FSO of Free Space Optical communication, Ouderwets?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden een volledig FSO netwerk systeem kunnen reden van de afvalbak.
2 zender/ontvanger modules 2 voedingen enz (power over ethernet)

Met dit systeem kun je doormiddel van een laser straal een 100mbit verbinding opzetten tussen 2 locaties (maximaal 300 meter) handig als je de straat/het water over moet met je verbinding bv.

Wordt dit nog steeds gebruikt? of wordt er nu gebruikgemaakt van wifi of nog iets anders? Ik wil de set graag verkopen maar heb geen idee wat ik kan vragen.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Het is in zeer specifieke gevallen handig. Je zegt het zelf, als je straat / water over moet.

Verder is de link vrij van stoorsignalen. Geen andere zenders op deze band. Dus de snelheid is "redelijk" stabiel te noemen.

Als je er niets mee gaat doen, verkoop die zooi. Maar een laserlink is wel "heel mooi". Als je naar niemand kan linken, verkoop het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
Ik ga de set niet gebruiken, via marktplaats was ik er achter gekomen dat er weinig animo is idd. Marktplaats wordt ook een beetje verziekt door alle bedrijven dus mijn advertentie heeft weinig aandacht, maar dat is een ander verhaal.

Nieuw kost het echt een vermogen (4 a 5000 euro bv) maar wordt dus nog wel gebruikt?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou het dan ook eerder hier op Tweakers zetten dan marktplaats Ebay zou kunnen maar het is denk ik iets wat je leuk moet vinden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.