Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort in bezit van een HTC Touch HD (mobiel) een pocketpc obv Windows Mobile, met internet via 3G en wifi faciliteit (via een Vodafone abonnement met onbeperkt internet).
Omdat ik per jaar een maand of 3 in het buitenland vertoef en daar beschik over een wificonnectie, wil ik goedkoop/gratis bellen met Voipbuster via mijn mobiel via wifi, dus uiteraard niet via het 3G netwerk, want dat is onbetaalbaar.
Tot nu toe moest ik altijd bellen mbv een USB-telefoon gekoppeld aan mijn laptop en het daarop geinstalleerde Voipbuster programma, wat uitstekend werkt.
Op de site van Voipbuster heb ik tot nu toe niets kunnen vinden van een vergelijkbaar programma als voor de pc.
Het enige dat ik er kon vinden is het programma SJPhone; maar dat krijg ik niet aan de praat.
In de inleiding van dit topic kan ik niets zinvols vinden en zoeken op de term wifi in dit topic levert ook niets op.

Is er iemand die kan vertellen
- of wat ik wil überhaupt mogelijk is
- zo ja, wat ik daarvoor nodig heb en waar ik de benodigde spullen kan vinden
- welke instellingen nodig zijn.

Alvast bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdrielsma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-02-2024
KroontjesPen schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:55:
[...]

Zo als ik al eerder poste moet ik in m'n ZyXEL bij SIP Number +3185xxxxxx nummer invullen.
Voorheen stond daar mijn user name.
Misschien kan dat ook bij andere nodig zijn.
Deze optie heb ik dus niet in me Sipura SPA-2002 Box als ik bij Username me +3185xxxx nummer invul geeft hij een failed aan in plaats van dat hij zich aanmeld op de server dus krijg een error ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Eusebius schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:01:
Na lang treuzelen (en te hoge telefoonrekeningen) ben ik eindelijk overgestapt naar Voipbuster.

Waar ik nog op zoek naar ben is een goed kastje waar ik een standaard huis,tuin, keuken telefoon op kan aansluiten (PSTN heet dat?). Nu staan er een paar op de site van Voipbuster, maar die voldoen niet aan mijn wensen. Wat ik zoek is:
* GEEN WiFi
* meer dan 2 LAN aansluitingen. Eentje voor aan modem, eentje voor naar boven en dan nog een paar extra voor in de HK.

De meeste die ik vind hebben bv 4 poorten en Wifi of geen Wifi maar slechts 2 poorten ...
Ja, die staat op de eerste verdieping. Maar het is hier in huis vrij lastig om draden te trekken, dus ik voeg liever wat extra poorten toe beneden.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Dit is mijn eerste bericht. Per ongeluk kwam ik deze side tegen en er gaat
een nieuwe wereld voor mijn open _/-\o_ kende en gebruikte alleen maar Skype.
Ik moet me nu nog gaan verdiepen in de verschillende systemen voor in huis en
ook hoe het nu precies zit met verschillende gebruikers op een computer etc.

Wat misschien handig is voor iedereen hier is: www.cheapest-voip.com
het geeft meteen een actueel overzicht van de goedkoopste voip diensten,
voor een land en hun betreffende prijzen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent of weet iemand mij iets te vertellen over: www.telbo.com

Zie dat je daar kan bellen naar Nederland mobiel voor € 0,076 (€ 0,066 buiten Europa).

Dit is tot nu toe het goedkoopst wat ik ben tegengekomen voor Nederland mobiel bellen!!

Je moet wel een soort abbonnement hebben van $ 1,- per maand of zoiets ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 20:29
Je moet wel even lezen. $6/maand voor gratis bellen hier, $1/maand voor gratis bellen naar VS en Canada.
Geen sip-support volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:25
Ziet eruit als een betamax clone. Mac en linux users kunnen ook inschrijven, maar ik zie inderdaad geen SIP pagina. Maar misschien werkt het wel. Wachten dus tot iemand dat getest heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ziet er niet uit als een betamax-kloon, ik ken geen betamax-kloon met abonnementen.
Tis ook geen betamax maar:

Telbo is a service from
Dellmont Sarl
PO Box 769
L-2017 Luxembourg

Maar als je de faq leest lijkt het wel heel erg op betamax, goed gejat is beter dan slecht gemaakt zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus toch van Betamax.... kwam ik tegen op: http://solokay.blogspot.com/2009_04_01_archive.html

Sunday, April 19, 2009

Betamax launch Telbo unlimited VoIP service. Unlimited calls to US/Canada for just $1 a month and more
At last the people at Betamax seems to have decided to adopt a business model that a lot of us in the voip blogosphere has been proposing to them for a very long time. I have always mentained that the best approach for Betamax is to offer a subscription based service which give customers unlimited calls to several destinations for just a small monthly fee instead of launching tens of applications offering unlimited free calls that they can not substain without trying to make money through unethical business methods. Recently they launched Telbo under the business name Dellmont Sarl, but it does not take a rocket scientist to know that Telbo is from them. Telbo bear all the signature of Betamax voip applications such as voipbuster, voipcheap, voipraider etc. I am not suprised they feel a need to rebrand but Telbo is a good idea and its what they should have done a long time ago.
If you have ever used any of Betamax voip applications then you know allready what Telbo is like. Apart from the name and color of GUI is just like any other Betamax products. The only major difference between Telbo and othe betamax products is that Telbo is a subscription based voip service. There are two subscription options, the Unlimited USA and Canada and Unlimited World. With the Unlimited USA and Canada, you make unlimited calls to any phone in USA and Canada for just $1 per month. The unimited world lets you make unlimited calls to 36 countries around the world for just $5.95 monthly subscription fee. The rates to other countries are still about the lowest in the voip market. Considering the superior audio quality of Betamax services, these are quite good deals for what they offer. I hope now they will provide some customer support which has been completelly missing in their other voip services.
If you want more information about Telbo or you want to try it out, visit www.telbo.com.
posted by Solomon at 9:43 PM PERMALINK 0 comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dat is opzich een zeer nette deal. In de kleine lettertjes:

Niet meer dan 10.000 minuten per maand
Niet meer dan 6 uur per dag
Niet meer dan 50 verschillende nummers

Dat is opzich een goede regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SIP voor Telbo.... van: http://voipguides.blogspo...fers-free-skype-voip.html

