mijn moeders abo is op 17 februari betaald, €10. nu is het nr op 1 april afgesloten omdat ze niet reageerde/geen actie ondernam op die aankondigingsmail van 20 maart. Dit kan toch eigenlijk helemaal niet?Windstorm schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:21:
Zie voor Budgetphone ook dit topic: Windstorm in "Het Budget Phone ervaringen topic"
Iedereen gaat over naar Budgetphone uno á €1,25 per maand (verrekend met het beltegoed), als je pech hebt proberen je ze zelfs op een zakelijk account te zetten a €4,50 per maand.
Als ze betaald heeft voor de periode na 1 April 2013, kan dat niet Nee. Klacht indienen.
Succes ze zijn nogal kortaf bij BP.
Soms lopen ze echter zo erg achter dat ze pas achteraf factureren, je zou dus even die specificatie moeten bekijken.
Succes ze zijn nogal kortaf bij BP.
Soms lopen ze echter zo erg achter dat ze pas achteraf factureren, je zou dus even die specificatie moeten bekijken.
Kan inderdaad goed dat ze in februari factureren voor de maand april van het jaar ervoor. Ik heb zelfs in het begin wel eens jaren geen factuur gehad. Toen koste het 10 euro tot ze ontdekten dat je moest betalen (drie jaar later ofzo
)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Omdat ik weinig bel heb ik sinds een jaar m'n abonnement omgezet naar prepaid. Dat bevalt goed, maar soms komt het gewoon voor dat ik langer wil bellen (zeg een paar uur). Dan is prepaid erg duur, en daarom lijkt voip me een mooie optie. Hiervoor wil ik mijn Androidtelefoon gebruiken, niet mijn PC.
Tot nog toe heb ik deze opties bekeken:
-12voip: zojuist getest en belt met mijn eigen afzender, maar geluidskwaliteit hapert iets. Bellen naar mobiel 6 cent per minuut (betalen per minuut), bij aanschaf van 12 euro beltegoed bel je 3 (of 4, de website is tegenstrijdig) maanden gratis naar vast.
-voipbuster: valt af vanwege de 29 cent per minuut naar mobiel, dat kan namelijk T-Mobile ook.
-freevoipdeal: 2,3 cent per minuut naar mobiel (betalen per minuut), gratis dagen naar vast.
-rebvoice: iets duurder dan freevoipdeal, geen gratis dagen naar vast.
-voipyo: 1,2 cent per minuut naar vast en mobiel, maar er staat "superdeal" dus ik weet niet of dat een tijdelijke aanbieding is. Qua tarief natuurlijk de absolute winnaar!
Meer tips? Ook qua betrouwbaarheid natuurlijk: het zou fijn zijn als ik niet over een paar maanden weer op zoek moet naar iets nieuws.
Tot nog toe heb ik deze opties bekeken:
-12voip: zojuist getest en belt met mijn eigen afzender, maar geluidskwaliteit hapert iets. Bellen naar mobiel 6 cent per minuut (betalen per minuut), bij aanschaf van 12 euro beltegoed bel je 3 (of 4, de website is tegenstrijdig) maanden gratis naar vast.
-voipbuster: valt af vanwege de 29 cent per minuut naar mobiel, dat kan namelijk T-Mobile ook.
-freevoipdeal: 2,3 cent per minuut naar mobiel (betalen per minuut), gratis dagen naar vast.
-rebvoice: iets duurder dan freevoipdeal, geen gratis dagen naar vast.
-voipyo: 1,2 cent per minuut naar vast en mobiel, maar er staat "superdeal" dus ik weet niet of dat een tijdelijke aanbieding is. Qua tarief natuurlijk de absolute winnaar!
Meer tips? Ook qua betrouwbaarheid natuurlijk: het zou fijn zijn als ik niet over een paar maanden weer op zoek moet naar iets nieuws.
Ik heb gewoon rebvoice genomen. Hoef je niet na te denken of je naar mobiel of vast belt en je kunt uren bellen voor een paar dubbeltjes.
/▌
Prijzen verschillen nogal van land tot land, maar er is meestal toch wel een aanzienlijk verschil tussen vast en mobiel:Marzman schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:45:
Ik heb gewoon rebvoice genomen. Hoef je niet na te denken of je naar mobiel of vast belt
Netherlands (Landline) € 0.006
Netherlands (Mobile) € 0.035
Overdrijven much? Dat is respectievelijk 1 en 6 euro voor 3 uren. En Nederland is nog wel een van de goedkopere landen.en je kunt uren bellen voor een paar dubbeltjes.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
FreeVoipDeal lijkt toch echt de goedkoopste. Heb nu Rebvoice voor mobiel en 12Voip voor vast (en een paar buitenlanden). Als m'n tegoed op is misschien toch maar eens FVD proberen. Op een Belgisch forum las ik dat er vorig jaar wel wat problemen met FVD waren maar dat die dit jaar vedwenen zijn.
Ik heb het idee dat veel van deze aanbieders resellers zijn van allemaal precies hetzelfde, getuige de exact gelijke aanmeldprocedure, maar met andere kosten.
Ik ga freevoipdeal eens wat geld doneren om te testen
Ik ga freevoipdeal eens wat geld doneren om te testen
[ Voor 31% gewijzigd door RemcoDelft op 12-04-2013 17:44 ]
Hier kun je alle Betamax-klonen met elkaar vergelijken: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.htmlRemcoDelft schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:12:
Ik heb het idee dat veel van deze aanbieders resellers zijn van allemaal precies hetzelfde, getuige de exact gelijke aanmeldprocedure, maar met andere kosten.
Ik gebruik nu Rebvoice en dat bevalt goed.
Mijn huis is slimmer dan ik...
Ik probeer een telefoonnummer, gehost bij Cheapconnect aan te melden bij Rebvoice. Vaak genoeg gedaan maar nu krijg ik steeds de melding:
An error occured while trying to verify your phone number. Please try again using a different phone number or when this verification is following a payment try using a different non-creditcard payment method (Error 108).
Andere telefoonnummers gaan wel goed.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is...?
An error occured while trying to verify your phone number. Please try again using a different phone number or when this verification is following a payment try using a different non-creditcard payment method (Error 108).
Andere telefoonnummers gaan wel goed.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is...?
Mijn huis is slimmer dan ik...
Makkelijk te onthouden. Heb ik ooit eerder even aangemaakt.
http://tinyurl.com/voipprice (alle tarieven)
http://tinyurl.com/voipprices (mobiele tarieven)
http://tinyurl.com/voipprice (alle tarieven)
http://tinyurl.com/voipprices (mobiele tarieven)
Ik zit met een vreemd probleem. Mijn moeder heeft nu cheapconnect, maar haar Zyxel router van Telfort wil niet registreren. Als ik zelf exact hetzelfde doe in mijn Zyxel router van Telfort (nl. mijn budgetphone gegevens vervang voor cheapconnect) werkt het direct!
