Beste mede tweakers,
Ik heb wat adviezen nodig (of bevestiging).
Het gaat hierom: Ik wil graag een netwerkverbinding realiseren tussen mijn ouders' huis en het onze.
We wonen in de dezelfde straat, zo'n 70m (max.) uit elkaar en hebben vrij zicht ptp dus.

Ik wil m.b.v. een zelfbouw 5ghz richt antenne de draadloze verbinding maken. Ik ga uiteraard geen schotel gebruiken, maar de cilinders op elkaar uitrichten. De gebruikte cilinder (aromat
) wil ik aan de buitenkant netjes zwart spuiten en daarna met een plastic spray beschermen. Ook de binnenkant als dat geen problemen geeft.
Ze zitten trouwens op de muur, hoog, bijna tegen de dakgoot, dus beschermd van neerslag en zon.
Zou dat afdoende bescherming geven voor langere tijd?
Oh ja....en kan ik er zonder problemen een kunststof deksel op doen, of heeft dat invloed op het signaal?

Situatie thuis:

Situatie ouders:

Ik heb dus 2X een Linksys WRT320N mbv DD-WRT firmware veranderd naar een E2000.
Die van mij zend, die bij mijn ouders is als client bridge ingesteld.
De verbinding tussen de beide Linksys' lukt hier binnenshuis m.b.v. de standaard ingebouwede antenne's.
Dat moet dus per Linksys één externe Aromat cantenna worden....
Ik wil ze beide aanpassen zodat er twee externe antenne's aan de achterzijde kunnen worden aangesloten.
Of RP-SMA kabels naar de Aromat busjes
http://www.ebay.com/itm/7...o-soldering-/110763065977
De beren op de weg:
- Is bij deze single band Linksys één van de antenne's voor de 5GHz band? Of worden RX1 en RX3 gebruikt?
- Kan ik vanaf de laptop bij mijn ouders, de NAS van mijn ouders benaderen? Of sterker, mijn NAS?
- Is de 100Mbit switch genoeg om twee Amino's te voorzien van IPTV? <--- niet echt een netwerk vraag misschien, maar ik stel 'm toch
Jazeker...dat gaat prima. Met 3 streams getest...
Zo, dat was het....bedankt voor de input alvast!
Oh ja....ik zal proberen het e.e.a. hier met fotootjes bij te houden. Is misschien wel leuk.
Btw, mijn vrouw noemt me nerd....is dat zo gezien het verhaal hierboven?
edit 1: IPTV getest en hierboven verwerkt.
Ik heb wat adviezen nodig (of bevestiging).
Het gaat hierom: Ik wil graag een netwerkverbinding realiseren tussen mijn ouders' huis en het onze.
We wonen in de dezelfde straat, zo'n 70m (max.) uit elkaar en hebben vrij zicht ptp dus.

Ik wil m.b.v. een zelfbouw 5ghz richt antenne de draadloze verbinding maken. Ik ga uiteraard geen schotel gebruiken, maar de cilinders op elkaar uitrichten. De gebruikte cilinder (aromat
Ze zitten trouwens op de muur, hoog, bijna tegen de dakgoot, dus beschermd van neerslag en zon.
Zou dat afdoende bescherming geven voor langere tijd?
Oh ja....en kan ik er zonder problemen een kunststof deksel op doen, of heeft dat invloed op het signaal?

Situatie thuis:

Situatie ouders:

Ik heb dus 2X een Linksys WRT320N mbv DD-WRT firmware veranderd naar een E2000.
Die van mij zend, die bij mijn ouders is als client bridge ingesteld.
De verbinding tussen de beide Linksys' lukt hier binnenshuis m.b.v. de standaard ingebouwede antenne's.
Dat moet dus per Linksys één externe Aromat cantenna worden....
Ik wil ze beide aanpassen zodat er twee externe antenne's aan de achterzijde kunnen worden aangesloten.
Of RP-SMA kabels naar de Aromat busjes
http://www.ebay.com/itm/7...o-soldering-/110763065977
De beren op de weg:
- Is bij deze single band Linksys één van de antenne's voor de 5GHz band? Of worden RX1 en RX3 gebruikt?
- Kan ik vanaf de laptop bij mijn ouders, de NAS van mijn ouders benaderen? Of sterker, mijn NAS?
- Is de 100Mbit switch genoeg om twee Amino's te voorzien van IPTV? <--- niet echt een netwerk vraag misschien, maar ik stel 'm toch
Zo, dat was het....bedankt voor de input alvast!
Oh ja....ik zal proberen het e.e.a. hier met fotootjes bij te houden. Is misschien wel leuk.
Btw, mijn vrouw noemt me nerd....is dat zo gezien het verhaal hierboven?
edit 1: IPTV getest en hierboven verwerkt.