Hi Vinay
I am Prabin. Today i tried the sip setting for telbo and i succeeded.
I am also a reseller for Betamax here in Thailand.
here is the sip setting for telbo

sip.telbo.com
77.72.169.128

BR
Prabin

April 29, 2009 11:41 PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:27:
SIP voor Telbo.... van: http://voipguides.blogspo...fers-free-skype-voip.html

Hi Vinay
I am Prabin. Today i tried the sip setting for telbo and i succeeded.
I am also a reseller for Betamax here in Thailand.
here is the sip setting for telbo

sip.telbo.com
77.72.169.128

BR
Prabin

April 29, 2009 11:41 PM
Ik heb vorige week met Telbo gespeeld, SIP registreert inderdaad, maar je kun geen gesprekken voeren... Zie ook; http://www.dslreports.com...alls-for-995year~start=60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:24:
Kent of weet iemand mij iets te vertellen over: www.telbo.com

Zie dat je daar kan bellen naar Nederland mobiel voor € 0,076 (€ 0,066 buiten Europa).

Dit is tot nu toe het goedkoopst wat ik ben tegengekomen voor Nederland mobiel bellen!!

Je moet wel een soort abbonnement hebben van $ 1,- per maand of zoiets ????
Als je veel belt is dat goedkoper dan Voipbuster. Dan wordt het 10 euro per 305 dagen (als je voor een maand 30,5 dagen rekent) ipv 10 euro per 120 dagen en je mag veel meer minuten bellen. Alleen de twee abonnementen maken het weer erg ondoorzichtig aangezien er maar een "rates" pagina is.

Ik bel ook niet zo veel dus ik blijf gewoon bij voipbuster, want om 10 euro op te bellen a 1 ct per minuut dat duurt bij mij ook nog best even. Ik moet zeggen dat Voipbuster zelf wel steeds duidelijker wordt in de informatie die ze vermelden op hun pagina. Als mijn belgedrag ooit anders wordt is het wel een optie het er bij te nemen naast Voipbuster als tweede sipaccount. De prijzen die ze rekenen zijn zeker wel interessant (ook voor andere locaties)
[edit]Zie nu de post hierboven, dan moet sip wel werken natuurlijk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 25-05-2009 09:50 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:55
Sinds enige tijd gebruiken we bedrijfsmatig ook voipbuster om de medewerkers goedkoper internationaal te laten bellen. Hiervoor gebruiken we alleen de optie phone2phone, zodat men nog wel z'n eigen toestel kan gebruiken en geen headset nodig heeft.
Onze ervaringen zijn wisselend en hopelijk kan iemand mij helpen met een probleem dat we hebben met voipbuster. Op een dag gebruikt gemiddeld 15-20 man voipbuster (allemaal eigen account), via dezelfde internet verbinding (glasvezel lijn, Sonicwall NSA 3500 firewall). We merken dat richting het einde van de middag het vaker voorkomt dat mensen de foutmelding "call ended due to unknown error" krijgen, zodra ze phone2phone willen gebruiken. Inloggen en account status opvragen werkt prima, alleen bellen niet.
Soms treedt dit meerdere malen per dag op, soms helemaal niet. Vraag neergelegd bij voipbuster, maar daar krijg je alleen maar domme antwoorden waar je niets aan hebt. Hebben jullie ervaring met het gebruik van voipbuster op een netwerk door meerderen tegelijk? Lopen jullie ook tegen dit probleem aan?
Ik heb het vermoeden dat voipbuster niet goed overweg kan met veel verbindingen vanaf één public IP address, maar zeker weten doe ik dat niet en de helpdesk van voipbuster werkt ook niet mee. Ik zie dat voipbuster naar diverse servers op het internet verbinding op zet, op diverse tcp en udp poorten. Elke keer verschillend en dat maakt het onderzoeken niet er makkelijker op. Ik zie geen dropped packets op de firewall in deze connecties, dus dat lijkt erop dat de verbindingen goed worden opgebouwd. Als deze fout optreedt en ik de client via een andere internet lijn laat werken, werkt het op dat moment goed. Dat is een workaround, maar ik hoop eigenlijk een definitieve oplossing te vinden.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-09 15:17
segil, waarom gebruik je geen voicetrading, 1 account waar je met zijn alle op kan bellen., geen gedoe met ieder zijn eigen account, gewoon 1 centraal account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is niet de bedoeling dat je het bedrijfsmatig gebruikt. Waarschijnlijk denken ze dat het een callcenter is met al die accounts op hetzelfde ip.
Ik denk dat het meer hun manier van beveiligen is dan "niet overweg kunnen met".

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 25-05-2009 19:29 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:36
Daarnaast staat vrij duidelijk in de FUP, dat ze het gebruik per IP meten en dat zal in dit geval je publieke IP zijn.
Voor dit soort opstellingen heeft Betamax overigens ook andere(nog steeds goedkope) abonnementen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 22:54
Ik zag vanmiddag dat ze weer telefoon nummers beschikbaar hebben!

Heb er 1 genomen, koste me een Euro. Maar heb eigenlijk niet goed opgelet. Dus is dit eenmalig een euro of elke maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herhaling:
Helaas nog niets vernomen, dus herhaal ik mijn vraag/probleem nogmaals in de hoop dat er iemand is die me kan helpen.

Ik ben sinds kort in bezit van een mobiel obv Windows Mobile, met internet via 3G en wifi faciliteit (via een Vodafone abonnement met onbeperkt internet).
Omdat ik per jaar een maand of 3 in het buitenland vertoef en daar beschik over een wificonnectie, wil ik goedkoop/gratis bellen met Voipbuster via mijn mobiel via wifi, dus uiteraard niet via het 3G netwerk, want dat is onbetaalbaar.
Tot nu toe moest ik altijd bellen mbv een USB-telefoon gekoppeld aan mijn laptop en het daarop geinstalleerde Voipbuster programma, wat uitstekend werkt.
Op de site van Voipbuster heb ik tot nu toe niets kunnen vinden van een vergelijkbaar programma als voor de pc.
Het enige dat ik er kon vinden is het programma SJPhone; maar dat krijg ik niet aan de praat.
In de inleiding van dit topic kan ik niets zinvols vinden en zoeken op de term wifi in dit topic levert ook niets op.

Is er iemand die kan vertellen
- of wat ik wil überhaupt mogelijk is
- zo ja, wat ik daarvoor nodig heb en waar ik de benodigde spullen kan vinden
- welke instellingen nodig zijn.