Ik heb ook ff bij een ander familielid haar cheapconnect gegevens ingevuld, zelfde probleem.
Dit is de foutmelding die ik in het log van de Zyxel (P-2812HNU) zie:
Voor elke keer dat ik op Register druk krijg ik deze melding. Volgens Wikipedia betekent code 403: Forbidden, the server understood the request, but is refusing to fulfill it.
Hoe kan het dat het vanaf mijn adres wel werkt (amsterdam) maar haar adres niet (Delft)? De instellingen in de router zijn verder exact hetzelfde.
Hoe is dit mogelijk?
edit: om de een of andere wonderbaarlijke reden werkt het nu ineens wel.
Ik heb ook ff bij een ander familielid haar cheapconnect gegevens ingevuld, zelfde probleem.
Dit is de foutmelding die ik in het log van de Zyxel (P-2812HNU) zie:
code:
1
| SIP Registration: SIP:31152159850: Register Fail, error_cause 83 (response code: 403) |
Voor elke keer dat ik op Register druk krijg ik deze melding. Volgens Wikipedia betekent code 403: Forbidden, the server understood the request, but is refusing to fulfill it.
Hoe kan het dat het vanaf mijn adres wel werkt (amsterdam) maar haar adres niet (Delft)? De instellingen in de router zijn verder exact hetzelfde.
Hoe is dit mogelijk?
[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 15-04-2013 22:21 ]
Tot nog toe zijn mijn ervaringen met freevoipdeal.com vrij goed: ik kan de andere partij duidelijker verstaan dan als ik met mijn LG L3 normaal bel! Alleen af en toe (zeg eens per 5-10 minuten) h-a-p-e-r-t het geluid even. Maar toch is dat minder dan ik verwacht had t.o.v. Skype-ervaringen. Daar komt bij dat dit veel goedkoper is dan Skype, en ik nu met m'n eigen 06-nummer als afzender bel.AtRi schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:56:
Zijn inderdaad allemaal Delmont SARL = Betamax klonen.
Ben benieuwd naar je ervaringen.
[ Voor 10% gewijzigd door RemcoDelft op 15-04-2013 21:55 ]
We zijn sinds kort volledig op voip via voipbuster overgegaan maar erg goed werkt het nog niet.
Hij moet blijkbaar erg vaak opnieuw registreren, zo ook onderhet bellen.
Dit heeft als gevolg dat je gesprek paar seconden pauzeert en vervolgens weer connect, met de kiestoon erdoorheen. Ook valt er wel eens een woordje weg of krijgen we spontaan een ander nummer dan we draaiden.
Voor de rest gaat alles prima, zolang voip-adapter niet achter een router hangt. Dan komen oproepen niet binnen en uitgaande oproepen connecten soms niet/vallen weg. Waarschijnlijk door NAT...
Voip-adapter is een oude, hergeconfigureerde SpeedTouch.
Ik ben toch weer naar een ander alternatief op zoek, want bellen naar mobiel is erg duur (En bij andere Betamaxers via sip ook)
Hij moet blijkbaar erg vaak opnieuw registreren, zo ook onderhet bellen.
Dit heeft als gevolg dat je gesprek paar seconden pauzeert en vervolgens weer connect, met de kiestoon erdoorheen. Ook valt er wel eens een woordje weg of krijgen we spontaan een ander nummer dan we draaiden.
Voor de rest gaat alles prima, zolang voip-adapter niet achter een router hangt. Dan komen oproepen niet binnen en uitgaande oproepen connecten soms niet/vallen weg. Waarschijnlijk door NAT...
Voip-adapter is een oude, hergeconfigureerde SpeedTouch.
Ik ben toch weer naar een ander alternatief op zoek, want bellen naar mobiel is erg duur (En bij andere Betamaxers via sip ook)
[ Voor 9% gewijzigd door timmie1 op 16-04-2013 00:45 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Ik bel zelf via Rebvoice en vind de prijs naar mobiel wel meevallen. Via Voipbuster is het wel prijzig inderdaad.
Een paar posts hierboven wordt FreeVoipDeal als goedkope Voipbusterkloon genoemd.
Achter nat heb je inderdaad problemen, als je een stunserver in kunt stellen kun je dat het beste doen (zal wel niet, want je gebruikt een adsl-modem en op adsl is het niet nodig omdat er dan geen nat voor zit. Ik heb mijn Zyxel ook niet meer in gebruik om die reden.)
Een paar posts hierboven wordt FreeVoipDeal als goedkope Voipbusterkloon genoemd.
Achter nat heb je inderdaad problemen, als je een stunserver in kunt stellen kun je dat het beste doen (zal wel niet, want je gebruikt een adsl-modem en op adsl is het niet nodig omdat er dan geen nat voor zit. Ik heb mijn Zyxel ook niet meer in gebruik om die reden.)
[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 16-04-2013 07:32 ]
/▌
Zelfs een probleem posten op Tweakers lost het probleem tegenwoordig al op.Jazco2nd schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:45:
Slimme devjes
Tja, als je 2,3 ct naar mobiel al duur vindt, wordt het moeilijk, denk ik.timmie1 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:41:
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Daar komt bij dat je sowieso een tegoed moet hebben.sipjohn schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:57:
[...]
Tja, als je 2,3 ct naar mobiel al duur vindt, wordt het moeilijk, denk ik.
Die snoep je dan langzaam op met die paar mobiele belletjes, of af en toe een 0900 helpdesk.
Tenminste, zo doe ik het
Ik krijg mijn freevoipdeal-account niet aan de praat op m'n Zyxel 2602 HW-61C modem (die met WAN-Backup ingesteld achter een andere Zyxel 2602 hangt).
Met een cheapconnect-, pbxes- en voipbuster-account gaat het wél goed en kan ik gewoon bellen en gebeld worden.
Het freevoipdeal-account werkt ook gewoon in m'n 3CX client op m'n windows-pc. Dus daar ligt het niet aan, zou ik denken.
Moet ik iets speciaals instellen (anders dan bij Voipbuster bijv.)? Of zou het aan de (te) lange gebruikersnaam liggen? Die is 19 karakters lang.
Iemand die hier iets over kan zeggen?
Met een cheapconnect-, pbxes- en voipbuster-account gaat het wél goed en kan ik gewoon bellen en gebeld worden.
