op 15-02-2013 13:14 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

vliegnerd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:12:
Freevoipdeal.com als betamax reseller is een goede tip. Ik stap er naar toe over als mijn freedays/credit bij voipbuster op is/zijn. Dank!

Ik heb trouwens nog steeds een dialplan nodig (of call rules, want ik gebruik een fritzbox) omdat je geen 112 kunt bellen met betamax. Ik kan natuurlijk gewoon met mijn GSM 112 bellen, maar als het eens nodig is en iemand grijpt de telefoon om 112 te bellen, dan vind ik het wel fijn als het ook echt werkt.

VRAAG: werkt 112 met cheapconnect?
Lees eens een paar posts hoger :)

Anoniem: 167472 in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"

Ander vraagje:
Als ik twee nummers wil inrichten?
Kan ik er dan een via FreeVoipDeal en een via VoipBuster laten lopen en heb ik dan op allebei 300 min/week?

[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 15-02-2013 14:03 . Reden: vraagje toevoegen ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
albino71 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:18:
[...]Kan ik er dan een via FreeVoipDeal en een via VoipBuster laten lopen en heb ik dan op allebei 300 min/week?
Ja, bel jij zoveel :)? Je eigen CallerID kun je bij iedere VOIP provider opnieuw instellen.

[ Voor 12% gewijzigd door sm1ley op 15-02-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

sm1ley schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:31:
[...]

Ja, bel jij zoveel :)? Je eigen CallerID kun je bij iedere VOIP provider opnieuw instellen.
Haha, nee niet echt.
Ik las alleen ergens, ik dacht bij voipbuster, dat de 300 min voor 1 IP adres geldt.
Dus met twee nummers bij VoipBuster, dan gaat jouw vlieger niet op.
Bij verschillende resellers dus blijkbaar wel.

Handig :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
Oh, dat van het IP adres wist ik niet. Toen ik VOIP vroeger(!) gebruikte voor telefoongrappen, leuke chaos als je 4 mensen met elkaar verbindt, maakte ik na iedere gratis 60 minuten een nieuw account aan bij dezelfde reseller. Ik denk zelfs dus dat dit ook voor de 300 min. geldt. Maar dan nog, 5 uur per week voor prive :)... en daarna voor 1cent/min :D. Onvoorstelbaar.

Ik zie nu trouwens dat Freevoipdeal de enige is onder de 5cent/minuut mobiel inclusief freedays. Was toeval dat ik gelijk op de goedkoopste stuitte. Anders is een constructie met CheapConnect ook mogelijk, die vragen (voor altijd?) maar 5cent/minuut.

Bedankt voor de bevestiging van de telefoonboek registratie bij CheapConnect! Wat een topservice daar, maar weer afwachten hoelang zoiets moois blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
FreeVoipDeal is interessant. 120 freedays en daarna €0.012.
Mobiel €0.023 en dat is evenveel als Rebvoice. Bij Rebvoice is vast bellen goedkoper €0.006 maar daar heb je dus geen Freedays... hmmm.. dan is FreeVoipDeal misschien wel de beste keus op dit moment!

EDIT: alleen als het echt zo is dat je budget op 1 cent blijft steken en je nog gewoon freedays kan gebruiken. Dat is nooit mijn ervaring geweest met oa Rynga en Voipdiscount.

[ Voor 25% gewijzigd door Jazco2nd op 20-02-2013 14:50 ]

Dat is interesant inderdaad, ik bel nu met Rebvoice. Geen Freedays maar die 30 cent voor een uur bellen naar vast vind ik ook wel prima en Belgie en wat andere landen waar ik naar bel zijn ook goedkoop. Freedays werken toch niet via pbxes waar ik gebruik van maak.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Jazco2nd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:49:
FreeVoipDeal is interessant. 120 freedays en daarna €0.012.
Mobiel €0.023 en dat is evenveel als Rebvoice. Bij Rebvoice is vast bellen goedkoper €0.006 maar daar heb je dus geen Freedays... hmmm.. dan is FreeVoipDeal misschien wel de beste keus op dit moment!

EDIT: alleen als het echt zo is dat je budget op 1 cent blijft steken en je nog gewoon freedays kan gebruiken. Dat is nooit mijn ervaring geweest met oa Rynga en Voipdiscount.
Is bij 12voip wel zo. We hebben nog een jaar free days staan op de zaak, en als die op zijn kan je de rest van de week niet meer bellen naar vast. Intussen zijn we overgestapt, dus het maakt weinig uit, maar die dagen kunnen nog gewoon worden opgebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@pewwy ik begrijp niet precies wat je nou zegt: kan jij je 365 freedays niet gebruiken doordat je tegoed te laag is? Of zeg je dat je de freedays wel kan gebruiken ondanks dat je tegoed op is. Maar niet meer naar vast kan bellen als ook je dagen op zijn? (dat is immers logisch als je dagen en budget op is kan je niet meer bellen).

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 22-02-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Jazco2nd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:04:
@pewwy ik begrijp niet precies wat je nou zegt: kan jij je 365 freedays niet gebruiken doordat je tegoed te laag is? Of zeg je dat je de freedays wel kan gebruiken ondanks dat je tegoed op is. Maar niet meer naar vast kan bellen als ook je dagen op zijn? (dat is immers logisch als je dagen en budget op is kan je niet meer bellen).
We hebben ons tegoed opgebeld, maar omdat we altijd door ons tegoed zaten voordat die 3 of 4 maanden op waren kregen we er steeds dagen bij. Intussen hebben we dus nog 365 dagen freedays. Die freedays kan je tot 300 minuten per week gebruiken, maar als we daar overheen gaan kunnen we dus niet meer bellen, totdat de nieuwe week in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Aha ok dat is duidelijk. Thanks! Wanneer mijn €9 bij Reboice op is ga ik de freeday aanbieders weer vergelijken en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
Met Freevoipdeal kun je geen meerdere outgoing calls maken. Is dit bij iedere Dellmont provider zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sm1ley schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:59:
Met Freevoipdeal kun je geen meerdere outgoing calls maken. Is dit bij iedere Dellmont provider zo?
Wij kunnen al jaren met 2 telefoons op 1 voipbusteraccount tergelijkertijd uitgaand bellen.
Hiervoor maken mij gebruik van de Fritzbox 7340. En dat gaat perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd, hier werkt dat ook gewoon. Alleen in geval van Freedays heb je dan maar in een gesprek dat je die gebruikt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
Ok, wellicht dat je met 1 SIP registratie via Asterisk wel meerdere uitgaande kunt voeren. Niet zo'n probleem voor mij, maar 't viel me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je zelf een asterix thuis opzet, kan je veel meer dan alleen maar op 2 lijnen simultaan bellen :). Ook met accounts bij Betamax. Het gaat dacht ik, tot 4 lijnen tegelijkertijd. Zeker weten doe ik het niet, want ik heb het nog nooit geprobeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Damn mannen, ik kom er niet uit.

