Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:02

Alaksandus

Vae puto deus fio

jwjol schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:14:
Als je BudgetPhone de inkomende gesprekken laat doorsturen naar Voxalot, werkt nummerherkenning niet.

[...]
Het belangrijkste vind ik dat mijn nummer zichtbaar is bij degene die ik bel. Dat nummerherkenning niet bij mij zou werken vind ik niet zo erg. Op het moment heb ik zelfs nog een telefoon zonder display dus zie ik toch geen nummers..

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
jwjol; je geeft zelf het antwoord al. Ik kan in mijn speedtouch niet 2 sip accounts invoeren met verschillende registars. Hiervoor moet ik voxalot voor gebruiken (ik gebruik totaal 3 SIP accounts, en voxalot schakelt daar tussen adv dialplans). Aangezien ik nummerherkenning wil, moet ik budgetphone dus door voxalot laten registreren, en daarvoor heb je een premiun account voor nodig.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khunflip
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-03-2024
Titusvh schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:19:
[...]

Telfort rekent geen kaalkoper toeslag.
Je kan dan bijv. voor 25 euro het 20mbit abo nemen. Zonder telefonie (kost tientje meer).
In het Telfort modem kan je ipv de telfort SIP gegevens, die van VOIPbuster invoeren. SLuite je telefoo(s) aan op het Telfort modem.

Zelf vertrouw ik voip niet 100%, ik heb dus KPN BelBasis gedowngrade naar BelBudget zodat ik zo goedkoop mogelijk toch nog een beproefde, betrouwbare, klassieke telefoonlijn heb. Ik bel uitgaand via voip (Buster's broertje Poivy) en inkomend gewoon via de vaste lijn (die ik voor nood dus ook uitgaand kan gebruiken). Omdat ik dit vaste nummer heb, geef ik nog geen geld uit aan een voip-in nummer.
Ik heb een Siemens Gigaset C475 IP genomen. Daar kan ik alle combinaties van vast en voip, binnenkomend en uitgaand mee aan. Deze telefoon sluit je op de telefoonlijn en/of je netwerk aan. Je gebruikt dan overigens niet de voipfunctionaliteit van het Telfort modem.
Bevalt me uitstekend. Zeker als je voor tientallen euro's minder de Duitse versie koopt!
Als VOIP goed blijft werken gaat KPN er misschien helemaal uit.

Naar jouw situatie: bij Telfort ben je voor 25/maand echt klaar Daar komt dan alleen je voipkosten nog bij.
Je kan de voipfunctionaliteit van het modem gebruiken (geen extra kosten) of een voip-ondersteunende telefoon (va 80 euro voor A-merk).
Hoi Titus 8) Ontzettend bedankt voor je bruikbare tips ;) Daar hebben we tenminste wat aan! ;) 'k Had bij de routerwinkel geïnformeerd en die wilden me meteen een device van €300,- aansmeren en een WiFi telefoon kost ook weer een paar meijers. Zonde, want voor dat geld kan ik weer jarenlang voipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Voor 10 euro heb je ook een Speedtouch 716 welke met wat telnet commando's zo in kan stellen dat het een router wordt met SIP functionaliteit. Je huidige modem (kabel of ADSL, maakt niet uit) even instellen als bridge en je hebt een prachtig goedkoop ATA boxje waarbij je gewoon je huidige telefoons op kan aansluiten.

Dus als je echt wilt voipen, dan ben je max. 20 euro kwijt incl. verzend en behoud van je eigen telefoons.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 07-10 18:51
Ik wilde even melden dat ik mijn SIP weer aan de praat heb. Gisteren de hele ATA maar een gereset en alles opnieuw ingesteld.. en zowaar hij doet het weer! Dus na een maand geen voip gehad te hebben, werkt het nu weer als vanouds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureYoung
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-04 15:49
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:46:
Mijn nummer heb ik laten verifieren, en via de Betamax-Windows-client werkt de caller-id wel.

Op de Fritz!box heb ik Duitse firmware staan. Bij "Internetrufnummer" heb ik "003120xxxxxxx" ingevuld.

Helaas wordt de caller-id dan nog steeds niet doorgegeven. Ik krijgh het idee dat het met een Fritz!box niet mogelijk is. Of heeft er iemand het op zijn Fritz!box wel voor elkaar gekregen.
Hier ook niet. Je zou op moeten geven: "+3120xxxxxx" VoipBuster wil die "+". Helaas mag je bij "internetrufnummer" geen + ingeven. Hopelijk komt nog verbeterde firmware. Ik gebruik 14.04.33 op de Fritz!box 7050 dat is de laatste voor zover ik kan zien op de site.

Ik heb dit gemeld bij AVM.

[ Voor 5% gewijzigd door PureYoung op 05-01-2009 22:38 ]

Just flip the bits when you are negative...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:12
PureYoung schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:29:
[...]

Hier ook niet. Je zou op moeten geven: "+3120xxxxxx" VoipBuster wil die "+". Helaas mag je bij "internetrufnummer" geen + ingeven. Hopelijk komt nog verbeterde firmware. Ik gebruik 14.04.33 op de Fritz!box 7050 dat is de laatste voor zover ik kan zien op de site.

Ik heb dit gemeld bij AVM.
errr... Hier ook een VB-kloon en op een FB 7270 heb ik gewoon 0031.... ingegeven, dat wordt hier gewoon gepakt, ook al spreekt de client van +31......
Dus probeer 0031 eens....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 06:24
Op mijn 7170 kon ik gewoon +31... invoeren bij 'Internet number'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 14:08

CyberJoe

Only visiting this planet

Ik bel uit via webcalldirect naar mobiele nummers maar ik krijg het niet meer werkend. Bel met Voipbuster naar vaste nummers (had nog erg veel freedays) en dat werkt wel weer. Ik heb gevruikersnaam en ww meerdere keren gecontrolleerd. Maar mijn (draytek 2200v/g) router kan maar niet registreren. Wel bij Budgetphone en voipbuster. Ik snap het niet meer.

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 22:54
Ik gebruik sinds kort ook VoIPBusters, alles werkt naar behoren.

Ik heb alleen een korte kleine vraag waar ik helaas door Google'en geen antwoord op heb gekregen, er word wel overal uitgelegd hoe je een nummer kunt krijgen zodat je niet meer Onbekend bent.

Waar ik benieuwd naar ben is of dat als ik uit bel het mogelijk is dat hier mijn mobiele nummer aan word meegegeven?

Is dit mogelijk?

EDIT: Wel al iets gevonden, denk dat het dus niet mogelijk is:
Verwijderd in "Fritz!Box Fon"

[ Voor 14% gewijzigd door Daros op 07-01-2009 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
@Daros: het is wel mogelijk. Ik heb zowel mijn mobiel nummer als mijn beide regionale nummers laten verifieren. En dan kan ik naar keuze 1 van de 3 nummers meesturen. Werkt zowel op mijn Nokia E51 (via Wifi online) als met mijn Fritz 7170.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Sinds gister ben ik serieus aan de slag geweest met voipbuster. In eerste instantie was het alsof ik in de hemel terecht kwam: gratis bellen! Ik bel relatief veel naar Noorwegen (en van die kant ook naar mij) dus gratis bellen klonk natuurlijk leuk! Maar toen liep ik toch tegen behoorlijk wat nadeeltjes aan.

1. De Fair Use Policy (FUP) is onzin. VoipBuster lijkt te pas en te onpas naar die FUP te grijpen om mij te laten betalen. In dit topic wordt regelmatig gesproken over de FUP die ongeveer binnen 300 minuten per maand valt en 60 minuten per gesprek. Ik kreeg echter al bij mijn vierde gesprek (van maar liefst 1:36) al het bericht "(FUP exceeded)" en er werd 2 cent voor het gesprek gerekend. Nou ben ik niet iemand die meteen wakker ligt van dat soort bedragen maar ik vind het wel vreemd dat ik al meteen de FUP heb overschreven volgens het systeem. Heeft iemand hier meer duidelijkheid over?