Alvast bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat kan, en je kan alle Windowsmobile software gebruiken die met sip overweg kan. De instellingen zijn hetzelfde als wanneer je een sipprogramma op je laptop zou installeren of wanneer je een hardware apparaat insteld (ata of modem met voipfunctionaliteit).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:55
segil, waarom gebruik je geen voicetrading, 1 account waar je met zijn alle op kan bellen., geen gedoe met ieder zijn eigen account, gewoon 1 centraal account.
Daarnaast staat vrij duidelijk in de FUP, dat ze het gebruik per IP meten en dat zal in dit geval je publieke IP zijn. Voor dit soort opstellingen heeft Betamax overigens ook andere(nog steeds goedkope) abonnementen.
Bedankt voor deze tips, ik zal daar naar kijken. De reden om nu voipbuster te gebruiken is bekendheid en ook de phone2phone optie. Ik hoop dat de andere pakketten dit ook hebben.
Het is niet de bedoeling dat je het bedrijfsmatig gebruikt. Waarschijnlijk denken ze dat het een callcenter is met al die accounts op hetzelfde ip.
Ik denk dat het meer hun manier van beveiligen is dan "niet overweg kunnen met".
Dat vermoeden begin ik ook te krijgen. Ik heb meerdere posts gelezen van andere gebruikers die tegen dit probleem aan liepen en vaak werd geopperd dat men teveel belde, waardoor hun toegang tijdelijk werd ontzegd.

Ik heb Betamax aangeschreven, hopelijk kunnen zij een duidelijk antwoord geven. Bij de helpdesk van voipbuster krijg je alleen maar het antwoord dat het iets te maken heeft met onze freedays... terwijl we daar voldoende van hebben én een tegoed van 50+ euro

Voor zover bedankt en als ik meer te weten kom, laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51
Daros schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:00:
Ik zag vanmiddag dat ze weer telefoon nummers beschikbaar hebben!

Heb er 1 genomen, koste me een Euro. Maar heb eigenlijk niet goed opgelet. Dus is dit eenmalig een euro of elke maand?
Waar kun je die nummers dan kopen, ik heb wel interesse maar kan niet vinden hoe of waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 22:54
lithoijen schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:52:
[...]

Waar kun je die nummers dan kopen, ik heb wel interesse maar kan niet vinden hoe of waar?
In je account (https://myaco....) dan bij Buy inbound number...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Is zo'n eigen nummer een beetje vast? Ik heb geen zin nu een nummer te kopen, te verspreiden en dan erachter komen dat over een half jaar het nummer niet meer werkt ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:34
Eusebius schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:57:
Is zo'n eigen nummer een beetje vast? Ik heb geen zin nu een nummer te kopen, te verspreiden en dan erachter komen dat over een half jaar het nummer niet meer werkt ...
Van waaruit die verwachting dat het nummer na een half jaar niet meer zou werken??
Een jaar of 3-4 geleden toen ze nummers op kerngetal uitgaven die nummers werken nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aart44 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:35:
[...]

Van waaruit die verwachting dat het nummer na een half jaar niet meer zou werken??
Een jaar of 3-4 geleden toen ze nummers op kerngetal uitgaven die nummers werken nog steeds.
Bij mij werkt dat nummer ook nog steeds, maar er zijn een hoop mensen die hun telefoonnummer in hebben moeten leveren omdat Voipbuster als ze geen nummer hadden uit je eigen kengetal een ander kengetal gaf. Hier kon je toen ook nergens bezwaar op maken (volgens mij kan dat helemaal niet bij Voipbuster) dus zo'n vreemde vraag is het niet.
Ik zou het nummer dat ik gehad heb niet snel zakelijk gaan gebruiken, dan zou ik er eerder een ander nummer bijnemen bij een partij waar ik wel kan klagen als het fout gaat.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voipbuster en al zijn betamax klonen geven nieuwe inbound nummers uit als non geografische telefoonnummers in de 085 reeks.
Hier kan Opta geen bezwaar tegen hebben net zoals 0900 koop nummers.
Mij lijkt het dus dat deze nummers niet snel ingetrokken zullen worden echter het kan wel voor verwarring bij particulieren geven omdat het ook nog tariefnummers zijn (in de goedkopere reeks)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat weet ik, ik gaf alleen aan dat Voipbuster niet zo moeilijk doet over het intrekken van telefoonnummers en dat ze dan vrij onbereikbaar zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betamax is altijd slecht bereikbaar voor commentaar of vragen Misschien helpt het als ze zelf een inbound nummer kopen maar dat nummer dan ook publiceren :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:43:
Ja dat kan, en je kan alle Windowsmobile software gebruiken die met sip overweg kan. De instellingen zijn hetzelfde als wanneer je een sipprogramma op je laptop zou installeren of wanneer je een hardware apparaat insteld (ata of modem met voipfunctionaliteit).
Fijn te horen dat het inderdaad mogelijk is.
Kun je wellicht aangeven welke SIP programma's werken (SJphonein ieder geval niet)

Jammer genoeg heb ik geen flauw idee welke instellingen ik op mijn PDA moet gebruiken, want het instellen bij bv Voipbuster op de PC gaat helemaal vanzelf.(Bij opties is niets te vinden dat ook er maar oplijkt).
Kun je misschien wat specifieker zijn?
Dat zou een grote stap vooruit zijn voor me.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:40:
[...]

Kun je wellicht aangeven welke SIP programma's werken (SJphonein ieder geval niet)

Jammer genoeg heb ik geen flauw idee welke instellingen ik op mijn PDA moet gebruiken, want het instellen bij bv Voipbuster op de PC gaat helemaal vanzelf.(Bij opties is niets te vinden dat ook er maar oplijkt).

Alvast bedankt.
Check hier de instellingen, programma voor Windows Mobile kan ik je niet mee helpen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
[...]

Met Fring, Talkonaut en ik geloof ook Nimbuzz kun je een SIP provider (zoals Voipbuster) instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Wortelstok schreef op zondag 31 mei 2009 @ 22:24:
[...]

Met Fring, Talkonaut en ik geloof ook Nimbuzz kun je een SIP provider (zoals Voipbuster) instellen.
Fring heeft als nadeel dat ze alles via de servers van Fring routen, wat met een beetje pech stevige latencie oplevert.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
aart44 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:35:
[...]