Ik heb volgens mij niets aan mijn ata omdat die maar 1 sip account ondersteund.
Uit bellen via freevoipdeal gaat prima. Hij stuurt ook netjes mijn nummer mee.
Ik kan echter niet gebeld worden.

Ideeën zijn welkom!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
albino71 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:52:
Damn mannen, ik kom er niet uit.

Ik heb volgens mij niets aan mijn ata omdat die maar 1 sip account ondersteund.
Uit bellen via freevoipdeal gaat prima. Hij stuurt ook netjes mijn nummer mee.
Ik kan echter niet gebeld worden.

Ideeën zijn welkom!
Als je ata maar 1 sipaccount ondersteund kun je 1 sipaccount instellen. Als je er dan toch meerdere wilt gebruiken kun je bijvoorbeeld pbxes gebruiken en dat account instellen in je ata. Freedays werken dan alleen niet goed omdat je het pbxes-ip met veel anderen deelt en dus altijd over de limiet zit.

Ik bebruik zelf ook pbxes. Voor 28 cent kan ik een uur bellen naar een vaste lijn wat ik goedkoop zat vindt (met voipbuster en freedays is via pbxes het al snel 2 ct per minuut en kost dat gesprek meestal 1,20 euro).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
Hierboven stond het antwoord al: Asterisk. Heeft ook een hoog Tweakers gehalte als je dat voor thuis instelt :). Gedeelde PBXs zijn nieuw voor mij.

Wellicht ook handig de ATA te noemen. Verder kost een tweedehands ATA met meer opties niet veel natuurljk.

[ Voor 25% gewijzigd door sm1ley op 01-03-2013 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
www.pbxes.org, lijkt me handiger dan een Asterisk server opzetten en onderhouden, tenzij je een echte Tweaker bent natuurlijk maar zelf wordt ik steeds meer een gebruiker ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 01-03-2013 08:47 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ben een hollandse tweaker met een beperkt tweak niveau...

Dus het moet zo goedkoop mogelijk, het is leuk als je er iets voor moet doen, maar inlezen alleen is vaak onvoldoende. Ik heb jullie hulp nodig :)

Icehawk had me met het dialplan geholpen, maar dat biedt, door de hardware beperking, geen oplossing voor wat ik wil.

Jammer dat mysipswitch en voxalot niet meer werken. Dat was volgens mij wel een oplossing.
Asterix op de Synology is misschien ook het bekijken waard....

Het is trouwens de PAP2T (heb ik er genoeg van, zie V&A). Ik kom tegen dat de PAP2 kan worden geflashed met een SPA1001 firmware. Ik ga er denk ik gewoon 1 opofferen om te kijken of het op de pap2t ook werkt.

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 01-03-2013 10:20 . Reden: typo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Wat ook kan: Een Zyxel P-2602R-D1A voor een tientje op Marktplaats op de kop tikken en het dan ombouwen naar een stand-alone ATA: http://www.pdf-archive.co...a/zyxel-modem-als-ata.pdf
Heb dit gedaan bij m'n ouders die twee SIP-accounts nodig hadden (uitgaand: Voipbuster (wordt binnenkort vervangen door Freevoipdeal), binnenkomend: Budgetphone (nog wel)) en werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

albino71 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:00:
Ik ben een hollandse tweaker met een beperkt tweak niveau...

Dus het moet zo goedkoop mogelijk, het is leuk als je er iets voor moet doen, maar inlezen alleen is vaak onvoldoende. Ik heb jullie hulp nodig :)

Icehawk had me met het dialplan geholpen, maar dat biedt, door de hardware beperking, geen oplossing voor wat ik wil.
Dan is er een veel simpelere oplossing.... kijk op marktplaats voor een fritzbox 7170. Kan je vrij makkelijk scoren voor 15 eur ;) En dan hoef je niet zoveel in te lezen hoe je je dialplan wilt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Haha, thx SiHiDa en Icehawk!

In de tussentijd heb ik asterisk op m'n synology draaien en dat werkt prima :)

Nu nog even kijken of ik het voor mijn familie ook via mijn nas kan laten lopen....

edit:
@Icehawk: Kan zo'n Fritzbox ook gewoon in het netwerk worden opgenomen als switch en blijven de fxs poorten dan gewoon werken?

edit 2:
@SiHiDa: Volgens mij heb ik nog zo'n ding liggen. Ik hou deze even in gedachte.

[ Voor 37% gewijzigd door albino71 op 01-03-2013 17:53 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@albino:

Je kan de fritz altijd zonder problemen op laten nemen in je netwerk. Je kan de fritz instellen als alleen router of switch. Met 2 muisklikken in te stellen!
Je fxs poorten blijven gewoon werken. Let wel op dat je niet per ongeluk NAT achter NAT gaat zetten.. dan wordt het wel lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@icehawk: Goed om te weten :)

Ik heb de boel nu via mijn asteriskserver lopen, maar nu vraag ik me iets af....

Stel ik laat meerdere nummers (van de familie) via mijn asteriskserver, en dus mijn IP lopen. Hoe zou dat dan gaan bij de betamaxresellers en de freedays en de minuten?

Iemand ervaring met één IP en verschillende resellers? Werkt dat met freedays en zo? Of bijt dat elkaar?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Albino:

Daar hoef je geen zorgen over te maken. De regel bij Betamax is dat er per account niet meer dan 300 min per week mag worden gebeld. Bel je meer, dan gelden de freedays niet meer. Ook al heb je 5 accounts op 1 ipadres staan, de regel blijft hetzelfde. Betamax kijkt per account.

Leuk om te horen dat je zelf een aterisk hebt opgezet. Biedt zo idd veel meer mogelijkheden. Zo heb je ook nog eens de mogelijkheid om een IVR op te zetten. (Interactive Voice Response). Zo kan de beller een menu te horen krijgen. Erg leuk om zo een keuze in te zetten speciaal voor de telemarketeers ;)
"druk op 3 als u een aanbieding wilt doen" en dan.... klik tuut tuut tuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Haha, dat is een goeie!