2. De geluidskwaliteit. Ik heb geen idee wat jullie kwaliteit is maar ik vind de kwaliteit niet overeenkomen met wat VoipBuster zelf marketeerd en zelfs niet met wat hier in het topic omschreven wordt. De windows software gebruik ik niet want ik ben in het bezit van een Mac, maar die software schijnt toch belabberd te zijn. Ook heb ik (nog) geen voiptelefoon, de enige manier hoe ik de kwaliteit getest heb is via mijn iPhone.

3. Voip SIP via iPhone. Vooralsnog gebruik ik Fring met mijn Voipbuster ingesteld als SIP. Nou ben ik op de hoogte van het feit dat Fring een proxy gebruikt en dat scheelt dus in gesprekskwaliteit. Nou heeft de andere kant (in Noorwegen) ook geprobeerd te bellen maar dit maal met een applicatie genaamd SIAX. Hiermee kun je direct met je iPhone op ieder netwerk (in dit geval gewoon wifi) bellen via je SIP. Dit gaf echter geen beter resultaat en dat was natuurlijk erg jammer. Het had af en toe echo, een significante vertraging (1 seconde?) en af en toe zelfs robotachtige stemgeluiden.

Heeft iemand een idee waar dit laatste aan kan liggen? De 5060 poort is op alle routers geforward, dus dat moet geen probleem zijn. Kan het zijn doordat wifi toch niet echt lekker werkt of ligt het probleem ergens anders?

Dan nog de vraag hoe je nou het beste zou kunnen voipen. Kan ik beter gewoon goede voiphardware gebruiken in plaats van de iPhone? Zit mijn probleem daar? het SIAX programma heeft in sommige reviews al wel bewezen dat de kwaliteit wel goed KAN zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 23:00
Josh schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:10:
1. De Fair Use Policy (FUP) is onzin. VoipBuster lijkt te pas en te onpas naar die FUP te grijpen om mij te laten betalen. In dit topic wordt regelmatig gesproken over de FUP die ongeveer binnen 300 minuten per maand valt en 60 minuten per gesprek. Ik kreeg echter al bij mijn vierde gesprek (van maar liefst 1:36) al het bericht "(FUP exceeded)" en er werd 2 cent voor het gesprek gerekend. Nou ben ik niet iemand die meteen wakker ligt van dat soort bedragen maar ik vind het wel vreemd dat ik al meteen de FUP heb overschreven volgens het systeem. Heeft iemand hier meer duidelijkheid over?
(..)
3. Voip SIP via iPhone. Vooralsnog gebruik ik Fring met mijn Voipbuster ingesteld als SIP. Nou ben ik op de hoogte van het feit dat Fring een proxy gebruikt en dat scheelt dus in gesprekskwaliteit.(..)
Misschien is die proxy wel de boosdoener van je probleem #1. Voipbuster ziet immers dat er vanaf het ip-adres van de proxy wordt gebeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

sylvesterrr schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:17:
[...]

Misschien is die proxy wel de boosdoener van je probleem #1. Voipbuster ziet immers dat er vanaf het ip-adres van de proxy wordt gebeld...
Mmmh, dat zal het wel zijn ja. Als ik bel via Fring is het nummer ook bij de ander zichtbaar als: "Blocked"

Op het kwaliteitsprobleem heb ik inmiddels ook een antwoord, het ligt echt aan de wifiverbinding en de iPhone. Op een of andere manier is die wifiverbinding gewoon niet lekker (of de software). Ik heb namelijk SIP in mijn router ingesteld (en ook bij de partij in Noorwegen) en dat is beide kanten op sublieme kwaliteit zonder vertraging.

Vind niemand het trouwens vreemd om bij VoxBone dit aan te klikken?

"and I agree to spend a minimum monthly recurring cost of USD/EUR 500."

Dat klinkt nogal eng, ik heb geen zin om me daar te registreren nu hoor!

Is er geen andere manier om een ingaand nummer te krijgen?

[ Voor 16% gewijzigd door Josh op 07-01-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

Je kan kiezen voor een NL nummer bij budgetphone.nl. Kost je 10 euro per jaar..

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 22:54
@ Jan Groen en @ Jan-E

Bedankt het is gelukt!

Was net aan het bellen en het schokte tot een partij... Liep naar me laptop, SABNZBD stond ff vol te pompen, uitgezet en bellen was weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Alaksandus schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:23:
Je kan kiezen voor een NL nummer bij budgetphone.nl. Kost je 10 euro per jaar..
Ah, ja dat had ik ook kunnen vinden in het topic, sorry dat ik niet gezocht heb. Is het niet handig om dat misschien in de topicstart te zetten? Bovendien is het misschien interessant om een aantal meestgebruikte IP Toestellen in de topicstart te zetten.

Mijn modem kan namelijk maar één SIP account aan en ik kan dus geen Budgetphone nummer erbij nemen. Nu heb ik besloten om een VOIP telefoon te nemen en dan deze aan mijn modem te hangen, lever ik dan in qua geluidskwaliteit als ik op deze manier bel?

Bovendien vroeg ik mij af of de Siemens Gigaset S685 IP alles biedt wat ik nodig heb. Deze ondersteund 6 SIP accounts, meer dan SIP accounts heeft Voipbuster en Budgetphone niet nodig toch? De S685 is nu namelijk goedkoop (111 euro) te krijgen (tegenover de C475 welke 96 kost) bij pick2pay.nl.

Hele interessante website trouwens met wiki van VOIPtelefoons:
http://www.voip-info.org/

[ Voor 10% gewijzigd door Josh op 08-01-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

Josh schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:05:
[...]

Ah, ja dat had ik ook kunnen vinden in het topic, sorry dat ik niet gezocht heb. Is het niet handig om dat misschien in de topicstart te zetten? Bovendien is het misschien interessant om een aantal meestgebruikte IP Toestellen in de topicstart te zetten.

Mijn modem kan namelijk maar één SIP account aan en ik kan dus geen Budgetphone nummer erbij nemen. Nu heb ik besloten om een VOIP telefoon te nemen en dan deze aan mijn modem te hangen, lever ik dan in qua geluidskwaliteit als ik op deze manier bel?

Bovendien vroeg ik mij af of de Siemens Gigaset S685 IP alles biedt wat ik nodig heb. Deze ondersteund 6 SIP accounts, meer dan SIP accounts heeft Voipbuster en Budgetphone niet nodig toch? De S685 is nu namelijk goedkoop (111 euro) te krijgen (tegenover de C475 welke 96 kost) bij pick2pay.nl.

Hele interessante website trouwens met wiki van VOIPtelefoons:
http://www.voip-info.org/
Als je dan toch aan het lezen bent geslagen ;)
Had je ook kunnen lezen dat voxalot het mogelijk maakt om via je telefoonnummer van budgetphonehouse gesprekken te ontvangen, en via je Voipbuster account bellen.. Hiervoor dien je wel even het een en ander in te stellen, maar hierdoor hoef je geen dure IP telefoon aan te schaffen..

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Alaksandus schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:15:
[...]

Als je dan toch aan het lezen bent geslagen ;)
Had je ook kunnen lezen dat voxalot het mogelijk maakt om via je telefoonnummer van budgetphonehouse gesprekken te ontvangen, en via je Voipbuster account bellen.. Hiervoor dien je wel even het een en ander in te stellen, maar hierdoor hoef je geen dure IP telefoon aan te schaffen..
Klopt, heb ik gezelen. Ik heb echter het idee dat je dan via de proxy van Voxalot belt, maar daar heb ik me niet in verdiept. Zelfs nu al merk ik af en toe verrtagingen en als dat erger gaat worden vind ik dat wel een probleem. Bovendien is die telefoon gewoon heel interessant, niet perse vanuit VOIP oogpunt. Toch bedankt voor de tip :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Als je SIP provider Re-Invites ondersteunen dan is Voxalot alleen intermediar, al het RSP verkeer gaat gewoon tussen de 2 SIP providers.