Het freevoipdeal-account werkt ook gewoon in m'n 3CX client op m'n windows-pc. Dus daar ligt het niet aan, zou ik denken.
Moet ik iets speciaals instellen (anders dan bij Voipbuster bijv.)? Of zou het aan de (te) lange gebruikersnaam liggen? Die is 19 karakters lang.
Iemand die hier iets over kan zeggen?
[ Voor 12% gewijzigd door CasaLasse op 18-04-2013 16:51 ]
Ik wou hier toch laten weten dat er naast Cheapconnect nog een nieuwe speler op komst is zover ik het ACM (Opta) Register doorspit namelijk Orkutel
Website is nog niet helemaal up to date maar daar staat ook een prepaid variant bij voor de thuisgebruiker
Beltarieven vallen ook te doen
Website is nog niet helemaal up to date maar daar staat ook een prepaid variant bij voor de thuisgebruiker
Beltarieven vallen ook te doen
[ Voor 40% gewijzigd door chrisdrielsma op 19-04-2013 10:04 ]
Pardon?chrisdrielsma schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:20:
Ik wou hier toch laten weten dat er naast Cheapconnect nog een nieuwe speler op komst is zover ik het ACM (Opta) Register doorspit namelijk Ortelkut

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Wat zou Freud hiervan denken?
Na jaren Voipbuster, ben ik gisteren (credit op Voipbuster was op
) overgestapt op FreeVoipdeal. Heb gelijk ook maar mijn inbound nummer geporteerd nar Cheapconnect, e.e.a. werkt via een Linksys SPA-3102; zie mijn review van de SPA-3102 
Als het goed is wordt mijn nummer 25-4 geporteerd, ben benieuwd
Anoniem: 513002
Jaren geleden heb ik af en toe gebeld met VoipBuster en sinds kort heb ik mijn account opnieuw geactiveerd. (Helaas net hierboven gelezen dat FreeVoipDeal toch goedkoper is.)
Ik ben dus een leek op het vlak van internetbellen en begrijp het merendeel van wat hier geschreven staat eigenlijk niet. :-)
In feite was ik op zoek naar een antwoord op de vraag of je bij het bellen met VoipBuster (of een andere speler) ook naar nummers kan bellen waar je moet reageren op een keuzemenu. Bijvoorbeeld: voor x druk 1, voor y druk 2 enz. Op dit ogenblik bel ik gewoon via de computer.
Bestaat er ook een webpagina waar alles waar het in dit forum over gaat duidelijk wordt uitgelegd? Want, als ik heb goed begrepen heb, kun je Voip gebruiken om te bellen via een (speciaal?) vast toestel, zonder dat je ervoor voor je computer hoeft te zitten en zonder dat je een vaste telefoonlijn nodig hebt en dat lijkt me heel praktisch.
Is er iemand die zich geroepen voelt mij een beetje wegwijs te maken in de wereld van de internettelefonie?
Ik woon in België (heb het gevoel dat de meesten hier in Nederland wonen), maar ik ga ervan uit dat dat niet veel verschil zal maken.
Ik ben dus een leek op het vlak van internetbellen en begrijp het merendeel van wat hier geschreven staat eigenlijk niet. :-)
In feite was ik op zoek naar een antwoord op de vraag of je bij het bellen met VoipBuster (of een andere speler) ook naar nummers kan bellen waar je moet reageren op een keuzemenu. Bijvoorbeeld: voor x druk 1, voor y druk 2 enz. Op dit ogenblik bel ik gewoon via de computer.
Bestaat er ook een webpagina waar alles waar het in dit forum over gaat duidelijk wordt uitgelegd? Want, als ik heb goed begrepen heb, kun je Voip gebruiken om te bellen via een (speciaal?) vast toestel, zonder dat je ervoor voor je computer hoeft te zitten en zonder dat je een vaste telefoonlijn nodig hebt en dat lijkt me heel praktisch.
Is er iemand die zich geroepen voelt mij een beetje wegwijs te maken in de wereld van de internettelefonie?
Ik woon in België (heb het gevoel dat de meesten hier in Nederland wonen), maar ik ga ervan uit dat dat niet veel verschil zal maken.
Volgens mij heeft dat niet met je voip provider te maken, maar met je dialtones. Die moeten kloppen.Anoniem: 513002 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:07:
In mijn voipadapter, de Linksys PAP2T, kun je dat helemaal instellen. Hoe dat met andere adapters is weet ik niet.
Ik weet niet of NL en BE hetzelfde is qua dialtones, maar ik denk het wel.
Zorg dat je een modem hebt met voip functionaliteit.
Alternatief is een losse voipadapter.
Voor beide geldt google is your friend
Alternatief is een losse voipadapter.
Voor beide geldt google is your friend
Dankjewel voor jullie snelle reactie.
Heb even gecheckt (google is my friend :-) ) en heb blijkbaar een modem met Voip-functionaliteit.
Ik vind het niet erg om te zoeken, maar het probleem is dat ik eigenlijk niet weet waarnaar te zoeken.
In ieder geval heb ik begrepen dat ik:
A. mijn modem moet herconfigureren. Kan dat een invloed hebben op de garantie bij eventuele problemen met mijn modem (zelfs los van het bellen)?
B. een speciale IP-telefoon moet kopen.
C. Is er nog een C, of een D, of...?
In verband met het keuzemenu. Ik werk op dit moment met de gedownloade software en daar zijn geen dialtones. Je kan de cijfers aanklikken, maar je hoort niets.
Heb even gecheckt (google is my friend :-) ) en heb blijkbaar een modem met Voip-functionaliteit.
Ik vind het niet erg om te zoeken, maar het probleem is dat ik eigenlijk niet weet waarnaar te zoeken.
A. mijn modem moet herconfigureren. Kan dat een invloed hebben op de garantie bij eventuele problemen met mijn modem (zelfs los van het bellen)?
In verband met het keuzemenu. Ik werk op dit moment met de gedownloade software en daar zijn geen dialtones. Je kan de cijfers aanklikken, maar je hoort niets.
Bah... mijn 3e jaar VoipBusterPro is voorbij en nu kan ik er niet meer meteen 365 freedays bijkopen. 
Er was een truc die eerder in dit topic beschreven is waarmee je toch een heel eind in de buurt van die oude situatie kon komen.
En wat is dan dat 0900 nummer? Ik zie die Pay-By-phone optie nergens geïmplementeerd op de VBP site.
Er is wel deze info te vinden:
maar die is hier niet terug te vinden.
De 'Recharge a friends phone' optie kan ik er in elk geval niet voor gebruiken want daar zit Nederland niet in de lijst.
Er was een truc die eerder in dit topic beschreven is waarmee je toch een heel eind in de buurt van die oude situatie kon komen.
