Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Oke dank je, ik ben inmiddels al enigszins bekend met Voipcheap en Justvoip. Mobiel bellen is daar 9 cent p/m. Dus ik had gedacht eerst die 10 of 20 euro op te bellen aan mobiel en daarna die gratis dagen, maar het is niet anders 8) Dank nogmaals ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

weet iemand of bellen via een ata bij voipbuster gratis is? Heb gezocht, maar kon het antwoord niet vinden.
Ik zag wel dat pc->pc gesprekken gratis waren, en tel->tel ook (maar met starttarief). Geldt een gesprek via een ata dan als pc of toch als tel/tel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 23:00
Voor het bellen via SIP gelden dezelfde tarieven als bellen via de voip client van voipbuster.

[ Voor 82% gewijzigd door Mawlana op 05-04-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

sylvesterrr schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:12:
Voor het bellen via SIP gelden dezelfde tarieven als bellen via de voip client van voipbuster.
Ok, bedankt, ik weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
met één persoon met wie ik vaak bel heb ik bijna altijd slechte geluidskwaliteit.
ze heeft UPC, en ik bel met smsdiscount met een SpeedTouch 780.

altijd vertraging. soms lukt pas na een paar keer om verbinding te krijgen.
en soms word ik niet gehoord.

precies hetzelfde deed zich voor toen we belden met de Sipura 3000 en de Grandstream 286.
en met voipbuster en voipcheap daar ingesteld.

zou er iets niet goed zitten tussen betamax en UPC?

naar andere nummers heb ik (vrijwel) nooit problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Caesu op 11-04-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Caesu schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:57:
met één persoon met wie ik vaak bel heb ik bijna altijd slechte geluidskwaliteit.

precies hetzelfde deed zich voor toen we belden met de Sipura 3000 en de Grandstream 286.

Ik heb hetzelfde verschijnsel met SIPDiscount een andere betamax cloon. Soms hoor ik alleen mezelf in echo terug... andere keer is de audio kwaliteit brak... het lijkt er gewoon op of ze least cost routing doen, met een of ander optimalisatie algoritme door meer carriers te gebruiken.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:12

Bel je dan puur voip of naar 0031123456789? In het eerste geval kan het goed zijn dat er een firewall instelling voor zorgt dat je RTP-data niet doorkomt. In het 2e geval kan het zijn dat de UPC netwerkinstellingen voor een probleem zorgen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als oud-moderator van het Voipbusterforum kan ik je wel vertellen dat het meestal aan UPC ligt, ook Alice bij de ontvangende kant is vaak slecht.
Zelf gebruik ik poivY en CallEasy thuis en Voipbuster (via Fring) op mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

Iemand die toevallig weet waarom dit mis gaat:

ik probeer met voipbuster naar australie te bellen -> +61 1300 364 xxx
Hij komt direct met de melding dat het nummer niet geldig is.
Als ik het echter met mijn mobiel probeer gaat het foutloos.

Ik heb al vanalles geprobeerd maar zonder succes.

ideeen?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk in de logs welk nummer er staat als je uitbelt, misschien gaat er iets verkeerd in je dialplan en bel je daardoor een verkeerd nummer. Ik heb al naar diverse landen gebeld (niet naar australie) en dat is altijd gelukt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

alles lijkt te kloppen. ik heb van dezelfde organisatie een ander telefoonnummer geprobeerd en dat lukt wel.

darn.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 06:24
http://www.voipcomplete.nl/voipbuster/

Bestel hier uw eigen Voipbuster VoIP-In nummer voor slechts € 34,95 per jaar!

Met een VoIP-In telefoonnummer bent u voor iedereen bereikbaar op uw Voipbuster account. U krijgt van ons een telefoonnummer met een netnummer uit uw woonplaats, bijvoorbeeld 010-8208022 als u in Rotterdam woont.

Dit telefoonnummer koppelen wij aan uw Voipbuster account, zodat u vervolgens alleen nog maar Voipbuster hoeft te gebruiken voor al uw inkomende en uitgaande gesprekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan-E schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:50:
http://www.voipcomplete.nl/voipbuster/

Bestel hier uw eigen Voipbuster VoIP-In nummer voor slechts € 34,95 per jaar!

Met een VoIP-In telefoonnummer bent u voor iedereen bereikbaar op uw Voipbuster account. U krijgt van ons een telefoonnummer met een netnummer uit uw woonplaats, bijvoorbeeld 010-8208022 als u in Rotterdam woont.

Dit telefoonnummer koppelen wij aan uw Voipbuster account, zodat u vervolgens alleen nog maar Voipbuster hoeft te gebruiken voor al uw inkomende en uitgaande gesprekken!
Bij budgetphone kost het 10 euro per jaar.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Niet verwijzen naar eigen website of blog, schrijf het dan hier op GoT.

[ Voor 75% gewijzigd door bjck op 14-04-2009 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Loekie schreef op maandag 13 april 2009 @ 12:02:
[...]

Bel je dan puur voip of naar 0031123456789? In het eerste geval kan het goed zijn dat er een firewall instelling voor zorgt dat je RTP-data niet doorkomt. In het 2e geval kan het zijn dat de UPC netwerkinstellingen voor een probleem zorgen.
ik bel naar +3178xxxxxxxxxx dus niet naar een sip-address o.i.d.
en haar instellingen zijn ok. met andere tel.nrs. heeft zo nooit klachten.
een firewall heeft ze geeneens. die zit wel op haar pc maar niet in haar modem.

denk dat UPC en betamax op een bepaalde manier niet goed elkaar kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
WTH is het met die spam?
Eerst Jan-E(die normaal wel eens met nuttige zaken komt) en nu deze flipper NorbertjNeijzen hierboven?
Zullen we weer ontopic?

@ Caesu: Ik ben geneigd dat ook aan te nemen, wellicht iets met least cost routing van UPC zoals hierboven al geopperd...

[ Voor 33% gewijzigd door Loekie op 13-04-2009 21:04 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Loekie schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:02:
WTH is het met die spam?
Eerst Jan-E(die normaal wel eens met nuttige zaken komt) en nu deze flipper NorbertjNeijzen hierboven?
Zullen we weer ontopic?
Geregeld.
@ Caesu: Ik ben geneigd dat ook aan te nemen, wellicht iets met least cost routing van UPC zoals hierboven al geopperd...
Als je niet SIP to SIP belt gaat het altijd via de servers / accessdienst van de aanbieder een gesprek. Zeker als je naar een nummer bij een andere aanbieder (niet een dochter VoIP aanbieder op hetzelfde platform) belt waardoor je gesprek via 'het vaste net' wordt geschakeld.