Betamax ondersteund het echter niet en gaat het verkeer inderdaad via Voxalot, maar ik merk helemaal geen vertragingen.

Wat ik wel merk, is dat als ik g729 gebruik als codec dat ik dan wel vertraging krijg. Blijkbaar een beetje te zware codec voor mijn modem. Gewoon ulaw gebruiken, kost wat meer bandbreedte, maar geen vertraging. Daar zou je ook naar kunnen kijken.

[edit]
Ik heb echter alleen problemen als ik met mijn voipbuster bel naar mijn vader die bij UPC zit. Daar hikt en stottert het wel eens. Maarja; dat heb ik soms ook als ik met mijn mobiel naar mijn vader bel, maar dan wel minder.

[ Voor 18% gewijzigd door Krypt op 09-01-2009 14:33 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Josh schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:58:
[...]

Klopt, heb ik gezelen. Ik heb echter het idee dat je dan via de proxy van Voxalot belt, maar daar heb ik me niet in verdiept. Zelfs nu al merk ik af en toe verrtagingen en als dat erger gaat worden vind ik dat wel een probleem. Bovendien is die telefoon gewoon heel interessant, niet perse vanuit VOIP oogpunt. Toch bedankt voor de tip :).
Bij normaal gebruik bel je nooit via de proxy van Voxalot en merk je geen verschil in geluidskwaliteit en vertraging (omdat dat er niet is). Als dat er wel is, heb je vast iets afwijkends ingesteld (codecs o.i.d.).
Als je met een VOIP telefoon gaat bellen heb je een additioneel probleem nl. Quality of Service op je netwerk (tegelijkertijd bellen en internetten/downloaden). Ondersteunt je modem/router dat? Ook moet je soms een tijdje klxxxxxx met je modem voordat hij het SIP verkeer over poort 5060 (en nog andere RTP poorten) doorlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

En toen moest ik opeens betalen bij sipdiscount... omdat m'n freedestination niet meer free was. Mooi kut.
(Uiteraard onaangekondigd, van de een op andere dag)

[ Voor 20% gewijzigd door Skinkie op 10-01-2009 01:58 ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 01:57:
En toen moest ik opeens betalen bij sipdiscount... omdat m'n freedestination niet meer free was. Mooi kut.
En je vraag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Skinkie schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 01:57:
(Uiteraard onaangekondigd, van de een op andere dag)
Als je gewoon de algemene voorwaarden had gelezen wist je ook wel dat je freedays na een tijdje op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Krypt schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:32:
Als je SIP provider Re-Invites ondersteunen dan is Voxalot alleen intermediar, al het RSP verkeer gaat gewoon tussen de 2 SIP providers.

Betamax ondersteund het echter niet en gaat het verkeer inderdaad via Voxalot, maar ik merk helemaal geen vertragingen.

Wat ik wel merk, is dat als ik g729 gebruik als codec dat ik dan wel vertraging krijg. Blijkbaar een beetje te zware codec voor mijn modem. Gewoon ulaw gebruiken, kost wat meer bandbreedte, maar geen vertraging. Daar zou je ook naar kunnen kijken.

[edit]
Ik heb echter alleen problemen als ik met mijn voipbuster bel naar mijn vader die bij UPC zit. Daar hikt en stottert het wel eens. Maarja; dat heb ik soms ook als ik met mijn mobiel naar mijn vader bel, maar dan wel minder.
Die ervaringen met Voxalot zijn natuurlijk wel erg interessant en het kan echt geen kwaad om de combinatie eens te proberen, Voxalot is immers gratis. Maar zover ben ik nog niet. Over de problemen die ontstaan met een IP telefoon heb ik nagedacht. Ik moet dan inderdaad porten gaan openen en ook het QoS gedeelte wordt lastiger, gelukkig ondersteund mijn Zyxel 2026 dit. Toch zal het waarschijnlijk beter zijn om het in de modem zelf te regelen.

Het feit dat ik bang was voor vertragingen is omdat ik zelfs nu al noemenswaardige vertragingen heb naar bijvoorbeeld een vast nummer in Delft. Met een normaal toestel dat aan mijn Zyxel hangt krijg ik via voipbuster heel erg wisselende resultaten. Bepaalde nummers geven vertraging (en naar mobiel sowieso) maar naar bijvoorbeeld Noorwegen is geen enkel probleem (en daar bel ik het meest naar gelukkig).

Naast dat de Siemens S685 IP een Voip telefoon is is het ook gewoon een heel fijn ding om over de normale lijn mee te bellen, zeker geen miskoop dus. Maar nogmaals, mochten jullie adviezen hebben dan hoor ik graag wat meer over de opties voor een vaste telefoon, er moet er namelijk nog een aangeschaft worden voor een kennis ;). Toch misschien leuk om een topicstart overzicht te maken?

Ik zal aftrappen, ik ken d'r niet veel maar het is de moeite waard:

Siemens Gigaset C475 IP
Afbeeldingslocatie: https://shop.ictnets.com/images/30482.jpg
Vooralsnog te koop vanaf 89 euro (Duitse versie) en is denk ik een van de meest populaire VOIP telefoontjes op het moment. Ondersteund ontzettend veel opties, tot aan het aanpassen van de software aan toe. Hoewel de telefoon ooit gericht is op de amateur schijnt het toestel ook geliefd te zijn in de professionele wereld vanwege de vele mogelijkheden.
Enkele specificaties: Gesprekstijd tot 12 uur, dual-mode, SMS-functie, antwoordapparaat, instellen tot 6 SIP accounts.

Siemens Gigaset S685 IP
Afbeeldingslocatie: http://www.gigaset-blog.com/bilder/20080414_s685ip.jpg
Vooralsnog te koop vanaf 111 euro (Duitse versie). Een van de meest uitgebreide en complete VOIP telefoons van tegenwoordig. Sublieme belkwaliteit met het stempel "HD-geluid". In hoeverre dit merkbaar is is nog niet echt bewezen maar wel het proberen waard. Het toestel krijgt in alle reviews verbluffend hoge resultaten en is zeker een van de koningen onder de VOIP-toestellen.
Enkele specificaties: Gesprekstijd tot 10 uur, dual-mode, SMS-functie, antwoordapparaat, instellen tot 6 SIP accounts, sublieme speakerfunctie, te gebruiken met bluetooth headsets voor handsfree bellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Josh op 10-01-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Megamind schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:09:
[...]

Als je gewoon de algemene voorwaarden had gelezen wist je ook wel dat je freedays na een tijdje op zijn.
M'n destination is niet meer free. Ik heb nog freedays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Josh schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:26:
[...]
Naast dat de Siemens S685 IP een Voip telefoon is is het ook gewoon een heel fijn ding om over de normale lijn mee te bellen, zeker geen miskoop dus. Maar nogmaals, mochten jullie adviezen hebben dan hoor ik graag wat meer over de opties voor een vaste telefoon, er moet er namelijk nog een aangeschaft worden voor een kennis ;). Toch misschien leuk om een topicstart overzicht te maken?