Ik weet niet of dat nog steeds geldt. En gold het ook voor VoipBusterPro of alleen voor VoipBuster? Heeft iemand dit recent nog geprobeerd/gebruikt?Hugo__Boss schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:30:
[...]
Je kiest als opwaardeermethode pay by phone, dan moet je naar een 0900 nummer bellen voor 1,30 per gesprek en krijg je 1,04 beltegoed + 12 freedays. Ik doe dat dus meestal met mijn T-Mobile Flex SO (=50% korting, alles uit een bundel), totdat je net iets onder de 5 euro hebt aan beltegoed (4 keer opwaarderen). Vervolgens bel je met je betamax kloon nogmaals een aantal keren naar het betaalnummer, er gaat 1,30 af en 1,04 bij, dus netto 26 cent eraf met 12 freedays erbij. Dit kun je exact 12 keer doen voordat je te weinig tegoed over hebt (1,04), zodat je 16 x 12 = 192 freedays hebt, terwijl je 4 maal 1,30 kwijt bent en in mijn geval dus nog 50% daarvan. Maar wanneer je ook betaalde bestemmingen belt is het natuurlijk een ander verhaal en heb je wel veel meer aan dat tientje. Ik bel echter alleen maar NL en DE vast, dus dan is dit beter volgens mij, zeker omdat ik een Flex abonnement heb.
En wat is dan dat 0900 nummer? Ik zie die Pay-By-phone optie nergens geïmplementeerd op de VBP site.
Er is wel deze info te vinden:
Hier staat wel een 'Pay By Phone' optie genoemdFreedays
When you buy credit you receive a number of 'Freedays'. The number of Freedays gives you the number of days you can call for free to certain destinations marked as 'FREE' in the rates list; (without using the credit you bought). The number of Freedays you get depends on the payment method you select.
For example; phone or text message TopUps buy you less Freedays. If you buy credit from a reseller you may also get less Freedays depending on the amount spent. The exact number of Freedays you are buying is clearly stated on our website during the payment process.
A fair use policy is active to prevent excessive use. It can restrict the maximum number of freecalls and duration for a certain period of time (more details on our website under Terms of use).
Did not receive any/enough freedays ?
Please note: Some payment methods do not offer any Freedays. If you are certain the above is not applicable please send us the full payment details by clicking the contact button below so we can investigate furthe

De 'Recharge a friends phone' optie kan ik er in elk geval niet voor gebruiken want daar zit Nederland niet in de lijst.
Vertel eerst eens welk modem je hebt, dat maakt de overige opties makkelijk in te vullenAnoniem: 513002 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:20:
Dankjewel voor jullie snelle reactie.
Dan heeft je modem dus een telefoon poort en kan je gewoon een standaard telefoon aansluiten op je modem.Anoniem: 513002 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:39:
BBox2 (Sagem / Belgacom)
kijk even op deze link hoe je vervolgens je modem moet instellen.
De uitleg is bedoeld voor Voipbuster maar het geeft wel een aardige indruk hoe je een voipprovider in moet stellen.
Super! Die link had ik net ook al zelf gevonden! :-)
Was alleen een beetje ongerust over het zinnetje bovenaan: "Ik ben niet verantwoordelijk voor de wijzigingen die u zelf aan uw modem uitvoert."
Was alleen een beetje ongerust over het zinnetje bovenaan: "Ik ben niet verantwoordelijk voor de wijzigingen die u zelf aan uw modem uitvoert."
Zodra je een reset naar fabrieksinstelling doet is jouw aanpassing ongedaan gemaakt.Anoniem: 513002 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:56:
Super! Die link had ik net ook al zelf gevonden! :-)
Dus is het echt zo eenvoudig? De configuratie aanpassen en een gewone telefoon aansluiten op de modem? Je zou je gaan afvragen waarom zo weinig mensen dit dan doen.
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Graag gedaan, je kent mijn consultant tarief....???
Keuzemenu's werken bij mij gewoon, ik woon ook in Belgie trouwens en gebruik Voipbuster via Telenet. In Nederland vond ik het stabieler werken met Telfort, maar dat komt volgens mij puur doordat er nu een kabelmodemrouter van Telenet tussen zit. In Nederland gebruikte ik het adslmodem van Telfort dat ook het internetip had, dus geen gedoe met nat of een router die misschien zelf de voippoorten wel reserveert voor zichzelf.Anoniem: 513002 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:07:
Jaren geleden heb ik af en toe gebeld met VoipBuster en sinds kort heb ik mijn account opnieuw geactiveerd. (Helaas net hierboven gelezen dat FreeVoipDeal toch goedkoper is.)
Ik ben nu al een paar dagen offline, geen idee waarom. Heb alles al herstart en kan gewoon uitbellen. Het inloggen op sip.voipbuster.com gebeurd via pbxes.org dus het zou ook nog daar fout kunnen gaan.
/▌
:-) voor Speedmaster!
Voor Marzman: "Het inloggen op sip.voipbuster.com gebeurd via pbxes.org dus het zou ook nog daar fout kunnen gaan." Hier ben je me kwijt.
Betekent dat dan eigenlijk ook dat je gebeld kan worden op die telefoon? Wat is je telefoonnummer dan?
Voor Marzman: "Het inloggen op sip.voipbuster.com gebeurd via pbxes.org dus het zou ook nog daar fout kunnen gaan." Hier ben je me kwijt.
Betekent dat dan eigenlijk ook dat je gebeld kan worden op die telefoon? Wat is je telefoonnummer dan?
Een andere vraag. Ik probeer een account aan te maken bij FreeVoipBuster met dezelfde gebruikersnaam als bij VoipBuster, maar ik krijg de melding dat die gebruikersnaam al bestaat.
Hebben FreeVoipBuster en VoipBuster dezelfde database? Mijn gebruikersnaam is nl. mijn voor- en achternaam en ik ben de enige met die combinatie, dus het zou vreemd zijn als iemand een account zou hebben aangemaakt bij FreeVoipBuster met mijn volledige naam.
Inloggen met mijn VoipBuster gegevens bij FreeVoipBuster lukt niet, heb ik al geprobeerd. :-)
Hebben FreeVoipBuster en VoipBuster dezelfde database? Mijn gebruikersnaam is nl. mijn voor- en achternaam en ik ben de enige met die combinatie, dus het zou vreemd zijn als iemand een account zou hebben aangemaakt bij FreeVoipBuster met mijn volledige naam.