Bel je direct naar de ander (naar het IP van de ander) of iemand bij dezelfde VoIP aanbieder gaat de audio rechtstreeks lopen tussen beide waarschijnlijk (kan, hoeft niet). Als twee ISP's dan een wat ongelukkige route hebben naar elkaar (geen route, hoge latency of hoge jitter of zelfs packetloss) merk je dat gelijk.

Elke ISP doet 'lease cost routing' natuurlijk, geen enkele is een filantropische instelling en heeft als businessplan om geld te verdienen (en weer te investeren).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UPC routeert alleen het verkeer naar de sipserver van Voipbuster. Dus dan zou off alles of niks moeten werken. Als een bepaald nummer niet werkt dan zal het of bij die aanbieder zitten of bij de routering van Voipbuster naar die aanbieder.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaatbeest schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:16:
Iemand die toevallig weet waarom dit mis gaat:

ik probeer met voipbuster naar australie te bellen -> +61 1300 364 xxx
Hij komt direct met de melding dat het nummer niet geldig is.
Als ik het echter met mijn mobiel probeer gaat het foutloos.

Ik heb al vanalles geprobeerd maar zonder succes.

ideeen?
Probeer eens 00611300364xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
WTH is het met die spam?
Eerst Jan-E(die normaal wel eens met nuttige zaken komt)
Ik vond het geen spam. Er wordt hier bij tijd en wijle de vraag gesteld of Voipbuster ook Voipin nummers levert. Ooit hebben ze dat gratis gedaan, nu vragen ze er geld voor. Of het voordelig is moet ieder maar voor zich bepalen, maar verder past het m.i. perfect in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:25
Marzman schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:54:
[...]

Bij budgetphone kost het 10 euro per jaar.
Met het nieuwe platform van budgetphone kun je zelf een doorschakeling maken, maar helaas werkt het niet om naar sip:gebruikersnaam@voipbuster.com door te schakelen omdat voipbuster geen verkeer van budgetphone accepteert. Dit heb ik opgelost met voxalot.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 23:57

Ik heb dit probleem dus ook met diverse voipproviders, tele2, ziggo.
helemaal geen verbinding of ik hoor de andere kant niet.

"Normale" KPN nummers gaan uitstekend.

Hier een Fritzbox 7050 icm teakdsl en Justvoip

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Jan-E schreef op woensdag 15 april 2009 @ 01:21:
[...]
Ik vond het geen spam. Er wordt hier bij tijd en wijle de vraag gesteld of Voipbuster ook Voipin nummers levert. Ooit hebben ze dat gratis gedaan, nu vragen ze er geld voor. Of het voordelig is moet ieder maar voor zich bepalen, maar verder past het m.i. perfect in het topic.
Ik relativeerde al het een en ander, wat me opviel dat de tekst rechsteeks overgenomen was van de website. Met een inleiding erbij: als je voip-in zoekt voor voipbuuster...
Anyway die 2e er achter aan deed mij even verzuchten ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
trolleystad schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:14:
[...]
Met het nieuwe platform van budgetphone kun je zelf een doorschakeling maken, maar helaas werkt het niet om naar sip:gebruikersnaam@voipbuster.com door te schakelen omdat voipbuster geen verkeer van budgetphone accepteert. Dit heb ik opgelost met voxalot.com :)
En kun je die van Budgetphone naar Voxalot dan weer doorsturen naar Voipbuster? Ik zou graag willen dat mijn budgetphone telefoontjes daar landen, omdat de voipbuster client robuuster is in het opbouwen van een verbinding dan een gewone SIP client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 15:31
Vraagje. Voor mijn vader heb ik ook Voipbuster aangevraagd en dat werkt goed. Hij gebruikt het voor zijn huisje in Spanje en dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Nu heeft hij daar ook een vaste lijn, zodat wij hem ook kunnen bereiken.

Door problemen met de vaste lijn, wil ik nu kijken of ik die kan laten vervallen. Hiervoor heb ik dus kennelijk een Voip-in nummer nodig. Hij belt met een Siemens S450IP. Kan ik op die telefoon de instellingen voor een Voip-in nummer kwijt of moet je dat bij het Voipbuster dashboard zelf regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:04
Wortelstok schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:23:
[...]

En kun je die van Budgetphone naar Voxalot dan weer doorsturen naar Voipbuster? Ik zou graag willen dat mijn budgetphone telefoontjes daar landen, omdat de voipbuster client robuuster is in het opbouwen van een verbinding dan een gewone SIP client.
Kan ook via pbxes.org
in voxalot volgens mij alleen met betaald account.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
siemed schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:33:
Vraagje. Voor mijn vader heb ik ook Voipbuster aangevraagd en dat werkt goed. Hij gebruikt het voor zijn huisje in Spanje en dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Nu heeft hij daar ook een vaste lijn, zodat wij hem ook kunnen bereiken.

Door problemen met de vaste lijn, wil ik nu kijken of ik die kan laten vervallen. Hiervoor heb ik dus kennelijk een Voip-in nummer nodig. Hij belt met een Siemens S450IP. Kan ik op die telefoon de instellingen voor een Voip-in nummer kwijt of moet je dat bij het Voipbuster dashboard zelf regelen?
Hoeveel sip accounts kunnen in de S450IP? Zo uit mijn hoofd 6? Dan is het voldoende nummer bij budgetphone aan te vragen voor € 10/jaar. Je moet volgens mij wel een adres in Nederland hebben.
Deze kun je dan naast voipbuster, spaanse vaste lijn(of eventueel een voip nummer van een spaanse budgetphone) in S450IP in voeren.
Daarbij kun je de voipbuster account dan ook nog dubbel invoeren zodat je spaans nummer meegezonden wordt als je naar spanje belt, en de nederlandse als je naar nederland belt.
(zo heb ik het althans in mijn C470IP met NL en PL nummer(poolse huisgenote) en 3x nonoh(=voipbuster)account(dezelfde account maar met verschillende nummers).

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Wortelstok schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:23:
[...]En kun je die van Budgetphone naar Voxalot dan weer doorsturen naar Voipbuster? Ik zou graag willen dat mijn budgetphone telefoontjes daar landen, omdat de voipbuster client robuuster is in het opbouwen van een verbinding dan een gewone SIP client.
sipjohn schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:24:
[...]
Kan ook via pbxes.org
in voxalot volgens mij alleen met betaald account.
Klopt, in Voxalot kan het niet zonder betaald account. Ik heb het gisteravond geprobeerd met Mysipswitch.com, maar het forwarden naar Voipbuster lukte nog steeds niet. Kan ook aan mij liggen, want ik heb het op een gegeven moment opgegeven. Is het jou wel gelukt met pbxes.org?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie

Check wel ff, als je telefonie en internet via Telefonica hebt, of Telefonica het wel correct opvat als een opzegging van alleen telefonie en niet het internet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
@wortelstok:
Omdat ik fritzbox en siemens c470ip heb en pc meestal uit staat, gebruik ik het niet, maar heb een keer signalering getest en hier heeft iemand werking bevestigd.