Ik heb het niet nodig aangezien ons nummer in geen enkele gids te zien was/is.
Maar zeker leuk om eens uit te proberen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 167472 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:26:
@Albino:

Daar hoef je geen zorgen over te maken. De regel bij Betamax is dat er per account niet meer dan 300 min per week mag worden gebeld. Bel je meer, dan gelden de freedays niet meer. Ook al heb je 5 accounts op 1 ipadres staan, de regel blijft hetzelfde. Betamax kijkt per account.
Per account per ip. Daarom werkt het bijvoorbeeld slecht met pbxes.org.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Marzman schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:22:
[...]
Per account per ip. Daarom werkt het bijvoorbeeld slecht met pbxes.org.
Per account per IP?
Dus er zijn wel problemen te verwachten?

[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 04-03-2013 08:48 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt verwarrend... maar het klopt wel... per account per ip. Ma.w. op 1 account mag er maar 1 ip adres aan gekoppeld zijn. Als je met 1 account meerdere gesprekken simultaan voert, welke over meerdere ip adressen gaat, dan gaat het mis! Maar met een trunk kan je zo wel meerdere gesprekken simultaan voeren, zonder dat het je freedays kost. Mits je uiteraard binnen de 300 min. per week blijft ;)

Ik kan het uit eigen ervaring vertellen, omdat ik zo thuis al meerdere accounts heb met meerdere telefoons waarmee er regelmatig simultaan mee gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het wordt steeds duidelijker, thx weer :)

Simultaan (2x) uitbellen op 1 account op 2 IPs, kan niet dus...

Blijft er toch meteen weer een vraag hangen uiteraard (het zal eens niet :))

Niet dat het noodzakelijk is, maar wellicht interessant...
Simultaan (2x) uitbellen op 1 account op 1 IP, kan dat wel dan?
Die optie lees ik nog niet terug. Indien dat wel kan, dan zal de meter toch 2x zo snel lopen lijkt me?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heheheh wat een vragen :)

"Simultaan (2x) uitbellen op 1 account op 1 IP, kan dat wel dan?"
Jep... helemaal.. Dat doen wij al jaren thuis zo !

".....dan zal de meter toch 2x zo snel lopen lijkt me?"
Klopt, betamax kijkt idd naar het totaal aantal belminuten ;) Dus als ik met het eerste geprek 10 min bel, en mijn vrouw met haar telefoon 20 min. belt, dan is het in totaal 30 min. Dat is ook altijd terug te zien in je account met je freedays.

Nu zijn denk ik wel al je vragen beantwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Anoniem: 167472 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:26:
*knip*
Nu zijn denk ik wel al je vragen beantwoord?
Dat weet je bij mij nooit :)

Volgens mij heb ik zo een goed beeld van de werking bij de betamax resellers idd.

Mijn asterisk server doet het inmiddels perfect.
Ik ben eigenlijk wel blij dat ik daar min of meer toe gedwongen werd.
Leuk om eens in te duiken, ook al duik ik niet zo diep...

ToDo lijstje:
- nummer porteren naar cheapconnect.
- asterisk verder configureren (voicemail mailen, IVR checken etc.)
- firewall syno in orde maken zodat het veilig genoeg is om nummers voor de familie te serveren
- voor mijn zwager de boel regelen
- voor mijn broertje de boel regelen
- voor mijn ouders de boel regelen
- voor mijn schoonouders de boel regelen

Het zal bij mij dan een prive nummer en een zakelijk nummer zijn bij cheapconnect en die gaan uit op 1 account dan. Mijn zwager en broertje bellen zeeeeer weinig. Die kunnen wel samendoen.
Mijn ouders en schoonouders nemen maar een eigen freedays abonnement.

Prima indeling als ik er zo over nadenk.

Om een kort verhaal lang te maken....
Er komt vast nog een vraag ergens om de hoek kijken ben ik bang. :P

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Even een nieuwe post voor een nieuwe vraag :)

Ik heb een freevoipdeal account.
Daar 3 nummers geverifieerd. privé, zakelijk en mobiel.

Het inkomend verkeer werkt prima, uitgaand op zich ook, alleen wil ik verschillende uitgaande nummers meesturen, dus...

Als ik privé uitbel, mijn privenummer meesturen, bel ik zakelijk uit, dan mijn zakelijk nummer et cetera...

Ik krijg dat niet voor elkaar. Hij pakt, zo lijkt het, altijd de instelling die bij FVD staat ingesteld.
Kan het niet, wat ik wil, of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 08-03-2013 14:10 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas kan dat niet Albino...

Met 1 freevoipaccount kan je inderdaad meerdere nummers verifiëren, echter je kan er maar 1 gebruiken als je gaat bellen. Mocht je toch met je volgende telefoontje zakelijk willen bellen, dan zal via de site bij FVD moeten inloggen en je andere nummer moeten aanvinken..

Echt handig is het dan niet. Ik zou (lijkt me zelfs handiger, aangezien je prive en zakelijk belt) 2 accounts nemen. 1 voor prive en 1tje voor zakelijk. Met je telefoon kan je (zeker met aterisk) een vooraf gekozen nummer intoetsen en daarna het nummer in kwestie zelf. Zo wordt je nummer wel juist meegestuurd. Een voordeel is ook nog dat je precies weet wat je zakelijk en prive verbruikt ;)

Met het vooraf een gekozen nummer intoetsen vóór het werkelijke nummer dat je wilt bellen, kan je zo je telefoontje via het juiste account laten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Jammer, dat zou het afmaken voor mij.
Ik bel niet erg veel, dus het zou een mooie optie zijn geweest.

Ik kan wel er voor kiezen om geen nummers mee te sturen.
Dat werkt prima.

Dat, of even een extra accountje aanmaken.

De door jou genoemde optie is niet nodig, ik voip met mijn mobieltje als ik thuis ben. :)

Bedankt weer man, ik zou nergens zijn (of er veel langer over doen iig) zonder je hulp!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Even een nieuwe post weer, anders valt het niet op....

Weet iemand of je bij een betamax reseller/clone mbv een prefix je caller id kunt blokkeren?
In mijn geval dus bij freevoipdeal.

Ik wil af en toe niet mijn nummer meesturen als ik bel en dan is het lastig om eerst in te loggen, de radiobutton op No Caller ID te zetten, bellen en dan weer terugzetten.

Ik heb gezocht, maar niets kunnen vinden.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet er geen, maar je zou wel twee accountjes kunnen maken. Een met uitgaand nummer en een zonder. In de begintijd kon je in de instellingen een geverifieerd nummer instellen, maar tegenwoordig kan het alleen via de website of software. Ik denk om het meer foolproof te maken zodat het ook werkt bij mensen met verkeerde instellingen maar het maakt het minder flexibel.