Inloggen met mijn VoipBuster gegevens bij FreeVoipBuster lukt niet, heb ik al geprobeerd. :-)
Normaal gesproken wel, maar de afgelopen dagen niet meer. Het is een gewoon regionaal nummer. Heb nog genoeg geld en Freedays. Het zal wel fout gaan op pbxes.org, maar ik zie zo snel niet hoe ik die kan forceren opnieuw in te loggen.Anoniem: 513002 schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:42:
:-) voor Speedmaster!
/▌
Is allemaal betamax, dus ja, ze sharen de database.Anoniem: 513002 schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:03:
Sorry, het gaat over FreeVoipDeal.
Om met een speciaal toestel te bellen via VOIP moet je een SIP telefoon hebben.
Om met je gewone telefoon voip te doen moet je een SIP ATA device hebben, dit kan een kastje van bijvoorbeeld Linksys of Grandstream zijn, maar ook een router zoals de Speedtouch, Fritz!Box of andere routers die VOIP ondersteunen.
[ Voor 44% gewijzigd door maarud op 21-04-2013 21:18 ]
Ik gebruik nu de Android-applicatie MobileVOIP, en zoals gezegd werkt dat met freevoipdeal, maar het ding logt me regelmatig uit. Dan moet ik opnieuw mijn password intypen (net zo irritant als Skype op Android doet). Dit gebeurt zelfs tijdens een gesprek, en dan valt de verbinding dus gewoon weg.
Dat heb ik met Skype nog nooit gehad anders op Android.
/▌
Heb je zelfde account ook op ander SIP-device geregistreerd? Bel zelf via Android-dialer, maar app wordt uitgelogd zodra mijn sip-device een refresh doet.RemcoDelft schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:17:
Ik gebruik nu de Android-applicatie MobileVOIP, en zoals gezegd werkt dat met freevoipdeal, maar het ding logt me regelmatig uit. Dan moet ik opnieuw mijn password intypen (net zo irritant als Skype op Android doet). Dit gebeurt zelfs tijdens een gesprek, en dan valt de verbinding dus gewoon weg.
Nu we het er toch over hebben...
Nog tips voor android dialers die een beetje lief voor de accu zijn?
Nog tips voor android dialers die een beetje lief voor de accu zijn?
Ik heb hier ook geen last van met MobileVOIP. Vrijwel zeker probeert een ander apparaat (je router) ook in te loggen bij freevoipdeal waardoor je wordt uitgelogd. Prima app verder.RemcoDelft schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:17:
Toen MobileVOIP nog niet beschikbaar was heb ik Nimbuzz en Fringg gebruikt (paar jaar terug) werkte allebei goed, Nimbuzz leek wat sneller te starten op mijn tel.
Ik wel, zowel op LG telefoon als op Samsung Tab(s).Marzman schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:23:
Dat heb ik met Skype nog nooit gehad anders op Android.
Nee.Loekie schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:28:
Heb je zelfde account ook op ander SIP-device geregistreerd?
Ik heb dit account uitsluitend op mijn telefoon geinstalleerd dus dat kan niet.Jazco2nd schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:16:
Ik heb hier ook geen last van met MobileVOIP. Vrijwel zeker probeert een ander apparaat (je router) ook in te loggen bij freevoipdeal waardoor je wordt uitgelogd. Prima app verder.
Dan lijkt het erop dat je verbinding instabiel is, het gedrag dat je beschrijft ken ik van skype alleen als verbinding instabiel is in de trein bijvoorbeeld.RemcoDelft schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:28:
[...]
Ik wel, zowel op LG telefoon als op Samsung Tab(s).
[...]
Nee.
[...]
Ik heb dit account uitsluitend op mijn telefoon geinstalleerd dus dat kan niet.
Thuis kan ik prima 5-6 uur onafgebroken skypen.
Voor zover mij bekend is mijn verbinding thuis gewoon stabiel. Maar zelfs als-ie wegvalt, is dat toch geen reden om het password kwijt te raken?Loekie schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:06:
Dan lijkt het erop dat je verbinding instabiel is, het gedrag dat je beschrijft ken ik van skype alleen als verbinding instabiel is in de trein bijvoorbeeld.
Thuis kan ik prima 5-6 uur onafgebroken skypen.
In principe niet natuurlijk, maar kan me een routine voorstellen die dan verondersteld dat je een fout maakt bij inloggen en je dus credentials opnieuw vraagt.
Vind skype op mobiel trouwens sowieso ruk, maar dat is andere discussie.
Zou dan ook geen andere reden weten voor het gedrag dat je constateert.
Vind skype op mobiel trouwens sowieso ruk, maar dat is andere discussie.
Zou dan ook geen andere reden weten voor het gedrag dat je constateert.
En hij is vanochtend geporteerdTomba schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:52:
Na jaren Voipbuster, ben ik gisteren (credit op Voipbuster was op) overgestapt op FreeVoipdeal. Heb gelijk ook maar mijn inbound nummer geporteerd nar Cheapconnect, e.e.a. werkt via een Linksys SPA-3102; zie mijn review van de SPA-3102
Wat mij betreft is Cheapconnect dus een aanrader voor inbound telefoonverkeer
Bi mij gaan er maandag 3 nummers geporteerd worden, klinkt alsof dat zonder problemen moet kunnen.
En inderdaad, de communicatie vanuit CC is perfect!
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik heb al meerdere keren een gruwelijk irritant iets van mobilevoip applicatie ondervonden: als ik in gesprek ben, en iemand belt mij, hangt mobilevoip op!
Is er niet één of andere setting in Android die voice verkeer wel of geen voorrang geeft boven data ? (Zeg ik zo maar uit m'n hoofd, dus misschien zit ik er wel helemaal naast...)
Ik heb ook een spa 3102. Heb je ook ervaring met kabelproviders? Werkt dit gewoon goed achter een modem/router van de kabel provider? Of zou men dingen kunnen afschermen, waardoor de Spa3102 niet meer optimaal functioneerd? Het zou in mijn geval dan gaan om een Arris TG862 (Op het moment nog niet in mijn bezit) gaan. Welke poorten worden er voor sip eigenlijk gebruikt? En is het noodzakelijk om deze poorten open te zetten?Tomba schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:52:
Na jaren Voipbuster, ben ik gisteren (credit op Voipbuster was op) overgestapt op FreeVoipdeal. Heb gelijk ook maar mijn inbound nummer geporteerd nar Cheapconnect, e.e.a. werkt via een Linksys SPA-3102; zie mijn review van de SPA-3102
Ik neem aan dat je daadwerkelijk 3G hebt? Bij 2G(GPRS) gaat het over 1 kanaal en krijgt voice voorrang.RemcoDelft schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:34:
Ik heb al meerdere keren een gruwelijk irritant iets van mobilevoip applicatie ondervonden: als ik in gesprek ben, en iemand belt mij, hangt mobilevoip op!