Ik zal aftrappen, ik ken d'r niet veel maar het is de moeite waard:

Siemens Gigaset C475 IP
[afbeelding]
Vooralsnog te koop vanaf 89 euro (Duitse versie) en is denk ik een van de meest populaire VOIP telefoontjes op het moment. Ondersteund ontzettend veel opties, tot aan het aanpassen van de software aan toe. Hoewel de telefoon ooit gericht is op de amateur schijnt het toestel ook geliefd te zijn in de professionele wereld vanwege de vele mogelijkheden.
Enkele specificaties: Gesprekstijd tot 12 uur, dual-mode, SMS-functie, antwoordapparaat, instellen tot 6 SIP accounts.
Heb deze handset in gebruik en het ding is relatief prettig in gebruik. De basis ervan doet nu dienst in Spanje i.c.m. een S67h handset, de voorloper van de handset hieronder.
Siemens Gigaset S685 IP
[afbeelding]
Vooralsnog te koop vanaf 111 euro (Duitse versie). Een van de meest uitgebreide en complete VOIP telefoons van tegenwoordig. Sublieme belkwaliteit met het stempel "HD-geluid". In hoeverre dit merkbaar is is nog niet echt bewezen maar wel het proberen waard. Het toestel krijgt in alle reviews verbluffend hoge resultaten en is zeker een van de koningen onder de VOIP-toestellen.
Enkele specificaties: Gesprekstijd tot 10 uur, dual-mode, SMS-functie, antwoordapparaat, instellen tot 6 SIP accounts, sublieme speakerfunctie, te gebruiken met bluetooth headsets voor handsfree bellen.
HD-telefonie is echt de moeite waard, als ik met Spanje bel is het net als op de gigaset-site of de persoon naast je in de kamer zit. Ik heb dan de S67h in gebruik, maar die is op bluetooth na hetzelfde als de s68h. Bluetooth is funny als je regelmatig belt en handsfree wilt bellen. Gezien de 22 euro verschil(verschil zit puur in handset en sticker op basis v.z.i.w.) zou ik direct voor de s685IP gaan. Ikzelf zit nu te kijken naar een SL780, maar de coins en het feit dat die handset nog niet los te koop is houden mij daar nog even vanaf.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Loekie schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:59:
HD-telefonie is echt de moeite waard, als ik met Spanje bel is het net als op de gigaset-site of de persoon naast je in de kamer zit.
In hoeverre is dat anders dan een behoorlijke ISDN codec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
[...]
Het feit dat ik bang was voor vertragingen is omdat ik zelfs nu al noemenswaardige vertragingen heb naar bijvoorbeeld een vast nummer in Delft. Met een normaal toestel dat aan mijn Zyxel hangt krijg ik via voipbuster heel erg wisselende resultaten. Bepaalde nummers geven vertraging (en naar mobiel sowieso) maar naar bijvoorbeeld Noorwegen is geen enkel probleem (en daar bel ik het meest naar gelukkig).
Volgens mij is het analoge netwerk van KPN bar slecht. Zelfs als ik al met m'n T-Mobile bel naar een vast nummer heb ik vaak vette echo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 07-10 20:29
Veel vaste nummers zijn tegenwoordig voip, dus het onderscheid voip tegenover vast is moeilijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
AtRi schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:04:
Veel vaste nummers zijn tegenwoordig voip, dus het onderscheid voip tegenover vast is moeilijk te maken.
Maar echo komt vaak van vaste lijnen door de modems die gebruikt worden. Ik heb hier een aantal zaptel kaarten met dure echo cancelers ertussen, dat werkt wel goed, maar blijkbaar heeft niet iedereen deze :P

Kan trouwens ook gewoon een brakke telefoon zijn aan de andere kant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Megamind schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:28:
[...]

Volgens mij is het analoge netwerk van KPN bar slecht. Zelfs als ik al met m'n T-Mobile bel naar een vast nummer heb ik vaak vette echo...
Ik heb de S685 inmiddels geleverd gekregen vandaag (enorm snelle levering van digitalstreet!) en ik heb het HD geprobeerd te testen. De kwaliteit is verbluffend, of dat aan de nieuwe telefoon of aan het HD aspect ligt weet ik niet maar ik ben in ieder geval tevreden. Er wordt wel duidelijk overal vermeld dat HD geluid alleen van toepassing is als je Voip belt, analoog heeft het dus geen zin.

Een (klein) nadeel aan de S685 is dat het menu soms wat traag aanvoelt, maar ik ben dan ook wel een erg vlotte jongen en het kan me allemaal niet snel genoeg gaan. Bovendien is het kleurenscherm aardig, maar niet echt heel mooi. Ach, wie wil er nou perse een mooi scherm, het is niet alsof je er filmpjes op gaat kijken... Althans, er zijn nu al zoveel functies, het zou me niet verbazen dat 't over een half jaar kan 8)7 :P .

[ Voor 24% gewijzigd door Josh op 10-01-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Skinkie schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:11:
[...]

In hoeverre is dat anders dan een behoorlijke ISDN codec?
Goede vraag, ik heb geen ervaring met een 'goede' ISDN-codec. Maar het is duidelijk beter dan een analoge lijn...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Loekie schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:30:
[...]

Goede vraag, ik heb geen ervaring met een 'goede' ISDN-codec. Maar het is duidelijk beter dan een analoge lijn...
Ik kan, mits op dezelfde wijkcentrale, (en een beetje hulp van KPN) een suprieure geluidskwaliteit halen over twee koperdraadjes, analoog. Als HD audio niets meer is dan een wideband codec, dan vind ik HD een tikkie overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Skinkie schreef op zondag 11 januari 2009 @ 04:21:
[...]

Ik kan, mits op dezelfde wijkcentrale, (en een beetje hulp van KPN) een suprieure geluidskwaliteit halen over twee koperdraadjes, analoog. Als HD audio niets meer is dan een wideband codec, dan vind ik HD een tikkie overdreven.
Zoals gezegd, geen ervaring met 'goede' ISDN-codec, maar t.o.v normale analoge aansluiting of ISDN van ouders is er een duidelijk verschil in kwaliteit. En ja HD audio wordt bereikt middels een wideband codec, maar overdreven vind ik het niet. Daarnaast is er een duidelijk prijsverschil t.o.v. ISDN wat mij best een enthousiast gebruiker van HD-audio maakt.
Heb je wel eens naar de fragmenten op de gigaset-site geluisterd?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Loekie schreef op zondag 11 januari 2009 @ 10:15:
Zoals gezegd, geen ervaring met 'goede' ISDN-codec, maar t.o.v normale analoge aansluiting of ISDN van ouders is er een duidelijk verschil in kwaliteit. En ja HD audio wordt bereikt middels een wideband codec, maar overdreven vind ik het niet. Daarnaast is er een duidelijk prijsverschil t.o.v. ISDN wat mij best een enthousiast gebruiker van HD-audio maakt.
http://speex.org/comparison/

Speex begint bij de 8kHz die Siemens adverteert en gaat tot 32kHz, voor spraak kan je tot ~12kHz (sampeling) wel nuttig gebruiken.
Heb je wel eens naar de fragmenten op de gigaset-site geluisterd?
Heb je een direct linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
[...]
Die ervaringen met Voxalot zijn natuurlijk wel erg interessant en het kan echt geen kwaad om de combinatie eens te proberen, Voxalot is immers gratis. Maar zover ben ik nog niet. Over de problemen die ontstaan met een IP telefoon heb ik nagedacht. Ik moet dan inderdaad porten gaan openen en ook het QoS gedeelte wordt lastiger, gelukkig ondersteund mijn Zyxel 2026 dit. Toch zal het waarschijnlijk beter zijn om het in de modem zelf te regelen.
In principe gaat moet dit helemaal goed gaan, zelfde als in het modem.
Bij mij vrijwel geen vertraging (Fritz!box en Telfort). Kan aan van alles liggen, maar ik vind Voipbuster behalve heel goedkoop ook heel erg goed als provider.
Siemens Gigaset S685 IP
[afbeelding]
Vooralsnog te koop vanaf 111 euro (Duitse versie). [.............]
Let wel op duitse versie:
  • Voor nummerweergave via KPN aansluiting is een converter vereist !! Bij telefonie via de kabel (een FSK-lijn) heeft het toestel wel nummerweergave.
  • Wordt geleverd met:
  • Duitse toestel/handleiding, de meeste Nederlandstalige handleidingen zijn te downloaden via de site van Siemens.
  • Duitse aansluitkabel, vervangende kabel is verkrijgbaar bij elke bouwmarkt.
  • Duits of Engels display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Skinkie schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:25:
[...]

http://speex.org/comparison/

Speex begint bij de 8kHz die Siemens adverteert en gaat tot 32kHz, voor spraak kan je tot ~12kHz (sampeling) wel nuttig gebruiken.
Siemens gebruikt bij mijn weten de G.722-codec, die staat in de tabel onderaan. Die gebruikt 16 kHz sampling met bitrates vanaf 48 kbit(tot 64). Het fijne is dat het geen propietary codec is, dus kan bijv. ook met asterisk gebruikt worden zonder kosten voor de codec.
Sampling hoger dan 16 kHz schijnt voor telefonie weinig zinnig meer te zijn, maar het verschil tussen bijv g.711 en g.722 merk je vrij duidelijk.
[...]