[ Voor 57% gewijzigd door Marzman op 13-03-2013 09:28 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:34
Volgens mij moet je niet alleen je nummer verifiëren op de website maar ook je nummer meesturen op je telefoon of in je ata. Je zou in je telefoon een tweede (identieke) account aan kunnen maken voor freevoipdeal maar dan zonder het meesturen van je nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Marzman schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 07:43:
[...]
Als je ata maar 1 sipaccount ondersteund kun je 1 sipaccount instellen. Als je er dan toch meerdere wilt gebruiken kun je bijvoorbeeld pbxes gebruiken en dat account instellen in je ata. Freedays werken dan alleen niet goed omdat je het pbxes-ip met veel anderen deelt en dus altijd over de limiet zit.

Ik bebruik zelf ook pbxes. Voor 28 cent kan ik een uur bellen naar een vaste lijn wat ik goedkoop zat vindt (met voipbuster en freedays is via pbxes het al snel 2 ct per minuut en kost dat gesprek meestal 1,20 euro).
Ik heb het probleem met pbxes (dat je geen freedays hebt) als volgt opgelost (kan ook maar 1 sip-account instellen):
  • pbxes account aanmaken
  • budgetphone registreren in pbxes als sip-trunk (register)
  • inbound routing instellen: alles doorsturen naar SIP URI: [gebruikersnaam]@sip.rynga.com
  • rynga account registreren in ATA
Direkt forwarden vanaf budgetphone lukt niet, maar via pbxes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wortelstok schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:35:
[...]

Ik heb het probleem met pbxes (dat je geen freedays hebt) als volgt opgelost (kan ook maar 1 sip-account instellen):
  • pbxes account aanmaken
  • budgetphone registreren in pbxes als sip-trunk (register)
  • inbound routing instellen: alles doorsturen naar SIP URI: [gebruikersnaam]@sip.rynga.com
  • rynga account registreren in ATA
Direkt forwarden vanaf budgetphone lukt niet, maar via pbxes wel.
Goed om te weten, dan zou ik voipbuster (daar heb ik een telefoonnummer) ooit nog naar iets kunnen forwarden met Freedays. Momenteel is het geen oplossing omdat ik uitgaand juist PBXes nodig had als de Freedays dan hadden gewerkt :) Maar 20/30 cent voor een uur bellen via Rebvoice vind ik ook wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 13-03-2013 10:40 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

AtRi schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:29:
Volgens mij moet je niet alleen je nummer verifiëren op de website maar ook je nummer meesturen op je telefoon of in je ata. Je zou in je telefoon een tweede (identieke) account aan kunnen maken voor freevoipdeal maar dan zonder het meesturen van je nummer.
Dat kan ik wel even proberen idd, thx!

edit: Jammer, dit lijkt niet te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 13-03-2013 12:23 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdemooij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-04 21:10
Ik heb een oplossing voor het bellen via PBXes en toch maximaal gebruik maken van de freedays.
Daarbij treedt normaal gesproken een FUP-melding op omdat het ip-adres van PBXes wordt gebruikt.

De korte uitleg is als volgt.
Je kunt in het dialplan van de ATA van Linksys/Sipura/Cisco (b.v. PAP2T) verwijzen naar een andere provider dan waarmee je bent aangemeld.
Voorwaarde is wel dat de subscriber information (User ID en Password) overeenkomt met de aanmeldinggegevens van de andere provider.

Dan nu even de langere uitleg aan de hand van een voorbeeld.
Het lijkt wat ingewikkeld, maar als je het een paar keer rustig leest is het toch vrij eenvoudig.
De meesten van ons willen in het algemeen op de volgende manier bellen en gebeld worden.
Provider voor binnenkomende lijn zoals BudgetPhone of CheapConnect.
Provider voor uitgaande lijn naar vaste nummers zoals VoipBuster met freedays.
Provider voor uitgaande lijn naar mobiele nummers zoals RebVoice.

Maak een account pietjepuk-701 bij VoipBuster met een gebruikersnaam die je bij PBXes gaat gebruiken als extensie.
Maak een account pietjepuk bij PBXes en een extension number 701.
Zorg er voor dat het password van het extension number hetzelfde is als van account pietjepuk-701 bij VoipBuster.
Daarbij mag het wachtwoord van extension number 701 afwijken van account pietjepuk.
Maak trunks aan bij PBXes voor BudgetPhone en Rebvoice.

Zorg er voor dat je ATA aanmeldt bij PBXes met Proxy pbxes.org, User-ID pietjepuk-701 en het bijbehorende password.
In het dialplan verwijs je voor vaste nummers in Nederland naar provider VoipBuster door 0[1234578]xxxxxxxx<:@sip.voipbuster.com> toe te voegen.

Het volgende gebeurt als je gaat bellen.
Als je een mobiel nummer belt wordt via het dialplan doorverwezen naar PBXes.
Als je een vast nummer belt wordt via het dialplan rechtstreeks doorverwezen naar VoipBuster waarbij User ID en Password van PBXes worden meegestuurd als gebruikersnaam resp. wachtwoord voor VoipBuster.

In principe kun je in het dialplan verwijzen naar een onbeperkt aantal andere providers.
Aangezien we meestal gebruik maken van providers die behoren tot Betamax/Dellmont is het in de praktijk niet mogelijk te verwijzen naar meer dan één provider.
Een gebruikersnaam bij een provider van Betamax/Dellmont is namelijk niet meer te gebruiken als gebruikersnaam bij een andere provider.
Maar het verwijzen naar de provider voor de freedays is meestal voldoende, omdat de provider voor mobiele nummers gewoon via PBXes kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:29
albino71 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:50:
Even een nieuwe post weer, anders valt het niet op....

Weet iemand of je bij een betamax reseller/clone mbv een prefix je caller id kunt blokkeren?
In mijn geval dus bij freevoipdeal.

Ik wil af en toe niet mijn nummer meesturen als ik bel en dan is het lastig om eerst in te loggen, de radiobutton op No Caller ID te zetten, bellen en dan weer terugzetten.

Ik heb gezocht, maar niets kunnen vinden.
Ik gebruik o.a. Rebvoice en daar stuur ik als CID het volgende:
"anonymous" <0031xxxxxxxxx>
Je stuurt dus anoniem altijd je eigen nummer mee, schijnt verplicht te zijn.