Ik bel via Wifi.Loekie schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:03:
Ik neem aan dat je daadwerkelijk 3G hebt? Bij 2G(GPRS) gaat het over 1 kanaal en krijgt voice voorrang.
Heeft iemand ervaring met www.spotgoedkoopbellen.nl ?
Aan de ip-adressen te zien is het een Betamax kloon, maar wel gevestigd in Nederland.
Tarieven zijn zelfs goedkoper dan bijv. 12voip: Nederland mobiel € 0,06 /min incl. BTW .
Aan de ip-adressen te zien is het een Betamax kloon, maar wel gevestigd in Nederland.
Tarieven zijn zelfs goedkoper dan bijv. 12voip: Nederland mobiel € 0,06 /min incl. BTW .
Dat is 3 keer zo duur als freevoipdeal...dingo35 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:22:
Je moet in je router poort 5060 inbound naar je SPA NATten, als je gebeld wil kunnen worden; meer hoefde ik niet te doen. Ik neem aan dat dat bij je kabelboer niet anders ispacificocean schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:51:
[...]
Ik heb ook een spa 3102. Heb je ook ervaring met kabelproviders? Werkt dit gewoon goed achter een modem/router van de kabel provider? Of zou men dingen kunnen afschermen, waardoor de Spa3102 niet meer optimaal functioneerd? Het zou in mijn geval dan gaan om een Arris TG862 (Op het moment nog niet in mijn bezit) gaan. Welke poorten worden er voor sip eigenlijk gebruikt? En is het noodzakelijk om deze poorten open te zetten?
Ik hoefde helemaal geen poort open te zetten of te forwarden. (GigaSet N300A-IP)
Wel om de paar minuten de registratie verversen, dan weet je router wel dat binnenkomende SIP naar je SPA moet.
Voordeel is dat hij dan alleen verkeer binnenlaat vanaf de server waar jij je geregistreerd hebt.
Wel om de paar minuten de registratie verversen, dan weet je router wel dat binnenkomende SIP naar je SPA moet.
Voordeel is dat hij dan alleen verkeer binnenlaat vanaf de server waar jij je geregistreerd hebt.
Dan kun je volgens mij ook maar een paar minuten bellen? Bij mij staat dat op een uur en na precies een uur valt altijd mijn gesprek weg.geerten schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:03:
Ik hoefde helemaal geen poort open te zetten of te forwarden. (GigaSet N300A-IP)
/▌
Interessant, maar de website geeft bij mij alleen een menubalk en verder niks. Is de website uit de lucht of werkt hij alleen bij mij niet (Firefox 20.0.1)?RemcoDelft schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:59:
[...]
Dat is 3 keer zo duur als freevoipdeal...
Hier werkt de website https://www.freevoipdeal.com/ prima met Firefox 20.01.
Ik kan zeker ook wel een uur bellen. (Langer heb ik nog nooit geprobeerd.)Marzman schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:12:
[...]
Dan kun je volgens mij ook maar een paar minuten bellen? Bij mij staat dat op een uur en na precies een uur valt altijd mijn gesprek weg.
Als je de verbinding eenmaal hebt blijft dat technisch wel goed gaan.
Dat je na een uur afgebroken wordt lijkt mij een begrenzing door de provider.
Waarschijnlijk een wat oudere IE wat hij gebruikt. Op mijn werk was de site ook niet bruikbaar (volgens mij IE8).AtRi schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:46:
Hier werkt de website https://www.freevoipdeal.com/ prima met Firefox 20.01.
/▌
Ik zit nu bij Budgetphone voor een inkomende nummer, bij toeval door te lezen op dit forum zie ik dat Budgetphone niet meer kan verlengen met een jaar voor EUR 10,00.
Cheapconnect is alternatief, hoe zijn de ervaringen daar de laatste tijd qua bereikbaarheid op je eigen nummer en portering?
Cheapconnect is alternatief, hoe zijn de ervaringen daar de laatste tijd qua bereikbaarheid op je eigen nummer en portering?
Ik heb mijn nummer daar heen geporteerd sinds 22 maart en het bevalt mij prima. Heb de vrouw ook niet horen klagen, dus dat zit wel goed.
Heb meerdere nummers onlangs geporteerd van BP naar CC.ivo-nl schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:56:
Ervaring: altijd bereikbaar (enkele weken actief nu) en geluidskwaliteit zeker zo goed als BP
Porteren: ging erg vlotjes, alleen bij de laatste portering was het nummer door BP te vroeg afgesloten, daardoor een paar dagen geen verbinding.
Ik ga ook over naar CheapConnect. Er waren voor mij iets teveel onduidelijkheden en missers bij BudgetPhone. Een van de missers: in mijn beloverzicht stond het nummer van mijn ouders, terwijl ik nooit met BP uitbel. Mijn ouders heb ik destijds ook laten porteren naar BP, dus om de een of andere reden zag BP het inkomende telefoontje bij hun als een telefoongesprek bij mij vandaan. Er werd gelukkig geen belkosten gerekend, maar het is toch niet echt netjes.
En er is ook wel eens beltegoed zomaar verdwenen, ik dacht te hebben opgewaardeerd, maar als je nooit belt (er stond alleen tegoed op om eventueel 0900-nummers te kunnen bellen) en je kijkt na een jaar het bedrag na, stond het bedrag op 0.
Gisteren heb ik dus maar de portering naar CC in gang gezet. Op basis van de verhalen hier en het forum van CC denk ik dat het wel goed zal gaan!
En er is ook wel eens beltegoed zomaar verdwenen, ik dacht te hebben opgewaardeerd, maar als je nooit belt (er stond alleen tegoed op om eventueel 0900-nummers te kunnen bellen) en je kijkt na een jaar het bedrag na, stond het bedrag op 0.
Gisteren heb ik dus maar de portering naar CC in gang gezet. Op basis van de verhalen hier en het forum van CC denk ik dat het wel goed zal gaan!
Wat bezielt een bedrijf toch om op deze manier een berg klanten weg te jagen, vraag ik me af...
Hun kracht was het lage tarief, met aardige mogelijkheden.
Je hoeft niet echt Einstein te heten om te kunnen voorspellen dat als je deze beide eigenschappen wegneemt, je klanten naar alternatieven op zoek gaan, lijkt mij.
Nouja, leve de marktwerking! (nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen!
)
Hun kracht was het lage tarief, met aardige mogelijkheden.
Je hoeft niet echt Einstein te heten om te kunnen voorspellen dat als je deze beide eigenschappen wegneemt, je klanten naar alternatieven op zoek gaan, lijkt mij.