[ Voor 5% gewijzigd door sipjohn op 17-04-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjm229
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 17:26
Hiervoor heb ik dus kennelijk een Voip-in nummer nodig. Hij belt met een Siemens S450IP. Kan ik op die telefoon de instellingen voor een Voip-in nummer kwijt of moet je dat bij het Voipbuster dashboard zelf regelen?
Als alleen jullie hem maar hoeven bereiken is dat niet nodig. Je kunt ook naar zijn IP adres bellen als je zelf ook met voip belt. Pas als je bereikbaar wilt zijn voor het vaste net heb je een voip-in nummer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
sipjohn schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:54:
@wortelstok:
Omdat ik fritzbox en siemens c470ip heb en pc meestal uit staat, gebruik ik het niet, maar heb een keer signalering getest en hier heeft iemand werking bevestigd.
Ja, het is gelukt, met Mysipswitch. Ik had een instelling van Budgetphone verkeerd staan (oude server). Ook nummermelding werkt goed. Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Hiervoor heb ik dus kennelijk een Voip-in nummer nodig. Hij belt met een Siemens S450IP. Kan ik op die telefoon de instellingen voor een Voip-in nummer kwijt of moet je dat bij het Voipbuster dashboard zelf regelen?
hjm229 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:18:
[...]
Als alleen jullie hem maar hoeven bereiken is dat niet nodig. Je kunt ook naar zijn IP adres bellen als je zelf ook met voip belt. Pas als je bereikbaar wilt zijn voor het vaste net heb je een voip-in nummer nodig.
Dat laatste (voip-in nummer) is ook niet echt nodig. Als je er een account inzet van Voxalot of Mysipswitch kun je via een doorkiesnummer ook direkt bellen. Dit werkt als volgt:
Draai een inbelnummer uit de lijst van SipBroker (voor NL bijv. +31-30-711-0327). Draai daarna het nummer van de provider (bijv. eu.voxalot = *031) en het gratis account wat je hebt aangemaakt.
Op deze manier kun je vanuit heel veel landen met een lokaal inbelnummer naar een IP telefoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
kan iemand mij helpen?

heb het volgende probleem:

geen dialtone meer via voip (voipbuster).

wat voor hardware heb ik:

-tele2 modem
- S675 IP (al een paar jaar)

Tot voor kort werkte alles vlekkeloos.

Wanneer ik nu probeer te bellen met voipbuster via de S675IP bijv. naar mijn mobiel, hoor ik geen toon meer terwijl mijn mobiel wel overgaat. Wanneer ik m'n mobiel opneem, hoor ik niets op de S675.

Wanneer ik bel via de S675 via de fixed line (tele2 verbinding), werkt alles wel gewoon.

Tot voor kort werkte alles perfect, en er zijn geen settings gewijzigd. Van de een op de andere dag werkt het niet meer.

Heeft tele2 iets geblokkeerd waardoor ik geen toon en geluid meer hoor wanneer ik bel met voipbuster.

Als jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:25
Dalma schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:37:
kan iemand mij helpen?

-tele2 modem

Wanneer ik nu probeer te bellen met voipbuster via de S675IP bijv. naar mijn mobiel, hoor ik geen toon meer terwijl mijn mobiel wel overgaat. Wanneer ik m'n mobiel opneem, hoor ik niets op de S675.

Wanneer ik bel via de S675 via de fixed line (tele2 verbinding), werkt alles wel gewoon.

Tot voor kort werkte alles perfect, en er zijn geen settings gewijzigd. Van de een op de andere dag werkt het niet meer.

Heeft tele2 iets geblokkeerd waardoor ik geen toon en geluid meer hoor wanneer ik bel met voipbuster.

Alvast bedankt.
Misschien tijdelijk probleempje in het modem? Al geprobeerd uit en weer aan te zetten? Modem resetten naar fabriekswaarden en opnieuw instellen? Zijn toch wel een paar standaard stappen die je eerst moet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
trolleystad schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:52:
[...]

Misschien tijdelijk probleempje in het modem? Al geprobeerd uit en weer aan te zetten? Modem resetten naar fabriekswaarden en opnieuw instellen? Zijn toch wel een paar standaard stappen die je eerst moet proberen.
Hoi,

alles al gedaan:

- siemens hard reset. modem hard reset. Zelfs het ip adres van de base station in een dmz gezet, om te kijken of het misschien niet ligt aan poorten die ik niet zou hebben opengezet..maar dat heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
PRECIES het zelfde probleem gehad hier. Even een stunserver instellen en klaar.

Ziggo / Nonoh.net / Gigaset 675IP

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
Stun server was al ingesteld

Network

STUN enabled: Yes
STUN server: stun.voipbuster.com
STUN port: 3478
STUN refresh time: 240 sec
NAT refresh time: 20 sec

Maar ook dit mag niet baten...Hebben jullie ook tele2?

zijn er wellicht settings in de modem die ik over het hoofd zie. Het is vreemd, want het heeft tot voor kort jaren goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 07-10 20:29
Ik weet niet hoe belangrijk dit is, maar ik kan stun.voipbuster.com niet pingen
Ik maakte een typefout bij het pingen en kwam er zo achter dat ik stun.voicheap.com (zonder p van voip) wel kan pingen. Misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:50

taz10

Party Animal

Dalma schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:37:
kan iemand mij helpen?