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:18
Ik zit ook te twijfelen of ik zal overstappen naar CheapConnect. Maar dan wil ik wel weten wie daar achter zit, en wat voor support ik kan verwachten. De cheapconnect.net site staat op naam van Vaxon Networks = vaxon.nl.

<knip>

In het telefoongesprek werd aangegeven dat om de kosten laag te houden er geen telefoonnummer op de CheapConnect site staat. Alle support wordt geleverd via E-mail en het forum. Daar is het nog niet erg druk. Al met al komt het op mij over als een jong bedrijf dat wel kwaliteit wil leveren maar zich nog moet bewijzen.

Wat informatie en contactinfo van (andere) geassocieerde bedrijfjes weggehaald. Als je een bedrijf niet vertrouwd, dan ben je vrij om elders te shoppen. Om dan hier maar de hele concernrelaties en linkedin profielen neer te mikken gaat wat ver.

[ Voor 56% gewijzigd door DJSmiley op 01-04-2013 11:56 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je op het adres zoekt kom je uit op Maxitel Telecom, maar dat wil niet zeggen dat die bedrijven hetzelfde zijn. Ik heb zelf ook gewerkt onder een holding waarin verschillende bedrijven onder verschillende B.V. in hetzelfde pand zaten en die hadden toch ook echt eigen personeel en huur van bedrijfsruimte en zelfs onderlinge support werd ook gewoon onderling doorgefactureerd.

Maar ook als het wel hetzelfde bedrijf is, maar een ander "label" zal het niet de bedoeling zijn naar Maxitel te bellen voor support anders hadden ze dat nummer wel gecommuniceerd op de internetpagina van Cheapconnect. De naam zegt het al, het is goedkoop, service of ondersteuning zal dus wat lager liggen als bij Maxitel (als die een soortgelijk product hebben)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Je hoeft inderdaad niet echt service te verwachten.

Mijn ervaringen:
  1. Er wordt niet, of nauwelijks gereageerd op email en als er gereageerd wordt is het onvolledig. Dit zou deels met puntje 2 te maken kunnen hebben, ook al is email best betrouwbaar inmiddels.
  2. Email verdwijnt of komt niet aan, waardoor, in mijn geval, een portering veel te laat plaatsvind en ik een week zonder telefoon zit.
  3. Er wordt goed en snel gereageerd op het forum. Maar.... Meerdere posts op het forum aangaande het email issue werden verwijderd. Vreemde zaak.
  4. Een toezegging: "Ik doe mijn best", hoor je niets meer van.
Kortom, het moet werken, er mag niets misgaan, want dan ben je de sjaak.

Eigenlijk verwacht ik ook niet echt een hoge servicegraad, maar wel als iets fout gaat door cheapconnect of hun email. Dan doe je maar even iets extra om het op te lossen in ieders belang.
Je proces als prijsvechter loopt blijkbaar niet. Los dat eerst op.
Nu nemen ze het risico dat op sites als Tweakers, zoals nu, een ervaring losgelaten wordt, met wellicht als gevolg dat sommige mensen geen gebruik maken van de dienst.

Anyhoo, hopen dat de voip dienst zelf betrouwbaar is..

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 22-03-2013 08:54 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-10-2024

cheapconnect

Bedrijfsaccount Cheapconnect
Goedemiddag,

Er is een probleem geweest met ons ticket systeem waardoor een aantal inkomende e-mail niet zijn aangekomen. Heel technisch; wij werken met ons .net domein en er werden mails naar ons .nl domein verstuurd, deze kwamen niet aan. Inmiddels is dit opgelost en onze excuses voor het eventuele ongemak.

Betreft jouw case, ik weet niet wat daar inhoudelijk fout is gegaan. Maar we doen uiteraard altijd ons best een probleem zo snel mogelijk op te lossen. Onze reponsetijd is doorgaans binnen het uur op een e-mail. Is jouw probleem inmiddels opgelost? Anders is het wellicht verstandig even je ticket nummer naar mij de PM-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

cheapconnect schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:51:
Goedemiddag,

Er is een probleem geweest met ons ticket systeem waardoor een aantal inkomende e-mail niet zijn aangekomen. Heel technisch; wij werken met ons .net domein en er werden mails naar ons .nl domein verstuurd, deze kwamen niet aan. Inmiddels is dit opgelost en onze excuses voor het eventuele ongemak.

Betreft jouw case, ik weet niet wat daar inhoudelijk fout is gegaan. Maar we doen uiteraard altijd ons best een probleem zo snel mogelijk op te lossen. Onze reponsetijd is doorgaans binnen het uur op een e-mail. Is jouw probleem inmiddels opgelost? Anders is het wellicht verstandig even je ticket nummer naar mij de PM-en.
Dat geloof ik wel hoor, daar gaat het niet om.
Blijft staan dat er topics mbt tot dit probleem gewoon van het forum verwijderd zijn. beetje vreemd.

Mijn probleem is een portering die pas op 29 maart gaat plaatshebben, omdat de eerste mail dus niet is aangekomen. Doordat ik het zelf een beetje lang vond duren heb ik een topic aangemaakt op het forum.
Daar werd op gereageerd en daardoor is waarschijnlijk jullie technische probleem (mede) door aan het licht gekomen.

Echter nu is mijn portering nu dus 4 dagen te laat. De 25e stopt mijn voip abo bij mijn huidige provider. De 29e is pas de porteerdatum. Dit weet Bernard; ik heb een mailwisseling met hem gehad hierover.
Hij zou zijn best doen, maar daarna heb ik niets meer vernomen.

Ik zet deze gang van zaken hier even bewust neer, want er is meer dan een technisch probleem. Wellicht kun je meer inhoudelijk hierop nog kunt reageren in dit topic

Voor alle volledigheid stuur ik je het e.e.a. nog even via PM.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ik heb ook al 3 nummerporteringen aangevraagd bij CheapConnect en vind ze echt snel. kreeg zelfs mailtjes in het weekend, weet niet of het geuatomatiseerd is, maar binnen een paar daagjes had ik bericht over mijn porteringen en de geplande dag+tijd. tevens netjes mailtjes ontvangen met betrekking tot de status in de tussentijd.
ik heb het idee dat het qua (snelheid van de )klantenservice wel goed zit, nu hopen dat de kwaliteit van de servers ook evengoed is.
Mijn buurman heeft iig goede ervaringen ermee. Ik zal mijn ervaringen, na de portering, delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

SolarOrbiter schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:25:
ik heb ook al 3 nummerporteringen aangevraagd bij CheapConnect en vind ze echt snel. kreeg zelfs mailtjes in het weekend, weet niet of het geuatomatiseerd is, maar binnen een paar daagjes had ik bericht over mijn porteringen en de geplande dag+tijd. tevens netjes mailtjes ontvangen met betrekking tot de status in de tussentijd.
ik heb het idee dat het qua (snelheid van de )klantenservice wel goed zit, nu hopen dat de kwaliteit van de servers ook evengoed is.
Mijn buurman heeft iig goede ervaringen ermee. Ik zal mijn ervaringen, na de portering, delen
Goed om te lezen. Hopen dat mijn boel vlot getrokken wordt. Die ervaring zal ik dan ook hier achterlaten uiteraard.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

albino71 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:59:
[...]