Nouja, leve de marktwerking! (nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen!
Omdat ze er niks op verdienen waarschijnlijk. Ze hebben die prepaidnummers met het idee dat je ook prepaid gaat bellen, maar dat doen we niet
/▌
Tja, ook elk inkomend gesprek levert ze een termination fee op. Daarvan zouden ze de kosten voor het in de lucht houden moeten kunnen denkken. Tenzij er veel mensen zijn die (net als ik) een paar nummers bijna slapend in de lucht hebben.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Zo veel wordt ik ook niet gebeld. Ik heb nu alleen nog een voipbusternummer en voor officiele dingen durf ik het niet te gebruiken omdat:
- ik nergens kan klagen als het niet werkt
- het regelmatig niet werkt achter nat van het kabelmodem
- ik niks meer met de regio van het nummer heb (of het land
)
Het wordt alleen nog gebruikt door familieleden die goedkoop willen bellen naar ons. Verder ben ik wel een goede klant volgens mij omdat ik nouwelijks gebruik maak van de Freedays (door PBXes) en altijd wel binnen de 120 dagen opwaardeer (ook al maak ik meer gebruik van Rebvoice omdat dit veel goedkoper is).
- ik nergens kan klagen als het niet werkt
- het regelmatig niet werkt achter nat van het kabelmodem
- ik niks meer met de regio van het nummer heb (of het land
Het wordt alleen nog gebruikt door familieleden die goedkoop willen bellen naar ons. Verder ben ik wel een goede klant volgens mij omdat ik nouwelijks gebruik maak van de Freedays (door PBXes) en altijd wel binnen de 120 dagen opwaardeer (ook al maak ik meer gebruik van Rebvoice omdat dit veel goedkoper is).
/▌
Dat was bij mijn weten niet toen ik het abonnement afsloot. Het verklaart dan wel waar het beltegoed heen is gegaan. Het is dat ik de overstap al in gang heb gezet (portering volgende week), anders was alleen al het afpakken van beltegoed voldoende om zo snel mogelijk bij BudgetPhone weg te gaan.AtRi schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:34:
Staat me bij dat beltegoed bij BP maar een jaar geldig was/is.
Echt jammer, op de knulligheid na (echt professioneel kwamen ze nou ook weer niet over) was het helemaal geen verkeerde provider. Door die domme zetten van ze zijn ze nu klanten aan het wegjagen. Ik had mijn ouders ook naar BP overgezet, maar heb ze al weten te overtuigen dat het beter is om tegen het eind van de contractperiode over te gaan naar (waarschijnlijk) CheapConnect. En hoe meer klanten BP verlaten, hoe onzekerder het gaat worden of het bedrijf wel gaat overleven (dat was voor mij ook een reden om te gaan overstappen).
Ik zoek een geavanceerde softphone of SIP client die werkt onder Windows 7 en real time gegevens over een call kan laten zien. (bitrate, latency, tracert, gebruikte protocol en audio format)
Een recording functie zou ook handig zijn. Encryptie van je calls trouwens ook.
Iemand een idee? Ik ben nu een Asterix kloon voor windows aan het proberen en ik denk dat ik maar trixbox op een oude PC gaan installeren en die als server gebruiken.
Ik begin de eigen software van voipbuster een beetje te beperkt te vinden.
Een recording functie zou ook handig zijn. Encryptie van je calls trouwens ook.
Iemand een idee? Ik ben nu een Asterix kloon voor windows aan het proberen en ik denk dat ik maar trixbox op een oude PC gaan installeren en die als server gebruiken.
Ik begin de eigen software van voipbuster een beetje te beperkt te vinden.
[ Voor 12% gewijzigd door Kain_niaK op 17-05-2013 04:20 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Anoniem: 517082
Vraagje. Ik heb een Siemens Gigaset A580 IP.
Inkomend was BudgetPhone, uitgaand Voipbuster (vast)/Intervoip (mobiel). Werkte altijd perfect. Nooit problemen gehad.
Ik ben overgestapt voor inkomende gesprekken van BP naar Cheapconnect.
Probleem wat ik nu heb is dat inkomende gesprekken niet binnengekomen.
Als ik net heb aangemeld (in de Gigaset portal) komen ze nog wel binnen. Een paar minuten later niet meer. Dus het lijkt iets met ververstijden ofzo te maken te hebben?
Instellingen nu:
Domein: sip.cheapconnect.net
Proxy-server adres: sip.cheapconnect.net
Proxy-server poort: 5060
Registrar server: sip.cheapconnect.net
Registrar server poort: 5060
Ververstijd aanmelding 150 sec (heb hier van alles al geprobeerd tussen 100 en 400)
Stun gebruiken: nee
NAT-verversen: 10 (heb hier van alles al geprobeerd tussen 3 en 100)
Outbound proxy: Altijd (opties nooit/auto ook geprobeerd)
Outbound proxy: sip.cheapconnect.net
Outbound proxy poort: 5060
Wat ik ook invul, gesprekken komen binnen net na aanmelding en na 10 minuten niet meer. Ik heb al een paar uur zitten klooien. Cheapconnect helpdesk geeft aan dat gesprekken wel op hun netwerk binnenkomen en de oorzaak bij mij ligt.....
Iemand een idee? (ik heb er niet zoveel verstand van hoor). Thanks :-)
Inkomend was BudgetPhone, uitgaand Voipbuster (vast)/Intervoip (mobiel). Werkte altijd perfect. Nooit problemen gehad.
Als ik net heb aangemeld (in de Gigaset portal) komen ze nog wel binnen. Een paar minuten later niet meer. Dus het lijkt iets met ververstijden ofzo te maken te hebben?
Instellingen nu:
Ververstijd aanmelding 150 sec (heb hier van alles al geprobeerd tussen 100 en 400)
Wat ik ook invul, gesprekken komen binnen net na aanmelding en na 10 minuten niet meer. Ik heb al een paar uur zitten klooien. Cheapconnect helpdesk geeft aan dat gesprekken wel op hun netwerk binnenkomen en de oorzaak bij mij ligt.....
Als je niet meer bereikbaar bent, ben je dan nog wel aangemeld bij Cheapconnect?Anoniem: 517082 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:20:
Instellingen nu:
Dit kan je zien in je Gigasetkastje.
Probeer anders onder geavanceerde instellingen onder telefonie:
SIP-poort 49060
RTP-poort 49004 - 49008
[ Voor 3% gewijzigd door Dreetje_ op 17-05-2013 14:20 ]
Anoniem: 517082
Dank! Ja dan ben ik nog aangemeld. Ook de Cheapconnect site zegt dat ik nog heb aangemeld.Dreetje_ schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:17:
[...]