-tele2 modem

Alvast bedankt.
Hoi ik heb precies hetzelfde.

ik heb het voipbuster account ingesteld staanin mijn siemens ip telefoon, telefoon gaat wel over maar geen geluid.

ik heb de voipbuster account ingesteld in mijn fritzbox en dan werkt het wel goed.
comclusie het ligt aan de siemens ip set.

ik heb al gebeld met siemens en die hadden meerdere klachten deze week.
Naar mijn idee komt het door een firmware update afgelopen week maar ik weet niet echt goed of ik direct na de firmware update problemen heb gekregen.
In ider geval werkt het dus wel zoals gezegt in mijn fritzbox goed.
Ik heb donderdag gebeld met siemens en tot nu toe nog geen reactie dus ga nog maar eens via de email een bericht sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:50

taz10

Party Animal

na lang zoeken ook de oplossing gevonden, is weer eens een bug in de firmware van de siemens telefoon

http://gathering.tweakers...message/31822574#31822574

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga via internet naar je basis station, en verwijder codec g722

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Krypt schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:39:
Gewoon je nummer van budgetphone via de voipbuster client laten valideren. Dit nummer in je client aangeven als Caller ID. Vervolgens wordt dit nummer meegestuurd alsje met voipbuster uit belt. Dan bel je met je voipbuster account naar het pay-by-phone nummer en vul je je budgetphone nummer in.

c'est ça.
Ik wil met mijn "remaining credit" (is 10€, voor 120 dagen die nu om zijn) voor 8,50€ credit bij kopen via PayByPhone. Voor die 8,50€ zou ik dus 6€ credit en 72 freedays krijgen.

Ik heb bij Justvoip (is zelfde werkwijze als voipbuster) onder: "personal details" > "Phonenumbers", mijn gsm-nummer staan.
Als ik nu met dit nummer via PayByPhone wil aankopen moet ik naar een "0909 XXXXX" nummer bellen.
Ik denk dus dat naar dit 0909 nummer bellen me 8,50€ gaat kosten.
Ik begrijp niet goed hoe ik mijn 10€ die ik heb staan in rekening kan brengen.
In plaats van het budgetphone nummer dat jij gebruikt, gebruik ik mijn gsm nummer.
Of ben ik verkeerd bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 21:46
Als je nog wel crediet maar geen freedays meer dan laat Voipbuster je sinds enige tijd het opwaarderen via pay-by-phone niet meer toe (andere betaalwijzen weet ik niet). Dus je moet dan eerst je beltegoed opmaken met bellen voordat je weer mag opwaarderen en freedays krijgt.
Dit is natuurlijk wel erg jammer wanneer je veel belt want anders had je voor iets van € 0.22, 7 freedays en nu kan je er maar dan 22 minuten voor bellen. :'(
Hoogstwaarschijnlijk is dit ook het geval bij Justvoip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Goedemorgen Tweakers,

Ik zag vanmorgen tijdens een controle voor het aantal overgebleven freedays, dat het Fair Use Policy van Voipbuster nogal raar aan het doen is.
Ik krijg nu om de haverklap telefoontjes die berekend worden, tussen de FUP vrije telefoontjes door, het zijn gewone vast net nummers in NL. Dit lijkt mij nogal vreemd. Het is toch zo dat op een gegeven moment de fair use op is en dat er dan berekend wordt en niet te pas en te onpas?
Op deze manier is mijn 10 euro eerder op dan mijn freedays.

Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bluek schreef op zondag 26 april 2009 @ 09:13:
Als je nog wel crediet maar geen freedays meer dan laat Voipbuster je sinds enige tijd het opwaarderen via pay-by-phone niet meer toe (andere betaalwijzen weet ik niet). Dus je moet dan eerst je beltegoed opmaken met bellen voordat je weer mag opwaarderen en freedays krijgt.
Dit is natuurlijk wel erg jammer wanneer je veel belt want anders had je voor iets van € 0.22, 7 freedays en nu kan je er maar dan 22 minuten voor bellen. :'(
Hoogstwaarschijnlijk is dit ook het geval bij Justvoip.
Op zich logisch. Je zou zo je freedays van 120 op kunnen rekken naar 438 voor die 10 euro. Het was eigenlijk gewoon een gaatje in hun constructie.

Ik deed het al niet omdat ik er niet zo veel mee bel (niet naar gratis bestemmingen).
Boomster schreef op zondag 26 april 2009 @ 09:36:
Goedemorgen Tweakers,

Ik zag vanmorgen tijdens een controle voor het aantal overgebleven freedays, dat het Fair Use Policy van Voipbuster nogal raar aan het doen is.
Ik krijg nu om de haverklap telefoontjes die berekend worden, tussen de FUP vrije telefoontjes door, het zijn gewone vast net nummers in NL. Dit lijkt mij nogal vreemd. Het is toch zo dat op een gegeven moment de fair use op is en dat er dan berekend wordt en niet te pas en te onpas?
Op deze manier is mijn 10 euro eerder op dan mijn freedays.

Weet iemand hoe dit zit?
Als het niet veranderd is dan is de fair use policy 300 minuten per week en is dat dynamisch (ipv dat het wekelijks wordt gereset). Het is nu zondagochten 9.57 dus dan telt voipbuster de minuten sinds vorige week zondag 9.57. Hierdoor kan het gebeuren dat je af en toe weer onder die fair use policy duikt en er na een telefoontje weer boven zit.

[ Voor 37% gewijzigd door Marzman op 26-04-2009 09:58 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Marzman schreef op zondag 26 april 2009 @ 09:55:

Als het niet veranderd is dan is de fair use policy 300 minuten per week en is dat dynamisch (ipv dat het wekelijks wordt gereset). Het is nu zondagochten 9.57 dus dan telt voipbuster de minuten sinds vorige week zondag 9.57. Hierdoor kan het gebeuren dat je af en toe weer onder die fair use policy duikt en er na een telefoontje weer boven zit.
Top,

bedankt, zo had ik het zelf niet begrepen, het zijn dus doorlopende 7 dagen en geen "blokken" van bijv zondag tot zondag.

Bedankt,

Boomster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
bluek schreef op zondag 26 april 2009 @ 09:13:
Net geprobeerd bij SMSdiscount. Ik had nog € 2,41 krediet. Na het bellen naar 0900 1537 heb ik nog € 2,15 krediet en 7 freedays. Kosten: 26 cent voor 7 freedays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:21
Is er nog een goede SMS client voor op Nokia telefoons? Alle programma's die ik kan vinden werken helaas niet :(

Heb goText geprobeerd, maar deze krijg ik niet werkend met Voipbuster. Heb geen idee hoe ik deze moet configureren en welke instellingen ik moet opgeven.

[ Voor 41% gewijzigd door Razer op 27-04-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Situatiebeschrijving:
- Fritzboxrouter compatible met sip- en voip-ondersteuning.
- VoipBuster account.
- Heb nog kpn-budget abonnement (incl kpn-telefoonnummer) vanwege adsl-lijn.
Inkomende telefoontjes komen nog via het kpn-nummer binnen.