Dat geloof ik wel hoor, daar gaat het niet om.
Blijft staan dat er topics mbt tot dit probleem gewoon van het forum verwijderd zijn. beetje vreemd.

Mijn probleem is een portering die pas op 29 maart gaat plaatshebben, omdat de eerste mail dus niet is aangekomen. Doordat ik het zelf een beetje lang vond duren heb ik een topic aangemaakt op het forum.
Daar werd op gereageerd en daardoor is waarschijnlijk jullie technische probleem (mede) door aan het licht gekomen.

Echter nu is mijn portering nu dus 4 dagen te laat. De 25e stopt mijn voip abo bij mijn huidige provider. De 29e is pas de porteerdatum. Dit weet Bernard; ik heb een mailwisseling met hem gehad hierover.
Hij zou zijn best doen, maar daarna heb ik niets meer vernomen.

Ik zet deze gang van zaken hier even bewust neer, want er is meer dan een technisch probleem. Wellicht kun je meer inhoudelijk hierop nog kunt reageren in dit topic

Voor alle volledigheid stuur ik je het e.e.a. nog even via PM.
Ik kan me dit verhaal inderdaad herinneren, ik vind het vervelend dat dit een slechte ervaring heeft nagelaten. De mail is door ons inderdaad pas te laat ontvangen (door het .nl verhaal), en daardoor het porteringsproces later gestart dan jijzelf had geplanned.

Dit is en blijft vervelend, maar het porteringsproces is vastgesteld bij Wet en wij mogen hier niet van afwijken, maar dit kunnen we ook niet. Hoe graag ik ook wil, ik krijg het nummer niet eerder actief dan in de portering aangegeven is.

Daarnaast is je oude provider wel in overtreding, want deze moet (ondanks eventuele opzegging) in geval van portering het nummer actief houden tot wij deze onder beheer hebben. Deze had het nummer nooit offline mogen halen... Maar dat maakt het verhaal onze kant niet anders...

Excuses hiervoor, dit verhaal had zeker anders afgelopen als wij geen 'technische' storing aan onze e-mail hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Ik merk al wel een significant verschil met de sip proxy van Cheapconnect. Deze staat geografisch in groot brittannië waardoor de latency toeneemt. Waarschijnlijk geen issue omdat alleen de signalering hier over heen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:47
cheapconnect schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:26:
Dit is en blijft vervelend, maar het porteringsproces is vastgesteld bij Wet en wij mogen hier niet van afwijken, maar dit kunnen we ook niet. Hoe graag ik ook wil, ik krijg het nummer niet eerder actief dan in de portering aangegeven is.

Daarnaast is je oude provider wel in overtreding, want deze moet (ondanks eventuele opzegging) in geval van portering het nummer actief houden tot wij deze onder beheer hebben. Deze had het nummer nooit offline mogen halen... Maar dat maakt het verhaal onze kant niet anders...

Excuses hiervoor, dit verhaal had zeker anders afgelopen als wij geen 'technische' storing aan onze e-mail hadden.
Mjah, 1e paragraaf ben ik het mee eens, 2e echter niet. Een oude aanbieder hoeft het nummer helemaal niet 'actief' te houden, die hoeft deze alleen maar af te geven.
Dat hangt overigen van je definitie van actief af, in geval van in bedrijf en volledig werkend hoeft dit niet, in geval van nummer afgeven voor portering en eigen routering bij te werken naar nieuwe aanbieder wel.
Stelregel bij porteringen(mobiel en vast): nummerbehoud bij nieuwe aanbieder aanvragen en zodra dit geregeld is afhankelijk van type lijn zelf opzeggen. Bij ISDN alle nummers overhevelen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-05 10:16
Ik zat al jaren bij budgetphone, maar vanwege de prijsverhoging en toch wel interessante communicatie erom heen naar alternatieven gezocht. Dankzij dit forum nu dus ook geporteerd naar Cheapconnect.

De portering is nu nog in volle gang dus fingers crossed dat alles goed gaat. Op zich wel jammer dat uibellen nog steeds duur is via Nederlandse aanbieders - hiervoor moet je toch bij de Betamax oplossingen blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
marigo schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:51:
Ik merk al wel een significant verschil met de sip proxy van Cheapconnect. Deze staat geografisch in groot brittannië waardoor de latency toeneemt. Waarschijnlijk geen issue omdat alleen de signalering hier over heen loopt.
Interessant, dat had ik nog niet gezien, de sip server staat idd in de UK (Leeds). Wat voor significante verschillen merk je dan? De latency is 28ms versus 16ms voor budgetphone. Belangrijker is de variatie in latency (de jitter), en die is voorzover ik kan zien redelijk laag - dus stabiele ping. Al kan dit ieder moment van de dag veranderen. Ik neem trouwens aan dat de voice call zelf ook via Engeland gaat en niet alleen de signaling. Uitgezonderd als je met een andere cheapconnect klant belt.

Voipbuster gaat trouwens over Frankfurt, en ik merk wel iets verschil met Budgetphone. Weet niet of dat aan de hogere latency ligt of aan de kwaliteit van Voipbuster. Voor mijn werk heb ik netwerken met hogere latency ontwikkeld met perfecte kwaliteit - zolang je maar onder de 50ms-100ms blijft. Boven de 300ms wordt het echt te slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342849

Dit topic gaat over ervaringen en vragen over Voipbuster. Voor de verkoop van je overtollige hardware (ook al kan t voor Voipbuster gebruikt worden) is dit niet de plek, daar is Vraag & Aanbod voor

[ Voor 65% gewijzigd door DJSmiley op 24-03-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
wildcheese schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:45:
[...]