Bij Voipbuster heb ik altijd het idee dat het een bedrijf is dat nu goed werkt, maar over een paar maanden blijkt dat het failliet is ofzo. De site straalt niet echt betrouwbaarheid uit.

(ik weet het, Voipbuster is al een tijdje op de markt ..)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eusebius schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:53:
[...]

Bij Voipbuster heb ik altijd het idee dat het een bedrijf is dat nu goed werkt, maar over een paar maanden blijkt dat het failliet is ofzo. De site straalt niet echt betrouwbaarheid uit.

(ik weet het, Voipbuster is al een tijdje op de markt ..)
Het is niet mijn verwachting, ze pakken het grootschalig aan en zetten het met zeer lage kosten neer (vage resellerconstructies, geen support en lage inkoopprijzen die ze kunnen afdwingen door de omvang), daarom kunnen ze ook stunten met de prijzen af en toe. Als ze niet meer uitkomen maken ze gewoon wat populaire bestemmingen ineens weer wat duurder. Voorlopig werkt mijn nummer al 3 jaar zonder problemen.

Alleen het risico blijf je altijd wel houden, en ik heb bij Voipbuster niet het gevoel dat het nummer wat ik van hun gehad heb dezelfde rechten heeft als een nummer wat ik van een andere voipprovider heb gehad. Heeft iemand ooit geprobeerd een Voipbuster nummer weg te porteren bijvoorbeeld? Daar moeten ze aan meewerken van de opta, maar ik heb er nog nooit wat over gehoord of gelezen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:54
chrisdrielsma schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:30:
[...]

Deze optie heb ik dus niet in me Sipura SPA-2002 Box als ik bij Username me +3185xxxx nummer invul geeft hij een failed aan in plaats van dat hij zich aanmeld op de server dus krijg een error ;)
Zelfde probleem, alleen dan met een SPA-3000

Nadat ik bij UserID mijn nr zette (+31341...., die ik eerder al geverifieerd had), en 'use auth id' op YES gezet (bij auth id mijn voipbuster username gezet), werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb een nummertje aangevraagd een paar dagen geleden. Buiten dat het een VRESELIJK mooi nummer is, is de geluidskwaliteit inkomend echt top.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Loekie schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:08:
[...]
Fring heeft als nadeel dat ze alles via de servers van Fring routen, wat met een beetje pech stevige latencie oplevert.
Ja dat heb ik gemerkt, die server staat in de UK trouwens. Daar schijnt wel een lage bandbreedte tegenover te staan (in vergelijking met Nimbuzz). Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 00:45
[...]

Alvast bedankt.
Even op de VoIP-Buster site gekeken omdat ik zelf ook nieuwsgierig ben, et voila. :) Laat je even weten of en hoe het werkt? ;)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thijs_O schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:36:
[...]

Even op de VoIP-Buster site gekeken omdat ik zelf ook nieuwsgierig ben, et voila. :) Laat je even weten of en hoe het werkt? ;)
Niet (niet zoals hij wil via sip, je belt dan gewoon voor normaal tarief met een gateway van voipbuster en kan dan wel goedkoop naar het buitenland bellen met je mobiel, alleen voor het smsen wordt een dataverbinding gebruikt)
Assuming that you have left the automatic mode on and have provided the correct mobile number, you can start to use smartdialing. If you dial a number that points to a number that is not a local number to your mobile, smartdialing will kick in. You will notice the call gets disconnected. Than after a few seconds the call is re-initiated using a localnumber. The original destination will be reached thru this localnumber. This way you will be charged for a local call from your operator and will get charged for the foreign destination thru your account. The latter meaning in many cases no charge at all or at least a lot cheaper than the roaming tariff.
[...]

Misschien kun je zelf iets specifieker zijn. Die programma's moeten het gewoon doen. Post je instellingen hier eens (met uitzondering van je wachtwoord natuurlijk ;) ). Er zal wel iets verkeerd ingesteld staan als je internetverbinding het verder wel goed doet op je telefoon. Een stunserver is ook nodig als je niet afhankelijk wilt zijn van nat-instellingen.

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 04-06-2009 18:19 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarsine
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 20:07
Sinds gistermiddag lijkt mijn account niet meer te functioneren... op mijn SIP device (Fritzbox 7170) krijg ik een '500 internal server error' wanneer ik een nummer bel, terwijl mijn account prima registreert.
Ook met de VB client lukt het niet om uit te bellen, daar krijg ik gelijk 'The other party ended the call' wanneer ik een uitgaand bel.

Iemand anders die het zelfde probleem heeft? Ik heb overigens nog steeds een lokaal nummer aan mijn account gekoppeld, dat heeft altijd prima gewerkt. Ik heb nu (gezien de move van VB naar 085 nummers) in de client het uitbellen met dit nummer uitgezet, maar dat biedt helaas geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren kreeg ik opeens een SMS'je van 'Natalia' die me er in het Engels op wees dat er voor een bepaald land waar ik veel naartoe bel een goedkope provider was: Jumblo. En inderdaad, ze bieden best wel goedkope tarieven aan. Afgezien van het feit dat het raar is dat ik zulke SMS'jes krijg is het misschien een aanrader voor andere mensen. Als mijn beltegoed bij poivY op is stap ik in ieder geval over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:43:
Gisteren kreeg ik opeens een SMS'je van 'Natalia' die me er in het Engels op wees dat er voor een bepaald land waar ik veel naartoe bel een goedkope provider was: Jumblo. En inderdaad, ze bieden best wel goedkope tarieven aan. Afgezien van het feit dat het raar is dat ik zulke SMS'jes krijg is het misschien een aanrader voor andere mensen. Als mijn beltegoed bij poivY op is stap ik in ieder geval over.
Dat lijkt onder bestvoipreselling te vallen welke wholesale-voip aanbiedt aan 'bedrijfjes' die dat weer aan klanten kunnen verkopen. Ben er nog niet uit of dit een concurrent of dochter van Betamax is, maar in principe handel ik niet met bedrijven die ongevraagd aanbiedingen sturen.
Daarnaast zijn de huidige rates van poivy redelijk aantrekkelijk in geval van mijn bestemming.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, misschien heb je wel gelijk. Op hun about-pagina staat ook geen Betamax vermeld maar één of ander vaag Luxemburgs bedrijfje. Ik hou het toch maar bij poivY...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:02:
Ja, misschien heb je wel gelijk. Op hun about-pagina staat ook geen Betamax vermeld maar één of ander vaag Luxemburgs bedrijfje. Ik hou het toch maar bij poivY...
Ik ben er van overtuigd dat dit een Betamax kloon is.
Het is telkens een andere naam en een andere skin.
Volgens mij proberen ze met aantrekkelijk lijkende tarieven steeds weer beltegoed op hun rekeningen bijgeschreven te krijgen waarbij genoeg (en dat zijn er) gebruikers een aanzienlijke rente op hun (Betamax)rekening boeken. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:43