Als ik uitbel ziet de ontvanger niet van welk nummer ik bel. Hoe kan dat geregeld worden? Of is dat in z'n geheel niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:37:
Situatiebeschrijving:
- Fritzboxrouter compatible met sip- en voip-ondersteuning.
- VoipBuster account.
- Heb nog kpn-budget abonnement (incl kpn-telefoonnummer) vanwege adsl-lijn.
Inkomende telefoontjes komen nog via het kpn-nummer binnen.

Als ik uitbel ziet de ontvanger niet van welk nummer ik bel. Hoe kan dat geregeld worden? Of is dat in z'n geheel niet mogelijk?
Zoek even in het topic op 'nummer verifiëren'. ;) Je kan namelijk - indien geverifieerd - met elk nummer uitbellen. (lees: als caller ID gebruiken) :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
MensionXL schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:21:
[...]

Zoek even in het topic op 'nummer verifiëren'. ;) Je kan namelijk - indien geverifieerd - met elk nummer uitbellen. (lees: als caller ID gebruiken) :)
En dat vul je op de fritz!box in als een internet number.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelydorp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-08 10:09
Beste mensen, ik heb nu al jaren problemen met bellen naar o.a. UPC nummers. De gesprekskwaliteit via Betamax-diensten (Voipbuster etc) blijft beroerd.
Wat bij mij geregeld voorkomt:
- Haperende lijn (van elke seconde valt een stukje weg)
- Door elkaar heen praten werkt niet (verbinding lijkt half-duplex)
- Soms geen verbinding te maken.
- Soms geen geluid, moet opnieuw gebeld worden.

In dit forum zie ik dat dit al door veel meer mensen is opgevallen, maar ik zie geen oplossing. Nu steeds meer mensen overstappen op UPC (en andere aanbieders als Alice etc waarbij dit probleem ook zich schijnt voor te doen) wordt het probleem voor mij steeds erger. Zo erg dat ik er over denk om weer over te stappen op KPN oid.
Was UPC vroeger een aparte nummer-reeks (07xx) nu met nummerbehoud kan achter elk nummer een UPC-klant zitten.... En dus bij elk belletje kans op beroerde kwaliteit.

Mijn vragen:
- is er wellicht een oplossing in de vorm van gebruiken andere Codec???
- heeft er iemand al eens hierover gemaild met UPC en of Betamax/Voipbuster/etc ?

Alvast bedankt voor het meedenken!

groet, Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Dit probleem heb ik dus ook gehad Jan maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd een stuk beter gaat.

Ben echter wel overgestapt van voxalot naar pbxes als intermediar (helaas heb je dan niets meer aan je freedays)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:58:
[...]

En dat vul je op de fritz!box in als een internet number.
Bedankt MensionXL en Loekie. :)

CallerID werkt nu. Wat ik gedaan heb is:
- via de voipbuster-client je thuis-nummer specificeren en laten verifieren.
- op het scherm zie je een 4-cijferige code, je wordt gebeld en je voert de code in.
- op de fritzbox bij Advanced Settings->Telephony->Internet Telephony->Internet number het vinkje aangezet bij "Use internet number for registration".
- en voila, CallerID werkt dan.

Aangezien ik nog een KPN-lijn heb liggen heb ik het KPN-nummer in voipbuster opgegeven. Ik vraag me nu af of het ook mogelijk is je mobiele-nummer in te voeren of het xs4all-voip-nummer? Je wordt toch teruggebeld op dat nummer? Dan zou dat ook moeten werken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Je kan gewoon elk nummer wat van jou is, dwz waar jij toegang tot hebt, gebruiken.
Als je de telefoon maar op kan nemen tijdens het verifieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 15:05
lelydorp schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:02:
Beste mensen, ik heb nu al jaren problemen met bellen naar o.a. UPC nummers. De gesprekskwaliteit via Betamax-diensten (Voipbuster etc) blijft beroerd.
Wat bij mij geregeld voorkomt:
- Haperende lijn (van elke seconde valt een stukje weg)
- Door elkaar heen praten werkt niet (verbinding lijkt half-duplex)
- Soms geen verbinding te maken.
- Soms geen geluid, moet opnieuw gebeld worden.
mm dacht dat het aan mij lag, echter idd even wezen google vind meerdere klachten maar geen oplossingen:
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt dat niet aan UPC?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 15:05
Ja en nee, want als ik terug bel via de PSTN lijn gaat het wel goed. ben bang dat het aan het verschil van voip ligt (ik heb de klepel horen luiden maar weet niet waar de klok hangt) packer grote of zo, wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Is het al mogelijk om Budgetphone en Voipbuster (gratis) te combineren op een router waarbij het alleen mogelijk is om één SIP-provider in te stellen, maar dan wel met nummerherkenning en Freedays?

Mijn situatie is als volgt: Ik heb ADSL van Telfort, maar niet hun telefoondienst. Onlangs heb ik hun standaard Zyxel-modem/-router vervangen door een Speedtouch 780WL. In de Speedtouch 780WL kun je maar één SIP-provider instellen. Ik gebruik daarvoor nu Voxalot (free). Bij Voxalot heb ik Voipbuster ingesteld en ik heb bij Budgetphone mijn nummer doorgeschakeld naar Voxalot. Ik zie nu echter niet wie belt als ik op m'n Budgetphone-nummer word gebeld. Als je voor een betaald account bij Voxalot kiest, kun je volgens mij wel een SIP register doen bij Budgetphone, maar kun je dan op de lange termijn niet beter gaan voor een (goede) router waarin je wel twee (of meer) SIP-providers kunt opgeven? Bij Voxalot-alternatieven zoals Mysipswitch en pbxes heb je volgens mij weer niets aan je Freedays. Is er nu niet een (gratis) oplossing waarbij je wel je Freedays houdt, maar ook nummerherkenning hebt?

edit:
Het lijkt erop dat nummerherkenning het opeens wel doet. Ik had tussen m'n Speedtouch en telefoon een AX520-switch zitten (bundelen van analoge KPN-telefoonlijn en "internettelefoonlijn" (Voxalot/Budgetphone/Voipbuster), nog een restant van mijn prutsen met de Zyxel-router. Ik kwam erachter dat m'n Speedtouch dat standaard al ondersteunt ("Lifeline PSTN poort"). Ik heb de AX520 switch er nu tussenuit gehaald en het "bundelen" van analoge KPN-lijn en VoIP-lijn overgelaten aan m'n Speedtouch. Nu doet nummerherkenning het wel?! Als ik m'n Budgetphone-nummer bel met mijn mobiel, zie ik nu wel mijn mobiele nummer op de display van m'n DECT-toestel staan.