Interessant, dat had ik nog niet gezien, de sip server staat idd in de UK (Leeds). Wat voor significante verschillen merk je dan? De latency is 28ms versus 16ms voor budgetphone. Belangrijker is de variatie in latency (de jitter), en die is voorzover ik kan zien redelijk laag - dus stabiele ping. Al kan dit ieder moment van de dag veranderen.
Ik draai Asterisk op mijn nas en wanneer ik registreerde naar Cheapconnect zag ik dit "significante" verschil mbt de hogere latency. Budgetpone staat altijd strak op 3 a 4ms en nu was dat ineens 33ms. Geen zorgen natuurlijk, maar het viel meteen op. De constructie is nu Cheapconnect om op gebeld te worden en Voipbuster om uit te bellen.

Donderdag as word ik geporteerd naar Cheapconnect en kan ik wat meer vertellen over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

marigo schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:32:
[...]

Ik draai Asterisk op mijn nas en wanneer ik registreerde naar Cheapconnect zag ik dit "significante" verschil mbt de hogere latency. Budgetpone staat altijd straks op 3 a 4ms en nu was dat ineens 33ms. Geen zorgen natuurlijk, maar het viel meteen op. De constructie is nu Cheapconnect om op gebeld te worden en Voipbuster om uit te bellen.

Donderdag as word ik geporteerd naar Cheapconnect en kan ik wat meer vertellen over de kwaliteit.
dit is 1 van onze twee SIP lokaties (redundantie). Dit is puur voor de signaling en media (audio) gaat in het geval van Nederland via Nederlandse switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
cheapconnect schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:24:
[...]
dit is 1 van onze twee SIP lokaties (redundantie). Dit is puur voor de signaling en media (audio) gaat in het geval van Nederland via Nederlandse switches.
Kijk, goede info! Dat had ik niet verwacht van een budgetprovider. Waar staat dan die tweede switch?

Ik ga ook donderdag over, ben benieuwd. Ikzelf gebruik de zyxel modem, dus heb nul rapportage, maar een asteriks kan volgens mij de MOS score laten zien. Dat zou wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Oh no! Kreeg een mailtje van Budgetphone dat het nummer voor €10 per jaar komt te vervallen. Alle mensen die daar een nummer-only afnemen hebben de keuze: Neem een ander abbo voor ~€5 per maand, of je kan tot het einde van de maand je nummer porteren naar een andere aanbieder.

Kent iemand andere aanbieders waar ik mijn nummer-only kan 'hosten' voor weinig geld?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:47
^^^^^^^^ kijk eens boven je? ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
inmiddels alle telefoon nummers overgezet naar Cheapconnect. Ik ben zeer tevreden met de overdracht, omdat ik steeds een status update heb ontvangen mbt de portering. En de mogelijkheden die je hebt in de aanpassing van je account op hun site is iets ruimer (vb: aanpassen van je SIP-wachtwoord) dan bij budgetphone (veel mogelijkheden waren niet toegankelijk voor prepaid klanten).
1 ding wat me ook opviel is dat je je telefoon nummer ook als fax kunt gebruiken, nou weet ik niet of dat al mogelijk was bij Budgetphone (voor prepaid, inmiddels uno), maar wel handig dat het kan.
Betreft kwaliteit: sinds een aantal dagen in gebruik en geen issues gehad, maar is wel uiteraard te vroeg om daar meteen 5-sterren aan te hangen, na een aantal weken/maanden zal ik een update geven.

tot nu toe een tevreden klant en in mijn ogen een goede (opkomende) concurrent van budgetphone. Altijd goed om meerdere spelers te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door SolarOrbiter op 02-04-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Sando schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:54:
Oh no! Kreeg een mailtje van Budgetphone dat het nummer voor €10 per jaar komt te vervallen. Alle mensen die daar een nummer-only afnemen hebben de keuze: Neem een ander abbo voor ~€5 per maand, of je kan tot het einde van de maand je nummer porteren naar een andere aanbieder.
Ik heb dat mailtje nog niet gehad, krijg je dat zodra het tijd is te verlengen oid?

Even uitvogelen hoe ik m'n ATA instel dat uitgaand nog steeds via VoIPBuster moet verlopen.

Kan je bij CheapConnect uitgaande gesprekken blokkeren? m.a.w. het inbegrepen VoIP account disabelen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 02-04-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Loekie schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:56:
^^^^^^^^ kijk eens boven je? ;)
7(8)7 Thanks. Porteringsrequest gedaan.

Reacties gingen allemaal vrij rap. Ik stuurde het verkeerde eigendomsbewijs naar CheapConnect en dat lieten ze meteen weten.

Nu het juiste document opgestuurd en daar heb ik nog geen reactie op. Ik hoop dat dit betekent dat het in de processing queue zit. :)
Anoniem: 63975 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:45:
[...]
Ik heb dat mailtje nog niet gehad, krijg je dat zodra het tijd is te verlengen oid?
Ik vermoed het, maar pin me er niet op vast. Mijn account is nu ~13 maanden oud, ik kreeg 1 maand geleden geen nieuwe factuur, en gister dat mailtje.
Kan je bij CheapConnect uitgaande gesprekken blokkeren? m.a.w. het inbegrepen VoIP account disabelen?
Ik weet verder (nog) niks van CheapConnect, het porteren is (hopelijk) net in gang gezet en kan tot 10 dagen duren. Maar het lijkt me dat je zonder 'beltegoed' geen uitgaande gesprekken kunt voeren en daar gewoon je oude account bij 12voip oid voor kunt gebruiken. Dat is mijn plan iig.

[ Voor 46% gewijzigd door Sando op 02-04-2013 16:40 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

elsinga

=8-)

Welk eigendomsbewijs moet je naar Cheapconnect sturen (zit nu ook bij Budgetphone namelijk)?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Anoniem: 63975 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:45:
[...]

Even uitvogelen hoe ik m'n ATA instel dat uitgaand nog steeds via VoIPBuster moet verlopen.

Wat voor ATA heb je?

Je moet dat in je ATA regelen verwacht ik. Bij CheapConnect kan dat niet voor zover ik weet.
elsinga schreef op woensdag 03 april 2013 @ 07:53:
Welk eigendomsbewijs moet je naar Cheapconnect sturen (zit nu ook bij Budgetphone namelijk)?
Een factuur o.i.d. waar je naam en het nummer op staan is voldoende volgens mij.

[ Voor 48% gewijzigd door albino71 op 03-04-2013 09:22 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

albino71 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:21:
Wat voor ATA heb je?

Je moet dat in je ATA regelen verwacht ik. Bij CheapConnect kan dat niet voor zover ik weet.
Een Atcom AG-188.

ff de handleiding erbij gepakt.
Destination (optional): call destination, can be IP or domain.
Default is 0.0.0.0, in this case the call will be routed to the Public SIP server.
If you set the destination to 255.255.255.255, then the call will be routed to the Private SIP server.
Also you can key other address here to make direct IP calls
VoIPBuster is de Public SIP server.
CheapConnect zou dan de Private SIP server worden.