mno

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:30:
Volgens mij proberen ze met aantrekkelijk lijkende tarieven steeds weer beltegoed op hun rekeningen bijgeschreven te krijgen waarbij genoeg (en dat zijn er) gebruikers een aanzienlijke rente op hun (Betamax)rekening boeken. :( :(
Daar is toch niets mis mee? De tarieven zijn laag en ze moeten toch geld verdienen om de dienst in stand te houden. Zo lang ze er maar niets ineens mee stoppen en geen tegenprestatie meer leveren voor mijn beltegoed.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ik zit alleen een paar dagen onterecht door m'n FUP limiet heen en betaal dus voor de telefoontjes.
ik bel met smsdiscount via voxalot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:47
Caesu schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:36:
ik zit alleen een paar dagen onterecht door m'n FUP limiet heen en betaal dus voor de telefoontjes.
ik bel met smsdiscount via voxalot.
Dit komt waarschijnlijk door nieuwe server van voxalot. Voxalot heeft sinds kort een 2e server in eu en deze is bij betamax nog niet bekend, waardoor 300 minuten door meerdere Voxalot gebruikers snel overschreden wordt.
Waarschijnlijk op te lossen door us.voxalot.com te gebruiken.
Of ip nummer van 1e server(85.17.19.194) invullen ipv eu.voxalot.com?(niet door mij getest)

[ Voor 36% gewijzigd door sipjohn op 14-06-2009 22:14 ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
sipjohn schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:10:
[...]

Dit komt waarschijnlijk door nieuwe server van voxalot. Voxalot heeft sinds kort een 2e server in eu en deze is bij betamax nog niet bekend, waardoor 300 minuten door meerdere Voxalot gebruikers snel overschreden wordt.
Waarschijnlijk op te lossen door us.voxalot.com te gebruiken.
Of ip nummer van 1e server(85.17.19.194) invullen ipv eu.voxalot.com?(niet door mij getest)
bedankt! met us.voxalot.com zijn de gesprekken weer FREE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FREE tot 300 minuten per ip, dus hoe meer mensen dat gebruiken hoe minder FREE het wordt.

Krijgen meer mensen deze melding in Antivir?
Afbeeldingslocatie: http://www.schaap.tv/voipbuster.PNG

Blijkbaar wel:
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 15-06-2009 10:59 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:32
Als je vermoed dat er iets mis is met de virusdetectie van AntiVir, kan je de bewuste file naar ze toe sturen
ter beoordeling: http://analysis.avira.com/samples/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat moet ik dan maar doen. Ik heb net voipbuster er afgegooid en opnieuw proberen te installeren en tijdens de installatie krijg ik al de melding van de backdoor.

Afbeeldingslocatie: http://www.schaap.tv/voipbuster2.PNG

[edit]Ze vinden hem zelf Clean, misschien een foutje in Antivir.
File ID Filename Size (Byte) Result
25371324 setupvoipbuster.exe 3.96 MB CLEAN

Please find a detailed report concerning each individual sample below:
Filename Result
setupvoipbuster.exe CLEAN

The file 'setupvoipbuster.exe' has been determined to be 'CLEAN'. Our analysts did not discover any malicious content. Please note that you will receive an email which will contain the results shown above. In case the final outcome of the analysis is not yet finished for all files the notification will be sent once ready.

[ Voor 58% gewijzigd door Marzman op 15-06-2009 12:34 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:23

Crusader

Arc Nature

Marzman schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:28:
Dat moet ik dan maar doen. Ik heb net voipbuster er afgegooid en opnieuw proberen te installeren en tijdens de installatie krijg ik al de melding van de backdoor.

[afbeelding]

[edit]Ze vinden hem zelf Clean, misschien een foutje in Antivir.

[...]
Een vermoedelijke bedreiging is gevonden in VoipBuster.exe en jij laat SetupVoipBuster.exe checken. Vind het niet vreemd dat ze dan niets vinden...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crusader schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:44:
[...]

Een vermoedelijke bedreiging is gevonden in VoipBuster.exe en jij laat SetupVoipBuster.exe checken. Vind het niet vreemd dat ze dan niets vinden...
Ja, de melding kwam namelijk ook toen ik voipbuster voor de tweede keer installeerde met een vers gedownloade setupvoipbuster.exe. Maar het is nog geen definitief antwoord van Avira.
Ik heb net voipbuster er afgegooid en opnieuw proberen te installeren en tijdens de installatie krijg ik al de melding van de backdoor.
[edit]Misschien heb je toch wel gelijk. Ze gaan bij Avira natuurlijk niet die setup installeren, ze scannen h em alleen.

Kan iemand anders die ook antivir gebruikt voipbuster.exe eens scannen?

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 15-06-2009 17:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:48:
Bij mij werkt dat nummer ook nog steeds, maar er zijn een hoop mensen die hun telefoonnummer in hebben moeten leveren omdat Voipbuster als ze geen nummer hadden uit je eigen kengetal een ander kengetal gaf.
Tja ;)
Hier kon je toen ook nergens bezwaar op maken (volgens mij kan dat helemaal niet bij Voipbuster) dus zo'n vreemde vraag is het niet.
Logisch, daar over valt gewoon niet te discussieren.

Je mag een regio-netnummer alleen gebruiken als je in dat net woont, ivm b.v. 112 alarm meldingen. De OPTA verplicht providers dat ze dit correct afhandelen, dus je "kan" helemaal geen ander netnummer nemen dan die van je woonplaats.