[ Voor 23% gewijzigd door SiHiDa op 07-05-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
SiHiDa schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:35:
Is het al mogelijk om Budgetphone en Voipbuster (gratis) te combineren op een router waarbij het alleen mogelijk is om één SIP-provider in te stellen, maar dan wel met nummerherkenning en Freedays?

Mijn situatie is als volgt: Ik heb ADSL van Telfort, maar niet hun telefoondienst. Onlangs heb ik hun standaard Zyxel-modem/-router vervangen door een Speedtouch 780WL. In de Speedtouch 780WL kun je maar één SIP-provider instellen. Ik gebruik daarvoor nu Voxalot (free). Bij Voxalot heb ik Voipbuster ingesteld en ik heb bij Budgetphone mijn nummer doorgeschakeld naar Voxalot. Ik zie nu echter niet wie belt als ik op m'n Budgetphone-nummer word gebeld. Als je voor een betaald account bij Voxalot kiest, kun je volgens mij wel een SIP register doen bij Budgetphone, maar kun je dan op de lange termijn niet beter gaan voor een (goede) router waarin je wel twee (of meer) SIP-providers kunt opgeven? Bij Voxalot-alternatieven zoals Mysipswitch en pbxes heb je volgens mij weer niets aan je Freedays. Is er nu niet een (gratis) oplossing waarbij je wel je Freedays houdt, maar ook nummerherkenning hebt?

edit:
Het lijkt erop dat nummerherkenning het opeens wel doet. Ik had tussen m'n Speedtouch en telefoon een AX520-switch zitten (bundelen van analoge KPN-telefoonlijn en "internettelefoonlijn" (Voxalot/Budgetphone/Voipbuster), nog een restant van mijn prutsen met de Zyxel-router. Ik kwam erachter dat m'n Speedtouch dat standaard al ondersteunt ("Lifeline PSTN poort"). Ik heb de AX520 switch er nu tussenuit gehaald en het "bundelen" van analoge KPN-lijn en VoIP-lijn overgelaten aan m'n Speedtouch. Nu doet nummerherkenning het wel?! Als ik m'n Budgetphone-nummer bel met mijn mobiel, zie ik nu wel mijn mobiele nummer op de display van m'n DECT-toestel staan.
ik heb voxalot ingesteld in m'n speedtouch 780.
en budgetphone in mysipswitch en daar doorgestuurd naar voxalot.
via voxalot bel ik dan weer met voipbuster.

zo maak ik dus gebruik van de freedays van voipbuster en nummerherkenning werkt ook.

binnenkort ga ik een tweede budgetphone nummer bestellen.
die zet ik dan ook in mysipswitch maar stuur ik door naar een ander gratis voxalot account.

beide telefoons die ik aansluit op m'n speedtouch 780 kunnen dan gebeld worden op verschillende budgetphone nummers.
en ze bellen uit via verschillende gratis voxalot accounts maar dan wel via hetzelfde voipbuster-account maar in de dialplans bij voxalot stel ik andere geverifieerde nummers in die worden meegezonden.

en over die nummerherkenning: rommel via telnet in je speedtouch 780 wat aan met 'voice country'. bij mij staat hij nu op 'netherlands', anders werkt de nummerherkenning op de inkomende vaste kpn lijn niet. als m'n vaste kpn lijn geporteerd is naar budgetphone zet ik hem op 'etsi', ik zie dan ook het tijdstip waarop ik gebeld werd op m'n DECT telefoon. als je daar wat veranderd werkt de verandering pas echt goed als de stroom even van het modem (en de DECT telefoon?) is afgeweest heb ik gemerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Caesu op 08-05-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey
zelf gebruik ik al jaren voipbuster op men nokia E51
maar sinds vandaag kan ik tijdens het belle niet meer mijn druktoetsen gebruiken.
Door vergrendeling of zo,weet ik veel
Soms bel ik naar een center,en moet ik op nummer 1 drukken voor de nederlandse taal
en werkt deze funcitie niet meer op men gsm,
iemand die enig idee heeft,hoe ik dit kan verhelpen?
dank u

zelf heb ik al een hard reset gedaan en de laatste software geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:04
SiHiDa schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:35:

edit:
Ik heb een heel simpel kastje gekocht, een Sipura SPA ik geloof een 1001 via Marktplaats, aan de ene kant aan het internet gehangen, andere kant een gewone analoge telefoon (zelfs dect met extra handset), hierop kunnen 2 lijnen geconfigureerd worden, ik heb de default lijn als zijnde Voipbuster geconfigureerd en de secondaire lijn als Budgetphone, uitbellen gaat dus via Voipbuster met de nummerweergave van Budgetphone en inkomend gaat het gesprek via Budgetphone, ook met nummerherkenning.
Budgetphone E10 in het jaar en Voipbuster E12.50 in het kwartaal, dus voor E5,- in de maand ben ik te bereiken op een regionaal nummer en kan ik onbeperkt naar vaste nummers bellen en ik heb een gewone analoge telefoon :9

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 21:46
Voor de liefhebbers die nog geen nummer hebben.
Er zijn weer VOIP-in nummers beschikbaar. Login op de webinterface en klik op de request VOIP-IN.
Kost € 1 en dan krijg je een 085 nummer.
Dit werkt bij zowel Voipbuster als Justvoip. Dus waarschijnlijk voor allen betamaxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Nu online
Inderdaad. Even naar

https://myaccount.<cloonurl>.com/clx/buy_inbound.php

surfen. Werkt lekker!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn nummer nog steeds, maar is het bellen naar een 085-nummer bij alle aanbieders even duur als het bellen naar een normaal nummer?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 11:31

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Overzicht tarieven KPN.

Er staat ook een lijst met wat andere providers berekenen voor een 085-telefoonnummer.
Het is wat duurder.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Daar staat alleen de vergelijking op tussen KPN vs de overige providers en niet normaal buiten regio vs 085. Dan is het wel goedkoper.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:23
ik heb ook een nummertje gescoord.je weet maar nooit.
alleen caller id krijg ik niet aan de praat.

bel via de zyxel,met mijn budgetphone nr gaat alles prima.
ik zie het nr wel staan in het config scherm van voipbuster,moet ik dat nr dan verifieren ?