Heb je een direct linkje?
Even zoeken:
http://www.gigaset-sound.com/experience_hdsp.html

Edit: Whack! Dat voorbeeldgeluid geeft aan dat er gesampled wordt met 8 kHz(zal via gigaset.net zijn), ik kan het met haast niet voorstellen want de handsets melden zich aan op de g.722-codec om het zo maar te zeggen.
Hmm ben er al achter: g.722 deelt 16 op in 2x8 welke beide gecodeerd worden via adpcm.
Zie hier

* Loekie weet zeker dat voipbuster dit niet aanbied ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Loekie op 11-01-2009 18:52 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Als dit het verschil is wordt je blij gemaakt met dynamic range compression en 16kHz. Achja je oren zullen er blij mee zijn.
Edit: Whack! Dat voorbeeldgeluid geeft aan dat er gesampled wordt met 8 kHz(zal via gigaset.net zijn), ik kan het met haast niet voorstellen want de handsets melden zich aan op de g.722-codec om het zo maar te zeggen.
Hmm ben er al achter: g.722 deelt 16 op in 2x8 welke beide gecodeerd worden via adpcm.
Zie hier

* Loekie weet zeker dat voipbuster dit niet aanbied ;)
Dan is Speex nog steeds suprieur, terwijl het nog 1 stap beter kan als om een Frans patent heen gewerkt zou kunnen worden. Maar goed dit is vast opgenomen met een studio kwaliteit microfoon en niet met een handset, dat maakt ook nog een redelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Zou kunnen, zo goed zit ik niet in de codecs. ;)
Ik merk gewoon duidelijk het verschil t.o.v. 'vroeger' en het kan gratis, dus ik ben blij ;)
Het is moeilijk zat om een SIP-provider te vinden die de g.722-codec gebruikt i.c.m. nummers als 123456, dan kan ik weer bellen via andere aanbieder als m'n eigen in elkaar geknutselde Asterisk op m'n Fritz!Box ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Als je inlogd op voipbuster kan je daar instellingen naar je telefoon SMSen.

Ik heb nu voipbuster op mijn Nokia E71 met goede instellingen en over 3g gaat het snel en perfecte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Megamind
Dat is al maanden in voipbuster idd! En het is handig om je (smartphone) als "huistelefoon" in je zak te stoppen en overal mee te nemen :)
En daar staat ook reclame van fring. Trouwens als je beperkt data gebruik hebt dan is fring handiger dan nokia sip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Maar via Fring kun je geen gebruik maken van gratis minuten aangezien je dan via de proxy belt en dus sowieso over de FUP heen gaat.

Het SMS tarief is trouwens met 0,5 cent verhoogd een paar dagen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 200 vrije dagen en geen cent. Tot nu toe geen last gehad van FUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat je via SIP geen gebruik kan maken van je Free days?

Op alle Betamax websites staat onder Contact Customer Services->Payments/Costs->Costs on invoice incorrect->Costs for calling not correct->Call via SIP het volgende:
You got charged incorrectly for a SIP call. When you use SIP you will always be charged for your call. Please note that FreeDays/Free Destinations do not apply for SIP !

In all cases you can find out what the reason of the charge was on the website by loggin into your account. Go to the overview with your recent calls and click the questionmark next to the charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Voipbuster zelf (dus niet bij Freecall) bel ik gewoon de freedays op met sip. Dat heeft altijd al zo gewerkt. Het zijn natuurlijk verschillend opgezette betaalmodellen dus kan best dat het bij Freecall wel zo is (bij voipbuster zie ik het ook niet op de website staan).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Voipbuster staat ook:
You got charged incorrectly for a SIP call. When you use SIP you will always be charged for your call. Please note that FreeDays/Free Destinations do not apply for SIP !

In all cases you can find out what the reason of the charge was on the website by loggin into your account. Go to the overview with your recent calls and click the questionmark next to the charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet dat ik je niet geloof, maar bij mij staat het er echt niet. Maak eens een screenshot?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik kan zelfs een linkje 'Contact Customer Services' nergens vinden, laat staan 'Contact Customer Services->Payments/Costs->Costs on invoice incorrect->Costs for calling not correct->Call via SIP'. En Betamax doet bij mijn weten ook niet aan invoices.

[ Voor 12% gewijzigd door Jan-E op 28-01-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Log in op deze site: https://www.voipbuster.com/en/customerserviceslogin.php

en dan klikje verder naar: Contact Customer Services->Payments/Costs->Costs on invoice incorrect->Costs for calling not correct->Call via SIP

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Dat lukt alleen maar als je een Voipbuster account hebt (wat ik niet heb). https://www.smsdiscount.com/en/customerserviceslogin.php is daarbij gewoon een alias voor https://www.voipbuster.com/en/customerserviceslogin.php (wat ook al blijkt uit de tenaamstelling van het beveiligingscertificaat). Als daar al iets staat over SIP calls, staat het dus alleen op de Voipbuster site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:36
Momenteel bel ik via voipbuster met een headset. Nou is dit niet zo handig en wil ik een los toestel aanschaffen. Het gaat de Siemens C475 IP worden.
Als ik het goed begrijp kan ik deze op mijn router (WRT54GL) aansluiten en dan de gegevens van voipbuster invoeren zodat ik gratis kan bellen met mijn freedays.

Kan iemand bevestigen of dit klopt. Zodat ik niet met een toestel zit waar ik niks aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Tuniq schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:14:
Momenteel bel ik via voipbuster met een headset. Nou is dit niet zo handig en wil ik een los toestel aanschaffen. Het gaat de Siemens C475 IP worden.
Als ik het goed begrijp kan ik deze op mijn router (WRT54GL) aansluiten en dan de gegevens van voipbuster invoeren zodat ik gratis kan bellen met mijn freedays.

Kan iemand bevestigen of dit klopt. Zodat ik niet met een toestel zit waar ik niks aan heb.
Ja

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Tuniq schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:14:

Handig als je dan bijv. Tomato firmware op je router zet, zodat je QOS en dergelijke goed kunt regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik kan al maanden niet inloggen via de site. De pagina die de loginpagina moet tonen (iframe) wil nooit inladen, ik kan nu dus geen beltegoed meer kopen :{ Iemand dit hetzelfde probleem heeft of is daar n oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb nergens problemen mee met de voipbuster website. Kan gewoon credits kopen.
Alleen als ik op het werk ben knalt de sessie er telkens uit,waarschijnlijk omdat ik via een proxy werk.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andere browser/computer geprobeerd?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:45

knakworst

Get more sats!

