Krypt schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:32:
Als je SIP provider Re-Invites ondersteunen dan is Voxalot alleen intermediar, al het RSP verkeer gaat gewoon tussen de 2 SIP providers.
Betamax ondersteund het echter niet en gaat het verkeer inderdaad via Voxalot, maar ik merk helemaal geen vertragingen.
Wat ik wel merk, is dat als ik g729 gebruik als codec dat ik dan wel vertraging krijg. Blijkbaar een beetje te zware codec voor mijn modem. Gewoon ulaw gebruiken, kost wat meer bandbreedte, maar geen vertraging. Daar zou je ook naar kunnen kijken.
[edit]
Ik heb echter alleen problemen als ik met mijn voipbuster bel naar mijn vader die bij UPC zit. Daar hikt en stottert het wel eens. Maarja; dat heb ik soms ook als ik met mijn mobiel naar mijn vader bel, maar dan wel minder.
Die ervaringen met Voxalot zijn natuurlijk wel erg interessant en het kan echt geen kwaad om de combinatie eens te proberen, Voxalot is immers gratis. Maar zover ben ik nog niet. Over de problemen die ontstaan met een IP telefoon heb ik nagedacht. Ik moet dan inderdaad porten gaan openen en ook het QoS gedeelte wordt lastiger, gelukkig ondersteund mijn Zyxel 2026 dit. Toch zal het waarschijnlijk beter zijn om het in de modem zelf te regelen.
Het feit dat ik bang was voor vertragingen is omdat ik zelfs
nu al noemenswaardige vertragingen heb naar bijvoorbeeld een vast nummer in Delft. Met een normaal toestel dat aan mijn Zyxel hangt krijg ik via voipbuster heel erg wisselende resultaten. Bepaalde nummers geven vertraging (en naar mobiel sowieso) maar naar bijvoorbeeld Noorwegen is geen enkel probleem (en daar bel ik het meest naar gelukkig).
Naast dat de Siemens S685 IP een Voip telefoon is is het ook gewoon een heel fijn ding om over de normale lijn mee te bellen, zeker geen miskoop dus. Maar nogmaals, mochten jullie adviezen hebben dan hoor ik graag wat meer over de opties voor een vaste telefoon, er moet er namelijk nog een aangeschaft worden voor een kennis

. Toch misschien leuk om een topicstart overzicht te maken?
Ik zal aftrappen, ik ken d'r niet veel maar het is de moeite waard:
Siemens Gigaset C475 IP

Vooralsnog te koop vanaf
89 euro (Duitse versie) en is denk ik een van de meest populaire VOIP telefoontjes op het moment. Ondersteund ontzettend veel opties, tot aan het aanpassen van de software aan toe. Hoewel de telefoon ooit gericht is op de amateur schijnt het toestel ook geliefd te zijn in de professionele wereld vanwege de vele mogelijkheden.
Enkele specificaties: Gesprekstijd tot 12 uur, dual-mode, SMS-functie, antwoordapparaat, instellen tot 6 SIP accounts.
Siemens Gigaset S685 IP

Vooralsnog te koop vanaf
111 euro (Duitse versie). Een van de meest uitgebreide en complete VOIP telefoons van tegenwoordig. Sublieme belkwaliteit met het stempel "HD-geluid". In hoeverre dit merkbaar is is nog niet echt bewezen maar wel het proberen waard. Het toestel krijgt in alle reviews verbluffend hoge resultaten en is zeker een van de koningen onder de VOIP-toestellen.
Enkele specificaties: Gesprekstijd tot 10 uur, dual-mode, SMS-functie, antwoordapparaat, instellen tot 6 SIP accounts, sublieme speakerfunctie, te gebruiken met bluetooth headsets voor handsfree bellen.
[
Voor 27% gewijzigd door
Josh op 10-01-2009 13:42
]