[ Voor 22% gewijzigd door jejeh op 13-05-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
jejeh schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:24:
Heeft er iemand al gecontroleerd of caller-id van je andere geverifieerde nummers nog werkt, zodra je een 085-nummer hebt aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

jejeh schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:24:
ik heb ook een nummertje gescoord.je weet maar nooit.

bel via de zyxel,met mijn budgetphone nr gaat alles prima.
ik zie het nr wel staan in het config scherm van voipbuster,moet ik dat nr dan verifieren ?
Hier ook een ZyXEL en een pas gescoord 085 nummer.
Bij SIP Number je +3185xxxxxx nummer invullen. De rest krijgt sip.voipbuster.com.
Jan-E schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:41:
[...]
Heeft er iemand al gecontroleerd of caller-id van je andere geverifieerde nummers nog werkt, zodra je een 085-nummer hebt aangevraagd?
Ja dat werkt nog. Al mijn nummers waren geverifieerd en staan nog steeds in het wit en dus kiesbaar.
Thuis nummer staat aangevinkt en wordt netjes meegezonden.
Wel vreemd je eigen nummer op je huis tel te zien. :)
Het 085 nummer komt boven aan de lijst onder VoIP-In: zonder keuze menu. Dat is vanzelf geverifieerd.

[ Voor 1% gewijzigd door KroontjesPen op 13-05-2009 16:02 . Reden: Knip & plak foutje :( ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
leuk dat er weer nummers zijn. ik heb er ook maar eentje opgehaald.

ik zou m'n budgetphone nrs. de deur uit kunnen doen.

085 nummers zouden wat tarief betreft gelijk moeten zijn aan gebruikelijke particuliere nummers.
maar ik ben er niet zeker van dat alle providers zich hier aan houden.
vooral mobiele providers verdenk ik ervan meer te rekenen.

dit is echt een klus voor de OPTA.

ik wel m'n contacten niet op kosten jagen.

met voipbuster kan je niet naar 087,084 nummers bellen.
dit zijn niet nummers die wat tarief betreft gelijk zijn gesteld aan gebruikelijke vaste nummers.
tarief kan alles zijn tot aan een euro aan toe geloof ik.
en je krijgt geen nummermelding zoals bij 090x!!
daarom heeft voipbuster voor de zekerheid die nummers maar geblokkeerd.

085 en 088 zijn wel nummers waar een tarief bij hoort voor gebruikelijke vaste nummers.
die kan je dan ook met voipbuster bellen en je freedays daarvoor gebruiken.

edit: niet echt verrassend.

ik krijg hem niet aan de praat in mysipswitch, werkt wel in x-lite.
in voxalot zal het vast wel werken. maar daar moet je betalen als je nrs. wilt laten registreren.
dus ik heb er niet zoveel aan. want mijn opstelling kan niet zonder mss.

[ Voor 12% gewijzigd door Caesu op 14-05-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:05

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb ook zo'n nummer aangevraagd en heb het nummer ook alleen als ik nu dit nummer probeer te bellen. Krijg ik "This nummer is not in service" of zoiets te horen. Moet je een dag wachten voor dat het allemaal werkt ofzo?

Inmiddels krijg ik te horen "De gebruiker is momenteel niet online, probeer later nogmaals". Ik krijg heel de SIP Notify niet binnen in mijn Asterisk systeem :(

[ Voor 28% gewijzigd door alienfruit op 14-05-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Het nummer testen kan met het VoIPBuster progje. Was het eerste wat ik heb gedaan.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:05

alienfruit

the alien you never expected

Ik zou niet weten hoe je een nummer kan testen. Maar als ik gewoon via phone2phone of er gewoon naar bel met Account A naar het 085 nummer van Account B dan gebeurt er niks. Alleen "The other party ended the call". En dat komt door die melding "De gebruiker is momenteel niet online, probeer later nogmaals" want daarna wordt het gesprek afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Nu online
Vodafone:

Hartelijk dank voor uw reactie.

Het bellen naar een 085 nummer valt binnen uw bundel tegoed. Als uw bundel tegoed op is dan betaald u € 0,25 per minuut.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Hier gewoon het mijn KPN nummer het 085 gebeld. Eerst idd die "De gebruiker is momenteel niet online, probeer later nogmaals". Met progje gaat daar de verbinding naar toe. Er zal geen koptelefoon aan dus geluid niet gecontroleerd.
Daarna VoIPBuster in ZyXEL gepropt, zie post eerder, en dat werkt nu ook.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hmm, vet. :) Heb ook een nummer genomen, kost geen drol. :D

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:53
Napsju schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 18:17:
Het bellen naar een 085 nummer valt binnen uw bundel tegoed. Als uw bundel tegoed op is dan betaald u € 0,25 per minuut.
Da's mooi, want die 0,25 is het normale buiten bundel tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
ik test m'n nummer altijd door naar 070-3046012 te bellen.
het nummer wat wordt meegezonden wordt dan teruggebeld voor een audio-test.
als je geen nummer meezendt begint de audio-test meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Je kunt ook 0800-0230396 bellen. Dan krijg je alleen maar te horen of je een nummer meezend, maar niet welk nummer. Maar het is wel gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:04
Vraagje: ik wil mijn ouders graag laten uitbellen naar vaste nummer via bv voipbuster (icm met SIP en een sipura kastje), maar nou kon ik me iets herinneren dat in de freedays je maar max 1 uur aaneengesloten kan bellen naar 1 nr, en dat je iets van een FUP policy hebt?

Kan of wil iemand me dat nog eens uitleggen / verhelderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:16
Dat van 1 uur achter elkaar kan wel kloppen. Maar dan bel je na dat uur toch gewoon nog een keer? En als je over de FUP heen gaat kost het nog maar 1 cpm. Dus ook geen ramp lijkt me.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Nu online
Dat uur is mij niet bekend hoor...
2009-05-04 21:51:55 +65xxxxxxxx 01:42:22 FREE!
En zo zijn er meer gesprekken van >1 uur geweest die echt niet zijn afgebroken. Dit is trouwens met nonoh.net.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik denk dat je viavia dit hebt gehoord:
Kixtart schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:33:
Aangezien je (SpitfireNL) aangeeft dat je belt via een router verwacht ik dat het ligt aan een soort 'time to live' instelling. Op mijn Speedtouch router staat 'Expire Time:' op 3600 dus bij mij wordt het gesprek na 1uur afgekapt, maar dat maakt niet zoveel uit. Ik had gelezen dat een hogere expire-tijd problemen kan geven dus laat het gewoon daarop staan.
De FUP kom je verder volgens mij niet zo snel tegen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:04
Napsju schreef op maandag 18 mei 2009 @ 09:11:
Dat uur is mij niet bekend hoor...

[...]