Cartman! schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 22:20:
Ik kan al maanden niet inloggen via de site. De pagina die de loginpagina moet tonen (iframe) wil nooit inladen, ik kan nu dus geen beltegoed meer kopen :{ Iemand dit hetzelfde probleem heeft of is daar n oplossing voor?
Ik heb met firefox ook altijd problemen. Probeer eens internet explorer of opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholdy
  • Laatst online: 12-04 15:07
Misschien kan iemand mij helpen...
Ik gebruik een Siemens 470IP met als uitgaande lijn Voipbuster en als inkomende lijn Budgetphone.
Mijn vraag is dat ik familie in Schotland heb die werkelijk een vermogen kwijt zijn aan dat bellen daar.
Dat kan natuurlijk niet langer zo dus heb ik voorgesteld dat ze ook maar een Siemens 470IP moeten aanschaffen en dat hun uitgaande telefoontjes via voipbuster gaan, Weet alleen iemand of er in Engeland
of Schotland ook een toko is net als Budgetphone die je nummer porteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:30

Crusader

Arc Nature

Bartholdy schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:25:
Ik gebruik een Siemens 470IP met als uitgaande lijn Voipbuster en als inkomende lijn Budgetphone.
Mijn vraag is dat ik familie in Schotland heb die werkelijk een vermogen kwijt zijn aan dat bellen daar.
Dat kan natuurlijk niet langer zo dus heb ik voorgesteld dat ze ook maar een Siemens 470IP moeten aanschaffen en dat hun uitgaande telefoontjes via voipbuster gaan, Weet alleen iemand of er in Engeland
Ga voor de zekerheid ook even na of er niets wordt geblokkeerd aan VoIP verkeer bij de gebruikte provider. Ik verwacht het totaal niet daaro, maar je weet maar nooit.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 15:05
Bartholdy schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:25:
Als ze alleen een vermogen kwijt zijn aan (uitgaand) bellen hoeven ze niet hun nummer te porteren, alleen maar de uitgaande telefoongesprekken routeren via voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholdy
De uitgaande gespreken zijn inderdaad waarschijnlijk makkelijk via Voipbuster te regelen. Dus die
kostenpost is snel geëlimineerd. De abo's van de vaste lijnen op dat eiland waar ze wonen zijn
vrij duur, zo'n 45 Pond per kwartaal, en dat is een kale lijn abbo. Dus als ze van hun abbo af willen moeten ze hun nummer ergens onder brengen om nog een beetje gebeld te kunnen worden.

Ze kunnen op dat eiland(tje) trouwens niet even switchen van provider zoals in ons landje. Er is maar 1 aanbieder
voor internet en telefonie.

[ Voor 16% gewijzigd door Bartholdy op 15-02-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 15:05
Bartholdy schreef op zondag 15 februari 2009 @ 21:00:
De uitgaande gespreken zijn inderdaad waarschijnlijk makkelijk via Voipbuster te regelen. Dus die
kostenpost is snel geëlimineerd. De abo's van de vaste lijnen op dat eiland waar ze wonen zijn
vrij duur, zo'n 45 Pond per kwartaal, en dat is een kale lijn abbo. Dus als ze van hun abbo af willen moeten ze hun nummer ergens onder brengen om nog een beetje gebeld te kunnen worden.

Ze kunnen op dat eiland(tje) trouwens niet even switchen van provider zoals in ons landje. Er is maar 1 aanbieder
voor internet en telefonie.
Je zal dan eerst moeten kijken of ze bv wel kaal koper internet kunnen krijgen (Internet zonder telefoonnummer) misschien hebben ze daar ook abbo vormen zoals belbudget in nederland. Voipbuster en zijn clonen geven in diverse landen ook een Voip in nummer uit (in nederland niet) dus... ik denk dat je er wat huiswerk bij hebt :) en dat bedoel ik niet lullig sucses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Bartholdy schreef op zondag 15 februari 2009 @ 21:00:
Dus als ze van hun abbo af willen moeten ze hun nummer ergens onder brengen om nog een beetje gebeld te kunnen worden.
http://www.vonage.co.uk/how-does-vonage-work/
Can I keep my original phone number?
Yes. It takes at least 20 working days to transfer your original number to Vonage. (This is called 'porting'.) When you sign up, you get a new Vonage telephone number. You can use this to start making and receiving calls straight away. When the transfer is complete, your original number will permanently replace the Vonage one. Other people won't notice a thing - they'll carry on calling you as normal on your original number throughout this process.

Dan blijft de vraag hoe ze internet kunnen houden zonder telefoonabbo.

Edit
Daarover het volgende:

http://www.vonage.co.uk/help.php?keyword=KeepYourNumber
Primary or only line with ADSL broadband supported by it.
You are going to have to keep your line as it supports your broadband connection. Some suppliers treat a number port as a request to automatically cease your line. This is a fault in their process and outside the control of Vonage. You can port your number to Vonage but you must contact your current supplier immediately after the port is complete. Your current supplier will need to re-number the line or in some circumstances they MAY tell you to sign up for a new line.
WARNING - If you do not contact your current supplier your line will cease so your broadband will stop working and you will not be able to use the Vonage service. You will also have to advise your broadband ISP of your new telephone number as soon as it is issued by your provider otherwise they may cease your broadband service.

Edit 2
Kaal koper biedt BT online niet aan:
What you need: a BT phone line

Combi pakketten:
£25.92 per maand met 10GB dataverkeer
£39.58 per maand (unlimited dataverkeer)

Op die pagina noemen ze trouwens wel een prijs voor kaal koper:

BT Package pricing:
All prices shown are inclusive of monthly line rental of £10.27 with Direct Debit and paper-free billing

Tel daar de prijzen van ADSL bij op (£15.65 resp. £24.46) en je zit al precies resp. bijna op de prijs van de combipakketten. Oftewel: lager dan £25.92 per maand gaat je niet lukken. En als de kaal koperprijzen op dat eiland hoger liggen dan elders in de UK kom je daar ook niet onder uit, lijkt me. En 3G/3.5G zal er dan ook wel niet zijn.

ADSL (via WiFi?) met de buren delen en dan Vonage nemen? Of wonen die buren te ver?

[ Voor 58% gewijzigd door Jan-E op 16-02-2009 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholdy
Jan-E schreef op maandag 16 februari 2009 @ 01:47:
[...]

http://www.vonage.co.uk/how-does-vonage-work/
Can I keep my original phone number?
Yes. It takes at least 20 working days to transfer your original number to Vonage. (This is called 'porting'.) When you sign up, you get a new Vonage telephone number. You can use this to start making and receiving calls straight away. When the transfer is complete, your original number will permanently replace the Vonage one. Other people won't notice a thing - they'll carry on calling you as normal on your original number throughout this process.

Dan blijft de vraag hoe ze internet kunnen houden zonder telefoonabbo.

Edit
Daarover het volgende:

http://www.vonage.co.uk/help.php?keyword=KeepYourNumber
Primary or only line with ADSL broadband supported by it.
You are going to have to keep your line as it supports your broadband connection. Some suppliers treat a number port as a request to automatically cease your line. This is a fault in their process and outside the control of Vonage. You can port your number to Vonage but you must contact your current supplier immediately after the port is complete. Your current supplier will need to re-number the line or in some circumstances they MAY tell you to sign up for a new line.
WARNING - If you do not contact your current supplier your line will cease so your broadband will stop working and you will not be able to use the Vonage service. You will also have to advise your broadband ISP of your new telephone number as soon as it is issued by your provider otherwise they may cease your broadband service.

Edit 2
Kaal koper biedt BT online niet aan:
What you need: a BT phone line

Combi pakketten:
£25.92 per maand met 10GB dataverkeer
£39.58 per maand (unlimited dataverkeer)

Op die pagina noemen ze trouwens wel een prijs voor kaal koper:

BT Package pricing:
All prices shown are inclusive of monthly line rental of £10.27 with Direct Debit and paper-free billing

Tel daar de prijzen van ADSL bij op (£15.65 resp. £24.46) en je zit al precies resp. bijna op de prijs van de combipakketten. Oftewel: lager dan £25.92 per maand gaat je niet lukken. En als de kaal koperprijzen op dat eiland hoger liggen dan elders in de UK kom je daar ook niet onder uit, lijkt me. En 3G/3.5G zal er dan ook wel niet zijn.