Het volgende uit laten staan.
Auto Detect server: co-work with Server Auto Swap and Detect Interval Time.
Enable this option, AG-188 will periodically detect whether the public SIP server is available, if the server is unavailable, the AG-188 will switch to the back-up SIP sever, and continue detecting the public sip server.
AG-188 will switch back to the primary SIP server if the server is available again.
Nu nog ff uitvogelen hoe ik een dial rule aanmaak om alle telefoontjes te forceren naar de Public SIP server.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 03-04-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Laatst online: 11:34

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

SolarOrbiter schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:56:...
tot nu toe een tevreden klant en in mijn ogen een goede (opkomende) concurrent van budgetphone. Altijd goed om meerdere spelers te hebben.
Kijk dat is precies wat ik ook dacht!

Ben al heel wat jaren een tevreden klant van Budgetphone en ik beheer (en betaal) een handjevol accounts voor kennissen, maar hun (procentueel) enorme prijswijziging en plotselinge beperkingen (prepaid) verpakt als "handig voor u" bevallen me helemaal niet. Ook de administratie is me te rommelig en dat vind ik niet snel, als chaoot zijnde ;)

Denk dat Budgetphone niet zo op "ons soort" prepaidklantjes zit te wachten, maar als er massaal wordt overgestapt wordt het toch anders wellicht... Mogelijk dat iemand bij BP een verkeerde inschatting heeft gemaakt en daar nu de gevolgen van merkt.

Ik ga eens kijken wanneer ik de portering kan starten 8)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17

mno

Sando schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:54:
In de e-mail die ik op 20 maart van Budgetphone kreeg stond dat als ik niet zou reageren mijn prepaid nummer omgezet zou worden naar een Uno abonnement van €1,25 per maand. €15 per jaar dus. Stond er bij jou echt dat je een duurder abo moest gaan afnemen?

Ik ben trouwens toch gewoon overgestapt naar prepaid-Voip van CheapConnect, zonder vage maandelijkse constructie.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

elsinga

=8-)

Ik heb in oktober of zo mijn prepaid aansluiting bij BP gewoon nog kunnen verlengen met een jaar. Ben dus heel benieuwd wat er gaat gebeuren als we tegen de volgende verlening aanzitten. Als het meer gaat kosten dan 10 euro per jaar ben ik weg in elk geval.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Zie voor Budgetphone ook dit topic: Windstorm in "Het Budget Phone ervaringen topic"
Iedereen gaat over naar Budgetphone uno á €1,25 per maand (verrekend met het beltegoed), als je pech hebt proberen je ze zelfs op een zakelijk account te zetten a €4,50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

mno schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:23:
[...]

In de e-mail die ik op 20 maart van Budgetphone kreeg stond dat als ik niet zou reageren mijn prepaid nummer omgezet zou worden naar een Uno abonnement van €1,25 per maand. €15 per jaar dus. Stond er bij jou echt dat je een duurder abo moest gaan afnemen?
Er stond letterlijk:
quote: Budgetphone
We bieden dit jaarabonnement inmiddels niet langer aan. Het is daarom helaas niet mogelijk het oude abonnement te verlengen. We bieden geen prepaid abonnementen aan voor zakelijke klanten.

[...]

Als u niets doet, wordt uw abonnement per 1.05.2013 overgezet op budgetphone basic business voor € 4,50 per maand.
edit:
Opeens vraag ik me af of dat alleen maar komt vanwege "zakelijke klant". Ik bel net zo goed zakelijk met mijn privé mobiele telefoon en zij sturen me ook nooit een brief "ow u bent een zakelijke klant, we bieden geen abonnementen onder de 50 euro aan voor zakelijke klanten."

Dat is toch bullshit? Moet je dan gewoon overal zeggen dat je particulier bent, omdat je anders nèt even wat meer genaaid wordt?

Ik ben freelancer. Zakelijk en privé gaan altijd door elkaar heen. Maar dan nog, ik vind niet dat je een goedkope dienst moet verbergen voor een 'zakelijke' klant als die er net zo weinig gebruik van maakt.

[ Voor 30% gewijzigd door Sando op 06-04-2013 18:26 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze denken dus dat je een zakelijke klant bent.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Klopt, viel me net op. Waarschijnlijk heb ik dat eens gezegd in een automatisme bij adresgegevens ofzo. Zie ook mijn edit.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Sando schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:21:
*knip*
omdat je anders nèt even wat meer genaaid wordt?
<sarcasme>
Een prijs van 300% t.o.v. particulier is toch niet "genaaid worden".
</sarcasme>

Ik let er zeker wel op en dus ben ik hier en daar niet als zakelijke klant geregistreerd.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Windstorm schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:21:
Zie voor Budgetphone ook dit topic: Windstorm in "Het Budget Phone ervaringen topic"
Iedereen gaat over naar Budgetphone uno á €1,25 per maand (verrekend met het beltegoed), als je pech hebt proberen je ze zelfs op een zakelijk account te zetten a €4,50 per maand.
Wat een schurken! Ze hebben mijn moeders prepaid nr helemaal afgesloten. Op 20 maart hebben ze de email verstuurd die ze gisteren las (was op vakantie). Daarin stond dat ze tot de 1e van de volgende maand (10 dagen later dus) had om voor nummerportering te kiezen, daarna heb je pech en heb je Uno. wtf?? Alsnog gewoon Cheapconnect aangevraagd met nummerbehoud. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

albino71 schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:33:
[...]

Ik let er zeker wel op en dus ben ik hier en daar niet als zakelijke klant geregistreerd.
Ik ZZP nog niet zo lang dus blijkbaar is dit een leermomentje voor mij. :P Maar inderdaad, een zakelijke bankrekening is ook duurder, ookal verdien je gewoon als een particulier.

Heeft het ook wel eens voordelen? Of kan je beter gewoon altijd doen alsof je neus bloedt?

Ik dacht (stom) altijd dat zakelijke klanten serieuzer worden genomen (want potentieel grotere afnemer in de toekomst) en dat ze bijvoorbeeld 30 dagen tijd om te handelen hebben ipv 15, of dat een pakketje sneller verzonden wordt. Ik noem maar een dwarsstraat. Nee, ik dacht niet dat het juist andersom werkt: Oh je bent zakelijk dan kunnen we ons asocialer opstellen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 ... 43 ... 57 Laatste