Deze regelgeving is al zo oud als de uitvinding van het wiel, dus mensen behoren dit te weten. :)

Behalve voor de niet geografische nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:32
De waarschuwing van Antivir is voorbij. Ze hebben het via een update van de vdf bestand gefixt.
Toch een valse melding, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Ik zie dat je online vouchers kunt kopen voor de Betamax accounts. Het voordeel is:
  1. Je kunt een voucher van 5€ kopen, met de volle mep freedays.
  2. Een €10 voucher is €1,50 goedkoper dan betalen met Ideal of bankoverschrijving.
Dit zijn de goedkoopste die ik heb gevonden (zelf nog niet geprobeerd):Ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij komt daar nog belasting bovenop...
The price of the products sold is in USD and it doesn't include taxes (VAT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:34:
Volgens mij komt daar nog belasting bovenop..
[...]
Nagevraagd bij de eerste (die van €6,20):
  • The 6.20 euro is net amount you pay, this include the prcessing fees by
    paypal and us. Nothing extra will be added.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoelen ze met "net amount"? Even snel gegoogled en ik kom op dit uit:
The price displayed on products in all high street shops in the UK, includes VAT. This is known as the gross amount. The net amount is price excluding VAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Wortelstok schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:11:
[...]

Nagevraagd bij de eerste (die van €6,20):
  • The 6.20 euro is net amount you pay, this include the prcessing fees by
    paypal and us. Nothing extra will be added.
Zolang het in Euro is, is dat ook wat je betaald vermoed ik. Van de week toevallig voor m'n vriendin betaald via paypal onder poivy en dat ging 1:1(wel 12,6 voor 10 betlegoed :\)
Dan is dit geen gekke aanbieding, hoewel het op 10 Euro (maar) 75 cent scheelt.

@Quan: Normaal betaal je voor 10 euro credit 12,50 als je via Ideal betaald, netto betaal je dan dus 12,50.
Hier is dat dus voor 5 euro credit 6,20

[ Voor 11% gewijzigd door Loekie op 20-06-2009 00:41 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Loekie schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 00:39:
[...]

Zolang het in Euro is, is dat ook wat je betaald vermoed ik. Van de week toevallig voor m'n vriendin betaald via paypal onder poivy en dat ging 1:1(wel 12,6 voor 10 betlegoed :\)
Dan is dit geen gekke aanbieding, hoewel het op 10 Euro (maar) 75 cent scheelt.
Hoezo 75 cent? €12,60 - €11,00 = €1,60 is toch heel wat.
Verder is het vervelende dat Betamax maar voor 1 account Paypal betaling accepteert (heb al diverse keren teruggestort gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Wortelstok schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 10:01:
[...]

Hoezo 75 cent? €12,60 - €11,00 = €1,60 is toch heel wat.
Verder is het vervelende dat Betamax maar voor 1 account Paypal betaling accepteert (heb al diverse keren teruggestort gekregen).
Gister was het verschil op 10 euro 75 cent, alleen al het heen en weer schuiven van prijzen wekt bij mij geen vertrouwen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:29
Wortelstok schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 10:01:
[...]

Niet handig, maar wel een werkbare oplossing (mits het aantal accounts niet de spuigaten uitloopt): koppel meerdere e-mailadressen aan je Paypal-account... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe maak je een goede afweging tussen voipbuster / voipcheap of een andere betamax kloon?
Wil alleen naar vaste nummers bellen en heb geen zin in 4 verschillende accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sambalbaj schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:28:
Hoe maak je een goede afweging tussen voipbuster / voipcheap of een andere betamax kloon?
Wil alleen naar vaste nummers bellen en heb geen zin in 4 verschillende accounts.
Alleen naar vaste nummer in Nederland? Dan zou ik voor Voipbuster zelf gaan. nieuwe dingen komen daar meestal als eerste en je freedays zijn 120 dagen ipv 90. Goedkoper dan 0 euro wordt het niet :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarsine
  • Laatst online: 12-05 20:07
Loekie schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:57:
[...]

Gister was het verschil op 10 euro 75 cent, alleen al het heen en weer schuiven van prijzen wekt bij mij geen vertrouwen...
Nog even ter aanvulling een kritische noot: natuurlijk is het zo dat Voipbuster een erg aantrekkelijk aanbod heeft. Het werkt over het algemeen allemaal prima, en het kost (bijna) niets. Ik gebruik Voipbuster nu al drie jaar, en het heeft in al die tijd bijna altijd goed gewerkt. Tot enige tijd geleden, toen werd er geen enkele SIP of VB client sessie meer geaccepteerd (SIP gaf error 500, en de client gaf bij het uitbellen altijd in gesprek).
Dit bleek bij meer gebruikers in de loop der jaren te hebben gespeeld, waarschijnlijk omdat het account om onduidelijke redenen door VB geblokkeerd is. Aangezien er verder geen enkele communicatie vanuit VB/Betamax komt, moet je maar afwachten of iets met je klacht wordt gedaan. Bij mij heeft het twee weken geduurd, toen kon ik ineens weer bellen... zonder enig bericht verder van VB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Hebben ze nu in één keer de inlogpagina verwijderd van voipbuster.com ?
Ik snap er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Bij VoipCheap hetzelfde. Zal wel gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan gewoon inloggen op de site van voipbuster zoals gewoonlijk met de velden bovenin (misschien is het al opgelost?)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

naarsine schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:24:
[...]

Nog even ter aanvulling een kritische noot: natuurlijk is het zo dat Voipbuster een erg aantrekkelijk aanbod heeft. Het werkt over het algemeen allemaal prima, en het kost (bijna) niets. Ik gebruik Voipbuster nu al drie jaar, en het heeft in al die tijd bijna altijd goed gewerkt. Tot enige tijd geleden, toen werd er geen enkele SIP of VB client sessie meer geaccepteerd (SIP gaf error 500, en de client gaf bij het uitbellen altijd in gesprek).
Dit bleek bij meer gebruikers in de loop der jaren te hebben gespeeld, waarschijnlijk omdat het account om onduidelijke redenen door VB geblokkeerd is. Aangezien er verder geen enkele communicatie vanuit VB/Betamax komt, moet je maar afwachten of iets met je klacht wordt gedaan. Bij mij heeft het twee weken geduurd, toen kon ik ineens weer bellen... zonder enig bericht verder van VB.
Betamax doet niet veel met klachten, standaard krijg ik een: meld maar weer als je nog een probleem hebt. Reageer ik daar dan weer op met alle incidenten die zich hebben voorgedaan blijft het stil. Wat dat betreft zijn het een stelletje naaiers en ga ik meestal maar uit dat ik effectief 125% betaal van wat er op de site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus de tip is te zorgen dat je er niet te afhankelijk van wordt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Marzman schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:53:
Dus de tip is te zorgen dat je er niet te afhankelijk van wordt.
Inderdaad :) Maar dat werd ik op een gegeven moment ook van mijn ISP (XS4ALL), dus na maanden van voorbereiding, omzetten van telefoonnummers en mail adressen kan ik nu eigenlijk zonder problemen overstappen naar iets anders.