En zo zijn er meer gesprekken van >1 uur geweest die echt niet zijn afgebroken. Dit is trouwens met nonoh.net.
oh okeej thnx, ik kon me een keer herinneren dat ik zelf uitbelde via voipbuster en dat na 1 uur het werdt afgebroken, ik kon daarna welliswaar opnieuw bellen maar wist niet of zit nog zo was,
en om nou iedere keer mijn ouders dat gaan uit te leggen ;-)

ik wil gewoon een sipura 3102 plaatsen,
staandaard alle regionale gesprekken via voipbuster o.d. laten lopen
en als die niet werkt dat ze bv door 2x ## te drukken op de vertrouwde pstn lijn van kpn kunnen terugvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:28
Hoe lang is dat inbound nummer (085...) 'houdbaar' ? 1€ betalen van je tegoed, of 10€ prepay bij Budgetphone.. ik weet het dan wel :p

[ Voor 43% gewijzigd door DutX op 18-05-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:16
Het probleem van een 085 nummer is (denk ik) dat je het niet kan laten porteren. Dus zit je voor altijd aan die Betamax clone vast. En Budgetphone is een veel betrouwbaardere partij als er storingen of andere problemen zijn (je kan ze gewoon bellen of mailen, hebben een forum, etc).

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Rubke schreef op maandag 18 mei 2009 @ 09:44:
[...]

oh okeej thnx, ik kon me een keer herinneren dat ik zelf uitbelde via voipbuster en dat na 1 uur het werdt afgebroken, ik kon daarna welliswaar opnieuw bellen maar wist niet of zit nog zo was,
en om nou iedere keer mijn ouders dat gaan uit te leggen ;-)
Dat maximum van 60 minuten was er vroeger wel, maar al een klein jaar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Wortelstok schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:27:
[...]

Dat maximum van 60 minuten was er vroeger wel, maar al een klein jaar niet meer.
Volgens mij via de softphone nog wel, maar via sip niet.
Fup is volgens mij nog steeds 300 min per week, daarna betaal je het standaard tarief (meestal 1ct/min).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
RichieB schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:00:
Het probleem van een 085 nummer is (denk ik) dat je het niet kan laten porteren. Dus zit je voor altijd aan die Betamax clone vast. En Budgetphone is een veel betrouwbaardere partij als er storingen of andere problemen zijn (je kan ze gewoon bellen of mailen, hebben een forum, etc).
Maar budgetphone heeft wel veel vaker storing dan Voicheap bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb het nummer nu eindelijk ook inbound aan de praat met Asterisk. Uitbellen lukte al vrij lang via voipbuster, maar met het nieuwe 085 nummer kreeg ik iedere keer 3 korte piepjes achter elkaar als ik het nummer belde.

In mijn sip.conf :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[general]
register => vbusername:vbpasswd@sip1.voipbuster.com/3185XXXXXXX

[voipbuster]
type=peer
host=sip1.voipbuster.com
username=vbusername
secret=vbpasswd
notransfer=yes
insecure=very
externip=ip
context=incoming
fromuser=0031546XXXXX

Het trukje was vooral het /3185XXXXXXX gedeelte achter de register string toevoegen. Deze had ik eerst niet (alleen uitbellen) maar is blijkbaar nodig om hem voor inbellen te registreren.

Met Fromuser het telefoonummer wat ik in het voipbuster programma heb ingesteld (en geverifieerd) als nummer dat weergegeven moet worden als ik iemand bel.

Vervolgens in extensions.conf bij context het aan het 3185 nummer een Dailplan instellen en klaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Na lang treuzelen (en te hoge telefoonrekeningen) ben ik eindelijk overgestapt naar Voipbuster.

Waar ik nog op zoek naar ben is een goed kastje waar ik een standaard huis,tuin, keuken telefoon op kan aansluiten (PSTN heet dat?). Nu staan er een paar op de site van Voipbuster, maar die voldoen niet aan mijn wensen. Wat ik zoek is:
* GEEN WiFi
* meer dan 2 LAN aansluitingen. Eentje voor aan modem, eentje voor naar boven en dan nog een paar extra voor in de HK.

De meeste die ik vind hebben bv 4 poorten en Wifi of geen Wifi maar slechts 2 poorten ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 23:00
Heb je al een router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdrielsma
  • Laatst online: 17-02-2024
Wie kan mij vertellen of wie weet toevallig hoe je , je 085 Voip-in nummer aan de gang krijgt via/in
Mysipswitch , ik ben al dik 3 dagen aan het proberen allemaal maar zonder suc6 krijg ik telkens te horen dat wegens het offline zijn het nummer niet te bereiken is , terwijl deze toch online is in mysipswitch

aangezien mijn 2 Budgetphone nummers wel gewoon werken via Mysipswitch in combi met Voipbuster :(

Wie o Wie heeft (weet) een oplossing :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
chrisdrielsma schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:06:
Wie kan mij vertellen of wie weet toevallig hoe je , je 085 Voip-in nummer aan de gang krijgt via/in
Mysipswitch , ik ben al dik 3 dagen aan het proberen allemaal maar zonder suc6 krijg ik telkens te horen dat wegens het offline zijn het nummer niet te bereiken is , terwijl deze toch online is in mysipswitch

aangezien mijn 2 Budgetphone nummers wel gewoon werken via Mysipswitch in combi met Voipbuster :(

mij lukt het ook niet.
ik denk dat voipbuster dit niet toestaat.
netzoals je via mysipswitch met voipbuster geen freedays hebt.

nu heb ik mijn 085 nummer doorgeschakeld naar m'n budgetphone nummer.
m'n 085 nummer kan m'n budgetphone nummer dus niet vervangen.

ook werkt vodafone 60min.bellen3betalen niet naar 085. en telfort unlimited ook niet?
dus ik hou het maar bij m'n budgetphone nr. is toch maar 10euro per jaar.
en met zo'n 085 nr. raken ook nog eens mensen in de war omdat ze niet snappen dat ik niet gewoon het netnr. van m'n woonplaats heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben blij dat ik nog een normaal voipbusternummer heb. Zo'n 085-nummer ziet er toch raar uit inderdaad, mensen en schijnbaar dus ook telecomproviders snappen niet helemaal wat voor nummer het is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdrielsma
  • Laatst online: 17-02-2024
hebben meer mensen er last van dat ze hun normale " Budgetphone Nummer " in het voipbuster programmatje niet kunnen verifiëren , ik word wel gebelt toets de code in die ik zie krijg ook te horen dat het gelukt is maar kan hem daarna niet aanvinken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

chrisdrielsma schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:06:

Zo als ik al eerder poste moet ik in m'n ZyXEL bij SIP Number +3185xxxxxx nummer invullen.
Voorheen stond daar mijn user name.
Misschien kan dat ook bij andere nodig zijn.

Stem blanco!

Pagina: 1 ... 22 ... 58 Laatste