ADSL (via WiFi?) met de buren delen en dan Vonage nemen? Of wonen die buren te ver?
Kijk eens aan... hier kan ik wat mee. THX

[ Voor 4% gewijzigd door Bartholdy op 17-02-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Vonage gewoon gevonden door te zoeken op 'voip provider scotland'. Had je zelf ook kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Hallo Allemaal,

al zeer ruime tijd ben ik een tevreden Voibuster gebruiker.
De laatste tijd zijn er toch wat problemen, als ik een verbinding tot stand breng met iemand die ook via het internet belt is het een zeer slechte verbinding, lange vertraging en veel kraken. Dit gebeurd zowel als ik naar iemand bel die met UPC, of Het Net, Tele 2 belt.

De codec die ik gebruik is g711u. via een PAP2.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Boomster

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boomster schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:26:
Hallo Allemaal,

al zeer ruime tijd ben ik een tevreden Voibuster gebruiker.
De laatste tijd zijn er toch wat problemen, als ik een verbinding tot stand breng met iemand die ook via het internet belt is het een zeer slechte verbinding, lange vertraging en veel kraken. Dit gebeurd zowel als ik naar iemand bel die met UPC, of Het Net, Tele 2 belt.

De codec die ik gebruik is g711u. via een PAP2.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Boomster
Hoe is je internetverbinding? Als je hoge pingtijden hebt of packetloss dan krijg je deze effecten. En als je aan twee kanten een beetje echo, kraken en vertraging hebt dan krijg je de effecten ook dubbel.

Ik heb zelf geen problemen als ik bel naar een KPN (zou ook het Het Net kunnen zijn) internetnummer.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 28-02-2009 13:49 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Ok, bedankt voor je reactie,

ik heb even een ping uitgevoerd naar mijn eigen site:

200 verzonden pakketten, ontvangen:193, verloren 7 (3%)

minimum tijd:27ms
maximum:373ms
Gemiddeld:33ms

Is dit goed genoeg voor Voipuster?

[ Voor 70% gewijzigd door Boomster op 28-02-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is best slecht, ik denk dat je het probleem gevonden hebt.

Ping anders eens naar de sipserver van voipbuster, of doe een trace.

[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 28-02-2009 15:14 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
de ping naar sip.voipbuster.com

aantal=100 pings
verzonden: 100
ontvangen: 98
verloren: 2
2%verlies

minimum: 32ms
maximum:154ms
gemiddeld:38ms

Is dit niet goed genoeg voor voipuster?

Ik kan daar niets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Zomaar een tip: als je je nummer laat verfieren bij Voipbuster (of een andere Betamax kloon) en dat nummer meezend bij het bellen, kun je ook je voicemail afluisteren van het meegezonden nummer. Getest met mijn Simyo (KPN) 06-nummer: Gewoon 0612001233 bellen en je krijgt direct je voicemails te horen. Kostte me slechts 8 cent om een (kort) berichtje af te luisteren.

Overigens vraag je je dan wel af, hoe fraude-gevoelig dit is. Als ik in staat ben iemands nummer als Caller-ID mee te sturen, kan ik dus bij zijn voicemail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:45

knakworst

Get more sats!

Jan-E schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:05:

Overigens vraag je je dan wel af, hoe fraude-gevoelig dit is. Als ik in staat ben iemands nummer als Caller-ID mee te sturen, kan ik dus bij zijn voicemail...
Leuke tip alleen is dat verifieren niet voor niks natuurlijk, ik mag niet zomaar het mobieltje van mijn buurman lenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Jan-E schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:05:
Zomaar een tip: als je je nummer laat verfieren bij Voipbuster (of een andere Betamax kloon) en dat nummer meezend bij het bellen, kun je ook je voicemail afluisteren van het meegezonden nummer. Getest met mijn Simyo (KPN) 06-nummer: Gewoon 0612001233 bellen en je krijgt direct je voicemails te horen. Kostte me slechts 8 cent om een (kort) berichtje af te luisteren.

Hoe gaat dat verifieren in z'n werk? Ik zit zelf bij Sipdiscount, en zou eigenlijk ook wel m'n eigen nummer bij een SMSje willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:34
Skinkie schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 05:21:
[...]

Hoe gaat dat verifieren in z'n werk? Ik zit zelf bij Sipdiscount, en zou eigenlijk ook wel m'n eigen nummer bij een SMSje willen hebben.
Bij het prog op je pc ga je naar extra, opties,caller id vul je profiel in en je nummer en klik op "Verify now" en volg de aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 11:55
Ik ben net begonnen met VoiP en heb een account aangemaakt bij wecalldirect.com, met name vanwege goedkoop bellen naar mobiel. Ik heb een tegoed genomen van € 10,-; wat me niet helemaal duidelijk is zijn de freecalls. Ik krijg 90 freedays en daarna zou ik het tarief gaan betalen, vermeld op de site. Als ik binnen Nederland bel, dan is het tarief Free, betekent dit dat ik na die 90 freedays gratis blijf bellen, of moet ik dan weer € 10,- betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
mawi schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:44:
Ik ben net begonnen met VoiP en heb een account aangemaakt bij wecalldirect.com, met name vanwege goedkoop bellen naar mobiel. Ik heb een tegoed genomen van € 10,-; wat me niet helemaal duidelijk is zijn de freecalls. Ik krijg 90 freedays en daarna zou ik het tarief gaan betalen, vermeld op de site. Als ik binnen Nederland bel, dan is het tarief Free, betekent dit dat ik na die 90 freedays gratis blijf bellen, of moet ik dan weer € 10,- betalen?
Na je freedays ga je betalen voor het bellen van vaste nummers, mobiel is vaak al betaald tijdens de freedays.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik de enige die een melding over wholesale traffic krijg op mysipswitch?

ik heb daar voipbuster en budgetphone staan, de een voor inkomend de ander voor uitgaand.

Als ik uitgaand bel (via voipbuster) krijg ik iets over wholesale traffic en vervolgens krijg ik op mijn hardphone een ingesprekstoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Voipbuster blocked ip's waarvan veel sip request binnen komen (ze loggen op ip; hoeveel minuten een ip heeft gebeld per maan). Heel veel mensen hebben hun voipbuster accounts geregistreerd staan bij mysipswitch.

Voxalot en volgens mij nu ook pbxes,org hebben een overeenkomst met betamax waarbij ze IP van gebruiker in de SIP header zetten, waardoor voipbuster dus weer fatsoenlijk kan loggen per user IP.

Je zou kunnen kijken om over te stappen op voxalot of pbxes,org. Ik ben net overgestapt van voxalot naar pbxes omdat voxalot de laatste tijd wat problemen geeft, en pbxes heeft wat meer mogelijkheden.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Drama deze ochtend met geluids kwaliteit; voor de verandering versta ik nu eens iedereen, maar uitgaand valt m'n stem weg met vlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boomster schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:24:
de ping naar sip.voipbuster.com

aantal=100 pings
verzonden: 100
ontvangen: 98
verloren: 2
2%verlies

minimum: 32ms
maximum:154ms
gemiddeld:38ms

Is dit niet goed genoeg voor voipuster?

Ik kan daar niets aan doen?
Op het moment dat hij op 154ms zit heb je gewoon slechte kwaliteit en die timeouts zijn ook niet goed. Als dat 1 seconde is en de rest zit hij rond de 30ms dan maakt het niet zo veel uit en heb je die ene seconde een slecht geluid (als het gesprek niet helemaal wegvalt)..

Of je daar wat aan kan doen? Je kan kijken of je het zelf veroorzaakt (met down/uploads, een wireless verbinding, powerlineadapters etc), als dat niet zo is en het zit echt in je verbinding kun je weinig doen dan klagen bij je ISP.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 12-03-2009 18:49 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbix
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-08 20:58
Ik heb op line-1 mijn budgetphone account geregistreerd, en op line-2 mijn voipbuster account.
Ik zie dat beide zich goed registreren, maar ik wil uitbellen via voipbuster, en gebeld worden via mijn budgetphone account op hetzelfde toestel. Als ik nu probeer uit te bellen gaat dat via mijn budgetphone account.