Ik heb nu dus wel een import nummer bij sipdiscount, en opzich werkt dat goed. Maar ik zou persoonlijk m'n belbasis abbo nooit opzeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:01
Momenteel heb ik voipbuster ingesteld in mijn ST716. Werkt op zich goed, maar is het ook mogelijk om in te stellen dat als ik uit bel via VoipBuster dat er bij de mensen die ik bel mijn EIGEN lokale telefoonnummer in hun display verschijnt? Er staat nu namelijk dat Voip-in nummer wat ik laatst aangevraagd heb. Dat wil ik dus niet. ;)

Edit: ben er achter dat het via het programma moet. Dat heb ik nu aangepast, maar nu toont hij privé nummer...
Edit 2: tis al opgelost, moest mijn nummer bij URI invullen! ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Henkie-Jan op 05-07-2009 18:51 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Hij geeft het nummer alleen op alle nummermelders internationaal weer dus 0031blablabla en das voor sommige nummermelders te lang. Dus is er een mogelijkheid om gewoon nederlands weer te geven? dus bijv. 050125323? Heb in mijn modem gewoon als 050125323 staan. en nummer is geverifieerd. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Henkie-Jan op 07-07-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je dat al ingesteld hebt dan werkt het niet. Ik zou me er niet zo druk over maken dat andere mensen cheape nummermelders hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ik vraag me af of het dus aan de nummermelder werkt. Nu gebruik ik 12voip van Betamax, en met Voipbuster was het op een gegeven moment wel werkend... Heel vaag dus. ;)

Edit: heb ff op onze eigen nummerweergave getest, en daar wordt het correct weergegeven. Dus denk dat het probleem zat bij die persoon die ik idd belde. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Henkie-Jan op 08-07-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Weet iemand of de Betamax kloon SMS discount samen kan werken met een ATA?
Voipbuster e.a. kunnen dat wel maar SMS discount geeft daar niets over aan op de website.
Andere proxyserver misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:18:
Voipbuster e.a. kunnen dat wel maar SMS discount geeft daar niets over aan op de website.
Zo te zien wel:
SIP port : 5060
Registrar : sip.smsdiscount.com
Proxy server : sip.smsdiscount.com
Outbound proxy server : leave empty
Account name : your smsdiscount username
Password : your smsdiscount password
Display name/number : your smsdiscount username or voipnumber
Stunserver (option) : stun.smsdiscount.com

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Laatst online: 07-10 17:16

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:18:
Nee, daar is ook (voor zover ik weet) niet echt een standaard voor.
Hoe zou je dat willen gebruiken dan? Met een SMS telefoon? Voor zover ik weet werken die puur en alleen met een door KPN zelf bedachte standaard :)

De hierboven gegeven instellingen zijn volgens mij gewoon SIP/Voip dus.

[ Voor 6% gewijzigd door IEF op 09-07-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IEF schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:58:
[...]

Nee, daar is ook (voor zover ik weet) niet echt een standaard voor.
Hoe zou je dat willen gebruiken dan? Met een SMS telefoon? Voor zover ik weet werken die puur en alleen met een door KPN zelf bedachte standaard :)

De hierboven gegeven instellingen zijn volgens mij gewoon SIP/Voip dus.
Dat vraagt hij toch ook, hij wil kunnen bellen met een ata.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Hij meld nergens dat het om bellen gaat, maar volgens mij kan je niet veel meer met een ATA. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle reageerders hierboven
Ik wil er inderdaad mee bellen vooral mobiel en daar is sms discount van de betamax klonen een van de goedkoopste ca 8,5 ct per minuut.
En het werkt inderdaad op een sipdevice volgens raadgeving van Marzman. :)
bedankt voor het advies het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10 20:07
Maar dan is 12voip toch nog een stukje goedkoper. Bij smsdiscount bel je naar mobiel voor 10 cent en bij 12voip voor 6,5 cent.

Edit: 12voip heeft een starttarief van 0.039

[ Voor 16% gewijzigd door Frankisback op 10-07-2009 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 21:06
Maar 12voip werkt toch met start tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Even voor de Macgebruikers hier, ik heb een SMS-applicatie gemaakt voor op 't dashboard. Oftewel: een widget

- Momenteel alleen VoipBuster.
- Address Book support
- Grote SMSjes versturen

Download hier

Afbeeldingslocatie: http://www.josvanderplas.nl/temp/SMS.wdgt/Default.png

[ Voor 14% gewijzigd door Josh op 10-07-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Welke trojanhorse krijg je er bij Josh? :P Sorry flauwe grap. :P

Huh, heeft 12voip starttarief? Heb het ook, maar kan het nergens vinden. :S

Ow al gevonden: "All 12VoIP calls are subject to a 0.039 EURO connection fee. Connection fees only apply to calls made using 12VoIP Credit. " Grrr, het is altijd zo vaag bij die betamax bedrijven. Straks maar eens over stappen naar smsdiscount dan. Maar je blijft zo aan het switchen!

[ Voor 81% gewijzigd door Henkie-Jan op 10-07-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich hebben ze allemaal een (verkapt) starttarief want je betaald niet per seconde (zoals in Nederland verplicht is) maar per minuut. Al ga ik er niet over klagen met tarieven van 1ct per minuut :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Een gesprek van 2 minuten naar mobiel is 20 cent. Een gesprek van 1 minuut is 12 cent. Nja, echt duur is het natuurlijk niet. Eigenlijk even duur als met smsdiscount of andere providers van 10 cent per minuut. Alleen als je langer belt dan 2 minuten is 12voip zelfs goedkoper.

het irritante is alleen dat als je overstapt je ook weer een nieuw voip-in nummer krijgt. Die kan je weer niet meenemen, en je hebt de wereld verschillende gebruikersnamen, want ze gebruiken allemaal 1 database.