Als je niet meer bereikbaar bent, ben je dan nog wel aangemeld bij Cheapconnect?
Dit kan je zien in je Gigasetkastje.
Probeer anders onder geavanceerde instellingen onder telefonie:
SIP-poort 49060
RTP-poort 49004 - 49008
Wat ik nu heb gedaan is de Gigaset een statisch ipv dynamisch ip adres gegeven. En in de modem poort 5060 NAT geforward naar dat ip adres. Als ik het allemaal goed zeg en heb gedaan, want zoveel verstand heb ik er niet van

Het werkt nu al een half uurtje. Dus ik wacht even af of dit de oplossing is.
Dat ligt eraan hoe je belt. Als je bij freevoipdeal via sip belt betaal je ineens 8ct ex/min.RemcoDelft schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:59:
[...]
Dat is 3 keer zo duur als freevoipdeal...
https://www.freevoipdeal.com/sip_rates#letter-N
Dialnow is nog goedkoper 0.009 eur/min naar mobiel maar wordt eur 0.10 als je via sip belt
Rebvoice is volgens mij nog altijd het goedkoopst voor bellen naar mobiel. Freevoipdeal met 120min gratis naar vast is wel de beste keuze want het verschil met mobiel-Rebvoice verdien je terug door de freedays naar vast. Moet je wel naar vast bellen natuurlijk... doe ik bijna nooit dus ik zit nog op Rebvoice en als het tegoed op is ga ik ff mn belgedrag bekijken om te bepalen of freevoipdeal goedkoper zou zijn.effem schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:52:
[...]
Dat ligt eraan hoe je belt. Als je bij freevoipdeal via sip belt betaal je ineens 8ct ex/min.
https://www.freevoipdeal.com/sip_rates#letter-N
Dialnow is nog goedkoper 0.009 eur/min naar mobiel maar wordt eur 0.10 als je via sip belt
Probeer het eens met een stunserver, die zijn juist voor dit soort problemen.Anoniem: 517082 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:20:
/▌
@effem: goed dat je dat hier laat weten. Hoe kom je trouwens aan de link voor die sip-rates, ik zie die nergens op de FVD-site.
Ik kwam laatst deze tegen www.supervoip.com hier kun je voor 5 euro 500 minuten krijgen voor NL nummers (zowel mobiel als vast) . Er zit volgens mij ook geen termijn aan verbonden, dus je 500 minuten blijven tot je het opbelt.. Maar dit weet ik niet zeker. Zijn er mensen met ervaring met deze voip provider?
Ik gebruik zelf voipwise icm cheapconnect
Ik gebruik zelf voipwise icm cheapconnect
Het is in iig een Voipbuster-kloon, ofwel van Dellmont-sarl. Dus de kwaliteit zal wel goed zijn. Is wel een interessant tarief
kun je met SuperVoip ook je called-id wijzigen (bv je eigen vaste nummer) ?
Ik merkte het in eerste instantie omdat mijn dialnow tegoed veel sneller op ging als ik verwachtte.AtRi schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:41:
@effem: goed dat je dat hier laat weten. Hoe kom je trouwens aan de link voor die sip-rates, ik zie die nergens op de FVD-site.
Toen zag ik dat de dialnow home page https://www.dialnow.com/ een aparte link had naar sip rates.
Daarna was het een kwestie van de url van FVD veranderen.
Ik heb dit ook doorgegeven aan de admin van progx.ch
Hopelijk neemt hij het ook mee.
Supervoip ziet er leuk uit (1 ct vast, 4 ct mobiel met nog de mogelijkheid tot een 500 min bundel voor eur 5.ivo-nl schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 14:07:
kun je met SuperVoip ook je called-id wijzigen (bv je eigen vaste nummer) ?
Nadeeltje is wel een connect fee van 4 ct/gesprek.
Edit: net gezien dat de connect fee niet geldt voor special deals. Ik denk dat dit mijn volgende provider wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door effem op 18-05-2013 18:58 ]
@effem: laat iig je ervaring weten mocht je overstappen :-). Ben namelijk benieuwd of je die 500 minuten onbeperkt kunt behouden, zo ja, dan heb je ze zelfs een goede concurrent voor mobiel telefonie.. Een ABO vinden waar je alleen internet bundel hebt en de rest via 3G/Wifi icm supervoip...
Ik heb op dit moment nog te veel tegoed en freedays op voipwise om over te stappen naar supervoip...
Ik heb op dit moment nog te veel tegoed en freedays op voipwise om over te stappen naar supervoip...
Wat is het verschil tussen 1 ct vast en een special deal van 500 min voor 5 euro?effem schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 18:57:
[...]
Supervoip ziet er leuk uit (1 ct vast, 4 ct mobiel met nog de mogelijkheid tot een 500 min bundel voor eur 5.
Nadeeltje is wel een connect fee van 4 ct/gesprek.
Edit: net gezien dat de connect fee niet geldt voor special deals. Ik denk dat dit mijn volgende provider wordt.
/▌
1 ct vast is meestal alleen voor het bellen naar vaste nummers. Ik ben nog geen betamax-provider tegen gekomen die ook 1 ct per minuut bied voor het bellen naar mobiele nummers in NL
Ik wel: www.DialNow.com en www.VoipYo.com ... Beide geen ervaring mee.SolarOrbiter schreef op zondag 19 mei 2013 @ 09:57:
Ik ben nog geen betamax-provider tegen gekomen die ook 1 ct per minuut bied voor het bellen naar mobiele nummers in NL
1 ct vast is altijd voor bellen naar vaste nummers, anders zou je het 1 ct mobiel noemenSolarOrbiter schreef op zondag 19 mei 2013 @ 09:57:
1 ct vast is meestal alleen voor het bellen naar vaste nummers. Ik ben nog geen betamax-provider tegen gekomen die ook 1 ct per minuut bied voor het bellen naar mobiele nummers in NL
/▌
Ik heb in m'n FritzBox een regel aangemaakt:
alle uitgaande gesprekken via Voipbusterpro, behalve NL nummers beginnende met 06
Alleen jammer dat je je vaste nummer niet als caller-ID kan instellen, nu is dat mijn mobiele nummer.
alle uitgaande gesprekken via Voipbusterpro, behalve NL nummers beginnende met 06
Alleen jammer dat je je vaste nummer niet als caller-ID kan instellen, nu is dat mijn mobiele nummer.
Geen idee, bij VoipbusterPro lukt het wel, nu kan ik alleen mn mobiele nummer ter verificatie aanbieden.