Wat ik heb geprobeerd maar helaas zonder goed resultaat:

Uitleg over over dialplan
http://www.dartsplayer.com/wi-fi/voip/linksys_dialplan.html
In het dialplan van lijn 1 overal “ <:@gw2> “ (immers uitbellen via LINE 2) achter gezet maar dit helpt niet.

Suggereert een methode:
http://www.callvoip.nl/te...alplan-callforwarding.pdf

Sipura Call Forwarding
Het doorschakelen van een inkomend gesprek kan van Line 1 naar Line 2 kan
door:
User 1
Call Forward Settings
Cfwd All Dest: user_id_van_line_2@je eigen publieke ip adres:5061
(bijvoorbeeld: userid@213.84.32.2:5061)
Line 2
Ans Call Without Reg: yes
De Sipura verzoekt de SIP Proxy bij een inkomend gesprek om het op een
ander adres (namelijk die van line 2) te proberen. Dit werkt alleen als de
provider forwarding toestaat. Dat is bij BudgetPhone wel het geval.
Op deze manier kun je alle inkomende gesprekken op één toestel ontvangen.

In het kort:
1 lijn gebruiken om voor zowel budgetphone voor IN als voipbuster voor OUT bellen.

De ATA betreft een SPA2102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Op de SPA2102 kun je blijkbaar niet werken met gateway-accounts (wat bijv. bij de SPA3000 wél kan, daarmee kun je inderdaad in het dialplan aangeven via welke proxy er gebeld moet worden).

Zoek in dit topic maar op 'voxalot' en 'mysipswitch', je vindt dan voldoende informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:16
Als je nu op lijn 1 voipbuster configureerd en op lijn 2 budgetphone? Zo heb ik het namelijk ook draaien volgens mij zonder dialplan aanpassingen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dan moet je wanneer je met 1 toestel wil bellen en gebeld worden wel ervoor zorgen dat lijn 2 wordt geforward naar lijn 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de basisinstellingen voor het gebruik van PBXes, BudgetPhone en InterVoip, zie deze weblog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Mijn complimenten voor de heldere uitleg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:57
M66B schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:14:
Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de basisinstellingen voor het gebruik van PBXes, BudgetPhone en InterVoip, zie deze weblog.
Duidelijk verhaal, ik heb alleen een vraag over de 2 trunks van BudgetPhone..
Waarom heb je voor BudgetPhone 2 trunks nodig (één voor inkomende gespreken en één voor uitgaande gesprekken)? Waarom niet gewoon 1 trunk, met 'register' op 'yes' (inbound and outbound calls)?
En waarom zijn dan 'Username' en 'SIP server' van deze 2 trunks verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
jwjol schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:55:
[...]

Duidelijk verhaal, ik heb alleen een vraag over de 2 trunks van BudgetPhone..
Waarom heb je voor BudgetPhone 2 trunks nodig (één voor inkomende gespreken en één voor uitgaande gesprekken)? Waarom niet gewoon 1 trunk, met 'register' op 'yes' (inbound and outbound calls)?
En waarom zijn dan 'Username' en 'SIP server' van deze 2 trunks verschillend?
Het waarom kan ik je niet vertellen, misschien iemand anders? Ik weet wel dat het anders niet goed werkt. Misschien dat dit bij de nieuwe server van BudgetPhone niet meer nodig is. Ik zit nog op de oude, dus ik kan het niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook aan voipbuster te denken,
even wat vragen:

1/ Wat kost het nou per maand? en wat krijg je dan?
Ik wil onbeperkt kunnen bellen naar vaste nummer

2/ Ik heb al een zyxel router van mijn oude telfort voip abbo,
kan ik net als toen, gewoon met een "normaal" toestel naar een ander normaal toestel bellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:34:
Ik zit ook aan voipbuster te denken,
even wat vragen:

1/ Wat kost het nou per maand? en wat krijg je dan?
Ik wil onbeperkt kunnen bellen naar vaste nummer

2/ Ik heb al een zyxel router van mijn oude telfort voip abbo,
kan ik net als toen, gewoon met een "normaal" toestel naar een ander normaal toestel bellen dan?
Ik denk dat we op het Tweakers forum wel mogen verwachten dat een poster tenminste de topic start leest. Hier wordt vaak veel aandacht aan gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
M66B schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:14:
Deze pagina redirect naar http://blog.bokhorst.biz/hp/flight.php wanneer je de xs4all proxy gebruikt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:59:
[...]

Deze pagina redirect naar http://blog.bokhorst.biz/hp/flight.php wanneer je de xs4all proxy gebruikt :|
Dat klopt, want Bad Behavior staat geen toegang via proxies toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:44

mno

Is er iemand die gebruik maakt van SMSdiscount (een van de Betamax clones) op een Fritz!box (of een andere hardware SIP-apparaat)? Werkt Caller ID bij jou?

Ik heb een probleem met Caller ID i.c.m. smsdiscount:
Ik heb sinds gisteren een account genomen bij smsdiscount voor het voordelig bellen naar mobiele nummers. Daarnaast heb ik een Voipbuster account voor de rest.

Voor beide Voip-providers heb ik alle SIP-instellingen gedaan op mijn Fritz!box 7140. Alleen bij uitgaande smsdiscount-calls wordt geen Caller ID meegegeven, terwijl dit bij voipbuster-calls wel gebeurt. In beide gevallen zou hetzelfde, gevalideerde telefoonnummer moeten worden getoond. Dit heb ik in de voipbuster/smsdiscount software zo ingesteld.

Als ik via de smsdiscount-software bel, dan werkt Caller ID wel. Er moet dus iets raars aan de hand zijn in de combinatie Fritz!box - smsdiscount. Komt dit iemand bekend voor?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ik heb je post net ook in het fritz!box-topic gezien. Het zou moeten werken met deze instellingen nadat je je nummer via de cliënt hebt geverifiëerd:

Afbeeldingslocatie: http://flow.cc/temp/fb2.PNG
Klik...

Je moet wel eerst de expert-mode aanzetten. Let vooral ook op het vinkje bij "Use Internet number for registration". Vervang ook "sip.poivy.com" door "sip.smsdiscount.com", maar dat zou voor zichzelf moeten spreken.

Succes!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:44

mno

Bedankt Quan! Dat vinkje bij "Use Internet number for registration" loste het op. Ik had niet verwacht dat dit uit zou maken, aangezien ik geen VOIP-in nummer heb van smsdiscount.

Nu heb ik gewoon het (gevalideerde) telefoonnummer dat ik wil tonen in het vakje "Internet Number" gezet en samen met dat vinkje werkt het nu dus zoals ik wil. _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door mno op 28-03-2009 16:28 . Reden: typo ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb gezocht, maar kon het niet vinden. Is het mogelijk om bijv. 10 euro te storten op je beltegoed en daar dan meteen mee te gaan bellen? Ik wil dus niet eerst die 120 dagen freedays nu, maar bijv. wel op een later moment aangezien ik de komende maanden vooral veel mobiel bel en na de zomer weer veel vast.

Iemand die het weet of tips? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 07-10 20:29
Je kan pas bellen als je beltegoed hebt gestort (afgezien van de paar probeer-dagen in het begin).
Zou gauw je hebt gestort krijg je ook je freedays, niets aan te doen.
Je moet wel even de goede betamaxcloon uitzoeken, mobiel bellen is bij voipbuster erg duur maar bij voipcheap of sms-discount een stuk goedkoper. Kijk hier maar eens: http://backsla.sh/betamax
Deze is niet helemaal up to date maar geeft je wel een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Oke dank je, ik ben inmiddels al enigszins bekend met Voipcheap en Justvoip. Mobiel bellen is daar 9 cent p/m. Dus ik had gedacht eerst die 10 of 20 euro op te bellen aan mobiel en daarna die gratis minuten, maar het is niet anders 8) Dank nogmaals ;)
Pagina: 1 ... 21 ... 58 Laatste