Wel grappig trouwens, soms als je een nummerbelt hoor je op de achtergrond. (ws. bij betamax) ook nog een keer het nummer kiezen! :P

[ Voor 30% gewijzigd door Henkie-Jan op 10-07-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:50
Is het nog mogelijk een nieuw VoipIn nummer aan te vragen? Wij zijn verhuisd, en het is wat verwarrend nu wij nog altijd een netnummer hebben van ons 'oude' huis... :)

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Je kan nu een 085 nummer krijgen á €1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:04
AtRi schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:00:
Je kan nu een 085 nummer krijgen á €1.
heb voor 1 euro een 085 gekocht (voipwise), kreeg het direct en was meteen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandrioni schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:54:
Is het nog mogelijk een nieuw VoipIn nummer aan te vragen? Wij zijn verhuisd, en het is wat verwarrend nu wij nog altijd een netnummer hebben van ons 'oude' huis... :)
Niet lokaal, die 085 nummers geven ze nu inderdaad uit, maar dat is niet zo verwarrend. Misschien is een prepaidnummer van Budgetphone een optie. Dat nummer kun je ook later altijd nog ergens naartoe porteren als je telefonie weer veranderd (waar ik mijn twijfels over heb bij de Voipbuster nummers, al zijn ze verplicht daar aan mee te werken).

[ Voor 1% gewijzigd door Marzman op 15-07-2009 15:51 . Reden: naam toko aangepast ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Marzman schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:24:
[...]
Dat nummer kun je ook later altijd nog ergens naartoe porteren als je telefonie weer veranderd (waar ik mijn twijfels over heb bij de budgetphone nummers, al zijn ze verplicht daar aan mee te werken).
Ik betwijfel of BP dat tegen zou kunnen houden. Volgens mij wordt het gewoon "ingepikt" door de nieuwe provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtRi schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:32:
[...]

Ik betwijfel of BP dat tegen zou kunnen houden. Volgens mij wordt het gewoon "ingepikt" door de nieuwe provider.
Sorry, ik bedoelde voipbuster. Van budgetphone denk ik niet dat ze het tegenhouden. Het is is meer dan "inpikken". Het is een systeem wat nog door KPN beheert wordt waar de nieuwe en de oude provider een paar keer een actie uit moeten voeren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RIVDSL
  • Laatst online: 08-08 12:45
Ik zie dat jullie het hebben over nummermelders. Werkt dat zonder meer met voip? Gebruik een Zyxel P-2602R-D1A modem met ingebouwde voip. Kan nu wel inloggen op de modem om het nummer van de laatste beller te checken, maar een los kastje zou een stuk makkelijker zijn.

p4 1,7 ghz, gigabyte 8IE, 768 MB DDR, Leadtek Geforce2 64mb AGP tv-out, Western Digital 80 gb 7200 rpm 2mb cache, HP CD-Writer+ 8290 4x/4x/24x, NEC ND-1300A, Creative Inspire 5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:47
RIVDSL schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:44:
Ik zie dat jullie het hebben over nummermelders. Werkt dat zonder meer met voip? Gebruik een Zyxel P-2602R-D1A modem met ingebouwde voip. Kan nu wel inloggen op de modem om het nummer van de laatste beller te checken, maar een los kastje zou een stuk makkelijker zijn.
Als het op je telefoon werkt, dan werkt het ook op zo'n kasje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
simplendi schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:47:
[...]

Als het op je telefoon werkt, dan werkt het ook op zo'n kasje...
Niet zonder meer (dat is zijn vraag). Er zijn verschillende standaarden van nummerweergave.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:47
Marzman schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:53:
[...]

Niet zonder meer (dat is zijn vraag). Er zijn verschillende standaarden van nummerweergave.
Als je een telefoon hebt gekocht in Nederland ondersteund deze DTMF (dat gebruikt KPN namelijk voor nummerweergave) als deze telefoon dus werkt en je hebt ook een nummermelder die ook met DTMF (ETSI DTMF met PR om precies te zijn) werkt zal het wel los lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote] Misschien kun je zelf iets specifieker zijn. Die programma's moeten het gewoon doen. Post je instellingen hier eens (met uitzondering van je wachtwoord natuurlijk ;) ). Er zal wel iets verkeerd ingesteld staan als je internetverbinding het verder wel goed doet op je telefoon. Een stunserver is ook nodig als je niet afhankelijk wilt zijn van nat-instellingen.
[/quote]

Hallo, sorry dat het zo lang geduurd heeft voordat ik reageer.
Inmiddels kan ik gewoon via WIFI internetten met mijn mobiele telefoon (alhoewel ik wel verbinding had met mijn eigen mobiele thuisnetwerk, kon ik toch niet internetten etc; waarschijnlijk veroorzaakt door een niet goed werkend modem, dus inmiddels een nieuw modem aangeschaft).

Ik heb daarna drie mogelijkheden geprobeerd:

1) Via de Smart Dialing cab; geïnstalleerd, maar na username, password en telnummer te hebben ingevoerd, kan ik de controleer "versie" functie bij het instellingen scherm niet uitvoeren;
ik krijg de boodschap "fout bij opzetten socket [80070006]"; dit staat ook bij het icoontje op het Today-scherm

2) met Opera naar de site http://gsm.voipbuster.com gegaan en daar de applet gedownload en geïnstalleerd; Maar als ik daar een gesprek wil starten, kan ik wel een nummer intoetsen, maar dan geen ENTER of OK of iets dergelijks geven, dus ik kom niet verder;

de mogelijkheid om een nummer uit mijn contactlijst te selecteren werkt ook niet, omdat én alleen de eerste 10 nummers worden getoond en ik niets kan aanklikken, laat staan naar beneden kan scrollen; overigens wordt alleen een naam getoond en is het nummer niet eens te zien.
Dus dat schiet ook niet op.

3) de applicatie SJPhone voor Windows Mobile geïnstalleerd.
Echter ik kan nergens een optiemenu vinden, dus ook geen profiletab en ben dus niet in staat om de instellingen in te voeren, zoals op: http://www.voipbuster.com/nl/mobile.html worden beschreven;
gezien het feit dat er over een muis wordt gesproken heb ik de sterke indruk dat er hier over de PC-versie wordt geschreven.

Hopelijk kan jij of iemand anders zeggen wat ik verkeerd doe resp andere oplossingen aandragen.

Gezien mijn langdurige gebruik van Voipbuster op de PC en mijn groot aantal vrije minuten wil ik juist via Voipbuster werken en niet via Skype, Fring of Nimbuzz.

Bedankt alvast.
Pagina: 1 ... 23 ... 58 Laatste